Toon posts:

Nordschleife openbaar?

Pagina: 1 ... 22 ... 25 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Joopieboy schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 19:54:
[...]

Is tegenwoordig in een clausule mee opgenomen dat dat iig niet meer vergoed wordt. :)

Als je pech hebt, is aan de achterkant de vangrail ook beschadigd dusja. :P
Dat is niet bij iedereen zo.
Dus gewoon goed je verzekeringspapieren doornemen. Er schijnen inderdaad maatschappijen te zijn die de ring uitsluiten (ook al kan je het zien als een tolweg). Dat is ook een reden waarom die kentekens tegenwoordig geblurred worden door de baanfotografen. Maar niet alle verzekeringen zijn zo streng.
Mocht je zekerheid willen zijn er ook wat duurdere verzekeringen die een tochtje over een cirquit ook dekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DopdeDouwer schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 21:44:
[...]

Dat is niet bij iedereen zo.
Dus gewoon goed je verzekeringspapieren doornemen. Er schijnen inderdaad maatschappijen te zijn die de ring uitsluiten (ook al kan je het zien als een tolweg). Dat is ook een reden waarom die kentekens tegenwoordig geblurred worden door de baanfotografen. Maar niet alle verzekeringen zijn zo streng.
Mocht je zekerheid willen zijn er ook wat duurdere verzekeringen die een tochtje over een cirquit ook dekken.
De Nordschleife staat meestal expiciet vermeldt in dat geval (Nuerburgring/Nurburgring/Nordschleife). De GP Strecke (het huidige F1 Circuit aldaar) organiseert ook wel een rondjes "TF" op de huidige "F1 ring" en die zijn, voor zover ik weet, nooit gedekt door een verzekeraar.

De Nordschleife (Nuerburgring) is normaliter gewoon openbare (tol)weg in beheer van het landeskreis "Rheinland Pfalz", behalve op dagen welke er door (merken) clubs gereden wordt. Óf één of ander automerk de gehele ring weer eens afgehuurd heeft om vage redenen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 08-06-2013 19:50 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Zeker de laatste paar jaar met de nieuwe polisvoorwaarden, maar als je een oudere verzekering hebt zal dat nog wel kunnen maar tegenwoordig niet meer. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 21:27:
Zeker de laatste paar jaar met de nieuwe polisvoorwaarden, maar als je een oudere verzekering hebt zal dat nog wel kunnen maar tegenwoordig niet meer. :P
Ik heb op "de Ring" ook wel eens wat schade achter gelaten maar met wat moeite en geduld........

})

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 08-06-2013 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets wat mij als motorrijder erg goed doet >:) 8) _/-\o_

DinX in "Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindWarp
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:54
Ik wil eigenlijk best al lang een keer naar de Nordschleife.. Niet om zelf te rijden, maar om een dagje rond te kijken. Omdat ik bovenin Groningen woon, is een hotelletje eigenlijk ook wel een optie (mijn vrouw wil graag mee)
Ik begrijp dat in de weekenden er de hele dag touristenfahrten zijn, dus genoeg actie om te kijken als ik za-zo ga, lijkt me?

Nu kan ik zelf waarschijnlijk nog wel een hotelletje vinden (;)) maar voor de leuke eettentjes/restaurants kan ik beter hier zijn volgens mij?
En bestaat er een soort guide met plaatsen/aanwijzingen hoe je met de auto/te voet bij interessante kijkplaatsen komt?

Ben verder een echte ring-n00b en het type dat graag goed voorbereid op pad gaat ;)
Alvast bedankt!

If it ain't broke, you're not trying! - Red Green

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:18

_Apache_

For life.

Een hotelletje in de buurt kan, krijg de indruk dat het wat prijziger is dan wat verder uit de regio. Als je met de auto bent maakt het weinig uit of je eerst een half uurtje moet rijden voor je bij de schleife bent.

Dan kan je dit soort plekken opzoeken, gratis toegankelijk, vaak met snack tentjes ed. De enkele keer dat ik er was - voor maar een uur or 2-2,5 - was er genoeg actie te zien.

https://maps.google.nl/ma...,,0,0&photoid=po-51566838

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindWarp
Poeh, ziet eruit als een mooie plaats om te kijken! :)
Als we een nachtje (of misschien wel twee) blijven, ga ik inderdaad hotelletjes zoeken die wat "centraler" liggen tov de ring en andere bezienswaardigheden. Na een dagje Ring hebben we vast eerst onze dosis ook wel gehad :)

Ik hoor alleen verhalen over dat je de auto ergens achteraf moet parkeren en dan nog ruim een uur lopen voordat je een plekje aan de baan hebt. Maar op jouw kaartje lijk je er gewoon heel dicthbij te kunnen komen met de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Nu online

Impry

Rallymedia.nl

Verschilt per punt, sommige kun je heel makkelijk bij komen:
http://www.ring-world.nl/Ringinformatie/kijkplaatsen.htm

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindWarp
Zoiets zocht ik! Heel erg bedankt hiervoor! d:)b
We gaan vanmiddag/vanavond al een hotelletje proberen te boeken..
ivm de vakantieplanning (en over anderhalve week staat F1 in Spa op het programma met vrienden) gaan we misschien al komend weekend! Al is het weer dan wel een grote factor; misschien dan liever een paar weekjes later.

Heb in ieder geval al een paar hotelletjes op 30-40km gevonden die qua prijs meevallen en toch redelijk wat te bieden hebben. Dus we gaan vast wel wat vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

check wel van te voren even de agenda. Het is niet zo dat er elk weekend touristenfahrten zijn. Zo is er aankomend weekend DTM. En afgelopen weekend een oldtimer evenement en was er alleen zaterdag middag touristenfahrten.

http://www.nuerburgring.de/events/serien/alle-events.html
http://www.nuerburgring.d...szeiten-nordschleife.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Nu online

Impry

Rallymedia.nl

Ik ga a.s. zaterdag die kant op, schijnt niet veel drukker te zijn met de DTM.
Alleen 's ochtends en 's avonds wat file van mensen die daar voor DTM zijn.
Ga zelf denk 1 of 2 rondjes rijden en verder beetje mooie auto's kijken op de verschillende punten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Ow ok, ik had niet gedacht dat de nordscheife open zou zijn met de DTM. Vorige week tijdens dat oldtimer event helaas grotendeels gesloten. Dus ben zaterdagavond naar huis gegaan ipv een nachtje blijven slapen.

