OSx86 in Apple Talk

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 17.235 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat een gezeik. Lees allemaal ff de MED die toendertijd geplaatst is door Kaj. Daarmee is de discussie volgens mij over?
In onze niet aflatende queeste naar totale overheersing binnen Go .. ermm.. Take 2...

In een poging een nog breder publiek van dienst te kunnen zijn, hangt sinds een paar minuten Apple Talk in het lijstje met Harde Waren.
Wat vind je in Apple Talk: alles wat met Apple te maken heeft, van Apple ][ tot G5, van Newton tot iPod.
En voor het eerst in de geschiedenis vallen zowel hard- als software onder hetzelfde forum. Als APL in de toekomst groter wordt, zullen we wellicht de boel gaan splitsen, maar dat is vooralsnog toekomstmuziek. :)

Happy posting.
Zie het dikgedrukte. OSX86 valt onder software, want het is Mac OS X.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:51
gambieter schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 12:46:
[...]
Sorry, maar je draait hier de redenatie om. De opmerkingen over de kwaliteit van sommige APL-topics kwamen alleen toen de tegenstanders van OSx86 aangaven dat het niveau van APL omlaag zou gaan. Hoe kun je trouwens 99% zeker zijn dat het dergelijke topics gaat regenen, heb je daar een bron voor of is dat je verwachting? Het toevoegen van het woord "zeker" zonder onderbouwing suggereert juist eerder dat de tegenstander een APL-l33t willen houden.
[...]
Ik denk dat het huidige NOS forum en dan met name het Ubuntu topic toch wel een goed voorbeeld is van hoe het niet zou moeten. Daar is overduidelijk te zien dat het algemene niveau behoorlijk omlaag is gehaald met "mijn hardware doet het niet plemp maar raak" reply's. Terwijl de handleiding lezen, ubuntuforum bezoeken of de letterlijke foutmelding in google plakken 98x van de 100 al antwoord geeft.

Wat maakt het Ubuntu topic nu zoveel anders dan OSX86?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Miki schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 13:35:
Ik denk dat het huidige NOS forum en dan met name het Ubuntu topic toch wel een goed voorbeeld is van hoe het niet zou moeten. Daar is overduidelijk te zien dat het algemene niveau behoorlijk omlaag is gehaald met "mijn hardware doet het niet plemp maar raak" reply's. Terwijl de handleiding lezen, ubuntuforum bezoeken of de letterlijke foutmelding in google plakken 98x van de 100 al antwoord geeft.

Wat maakt het Ubuntu topic nu zoveel anders dan OSX86?
Maar zoals gezegd gaat dat ook op voor veel topics in APL, en dat is het risico van een groot topic ipv kleinere topics. Veel van de GSM topics zijn vergelijkbaar, of de PMD's. Ik ben het met je eens dat er op kwaliteit moet worden gelet, maar dan forumbreed. Nu wordt het selectief gebruikt om tegen OSx86 te zijn, terwijl het ook voor veel andere topics/forumdelen geld, zie bijvoorbeeld Niveau sommige topics in Netwerken subforum erg laag?.

Het is imo in ieder geval geen reden om OSx86 topics niet toe te staan, of je moet consequent zijn en een GoT-brede aanpak doen waar ook veel andere topics en forumdelen het zwaar zullen krijgen, inclusief APL :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:51
gambieter schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 13:46:
[...]

Maar zoals gezegd gaat dat ook op voor veel topics in APL, en dat is het risico van een groot topic ipv kleinere topics. Veel van de GSM topics zijn vergelijkbaar, of de PMD's. Ik ben het met je eens dat er op kwaliteit moet worden gelet, maar dan forumbreed. Nu wordt het selectief gebruikt om tegen OSx86 te zijn, terwijl het ook voor veel andere topics/forumdelen geld, zie bijvoorbeeld Niveau sommige topics in Netwerken subforum erg laag?.

Het is imo in ieder geval geen reden om OSx86 topics niet toe te staan, of je moet consequent zijn en een GoT-brede aanpak doen waar ook veel andere topics en forumdelen het zwaar zullen krijgen, inclusief APL :) .
Ik ben voorstander van een GoT-brede aanpak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Miki schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 13:52:
Ik ben voorstander van een GoT-brede aanpak ;)
Dan nog is er geen reden om OSx86 topics al van te voren te stoppen omdat ze van te lage kwaliteit zouden gaan zijn, dat is namelijk nog niet bewezen. Het zal eventueel extra mod-power vereisen, en topicwaarschuwingen. Dus eerst proberen, daarna pas concluderen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-06 16:30
Het is inmiddels twee weken na het openen van het topic. De bedoeling was om te kijken hoe jullie tegenover het toestaan van OSx86 stonden en op wat voor manier dat dan vorm moest krijgen. De discussie ging niet altijd even soepel, maar input is er genoeg gekomen.

Het is duidelijk dat de meeste gebruikers voor het toelaten van OSx86 zijn. De vorm is meer verdeeldheid over. Sommige mensen willen het graag in NOS stoppen, andere mensen vinden een groot topic of losse topics in Apple Talk de beste optie. NOS is niet echt een optie, omdat we juist alles van Apple in Apple Talk bespreken. Anders zou Mac OS X (in het algemeen) naar NOS moeten, de hardware naar CSL, de iPhone naar NBM en de iPods naar PMD. Daarbij zou het bespreken van OSx86 in NOS leiden tot de nodige overlap met Apple Talk.

Aangezien we het zwaar vinden wegen dat het beleid consistent is, willen we met OSx86 op dezelfde manier omgaan als alle andere onderwerpen in Apple Talk. Dat betekent dat er een centraal "[OSx86] Installatie ervaringen en discussie" topic komt. Daarnaast moeten voor specifieke vragen en problemen losse topics worden aangemaakt met de tag [OSx86]. Op die manier is de scheiding duidelijk en kunnen mensen die OSx86 niet interessant vinden de topics makkelijk mijden. Verder blijft het warez beleid gewoon van toepassing, dus er mag bijv. niet worden gelinkt naar kant-en-klare ISO's.

Om alles in goede banen te leiden, willen we beginnen met het discussietopic. Dat wil zeggen dat de discussie over OSx86 wordt toegestaan op het moment dat de startpost van "[OSx86] Installatie ervaringen en discussie" af is. Als je de startpost van het dat topic wilt maken, neem dan even contact op met een van de moderators van Apple Talk. Dit om te voorkomen dat meerdere mensen tegelijk aan het topic gaan werken.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.