Nordschleife openbaar?

Pagina: 1 2 ... 25 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat nooit! :D

Het ging mij er alleen om dat vanuit de Nordschleife dit nooit zal worden aangeboden.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2008 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom. Dat ze verdeurie gewoon met een regelement komen waarin staat: statief X is goedgekeurd. Filmen met dat ding is OK. Dat timen is vragen om problemen, I know, maar je wilt het toch weten.
Mensen met gezond verstand gaan daar niet voor. Jammer alleen dat gezond verstand nogal subjectief is en dat er daardoor dergelijke regels zijn opgesteld.

Anyhoo .. dat ze niet willen dat er in een bocht een camera tegen het hoofd van de piloot vliegt is logisch. Los in het handje kan dat in extreme gevallen een probleem vormen. Maar ook daarmee kun je timen. Gewoon de film terugkijken of een onscreen timer mee laten lopen. Je moet het alleen niet willen. Maar wel de film voor de napret.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2008 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, ik heb zelf ook een onboardfilmpje van een heel rondje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 05:30

MadMan

What the....

Bij het filmen gaat het niet eens om het feit dat die camera tegen je hoofd zou kunnen vliegen. Het gaat hun erom, dat je die filmpjes op internet zet, en dat dan iemand anders die filmpjes ziet en denkt "da ken ik ook!", en zich vervolgens doodrijd o.i.d.

:+

Trouwens, wat wel opvalt is het feit dat sinds het film/foto verbod opeens best veel mensen met een mascotte rijden. Bijvoorbeeld een uitgeholde wuppie met een doorzichtig oog waar wat donkere ruitenfolie op/in zit. Daarachter een bulletcam of desnoods een goede gsm met een redelijke video-functie als het voor internet is.

:9

Je mag trouwens wel gewoon een stopwatch op je stuur plakken (of gewoon een laptimer monteren), zolang je dan maar zegt dat het voor andere circuits is als ze ernaar vragen. Ik gebruik een datalogger met een triggerswitch voor de laptimes die net boven mijn linker voetsteun zit. Als ik dan thuis ben kan ik precies zien waar ik hoeveel gas gaf, en hoe hard ik door de bocht ging e.d.
Als je een goede datalogger met gps wil ben je rond de 400 euro kwijt voor een middenklasse model qua ingangen. Er zijn al hele simpele loggers met alleen de tijden en bochtsnelheden, maar daar ben je snel op uitgekeken. Ook zijn er natuurlijk top of the line loggers van dik 5000 euro die zelfs registreren wanneer je een scheet laat maat da's allemaal nogal overdreven.
Die van mij maakt een track met gps waar voor ieder punt de snelheid, g-krachten, gas/rem stand, hoogte en een temperatuur (bij mij gewoon buitenlucht temp.). Hij logt 4x per seconde en ik kan ongeveer een uur loggen voor hij vol is.

Je krijgt dan ook mooie plaatjes om naar te kijken:
Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/dhuuf/gps_05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/dhuuf/gps_track_analyse.jpg

En in dit filmpje zie je een paar mogelijkheden van een iets (as in paarduizend) duurder, maar wel heel mooi systeempje.

Die van mij was een bouwpakket dus ik was voor rond de 200 euro klaar. Nadeel is dat hij een seriële connector heeft en geen usb, dus moet je een converter gebruiken of een oudere pc. Ik gebruik een hele oude laptop (compaq pii 333) omdat die lekker klein is en ik hem toch in de auto van stroom kan voorzien. Als ik een lange dag ga maken op de ring neem ik hem gewoon mee om tussendoor de logger leeg te trekken.
Is wel lache altijd, sta je daar met je japanner uit '96 een laptop aan te sluiten onder de motorkap op de parkplatz :P meestal heb je dan best bekijks, paar keer gasgeven met de laptop eraan does the trick en als ik daarna meteen de baan op ga weet ik zeker dat er een hoop mensen naar hun auto gaan om een rondje mee te rijden om te kijken hoe f*cking snel ik wel niet ben. Als ik dan mijn normale rustige tempo aanhoud rijd ik rond de 9:15 en da's dan nogal teleurstellend voor die porsches die dachten dat ze eindelijk competitie hadden :+

[ Voor 6% gewijzigd door MadMan op 18-06-2008 20:22 ]

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://videos.streetfire....ard-lap-on-the_166815.htm

Een simpel rondje met mij mee.

edit

Een paar bochtend voor Breidscheid hoor je een raar metaal schavend geluid. Bleek de stofplaat achter mn remschijven te zijn die wat begonnen aan te lopen door de hitte.

edit2

En jammer genoeg is de snelheidsbeleving op beeld vele malen minder dan in het echt. Bochten waarop het lijkt alsof je die met 80 kmh doet gingen met 130/140 kmh.

Komt ook door de lage framerate. Maar voor mensen die er nog nooit zijn geweest kunnen wel een indruk krijgen.

Het vervelendste stuk van de baan vind ik na Breidscheid, de scherpe knik rechts omhoog. Vind het net ff teveel van het goede (ook voor mn aandrijflijn) om dan van 4 naar 2 terug te schakelen maar das de enige manier om enigszins vlot omhoog te komen. En verderop krijg je een saai stuk vals plat waar mn auto in zn 3 met 4000 rpm niet harder gaat dan 130 :(

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2008 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de regen heb ik ook eens 3 rondjes gereden. Vond ik niks mis mee eigenlijk. Veeeeel minder mensen op de baan.

Voel ik over een tijdje een GoT Ring-meet aankomen ofzo? :P

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2008 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 10:40
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 19:34:
Anyhoo .. dat ze niet willen dat er in een bocht een camera tegen het hoofd van de piloot vliegt is logisch.
Voor zover ik het begrijp, willen ze niet dat er gefilmd wordt omdat je dan de kans loopt dat er iemand een ernstig/dodelijk ongeluk filmt en dat op Youtube gooit.

Vervolgens kun je wachten tot de media daar op duikt (beelden spreken altijd lekkerder dan een verhaaltje) en vervolgens de politiek. Het is heel bijzonder dat dit circuit uberhaupt nog bestaat. Het is een vreselijk gevaarlijk circuit (vraag Nikki Lauda maar) en het is, als je het objectief bekijkt, gekkenwerk om jan modaal daar voor geld te laten rondscheuren.

Geef ze alsjeblieft geen excuus om het spul dicht te gooien!

[ Voor 3% gewijzigd door FragDaddy op 18-06-2008 23:02 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:45
Ik heb er geen problemen mee dat mensen het filmen zolang ze het maar niet doen om te laten zien van "he kijk hoe kneiterhard ik over de ring kan" om zo andere in gevaar te brengen en op ideeen te brengen. Je rijd de ring voor jezelf niet voor anderen. De enige reden waarom ik een filmpje zou maken is om van mijn fouten te leren.
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 22:06:

Voel ik over een tijdje een GoT Ring-meet aankomen ofzo? :P
Jup of een weekendje met combi Adenau, ik vind het allemaal prima :)
in gerolstein kan je spotgoedkoop en prima overnachten (mits je geen 2 meter bent daar niet van :+ )
Nee da was een neger :+ hij had een kakhooft :P

Blijft het grappig vinden, beide koppies mooi met de bocht naar binnen :)

[ Voor 54% gewijzigd door _Drake_ op 19-06-2008 00:00 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Laatst online: 13-09 12:13
eX0duS schreef op zondag 15 juni 2008 @ 16:03:
Je moet wel opletten met fading. De eerste paar bochten doen de remmen het lekker, maar als dan opeens die ene bocht de remmen niet meer doen wat je zou willen dat ze doen, begin je hem toch wel te knijpen. :p
Jep, weet er alles van :) in m'n eerste of 2e rondje of zo, ver voordat rondom m'n remschijven en blokken vervangen werden, had ik op de downhill van Werhseifen naar Adenau-Breidscheid ook. Had dat pedaal echt helemaal op de bodem en maar goed dat ik rustig reed, want had gigantische fading. Het werd niet 'close' door m'n ingebouwde veiligheidsmarge. Maar je merkt dan meteen dat je die niet voor niks hanteerd :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 21:05

4x2

lộn xộn quá

MadMan schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 17:16:
Als je er hard doorheen wil moet je wel je timing op orde hebben, zo niet kun je wel eens heel hard (en best hoog) vliegen als je iets te vroeg gaat. Het laatste stukje is ook het leipste stukje qua lanceringspotentieel :+
Kom dr meestal uit met het midden vd neus gericht op de meest rechtse punt van de laatste betonplaat.
Weet eigenlijk niet zeker of het de goede manier is, weet zo ook niet waar ik het vandaan heb, maar het bevalt wel.
Femme schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 18:27:
[...]
Alleen al het toch wel erg grote verschil in 0-100 km/h acceleratie zegt mij dat het een tamelijk kansloze operatie is om met een 325iX te gaan racen. Het ding is gewoon trager en waarschijnlijk ook minder leuk om mee te rijden vanwege een meer onderstuurd karakter.
Grootste nadeel aan een iX tov een gewone 325 met racen is dat een iX nogal zeldzame onderdelen heeft (praktisch alles aan de voorkant en de wielophanging is net iets anders) en daar een prijskaartje aan hangt.
Overigens heeft een iX een vrij korte eindoverbrenging, dus 0-100 mag ie wat langzamer zijn (hoewel het in de regen een heel ander verhaal is natuurlijk), maar bovenin loopt het prima door.
Het is gewoon een aardig onderschatte circuitauto.

En ben ook best een aantal rondjes mee geweest met die vriend van me op de ring en het is zeker geen saaie, onderstuurde auto hoor ;)
Kont gaat net iets voor de voorkant (al valt eea met het onderstel wel bij te regelen als je een andere voorkeur hebt, maar dat is met een gewone 325 niks anders).

Maar goed, jij denkt, simplistisch en erg overdreven gezegd, dat het een lompe onderstuurde tractor is, madman en ik denken daar iets anders over ;)

Owja, 1 vd 2 ronden die gefilmd is, andere was in mn e30 maar kan ik zo niet terug vinden.
Zwarte 325 die bij adenauer forst voorbij komt is overigens een iX ;)
http://video.google.nl/vi...1786704457199266453&hl=nl
Let niet op het flauwe commentaar, de sloomheid van de auto (90pk schiet niet zo heel erg op als het omhoog gaat) en vast nog wel eea :P

[ Voor 8% gewijzigd door 4x2 op 19-06-2008 01:53 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

Nice filmpje :P vooral breidscheid vind ik erg netjes gepakt 8).
Het commentaar was ook wel lache, "hij stribbelt wel tegen!" "jah, dat moet ook >:) "
De carussel pak je overigens helemaal niet verkeerd daar en de kleine gaat ook netjes.

Ik kom meestal ook met het rechterwiel iets rechts over de punt, is ook per auto een beetje verschillend maar dat is wel de meest ideale plek voor alle auto's binnen zeg een meter van die punt naar beide kanten. Te vroeg eruit en je gaat omhoog en rechts tegen de rail zonder optie tot corrigeren. Te laat eruit en je bent een knappe jongen als je geen mega-overstuur krijgt en links de rail invliegt.

Het leuke is dat het vooral over de carussel gaat omdat die bekend is en blijft hangen. Maar ondanks dat het misschien technisch een van de moeilijkere stukken is is het zeker niet het gevaarlijkste stuk. Schwedenkreuz word door de meesten de gevaarlijkste bocht genoemd en als je hier crasht dan doe je het meestal ook goed. Aremberg staat ook garant voor vooral veel weekend-newbie schade. Het is ook een van de heel weinige bochten met een grindbak, dus dat zegt opzich al genoeg. Hocheichen als het nat is, adenauer forst, kallenhard, bergwerk en eiskurve (what's in a name) zijn ook bochten waar het geregeld redelijk mis gaat.
Volgens de marshalls is het tegenwoordig in het weekend rustig als er ongeveer 10 auto's per dag zo in de kreukels gaan dat ze gesleept moeten worden.

edit:
De filmpjes "Oeps" en "Lambo die geen gas geeft" zijn ook wel :+

[ Voor 5% gewijzigd door MadMan op 19-06-2008 02:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
MadMan schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 02:42:

Schwedenkreuz word door de meesten de gevaarlijkste bocht genoemd en als je hier crasht dan doe je het meestal ook goed.
Jep, komt door de hoge aanloopsnelheid, tezamen met de bocht die meteen over een bult loopt. Ken een mooi filmpje van een Porsche 911 die daar een 360 maakt en zonder iets te raken weer verder kant. Was volgens mij aardig profi driver. En toch hoor je nog terecht "phew" alsie weer door kan :P
Aremberg staat ook garant voor vooral veel weekend-newbie schade. Het is ook een van de heel weinige bochten met een grindbak, dus dat zegt opzich al genoeg.
Op zich, zal daar idd niet voor niks een grindbak liggen. Echter heb ik daar nog nooit eentje zien gaan, en de term Aremberg kom ik bij de gevaarlijke bochten ook maar heel weinig tegen op internet. Verder heb ik dat altijd wel als makkelijke bocht beschouwd waar ik nooit enige moeite gehad heb.

Wat er in het gevaarlijke stukken lijstje echter wel bij hoort, is de Fuchs-Röhre. Dat is het langste en stijlste stuk naar beneden, waar de snelheden dus veelal het hoogst zullen liggen (daar heb ik zelfs al een keer bijna 195 op de teller gehad onderaan terwijl ik dat op het lange rechte stuk nog nooit voor elkaar gekregen heb voor ik weer in de ankers moest bij de exit).

En omdat het zo stijl naar beneden gaat, owee als er dan wat fout gaat, dan rem je dus niet zomaar. Ook precies daarom zijn er afgelopen jaar of zo in de Fuchs-Röhre 2 doden gevallen met motorrijders en enkele auto's, en is het een gigantische chaos geworden. Zover ik me kan herinneren was de baan de rest van de dag dicht. Ongevallen op de Ring komen niet snel ine het nieuws, maar toen toch wel.
Hocheichen als het nat is, adenauer forst, kallenhard, bergwerk en eiskurve (what's in a name) zijn ook bochten waar het geregeld redelijk mis gaat.
Adenauer-Forst staat idd garant voor viel spaß, en daarom is dat stuk ook niet voor niks gewoon vlak zonder vangrail :P
Kallenhard, of eigenlijk het stuk tussen Kallenhard en Mis-Hit-Mis waar ikzelf gecrashed ben, dat is ook echt een leip punt, die ik zeker sindsdien heel wat subtieler neem, ook al zal dat best wat harder kunnen. Snelle S-bocht die precies halverwege over een lichte bult naar beneden gaat.

