OSx86 in Apple Talk

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 17.275 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 11:52:
[...]

Lees even deze link van de Apple-site. Wie overdrijft hier nou? :P
Zeker nooit met DELL support gebeld? Die claimen dit over het algemeen ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nu kom ik niet vaak in APL, maar hoe gaat het forum daarmee om als je een nieuw stukje hardware in of aan je Mac(book)je wil hangen en er geen Apple-drivers zijn, maar wel Linuxdrivers?
(Want drivers is 80% van het osx86-verhaal, lijkt mij?)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 12:32

iMars

Full time prutser

Ik vind dat het toegestaan moet worden, al is het wel een groot grijs gebied. De reden waarom ik dat vind, is omdat ik twee jaar geleden daarmee begonnen ben. En het heeft mij uiteindelijk overgehaald om een eigen Apple te kopen.

Wel vind ik dat er gelet moet worden dat het niet TE illegaal wordt. Daarmee bedoel ik dus iets in de zin als "Waar kan ik OSX downloaden" en dergelijke.

Aan de andere kant, Als iemand zijn netwerkkaart niet aan de praat krijgt, of zijn videokaar niet ondersteund wordt, kan deze gebruiker ook nooit ervaren hoe OS X werkt. Kan je wel zeggen "dat kan in de winkel ook"... maar dat is toch anders dan thuis op je eigen werkplek.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

@REC

_/-\o_

ps. ik reageer nu met mijn eerste apple computer ooit, gister opgehaald :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 12:41
Nogmaals: als je het verbied omdat het illegaal zou zijn, stop het Iphone jailbreaken dan ook, dat is precies hetzelfde verhaal.

Kijk eens naar het Apple forum: Is 50% niet foto's en screenshots? Vergeleken met de rest van Tweakers is het toch iets heel anders...

@Arcanedevil: 98% van de Tweakers heeft juist géén Dell, dus kom nu niet met die vergelijking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-12-2024

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

Los van het feit dat het heus niet zo is dat alle apple gebruikers geen tweakers zouden zijn (ik ben zelf ook begonnen met OSX86 op een Dell....Ik ben wel zo'n tweaker die een Dell had!!), zou ik zeggen: gooi het OSX86 verhaal niet in het appleforum, maar in 'overige besturingssystemen' in 'Softe Goederen'. Dat zou een mooi plaatsje zijn denk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door jellyshock op 16-06-2008 13:15 ]

aAarGhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Er is geen forum dat "overige besturingssystemen" heet, maar waarom zou dat een mooi plaatsje zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wel grappig die NIMBY-posts ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 11:05:
[...]

Dat klopt niet helemaal ;) *Wij* zijn inderdaad tweakers. Apple-fanboys zijn *geen* tweakers. Zij willen graag dat alles gewoon werkt, en hebben geen zin om te prutsen en te tweaken. Zij hebben een computer om méé te werken, niet om áán te werken, en geven de voorkeur aan een mooi design boven uitgebreide instelbaarheid of een overdaad aan functies.
Tweaken gaat niet alleen over hardware. Aan apple hardware valt niet te tweaken (gelukkig maar, dat is net hun kracht) maar APL bezoekers zijn des te meer gepassioneerde software-adepten (ze kunnen hun energie namelijk volledig in software kwijt, omdat hun hardware het, meestal, gewoon doet)

Software hoort zeker thuis op een tweakers-forum.

Dit gezegd zijnde hoort OSX86 niet thuis op GoT, en niet op APL. Wil je het toch een plaatsje geven, dan is er nog het non windows operating system forum.

De redenen zijn al veelvuldig aangehaald, en daar sta ik ook volledig achter. En je maakt het de crew alleen maar extra moeilijk. Een beleid met eenvoudigere doelstellingen is gemakkelijker te handhaven.

Zie het zo: hoe zouden de bmw eigenaren het vinden als ineens mensen met chinese namaak bmw's in hun forum kwamen mee-discussiëren. Misschien een brakke vergelijking maar ik vind er niet echt een betere. (maar de vergelijking gaat wel op, omdat chinese namaakbmw's vaak inbreuk plegen op het intellectueel eigendomsrecht van bmw, zoals osx86 inbreuk pleegt op de gebruiksvoorwaarden van apple.)

Het valt gewoon op geen enkele manier te verdedigen. Om osx86 werkende te krijgen zullen beveiligingen moeten gebroken worden, en softwarebeveiligingen doorbreken is pertinent niet toegestaan. Wat iedereen in z'n vrije tijd doet moeten ze zelf weten natuurlijk, en apple zal niet wakker liggen van de 0,001% user die dit probeert. Maar GoT hoeft hier geen platform aan te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Killzone schreef op maandag 16 juni 2008 @ 13:00:
Nogmaals: als je het verbied omdat het illegaal zou zijn, stop het Iphone jailbreaken dan ook, dat is precies hetzelfde verhaal.
Precies hetzelfde verhaal? Dat ben ik niet met je eens hoor. Waar Apple bij Mac OS X aangeeft dat zij niet willen dat je het op non-Apple hardware installeert geven ze bij de iPhone/iPod touch nergens aan dat jailbreaken niet toegestaan is. Het enige dat Apple er tot nu toe over heeft gezegd is dat simpelweg de garantie vervalt zodra je het doet en niet dat het niet is toegestaan...

Ook zijn de apps niet illegaal volgens mij, het zijn gewoon apps gemaakt door developers die ervoor hebben gekozen om apps te maken voor een jailbroken apparaat.

[ Voor 11% gewijzigd door Frietsaus op 16-06-2008 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-12-2024

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

blaataaps schreef op maandag 16 juni 2008 @ 13:17:
Er is geen forum dat "overige besturingssystemen" heet, maar waarom zou dat een mooi plaatsje zijn? :)
:X Ik bedoel natuurlijk: non windows operating system

Lijkt me duidelijk waarom, het is geen windows en het draait niet op een Apple computer. Dan kun je daar lekker discussiëren over puur het OS zelf en alles wat erbij komt en je houd de mensen tevreden die absoluut niet willen dat het in het Apple forum staat.

[ Voor 32% gewijzigd door jellyshock op 16-06-2008 13:35 ]

aAarGhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 13:28:
[...]Tweaken gaat niet alleen over hardware. Aan apple hardware valt niet te tweaken (gelukkig maar, dat is net hun kracht) maar APL bezoekers zijn des te meer gepassioneerde software-adepten (ze kunnen hun energie namelijk volledig in software kwijt, omdat hun hardware het, meestal, gewoon doet)
Een oude G3 of G4 machine valt prima te overclocken met wat gepruts op het moederbord. Ook zijn er videokaarten met een PC-bios die door wat truckjes naar een videokaart met Mac-bios kunnen worden geflashed.

G5 en Mactels heb ik nog niet onder handen gehad.

Check anders http://www.xlr8yourmac.com/
deze is voor de Mac-tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 13:28:
Zie het zo: hoe zouden de bmw eigenaren het vinden als ineens mensen met chinese namaak bmw's in hun forum kwamen mee-discussiëren. Misschien een brakke vergelijking maar ik vind er niet echt een betere. (maar de vergelijking gaat wel op, omdat chinese namaakbmw's vaak inbreuk plegen op het intellectueel eigendomsrecht van bmw, zoals osx86 inbreuk pleegt op de gebruiksvoorwaarden van apple.)
Waarom persé Chinees namaak.

Wat als ik een Mercedes-onderdeel in wil bouwen in mijn BMW?
Dan mag dat niet omdat de meneren van BMW dat niet willen, dús mag er gelijk niet meer over gesproken worden?

Áls ik (het geld voor) een Apple zou hebben, dan zou-ie in mijn handen binnen 2 dagen Getweakt en gemod worden, Apple of niet. Garantie is voor mietjes :P

En als ik daar dan vragen over zou hebben, dan kan ik ze niet stellen omdat het óf ongetweakt is en dus geen problemen over bestaan, óf omdat het opeens een underground gebeuren is? :?

Voorbeeld:
Laatst had ik een vriend met een Macbookje en zijn wifi was kapot. Dus ik een USB-dingetje aanhangen, blijken er geen drivers voor te zijn van Apple ('unsupported' ofzo).

Dus toen heb ik de Linuxdrivers via hack- en graaf werk toegevoegd.
En hoe ik dat moest doen kon ik dus echt alleen maar vinden in de OSX86-scene.

Terwijl ik volgens mij toch echt niets illegaals aan het doen was?

(Ironisch genoeg had hij Tiger, en had Leopard wél de desbetreffende drivers, maar deze jongen wilde niets illegaals doen, maar wilde ook niet Leopard nemen (omdat-ie Tiger fijner vond dan Leopard, niet omdat-ie het niet wilde betalen).)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet zeker kunnen. Ik heb het aan OSX86 te danken dat ik een Macbook heb gekocht en een Imac ga kopen. OSX86 heeft mij het lampje laten zien.
Ik begrijp ook de mensen die bang zijn dat 'hun' forum wordt vervuild. De idees om maar 1 topic te openen of in een andere subforum te doen kan ik in komen.

