Precies.ThunderNet schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:45:
Maar of diegene wel echt OSX gekocht heeft in de winkel of niet, is niet jouw zaak. Op GoT kunnen ze ook niet controleren of Windows legaal gekocht is. Of photoshop of whatever, daar is ook geen controle op. En dat hoeft ook niet, want het praten over het illegaal verkrijgen van die software, dat is verboden op GoT, niet het gebruik ervan.
Zolang eventuele illegale praktijken* niet op GoT komen, lijkt er mij verder geen probleem.
Windows, Os X, Photoshop of andere dingen kunnen imho prima gevraagd worden, zolang illegale dingen buitenwege blijven.
Een ander voorbeeld is bijv. de Xbox Media Center, een programma wat alléén maar op gemodde (dus 'illegale') Xbox'en kan draaien.
* Nu is mij nog steeds niet duidelijk wat er precies illegaal is aan osx86 (voor policy-technische dingen), is het alleen de EFI-emulatie, of zijn er ook andere aspecten of beveiligingen die omzeild worden?
Touchésjolmers schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 14:03:
Wat betreft illegale software zou ik graag willen weten welke MAC gebruikers hun ILife08 en Photoshop licenties keurig hebben gekocht....?
[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 19-06-2008 14:08 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu