Ervaringen met LED-verlichting - deel II Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 78 Laatste
Acties:
  • 876.497 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Solosmots schreef op maandag 05 november 2012 @ 20:01:
[...]

Heb zelf deze:
[afbeelding]
Leuk ding, dimmer heb ik er nog niet aan, komt niet enorm licht vanaf maar genoeg voor het soort lamp wat het is.
Linkje: http://www.ledlampendirec...sparant-vervangt-40w.html
Mooie lamp.
Toch vind ik dit absurd om op plekken als de gang en het toilet te gebruiken. Krijg je echt in geen mogelijkheid terugverdiend.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 17:06

Nox

Noxiuz

yannickie111 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 12:37:
Mijn ouders hebben in hun bedrijf rails hangen met ongeveer 30 kopspiegellampen (E27).

Ongeveer 2 jaar geleden hebben ze ooit een test gedaan door een paar LED-kopspiegellampen te kopen, maar deze gaven gewoonweg geen licht.

Misschien is er in de afgelopen 2 jaar veel verbeterd op dit gebied.

Heeft iemand ervaring met LED-kopspiegellampen?
Er is véél verbeterd! 2 jaar terug met die postcodeloterijmeuk was het allemaal een kil licht, ik heb die lamp nu in de huiskamer maar frot hem binnenkort wel weer ergens denk ik.

Als je nu bij een bekend merk als bijv. philips lampen koopt zijn die echt net zo goed als dat ze beweren.

Ik heb nu 2 van de 4 lampen vervangen. 50w halogeen rechts, links 4w LED. Myvision, 15 knaken bij de Karwei afgelopen zaterdag.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/24834079/2012-11-06%2016.46.08.jpg

Het was buiten nog wel een beetje licht, maar kijk even naar de rand van de tegel voor de kleurtemperatuur.

Als ik de andere heb maak ik nog wel een foto maar dan in het donker en naast elkaar.

Lampjes zijn net een klein tintje kouder maar geven net zo goed licht, het verschil is bijna niet te merken. En dan van 50w naar 4w. Er zaten voorheen 35W spotjes in alleen heb ik er eentje vervangen voor 50w omdat we geen andere meer hadden.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Die rechter lamp lijkt de muur toch veel meer te verlichten dan de linker. Dus een 50W vervanger is het niet toch?
(Ik heb op zolder 6x 50W die de ruimte net genoeg verlichten. Minder zou niet prettig zijn. Vandaar dat ik daarvoor dan iets zoek wat minimaal net zoveel licht geeft.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

4w led = 35w halogeen

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:05
yannickie111 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 12:37:
Mijn ouders hebben in hun bedrijf rails hangen met ongeveer 30 kopspiegellampen (E27).

Ongeveer 2 jaar geleden hebben ze ooit een test gedaan door een paar LED-kopspiegellampen te kopen, maar deze gaven gewoonweg geen licht.

Misschien is er in de afgelopen 2 jaar veel verbeterd op dit gebied.

Heeft iemand ervaring met LED-kopspiegellampen?
Welk vermogen (Watt) zijn die kopspiegellampen? LED is veel efficienter, maar echte hoge vermogens gloeilamp zijn nog niet eenvoudig 1 op 1 te vervangen.
Verder is het ook van belang welke werk wordt gedaan. Als kleurbereik erg belangrijk is, kan dit een reden zijn om niet met LED te werken.
Misschien is het beter/mooier om de rails helemaal te vervangen voor een nieuwe oplossing. Dan hoef je je niet persee op 1 op 1 vervanging te richten, maar kun je een slim nieuw verlichtingsplan opstellen. Dan kun je veel beter gebruikmaken van unieke eigenschappen van LED-type verlichting en alle eisen hierin verwerken.

[ Voor 8% gewijzigd door blissard op 08-11-2012 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een r7s 118mm LED lamp die een flinke bak met licht kan geven.
Zelf zou ik tevreden zijn met een 5 of 8 watt, maar mijn huisgenoot vond het al rampzalig dat ik de 190W verving met een 120W. Minimale opbrengst moet dus minimaal 2k lm zijn.
Het is voor in een staande lamp, met een kap die naar het plafond en heeft er een spiegelkap in.
[img=http://www.nummer13.nl/site/components/com_virtuemart/shop_image/product/44a8a910b304d8b87d916e6ea7f9f7ec.jpg]

Ondanks veel zoeken kom ik niets tegen wat ook maar in de buurt komt, en vraag me af of het uitmaakt dat de huidige halogeenlamp in elke richting schijnt en de led alleen naar boven, zou de hoeveelheid lumen dus lager kunnen voor dezelfde opbrengst ?

Iets wat ik tegenkwam wat qua vermogen meer dan perfect is, is deze, maar de minimale bestelling is 100 stuks.
Voor Nederland/Belgie zie ik verder niets wat meer dan 1k lumen geeft, en dat zorgt voor een stevige woordenwisseling met mijn huisgenoot, en dat zie ik niet zitten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 17:09
Ik kan nog niet erg goed uitvinden hoe ik het beste mijn 12v GU5.3 spotjes kan vervangen. Daar zitten nu 35 watt spotjes in (halogeen) en die wil ik eigenlijk graag vervangen. Weet iemand een goede vervanging?

Ook nog een plek waar 3 G9 lampjes (40W) per stuk in zitten. Deze gaan nogal makkelijk kapot en het lijkt me dat dit beter zou moeten worden met een LED lamp. Zijn maar weinig modellen van te vinden.

Als laatste ook nog een RGB lamp die ik nog wil plaatsen. Ikea had zo'n "ijsblok" lamp, deze wil ik graag RGB maken. Liefst met afstandsbediening..
Ik zie door de bomen niet helemaal het bos meer. Misschien tips hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:38
@Camiel, dit iets voor je?
http://www.topledshop.nl/G9-Fitting-LED-lamp.html

Ik heb net van deze site G4 lampjes binnen, stuk minder krachtig en kleiner, maar zelfde type LED, en deze geven mooi licht, kleur is goed. Niet zo wit.

Ze hebben niks voor G5,3 zoals ik het nu zie, misschien even bij Conrad kijken of hun een mailtje sturen. Bij Conrad kun je filteren op de fitting.

Edit: Oh ik zie nu dat G4 en G5,3 als dezelfde fitting verkocht worden, het scheelt dan ook bijna niks. Je kunt van deze site dus denk ik ook wel de G4 lampjes bestellen, met dus mooi licht. Maar ze gaan maar tot 20 Watt (qua vervanging, LED zelf 2,2W).

[ Voor 24% gewijzigd door !null op 08-11-2012 13:14 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:44
BounceMeister schreef op donderdag 08 november 2012 @ 08:09:
Die rechter lamp lijkt de muur toch veel meer te verlichten dan de linker. Dus een 50W vervanger is het niet toch?
(Ik heb op zolder 6x 50W die de ruimte net genoeg verlichten. Minder zou niet prettig zijn. Vandaar dat ik daarvoor dan iets zoek wat minimaal net zoveel licht geeft.)
ik heb deze: http://www.ledlampendirec...dimbaar-vervangt-50w.html

ze hebben een brede hoek met licht (120 graden) en geven net zoveel licht af als halogeen spots.
Je kan ze nog dimmen ook.

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

dit is echt te belachelijk voor woorden:
( zie http://www.ledlampendirec...dimbaar-vervangt-50w.html )
Let op! Deze lampen kunnen niet worden geplaatst in een groep waar ook TL, PL, Spaarlampen en Neon verlichting is toegepast. Door de spanningspiek van deze armaturen raakt de elektronica in de LED Lamp defect en vervalt uw garantie.

