Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Tesla Model Y RWD (2024)
Nee, het levert flamewars op omdat er nog geen enkel argument (behalve protectionisme en de vermeende illegaliteit) is aangekaart waarom het niet in APL zou mogen. Daarbij vind ik het vermijden van flamewars al helemaal geen reden eigenlijkWhieee schreef op maandag 23 juni 2008 @ 12:36:
Ik heb nu een tijdje in dit topic gelurkt en hier en daar wat gepost, en ik zie totaal geen positief punt (meer) aan OSx86 topics in APL. De redenen daarvoor zijn legio, maar de belangrijkste is, dat er nu al voortdurend op de man gespeeld wordt in dit topic, en dat past niet. Een apart subforum misschien, zodat de mensen elkaar niet in de haren vliegen? Dat is aan de Crew, maar OSx86 in APL levert -kennelijk- teveel flamewars op, van beide kanten.
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Ik had het over het feit dat het bij Windows wel moet. Zie ook de reactie waar op ik replyde. Niet OSX. Het heeft niks beveiligingsomzeilends nodig zo te horen van jou. Blijkbaar is het dan gewoon legaalIcekiller2k6 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 11:13:
[...]
hmm osx heeft geen serial nodig, geen activatie etc.. dus wanneer heeft het een crack nodig?
je moet EFI emuleren.. dat is mss illegaal (weet het niet zeker).. Voor de rest moet je een 'kernel' aanpassen.. die zover ik weet gebasseerd is op linux.. (gpl?)
dus zolang we buitenbeschouwing houden dat we eerst EFI aan het werken moeten krijgen is er nog iets illegaal?
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Als je de achtergrond van het artikel met onderwerp zou kennen weet je dat Creative een goede reden heeft om driver ontwikkeling stoppen. Er is niks voor niks correspondentie verstuurd via advocaten. Dit doe je volgens mij alleen als er iets niet in de haak is...of niet soms?Zwerver schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:38:
[...]
Daar staat nergens dat het aanpassen van drivers niet legaal is?
Welk serieus argument is er dan wel om het toe te staan?Zwerver schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:52:
[...]
Nee, het levert flamewars op omdat er nog geen enkel argument (behalve protectionisme en de vermeende illegaliteit) is aangekaart waarom het niet in APL zou mogen. Daarbij vind ik het vermijden van flamewars al helemaal geen reden eigenlijk
Als tweede argument vind ik dat mocht er besloten worden om een OSX86 forum/topic te openen er ook andere forums (windows, gsm, software algemeen) ontdaan worden van de huidige beperkingen. Gelijke monniken, gelijke kappen.
Dit is trouwens weer een prachtig voorbeeld waarom ik er op tegen ben: [Bootcamp] Verlopen, wat nu?
[ Voor 5% gewijzigd door Miki op 23-06-2008 14:10 ]
Dat topic heeft toch helemaal niks te maken met OSx86?Miki schreef op maandag 23 juni 2008 @ 14:04:
[...]
Dit is trouwens weer een prachtig voorbeeld waarom ik er op tegen ben: [Bootcamp] Verlopen, wat nu?
Owh, dus Brein heeft ook altijd gelijk? Kom op joh...Miki schreef op maandag 23 juni 2008 @ 14:04:
[...]
Als je de achtergrond van het artikel met onderwerp zou kennen weet je dat Creative een goede reden heeft om driver ontwikkeling stoppen. Er is niks voor niks correspondentie verstuurd via advocaten. Dit doe je volgens mij alleen als er iets niet in de haak is...of niet soms?
Het feit dat we hier op het Tweakers forum zitten? En het des tweakers is om dingen uit te proberen? En dat verbreding van je forum nooit slecht is?[...]
Welk serieus argument is er dan wel om het toe te staan?
Als tweede argument vind ik dat mocht er besloten worden om een OSX86 forum/topic te openen er ook andere forums (windows, gsm, software algemeen) ontdaan worden van de huidige beperkingen. Gelijke monniken, gelijke kappen.
Dat topic wat je aanhaalt zit op het randje, dat ben ik met je eens.
[ Voor 3% gewijzigd door Zwerver op 23-06-2008 14:22 ]
Ik heb bijvoorbeeld een hele tijd OSx86 Tiger gedraaid op m'n Medion Laptop (draaide prima btw.) maar heb, toen ik zag wat voor gebruiksgemak OS X gaf, een Mac gekocht.
Dus dat is zeker een positief punt: mensen willen OS X uitproberen op hun niet Apple om te kijken hoe het ze bevalt. Je hebt echter nu al een hoop beperkingen, bv. geen Software Update, beperkte compatibiliteit, etc. Dat zal mensen doen overhalen om een mac te gaan halen.
Dus in het geval van de typische gebruiker hierboven beschreven, heb je dankzij OSx86 een Apple gebruiker extra !
Nu iets totaal anders:
Ik kan me indenken dat er echt wel bepaalde tweakers zijn, die "Apple for Intel" developer willen worden, en zo legaal, OSx86 kunnen draaien om andere mensen te helpen, zodat Apple binnen een aantal jaar een versie van OS X kan maken die beperkte ondersteuning biedt voor "Apple like" hardware.
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Ik weet het, het is de vrees van alle mac/apple users, maar die vrees is onterecht. Aangezien de mensen die vrezen dat OSX naar x86/x64 PC's komt, het besturingssysteem niet gebruiken omdat het zo goed werkt, maar omdat het "exclusief" is en ze kunnen patsen bij vrienden en op internet etc. Dit zie je in dit topic maar weer naar vooren komen in die argumentloze anti x86 posts.
Er zijn natuurlijk ook mensen die wel echt OSX gebruiken om het gemak, en die zien OSX wel naar x86 willen zien komen, maar zetten wel vraagtekens bij de stabiliteit van het besturingssysteem. Aangezien de OS'en niet meer geoptimaliseerd kunnen worden voor Mac hardware, dit is dan ook gewoon een goede reden.
Maar de bottemline is; met de overstap op Intel, hou je dit echt helemaal niet meer tegen. OSX86 installaties zullen als maar beter worden en gebruiksvriendelijker. De enige manier voor Apple om dit tegen te gaan is zelf een x86 versie maken (hebben ze ws al), zodat je nog wat extra geld ervan kan incasseren. Maak hem een eurotje of 50-80 duurder voor x86/x64 gebruikers en klaar.
Hoop het allemaal niet hoor, want een Mac is gewoon de hardware en software.
[ Voor 7% gewijzigd door CerandoX.nl op 23-06-2008 16:13 ]
Ik hoop het eigenlijk wel, maar ik moet niet echt veel zeggen, want ik heb zelf ook een Mac.CerandoX.nl schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:02:
Apple kan OSX86 toch niet tegenhouden, dus ik denk dat Apple mischien wel zelf met een OSx86 OS komen.
Ik weet het, het is de vrees van alle mac/apple users, maar die vrees is onterecht. Aangezien de mensen die vrezen dat OSX naar x86/x64 PC's komt, het besturingssysteem niet gebruiken omdat het zo goed werkt, maar omdat het "exclusief" is en ze kunnen patsen bij vrienden en op internet etc. Dit zie je in dit topic maar weer naar vooren komen in die argumentloze anti x86 posts.
Er zijn natuurlijk ook mensen die wel echt OSX gebruiken om het gemak, en die zien OSX wel naar x86 willen zien komen, maar zetten wel vraagtekens bij de stabiliteit van het besturingssysteem. Aangezien de OS'en niet meer geoptimaliseerd kunnen worden voor Mac hardware, dit is dan ook gewoon een goede reden.
Maar de bottemline is; met de overstap op Intel, hou je dit echt helemaal niet meer tegen. OSX86 installaties zullen als maar beter worden en gebruiksvriendelijker. De enige manier voor Apple om dit tegen te gaan is zelf een x86 versie maken (hebben ze ws al), zodat je nog wat extra geld ervan kan incasseren. Maak hem een eurotje of 50-80 duurder voor x86/x64 gebruikers en klaar.
Hoop het allemaal niet hoor, want een Mac is gewoon de hardware en software.
En volgens mij is Apple echt wel van plan zelf een versie van OS X te maken voor normale x86 hardware, dat zie je al aan de versies die Apple geeft aan hun developers
Ik wil best mee-modden om de dagtaak te vervullen om "op de man" gezeur te beteugelen.
Ik heb nog nooit een developer seed gezien die standaard zonder problemen en aanpassingen op een PC draait. Wanneer heeft Apple dat gedaan?En volgens mij is Apple echt wel van plan zelf een versie van OS X te maken voor normale x86 hardware, dat zie je al aan de versies die Apple geeft aan hun developers
De kans dat Apple een non-Mac-Mac OS X maakt is nog steeds erg klein, zeker nu het juist zo goed gaat. Het bedrijf heeft inkomsten zat, waarom zouden het ook doen eigenlijk.
True, maar voor elke iPhone is betaald, Apple heeft het geld al in haar zak zitten plus een populairiteit van hier tot Tokio. Ik vermoed dat lang niet iedereen die OSx86 draait Leopard wel heeft gekocht.In de keynote van WWDC '08, werd met een knipoog gekeken naar het gebruik van iPhones "all over the world"...die zijn net zo goed hartstikke illegaal.
Maar ik begrijp wat je bedoelt, je hebt wel gelijk verder.
[ Voor 90% gewijzigd door Frietsaus op 23-06-2008 16:56 ]
Hetzelfde geldt natuurlijk voor een boel mensen die geupgrade zijn vanaf Tiger, die hier ook gewoon terecht kunnen. En ik vraag me af hoeveel procent van de Vista's in WOS legaal is (meer dan de win2ks dat vroeger waren - vermoed ik).Frietsaus schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:47:
True, maar voor elke iPhone is betaald, Apple heeft het geld al in haar zak zitten plus een populairiteit van hier tot Tokio. Ik vermoed dat lang niet iedereen die OSx86 draait Leopard wel heeft gekocht.