Desalniettemin de moeite waard; 2x een Porsche Carrera GT op de B258 gezien. En een McLaren op de parkeerplaats. :9~

[ Voor 22% gewijzigd door DopdeDouwer op 13-08-2013 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:45

4x2

lộn xộn quá

Dat is vrij standaard eigenlijk :+
Ben er as zondag, mn kontplat moet nog een sticker verdienen.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Afbeeldingslocatie: http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSRZQdFfUCVe_ZmsRHLC8dmGSIemHUqvrHYpo7PCHm8Y-_Kl5RN :+

Hoop ooit nog een keer een ferrari F40 te zien, rijdend op het cirquit. Ook daarvan zag ik er eentje in het wild op diezelfde B258. (leuke weg om terug naar NL te nemen trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 05-10 21:44

Sick Nick

Drop the top!

Je ziet bijna nooit ferarri's op de baan, meestal staan ze op de parkeerplaats mooi te zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:34
Jep, trailer-queens :P

Anyway, het leuke van een eindje van de Ring af zitten in een hotelletje is dat je ook wat meer van de prachtige omgeving ziet. Ik heb ooit 1x (met SK :P) een hotelletje geboekt voor een heel weekend, we zaten zo'n 30 km van de Ring. Als je zelf de Ring op gaat is het meteen goed om je auto warm te rijden, ga je niet de Ring op is het nog steeds dichtbij en heerlijk van de omgeving genieten. Dan heeft (@MindWarp) je vrouw ook wat leuks te zien :)

Ben er zelf al ruim 2 jaar niet meer geweest (laatste keer was met m'n TransAm op 25 april 2011), maar lees op Driving-Fun dat het de laatste tijd erg raak is met ongevallen en de baan meer gesloten dan geopend is... Dus het is blijkbaar niet meer zo vanzelfsprekend dat je de hele dag lekker naar voorbijvlammende auto's kan staan kijken...

[ Voor 26% gewijzigd door Knightwolf op 13-08-2013 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik ben zelf vorige week nog 3 dagen geweest, elke dag 1 rondje gereden. Alleen op de tweede dag was er een baansluiting van een uurtje toen ik aankwam. Een porsche 911 had z'n motor opgeblazen oid. Maar zodra dat opgelost is gaat iedereen weer snel de baan op en kan je weer genieten hoor. :)

Zaten overigens ook op 25 km van de Ring op een camping, inderdaad prettig dat de auto goed warm is als je aankomt bij de Ring en er dus meteen op kan gaan. Iig flink genoten met het rijden en het kijken naar mooie auto's. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindWarp
Knightwolf schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:37:
Jep, trailer-queens :P

Anyway, het leuke van een eindje van de Ring af zitten in een hotelletje is dat je ook wat meer van de prachtige omgeving ziet. Ik heb ooit 1x (met SK :P) een hotelletje geboekt voor een heel weekend, we zaten zo'n 30 km van de Ring. Als je zelf de Ring op gaat is het meteen goed om je auto warm te rijden, ga je niet de Ring op is het nog steeds dichtbij en heerlijk van de omgeving genieten. Dan heeft (@MindWarp) je vrouw ook wat leuks te zien :)

Ben er zelf al ruim 2 jaar niet meer geweest (laatste keer was met m'n TransAm op 25 april 2011), maar lees op Driving-Fun dat het de laatste tijd erg raak is met ongevallen en de baan meer gesloten dan geopend is... Dus het is blijkbaar niet meer zo vanzelfsprekend dat je de hele dag lekker naar voorbijvlammende auto's kan staan kijken...
Hebben inmiddels een redelijk simpel hotelletje (+restaurant) geboekt op ca 40km van de ring (bij Bad Münstereifel) inderdaad voor a.s. zaterdag - maandag (we willen er gewoon 2 dagen zijn en niet 's avonds terugrijden). Dus ook genoeg andere opties dan de ring.

Weet vrij zeker dat ik er niet zelf ga rijden; het lijkt me machtig mooi hoor, maar ben nu iets te zuinig op de auto, vind het risico te groot (anderen kunnen ook fouten maken) en ben gewoon een schijterd. :D

Snap het verhaal met de DTM en die links over planning niet.
Op de ene staat dat het hele weekend DTM is (kan ik dan ook gewoon naar die kijkplaatsen toe?) en op de andere staat dat er het hele weekend touristenfahrten zijn? Nou ja, ik kijk wel even; we gaan zaterdag heen, denk ik en DTM is ook mooi om te zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Nu online

Impry

Rallymedia.nl

DTM is op het moderne circuit (Grand Prix Strecke), staat los van het oude circuit, de Nordschleife.
Kan wel aan elkaar gekoppeld worden zoals ze bij sommige races ook doen, maar is bij de DTM dus niet het geval, daarom is de Nordschleife komend weekend gewoon open voor iedereen. (Touristenfahrten)
Bij de DTM zul je niet even kunnen spieken, maar moet je echt kaartjes kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindWarp
Lol Dôh dat ik dacht dat de DTM op de Nordschleife zou rijden.. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-10 23:42

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Reken er wel op dat het dan druk is daar, die Duitsers lopen nog altijd massaal uit voort de DTM.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10 20:13
Ik ben er ook ooit geweest, sloeg eigenlijk helemaal nergens op, maar je draait gewoon van de weg af, waarbij je op een rotonde komt, vervolgens koop je een kaartje en kan je gelijk de baan op...
Het beste kan je inderdaad een hotel in de buurt zoeken, een stukje rijden is niet erg, is gelijk de motor op temperatuur.
Maar ook zonder dat je echt op de baan gaat rijden, is er genoeg te zien. Die keer dat ik er was (heb één ronde gereden), waren erg ook echt heel veel zeer snelle auto's, zoals Ferrari's en Porsches et cetera. Alleen daarom is het al mooi om te zien.
Ik heb dus één ronde gereden, alleen er was al eigenlijk gelijk een ongeval waardoor we ook weer de baan af moesten, dus heb het daarom ook bij die ene ronde gelaten.
Je ziet er inderdaad ook zoals je vast wel ooit gelezen hebt, ook allemaal gezinsauto's, busjes en campers op die baan rijden, slaat echt nergens op, maar goed. Iedereen mag er in principe op, volgens mij zijn er geen speciale voorwaarden verder.

• Impry
  • Nu online

Impry

Rallymedia.nl

BeQuietAndDrive schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 10:17:
Reken er wel op dat het dan druk is daar, die Duitsers lopen nog altijd massaal uit voort de DTM.
Reactie van iemand met zeer veel ring-rondes ervaring op de vraag of het dan druk is:
quote: Ander forum
Da's een vrijwel jaarlijks terugkerende vraag ;) Nee, dan is het op de Nordschleife niet drukker dan normaal. Je moet alleen even uit de buurt van de B258 bij de start-finish blijven op het tijdstig dat de DTM afgelopen is. De 258 staat dan namelijk stampvol met stilstaande vertrekkede DTM-bezoekers.

[ Voor 8% gewijzigd door Impry op 15-08-2013 10:32 ]

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-10 23:42

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Nee, op de Nordschleife bedoelde ik ook niet, ik bedoelde met het verkeer eromheen natuurlijk ;)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Impry
  • Nu online

Impry

Rallymedia.nl

BeQuietAndDrive schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 12:13:
Nee, op de Nordschleife bedoelde ik ook niet, ik bedoelde met het verkeer eromheen natuurlijk ;)
Dat zal zeker zo zijn ja :) Echt proberen vanaf de andere kant te benaderen.

• Knightwolf
Bij races op het GP-circuit is T13 van de Nordschleife meestal afgesloten, dan moet je over dat parrallelstrookje wat vroeger de pitlane was.
Impry schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 12:37:
[...]

Dat zal zeker zo zijn ja :) Echt proberen vanaf de andere kant te benaderen.
Da's niet moeilijk, genoeg wegen om het circuit heen om niet langs het rechte stuk/hoofdingang van de GP-track te hoeven komen, ongeacht vanaf welke kant je komt.

[ Voor 16% gewijzigd door Knightwolf op 15-08-2013 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Nu online

Impry

Rallymedia.nl

Knightwolf schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 17:31:
Bij races op het GP-circuit is T13 van de Nordschleife meestal afgesloten, dan moet je over dat parrallelstrookje wat vroeger de pitlane was.
Was nu gelukkig niet.

Afgelopen zaterdag voor het eerst 2 rondjes gedaan. Was op een trackday al wel eens een rondje meegereden, maar nu helemaal zelf.
Moet zeggen dat de vele rondes in Gran Turismo mij toch wel echt hielpen. Je weet gewoon wat voor type bocht er gaat komen. Daarentegen zijn de hoogteverschillen in zo'n spel totaal niet in te schatten waardoor je in blinde situaties wat extra ruimte houdt.

Van lijnen rijden kwam het eigenlijk niet, meer gewoon in een vlot tempo rond. Eerste ronde als een van de eerste na een baansluiting de baan op, 9:53 gereden, tweede ronde was het duidelijk drukker, toen 9:58min. Kan nog heel wat tijd af als het rustiger is.

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2u4uber.jpg

Banden begonnen vanaf Brunchen ongeveer moeilijk te doen, toen begonnen met name de voorbanden (wat oudere RFT's) duidelijk te smeren. De remmen kregen het halverwege de 2e ronde het wat zwaarder.

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/fkp8hg.jpg

Heb er enorm van genoten, echt gaaf om te doen, maar je merkt gewoon dat je heel veel ervaring nodig hebt om hier stevig door te kunnen rijden.

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/280s4f9.jpg

Nog paar kleine shots achter elkaar gezet, hele ronde kijkt toch niemand. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:30
Ook nog ff gereden zondag 29-09-2013

Afbeeldingslocatie: http://touribilder.de/galerie/albums/12_1411/2909_IMG_7938.jpg

Afbeeldingslocatie: http://touribilder.de/galerie/albums/12_1411/2909_IMG_7940.jpg

Afbeeldingslocatie: http://touribilder.de/galerie/albums/12_1411/2909_IMG_7939.jpg

Het blijft levensgevaarlijk voor motorrijders, maar wel erg spectaculair :)

In 1 ronde 3 x gele vlag en 4 auto's aan stront gereden :9

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Grolsch schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 12:22:
Ook nog ff gereden zondag 29-09-2013

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Het blijft levensgevaarlijk voor motorrijders, maar wel erg spectaculair :)

In 1 ronde 3 x gele vlag en 4 auto's aan stront gereden :9
Mijn motortraining club huurt af en toe de hele baan af om zo het risico te beperken... volgende keer hoop ik mee te kunnen..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:56

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ga binnenkort misschien ook een paar rondjes doen met een Alfa 155 3.0 V6 en een Renault Clio Williams,

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Afgelopen weekend schijnt de Nordschleife er zo uit gezien te hebben :X
Was blijkbaar 4 hele aaneengesloten dagen open voor Touristenfahrten, onder de naam "Green Hell Driving Days"... sja dan ga je snel een soort Karfreitag krijgen, dan komt men van heinde en verre naar de Ring toe. Ofwel, zo'n weekend moet je daar niet zijn!

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1270586_10151886046482450_1049851072_o.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door Knightwolf op 07-10-2013 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dag van de Duitse Eenheid. En op dat soort dagen (Duitse Feestdagen) moet je er gewoon weg blijven ;)

Je moet op dat soort dagen ook niet "gezellig" naar de NL Koopcentra, welke tegen de Duitse grens liggen, willen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-10 20:12
Donderdag is trouwens weer vrij rijden op Zandvoort, heb je gegarandeerd niet zulke idiote rijen en zal het vrij rustig zijn op de baan.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Vrijdag relatief rustig, zaterdag zeiknat (en dus redelijk rustig), zondag stervensdruk en continu dicht, maandag behoorlijk rustig.

