Toon posts:

Nordschleife openbaar?

Pagina: 1 ... 20 ... 25 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Satch schreef op zondag 03 juli 2011 @ 11:54:
Ik wil samen met m'n pa binnenkort een dagje Duitsland doen om de topsnelheid van zijn auto te testen. (bmw 8 serie met 300 pk). En natuurlijk gaan we dan ook een rondje maken op de Nordschleife! Ik zag dat op zondag 10 juli de ring de hele dag open is. Is dit een goede dag om die kant op te gaan? En kan ik het beste van te voren een kaartje kopen of pas als we daar aankomen?

Ik ga sowieso gewoon een rustig rondje rijden, maar wil het wel een keer gedaan hebben na al die keren in racegames. :P
Ik ga het liefst aan het begin van de dag als de touristen fahren er zijn, op voorhand een pasje bestellen is wel ideaal. Hoef je niet te parkeren, naar de kassa te lopen, en dan pas de baan op, kun je gelijk door. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:25
Joopieboy schreef op zondag 03 juli 2011 @ 16:00:
[...]

Ik ga het liefst aan het begin van de dag als de touristen fahren er zijn, op voorhand een pasje bestellen is wel ideaal. Hoef je niet te parkeren, naar de kassa te lopen, en dan pas de baan op, kun je gelijk door. :P
Na zo'n lange rit uit NL is het wel handig, verstandig, en wel zo relaxed om eerst even daar een uurtje rond te banjeren, wat te eten/drinken en te rusten terwijl je van het moois om je heen geniet, alvorens je de baan op gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Nou vandaag dan mijn ringdoop gehad! Bij breidscheid erop gegaan en na aftikken van 38 euro mocht ik 1,5 rondje maken. De hele tijd rechts gereden en m'n knipper goed gebruikt om aan te geven aan welke kant van de baan ik bleef. Geloof wel 100 keer ingehaald door Porsche's, Ferrari's en allerlei ander snel spul. Soms ook letterlijk op 20 cm van m'n bumper.. De remmen hadden het ook wel erg zwaar gezien er bijna 2000 kg gestopt moest worden, die begonnen dus nogal te piepen en faden aan het einde. :P Zoals anderen zeggen is het hoogteverschil enorm en totaal niet te vergelijken met een racegame. Enige waar ik overigens een beetje bij kon blijven met de rest was het begin van het rechte stuk.. Toch die 300 pk nog gebruikt. O-) Een ding is zeker; dit was ongelofelijk gaaf! Kan niet wachten tot ik nog een keer kan, hopelijk blijft de ring dus nog wat jaartjes bestaan. :)

Edit: En nog bedankt voor de tips mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Nooit geweten dat een 8 zo zwaar is. Pffft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Massa leeg voertuig is volgens de RDW 1.838 Kg, maar met 2 personen, wat bagage en een volle tank loopt dat al gauw op natuurlijk. V12 motor icm allerlei elektrische luxe weegt gewoon nogal wat. Volgens mij wegen de stoelen al 50 Kg per stuk.. :P Ben trouwens nog aan het zoeken of we misschien op de foto gezet zijn gister door één van de vele fotografen die er waren. Zou toch leuk zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Ik zit even te zoeken, kom ik deze NL-er tegen. Gaaf!

Afbeeldingslocatie: http://ross219uk.zenfolio.com/cdn/pub/uuid5zlnhtkt/0/null/mk/2u5bmy1xnegzlypxvbph/s1/v21/p959197724-4.jpg?ts=&tk=ly3gg22cRs52GUp4HyptiPf5HLWkoyPcgcu1icN33ao=

Ook leuk: STOLEN!
http://ross219uk.zenfolio.com/p335448131/h1c3020ee#h1c3020ee

Maar deze dan!!!
http://ross219uk.zenfolio.com/p335448131/h26a09979#h26a09979

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Satch schreef op maandag 11 juli 2011 @ 10:55:
Massa leeg voertuig is volgens de RDW 1.838 Kg, maar met 2 personen, wat bagage en een volle tank loopt dat al gauw op natuurlijk. V12 motor icm allerlei elektrische luxe weegt gewoon nogal wat. Volgens mij wegen de stoelen al 50 Kg per stuk.. :P Ben trouwens nog aan het zoeken of we misschien op de foto gezet zijn gister door één van de vele fotografen die er waren. Zou toch leuk zijn. :)
Ik weet niet of je deze site al kende, maar die post site's met nieuwe foto's http://www.ringportal.nl/fotografie

Ik ga in september weer een lang weekend :*)

[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 11-07-2011 15:06 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Cheesy schreef op maandag 11 juli 2011 @ 11:26:
Ik zit even te zoeken, kom ik deze NL-er tegen. Gaaf!

