"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
[ Voor 14% gewijzigd door Zwegertje op 12-02-2011 10:50 ]
Mijn redenatie: een D700 en de rest van geld steken in een goede lens ipv een D800.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
De D700 is voor mij een goede opvolger omdat ik al een D80 heb en een SB600 (voor de rest nog geen FX glas). Zou zonde zijn om te switchen naar Canon. Overigens heb ik een poosje met een Canon 50D gespeeld en aan de bediening van een Canon kan ik niet erg snel wennen. De D700 wil ik icm de 24-70 2.8 nemen.
@Wijnands: Ja de periode tussen introductie D800 en dump van de D700 is vrij lastig. Niemand weet nu nog wanneer dat gaat plaats vinden en wellicht zijn de voorraden dan zo schaars dat je onmogelijk aan een D700 kan komen.
Als er mensen zijn die er nog eentje nieuw willen aanschaffen zou ik niet al te lang meer wachten denk ik. Ik schat het nu 99% zeker dat productie echt gestopt is en ik denk dat er niet al te veel meer in de distributiekanalen zit.
Ja de papieren handleiding heb ik doorgebladerd
Zo niet, doen. Geniaal is het. Wat het extra bruikbaar maakt is dat je niet alleen een max. kunt instellen aan de iso waarde maar ook een minimum aan de sluitertijd (en dat is dan vanzelf de trigger voor de camera om een hogere iso waarde te kiezen). Volgende wens is dat de minimale sluitertijd per lens vastgelegd kan worden, bijv 1/200 voor je telelens en 1/10 voor je ultrawide. Dan ben je helemaal spekkoper.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
menu item f9, onderste optie "menu and playback" aan zetten. Klaar.C00KW4US schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 08:18:
Sinds kort ben ik nu ook in bezit van een D700. Wat een camera (ja zelfs nu nog, bijna 3 jaar na introductie). Wat ik nog niet heb kunnen vinden is het volgende: ik kom van een D80 en daarbij was het mogelijk om met de primaire draaischijf door je foto's te bladeren. Bij de D700 lukt me dat niet. Is dit ergens in te stellen of bestaat deze optie gewoon niet?
Ja de papieren handleiding heb ik doorgebladerd
Ik gebruik altijd auto iso. wel maximaal waarde iso 1600 (dat beetje ruis wat je dan hebt.. tja).. soms zet ik deze op 3200. De snelste sluitertijd verander ik met de lens die ik voorschroef. auto iso optie staat bij mij als eerste in mijn custom menu .. lekker handig.
Ik heb hem al 2 jaar. Als deze kapot zou gaan .. dan koop ik zo weer deze cam.. maar ik denk dat ie het nog een aardig tijdje gaat uithouden
http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/
ik zie 2 groene vrachtwagentjes hier staan (dat ze dus op voorraad zijn):CaVeFiSh schreef op maandag 30 mei 2011 @ 18:41:
Oh wat balen, heb ik net de centjes bij elkaar... is de D700 gewoon nergens meer nieuw te koop
pricewatch: Nikon D700
Klopt, zag ik ook. Maar als je naar de websites gaat dan zie je dat ze ook daar niet meer op voorraad staanhenkleerssen schreef op maandag 30 mei 2011 @ 22:23:
[...]
ik zie 2 groene vrachtwagentjes hier staan (dat ze dus op voorraad zijn):
pricewatch: Nikon D700
http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/
Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
Vraag me af waar deze prijsstijgingen nu zo vandaan komen. Is het de aarbeving in Japan, is het het opraken van de voorraden vanwege een nieuw model wat binnenkort gaat komen of is het gewoon omdat de prijs omhoog moet
Volgens goed ingelichte bronnen (http://www.bythom.com) wordt/werd de D700 geproduceerd in het gebied dat het zwaarst is getroffen door de aardbeving en tsunami van afgelopen maart. Dit betekent dat, indien de D700 nog steeds in productie is/was, de voorraden niet (zo snel) zullen worden aangevuld vanwege beperkte productiecapaciteit.C00KW4US schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 12:50:
...
