Nordschleife openbaar?

Pagina: 1 ... 5 ... 25 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onderstaand verhaal heb ik maandagavond getypt voor het Nissanclub Nederland forum dus even een copy/paste hierheen
---
Zo, ben weer thuis (zo'n 45 minuten geleden gearriveerd).

Vanochtend om 07.30 vertrokken richting Ring. Daar aangekomen rond 10.30. Beetje rondgekeken, VEEL Engelse Skylines. GTR.co.uk club was aanwezig.

4 ronden kaart gekocht en mn eerste rondje gedaan met de S14 remmen. De eerste 3/4 bochten gebeurde er nog niet enorm veel maar toen ze meer op hun donder kregen gingen ze het steeds beter doen. Ik kon mooi hard aanremmen, terugschakelen met tussengas en weer doorkarren. Ondanks de enorme drukte bij de Ring had ik steeds genoeg ruimte om ook ideale lijnen te rijden.

Na het eerste rondje besloten om te gaan kijken bij Breidscheid:

Op een gegeven moment kwam er een grijze Nissan Sunny GTI naar beneden gereden, veel te hard, en tijdens het insturen liet hij blijkbaar het gas los want de achterkant haalde de voorkant in. Gevolg: een linke doffe dreun in de linkermuur waarna hij de baan overstuiterde en met de achterkant de muur rechts raakte. Politie, sleepauto's, baanwerkers en ambulance erbij. Bijrijder werd op brancard afgevoerd. Auto totalloss.

Daarna met mn 2de rondje begonnen, weinig bijzonderheden, ging gewoon lekker. Met betere remmen heb je meer vertrouwen in de auto waardoor je wat leuker kunt doorrijden op punten waar je je remmen ook echt nodig hebt. Mn nieuwe schijven bevatten sinds vandaag een lichtblauwe waas hehe.

Na het 2de rondje wat gegeten en 1,5 uur langs de baan doorgebracht.

Toen begonnen aan rondje 3 na veel baansluitingen
Onderweg kwamen we een Golf 3 tegen die in aanraking was gekomen met 'iets' want de voorkant lag in puin. Ook in dit rondje ging alles zoals het zou moeten, in mijn geval

Toen mn 4de en laatste rondje gestart. Ik begon lekker in het ritme te komen en kon redelijk doorstampen (voor mijn doen ). Piepende bandjes her en der, mooie bochtencombo's kunnen maken, af en toe beetje blokkeren met remmen wat uiteindelijk resulteerde in het buitenom inhalen van een Honda Integra Type-R in Brunnchen. Uiteraard na de juiste richtingsaanwijzer-signalen.

Even later ook een Honda Civic VTEC ingehaald op lijnen rijden en remmen.

Halverwege het rondje ook nog in de file gestaan bij Breidscheid. Op hetzelfde punt als de gecrashte Sunny waren er nu 2 Peugeot's afgegaan... Airbags eruit etc etc. We moesten allemaal uiterst rechts over de kerbstones eromheen manouvreren.

's Avonds nog goed gegeten bij Hannes en toen op huis aangegaan.

Ben erg tevreden en ook weer veel wijzer geworden qua baankennis en bepaalde lijnen. Ook qua kunnen van de Primera!

Inmiddels heb ik zo'n 25 rondjes ervaring. Ben hier zo rond mei-juli 2007 begonnen met rijden.

Foto's:

http://ncn-ring.nl/viewtopic.php?f=6&t=50

Gespotte foto's gemaakt door Ring-fotograven:

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/Nordschleife3/GroteFoto-FPUS7QFH.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/Nordschleife3/IMG_1380-WFnlNurburgringHighres.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/Nordschleife3/IMG_1381-WFnlNurburgringHighres.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/Nordschleife3/IMG_1382-WFnlNurburgringHighres.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/Nordschleife3/IMG_1383-WFnlNurburgringHighres.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/Nordschleife3/IMG_1861.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/Nordschleife3/IMG_7859.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/Nordschleife3/IMG_7915.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Mooie pics.

Was het een 2 liter FWD Gti of was het zo'n 2 liter turbo 4x4 Pulsar apparaat? (weet nooit wat de echte type naam daarvan is)

[ Voor 6% gewijzigd door !null op 22-10-2008 21:04 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De gecrashte Sunny van een N14 GTI 2.0 16V (SR20DE blok). 4x4 turbo is een GTI-R. Pulsar heten ze in het buitenland (lees: buiten Europa en ik meen de UK)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:23
_Drake_ schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 16:47:
Wat is er mis met zandvoord? prima om de auto te leren kennen. igg heb ik er meer geleerd dan 1.5 jaar op de weg sukkelen.En als je de openbare weg gaat gebruiken om je auto te leren kennen dan doe je iets heel erg verkeerd.
Er is geen enkele auto die je op welk circuit dan ook moet 'leren kennen', zonder dat je die auto al goed op de openbare weg kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Was er hetzelfde weekend als DaMasterPNut op bovenstaande foto's, heb 'm zelfs nog zien rijden, alleen niet gezien op de parkeerplaats. Zelf ook nog de nodige rondes gedaan (op zondag en maandag). Hier een fotootje van maandag:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hFmF7y4CK4Vp55A3aqaYbCdd/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knightwolf schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 19:26:
Er is geen enkele auto die je op een circuit moet 'leren kennen', zonder dat je die auto al goed op de openbare weg kent.
Op de openbare weg hoor je niet de grenzen van je auto te verkennen. Op een circuit kan dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:34

4x2

lộn xộn quá

Alleen is de ring geen circuit en al helemaal geen slimme plaats om de grenzen te gaan verkennen.

Ik was er trouwens dat weekend ook, heb de meesterlijke noot zondagmorgen nog even verteld dat ie rustig aan moest doen ivm een wat koude baan :P

Weekend verliep verder vrij goed, alleen maar 3,5 ronde gereden omdat ik me 's morgens hondsberoerd voelde (halve liter goedkope whisky + uurtje = blurkkk) en er 's middags veel teveel gestuiterd werd incl bijbehorende baansluitingen en daar bovenop mn kachelslang nog wat ging lekken.
Toen maar een dagje eerder naar huis gegaan.
Verder niet echt mn best lopen doen om erg hard te gaan rijden, wel een leuk momentje toen een engelse Lancer zoveel besloot om maar achter me aan te blijven rijden ondanks zn extra 200pk (of weetikwat) omdat ie me op de bochtige stukken niet bij kon houden :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4x2 schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 19:57:
Alleen is de ring geen circuit en al helemaal geen slimme plaats om de grenzen te gaan verkennen.
Het ging gelukkig over CPZ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 19:43:
[...]

Op de openbare weg hoor je niet de grenzen van je auto te verkennen. Op een circuit kan dat wel.
Ik zeg ook niet dat je meteen de grenzen van je auto moet leren kennen, ik zeg dat je eerst je auto uberhaupt in algeheel gedrag goed moet kennen voor je op een circuit de grenzen daarvan moet gaan opzoeken! Daar ging het mij om, aangezien ik uit het verhaal begreep datie uberhaupt nog niet/nauwelijks met die auto gereden heeft...