Bergwerk idd eveneens een gevaarlijk punt omdat je daar downhill met een aardige snelheid aan komt zetten, en als je hem niet kent te vroeg instuurt, met als gevolg dat je aardig kans hebt ui de steeds scherper wordende bocht schuift.
Volgens de marshalls is het tegenwoordig in het weekend rustig als er ongeveer 10 auto's per dag zo in de kreukels gaan dat ze gesleept moeten worden.
OMFG :X

[ Voor 33% gewijzigd door Knightwolf op 19-06-2008 05:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Als ik hier al die verhalen lees kan ik eigenlijk maar 2 dingen concluderen :

- Er rijden teveel idioten daar die het je weleens onnodig moeilijk kunnen maken in het leven.
- Het is super duur als het mis gaat.
- http://www.frex.com/gp/ <= Hier bestellen is goedkoper en gaat langer mee :P

Ik hoef er in ieder geval niet meer naartoe voorlopig :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

Knightwolf schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 04:21:
Jep, komt door de hoge aanloopsnelheid, tezamen met de bocht die meteen over een bult loopt. Ken een mooi filmpje van een Porsche 911 die daar een 360 maakt en zonder iets te raken weer verder kant. Was volgens mij aardig profi driver. En toch hoor je nog terecht "phew" alsie weer door kan :P
Dit filmpje Toevallig? Dat is Christer, en dat is inderdaad een behoorlijke pro daar. Een van de snelsten waar ik bij in de auto heb gezeten ook.
Op zich, zal daar idd niet voor niks een grindbak liggen. Echter heb ik daar nog nooit eentje zien gaan, en de term Aremberg kom ik bij de gevaarlijke bochten ook maar heel weinig tegen op internet. Verder heb ik dat altijd wel als makkelijke bocht beschouwd waar ik nooit enige moeite gehad heb.
Het probleem met Aremberg is dat ie steeds krapper word. Als je nieuw bent en dat nog niet goed weet kan het daar flink mis gaan. Ik heb zelf al eens in de bak geparkeerd daar in het begin :o
Wat er in het gevaarlijke stukken lijstje echter wel bij hoort, is de Fuchs-Röhre. Dat is het langste en stijlste stuk naar beneden, waar de snelheden dus veelal het hoogst zullen liggen (daar heb ik zelfs al een keer bijna 195 op de teller gehad onderaan terwijl ik dat op het lange rechte stuk nog nooit voor elkaar gekregen heb voor ik weer in de ankers moest bij de exit).

En omdat het zo stijl naar beneden gaat, owee als er dan wat fout gaat, dan rem je dus niet zomaar. Ook precies daarom zijn er afgelopen jaar of zo in de Fuchs-Röhre 2 doden gevallen met motorrijders en enkele auto's, en is het een gigantische chaos geworden. Zover ik me kan herinneren was de baan de rest van de dag dicht. Ongevallen op de Ring komen niet snel ine het nieuws, maar toen toch wel.
Fuchsrohre is inderdaad ook een leip punt. Die pile-up wat jij bedoelt was volgens mij inderdaad een van de grotere touristenfahrten-crashes van de laatste 10 jaar ofzo. Volgens mij hebben ze daarna zelfs een stuk asfalt veranderd.
Adenauer-Forst staat idd garant voor viel spaß, en daarom is dat stuk ook niet voor niks gewoon vlak zonder vangrail :P
Kallenhard, of eigenlijk het stuk tussen Kallenhard en Mis-Hit-Mis waar ikzelf gecrashed ben, dat is ook echt een leip punt, die ik zeker sindsdien heel wat subtieler neem, ook al zal dat best wat harder kunnen. Snelle S-bocht die precies halverwege over een lichte bult naar beneden gaat.
Die bult is inderdaad best leip, als je een licht autotje hebt kun je daar inderdaad wel eens gaan "vliegen". Een auto met RWD kan daar ook erg leuk zijn :9
Bergwerk idd eveneens een gevaarlijk punt omdat je daar downhill met een aardige snelheid aan komt zetten, en als je hem niet kent te vroeg instuurt, met als gevolg dat je aardig kans hebt ui de steeds scherper wordende bocht schuift.
Precies. Het lijkt alsof je het beste meteen kunt insturen terwijl je dat beter zo laat mogelijk doet. Dan kom je als je het goed doet zo uit dat je buitenom gaat, effe bij moet trekken vanaf de apex ongeveer en dan meteen rechtdoor en volgas kunt sturen
OMFG :X
Jup, en dat klopt ook wel, ik denk zelfs dat het er meer zijn. Een paar weekends terug heb ik op een hele dag 3x de heli zien vliegen terwijl ik hem normaal 1x per week zie ofzo. Ook de ambu en sleepwagen waren erg druk dat weekend. Mega veel sluitingen.
En het word steeds drukker, naar mijn mening ook veel meer mensen die denken dat ze er de eerste keer (of keren) wel effe volgas overheen kunnen. Volgens mij heeft dat ook een beetje te maken met een vals gevoel van veiligheid door abs, traction control en dergelijke.
De enige hulp die ik van mijn auto krijg is stuurbekrachtiging, en dat is alleen omdat mijn auto niet zonder te krijgen is. Ik doe liever alles lekker zelf i.p.v op allerlei systemen te vertrouwen die je zogenaamd beschermen.
Traction control is trouwens behoorlijk irritant als je een beetje kan doorvegen. Vooral die van mercedes maakt een hel van b.v carussel. Ook erg irritant dat je hem dan uitzet, en hij toch nog aan blijft |:( . Naja ik heb zelf geen merc en ik rijd maar heel af en toe in een over de ring, dus boeie.
nero355 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:27:
Als ik hier al die verhalen lees kan ik eigenlijk maar 2 dingen concluderen :

- Er rijden teveel idioten daar die het je weleens onnodig moeilijk kunnen maken in het leven.
Vooral in de weekends ja, klopt. Echter zolang jij je niet gaat opfokken over zo'n figuur en iedereen die langs wil en kan dat ook laat doen heb je nergens last van.
- Het is super duur als het mis gaat.
Ook dat klopt. Maarja, ken jij een circuit waar het niet heel duur is als het mis gaat?
- http://www.frex.com/gp/ <= Hier bestellen is goedkoper en gaat langer mee :P
Ik heb hier pedalen van frex, en die gebruik ik idd icm een stuur en shifter voor rfactor nordschleife. Oefenen is altijd handig.
Ik hoef er in ieder geval niet meer naartoe voorlopig :)
Als je niet zelf wilt rijden kun je natuurlijk ook kijken of je niet met iemand mee kan die er al vaker is geweest. Nadeel is wel dat je dan zelf ook wilt rijden :P
Gewoon eerst veel oefenen in sims en veel lezen, en als je dan nog steeds een rondje wil maken, gewoon doen. Maar wel het liefst op een rustige, doordeweekse dag.

Ik vind het tegenwoordig ook wel relaxt als het regent. Lekker rustig op de baan en je kunt _echt_ langzaam rijden zonder dat dat gevaarlijk is. Zo kun je ook mooi alle plaatsen zien waar je eventueel van de baan af zou kunnen en alle borden eens goed bekijken.

[ Voor 14% gewijzigd door MadMan op 19-06-2008 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
MadMan schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:29:
[...]

Dit filmpje Toevallig? Dat is Christer, en dat is inderdaad een behoorlijke pro daar. Een van de snelsten waar ik bij in de auto heb gezeten ook.
Jep die :P
Het probleem met Aremberg is dat ie steeds krapper word. Als je nieuw bent en dat nog niet goed weet kan het daar flink mis gaan. Ik heb zelf al eens in de bak geparkeerd daar in het begin :o
Dat vind ik dan serieus erg knap van je. Aremberg heeft rechts een vrij groot grasveld in de binnenbocht en kun je de bocht dus vanaf begin tot bijna aan het viaduct doorzien. Enige wat ik me dan kan bedenken is dat je 1: te hard gereden hebt, 2: te vroeg ingestuurd hebt.
Jup, en dat klopt ook wel, ik denk zelfs dat het er meer zijn. Een paar weekends terug heb ik op een hele dag 3x de heli zien vliegen terwijl ik hem normaal 1x per week zie ofzo. Ook de ambu en sleepwagen waren erg druk dat weekend. Mega veel sluitingen.
En het word steeds drukker, naar mijn mening ook veel meer mensen die denken dat ze er de eerste keer (of keren) wel effe volgas overheen kunnen. Volgens mij heeft dat ook een beetje te maken met een vals gevoel van veiligheid door abs, traction control en dergelijke.
De enige hulp die ik van mijn auto krijg is stuurbekrachtiging, en dat is alleen omdat mijn auto niet zonder te krijgen is. Ik doe liever alles lekker zelf i.p.v op allerlei systemen te vertrouwen die je zogenaamd beschermen.
Traction control is trouwens behoorlijk irritant als je een beetje kan doorvegen. Vooral die van mercedes maakt een hel van b.v carussel. Ook erg irritant dat je hem dan uitzet, en hij toch nog aan blijft |:( . Naja ik heb zelf geen merc en ik rijd maar heel af en toe in een over de ring, dus boeie.
Heb maar 1x een raar gevoel in m'n buik gehad toen ik daar was.

We kwamen net aan voor een enkel dagje Ring, eind van de ochtend of zo, en op de parking links bij het restaurantgebouwtje had ik geparkeerd, en stond ik naast een donkergrijze Engelse Honda S2000 met kapje open. Zaten een jongen en meisje in, beide begin 20 gok ik. Zagen er wel aardig uit, niet uit als sjonnie/petjes-volk die er bekend om staan te denken dat ze meteen al de King of the Ring zijn.

Ik heb ze nog zien wegrijden toen ik bij m'n auto stond een middagboterham te eten. Ze gingen de baan op. Ik ken ze natuurlijk niet, maar volgens mij heb ik nog een gedag-handje opgestoken. Ik kan me zo niet meer herinneren of de baan wel of niet gesloten was geweest, maar hangt me bij van wel want eigenlijk wilden we erop maar kon dat niet.

Anyway, hele tijd later, kwamen er TWEE ambulances pal achter elkaar van de track af, zonder sirene, zonder hoge haast. En nog een tijd later een takelwagen, met diezelfde donkergrijze S2000 erop, die zowel aan de voor als achterkant echt flink in elkaar zat :| Sorry, maar toen kreeg ik toch even een paar rillingen en bijna misselijk gevoel in m'n buik :| En nou ik dit typ krijg ik nog kippevel van die herinnering... Het drukt je toch even met je neus op de realiteit en serieusheid van de gevaren. Sja, ik heb m'n dag er niet door laten verpesten en heb die dag 3 of 4 rondjes gedaan of zo, maartoch he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schwedenkreuz is idd gevaarlijk. Ook voor MR2s met achterwielaandrijving en motor in het midden. Krijgt die auto schijnbaar rare onbalans door. Die bocht let ik altijd enorm op en push ik zeker niet.

En wat betreft zo'n ongeluk. Ik heb ook een leuke voor en na foto:

Voor:

Afbeeldingslocatie: http://i225.photobucket.com/albums/dd110/ncn-ring/09-09-07-michael/tn_DSC03636.jpg

Na:

Afbeeldingslocatie: http://i225.photobucket.com/albums/dd110/ncn-ring/09-09-07-michael/tn_DSC03719.jpg

Nu is dit alleen blikschade maartoch.

Overigens weerhoud mij dit er absoluut niet van om NIET te gaan. Je hebt het toch ook voor een groot deel in eigen hand :)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2008 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:33

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

lijkt me wel een goed idee een got meeting :P lekker met tweakertjes de baan op en lekker hangen en beetje over auto's babbelen

hier nog een leuke filmpje rond in onder de 6 min in een BMW F1 2007 wagen in Rfactor
http://video.google.com/videoplay?docid=3266591070787772689

als dat iets te snel gaat hier in 8 min nogiets met een bmw m3 challange
http://video.google.com/videoplay?docid=5572243397508897722

hier nog wat reallife actie van me niet @ the ring
http://video.google.com/videoplay?docid=-7161287960302650946

ik wil binnenkort echt nog eens naar de ring.

side note: nee ik ben niet een gamertje die denkt dat ie kan racen en zo ff de nordschleife doet :Y)

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

Knightwolf schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:59:
Dat vind ik dan serieus erg knap van je. Aremberg heeft rechts een vrij groot grasveld in de binnenbocht en kun je de bocht dus vanaf begin tot bijna aan het viaduct doorzien. Enige wat ik me dan kan bedenken is dat je 1: te hard gereden hebt, 2: te vroeg ingestuurd hebt.
Ja, ik heb ook erg mijn best moeten doen :+
Ik ging daar in ik geloof mijn 12de ronde _veel_ te hard omdat ik me in het stuk baan vergiste. Daarbij waren mijn achterbanden toen niet je van het. Maarja, ik heb gelukkig niets geraakt en ben daarna gewoon meteen verder gegaan. Er lag ook niets op de baan ofzo van rotzooi dus dat scheelt :P

2de keer (en voorlopig laatste, klop klop klop) dat ik eraf ging raakte ik de curbs nogal ongelukkig met de carterpan, waardoor die er onderuit vloog en er dik 4 liter olie precies in een bocht over ongeveer de hele breedte van de baan lag. Voor de rest heb ik toen gelukkig geen vangrail geraakt ofzo. Toen ben ik gelijk uitgestapt, een flink stuk terug gerend terwijl ik ondertussen de streckensicherung belde en met mijn helm zwaaide alsof ik een wereldrecord kogelslingeren wilde verbeteren. Er is toen gelukkig helemaal niets gebeurt, iedereen zag me op tijd en reed heel rustig. Maar je wilt in ieder geval _niet_ dat er iemand over jouw oliespoor onderuit gaat of wegslipt en vervolgens ergens tegenaan vliegt. Alles bij elkaar was ik toen iets van 200 euro lichter, en dat viel me alleszins mee. De auto heb ik toen laten afslepen door de ADAC tot op de overflow-parkplatz. Toen heb ik mijn broertje gebeld en die is vanuit nl met een carterpan van mijn donor-auto en olie gekomen. Na zijn aankomst heb ik binnen een uur nog net een rondje kunnen maken voor de baan dicht ging voor die dag :P
Heb maar 1x een raar gevoel in m'n buik gehad toen ik daar was.