[afbeelding]
Wat is dat? Linkje werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
KappeNou schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:00:
[...]

Ik weet niet of je deze site al kende, maar die post site's met nieuwe foto's http://www.ringportal.nl/fotografie

Ik ga in september weer een lang weekend :*)
Had de website al gevonden, maar toch bedankt! Zie dat er vandaag weer wat foto websites geupdate zijn, kan dus weer verder speuren. :P

Edit: En gevonden! :P Afbeeldingslocatie: http://www.tourifotos.de/albums/Touristenfahrten/2011/20110710/IMG_6631.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Satch op 11-07-2011 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Blijft een dikke bak zo'n 850 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
-

[ Voor 103% gewijzigd door Sjaakmeister op 30-08-2014 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-10 20:12
Leuke pooierbak :)

Ik dacht aan die nieuwe 8 serie, dat limousine idee. Maar dit is leuker :)
Uiteraard veel te zwaar voor het sportieve, maar het zal wel goed rijden.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Thanks! 8)
Sjaakmeister schreef op maandag 11 juli 2011 @ 22:32:
[...]

:*)

Er staan weer twee nieuwe links bij, Satch! Wat een gruwelijk vette wagen heb je _/-\o_

(ik verwacht ook nog sowieso 2 andere galleries!, blijf het even in de gaten houden, duurt soms even voordat al die foto's upgeload zijn met die trage Duitse verbindingen)
Thanks! Blijft toch leuk om in een auto te rijden waarvan zowat alleen de liefhebbers door hebben wat voor een model het is. Ik zal de komende dagen idd nog wat andere galleries doorkijken op zoek naar leuke foto's. :)
!null schreef op maandag 11 juli 2011 @ 22:48:
Leuke pooierbak :)

Ik dacht aan die nieuwe 8 serie, dat limousine idee. Maar dit is leuker :)
Uiteraard veel te zwaar voor het sportieve, maar het zal wel goed rijden.
De 8 serie is gebouwd als een GT. Dit betekend dat je heerlijk ontspannen met 3000 toeren 170 km/h (op de gps) kan rijden. Was dus erg lekker cruizen van en naar de ring toe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Idd, en een GT (Grand Touring) is een sportieve cruiser, geen racey sportwagen :P

Ik heb een 1:18 schaalmodel van een 850, ik denk al sinds middelbare school. Geen id waarom. Vind het wel altijd al een mooie bak (nog altijd een van de mooiste modellen), maar ben niet speciaal BMW-fan of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-10 20:12
Haha jullie hoeven mij niet uit te leggen wat een GT is hoor. Maar nog steeds beter bochtenwerk dan die nieuwe limousine serie bedoelde ik meer. Maar ik heb even gecheckt, en dat is natuurlijk gewoon de 7 serie, en helemaal niet de 8 serie. Vond het al vreemd dat men een limousine zou bouwen na deze GT.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Satch schreef op maandag 11 juli 2011 @ 19:29:
[...]

Had de website al gevonden, maar toch bedankt! Zie dat er vandaag weer wat foto websites geupdate zijn, kan dus weer verder speuren. :P

Edit: En gevonden! :P [afbeelding]
8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:50
Weet iemand of je daar in de omgeving met een hond mag lopen? Mijn vriendin heeft een puppy en om die de hele dag thuis te laten is ook zoiets... En nee, ik ga niet het circuit op met de auto ;)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Je kunt daar in de omgeving prima wandelen hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
Joopieboy schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:40:
Je kunt daar in de omgeving prima wandelen hoor. :)
Ja dat zeker, maar mag je daar ook langs het circuit met de hond wandelen? Zoeken op honden nordschleife levert niet bepaald veel relevante resultaten op :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:16
Beerkeeper schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:43:
[...]

Ja dat zeker, maar mag je daar ook langs het circuit met de hond wandelen? Zoeken op honden nordschleife levert niet bepaald veel relevante resultaten op :?
Ik heb er wel vaker zien lopen. De vraag is alleen hoe zo'n hond reageert op hard scheuren auto's en piepende banden op korte afstand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-10 23:42

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Het volume van gewone straatauto's zal wel gaan met zo'n beestje, hoe ruig ze ook klinken. Hondje meenemen naar de 24u race is echter ronduit mishandeling.