Ik vond het wel meevallen, niet dat ik een rondje zelf heb gereden (wegens aaneenvolgend; ruk besturing, lekkende stuurbekrachtiging, afgebroken schakelpook), maar ben wel een aantal rondjes mee geweest.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Afgebroken schakelpook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Yep, wilde even terugschakelen om een auto in te halen op weg naar de ring, lag het ding opeens in 2 stukken....
Afbeeldingslocatie: http://www.zeke.nl/hosting/harrie/520i/1UZFE/Japansetroep.jpg

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Haha, dat zie je ook niet vaak. Sommige mensen betalen goud geld voor short shifter, dan is dit wel goedkoper :+
Wel raar dat zoiets afbreekt. Komt wellicht wel door al het sportief gebruik. Ook wel eens gehoord van een auto waar op het circuit de stuurinrichting afbrak. Gewoon overmatig raggen, gaat alles wel een keertje begeven. Maar dat verwacht je echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Dit was gewoon een baggerslecht gelaste creatie van een vorige eigenaar van die bak ;)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
En dan ook nog een motor en bak die niet in die auto horen, toch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:18
Ik las op de site van het AD onderstaand bericht.
De ADAC, de op een na grootste automobielclub ter wereld, wil de Nürburgring kopen. Het legendarische circuit in de Eifel verkeert in financiële problemen.
De 'Duitse ANWB' bevestigde maandag bij monde van Lars Soutschka, verantwoordelijk voor de racesport, dat een 'vrijblijvend bod' is uitgebracht om inzicht te krijgen in de boeken.

ADAC maakte bekend alleen op te treden in zijn poging de Nürburgring over te nemen. Er waren speculaties over een samenwerkingsverband met de Duitse automobielindustrie.

[ Voor 4% gewijzigd door jeronimo op 11-11-2013 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:28

Chakotay

Lick here to continue

*trap*

En weer een bod, deze keer Bernie Ecclestone. Stukje op Reuters. Ik weet niet echt wat ik daarvan moet denken... :X

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-10 11:13
Dat straks alle kijkplaatsen bij de ring ook achter een decoder komen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

...Dat verhaal heb ik al veel eerder gehoord, is dit een nieuw bod, of een krant die zwaar achter de feiten aanloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil nog wel een keer mijn V70 T5 daar loslaten, kijken wat ie echt kan. Ik vind de Nederlandse snelweg niet echt de geschikte locatie daarvoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ja duw hem daar lekker in de vangrail haha.Nederlandse snelweg is daar een stuk veiliger voor, want de ring op hoge snelheden rijden vergt nogal wat kunst. Plus de vangrail is dichtbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:05:
Wil nog wel een keer mijn V70 T5 daar loslaten, kijken wat ie echt kan. Ik vind de Nederlandse snelweg niet echt de geschikte locatie daarvoor :)
De Ring is wel de laatste plaats waar je een auto gaat 'loslaten'. Als je dat doet duw je 'm gegarandeerd de vangrail in en dat is een bijzonder kostbare zaak.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ken de baan niet echt inderdaad, maar een aantal leuke tussensprintjes moeten daar toch wel kunnen?
Constant 250 rijden kan ik op de autobahn ook wel ;)
Vangrail vermijden is wel prio nr.1, ooit een keer een crash compilation zitten kijken. Er hoeft inderdaad niet veel te gebeuren voordat je de rail aan het knuffelen bent

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2014 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Persoonlijk zou ik me meer richten op de lijnen en bochten, en niet zozeer op de tussensprints bij een eerste ronde. Vooral de diversiteit aan grip van het asfalt is echt enorm.

En het zijn niet alleen de achterwiel-aandrijvers die dwars gaan:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 20:31:
Ken de baan niet echt inderdaad, maar een aantal leuke tussensprintjes moeten daar toch wel kunnen?
Constant 250 rijden kan ik op de autobahn ook wel ;)
Vangrail vermijden is wel prio nr.1, ooit een keer een crash compilation zitten kijken. Er hoeft inderdaad niet veel te gebeuren voordat je de rail aan het knuffelen bent
Klinkt heel stom, maar ik heb een bepaalde route die ik heel goed ken, die 's avonds laat echt uitgestorven is en waar je echt heel goed kunt rondblazen en loggen om je auto uit te proberen. Geloof mij maar dat dat op de ring niet handig is. Tussensprintjes kan op de weg ook wel, enige nadeel is dat op de ring achter een blinde heuvel een goeie bocht kan zitten of noem maar op. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:31

vhal

ಠ_ಠ

Cheesy schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 20:59:
Persoonlijk zou ik me meer richten op de lijnen en bochten, en niet zozeer op de tussensprints bij een eerste ronde. Vooral de diversiteit aan grip van het asfalt is echt enorm.

En het zijn niet alleen de achterwiel-aandrijvers die dwars gaan:
[video]
Zijn de bestuurders in dit soort compilaties net iets teveel zelfverzekerd of is de baan en het asfalt nou echt lastig/moeilijk? Bij sommige denk je echt hoe ze het voor elkaar krijgen... :X

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:54
De voorwielaandrijvers gaan dwars omdat ze hun gas loslaten.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja uit schrik is dat niet zo verwonderlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

vhal schreef op zondag 19 januari 2014 @ 10:09:
[...]
Zijn de bestuurders in dit soort compilaties net iets teveel zelfverzekerd of is de baan en het asfalt nou echt lastig/moeilijk? Bij sommige denk je echt hoe ze het voor elkaar krijgen... :X
Sommige stukken asfalt zijn gewoon spek en spekglad als het regent, dan ga je dr met een bizar laag tempo overheen (nog niet de helft van wat je op droog zou doen) en glibber je nog weg.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-10 23:18
En er zijn ook zat auto's die vloeistoffen verliezen (ooit verloren hebben), dat helpt ook niet mee. Het asfalt is op sommige stukken zo verschrikkelijk vaak opgelapt dat het geen geheel meer is, dat merk je vooral als het nat is. Wat 4x2 ook zegt, het is soms zo glad dat het lijkt alsof je een noodstop maakt op een zebrapad, met sneeuw :P

Als je ook dat ene fimpje bekijkt zie je mensen echt met zeer lage snelheid al helemaal wegglijden. Hoe dan ook, de ring is mooi om eens te rijden, te ervaren, je auto uitproberen kan je beter op de wegen rondom de ring doen. Die wegen zijn sowieso een stuk overzichtelijker, voorzien van fatsoenlijk asfalt en borden die aangeven dat er een bocht aan komt ;)

Dat wil niet zeggen dat ik hard rijden op de openbare weg promoot :)

[ Voor 4% gewijzigd door ConZito op 19-01-2014 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Precies, die gladheid, voor mij geen Ring meer met nat of zelfs maar vochtig wegdek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

+1, ik zou juist zorgen dat je je auto ergens anders al uitgeprobeerd hebt voordat je ermee de ring op gaat. Doe anders een keer mee met een vrijrijden-sessie op Zandvoort of Assen. Dat gaat allemaal een stuk gecontroleerder, en vooral Assen heeft stukken beter asfalt en ruimere uitloopzones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Dubbelpost, maar aangezien mijn vorige reactie bijna 2 maanden oud is toch even in een nieuwe:

Er is eindelijk een koper voor de Nordschleife (en alles eromheen), de Capricorn Group. Lijkt me redelijk nuttig, dit is een Duitse club die autoonderdelen produceert, al faciliteiten bij de Nurburgring heeft en de Nordschleife regelmatig voor tests gebruikt. Ze zijn van plan om de huidige activiteiten incl Touristenfahren door te laten gaan en zelfs uit te breiden.