We kwamen net aan voor een enkel dagje Ring, eind van de ochtend of zo, en op de parking links bij het restaurantgebouwtje had ik geparkeerd, en stond ik naast een donkergrijze Engelse Honda S2000 met kapje open. Zaten een jongen en meisje in, beide begin 20 gok ik. Zagen er wel aardig uit, niet uit als sjonnie/petjes-volk die er bekend om staan te denken dat ze meteen al de King of the Ring zijn.

Ik heb ze nog zien wegrijden toen ik bij m'n auto stond een middagboterham te eten. Ze gingen de baan op. Ik ken ze natuurlijk niet, maar volgens mij heb ik nog een gedag-handje opgestoken. Ik kan me zo niet meer herinneren of de baan wel of niet gesloten was geweest, maar hangt me bij van wel want eigenlijk wilden we erop maar kon dat niet.

Anyway, hele tijd later, kwamen er TWEE ambulances pal achter elkaar van de track af, zonder sirene, zonder hoge haast. En nog een tijd later een takelwagen, met diezelfde donkergrijze S2000 erop, die zowel aan de voor als achterkant echt flink in elkaar zat :| Sorry, maar toen kreeg ik toch even een paar rillingen en bijna misselijk gevoel in m'n buik :| En nou ik dit typ krijg ik nog kippevel van die herinnering... Het drukt je toch even met je neus op de realiteit en serieusheid van de gevaren. Sja, ik heb m'n dag er niet door laten verpesten en heb die dag 3 of 4 rondjes gedaan of zo, maartoch he.
Jup, dit soort dingen gebeurt helaas vaak. Als er een ongeluk is gebeurt en er is nog niemand bij, dan stop ik als het mogelijk is altijd (is eigenlijk ook verplicht). Meestal om te vlaggen als de inzittenden geen hulp nodig hebben, maar ik heb al een paar keer iemand uit zijn auto moeten helpen. Ook ben ik een keer gestopt bij een ongeluk wat net voor me gebeurde. Degene die achter mij reed stopte ook en is begonnen met eerste hulp. Ik ben toen gaan vlaggen, maar toen dat overgenomen werd door een marshall ben ik terug gelopen en zag ik dat degene die achter mij reed nu bezig was met reanimeren van het slachtoffer. Niet echt een prettig gezicht of prettige gedachte dat er iemand dood op het gras ligt vlak bij je als gevolg van hetzelfde wat jij ook daar doet, namelijk plezier hebben op een circuit. Die gast heeft het uiteindelijk wel overleefd maar zijn rechter onderbeen moet hij dus missen. Ook wonden en breuken die je ziet, of auto's waar bloed op zit op de sleepwagen geven je dat bepaalde, akelige gevoel. Lastig te omschrijven maar mensen die het kennen weten precies wat ik bedoel.
Dat soort dingen drukken je wel met je neus op de feiten ja. Wat je dan merkt is dat je voorlopig op dat bepaalde punt onbewust toch rustiger doet dan je normaal zou doen. Ik probeer wel altijd zsm gewoon weer een rustig rondje te maken na zo'n geval. Dat leid je af van wat er is gebeurt en voorkomt dat je misschien angst krijgt voor bepaalde stukken. Vooral motorrijders schijnen daar last van te hebben, ik ken er een paar die overal best snel zijn maar op bepaalde stukken gewoon erg rustig rijden omdat het daar al eens flink is misgegaan, niet eens noodzakelijkerwijs met hunzelf.
BruceLee schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 14:21:
lijkt me wel een goed idee een got meeting :P lekker met tweakertjes de baan op en lekker hangen en beetje over auto's babbelen
Mij ook wel. Ik ben er sowieso erg vaak, met mijn eigen auto of een auto van een klant. Mocht er een meet komen dan ben ik sowieso van de partij. Als mensen dan mee willen rijden of een rustig rondje achter me aan willen rijden om de lijnen eens te bekijken dan is dat natuurlijk geen enkel probleem. Ik zorg dan wel dat er nog tenminste een iemand mee gaat die de ring goed kent zodat ik af en toe ook nog wat rust krijg :P
Ik wil dan ook wel een briefing geven, waarbij we dan meteen bij een paar bochten kunnen gaan kijken. Dan zien de mensen die er nog nooit zijn geweest een beetje hoe het er aan toe gaat. De mensen die al vaker zijn geweest kunnen dan natuurlijk een demonstratie geven voor de anderen die dan staan te kijken 8)
Ook is het handig om, als we bv met 16 man zouden zijn, om en om met 8 man te rijden op totaal 8 kaarten waardoor het per rondje een stuk goedkoper word. Ik heb een jahreskarte en degene die ik meeneem ook allemaal, dus dat mogen jullie lekker zelf regelen :)

[ Voor 11% gewijzigd door MadMan op 19-06-2008 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 22:06:
In de regen heb ik ook eens 3 rondjes gereden. Vond ik niks mis mee eigenlijk. Veeeeel minder mensen op de baan.
Ik heb goede banden voor in de regen, en dan is het leuk rijden. Op het droge zijn mijn banden niet echt goed.

Plus dat ik in de regen met mijn 107pk ook nog zonder al te veel moeite mensen in kan halen.

[ Voor 12% gewijzigd door Gisae op 19-06-2008 15:32 ]

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

Gisae schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 15:32:
[...]

Ik heb goede banden voor in de regen, en dan is het leuk rijden. Op het droge zijn mijn banden niet echt goed.

Plus dat ik in de regen met mijn 107pk ook nog zonder al te veel moeite mensen in kan halen.
Welke heb je? In welke maat? En wat weegt je auto?
Ik ben nog op zoek naar een setje regenbanden omdat ik normaal op roadlegal semislicks rijd (toyo r888 meestal) en dan is het nogal erg gladjes (i.e. niet te doen) als je daarmee in de regen rijd. Ik had eerst een setje proxes t1r als regenbanden, maar aangezien dat eigenlijk zomerbanden zijn gebruik ik die nu als "intermediates".
Met normale "high performance" banden heb ik in lekker weer meestal na 2 of 3 ronden achter elkaar doorrijden blauwe banden en overal blaren en missende stukken rubber :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

MadMan schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:29:
[...]
Hehe, das mazzel hebben :D
Hij gaat dr zo te zien ook af doordat ie te ver naar links in moet sturen na het inhalen van die motor.
Grote probleem aan schwedenkreuz is volgens mij ook dat veel mensen het gas uit angst/onwetendheid loslaten bovenop of, nog erger, remmen.
En dan komt de achterkant je wel voorbij.
De gerlachbocht op zandvoort is in dat opzicht vergelijkbaar, ook met zo'n gemeen bultje, hoewel het een stuk rustiger gaat.
[...]
Aremberg opzich vind ik niet zo lastig, maar het aanremmen is wel eens wat krapper omdat je vrij hard vanaf schwedenkreuz komt.
[...]
Fuchsrohre is inderdaad ook een leip punt. Die pile-up wat jij bedoelt was volgens mij inderdaad een van de grotere touristenfahrten-crashes van de laatste 10 jaar ofzo. Volgens mij hebben ze daarna zelfs een stuk asfalt veranderd.
Geloof dat ze ook wat bomen hebben gekapt zodat je dr beter doorheen kan kijken.
Vind het trouwens 1 vd mooiste, zo niet het mooiste punt van de baan.
Daar omlaag denderen is echt gaaf en dan weer linksaf de bult op, heerlijk.
[...]
Die bult is inderdaad best leip, als je een licht autotje hebt kun je daar inderdaad wel eens gaan "vliegen". Een auto met RWD kan daar ook erg leuk zijn :9
Heb daar niet zo superveel last van, maar neem m ook altijd relatief rustig.
Nou is die 02 sowieso een erg makkelijke auto om mee te rijden, gooit niet/nauwelijks zn kont om.

Ben begin mei dit jaar overigens voor het eerst in een 2 jaar weer met de motor geweest en toen was dr op zondag ook een ongeluk gebeurd net voor klostertal (dankzij, hoe kan het ook anders, een lekkende engelse jaguar).
Reed toen een rondje met iemand mee en zag dr 1 motorrijder die met zn pak open en een asgrauwe kleur langs de baan ligt (hij heeft het wel overleefd geloof ik) en verder een flinke bende van opgevouwen motoren en 1 of 2 auto's maakt dan toch ook wel indruk.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind Brunnchen vet. Hard omlaag, 90 graden naar rechts, stukje rechtdoor, gas erop houden om daarna bij de volgende 90 graden knik naar rechts weer omhoog te sprinten.

Ook leuk:

http://www.youtube.com/watch?v=3UJb6OlTagY

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 17:57:
Ik vind Brunnchen vet. Hard omlaag, 90 graden naar rechts, stukje rechtdoor, gas erop houden om daarna bij de volgende 90 graden knik naar rechts weer omhoog te sprinten.

Ook leuk:

http://www.youtube.com/watch?v=3UJb6OlTagY

:P
Lol, dat heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt :P wel al eens gezien, maar dat was pas toen hij terug kwam op de parkplatz, beetje een TAXI aktie :+

Nog wat "effe apeldoorn bellen" pics:
Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/dhuuf/ns/blauwauw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/dhuuf/ns/blauwauw2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/dhuuf/ns/bonk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/dhuuf/ns/bonkie.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/dhuuf/ns/carbon.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/dhuuf/ns/carreras.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/dhuuf/ns/golfbats.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/dhuuf/ns/golfbatsvoor.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/dhuuf/ns/323auw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/dhuuf/ns/944.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/dhuuf/ns/eliseauw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/dhuuf/ns/moveover.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/dhuuf/ns/porschenat.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/dhuuf/ns/nissan.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/dhuuf/ns/scoobyauw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/dhuuf/ns/spiegel.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Roma tuning?
Die ken ik nog wel, schitterende auto, e dan zet ie hen zacht in de vangrail...
MadMan schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 17:02:
[...]

Welke heb je? In welke maat? En wat weegt je auto?
Uniroyal rainsport in 185/60/r14 bij 970 leeggewicht. In de regen doen ze het prima, maar op het droge zijn ze niet direct genoeg, te slappe en hoge wang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Gisae schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 22:48:
[...]

Uniroyal rainsport in 185/60/r14 bij 970 leeggewicht. In de regen doen ze het prima, maar op het droge zijn ze niet direct genoeg, te slappe en hoge wang.
Dat ligt dan idd aan je maat. Ik heb Uniroyal Rainsport-1 met 215/45ZR17 achter en 215/40ZR17 voor. Vrij net plat wangetje, maar niet te. Prima grip op droog, maar mag ook niet klagen in de regen.

Dat ik daarmee gecrashed ben op de Ring destijds kwam niet zozeer door een gebrek aan grip of verkeerde bandenspanning, was een leip punt die S-bocht waar ik te hard in stuurde nog met m'n poot op de rem.

Verder moet ik wel zeggen, dat ondanks veel grip in de regen en met genoeg profiel zelfs met hogere snelheden (160-180) met flinke plassen op de snelweg nog altijd geen aquaplaning... het op de Ring nog altijd spek en spekglad is. Komt wederom niet speciaal door die banden, maar door de Ring zelf. Wordt ook niet voor niks zo voor gewaarschuwd. Heb anderhalf jaar geleden nog een paar rondjes in de winter gemaakt, maar het was bij rustige snelheid in de scherpere bochten al aardig glijden, soms zelfs over 4 wielen...
BruceLee schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 14:21:

ik wil binnenkort echt nog eens naar de ring.
Je weet het he ;)
MadMan schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 14:34:
[...]

Ja, ik heb ook erg mijn best moeten doen :+
Ik ging daar in ik geloof mijn 12de ronde _veel_ te hard omdat ik me in het stuk baan vergiste.
Ja dat ga je krijgen idd. Toen ik eruit vloog was m'n 11e rondje. Dan denk je net de baan een beetje beginnen te kennen, maar enige dat je dan weet is een beetje het verloop. Maar dan moet je nog gaan werken aan je rempunten en instuurpunten, en als dat goed gaat moet je ook nog leren waar bulten en hobbels zitten en waar je geen of juist wel gas moet geven of remmen :P lasssstig allemaal :P
2de keer (en voorlopig laatste, klop klop klop) dat ik eraf ging raakte ik de curbs nogal ongelukkig met de carterpan, waardoor die er onderuit vloog en er dik 4 liter olie precies in een bocht over ongeveer de hele breedte van de baan lag.
OMFG :o Echt mazzel dat er verder niks fout is gegaan met andere rijders!
De auto heb ik toen laten afslepen door de ADAC tot op de overflow-parkplatz. Toen heb ik mijn broertje gebeld en die is vanuit nl met een carterpan van mijn donor-auto en olie gekomen. Na zijn aankomst heb ik binnen een uur nog net een rondje kunnen maken voor de baan dicht ging voor die dag :P
LOL :D
Maar ik dacht dat alleen de takelwagens van de Nordschleife-aangesloten bedrijven je van de baan konden/mochten komen halen? Had altijd begrepen dat de ADAC dat niet kon/mocht omdat je zo snel mogelijk van de baan af moet en de ADAC te lang kon duren of zoiets...
Jup, dit soort dingen gebeurt helaas vaak. Als er een ongeluk is gebeurt en er is nog niemand bij, dan stop ik als het mogelijk is altijd (is eigenlijk ook verplicht).
Laat dat 'eigenlijk' maar weg, dat IS verplicht. Heb zelfs ooit begrepen dat als ze zien (of iemand die het ziet en het doorgeeft) dat je doorrijdt terwijl je duidelijk de eerste bent die erbij kan zijn en het is bv rustig op de baan waardoor een volgende passant een tijd kan duren, dat je nog een flinke preek van de Marshalls/Polizei kan krijgen of zo...
Dat soort dingen drukken je wel met je neus op de feiten ja. Wat je dan merkt is dat je voorlopig op dat bepaalde punt onbewust toch rustiger doet dan je normaal zou doen. Ik probeer wel altijd zsm gewoon weer een rustig rondje te maken na zo'n geval. Dat leid je af van wat er is gebeurt en voorkomt dat je misschien angst krijgt voor bepaalde stukken.
Ja klopt. Dat had ik ook toen in dat Autofans-13 weekend.
En die S-bocht tussen Kallenhard en Miss-Hit-Miss heb ik sinds dat 11e rondje altijd een stuk rustiger en met meer beleid genomen. Na die crash kon ik wel zelf van de baan af rijden, maar moest rustig rijden achter de Streckesicherung aan en er bij Breidscheid meteen vanaf (maar goed ook dat de Stresi er nog bij was, want die kerel bij de slagboom wilde me er niet door laten vanwege die schade, pas nadat die Stresi goedkeuring gaf mocht ik eruit). Vanaf daar ben ik terug naar de parkplatz gereden alwaar ik de rest trof.