Vraag me af waar deze prijsstijgingen nu zo vandaan komen. Is het de aarbeving in Japan, is het het opraken van de voorraden vanwege een nieuw model wat binnenkort gaat komen of is het gewoon omdat de prijs omhoog moet
Daarnaast speelt, dat dit model (volgens dezelfde goed ingelichte bronnen) rond augustus of uiterlijk eind dit jaar wordt vervangen door een opvolger. Hierdoor is wellicht de productie van de D700 ook (drastisch) teruggeschroefd of stopgezet om ruimte te bieden voor de productie van de opvolger. Maar ook hier ondervindt men hinder van beperkte productiecapaciteit als gevolg van de ramp die zich in dat gebied in Japen heeft voltrokken.
Er is echter (veel) vraag naar dit model en bij het uitblijven van een opvolger besluiten veel geïnteresseerden niet langer te wachten en toch maar een D700 te kopen. Er is meer vraag, maar de 'handel' (en Nikon in Japan) kan niet in de vraag voorzien, waardoor de prijs oploopt ..
[ Voor 12% gewijzigd door vtpeters op 31-05-2011 13:51 ]
Ook ik was eerst aan het wachten totdat de opvolger zou komen, maar zoals al eerder in diverse posts werd aangegeven zal die én een heel stuk duurder zijn, én moeilijk leverbaar zijn vanwege de grote vraag.
Gekocht bij Digital Street. Had mazzel. Heb 'm kunnen kopen (en was op voorraad) voor iets minder dan € 1.800,00. Als ik nu kijk zijn de prijzen overal een paar honderd euries duurder.
Absoluut geen spijt van deze aankoop. (kwam van een D200)
Ben nu aan het sparen voor de 70-200 VRII, maar wacht nog wel even totdat de productie weer op volle toeren is, en de prijzen dalen. Daarna komt de 24-70 maar ja op moment kan bruintje dat niet erbij sparen
leuk. Feli.metalmania_666 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 17:54:
Ik ben sinds kort de gelukkige bezitter van zo'n mooie D700.
Ook ik was eerst aan het wachten totdat de opvolger zou komen, maar zoals al eerder in diverse posts werd aangegeven zal die én een heel stuk duurder zijn, én moeilijk leverbaar zijn vanwege de grote vraag.
Gekocht bij Digital Street. Had mazzel. Heb 'm kunnen kopen (en was op voorraad) voor iets minder dan € 1.800,00. Als ik nu kijk zijn de prijzen overal een paar honderd euries duurder.
Absoluut geen spijt van deze aankoop. (kwam van een D200)
Ben nu aan het sparen voor de 70-200 VRII, maar wacht nog wel even totdat de productie weer op volle toeren is, en de prijzen dalen. Daarna komt de 24-70 maar ja op moment kan bruintje dat niet erbij sparen
wat heb je er nu voor 'n lens op zitten?
enne, waarom zoek je niet gewoon naar een 2e hands 70-200 VR (de oude versie). Scheelt je een sloot geld en je hebt nog steeds een dijk van een lens.
De nieuwere versie is meer toegespitst op het FX verhaal, maar de D700 heeft genoeg truken om de "tekortkomingen" van de oude versie te compenseren.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Verwijderd
Oftewel, zet in je body maar de anti vignetting aan, en ga lekker voor die VR1
Onlangs had ik een probleem met de D700 icm flitser. De flitser (SB800) begon spontaan te flitsen. In eerste instantie dacht ik dat het aan de flitser lag, dus heb ik m'n tweede SB800 erop geschroeft. Deze gaf echter dezelfde problemen. Omdat de SB800 al een ouder model is, en het AFgrid niet is afgestemd op de D700, dacht ik dat het wel eens aan de compatibiliteit van de SB800 zou liggen.
Toen dus een SB900 aangeschaft. Mede ook omdat ik het moe was om maar van 11 van de 51 focuspunten gebruik te maken, om zodoende toch nog goed te kunnen focussen met de SB800 in donkere situaties. Wat gebeurde er met de SB900. Het spontaan flitsen probleem kwam in veelvoud terug. Meestal begon het pas na een tijdje, na 2-3 uur fotograferen. Maar met de SB900 begon het al binnen een kwartier. Er viel niet meer fatsoenlijk mee te werken. Mijn D200 had er geen last van. Toen pas begon ik het vermoeden te krijgen dat dit aan de D700 lag, ipv aan de flitsers. Naar het probleem gegoogled en bleek dat er meerdere mensen last van hebben. Oxidatie in de flitsschoen. Helaas net 2 maanden buiten de garantietermijn, dus ik heb voor de reparatie moeten lappen

Zijn er meer mensen met soortgelijke flitsproblemen (geweest) in dit topic?