[ Voor 14% gewijzigd door psy op 12-11-2012 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 10:03
blissard schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:11:
[...]
Welk vermogen (Watt) zijn die kopspiegellampen? LED is veel efficienter, maar echte hoge vermogens gloeilamp zijn nog niet eenvoudig 1 op 1 te vervangen.
Verder is het ook van belang welke werk wordt gedaan. Als kleurbereik erg belangrijk is, kan dit een reden zijn om niet met LED te werken.
40 Watt. Dit valt denk ik niet onder de "echt hoge vermogens" wel?
De lampen/rails hangen in een showroom (meubels). Er wordt dus niet echt "gewerkt" (geen kantoor o.i.d).
Kleur (sfeer) is dus eigenlijk wel belangrijk, maar gewoon warmwit zal denk ik wel voldoen.\
Misschien is het beter/mooier om de rails helemaal te vervangen voor een nieuwe oplossing. Dan hoef je je niet persee op 1 op 1 vervanging te richten, maar kun je een slim nieuw verlichtingsplan opstellen. Dan kun je veel beter gebruikmaken van unieke eigenschappen van LED-type verlichting en alle eisen hierin verwerken.
Mooier zal dit vast wel zijn. Maar het plan van "sloop alles, zet er wat nieuws neer" had ik ook kunnen bedenken. De investering die dit met zich mee gaat brengen is echt te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net 2 G4 12v led spotjes gehaald ter vervanging van mijn halogeen in de keuken. Die waren ook 12v. Als ik er 1 led in doe en 1 halogeen doet ie het prima. Zodra ik de oude halogeen helemaal verwijder dan doen de leds het voor 0,5 sec en gaan dan uit. En dat dus iedere keer als ik knop omzet.

Iemand een idee? Andere transformator? Het zijn 2 losse armatuurtjes met een losse trafo ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Nou ik heb de gok gewaagd, besteld op eBay de gu10 12watt powerled 4X3 watt 3000 K.
6 stuks ter vervanging van de 50watt in de keuken, de lampen hangen vrij en zitten niet in armaturen dus de koeling moet goed zijn.
Ik ben heel benieuwd naar het resultaat.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 17:30
Camiel schreef op donderdag 08 november 2012 @ 12:17:
Ik kan nog niet erg goed uitvinden hoe ik het beste mijn 12v GU5.3 spotjes kan vervangen. Daar zitten nu 35 watt spotjes in (halogeen) en die wil ik eigenlijk graag vervangen. Weet iemand een goede vervanging?

Ook nog een plek waar 3 G9 lampjes (40W) per stuk in zitten. Deze gaan nogal makkelijk kapot en het lijkt me dat dit beter zou moeten worden met een LED lamp. Zijn maar weinig modellen van te vinden.

Als laatste ook nog een RGB lamp die ik nog wil plaatsen. Ikea had zo'n "ijsblok" lamp, deze wil ik graag RGB maken. Liefst met afstandsbediening..
Ik zie door de bomen niet helemaal het bos meer. Misschien tips hier?
Zijn je huidige spots dimbaar?
If not: haal de trafo eruit en vervang de fittingen door GU10 fittingen (lachertje qua prijs op dx.com), scoor een paar Ledare GU10 lampen bij de IKEA voor 6,99 per stuk en je bent The Baconbuyer.

Diezelfde truc heb ik hier uitgehaald met de spots op de overloop; ik ben zéér tevreden. Heel mooi zacht licht en slechts 3,4W per spot.

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 22:08
En als je juist niet van warmwit houdt: bij de Hornbach verkopen ze GU10 ledlampjes van Calex 2.5 watt = 220 lumen. Prachtig wit, maar ik weet dat de meeste mensen daar niet van houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
hansdegit schreef op donderdag 08 november 2012 @ 22:31:
[...]

Zijn je huidige spots dimbaar?
If not: haal de trafo eruit en vervang de fittingen door GU10 fittingen (lachertje qua prijs op dx.com), scoor een paar Ledare GU10 lampen bij de IKEA voor 6,99 per stuk en je bent The Baconbuyer.

Diezelfde truc heb ik hier uitgehaald met de spots op de overloop; ik ben zéér tevreden. Heel mooi zacht licht en slechts 3,4W per spot.
Het zijn van die spotjes aan een laagspanningskabel. Die draai je dus door de mantel heen en maken contact met het metaal. Lijkt me niks om daar van die 220V aan te gaan hangen :)

In de badkamer is het een lamp met beweegbare 12V spotjes, vaste fitting. Helaas gaat dit niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@Camiel, wat is precies het probleem? Of het nou 230V is of 12V, je kunt voor vrijwel alles een vervanging vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
@!null Weet ik, maar de vraag was of er ervaringen zijn met goede GU5.3 en G9 spotjes. Het vervangen van 12V naar 220V is dus niet mogelijk bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Voor die GU5.3 kun je genoeg vinden, ook op TopLedShop (kleur is prima). Is ook niet het probleem. Dat verhaal van die G9 lampjes is wat moeilijker, daar vind ik zo snel alleen maar 230V versies voor. Lijkt erop dat je inderdaad de fitting zelf ook moet vervangen, zoniet de hele armatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-09 21:57
Ik kan me niet herinneren dat ik deze vraag voorbij heb zien komen hier:

Zijn LEDs eigenlijk veilig en duurzaam te gebruiken in vochtige ruimtes zoals een badkamer? Ik ga dan uit van een situatie waarbij de LED in een open armatuur zit, vanwege de koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:19
!null schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:01:
@Camiel, wat is precies het probleem? Of het nou 230V is of 12V, je kunt voor vrijwel alles een vervanging vinden.
Toch vind ik het lastig goede GU4/GU5.3 MR11 te vinden voor een redelijke prijs.

Vervangen armatuur door MR16 en dan bijvoorbeeld Ikea GU10 MR16 erin te monteren is bijna goedkoper als je goed licht wil krijgen heb ik het idee.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11-2024

NBK

Weercam-Avatar

psy schreef op donderdag 08 november 2012 @ 15:50:
quote:

Let op! Deze lampen kunnen niet worden geplaatst in een groep waar ook TL, PL, Spaarlampen en Neon verlichting is toegepast. Door de spanningspiek van deze armaturen raakt de elektronica in de LED Lamp defect en vervalt uw garantie.
Ik vraag me af in hoeverre dit soort claims waar zijn.
Hier in huis best wat TL verlichting namelijk. Ik heb diverse LED lampen geprobeerd in mijn sl;aapkamer maar iedere keer is er wel 1 die stuk gaat. Alleen hangt dat moment van stukgaan totaal niet samen met de 'schakel momenten' van de TL verlichting.
Warmte zou een andere oorzaak kunnen zijn. De lampen worden flink warm maar zijn nog wel gewoon vast te pakken dus dat zou max iets van 50 graden moeten zijn misschien 60 (redelijk vuurvaste vingers..) Het armatuur waarin ze zitten word echter nauwelijks warmer dan de omgeving. Heb dus niet het idee dat dat een oorzaak kan zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door NBK op 09-11-2012 19:05 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:54
Aangezien in veel huishoudens zo'n beetje alle verlichting op 1 groep zit (samen met de nodige stopcontacten), vraag ik mij toch echt af hoe je dit wil gaan bewerkstelligen.
Warmte is inderdaad wel een echt probleem waar veel ledlampen echt slecht tegen kunnen.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psy schreef op donderdag 08 november 2012 @ 15:50:

[...]
Mag ik vragen wie die lariekoek beweert? Waarop baseert hij die stelling?
Overigens, spanningspieken op een groep worden echt bij de meterkast niet tegenehouden naar andere groepen. Tenzij deze op andere fasen zitten en mogelijk bedoelt Universal Creation dat ook in bovenstaand bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 12:07:
Ik ben op zoek naar een r7s 118mm LED lamp die een flinke bak met licht kan geven.
Zelf zou ik tevreden zijn met een 5 of 8 watt, maar mijn huisgenoot vond het al rampzalig dat ik de 190W verving met een 120W. Minimale opbrengst moet dus minimaal 2k lm zijn.
Het is voor in een staande lamp, met een kap die naar het plafond en heeft er een spiegelkap in.
[img=http://www.nummer13.nl/site/components/com_virtuemart/shop_image/product/44a8a910b304d8b87d916e6ea7f9f7ec.jpg]

Ondanks veel zoeken kom ik niets tegen wat ook maar in de buurt komt, en vraag me af of het uitmaakt dat de huidige halogeenlamp in elke richting schijnt en de led alleen naar boven, zou de hoeveelheid lumen dus lager kunnen voor dezelfde opbrengst ?