Maar toen op de terugweg naar Gerolstein was na die crash pas m'n eeste flinke rit met die schade. Terug de Ring op kon met die schade niet meer, maar wilde geen angst voor snelle bochtenwerk krijgen. Spijt me nog steeds voor de rest waarmee ik samen terugreed, maar moest dat voor mezelf gewoon doen... heb eerste 10 km rustig gereden om aan te voelen of er schade aan de wielen/ophanging/aandrijving/remmen was... maar zogauw ik daar vertrouwen in kreeg omdat alles nog hetzelfde aanvoelde heb ik ze achter me gelaten en de rest terug naar Gerolstein flink doorgeblazen, bijna alsof het de Ring was. Wel nog verantwoord uiteraard :) En ben nog steeds blij dat ik dat gedaan heb.
Mij ook wel. Ik ben er sowieso erg vaak, met mijn eigen auto of een auto van een klant. Mocht er een meet komen dan ben ik sowieso van de partij. Als mensen dan mee willen rijden of een rustig rondje achter me aan willen rijden om de lijnen eens te bekijken dan is dat natuurlijk geen enkel probleem. Ik zorg dan wel dat er nog tenminste een iemand mee gaat die de ring goed kent zodat ik af en toe ook nog wat rust krijg :P
Ik wil dan ook wel een briefing geven, waarbij we dan meteen bij een paar bochten kunnen gaan kijken. Dan zien de mensen die er nog nooit zijn geweest een beetje hoe het er aan toe gaat. De mensen die al vaker zijn geweest kunnen dan natuurlijk een demonstratie geven voor de anderen die dan staan te kijken 8)
Ook is het handig om, als we bv met 16 man zouden zijn, om en om met 8 man te rijden op totaal 8 kaarten waardoor het per rondje een stuk goedkoper word. Ik heb een jahreskarte en degene die ik meeneem ook allemaal, dus dat mogen jullie lekker zelf regelen :)
Interesting 8)

[ Voor 68% gewijzigd door Knightwolf op 21-06-2008 04:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 13:12
MadMan schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 18:11:
[...]
Nog wat "effe apeldoorn bellen" pics:
ouch... must have hurt. Ik vraag me af van welke BMW dat onderdeel afkomstig is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Speciaal voor dit topic....

ben ik 2 hele dagen bezig geweest om een goed filmpje te maken met alle bochtennamen van de Nordschleife erop. Niet moeilijk, wel veel werk, vanalles dat tegen zat en opnieuw moest, trage reken-PC, maar toch gelukt 8)

Er zullen vast wel dergelijke filmpjes online staan, maar wat ik tot nu toe ooit gezien heb waren nogal brakke filmpjes in nog brakkere kwaliteit. Het enige dat 'brak' aan mijn filmpje is, dat het uit de losse hand gefilmd is, en dat is moeilijk stilhouden :P Alleen heeft de bijrijder in de rechter bochten uit het zijraam gefilmd, had liever datie dat niet gedaan had (maar shit happens), mijn excuses daarvoor.

Ik heb maar een paar filmpjes van mezelf, en maar 1 in goeie kwaliteit, en dat is de laatste. Gefilmd met een videocamera ipv brak fototoestel :P

De weersomstandigheden op 31 december waren niet geweldig, doch was er van 'winter' absoluut geen sprake. Temperatuur zo'n 7-8 graden, beetje nattigheid, geen strooizout. Het was echter voor mij de allereerste keer dat ik op een natte baan reed, en heb dus extra voorzichtig gedaan. Vandaar een rondetijd van 13+ minuten. En desondanks voelde ik hem al geregeld glijden. Het voordeel hiervan is echter dat je alles goed en rustig kan zien. Ik heb overal zoveel mogelijk de ideale lijn gereden, die ik na 27 rondes of zo intussen wel aardig kende.

Voor de bochtennamen ben ik lang bezig geweest, alle namen zoeken, ook zoveel mogelijk onbekende namen die vrijwel nergens op kaartjes staan, en waar exact en hoe lang zo'n stuk duurt. Vast niet alles zal heel erg exact kloppen, want ben teveel verschillende info tegengekomen. Doch moet dit wel een aardige presentatie zijn lijkt me :)

Er staat een hoge kwaliteit versie om te downloaden klaar, en wel hier:
http://www.megaupload.com/?d=314DZZQH

720x540, 25 fps, 3000 kbit 2-pass XViD video, highest-VBR 44 kHz stereo MP3 audio. 358 MB

Ik ben ook nog bezig een mediumkwaliteit bij VideoGoogle te uploaden, maar zal nog wel ff duren. Zogauw die klaar is edit ik hem hier bij.
Edit: het wil nog niet lukken om hem daar te uploaden, maar zogauw het alsnog ooit es lukt zet ik hem erbij.

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Nurburgringnamen_01_Intro.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Knightwolf op 21-06-2008 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessante film. Met wat voor auto?
No offence maar sommige bochten gingen wel extreem langzaam :)

edit

Ik weet de reden, niet goed gelezen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2008 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Het ziet er idd erg langzaam uit, maar het was nog altijd harder dan je denkt. In aardig veel bochten voelde ik hem al een beetje glijden, maar dat is op de film (vrijwel) niet te zien/horen (enige duidelijkere is de linkse slinger van Wippermann zo uit m'n hoofd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
MIj lijkt het eigenlijk wel eens wat om een keer een Nordschleife meet te doen, echter weet ik niet of mijn V40 1.8 uit '97 (aut :/) daar zo'n geschikte auto voor is :P

Zo dat filmpje eens bekijken, en dan vervolgens ook rFactor maar eens aanschaffen om een idee te krijgen, heb nu wel genoeg Youtube filmpjes gezien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Knightwolf:

Dat is altijd het probleem, mijn onboard rondjes zien er ook altijd traag uit terwijl dat in t echt niet zo is.

@ osc4r:

Het maakt niet uit wat voor je auto je hebt. Je rijdt geen race. Het gaat om de fun en de hele ervaring. Er rijden zelfs Renault Kangoo's rond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er rijden zelfs tourbussen rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 12-09 16:00

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 23:54:
Eensch. Als je het eens een keer wil doen, gewoon gaan. Gewoon de tips die hierboven al gegeven zijn gebruiken. Probeer eens 4 ronden, niet te snel en je niet laten opjagen. Gewoon zorgen dat je niemand in de weg rijdt. Er komen daar zoveel mensen die het voor de eerste (en soms enige) keer doen. De "locals" en "regulars" gaan je er echt niet kwaad voor aankijken. Zolang je maar niet in de weg rijdt.

[ Voor 10% gewijzigd door DinX op 22-06-2008 00:07 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Ik was een keer samen met m'n baas naar Duitsland, naar een beurs of naar distributeur toe of zo... en op de terugweg hadden we nog tijd om langs de Ring te gaan, m'n baas wilde dat wel es zien na wat aandringen :P en ik kende de weg uit m'n hoofd. Helaas was hij gesloten voor Touristenfahrten, maar we hebben nog wel op de parkplatz van de Touristenfahrten een paar auto's op topsnelheid over het rechte stuk langs zien jagen.

Auto van m'n baas was toen een Saab 9-5 Vector Estate, vol met zakelijke rotzooi erin, en daarmee waren we waarschijnlijk wel een rondje over de Ring gegaan als hij open was :D Uiteraard had ik dan rustig gereden, wat daar dus ook geen probleem is...
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 23:51:
@ Knightwolf:

Dat is altijd het probleem, mijn onboard rondjes zien er ook altijd traag uit terwijl dat in t echt niet zo is.
Mijn rondje van 6 augustus 2006 op een mooie dag vind ik er anders niet traag uit zien :) Da's het mooiste filmpje van mezelf dat ik heb 8) Is ook van alle filmpjes die ik heb de snelste.

[Video: http://video.google.nl/videoplay?docid=2813166992808577055]
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 23:54:
Yup

Afbeeldingslocatie: http://topgti.com/images/ring/bus.jpg
Zo te zien hier bij Pflanzgarten-1.

Edit: nog 1 gevonden

Afbeeldingslocatie: http://www.edmunds.com/media/il/features/general/ring.taxi/tourist.bus.160.jpg

Edit 2: Bestelbussen rijden er ook

Afbeeldingslocatie: http://www.8200rpm.com/images/T4-Hatzenbach.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.8200rpm.com/images/Volkswagen-T4.jpg

Edit 3: De beroemde standaard diesel powered commercial vehicle natuurlijk :D

Afbeeldingslocatie: http://www.tuninglinx.com/assets/images/video-top-gear-077.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.techepics.com/files/topgear_nurburing_7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://treadly.net/assets/top-gear-nuerburgring-van.jpg

[ Voor 55% gewijzigd door Knightwolf op 22-06-2008 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 12-09 16:00

DinX

Motormuis

Knightwolf schreef op zondag 22 juni 2008 @ 00:07:

Edit 3: De beroemde standaard diesel powered commercial vehicle natuurlijk :D

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
[YouTube: http://youtube.com/watch?v=f95lV9ATzFw]

:p

Hoe ongelooflijk lullig moet dat voelen als je daar rijdt in je gepimpt Porsche, BMW, GSXR, R1,... en je wordt daar ingehaald door een bestelbusje :p

[ Voor 12% gewijzigd door DinX op 22-06-2008 00:46 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

Met extra luxe :P
They keep poppin' up. Toch maar eens een setje van aanschaffen dus. Mijn maat gaat 195/50 worden dus van de hoogte zal ik dan waarschijnlijk minder last hebben. Plus dat ik ze dan alleen met een natte baan gebruik.
Knightwolf schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 04:15:
Verder moet ik wel zeggen, dat ondanks veel grip in de regen en met genoeg profiel zelfs met hogere snelheden (160-180) met flinke plassen op de snelweg nog altijd geen aquaplaning... het op de Ring nog altijd spek en spekglad is. Komt wederom niet speciaal door die banden, maar door de Ring zelf. Wordt ook niet voor niks zo voor gewaarschuwd. Heb anderhalf jaar geleden nog een paar rondjes in de winter gemaakt, maar het was bij rustige snelheid in de scherpere bochten al aardig glijden, soms zelfs over 4 wielen...
De ring is inderdaad spekkig glad als het regent. Komt ook omdat er gewoon een dikke laag rubber op het asfalt ligt op veel plaatsen.
Ja dat ga je krijgen idd. Toen ik eruit vloog was m'n 11e rondje. Dan denk je net de baan een beetje beginnen te kennen, maar enige dat je dan weet is een beetje het verloop. Maar dan moet je nog gaan werken aan je rempunten en instuurpunten, en als dat goed gaat moet je ook nog leren waar bulten en hobbels zitten en waar je geen of juist wel gas moet geven of remmen :P lasssstig allemaal :P
Jup :P daarom zeg ik nu ook tegen alle ring newbies dat ze moeten oppassen als ze op het punt komen dat ze denken dat ze wel wat harder kunnen. Dat kan meestal ook wel, maar niet ineens heel veel :+
OMFG :o Echt mazzel dat er verder niks fout is gegaan met andere rijders!
Jup, if you never saw a happy camper, you're looking at one now :+
LOL :D
Maar ik dacht dat alleen de takelwagens van de Nordschleife-aangesloten bedrijven je van de baan konden/mochten komen halen? Had altijd begrepen dat de ADAC dat niet kon/mocht omdat je zo snel mogelijk van de baan af moet en de ADAC te lang kon duren of zoiets...
Nope, zie ook de pics hierboven, daar staan er ook 2 op ADAC wagens. Volgens mij is de ADAC wel de enige die buiten de SS mag wegslepen vanaf het circuit ("de tolweg" :P ) zelf.
Laat dat 'eigenlijk' maar weg, dat IS verplicht. Heb zelfs ooit begrepen dat als ze zien (of iemand die het ziet en het doorgeeft) dat je doorrijdt terwijl je duidelijk de eerste bent die erbij kan zijn en het is bv rustig op de baan waardoor een volgende passant een tijd kan duren, dat je nog een flinke preek van de Marshalls/Polizei kan krijgen of zo...
Klopt, tenzij het net voor je gebeurt en je geen veilige mogelijkheid tot stoppen hebt. Met net voor je bedoel ik dus dat je er bijna overheen rijd en flink moet ankeren. Het kan dan namelijk zijn dat je van schrik doorrijd.
Ja klopt. Dat had ik ook toen in dat Autofans-13 weekend.
En die S-bocht tussen Kallenhard en Miss-Hit-Miss heb ik sinds dat 11e rondje altijd een stuk rustiger en met meer beleid genomen. Na die crash kon ik wel zelf van de baan af rijden, maar moest rustig rijden achter de Streckesicherung aan en er bij Breidscheid meteen vanaf (maar goed ook dat de Stresi er nog bij was, want die kerel bij de slagboom wilde me er niet door laten vanwege die schade, pas nadat die Stresi goedkeuring gaf mocht ik eruit). Vanaf daar ben ik terug naar de parkplatz gereden alwaar ik de rest trof.