Ik ben zeer benieuwd, dit is in ieder geval een stuk beter dan dat het in handen van Mr. E. komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik las ook dat het dan niet meer als openbare weg te boek komt. Dus geen verzekering op de ring, geen stivo vereisten.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Dat lijkt me eigenlijk alleen maar positief... Was er uberhaupt nog een verzekering die geen Nordschleife-clausule had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Laatst online: 11:42
Ik ben benieuwd inderdaad wat het gaat brengen..

Overigens ben ik binnenkort mogelijk een dag in de buurt van de Ring maar er is dan niets te doen, ook niet volgens de kalender van de website van de Ring. Is het uberhaupt de moeite toch even te gaan kijken? Trackdays staan tegenwoordig ook in de kalender vermeld maar testdagen natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:54
Joah, het is altijd leuk om de ring zelf te zien. Het complex eromheen (museum e.d.) zijn waarschijnlijk wel geopend, en met een beetje geluk testen fabrikanten hun auto's op de Nordschleife. Leuk om die gecamoufleerde auto's te zien rijden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Nu online
Ik ga aanstaande 28 juni naar de Ring voor een meeting (Mighty Car Mods meeting voor diegene die het willen weten). Een paar voorzichtige eerste rondjes rijden is wel de bedoeling.

In NFS Shift rij ik 6:43, dat ga ik dan niet proberen, als ik filmpjes zie op Youtube van mensen die er rond rijden, lijkt het in het echt ook totaal niet op de baan in Shift.

Uiteraard moet ik zien dat mijn auto technisch in orde is voor ik de baan op ga (er staan een aantal grote reparatie's in de planning en in mei moet de auto voor APK). Iemand verder nog tips?

Ik zie her en der bijvoorbeeld borden staan met snelheidslimieten, maar nog nooit gezien (op Youtube dan) dat iemand zich daar aan houd, wat is daar de bedoeling van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Chakotay schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 15:36:
Dat lijkt me eigenlijk alleen maar positief... Was er uberhaupt nog een verzekering die geen Nordschleife-clausule had?
Het betekend niet alleen dat eigen schade niet vergoed wordt, maar ook de aansprakelijkheidverzekering komt te vervallen. Dus als iemand anders een ongeval veroorzaakt waardoor jij schade oploopt heb je pech. Denk hierbij aan de idiote engelsen die niet schromen mensen van de baan te drukken, of de vele eikels die doorrijden met een vloeistoflek.
FastFred schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 16:56:
Ik ga aanstaande 28 juni naar de Ring voor een meeting (Mighty Car Mods meeting voor diegene die het willen weten). Een paar voorzichtige eerste rondjes rijden is wel de bedoeling.

In NFS Shift rij ik 6:43, dat ga ik dan niet proberen, als ik filmpjes zie op Youtube van mensen die er rond rijden, lijkt het in het echt ook totaal niet op de baan in Shift.

Uiteraard moet ik zien dat mijn auto technisch in orde is voor ik de baan op ga (er staan een aantal grote reparatie's in de planning en in mei moet de auto voor APK). Iemand verder nog tips?

Ik zie her en der bijvoorbeeld borden staan met snelheidslimieten, maar nog nooit gezien (op Youtube dan) dat iemand zich daar aan houd, wat is daar de bedoeling van?
Er staan genoeg tips in dit topic; maar een paar om in gedachten te houden;
- Het is geen race, rij voor je plezier, niet voor de snelste tijd
- Rij eerst met een ervaren persoon mee, en neem een ervaren persoon mee als je zelf gaat rijden
- Denk niet dat je het circuit kent omdat deze in spel X zit
- Lees dit: http://www.nuerburgring.d...fahrten-nordschleife.html
- Zet dit nummer in je mobiel: 08000 302 112
- Ga na of je de consequenties kunt dragen/aanvaarden als het wel mis zou gaan

[ Voor 54% gewijzigd door Gisae op 12-03-2014 17:04 ]

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Nu online
Dat tweede punt gaat een probleem zijn, op één persoon na zijn we allemaal niet bekend met het circuit. Eerst een ringtaxi nemen dan?

[ Voor 11% gewijzigd door FastFred op 12-03-2014 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-10 23:55
Nee dat hoeft ook niet maar rij rustig en kijk wat vaker in de spiegels..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 05-10 21:44

Sick Nick

Drop the top!

Sowieso leer je daar 0,0 van, die ring taxi gaat zo ranzig veel harder over de baan dan jij ooit gaat kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Gewoon rustig aan doen, ervaren persoon hoeft niet perse (ik moedig ook nooit iemand aan om harder te gaan, ik zeg alleen 'remmen' of 'iets langzamer' )
Mijn eerste rondje was met de motor (en voor de hele top gear hype), ik had geen flauw idee hoe de hele baan liep en ik ben er toch heel vanaf gekomen.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Laatst online: 11:42
Ik heb ook 2 rondjes gedaan zonder 'ervaren' persoon en ook heelhuids er vanaf gekomen. Belangrijk is dat als denkt dat het te snel gaat, je dan ook daadwerkelijk rustiger doet. Ben je bang dat je remmen het gaan begeven, geef dan niet volle bak gas op de rechte stukken. Daarmee hoef je niet zo hard in de remmen, hoef je niet zo hard in te sturen, hoef je weer wat minder op te letten, heb je weer wat meer tijd etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10 20:13
Je moet zoiets gewoon een keer gedaan hebben/meegemaakt hebben. Ik heb daar ook één rondje gereden. Ik wist ook niet precies hoe of wat, ben gewoon gaan rijden. Heb zo veel mogelijk rechts gehouden, als je ziet dat er een snellerik aan komt gewoon een beetje aan de kant gaan.
Het is wel verleidelijk om hard te gaan rijden, maar neem maar van mij aan, als je met 160 op een bocht af komt, en dan gaat remmen, dan knijp je hem wel, want dan kom je er hééél snel achter dat je remmetjes toch wel erg snel gaan faden!
Dus je kan best een keer door trekken, maar rem toch ruim van te voren af en liever die bocht rustig in en hard er uit, dan hard er in en er vervolgens uit vliegen.
En ja, er rijden ook huisvaders in stationwagons en campers, maar ook echte circuit ridders, dus zou wel uitkijken.
Sowieso om het een keer te zien is al leuk om een keer mee gemaakt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 12:54
Ik heb ook 2 rondjes gereden zonder dat er een ervaren persoon naast mij zat. Ik kende de baan alleen uit GT5. Maar wat eX0duS ook zegt,het is niet leuk om je remmen na een paar bochten al te voelen faden :P. Je kan het beste aan het begin gewoon rechts houden zodra het snellere werk er aan komt, lekker rustig door de bochten gaan en je meer concentreren op de lijnen rijden ipv echt hard te rijden.