Dus: eerst normaal leren kennen, later pas de grenzen. Nooit meteen de grenzen gaan opzoeken! (ongeacht openbare weg of circuit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Victor:

Ik herken de auto idd van de foto, je bent volgens mij langs me gereden toen ik gewoon als toeschouwer keek ter hoogte van de linkerinrit naar de andere parkeerplaats.

Zag het er nog enigszins leuk uit vanaf de zijlijn, de Nissan over de baan? Uitlaatgeluid evt? (A)

@ 4x2:

Lache! Bedankt voor de tip idd, maar weinig last van gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:39
Knightwolf schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 19:26:
[...]

Er is geen enkele auto die je op welk circuit dan ook moet 'leren kennen', zonder dat je die auto al goed op de openbare weg kent.
Wat een onzin, ik heb laatst met een Civic VTI ek4 op zandvoort gereden en had geen problemen om meteen full attack een goed rondje te maken. Daarvoor had ik denk 1 rondje op de weg met het ding gereden.

Het is net wat je gewend bent.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 20:33:
@ Victor:

Ik herken de auto idd van de foto, je bent volgens mij langs me gereden toen ik gewoon als toeschouwer keek ter hoogte van de linkerinrit naar de andere parkeerplaats.

Zag het er nog enigszins leuk uit vanaf de zijlijn, de Nissan over de baan? Uitlaatgeluid evt? (A)
Herkende je auto aan de velgen, die staan 'm zeer goed ;)

Uitlaatgeluid kan ik me niet herinneren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
_Drake_ schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 20:38:
[...]

Wat een onzin, ik heb laatst met een Civic VTI ek4 op zandvoort gereden en had geen problemen om meteen full attack een goed rondje te maken. Daarvoor had ik denk 1 rondje op de weg met het ding gereden.

Het is net wat je gewend bent.
Kan ik me wel voorstellen maar dan heb je het over een voorwielaandrijver, die natuurlijk lekker snel is, maar geen rwd auto die een stuk krachtiger is, of een auto met middenmotor bijvoorbeeld.
Zo'n Civic is hetzelfde idee als je Peugot in principe. Feit blijft wel dat de ene auto later waarschuwd dan de ander. Maar goed, bij zulk soort auto's is het natuurlijk een stuk makkelijker. Dat bedoel ik niet negatief hoor, dat kan ook een pluspunt zijn. Maar de vergelijking gaat gewoon niet op voor alle auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:44

Entity

9000rpm

Knightwolf schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 20:30:
[...]

Ik zeg ook niet dat je meteen de grenzen van je auto moet leren kennen, ik zeg dat je eerst je auto uberhaupt in algeheel gedrag goed moet kennen voor je op een circuit de grenzen daarvan moet gaan opzoeken! Daar ging het mij om, aangezien ik uit het verhaal begreep datie uberhaupt nog niet/nauwelijks met die auto gereden heeft...

Dus: eerst normaal leren kennen, later pas de grenzen. Nooit meteen de grenzen gaan opzoeken! (ongeacht openbare weg of circuit)
Het is uiteraard wel de bedoeling om de auto eerst op de openbare weg te leren kennen, het ging er meer om dat ik niet de Nordschleife op ga voordat ik de auto op Zandvoort gereden heb, zodat ik op Zandvoort relatief veilig de grenzen op kan zoeken.

En dan is het nog maar de vraag of ik er uberhaupt de Nordschleife mee op ga, met m'n vorige Rallye heb ik het ook nooit aangedurft (terwijl ik daarmee wel meerdere malen mee op Zandvoort heb gereden). Ik neem hem wel een keer mee naar de Ring om te gaan kijken, de openbare weggetjes erheen en in de buurt zijn op zich al een genot om te rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens is het op de Ring vanwege de hoogteschillen in bochten en glooiingen wel lekkerder om met een wat grotere auto te rijden met wat zwaardere achterkant.

Lichte hatchbackjes kunnen daar soms rare dingen doen, net als achterwielaangedreven middenmotor karretjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ja terwijl een auto met een middenmotor juist een zware achterkant heeft :P
Maar goed, als die los komt is het einde ver te zoeken op die snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
precies, het meest idiale is gewoon domweg een neutrale auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Stukje over de groene hell op wheels on 7.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:34

911GT2

en blazen maar!

Enige wat ik wil weten hoe zit het met rubber en andere zooi op de baan. Mijn handen jeuken al tijden om de Boxster eens een keer over de ring heen te jagen. Maar op CPZ zou ik dat echt nooit doen IVM alle zooi (rubber en andere niet leuke dingen) naast (en soms ook op) de ideaale lijn.

Mijn vraag is dus is de ring wat schooner? De keren dat ik er was leek het wel meet te vallen, maar nu met een lage voorkant heb ik weinig zin in steenslag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Wel het circuit (jaja, de ring is geen circuit) op willen, maar bang zijn voor steenslag.
Lijkt mij een beetje raar eigenlijk.
Maar opzich valt het wel mee geloof ik, hoor iig niet geregeld van alles tegen mn voorkant aan slaan :P

Maar dr kan altijd ergens nog wat grind of weet ik wat liggen en afgeschoten worden door een voorligger.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

4x2 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:10:
Wel het circuit (jaja, de ring is geen circuit) op willen, maar bang zijn voor steenslag.
Lijkt mij een beetje raar eigenlijk.
Maar opzich valt het wel mee geloof ik, hoor iig niet geregeld van alles tegen mn voorkant aan slaan :P

Maar dr kan altijd ergens nog wat grind of weet ik wat liggen en afgeschoten worden door een voorligger.
Met de volvo 360 is het geen enkel probleem 8) Maar ik ben benieuwd hoe de boxster van mijn pa zich daar houdt, en als ik hem met steenslag terug aflever wordt hij daar nooit zo vrolijk van >:)
Dat heeft niets te maken met wel of niet willen, maar gewoon benieuwd naar het verschil maar niet ten koste van alles dus. CPZ ga ik ook met de boxster echt niet op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Op CPZ gaan anders genoeg peperdure auto's wel de baan op. Soms liefhebbers met een Ferrari of Porsche (op een niet bijzondere vrij rijden dag ofzo), soms een AMG dag, alleen maar splinternieuwe AMG modellen. Ik weet natuurlijk niet wanneer ie schoongemaakt wordt.

Maar ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje onzin. Je auto op het circuit laten is nooit cosmetisch verantwoord. En steenslag is wel het minst erge, je hebt ook de mogelijkheid je auto volledig naar de klote te rijden zonder daar ook maar 1 cent van terug te zien. Of je hebt een all-risk verzekering met speciale voorwaarden die het wel dekt. Allemaal niet echt handig met papa's auto.

[ Voor 3% gewijzigd door !null op 28-10-2008 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Gisae schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 14:58:
Stukje over de groene hell op wheels on 7.
Leuke stukjes idd :) Wel grappig dat ze daar een aantal shots van die typisch jaren 70 en 80 crashfilmpjes laten zien... elke crash-shot die ze lieten zien kende ik iig al van Youtube :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

GreenSky schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 16:51:
Op CPZ gaan anders genoeg peperdure auto's wel de baan op. Soms liefhebbers met een Ferrari of Porsche (op een niet bijzondere vrij rijden dag ofzo), soms een AMG dag, alleen maar splinternieuwe AMG modellen. Ik weet natuurlijk niet wanneer ie schoongemaakt wordt.