Verwijderd
Ik zit juist met enkele vragen:
-Ruisprestaties, zijn deze hetzelfde(of beter) als de D300s?
- is de grotere senser de opleg van een beetje geld( ik schat 400 euro) waard?
- zijn er nog verschillen buiten de sensorgrootte?
2) Gezien je al FX-lenzen hebt, zeker weten. Tenzij je wildlife fotografie doet en veel meer aan DX hebt dan FX. Misschien dat je met 400 euro het iets onderschat, maar dat hangt af van de ouderdom van jouw D300s en de D700 die je aanschaft.
3) Je kunt de specificaties prima op internet vinden
Verwijderd
Ik zou het bereik niet meteen missen, ben er zelf over aan het denken om de 70-200 te verkopen en met dat geld de overstap te financieren.
Maar ik wil je absoluut niet weerhouden van de overstap, de D700 is een prachtige camera en zijn de extra kosten meer dan waard.
Verwijderd
Verwijderd
Ik ben een gearjunkie, en het is toch altijd leuk om het beste van een merk te hebben. Ik ga er eens een nachtje over slapen en kijken voor hoeveel ik een D700 kan scoren en wat mensen nog voor m'n D300s bieden?
Wat betreft de grip, die kun je bij de D700 er natuurlijk bij kopen. Het is wel zo dat de D3s met zijn ingebouwde grip iets lichter is dan de D700 + grip. Ik heb zelf een dag met de D3s gewerkt en ik merkte dit wel.
Succes met je keuze
Verwijderd
Ik denk dat ik wel ga voor de D700, maar moet er nog eens goed over slapen. Alvast bedankt Johan!
Wat ruisprestaties betreft staat alleen de D3s een stapje/stopje boven de D3/D700, en dat is momenteel de beste camera die er te krijgen is wat ruisprestaties betreft.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
Ik dacht trouwens gelezen te hebben dat de AF unit dezelfde was als die in de D3, en dus beter als die in de D300?
Klopt.Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 21:08:
Ik dacht trouwens gelezen te hebben dat de AF unit dezelfde was als die in de D3, en dus beter als die in de D300?
Stond ook in een post van mij hierboven vermeld
Verwijderd
Ik had een D300 en een D700. Maar de D300 verzamelde eigenlijk alleen maar stof na aanschaf van de D700. De D300 heb ik na 6 maanden D700 gebruik weg gedaan. Had ik eigenlijk veel eerder moeten doen. Heb meteen een groot deel van mijn DX objectieven ook weggedaan.Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 00:38:
Ben nu enkel nog aan het twijfelen of ik de D300s hou en of ik de D700 nieuw of 2e hands koop..
Nikon, Fujifilm en Apple zooi
Verwijderd
Ik shoot nog niet professioneel, dus een backup body heb ik niet echt nodig. Om u op een paar maanden tijd 2 FX bodies te kopen, dat zie ik mezelf ook niet doen.
Ik ga gewoon de D300s verkopen, en de D700 kopen. Ik shoot toch niets waar ik absoluut 200 mm of meer op crop nodig heb.
Dat is _juist_ waar het om draait bij een FX-camera en waarom je van een D300 naar een D700 gaat; praktisch bereik en DoF veranderen. Vooral dat laatste geeft je meer creatieve mogelijkheden. En de ruisprestaties zijn idd een stuk beter (afgezien van de D3s is er niks beters). Ander praktisch voordeel is de grotere zoekerVerwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:41:
Ik zit juist met enkele vragen:
...
- is de grotere senser de opleg van een beetje geld( ik schat 400 euro) waard?