Iets wat ik tegenkwam wat qua vermogen meer dan perfect is, is deze, maar de minimale bestelling is 100 stuks.
Voor Nederland/Belgie zie ik verder niets wat meer dan 1k lumen geeft, en dat zorgt voor een stevige woordenwisseling met mijn huisgenoot, en dat zie ik niet zitten :(
misschien tijd voor nog een lamp erbij?? of kijken jullie in huis ook graag naar de zon? :)
20w is ongeveer de max wat ik zie die rond de 10e zit.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Camiel schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 09:17:
[...]

Het zijn van die spotjes aan een laagspanningskabel. Die draai je dus door de mantel heen en maken contact met het metaal. Lijkt me niks om daar van die 220V aan te gaan hangen :)

In de badkamer is het een lamp met beweegbare 12V spotjes, vaste fitting. Helaas gaat dit niet op.
via ebay adapter bestelle voor de leds kost niet zoveel.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Ik denk dat hier met "groep" een x-aantal lampen achter dezelfde schakelaar bedoeld wordt.

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
The Lord schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 18:15:
[...]

Toch vind ik het lastig goede GU4/GU5.3 MR11 te vinden voor een redelijke prijs.

Vervangen armatuur door MR16 en dan bijvoorbeeld Ikea GU10 MR16 erin te monteren is bijna goedkoper als je goed licht wil krijgen heb ik het idee.
Nou ja, wat ik al zei, ik ben tevreden met die van TopLedShop qua G4 lampjes, kleur is goed. Maar misschien heb jij wel wat meer power nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CumpsD
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-08 23:10
Vandaag iets bizars verteld gekregen in de verlichtingswinkel.

"Osram voedingen werken enkel op Osram lichten, en Philips enkel op Philips, anders gaan die na enkele jaren flikkeren"

Los van het feit dat ik toch een "WTF" moment had, en ik me de laatste dagen zitten verdiepen heb in het LED voedingen aanbod, wat een jungle is, wou ik toch even checken: Dit is toch onzin hé? of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Techneut schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 21:00:
Tenzij deze op andere fasen zitten en mogelijk bedoelt Universal Creation dat ook in bovenstaand bericht.
Ik zat eigenlijk nog op "groep-niveau" te redeneren, omdat dat ook werd aangehaald. Maar natuurlijk kun je dit over de hele fase heen trekken en wordt het dus nog moeilijker om hier omheen te werken als je dat al zou willen.

@SirQ: als dat zo zou zijn, waarom zou dat dan pas na een aantal jaar zijn? Daar is toch geen enkele logische verklaring voor te bedenken. En denk je nu echt dat die Philipslampen heel anders werken dan Osram?

[ Voor 19% gewijzigd door Universal Creations op 10-11-2012 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CumpsD
Universal Creations schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 19:48:
@SirQ: als dat zo zou zijn, waarom zou dat dan pas na een aantal jaar zijn? Daar is toch geen enkele logische verklaring voor te bedenken. En denk je nu echt dat die Philipslampen heel anders werken dan Osram?
Nee, vandaar mijn WTF moment :) Ik argumenteerde in de winkel nog "Osram hun 12Volt is anders dan Philips 12V ofzo?" Maar was waarschijnlijk Sales.

Los daarvan, de reden dat ik in de war ben, is dat ik er niet aan uit raak momenteel. Even uitschrijven, in de hoop dat iemand anders een en ander kan verklaren ter hulp:

Ik had graag deze spots aangestuurd: OSRAM PARATHOM MR16 50 36° ADV 7 W/827 GU5.3

En om ze te dimmen, dacht ik om deze PWM dimmer (driver) te gebruiken: OSRAM OPTOTRONIC OTi DALI DIM

Waar ik nu vast zit, door vele mening reeds te horen, is het voedingsgedeelte:

Als ik volledig in het Osram kamp zou blijven, kwam ik uit op deze pagina: OPTOTRONIC CV Power Supplies 12V Op het eerste zicht lijkt dat wat ik nodig heb, 12V voeding, juiste Wattage kiezen, en done, toch?

Behalve dat 1 verkoper vertelde, "dat is voeding voor LED modules, niet voor 12 LED lampen" (eerste wtf moment, 12V is toch 12V dacht ik)

Deze zei dat ik in de HTM serie moest kijken van Osram, wat geadverteerd word als transformers voor halogeen lampen. (In de volksmond blijkbaar Muizen genoemd)

Verwarring compleet: Halogeen voeding voor LED lampen is ok, maar voeding op hun site onder "LED" is dan niet ok?

En dan heb je daarnaast op vele sites, ook deze in topic start, gewoon 12V voedingen die verkocht worden, zonder veel extra info.

Waarom is het voeding gebeuren toch zo verwarrend. Ik dacht "ik koop gewoon een 12V voeding, and that's that", maar *zucht*

Kan ik niet gewoon een 12V voeding zoals deze Led voeding 12V 150W aan die DALI PWM dimmer van Osram hangen, en dan die uitgang aan het GU5.3 kabeltje hangen, en klaar zijn ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-09 15:43
iemand ervaring met deze nieuwe Sylvania LEDspots:

de Hi-Spot® RefLED ES50 450lm, 2700 K en 40° en 7W?

Er is ook nog de dimmable RefLED ES50 350lm, 2700 K en 40° en 6W.

Ik zou die evt aanschaffen om halogeenspotjes van 50W te vervangen, maar vraag me af of die LED-spots voldoende licht gaan geven? Betreft spotjes in keuken en boven eettafel (dimbaar) en dan badkamer (die 450 lm versie)?

Info op vb http://www.cp-lighting.co...40-Degrees-Dimmable-450lm

Zou zonde zijn dat geld te besteden en dan te merken dat ze feitelijk niet voldoende licht geven in de keuken en boven de eetkamer en in de badkamer.

Dank voor jullie input

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CumpsD
Leffunk schreef op zondag 11 november 2012 @ 21:34:
iemand ervaring met deze nieuwe Sylvania LEDspots:

Dank voor jullie input
Lijkt een beetje op degene die ik gelinked had van Osram (Sylvania is Osram dacht ik, de US naam dan?)

OSRAM PARATHOM MR16 50 36° ADV 7 W/827 GU5.3

Zodra ik een voeding heb zal ik het je laten weten, heb er namelijk 2 daarvan om mee te testen :) 7W die 50W vervangt, 2700K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Osram HTM (Halotronic/Mouse) komt in veel gevallen niet aan het opstartvermogen; je moet daar minimaal een Watt of twintig aanhangen, pas dan start de trafo. Been there, done that.

Wat ik heb gedaan: op de overloop de mouse verwijderd en de 12V halogeentjes vervangen voor GU10 230v spots van IKEA. Tot nu toe geen spijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Techneut schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 21:00:
[...]

Mag ik vragen wie die lariekoek beweert? Waarop baseert hij die stelling?
Overigens, spanningspieken op een groep worden echt bij de meterkast niet tegenehouden naar andere groepen. Tenzij deze op andere fasen zitten en mogelijk bedoelt Universal Creation dat ook in bovenstaand bericht.
Zie onderaan deze link
http://www.ledlampendirec...dimbaar-vervangt-50w.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtkern
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-09 14:41
Kan in een lamp met (ingebouwde) aanraakdimmer een halogeen g9 vervangen worden door een LED g9 (dimbaar)?

Inmiddels heb ik genoeg halogeen lampjes versleten dat ik met gemak een LED lamp had kunnen kopen. Hopelijk is het mogelijk en hoef ik dan even niet het lampje te vervangen :). Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Houtkern schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 08:19:
Kan in een lamp met (ingebouwde) aanraakdimmer een halogeen g9 vervangen worden door een LED g9 (dimbaar)?