Maar ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje onzin. Je auto op het circuit laten is nooit cosmetisch verantwoord. En steenslag is wel het minst erge, je hebt ook de mogelijkheid je auto volledig naar de klote te rijden zonder daar ook maar 1 cent van terug te zien. Of je hebt een all-risk verzekering met speciale voorwaarden die het wel dekt. Allemaal niet echt handig met papa's auto.
Nou ja de auto de vangrail in duwen lijkt me niet waarschijnlijk. Ik ga hem op de ring ook echt niet op de limiet rijden. Maar met de boxster naar de ring is wel even wat practischer als met een trailer met een oude 360 achterop ;)

Ik snap ook best dat er wat kan gebeuren, maar dat kan op straat ook. Mijn vraag is alleen hoe schoon is de lijn... maar ik ga zelf wel een keer rijden. Ringrijders vinden zichzelf altijd zo boven anderen verheven :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
911GT2 schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 08:55:
[...]
Ringrijders vinden zichzelf altijd zo boven anderen verheven :X
Gewoon negeren en gewoon rijden, er zijn een paar die denken meteen de king te zijn. Zo bijzonder en raar is het niet, iedere oen met een 4 wielig voertuig dat een bus of auto is mag de ring op :P. Zelfs 2 wielers mogen de ring op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:32

JT

VETAK y0

Ik denk niet dat ik de king ben, maar iemand anders wel sinds ik over de ring ben geweest :') Ik ben soms op een Honda meeting te vinden en daar was een knakker die amper een woord met mij wisselde. Toen ik daar weer een keer kwam met ring sticker op de auto vroeg hij of ik er ook echt gereden had. Ik zei toen "ja, 4 rondes". En ineens hele gesprekken en nu lijk ik ineens z'n homie te zijn ofzo :')

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:58

Sick Nick

Drop the top!

Je weet toch swa!!! Overigens moet ik zeggen dat ik de baan er altijd wel netjes bij zie liggen, heel soms wat steentjes op de baan als iemand een stukje grindbox heeft meegepakt (of wat graspollen :+ ). Stukken rubber of afgebroken delen van auto's ben ik nog niet tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Op CPZ met een vrij rijden dag is het op zich ook wel vrij netjes, alleen een aantal sessies later heeft er vast wel iemand wat grind de weg op gereden.
Een keertje reed ik bijna over een einddemper sierstukje heen die 1 of andere k*tsjonnie verloren was. Had graag dat ding terug richting z'n hoofd geslingerd, maarja.

[ Voor 35% gewijzigd door !null op 29-10-2008 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Homies 4 life!
Afbeeldingslocatie: http://i284.photobucket.com/albums/ll16/dieseldoctor/homies.jpg
:P

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Ik vind de Ring er zeker altijd wel netjes bij liggen, niet alleen de ideale lijn maar ook er buiten. Als er iemand de berm in vliegt en er zooi op het asfalt terecht komt dan ruimte de Streckesicherung dat met grote bezems altijd netjes op :)

En ook als iemand niet de vangrail in vliegt maar wel in de berm terecht komt kan er zooi op de weg terecht komen. Maar de Streckesicherung maakt zelf ook geregeld controle rondes waarbij ze dat alsnog kunnen opruimen als het te erg is.

[ Voor 33% gewijzigd door Knightwolf op 29-10-2008 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Knightwolf schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 13:40:
Hmm... ff een update. Zat toevalllig net op www.nuerburgring.de te kijken en toen viel me op dat op de webcam te zien is dat er helemaal geen slagbomen meer staan :+

[afbeelding]
Ik zie nu op de nachtelijke webcam nog steeds geen tolpoortjes staan. Zijn de Touristenfahrten voorlopig nog gesloten of zo?

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/TouristenfahrtenUnderConstruction2.jpg
Volgens de website is hij morgenochtend gewoon open :?
Samstag, 01.11.08 - 09:30 bis 17:00 Uhr - Touristenfahrten
Sonntag, 02.11.08 - 14:30 bis 17:00 Uhr - Touristenfahrten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Mobiele tolpoort naast het kantoortje ;) Vanaf de kleine parkplatz dus gewoon de ring op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Hmm op de site staat anders dit zie ik net...

NORDSCHLEIFE GESCHLOSSEN!
Die Nordschleife ist zur Zeit bis zum 01.11.2008 um 09:30 Uhr geschlossen!
Stand: 31.10.2008 - 07:56

Maar weet niet of die melding er altijd doordeweeks staat. De openingstijden zeggen toch al wel genoeg lijkt me... daaraan kun je toch ook zien datie doordeweeks gesloten is.

[ Voor 123% gewijzigd door Knightwolf op 01-11-2008 03:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
NORDSCHLEIFE GEöFFNET!
Wir wünschen viel Spaß in der Grünen Hölle!
Stand: 01.11.2008 - 11:15

Ok, hij's toch weer open... met 1 poortje zo te zien.

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/TouristenfahrtenWeerDeelsOpen.jpg

Edit... Huh, ik zag net ook een paar auto's door het 'motoren poortje' gaan. Gewoon 2 poortjes open dus.

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/TouristenfahrtenWeerDeelsOpen2.jpg

Hier directe linkje van de live webcam, ververst elke minuut als het goed is
http://nuerburgring.de/fileadmin/webcam/webcam.jpg

[ Voor 64% gewijzigd door Knightwolf op 01-11-2008 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 14:23

Booster

Superuser

De Nordschleife heeft al lang mijn interesse o.a. dankzij de uitgebreide verhalen en foto's van Ben Lovejoy en anderen :) Intussen ook een paar honderd MB aan filmpjes verzameld over de jaren. Jammer maar begrijpelijk dat het nu verboden is om te filmen. Ik vond het altijd erg interessant om te zien hoe anderen rijden, hun lijnen, wat er om je heen allemaal gebeurt enzo.

Sinds kort heb ik een eigen auto die wat betreft grip/weggedrag goed genoeg is om een keer een paar rondjes te doen op de ring. Van mezelf mag ik er pas heen als ik een slipcursus of rijvaardigheidstraining gedaan heb en mijn EHBO-kennis weer even opgefrist heb.

Sommige van jullie zeggen in dit topic een keer te hebben staan vlaggen vanwege een ongeval. Hebben jullie een gele en/of geel-rood gestreepte vlag in de auto liggen? Zoja, waar hebben jullie die gekocht?

Ik zag trouwens dit nog voorbij komen:
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/news/article1740402.ece

Hoeveel mazzel heb je dan dat je zelf niet gewoon hardstikke plat bent.

[ Voor 9% gewijzigd door Booster op 01-11-2008 15:34 ]

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Booster schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 15:26:
Sommige van jullie zeggen in dit topic een keer te hebben staan vlaggen vanwege een ongeval. Hebben jullie een gele en/of geel-rood gestreepte vlag in de auto liggen? Zoja, waar hebben jullie die gekocht?

Ik zag trouwens dit nog voorbij komen:
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/news/article1740402.ece

Hoeveel mazzel heb je dan dat je zelf niet gewoon hardstikke plat bent.
Omg, geluksvogel. Wel grappige machines die KTM's.
Vwb. die vlaggen. Een lap stof in de goede kleur (stokje aan 1 kant?) kan al voldoende zijn lijkt me. Als je maar een duidelijk signaal af kan geven.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Dat kan natuurlijk, maar ik zou ze het liefste kant en klaar kopen. Ik kan me voorstellen dat er wat belangrijke punten zijn zoals een bepaalde kleur, reflectie van stof, kleur en reflectiebehoud in natte omstandigheden e.d. Een geel/rood gestreepte vlag is ook weer wat lastiger om te maken waarschijnlijk, dus kopen heeft mijn voorkeur :)

Overigens vond ik nog een aardig filmpje met veiligheidstips, en een voorbeeld van wat er gebeurt bij een vloeistoflek: Northloop safety movie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Ik ben vandaag in m'n eentje naar de Ring geweest. Al heel de week minder leuke prive-omstandigheden :| dus moest er echt even tussenuit, ff lekker doen wat ik zin in heb, heen rijden waar ik wil, en de shit even proberen te vergeten... Is aardig gelukt moet ik zeggen :)

De Ring zou vandaag van 14:30 tot 17:00 open zijn. Ik was rond kwart over 11 (beetje laat) thuis vertrokken, met de bedoeling dat ik ook eens naar het Kasteel kon en wat meer kijkplekken langs de Ring vinden dan alleen Brünchenn en Pflanzgarten-1...

In Adenau aangekomen was het al rond 14u, en had erg honger. Dus bij Breidscheid ben ik m'n bammen gaan eten, terwijl ik zag hoe er allerlei volk op de baan rondliep met VLN-reflectiehesjes aan, die de boel aan het opruimen waren. Er zal dus een VLN-race geweest zijn vanmorgen :P

Ik ben daarna gelijk naar de Burcht doorgereden, omdat ik niet wist wanneer die open zou zijn. Hierbij kwam ik wel langs de ingang van de Touristenfahrten, dat was ongeveer 14:25 of zo, dus NET voor hij open zou gaan. Ik heb 5 minuten stilgestaan op de rotonde, ZO druk was het dus :o :o Niet dat dat stilstaan erg was, want er kwam vanaf de kant van Nürburg net een sliert Ferrari's en Lamborghini's aangekacheld die flink aan het brullen waren :9

De Burcht bleek open te zijn, en heb daar eens rondgekeken. De toegangsprijs van 2,10 vond ik nog wel kunnen. Ik vond het in ieder geval meer dan de moeite waard daar eens op gestaan te hebben! Hij is nog best groot ook, maar meer dan een ruine is het echt niet meer :+ Ondanks dat het behoorlijk bewolkt was en er vrijwel geen zon was, kon ik ERG ver kijken, helemaal rondom, wat een supergeweldig uitzicht heb je daar op de toren zeg! :D En waar je in de Burcht ook stond, vanuit overal hoorde je in de verre verte wel jankende en brullende automotoren, galmend door de heuvels :9 geweldig.

Ik wist eerst niet zeker of ik er zelf wel op zou gaan. Ben immers al een keer gecrashed en ben er al een kleine 2 jaar niet meer geweest... Maar kon het natuurlijk niet laten alsnog te gaan! 8)

De ticket-automaat was gesloten, dus kaartje binnen in het kantoortje afhalen. Heb gewoon 1 rondenkaartje genomen, eerst maar es kijken hoe de baan is en hoe druk het is. Er stond nog steeds een flinke wachtrij voor beide poortjes (bij het meest rechtse poortje stond een hek en een marshall erbij en soms werd daar ook nog een auto doorgelaten, misschien iemand met een polsbandje?).

Ik ging rond 16:10 of zo de baan op. En ik moet heel eerlijk toegeven, ik vond het doodeng :$... gewoon angst dat er weer iets gebeurt en ik hem niet meer kan houden... Ik heb veel snellere rijders langs moeten laten het eerste stuk, want ik deed nog aardig rustig aan. Maar dat is niet erg, want ik ging alleen voor m'n plezier, en alleen het feit er toch weer eens geweest te zijn :P de 2e helft van het rondje was het wat rustiger op de baan geworden, wel zo relaxed :) zeker in mijn situatie op dat moment.

Het rondje ging wel goed, alleen net voor de Karussell stond een Stresi-wagen stil met zwaailichten, zonder iemand met een gele vlag, en aan het einde van de Karussell stond een oranje Focus ST met z'n neus haaks op de rechter vangrail :? afgezet met wat pionnen. En enige waar ik echt last van had was op het laatste stuk vanaf Pflanzgarten-2 tot aan de finish, de zon die laag en ERG fel recht in je ogen scheen :X

Daarna kon ik het natuurlijk niet laten NOG een rondje te doen :9 dus na ff wat drinken en auto controleren, nog een 1 rondenkaartje gehaald, en ben ook gezien het tijdstip meteen maar weer gegaan. Het was echt VEEL rustiger, de parkplatz was nog maar 2/3e bezet en voor de tolpoortjes stonden ook niet veel auto's meer. Deze keer had ik er weer wat meer gevoel en vertrouwen in, en ging het een stuk beter en sneller. Eerste rondje heb ik niet getimed en ook niet eens op de klok gekeken... 2e rondje heb ik alleen gauw ff op m'n klok gekeken. Vertrokken om 16:33, en kwam bij de finish aan rond 16:44. Moet dus tussen 11 en 12 minuten geweest zijn. Niet slecht :) Er is me dit rondje bijna niemand voorbij gekomen, maar heb zelf ook niemand ingehaald. Was gewoon erg rustig ineens! En de zon was zo snel gezakt dat half uur dat ik er nou al bijna geen last meer van had.

Daarna nog ff auto checken en voor het eerst eens rondkijken op de Parkplatz, maar daar was natuurlijk niet veel meer te doen, half leeg, en geen boeiende auto's meer. Gezien het al begon te schemeren ben ik gaan denken of ik nog ergens kon gaan kijken. Ik heb nog maar 1 plek kunnen bezoeken waar ik nog nooit geweest was. De parkeerplaats tussen Hatzenbach en Flugplatz. Maar toen ik daar was was het al zo donker, baan gesloten, dat ik niet meer uit de auto geweest ben.

Dat zijn dus dingen voor een volgende keer :)
De baan is trouwens zover ik weet niet gesloten geweest. Maar moet ook zeggen, er waren GEEN motoren! Wat heerlijk!
Edit: ik heb op het Nurburgringforum gelezen dat er wel motoren geweest zijn, maar ik heb ze zelf dus niet gezien.

