Nordschleife openbaar?

Pagina: 1 ... 3 ... 25 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AkroBatik schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 11:54:
[...]

Dan doe ik iets verkeerd. Ik ben gemiddeld 300 euro kwijt voor 2 dagen met niet meer dan 1 of 2 rondjes ronden.

Mja al gauw 1000 km aan brandstof
Overnachting in hotel a 40 euro.
Eten a 50 euro voor 2 dagen ofzo.
42 euro voor 2 rondjes.
En dan de lekkere duitse donkere witbiertjes.
Het is voor mij 300km heen en terug (joh) met een auto die 1 op 12,5 doet gemiddeld.
Overnachtig hotel dat weekend was 30 euro incl. ontbijt op 1,5 km vd Ring af (Pension Alte Sudschleife).
Eten bij Hannes, ook niet erg duur, en snacks halen bij de Lidl vlak na de Tinq.
4 ronden kaart a 60 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 23:23

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

De paar keer dat ik er geweest ben, ben ik er niet alleen voor de ring, maar ook voor een weekend weg. Dus er is wel een hoop kijken langs de baan bij. Maar slapen doen we altijd bij hotel "zum wildenes schwein" in adenau. Ik vind het wel fijn dat je dan in adenau zit, dus dat je lekker kan gaan eten en daarna wat kan gaan drinken in de kroeg daar aan de overkant van het hotel. Dat hotel kost geloof ik 40/45 euro per nacht. Vrij prijzig maar wel prettig. Het vrouwtje begint ons ook te herkennen en wil ook absoluut geen fooi aannemen :P

Avond eten doen we meestal wat verder op in de Hauptstraße. Dat is niet al te gek duur en niet verkeerd. Vooral de peppersteak vind ik goed. Met mooi vind ik het dan lekker om tot laat op het terras te zitten bij Hotel Blaue Ecke en mocht het echt laat worden dus naar de kroeg aan de overkant. En dat allemaal op loopafstand.

En kijken vind ik het leukste bij adenauer forst. Wel een aardig stuk berg op, maar zeker de moeite waard.

Zoetermeer -> Adenau is rond de 350 kilometer. Dus 750 km ben ik sowieso al kwijt aan de reis. 2 rondjes ring is al 800 km. En met rondrijden daar in de berg (start-finish -> hannes) en naar de hohe acht om foto's te maken etc. En verder nog wat rond rijden, dan loopt het hard met de km's :P
_Drake_ schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 12:00:
Goed plan, sowieso wil ik het liefst een weekendje (gerolstein is erg goedkoop en goed met overnachten :) )
Ik vind het altijd fijn om op een zondag en een maandag te gaan. Op zondag is het heel relaxed rijden door Duitsland om dat er geen vrachtauto's rijden. Op zondag is het ook altijd leuk kijken langs de ring. Op maandag is het meestal wat rustiger op de baan maar is hij in het hoogseizoen wel open van 13 tot 19 uur. Dan vind ik het wat leuker om zelf te rijden. Je hebt je aandacht hard zat nodig, hoe drukker hoe vervelender.

[ Voor 33% gewijzigd door AkroBatik op 27-06-2008 15:24 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 05:30

MadMan

What the....

Knightwolf schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 05:54:
OMG, da's toch wel erg, als je jezelf een limiet voor 1000 euro per maand moet opleggen :X 8)7
Mjah, mijn auto loopt op normale straten 1:10 ongeveer en op de ring ongeveer 1:6,5 dus dat helpt ook al. Daarbij heb ik een jahreskarte en kan ik dus rondjes rijden zoveel ik wil.
Als je kijkt dat jullie ongeveer 150 per dag kwijt zijn en je weet dat ik er _veel_ dagen per maand ben dan valt dat nog best mee. Daarbij is dit de enige hobby die ik heb die echt veel geld kost, dus dat scheelt ook.

Ff een health update van mij ivm mogelijkheid tot ringen:
Mijn bloed klopt niet helemaal, te weinig foliumzuur en ijzer. Daarom ben ik nu nogal slapjes en ziekjes. Echter heb ik supplementen gekregen die me binnen een aantal dagen weer op pijl zouden moeten brengen volgens de dok. Als alles meezit ben ik dus gewoon op de ring vanaf 1-7-'08.

* MadMan heeft trouwens een nieuwe FIA goedkeur 12-punts gelaste rolkooi besteld :9

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Mja op de ring is er tegenwoordig toch een hele hype rond de tüv goedgekeurdheid van bepaalde parts.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 16:00

DinX

Motormuis

AkroBatik schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 00:02:
Mja op de ring is er tegenwoordig toch een hele hype rond de tüv goedgekeurdheid van bepaalde parts.
In heel Duitsland moet dat toch ?

Zo pesten ze de motoren in de Eifel ook altijd, vooral op uitlaten. Geen CE-keur -> motor laten staan. Wel CE-keur maar dB-killer eruit -> laten staan,...
Dus als je wat modificaties hebt zonder CE-keur kan de politie je in principe al de auto/motor laten takelen tot over de grens.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

Ze mochten je niet meer laten staan geloof ik.
Waren ze voor op de vingers getikt door de EU.
Meen ik ergens een tijdje terug ooit eens opgevangen te hebben :P

En wat stook ik dr door ?
1000km (200km enkel vanaf Eindhoven, ringrondjes + daar rondrijden, ga altijd maar uit van 1000km)
Ong 100e zowel met de auto (lpg) als de motor (benzine).
8 ronden is toch wel de minimale doelstelling als we dr weer 3 dagen zijn (of dat lukt is een 2e :P)
Camping 15e per nacht ofzo incl ontbijt (viktoria station in altenahr)
Verder eten is misschien 50e voor 3 dagen en verder geef ik dr ook eigenlijk niks uit.

Naja, laatste weekend met de motor heeft me iets van 300-350 gekost geloof ik, scheelt dat ik dr maar een keer of 3-4 per jaar een lang weekend zit (za aankomen, zo kijken + rondjes om op de foto te komen, maandag rijden).

Ach, het is duur zat, maar ga verder niet/zelden op stap en ik vermaak me prima dus ik vind het prima.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

AkroBatik schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 00:02:
Dat geld alleen voor auto's uit Duitsland zelf. Voor auto's uit Nederland gelden gewoon de normale apk en rdw eisen uit Nederland.
Ik heb er een tijdje aan gedacht mijn auto in Duitsland te stallen en te verzekeren, wat als het uiteindelijk zou lukken goedkoper is dan in Nederland. Nadeel is dat de auto dan eerst in geheel originele staat moet zijn, en betreffende dingen als bandenmaat (niet merk!) en dergelijke ook zo moet blijven. Niet echt rendabel dus als je niet met een "lege" basis zonder veel aanpassingen begint.

Zijn er trouwens nog meer mensen die van plan zijn met/rond kerstmis een paar rondjes te maken? Het is dan meestal _erg_ rustig, ook als er geen sneew/ijs/zout ligt.

[ Voor 10% gewijzigd door MadMan op 28-06-2008 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:07
MadMan schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 15:36:
[...]

Zijn er trouwens nog meer mensen die van plan zijn met/rond kerstmis een paar rondjes te maken? Het is dan meestal _erg_ rustig, ook als er geen sneew/ijs/zout ligt.
Kerst 2006...

Ik had van een keer in oktober dat ik daar was nog 1 rondje op m'n 4-rondenkaart over, en was een van de laatste kansen om dat rondje niet weg te gooien. Volgens de weerberichten (zonnig, droog) durfde ik de inschatting te maken dat het wel moest lukken.

Ik had smorgens (al onderweg, vroeg vertrokken) daarheen nog naar de inlichtingen gebeld om te vragen of de Nordschleife open zou zijn, maar de service was zelf gesloten. Daar aangekomen was de Parkplatz wel open, en er waren enkele auto's en marshalls, maar de baan bleek gesloten. Het was wel zonnig en droog, maar volgens de marshalls was het tussen de -3 en -6 en op vele stukken lag veel ijzel door aangevroren mist van de afgelopen nacht.

We hebben toen maar op ons gemakje rondgekeken in de omgeving, om de dag niet helemaal te laten verpesten. Ook her en der te voet de baan op geweest, die was immers toch dicht, wetende dat er toch niet gereden werd.

Heb er nog een hele zooi foto's van, hier een kleine impressie:

Touristenfahrten Parkplats met Marshall / info-gebouwtje

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/th_IMG_2517.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/th_IMG_2520.jpg

Döttinger Höhe, begin van het lange rechte stuk

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/th_IMG_2545.jpg

Pflanzgarten-1

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/th_IMG_2558.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/th_IMG_2555.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/th_IMG_2561.jpg

Eschbach, gezien vanaf Brünnchen

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/th_IMG_2572.jpg

Brünnchen

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/th_IMG_2612.jpg

De aanloop naar Adenau/Breidscheid

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/th_IMG_2637.jpg

Een paar dagen later ben ik alsnog gegaan, op 31 december. Ik had immers dat kaartje nog steeds... laatste dag datie geldig was. Ja ik weet, daarheen rijden alleen al kost meer dan het kaartje waard was, maartoch, wilde gewoon gaan en had er gewoon zin in :P Ik had eveneens smorgens onderweg de info-lijn gebeld, maar wederom nam niemand op, dus wederom een gok. Deze keer pakte het beter uit, en was hij gewoon open. Het was nog een beetje nat van de nacht er voor maar met 7-8 graden in ieder geval geen ijs (was ook voorspeld dus daarom durfde ik die gok te nemen).

Na dat ene rondje heb ik nog een los rondekaartje gekocht, omdat ik helemaal daarheen rijden voor 1 rondje ook weer teveel van het goeie vond :P En daarna nog een 3e rondje. Het eerste van die 3 rondes is ook gefilmd, dat is het filmpje waar ik afgelopen week alle bochtennamen in ge-edit heb.

Maar het klopte idd dat het ERG rustig was, heb volgens mij nog geen 10 auto's gezien die de baan op wilden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ik ben er ook geweest op 30/31 december. Op de 30ste was de baan dicht en zijn we naar het museum geweest. Dit was best aardig om een keer gezien te hebben. De 31ste was hij wel open. Ik was niet met een eigen auto, maar reed met iemand mee. De baan was nat wat hem aardig glad maakte. Ik denk dat we tijdens 2 rondjes 3 auto's gezien hebben. Als kennismaking met de ring misschien wel ideaal. Het gene wat mij steeds terug laat keren is echter voornamelijk het kijken. Dit omdat bij mij simpelweg het geld ontbreekt om het rijden serieus aan te pakken.