Inmiddels heb ik genoeg halogeen lampjes versleten dat ik met gemak een LED lamp had kunnen kopen. Hopelijk is het mogelijk en hoef ik dan even niet het lampje te vervangen :). Bedankt alvast!
Is het echt een G9 fitting, of een G4?
Je moet even kijken of het lampje op 12V draait of op 230V. Dat zegt ook wat over het dim systeem.
Als het namelijk een trafo is met daarachter het dimsysteem door aanraken (en dus een 12V lamp), dan kun je er nog wel een LED lamp in stoppen, maar kan ik je niet vertellen of hij echt gaat dimmen. Het kan zijn dat hij op dezelfde sterkte blijft ondanks het dimmen.
Voor een 230V heb je bijvoorbeeld deze dimbare LED lamp, al ben je misschien op zoek naar een andere sterkte:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

!null schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 09:09:
[...]

Je moet even kijken of het lampje op 12V draait of op 230V. Dat zegt ook wat over het dim systeem.
Als het namelijk een trafo is met daarachter het dimsysteem door aanraken (en dus een 12V lamp), dan kun je er nog wel een LED lamp in stoppen, maar kan ik je niet vertellen of hij echt gaat dimmen. Het kan zijn dat hij op dezelfde sterkte blijft ondanks het dimmen.
Voor een 230V heb je bijvoorbeeld deze dimbare LED lamp, al ben je misschien op zoek naar een andere sterkte:
Zou dat gewoon werken bij een lamp met trafo en dimsysteem door aanraken (met G4 fitting dus) om hier gewoon een LED in te doen? Ik was in de veronderstelling dat dit niet zou werken, vanwege het feit dat de LED's te weinig vermogen trekken (normaal 4x 10W halogeen, dat zou dan 4x 1.8W LED worden).

Het gaat bij mij om de volgende lamp:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80160768/ of de handleiding: http://www.ikea.com/nl/nl...0807__AA-430112-4_pub.PDF

Dit is namelijk de enige lamp in huis welke geen spaarlamp/LED is en zoek al een tijdje een betaalbare oplossing hiervoor.

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Je moet dus uitzoeken of er een hoge grens van minimale belasting is. Als ze zo'n "elektronische trafo" hebben gebruikt, dan heb je misschien wel 10W minimum nodig, wat je niet haalt met 4x 1,5W o.i.d. Maar als er een ouderwetse travo in zit, zit je goed.
Overigens had ik laatst dus hetzelfde probleem met een Ikea 10W halogeen spotje, waarin ik een 1W led heb gedaan. Ging niet aan. Toen heb ik gewoon de voeding van ikea (elektronische trafo) vervangen door een 15V adapter die ik nog had liggen en toen was het prima. (de betreffende LED lampjes hadden bereik van 10V tot 30V)

Ik zie nu in de handleiding dat de trafo daar dus bovenin zit, en het ziet er wel uit als eentje die minimale belasting heeft denk ik, niet zo'n ouderwetse trafo. Beste is dat je de lamp open maakt en op de sticker met informatie van de trafo zoekt naar de minimale belasting. Bij mijn ikea lampje stond er bijvoorbeeld 10~20W, dus minimaal 10Watt, max 20Watt. Dan kun je nog kijken of er ergens ruimte is om een gewone trafo/adapter erin te frotten met minimale belasting.
Deze past er bijvoorbeeld vast wel in: http://www.topledshop.nl/...imbare-transformator.html maar is weer niet dimbaar. Van dezelfde shop heb je prima G4 1W lampjes, ben er tevreden mee.

Hoe gebeurt het dimmen? Via de lamp of gewoon extern via draaiknop aan de muur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

!null schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 10:44:
Je moet dus uitzoeken of er een hoge grens van minimale belasting is. Als ze zo'n "elektronische trafo" hebben gebruikt, dan heb je misschien wel 10W minimum nodig, wat je niet haalt met 4x 1,5W o.i.d. Maar als er een ouderwetse travo in zit, zit je goed.
Overigens had ik laatst dus hetzelfde probleem met een Ikea 10W halogeen spotje, waarin ik een 1W led heb gedaan. Ging niet aan. Toen heb ik gewoon de voeding van ikea (elektronische trafo) vervangen door een 15V adapter die ik nog had liggen en toen was het prima. (de betreffende LED lampjes hadden bereik van 10V tot 30V)

Ik zie nu in de handleiding dat de trafo daar dus bovenin zit, en het ziet er wel uit als eentje die minimale belasting heeft denk ik, niet zo'n ouderwetse trafo. Beste is dat je de lamp open maakt en op de sticker met informatie van de trafo zoekt naar de minimale belasting. Bij mijn ikea lampje stond er bijvoorbeeld 10~20W, dus minimaal 10Watt, max 20Watt. Dan kun je nog kijken of er ergens ruimte is om een gewone trafo/adapter erin te frotten met minimale belasting.
Deze past er bijvoorbeeld vast wel in: http://www.topledshop.nl/...imbare-transformator.html maar is weer niet dimbaar. Van dezelfde shop heb je prima G4 1W lampjes, ben er tevreden mee.

Hoe gebeurt het dimmen? Via de lamp of gewoon extern via draaiknop aan de muur?
Ah oke duidelijk, ga ik vanavond even de lamp open maken om te kijken wat er op staat! De lamp is dimbaar door de ijzeren balk waar de 4 lampen aan hangen aan te raken; kort aanraken is aan/uit, langer aanraken is dimmen/versterken. Geeft dit nog extra problemen?

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Dan moet je ook even kijken hoe de bedrading zit aangesloten, m.b.t. het dimmen. Wellicht is de ikea travo gewoon standaard aangesloten maar heeft hij een klein beetje extra bedrading om het dimmen te laten werken. Als je er dan een nieuwe travo in doet zal simpelweg het dimmen niet meer werken.

Maar je zet de lamp dus ook aan en uit met het aanraken? je hebt geen schakelaar daarvoor in de muur? Bij vervanging van de trafo zul je dan toch overmoeten gaan op een schakelaar in de muur, want anders staat de lamp altijd aan haha.

Het mooiste zou zijn als de trafo een zeer lage minimale spanning heeft (liefst dus 4 watt ofzo) en dat je daar dus dimbare LED vervangers voor koopt (5 eu per stuk), dan blijft alles werken zoals het is en heb je er weinig gedoe aan.

Wel kan het zijn dat het dimmen niet meer zo gelikt gaat als eerst.

[ Voor 4% gewijzigd door !null op 13-11-2012 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Aan en uitzetten van de lamp gaat inderdaad ook via de lamp, niet via een aan/uit schakelaar aan de muur. Het liefst hou ik dit systeem, tenzij via een aan/uit schakelaar makkelijker en/of goedkoper is. Ik ga vanavond wel even kijken hoe e.e.a. aangesloten zit in de lamp.

De lamp staat maar zo'n 2 uur per dag aan, dus het moet ook weer niet teveel kosten.. het moet geen terugverdientijd van 20 jaar hebben zeg maar ;)

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Nou ja, hopen dat die trafo ook met lage belasting kan werken.

Als je dus van 40W naar 4W gaat dan heb je dat (met de lamp 2 uur aan per dag) met een investering van 20 eu met iets meer dan 3 jaar tijd terug verdient. En tja, als de LEDs het veel langer uithouden dan die halogeentjes, scheelt dat ook weer iets.
Maar staat die lamp niet langer aan? Wij hebben maar twee soorten lampen in huis, lampen die heel kort aan staan, en lampen die de complete avond staan te branden van begin tot eind. Zeker zo in de winter branden ze echt lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtkern
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-09 14:41
!null schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 09:09:
[...]

Aha, er zijn meer mensen met deze vraag. Omdat ik meerdere keren het halogeenlampje al heb vervangen, weet ik dat het gaat om een G9 fitting voor een 230v halogeen lampje. Nu zit er een lampje in van 33 watt (zogenaamd ecohalogeen). Heeft dat ledlampje van 3,8 watt een vergelijkbare sterkte? Iets sterker mag ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ja lees maar. Er staat bij: vergelijkbare sterkte 30 Watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3,8 W vesus 30 W, een factor 7,9 dus.
Enkel qua rendement (lumen per watt) een erg optimistische verhouding en volgens mij op dit moment nog verre van haalbaar. Bedenk dus dat hier de stralingshoek een rol meespeelt en daarmee wellicht de effectieve lichtopbrengst op de plaats waar je het licht wil hebben wordt bedoeld. Bij die lamp van 30 W zul je dus wel wat meer licht in de omgeving hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Hoezo is het verre van haalbaar?
Ik heb zelf dus 10W halogeen vervangen door 1W (die eigenlijk 1,4W lijkt te gebruiken, maar kan door trafo komen), en ik zie dat het maar net ietsje minder is dan de 10W die er eerst in zat. Het komt goed in de buurt, en de enige reden is inderdaad dat dat LED ding alle richtingen op schijnt. Ik had achteraf gezien ook een versie kunnen kopen die als een platte schijf alleen de richting op schijnt die jij wil (heel praktisch bij platte G4 spotjes) en dan was het helemaal goed geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 16:06

Trebbors

Failure is no option!