Ik ga nu m'n foto's en filmpjes inladen, en als er wat leuks tussen zit zal ik het hier posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil binnenkort eigenlijk ook nog weer die kant op. Sta nu op winterbanden die ik op straat best veel grip vind hebben. Wil ik oa eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Mijn auto voor het eerste rondje:
Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/IMG_0132.jpg

Mijn auto na het 2e rondje, nog steeds heel 8) :
Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/IMG_0134.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/th_IMG_0037.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/th_IMG_0038.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/th_IMG_0039.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/th_IMG_0040.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/th_IMG_0041.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/th_IMG_0042.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/th_IMG_0043.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/th_IMG_0044.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/th_IMG_0045.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/th_IMG_0046.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/th_IMG_0047.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/th_IMG_0048.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/th_IMG_0049.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/th_IMG_0052.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/th_IMG_0053.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/th_IMG_0055.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/th_IMG_0058.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/th_IMG_0061.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/th_IMG_0062.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/th_IMG_0064.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/th_IMG_0065.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/th_IMG_0067.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/th_IMG_0072.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/th_IMG_0073.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/th_IMG_0078.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/th_IMG_0079.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/th_IMG_0080.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/th_IMG_0081.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/th_IMG_0084.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/th_IMG_0089.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/th_IMG_0090.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/th_IMG_0091.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/th_IMG_0092.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/th_IMG_0093.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/th_IMG_0094.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/th_IMG_0097.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/th_IMG_0099.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/th_IMG_0113.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/th_IMG_0114.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/th_IMG_0115.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/th_IMG_0116.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/th_IMG_0117.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/th_IMG_0119.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/th_IMG_0120.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/th_IMG_0128.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/th_IMG_0129.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/th_IMG_0130.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/th_IMG_0135.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/th_IMG_0136.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/th_IMG_0137.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/th_IMG_0138.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/th_IMG_0139.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/th_IMG_0140.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/th_IMG_0141.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/th_IMG_0142.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/th_IMG_0143.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/th_IMG_0144.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/th_IMG_0145.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/th_IMG_0146.jpg

Ik heb al op vele foto-sites gezocht, maar staan nog nergens foto's van 2-11-2008... terwijl er gisteravond wel al foto's van 1-11-2008 waren. Ik hebt toch vrij veel fotografen met lange toeters op hun camera langs de baan zien staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touristenfahrerforum opzoeken (of was het nou Touristenfahrtenforum, een van de 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Toevallig, die groene Supra heb ik toen van de baan zien gaan met de voorkant in elkaar, en nu staat ie er weer met zwarte onderdelen :P

Er reed toen een oudere man in van een jaar of 60, was dat nu ook weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Wat is het verschil in je auto na het eerste en tweede rondje :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Check trouwens die Opel Insignia Turbo...
Heb zelf zowiezo nog nooit van een Insignia gehoord, laat staan er een gezien te hebben :P
De voorkant lijkt net een Mercedes en de achterkant een wat verlelijktere Astra... Ik vind het eerlijk gezegt helemaal niks, zeker niet met deze te grote velgen er onder.

Wat is het eigenlijk? De opvolger van de Omega of zo?
911GT2 schreef op maandag 03 november 2008 @ 16:49:
Wat is het verschil in je auto na voor het eerste en na tweede rondje :?
Lol, geen verschil :P en da's dus juist goed ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Knightwolf op 03-11-2008 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

insignia is de opvolger van vectra :) groter en luxer om meer met de duurdere duitese merken te concureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Toch opvolger van de Vectra? De Omega is altijd een klasse groter/duurder geweest dan de Vectra, en die Insignia die ik daar zag staan had echt het formaat van een BMW 5-serie... En da's toch echt de Omega-klasse. Nahja ok, thx voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is normaal. Auto's binnen dezelfde klasse worden steeds groter met elk nieuw model. Als ze te groot worden komt er onderin het gamma weer een model bij.

Net als Golf --> Polo --> Lupo --> Fox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Knightwolf schreef op maandag 03 november 2008 @ 02:26:
Ik ging rond 16:10 of zo de baan op. En ik moet heel eerlijk toegeven, ik vond het doodeng :$... gewoon angst dat er weer iets gebeurt en ik hem niet meer kan houden...
Was dat naar aanleiding van die shunt waarbij je naderhand door een Nederlandse marshall geholpen werd en nog door kon rijden? Of heb ik iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 12:38
de lupo is toch hetzelfde als een fox ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vziw was de Fox vroeger een uitvoering van de Polo, en nu een eigen model onder de Lupo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Booster schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 00:15:
[...]

Was dat naar aanleiding van die shunt waarbij je naderhand door een Nederlandse marshall geholpen werd en nog door kon rijden? Of heb ik iets gemist?
Die ene keer bedoel ik ja, je hebt dus niks gemist ;) die 'angst' is nooit meer helemaal weggegaan. Verder ben ik er al een kleine 2 jaar niet meer geweest, en in het afgelopen jaar heb ik veel met racestuurtje games gespeeld op de Nordschleife. Echt, wat een verschil...
Maar het ergste gevoel was na een half rondje al weer weg hoor, en 2e rondje ging weer best prima :) moest alleen weer ff erg aan de hobbels en G-krachten wennen.

[ Voor 8% gewijzigd door Knightwolf op 04-11-2008 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alleen weer ff erg aan de hobbels en G-krachten wennen.
Dat heb ik bijna elk eerste rondje hehe.
En dat heb je gelijk al bij de eerste afdaling na de pilonnen.

Ook in Fuchsrohre besef je dat de Ring niet zomaar een plakje asfalt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Ff kijken... zelfs m'n 2e rondje nog ingehouden. Met name (waarschijnlijk onnodig) erg hard geremd voor Flugplatz, Schwedenkreuz, Breidscheid en Pflanzgarten-1... Fuchsrohre maar weinig gas gegeven, en zelfs Bergwerk-Kesselchen nog niet helemaal volgas gedaan terwijl ik weet dat dat daar wel kan.

Waar ik ook beetje bang voor was, als ik toch hogere snelheden ga halen, dan moet ik de ideale lijn volgen om er niet uit te vliegen (logisch), maar da's lastig met achteropkomende Porsches en BMW's die veel sneller zijn, en zich er soms toch links langs proberen te proppen vlak voor een bocht die ik bv net wil gaan insturen. En dan ineens van m'n ideale lijn af moeten is dan bepaald niet handig, en gevaarlijk... Zo moest ik vlak voor Bergwerk 2 auto's ineens langslaten omdat ze me al haast door de berm aan het inhalen waren, en daar kon ik beide rondjes totaal geen ideale lijn halen, waardoor ik dus nog verder moet afremmen (voor Bergwerk moet je heel lang links houden en heeft een laat instuurpunt, maar kwam beide keren aan de rechter kant bij Bergwerk aan). Maar de meesten bleven er gelukkig even achter tot ik ze met richtingaanwijzer aan ruimte kon geven, al waren ze zondag vaak wel wat ongeduldig...

Bij de Hatzenbach-slingers zat er een 911 vlak achter me te duwen en probeerde me midden in dat slingerstuk in te halen :/ maar heb die slingers echt even met de ideale lijn gereden en hem achter me gehouden, ik kon weinig anders met die snelheid. En net op dat rechte stukje vlak voor Hocheichen kon ik hem er ff netjes langs laten.