[ Voor 8% gewijzigd door AkroBatik op 29-06-2008 10:21 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 14:00
Wil zelf eens de Nordschleife proberen met rfactor maar welke track kan ik dan het beste dl'en van www.rfactorcentral.com? Er staan er een aantal op en weet natuurlijk niet welke het 'beste' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

la_fusion schreef op zondag 29 juni 2008 @ 16:32:
Wil zelf eens de Nordschleife proberen met rfactor maar welke track kan ik dan het beste dl'en van www.rfactorcentral.com? Er staan er een aantal op en weet natuurlijk niet welke het 'beste' is.
Nordschleife 2007, en dan niet 2.21 maar gewoon 2.2. Met 2.21 schijnen er nog wat probleempjes te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het een interresant topic moet ik zeggen en autorijden heb ik altijd wel leuk gevonden. Autoraces kunnen mij meestal wel bekoren, en na toch wat tijd met racesimulatie te hebben doorgebracht vroeg ik me nou wel eens af hoe "the real deal" zou zijn.

Maar Is de Nordschleife nou het enigste "circuit" binnen een redelijke afstand dat openbaar is?
Zelf vind ik de Nordschleife te groot zo op het eerste gezicht. En het feit dat iedereen maar mee kan doen met allerlei klasses aan auto's die tegelijk rijden vind ik niet zo fijn. Veiligheid is niet het sterkste punt van het circuit lijkt mij zo. Daarom vraag ik me af of er nog meer is, of dat de Nordschleife meerdere configuraties heeft, maar zoals ik tot nu toe weet is dat dus niet mogelijk daar? Een paar sites heb ik al doorgelezen waaronder van ene Ben (J.?) maar ben het niet tegengekomen maar misschien mis ik iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 22:48:
Ik vind het een interresant topic moet ik zeggen en autorijden heb ik altijd wel leuk gevonden. Autoraces kunnen mij meestal wel bekoren, en na toch wat tijd met racesimulatie te hebben doorgebracht vroeg ik me nou wel eens af hoe "the real deal" zou zijn.

Maar Is de Nordschleife nou het enigste "circuit" binnen een redelijke afstand dat openbaar is?
Zelf vind ik de Nordschleife te groot zo op het eerste gezicht. En het feit dat iedereen maar mee kan doen met allerlei klasses aan auto's die tegelijk rijden vind ik niet zo fijn. Veiligheid is niet het sterkste punt van het circuit lijkt mij zo. Daarom vraag ik me af of er nog meer is, of dat de Nordschleife meerdere configuraties heeft, maar zoals ik tot nu toe weet is dat dus niet mogelijk daar? Een paar sites heb ik al doorgelezen waaronder van ene Ben (J.?) maar ben het niet tegengekomen maar misschien mis ik iets.
Je kunt ook op de Nederlandse circuits terecht, zoals Zandvoort. Heb daar zelf geen ervaring, maar via Vrijrijden kun je daar recreatief de baan op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Als ik de Youtube-filmpjes van Vrijrijden-sessies zie waar de auto's vier breed over het circuit rijden en veel deelnemers in knakenbakken lijken te rijden dan heb ik mijn twijfels bij deze evenementen. Het lijkt meer op filerijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

Er moet dan wel bij worden vermeld, dat op alle circuits tijdens vrij rijden iedereen en alle klassen ook tegelijk rijden, net als op de Nordschleife. Dat neemt natuurlijk niet weg dat b.v zandvoort een stuk veiliger _kan_ zijn.
Het enige echte nadeel van de Nordschleife is dat het zo'n mooie baan is en zo'n vette ervaring, dat circuitjes als zandvoort er totaal bij verbleken. Zandvoort vind ik na een paar rondjes al saai, de Nordschleife vind ik na ruim 12.000Km nog steeds net zo mooi als in het begin, je blijft er bijleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

MadMan schreef op zondag 29 juni 2008 @ 23:22:
Er moet dan wel bij worden vermeld, dat op alle circuits tijdens vrij rijden iedereen en alle klassen ook tegelijk rijden, net als op de Nordschleife. Dat neemt natuurlijk niet weg dat b.v zandvoort een stuk veiliger _kan_ zijn.
Het enige echte nadeel van de Nordschleife is dat het zo'n mooie baan is en zo'n vette ervaring, dat circuitjes als zandvoort er totaal bij verbleken. Zandvoort vind ik na een paar rondjes al saai, de Nordschleife vind ik na ruim 12.000Km nog steeds net zo mooi als in het begin, je blijft er bijleren.
Zandvoort is veiliger. Vrij rijden ook? Daar heb ik mn twijfels bij. Er zijn eigenlijk geen regels behalve fatsoensregels. En wat kan iemand het schele als hij in zijn al gehavende e30 tegen jouw auto aan rijdt?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

De baan is veiliger, je hebt bijna overal veel uitloop en je vergist je na 2-3 ronden al niet meer zo snel in een bocht.
Of het verkeer veiliger is is maar de vraag :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:45
Vrijrijden valt wel mee, maar je moet op slimme tijden erheen gaan.Ja er rijden mensen met knakenbakken rond maar vaak zijn het juist degene met een dure auto die vrij debiel rijden denkende dat ze een vrijbrief hebben omdat zij een dure en vaak snellere auto en daarmee vergeten dat het juist om de bestuurder gaat.

Ik heb het zelfs een keer voor elkaar gekregen dat ik daar de volledige sessie de baan compleet voormijzelf had, er bleken maar 7 auto's te rijden totaal achteraf maar ik had er geen een gezien.
Ik heb er nooit problemen gehad en altijd prima kunnen rijden, maar nogmaals je moet het gewoon slim aanpakken.

CPZ is een erg leuke baan, de ring is veel uitdagender maar ik voel mij tot nu toe prettiger op CPZ, daar ken ik elke hoek bocht hobbeltje enz noem maar op maar op de ring voel ik mij eerder gehandicapt en blind :P elke bocht is voor mij nog nieuw maargoed je moet daar gewoon minimaal 50 rondjes gereden heb wil je wat van de baan weten en ik zit momenteel nog maar op 5 rondjes dus genoeg te verbeteren.

[ Voor 13% gewijzigd door _Drake_ op 30-06-2008 01:04 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Qua circuit is Zandvoort natuurlijk veiliger, maar ik zou zelf ook niet graag met de hedendaagse Vrijrijden en ClubSpecials meerijden. Het is al erg genoeg dat je je moet aanpassen aan het tijdstip dat er niet teveel malloten op de baan zijn.

Op de Nordschleife vind ik de hele sfeer en alles tot nu toe een heel stuk beter dan wat ik op Zandvoort heb meegemaakt, en op de Nordschleife rijden naar mijn inschatting ook relatief minder malloten rond.

Ik had al een flink aantal ronden op de Nordschleife achter de rug voor ik een eerste keer op Zandvoort reed, en serieus, man man wat vond ik dat meteen al een oersaaie baan :X :D Leuk voor de extra ervaring natuurlijk, maar verder...

Dus ook in tegenstelling tot Drake ken ik de Ring weer veel beter dan Zandvoort. Sja, maar net waar je vaker gereden hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Maar even over het malloten verhaal, ik ben op de ring 10x meer afgesneden dan ooit op cpz, dat is iets wat mij vooral op de ring zwaar tegenviel. Dit komt natuurlijk deels doordat het gewoon een openbare weg is, maar om cpz te gaan afkraken om de rijdende malloten. Elke keer op de ring dat ik geweest ben zijn er genoeg moteren/auto's geweest die afgesleept werden omdat ze vangrail gekust hadden. Op cpz ben ik het nog maar 2x tegengekomen (eenmaal een mr2 op een heel erg lullige manier, en een clio die dacht stoer te zijn :/ )

[ Voor 56% gewijzigd door _Drake_ op 30-06-2008 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Op de Ring wel vaker gehad dat enkelen je niet door willen laten, maar kan me zo geen momenten herinneren dat ik leip afgesneden ben of zo... in tegenstelling tot CPZ, die ene keer dat ik daar was. Er geldt bij de Club Specials overal een inhaal verbod behalve 3 specifieke rechte stukken, en ben echt overal voorbij gestoken door anderen :/

Dit hoeft verder geen Ring vs Zandvoort discussie te worden, had het net als jij alleen over eigen ervaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
precies kom er ook niet terug maar wou het wel even melden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DinX schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 00:15:
[...]

In heel Duitsland moet dat toch ?

Zo pesten ze de motoren in de Eifel ook altijd, vooral op uitlaten. Geen CE-keur -> motor laten staan. Wel CE-keur maar dB-killer eruit -> laten staan,...
Dus als je wat modificaties hebt zonder CE-keur kan de politie je in principe al de auto/motor laten takelen tot over de grens.
Eigen schuld, toch? :p

/me is dol op OEM-parts, en voor de rest heeft Rizoma prima E-keur spul!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

Knightwolf schreef op maandag 30 juni 2008 @ 02:47:
Er geldt bij de Club Specials een inhaal verbod op alles behalve 3 specifieke rechte stukken, en ben echt overal voorbij gestoken door anderen.
Daar hield ik me ook niet aan, probleem is nl dat dr ook een hoop figuren tussen zitten die denken dat het zondagmiddag op de dijk is met bijbehorend tempo.
En dan zit je imho op een circuit als zandvoort heel erg verkeerd.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Aanstaande weekend zit ik 2 dagen bij de ring, zijn er nog mensen die dan toevallig in de buurt zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Nog nieuws van Ring-mensen daar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

Ik ben nog steeds niet gezond genoeg om het erop te wagen ben ik bang :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

Wilde eigenlijk vandaag gaan, maar daar is niet zoveel van terecht gekomen geloof ik :+
Misschien volgend weekend ofzo, moet eigenlijk nog eea doen aan mn 02 als ik die weer mee wil nemen (zorgen dat ie op benzine loopt is dr 1 van, lpg pomp vlakbij de ring slikt mn pas niet altijd en de andere zit 25km verderop op de A61)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Was een erg goed weekend, gezellig en weer genoten zoals vanouds :) .De eerste dag was het weer nogal wisselvallig maar ik heb mede door het weer een mooi rustig rondje kunnen rijden zonder dat er veel verkeer was van andere om zo de baan aan wat nieuwkomers te laten zien (2 goede vrienden die nog nooit er waren geweest, en ja ze hebben nu ook het ring virus te pakken :P ).