M'n eerste ronde duurde ook ruim 14 minuten :+. 2e rondje ging, met één man meer in de auto, rond de 12 minuten. Veel harder durf ik eigenlijk ook niet te gaan, maar nu had ik ook niet de snelste auto (Peugeot 306 met een whopping 90pk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10 14:49

DaWaN

'r you wicked ??

Vandaag voor het eerst op de ring geweest.
Het weer was perfect en ik heb in totaal twee ronden gereden.
Beide rondes rond de 10:45 BTG incl 20km/u gele vlag op flugplatz, niet echt over om naar huis te schrijven.
In mijn allereerste ronde werd ik zelfs opgehouden door een tweetal Porsche 997 Turbo's :X
Hoe moeilijk kan het zijn om een Civic met 140pk en straatbanden voor te blijven 8)7
Maargoed, leuk was het zeker en de overgebleven 2 rondes worden dit jaar sowieso nog opgemaakt :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ben er weer eens 4 dagen geweest, bij gebrek aan beter met mn dagelijkse zeepkist.
Dit keer zonder allerlei motorstoringen en met de beschikking over de volle 115pk (ipv 50)
Beste rondje van het weekend, heb er ook maar 6 gereden omdat het ding toch niet zo heel erg interessant is verder.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Plaatje bij het praatje:
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2vt9kja.jpg
Deze week even een video'tje in elkaar draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
4x2 schreef op maandag 21 april 2014 @ 20:32:
Ben er weer eens 4 dagen geweest, bij gebrek aan beter met mn dagelijkse zeepkist.
Dit keer zonder allerlei motorstoringen en met de beschikking over de volle 115pk (ipv 50)
Beste rondje van het weekend, heb er ook maar 6 gereden omdat het ding toch niet zo heel erg interessant is verder.

[video]
Ik tijd opschrijven bij Bridge.
Helemaal uitkijken tot Gantry. Tijd opschrijven. Tijd uitrekenen. 9:40
Speel ik verder af, zeg je superdroog: 9.39. Alle moeite voor niets ;)

Maar netjes gereden hoor met een 316ti! Zit toch een 1.8 liter in?
Heb 'm gereden met een 1.6 147 en een 116i maar kwam lang niet in de 9 minuten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Racechrono stond aan ;) (die schatte op basis van de andere 5 rondjes in dat er een 9:25 in moest zitten, maar ik had altijd wel een vorm van fikse tijdvertraging dr in zitten)
1.8 ja, 1320kg en een gasbom in de kofferbak (welke ?)
Rechtuit is het ding geen zak waard, maar in de bochten valt er niks van te zeggen en de remmen zijn (sinds ik alles vervangen heb) ook prima.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Ideaal. Vorige keer dat ik reed deed Harry's laptimer het op 1 of andere manier niet... Vind het ook een vaag programma. Nooit echt goed kunnen proberen.

M'n vorige auto was een 147 1.6 TS. M'n huidige auto is een 116i
Ben benieuwd wat ik daar mee moet kunnen rijden. Vorige keer was het niet zo'n succes want toen werd ik er bijna afgereden...

Heb het idee hoe ouder ik wordt, hoe minder snel ik durf |:(
M'n vriendin durft niet meer mee na het zien van alle crash-filmpjes op YouTube :+

[ Voor 8% gewijzigd door Cheesy op 22-04-2014 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Het is vooral gewenning. Heb zelf tijden een oude diesel gereden, waarna ook een traag hatchbackje. Toen m'n MR2 weer van stal kwam na jaren, durfde ik toch niet meer zo hard te rijden, was het simpelweg niet gewend. Maar dan merk je weer hoe stabiel de auto op de weg ligten rij je weer hard voor je het weet. Circuit rijden moest ik ook weer oppakken, en heb nog steeds gigantische ruimte voor verbetering in m'n lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Video van mijn 2e ronde ooit op de ring:

[ Voor 12% gewijzigd door DaWaN op 23-04-2014 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-10 17:18

MadMan

What the....

Ik wilde hier een reply typen over hoe onverstandig het is op die manier te rijden als je er pas net komt, maar ik zal het maar niet doen :P

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantasmagoria
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-04-2024
Niet dat ik nu meteen een rondje wil gaan rijden met mijn daily drive maar hoe zit dat met de verzekering?
ik lees dit
Normal, non-racing, non-timed driving accidents should be covered by driver's insurance, but it is increasingly common for UK insurers especially to insert exclusion clauses that mean drivers and riders on the Nürburgring have third-party coverage only[citation needed] or none at all.
vraag me dus af hoe dat met een NL verzekeraar gaat. En "non-racing" is blijkbaar gedekt, maar je gaat daar toch heen om hard te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

De gemiddelde verzekeraar probeert op welke manier dan ook onder uitkeren uit te komen en heeft hiervoor een clausule in zijn voorwaarden opgenomen. De meesten noemen de ring een circuit.
Zoek dus in je polisvoorwaarden en je hebt je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mijn AA (wegenwacht) fine print had de ring ook expliciet vermeld als een exclusion als cover...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantasmagoria
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-04-2024
In de papieren polis kon ik het zo gauw niet vinden. Wel op internet (uiteraard :) ) Blijkbaar hoeft de Nurburgring niet expliciet uitgesloten te worden om als zodanig uitgesloten te zijn van dekking..

