Misschien vindt jij er geen hol aan, maar toen ik op 31 dec 2006 voor het eerst op een natte baan reed en dus erg rustig aan deed omdat ik weet dat het erg glad zal zijn, maar niet weet hoe glad, en er dus 14 mins over gedaan heb... geen moeite mee hoor, Sightseeing the Nurburgring

is ook leuk. Was trouwens al spannend zat toen

ik reed heel erg rusig, en voelde hem soms al beetje glijden...
Lucky-Shirt schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 13:48:
[...]
Maar als je bijv. op vakantie gaat, rijd je ook over wegen waar je nog niet eerder hebt gereden. Geen enkel probleem. Moet op de Nordschleife dan toch ook wel kunnen?
Tis niet zo dat je er gelijk als een coureur moeten rijden, gewoon rustig een ronde doen is prima, die indruk krijg ik iig wel van de diverse filmpjes, zolang je maar goed oplet. Maar dat doe je (neem ik aan) ook als je in het buitenland op een onbekende weg rijd.
Inderdaad ja, dat hoeft ook geen probleem te zijn. Mits je van jezelf maar de goeie instelling hebt om rustig te rijden en niet gelijk te kijken wat je auto kan !!
Sterker nog, de Touristenfahrten is voor IEDEREEN om de legendarische Nordschleife een keer te mogen berijden met eigen auto, om te zien en te weten waar de racecoureurs vroeger zo voor moesten vechten. Dat er tegenwoordig uitbundig geraced wordt om zo hard mogelijk te gaan wordt wel veel gedaan en het mag ook, maar is daar aanvankelijk niet echt de bedoeling van.
Mwa, zoals ik zei, dat hoeft helemaal niet. De naam Touristenfahrten hebben ze niet voor niks zo genoemd. Rijden bedoeld voor touristen, niet voor profi racers. Elke kwast met een logge station-bak vol vakantiemeuk moet er nog over heen mogen/kunnen.
MadMan schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 23:40:
[...]
Het verschil is dat er op de Nordschleife bochten zijn die je op een normale weg, waar ook ter wereld, gewoon niet tegenkomt. Maar goed, als je zoals je zelf zegt de eerste keer rustig aan doet dan kom je daar vanzelf wel achter.
Ohjawel hoor, ben al veel in Duitsland, Belgie en Frankrijk op de weg geweest, en daar kom je zat wegen tegen waar je korte onoverzichtelijke bochtjes midden op/tijdens heuveltjes of dipjes hebt, heb ze al genoeg meegemaakt.
In ieder geval zul je de baan pas genoeg kennen om echt harder te gaan na een ronde of 50. De mensen die denken na 2 ronden de baan te kennen en dan beginnen te gassen kom je meestal tegen achterop de sleepwagen.
Dat klopt zeker ja. Heb nou 29 rondes gedaan en ken de baan nu aardig, maar weet gewoon dat ik hem nog lang niet perfect ken en durf er nog steeds niet alles uit te halen wat er waarschijnlijk in zit. Sabine rijdt met mijn auto waarschijnlijk zeker 1 minuut sneller dan ik

en mijn snelste tijd zal zo net onder de 10 mins gezeten hebben als ik geen gele vlag had.
Dat zeg ik ook altijd, als je de kans hebt rijd dan een aantal ronden mee met een ervaren iemand. Daarna rijd je zelf een aantal rustige ronden met een ervaren iemand naast je in jouw auto, en dan kun je langzaamaan beginnen met je eigen solo rondjes te draaien.
Met iemand meerijden is bijna nooit een probleem. Er zijn echt veel mensen die je gewoon, zonder ze te kennen, kunt vragen of je een rondje met hun meekunt. Bij de mensen van de ringers list is het zelfs min of meer policy om beginners te helpen.
Daarom ben ik paar weken terug ook met Brucelee meegeweest. Ik ken de Ring intussen al aardig, en hij was er nog nooit geweest, dus was ik zijn eerste 2 rondjes met hem meegereden. Dat ik 3e en 4e aan de kant bleef was omdat ik misselijk begon te worden

Trouwens, als je gaat vergeet dan niet het nummer van de streckensicherung (+49 2691 302215) in je telefoon te zetten. Als je stil komt te staan, crasht of een crash ziet, dan heb je dat hard nodig. Erg lullig als je het dan niet hebt....
Jep, dat nummer heb ik dan ook altijd standaard in m'n telefoon staan, ook al ben ik er al anderhalf jaar niet meer geweest

wil het gewoon niet vergeten bij te hebben, ook al hoop ik het nooit nodig te hebben
[
Voor 7% gewijzigd door
Knightwolf op 07-08-2008 02:14
]