Als dat voor jou geen meerwaarde heeft is mijn tip de camera die je nu hebt te houden en kun je beter je geld ergens anders aan besteden
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwijderd
Je hebt gelijk. Het eerste wat me opviel toen ik de eerste keer m'n F90x gebruikte, was de grote zoeker. Dat vind ik dus zeker al wat waard. Verder is de hogere iso, en de iets betere beeldkwaliteit, samen met het iets groter zijn van de body me wel de upgrade waard.Abbadon schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 13:23:
[...]
Dat is _juist_ waar het om draait bij een FX-camera en waarom je van een D300 naar een D700 gaat; praktisch bereik en DoF veranderen. Vooral dat laatste geeft je meer creatieve mogelijkheden. En de ruisprestaties zijn idd een stuk beter (afgezien van de D3s is er niks beters). Ander praktisch voordeel is de grotere zoeker
Als dat voor jou geen meerwaarde heeft is mijn tip de camera die je nu hebt te houden en kun je beter je geld ergens anders aan besteden
Verwijderd
Verwijderd
Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
Verwijderd
Dat zou wel eens te maken kunnen hebben met de onzekerheid over welke camera('s) nu precies in augustus aangekondigd worden. Volgens sommige geruchten zit er op korte termijn ook een opvolger voor de D300s (D400) aan te komen en dat drukt natuurlijk op de markt voor D300(s) camera's...Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 09:44:
Haha, true. Als ik hem op m'n analoge body zet merk ik inderdaad dat hij lekker WIJD is. Ik zou wel liefst eerst mijn D300s kwijtgeraken, maar ik krijg er spijtig genoeg niet zoveel reactie op.
Verwijderd
Veel mensen die serieus overwegen een D300s op te pikken, weten natuurlijk ook wel een beetje waar ze naar nieuws en geruchten moeten kijken. Ik geloof dat ik zelf zit te gokken op de mogelijke aankondiging van een D800 als vervanging van de D700. De mogelijke prijsdaling die er dan aan zit te komen voor een D700, zou voor mij wel eens voldoende kunnen zijn om een aankoop te overwegen.
n.b. Als je niet vastzit aan een nieuwe D700, zou je kunnen overwegen om bijvoorbeeld Marktplaats eens af te zoeken. Volgens mij moet het mogelijk zijn om voor 1600~1700 euro een 2e hands D700 in goede staat, te scoren.
Verwijderd
Verwijderd
Making an ass of myself since the 70's
Dan kun je vast wel over wat mooie ervaringen vertellen of misschien problemen die je bent tegengekomen...shaggy8675 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 14:43:
Beetje een slaperig topicje... Net nu ik een D700 heb.
Maar een leuke camera in ieder geval.
ik heb de Nikon MB-D10 grip voor de D700, maar imo wordt de camera met dat ding alleen maar onnodig groot en zwaar. Sterker nog, D700 + grip + 24-70 f/2.8 lens maakt de camera nagenoeg onhandelbaar (je zit dan al gauw met een combi die 2-2.5 kilo weegt).PageFault schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 09:17:
Goed, ga ik het wat minder slaperig maken: Wie heeft er een grip onder z'n D700, welke (Nikon of 3rd party) en wat bevalt je eraan en wat niet? Ik neig naar de Nikon variant zelf, ik moet hem nog een keer uitproberen ergens.
Ergo: hij zit er nagenoeg nooit onder, ondanks dat de grip qua bediening erg prettig is. Je kunt op de grip alle belangrijke zaken die je op de camera ook kunt (focuslock, veranderen van focus punten etc).
[ Voor 27% gewijzigd door YellowCube op 04-11-2011 09:25 ]
Ik heb zowel de Nikon MB-D10 en een 3rd party geval. Nou heb ik tijden met de 3rd party gewerkt.. dat ging prima (alhoewel je per keer je toch wel de schroef nog eens goed aandraait omdat het voelt alsof het wat ltos zit).. totdat je de real deal vast hebt.. en tja das geen vergelijk. het werkt gewoon prettiger (het bedienen van cursor was veel soepeler, en het voelde velen malen degelijker aan). Dus deze toen aangeschaft.YellowCube schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 09:25:
[...]
ik heb de Nikon MB-D10 grip voor de D700, maar imo wordt de camera met dat ding alleen maar onnodig groot en zwaar. Sterker nog, D700 + grip + 24-70 f/2.8 lens maakt de camera nagenoeg onhandelbaar (je zit dan al gauw met een combi die 2-2.5 kilo weegt).