Ikzelf beschik niet over voldoende argumenten om te zeggen OSX86 is legaal of niet.... maar alleen al aan de vele reacties hierover in korte tijd, kunnen we toch wel allemaal aannemen dat het een grijs gebeid is, zolang er geen ISO`s ed worden aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:36

_Christiaan_

Master of SOG

Ja. Ik heb een hele tijd geleden hier ook al een topic over geopend en tot mijn verbazing werd deze gesloten. Toen vele discussies met mods over gehad etc. Kom op, dit is Tweakers.net. Het mooiste is als er één centraal OSx86 topic wordt geopend, zodat Apple talk niet wordt overspoeld met vragen/problemen over dit onderwerp.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Laatst online: 11-09 12:13

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Toch typisch om te lezen dat de argumenten van de tegenstemmers alleen maar neerkomen op het is non-apple hardware. Tot een paar jaar terug was Intel NON apple hardware. Dat is nu verandert. De markt verandert. En ook Apple verandert. Apple hardware als specifiek apple hardware becijferen kan eigenlijk al niet meer omdat apple in grote mate gebruikt maakt van standaard x86 hardware. Alleen volop getest etc etc. Dus wat is dan nog die specifieke Apple hardware? Het schilletje eromheen en de saus van het OS. Aangezien de hardware kant al ingrijpend gewijzigd is met de overgang tussen PPC en X86 zal dat met de software ook nog wel gaan gebeuren. Als de demand maar hoog genoeg gaat worden. Dan komen we dus bij het stuk OSX86. In feite is OSX86 niets anders dan Intel OSX. Alleen dan op non apple tested hardware. En ik zou het een mooie stap vinden als we met zijn allen daarover kunnen praten. Ik denk namelijk dat de toekomst toch nog een verandering zal gaan laten zien dat ook Apple inziet dat het misschien wel verstandig is om het OSX product wat breder ind e markt te gaan zetten. Zie de nieuwe snow leopard die straks alleen voor Intels er is. De nieuwe 3g iphone waar massa's om geschreeuwd hebben.

Ik vind het namelijk kul dat ik in mijn ogen te dure apple hardware moet kopen omdat ik het besturingssysteem zo fijn vind. Het besturingssysteem is namelijk ook fijn op andere hardware. Het gebeurt dus waarom kan je er niet over praten.

De apple addicts die denken dat er vervuiling optreed zouden het ook anders kunnen gaan zien. Namelijk dat er veel meer begrip komt voor Mac OSX en zo de fanbase kan groeien. Dat ze het niet in APT willen ok. MAar gun het wel zijn plaats op Tweakers.net / GOT. Dit zou namelijk wel eens gewoon de toekomst kunnen zijn.

Dus wat mij betreft een mooi sub-forum OSX86. Met de daarbij standaard geldende GOT regels van geen warez of links naar warez

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Er lijkt bij een aantal mensen de misvatting te bestaan dat OS X gekraakt moet worden om te laten werken - dat is niet zo. De Darwin kernel is nl open source, en is onder de BSD licensie aan te passen. Het laten draaien van OS X op bv de AMD pc's gaat via zo'n aangepaste kernel. Dit is nou eenmaal een bijkomstigheid van het feit dat Apple een open source kernel gebruikt: iedereen mag vanuit de source dingen aanpassen en hercompileren. Tweaken in de ware zin des woords dus. Heel andere situatie als bij de WGA-cracks, waar je de (copyrighted!) binaries gaat aanpassen.

Overigens zijn er idd wel meer dingen die hier bediscussieerd worden die niet helemaal OK zijn, van XBMC tot alle programma's die libavcodec gebruiken en niet de MPEG-licensies betalen (mplayer, ffdshow, VLC, etc).

[ Voor 10% gewijzigd door Dreamvoid op 16-06-2008 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilla
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:08
anandus schreef op maandag 16 juni 2008 @ 12:04:
Nu kom ik niet vaak in APL, maar hoe gaat het forum daarmee om als je een nieuw stukje hardware in of aan je Mac(book)je wil hangen en er geen Apple-drivers zijn, maar wel Linuxdrivers?
(Want drivers is 80% van het osx86-verhaal, lijkt mij?)
Meestal heb je problemen met drivers. Dus dan kan je toch ook zeggen dat je je *willekeurige hardware zonder osx-driver* op je mac pro werkend wilt hebben? Zon mac pro heeft ook pci-sloten.

Verder ben ik van mening dat ongeveer 80% van de mensen die hier zeggen dat ze vista ultimate draaien ze hier niet de juiste licentie voor hebben. Maar windows draait wat makkelijker illigaal op je pc dan osx, de drivers doen het namelijk nog gewoon. >:)

Over die EULA gesproken, ze zeggen dat je osx alleen op apple-branded hardware mag draaien. dus dan mag ik toch ook de graka/geheugen/hd uit mijn macpro halen en die in mijn normale pc zetten en dan legaal osx erop zetten? dan draai ik het namelijk ook op apple-hardware.

Ik heb totaal geen problemen met het bespreken over hoe ik andere hardware (mobo's, proc's, enz) onder osx aan de praat krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

Zilla schreef op maandag 16 juni 2008 @ 16:20:
[...]

Over die EULA gesproken, ze zeggen dat je osx alleen op apple-branded hardware mag draaien. dus dan mag ik toch ook de graka/geheugen/hd uit mijn macpro halen en die in mijn normale pc zetten en dan legaal osx erop zetten? dan draai ik het namelijk ook op apple-hardware.
Sterker nog als je een appel stickertje op je PC doet dan is ie Apple-branded, want er staat niet dat het Apple manufactured moet zijn :+

Floccinoccinihilipilification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Tsja, de EULA. Volgens Microsoft's EULA mag je als consument ook geen OEM Windows kopen, die zijn alleen voor OEMs voor op voorinstallerde systemen. De zelfbouwer moet volgens MS een retail Windows draaien. Maar elke webshop verkoopt ze ("voor kleine OEMs"), en iedereen raadt ze aan hier op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Dreamvoid schreef op maandag 16 juni 2008 @ 23:24:
Tsja, de EULA. Volgens Microsoft's EULA mag je als consument ook geen OEM Windows kopen, die zijn alleen voor OEMs voor op voorinstallerde systemen. De zelfbouwer moet volgens MS een retail Windows draaien. Maar elke webshop verkoopt ze ("voor kleine OEMs"), en iedereen raadt ze aan hier op Tweakers.
Dan mag je iets beter gaan lezen. Je mag, bij aanschaf van bepaalde hardware componenten, een OEM versie van Windows aanschaffen. Je bent dan volgens de EULA van Windows een 'System builder'. Een OEM versie kopen bij je harddisk of moederbord is dan ook volstrekt legaal.
Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 00:58:
[...]

En daar gaat wat mij betreft iedereen dus de fout in.

Als ik een licentie heb voor Windows XP mag ik legaal Microsoft.Windows.XP.Professional.SP2.Integrated.September.2007.*RETAIL*-ETH0 gebruiken als installatiedisc.
Mag dat? Ik vermoed dat MS niet al te welwillend zal zijn voor het geven van support als jij -ondanks je legale key- een 'wazige torrent' hebt gebruikt als installatiemedium. MS kan namelijk niet garanderen dat deze installatiebron zich gedraagt zoals 'normaal'.

Overigens gaat je vergelijking ook niet op. Immers zijn er bij OSX geen keys, en kan je in 99% van de gevallen niet je PC installeren met een originele OSX retail DVD. Je zal hiervoor het medium -en dus het OS- moeten modificeren. Waar MS het slipstreamen van updates in een ISO niet verbiedt, verbiedt Apple in de EULA van OSX wel degelijk het modificeren van het OS (of het installatiemedium) tbv het installeren of draaien op non-Apple hardware.

Dus al heb je een Leopard Family pack op de plank liggen, het gebruik van <insert hackintosh distro> is strict genomen het gebruiken van OSX die gemodificeerd is voor gebruik op non-Apple hardware, en dat mag niet.

Bovendien is Apple meer dan OSX. Apple bouwt een platform, van hardware, software, en accessoires. Het toestaan van hackintosh topics in APL komt op mij over als het toestaan van topics over het plaatsen van Audi wielen onder een Fiat Punto, op een Audi gebruikersforum.

Wat mij betreft hoeven er dus geen hackintosh/OSx86 topics te komen.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
In elke webshop kan je een losse OEM Windows kopen, zonder bijbehorend mobo.
Whieee schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 00:36:
Overigens gaat je vergelijking ook niet op. Immers zijn er bij OSX geen keys, en kan je in 99% van de gevallen niet je PC installeren met een originele OSX retail DVD. Je zal hiervoor het medium -en dus het OS- moeten modificeren. Waar MS het slipstreamen van updates in een ISO niet verbiedt, verbiedt Apple in de EULA van OSX wel degelijk het modificeren van het OS (of het installatiemedium) tbv het installeren of draaien op non-Apple hardware.
De vraag is of die bepaling in de EULA wel rechtsgeldig is (immers, dat mag op een XBox of iPhone volgens de licensie ook niet), en of dat niet tegen de BSD licensie van de Darwin kernel ingaat.

En er wordt ook geen Apple code gemodificeerd: je kan nl gewoon met de legale Leopard DVD installeren, en vervolgens (ook legaal, want BSD licensie!) de kernel aanpassen. Apple heeft daar niets over te zeggen - hadden ze maar een eigen kernel moeten schrijven zoals Microsoft. Da's het mooie van open source. Red Hat kan ook niet het hercompileren van de Linux kernel in hun distro verbieden.