Dat OSx6 op zichzelf iets jurdisch dubieus is een argument in deze discussie, maar of de mensen die OSx86 draaien wel of niet voor hun Leopard betaald hebbem is wat minder relevant imho. Of moeten we straks een soort Apple Genuine Advantage validatie hebben om in dit subforum te posten
Waarom ze nog niks aan Psystar hebben gedaan weet ik niet, wetgeving of iets dergelijks? Ik kan me echt niet voorstellen dat Apple dit wil.
Lijkt me logisch dat Apple dat niet wil, maar ja, ze kunnen nog zo veel willen. Staan we het hier op GoT toe dat je met legaal aangeschafte software aan de gang gaat op een platform waar het niet oorspronkelijk voor bedoeld is, zonder daarbij copyrights te schenden? Daar gaat het hier namelijk in feite over.Frietsaus schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:07:
Het ging me niet zozeer om GoT, dat er veel mensen rondlopen met een illegaal OS is wel normaal, zolang ze er zelf niet over beginnen lijkt me dat ook een zaak voor diegene met het illegale OS. Het ging me er meer om dat Apple met een knipoogje terugkeek op alle iPhones die wereldwijd in gebruik zijn, ze hebben toch geld verdiend aan die iPhones dus ik denk niet dat het Apple zoveel kan schelen, AT&T maakt zich er natuurlijk wel druk om, vandaar de nieuwe regelingen mbt. de verkoop van iPhones. OSx86 vind ik toch een iets ander verhaal, Apple maakt toch wel duidelijk dat ze niet willen dat Mac OS X draait op PC's (Don't Steal Mac OS X.kext, EULA etc.). Daarom denk ik dat Apple OSx86 niet op dezelfde grappige manier behandelt als met de iPhones op WWDC08.
Waarom ze nog niks aan Psystar hebben gedaan weet ik niet, wetgeving of iets dergelijks? Ik kan me echt niet voorstellen dat Apple dit wil.
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Kan me ook voorstellen dat de mensen met een dure mac het niet echt leuk vinden dat mensen met hun OS aan de haal gaan. Het is voor hun misschien alsof zij een dure luxe jaguar hebben en er mensen bij de jaguarclub komen die hun volkswagentje een jaguar bodykit hebben gegeven
Anoniem: 16536

Even voor de goede orde, het maakt mij, als "onrustveroorzakert" echt geen bleep uit wáár deze topics terechtkomen, als er maar over gepraat mag worden
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Hoho, het is geen nep, het is nog steeds OS X waar in de meeste gevallen geen bit aan is veranderd. Meer een echte Jaguar met stalen velgen en een nepleren interieurtjeMr_gadget schreef op maandag 23 juni 2008 @ 21:53:
Het is voor hun misschien alsof zij een dure luxe jaguar hebben en er mensen bij de jaguarclub komen die hun volkswagentje een jaguar bodykit hebben gegeven
[ Voor 21% gewijzigd door Dreamvoid op 23-06-2008 21:59 ]
Anoniem: 16536
Meer een zelfbouw kit-car op een jaguar onderstel...Dreamvoid schreef op maandag 23 juni 2008 @ 21:58:
[...]
Hoho, het is geen nep, het is nog steeds OS X waar in de meeste gevallen geen bit aan is veranderd. Meer een echte Jaguar met stalen velgen en een nepleren interieurtje
Aan de ene kant hoop ik het wel aan de andere kant niet, denk dat OSX met officiele x86 ondersteuning wel een sterke positie kan krijgen naast Windows. En er meer devs games gaan maken voor mac.Petervanakelyen schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:22:
[...]
Ik hoop het eigenlijk wel, maar ik moet niet echt veel zeggen, want ik heb zelf ook een Mac.
En volgens mij is Apple echt wel van plan zelf een versie van OS X te maken voor normale x86 hardware, dat zie je al aan de versies die Apple geeft aan hun developers
Wat ik leuk vond is het tweaken van alles dat het goed werkt. Zo werkte bijvoorbeeld mijn 1900GT niet direct. Om die kaart te laten werken heb ik het device-id verandert in de bios (naar die van een 1900XT). Zulke dingen kunnen best besproken worden neem ik aan
Het enige nadeel is dat ik dan niet zoals nu kan kiezen wat voor hardware ik wil gebruiken. Ik vind het erg fijn dat ik een snelle videokaart en een quadcore kan gebruiken. Daarvoor zou ik normaal een mac-pro moeten halen. Zoveel geld heb ik helaas nog niet. Zodra ik dat heb koop ik er denk ik een
[ Voor 5% gewijzigd door R-O-Y op 23-06-2008 22:52 ]
Bij een mac pro kan je ook i.p.v. 2 cpu's 1 cpu kiezen, dan heb je gewoon een quad, en geen 8 coreR-O-Y schreef op maandag 23 juni 2008 @ 22:51:
Het lijkt mij ook wel leuk als het op een nederlands forum bespreekbaar wordt. Nu zit ik redelijk vaak op osx86project te buurten maar dat is vooral engels. Daar heb ik geen moeite mee maar soms is nederlands wel fijner.
Wat ik leuk vond is het tweaken van alles dat het goed werkt. Zo werkte bijvoorbeeld mijn 1900GT niet direct. Om die kaart te laten werken heb ik het device-id verandert in de bios (naar die van een 1900XT). Zulke dingen kunnen best besproken worden neem ik aanNiks mis mee, mij bevalt osx zo goed dat ik nog wel een echte mac wil kopen.
Het enige nadeel is dat ik dan niet zoals nu kan kiezen wat voor hardware ik wil gebruiken. Ik vind het erg fijn dat ik een snelle videokaart en een quadcore kan gebruiken. Daarvoor zou ik normaal een mac-pro moeten halen. Zoveel geld heb ik helaas nog niet. Zodra ik dat heb koop ik er denk ik eenMaar tot dan "illegaal". Het is net als kalyway zegt, gewoon een gratis advertentie campagne
Ook ik overweeg om OSX86 te proberen en juich het van harte toe als GoT het omarmt. Maar kom er dan ok eerlijk vooruit als tweaker. Al die prachtige teksten hier die het recht moeten praten... een beetje analoog met de discussie over waarom illigale mp3's downloaden niet erg is.
drogredenen ten top:
- Apple zal wel moeten want ze houden het toch niet tegen
- er zijn ook topics over jailbreak en PSP cracken (of hoe dat heet)
- ik zou toch geen mac kopen dus ze maken geen verlies
- met osx86 op een pc kan ik dingen die apple niet biedt
allemaal waar maar totaal niet valide
mijn eigen argument is:
- ik werk al op een macbook (late 2007) en er komt nog een imac of mac mini bij. De centen zijn dus al binnen bij ome Steve. Toch wil ik op een oude P4 nog met OSX86 aan de slag.
valide? welnee. Gevoelsmatig terecht? voor mij wel
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Wat ik wel vaak zie als tegenargument is dat mac-bezitters graag iets exclusiefs hebben. Op osx86project zie je dan ook vaak genoeg staan: "als je niet genoeg geld hebt blijf er dan gewoon af". Als iedereen het kan gebruiken is hetgeen waar je mee kan patsen weg. Jammer maar helaas dan maar toch:)
Dus toen dacht ik: zucht, dan maar weer windows erop. En nu ben ik al de hele avond bezig om windows xp uberhaupt aan de gang te krijgen met een legale cd gewoon.... zucht
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Had je nou toch maar die iMac gekocht he?Phusebox schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 22:13:
Heb hier een osx86 installatie gehad... paar dagen. Alles werkte out-of-the-box op mijn 4 jaar oude laptop behalve wifi. Helaas, want zonder wifi kan ik niet leven.
Dus toen dacht ik: zucht, dan maar weer windows erop. En nu ben ik al de hele avond bezig om windows xp uberhaupt aan de gang te krijgen met een legale cd gewoon.... zucht
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Daar sla je de plank volledig mis, er mag inderdaad over Windows gesproken worden, maar niet om eventuele kopieerbeveiliging en licentie-beperkingen te omzeilen.R-O-Y schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 21:42:
Als jij OSX gewoon koopt betaal je Steve ook hoor, het is je eigen keus of je dat doet. Zonder werkt ook prima. Windows wordt ook gruwelijk veel illegaal gebruikt, daarvoor mag je toch ook gewoon vragen stellen. Gaan we voortaan alles eerst valideren voordat je antwoord krijgt?
Maar goed ik snap persoonlijk nog steeds niet waarom GoT zonodig een "hide-out" voor OSX86 moeten zijn terwijl bijvoorbeeld insanelyMac forum alle ruimte aan kennis, knowhow, tutorials en discussie biedt. Ook het argument dat het tweak-gehalte de doorslag zou moeten geven zie ik niet zo zitten. Ik geloof er namelijk nog steeds niks van dat 90% van de pro-OSX86 stemmers hier kernels gaat patchen, met editors kext-files modificeren en via CLI kext-files inserten. Het zal mij benieuwen als we topics vol met howto's over patchen van kernels, modificeren van kext files, CLI-skills, enz, gaan zien. Mocht dat werkelijk zo zijn dan neem ik me woorden terug en mag de NOS community zich schamen
dan was ik nu een hoop geld armer, en was ik me aan het ergeren aan het crappy scherm
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Anoniem: 9449
OK, laten we het dan i.d.d. maar niet doenMiki schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 22:17:
Maar goed ik snap persoonlijk nog steeds niet waarom GoT zonodig een "hide-out" voor OSX86 moeten zijn ...