Maar toen op de terugweg naar Gerolstein was na die crash pas m'n eeste flinke rit met die schade. Terug de Ring op kon met die schade niet meer, maar wilde geen angst voor snelle bochtenwerk krijgen. Spijt me nog steeds voor de rest waarmee ik samen terugreed, maar moest dat voor mezelf gewoon doen... heb eerste 10 km rustig gereden om aan te voelen of er schade aan de wielen/ophanging/aandrijving/remmen was... maar zogauw ik daar vertrouwen in kreeg omdat alles nog hetzelfde aanvoelde heb ik ze achter me gelaten en de rest terug naar Gerolstein flink doorgeblazen, bijna alsof het de Ring was. Wel nog verantwoord uiteraard :) En ben nog steeds blij dat ik dat gedaan heb.
Zo snel als mogelijk weer gaan rijden is altijd goed. Hoe sneller je weer gaat rijden hoe minder angst je hebt, dat gaat onbewust en je kunt er ook niets aan doen.

Trouwens, nice filmpje. Zo weten de mensen die er nog nooit/niet vaak zijn geweest tenminste waar we over praten.
Heuving schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 04:28:
[...]

ouch... must have hurt. Ik vraag me af van welke BMW dat onderdeel afkomstig is :+
Van een M3 CSL. Duur stukkie carbon dus :P
osc4r schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 21:38:
MIj lijkt het eigenlijk wel eens wat om een keer een Nordschleife meet te doen, echter weet ik niet of mijn V40 1.8 uit '97 (aut :/) daar zo'n geschikte auto voor is :P
Die auto is prima geschikt voor de ring. Dat wil zeggen, zolang je nog ruim voldoende profiel op je banden hebt, ruim meer dan een derde van je remblokken nog hebt en de auto verder geen lekken of technische gebreken heeft.
De eerste aantal ronden is de auto sowieso niet de beperking, ook al kom je met een 1302 met 32pk :)
DinX schreef op zondag 22 juni 2008 @ 00:37:
Hoe ongelooflijk lullig moet dat voelen als je daar rijdt in je gepimpt Porsche, BMW, GSXR, R1,... en je wordt daar ingehaald door een bestelbusje :p
Ik zal je een geheimpje verklappen. De meeste ferrari's en veel van de lambo's die er komen, evenals ongeveer de helft van de echt exclusieve wagens, geven nou niet echt bepaald gas. Wat absoluut niet gezegd kan worden van de mensen met Porsches trouwens, die geven allemaal behoorlijk gas.
En de locals met duizenden ronden op hun naam rijden met hun iets verlaagde en gechipte golf 2 zo ongeveer alles wat er voor de rest rijd het licht uit de ogen. Om nog maar niet te spreken over Achim met zijn ringmini (oke, zit wel een vtec blok in, maar dan nog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 22:32
Op dat filmpje van Knightwolf zie je ook verschillende burgerauto's "racen"... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
MadMan schreef op zondag 22 juni 2008 @ 03:30:
[...]

Klopt, tenzij het net voor je gebeurt en je geen veilige mogelijkheid tot stoppen hebt. Met net voor je bedoel ik dus dat je er bijna overheen rijd en flink moet ankeren. Het kan dan namelijk zijn dat je van schrik doorrijd.
Uiteraard :)
Trouwens, nice filmpje. Zo weten de mensen die er nog nooit/niet vaak zijn geweest tenminste waar we over praten.
Thanx :)
Ik zal je een geheimpje verklappen. De meeste ferrari's en veel van de lambo's die er komen, evenals ongeveer de helft van de echt exclusieve wagens, geven nou niet echt bepaald gas.
Ja dat klopt ook, maar dan heb je het ook wel over zeer exclusieve haast onbetaalbare wagens... daarmee wil je geen foutje bedankt krijgen :)
eX0duS schreef op zondag 22 juni 2008 @ 08:34:
Op dat filmpje van Knightwolf zie je ook verschillende burgerauto's "racen"... :p
Jep...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
De u96 stond te koop hoorde ik. Zonde, want dat ding was echt geniaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

MadMan schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 03:04:
[...]

Vergeet trouwens niet dat je moet betalen als je de vangrail raakt.

Basisbedrag voor het aanrijden van de vangrail-wagen: €150
Verwijderen beschadigde vangrail: €10/meter (x2 of x3 of x4 omdat er altijd meer boven elkaar zitten) Nieuwe vangrail: €31/meter (x2 of x3 of x4)
Verwijderen beschadigde paaltjes: €5.10 per stuk
Nieuwe paaltjes: €39 per stuk
Safety car tarief: €82 per 30 minuten (auto + 2 personen werkloon)
Circuit sluiting: €1,350 per hour
Sleepwagen voor je eigen auto: €190 (inc BTW)
Ziekenhuis en helikopter: laten we maar zeggen, probeer het gewoon niet. Zorg dat je een goede reisverzekering hebt.
Bij alles behalve de sleepwagen komt nog BTW.
Je bent heel goed geïnformeerd heb ik de indruk, maar de eerste reisverzekering die met plezier kosten maakt voor een brokkenpiloot die aan het racen was moet ik nog tegenkomen. Als je het natuurlijk 'handig' aan boord legt en zegt dat je aan normale snelheid reed enzo kan je er misschien nog mee wegkomen, tot de politie tegen je bijstandscentrale in Nederland/België droogweg vertelt dat je 180+ (of zoiets) reed. Dan kan je het schudden :). Racen is in zo goed als elke polis een uitsluiting (gevaarlijke motorsport).

Ik werk zelf op een bijstandscentrale die de bijstand doet voor de Belgische top drie in het leasinggebeuren en ook zelf aardig wat reguliere reisbijstandspolissen van andere maatschappijen beheert.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Borromini schreef op maandag 23 juni 2008 @ 02:46:
[...]

Racen is in zo goed als elke polis een uitsluiting (gevaarlijke motorsport).
Racen ja. De Touristenfahrten is GEEN race of snelheidswedstrijd. Dat is een heel belangrijk verschil. Bv in mijn polis staat geen enkel circuit genoemd, alleen dingen als 'deelname aan snelheidswedstrijden' en dat soort termen. Nou dan is het heel simpel, de Nordschleife is tijdens Touristenfahrten in feite openbare weg, waar te allen tijde de openbare weg en Autobahn-regels gelden. Er is namelijk geen snelheidselement en competitie aanwezig. Sommigen doen wel alsof, maar het is nog steeds geen wedstrijd. ieder rijdt voor zich, zo hard als ieder wil. De een rijdt rustig, de ander vlamt hard door. Maar nog steeds is het voor niemand een snelheidswedstrijd. Uberhaupt geen wedstrijd. Sterker nog, rondes timen met een on-board stopwatch is zelfs verboden!

Ofwel, zolang er niet zeer specifiek in staat dat de Nordschleife hoe dan ook is uitgesloten, ben je door elke verzekeraar 100% gedekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
http://www.nurburgring.or...ts/trip21/index_main.html
Op een kwart van de pagina staat volgensmij dezelfde scooby. De kleur lijkt anders, maar de schade is exact hetzelfde.
Nog een leuke pagina trouwens voor de onervaren ringers, de verslagen van ben lovejoy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Knightwolf schreef op maandag 23 juni 2008 @ 03:03:
[...]

Racen ja. De Touristenfahrten is GEEN race of snelheidswedstrijd. Dat is een heel belangrijk verschil. Bv in mijn polis staat geen enkel circuit genoemd, alleen dingen als 'deelname aan snelheidswedstrijden' en dat soort termen.
Weinig polissen gaan zover om een specifiek circuit/stuk Autobahn te noemen. Dan kan je eindeloos doorgaan, en een document met polisvoorwaarden is sowieso al zware kost :).
Nou dan is het heel simpel, de Nordschleife is tijdens Touristenfahrten in feite openbare weg, waar te allen tijde de openbare weg en Autobahn-regels gelden.
En toch trekken bepaalde (alle?) verzekeraars hun handen van je af als je op dat stuk 'reguliere autoweg' plankgas geeft?
Er is namelijk geen snelheidselement en competitie aanwezig. Sommigen doen wel alsof, maar het is nog steeds geen wedstrijd. ieder rijdt voor zich, zo hard als ieder wil. De een rijdt rustig, de ander vlamt hard door.
Of je nu voor de lol racet met je eigen grenzen als tegenstander of een andere wagen maakt voor een verzekeraar niks uit. Competitie of niet, als jij bepaalde dingen doet die naar uitsluiting ruiken en de verzekeraar kan dat hard maken dan krijg je het deksel op de neus.
Maar nog steeds is het voor niemand een snelheidswedstrijd. Uberhaupt geen wedstrijd. Sterker nog, rondes timen met een on-board stopwatch is zelfs verboden!
Subtiel... Een derde naast de weg kan het dus nog altijd voor je doen ;).
Ofwel, zolang er niet zeer specifiek in staat dat de Nordschleife hoe dan ook is uitgesloten, ben je door elke verzekeraar 100% gedekt.
Elke polis heeft wel zijn grijze zones, ik zou er niet te snel van uitgaan dat je verzekeraar dit dekt - tenzij je natuurlijk ervaringsdeskundige bent ;). Als de autoverzekering zo'n dingen uitsluit zou ik niet inzien waarom de reisverzekering er wél in tussenkomt, maar goed, ik heb zelf nog niet te maken gehad met mensen die op de Autobahn hun PK's lieten loeien, dus ik kan alleen maar aangeven in welke richting de verzekeringsmaatschappijen denken. Ik kan het straks wel es navragen :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 14:33

Impry

Rallymedia.nl

Gewoon uit nieuwsgierigheid (ben niet van plan om er op korte termijn te gaan rijden), maar hoe zit het met je navigatiesysteem? Kun je dan gewoon het baanverloop er op zien? Of staat de Nordschleife niet op de gemiddelde navigatie-kaart?
Want dan kun je er soms ook misschien wat informatie uit aflezen bij blinde bochten of over topjes.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Tomtom kaarten staat ie gewoon op, het is in het absolute begin wel handig om te zien wanneer je bij de echt scherpe bochten komt.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, zo heb ik het de eerste keer ook gedaan. Ook dan kun je loggen (iig met mn Mio C220) kun je zien hoe je gereden lijn was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 14:00
Toch vraag ik mij na zo'n topic wel af of je dan als je 1x een rondje gaat maken ook constant wagens tegen de vangrail ziet staan of dat het uiteindelijk allemaal wel meevalt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt wel mee. Ergste wat ik heb meegemaakt was tijdens een plensbui. Over de hele baan zo'n 7 crashes gezien; niet zien gebeuren maar wel de auto's aan de kant.

Gemiddeld zie ik op een Ring-dag (voor mij 4 rondjes) ong 1 wrak per 2 rondjes denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Ik kan me voorstellen dat als je bij je verzekeraar kosten gaat indienen voor "sluiting circuit" en voor "safety car", dat ze dan best wel eens kunnen gaan denken dat je aan het racen was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

Gisae schreef op maandag 23 juni 2008 @ 10:25:
[...]

http://www.nurburgring.or...ts/trip21/index_main.html
Op een kwart van de pagina staat volgensmij dezelfde scooby. De kleur lijkt anders, maar de schade is exact hetzelfde.
Nog een leuke pagina trouwens voor de onervaren ringers, de verslagen van ben lovejoy
Jup that's the one :P Zoals je ziet is een hamer uitstekend gereedschap om aan een auto te werken :+
Uiteindelijk heeft hij een thuiskomer er op moeten leggen zodat hij kon rijden :P
Heel mooi allemaal, maar ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat zolang de nordschleife niet spefifiek genoemd staat de verzekering moet uitkeren. De ring is zoals gezegd geen circuit, maar een openbare tolweg. Het is trouwens ook géén autobahn. Ik weet van minstens 7 mensen die ik persoonlijk ken dat hun reisverzekering gewoon uitgekeerd heeft. Baansluiting e.d. word inderdaad niet vergoed, maar alle materiële schade aan voertuigen en fysieke schade word gewoon uitbetaald.
la_fusion schreef op maandag 23 juni 2008 @ 14:44:
Toch vraag ik mij na zo'n topic wel af of je dan als je 1x een rondje gaat maken ook constant wagens tegen de vangrail ziet staan of dat het uiteindelijk allemaal wel meevalt..
Dat valt best wel mee. Als je een heel weekend gaat kun je er echter vrijwel zeker van zijn dat je op zijn minst schade op de parkplatz mag bewonderen. Als je er echter vaker (heel vaak) komt en de mensen een beetje leert kennen dan kom je erachter dat het vooral diegenen die menen dat ze de eerste keer hard kunnen de crashes bouwen.
Als je vanaf nu alleen nog maar mensen met 75 of meer ronden zou toelaten dan zouden er denk ik maar heel weinig dingen gebeuren. Sure, crashes houd je altijd, maar ik denk wel dat dit vooral in het weekend veel zou uitmaken. Daarmee zeg ik echter niet dat ik dat zou willen, integendeel, meeting new peeps @ tracks is altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

MadMan schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 00:15:

[...]

Heel mooi allemaal, maar ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat zolang de nordschleife niet spefifiek genoemd staat de verzekering moet uitkeren.
Juridisch kan je dat niet hard maken. Niet op basis van 'baan X staat niet in het contract dus het is gedekt'. Er zijn genoeg andere voorwaarden (roekeloos gedrag, respecteren van de verkeersregels etc.) die meespelen - maar goed, voor de Nederlandse verzekeraars kan ik niet spreken :).

Het uit eerste hand hebben noem ik geen 'eigen ervaring', maar goed. Als meerdere mensen in je omgeving al uitbetaald hebben gekregen is dat evengoed een argument pro.
De ring is zoals gezegd geen circuit, maar een openbare tolweg. Het is trouwens ook géén autobahn. Ik weet van minstens 7 mensen die ik persoonlijk ken dat hun reisverzekering gewoon uitgekeerd heeft. Baansluiting e.d. word inderdaad niet vergoed, maar alle materiële schade aan voertuigen en fysieke schade word gewoon uitbetaald.
Ik neem aan dat je ook mensen kent die niét uitbetaald kregen? Of gaat het hier over 100%? Nog altijd interessant om te weten.