Overigens lijkt me een subforum voor OSX86 wel de zinniger optie. 99% van de normale Apple gebruikers wil helemaal niet lezen over tweaks en problemen met Hackintoshes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO

RamO

Is een poll niet een idee??? Ik zie dat de meeste mensen wel voor zijn, maar dat moet te kwantificeren zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-08 07:38
Als het aan mij lag niet, koop maar een echte mac.
Misschien cru, maar binnen de kortste keren staat het forum vol met probleemvragen die enkel gelden voor osx86 en waardoor gewone macgebruikers in de war geraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
memento__mori schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:15:
Als het aan mij lag niet, koop maar een echte mac.
Misschien cru, maar binnen de kortste keren staat het forum vol met probleemvragen die enkel gelden voor osx86 en waardoor gewone macgebruikers in de war geraken.
Het staat nu ook vol met vragen over jailbreaking waar 'nette' iPhone gebruikers niets aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milosonator
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-07 12:04
Ik vind OSx86 een no-go voor GoT. Het is een hele hoop ellende, het is niet voor niets dat er hele websites en fora aan gewijdt zijn. Één topic gaat niet helpen, want er zijn talloze smaken en soorten. Bovendien denk ik dat hier maar weinigen zijn die er echt veel vanaf weten. Het opzetten van een OSx86 is echt geen doorsnee klus. Bovendien gaat het in tegen wat wij hier op Apple Talk zo graag willen:
Mooie computers met een 100% foutloos OS.

Ik denk dat de mensen die dit willen het beste google kunnen raadplegen om de desbetreffende websites te vinden, ik weet niet eens of ik wel een link mag plaatsen want ik heb geen zin me te verdiepen in de juridische zaken.

Tweakblog, voornamelijk over 3d-printen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Juist daarom is één centraal topic mooi. En juist omdat het geen doorsnee iets is, is het iets voor tweakers.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Dreamvoid schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:18:
[...]

Het staat nu ook vol met vragen over jailbreaking waar 'nette' iPhone gebruikers niets aan hebben.
Nee, daar is een centraal topic voor. Als OSx86 hier bespreekbaar gaat zijn verwacht ik dezelfde aanpak.

[iPhone & iPod touch] Jailbreaken

[ Voor 8% gewijzigd door Frietsaus op 17-06-2008 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Vind het wel een goed idee om ook een beetje NL-support te hebben, ik heb overigens ook een oude G4 gekocht na een tijdje met een Hackintosh te hebben gewerkt.

Voor de protesteerder die hun Apple-forum clean willen houden: Het is niet zo moeilijk om over deze topic heen te klikken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik denk niet dat het een goed idee is. Elders op het internet zijn ook al een paar forums die zich specifiek met deze materie bezig houden. Daarbij komt dat het eigenlijk niet eens toegestaan is door de maker van het OS.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spone schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:43:
Ik denk niet dat het een goed idee is. Elders op het internet zijn ook al een paar forums die zich specifiek met deze materie bezig houden. Daarbij komt dat het eigenlijk niet eens toegestaan is door de maker van het OS.
wat niet toegstaan: er een Topic over openen? Dat lijkt me wat ver gaan en bovenal buiten de macht van de maker van het OS (Apple)...
Ik ben overigens vóór alhoewel ik er niets aan zal hebben. Ik heb wel wat beters te doen dan een besturingssysteem hacken/moeilijk doen om mijn computer te laten draaien. Ik leg er liever wat extra geld voor neer, en kan gerust achteroverleunen. rustig mijn 'werk' doen, waar ik een computer voor heb.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2008 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel mensen proberen OSx86 te vergelijken met het jailbreaken van een iPhone of iPod Touch, maar bedenk je dat Apple aan een iPhone gewoon verdient heeft, of jij hem nu jailbreakt ofniet. Als jij ergens OSx86 vandaan plukt en het op je PC zet verdient Apple hier niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Whieee schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 00:36:
Het modificeren is lang niet altijd meer nodig. De focus binnen de OSX86 gemeenschap is de laatste tijd steeds meer gericht op het emuleren van EFI via een gemodificeerde bootloader (PC-EFI). Daarmee kan je dan een ongemodificeerde OSX86 installeren en zelfs gewoon de officiele updates draaien.

Zo heb ik het begrepen in elk geval. Je moet in sommige gevallen wel drivers installeren maar dat moet op een echte mac ook als je bijvoorbeeld USB apparatuur wil gebruiken dus daar kan dat verbod niet voor gelden.

Verder is de kernel inderdaad open-source dus daar mag je ook mee rommelen, het enige is wel dat de encryptiekeys van het grafische gedeelte (het 'magic poem') niet bij de open-source code zitten. Maar dat is ook geen geheim meer, het is in diverse boeken gepubliceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://img34.picoodle.com/img/img34/4/6/17/f_Afbeelding2m_8bc1d2b.png

Ja, dit bestand bestaat echt. :*) Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is dat het bestand dat bepaalde zaken uitschakelt zodra het detecteert dat het niet op een Mac draait.

[ Voor 37% gewijzigd door Frietsaus op 17-06-2008 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-08-2018

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Ik vind dat OSx86 bespreekbaar moet zijn.
Gewoon één topic ervoor aanmaken.
Trouwens de meeste argumenten draaien precies rond:
-echte gebruikers geraken verwart: 1 topic zullen ze wel kunnen onthouden
-mac is bedoelt om te draaien op geteste hardware: tweakers zijn tweakers, het is ook niet de bedoeling dat je OCed. Dus negeer gewoon dat topic.

Ik heb de indruk dat een deel OS X gebruikers gewoon willen dat hun exclusiviteit niet doorbroken wordt.

Zelf wil ik OS X eens proberen, maar ik vind veel van hun HW te duur, die 3870 die aangekondigd is is een prima voorbeeld. OSx86 laat ik ook wel links liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilla
Waarom kunnen we geen "show hier je hackintosh" topic maken??? Of eventueel dit combineren met het huidige "show hier je apple computer" topic? Alhoewel het dan geen apple computer meer is maar dat terzeide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zilla schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 18:25:
Waarom kunnen we geen "show hier je hackintosh" topic maken??? Of eventueel dit combineren met het huidige "show hier je apple computer" topic? Alhoewel het dan geen apple computer meer is maar dat terzeide.
Combineren met het show je apple computer topic lijkt me geen optie, ik bezoek dat topic om mooie iMacs en MacBooks te zien. Niet om iemands lelijke vaio te zien waar toevallig Mac OSX op is gebeund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilla
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 18:53:
[...]

Combineren met het show je apple computer topic lijkt me geen optie, ik bezoek dat topic om mooie iMacs en MacBooks te zien. Niet om iemands lelijke vaio te zien waar toevallig Mac OSX op is gebeund.
Tja daarom is een combinatie ook weer niet zon geweldig idee, maar een "show hier je hackintosh" topic zou moet kunnen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Frietsaus schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 17:52:
[afbeelding]

Ja, dit bestand bestaat echt. :*) Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is dat het bestand dat bepaalde zaken uitschakelt zodra het detecteert dat het niet op een Mac draait.
Dit is een mooi voorbeeld waarom ik vind dat dit soort dingen niet op GoT besproken zouden moeten worden. Op GoT is ook het kraken van software (als in: ontdoen van kopieerbeveiligingen) niet toegestaan. Waarom het kraken van een OS of pogingen daartoe dan ineens wel? Wanneer ik ga vragen hoe ik de nieuwe Nero of Vista Enterprise zonder serial kan activeren of de wga eruit sloop, kan ik je op een briefje geven dat het topic onherroepelijk op slot gaat. Zelfde geldt voor requests voor een Toast-serial.

Nu gebruik ik zelf geen OSx86, en ben het ook niet van plan (want ik heb een iMac). En zoals ik in een eerdere post al zei, er zijn genoeg andere plekken op internet waar dit soort dingen al besproken worden, dus doe het lekker daar :)

offtopic:
Als ik me niet vergis doet die kext bepaalde core componenten zoals de finder/aqua etc decrypten.

edit:
En ik voorzie stilletjes dat de topics erover voornamelijk simpele zoekvragen en requestjes worden, en geen echte discussietopics. Ofwel een soort vraagbaak. Wat valt daar nou over te discussieren? :) Op die manier wordt de ergernis in APL steeds groter.

Mocht het er overigens toch doorheen komen, stop het dan in een ander subforum: op die manier kan ik het door middel van een forumfilter negeren en heeft niemand er last van ;)

[ Voor 22% gewijzigd door spone op 17-06-2008 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Daarom zeg ik: één centraal topic...

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zilla schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 18:56:
[...]