Hiermee heb je me geheel overtuigd

Anoniem: 87050
Die Mac-bezitters(*) zijn toch ook wel érg eigenaardig hè? Eerst proberen ze(*), niet altijd even subtiel, om alles en iedereen over te halen om een Mac te kopen... En als dan uiteindelijk een heleboel zullen overstappen, gaan ze(*) straks weer klagen, dat hun(*) troetelspeeltje niet exclusief meer isR-O-Y schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 21:42:
Wat ik wel vaak zie als tegenargument is dat mac-bezitters graag iets exclusiefs hebben.
(*) Disclaimer: Niet álle Mac-bezitters zijn zo. Er bestaan vast ook wel nuchtere, niet bezeten Mac-bezitters

Met dat argument kun je heel GoT wel opdoeken. Voor elk onderwerp wat op Got besproken wordt, bestaan er wereldwijd wel andere fora, waar óók 'op niveau' volop over datzelfde onderwerp gediscusieerd kan worden.Miki schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 22:17:
Maar goed ik snap persoonlijk nog steeds niet waarom GoT zonodig een "hide-out" voor OSX86 moeten zijn terwijl bijvoorbeeld insanelyMac forum alle ruimte aan kennis, knowhow, tutorials en discussie biedt.
Ik durf zomaar te vermoeden dat zeker 90% van álle GoT-ters dit soort dingen niet doet, óók niet bij ándere OS'sen.Ook het argument dat het tweak-gehalte de doorslag zou moeten geven zie ik niet zo zitten. Ik geloof er namelijk nog steeds niks van dat 90% van de pro-OSX86 stemmers hier kernels gaat patchen, met editors kext-files modificeren en via CLI kext-files inserten. Het zal mij benieuwen als we topics vol met howto's over patchen van kernels, modificeren van kext files, CLI-skills, enz, gaan zien.
En daarmee is dus het argument "bespreken van technieken" niet valide.Anoniem: 87050 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 03:18:
Ik durf zomaar te vermoeden dat zeker 90% van álle GoT-ters dit soort dingen niet doet, óók niet bij ándere OS'sen.
Wat ben je toch weer lekker op de man aan het spelen, daarom heb ik zelf ook maar even gekeken welke argumenten jij hebt:Anoniem: 9449 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 00:20:
[...]
OK, laten we het dan i.d.d. maar niet doen
Hiermee heb je me geheel overtuigd
Anoniem: 9449 in "OSx86 in Apple Talk"
Ten eerste koop je helemaal geen software maar neem je een licentie af om de software te mogen gebruiken. Daarbij ga je bij de aankoop van de licentie akkoord met de algemene voorwaarden. In die algemene voorwaarden staat heel duidelijk vermeld dat je de software alleen maar op een apple computer mag installeren. Je kunt dan wel populistische woorden gebruiken zoals "protectionistische voorwaarden" maar dan nog geeft je nog steeds niet het recht om deze maar eenzijdig op te schorten.Ik ben voor. Waarom zou je niet mogen praten over wat er gebeurt als je je keurig gekochte CD van OS X in een CD speler stopt van een keurig gekochte x86 computer.
Natuurlijk staat er wel ergens in de voorwaarden van de CD dat je niet op niet-apple hardware mag installeren. Maar dit soort protectionistische voorwaarden wordt vermeldt bij ongeveer elk artikel dat verkocht wordt. Als je dit consequent gaat naleven kan je bijna elk topic op GoT verbieden.
Maar iedereen doet het? Ja goh.. goede argumentatieVan je telefoon mag je je simlock waarschijnlijk niet verbreken, en van de DVD speler niet je regio-code (maar iedereen doet het). Waarom dan een uitzondering maken voor OS X. Dit artikel is toch niet verheven boven alle andere?
Dus in jouw optiek mag je ook de auto van de buurman stelen omdat andere het ook doen?
Ik vraag je vriendelijk te stoppen met op de man te spelen en normaal mee te discussiëren.
[ Voor 5% gewijzigd door Miki op 25-06-2008 07:30 ]
Hoeft het ook niet te zijn....Miki schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 07:29:
[...]
En daarmee is dus het argument "bespreken van technieken" niet valide.
Wijs mij in de EULA aan waar staat dat je er niet over mag praten en je hebt gelijk.[...]
Wat ben je toch weer lekker op de man aan het spelen, daarom heb ik zelf ook maar even gekeken welke argumenten jij hebt:
Anoniem: 9449 in "OSx86 in Apple Talk"
[...]
Ten eerste koop je helemaal geen software maar neem je een licentie af om de software te mogen gebruiken. Daarbij ga je bij de aankoop van de licentie akkoord met de algemene voorwaarden. In die algemene voorwaarden staat heel duidelijk vermeld dat je de software alleen maar op een apple computer mag installeren. Je kunt dan wel populistische woorden gebruiken zoals "protectionistische voorwaarden" maar dan nog geeft je nog steeds niet het recht om deze maar eenzijdig op te schorten.
Dan vraag ik jou vriendelijk om het juridische verhaal los te laten, omdat je gewoon geen gelijk hebt. In Nederland mag je overal over praten, posten op internet-fora etc, zelfs over het breken van de wet.[...]
Maar iedereen doet het? Ja goh.. goede argumentatie![]()
Dus in jouw optiek mag je ook de auto van de buurman stelen omdat andere het ook doen?
Ik vraag je vriendelijk te stoppen met op de man te spelen en normaal mee te discussiëren.
Doet de gemiddelde "legitieme" Mac OSX gebruiker dit dan wel? Anders hoort die hier ook niet thuis. Kunnen we ook gelijk halve APL gedeelte opdoeken.Miki schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 22:17:
[...]
Ik geloof er namelijk nog steeds niks van dat 90% van de pro-OSX86 stemmers hier kernels gaat patchen, met editors kext-files modificeren en via CLI kext-files inserten. Het zal mij benieuwen als we topics vol met howto's over patchen van kernels, modificeren van kext files, CLI-skills, enz, gaan zien.
De eerste die met een steengoed argument kan komen zonder vergelijking te maken met legaliteit, andere topics, inhoud van de "vermoedelijke" posts, die zal iks erieus gaan nemen. En aangezien ik mezelf al niet serieus meer neem zal dat een lastige worden net als uberhaupt zo een steengoed argument tevoorschijn toveren.
Misschien even afvinken wat inmiddels al goed gedekt is in de verschillende vuurpeletons:
- Legaliteit: Meningen zijn verdeelt. "pure" osx bezitters zeggen illegaal, OSX86 gebruikers trekken het naar het grijze gebied. Onderkennen dat het niet geheel netjes is. Maar voor testdoeleinden zou het toch zeker moeten kunnen aangezien er toch meerdere uiteindelijk vol zijn overgestapt.
- Techniek: De gebruikte technieken om gebruik te kunnen maken vinden sommigen illegaal. Ander vollgedig legaal omdat het aanpassingen betreft op basis van de vrij te verkrijgen Darwin kernel. Efi emulatie is een punt waar men het nog niet over eens is. EFI is wel inmiddels iets wat open source gebruikt word en ontwikkeld word. Alleen om met EFI OSX mogelijk te maken zou buiten die scope vallen?
- Topic ontwikkeling: veel mensen vermoeden een vraag maar raak request topic voor kexts. Gezien de policy's op GoT word er gemodereerd op het simpele vraag maar raak spelletje. Search en Google zijn goede zaken. Evenals een TS die verwijst naar de bekende sites voor meer informatie. Denk ook dat sommige kexts nog aangepast moeten worden en soms is het handig om dat in nederlands te kunnen bespreken. Er zal dus opgelet moeten worden dat het niet een request kext topic word maar het moet niet onmogelijk gemaakt worden.
- Het aloude Mac against the rest: Mac bezitters zijn ook al zegt men van niet een beetje exclusieviteit gewend. Dat stukje exclusiviteit word doorbroken. En ik zou me kunnen bedenken dat dat niet fijn is. Als iedereen een Ferrari rijd dan is dat ook niet exclusief meer. Aan de andere kant maakt het de community wel groter waardoor er nog meer voor ontwikkeld kan worden. Het kan ook leiden tot nieuwe inzichten. Mac en Windows zijn uit elkaar gegroeid in den beginnen ivm een verschil in inzicht cq een verschil in de te volgen weg.
*empty*
De gemiddelde OSX gebruiker hoeft helemaal geen kext modules te maken of te modificeren omdat deze een kant en klare apple computer koopt waarbij alle hardware componenten werken. Alles betreffende Apple wordt naar mijn mening goed gedekt in het Apple Talk forum.MR_VIPER schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 08:54:
Doet de gemiddelde "legitieme" Mac OSX gebruiker dit dan wel? Anders hoort die hier ook niet thuis. Kunnen we ook gelijk halve APL gedeelte opdoeken.
Als je gaat afvinken wees dan wel zo reëel om het nut van een eventueel OSX86 topic/subforum in te zien. Kijkend naar je lijstje van hierboven vraag ik me af wat dan wel de toegevoegde waarde gaat worden? Kun je met wat voorbeelden komen waarover eventueel gesproken zou moeten worden?Misschien even afvinken wat inmiddels al goed gedekt is in de verschillende vuurpeletons:
- Legaliteit: Meningen zijn verdeelt. "pure" osx bezitters zeggen illegaal, OSX86 gebruikers trekken het naar het grijze gebied. Onderkennen dat het niet geheel netjes is. Maar voor testdoeleinden zou het toch zeker moeten kunnen aangezien er toch meerdere uiteindelijk vol zijn overgestapt.