Zaterdag rustig aangekomen, de lidl geplunderd en bij brunchen daarna wezen kijken.Die dag 2 rondjes gereden en 'savond's gegeten bij de itialiaan beneden bij gerolstein.Daarna kwam de cheap ass flapflop mooi van pas en hebben we dag afgesloten met jackass 2.5 (die gasten zijn echt gestoord, prachtig :P ), oja ik vergeet de kruistocht met zaklampen door gerolstein heen _O^ .Slecht geslapen overgens: dan ga je juist niet bij iemand liggen om het gesnurk en dan blijken die 2 andere met elkaar net zo hard te snurken .... volgende keer ook maar een eigen zimmer nemen :) voor die 4 euro extra sla ik de pommes bij brunchen maar een keer over.

Totaal heb ik 4 rondjes gereden en ik moet zeggen dat het steeds beter gaat :) alleen het stuk tussen Kallenhard en de karussel heb ik nog moeite mee en doe ik het wat rustiger aan, kwestie van oefenen. Stuk frans blik doet het prima op de ring en eigenlijk geen (directe) klachten erover behalve dat het opletten geblazen blijft met een kont die maar al te graag naar buiten wilt komen. Daarintegen kan je er bij adenauer forst wel het ding makkelijk even opzij plaatsen wat erg leuk is, zolang je het gas er maar ophoud is er niks aan de hand en zal hij niet snel straffen.

foto die ik gevonden heb:
Afbeeldingslocatie: http://www.e40racer.be/nurburgring-12-07-08//dsc_0087.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
BruceLee schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 14:21:

ik wil binnenkort echt nog eens naar de ring.

side note: nee ik ben niet een gamertje die denkt dat ie kan racen en zo ff de nordschleife doet :Y)
Dat binnenkort was vandaag dus, maandag 15 juli. En wel samen met mij :Y) Het was mooi weer, en buiten het weekend en dus niet stikdruk. Ik vond het wel drukker dan ik verwachtte voor een maandag, maar het was goed te doen. En op de baan viel het nog meer mee.

De baan is zover ik meegekregen heb maar 1x een half uurtje dicht geweest en heb ik bijna geen takelwagens zien rijden, volgens mij maar 2, een motor en een Skyline. Over Skylines gesproken, heb er nog nooit zoveel bij elkaar gezien :D zeker zoveel als Porsches 911! Verdere opvallende auto's waren een Lamborghini Gallardo, Ferrari 355, Ferrari "Testarossa" 512TR, NL Viper RT10, en nog een Jaguar roadster uit ik gok jaren '35 :o. Smiddags is er wel even kort een grote drukte van motoren geweest, lange rij voor de poortjes, maar verder viel het wel mee.

Ik ben natuurlijk als guide met hem meegeweest, aangezien hij er nog nooit geweest is en ik er al 29 rondes gedaan heb in de afgelopen 5 jaar. Hij heeft me opgehaald en ben met hem meegereden, mijn auto bleef thuis ;) In z'n eerste rondje heeftie voor mijn gevoel aardig gespeeld met griplimieten opzoeken, maar ging het nog niet leip hard, en vooral de onoverzichtelijke punten heeftie netjes rustig aan gedaan. 2e rondje ging al wat beter. Helaas heb ik toch maar 3e en 4e rondje laten schieten en issie maar in z'n eentje gegaan, omdat ik al enigszins misselijk begon te worden :/ Meerijden is niet echt mijn ding zeg maar, terwijl ik er (vrijwel) geen last van heb als ik zelf rij. Daar komt ook bij dat ik voor vandaag nog nooit eerder in die Celica gezeten heb en de hele auto dus erg wennen was (vooral de stugge vering :P). De ervaringen van z'n 3e en 4e rondje kan hij beter zelf vertellen, maar wat ik van hem begrepen had is dat het niet onaardig ging :)

Wat ik wel weet is datie met z'n telefoon aan de zonneflap getaped het 3e rondje gefilmd heeft (nog best aardig resultaat), en daaruit bleek datie al aardig dicht in de buurt van de 10 mins kwam. Da's toch best netjes gezien hij daar nog veel zal moeten komen om in het echt de baan, ideale lijn, instuur- en rempunten beter te leren kennen... ipv van een computergame :P

Het was in ieder geval gezellig, leuke sfeer zoals altijd, en volgens mij heeftie haast de dag van z'n leven gehad :P haha. Dag afgesloten beim Hannes natuurlijk :9

[ Voor 5% gewijzigd door Knightwolf op 15-07-2008 03:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:01

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Ik was er de maandag op de nordschleife voor de eerste keer.
Ik ben er heen gegaan met een zeer goede en informatieve en vriendelijke gids met veel baan en omgeving kennis, Knightwolf
Ik heb meteen maar een 4 ritten kaart gekocht en ben gaan rijden.

Rondje 1: was kijken of de track klopt met vergeleken met de racesim die ik altijd doe Rfactor. en hij klopt verdomt goed (nordschleife 2007 2.2a track)
maar toch deed ik het maar even rustig aan de eerste lap je wilt toch zien of de bocht er ook echt komt die er zou moeten komen.
Rondje 2: ging al een stukje beter nog steeds wennen.
Rondje 3: is gefilmt ik kreeg al een stukje meer vetrouwen en ging al wat meer de racelijn nemen.
Rondje 4: ging nog een stuk beter lekker verkeer wat ik net kon bijhouden, was handig want je kan zien wanneer ze remmen of juist niet. in rondje 4 kwam ik al onder de 10 minuten. dit is niet officieel getimed maar me digitale clock in mijn auto stond al even op 16.35 en toen ik onder de finisch brug door was spring hij net op 16.45 (en dat ook nog met even rustig rijden ivm met een gele vlag)

hier dan het filmpje: http://video.google.nl/videoplay?docid=4069669011014302827 (laptime approx 10min18sec)

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

Loop eens wat minder te hengsten aan dat stuur en probeer wat rustiger en vloeiender te rijden, dan ga je uiteindelijk sneller.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
iets later insturen kan ook wat winst geven, je stuurt zo nu en dan vrij vroeg in.

Verder had ik op het andere forum al wat gepost ;)

[ Voor 24% gewijzigd door _Drake_ op 16-07-2008 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Let op de witte strepen op het wegdek, die geven instuur en clip punten aan.
Daarnaast zou ik het toch iets rustiger aan doen, je neemt soms aardig wat risico terwijl je de baan niet kent.

[ Voor 42% gewijzigd door Gisae op 16-07-2008 10:11 ]

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Gisae schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 10:07:
Let op de witte strepen op het wegdek, die geven instuur en clip punten aan.
Daarnaast zou ik het toch iets rustiger aan doen, je neemt soms aardig wat risico terwijl je de baan niet kent.
Wie zegt datie de baan niet kent? Op de PC al zeker vele 100'en rondjes gedaan, dan ken je het verloop van de baan intussen wel hoor.

De eerste 2 rondjes was ik er zelf bij, daar heeft hij op alle blinde onoverzichtelijke punten aardig voorzichtig gedaan, waar ik zelf gewoon vol gas zou blijven geven remde hij telkens nog even af. Hij kende de baan al wel, maar moet eerst zelf even zien of het verloop van de baan dat hij kent ook werkelijk klopt. Dat was dus wel het geval. Dan vind ik het niet gek dat je in het echt in 3e en 4e rondje al zo'n tijd kan halen.

Die auto van hem gaat verder echt sick hard door de bocht, dergelijke zijdelingse G-krachten heb ik nog nooit in een auto meegemaakt in ieder geval. Verder heeft hij ook al jarenlange semi/prof PC simulatie ervaring, alsmede z'n eigen auto op de weg en karten, en dus al aardig veel race-ervaring... Ik ken niemand uit m'n kennissen/vriendenkring die zo'n snelle reflexen heeft als hij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

semi/prof PC simulatie ervaring
Hier moet ik altijd zo oml achen. Net als mensen die naar een webwinkel mailen:
zelf heb ik al veel IT diploma's dus(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Knightwolf schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:11:
[...]

Wie zegt datie de baan niet kent? Op de PC al zeker vele 100'en rondjes gedaan, dan ken je het verloop van de baan intussen wel hoor.
Kom op zeg een game met het echte werk vergelijken? ik heb rfactor ook gespeeld en al zou ik 10.000 rondjes gedaan hebben klopt het nog steeds niet 100% met de echte baan. Het is een goede simulatie van de baan meer niet.

Het enige wat je kan simuleren met een game is onderstuur(je stuurwiel met FFB gaat lichter draaien), verder helemaal niks, je voelt geen kont geen auto die remt geen andere g krachten waarmee je aan kan voelen wat de grens van een auto is en dat is iets wat je alleen met het echte rijden merkt.

Rijden op de pc is compleet statisch, leuk om de baan te leren kennen alsmede de rempunten e.d maar totaal niet te vergelijken. Ik weet dat ik hier weer een discussie uit ga laten voorkomen maar so be it. Dit is afgezien van wie dan ook, ik weet dat Sebas prima een potje kan sturen maar ik ken mensen die dat nog veel extremer kunnen en gewoon onmenselijk zijn met dat betreft.