Tja daarom is een combinatie ook weer niet zon geweldig idee, maar een "show hier je hackintosh" topic zou moet kunnen toch?
Er is een reden dat er geen 'show je pc topic' is ;) 'Hackintosh' is gewoon hetzelfde met Mac OS X erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

spone schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 18:58:
edit:
En ik voorzie stilletjes dat de topics erover voornamelijk simpele zoekvragen en requestjes worden, en geen echte discussietopics. Ofwel een soort vraagbaak. Wat valt daar nou over te discussieren? :) Op die manier wordt de ergernis in APL steeds groter.
De puristen zijn tegen omdat ze het geen echte Mac's vinden, en willen zich vast van te voren ergeren. En dat zou dan een reden zijn om het niet te moeten doen? Een echte drogreden, we willen het niet, en als je het toch doet gaan we ons ergeren en daarom moet je het niet doen. Je weet namelijk niet eens hoe dergelijke topics zich zullen gaan ontwikkelen, maar toch moet je ze niet. Een mening die je baseert op een onbewezen vooroordeel

Het is eigenlijk zoiets als een buurt die van te voren roept dat ze geen Roma-gezin in de straat willen, want zigeuners doen wel eens iets illegaal. Ook de kwaliteitseis kan geen reden zijn: ik zie in APL ook zat topics waarbij het niveau niet bijzonder hoog is :) .
Mocht het er overigens toch doorheen komen, stop het dan in een ander subforum: op die manier kan ik het door middel van een forumfilter negeren en heeft niemand er last van ;)
Oftewel: NIMBY? Nu ben ik er trouwens ook voor om het in NOS te doen, maar dat is meer om het topic te beschermen tegen mensen die anti-OSx86 zijn, niet om ze het plezier te doen dat ze het niet hoeven te zien :)

Dit is trouwens niet vervelend bedoeld. Maar als ik het topic lees zie ik de mensen die het hardste roepen dat het illegaal is, dit vooral doen omdat ze Mac OSx86 uit puristische of snobistische redenen niet in "hun" Apple Talk willen; als het geen Apple PC is dan is het niets. En daar gaat de vergelijking met de buurt die eisen gaat stellen aan de nieuwe inwoners best wel op :) .

[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 18-06-2008 00:48 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 17:42:
Veel mensen proberen OSx86 te vergelijken met het jailbreaken van een iPhone of iPod Touch, maar bedenk je dat Apple aan een iPhone gewoon verdient heeft, of jij hem nu jailbreakt ofniet. Als jij ergens OSx86 vandaan plukt en het op je PC zet verdient Apple hier niks aan.
En met de jailbreak maak je het mogelijk om zelf applicaties te installeren en te ontwikkelen zodat je niet afhankelijk bent van Apple omdat je dan moet betalen voor die applicaties. Zelfde principe. Je ontneemt Apple dan dus ook geld! Daarnaast word de jailbreak gedaan op apparaten die niet voor de nederlandse markt bestemt zijn. Volgens mij mag dat ook niet. Apple had in NL meer kunnen verdienen als ze hem uitgebracht hadden dan in US. Oftewel verliest Apple ook centjes.

Argument :w

Stel ik koop Leopard. Dan mag ik volgens jouw principes wel een Topic openen hierover als ik hem op mijn Laptop/PC whatever wil installeren? Dan heb ik Apple betaald voor het OS. Al met al heel krom. Ik gebruik de OSX installaties om bekend te raken met OSX. Inmiddels ben ik al in het stadium dat ik op zoek ben naar een Macbook Pro, Powerbook. Dit omdat ik het een mooi OS vind en prettig werken. Ideaal om mee op reis te hebben. Ik was nooit aan Mac software begonnen en zou al nooit over Mac nagedacht hebben als ik niet via voorheen pearpc en nu dus OSX86 cultuur met OSX begonnen was. En ik denk met mij nog vele anderen. Soms is iets wat "grijs gebied/zwart gebied" is goed om een beter beeld te krijgen van het "witte gebied".

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilla
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 00:31:
[...]

Er is een reden dat er geen 'show je pc topic' is ;) 'Hackintosh' is gewoon hetzelfde met Mac OS X erop.
Zeg dan dat je je hackintosh in combinatie met een apple pc mag showen. Dat is nu namelijk niet toegestaan.
MR_VIPER schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 09:50:
[...]

Stel ik koop Leopard. Dan mag ik volgens jouw principes wel een Topic openen hierover als ik hem op mijn Laptop/PC whatever wil installeren? Dan heb ik Apple betaald voor het OS. Al met al heel krom. Ik gebruik de OSX installaties om bekend te raken met OSX. Inmiddels ben ik al in het stadium dat ik op zoek ben naar een Macbook Pro, Powerbook. Dit omdat ik het een mooi OS vind en prettig werken. Ideaal om mee op reis te hebben. Ik was nooit aan Mac software begonnen en zou al nooit over Mac nagedacht hebben als ik niet via voorheen pearpc en nu dus OSX86 cultuur met OSX begonnen was. En ik denk met mij nog vele anderen. Soms is iets wat "grijs gebied/zwart gebied" is goed om een beter beeld te krijgen van het "witte gebied".
Kijk jij begrijpt het, OSX86 is een alternatieve manier om te kijken of Mac software wat voor je is. Dankzij OSX86 gaan er wel meer mensen een appel overwegen inclusief mijzelf.

Verder zie ik geen problemen in het hebben van een centraal topic over osx86. Je kan het namelijk opvatten als een macpro met iets andere hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
gambieter schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 00:41:
[...]

De puristen zijn tegen omdat ze het geen echte Mac's vinden, en willen zich vast van te voren ergeren. [...] Je weet namelijk niet eens hoe dergelijke topics zich zullen gaan ontwikkelen, maar toch moet je ze niet. Een mening die je baseert op een onbewezen vooroordeel
Wat voor zinnige onderwerpen zou jij dan kunnen bedenken in het kader van OSx86? 'Waar vind ik kext x', 'werkt moederbord y of usb-stick z'? Dat zijn allemaal eenvoudige zoekvragen die imo niet echt een topic waard zijn.
Het is eigenlijk zoiets als een buurt die van te voren roept dat ze geen Roma-gezin in de straat willen, want zigeuners doen wel eens iets illegaal.
Net zo goed NIMBY. Bovendien, Roma-gezinnen zijn niet per definitie illegaal. Maar je weet net zo goed als ik dat het aantal mensen dat Leopard in de winkel koopt om het vervolgens op een Hackintosh te zetten op een hand te tellen valt. En dat, in combinatie met het schenden van een eula maakt het wel illegaal.
Ook de kwaliteitseis kan geen reden zijn: ik zie in APL ook zat topics waarbij het niveau niet bijzonder hoog is :) .
Dat is op het moment eventjes geen discussiepunt, al moet ik je er wel gelijk in geven.
[...]
Oftewel: NIMBY? Nu ben ik er trouwens ook voor om het in NOS te doen, maar dat is meer om het topic te beschermen tegen mensen die anti-OSx86 zijn, niet om ze het plezier te doen dat ze het niet hoeven te zien :)
Wat wil je daarmee zeggen, het wordt me niet echt duidelijk uit wat je schrijft :)
Maar als ik het topic lees zie ik de mensen die het hardste roepen dat het illegaal is, dit vooral doen omdat ze Mac OSx86 uit puristische of snobistische redenen niet in "hun" Apple Talk willen; als het geen Apple PC is dan is het niets.
Die 'puristische of snobistische redenen' ben ik hier anders nog niet echt tegen gekomen. Ik heb zelf het gevoel dat vooral de mensen die geen Apple-spullen hebben een gevoel van enige jalozie oid richting degenen die dat wel hebben uitdragen. De argumenten zoals jij die uitdraagt beelden dit mooi uit. Ik heb in dit topic nog niemand horen zeggen dat de enige echte PC een Apple is. En natuurlijk, er zijn ook mensen die dit soort topics uit APL willen houden op eenzelfde manier zoals mensen geen NOS topics in WOS willen zien. Kortom, de redenen kunnen heel divers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Zilla schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 11:07:Kijk jij begrijpt het, OSX86 is een alternatieve manier om te kijken of Mac software wat voor je is. Dankzij OSX86 gaan er wel meer mensen een appel overwegen inclusief mijzelf.
Dat blijkt in de praktijk helemaal niet vaak voor te komen. Het overgrote deel op InsanelyMac is zelfs na het proberen van OSx86 niet van plan een Mac aan te schaffen. Waarom zouden ze ook, ze geven niks om design, ze hebben al een snelle PC en ze kunnen OS X zonder al teveel problemen draaien...

[ Voor 35% gewijzigd door Frietsaus op 18-06-2008 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Het mooiste aan dit alles vind ik de melding van de mensen dat het gaat over osx86. Als referentie naar de x86 structuur. Dit terwijl op dit moment de intel macs geleverd worden (x86) en snow leopard straks alleen intel is. Dit betekend dus dat per definitie alle intel mac gebruikers het over OSX86 zouden hebben. Dus dan zou heel deze discussie totaal overbodig worden omdat deze mensen dan geen topics mogen openen als osx86 niet gedoogd word. Het is dus maar net waar je de lijn legt en hoe dik je de lijn wil trekken. Een lijn leggen mbt warez e.d. (zoals de standaard policy van GOT al telt) okee. Maar het onderwerp osx op non mac x86 moet wel bespreekbaar zijn.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Laatst online: 23-05 19:48
Ik vind dat het zeker bespreekbaar moet zijn. Vooral ook omdat de iphone/ipod touch unlock discussie ook mag.
Verder dan wel geen links naar iso's ed uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaspermalfroid
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-09 13:39
Simon Verhoeven schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 17:57:
Ik vind dat OSx86 bespreekbaar moet zijn.
Gewoon één topic ervoor aanmaken.
Trouwens de meeste argumenten draaien precies rond:
-echte gebruikers geraken verwart: 1 topic zullen ze wel kunnen onthouden
-mac is bedoelt om te draaien op geteste hardware: tweakers zijn tweakers, het is ook niet de bedoeling dat je OCed. Dus negeer gewoon dat topic.