Ergo: hij zit er nagenoeg nooit onder, ondanks dat de grip qua bediening erg prettig is. Je kunt op de grip alle belangrijke zaken die je op de camera ook kunt (focuslock, veranderen van focus punten etc).
De 3rd party wilde ik nog gebruiken voor onder een tweedehandse d300s... ooit.
Dat alles gecombineerd al snel meer dan 2,5 kilo weegt.. tja das waar.. maar das een keuze. Ik vind het gewicht secundair aan de beeld kwaliteit die je ervoor terug krijgt (en ik heb me zelf aangeleerd dat ik 2,5 kilo voor uren in mijn hand kan vasthouden, das een kwestie van oefenen.. ik gebruik geen straps voor om mijn nek.. hou ik niet van).
Ik vind het extra formaat en gewicht juist een voordeel van een grip (heb een D90 met originele grip), de extra batterijduur boeit me weinig, ik trek een volle accu toch nooit leeg op een dag...
Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39
Ik heb ook de MB-D10 maar heb 'm niet vaak onder m'n D700. Het gaat mij er eigenlijk niet om dat hij zwaar of onhandelbaar wordt, maar gewoon groot. En met groot valt hij op.
Maar als ik een dagje ergens loop waar niemand van een grote camera opkijkt draai ik 'm er weleens onder, het houdt in combinatie met een objectief als de 70-200 nml. wel prettiger vast met zo'n grip eronder
De MB-D10 was ook maar de eerste Nikon grip waarbij er geen speling aanwezig was.. Alle voorgangers hadden speling. En als ik een aantal doorgewinterde oudere Nikon gebruikers moet geloven was dit probleem vanaf de allereerste grip aanwezig.henkleerssen schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:10:
[...]
Ik heb zowel de Nikon MB-D10 en een 3rd party geval. Nou heb ik tijden met de 3rd party gewerkt.. dat ging prima (alhoewel je per keer je toch wel de schroef nog eens goed aandraait omdat het voelt alsof het wat ltos zit)..
jij liever dan ikoit.
Dat alles gecombineerd al snel meer dan 2,5 kilo weegt.. tja das waar.. maar das een keuze. Ik vind het gewicht secundair aan de beeld kwaliteit die je ervoor terug krijgt (en ik heb me zelf aangeleerd dat ik 2,5 kilo voor uren in mijn hand kan vasthouden, das een kwestie van oefenen.. ik gebruik geen straps voor om mijn nek.. hou ik niet van).
Ik heb 2 maanden geleden de hele dag een bruiloft gedaan en was dolblij dat ik de grip er niet op had zitten.
Tuurlijk kun je er op oefenen, maar dat wil niet zeggen dat het dan comfortabel is.
En zoals ik zei: omvang is ook een factor. Heel de dag door van punt A naar B. Camera in de tas, camera uit de tas. Wederom: compactheid wint het van de imo minimale voordelen van een grip.
Overigens snap ik de opmerking over de beeldkwaliteit ook niet helemaal.
Wellicht dat je op de grenzen wat meer stabiliteit hebt (een telelens waarbij je met 1/100 toch nog een onbewogen plaat wilt hebben), maar daar heb je het dan ook wel mee gezegd.
Ja, scheelt dat zoveel?Abbadon schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 15:35:
Een D90 + grip levert wel een ander fysiek eindresultaat dan een D700 + grip
Ik heb nog nooit een D700 met grip vastgehad, maar het lijkt me toch in dezelfde orde van grootte te zitten?
Trouwens ik zet de d700 wel vaak neer hoor her en der. Het is niet dat ik aan een stuk door bij een langdurige opdracht dat ding bij me draag (alhoewel ik het wel bijna als een verlengstuk van mijn rechterarm zie: een soort van tweede natuur).
trouwens ik heb sinds kort de 7 million dollar bag van crumpler. Bevalt me ook prima om hem daar in te doen.
Ik maak veel foto's in de portretstand.