Dit is gewoon pushing your luck en ongeacht wie dan ook gaat het wel eens fout er zijn gewoon punten op ring waar je flink rekening mee moet houden wat niet in een game te merken is en juist jij zou dat moeten weten.
Knightwolf schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:11:
[...]
Die auto van hem gaat verder echt sick hard door de bocht, dergelijke zijdelingse G-krachten heb ik nog nooit in een auto meegemaakt in ieder geval.
Ik ken die celica's en ze gaan prima de bocht door (en ik vind het persoonlijk een erg leuke auto) maar ik vraag mij af waar de lat voor jou ligt. Een kitkar e.d haalt pas echt hoge G krachten :P

[ Voor 49% gewijzigd door _Drake_ op 16-07-2008 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Ik ga hier verder niet op in, als je zo reageert op dingen die ik niet gezegt heb en de rest van het bericht niet leest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Ik heb het bericht wel degelijk gelezen, je geeft het zelf aan dat als je blijkbaar 100 rondjes op de pc hebt gedaan je het verloop wel kent. Ik geef alleen aan dat mijn mening daar heel anders over is.

het enige wat ik extra benadruk en ja dat heb je dan weer niet direct gezegt is dat het niet te vergelijken is. Ik heb 1 ding even extra aangepast ivm het niet relevant was.

Verder kan ik heel simpel zijn:
-na een paar rondjes al volluit gaan.
-Fimpje maken en posten (zet dat filmpje maar eens op nurnburgring.nl neer en verwacht geen positieve reactie's) ik maak er geen problemen mee maar er is een goede reden dat andere dat wel doen.

[ Voor 73% gewijzigd door _Drake_ op 16-07-2008 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Wat moet ik daar nou op zeggen?

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 09:10

Wok

Dakloos...

Helemaal niks, want deze 'discussie' is al vaker gevoerd.

Simpel gesteld: arcade Ring 'ervaring' helpt je niet bij het echte werk. Period.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Wok schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 21:55:

Simpel gesteld: arcade Ring 'ervaring' helpt je niet bij het echte werk. Period.
Dat bedoelde ik dus ook. Je leert de baan pas kennen als je er zelf bent geweest. En het kost je echt wel 50 ronden om het verloop te leren, daarna kan je bochten stuk voor stuk aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Laatst online: 11-09 22:00
Wow bash time.... lekker aan het fakkelen heren.
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:35:
[...]
Hier moet ik altijd zo om lachen.
Ik moet ook altijd lachen om mensen die golf op de wii spelen... maar dat IS tenminste echt anders als golf.... of wil je zeggen dat jij echt kan autoracen en ook sims hebt gespeeld?

Baan kennis hoe de bochten lopen en wanneer de bochten komen etc helpt echt wel volgens mij.

[ Voor 11% gewijzigd door Vandread op 16-07-2008 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 09:10

Wok

Dakloos...

Vandread schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:06:
Baan kennis hoe de bochten lopen en wanneer de bochten komen etc helpt echt wel volgens mij.
In een racesim leer je misschien wat de volgorde van de bochten is, maar daar blijft het bij. Een racesim geeft nul komma niks beeld van de realiteit over handling van de auto in die bochten en al wat dies meer zei (zie de post van Drake). Het is allemaal heel leuk en aardig als je adhv een racesim kan aangeven welke bocht wanneer komt, maar je moet die bocht ook heelhuids door zien te komen en daar helpt arcade ervaring je geen moedertje lief bij ;)

fsck.. ga ik er toch weer op in... :X

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Wat leuk dat je het arcade blijft noemen, dan weet je dus echt niet waar je over praat!
Er zitten op got wel een behoorlijk aantal diehard simracers misschien moet je daar maar eens mee praten.

Natuurlijk kan je het nooit echt noemen en vergelijken met echte auto's maar je kan er wel meer van leren dan alleen de track. je voelt wel degelijk wat de bepaalde bochten met een auto doen met hun verschillende cambers en hoogte verschillen heuvels ect. Tuurlijk kloppen alle hobbeltjes in de weg niet, maar daar gaat het ook niet om. Het gaat over een idee van de baan die behoorlijk in de buurt komt.

De eerste rondjes heb ik gewoon netjes de baan verkend zoals knightwolf al zei. En gekeken wat klopt, daarna ben ik het tempo gaan opvoeren en heb gewoon lekker doorgereden, de bochten waar ik niet zeker van was of geen risico wou nemen stuurde ik gewoon te vroeg in en bleef aan de binnenkant plakken.

En voor de persoon die beweert dat ik na een paar rondjes al voluit ga, die moet toch maar eens beter kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Een circuit van bijna 23 kilometer met 178 bochten heeft ten aanzien van baankennis uiteraard een wat steilere leercurve dan een normaal baantje van 4 kilometer. Oefenen in een racesim kan zeker helpen. Ik vind het in ieder geval wel erg nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
_Drake_ schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 21:42:
Ik heb het bericht wel degelijk gelezen, je geeft het zelf aan dat als je blijkbaar 100 rondjes op de pc hebt gedaan je het verloop wel kent. Ik geef alleen aan dat mijn mening daar heel anders over is.
Dat mag je natuurlijk hebben. Maar wat ik met m'n opmerking bedoelde ging over die eerste 2 rondjes dat ik met hem meegeweest ben en dus kan bevestigen dat hij nog aardig voorzichtig deed, met name op de onoverzichtelijke punten. Dat staat geheel los van welke PC-game dan ook.

Ik had het trouwens niet over 100 maar honderden. En ja dan ken je echt wel het verloop van de baan, welke bocht na welke komt, welke blind is en wat er voorbij die heuvel komt. Zeker als je daar ook nog onboard filmpjes bij bekijkt die in het echt gefilmd zijn kun je helemaal zien dat die game nauwkeurig genoeg klopt om vanuit te kunnen gaan.
-Fimpje maken en posten (zet dat filmpje maar eens op nurnburgring.nl neer en verwacht geen positieve reactie's) ik maak er geen problemen mee maar er is een goede reden dat andere dat wel doen.
Ieder mag daar z'n eigen mening over blijven hebben. Ik heb daar overigens @ Parkplatz meerdere auto's gezien die een videocamera met zuignapsysteem midden in het zicht aan de voorruit geplakt hadden zitten. Geen marshall die er iets van zei, en je bent toch erg blind wil je die camera niet achter de voorruit zien zitten.
Gisae schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 21:49:
[...]

Wat moet ik daar nou op zeggen?
Zeggen dat je me begrijpt en dat ik gelijk heb. Kruip maar es bij Brucelee in de auto en rij een rondje Nordschleife met hem mee ;) dan weet je wat ik bedoel...

Zo simpel gesteld werkt het in de realiteit helaas niet voor je.
Voor de een werkt het idd niet, voor de ander werkt het wel... Period.
Gisae schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:03:
[...]

Dat bedoelde ik dus ook. Je leert de baan pas kennen als je er zelf bent geweest. En het kost je echt wel 50 ronden om het verloop te leren, daarna kan je bochten stuk voor stuk aanpakken.
Met enkele honderden rondjes racesim op de PC, met G25 FFB stuurtje, leer je dat verloop ook echt wel kennen. Daarna daar in het echt gaan rijden geeft alleen bevestiging van je eerdere ervaringen op de PC.

Enige wat je uiteraard niet in de PC hebt zijn de G-krachten en de exacte hobbels in het wegdek. Dat hebben zowel ik als hij ook nooit anders beweerd. Maar als je qua persoonlijke instelling alleen de term "performance" kent en door de jaren heen je auto exact leert kennen hoe hard je door bepaalde bochten kan, hoe die reageert op onderstuur en overstuur, enz... en daar dus al jaren ervaring in hebt, dan is het daar irl op de Nordschleife gaan rijden weinig bijzonders meer.
Wok schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:11:
[...]

In een racesim leer je misschien wat de volgorde van de bochten is, maar daar blijft het bij. Een racesim geeft nul komma niks beeld van de realiteit over handling van de auto in die bochten
Dat heb ik dan ook nergens gesteld :)

Wat ik wel zei is:
- hij kent het verloop van de bochten van PC game
- hij kent de grenzen van z'n Celica in race-situaties
1+1=2 en dan is de Ring zo moeilijk niet meer.
Femme schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:34:
Een circuit van bijna 23 kilometer met 178 bochten
20,8 km :* :P

[ Voor 8% gewijzigd door Knightwolf op 17-07-2008 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandread schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:06:
[...]
of wil je zeggen dat jij echt kan autoracen en ook sims hebt gespeeld?
Ik zeg niet dat ik kan autoracen, ik RIJD over de Ring. Ik noem het zelf niet eens racen.
En sims speel ik ja. F1 Challenge, rFactor, GT Legends. Niet dat ik daardoor beweer dat ik de Ring uit mn hoofd probleemloos ken. Heb nu zo'n 15 rondjes ervaring en denk nog steeds 3x na bij sommige bochten.

Het eerste stuk tot aan Adenauer ken ik redelijk maar nog lang niet zo dat ik echt kan planken. Wat verder ook niet mijn doel is maar a la.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

We zullen het zien toch, als die celica binnenkort eens TL is dan hadden wij gelijk, als ie over een rondje of 50-100 nog heel is (buiten olievlekken ed) had hij gelijk.
Sim-pel :P

Overigens was mijn advies om wat vloeiender te rijden ipv die auto constant in onbalans brengen, over het hele spelletje/niet spelletje/ervaring verhaal heb ik me nog niet uitgelaten in dit geval ;)

[ Voor 35% gewijzigd door 4x2 op 16-07-2008 23:20 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfs Sabine kan een foutje maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Knightwolf schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:57:
Zeggen dat je me begrijpt en dat ik gelijk heb. Kruip maar es bij Brucelee in de auto en rij een rondje Nordschleife met hem mee ;) dan weet je wat ik bedoel...
Ik ben wel eens met jou meegereden en jij rijdt netter en meer behouden dan hij. Ook al ben je al gecrasht dan nog stap ik liever bij jou in.

Maar begrijpen; ja
Mee eens zijn; nee

Deze discussie is ook al duizenden keren gevoerd, en zal dat ook nog wel gevoerd worden.
Films kijken en spellen spelen zal allicht wat helpen met het globale verloop van de baan, maar niet genoeg om na 2 ronden al dingen te gaan proberen, zeker niet met zo'n auto.
Mijn twingo was easy, ga je te hard de bocht in dan rem je een keer en je staat stil, het ding komt toch niet vooruit. Met de clio is dat toch wel een heel stuk anders, de marge voor fouten is een heel stuk kleiner geworden omdat het tempo een stuk hoger ligt.