[ Voor 8% gewijzigd door Borromini op 24-06-2008 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Je zeurt.

De Nordschleife is een circuit, dat is algemeen bekend.
De Nordschleife is tijdens Touristenfahrten, de enige mogelijkheid voor ons om er op te komen, officieel openbare 1-richtings tolweg, waar de standaard Duitse verkeersregels van toepassing zijn, dat is ook algemeen bekend.

Dat is het enige dat telt. Er is geen wedstrijd, er is geen race, ook al probeer je voor jezelf nog zo hard te gaan, er is gewoon geen race. Punt. On-board een laptimer hebben mag niet. Punt.

Vanaf de zijlijn mag je je ronde in feite laten meten, maar dat kan niet. Het gaat er om dat je on-board niet op de seconde nauwkeurig je tijd weet, en nog belangrijker, dat je niet bij elke bocht kan zien of je sneller of langzamer bent. Dat is namelijk hetgeen wat het gevaarlijk maakt.

Maar dat terzijde. Het enige dat telt is dat het officieel openbare weg is. En daarom zeg ik, elke verzekeringsmaatschappij die de Nordschleife niet specifiek heeft uitgesloten moet gewoon dokken als jij dat claimt, of ze willen of niet. Ja ze zullen waarschijnlijk moeilijk doen, maar uiteindelijk moeten ze toch. In ieder geval de materiele schade.

Ik kan dat gelukkig niet uit eigen ervaring vertellen, maar weet wel door oa kennissen en de vele verhalen dat het zo is. Verder vind ik het niet netjes dat je MadMan's ervaring in twijfel trekt terwijl niemand van GoT zovaak daar komt als hij.

Er zullen vast mensen zijn die het niet uitgekeerd krijgen, waarvan ik gok meestal het geval is omdat ze het niet aanvechten, of gewoon niet weten dat ze het aan de verzekering kunnen opgeven en dus geen claim indienen. Maar dat doet er in deze eigenlijk helemaal niet toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Knightwolf schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 05:21:
Voor de bochtennamen ben ik lang bezig geweest, alle namen zoeken, ook zoveel mogelijk onbekende namen die vrijwel nergens op kaartjes staan, en waar exact en hoe lang zo'n stuk duurt. Vast niet alles zal heel erg exact kloppen, want ben teveel verschillende info tegengekomen. Doch moet dit wel een aardige presentatie zijn lijkt me :)
Filmpje gekeken, ziet er netjes uit met het kaartje er bij. Ik mis alleen één stukje; pflanzgarten III. Toch wel mijn favoriete stukje :P
[edit]Lauda linksknik zou je er nog bij kunnen zetten, wel leuk om te weten. Angstcurve/mutcurve is de linker na de rechter die jij mutcurve noemt. Verder klopt het allemaal.

Hier staan alle bochtnamen volgens ben lovejoy, met een leuk stukje geschiedenis erbij.
http://www.nurburgring.org.uk/bendnames/index.html
Alleen pflanzgarten 3 staat er niet bij, hoewel hij er wel bij zijn tripjes meerdere keren over spreekt.

Nog een handig boekje van BMW met de gevaarlijke punten, rempunten, instuurpunten e.d. uitgelegd:
http://www.bmw.com/generi...pdf/bmwm_nordschleife.pdf

[ Voor 34% gewijzigd door Gisae op 24-06-2008 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

Borromini schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 00:29:

Juridisch kan je dat niet hard maken. Niet op basis van 'baan X staat niet in het contract dus het is gedekt'. Er zijn genoeg andere voorwaarden (roekeloos gedrag, respecteren van de verkeersregels etc.) die meespelen - maar goed, voor de Nederlandse verzekeraars kan ik niet spreken :).
Inderdaad, in NL zal het wel anders zijn geregeld dan in BE. Ik weet echter dat UK reisverzekeringen ook gewoon uitkeren.
Ook denk jij blijkbaar dat op de ring roekeloos word gereden en de regels worden genegeerd. Als je op de ring echter een regel wilt breken, dan moet je dat zéér bewust doen, en ik denk niet dat er mensen zijn die dat doen. Iig, niet op wekelijkse en ook niet op maandelijkse basis. Daarbij zijn de regels zo simpel dat je wel erg stom moet zijn wil je er een breken.
Desalniettemin, áls er een regel word gebroken word daar ook zeer streng tegen opgetreden, en terecht.
Het uit eerste hand hebben noem ik geen 'eigen ervaring', maar goed. Als meerdere mensen in je omgeving al uitbetaald hebben gekregen is dat evengoed een argument pro.
Als ik erbij ben als de schade ontstaat, noem ik het wel degelijk eigen ervaring. Oké ik was er natuurlijk niet toen de mensen het gestort hebben gekregen en ik ga natuurlijk ook geen rekeningen controleren. Als iemand tegen mij zegt dat hij zijn schade(s) gewoon uitbetaald heeft gekregen, dan heb ik geen enkele reden om aan te nemen dat er tegen mij gelogen word.
Ik neem aan dat je ook mensen kent die niét uitbetaald kregen? Of gaat het hier over 100%? Nog altijd interessant om te weten.
Ik ga natuurlijk niet bij alle schades vragen of de verzekering gaat uitbetalen. Echter bij de mensen die ik daar persoonlijk ken en die schades hebben gehad, is er altijd uitbetaald. Ik weet wel van een iemand die van horen zeggen niet uitbetaald kreeg, maar daar heb ik geen verdere details over.

Natuurlijk, je kunt niet aannemen dat álle schades betaald worden die daar gereden worden, echter durf ik wel te zeggen dat 95% gewoon uitbetaald krijgt. Het gaat dan natuurlijk wel om "eerlijke" ongelukken. Bij (bewezen) roekeloos gedrag of overtreden van regels, waardoor een ongeluk ontstaat, is het natuurlijk een ander verhaal. Logisch ook lijkt me.

Als je zoiets doet is dat trouwens niet je grootste probleem, dat is dan de Deutsche polizei. Die letten erg goed op wat er allemaal gebeurt en ze vliegen zelfs regelmatig met een helikopter rond boven de baan (waarbij ze dan meestal even boven de parkplatz blijven hangen om te laten zien dat ze ons in de gaten houden). De sancties die ze opleggen zijn ook niet bepaald misselijk.

Nu, graag weer iets meer ontopic. Ik denk dat uit de discussie tussen ons en de mensen boven mij wel duidelijk genoeg is wat betreft verzekering. Buiten dat heb jij het volgens mij de hele tijd over BE, wat tot dusver nog helemaal niet van toepassing is geweest hier. Nog even samengevat:

Reisverzekeringen (NL en UK in any case) keren uit, tenzij:
- er een specifieke exclusie van de nordschleife in staat (circuit/track erin vermelden als exclusie maakt dan niets uit, de nordschleife valt daar niet onder).
- je grofweg de regels overtreed (waarvoor je, excuse my language, echt een broodmongool voor moet zijn).

Daarbij heb je nog het hele mooie argument, dat de nordschleife gewoon een tolweg is. Als je die uitsluit mag je de rest van de europese tolwegen _theoretisch_ ook uitsluiten.

Nog even een klein stukje regelgeving met betrekking tot de snelheid aldaar, die volgens mij niet helemaal duidelijk is:

Uit het reglement van nurburgring gmbh zelf:
§ 3 - Geschwindigkeit
1) Auf dem Nürburgring müssen die Grundregeln über die Fahrgeschwindigkeit gemäß § 3
Abs. 1 StVO eingehalten werden. (siehe unteren Auszug aus der StVO).
2) Rennen mit Kraftfahrzeugen sind entsprechend § 29 Abs. 1 StVO verboten. Dies schließt
Geschwindigkeitsrekordsversuche einzelner Kraftfahrzeuge ausdrücklich ein.
3) Die Geschwindigkeitsbeschränkungen auf der Strecke haben alle Nutzer des
Nürburgrings zu beachten.
4) Die als "Baustelle" gekennzeichneten Abschnitte des Nürburgrings müssen langsam
befahren werden. Die angegebene Geschwindigkeitsbeschränkung ist unbedingt
einzuhalten.

Dan de in deze paragraaf aangehaalde paragraaf 3/1 van de StVO:
Auszug aus der StVO § 3 Abs. 1:

„Der Fahrzeugführer darf nur so schnell fahren, dass er sein Fahrzeug ständig beherrscht. Er
hat seine Geschwindigkeit insbesondere den Straßen-, Verkehrs-, Sicht- und
Wetterverhältnissen sowie seinen persönlichen Fähigkeiten und den Eigenschaften von
Fahrzeug und Ladung anzupassen.“… „

Duidelijk genoeg lijkt me. Het volledige reglement staat HIER.
Knightwolf schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 01:33:
On-board een laptimer hebben mag niet. Punt.
Inderdaad. Tenzij het óf op een dergelijke manier is ingebouwd dat het niet mogelijk is het voor de ring simpel te verwijderen (en ze naar redelijkheid kunnen aannemen dat jij dat ding voor andere circuits hebt en gebruikt) óf als het tot de standaarduitrusting van je auto/motor hoort.

Mochten ze echter in de gaten krijgen dat je hem wel gebruikt, maak dan je borst maar nat. Ik overhandig de zekering van mijn lapcounter aan een marshall als die daar lastig over doen, geen probleem. De counter gebruik ik daar sowieso niet.
Mijn datalogger natuurlijk wel. Die is ten eerste onzichtbaar en ten tweede is er geen specifieke regelgeving die dataloggen verbied, buiten de tijden dan.

[ Voor 7% gewijzigd door MadMan op 24-06-2008 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Bedankt :). Ik blijf het intrigerend vinden maar ik zal je met rust laten :P.
MadMan schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 19:34:Als ik erbij ben als de schade ontstaat, noem ik het wel degelijk eigen ervaring. Oké ik was er natuurlijk niet toen de mensen het gestort hebben gekregen en ik ga natuurlijk ook geen rekeningen controleren. Als iemand tegen mij zegt dat hij zijn schade(s) gewoon uitbetaald heeft gekregen, dan heb ik geen enkele reden om aan te nemen dat er tegen mij gelogen word.
Excuses - ik had in je uitleg gelezen dat je vrienden/kennissen had die het al overkomen was, niet dat je er bv. zelf ook bij was :). Dat maakt je natuurlijk een bevoorrechte ooggetuige ;).
Ik ben nieuwsgierig en ik vraag me dingen af :*. Vergeef me mijn onwetendheid, ik vind dit een interessant topic.
Verder vind ik het niet netjes dat je MadMan's ervaring in twijfel trekt terwijl niemand van GoT zovaak daar komt als hij.
Ik trek zijn ervaring niet in twijfel - ik wist ook niet dat hij daar een habitué was :).

[ Voor 37% gewijzigd door Borromini op 24-06-2008 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet zo muggeziften over de regels.

Gewoon RIJDEN! Vind je het eng, ben je bang voor evt gevolgen: niet doen of meerijden. Lijkt het je tof: ga de baan op.

Het moment dat je de eerste keer daar het kaartje uit de automaat trekt en je naar de slagboom begeeft is echt SUPER _/-\o_

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2008 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 21:21:
Het moment dat je de eerste keer daar het kaartje uit de automaat trekt en je naar de slagboom begeeft is echt SUPER _/-\o_
Regen, 3 man, twingo met uitgedroogde flutbanden en 0,0 baankennis :X

* Fading al voor hatzenbach :X
* "Shit gaan we al zo hard" bij hocheichen. Door het gemist van een toerenteller had ik geen idee wanneer ik moest schakelen, ik reed toen 140 in de 4 en de motor klonk alsof die elk moment zou ontploffen.
* Verrast door de scherpte van adenauer forst, het was dat ik al zo goed als stil stond, anders was ik rechtdoor gegaan :X
* De bekende "help er is iets mis" na kesselchen *D

Onvergetelijk rondje, en geluk dat het een trage twingo was. Met een snellere auto was het echt niet goed gekomen. Wat ook maar weer aan geeft dat je je goed voor moet bereiden op de ring. :P

Afbeeldingslocatie: http://img151.imageshack.us/img151/548/leon7xc.jpg
In totaal 5 keer rond de ring geweest. Dikke pret met een hoop getoeter en piepende banden :D

[ Voor 7% gewijzigd door Gisae op 24-06-2008 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik zelf wil ooit ook zeker een keer gaan, maar voor die tijd ga ik eerst op de PC flink oefenen.
En gelukkig komt er dit jaar echt een goeie versie voor uit die namelijk in de game GTR Evolution komt.
Die bouwen de hele baan tot in de puntjes na.

* FabiandJ gaat veel rondjes rijden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Gisae:

Respect :P
Zo zie je maar: ook in een klein, langzaam autootje kun je lol hebben.

Zoals al eerder aangegeven: kun je doen voor de bochtenvolgorde. Krachten op je lichaam en het feit dat je in het echt over het asfalt heen jaagt is niet te simuleren en voegt dus weinig toe aan je "ervaring" op de Ring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog een actiefoto van mijn Pimpmera zonder GT bumpers en Intrax schroefset:

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-7X6RCNI3.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-7X6RCNI3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i225.photobucket.com/albums/dd110/ncn-ring/080413-laurens/IMG_2219Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i225.photobucket.com/albums/dd110/ncn-ring/080413-laurens/IMG_2220Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i225.photobucket.com/albums/dd110/ncn-ring/080413-laurens/IMG_2221Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i225.photobucket.com/albums/dd110/ncn-ring/080413-laurens/IMG_2224Small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i225.photobucket.com/albums/dd110/ncn-ring/080413-laurens/IMG_2226Small.jpg

Draaiende motor, kap open, verwarming aan, even blokje beetje laten afkoelen :P

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2008 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik de editknop eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 09:10

Wok

Dakloos...