Vind zelf het toegevoegde gewicht bijdragen aan de stabiliteit en handeling van de camera
Het gebruik een tweede standaart accu, grote accu, of penlitehouder in geval van nood (tijdens een lange reportage).
De mogelijkheid tijdens bijvoorbeeld hondensport met ruim 8 fps te werken.
Etc.etc.
Wel kies ik voor origineel ivm de bouwkwaliteit en goede wheather sealing ipv 3d party. En het gewicht... tsja, vind het wel gaan. Belangrijk is het om een goede gewichtsverdeling te hebben als je er veel mee loopt. Ik gebruik een BlackRapid RS-SportII strap welke een droom is om te gebruiken met zwaardere setups. Neckstraps zijn gewoon te belastend en pijnlijk met een full setup als body, lens, grip, flits. Met de BR loop ik de hele dag fris en fruitig zonder nekhernia hehe.
D700 met grip is groter dan een D3(s)Xcalibur schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 17:12:
[...]
Ja, scheelt dat zoveel?
Ik heb nog nooit een D700 met grip vastgehad, maar het lijkt me toch in dezelfde orde van grootte te zitten?

Niet helemaal dezelfde orde van grootte dus
Ik heb zelf de Nikon MB-D10 bij mn D700. Als ik concerten schiet heb ik de grip er altijd op. Meer massa en dus stabieler, en meer/makkelijk 'greep' ook bij het wisselen tussen portrait en landscape. Ook is de balans beter met wat grotere lenzen, die hebben nogal eens de neiging om naar voren te kantelen. Al heb ik ook als ik de 50/1.4G gebruik de grip erop.
Als ik op straat rondloop of wat minder opvallend moet zijn ben ik wel griploos, dan is het wel prettig als ie er ook weer af kan
[ Voor 4% gewijzigd door Chiron op 07-11-2011 10:34 ]
Dat hij met grip groter is dan een D3 wist ik wel, eigenlijk wil ik ook gewoon een D3s natuurlijk :-P
Zijn er hier mensen die alternatieve laders gebruiken voor hun EN-EL 4a accu's al dan niet in combinatie met imitatie accu's? En zo ja, wat zijn de ervaringen in de D700/MB-D 10 combinatie/
Kost je 20 euro extra en brengt me eigenlijk ook op de vraag waarom je perse een EN-EL 4a accu in je grip wilt.
Ik vind niet dat het heel veel toevoegd qua accuduur + je loopt met een extra (en grote) lader te sjouwen.
[ Voor 3% gewijzigd door YellowCube op 17-11-2011 21:46 ]
Ik heb er gewoon een 2e ' normale' accu in, en kreeg er ook nog een tray bij waar AA batterijen in gaan. Maar die ligt tot op heden in een la
Bij de Nikon PDK-1 Power Drive Kit zit alles er al in geloof ik, kapjes, houdertjes, accu, lader, grip etc. Maybe een optie?YellowCube schreef op donderdag 17 november 2011 @ 21:45:
hou je er rekening mee dat je ook nog een Nikon BL3 afdekkapje koopt voor de MB-D10? Ik wist het namelijk niet.
Kost je 20 euro extra en brengt me eigenlijk ook op de vraag waarom je perse een EN-EL 4a accu in je grip wilt.
Ik vind niet dat het heel veel toevoegd qua accuduur + je loopt met een extra (en grote) lader te sjouwen.
De reden is idd een langere batterijduur, en het hoger aantal fps. En ik loop nooit te sjouwen met een grote lader, die laat ik thuis liggenYellowCube schreef op donderdag 17 november 2011 @ 21:45:
hou je er rekening mee dat je ook nog een Nikon BL3 afdekkapje koopt voor de MB-D10? Ik wist het namelijk niet.
Ik vind niet dat het heel veel toevoegt qua accuduur + je loopt met een extra (en grote) lader te sjouwen.
Maar sowieso heeft de en-el3e maar 1500 mAh, terwijl de en-el4a er 2500 mAh heeft, een redelijk verschil denk ik. zeker als je dan nog een en-el3e in de body hebt zitten kan je wat langer vooruit lijkt me.