[ Voor 40% gewijzigd door Gisae op 16-07-2008 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Laat die Celica nou net een goed controleerbare auto zijn met een erg hoge limiet, heel stuk beter controleerbaar met veel betere wegligging dan m'n Vectra en die Plingo en Clio van jou ;)

Verder weet ik niet bij wie je veilger zit, bij hem of bij mij. Hij heeft een auto die betere wegligging heeft en hijzelf heeft veel hogere reactiesnelheid dan ik... En m'n Vectra heeft kilometers meer onderstuur dan die Celica :+

[ Voor 56% gewijzigd door Knightwolf op 17-07-2008 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Knightwolf.... ga je een boek schrijven over SK?...

(naast dat het erg offtopic word ;))

[ Voor 35% gewijzigd door Vandread op 16-07-2008 23:56 . Reden: wtf je zit te f5en :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Zou ik onderhand wel kunnen doen ja :+

Edit:
Kijk, jullie kunnen wel negatief over hem zijn, maar geen van jullie was erbij, dus ook niemand die er wat zinnigs over kan zeggen.

[ Voor 70% gewijzigd door Knightwolf op 17-07-2008 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Ik moet altijd weer denken aan een uitspraak van jackie stewart toen hij james may moest leren racen:
you never press the gas pedal until you know you never have to take it off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Gisae schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 00:28:
Ik moet altijd weer denken aan een uitspraak van jackie stewart toen hij james may moest leren racen:

[...]
Nu we toch zo offtopic gaan doen 8)
Eigenlijk ben ik best blij dat je me met may vergelijkt ipv clarkson ofzo.
Alleen ik ben niet slow.

Maar idd waar je het over hebt vind ik een van de beste top gear afleveringen.
BRAKE BRAKE BRAKE IN IN IN on the Power More Power Full Power.
Tuurlijk doe ik het nog niet perfect heb er nog maar 4 laps gedaan.
Ga er zeker nog een keer heen deze vakantie.

Nog even een mooie uitspraak van mij:
Je moet niet je eigen grenzen verkennen maar die van het circuit, als je weet wat je doet en je eigen grenzen kent en die van de auto is er niks aan de hand

Zullen we het nu maar weer over de ring hebben i.p.v. alleen mij

[ Voor 26% gewijzigd door BruceLee op 17-07-2008 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik ben afgelopen maandag ook over de Nordschleife geweest. Ik keek er al tijden naar uit. Ik was met mijn vader en zijn BMW e90 320i. Het was werkelijk prachtig!

Eerste ronde was angstaanjagend, vooral de Engelse Porsche's zijn werkelijk 'nuts'. Er zijn zoveel onoverzichtelijke bochten, dat ik de SatNav maar aan heb laten staan, dan zie je de bochten tenminste een beetje aankomen.
Tweede ronde ging al stukken beter, minuutje of 12 over gedaan. Bij Breidscheid een geweldige inhaalactie voor me tussen twee Porsche's, die echt voluit gingen. Vervolgens zat ik zelf in gevecht met een Alfa 75, nog gewonnen ook, echter pas bij de eennalaatste bocht.

Helaas derde rondje bij Adenauer Frost rechtdoor gegaan. Ik kwam aan met dik 150 en was kats vergeten dat deze bocht zo scherp is. Remmen en sturen had weinig zin meer. Dus zoveel mogelijk snelheid eruit en dan maar over het gras. Gelukkig niets aan schade voor mij of de auto.

Vierde rondje om 19.00 uur gemaakt, redelijk rustig, toptijd voor mij: 11 minuut 20.

Na 8 rondes (vier voor mij, vier voor me pa) wel een setje slicks over.

Dinsdag beetje gekeken naar de profi's, geweldig!

Zeker nog een keer weer!
Knightwolf schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 03:27:
[...]

Dat binnenkort was vandaag dus, maandag 15 juli. En wel samen met mij :Y) Het was mooi weer, en buiten het weekend en dus niet stikdruk. Ik vond het wel drukker dan ik verwachtte voor een maandag, maar het was goed te doen. En op de baan viel het nog meer mee.

De baan is zover ik meegekregen heb maar 1x een half uurtje dicht geweest en heb ik bijna geen takelwagens zien rijden, volgens mij maar 2, een motor en een Skyline. Over Skylines gesproken, heb er nog nooit zoveel bij elkaar gezien :D zeker zoveel als Porsches 911! Verdere opvallende auto's waren een Lamborghini Gallardo, Ferrari 355, Ferrari "Testarossa" 512TR, NL Viper RT10, en nog een Jaguar roadster uit ik gok jaren '35 :o. Smiddags is er wel even kort een grote drukte van motoren geweest, lange rij voor de poortjes, maar verder viel het wel mee.

Ik ben natuurlijk als guide met hem meegeweest, aangezien hij er nog nooit geweest is en ik er al 29 rondes gedaan heb in de afgelopen 5 jaar. Hij heeft me opgehaald en ben met hem meegereden, mijn auto bleef thuis ;) In z'n eerste rondje heeftie voor mijn gevoel aardig gespeeld met griplimieten opzoeken, maar ging het nog niet leip hard, en vooral de onoverzichtelijke punten heeftie netjes rustig aan gedaan. 2e rondje ging al wat beter. Helaas heb ik toch maar 3e en 4e rondje laten schieten en issie maar in z'n eentje gegaan, omdat ik al enigszins misselijk begon te worden :/ Meerijden is niet echt mijn ding zeg maar, terwijl ik er (vrijwel) geen last van heb als ik zelf rij. Daar komt ook bij dat ik voor vandaag nog nooit eerder in die Celica gezeten heb en de hele auto dus erg wennen was (vooral de stugge vering :P). De ervaringen van z'n 3e en 4e rondje kan hij beter zelf vertellen, maar wat ik van hem begrepen had is dat het niet onaardig ging :)

Wat ik wel weet is datie met z'n telefoon aan de zonneflap getaped het 3e rondje gefilmd heeft (nog best aardig resultaat), en daaruit bleek datie al aardig dicht in de buurt van de 10 mins kwam. Da's toch best netjes gezien hij daar nog veel zal moeten komen om in het echt de baan, ideale lijn, instuur- en rempunten beter te leren kennen... ipv van een computergame :P

Het was in ieder geval gezellig, leuke sfeer zoals altijd, en volgens mij heeftie haast de dag van z'n leven gehad :P haha. Dag afgesloten beim Hannes natuurlijk :9
Baan was om half 4 inderdaad een half uur dicht. Ik weet niet meer welke bocht het was, maar bij mijn vader zijn 2e rondje, stonden er twee motoren langs de baan. Een met rijder en de andere werd door een Marshall aan de kant geduwd. Er was geen rijder bij te vinden, dus ik weet niet wat er precies gebeurd is.
Die grijze Skyline haalde mij bij het 2e rondje in en stond 4 kilometer later langs de kant, 3 gasten kwamen eruit zetten. Geen idee, wat er gebeurde, maar een van de jongens liep tegen de vangrail aan te schoppen, leek mij niet zo vrolijk.
Vervolgens reed ik door, stond er een moter recht in de vangrail geparkeerd, rijder stond ernaast met gebroken helm in zijn hand.

Die Gallardo (FEED ME) heb ik helaas niet zien rijden. Ik zou het niet erg gevonden hebben daar door ingehaald te worden.

Waren jullie die grijze Celica?

[ Voor 58% gewijzigd door Sjaakmeister op 17-07-2008 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

Sjaakmeister schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 14:18:
Helaas derde rondje bij Adenauer Frost rechtdoor gegaan. Ik kwam aan met dik 150 en was kats vergeten dat deze bocht zo scherp is. Remmen en sturen had weinig zin meer. Dus zoveel mogelijk snelheid eruit en dan maar over het gras. Gelukkig niets aan schade voor mij of de auto.
Hehe, 'beetje' enthousiast, dat is maar een 50-60km/u te hard voor die bocht zo uit het hoofd ;)
Opzich vind ik het wel grappig dat je je dr in vergist, dr zwerven hopen filmpjes van AF rond en de bochtennamen staan dr altijd gewoon bij.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Niet online
4x2 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 14:31:
[...]

Hehe, 'beetje' enthousiast, dat is maar een 50-60km/u te hard voor die bocht zo uit het hoofd ;)
Opzich vind ik het wel grappig dat je je dr in vergist, dr zwerven hopen filmpjes van AF rond en de bochtennamen staan dr altijd gewoon bij.
Klopt, beetje te enthousiast. :P

Ik zat wel op de genummerde bordjes te letten, alleen ik was vergeten dat Adenauer Forst bocht 100 is, ik verwachte hem bij 94 ofzo. Toen hij daar niet zat (bij 94) dacht ik dan is het nog een stuk verder. Niet dus. 8)7
De bochtnamen zeiden me nog niet zoveel, maar had in dit topic wel gelezen waar de 'aandachtspuntjes' van de baan waren. Ik vond het erg moeilijk om alle bochten van te voren uit mijn hoofd leren, ik bedoel, er zijn er maar 178. Voor de volgende keer in ieder geval een zeer wijze les geleerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Sjaakmeister schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 14:18:

Baan was om half 4 inderdaad een half uur dicht. Ik weet niet meer welke bocht het was, maar bij mijn vader zijn 2e rondje, stonden er twee motoren langs de baan. Een met rijder en de andere werd door een Marshall aan de kant geduwd. Er was geen rijder bij te vinden, dus ik weet niet wat er precies gebeurd is.
Die grijze Skyline haalde mij bij het 2e rondje in en stond 4 kilometer later langs de kant, 3 gasten kwamen eruit zetten. Geen idee, wat er gebeurde, maar een van de jongens liep tegen de vangrail aan te schoppen, leek mij niet zo vrolijk.
Vervolgens reed ik door, stond er een moter recht in de vangrail geparkeerd, rijder stond ernaast met gebroken helm in zijn hand.

Die Gallardo (FEED ME) heb ik helaas niet zien rijden. Ik zou het niet erg gevonden hebben daar door ingehaald te worden.

Waren jullie die grijze Celica?
Ik heb 3 takelwagens gezien volgens mij. 1 stond 1 motor op, 1 stond een zwarte Skyline op (heb ik nog foto van), en 1 stonden 2 motoren op. Die laatste zal van dat geval zijn dat jij noemde. Ook heb ik nog een ambulance zien rijden, wellicht van die vermiste motorrijder? Baansluiting kan idd rond half 4 geweest zijn, al heb ik niet op de klok gekeken.