[ Voor 6% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 15-07-2011 12:47 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
la_fusion schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:46:
[...]

Ik heb er wel vaker zien lopen. De vraag is alleen hoe zo'n hond reageert op hard scheuren auto's en piepende banden op korte afstand..
Die pup is wel wat gewend (engelse buldog met een behoorlijk zelfdverzekerde houding), dus dat mag het probleem niet zijn :)
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:47:
Het volume van gewone straatauto's zal wel gaan met zo'n beestje, hoe ruig ze ook klinken. Hondje meenemen naar de 24u race is echter ronduit mishandeling.
Logisch, maar dat ga ik ook niet opzoeken. Puur de touristfahrt :)

[ Voor 31% gewijzigd door Beerkeeper op 15-07-2011 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja dan zou ik het nog niet echt doen, maakt toch een hoop herrie en alles en lijkt me niet echt relax voor het arme beest. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:00

4x2

lộn xộn quá

Kom je dan wel achter, je kunt ook verder het bos in lopen als de hond dr last van heeft.
Zou me dr niet zo druk over maken.

Ik zou de hond gerust meenemen, ware het niet dat ze te beroerd is om te lopen en liever in de auto zit.

[ Voor 30% gewijzigd door 4x2 op 15-07-2011 16:33 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Alle gebied rondom de Nordschleife is zover ik weet gewoon vrij gebied waar je overal met de hond mag komen. En de overlast voor het beestje zelf geloof ik niet zo in zolang je niet pal naast de baan staat. Gewoon doen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door Sjaakmeister op 30-08-2014 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ik ga 23 sept weer een lang weekend :p

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLOiAM
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-05 00:07
Vorig jaar geweest, dit jaar ook een lang weekend, en hoop nog een weekend te kunnen pakken.
Ik heb hiervoor een Honda CRX als 'weekend auto' welke verre van standaard is gebleven wat betreft het onderstel en motorisch.
Afbeeldingslocatie: http://img10.imageshack.us/img10/765/trackshotsde.png

Ik rij nog vrij voorzichtig, en ken de baan absoluut niet goed. Ik deed er +/- 9.30 over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
ThaGostino schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:32:
Ik rij nog vrij voorzichtig, en ken de baan absoluut niet goed. Ik deed er +/- 9.30 over.
Deze 2 dingen kunnen absoluut niet samen in 1 zin. Voorzichtig rijden is 11:00 op z'n minst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Je kan heel veel tijd winnen op de uphill als je maar pk's hebt.
Met mijn ex-clio 1.6 reed ik ook zo ongeveer 9:30 en dan reed ik aardig op de limiet, op de uphill na, dat vond ik zielig voor het motortje :P

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLOiAM
Laat ik het anders verwoorden, ik zoek de grens nog niet op en probeer mijn lijnen in de baan te vinden.
Ik heb overigens ook een beetje ervaring op Assen en Zandvoort, for what it's worth, en de auto is alles behalve standaard (Type-R motor, kortere versnellingsbak, Platen differentieel, big brakes, schroefset ... )

Maatje van me heeft het opgenomen met zijn telefoon (camera weigerde toen dienst). Maar dat is nogal een schommelend filmpje geworden zoals je kan verwachten :P

[ Voor 15% gewijzigd door FLOiAM op 23-08-2011 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Maakt helemaal niet uit wat voor auto je hebt, onder de 10 mins is per definitie niet 'rustig' rijden, en onder de 11 eigenlijk ook nog niet. Dat je een auto hebt waarmee het goed te halen is doet er niet toe imo :) Al heb je een 911GT3RS, McLarenF1, Exige, Enzo, ZR-1, whatever :)

[ Voor 13% gewijzigd door Knightwolf op 23-08-2011 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Idd, helemaal mee eens.
Ik ken de baan redelijk en ik ga er voor mijn auto relatief snel overheen. Maar ik heb moeite met 10min (ook door de GT3's en de locals die je voor laat verlies je tijd) , maar ik rij auto's eruit die sneller zijn dan een opgefokte crx (denk aan Exige R 270pk standaard, 996 GT3 etc) Die maken het ook niet goed op de stukken naar boven.
Ik heb wel is gespeeld met een lexus IS-F die in het begin elke keer voor bleef. Maar voor de gene onder ons die de baan kennen. De 2e helft gaat je dat niet meer lukken ;) Vooral bij adenau forst vergissen veel mensen zich.