Ik heb de indruk dat een deel OS X gebruikers gewoon willen dat hun exclusiviteit niet doorbroken wordt.
Dit vind ik ook, het zou gewoon al handig zijn dat er één centraal topic over komt met een degelijke topicstart (die op tijd aangepast wordt naar de nieuwste ontwikkelingen) met oa ook links naar de betrouwbare sites die ook info verschaffen over OSX86. Als de moderators dat topic een beetje clean houden (je kan voor mensen die problemen hebben met hun hardware-ondersteuning bijvoorbeeld in topicstart duidelijke link zetten naar een forum dat zich daarin specialiseert), lijkt me dit realiseerbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

echt ongelovelijk wat ik hier zoal lees, en welke capriolen er worden uitgehaald om het hele hackintosh niet toe te laten in dit subforum..

ik neig zelfs om vanavond fotos te schieten met mijn sony vaio laptop met leopard erop, of mijn macbook met vista draaiend. hele jailbrail (iphone) toelaten, het gehack op de apple tv bespreekbaar maken maar ooo weee mac osx op een lelijke vaio.. |:(

wie herrinert zich nog de vele reacties toen apple besloot om over te stappen op intel architectuur :D

-----------
ik ga onderstaande lekker nogmaals quoten _/-\o_
Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 11:05:
[...]

Dat klopt niet helemaal ;) *Wij* zijn inderdaad tweakers. Apple-fanboys zijn *geen* tweakers. Zij willen graag dat alles gewoon werkt, en hebben geen zin om te prutsen en te tweaken. Zij hebben een computer om méé te werken, niet om áán te werken, en geven de voorkeur aan een mooi design boven uitgebreide instelbaarheid of een overdaad aan functies.

Ik heb nooit begrepen wat deze Apple-liefhebbers nou uitgerekend op een Tweakers-forum komen doen. Zij *zijn* geen Tweakers, zij houden *niet* van prutsen, overclocken zullen ze nooit aan beginnen, en omdat een Apple altijd gewoon werkt (dat lees ik nl. in elk topic over Apple) hebben ze ook nooit problemen. Maar dat respecteer ik, en wat mij betreft zijn ze hier dan ook gewoon welkom, want ik begrijp wél heel goed dat niet iedereen tijd, zin of kennis heeft om aan computers te prutsen, een ieder heeft weer andere interesses. Daar is niks mis mee, en tweakers zijn *dacht ik* volwassen genoeg om harmonieus met elkaar samen te kunnen leven (online welteverstaan ;), dus een eigen subforum was hun van harte gegund.

De tijd vliegt: Het is inmiddels mogelijk om het Apple-OS met wat prutsen ook op ándere hardware te draaien, zodat nu de échte Tweakers ook geinteresseerd beginnen te raken. Menig Tweakerhart zal sneller kloppen, denkend aan de voldoening die hun straks, na dagenlang gepruts, ten deel zal vallen, wanneer het hun uiteindelijk zal lukken, om de tot voorkort onmogelijk geachte taak te volbrengen, door het intrigerende Apple-OS op hun eigen PC-tje draaiend te krijgen. Niet om er serieus mee te gaan werken, maar alleen om aan zichzelf te bewijzen dat het kán. Dat is weer eens wat anders dan de zoveelste Linux-port, en bovendien ook (nog) niet verboden. Gelukkig hadden we al een Apple-subforum, waar wij nu eindelijk óók kunnen meekletsen met de Apple-liefhebbers. Hoe mooi kan het zijn als allebei, om heel verschillende redenen, maar geinteresseerd in hetzelfde onderwerp, kunnen samenkletsen?

Maar wat blijkt nu: We mogen niet van de Apple-fanboys. Ze vinden ons niet waardig genoeg. Wij zijn barbaren omdat wij geen échte Apple hebben, en wij mogen geen heiligschennis plegen. Op ons éigen GoT nota bene :o
Sommige reacties die ik lees zijn echt te triest voor woorden. Uitspraken als: "OS X is voor Apple machine's, en zo moet het blijven!", "En dat je door het draaien van OS X op een lelijke Dell, je afbreuk doet aan hun product, aan de totale beleving.", "OS X hoort gewoon op een mac!", "en als het al moet gebeuren dan a.u.b. niet in Apple Talk, daar wil ik alleen echte Apple computers tegenkomen." |:(
Het is gewoon schrikbarend hoe sommigen bezeten zijn van hun lievelingsmerk, deze toewijding is écht niet normaal meer 8)7

Ik stel daarom dan ook voor, om het OSx86 onderwerp *niet* in Apple-talk onder te brengen. De Frontpage wordt al regelmatig verziekt door *een aantal* Apple Jehova's getuigen, die het nodig vindt om keer op keer, tot treurens toe, maar weer te moeten opscheppen hoe geweldig hun Apple'tje wel niet is. Ze zijn te bekrompen en verblind, om te begrijpen dat niet iederéén dezelfde mening deelt als zij, en dat velen, om hele goede redenen, bewúst niet voor een Apple gekozen hebben. Dat telkens weer terugkerende kinderachtige gedoe, verziekt mijn plezier in Tweakers in toenemende mate, en ik ontwijk daarom ook steeds meer nieuwsberichten, omdat ik er zo moe van word.

Laten we dat alsjeblieft op GoT niet doen. Als die OSx86-topics in Apple-talk komen, dan krijgen we dit gezeik in élk topic, en komt er van een daadwerkelijke discussie over onze ervaringen helemaal niets terecht, laat staan dat wij hulp krijgen, bij het oplossen van de problemen waar wij ongetwijfeld tegenaan zullen gaan lopen. Blijkbaar zijn Apple-fanboys niet zo sociaal en behulpzaam als wij, en gunnen ons niet de pleziertjes, die wij hun wél gunnen, getuige dit subforum. Laten wij toch gewoon een ánder subforum zoeken, waar we wél op een intelligente, volwassen manier met elkaar om kunnen gaan, en elkaar kunnen helpen. Apple-fans die oprecht mede geïnteresseerd zijn, zijn van harte welkom, en fanboys kunnen dan in hun eigen subforumpje blijven. Iedereen gelukkig. Hoe mooi kan het zijn O-)

Okee, ik had even niks te doen. Iedereen nog een prettige dag verder, en hou het beschaafd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Je snapt hopelijk zelf ook wel dat OSx86 een referentie naar het draaien van OS X op non-apple computers is en niet het architectuur x86 zelf. Dat de nieuwere modellen van apple x86 zijn staat daarbuiten. |:(
SYQ schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 14:20:
echt ongelovelijk ongelofelijk wat ik hier zoal lees, en welke capriolen er worden uitgehaald om het hele hackintosh niet toe te laten in dit subforum..
Men mag toch gewoon hun mening uitdrukken? Het is altijd zo jammer dat gesprekken rond onderwerpen betreffende apple altijd zulke extreme reacties opwerken, zowel aan de apple-kant als de anti-apple-kant.
SYQ schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 14:20:
...maar ooo weee mac osx op een lelijke vaio.. |:(
offtopic:
Vaio's zijn ook mooi :)

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2008 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:46

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Frietsaus schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 17:52:
[afbeelding]

Nee dit was het bestand wat je dmos weggooide en deze neer zette als je met je hackintosh de 10.5.2 update erop knalde :+

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11-2022
Helemaal mee eens SYQ + Quote!

Ik heb nu ook een tijdje OSX Leopard op m'n Zepto staan. Het werkt bij lange na niet 99% zoals een echte Mac (updates/slaapstand/netwerk), maar alles wat werkt is een verademing tegen over Windows.
In eerste instantie had ik de Macbook Pro prijs er niet voor over, maar dankzij dit van soort demo/ beta Leopard ben ik bereid om binnenkort een eurotje of 1500 aan Apple te spenderen. Op forums als InsanelyMac.com zie je trouwens ook heel veel mensen die overgaan van een Dell/Sony/HP/Whatever naar een echte Mac.
Eigelijk zou Apple gewoon moeten meewerken om een functie gelimiteerde OSX te maken om van een hoop Windows fanboys, Mac fanboys te maken.

MBP 2015, iPhone 7+, AppleTV4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
echt ongelovelijk wat ik hier zoal lees, en welke capriolen er worden uitgehaald om het hele hackintosh niet toe te laten in dit subforum..
Er wordt niet voor niets gevraagd of OSx86 bespreekbaar moet zijn of niet, anders hadden ze het direct wel toegestaan. Dus is het zo vreemd dat je meningen ziet? Geloof het of niet, er zijn ook mensen die het gebruik van OSx86 niet goed vinden...

Laten we het nu omdraaien: hoe typisch van vrijwel iedereen die geen Mac heeft dat ze OSx86 per se bespreekbaar willen maken... :Z Zoals altijd komt het weer van twee kanten mensen.

[ Voor 4% gewijzigd door Frietsaus op 18-06-2008 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 15:28:
offtopic:
Je snapt hopelijk zelf ook wel dat OSx86 een referentie naar het draaien van OS X op non-apple computers is en niet het architectuur x86 zelf. Dat de nieuwere modellen van apple x86 zijn staat daarbuiten. |:(
Ja dat is bekend. Loop al wat langer mee in die zaken. Heb zelf nog met PPC emulatoren lopen spelen. En toen werd het al OSX86 genoemd.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MR_VIPER schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:20:
[...]