- Techniek: De gebruikte technieken om gebruik te kunnen maken vinden sommigen illegaal. Ander vollgedig legaal omdat het aanpassingen betreft op basis van de vrij te verkrijgen Darwin kernel. Efi emulatie is een punt waar men het nog niet over eens is. EFI is wel inmiddels iets wat open source gebruikt word en ontwikkeld word. Alleen om met EFI OSX mogelijk te maken zou buiten die scope vallen?
- Topic ontwikkeling: veel mensen vermoeden een vraag maar raak request topic voor kexts. Gezien de policy's op GoT word er gemodereerd op het simpele vraag maar raak spelletje. Search en Google zijn goede zaken. Evenals een TS die verwijst naar de bekende sites voor meer informatie. Denk ook dat sommige kexts nog aangepast moeten worden en soms is het handig om dat in nederlands te kunnen bespreken. Er zal dus opgelet moeten worden dat het niet een request kext topic word maar het moet niet onmogelijk gemaakt worden.
- Het aloude Mac against the rest: Mac bezitters zijn ook al zegt men van niet een beetje exclusieviteit gewend. Dat stukje exclusiviteit word doorbroken. En ik zou me kunnen bedenken dat dat niet fijn is. Als iedereen een Ferrari rijd dan is dat ook niet exclusief meer. Aan de andere kant maakt het de community wel groter waardoor er nog meer voor ontwikkeld kan worden. Het kan ook leiden tot nieuwe inzichten. Mac en Windows zijn uit elkaar gegroeid in den beginnen ivm een verschil in inzicht cq een verschil in de te volgen weg.
[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 25-06-2008 09:39 ]
Is een non-issue. Nogmaals, de wet en de EULA verbieden niet om erover te praten/posten in een forum.MR_VIPER schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 08:54:
[...]
Misschien even afvinken wat inmiddels al goed gedekt is in de verschillende vuurpeletons:
[list]
• Legaliteit: Meningen zijn verdeelt. "pure" osx bezitters zeggen illegaal, OSX86 gebruikers trekken het naar het grijze gebied. Onderkennen dat het niet geheel netjes is. Maar voor testdoeleinden zou het toch zeker moeten kunnen aangezien er toch meerdere uiteindelijk vol zijn overgestapt.
Ah, dan mag ik dus ook geen rEFI gebruiken op mijn mac om Linux te draaien? Non-issue dus.• Techniek: De gebruikte technieken om gebruik te kunnen maken vinden sommigen illegaal. Ander vollgedig legaal omdat het aanpassingen betreft op basis van de vrij te verkrijgen Darwin kernel. Efi emulatie is een punt waar men het nog niet over eens is. EFI is wel inmiddels iets wat open source gebruikt word en ontwikkeld word. Alleen om met EFI OSX mogelijk te maken zou buiten die scope vallen?
Kom op• Topic ontwikkeling: veel mensen vermoeden een vraag maar raak request topic voor kexts. Gezien de policy's op GoT word er gemodereerd op het simpele vraag maar raak spelletje. Search en Google zijn goede zaken. Evenals een TS die verwijst naar de bekende sites voor meer informatie. Denk ook dat sommige kexts nog aangepast moeten worden en soms is het handig om dat in nederlands te kunnen bespreken. Er zal dus opgelet moeten worden dat het niet een request kext topic word maar het moet niet onmogelijk gemaakt worden.
- [MBP] triple boot wil niet werken -
Dit is een redelijk leuk topic - OSx86 in Apple Talk -
Needless to say - Het grote "Show je Apple computer" topic - Deel 7 -
Zoo, das hoogstaand, een foto-topic.... - [Mac Mini] Hoe 1280*720 resolutie instellen? -
Mjah, discutabel maar laten we het een redelijk topic noemen... - [Boot Camp] Ervaringen & Discussie -
Zucht... een ervaringen en discussie topic..... - [iPhone 3G] Speculatie over prijs en abonnementen -
Joh, wat hoogstaand, een speculatie-topic.... - [iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 8 -
Uhhh, needless to say dat dit ook niet echt heel hoogstaand is he... - [HDD] Snelste, grootste, beste HDD voor in MBP -
Google topic... - [iPod touch] Ervaringen & Discussie - Deel 5 -
Wopperdepop wat een niveau.... - [Mac mini Intel] Discussies en ervaringen -
En mensen maken zich zorgen over het niveau in APL....
En dat zou hier op GoT geen issue mogen zijn imho.• Het aloude Mac against the rest: Mac bezitters zijn ook al zegt men van niet een beetje exclusieviteit gewend. Dat stukje exclusiviteit word doorbroken. En ik zou me kunnen bedenken dat dat niet fijn is. Als iedereen een Ferrari rijd dan is dat ook niet exclusief meer. Aan de andere kant maakt het de community wel groter waardoor er nog meer voor ontwikkeld kan worden. Het kan ook leiden tot nieuwe inzichten. Mac en Windows zijn uit elkaar gegroeid in den beginnen ivm een verschil in inzicht cq een verschil in de te volgen weg.
[/list]
Op het gevaar af dat je dit weer persoonlijk op gaat pakken. De gemiddelde OSX gebruiker hoeft helemaal geen kext mdules te maken of te modificeren. Hij koopt een kant en klare apple. Dat betekend dat alles kant en klaar is er dus geen topics over apple hoeven te komen. Het is kant en klaar. Mocht je de OSX86 scene kennen dan zou je weten dat veel dedicated apple gebruikers in die scene aanwezig zijn met het schrijven van deze kexts. Deze zouden dat volgens jouw beredenatie niet hoeven te doen. Ze doen het toch. Waarom? Verbeteringen die apple misschien niet heeft doorgevoerd? Performance optimalisatie? Dat jij het niet ziet omdat je zo blind staart op een out of the box principe wil niet zeggen dat het niet gebeurt.Miki schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 09:35:
[...]
De gemiddelde OSX gebruiker hoeft helemaal geen kext modules te maken of te modificeren omdat deze een kant en klare apple computer koopt waarbij alle hardware componenten werken. Alles betreffende Apple wordt naar mijn mening goed gedekt in het Apple Talk forum.
[...]
Als je gaat afvinken wees dan wel zo reëel om het nut van een eventueel OSX86 topic/subforum in te zien. Kijkend naar je lijstje van hierboven vraag ik me af wat dan wel de toegevoegde waarde gaat worden? Kun je met wat voorbeelden komen waarover eventueel gesproken zou moeten worden?
Het reeële nut is dat ook "gewone" mensen apple kunnen gaan ervaren zonder eerst een rib uit hun lijf te moeten betalen. Welke toegevoegde waarde zit er aan een show me je mac topic? Alles mac's zijn toch out-of-the-box dus hetzelfde? Het stukje individualiteit en innovativiteit wat je ermee kunt creeeren vind ik een toegevoegde waarde. De redenering die jij gebruikt komt op mij over als ik ben gewoon principieel tegen en wil met mun botte kop niet naar andere kanten kijken.
Voorbeelden waarover gesproken kan worden:
- Alles wat je maar kunt bedenken met de geldende regels op GoT.
Waarom zouden specifiek voor dit topic voorbeelden aangedragen moeten worden om erover te mogen praten?
Tevens vraag ik me aan het einde van dit stukje af wat het reeële nut is om het niet erop te hebben? Je kunt dat namelijk 2 kanten op beredeneren. Jouw kant ken ik. EULA verbied het. Het is stom om te doen want je kunt het out-of-the-box kopen. Ik vraag me trouwens ook af of Bill en Steve hun oplossing ook out-of-the-box gekocht hebben. Misschien waren zij wel de eerste echte tweakers. Goed voorbeeld doet goed volgen.
*empty*
Wat ik zo mooi vind aan dit topic is juist de omgeving waar je de verschillende Macs ziet. Sure, het zijn dezelfde producten maar iedereen weet een andere foto neer te zetten door zijn omgeving.MR_VIPER schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 10:02:
[...]
Welke toegevoegde waarde zit er aan een show me je mac topic? Alles mac's zijn toch out-of-the-box dus hetzelfde?
Dat kan voor iemand anders weer anders zijn natuurlijk, dus ik vind het vrij moeilijk om een niveau aan een topic toe te wijzen.
[ Voor 6% gewijzigd door Frietsaus op 25-06-2008 10:12 ]
Het is best een rant, maar wel een beetje waar. Mensen zouden zich hier inderdaad minder zorgen moeten maken over het niveau van de topics. Dit wordt juist veel meer naar het "Tweakersniveau" getrokken met OS X86 imho.
Maar aangezien APL gewoon altijd al een vreemde eend in de bijt is geweest stem ik er nog steeds voor om het in NOS te doen. Zo voorkom je irritaties en conflicten, maar zijn beide kampen tevreden.
[ Voor 12% gewijzigd door --MeAngry-- op 25-06-2008 10:12 . Reden: Eerst F5'en, dan typen ]
Tesla Model Y RWD (2024)
Zwerver schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 10:02:
Kom opAlsof APL zo hoogstaand is.... Ik zal even een topiclist screening doen:
[...]

0.0
Dit lijkt me voor de Apple community een zeer groot voordeel eerlijk gezegd. Hoe vaak hoor je niet dat handige tooltjes niet beschikbaar zijn voor OS X. Of er is 1 tooltje voor OS X terwijl er een keuze uit 10 tools is voor XP/Vista.Zwerver schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 10:02:
Als iedereen een Ferrari rijd dan is dat ook niet exclusief meer. Aan de andere kant maakt het de community wel groter waardoor er nog meer voor ontwikkeld kan worden. Het kan ook leiden tot nieuwe inzichten.
Als het OS X marktaandeel van de huidige 10% naar 20% gaat dan zal het door iedere ontwikkelaar gezien worden als een volwaardige tegenhanger van de MS produkten.
Uh? Dat is een quote uit een quoteAnoniem: 9449 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 12:30:
[...]