Ik wil graag mijn GU10 dimbare 50W spots vervangen voor LED. Als ik het topic goed lees begrijp ik dat de nieuwe spots van de Ikea zeker een mogelijkheid zijn + dimbaar.

Het gaat om spots o.a. in de keuken en woonkamer. Wat dat betreft moeten ze een vrij grote hoek licht geven.

Wanneer ik ze moet vervangen met veelal dure LED oplossingen ben ik honderden euro's kwijt. In totaal 22 spots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:18
Trebbors schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 13:53:
Ik wil graag mijn GU10 dimbare 50W spots vervangen voor LED. Als ik het topic goed lees begrijp ik dat de nieuwe spots van de Ikea zeker een mogelijkheid zijn + dimbaar.

Het gaat om spots o.a. in de keuken en woonkamer. Wat dat betreft moeten ze een vrij grote hoek licht geven.

Wanneer ik ze moet vervangen met veelal dure LED oplossingen ben ik honderden euro's kwijt. In totaal 22 spots.
Ik heb twee type IKEA gu10.

Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/PIAimages/0138815_PE298636_S2.JPG
Deze zijn bij mij dimbaar op een standaard NIKO muurdimmer. Ze doen het al enkele maanden op de dimmer zonder problemen.

Afbeeldingslocatie: http://mpee.net/upload/save_image/04172005_4f8d4e683a92c.jpg
Daarnaast heb ik witte GU10 ledare (nieuwer type?) die niet dimmen op dezelfde dimmers, ze blijven constant.

[ Voor 4% gewijzigd door Juicie op 13-11-2012 14:22 . Reden: pic added ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
!null schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 13:26:
Hoezo is het verre van haalbaar?
Ik heb zelf dus 10W halogeen vervangen door 1W (die eigenlijk 1,4W lijkt te gebruiken, maar kan door trafo komen), en ik zie dat het maar net ietsje minder is dan de 10W die er eerst in zat. Het komt goed in de buurt, en de enige reden is inderdaad dat dat LED ding alle richtingen op schijnt. Ik had achteraf gezien ook een versie kunnen kopen die als een platte schijf alleen de richting op schijnt die jij wil (heel praktisch bij platte G4 spotjes) en dan was het helemaal goed geweest.
Tja,dat kan. Maar realiseer je wel dat dit "net ietsje minder" een heel subjectieve waarneming is. Het is dus minder en hoeveel dat is, dat kan alleen maar gemeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D!zzy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 20:40
Juicie schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 14:17:
[...]

[afbeelding]
Deze zijn bij mij dimbaar op een standaard NIKO muurdimmer. Ze doen het al enkele maanden op de dimmer zonder problemen.

[afbeelding]
Daarnaast heb ik witte GU10 ledare (nieuwer type?) die niet dimmen op dezelfde dimmers, ze blijven constant.
Misschien een domme opmerking/vraag, maar is GU10 normaal geen 220V in plaats van de 100V die op de verpakking staat? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Juicie schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 14:17:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Met die 3,7W leds krijg je niet evenveel licht als een 50W halogeen neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
BounceMeister schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 20:36:
[...]

Met die 3,7W leds krijg je niet evenveel licht als een 50W halogeen neem ik aan?
Ik heb de 50W halogeen in het toilet vervangen voor zo'n Ledare. Geen verschil. Alleen in verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:50

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

BlizzarD schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 11:05:
Aan en uitzetten van de lamp gaat inderdaad ook via de lamp, niet via een aan/uit schakelaar aan de muur. Het liefst hou ik dit systeem, tenzij via een aan/uit schakelaar makkelijker en/of goedkoper is. Ik ga vanavond wel even kijken hoe e.e.a. aangesloten zit in de lamp.

De lamp staat maar zo'n 2 uur per dag aan, dus het moet ook weer niet teveel kosten.. het moet geen terugverdientijd van 20 jaar hebben zeg maar ;)
Ik heb deze lamp uit elkaar gehaald nadat de trafo stuk was. het aanraak systeem werkt via de behuizing van de lamp. dus een soort 3e draad. de trafo heeft een minimum vermogen, hoeveel dat was ben ik vergeten. Enkel led zou dus waarschijnlijk niet gedimd kunnen worden.

overigens hebben ze inmiddels het aanraaksysteem uit productie gehaald. ik kreeg van de ikea een nieuwe omdat mijn aanraakdimsysteem kapot was, maar deze heeft geen dimfunctie meer. blijkbaar waren het dus slechte trafos... navraag bij ikea leerde dat ze veel klachten kregen over de dimbare versie.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
D!zzy schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 17:48:
[...]

Misschien een domme opmerking/vraag, maar is GU10 normaal geen 220V in plaats van de 100V die op de verpakking staat? |:(
Nee is gewoon 220V maar dat plaatje kon ik als eerste vinden op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

!null schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 11:12:
Nou ja, hopen dat die trafo ook met lage belasting kan werken.

Als je dus van 40W naar 4W gaat dan heb je dat (met de lamp 2 uur aan per dag) met een investering van 20 eu met iets meer dan 3 jaar tijd terug verdient. En tja, als de LEDs het veel langer uithouden dan die halogeentjes, scheelt dat ook weer iets.
Maar staat die lamp niet langer aan? Wij hebben maar twee soorten lampen in huis, lampen die heel kort aan staan, en lampen die de complete avond staan te branden van begin tot eind. Zeker zo in de winter branden ze echt lang.
Niet dus.. Het is een trafo/dimmer in 1, met een belasting tussen de 20 en 105 watt. Ingang zijn 2 draden (220v en aarde), uitgang is 12v + & - en nog een aparte draad voor de dimfunctie ('touch' genaamd).

Goedkoopste is om een niet dimbare led trafo er in te zetten + 4 led lampjes of 4 halogeen lampjes met minder wattage erin te zetten (we dimmen de 20W altijd tot 50%, en dimmen is nou ook niet echt energie zuinig)

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-09 21:57
hansdegit schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 21:32:
[...]

Ik heb de 50W halogeen in het toilet vervangen voor zo'n Ledare. Geen verschil. Alleen in verbruik.
Heb je een 50W gloeilamp of halogeen vervangen?

Ik heb hier een 12V/50W halogeen vervangen met een 230V/7W Philips master spot. Die geeft ongeveer net zoveel licht als de halogeen lamp op de dimstand (~50% licht ofzo, ik zeg maar wat). Dus met 7W LED kom je volgens mij lang niet aan een 50W halogeen qua lichtopbrengst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Laatst online: 07:39
ericplan schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 17:09:
3,5 jaar geleden een negental halogeen 50W GU10 lampen vervangen door POWERLEDSPOT - 3X2 WATT CREE (GU10) gekocht bij een bekende webshop in LED-verlichting, destijds EUR 33,- per stuk.
De eerste lamp van deze zending heeft het vandaag, na ruim 3,5 jaar, begeven. Helaas met een redelijk massieve kortsluiting. De lamp was geplaatst in een vrij open armatuur en heeft in deze 42 maanden circa 3500 branduren gemaakt. Beetje teleurstellend wat betreft levensduur en uitermate irritante manier van stukgaan.

Benieuwd wat de leverancier te zeggen heeft op mijn mail.

Op de foto de voedingsprint die zwart is van roet.
[afbeelding]
Untitled by ericplan, on Flickr
Ik reageer een beetje laat op je post, maar ik ondervind momenteel met dezelfde lampjes eenzelfde probleem.