Ja dat is bekend. Loop al wat langer mee in die zaken. Heb zelf nog met PPC emulatoren lopen spelen. En toen werd het al OSX86 genoemd.
Leuk, maar daar draait het hier niet om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Nee maar wel het wel om draait is dat het onderwerp wel "thuis" hoort op tweakers.net imho.
Ik snap de positie van de T.net crew ivm piracy, maar onder het mom van anti-piracy technieken niet bespreekbaar maken (in algemene zin, dus niet specifiek bepaalde osx dingen) is de eerste stap richting censuur imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO

RamO

mickezzz schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 15:41:

Ik heb nu ook een tijdje OSX Leopard op m'n Zepto staan. Het werkt bij lange na niet 99% zoals een echte Mac (updates/slaapstand/netwerk), maar alles wat werkt is een verademing tegen over Windows.
In eerste instantie had ik de Macbook Pro prijs er niet voor over, maar dankzij dit van soort demo/ beta Leopard ben ik bereid om binnenkort een eurotje of 1500 aan Apple te spenderen. Op forums als InsanelyMac.com zie je trouwens ook heel veel mensen die overgaan van een Dell/Sony/HP/Whatever naar een echte Mac.
Eigelijk zou Apple gewoon moeten meewerken om een functie gelimiteerde OSX te maken om van een hoop Windows fanboys, Mac fanboys te maken.
inderdaad, je ziet ook bij heel veel releases staan dat dit eigenlijk gratis reclame is voor Apple: ikzelf ben nu meer bereid een Apple te kopen dan voor OSX86 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

mickezzz schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 15:41:

En dat is PRECIES zoals het bij mij ook ging, ik ben begonnen met een hackintosh en ondertussen heb ik een echte nu , en is de hackintosh weer windows ;)

Ik zit dus meer achter de minimac dan achter windows, alleen voor games op windows

[ Voor 4% gewijzigd door CrankyGamerOG op 18-06-2008 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeYNoX
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-01 11:40
Sterker nog, ik ben 1,5 jaar geleden begonnen met OSX86 en typ dit nu vanaf een MBP. OSX86 was de directe reden dat ik ben overgestapt.

http://www.last.fm/user/ceynox/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CeYNoX schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:51:
Sterker nog, ik ben 1,5 jaar geleden begonnen met OSX86 en typ dit nu vanaf een MBP. OSX86 was de directe reden dat ik ben overgestapt.
Same here overigens, hoewel ik ook wel eens eerder met een powerbook heb mogen spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilla
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 15:28:
[...]

offtopic:
Vaio's zijn ook mooi :)
Vaio's zijn ook niet verkeerd :) en meestal zijn ze zelfs sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Ik heb ook een dual-boot Vista/Hackinosh als HTPC/server, een low-budget Dell laptop met Vista en een Macbook. Die Hackintosh staat er omdat je bij Apple zelf 800 euro betaalt voor een Mini met dezelfde snelheid als de Hackintosh (met desktophardware ipv die dure notebookhardware) die me maar 200 gekost heeft - inclusief een legale (Family) Leopard. Voor dat prijsverschil ben ik wel bereid om elke 2 maanden bij een kernel update even een kext'tje terug te zetten, en bovendien is het leuk prutsen en leer je en-passant ook nog eens hoe OSX onder de motorkap eruit ziet. Daar ben je toch Tweaker voor?

(edit: ik WEET dat hij niet zo stil en klein en mooi is als een Mini. I don't care - hij staat uit het zicht. De 2 GHz Mini met 2 GB was een half jaartje terug toen ik m bouwde 800 euro, geen idee wat het nu kost maar toen vond ik het te veel. En ik ben geen student.)

[ Voor 20% gewijzigd door Dreamvoid op 18-06-2008 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Dreamvoid schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:40:
Ik heb ook een dual-boot Vista/Hackinosh als HTPC/server, een low-budget Dell laptop met Vista en een Macbook. Die Hackintosh staat er omdat je bij Apple zelf 800 euro betaalt voor een Mini met dezelfde specs als de Hackintosh (met desktophardware ipv die dure notebookhardware) die me maar 200 gekost heeft - inclusief een legale (Family) Leopard. Voor dat prijsverschil ben ik wel bereid om elke 2 maanden bij een kernel update even een kext'tje terug te zetten, en bovendien is het leuk prutsen en leer je en-passant ook nog eens hoe OSX onder de motorkap eruit ziet. Daar ben je toch Tweaker voor?
Hou je wel je energierekening in de gaten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Dreamvoid schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:40:
Ik heb ook een dual-boot Vista/Hackinosh als HTPC/server, een low-budget Dell laptop met Vista en een Macbook. Die Hackintosh staat er omdat je bij Apple zelf 800 euro betaalt voor een Mini met dezelfde specs als de Hackintosh (met desktophardware ipv die dure notebookhardware) die me maar 200 gekost heeft - inclusief een legale (Family) Leopard.
offtopic:
Dan ben ik reuze benieuwd hoe jij dat in zo'n zelfde kleine, stille(!) configuratie krijgt van nog geen 15x15x10cm. Verder overdrijf je nogal wat de prijzen betreft. Mac mini is 499, met studentenkorting zelfs maar 435. Zonder teveel uit te wijden durf ik te stellen dat je hardware+os niet voor 200 nieuw hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

MR_VIPER schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 09:50:
Kijk dit is exact hoe het mij ook vergaan is. Ik heb lekker lopen klooien met OSX op verschillende 'bakkies'. Uiteindelijk heb ik zelfs een PC samengesteld met onderdelen speciaal aangeschaft waarvan ik wist dat ze met OSX86 goed zouden samenwerken.
Mijn conclusie is dat ik, voor mijn gebruik, beter een pc kan gebruiken. Mijn vriendin heeft however nu een Imac 20" en is druk op zoek naar een Macboek pro of Macbook air voor onderweg.
Had ik dus niet/ nooit met OSX kunnen klooien, dan weet ik zeker dat mijn vriendin geen Apple'tjes had (anders dan haar en mijn Nano).
Ik denk dat het een goed ding is dat er een centraal topic komt voor OSX86. ik zou het in een eigen topic willen plaatsen, daar dan de tere en gevoelige apple gebruikertjes zich onplezierig voelen en zich irriteren aan vragen van anderen. (beetje troll, maar zo komen bepaalde tweakers wel op mij over!) 8)

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilla
spone schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 19:31:
[...]

offtopic:
Dan ben ik reuze benieuwd hoe jij dat in zo'n zelfde kleine, stille(!) configuratie krijgt van nog geen 15x15x10cm. Verder overdrijf je nogal wat de prijzen betreft. Mac mini is 499, met studentenkorting zelfs maar 435. Zonder teveel uit te wijden durf ik te stellen dat je hardware+os niet voor 200 nieuw hebt.
offtopic:
Via mijn school kost ie 460, dus hoe jij aan die 435 komt snap ik nie helemaal. (via saxion Enschede)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Omdat de poll nog miste:

Poll: OSx86 in Apple Talk
Ja
Nee
Geen mening
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=295694&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Ik ben benieuwd hoe en wat, volgens mij spreken de voorstanders zich hier meer uit dan de tegenstanders.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Niet online
nvm

[ Voor 96% gewijzigd door blaataaps op 18-06-2008 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:54

Nitai

Live the life you love.

Sta het maar toe zou ik zeggen. Ik ben er geen voorstander van, maar zo leer ik ook nog eens wat :) En daarom zit ik op GoT ter lering en vermaak :+

Even serieus, waarom zou je dit tegenhouden. Houd het wel in een centrale topic, maar sta het toe. Kijk hoe het gaat, als er teveel stomme vragen zijn, dan sluit je het topic.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Ik ben een tegenstander maar heb geen zin om met de Windows mensen in discussie te gaan.
Dan moet ik mij eerst in de regels van Apple verdiepen en daar heb ik helemaal geen tijd voor.

Waarom ik het dan niet wil als ik er toch weinig van af weet? Omdat ik het leuk vind als OSX een beetje exclusief blijft.

Daarbij komt het bij mij een beetje over dat Windows mensen graag op Got willen blijven en OSX willen draaien maar hier nu niet hun ei kwijt kunnen.

Bedankt voor het toevoegen van een Poll.

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Maar het enige illegale is toch het hele EFI-gebeuren?

Dus als dat gewoon als policy niet getolereerd wordt, kan de rest m.i. toch gewoon op het forum, ik snap niet waarom dat ongewenst zou zijn?

Oh, en ik stem ook voor NOS, anders krijg je de hele tijd zeurende Apple-fanboys in het topic in plaats van Tweakers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Zilla schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 20:12:
[...]

offtopic:
Via mijn school kost ie 460, dus hoe jij aan die 435 komt snap ik nie helemaal. (via saxion Enschede)
offtopic:
Het hangt (zoals je al dacht) een beetje van je school af. Via surfspot>partnershops icm bepaalde onderwijsinstellingen krijg je extra korting, bovenop de standaard studentenkorting die Apple via de education store geeft. Dat is hoe dan ook geen 800 euro. Maar goed dit gaat wel heel erg offtopic dus zal er verder geen posts meer over maken.