Dit lijkt me voor de Apple community een zeer groot voordeel eerlijk gezegd. Hoe vaak hoor je niet dat handige tooltjes niet beschikbaar zijn voor OS X. Of er is 1 tooltje voor OS X terwijl er een keuze uit 10 tools is voor XP/Vista.
Als het OS X marktaandeel van de huidige 10% naar 20% gaat dan zal het door iedere ontwikkelaar gezien worden als een volwaardige tegenhanger van de MS produkten.
Amper. Het enige waar Windows in mijn geval een voordeel op heeft is bij het kopiëren van beveiligde filmdvd's omdat de software op Windows meer vormen van encrypties aan kan. Verder heb ik nog nooit software gemist. Ik zoek ze dan ook over het algemeen op http://osx.iusethis.comAnoniem: 9449 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 12:30:
[...]
Dit lijkt me voor de Apple community een zeer groot voordeel eerlijk gezegd. Hoe vaak hoor je niet dat handige tooltjes niet beschikbaar zijn voor OS X. Of er is 1 tooltje voor OS X terwijl er een keuze uit 10 tools is voor XP/Vista.
Dat er geen 10 tools beschikbaar zijn is meestal ook wel omdat er gewoon 1 of 2 full packages zijn. Op Windows heb ik altijd het gevoel vlugger tegen de limiet van freeware software aan te lopen.
Sorry voor de off-topic
- Is het juridisch gezien toegestaan om op GoT te praten over technieken om OS X op een gewone pc aan de praat te krijgen? Zo ja -> topics toestaan. Zo nee -> topics niet toestaan.
Verder:
- Indien topics worden toegestaan, waar moeten deze dan komen?
Logisch gezien, OS X hoort nu eenmaal bij Apple, zou je zeggen Apple Talk. Maar blijkbaar voelen de reguliere APL'ers zich daar niet prettig bij. Dan is het aan de crew om te beslissen of ze om die reden alsnog topics over OSx86 willen verbieden, of ze een andere plaats te bieden.
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Gelijk heb je, voor OSX zijn er ook veel leukere tooltjes beschikbaar (afgezien op het videocodec gebeuren en alles hieromheen)Zero Grav schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 12:48:
[...]
Amper. Het enige waar Windows in mijn geval een voordeel op heeft is bij het kopiëren van beveiligde filmdvd's omdat de software op Windows meer vormen van encrypties aan kan. Verder heb ik nog nooit software gemist. Ik zoek ze dan ook over het algemeen op http://osx.iusethis.com
Dat er geen 10 tools beschikbaar zijn is meestal ook wel omdat er gewoon 1 of 2 full packages zijn. Op Windows heb ik altijd het gevoel vlugger tegen de limiet van freeware software aan te lopen.
Sorry voor de off-topic
Nou, ik hoor uit de Apple hoek bijvoorbeeld vaak klachten over zaken als het ontbreken van goede news readers en andere download programma's waar nauwelijks keus in is.
Verder gaan games sowieso niet werken. Voor jou dus misschien amper maar voor vele anderen niet.
Als het marktaandeel naar 20% gaat denk ik dat OS X niet meer genegeerd kan worden.
You are misinformed. Newsreaders genoeg, zelfs gratis newsreaders (Sabnzbd+ en Ninan, heer en meesters op beide OS platforms, maar dat terzijde). Hoezo gaan games sowieso niet werken? De beste games zijn er ook voor de Mac, en anders boot je gewoon Windows kun je echt niet zonder bepaalde windows games. Zelf game ik het liefst op een console, waar de leukste spellen het eerst uit komen. Maar dit gaat wel erg offtopic.Anoniem: 9449 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 14:07:
[...]
Nou, ik hoor uit de Apple hoek bijvoorbeeld vaak klachten over zaken als het ontbreken van goede news readers en andere download programma's waar nauwelijks keus in is.
Verder gaan games sowieso niet werken. Voor jou dus misschien amper maar voor vele anderen niet.
Als het marktaandeel naar 20% gaat denk ik dat OS X niet meer genegeerd kan worden.
Probleem is meer de technische programmas.... De reden waarom ik tijdens werk nog van windows gebruik moet maken
Kortom, kan ik alvast beginnen met het maken van de topicstart voor het eerste "Het grote OSX86 topic deel 1" op got?Zwerver schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 10:02:
[...]
Kom opAlsof APL zo hoogstaand is.... Ik zal even een topiclist screening doen:
[...]
- [MBP] triple boot wil niet werken -
Dit is een redelijk leuk topic- OSx86 in Apple Talk -
Needless to say- Het grote "Show je Apple computer" topic - Deel 7 -
Zoo, das hoogstaand, een foto-topic....- [Mac Mini] Hoe 1280*720 resolutie instellen? -
Mjah, discutabel maar laten we het een redelijk topic noemen...- [Boot Camp] Ervaringen & Discussie -
Zucht... een ervaringen en discussie topic.....- [iPhone 3G] Speculatie over prijs en abonnementen -
Joh, wat hoogstaand, een speculatie-topic....- [iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 8 -
Uhhh, needless to say dat dit ook niet echt heel hoogstaand is he...- [HDD] Snelste, grootste, beste HDD voor in MBP -
Google topic...- [iPod touch] Ervaringen & Discussie - Deel 5 -
Wopperdepop wat een niveau....- [Mac mini Intel] Discussies en ervaringen -
En mensen maken zich zorgen over het niveau in APL....
En dat zou hier op GoT geen issue mogen zijn imho.
*empty*
Nou, lijkt me eerlijk gezegd een goed plan. Het aantal tegenstanders is volgens mij inmiddels (ongetwijfeld door de goede argumenten die de voorstanders hebben aangevoerd) makkelijk te tellen op de vingers van 1 hand. Het is natuurlijk moeilijk voor een mod om zomaar te zeggen: "ja, nu mogen jullie beginnen" als die paar tegenstanders nog niet geheel gerustgesteld zijn (in het kader van de polder-cultuur).Zilla schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 21:38:
Kortom, kan ik alvast beginnen met het maken van de topicstart voor het eerste "Het grote OSX86 topic deel 1" op got?![]()
Maar het lijkt me goed als er spoedig een beslissing genomen wordt, want alle relevante argumenten zijn inmiddels wel langsgekomen in dit topic lijkt me.
Ik wil wel iets moois ervan maken (beetje in de apple-stijl blijven natuurlijk
Edit@hieronder.... hij kan altijd nog naar NOS verplaatst worden natuurlijk, mocht dat nodig zijn.
[ Voor 22% gewijzigd door Zilla op 25-06-2008 22:46 ]
Anoniem: 265407
Apple talk is apple hardware/software. DAT is apple! zonder apple hardware GEEN apple software ! maarja,,,, jullie doen maar, vind het niveau wel een beetje omlaag gaan dan, das wel jammer....:(
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 265407 op 25-06-2008 22:16 ]
Het lijkt me logisch dat iemand gewoon een TS begint, we kijken aan hoe het gaat en als het niet goed gaat kan het topic altijd nog gesloten/verwijderd worden.
Dit lijkt me ook meer dan logisch. Zodra een mod in dit topic zegt dat het oke is, wil ik wel meehelpen aan een TS.Anoniem: 9449 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 22:56:
Eensch, maar er is (om verschillende, begrijpelijke redenen) echt geen mod die nu gaat zeggen: "ja het is goed, begin maar". Of: "wij hebben even overlegd, en het is toegestaan".
Het lijkt me logisch dat iemand gewoon een TS begint, we kijken aan hoe het gaat en als het niet goed gaat kan het topic altijd nog gesloten/verwijderd worden.
Dus als ik het goed begrijp, gaat het niet eens om meerdere topics, maar slechts om één centraal topic, wat dan evt. in dit subforum geplaatst zou gaan worden? En alleen maar om dat ene topic is zoveel ophef? Dat ene topic zou het 'niveau' in dit hele subforum omlaag brengen? Onbegrijpelijk, waar hebben we het overZilla schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 21:38:
[...]
Kortom, kan ik alvast beginnen met het maken van de topicstart voor het eerste "Het grote OSX86 topic deel 1" op got?![]()

Het zou me niet eens verbazen, als het niveau juist omhoog gaat, door personen met een nuchtere kijk, die nog wél kunnen relativeren.
Ik bedoel maarApple talk is apple hardware/software. DAT is apple! zonder apple hardware GEEN apple software !

Maar ik zeg juist dat ik niet verwacht dat een mod dit hier zomaar achterloos gaat zeggen (en dus dat het vanuit de users moet gebeuren).Zilla schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 23:00:
Dit lijkt me ook meer dan logisch. Zodra een mod in dit topic zegt dat het oke is, wil ik wel meehelpen aan een TS.
Wel mooi als jij (een begin aan) een TS wil maken
[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 25-06-2008 23:48 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
De focus ligt hier nu trouwens op een "het grote bladiebla topic" is het een idee om dat mee te nemen in de besluitvorming? Persoonlijk vind ik grote topics (zoals ze elders op GoT ook zijn) not done....Hoedje schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 23:42:
Jongens, het is goed om te zien dat jullie aan de slag willen en zo enthousiast zijn. Maar dit topic is er niet voor niets. Dit topic gaat (uiterlijk) op 29 juni dicht en dan zullen we ook, zo mogelijk meteen, aangeven wat precies de bedoeling is indien we het toestaan (plaats, vorm & inhoud).