Zij het dat de lampen hier net 2 jaar oud zijn en nog in de garantie zitten.

In totaal nu al 3 of 4 lampen (van de 6 die ik er heb gekocht!) binnen korte tijd na elkaar defect. Je zit rustig tv te kijken en met een gigantische knal stoppen eruit, kortsluiting, lamp defect!

Nu zitten ze in de garantie dus de leverancier (dezelfde als jij, leditlight) ruilt ze netjes om, maar het gevolg is dat ik nu lampen terug krijg welke een totaal andere kleur hebben. Aangezien ze op 1 en dezelfde muur schijnen niet echt een fraai gezicht. Ik heb inmiddels de leverancier weer gemaild met de vraag of we hier een oplossing voor kunnen vinden, want voor 33 euro per lamp verwachtte ik een goede investering te doen maar daar blijkt tot nu toe niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Laatst online: 11-09 13:10
Ik heb onlangs een aantal armaturen van de Philips Ledino serie gekocht. Er hangt nu een spot aan het plafond. In deze armatuur zitten drie "powerleds" die ongeveer gelijk staan aan een 40 watt halogeen.

Ik ben iig tevreden over de lichtopbrengst en de kleurtemperatuur. Als je er traditioneel gloei of halogeen naast laat branden dan zie je wel duidelijk dat de leds wat witter licht geven. In de wand/plafondbevestiging zit een zwart doosje weggewerkt waar de electronica in zit.

Volgens mij is het grootste nadeel van deze lampen dat de leds niet vervangbaar zijn. Het lijkt erop dat het geen ledlampen zijn met een standaard fitting maar gewoon vaste montage in de armatuur.

Nu de rest nog ophangen :)

[ Voor 16% gewijzigd door C00KW4US op 14-11-2012 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:54

ericplan

5180 Wp PV

tm030614 schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 23:14:
[...]

Ik reageer een beetje laat op je post, maar ik ondervind momenteel met dezelfde lampjes eenzelfde probleem.

Zij het dat de lampen hier net 2 jaar oud zijn en nog in de garantie zitten.

In totaal nu al 3 of 4 lampen (van de 6 die ik er heb gekocht!) binnen korte tijd na elkaar defect. Je zit rustig tv te kijken en met een gigantische knal stoppen eruit, kortsluiting, lamp defect!

Nu zitten ze in de garantie dus de leverancier (dezelfde als jij, leditlight) ruilt ze netjes om, maar het gevolg is dat ik nu lampen terug krijg welke een totaal andere kleur hebben. Aangezien ze op 1 en dezelfde muur schijnen niet echt een fraai gezicht. Ik heb inmiddels de leverancier weer gemaild met de vraag of we hier een oplossing voor kunnen vinden, want voor 33 euro per lamp verwachtte ik een goede investering te doen maar daar blijkt tot nu toe niks van.
Bij mij is het tot nu toe bij één gebleven. Die wordt vervangen door een Philips. Meest irritante is dat ze er met een massieve kortsluiting uitvliegen.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou je dat laatste misschien willen toelichten, want ik begrijp dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:54

ericplan

5180 Wp PV

Techneut schreef op woensdag 14 november 2012 @ 13:11:
Zou je dat laatste misschien willen toelichten, want ik begrijp dit niet.
Tuurlijk :) De lamp ging met een luide knal kapot, zekering (automaat) vloog eruit en liet zich niet terugzetten, totdat de lamp uitgeschakeld was. De kapotte lamp veroorzaakte een blijvende kortsluiting.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is inderdaad een schoonheidsfout van de bovenste plank. Zal bij een gloeilamp nooit gebeuren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
ik sta dus op punt LED-spots te kopen (zie post hoger ivm Sylvania LED's). Gezien ik die per 15 moet aankopen om goede prijs te bekomen, zou ik in eerste instantie overal de niet-dimbare variant inplaatsen.

Gaat dat werken op circuits waar ik een speciale dimmer al laat plaatsen die in toekomst de LED's kunnen dimmen, zodra de dimbare variant op de markt komt?
Bedoel uiteraard met werken dat de LED's gewoon gaan branden. Uiteraard zal het dimmen zelf niet marcheren gezien het niet-dimbare LED's zijn, maar dat is dan niet erg.

Het zou gaan om de dimmer Niko 310-0280X specifiek voor LED's. Is model met gewone drukknop: zachtjes aanraken gaat lamp aan, langer ingedrukt houden is dimfunctie.

Zodra dan de variant uitkomt die wel dimbaar is met zelfde vermogen, zou ik enkel nog de LED's moeten vervangen gezien er dan al een juiste dimmer in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CumpsD
Leffunk schreef op woensdag 14 november 2012 @ 18:47:
ik sta dus op punt LED-spots te kopen (zie post hoger ivm Sylvania LED's). Gezien ik die per 15 moet aankopen om goede prijs te bekomen, zou ik in eerste instantie overal de niet-dimbare variant inplaatsen.

Gaat dat werken op circuits waar ik een speciale dimmer al laat plaatsen die in toekomst de LED's kunnen dimmen, zodra de dimbare variant op de markt komt?
Ik heb de vraag aan Osram gesteld (dacht dat die toch Sylvania bezitten, en dit zijn enkele antwoorden:
Thanks for your request.
Retro-LED lamps are dimmable with Lead and Trail edge dimmers but not with Pulse Width Modulation; this is only possible with LED-Modules.
The only positive tested circuit is with our HTi DALI 315, please see the schema in appendix.
En ook:
Deze combinatie is niet aan te raden. Retrofit lampen dimmen met PWM gaat niet of heel slecht.
Mijn advies voor nieuwe projecten is om geen RETROFIT 12V LED lampen toe te passen, maar deze slechts toepassen in bestaande installaties waar nu reeds halogeen zit.

Om een professionele oplossing te bieden kunt u het beste kiezen voor COINlight Pro.
http://www.osram.com/osra...6website_name%3dosram_com

U heeft dan keuze uit LED modulen met 3 vermogens en 2 lichtkleuren.
Bij LED modulen met vermogens van 8 en 10 Watt is een Heatsink CPDPHS-51 noodzakelijk.

Deze kunt u combineren OTi DALI 75 LED voedingen, met DALI aansturing.
Het bijzonder aan de OTi DALI 75 LED voeding is dat u kunt selecteren hoeveel adressen u daarvan wilt gebruiken.
U kunt tot 75 Watt aan LED lampen aansluiten verdeeld over 1, 2, 3 of 4 uitgangen van deze DALI dimbare voeding.

Een tweede, minder professionele oplossing is gebruik te maken van HTi DALI 315 DIM waarop maximaal 10 Retrofit GU 10 lampen op aangesloten kunnen worden.
Nadelen:
Kortere levensduur en (meer) kans op knipperen bij lagere dimstanden.
Voordeel:
Lagere prijs
Ik heb dus mijn plan overboord gesmeten om die spots te gebruiken, en ga nu van die LED modules in MR16 fittings steken en mooi PWM dimmen.

In jouw geval, ik heb even die dimmer bekeken, is met fase afsnijden, krijg je dus: dimmer - voeding 12V - lampjes

Veel zal afhangen van de dimbaarheid van de voeding vermoed ik, ook niet zeker of die tot 0% zal kunnen dimmen.

[ Voor 4% gewijzigd door CumpsD op 14-11-2012 22:21 . Reden: uitleg faseafsnijden ]

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
hansdegit schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 21:32:
[...]

Je hebt nu 2/3 minder lumen en dat merkt je niet? of bedoel je dat je nu ook nog voldoende licht hebt ondanks dat je 2/3 minder licht hebt?

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• !null
50W (halogeen) is natuurlijk ook wel erg veel licht voor een toilet van 1,5 vierkante meter, dus hij zal wel voldoende licht hebben ja. Realiseerde ik me ook toen ik ineens het e.e.a. ging inventariseren. Waarom heb ik 60W gloeilamp hangen om een gang van 2,5 vierkante meter te verlichten, gaat eigenlijk nergens over als je erover na denkt.