Vind het trouwens opmerkelijk (of moet ik zeggen typerend) dat de voorstanders van een OSx86 topic/forum de tegenstanders afschilderen als een 'groepje puristen, een eliteclubje' of 'teerzielige Apple-fanboys' etc. Beetje kinderachtig gedrag. Het is makkelijker om iets toe te staan dan iets te weigeren, dus sta daar ook eens bij stil. Bovendien, als je deze benoemde groep zo verschrikkelijk vindt, waarom wil je dan toch zo graag een topic/subforum in 'hun' forum hebben. Om te trollen? Grow up ;)

Vergelijkingen met het jailbreaken van iphones/ipods lopen ook een beetje raar, aangezien het hier naar mijn idee om iets heel anders gaat, zoals ook in andere (eerdere) posts al uitgebreid uiteen is gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
spone schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 23:39:

Vind het trouwens opmerkelijk (of moet ik zeggen typerend) dat de voorstanders van een OSx86 topic/forum de tegenstanders afschilderen als een 'groepje puristen, een eliteclubje' of 'teerzielige Apple-fanboys' etc. Beetje kinderachtig gedrag. Het is makkelijker om iets toe te staan dan iets te weigeren, dus sta daar ook eens bij stil. Bovendien, als je deze benoemde groep zo verschrikkelijk vindt, waarom wil je dan toch zo graag een topic/subforum in 'hun' forum hebben. Om te trollen? Grow up ;)
Misschien komt het door het hoge protectionisme gehalte van de mensen die tegen zijn. Voornamelijk opmerkingen als: "Ik wil die Windows mensen niet in het forum", "het gaat toch alleen maar een niveau verlagend effect hebben" etc. bieden nou niet echt grond voor een goede discussie. Tot nu toe heb ik alleen maar reacties gezien die wijzen op het beschermen van de situatie zoals die nu is, zonder dat ik echt een onderbouwing zie.

En nee, argumenten als "het staat toch al op <vul wiki in>" zijn geen houtsnijdende argumenten, ongeveer alles wat er op GoT staat is immers al ergens anders te vinden. Ook het argument dat het illegaal zou snijdt geen hout; sinds wanneer is het praten over iets niet toegestaan door een EULA?

Dus niet de voor mensen moeten opgroeien, de tegen mensen zullen toch echt met argumenten moeten komen tegen het toestaan. De voor-partij heeft namelijk een heel sterk punt in handen: het is tweaken van een OS en hardware en kijk eens op welke site je bent?

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beta schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 22:46:
Daarbij komt het bij mij een beetje over dat Windows mensen graag op Got willen blijven en OSX willen draaien maar hier nu niet hun ei kwijt kunnen.
Moet je toch even uitleggen wat er mis mee is dat mensen graag op GoT willen blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 22:35:
Ik ben benieuwd hoe en wat, volgens mij spreken de voorstanders zich hier meer uit dan de tegenstanders.....
Ja, misschien omdat de tegenstanders weinig argumenten hebben om dit tegen te houden (behalve emotionele)?

Denk niet dat zo'n poll erg representatief is, tegenstanders (zijn blijkens de reacties hier de huidige bezoekers) kunnen nu massaal nee stemmen terwijl voorstanders hier eigenlijk (nog) nauwelijks komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers

sjolmers

spone schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 23:39:
[...]
...........
..........
Lees de reactie van AvdE boven je eens door:
Beta schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 22:46:
Ik ben een tegenstander maar heb geen zin om met de Windows mensen in discussie te gaan.
Dan moet ik mij eerst in de regels van Apple verdiepen en daar heb ik helemaal geen tijd voor.

Waarom ik het dan niet wil als ik er toch weinig van af weet? Omdat ik het leuk vind als OSX een beetje exclusief blijft.....
Het is toch niet raar dat de voorstanders dit soort tegenstanders afschilderen als een 'groepje puristen, een eliteclubje' of 'teerzielige Apple-fanboys' etc....???

[ Voor 14% gewijzigd door sjolmers op 19-06-2008 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 23:53:
[...]

Moet je toch even uitleggen wat er mis mee is dat mensen graag op GoT willen blijven...
hahaha niks hoor >:) :P

Trouwens, het is opzich wel een beetje matig. Want wij, apple gebruikers, krijgen wel de kans Windows te installeren.
Misschien moet OSX maar open source worden net zoals Ubuntu? En dan wel natuurlijk ook de Apple hardware.

Ik ben trouwens geen doorsnee apple fanboy want dit is getypt vanaf Windows xp op me macbook.

[ Voor 9% gewijzigd door Beta op 19-06-2008 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
sjolmers schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 09:41:
Het is toch niet raar dat de voorstanders dit soort tegenstanders afschilderen als een 'groepje puristen, een eliteclubje' of 'teerzielige Apple-fanboys' etc....???
Dat is gewoon zijn mening en hij heeft al het recht om zijn mening te geven in dit topic. Dat die mening jou niet aanstaat maakt hem nog geen fanboy/purist whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers

sjolmers

Frietsaus schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:43:
[...]

Dat is gewoon zijn mening en hij heeft al het recht om zijn mening te geven in dit topic. Dat die mening jou niet aanstaat maakt hem nog geen fanboy/purist whatever.
Hij heeft alle recht op zijn mening ik zei niet dat dat niet mocht (lezen!) ik zei ook niet dat het mij niet aanstaat (lezen!) ik vergelijk alleen even de ene met de andere post en meningen van 2 appel-liefhebbers.

De ene zegt dat hij het raar vindt dat er zus-en-zo over de appelfans wordt gedacht en de ander verkondigt exact die gedachte.... zo jij hebt lange tenen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Frietsaus schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:43:
[...]

Deze reactie, die van jou en die van hem zorgen anders niet voor een constructieve discussie :P

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Een goede discussie gaat hier ook niet uit voortvloeien ben ik bang, het gaat de laatste pagina's alleen over fanboys... Ik weet niet in hoeverre de poll bepalend is voor de crew, maar in feite zegt de uitslag van de poll genoeg: OSx86 moet bespreekbaar zijn op GoT. Ik denk dat de crew prima in staat is zelf te bepalen hoe en waar OSx86 het beste besproken kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Frietsaus schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:56:
Een goede discussie gaat hier ook niet uit voortvloeien ben ik bang, het gaat de laatste pagina's alleen over fanboys... Ik weet niet in hoeverre de poll bepalend is voor de crew, maar in feite zegt de uitslag van de poll genoeg: OSx86 moet bespreekbaar zijn op GoT. Ik denk dat de crew prima in staat is zelf te bepalen hoe en waar OSx86 het beste besproken kan worden.
Zolang er niet wordt gesproken over het emuleren van de EFI denk ik niet dat er verder veel illegaals aan is, of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Heren, kunnen we ontopic verder zonder elkaar uit te maken voor rotte vis Apple fanboys.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Hoedje schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:59:
[mbr]Heren, kunnen we ontopic verder zonder elkaar uit te maken voor rotte vis Apple fanboys.[/]
Volgens mij willen we dat wel, maar zolang het enige argument tegen het toestaan protectionisme is dat denk ik dat je klaar bent hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
Het is sterk de vraag of het illegaal is, zelfs op podcasts/tv-casts op CNet (wat doorgaans keurig probeert te zijn) praat men er met een knipoog over en geeft men aan dat het misschien niet helemaal ok is, maar men kan er blijkbaar ook geen vinger achter krijgen. Verder is de OSX86 community nog steeds een niche en produceert het alleen maar inkomsten voor Apple, ik maak er ook gebruik van en sindsdien staat een MacPro als toekomstige opvolger op m'n lijstje, koop ik Muziek via iTunes en schaf ik Apple rand-apparatuur aan. Het is ook vrij typerend dat Apple nog niets heeft gedaan aan osx86project.org, men vindt de hacking-cultuur nog steeds wel interessant...dit zie je ook bij de Apple-TV.

edit: Nou, de legaliteit is dus on-topic, ik vind dat het moet kunnen en heb ja gestemd. Echter, men moet dus oppassen voor de "ik heb een probleem" posts en links naar illegale kopien van Leopard. Zo doet men dit op osx86project.org

[ Voor 14% gewijzigd door vgroenewold op 19-06-2008 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
vgroenewold schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:11:
Het is sterk de vraag of het illegaal is, zelfs op podcasts/tv-casts op CNet (wat doorgaans keurig probeert te zijn) praat men er met een knipoog over en geeft men aan dat het misschien niet helemaal ok is, maar men kan er blijkbaar ook geen vinger achter krijgen. Verder is de OSX86 community nog steeds een niche en produceert het alleen maar inkomsten voor Apple, ik maak er ook gebruik van en sindsdien staat een MacPro als toekomstige opvolger op m'n lijstje, koop ik Muziek via iTunes en schaf ik Apple rand-apparatuur aan. Het is ook vrij typerend dat Apple nog niets heeft gedaan aan osx86project.org, men vindt de hacking-cultuur nog steeds wel interessant...dit zie je ook bij de Apple-TV.
Net als dat Microsoft ook eerst jarenlang gekraakte thuisversies van Windows en vóóral Office oogluikend toe heeft gestaan totdat het wereldheerschappij had.