Aan de andere kant: liever 1 'groot' topic dan 30 kleine over iets. Zo voorkom je dat de topiclist vervuild raakt met 35 topics over nagenoeg hetzelfde. Voor wat betreft OSx86: of het legaal is durf ik nog altijd in twijfel te trekken, maar daar mogen de 'geleerden' zich over buigen. Het argument 'je mag overal over praten, ook al is het illegaal, dus OSx86 mag sowieso' is imho onzin; als je dat argument valide verklaart is er ook niets tegen topics over het omzeilen van WGA e.d. Het mag dan illegaal zijn, maar je mag er immers over praten?Zwerver schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 00:18:
[...]
De focus ligt hier nu trouwens op een "het grote bladiebla topic" is het een idee om dat mee te nemen in de besluitvorming? Persoonlijk vind ik grote topics (zoals ze elders op GoT ook zijn) not done....
Áls OSx86 al toegestaan zou worden op GoT, vraag ik me nog altijd af of APL de juiste plaats is. APL is vooral gericht op het platform dat Apple aanbiedt. Wanneer je gaat praten over het draaien van enkel het (gemodificeerde?) OS op een PC, lijkt het me meer een NOS-aangelegenheid. Sowieso is in NOS het 'knutselgehalte' stukken hoger dan in APL. Dat is ook niet vreemd, aangezien de meeste Mac gebruikers een Mac gebruiken omdat ze niet bezig willen zijn met aanpassen van kernels, installeren van kexts, etc. Ik zie voorstanders van OSx86 ook van de hak op de tak springen: het ene moment gaat het om het proberen van OSX, om later een Mac te kopen (want men wil toch het gemak van het platform); even later worden de tegenstanders van OSx86 belachelijk gemaakt omdat het niet 'des tweakers' is om een goed afgestemd platform te willen.

Aan beide kanten van het 'front' wringen voor- en tegenstanders zich in allerlei bochten om maar 'gelijk' te krijgen. Ik vraag me af of dit een positieve toevoeging op APL is.
Launching containers into space
Natuurlijk nemen we dat meeZwerver schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 00:18:
[...]
De focus ligt hier nu trouwens op een "het grote bladiebla topic" is het een idee om dat mee te nemen in de besluitvorming? Persoonlijk vind ik grote topics (zoals ze elders op GoT ook zijn) not done....
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Het is toch wel 'des tweakers' om een goed afgestemd platform te hebben, maar je moet het nog wel wat kunnen aanpassen, zodat je het nog beter ligt, vind ik.Whieee schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 11:00:
[...]
Ik zie voorstanders van OSx86 ook van de hak op de tak springen: het ene moment gaat het om het proberen van OSX, om later een Mac te kopen (want men wil toch het gemak van het platform); even later worden de tegenstanders van OSx86 belachelijk gemaakt omdat het niet 'des tweakers' is om een goed afgestemd platform te willen.Lijkt me een pot en ketel verhaal op die manier, maar goed...
Ik heb trouwens zowel een Mac, als OSx86 op een Medion. De Mac gebruik ik, omdat ik daar het gemak kan krijgen van het OS. De OSx86 computer, gebruik ik omdat ik deze beter kan tweaken, zodat het betere hardware support geeft.
Dus niks van de hak op de tak gedoe:
Ik wil OSx86 zowel proberen voor het gebruiksgemak van OS X, als voor de tweakbaarheid van OSx86. Als ik dan een Mac koop, is dat omdat ik het gebruiksgemak van OS X heb ondervonden.
Maar dan blijf ik OSx86 wel gebruiken, omdat het meer 'des tweakers' is om kext te modden, etc.
En jij hebt die Medion gekocht toen je de Mac al had omdat je iets tweakbaars wilde?? Wie probeer je nou voor de gek te houden?Petervanakelyen schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 11:48:
[...]
Het is toch wel 'des tweakers' om een goed afgestemd platform te hebben, maar je moet het nog wel wat kunnen aanpassen, zodat je het nog beter ligt, vind ik.
Ik heb trouwens zowel een Mac, als OSx86 op een Medion. De Mac gebruik ik, omdat ik daar het gemak kan krijgen van het OS. De OSx86 computer, gebruik ik omdat ik deze beter kan tweaken, zodat het betere hardware support geeft.

Nee, ik had die Medion al daarvoor gekocht, er OSx86 opgezet, maar toen zag ik het gebruiksgemak van OS X, en besloot daarom een Mac te kopen. De Medion gebruik ik nog steeds, omdat OSx86 op die Medion een uitdaging is om alle hardware werkend te krijgen.Whieee schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 13:35:
[...]
En jij hebt die Medion gekocht toen je de Mac al had omdat je iets tweakbaars wilde?? Wie probeer je nou voor de gek te houden?
Snap je het nu ?
Kijk nu komt de voor de hand liggende aap uit de mouw. Er moest eerst even OSX geprobeerd worden, en daarna is de OSx86 deus nog leuk als prutsobject, en semi-handig als ie werkt. Maar wees eerlijk: hoeveel heeft OSx86 met APL te maken? OSx86 heeft net zoveel met APL te maken als 'Linux op een PS3' in SPD thuishoortPetervanakelyen schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 16:15:
[...]
Nee, ik had die Medion al daarvoor gekocht, er OSx86 opgezet, maar toen zag ik het gebruiksgemak van OS X, en besloot daarom een Mac te kopen. De Medion gebruik ik nog steeds, omdat OSx86 op die Medion een uitdaging is om alle hardware werkend te krijgen.
Snap je het nu ?
|>
APL is voor alles wat met Apple te maken heeft, inclusief software. Als je het daar niet mee eens bent, dan maar alle OSX vragen in NOS zetten, en alleen de hardware in APL? Je redeneert nu naar "xenofobie" toe, waar de OSx86 als een minderwaardig broertje moet worden uitgezet...Whieee schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 17:34:
Kijk nu komt de voor de hand liggende aap uit de mouw. Er moest eerst even OSX geprobeerd worden, en daarna is de OSx86 deus nog leuk als prutsobject, en semi-handig als ie werkt. Maar wees eerlijk: hoeveel heeft OSx86 met APL te maken? OSx86 heeft net zoveel met APL te maken als 'Linux op een PS3' in SPD thuishoort
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Er is geen specifieke Apple hardware. Het is gewoon een C2D processor op een mobo met harde schijf of SSD. Geen van de componenten is uniek.Whieee schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 17:41:
Het is niet gericht op Apple hardware
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Klopt.gambieter schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 17:52:
[...]
Er is geen specifieke Apple hardware. Het is gewoon een C2D processor op een mobo met harde schijf of SSD. Geen van de componenten is uniek.
Nee, het is niet bedoeld om te draaien op OS X, maar het IS gewoon OS X, alleen een beetje gemodificeerd. Maar het is nog steeds gewoon OS X. Dus ik zie geen reden om OSx86 topics te verbieden !Whieee schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 17:41:
Dat valt wel mee. OSx86 is geen Apple product, maar een project waar Apple volledig los van staat. Het is niet gericht op Apple hardware, niet bedoeld om te draaien op een Mac of op OSX. Ik kom nog een keer terug op de vergelijking met de audi velgen onder de non-Audi auto -> ga jij op een Audi forum topics openen over de audi velgen die niet onder je Peugeot passen?
Een manke osx waar je een boel (??) aan moet doen om het aan de praat te krijgen. Zonder ondersteuning van apple die dan dus maar hier moet gegeven wordenPetervanakelyen schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 18:11:
[...]
Klopt.
[...]
Nee, het is niet bedoeld om te draaien op OS X, maar het IS gewoon OS X, alleen een beetje gemodificeerd. Maar het is nog steeds gewoon OS X. Dus ik zie geen reden om OSx86 topics te verbieden !
Hoezo moeten? Dit is geen helpdesk, het is een discussieforum. Het is dus heel simpel: als je tegen een OSx86 topic bent, dan reageer je er niet in. Maar niets moet, het mag.lowfi schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 22:59:
Zonder ondersteuning van apple die dan dus maar hier moet gegeven worden
Dan is het dus géén OSX. OSX is het product dat Apple maakt en verkoopt als Mac OSX. Een verbouwing daarvan wil JIJ misschien OSX noemen, maar het is gewoon een hobbyprojectje waarvoor OSX als basis gebruikt wordt zonder dat Apple daar enige toestemming voor heeft gegeven. Dus geen OSX.Petervanakelyen schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 18:11:
[...]
Nee, het is niet bedoeld om te draaien op OS X, maar het IS gewoon OS X, alleen een beetje gemodificeerd. Maar het is nog steeds gewoon OS X. Dus ik zie geen reden om OSx86 topics te verbieden !
Nu kan je gaan roepen dat de EULA niet rechtsgeldig is, en dat Darwin opensource is. Dat kan. En misschien zijn je argumenten valide. Maar alles bovenop de Darwin kernel en het BSD userland (dus alle API's, Aqua, de applicaties, en de vormgeving), is eigendom van Apple.
Ik kan in ieder geval genoeg redenen bedenken waarom OSx86 illegaal is, of onwenselijk voor Tweakers.net of VNU om verantwoording voor te nemen. Gelukkig voor de voorstanders, die van mening zijn dat er in de nederlandse wetgeving zoiets bestaat als een heel groot grijs gebied, is het niet aan mij om te beslissen daarover.
Om dit even te weerleggen. Heb zojuist mijn hackintosh opnieuw geinstalleerd met de kalyway 10.5.2 DVD. Alles werkt meteen. Timemachine, speedstep, slaapstand, geluid in/uit en netwerk dus. Installeren duurt misschien 30-45 minuten. Ik heb nog niks gepatched of gedaan. De nieuwere releases zijn gewoon erg goed. Om dus zomaar uitspraken te doen over dingen die je niet geprobeerd hebt lijkt me ook niet zo slim.lowfi schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 22:59:
[...]