• Leffunk
ter info: net proeflampje Sylvania 7W 450 lm gaan halen. Ben er zeer tevreden over: op verschillende plaatsen halogeenspotje vervangen door dat exemplaar en telkens precies indruk dat het op zijn minst evenveel licht geeft als huidige spotjes van 50W die er nu in zitten.
Subjectief lijken ze zelfs meer licht te geven. OK, kan misschien ook zijn dat die Sylvania 40° is en die van de halogeen breder (weet ik niet en vind ik ook nergens terug). Hierdoor kan het zijn dat de halogeenspotjes precies meer verspreid licht werpen en dus minder fel lijken gezien de Sylvania iets meer licht bundelt?
Ook heb je geen lichtspreiding aan rand van het LED-spotje, terwijl dat bij halogeen ook overal het geval is. Bedoel met rand dat stukje waar het kegeltje van glas smaller wordt om uit te monden in het voetje.

Hoe dan ook, ben zeer tevreden van het resultaat en ga eens lading bestellen om rest halogeenspotjes erdoor te vervangen.

Tot dusver een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
  • Laatst online: 16-09-2024
Heb inmiddels aardig wat lampjes geprobeerd maar ben echt enthousiast over de nieuwe LED producten die tegenwoordig te koop zijn. Laatst deze GU10 spotjes geprobeerd:

http://www.ledvoordeel.nl...-5-watt-vervangt-40w.html

Bevallen erg goed. Je ziet het verschil niet eens met een originele halogeen spot. Nu nog wachten tot de prijzen wat dalen maar dat lijkt me een kwestie van tijd? Maakt me op zich ook niet zo heel veel uit.. Heb ze binnen 1-2 jaar terug verdiend. :)

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Kruidvat nu 25% korting op Led. Heb 2 flame lampen gehaald. Weinig tot geen verschil met kleur oude flame gloeilamp. Nu afwachten hoelang ze meegaan voor €3,- per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Zoals ik al heb gepost mijn gu10 50W 4 stuks heb ik vervangen met de op eBay gekochte 4x3 watt warm wit.
Lichtbundel zeer goed, lichtkleur zo tussen de 3500/3800K ook zeker niet slecht.
Warmte afgifte op de open aluminium buitenkooi goed ongeveer 45/50 graden.
Opgenomen wattage pendelt tussen de 7,5 en de 8 watt, gemeten op 220 volt.
Al met al tot nu toe heel bevredigend, nu maar afwachten wat de levensduur is, scheelt het wel dat ze open/ vrij hangen dus aan koeling geen gebrek.
Ojaaaa de kosten 38 € voor 6 stuks.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:41
Heeft iemand ervaring met deze of een dergelijke lamp?

www.ebay.com.hk/itm/ws/eB...SEL:HK:1123#ht_1529wt_975

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Moet je dus wel richten waar het naar toe moet. Wel handig in plafonnieres.
Ik heb wat halogeenvervangers met dit soort LEDjes met gele vlakjes erop. Weet niet of het hetzelfde is als bij deze, maar ben opzich tevreden met de lichtkleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:42
!null schreef op zondag 18 november 2012 @ 14:13:
Moet je dus wel richten waar het naar toe moet. Wel handig in plafonnieres.
Het ziet er alleen niet uit dat de lamp ten opzichte van de fitting nog te verdraaien is. Oftewel, als je hem goed wilt richten, kun je waarschijnlijk de lamp niet stevig aandraaien... Ik weet niet of ik daar blij van zou worden.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vaak kun je de fitting wel draaien als je een ring onder de fitting losdraait. Maar dat is inderdaad een nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Één grooooote strooi licht lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Len

Leeg

Strooilicht lamp.

Ik moest het echt 3 keer lezen voor ik het begreep :p

Als je het in een armatuur zet waar een spiegel in zit, misschien kan je het dan juist richting de spiegel richten?

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Len schreef op zondag 18 november 2012 @ 19:52:
Strooilicht lamp.

Ik moest het echt 3 keer lezen voor ik het begreep :p

Als je het in een armatuur zet waar een spiegel in zit, misschien kan je het dan juist richting de spiegel richten?
Maar hij is zo groot en plat dat hij zichzelf in de weg(spiegel) zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:41
Hoe bedoel je dat dit een "strooilicht-lamp" zou zijn?
Mijn idee was juist dat ik bij een armatuur aan het plafond juist meer effectieve lichtopbrengst heb omdat het licht maar één kant op straalt i.p.v. een normale (led)lamp welke in 360 graden verlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Dat lijkt mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:20

Jrz

––––––––––––

Ik weet niet of het mag hier

nee :+

[ Voor 77% gewijzigd door teacher op 24-11-2012 16:14 ]

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-08 09:14
Ik heb eindelijk een goede LED lamp gevonden die het waardig is om mijn halogeen lampen te vervangen. Het is de Philips 8718291215479 4watt LED die vergelijkbaar is met een 35watt halogeen. Nu heb ik al 48 50watt halogeenlampen vervangen door 20-25watt halogeenlampen, nu ga ik op plaatsen waar het licht vaak aan is de huidige 20 watt lampen vervangen door de 4watt lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 22:08
jantje.vlaam schreef op woensdag 21 november 2012 @ 16:14:
Ik heb eindelijk een goede LED lamp gevonden die het waardig is om mijn halogeen lampen te vervangen. Het is de Philips 8718291215479 4watt LED die vergelijkbaar is met een 35watt halogeen. Nu heb ik al 48 50watt halogeenlampen vervangen door 20-25watt halogeenlampen, nu ga ik op plaatsen waar het licht vaak aan is de huidige 20 watt lampen vervangen door de 4watt lampen.
48 halogeenlampen in huis? Dan woon je wel in een dikke villa lijkt me zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vermoed dat hij ook niet 48 lampen als aantal bedoelt, maar zo staat het er inderdaad wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Techneut op 21-11-2012 22:59 ]

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:01
Beste mensen,

Heeft er iemand ervaring met de volgende lampen en shop?
http://www.topledshop.nl/...Warmwit-GU10-dimbaar.html

• !null
Heb daar G4 lampjes vandaan. Shop is goed.

• Juicie
baronruud schreef op donderdag 22 november 2012 @ 09:06:
Beste mensen,

Kun je ze net zogoed op ebay halen, natuurlijk geen aftersales maar wel 1/5e van de prijs.

http://www.ebay.com/itm/A...Bulbs&hash=item3cca6ae353

• LaZZ
baronruud schreef op donderdag 22 november 2012 @ 09:06:
Beste mensen,

Wel dure lampjes.. Voor dat geld heb je tegenwoordig toch veel betere led lampen?

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

• Juicie
LaZZ schreef op donderdag 22 november 2012 @ 20:55:
[...]

Wel dure lampjes.. Voor dat geld heb je tegenwoordig toch veel betere led lampen?
Inderdaad. Zoals: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/361086/

• LaZZ
Ja bijvoorbeeld, of zoiets:

http://www.ledvoordeel.nl...-5-watt-vervangt-40w.html

De LED's ontwikkelen zich prima snel maar lang niet alle winkels en webshops lijken daarin mee te gaan. Heb al veel mooie producten op het internet gezien maar je kunt ze lang niet overal kopen..

Daar is dan ook dit topic voor, om elkaar daarop te wijzen ;).

Echter, ik pas zelf wel op met dingen van ebay en zo. En vaak heeft "goedkoop" ook een reden (bv. niet dimbaar?). Als je hier ook verhalen leest over ledlampen van sites die claimen kwaliteitsspul te leveren, maar wat vervolgens wel met een luide knal en zelfs een 100% kortsluiting de geest geven.... je zal het maar hebben branden terwijl je van huis weg bent :X

Ik vind wat dat betreft topledshop.nl wel een mooie shop die ik in m'n bookmarks heb gezet. Vooral hun uitgebreide technische info over led's dimmen en zo heeft me enthousiast gemaakt (en het feit dat er dus blijkbaar zelfs een dubbele dimmer bestaat die ook LED's aan kan).