Overigens gaat het niet alleen om je wagen alleen natuurlijk. Ook WA kan van belang zijn. En in NL zijn de maximaal verzekerde bedragen niet zo heel hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
DaWaN schreef op woensdag 23 april 2014 @ 08:48:
Video van mijn 2e ronde ooit op de ring:
[video]
Volgens mij ken je de baan wel iets van spelletjes ofzo, dat is positief!
Het lijkt voor mij alsof de auto en/of bestuurder zich vrij nerveus gedraagt tijdens het schakelen.
Aan het begin volgens mij ook een aantal bochtjes in z'n 2, wat echt niet nodig is.
Vooral het vermogen dat bij downshift loskomt kan wel eens tricky worden als de baan glad is (olie/regen/zand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

Hmm, zolang ie niet in bochten terugschakelt is het toch prima? Vermogen dr op houden in de bocht in een FWD is juist goed, dan kan de achterkant dr niet uit schuiven. (Dat is iets waar mijn auto nogal een handje van heeft als het nat is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

@MadMan:
Ik heb naar mijn idee vrij veilige lijnen gereden, af en toe stuur ik wat vroeger en harder in dan nodig zoals bij Breidscheid waardoor het vrij dramatisch klinkt. Naar mij idee wordt het nergens echt link, maar commentaar is altijd welkom imho :) Lijnen en bochtensnelheden ken ik wel een beetje van GT, Forza, rFactor, GTR evo etc.

@KeesB / AlexB
Het commentaar van Kees klopt wel hoor, Bij Hocheichen hangt het blok zelfs in zijn begrenzer dus daar had ik makkelijk in zijn 3 doorheen gekund. Nadeel van dit blok is dat het maximaal koppel er volgens mij zo rond de 5500rpm uitkomt en de limiter staat al op 7200rpm. Ook zijn de huidige versnellingen ondanks de 1.3 bak nog steeds te lang. Dit zie je vooral bij Ex-Muhle en bij Kesselchen, daar valt het ding volledig dood. Schakelen en gasgeven moet ik wel beter gaan doen hoor, ik kan niet heel-and-toe'en en ik bedien het gaspedaal redelijk binair. Probleem van deze Civic is dat het onderstel flink op onderstuur is afgesteld en je dus niet afgestraft wordt voor dat soort lompheid. Meer seat-time nodig om dat te leren dus ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
AlexanderB schreef op woensdag 23 april 2014 @ 19:40:
Hmm, zolang ie niet in bochten terugschakelt is het toch prima? Vermogen dr op houden in de bocht in een FWD is juist goed, dan kan de achterkant dr niet uit schuiven. (Dat is iets waar mijn auto nogal een handje van heeft als het nat is)
Dat hoor je mij ook niet zeggen hè ;)
Maar bochtjes in z'n 2 is gewoon (bijna) niet nodig. Je auto klapt bijna direct in de begrenzer, en dan moet je alsnog schakelen in de bocht.
Waar ik persoonlijk z'n 2 gebruik is bij Adenauer Forst en na Breidscheid. Anders komt 'ie niet van z'n plek ;)
DaWaN schreef op woensdag 23 april 2014 @ 19:56:
Schakelen en gasgeven moet ik wel beter gaan doen hoor, ik kan niet heel-and-toe'en en ik bedien het gaspedaal redelijk binair.
Als je dat vlot en veilig lukt, scheelt dat inderdaad! Lukt ook niet altijd even goed met elke merk auto.
Volgens mij heeft je koppeling ook een vrij abrupt 'aangrijppunt'.

Misschien dat ik deze zomer weer eens een ronde waag. Heb nu een mooie wide angle dashcam, dus betere beelden ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Cheesy op 23-04-2014 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door Cheesy op 23-04-2014 19:59 . Reden: double post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

@MadMan:
Lijnen en bochtensnelheden ken ik wel een beetje van GT, Forza, rFactor, GTR evo etc.
Ik pak even dit stukje eruit omdat dat het belangrijkst is.
Het "probleem" is inderdaad dat je denkt de baan te kennen uit die games/sims. Echter ken je alleen de juiste bochtvolgorde. Dat is heel handig op de diverse blinde stukken en om de baan vers in je geheugen te houden, maar verder niets.
Met andere woorden, je kent de baan helemaal niet en rijdt nu alsof dat wel zo is. Je rijdt gewoon gevaarlijk op deze manier en naar mijn mening heb je heel veel geluk gehad. Op een paar plekken doe je dingen die je in zo'n game/sim prima kunt doen maar die je irl het best achterwege kunt laten.

Mijn advies, rijd een stuk rustiger, in elk geval niet op de limiet van je auto zoals je dat nu deed. Blijf voorlopig ook van curbstones af zolang je niet zeker weet waar dat wel of niet kan. Rijd een rondje of 50 op een normale manier hard, niet alsof je op een circuit zit. Je hebt op de manier zoals je het nu rijdt al je aandacht bij je eigen rijden en de baan en kunt daardoor niet genoeg op de rest letten, zoals heel duidelijk was bij dat momentje achter die tt.
Ikzelf heb er al honderden ronden irl afgelegd en ga binnenkort na een lange tussenpauze ook weer beginnen, maar dan zal ik de eerste ronden ook weer rustig doen om alles te verkennen. Waar je hoeveel grip hebt is in een sim niet te leren en veranderd over de jaren ook, dus het is een stuk gezonder eerst op een manier te verkennen waarin je ook de ruimte en tijd gaat hebben eventueel je eigen fouten en die van anderen op te kunnen vangen.
Dat heeft tijd nodig en kost geld, maar is beter dan jezelf de pleuris in te rijden. Als je het mij vraagt is dat precies wat je gaat doen als je door blijft rijden zoals je dat nu doet.