Een manke osx waar je een boel (??) aan moet doen om het aan de praat te krijgen. Zonder ondersteuning van apple die dan dus maar hier moet gegeven worden
Zo goed dat als jij niet ziet zult zien of het op een PC of een echte Mac draait. Je ziet het hooguit aan de thermaltake kast waar het spul op draait
[ Voor 6% gewijzigd door R-O-Y op 27-06-2008 00:26 ]
Een Ceasar salade met een stukje fetakaas erin is ook geen Ceasar salade meer. Een pizza met een stukje ananas erop is ook geen pizza meer, een gruwel in de ogen van de Italianen. Dit stukje hierboven is echt semantische haarkloverij, alles om het maar geen Apple product te noemen. Het is zo geforceerd ontkennen dat het bijna struisvogelachtig overkomt, nofi natuurlijk. Net als bij de argumenten over "Apple hardware" kom je nu met een zelfverzonnen scheiding tussen wat je OSX noemt en wat niet.Whieee schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 00:21:
Dan is het dus géén OSX. OSX is het product dat Apple maakt en verkoopt als Mac OSX. Een verbouwing daarvan wil JIJ misschien OSX noemen, maar het is gewoon een hobbyprojectje waarvoor OSX als basis gebruikt wordt zonder dat Apple daar enige toestemming voor heeft gegeven. Dus geen OSX.
Waarom zo krampachtig proberen het geen OSX te noemen? Is een Ferrari met aangepaste spiegels geen Ferrari meer? De engine die erin draait is nog zo goed als hetzelfde.
[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 27-06-2008 00:27 ]
Vraagje: heb jij de way over priced apple geheugen in je macbook/ibook/powerbook/macbook-pro zitten? Of een achteraf geplaatste variant....Whieee schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 00:21:
[...]
Dan is het dus géén OSX. OSX is het product dat Apple maakt en verkoopt als Mac OSX. Een verbouwing daarvan wil JIJ misschien OSX noemen, maar het is gewoon een hobbyprojectje waarvoor OSX als basis gebruikt wordt zonder dat Apple daar enige toestemming voor heeft gegeven. Dus geen OSX.
Nu kan je gaan roepen dat de EULA niet rechtsgeldig is, en dat Darwin opensource is. Dat kan. En misschien zijn je argumenten valide. Maar alles bovenop de Darwin kernel en het BSD userland (dus alle API's, Aqua, de applicaties, en de vormgeving), is eigendom van Apple.
Ik kan in ieder geval genoeg redenen bedenken waarom OSx86 illegaal is, of onwenselijk voor Tweakers.net of VNU om verantwoording voor te nemen. Gelukkig voor de voorstanders, die van mening zijn dat er in de nederlandse wetgeving zoiets bestaat als een heel groot grijs gebied, is het niet aan mij om te beslissen daarover.
Prachtige distro niet waar, heb je zeker eerlijk gekocht bij de Apple storeR-O-Y schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 00:24:
[...]
Om dit even te weerleggen. Heb zojuist mijn hackintosh opnieuw geinstalleerd met de kalyway 10.5.2 DVD. Alles werkt meteen. Timemachine, speedstep, slaapstand, geluid in/uit en netwerk dus. Installeren duurt misschien 30-45 minuten. Ik heb nog niks gepatched of gedaan. De nieuwere releases zijn gewoon erg goed. Om dus zomaar uitspraken te doen over dingen die je niet geprobeerd hebt lijkt me ook niet zo slim.
Zo goed dat als jij niet ziet zult zien of het op een PC of een echte Mac draait. Je ziet het hooguit aan de thermaltake kast waar het spul op draait
Vraag me alleen af waarover je dan wilt praten in een eventueel topic of forum als alles zo goed werkt. Of wordt het dan de bedoeling om er een soort pats topic van te maken om te laten zien dat je met een el-cheapo pc ook OSX kunt draaien?
Als je op die manier gaat redeneren kan ik makkelijk stellen dat een Apple geen Apple is. MAar een samenraapsel van of een PowerPC computer of een Intel Computer. Slaat als de spreekwoordelijk l*l op een trom.Whieee schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 00:21:
[...]
Dan wil ik ook graag weten als je het toch al in twijfel trekt wat osx osx maakt. Wat maakt osx nu osx? Als OSX als geheel werkt waarom word er dan gepatched? Om het beter te maken toch? Dat zou in die visie betekenen dat na een Patch Mac OSX geen Mac OSX meer is omdat het is aangepast. Nu gaan de tegenstanders natuurlijk roepen dat het door Apple is uitgegeven dan mag het en is het nog wel Mac OSX. Feitelijk is het precies hetzelfde. Het out-of-the-box apparaat met software word dan ook aangepast. Hiermee ga je dus wel de kern raken van het principe software en aanpassingen. Als je op die slak zout gaat leggen moet je dat voor elke slak doen en niet alleen die ene. Een aanpassingen om OSX op een "PC" beter gezegd op een computer zonder Apple logo te zetten zijn feitelijk ook kleine verbeteringen. Alleen Apple ziet die niet graag. Das heel wat anders als meteen te stellen dat het dan geen OSX meer is. Nog een feit is dat Apple tegenwoordig niet meer is als een veredelde x86 PC waarvoor je veel te veel betaald.
*empty*
Deze release werkt goed, maar niet bij iedereen. Zo heb je vaak wel iets dat gepatched moet worden. Ik ben overigens aan het sparen voor een macbook. Maar tot die tijd doe ik het op deze manier, werkt prima. Of het dan niet helemaal legaal is maakt niet uit. Hoe meer marktaandeel OSX krijgt hoe beter. Mij zul je niet veel vragen zien stellen hoor, hier werkt alles. Maar ik zou wel graag de mogelijkheid willen hebben mocht het ooit nodig zijn.Miki schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 08:05:
[...]
Prachtige distro niet waar, heb je zeker eerlijk gekocht bij de Apple store![]()
Vraag me alleen af waarover je dan wilt praten in een eventueel topic of forum als alles zo goed werkt. Of wordt het dan de bedoeling om er een soort pats topic van te maken om te laten zien dat je met een el-cheapo pc ook OSX kunt draaien?
Als ze dit verkochten bij de Apple store had ik het meteen gehaald

Apple's kun je naar hartelust uitproberen in één van de tig Apple stores zonder dat een opdringerige verkoper je lastig valt. Dus echt een excuus vindt ik het niet om het maar even te testen. Maar ja.. als je nog nooit in een Mercedes hebt gereden koop je er ook niet zomaar één. Dan is het heel normaal om er maar één te "testen". Hoe meer marktaandeel Mercedes krijgt hoe beter.R-O-Y schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 08:59:
[...]
Deze release werkt goed, maar niet bij iedereen. Zo heb je vaak wel iets dat gepatched moet worden. Ik ben overigens aan het sparen voor een macbook. Maar tot die tijd doe ik het op deze manier, werkt prima. Of het dan niet helemaal legaal is maakt niet uit. Hoe meer marktaandeel OSX krijgt hoe beter. Mij zul je niet veel vragen zien stellen hoor, hier werkt alles. Maar ik zou wel graag de mogelijkheid willen hebben mocht het ooit nodig zijn.
Als ze dit verkochten bij de Apple store had ik het meteen gehaaldHet werkt gewoon prachtig. Zo cheapo is mijn huidige pc ivm een mac niet eens. Maarja, ik had nooit met OSX gewerkt dus dan koop je ook niet zomaar een mac he
Volgens mij vinden mensen het gewoon jammer dat je een pc van 500 euro kan omtoveren tot een "mac". Dan gaat het exclusieve eraf en dat is iets dat applebezitters liever niet zien volgens mij?

ik word een beetje moedeloos van zulke opmerkingen.... hoe kan je installatie van programma's proberen, of het branden van een dvd-tje of even lekker fotosoepen? staat ten eerste nooit allemaal op de demo macs, en ten tweede als dit wel zo is dan staat er echtwel heel snel een medewerker om je heen om je te vertellen hoe geweldig het allemaal niet is.Miki schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 09:55:
[...]
Apple's kun je naar hartelust uitproberen in één van de tig Apple stores zonder dat een opdringerige verkoper je lastig valt. Dus echt een excuus vindt ik het niet om het maar even te testen. Maar ja.. als je nog nooit in een Mercedes hebt gereden koop je er ook niet zomaar één. Dan is het heel normaal om er maar één te "testen". Hoe meer marktaandeel Mercedes krijgt hoe beter.
ik ben een enorme apple fan. begon met een powerbook 15", daarna een witte macbook, daarna een zwarte macbook die ik nu nog heb. de rest is verkocht. en dan ook nog een mac mini als mediacenter en een imac 24" voor in de woonkamer.... maar mijn servertje is een linux bak met een hoop vmware spul erop. maar ik ben een voorstander van osx86.
kijk als je geen gezeik wilt, koop je een mac. maar als je een tweaker bent en het risico wilt lopen dat hij na een update meteen crashed of driverproblemen kunt hebben, dan neem je een osx86 machine. zoek op de website van insanely mac welk moederbord met de vanilla kernel werkt, dan kun je osx updates draaien. en draaien maar.
geen apple design, wel het geweldige osx. en zoals zoveel mensen zeggen. veel kopen een echte mac na met osx86 te hebben gespeeld.
dus ik ben ook voor een osx86 topic op tweakers. al is het alleen maar omdat het hier nederlands is en veel mensen engelse taal als belemmering zien en dus op insanelymac niet echt uit de voeten kunnen.
[ Voor 5% gewijzigd door HJR op 27-06-2008 10:27 ]
Edit: hmm... volgens mij hebben ze het weggehaald, maar het was er wel altijd. Beetje jammer van InsanelyMac.