Die gele Gallardo hebben we na afloop nog zien rijden toen we bij Pflanzgarten-1 en Brünnchen waren kijken. Man man wat een geluid :D En nee tis niet erg daardoor ingehaald te worden :P

Wij waren idd met die zilvergrijze Celica :)
Sjaakmeister schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 14:39:
[...]

Klopt, beetje te enthousiast. :P

Ik zat wel op de genummerde bordjes te letten, alleen ik was vergeten dat Adenauer Forst bocht 100 is, ik verwachte hem bij 94 ofzo. Toen hij daar niet zat (bij 94) dacht ik dan is het nog een stuk verder. Niet dus. 8)7
De bochtnamen zeiden me nog niet zoveel, maar had in dit topic wel gelezen waar de 'aandachtspuntjes' van de baan waren. Ik vond het erg moeilijk om alle bochten van te voren uit mijn hoofd leren, ik bedoel, er zijn er maar 178. Voor de volgende keer in ieder geval een zeer wijze les geleerd. :)
Die bordjes zijn nou net hetgeen waar ik nooit naar kijk. Lijke me ook niet verstandig om daar naar te kijken want je kan je er snel in vergissen "shit bij welk bordje zat dat gevaarlijke punt ook al weer?". Je hebt het intussen al ervaren :)

Verder zijn er maar 36 bochtennamen, dus dat moet niet zo moeilijk zijn om die uit je hoofd te leren ;) Echter ook daar moet je niet naar kijken tijdens het rijden. Je moet gewoon het verloop van de track leren :) en dat kan alleen door het veel te doen (al dan niet op PC-game of zelf daar echt rijden (zelf daar echt rijden is wel beste, PC-game is veiligste :P)).

Ik verwijs je nog even naar een pagina terug, waar ik een filmpje gemaakt heb met alle bochtennamen erin :)

Knightwolf in "Nordschleife openbaar?"
Er staat een hoge kwaliteit versie om te downloaden klaar, en wel hier:
http://www.megaupload.com/?d=314DZZQH (358 MB)

720x540, 25 fps, 3000 kbit 2-pass XViD video, highest-VBR 44 kHz stereo MP3 audio
Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Nurburgringnamen_01_Intro.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Knightwolf op 17-07-2008 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
http://www.megaupload.com/?d=WIJ6OV0M

Dit is een van de beste filmpjes van de ring die ik heb. Hier kan je ook goed de instuurpunten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Da's idd een van de betere filmpjes ja, thanx :)
Jammer dat er nog zoveel verkeer bij hem in de weg zit, maar je kan (mede door de goede beeldkwaliteit) goed de witte instuur-stippen op de weg zien en de goeie lijn die hij rijdt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Ja, inderdaad dat was ik.
Hier nu het filmpje op betere kwaliteit voor al mijn fans. (googlevideo verpest ze zo tegenwoordig)
http://www.megaupload.com/?d=XWGAZ1H7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Heb nog een paar goeie filmpjes erbij online gezet die ik al lange tijd op de PC had staan.

Voor de mensen die klagen dat BruceLee zoveel aan z'n stuur trekt (wat niet eens in beeld zichtbaar is):
Porsche 911 RUF Nürburgring Nordschleife
http://www.megaupload.com/?d=2LLORIV0 (13,86 MB)

Heel gaaf met kaartje met blip die aangeeft waar hij is, versnelling, snelheid, en G-force meter in beeld:
Porsche 911 Nürburgring Nordschleife 2005 Rundenrekord
http://www.megaupload.com/?d=8ILYM4TE (42,99 MB)

En als dat nog niet hard genoeg gaat, dit gaat echt ziek hard:
BMW M3 GTR Nürburgring GP-Strecke (sprint) + Nordschleife
http://www.megaupload.com/?d=C8I7EN70 (53,49 MB)

En wat erg leuk is om te spelen: Nürburgring Nordschleife in de sneeuw 8)
http://www.megaupload.com/?d=9QAA6PP8 (65,22 MB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Knightwolf schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 06:48:
Voor de mensen die klagen dat BruceLee zoveel aan z'n stuur trekt (wat niet eens in beeld zichtbaar is):
Porsche 911 RUF Nürburgring Nordschleife
Is die celica ook rwd dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

Ik denk dat de bestuurder van die RUF porsche de auto aan het corrigeren is (wat wel eens nodig wil zijn gezien het vermogen en de snelheden die die haalt) en SK/BruceLee zn auto in onbalans bracht DOOR het sturen (wehrseifen vind ik daar een leuk voorbeeldje van).

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:58

Sick Nick

Drop the top!

Met zoveel vermogen op de achterwielen en dat tempo, ja dan moet je wel corrigeren ja. Wel mooi hoe ie m door adenaur gewoon beide bochten schuin zet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
4x2 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 13:40:
Ik denk dat de bestuurder van die RUF porsche de auto aan het corrigeren is (wat wel eens nodig wil zijn gezien het vermogen en de snelheden die die haalt) en SK/BruceLee zn auto in onbalans bracht DOOR het sturen (wehrseifen vind ik daar een leuk voorbeeldje van).
Wat denk je van onderstuur opheffen door naar overstuur te neigen? ;) en zo dus harder door de bocht te kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

mijn auto balanceerd inderdaad op overstuur ik heb alleen onderstuur als ik een bocht echt te hard in rijdt. ik heb opzich heel veel turn in, en kan heel vroeg op het gas voor een fwd auto zonder onderstuur te krijgen.

ik heb mijn banden er ook op aangepast

225/45/17 voor 215/40/17 achter
vergeet mijn instelbare koni yellow sport kit niet veren + dampers
62.5 % stijf voor achter 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

Knightwolf schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 16:29:
[...]
Wat denk je van onderstuur opheffen door naar overstuur te neigen? ;) en zo dus harder door de bocht te kunnen...
Oké, mij best.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

ik heb weer eens wat rondjes op de Nordschleife gedaan in rFactor,
heb net de Historic GT mod ontdekt en die is echt geweldig

hier een leuk filmpje onder het motto van sicke stuur bewegingen.
http://video.google.com/videoplay?docid=-3191222925995331629
7min.58sec laptime met gt40
en het HQ origineel @ http://www.megaupload.com/?d=OWPNOHDY

[ Voor 9% gewijzigd door BruceLee op 22-07-2008 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 10:34
Wok schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:11:
[...]

In een racesim leer je misschien wat de volgorde van de bochten is, maar daar blijft het bij. Een racesim geeft nul komma niks beeld van de realiteit over handling van de auto in die bochten en al wat dies meer zei (zie de post van Drake). Het is allemaal heel leuk en aardig als je adhv een racesim kan aangeven welke bocht wanneer komt, maar je moet die bocht ook heelhuids door zien te komen en daar helpt arcade ervaring je geen moedertje lief bij ;)

fsck.. ga ik er toch weer op in... :X
Ga ik er ook maar even op in ;) .

Er zijn in de F1 enkele rookie's geweest die m.b.v. een PS2/3 een nieuw parcours inoefenen. De sim's op pc zijn dan ook nog eens net wat beter als die op de PS. Dan ga jij me niet vertellen dat zo'n spel helemaal niets uitmaakt. Als die kerels er hun tijd in steken om een parcours te trainen op die manier dan heeft het wel degelijk nut.
Er gaat niets boven echte rondjes rijden, maar iemand die ettelijke uren op die baan heeft doorgebracht op een sim zal zeker in het begin veel beter en meer op zijn gemak rondtuffen dan iemand die de baan voor de eerste keer ziet.

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Wat wok zijn verhaal dus ook bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 10:05

Ikke!

aka Netfinity

En dat met een automaat :+

Als het hem in het echt ook lukt met zo aan het stuur te rukken de hele tijd, vind ik het knap.

Klik mee voor GoT!........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Niet online
-

[ Voor 124% gewijzigd door Sjaakmeister op 30-08-2014 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

Ik wil ook weer buiten spelen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Ikke! schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 20:11:
[...]

En dat met een automaat :+

Als het hem in het echt ook lukt met zo aan het stuur te rukken de hele tijd, vind ik het knap.
hehe automaat klopt niet helemaal ;) ik doe idd niet 5 bak schakelen en zelf koppelen en heel toe bij terug schakelen. hij staat op sequentieel ik schakel met flippers ;) is wel te zien als je er op let. (anders kom je online niet mee want het is trager, als iedereen nou alles met de hand deed was het nog leuker, maar ik ga niet steeds de instellingen veranderen vandaar) wil nog wel een filmpje maken hoor met alles zelf doen als je wilt :)

update:Sjaakmeister je hebt mij nog op de foto ? zou ik die foto mogen zien je kan hem mailen/msn naar skneo(at)hotmail(punt)com

[ Voor 8% gewijzigd door BruceLee op 24-07-2008 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Hmm, ik wil ook wel een keer naar de Nordschleife. Niet om te racen, maar om foto's te schieten.
Woon er zelf "redelijk bij in de buurt", maar ben er eigenlijk nog nooit geweest.
Met redelijk in de buurt, Venlo, daar meteen via Kaldenkichen de autobaan op die rechtstreeks richting Koblenz gaat. (175 kilometer) gaat.
Iemand nog een tip waar je mooie plaatjes kunt schieten.
De baan op lijkt me ook wel een keer mooi, maar dan moet ik toch maar eens eerst kijken hoe die eruit ziet. Heb het filmpje van Sabine (TopGear) vaak gekeken, maar het is best wel een leipe baan als ik het zo bekijk...
Qua auto (Rover 620i) lijkt het wel mooi om daar eens te testen wat hij nu allemaal kan..

[ Voor 29% gewijzigd door Calitomnication op 24-07-2008 15:11 ]

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Calitomnication schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 15:10:
Qua auto (Rover 620i) lijkt het wel mooi om daar eens te testen wat hij nu allemaal kan..
Pas op voor je remmen, die houden er al vrij snel mee op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Calitomnication schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 15:10:

De baan op lijkt me ook wel een keer mooi, maar dan moet ik toch maar eens eerst kijken hoe die eruit ziet. Heb het filmpje van Sabine (TopGear) vaak gekeken, maar het is best wel een leipe baan als ik het zo bekijk...
Als je echt wilt testen wat je auto allemaal kan kun je denk ik beter op een circuit beginnen dat voor de bestuurder en de auto technisch minder uitdagend is. De steile hellingen op de Nordschleife zijn best wel verradelijk. Je hebt nauwelijks overzicht en er is veel verschil in remafstanden up en downhill. Ik zou ook eerst je baankennis gaan oefenen in een sim anders is het in mijn ervaring geen hol aan wegens de enorme veiligheidsmarge die je zonder baankennis moet incalculeren .