Ik weet dat ik niet kan rekenen, maar volgens mij is van 5fps naar 8fps toch iets meer dan 1Chiron schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 07:46:
Het enige voordeel van die accu is dat je 1 fps meer kan schieten![]()
Ik heb er gewoon een 2e ' normale' accu in, en kreeg er ook nog een tray bij waar AA batterijen in gaan. Maar die ligt tot op heden in een la
Ik doe aan met regelmaat fotografie waar die 8fps zeer welkom zijn om de juiste actiemomenten vast te leggen. Ik vind het niet erg om met een zak vol en-el3e accu's te lopen, maar om ook nog eens een zak vol penlites voor de 8fps mee te zeulen vind ik wat minder.
Heb er naar zitten kijken, maar ben reeds in bezit van een md-b10 grip, dus om die weer opnieuw aan te schaffen is ook weer zoietsPageFault schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 08:28:
[...]
Bij de Nikon PDK-1 Power Drive Kit zit alles er al in geloof ik, kapjes, houdertjes, accu, lader, grip etc. Maybe een optie?
Zoals al gezegd vind ik het geen bezwaar om een klepje te kopen, of om al dan niet originele en-el4a accu's aan te schaffen, alleen vind ik €150 voor een MH-21 ladertje best stevig, en om over de dubbele nog maar te zwijgen.
Dus vandaar de vraag of er mensen werken met eventueel 3d party.
https://nikoneurope-en.cu...answers/detail/a_id/52614An issue that, in some very rare cases, caused images to be extremely under-exposed has been resolved.
Ik neem aan dat Firmware B software gerelateerd is, en daar is dus niets aan veranderd. Was wel te verwachten.

Overigens nog een nieuwe D700-ervaring van mij: ik heb mijn grip voor het eerst voorzien van 8 stuks AA-batterijen (Eneloop), dat is makkelijk voor noodgevallen en je haalt dan ook 8fps (dat geeft een boel herrie maar is best cool). Maar mijn digitale weegschaal gaf wel 1.594 gram aan, zonder objectief

Heb toevallig vorige week mijn grootste werkset op de weegschaal gehad, kwam op 3600 gram uit. ( ging over klassieke neckstraps vs BlackRapids ed.
Stiekem best veel gewicht 3.6 kilo. D700+grip+2accu's+70-200VRII+SB-910 met 4x eneloop. Niets bijzonders, maar moet er niet aan denken dat ik hiermee een hele dag moet rondlopen met zo'n leuke dunne D700 strapje.
Doe mijn m'n BR RS-Sport maar
Iemand eigen ervaringen met nieuwe rubber bekleding (laten) aanbrengen?
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Rubber Onderdelen van Nikon zelf zijn gewoon te bestellen voor een "schappelijke" prijs. Voor 42 euro nog iets is je camera weer helemaal voorzien van nieuwe rubbergrip. Wel moet je deze zelf erop plakken maar dit schijnt vrij gemakkelijk te gaan, op de nieuwe grip zou een plaklaag moeten zitten.Orion84 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 07:59:
Hmm, oom van mij klaagde daar laatst ook over. Hij was vooral ook niet amused van de prijs die Nikon er voor rekent geloof ik. Maar hij was er dus ook nog niet over uit hoe hij het ging oplossen, dus ik heb verder niet echt tips voor je.
Dan kan ik meteen wel de rubbers op m'n 24-70 vervangen; het zoom rubber is uitgerekt en zit er nu los om. Hoe werkt dit; moet de lens daarvoor uit elkaar of zit er voldoende rek in het rubber om hem er overheen te trekken?
De D200 was berucht om dit verschijnsel. Het is bij mij wel 3 keer opnieuw vastgezet.kdbruin schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 10:00:
Ik heb dit bij m'n D200 gehad en heb toen via ebay een vervangende set gekocht. Heb even gezocht maar kan niet meer vinden waar. De oude rubbers eraf getrokken, heel goed schoongemaakt en toen de nieuwe erop. Na 2 jaar nog geen problemen gehad met het loslaten van het rubber.
Probleem bij die camera was ook nog eens dat de loslatende laag tegen het instellingenwieltje aan de voorkant aankwam waardoor deze nauwelijk te gebruiken was.
Bij m'n D300 had ik er helemaal geen last van en bij de D700 een klein beetje zonder verder nadelige gevolgen.