Dat maakt het er voor mij in mijn situatie allemaal niet makkelijlker op.
Ik denk ook dat mee zal spelen dat ik een beetje een 'sleeper' heb. Zo snel ziet een Vectra er niet uit dus denken ze misschien daar heel snel en makkelijk langs te komen... en dan valt dat toch ineens erg tegen :+

[ Voor 21% gewijzigd door Knightwolf op 04-11-2008 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 01:14:
Vziw was de Fox vroeger een uitvoering van de Polo, en nu een eigen model onder de Lupo.
Ik dacht dat de fox ontwikkeld was voor de zuid amerikaanse markt. En uiteindelijk geadopteerd is door europa vanwege de prijs. Omdat de polo te duur werd, niet omdat hij te groot werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 01:14:
Fox is de opvolger van de Lupo. Zover ik weet is de Fox iets groter dan de lupo (geloof dat het om +/- 30 cm lengte ging) waarmee hij schijnbaar het formaat heeft van een van de oude polo modellen.

De lupo wordt niet meer gemaakt.

En inderdaad is Fox ook een uitvoering van de Polo geweest, maar dat is heel lang gelden.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie je wel .. ik ben geen VW kenner :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
We zijn nou een week verder, maar heb van 2-11-2008 nog steeds geen foto's online kunnen vinden. En heb toch al heel wat Ring-foto sites opgezocht na lang zoeken...

En de enige die foto's van 2-11-2008 heeft zijn van die VLN-race die die dag smorgens was voor het voor Touristenfahrten open ging.

Ik heb toch behoorlijk wat fotografen langs de Ring gezien die middag. Iemand nog tips waar foto's kunnen staan?

[ Voor 16% gewijzigd door Knightwolf op 09-11-2008 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Woei man, thanx :D _O_
Op 3 van bovenstaande sites heb ik foto's van mij gevonden.

Edit: ff kijken of ik de Ring goed ken :P bochten namen bij de foto's toegevoegd

- Waarschijnlijk tussen T13 en Hatzenbach:
Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/021108_954.jpg

- Vermoedelijk Kallenhard:
Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/021108_5646.jpg

- Vermoedelijk Kallenhard:
Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/021108_5835.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/021108_1817439.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20081102/021108_1817440.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Knightwolf op 10-11-2008 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien al vermeld
1962 drivethrough met 700PK 1937 Mercedes: http://www.youtube.com/watch?v=fkZwGa50eqM

Vangrails? Helm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaaf filmpje. En echt gekkenwerk. Heb al vaker zulke filmpjes gezien. Bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:16
Ik vind die filmpjes van de oude nurburgring altijd ontzettend interessant. Ik vraag me af wanneer iemand een keer een volledige versie van de oude nurburgring met nordschleife, gp-strecke en südschleife maakt. Lijkt me lachen om daar eens op rond te scheuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Ik heb nog een tijdje zitten zoeken naar filmpjes met beelden van de Ring hoe die er vroeger uit zag (voor 1965), maar daar is erg moeilijk aan te komen heb ik al gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Zo, de prijzen voor volgend jaar zijn ook bekend:

1 Runde 22€
4 Runden 75€
8 Runden 145€
15 Runden 250€
25 Runden 390€

Jahreskarte 1075€

1 rondje is dus 1 euro duurder voor het rondje, de 4 en 8 ronde kaart zijn 1,25 per rondje duurder geworden, de 15 rondekaart 1 euro per rondje en de 25 rondekaart ongeveer 80 cent per rondje. Jaarkaart is 80 euro erbij.

Tikt lekker aan dus, tijd om wat meer te sparen want voor 1 rondje ga ik er niet heen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Best absurd. Ik ben er 2 jaar geleden geweest en toen was het 14 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

In 2006 was het 16 euro dus dat lijkt me sterk :p In 2004 (al weer 4 jaar geleden dus) was het wel 14 euro.

Ontwikkeling van de prijs (1 ronde kaart)

2000: 11
2001: 11
2002: 12
2003: 14
2004: 14
2005: 15
2006: 16
2007: 19
2008: 21
2009: 22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat en achterlijke prijsverhogingen. Dat is niet alleen inflatie. Wat is er in die 9 jaar dan aan de baan verbeterd of zoveel duurder geworden? Ik vind 50 gulden voor 1 rondje ring gewoon niet leuk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ik wel
Zolang er meer mensen komen kunnen ze die prijzen omhoog gooien, als dr opeens niemand meer op komt dagen zullen ze dr misschien eens over nadenken om het te verlagen, maar dat zie ik voorlopig toch niet gebeuren.
Vraag&aanbod, meer is het niet.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Het is nu dus duidelijk duurder dan Vrij rijden op Zandvoort. Daar is het 20 euro voor wat in de praktijk zeg maar 17 minuten is.
Hier betaal je 22 euro voor een rondje, en hoe lang doet een gemiddelde amateur / hobbyist over een rondje? 12 a 13 minuten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 22:09:
Wat en achterlijke prijsverhogingen. Dat is niet alleen inflatie. Wat is er in die 9 jaar dan aan de baan verbeterd of zoveel duurder geworden? Ik vind 50 gulden voor 1 rondje ring gewoon niet leuk meer.
Het zijn helaas pittige verhogingen, meer dan je wilt. Maar eerlijkheid gebied te zeggen dat er ook wel het een en ander voor terug is gekomen: hele stukken nieuw asfalt, waarschuwingsbord bij de oprit om te zien waar er iets gebeurd is, langs de baan knipperlichten die zo aan kunnen als er iemand langs de kant staat in dat gebied en wat ik heb gehoord ook meer personeel. Ik zeg niet dat de prijsverhoging proportioneel is tov wat erbij is gekomen, maar er is wel iets voor terug gekomen.
GreenSky schreef op maandag 24 november 2008 @ 09:29:
Het is nu dus duidelijk duurder dan Vrij rijden op Zandvoort. Daar is het 20 euro voor wat in de praktijk zeg maar 17 minuten is.
Hier betaal je 22 euro voor een rondje, en hoe lang doet een gemiddelde amateur / hobbyist over een rondje? 12 a 13 minuten ofzo?
22 euro als je 1 rondje doet, meerdere-rondekaarten zijn per rondje goedkoper. Maar het is idd duurder. Als je een beetje een vlotte auto hebt en je gaat voor het eerst dan is het 11-12 minuten.

[ Voor 26% gewijzigd door JT op 24-11-2008 09:38 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ja je hebt meerdere ronde kaarten, maar je hebt voor Zandvoort ook programma's dat je een hele dag of halve dag kan racen voor 400 of 200 euro oid. Daar gaat de vergelijking ook een beetje mank moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 22:09:
Het verbaast mij weinig. De Nordschleife zit op mooie zaterdagen en zondagen op zijn limiet aan bezoekers wat het kan verdragen. Aangezien er nauwelijks meer auto's op kunnen rijden (om Vrijrijden-taferelen te voorkomen, waar de auto's vier breed over Zandvoort schuiven) moeten de prijzen omhoog om de toeloop in bedwang te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Pardon? Al een tijdje niet meer naar Vrij rijden geweest op cpz zeker?
Als ik een gemiddeld ring-filmpje zie dat denk ik, wat is het toch lekker rustig bij CPZ met vrij rijden.
Ze hebben er tegenwoordig limieten aan gesteld, max aantal auto's op de baan. Ik denk dat je meer in de war bent met vrij rijden bij de clubspecials evenementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Inderdaad, op de ring is de laatse paar keren stervens druk geweest en met alle motorrijders erbij levensgevaarlijk.