Hier nog een pic van mij afgelopen zondag:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mDJ5fVCY8KkjPrFotFmSyHIQ/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Het beste kan je gewoon een paar keer met iemand anders meerijden die de baan al kent, dat werkte voor mij b.v al erg goed.

Onervaren de baan opgaan (dus 0,0 baankennis en 0,0 circuitervaring) kan maar is zeer af te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

Dat is onzin, als je maar gewoon rustig doet (en ook dan is het een hele mooie baan).
Als je de baan gespeeld hebt op de pc/ps/xbox dan ga je geheid harder rijden dan je kan omdat je het verloop toch al denkt te kennen.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Laatst online: 08:47

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

_Drake_ schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 16:57:
Het beste kan je gewoon een paar keer met iemand anders meerijden die de baan al kent, dat werkte voor mij b.v al erg goed.

Onervaren de baan opgaan (dus 0,0 baankennis en 0,0 circuitervaring) kan maar is zeer af te raden.
Als je je gedraagt zoals je dat normaal ook zou doen in het verkeer is er toch niks aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Rijden in het eggie is heel wat anders dan als bureaustoelpiloot in GTR2. Als je al niet vooraf had kunnen inschatten dat je straatauto tot minder heldhaftige prestaties in staat is als de racebolides uit een spelletje zul je daar na de eerste paar bochten vanzelf achter komen. Je gaat mij niet vertellen dat iemand in een Golfje denkt op 911 GT3 tempo over de baan te kunnen scheuren met alle remmende prikkels die op de persoon inwerken zoals de g-krachten en gevoelens dat het niet misschien gevaarlijk is om met 200 per uur over de top van een heuvel te knallen (ok, dat haal je niet in een Golf) waar je geen zicht over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Tuurlijk is het aan te raden om de baan te verkennen.
Ik ken de baan niet, dus ga er eerst in een lekker rustig tempo overheen. :) . Verwacht van mij maar niet dat ik daar als een dolle over het circuit ga vliegen.
Mensen die mij in willen halen, be my guest. Ik heb;
1. niet de auto om als een dolle te gaan jagen (veel te log, te zwaar en niet echt voorbereid voor het snelle bochtenwerk)
2. genoeg lef om te gaan "michael schumacheren ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Calitomnication op 06-08-2008 09:22 . Reden: spelfoutje ]

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10 + 11 augustus ben ik er weer iig.
Blijf pitten @ Ringrooms.de met een kameraad.

10de voornamelijk kijken @ diverse kijkplekken, kom ik normaliter nauwelijks aan toe
11de mss 2 rondjes doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Ik zeg ook niet dat het niet kan, ik geef alleen aan dat je van te voren beter met een ervaren iemand de baan kan verkennen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Laatst online: 08:47

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

_Drake_ schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 10:08:
Ik zeg ook niet dat het niet kan, ik geef alleen aan dat je van te voren beter met een ervaren iemand de baan kan verkennen ;)
Maar als je bijv. op vakantie gaat, rijd je ook over wegen waar je nog niet eerder hebt gereden. Geen enkel probleem. Moet op de Nordschleife dan toch ook wel kunnen?
Tis niet zo dat je er gelijk als een coureur moeten rijden, gewoon rustig een ronde doen is prima, die indruk krijg ik iig wel van de diverse filmpjes, zolang je maar goed oplet. Maar dat doe je (neem ik aan) ook als je in het buitenland op een onbekende weg rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Die wegen kom je een enkele keer langs, de ring ga je toch op om wat sneller te gaan. Een ervaren iemand kan tips geven en gevaren aanwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

Ik ben ondertussen weer behoorlijk aangesterkt, en ik ga zeer binnenkort ook weer beginnen met mijn rondjes draaien. *O*
Wat ik precies had/nog een beetje heb, weet trouwens niemand :P ze hebben meer dan 100 verschillende tests en scans en weet ik wat allemaal gedaan, zonder uitkomst :? Maar goed, nu gaat het dus wel oké.
I can't wait 8)
Lucky-Shirt schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 13:48:
[...]

Maar als je bijv. op vakantie gaat, rijd je ook over wegen waar je nog niet eerder hebt gereden. Geen enkel probleem. Moet op de Nordschleife dan toch ook wel kunnen?
Tis niet zo dat je er gelijk als een coureur moeten rijden, gewoon rustig een ronde doen is prima, die indruk krijg ik iig wel van de diverse filmpjes, zolang je maar goed oplet. Maar dat doe je (neem ik aan) ook als je in het buitenland op een onbekende weg rijd.
Het verschil is dat er op de Nordschleife bochten zijn die je op een normale weg, waar ook ter wereld, gewoon niet tegenkomt. Maar goed, als je zoals je zelf zegt de eerste keer rustig aan doet dan kom je daar vanzelf wel achter. In ieder geval zul je de baan pas genoeg kennen om echt harder te gaan na een ronde of 50. De mensen die denken na 2 ronden de baan te kennen en dan beginnen te gassen kom je meestal tegen achterop de sleepwagen.
Gisae schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 14:28:
Die wegen kom je een enkele keer langs, de ring ga je toch op om wat sneller te gaan. Een ervaren iemand kan tips geven en gevaren aanwijzen.
Dat zeg ik ook altijd, als je de kans hebt rijd dan een aantal ronden mee met een ervaren iemand. Daarna rijd je zelf een aantal rustige ronden met een ervaren iemand naast je in jouw auto, en dan kun je langzaamaan beginnen met je eigen solo rondjes te draaien.
Met iemand meerijden is bijna nooit een probleem. Er zijn echt veel mensen die je gewoon, zonder ze te kennen, kunt vragen of je een rondje met hun meekunt. Bij de mensen van de ringers list is het zelfs min of meer policy om beginners te helpen.

Trouwens, als je gaat vergeet dan niet het nummer van de streckensicherung (+49 2691 302215) in je telefoon te zetten. Als je stil komt te staan, crasht of een crash ziet, dan heb je dat hard nodig. Erg lullig als je het dan niet hebt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Femme schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 12:56:
[...]

Ik zou ook eerst je baankennis gaan oefenen in een sim anders is het in mijn ervaring geen hol aan wegens de enorme veiligheidsmarge die je zonder baankennis moet incalculeren .
Misschien vindt jij er geen hol aan, maar toen ik op 31 dec 2006 voor het eerst op een natte baan reed en dus erg rustig aan deed omdat ik weet dat het erg glad zal zijn, maar niet weet hoe glad, en er dus 14 mins over gedaan heb... geen moeite mee hoor, Sightseeing the Nurburgring 8) is ook leuk. Was trouwens al spannend zat toen :) ik reed heel erg rusig, en voelde hem soms al beetje glijden...
Lucky-Shirt schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 13:48:
[...]

Inderdaad ja, dat hoeft ook geen probleem te zijn. Mits je van jezelf maar de goeie instelling hebt om rustig te rijden en niet gelijk te kijken wat je auto kan !!

Sterker nog, de Touristenfahrten is voor IEDEREEN om de legendarische Nordschleife een keer te mogen berijden met eigen auto, om te zien en te weten waar de racecoureurs vroeger zo voor moesten vechten. Dat er tegenwoordig uitbundig geraced wordt om zo hard mogelijk te gaan wordt wel veel gedaan en het mag ook, maar is daar aanvankelijk niet echt de bedoeling van.
Gisae schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 14:28:
Mwa, zoals ik zei, dat hoeft helemaal niet. De naam Touristenfahrten hebben ze niet voor niks zo genoemd. Rijden bedoeld voor touristen, niet voor profi racers. Elke kwast met een logge station-bak vol vakantiemeuk moet er nog over heen mogen/kunnen.
MadMan schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 23:40:

[...]

Het verschil is dat er op de Nordschleife bochten zijn die je op een normale weg, waar ook ter wereld, gewoon niet tegenkomt. Maar goed, als je zoals je zelf zegt de eerste keer rustig aan doet dan kom je daar vanzelf wel achter.
Ohjawel hoor, ben al veel in Duitsland, Belgie en Frankrijk op de weg geweest, en daar kom je zat wegen tegen waar je korte onoverzichtelijke bochtjes midden op/tijdens heuveltjes of dipjes hebt, heb ze al genoeg meegemaakt.
In ieder geval zul je de baan pas genoeg kennen om echt harder te gaan na een ronde of 50. De mensen die denken na 2 ronden de baan te kennen en dan beginnen te gassen kom je meestal tegen achterop de sleepwagen.
Dat klopt zeker ja. Heb nou 29 rondes gedaan en ken de baan nu aardig, maar weet gewoon dat ik hem nog lang niet perfect ken en durf er nog steeds niet alles uit te halen wat er waarschijnlijk in zit. Sabine rijdt met mijn auto waarschijnlijk zeker 1 minuut sneller dan ik :D en mijn snelste tijd zal zo net onder de 10 mins gezeten hebben als ik geen gele vlag had.
Dat zeg ik ook altijd, als je de kans hebt rijd dan een aantal ronden mee met een ervaren iemand. Daarna rijd je zelf een aantal rustige ronden met een ervaren iemand naast je in jouw auto, en dan kun je langzaamaan beginnen met je eigen solo rondjes te draaien.
Met iemand meerijden is bijna nooit een probleem. Er zijn echt veel mensen die je gewoon, zonder ze te kennen, kunt vragen of je een rondje met hun meekunt. Bij de mensen van de ringers list is het zelfs min of meer policy om beginners te helpen.
Daarom ben ik paar weken terug ook met Brucelee meegeweest. Ik ken de Ring intussen al aardig, en hij was er nog nooit geweest, dus was ik zijn eerste 2 rondjes met hem meegereden. Dat ik 3e en 4e aan de kant bleef was omdat ik misselijk begon te worden :+
Trouwens, als je gaat vergeet dan niet het nummer van de streckensicherung (+49 2691 302215) in je telefoon te zetten. Als je stil komt te staan, crasht of een crash ziet, dan heb je dat hard nodig. Erg lullig als je het dan niet hebt....
Jep, dat nummer heb ik dan ook altijd standaard in m'n telefoon staan, ook al ben ik er al anderhalf jaar niet meer geweest :P wil het gewoon niet vergeten bij te hebben, ook al hoop ik het nooit nodig te hebben :P

[ Voor 7% gewijzigd door Knightwolf op 07-08-2008 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06
Ben nu 2 keer op de ring geweest en heb totaal 5 rondjes gereden.