Youtube is your friendZoefff schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:04:
Hm, interessant. Iemand hier ervaring mee? Nikon vertelt zelf niet of er een plaklaag op zit.
Dan kan ik meteen wel de rubbers op m'n 24-70 vervangen; het zoom rubber is uitgerekt en zit er nu los om. Hoe werkt dit; moet de lens daarvoor uit elkaar of zit er voldoende rek in het rubber om hem er overheen te trekken?
Ah, direct rubber onderdelen besteldPat-Juh schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 10:55:
[...]
Rubber Onderdelen van Nikon zelf zijn gewoon te bestellen voor een "schappelijke" prijs. Voor 42 euro nog iets is je camera weer helemaal voorzien van nieuwe rubbergrip. Wel moet je deze zelf erop plakken maar dit schijnt vrij gemakkelijk te gaan, op de nieuwe grip zou een plaklaag moeten zitten.
Heb eentje voor de gehele grip besteld plus die achterop zit. Als ik het heb post ik m'n ervaringen wel van het vervangen.
Misschien een interessant alternatief als je de oorspronkelijke rubberen bekleding nog hebt...
[ Voor 0% gewijzigd door vtpeters op 11-02-2014 12:41 . Reden: typo's ]
So far, so good met mijn D700 uit 2010...
Afgelopen weekend had ik iets engs, spiegel klapt na het maken van een foto niet meer terug. 'Err' in het display. Als ik daarna nog een of twee keer afdruk klapt ie wel weer terug.
Na wat rondgooglen blijkt het te maken te hebben met de hama accu in mn grip, spiegel naar beneden klappen blijkt op de een of andere manier meer energie te kosten dan omhoog. Met een originele accu in de body zonder de grip erop heb ik het probleem vooralsnog niet.
Misschien toch eens naar Beverwijk voor een check up binnenkort.
Je hoeft je camera imo niet om die reden een check-up te laten ondergaan; als je een elektronisch apparaat, zoals ook deze camera, van te weinig spanning voorziet gaan dingen mis.
En de spiegel opklappen kost geen energie; bij de duurdere Nikons gebeurt dat met een veer want een motor is te traag
Let bij de lenzen overigens wel op dat de ringen niet symmetrisch zijn, ze hebben een boven- en onderkant. De ribbels op het zoom-rubber voor de 24-70 loopt aan de camera kant schuin af terwijl ze aan de andere kant recht doorlopen. Je kan het goed zien op deze detailfoto.
En terwijl ik net met de 'nieuwe' D700 aan het prutsen was heeft van mijn oude 1oog mijn D300 maar in beslag genomen:

Moet nu eigenlijk nog het rubbertje vervangen dat die beide vooroorlogse connectoren voorop afdicht; ding is alle rek verloren en gaat steeds los.
Batte scars of geboren cycloop?
Dat is de enige die ik niet besteld heb, zit wel beetje losjes hier ook ja. Hmmm misschien nog maar even ebay opgaan...Abbadon schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 22:59:
Moet nu eigenlijk nog het rubbertje vervangen dat die beide vooroorlogse connectoren voorop afdicht; ding is alle rek verloren en gaat steeds los.
Operatie: ooglid was 1 en al kankergezwel. Duur geintje, maar beessie is er nog

Wow mazzel gehad met die screenprotectors, die D700 is aardig mishandeld maar het blijft een tankdragon2 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 22:06:
Ik kan straks ook aan de slag met nieuwe rubbers (dragon2 in "Marktplaats, ik word er vrolijk van :-)"), waarmee hebben jullie de oude lijmlaag eraf gehaald?
En terwijl ik net met de 'nieuwe' D700 aan het prutsen was heeft van mijn oude 1oog mijn D300 maar in beslag genomen:
[afbeelding]
Ik heb deze besteld: http://www.ebay.com/itm/N...ageName=ADME:L:OU:NL:3160
Ik heb zelf de rechter 3 nodig, los zijn ze duurder...
Inmiddels bij Beverwijk alleen het front grip gedeelte besteld, de rest was niet op voorraad. Die leek me het belangrijkste om 'origineel' te hebben, die connectors kunnen eventueel ook met losse dopjes.