De Nordschleife O+

Drie rondes zelf gereden (twee rondes in mijn ex-205 CTI en een ronde in mijn ex-Mini), maar _wat_ een ervaring en _wat_ een adrenalinekick, ook al was ik op dat moment met afstand de langzaamste op de baan _O_

Als ik ooit de financiën eens op goed op orde krijg, gaat er een dedicated ringtool komen in de vorm van een 205GTI en gaan we de baan eens echt leren kennen :P

Een paar jaar terug ook een paar ronden meegereden met Tom die toen een geprepde 325 had en een Jahreskarte: TE VET! _O_

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

Dutch3men schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 22:04:
En gelukkig komt er dit jaar echt een goeie versie voor uit die namelijk in de game GTR Evolution komt.
Er is al een echt goede versie, Nordschleife 2007 voor rFactor. Volgens mij hebben die de baan met gps nagelopen ofzo, de realiteit is echt belachelijk goed. Ook is er goed rekening gehouden met rempunten en alle andere "rij-moeilijkheden".

Er is ook al een baan voor GTR2, en die is best redelijk, maar verbleekt bij die voor rFactor. Die gasten zijn ook al jaren bezig met steeds verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Had m laatst gespeeld met forza op de 360.
Die was pas absurd slecht nagemaakt, zelfs de karussel klopte niet :D

Die van rFactor is idd de beste die ik tot nu toe ben tegengekomen.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:58

Sick Nick

Drop the top!

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 22:31:
Draaiende motor, kap open, verwarming aan, even blokje beetje laten afkoelen :P
Je kan beter gewoon rustig een rondje rijden daar in de buurt, gewoon normaal rijden voor rijwindkoeling. Dat werkt een stuk beter dan stationair draaien, daar loopt de temperatuur alleen maar van op. Kap open scheelt wel iets en verwarming je auto in laten blazen ook wel maar het heeft bij lange na niet het koelende effect van rijwind bij 50 km/uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spuit een brandblusser leeg op de radiator. Dat helpt ook. Wel eens gezien bij dragraces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 00:12:
Spuit een brandblusser leeg op de radiator. Dat helpt ook. Wel eens gezien bij dragraces.
Wel een beetje extreem, niet? :+

Ik rij gewoon een rondje. Meestal een rondje kasteel -> tunnel -> tankstation -> tunnel -> parkeerplaats.
Of ik rij door naar een kijkplek.

[ Voor 80% gewijzigd door Gisae op 25-06-2008 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Laatst online: 13-09 23:23

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Wtf? Wat dacht je van rotonde, berg af, hannes, eten! :P

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Gisae schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 12:34:
[...]

Filmpje gekeken, ziet er netjes uit met het kaartje er bij. Ik mis alleen één stukje; pflanzgarten III. Toch wel mijn favoriete stukje :P
[edit]Lauda linksknik zou je er nog bij kunnen zetten, wel leuk om te weten. Angstcurve/mutcurve is de linker na de rechter die jij mutcurve noemt. Verder klopt het allemaal.

Hier staan alle bochtnamen volgens ben lovejoy, met een leuk stukje geschiedenis erbij.
http://www.nurburgring.org.uk/bendnames/index.html
Alleen pflanzgarten 3 staat er niet bij, hoewel hij er wel bij zijn tripjes meerdere keren over spreekt.

Nog een handig boekje van BMW met de gevaarlijke punten, rempunten, instuurpunten e.d. uitgelegd:
http://www.bmw.com/generi...pdf/bmwm_nordschleife.pdf
- Dat PDF'je van de BMW ///M heb ik oa erg veel gebruikt bij het exact uitzoeken van de bochtnamen, waar de exacte plekken zijn, enz.
- Lauda-links heb ik er expres niet in gezet, is geen officiele naam, wordt alleen door Ring-fans zo gebruikt blijkbaar.
- Zover ik overal op internet kon vinden aan de hand van foto's en kaartjes moest die Mutkurve toch wel die eerste rechts zijn, maar heb zo wel meer dingen die ik niet exact te weten ben gekomen. Hatzenbach is ook zo'n lang twijfel stuk wat er nou wel en niet bij hoort.
- En de term Pflanzgarten 3 ben ik uberhaupt nog nergens tegengekomen, vandaar dat die er niet in staat. En ik heb toch echt uren het internet afgestruind naar info van bochtnamen. Zo heb ik pas na lang zoeken gevonden waar T13 exact is, in m'n eerste versie zat T13 er niet eens in ;).

Verder ga ik zowiezo dat filmpje niet opnieuw doen, ben hier verdorie ruim 2 dagen mee bezig geweest. Incl het vele zoeken van alle namen op internet, en weer opnieuw zoeken, en nog maar es opnieuw, allemaal om het te verbeteren, ook het maken van alle teksten en plaatjes, het per bocht invoeren van het plaatje met vooral veel uitzoeken van welke frame tot welke frame het moet duren, het encoden door de PC, enz, enz... :P

Het maken van die locatiekaartjes linksonder in beeld waar het stipje aangeeft waar je bent was ik aanvankelijk zowiezo niet van plan, omdat dat erg veel extra werk zou zijn en ik had er onderhand al genoeg van. Uiteindelijk kon ik het toch niet laten :P en het extra werk viel wel mee...
MadMan schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 19:34:
[...]

Inderdaad. Tenzij het óf op een dergelijke manier is ingebouwd dat het niet mogelijk is het voor de ring simpel te verwijderen (en ze naar redelijkheid kunnen aannemen dat jij dat ding voor andere circuits hebt en gebruikt) óf als het tot de standaarduitrusting van je auto/motor hoort.

Mochten ze echter in de gaten krijgen dat je hem wel gebruikt, maak dan je borst maar nat.
Ik bedoelde eigenlijk een lopende laptimer. Het aan boord hebben weet ik zo niet of dat verboden is, maar je mag hem in ieder geval niet gebruiken. Waar ik toen enkele ronden mee getimed heb is de stopwatch die in m'n boardcomp zit ingebouwd, kan ik er dus ook niet uit halen en ook niet uitschakelen :P
Borromini schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 20:11:

Ik ben nieuwsgierig en ik vraag me dingen af :*. Vergeef me mijn onwetendheid, ik vind dit een interessant topic.
Nieuwsgierig zijn en dingen afvragen is heel goed, dat mag natuurlijk altijd :) alleen had ik het gevoel dat je er tegenin bleef gaan ondanks dat er al antwoord gegeven was. Maargoed, daar hebben we het niet meer over ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 21:21:

Dat gevoel heb ik elke latere keer ook nog gehad hoor, niet alleen de eerste keer :P
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 00:12:
OMG 8)7
AkroBatik schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 00:47:
Wtf? Wat dacht je van rotonde, berg af, hannes, eten! :P
Dat kan natuurlijk ook :D :9

[ Voor 3% gewijzigd door Knightwolf op 25-06-2008 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Knightwolf schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 01:49:
- En de term Pflanzgarten 3 ben ik uberhaupt nog nergens tegengekomen, vandaar dat die er niet in staat. En ik heb toch echt uren het internet afgestruind naar info van bochtnamen.
Pflanzgarten 3 komt direct na Pflanzgarten 2 :+
De slingers na de dip zouden dat moeten zijn, waar je links de kijkplek hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Hoe is het afgelopen met die echte auto achter jouw "hoe verpest ik een Primera" autootje :P ?? Lijkt me lullig als je een gloednieuwe M3 sloopt :X

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eh pardon waar slaat dat op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Het is lulliger als die primera de M3 vervolgens zoek rijd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeert nero355 lollig te zijn door te insinueren dat ik als een botsauto over het circuit rijd?
Lache man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:45

Wimo.

Shake and Bake!

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 16:13:
Probeert nero355 lollig te zijn door te insinueren dat ik als een botsauto over het circuit rijd?
Lache man.
Nee. hij vindt dat je een lelijke wagen hebt (gemaakt) en vraagt zich af of de M3 nog heel is.

[ Voor 7% gewijzigd door Wimo. op 25-06-2008 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Sorry, maar vind het gewoon altijd zo lullig om Nissan modellen te zien (waarmee je prima voor de dag kan komen normaal gesproken) die helemaal "getuned" zijn zogenaamd door de huidige eigenaar ...
Zonde van de auto denk ik dan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Dude, wind je niet zo op :P hij geeft z'n mening over hoe je auto eruit ziet... LB ;) Tis jouw auto, jij vindt hem zo mooi, jij geniet er van... da's enige dat telt toch?

Ik vind hem er overigens wel strak uit zien, beter dan welke andere standaard Primera. Maarja, da's eveneens mijn mening.
Gisae schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 16:11:
Het is lulliger als die primera de M3 vervolgens zoek rijd :+
Whehe lullig voor die M3 idd }>
Zou bv kunnen als we jou aan het stuur van de M3 zetten en Sabine aan het stuur van de Primera :P

[ Voor 25% gewijzigd door Knightwolf op 25-06-2008 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 16:17:
Sorry, maar vind het gewoon altijd zo lullig om Nissan modellen te zien (waarmee je prima voor de dag kan komen normaal gesproken) die helemaal "getuned" zijn zogenaamd door de huidige eigenaar ...
De term 'getuned' haal jij erbij. Heb ik het nooit over gehad.

Ieder zn ding/mening.

Ontopic maar weer iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

@MAdman: Jij had het over je zelfbouw datalogger. Heb je een linkje daarvan? Ik zoek nog zoiets voor me motor.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Knightwolf schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 16:24:
Zou bv kunnen als we mij aan het stuur van de M3 zetten en Sabine aan het stuur van de Primera :P
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Ik wil best aan het stuur van die M3 hoor :9 maar dan nog steeds grote kans dat Sabine met die Primera wint :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Als je een rondje of 50 krijgt om te oefenen wint ze niet meer, dan is het vermogensverschil gewoon te groot om met überskillz op te vangen. Zoals nu denk ik idd dat ze wint. Ik ken de auto niet, ik heb nog nooit met 500pk gereden, laat staan een achterwiel aangedreven auto.
Je kan natuurlijk ook smokkelen door gewoon achter haar aan te rijden en de lijnen over te nemen, om vervolgens bij het rechte stuk er voorbij te vlammen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 10:05

Ikke!

aka Netfinity

Om vervolgens bij de eerste bocht eruit te vliegen en tegen de vangrail aan te staan 'vlammen'. ;)

Klik mee voor GoT!........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
De lijnen weet ik onderhand wel, rem- en instuurpunten begint ook al aardig te komen... maar wat veel uitmaakt is dat elke auto andere handling en andere gripfactor heeft, en je dus echt heel goed een auto moet leren kennen waar de grenzen van die auto liggen.

Al kent zij die Primera niet en ik die M3 niet, zal zij nog steeds sneller zijn gok ik omdat zij gewoon veel raceervaring heeft, en waarschijnlijk ook sneller reactievermogen en zonder bij na te hoeven denken zo'n auto de baan rondsmijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Rijervaring gaat boven een goede auto dat is iets wat ik zelf al ondervonden heb op CPZ met de ax.

Om echter snel rond de baan te gaan kan je dat redelijk compenseren met wat extra vermogen alleen werkt dat op de ring niet ivm er teveel bochten zijn en teveel blinde stukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Ikke! schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 20:07:
Om vervolgens bij de eerste bocht eruit te vliegen en tegen de vangrail aan te staan 'vlammen'. ;)
Knap als jij er bij het rechte stuk van pakweg 2,5km uit weet te vliegen in een bocht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

@Tylen:
Ik zal eens voor je zoeken of ik er nog info over kan vinden, ding is inmiddels bijna 6 jaar oud :X
Ik denk ook dat je dat ding in je motor een beetje lastig kwijt komt. Op een aprilia RSV mille r en op de RS250 kun je het in elk geval vergeten. Dit geld trouwens voor de meeste loggers voor auto's.

Dit is bijvoorbeeld ongeveer de maat van een redelijke datalogger. Deze is wel een stuk nieuwer dan die van mij maar ongeveer even groot (die van mij eet 6 modules ipv 4) en volgens mij hebben die van NI, waar deze plaatjes van zijn, geen mogelijkheid voor gps, maar wel voor temperaturen/voltages/g-krachten/tijd en weerstand (weerstand is b.v voor je gasstand). Ook heb je eigenlijk altijd wel simpele kanalen die alleen aan/uit meten, bijvoorbeeld 8 aan/uit kanalen op een module. Je zou er dan 6 of 7 voor je versnellingen kunnen kiezen en een voor je rem, waarmee je al een module vol hebt. Het zou wel kunnen zijn dat er van ni losse modules voor gps zijn maar dat zou ik niet weten:
Afbeeldingslocatie: http://zone.ni.com/cms/images/devzone/tut/crio%20mid%20mini.JPG

Er zijn wel loggers voor motoren (kleiner, duurder, meestal minder functies) maar ik heb geen idee of daar ook zelfbouw voor is. Wel kun je losse "sleeves" krijgen één losse loggermodule (zo groot als een flink pak kaarten/pak sigaretten ongeveer) te gebruiken. Nadeel daarvan is dat je met een enkele sleeve ook maar een enkele gegevensstroom kunt loggen. Ook zou ik niet weten of je dan die sleeve standalone zonder verbinding met een laptop kunt gebruiken.

Voorbeeldje van een sleeve:
Afbeeldingslocatie: http://zone.ni.com/cms/images/devzone/tut/aaausbmini.JPG

Buiten dat, als je eenmaal een logger zoals hierboven hebt, moet je ook nog alle sensorhardware kwijt kunnen. De modules opzich vertalen alleen het signaal van een sensor naar een leesbaar grafiekje (of whatever je wil) op je scherm als je eenmaal gaat uitlezen. Je hebt dan nog een losse gps-antenne bijvoorbeeld, een g-sensor oftewel acceleratiemeter, losse tempsensors, weerstandsmeters en noem maar op wat je nodig hebt, allemaal met hun eigen kabel naar de betreffende module.

Ik denk dus dat het voor jou en je motor handiger is gewoon een digitaal dash te kopen waar meestal een hoop temperatuur/tijd functies opzitten en die dan te gebruiken icm een losse gps tracker.

De mxl van dataspares is en mooi voorbeeld.
Afbeeldingslocatie: http://www.dataspares.com/images/mxl.jpg
De mxl heeft 1 toerenteller, 8 tot 12 analoge inputs voor b.v temperaturen, drukken, acceleratiesensors en dergelijke, 1 tot 4 snelheids-inputs, uitgebreide shift-lights, temperatuur warning lights, een gear-indicator en uitgebreide laptime mogelijkheden.