Op cpz daarintegen heb ik al meerdere dagen perfect en relaxt kunnen rijden. De ring is geweldig maar alleen als het rustig is en dat is in het weekend niet het geval.

Het is jammer alleen dat ik i.v.m wat gewijzigde toekomstplannen niet vaak meer bij de ring zal zijn (alsmede cpz).

[ Voor 17% gewijzigd door _Drake_ op 24-11-2008 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Dat het erg stikdruk kan zijn dat klopt helaas wel ja...
JT schreef op maandag 24 november 2008 @ 09:36:
[...]

Als je een beetje een vlotte auto hebt en je gaat voor het eerst dan is het 11-12 minuten.
Ik zat eerder aan een 13-14 minuten te denken. Als je op je eerste rondje dat je er zelf ooit rijdt al 11-12 mins doet dan ben je serieus levensmoe. Ik doe er met een toch vrij vlotte auto met 30 rondjes baankennis nog steeds gauw 11 minuten over. Mijn eerste rondje ooit was zelfs een minuut of 15 :)

[ Voor 6% gewijzigd door Knightwolf op 24-11-2008 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

GreenSky schreef op maandag 24 november 2008 @ 12:12:
Pardon? Al een tijdje niet meer naar Vrij rijden geweest op cpz zeker?
Als ik een gemiddeld ring-filmpje zie dat denk ik, wat is het toch lekker rustig bij CPZ met vrij rijden.
Ze hebben er tegenwoordig limieten aan gesteld, max aantal auto's op de baan. Ik denk dat je meer in de war bent met vrij rijden bij de clubspecials evenementen.
Ik ken alleen de filmpjes van ca. 3/4 jaar geleden en terug en daar zie ik steevast Japans blik in een vier auto's brede file over Zandvoort rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
http://www.vimeo.com/2126814

van afgelopen keer, niet echt druk lijkt mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@Femme, dat beeld klopt dus allang niet meer kan ik je vertellen. Sowieso zijn vorig jaar de regels bij het vrij rijden nu behoorlijk aangescherpt (wat ik positief vind). Nu is het sowieso verplicht om een helm op te hebben etc. Max aantal auto's op de baan en nog wat dingen. Je kan er ook sneller afgeschopt worden.
Ik heb ook gezien dat ze nu iets meer letten op de categorie waar je in gaat racen (met je AX in de supersport klasse). Ik ben iig blij met Vrij rijden, zeker het laatste half jaar.
Je blijft wel oude bmw hokken op de baan tegenkomen die het allemaal wat minder boeit, maar dat is ook wel verbetert (waarom weet ik niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Knightwolf schreef op maandag 24 november 2008 @ 13:48:
Dat het erg stikdruk kan zijn dat klopt helaas wel ja...
[...]
Ik zat eerder aan een 13-14 minuten te denken. Als je op je eerste rondje dat je er zelf ooit rijdt al 11-12 mins doet dan ben je serieus levensmoe. Ik doe er met een toch vrij vlotte auto met 30 rondjes baankennis nog steeds gauw 11 minuten over. Mijn eerste rondje ooit was zelfs een minuut of 15 :)
11-12min is opzich best te doen met een beetje (voor)uitkijken met de auto.
Hoeft ie echt niet extreem snel voor te zijn en hoef je ook echt niet zo hard voor door de bochten te gaan.
Alleen is het met een standaard zwabberonderstel wel lastiger om het gecontroleerd te doen.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou... jouw rijstijl laat nog behoorlijk te wensen over. Ongecontroleerd en stuurtechniek ontbreekt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Leuk, maar alsnog is het een dwijl om mee te rijden en er valt weinig stuurtechniek in te stoppen (heb je uberhaupt wel eens gereden in een ax met 100pk en geen wegligging? hij rijd op 155 brede bandjes en heeft de vering van een eend. Dat ding is zo onstabiel als de pest en heeft totaal geen grip, in een bocht wil hij zowel onder als oversturen).Als ik het gas in de bochten eraf laat zal hij direct met de kont omgaan, corrigeren kan dus alleen door domweg bij te sturen met het gas erophouden. Doe je dat niet en probeer je netjes de lijntje te raken dan zal je heel snel de kont voorbij zien komen.

En sinds wanneer is mijn rijstijl het onderwerp?. Maargoed als we er toch over gaan beginnen.

Verder rij ik op dat moment voor spek en bonen, ik ben geen lijntjes rijder met de ax en ik loop meer gewoon wat te spelen. Ik reed met de rode 106 gti gemiddeld 2:25 per rondje op cpz, en dat schijnt behoorlijk rap te zijn, succes als dat je lukt met de nissan (sterker nog een dergelijke nissan probeerde mij zonder succes een paar jaar geleden met de clubspecials bij te houden, die van Rev om precies te zijn).

Maar ik moet toegeven in het filmpje stuur ik te laat in, pak de apex niet altijd even mooi en soms moet ik corrigeren in de bochten. Ik weet dondersgoed wat er verkeerd is in het filmpje en mag na 2.5 jaar ervaring op cpz zeggen dat ik prima een potje kan sturen. Filmpje is ook niet representatief in die zin en ook daar niet voor bedoeld. En nogmaals de ax is een stuk staal op ijs om mee te rijden.

Ga voor de gein eens in een dergelijke auto cpz rond, daarna spreken we elkaar nog een keer bij wijze van. De nissan die zelf rijd is vergeleken met de ax een scheermes, dat ding rij je letterlijk met 2 vingers in je neus en is een perfecte beginnersauto in een positieve zin (dat ding zal je nooit verassen en kent geen lift off oversteer).Ik ben laatst met een Civic vti ek4 het circuit rond geweest, daarmee mis je geen enkele apex.Waarom? omdat het ding zo stabiel is als een blok steen en extreem makkelijk te rijden, leuk voor het lijntjes en de bochtentechniek maar een wiebelt en glijdend stuk frans blik heeft zijn charme's.

Maargoed jij bent vast iemand die alles vanaf 1 filmpje meteen kan aflezen, en zelf fantastisch kan rijden.

Maar laat ik vriendelijk blijven en je gerust een keer uitnodigen voor een rit op cpz ;) , daarna mag je opnieuw oordelen.

[ Voor 123% gewijzigd door _Drake_ op 24-11-2008 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Knightwolf schreef op maandag 24 november 2008 @ 13:48:
[...]

Sorry hoor maar nu overdrijf je toch echt ;) Mijn derde rondje was om en nabij de 10:30 en ik heb echt geen debiele dingen gedaan. Wel goede remmen, erg plakkerige bandjes, fatsoenlijke schroefset, laag gewicht en bijzonder druk was het ook niet.

Edit: en dan heb ik 40pk, 900cc en 2 cilinders minder :+

[ Voor 5% gewijzigd door JT op 24-11-2008 22:02 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Och het ging toch om de bestuurder zeggen ze altijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Nee nee, het is altijd het materiaal wat je tegenwerkt. Het is nooit de bestuurder, die is heilig! Tenminste, bij mij wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

De tijd, die BEN ik 8) En VTEC he, zonder VTEC 3 minuten langzamer :P
Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 18:15:
[...]