Heb ff snel het topic door zitten lezen en staat een hoop interessante info in.

Over Touringcars: :D
Afbeeldingslocatie: http://img299.imageshack.us/img299/7376/img1376cb2.th.jpg

Die linksonder ben ik :P
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/m.velzen/ring2008/8200rpm.com.419344_H.JPG

Ik heb op mijn telefoon een programmaatje, Nokia Sportstracker genaamd. Hiermee kan je via GPS een route opnemen en hij meet dan onder andere afstand, snelheid, hoogteverschil en route. Ik heb een rondje over de ring hiermee opgenomen en ge-upload naar de site van Nokia.

Je kunt het bekijken op onderstaande link:

http://sportstracker.noki...detail/index.do?id=269966

Ik heb het eigenlijk niet goed gemeten, officieel moet je het van brug naar brug doen. Ik heb gemeten vanaf slagboom totdat je van het circuit af gaat.

Wat ik vooral leuk vind om te zien is het hoogteverschil, van 384 tot 679 meter. Dat is iets wat je ook ervaart op de baan en niet in bijvoorbeeld Gran Turismo 4 op de PS2.

Ook nog ff een vraagje, die jahreskarte is dus echt op naam? Wij zijn namelijk altijd met een groep (10-15 autos) en kopen altijd van die 15 of 25 ritten kaartjes die we met z'n 4-en of 5-en gebruiken. Nu was het idee om zo'n seizoenkaart te kopen, die met z'n allen te gebruiken en na ons weekendje weer te verkopen (we gaan 1x per jaar). Is dat mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Femme schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 12:56:
[...]

Als je echt wilt testen wat je auto allemaal kan kun je denk ik beter op een circuit beginnen dat voor de bestuurder en de auto technisch minder uitdagend is. De steile hellingen op de Nordschleife zijn best wel verradelijk. Je hebt nauwelijks overzicht en er is veel verschil in remafstanden up en downhill. Ik zou ook eerst je baankennis gaan oefenen in een sim anders is het in mijn ervaring geen hol aan wegens de enorme veiligheidsmarge die je zonder baankennis moet incalculeren .

Hier nog een pic van mij afgelopen zondag:

[afbeelding]
Hij is gaaf geworden Femme!

heb je je haar kort? :o

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Voor de mensen voor wie het circuitrijden nieuw is en het nog eng vinden.. Je kunt ook op Zandvoort rijden. Dit is een simpeler circuit, het is daardoor sneller te leren zodat je de bochten kent en kan gaan experimenteren (harder de bocht door). Het is voor een hoop mensen ook dichterbij dan de ring. Zie http://www.vrijrijden.nl, hier kun je gewoon naar toe. Je hebt nu wel verplicht een helm nodig (is een goeie zaak!). Kost iets van 20 euro voor net geen 20 minuten. Qua tijd/afstand ongeveer vergelijkbaar met de ring.

De ring is natuurlijk hartstikke gaaf, maar CPZ is voor veel mensen dichterbij en een betere/makkelijkere inleiding. Ook zijn ze iets socialer met jou wegslepen etc. Maar goed, als je daar de vangrail raakt, of het voor elkaar krijgt een sessie te laten afbreken dan zul je ook dik moeten lappen. Voordeel is dan wel dat je bij een vroegtijdig afgebroken sessie vaak je geld terug krijgt.

Ik vermaak me altijd prima op Zandvoort, ben er vaak te vinden op de vrij-rijden dagen met mijn MR2. Helaas ben ik nog niet naar de ring geweest. Komt wel een keer, geen haast.
(wat plaatjes: http://cars.greensky.nl/?cat=7)

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Hulde voor je MR2 ;) ( heb 2 85's gehad, 1 87'er en een 90'er SW20 , in omgekeerde volgorde, van nieuwer naar ouder gegaan, van leuk sturend slagschip naar go-kart ;) )

Komend weekend is er old timer weekend. Zal wel wat olie op de baan liggen links en rechts. Uit kijken dus.

Ik ga komende week of de week erop in de avond uren even erheen met de motor op de aanhanger, daar afladen en 2 rondjes doen. Ook in de komende weekenden wil ik er heen. Laat tzt nog wel weten als ik ga. Sta wel bij breidscheid. Heb met de auto uitgebreide circuit kennis maar nu nordschleiffe met de motor word even "wennen" :X

Ga me verder niet mengen in discussies over welles en nietus :) Pas op jezelf en op andere.

[ Voor 7% gewijzigd door Capo op 08-08-2008 15:27 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
RonaldMcDonald schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 14:02:

Ook nog ff een vraagje, die jahreskarte is dus echt op naam? Wij zijn namelijk altijd met een groep (10-15 autos) en kopen altijd van die 15 of 25 ritten kaartjes die we met z'n 4-en of 5-en gebruiken. Nu was het idee om zo'n seizoenkaart te kopen, die met z'n allen te gebruiken en na ons weekendje weer te verkopen (we gaan 1x per jaar). Is dat mogelijk?
Een jaarkaart is idd op naam. Je krijgt een kaartje of pasje of zoiets met je persoonsgegevens, en een bijbehorende armband om door de slagboom te gaan. Draag nooit die armband zonder dat je dat persoonspasje bij je hebt. En als ze iemand treffen met een armband die geen eigen persoonspasje heeft, dan kan volgens mij de rechtmatige eigenaar van de armband die zelfs kwijtraken omdat hij hem heeft uitgeleend terwijl hij heel goed hoort te weten dat dat niet mag.

Hoe het precies zit met een seizoenskaart weet ik niet, of je daarmee gewoon een slagboomkaartje krijgt, of ook een armband...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

Een jahreskarte of halbjahrkarte is inderdaad persoonsgebonden. Als je iemand laat rijden met jouw polsbandje en hij krijgt een check (wat best regelmatig gebeurt) dan heb je dus heel simpel geen jahreskarte meer. Bij de jahr- en halbjahreskarte krijg je een polsbandje met een transponder en een id-kaart. De transponder houd je bij een "paaltje" bij de slagbomen en dan gaan ze open en kun je de baan op. Deze kaarten zijn ook niet overdraagbaar. Als je er een koopt, dan blijft hij van jou.

De enige manier om met een groep tegelijkertijd gebruik te maken van één kaart is een lapticket kopen met veel laps erop. Er zijn geen kaarten oid waarbij je met meer personen meerdere transponders krijgt. Tenzij iedereen een jahr- of halbjahreskarte koopt natuurlijk.

edit:
Ik heb net even op de site gekeken, en het ziet er naar uit dat ze dit jaar geen halbjahreskarten meer verkopen. Dit waren ze al langer van plan, maar tot vorig jaar kon je vanaf 1 augustus gewoon de kaarten blijven bestellen. Ze staan er nu echter nog steeds niet bij, dus ik denk dat het nu definitief is afgelopen daarmee :/

[ Voor 24% gewijzigd door MadMan op 12-08-2008 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Sjaakmeister schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 12:41:
[...]
Met mijn eigen 306'je durf ik het niet aan, ben bang dat ik een motorblok van het asfalt kan rapen nog voor de eerste bocht.
Hoedatzo eigenlijk? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Niet online
Nu was mijn opmerking 'ben bang om het moterblok van het asfalt te moeten rapen' ook wel een beetje overdreven, er zit wel een essentie in.

Ik ben van mening dat je de Ring alleen moet/mag betreden met een technisch perfecte auto. Ik heb de laatste dagen weer een hoop gelezen over motorrijders die onderuit zijn gegaan door olie/koelvloeistof. Dat is niet iets wat ik veroorzaakt zou willen hebben.

Tuurlijk is het "stoer" om "Schumacher-style" over de Ring te "racen", en je "scoort" er waarschijnlijk een hoop bonuspunten bij je "matties" mee. Maar naar mijn mening is de veiligheid net zo belangrijk, mischien wel belangrijker als het plezier.

Ik heb mijn 306 nu een paar maanden. In principe een heerlijk autootje en ik heb er een hoop plezier van. Echter heeft ie me een keer zonder remmen op pad gestuurd. Gelukkig woon ik 300 meter van een stoplicht en kwam er toen dus al achter, en niet bij 120 km/h op de snelweg. Dat zijn grappen die je niet wil hebben op de Ring.

Omdat rijden op de Ring toch wel iets zwaarder is voor de auto als gewoon een recht stuk snelweg, wil ik alleen de baan op als ik een 100% vertrouwen heb in de auto waarmee het gebeurd.

Denk dat anderen hier ook eens over na moesten denken, zou een hoop gebel naar het Ring-alarm nummer schelen...

[ Voor 10% gewijzigd door Sjaakmeister op 12-08-2008 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Sjaakmeister schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 13:50:
[...]

Omdat rijden op de Ring toch wel iets zwaarder is voor de auto als gewoon een recht stuk snelweg, wil ik alleen de baan op als ik een 100% vertrouwen heb in de auto waarmee het gebeurd.
Dat heeft alleen met je snelheid te maken hoor. Als je rustig rijdt is het echt niet anders dan op de openbare weg.

Vertrouwen in je auto hebben is natuurlijk ook een belangrijk punt. En datie geen vloeistoffen mag lekken is ook een eis (op elk circuit overigens).

Wat mij verder onverstandig lijkt is als mensen die normaal altijd rustig rijden, en niet zo'n ervaring hebben met hogere snelheden en harder door de bochten hangen, dan toch de Ring op te gaan en denken dat ze dat wel even kunnen. Die komen waarschijnlijk toch wel erg bedrogen uit...
Pagina: 1 ... 3 ... 25 Laatste