Ik pak even dit stukje eruit omdat dat het belangrijkst is.
Het "probleem" is inderdaad dat je denkt de baan te kennen uit die games/sims. Echter ken je alleen de juiste bochtvolgorde. Dat is heel handig op de diverse blinde stukken en om de baan vers in je geheugen te houden, maar verder niets.
Met andere woorden, je kent de baan helemaal niet en rijdt nu alsof dat wel zo is. Je rijdt gewoon gevaarlijk op deze manier en naar mijn mening heb je heel veel geluk gehad. Op een paar plekken doe je dingen die je in zo'n game/sim prima kunt doen maar die je irl het best achterwege kunt laten.
Mijn advies, rijd een stuk rustiger, in elk geval niet op de limiet van je auto zoals je dat nu deed. Blijf voorlopig ook van curbstones af zolang je niet zeker weet waar dat wel of niet kan. Rijd een rondje of 50 op een normale manier hard, niet alsof je op een circuit zit. Je hebt op de manier zoals je het nu rijdt al je aandacht bij je eigen rijden en de baan en kunt daardoor niet genoeg op de rest letten, zoals heel duidelijk was bij dat momentje achter die tt.
Ikzelf heb er al honderden ronden irl afgelegd en ga binnenkort na een lange tussenpauze ook weer beginnen, maar dan zal ik de eerste ronden ook weer rustig doen om alles te verkennen. Waar je hoeveel grip hebt is in een sim niet te leren en veranderd over de jaren ook, dus het is een stuk gezonder eerst op een manier te verkennen waarin je ook de ruimte en tijd gaat hebben eventueel je eigen fouten en die van anderen op te kunnen vangen.
Dat heeft tijd nodig en kost geld, maar is beter dan jezelf de pleuris in te rijden. Als je het mij vraagt is dat precies wat je gaat doen als je door blijft rijden zoals je dat nu doet.
Dit is allemaal niet bedoeld om je af te zeiken, de grond in te praten of welke andere negatieve manier dan ook, maar als tips zodat je veel langer en veel meer plezier van deze prachtige baan, je gezondheid en je auto kunt hebben. Lees ook vooral dit hele topic eens door en bekijk de links die erin staan goed. Er staat hier een hele hoop erg nuttige info.