Als je dat dan combineert met een gps tracker van bijvoorbeeld Semsons (die daar ten onrechte als datalogger worden bestempeld trouwens, ze tracken alleen gps en niets anders) ben je al een heel eind op weg.
Gisae schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 21:49:
[...]

Knap als jij er bij het rechte stuk van pakweg 2,5km uit weet te vliegen in een bocht :+
Na gantry telt niet heh :+
nero355 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 16:17:

Wat een onzin. Als zijn primera nu helemaal uit rondom-tupperware was opgebouwd dan had je een punt. Ik zie andere velgen, andere skirts en een clubbanner. Misschien dat die bumpers ook dikker zijn maar dan vind ik ze wel stijlvol dikker, alsof het origineel is. Daarbij heeft hij niet alleen optisch dingen veranderd. Ik wil jouw auto wel eens zien want volgens mij ben je gewoon jaloers _O-

Als disclaimer wil ik er nog effe bijzetten dat ik normaal niet zo van het andersmans auto verdedigen ben, maar een complete kul-uiting als de jouwe kan ik niet laten gaan zonder je mijn mening duidelijk te maken. Ik snap dat het jouw persoonlijke mening is, maar mijn mening over jouw mening is dat je die mening misschien een beetje bij kunt stellen naar een realistischer uiting van je mening :+ ipv gelijk zo te overdrijven en iemands auto af te kraken. Imho is dat nogal sfeerverpestend, hier ook totaal offtopic, en al helemaal als we jouw auto niet als vergelijkingsmateriaal hebben (heb je uberhaupt een auto?).

[ Voor 17% gewijzigd door MadMan op 26-06-2008 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Oesj thnx voor je mooie verhaal _/-\o_ _/-\o_

Me maatje rijd nu met enkel een gps logger. Omdat dit gps is weet hij je snelheid. Je kan heel mooi zien hoe hard remt en waar en snelheid etc op het circuit. Toerentallen en gkrachen zijn niet echt relevant dus sensoren op de motor hoeven niet.

Ik dacht dat jij ook alleen zo eentje had en dan is 200 euro niet duur. Die van me maat was 800 euro ;) Vandaar hahaha.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 23:12
Tylen schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 12:44:

Me maatje rijd nu met enkel een gps logger. Omdat dit gps is weet hij je snelheid. Je kan heel mooi zien hoe hard remt en waar en snelheid etc op het circuit. Toerentallen en gkrachen zijn niet echt relevant dus sensoren op de motor hoeven niet.

Ik dacht dat jij ook alleen zo eentje had en dan is 200 euro niet duur. Die van me maat was 800 euro ;) Vandaar hahaha.
als je de plaats en de tijd weet (dus een gps log hebt) kan je daaruit ook de g-krachten uitrekenen via de snelheid :) niet zon hele hoge resolutie, maar het scheelt weer 3 kanalen (kracht in x,y en z richting)

alles kan kapot; beter dat ik het nu test dan dat er straks iemand komt klagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MadMan schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 12:19:
@Tylen:
Ik zal eens voor je zoeken of ik er nog info over kan vinden, ding is inmiddels bijna 6 jaar oud :X
Ik denk ook dat je dat ding in je motor een beetje lastig kwijt komt. Op een aprilia RSV mille r en op de RS250 kun je het in elk geval vergeten. Dit geld trouwens voor de meeste loggers voor auto's.

Dit is bijvoorbeeld ongeveer de maat van een redelijke datalogger. Deze is wel een stuk nieuwer dan die van mij maar ongeveer even groot (die van mij eet 6 modules ipv 4) en volgens mij hebben die van NI, waar deze plaatjes van zijn, geen mogelijkheid voor gps, maar wel voor temperaturen/voltages/g-krachten/tijd en weerstand (weerstand is b.v voor je gasstand). Ook heb je eigenlijk altijd wel simpele kanalen die alleen aan/uit meten, bijvoorbeeld 8 aan/uit kanalen op een module. Je zou er dan 6 of 7 voor je versnellingen kunnen kiezen en een voor je rem, waarmee je al een module vol hebt. Het zou wel kunnen zijn dat er van ni losse modules voor gps zijn maar dat zou ik niet weten:
[afbeelding]

Er zijn wel loggers voor motoren (kleiner, duurder, meestal minder functies) maar ik heb geen idee of daar ook zelfbouw voor is. Wel kun je losse "sleeves" krijgen één losse loggermodule (zo groot als een flink pak kaarten/pak sigaretten ongeveer) te gebruiken. Nadeel daarvan is dat je met een enkele sleeve ook maar een enkele gegevensstroom kunt loggen. Ook zou ik niet weten of je dan die sleeve standalone zonder verbinding met een laptop kunt gebruiken.

Voorbeeldje van een sleeve:
[afbeelding]

Buiten dat, als je eenmaal een logger zoals hierboven hebt, moet je ook nog alle sensorhardware kwijt kunnen. De modules opzich vertalen alleen het signaal van een sensor naar een leesbaar grafiekje (of whatever je wil) op je scherm als je eenmaal gaat uitlezen. Je hebt dan nog een losse gps-antenne bijvoorbeeld, een g-sensor oftewel acceleratiemeter, losse tempsensors, weerstandsmeters en noem maar op wat je nodig hebt, allemaal met hun eigen kabel naar de betreffende module.

Ik denk dus dat het voor jou en je motor handiger is gewoon een digitaal dash te kopen waar meestal een hoop temperatuur/tijd functies opzitten en die dan te gebruiken icm een losse gps tracker.

De mxl van dataspares is en mooi voorbeeld.
[afbeelding]
De mxl heeft 1 toerenteller, 8 tot 12 analoge inputs voor b.v temperaturen, drukken, acceleratiesensors en dergelijke, 1 tot 4 snelheids-inputs, uitgebreide shift-lights, temperatuur warning lights, een gear-indicator en uitgebreide laptime mogelijkheden.

Als je dat dan combineert met een gps tracker van bijvoorbeeld Semsons (die daar ten onrechte als datalogger worden bestempeld trouwens, ze tracken alleen gps en niets anders) ben je al een heel eind op weg.

[...]

Na gantry telt niet heh :+

[...]

Wat een onzin. Als zijn primera nu helemaal uit rondom-tupperware was opgebouwd dan had je een punt. Ik zie andere velgen, andere skirts en een clubbanner. Misschien dat die bumpers ook dikker zijn maar dan vind ik ze wel stijlvol dikker, alsof het origineel is. Daarbij heeft hij niet alleen optisch dingen veranderd. Ik wil jouw auto wel eens zien want volgens mij ben je gewoon jaloers _O-

Als disclaimer wil ik er nog effe bijzetten dat ik normaal niet zo van het andersmans auto verdedigen ben, maar een complete kul-uiting als de jouwe kan ik niet laten gaan zonder je mijn mening duidelijk te maken. Ik snap dat het jouw persoonlijke mening is, maar mijn mening over jouw mening is dat je die mening misschien een beetje bij kunt stellen naar een realistischer uiting van je mening :+ ipv gelijk zo te overdrijven en iemands auto af te kraken. Imho is dat nogal sfeerverpestend, hier ook totaal offtopic, en al helemaal als we jouw auto niet als vergelijkingsmateriaal hebben (heb je uberhaupt een auto?).
Dankje MadMan :)

De voor- en achterbumper zijn idd dikker, en komen van een Primera GT af ;) Skirts zijn AutoR Satori. Vandaar dat ze anders van vorm zijn. En motorisch issie van 131 pk naar +/- 160 pk gegaan dankzij JDM 4-2-1 spruitstuk, GT ECU en GT nokken.

Verder 18 inch velgen, Intrax RS schroefset, Magnaflow einddemper inmiddels. Chromen handgrepen binnen en buiten van de Primera SE. En een Focal/Soundstream/Audio System/Power Acoustik audioinstall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 14:37:
[...]

Dankje MadMan :)

De voor- en achterbumper zijn idd dikker, en komen van een Primera GT af ;) Skirts zijn AutoR Satori. Vandaar dat ze anders van vorm zijn. En motorisch issie van 131 pk naar +/- 160 pk gegaan dankzij JDM 4-2-1 spruitstuk, GT ECU en GT nokken.

Verder 18 inch velgen, Intrax RS schroefset, Magnaflow einddemper inmiddels. Chromen handgrepen binnen en buiten van de Primera SE. En een Focal/Soundstream/Audio System/Power Acoustik audioinstall.
Ok mooi, not bad 8)

Is dat ook weer afgerond. Nou weer terug naar de Nordschleife :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer gaan er weer race-Tweakerts naar de Ring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

Tylen schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 12:44:

Zo'n ding wat je maatje heeft krijg je dus op die site die ik gaf vanaf 69 pond.

Die van mij logt/kan loggen:
- Volledige track met gps, waarbij je kunt kiezen om de eerste keer op een bepaald circuit geheel links te tracken en de tweede keer geheel rechts. Op die manier kun je ook zien wanneer je buiten het asfalt bent geweest (ik gebruik de links/rechts functie niet)
- G-kracht in alle richtingen met een aparte sensor los van gps
- Snelheid uit de ECU, van een losse speedsensor of gps, of allemaal tegelijk zodat je afwijkingen kunt zien (ik gebruik gps en ECU)
- 4 losse temperaturen (waarvan ik er een gebruik)
- Analoge gasstandmeting
- Analoge remdrukmeting / rempedaal-slag meting
- Laptime en timeframe meting tot op 1/100 sec. nauwkeurig via gps, met mogelijkheid voor een start/stop button als je een baan als de nordschleife hebt waar je geen volledig rondje maakt en ook geen volledig rondje meet (BtG)
- Toerental
- Welke versnelling je op welk moment gebruikt hebt (gebruik ik niet)
- Invering per wiel (gebruik ik niet)
- MAP/MAF sensor weerstand (gebruik ik niet)
- Luchtdruk en vochtigheid (gebruik ik niet)
- Engine load % (gebruik ik niet meer)

En dan kun je hem dus uitbreiden naar eigen wens met losse modules of door zelf een module te bouwen. Ik gebruik lang niet alle ingangen omdat dingen als hoe ver veert die veerpoot in mij niet bijster veel interesseren. Zolang mijn banden van mijn spatborden afblijven vind ik het goed :P

Het voordeel van een echte logger is dat je naderhand op de pc heel nauwkeurig kunt bekijken wat jij en je auto/motor precies gedaan hebben op het circuit. Je hoeft niets te converteren of zelf te doen, je hangt hem aan de pc, haalt het geheugen leeg en vervolgens kun je in de software grafieken, tracks en alle gelogde data bekijken. Ook kun je dan bijvoorbeeld door kleuren in de gelogde track zien hoe hard je ging, of hoeveel g je trok, hoe warm je olie was, you name it. Je kunt dan op elk willekeurig punt van de track klikken en je ziet meteen alle beschikbare sensordata in een apart venster. Ook zit er een replay functie op waarmee je jezelf kunt volgen.
Ook kun je stukken track selecteren en in een "lege" track plakken. Zo kun je dus je snelste stukken selecteren uit je database van gereden rondes en op die manier je snelst mogelijke laptime laten berekenen.
De g-kracht kun je ook eiken op de maximale bochtsnelheid, acceleratie en remkracht zodat je een aanduiding in % krijgt.

Die van mij kostte rond de 200 euro omdat ik geen kit of set heb gekocht maar zelf alle losse componenten op de behuizing na heb besteld bij shops als farnell. Het schema, de behuizing en de handleiding zijn de enige dingen die ik destijds direct bij de fabrikant heb besteld. Voor de volledige set compleet met comonenten direct bij de fabrikant zat ik geloof ik op het driedubbele. Aangezien het wel leuk moet blijven heb ik dus gekozen voor eigen componenten via andere leveranciers.
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 18:33:
Wanneer gaan er weer race-Tweakerts naar de Ring?
Ik ben op het moment behoorlijk ziek, maar als ik tegen die tijd weer beter ben ga ik 1t/m3 en 6 juli. 12 en 13 juli waarschijnlijk ook, een dag om naar de truckrace te kijken en een trackday. Eigenlijk ben ik er als het mogelijk is ieder weekend. De doordeweekse dagen probeer ik ook zoveel mogelijk mee te pakken maar aangezien ik een eigen bedrijfje heb is dat niet altijd mogelijk. Juli heb ik echter de hele maand mezelf vakantie gegeven dus dan zal ik er wel vaak te vinden zijn, als in iedere keer als er meer dan 2 uurtjes touristenfahrten zijn. Ik heb mezelf wel een benzinelimiet van 1000 euro per maand opgelegd omdat ik vorig jaar nogal erg veel geld daaraan heb uitgegeven :P dus als dat op is ga ik een tijdje niet (of ik ga alleen om te kijken en met kenissen in dikke bakken mee te rijden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
OMG, da's toch wel erg, als je jezelf een limiet voor 1000 euro per maand moet opleggen :X 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tering idd :P

Als ik 1 dagje ga dan gaat er bij mij zo'n 150 euro doorheen, gaan we 2 dagen is dat zo'n 250 euro.

Ik Ring dan ook niet de hele dag door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:02

Flotter

Pelipper!

MadMan schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 18:59:
Heel verhaal over o.a. een diy datalogger
Dat klinkt ontzettend cool. Heb je ook een url van de fabrikant oid?

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Laatst online: 13-09 23:23

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 08:31:
Tering idd :P

Als ik 1 dagje ga dan gaat er bij mij zo'n 150 euro doorheen, gaan we 2 dagen is dat zo'n 250 euro.

Ik Ring dan ook niet de hele dag door.
Dan doe ik iets verkeerd. Ik ben gemiddeld 300 euro kwijt voor 2 dagen met niet meer dan 1 of 2 rondjes ronden.

Mja al gauw 1000 km aan brandstof
Overnachting in hotel a 40 euro.
Eten a 50 euro voor 2 dagen ofzo.
42 euro voor 2 rondjes.
En dan de lekkere duitse donkere witbiertjes.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
As jullie gaan ga ik wel mee, ff die Alfa de sporen geven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Goed plan, sowieso wil ik het liefst een weekendje (gerolstein is erg goedkoop en goed met overnachten :) )

Pagina: 1 2 ... 25 Laatste