En inderdaad het feit dat Apple het doodzwijgt zegt ook al iets.
(Al heb je kans dat zodra Apple aan het sue'en slaat dat ze kunnen worden gewezen op hun koppelverkoop).

Maar dit is bijna offtopic :)

(Ik vraag me ook af of deze discussie verder nog ergens toe leidt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilla
anandus schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:15:
[...]
Net als dat Microsoft ook eerst jarenlang gekraakte thuisversies van Windows en vóóral Office oogluikend toe heeft gestaan totdat het wereldheerschappij had.

En inderdaad het feit dat Apple het doodzwijgt zegt ook al iets.
(Al heb je kans dat zodra Apple aan het sue'en slaat dat ze kunnen worden gewezen op hun koppelverkoop).

Maar dit is bijna offtopic :)

offtopic:
Tja hoe krijg je het anders voorelkaar dat 90% van alle computers windows en ms office geinstalleerd hebben. Zijn dr mensen die hierover willen discussieren op irc? lijkt me erg grappig namelijk.

Nu weer ontopic, maak nu gewoon een topic aan. Er zijn toch geen problemen met een osx86 topic in APL? Wat vinden de moderators hier eigenlijk van?

[ Voor 0% gewijzigd door Daedalus op 19-06-2008 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

anandus schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:15:
Ik verwacht van niet. Beide "kampen" zitten elkaar of zichzelf continu belachelijk te maken. Diehard Apple-fanboys die het een besmetting van het platform vinden en diehard OSx86-fanboys die "inhoudelijk" alleen maar ingaan op hun argumenten.

Ikzelf vind het bijzonder nutteloos om er op GoT over te discussiëren, aangezien er al een veel beter alternatief is, maar totdat Apple helemaal loos gaat in rechtzaken zou je er prima een topic (!) aan kunnen wijden.

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Jungian schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 12:04:
[...]

Ik verwacht van niet. Beide "kampen" zitten elkaar of zichzelf continu belachelijk te maken. Diehard Apple-fanboys die het een besmetting van het platform vinden en diehard OSx86-fanboys die "inhoudelijk" alleen maar ingaan op hun argumenten.

Ikzelf vind het bijzonder nutteloos om er op GoT over te discussiëren, aangezien er al een veel beter alternatief is, maar totdat Apple helemaal loos gaat in rechtzaken zou je er prima een topic (!) aan kunnen wijden.
En daarnaast heb je nog gewoon mensen die en Apple-fan zijn en inzien dat dit tegenhouden gewoon geen zin heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilla
En ik dacht dat osx86 topics hier op got verboden waren.
OS X & Windows op 1 PC
Kennerlijk niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Zilla schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 12:18:
En ik dacht dat osx86 topics hier op got verboden waren.
OS X & Windows op 1 PC
Kennerlijk niet dus.
Dat gaat meer over een soort dual boot systeem maken, niet over osx86 (althans, niet echt).
Voor hetzelfde geld had daar $Random_OS & Windows op 1 PC kunnen staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
Ik heb de discussie hiervoor een beetje gemist, maar wordt wel moe van al die fanboy etiketten, ook op de frontpage. Als er een topic over gaat komen, dan verwacht ik dat mensen met interesse daarin op een enigzins neutrale manier gaan discussieren. Anders heeft het inderdaad weinig zin en krijgen de moderators een dagtaak erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Laatst online: 19:28

CerandoX.nl

Vides

Ach joh mischien introduceren ze binnenkort wel een legale versie. Ze zeggen wel dat als je goede software maakt je er ook zelf de hardware voor moet maken.
Maar bij de introductie bij de IMac G4 werd ook gezegt dat het niet slim was op de computer achter de monitor te plaatsen en de DVD drive vertical in de Mac te zetten. Ze hakte een stuk van de G3 af en zeiden lachend; "This is the new IMac G4" met kort daarna te zeggen dat ze een redesign hebben ingevoerd om dat dat niet the way to go was. Om later alles waar ze zo hard om lachten en waarvan het niet slim was om bij de IMac G4 te doen, wel bij de G5 te doen.

Ik zeg toelaten, mischien dat Apple over een tijdje met een x86/x64 versie komt voor de PC. Safari is toch ook al op de PC verkrijgbaar. Als je het niet kan tegenhouden (zoals OSX86), dan moet je het zelf maar legaal op de markt gaan brengen, dan verdien je als bedrijf nog wat extra.

[ Voor 8% gewijzigd door CerandoX.nl op 19-06-2008 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilla
anandus schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 12:44:
[...]
Dat gaat meer over een soort dual boot systeem maken, niet over osx86 (althans, niet echt).
Voor hetzelfde geld had daar $Random_OS & Windows op 1 PC kunnen staan :)
Als je die discussie een beetje volgt gaat dat al snel in "hoe krijg ik osx met hardware X aan de praat" naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Ik heb er nog is over nagedacht he. Stel, iemand hebt zijn pctje, weet dat die Osx86 compatible is, gaat naar een Apple winkel en koopt MacOS 10.5. Opzich hoor je mij dan niet klagen. Hij betaalt voor de software en heeft zijn eigen hardware ook betaald. Apple krijgt wat het toekomt (geld) dus dat is het probleem niet.

Anders vind ik het, als het wordt gedownload. En dat doen de meeste mensen. Die downloaden OSX86. Want tsja je weet niet zeker of het wel draait. En om nu 130 euro uit te geven voor iets waar je niet zeker van weet dat het draait is kansloos.

Waar ik dus bang voor ben, is dat je hier allemaal probleem topic's krijgt met OSx86 systemen waarvan de OS10.5 is gedownload (wat dus sowieso NIET mag. En dat is dus anders bij de iPod Touch en iPhone waarbij zit het OS al op het systeem).

Daarnaast is de groep met OSX86 in rap tempo denk ik groter dan de groep Original Apple gebruikers waardoor van het hele Apple Talk de lol af is. Nu klopt Apple Talk gewoon, in de toekomst wordt het gewoon een grote groep OSX86 gebruikers.

Dus of OSX86 wordt bij Non-Windows OS gegooid, of het komt niet op GoT. GoT kan ook niet controleren of iemand OS10.5 legaal heeft gekocht, ze zijn dus de controle kwijt (op illegale software). dat waren ze sowieso eigenlijk al maja. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 14-09 12:32

iMars

Full time prutser

Beta schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:40:
Dus of OSX86 wordt bij Non-Windows OS gegooid, of het komt niet op GoT. GoT kan ook niet controleren of iemand OS10.5 legaal heeft gekocht, ze zijn dus de controle kwijt (op illegale software). dat waren ze sowieso eigenlijk al maja. :X
Ik vind dit eigenlijk wel een goede beredenatie!

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:22

ThunderNet

Flits!

Maar of diegene wel echt OSX gekocht heeft in de winkel of niet, is niet jouw zaak. Op GoT kunnen ze ook niet controleren of Windows legaal gekocht is. Of photoshop of whatever, daar is ook geen controle op. En dat hoeft ook niet, want het praten over het illegaal verkrijgen van die software, dat is verboden op GoT, niet het gebruik ervan.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Laatst online: 19:28

CerandoX.nl

Vides

Beta schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:40:Daarnaast is de groep met OSX86 in rap tempo denk ik groter dan de groep Original Apple gebruikers waardoor van het hele Apple Talk de lol af is. Nu klopt Apple Talk gewoon, in de toekomst wordt het gewoon een grote groep OSX86 gebruikers.
Alleen omdat het op GoT is toegestaan, denk het niet. Gebeurt pas als Apple een versie uitgeeft voor de PC, dan is de kans er wel....en dan nog blijven mensen gewoon bij het voor hun vertrouwde Windows. Denk dat je de populariteit van OSX een beetje overschat onder bijvoorbeeld de gamers en nog wat groepen op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers

sjolmers

De vervuiling (het vragen naar die-en-die driver) waar veel mensen bang voor zijn, moet volgens mij nog maar blijken.
Zoals al eerder gezegd heb ik, illegaal, OSX86 in een bepaalde distri draaien. Ik had zelf geen enkel probleem om, met behulp van Google, de jusise drivers te vinden, deze staan in tig andere fora en dit zou ook niet op een forum of GoT moeten komen. (hierop past ook maar één -simpel- antwoord: utfs of google eens.)

De problemen waar ik wél tegen aanliep, waren een manier om de resolutie te veranderen van de geintegreerde vga-card van mijn 945 chipset op mijn 22"monitor van 1024x768 naar 1680x1024.

Als ik van mijn eigen situatie en installatie terugkijk had ik dus ook alleen voor het laatste probleem het forum en de goeroes raad hoeven plegen. 8) (heb er uiteindelijk een programaatje voor gevonden).

Wat ik dus wil aangeven is dat ik denk dat de vervuiling erg mee zal vallen en ik hoop dat ik enige 'angst' heb kunnen wegnemen van mensen die 'denken' dat er vervuiling op zal treden en het alleen een topic wordt van -ik zoek die en die driver-!

Wat betreft illegale software zou ik graag willen weten welke MAC gebruikers hun ILife08 en Photoshop licenties keurig hebben gekocht....?

[ Voor 8% gewijzigd door sjolmers op 19-06-2008 14:06 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.