Dit is allemaal niet bedoeld om je af te zeiken, de grond in te praten of welke andere negatieve manier dan ook, maar als tips zodat je veel langer en veel meer plezier van deze prachtige baan, je gezondheid en je auto kunt hebben. Lees ook vooral dit hele topic eens door en bekijk de links die erin staan goed. Er staat hier een hele hoop erg nuttige info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ik zit nergens in zn 2, met mn E28 gebruikte ik die ook nooit, de extra rust die de hogere versnelling geeft kun je mooi in de bochtensnelheid steken.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

@KeesB / AlexB
Het commentaar van Kees klopt wel hoor, Bij Hocheichen hangt het blok zelfs in zijn begrenzer dus daar had ik makkelijk in zijn 3 doorheen gekund.
Ah, ik zat het filmpje zonder geluid te luisteren, dat was me (dus) niet opgevallen.
Schakelen en gasgeven moet ik wel beter gaan doen hoor, ik kan niet heel-and-toe'en en ik bedien het gaspedaal redelijk binair.
Over het algemeen geld dat als je minder binair met het gas omgaat, dat de corner-exit minder onderstuurd word, geen idee of dat bij jou het geval is. (En/of dat het veel helpt bij die auto.)
Relatief veel onderstuur is op zich niet zo erg, ik durf met mijn hok de 'ring eigenlijk niet op omdat ik bang ben dat de achterkant dr weer uitvliegt, dat is hier op 't klaverblad iets minder erg om het gras in te gaan, dan 1500 euro de meter aan vangrail te moeten lappen.

Also, moet je met mijn auto gaan rijden, die gaat voelbaar minder hard als je het gas volledig intrapt. Heeft blijkbaar invloed op de ontstekingstiming, op zich wel grappig. :/
Cheesy schreef op woensdag 23 april 2014 @ 19:56:
Dat hoor je mij ook niet zeggen hè ;)
Maar bochtjes in z'n 2 is gewoon (bijna) niet nodig. Je auto klapt bijna direct in de begrenzer, en dan moet je alsnog schakelen in de bocht.
Denk dat het meeste/alles op de ring wel in z'n 3 en hoger kan?

Anyway, ik reageerde eigenlijk (vooral) hierop:
Cheesy schreef op woensdag 23 april 2014 @ 19:28:
Vooral het vermogen dat bij downshift loskomt kan wel eens tricky worden als de baan glad is (olie/regen/zand).
Een beetje vermogen dr op, en zo veel mogelijk als reserve is juist goed in bochten, zeker met FWD. Maar dan moet je wel gaspedaalcontrole hebben ja. :)

[ Voor 3% gewijzigd door AlexanderB op 23-04-2014 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Iets anders aansnijden zoals je gewoonlijk gewend bent, en je bent de klos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Maar het is toch mooi dat je bij een gemiddelde FWD juist die achterkant een beetje los kunt maken? Met lift-off overstuur. Niet dat je meteen dwars door de bocht hoeft, maar het geeft je wel wat mogelijkheden.
Verder kun je zo'n Civic denk ik wel anders laten gedragen door aan de ophanging te sleutelen, bijvoorbeeld door voor en achter andere (afstelbare) anti-rol-bars erin te hangen.

Hoe dan ook, met mijn MR2 (voornamelijk op zandvoort) laat ik ook wel eens op een tactisch moment de koppeling schieten (bij de Audi S bocht bijvoorbeeld) zodat ik hem mooi de bocht in kan draaien. Ook handig als je soms net even iets te hard aankomt, iets harder dan je van plan was.

Ik maak zelf ook nog wel eens de fout om terug te gaan naar z'n 2 wanneer dit niet nodig is. Het voelt wel lekker als je in de bocht zit, en de bocht uit gaat, maar dan moet je toch vrij snel weer schakelen. En als je dan bedenkt dat je in z'n 2 niet het volledige vermogen kon aanspreken (vanwege de bocht) had je inderdaad beter in z'n 3 kunnen blijven.

[ Voor 20% gewijzigd door !null op 24-04-2014 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
De meeste verzekeraars hebben zoiets in hun polis staan (allsecur):
In de volgende situaties betalen wij niet voor schade of krijgt u geen hulp van ons:
• Als u uw auto gebruikt voor wedstrijden, op een (straat)circuit, voor verhuur, rijles, leasing, koeriersdiensten of om personen en zaken tegen betaling te vervoeren.

[ Voor 8% gewijzigd door Viper® op 02-05-2014 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

De ring wordt vaak apart benoemd omdat het eigenlijk een tolweg is... Staat bij mij sinds een jaar of 2-3 in de voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Viper® schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 17:45:
In de volgende situaties betalen wij niet voor schade of krijgt u geen hulp van ons:
• Als u uw auto gebruikt voor wedstrijden, op een (straat)circuit, voor verhuur, rijles, leasing, koeriersdiensten of om personen en zaken tegen betaling te vervoeren.
Hé, toen ik nog bij Allsecur zat stond het anders:
In de volgende situaties betalen wij niet voor schade of krijgt u
geen hulp van ons:
• Als u uw auto gebruikt voor wedstrijden, verhuur, rijles,
leasing of om personen tegen betaling te vervoeren.
http://www.allsecur.nl/au...file/Polisvoorwaarden.pdf
vs
http://www.allsecur.nl/au...olisvoorwaarden%20006.pdf

Mijn huidige verzekeraar noemt 'm niet:
Schade die ontstaan is:
- Door een bestuurder die geen toestemming van u had om met de auto te rijden;
- Door een bestuurder die niet rijbevoegd is. Bijvoorbeeld als deze geen geldig rijbewijs heeft, of als er sprake is
van een ontzegging van de rijbevoegdheid.
- Door deelname met uw auto aan officiële wedstrijden.
- Tijdens verhuur of leasing van de auto.
- Tijdens gebruik van de auto als taxi, lesauto of commercieel goederenvervoer.
- Door opzettelijk onrechtmatig ten opzichte van personen of eigendommen doen of laten van een verzekerde.

[ Voor 56% gewijzigd door Cheesy op 03-05-2014 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Even een mooie video :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:31

vhal

ಠ_ಠ

Zou hij een natte broek hebben na die correctie? :+

Vraag me af wat de meerwaarde is van zo'n helm in een standaard hok zonder rolkooi en/of meerpuntsgordel.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Dat je hoofd niet vol met rondvliegende meuk zit en iets beter beschermd is als de auto platgevouwen wordt.
Dat het volgende probleem een gebroken nek is is dan jammer, de kans dat je daar relatief weinig aan over houdt is groter dan als je hoofd geplet wordt tussen 2 stijlen ofzo.
Het is in de meeste gevallen wel veiliger (dr zal vast wel eoa freak accident mogelijk zijn waarbij je met helm dood bent waarbij het zonder overleefd zou hebben, maar goed)

leeg

Pagina: 1 ... 22 ... 25 Laatste