Overigens grappig dat je weer "ledvoordeel.nl" aanhaalt.... Als men bij producten gaat vermelden dat je ze niet mag gebruiken op groepen met andere led- of spaarlampen, dan ben je wat mij betreft je geloofwaardigheid al helemaal kwijt (los van het feit dat groepen helemaal niet van invloed zijn als het bv. op interferentie of andere vormen van storing aan komt).

edit: OK, ze noemen alleen groepen met TL/PL armaturen. Maar goed, er zijn nog zat andere dingen in een huis die potentieel ook een piek zouden kunnen veroorzaken (al zijn het alleen maar de lampen zelf). En dan nog houdt een normale groepsovergang mogelijke storende pulsen ook echt niet tegen.

[ Voor 32% gewijzigd door eymey op 22-11-2012 21:46 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• LaZZ
Ik ben zelf dan weer enthousiast over bovengenoemde webshop. Die GU10 spot ben ik al mijn kennissen aan het aansmeren haha.. Je ziet gewoon geen verschil meer met je ouderwetse halogeenspotje en dat is naar mijn mening wel waar het naartoe moet..

Leuk en aardig al die spotjes met alternatief uiterlijk, maar ik wil gewoon een mooie spot, met reflectors en een enkele lichtbron.. Probeer hem maar eens, zul je geen spijt van krijgen. Ik kan straks wel even een foto maken van hoe ze hier thuis branden als je wilt..

www.leditlight.net wordt hier ook altijd aangehaald in het topic. 3 jaar garantie dacht ik. Maarja de lampjes zijn daar ook wel flink aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
ThinkPadd schreef op donderdag 22 november 2012 @ 22:21:
www.leditlight.net wordt hier ook altijd aangehaald in het topic. 3 jaar garantie dacht ik. Maarja de lampjes zijn daar ook wel flink aan de prijs.
Afbeeldingslocatie: http://www.leditlight.net/media/productafbeeldingen/e27%20%208x1watt%20led%20lamp%20lg8w.jpg
http://www.leditlight.net/led-lampen-bol-8x1-watt-e27.html

Kan iemand mij nou eens uitleggen waarom zij beweren dat 450 Lumen vergelijkbaar is met een 60Watt gloeilamp terwijl op Wikipedia te lezen is dat dat 700 Lumen moet zijn?

Is het onwetendheid, 'feiten van de fabrikanten overnemen zonder ze te controleren' of 'alles mooier laten lijken dan het is'? :?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:01
Toevallig, die heb ik dus net gekocht bij de Praxis. Is nu 20% introductiekorting op alle led lampen van Philips.
16,- p/st (incl korting)

[ Voor 38% gewijzigd door DeBaroN op 23-11-2012 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LaZZ schreef op donderdag 22 november 2012 @ 21:51:
Ik ben zelf dan weer enthousiast over bovengenoemde webshop. Die GU10 spot ben ik al mijn kennissen aan het aansmeren haha.. Je ziet gewoon geen verschil meer met je ouderwetse halogeenspotje en dat is naar mijn mening wel waar het naartoe moet..

Leuk en aardig al die spotjes met alternatief uiterlijk, maar ik wil gewoon een mooie spot, met reflectors en een enkele lichtbron.. Probeer hem maar eens, zul je geen spijt van krijgen. Ik kan straks wel even een foto maken van hoe ze hier thuis branden als je wilt..
Ik twijfel verder niet aan je tevredenheid met de lichtkleur en dergelijke (hoef je ook niet voor me te bewijzen, tenzij je het hier natuurlijk met iedereen wil delen ;) ). Maar ik blijf erbij dat ik geen lamp ga kopen waar allerlei onzin garantie inperkende randvoorwaarden bij staan. Nogmaals, er zijn echt wel meer storingsbronnen dan alleen PL/TL lampen en ook groepsoverschrijdend. Maar goed, je weet wrs. pas met een jaar of wat hoe bedrijfszeker het is.

Overigens, leditlight.net .... stond over een lamp van die shop niet een paar weken terug in dit topic een bericht hoe spectaculair een lamp aan z'n einde gekomen was? :D. Ik heb zelf ook wat lampen van deze winkel (die verder niet zo veel branden) maar eentje heb ik nogal dicht bij me staan..... als die brandt :X

Zelf ben ik overigens nog steeds op zoek naar de perfecte E14 kaarslamp.. .minimaal 25 watt (liefst 35 of 40 watt) vervangend, lekker warmwit en dimbaar.

[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 23-11-2012 08:59 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
NitroX infinity schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 00:07:
[...]
[afbeelding]
http://www.leditlight.net/led-lampen-bol-8x1-watt-e27.html

Kan iemand mij nou eens uitleggen waarom zij beweren dat 450 Lumen vergelijkbaar is met een 60Watt gloeilamp terwijl op Wikipedia te lezen is dat dat 700 Lumen moet zijn?

Is het onwetendheid, 'feiten van de fabrikanten overnemen zonder ze te controleren' of 'alles mooier laten lijken dan het is'? :?
Niet iedere lumen is hetzelfde. Een gloeilamp straalt volledig rondom en dus ook in richtingen waar je geen licht nodig hebt. Bij een LED-lamp kunnen ze licht richten zonder licht te verliezen met reflecties. Zo heb je minder lumen nodig om hetzelfde aantal lux op je tafel te krijgen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Universal Creations schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 09:48:
[...]

Niet iedere lumen is hetzelfde. Een gloeilamp straalt volledig rondom en dus ook in richtingen waar je geen licht nodig hebt. Bij een LED-lamp kunnen ze licht richten zonder licht te verliezen met reflecties. Zo heb je minder lumen nodig om hetzelfde aantal lux op je tafel te krijgen bijvoorbeeld.
Inderdaad...maar dat vind ik dus echt bedrog.

Immers het aangegeven voorbeeld is dus een peertje, een peertje doe je vaak in een plafonnierre, en daar heb je echt een nadeel als je zo'n LED lamp gaat gebruiken net omdat deze niet rondom lichtgeeft en je een blackspot krijgt aan de kant van de fitting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
eymey schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 08:57:
[...]

Ik twijfel verder niet aan je tevredenheid met de lichtkleur en dergelijke (hoef je ook niet voor me te bewijzen, tenzij je het hier natuurlijk met iedereen wil delen ;) ). Maar ik blijf erbij dat ik geen lamp ga kopen waar allerlei onzin garantie inperkende randvoorwaarden bij staan. Nogmaals, er zijn echt wel meer storingsbronnen dan alleen PL/TL lampen en ook groepsoverschrijdend. Maar goed, je weet wrs. pas met een jaar of wat hoe bedrijfszeker het is.

Overigens, leditlight.net .... stond over een lamp van die shop niet een paar weken terug in dit topic een bericht hoe spectaculair een lamp aan z'n einde gekomen was? :D. Ik heb zelf ook wat lampen van deze winkel (die verder niet zo veel branden) maar eentje heb ik nogal dicht bij me staan..... als die brandt :X

Zelf ben ik overigens nog steeds op zoek naar de perfecte E14 kaarslamp.. .minimaal 25 watt (liefst 35 of 40 watt) vervangend, lekker warmwit en dimbaar.
Zoiets?

Afbeeldingslocatie: http://www.ledvoordeel.nl/media/catalog/product/cache/5/image/750x750/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/x/5/x5_b37_flame_e14_1_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, die heb ik gezien idd :). Alleen vind ik die 260 lumen nogal 'knap' voor een opgave van 35 watt. Dat komt meer overeen met 25watt (en wat de huidige niet dimbare philips myvision lampen in m'n armatuur doen). Netaan genoeg maar nog steeds vrij aan de onderkant van wat we eigenlijk zouden willen wanneer het licht op z'n felst staat.

Maar goed, misschien is het wel een keer het proberen waard :).

Pagina: 1 ... 30 ... 78 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wat voor berichten we niet in dit topic willen zien:
- Ongefundeerde zgn "Wat moet ik kopen?" vragen (dus eerst zelf research doen en overwegingen aangeven)
- Het aanbieden van verlichting (het forum is niet bedoeld voor verkoop)
- Vermeldingen naar eigen webshops, of je moet een ban willen ;)