[ Voor 36% gewijzigd door Frietsaus op 27-06-2008 10:44 ]
Nee hoor dat kan niet, ik was pas in een Applestore en dan staat er snel een verkoper bij. Wat jij nu zegt over hoe meer marktaandeel hoe beter, dat is gewoon zo. Ik laat mensen graag op bvb mijn zundapp testrijden zodat ze een eventuele aanschaf kunnen overwegen. Lijkt mij niks geks aan?Miki schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 09:55:
[...]
Apple's kun je naar hartelust uitproberen in één van de tig Apple stores zonder dat een opdringerige verkoper je lastig valt. Dus echt een excuus vindt ik het niet om het maar even te testen. Maar ja.. als je nog nooit in een Mercedes hebt gereden koop je er ook niet zomaar één. Dan is het heel normaal om er maar één te "testen". Hoe meer marktaandeel Mercedes krijgt hoe beter.

[ Voor 3% gewijzigd door R-O-Y op 27-06-2008 17:04 ]
Apple staat toe dat je zelf 3rd party memory plaatst. Dus dat argument is niet valide. Anders ben je met een MS muis aan je Mac, of een Dell scherm ook verkeerd bezig. Bij software ligt dat wat anders.Zwerver schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 03:48:
[...]
Vraagje: heb jij de way over priced apple geheugen in je macbook/ibook/powerbook/macbook-pro zitten? Of een achteraf geplaatste variant....
Maar goed... ik ga me wel terugtrekken uit dit topic, voor ik wederom voor xenofoob uitgemaakt ga worden. Van een discussie is hier sowieso geen sprake meer, maar meer van doorlopend op de man spelen. Als je tegenstander bent van OSx86 ben je een protectionist of een xenofoob, als je voorstander bent ben je l33t
Als je het niet eens bent met het niveau in APL of de behandeling van grote topics, dan zijn daar TR's en feedbacktopics voor; roepen dat OSx86 topics het niveau omhoog helpen (wat ik overigens sterk betwijfel. Het zal 99% zeker topics gaan regenen als "[OSx86] moederbord wil niet
Maar als dit topic een voorbeeld zijn van hoe APL eruit gaat zien, en representatief moet zijn voor het niveau (en dan bedoel ik vooral sociaal en communicatief) van de nieuwe groep APL-posters, dan hoeft het voor mij niet. Er wordt hier schamperend gepost dat de tegenstanders op 1 hand te tellen zijn, en ik betwijfel dat. Tegenstanders laten echter vrijwel niet meer van zich horen omdat ze hier hooguit flames en trolls als weerwoord krijgen, en het er sterk op lijkt dat de beslissing toch al genomen is.
De grap is nog: ik héb een PC met OSX erop, omdat ik wilde testen of het wat was. Maar ik vind het volledig ongepast om APL te gaan volgooien met topics over 'Mijn moederbord wil niet met OSX :(' of 'Kernel panic na installeren NATIT videodrivers'
Succes met 'discussiëren' en ik wacht de sticky met 'OSx86 toegestaan in APL' wel af, en de volgende flamewar....
Sorry, maar je draait hier de redenatie om. De opmerkingen over de kwaliteit van sommige APL-topics kwamen alleen toen de tegenstanders van OSx86 aangaven dat het niveau van APL omlaag zou gaan. Hoe kun je trouwens 99% zeker zijn dat het dergelijke topics gaat regenen, heb je daar een bron voor of is dat je verwachting? Het toevoegen van het woord "zeker" zonder onderbouwing suggereert juist eerder dat de tegenstander een APL-l33t willen houden.Whieee schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 12:20:
Maar goed... ik ga me wel terugtrekken uit dit topic, voor ik wederom voor xenofoob uitgemaakt ga worden. Van een discussie is hier sowieso geen sprake meer, maar meer van doorlopend op de man spelen. Als je tegenstander bent van OSx86 ben je een protectionist of een xenofoob, als je voorstander bent ben je l33t![]()
Als je het niet eens bent met het niveau in APL of de behandeling van grote topics, dan zijn daar TR's en feedbacktopics voor; roepen dat OSx86 topics het niveau omhoog helpen (wat ik overigens sterk betwijfel. Het zal 99% zeker topics gaan regenen als "[OSx86] moederbord wil nietHELP?!" ) is onzin, en bovendien verre van constructief.
Maar je gaat zelf nu ook op de man spelen, zullen we het bij argumenten houden
Ik hoop dat als die schamperen gebeurt, je door hebt dat dit van beide partijen komt?Maar als dit topic een voorbeeld zijn van hoe APL eruit gaat zien, en representatief moet zijn voor het niveau (en dan bedoel ik vooral sociaal en communicatief) van de nieuwe groep APL-posters, dan hoeft het voor mij niet. Er wordt hier schamperend gepost dat de tegenstanders op 1 hand te tellen zijn, en ik betwijfel dat. Tegenstanders laten echter vrijwel niet meer van zich horen omdat ze hier hooguit flames en trolls als weerwoord krijgen, en het er sterk op lijkt dat de beslissing toch al genomen is.
Een flamewar zal alleen beginnen zodra fanboys zich ermee gaan bemoeien. Als die zich buiten de OSx86 houden, dan hoeft er niets aan de hand te zijnSucces met 'discussiëren' en ik wacht de sticky met 'OSx86 toegestaan in APL' wel af, en de volgende flamewar....
de bron? Kijk eens rond op de 'specialistische fora, en dan met name de gesloten topic aldaar. Waarom denk je dat het niveau hier hoger zal zijn? Mocht je nog een misplaatst gevoel hebben dat het niveau hier op GoT hoger is dan elders, raad ik je aan om nog eens goed door GoT heen te spitten. Vijf jaar geleden werd er nog getweakt, nu kan de meerderheid niet eens een CPU overklokken zonder Windows-klik-tooltjegambieter schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 12:46:
[...]
Sorry, maar je draait hier de redenatie om. De opmerkingen over de kwaliteit van sommige APL-topics kwamen alleen toen de tegenstanders van OSx86 aangaven dat het niveau van APL omlaag zou gaan. Hoe kun je trouwens 99% zeker zijn dat het dergelijke topics gaat regenen, heb je daar een bron voor of is dat je verwachting? Het toevoegen van het woord "zeker" zonder onderbouwing suggereert juist eerder dat de tegenstander een APL-l33t willen houden.
Dus als iedereen die APL prima vindt zoals het was maar uit de buurt blijft van jouw geliefde OSx86 topics is het prima? Wie werden er ook alweer van protectionisme beschuldigd?Een flamewar zal alleen beginnen zodra fanboys zich ermee gaan bemoeien. Als die zich buiten de OSx86 houden, dan hoeft er niets aan de hand te zijn

[ Voor 8% gewijzigd door Q op 28-06-2008 12:54 ]
Het "vroegah was alles beter" syndroom. Maar wat heeft dat met APL te maken? Er zijn forumdelen met een zeer hoog tweaker-gehalte, en forumdelen met een lager tweakergehalte, zoals CSL en APL. Niets mis mee, wat mij betreft.Whieee schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 12:52:
de bron? Kijk eens rond op de 'specialistische fora, en dan met name de gesloten topic aldaar. Waarom denk je dat het niveau hier hoger zal zijn? Mocht je nog een misplaatst gevoel hebben dat het niveau hier op GoT hoger is dan elders, raad ik je aan om nog eens goed door GoT heen te spitten. Vijf jaar geleden werd er nog getweakt, nu kan de meerderheid niet eens een CPU overklokken zonder Windows-klik-tooltje
Begrijpend lezen is ook een kunst. Slechte topics ontstaan vooral als fanboys zich ermee gaan bemoeien, dat is al vaker gezien. De plek maakt niet uit.Dus als iedereen die APL prima vindt zoals het was maar uit de buurt blijft van jouw geliefde OSx86 topics is het prima? Wie werden er ook alweer van protectionisme beschuldigd?
![]()
Als je nou zo'n probleem hebt met het geflame in het topic he, ga dan niet smileys alsWhieee schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 12:52:
[...]
de bron? Kijk eens rond op de 'specialistische fora, en dan met name de gesloten topic aldaar. Waarom denk je dat het niveau hier hoger zal zijn? Mocht je nog een misplaatst gevoel hebben dat het niveau hier op GoT hoger is dan elders, raad ik je aan om nog eens goed door GoT heen te spitten. Vijf jaar geleden werd er nog getweakt, nu kan de meerderheid niet eens een CPU overklokken zonder Windows-klik-tooltje![]()
[...]
Dus als iedereen die APL prima vindt zoals het was maar uit de buurt blijft van jouw geliefde OSx86 topics is het prima? Wie werden er ook alweer van protectionisme beschuldigd?
![]()
Om onderdelen te laten werken kan je de bios modden en drivers etc aanpassen. Dan kan toch allemaal besproken worden? Tuurlijk gaat het dan over "het werkt niet" maar dat is geen ramp. Het is wel een technische discussie die daarop volgt. Domme vragen als "wie heeft er een werkende driver" heb je inderdaad niks aan. Maar dat mag in geen een deel van het forum, waarom hier dan wel?Q schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 12:53:
Het probleem van OSx86 topics is dat ze voor 99% zullen gaan over het feit dat een component niet werkt en hoe het aan de praat te krijgen. Ik denk dat dit geen vruchtbare topics zullen worden. Mede gezien de aard van veel apple-gebruikers. Maar om OSx86 niet toe te staan vind ik ook weer flauw. Dus ach.
Anders kunnen we beginnen met het "grote show je hackintosh topic". Geen domme vragen, je ziet alleen maar wat iedereen voor apparaat gebrouwen heeft. Vind ik zelf best leuk om te zien
[ Voor 7% gewijzigd door R-O-Y op 28-06-2008 13:24 ]
Dit topic is gesloten.