Nou... jouw rijstijl laat nog behoorlijk te wensen over. Ongecontroleerd en stuurtechniek ontbreekt ook.
...............___@@@__
......_____//____?____\______
----o--------CARE-POLICE----@)
-----`--(@)======+=====(@)-

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
V-TEC? T-VIS yo! (oja, ik heb ook nog ACIS)
Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 18:15:
[...]

Drake kan prima rijden hoor, tenminste als je em iets fatsoenlijks geeft zoals een 106 Gti haha. Met een AX blijkbaar niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
JT schreef op maandag 24 november 2008 @ 21:54:
[...]

Sorry hoor maar nu overdrijf je toch echt ;) Mijn derde rondje was om en nabij de 10:30 en ik heb echt geen debiele dingen gedaan. Wel goede remmen, erg plakkerige bandjes, fatsoenlijke schroefset, laag gewicht en bijzonder druk was het ook niet.

Edit: en dan heb ik 40pk, 900cc en 2 cilinders minder :+
Vorige keer was het nog 11 minuten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Testimonial....I has it....Wanna read? :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb inmiddels 4 punts gordels in de auto zitten die ik omdoe als ik am Ring ben. Blijft gewoon gemonteerd zitten maar bij daily driving gebruik ik de normale gordels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Een strak/stug onderstel helpt GIGANTISCH tegen schuiven in de stoel :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intrax RS schroefset op -7cm rondom en 215/35/18 is vrij stug kan ik je zeggen.
Ik rijd mezelf gewoon mn stoel uit heb ik gemerkt (standaard zetels). Heb in een Primera met standaard stoelen mogen meerijden in 4 punts gordels en dat maakte ongelovelijk veel uit. Vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Oh, zeg ook niet dat het het een of het ander is, het liefst allemaal natuurlijk :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
JT schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 20:47:
Testimonial....I has it....Wanna read? :P
[23:29] Jeffrey: 11 minuten ongeveer met een 800m dieselspoor en zand (maw: zachtjes rijden) en een aantal autos die lagen te kutten (een Alfa 156 2,5v6 die je inhaalt en vervolgens een km lang inhoud in bochtne en je er niet langs laat) en ook een Swift Sport die er ;langs wou waardoor ik met lage vaart op vals plat kwam :/

I has 2 cheesburger!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Afgelopen zomer 3 maal bij de Nordschleife geweest om foto's te schieten. Echt bijzonder fraai circuit. Geweldige sfeer hangt er!!!

[ Voor 81% gewijzigd door Cheesy op 04-09-2019 08:35 ]

• JT

JT

VETAK y0

Gisae schreef op woensdag 26 november 2008 @ 01:27:
[...]

[23:29] Jeffrey: 11 minuten ongeveer met een 800m dieselspoor en zand (maw: zachtjes rijden) en een aantal autos die lagen te kutten (een Alfa 156 2,5v6 die je inhaalt en vervolgens een km lang inhoud in bochtne en je er niet langs laat) en ook een Swift Sport die er ;langs wou waardoor ik met lage vaart op vals plat kwam :/

I has 2 cheesburger!
Dat was rondje nr4, nr3 was de snelste ;) Vraag Nick maar, die zat er naast. Maar goed, wat jij wilt :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 05:30

MadMan

What the....

GreenSky schreef op maandag 24 november 2008 @ 09:29:
Mja. Het enige wat je ff vergeet is dat de nordschleife wel ff een iets andere, in mijn ogen veel brutere baan is. Cpz is boring als je de nordschleife gewend bent.
Mij zullen de hogere prijzen in elk geval niet van de baan houden.

Ik heb in de tussentijd nog wat aanpassingen aan de auto gedaan, en ik ben nu eindelijk zover dat mijn gezondheid het weer toelaat te gaan rijden, en dat zal ik doen ook :P
Ik ga zsm de auto weer eens laten voelen wat hij gemist heeft, eerst een paar rustige rondjes om er weer in te komen, en dan knallen. HEERLIJK _/-\o_

Oh ja, met de vorige setup reed ik een tijd van rond de 9:00-9:30 afhankelijk van de drukte en het weer.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

_Drake_ schreef op maandag 24 november 2008 @ 21:51:
Leuk, maar alsnog is het een dwijl om mee te rijden en er valt weinig stuurtechniek in te stoppen (heb je uberhaupt wel eens gereden in een ax met 100pk en geen wegligging?
Dat kan, maar die Fluffy Dice aan de spiegel kunnen écht niet meer natuurlijk... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
MadMan schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 06:19:
[...]

Mja. Het enige wat je ff vergeet is dat de nordschleife wel ff een iets andere, in mijn ogen veel brutere baan is. Cpz is boring als je de nordschleife gewend bent.
Mij zullen de hogere prijzen in elk geval niet van de baan houden.

Ik heb in de tussentijd nog wat aanpassingen aan de auto gedaan, en ik ben nu eindelijk zover dat mijn gezondheid het weer toelaat te gaan rijden, en dat zal ik doen ook :P
Ik ga zsm de auto weer eens laten voelen wat hij gemist heeft, eerst een paar rustige rondjes om er weer in te komen, en dan knallen. HEERLIJK _/-\o_

Oh ja, met de vorige setup reed ik een tijd van rond de 9:00-9:30 afhankelijk van de drukte en het weer.
De ring is natuurlijk hartstikke leuk, en niks mis mee. Maar CPZ is daarom niet saai. Bovendien ben je honderden kilometers verder + een paar rondjes (= nog meer tijd en geld) voordat je echt kan gaan. En dan ken je nog niet alle bochten (ok, jij misschien wel na heel veel rondjes in het verleden).

Ik zie dat er vrij rijden is op CPZ bijvoorbeeld op een zaterdag, of doordeweeks van 17:00 tot 19:00, ik ga iets eerder weg bij mn werk bijvoorbeeld, ik ben er ruim binnen een half uur, boek een sessie en meteen knallen! CPZ ken ik helemaal ja, omdat het wel wat kleiner is. Maar daardoor kan ik juist iedere bocht steeds verbeteren.

Als ik dezelfde tijd en kilometrage op het circuit van CPZ op de ring had gedaan dan was ik nog steeds een onbekende daar en had ik mezelf nog amper kunnen verbeteren in de bochten.

Natuurlijk wil ik nog wel een keer naar de ring, maar voor het serieus racen en verbeteren van je bochtentechniek gaat er zoveel geld en tijd in zitten bij de ring, dat is op dit moment echt niet handig voor mij.
(bovendien hou ik ook niet echt van die hoogte verschillen etc, is niet leuk met m'n MR2. Maar goed dat is met m'n Celica wel makkelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
MadMan schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 06:19:
[...]

Dat ben ik absoluut met je eens :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
mphilipp schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 08:48:
[...]

Dat kan, maar die Fluffy Dice aan de spiegel kunnen écht niet meer natuurlijk... :+
Ik heb ze geprobeerd te verwijderen maar de auto laat ze niet meer los :+

Pagina: 1 ... 5 ... 25 Laatste