9:30 in een 1.6 clio ben ik ook wel benieuwd naar, dat is niet een bepaald standaard clio dan ;)

Overigens kan je niet echt officieële tijden meten, of je hebt met een circuit dag mee gedaan.

[ Voor 11% gewijzigd door KappeNou op 23-08-2011 16:34 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
KappeNou schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:32:
9:30 in een 1.6 clio ben ik ook wel benieuwd naar, dat is niet een bepaald standaard clio dan ;)
Mwa, dot5.1, ds2500 voor de remmen. Weitec veren en dempers als onderstel en Nexen n2000 in de maat 195/45/15. Verder compleet stock.
Ik rij zoveel mogelijk de goede lijn en probeer snelheid mee te nemen uit de bocht. Dat scheelt heel wat als je weinig vermogen hebt.
Daarbij is het een heel prettige auto om snel mee te rijden. Je merkt hoe de auto zich in een bocht zet. Je kan ook het laatste stukje snelheid eruit halen terwijl je de bocht al in stuurt zonder dat je daardoor je exit-speed opoffert.
Met de 206 die ik nu heb zou ik dat nooit doen. De grip daarvan is prima, maar de auto is niet communicatief.

Overigens gemeten door iemand die de vertrek en aankomsttijd op zijn telefoon bij hield, Ik time zelf niet. Ik rij voor mijn plezier, die tijd kan me aan mijn reet roesten.

[ Voor 35% gewijzigd door Gisae op 23-08-2011 16:45 ]

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Als je een full lap onboard filmt heb je achteraf ook de tijd, timen met zoiets als een stopwatch doe ik ook niet. Nouja, ooit een keer gedaan met m'n Vectra omdatie in de boardcomputer een ingebouwde stopwatch heeft (tot 10 mins nauwkeurig tot 0,1 sec, daarboven nauwkeurig tot 1 sec). Toevallig daardoor wel m'n snelste ronde ooit te weten gekomen, namelijk 10:07, maar de tijd doet me verder niks. Vind het gewoon leuk om te weten omdat ik nieuwsgierig ben, meer niet. Rij alleen voor m'n plezier, lekker hangen in de bochten, proberen de lijn te rijden (ben een echte lijnen-genieter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Gisae schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:41:
[...]

Mwa, dot5.1, ds2500 voor de remmen. Weitec veren en dempers als onderstel en Nexen n2000 in de maat 195/45/15. Verder compleet stock.
Ik rij zoveel mogelijk de goede lijn en probeer snelheid mee te nemen uit de bocht. Dat scheelt heel wat als je weinig vermogen hebt.
Daarbij is het een heel prettige auto om snel mee te rijden. Je merkt hoe de auto zich in een bocht zet. Je kan ook het laatste stukje snelheid eruit halen terwijl je de bocht al in stuurt zonder dat je daardoor je exit-speed opoffert.
Met de 206 die ik nu heb zou ik dat nooit doen. De grip daarvan is prima, maar de auto is niet communicatief.

Overigens gemeten door iemand die de vertrek en aankomsttijd op zijn telefoon bij hield, Ik time zelf niet. Ik rij voor mijn plezier, die tijd kan me aan mijn reet roesten.
Clio 2 is een geniale auto voor de bochtjes. Zelf ook veel in gereden toen ik nog niet zo lang me rijbewijs had.
Daarmee moet je het idd van het bochtenwerk hebben en dan zijn die aanpassingen van jouw perfect. Kwa motor vermogen kan je weinig doen zonder extreem veel geld kwijt te zijn. Dan kan je net zo goed een 2.0 sport kan kopen ;)
Ik weet niet of jij de 16v had, maar die heeft ook nog wel genoeg vermogen als je hem in de toeren laat hangen.

Ik heb zelf bij mijn auto ook alleen andere veren, schokbrekers, remmen + blokken en bredere en betere sloffen.

Echt timen kan niet zoals de tijden die gepost worden, want je hebt het rechte stuk niet..

[ Voor 10% gewijzigd door KappeNou op 23-08-2011 16:56 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Dan _moet_ je wel commentaar hebben op de rijkunsten van bruce-lee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Tuurlijk, tijden zijn allemaal BtG, zonder recht stuk dus, TF-tijden.
Gisae schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:56:
[...]

Dan _moet_ je wel commentaar hebben op de rijkunsten lijnen van bruce-lee.
Had ik in het begin ook zeerzeker! Nu niet meer.
Maar dat ik commentaar had wil niet zeggen dat ik geen vertrouwen in hem had.

[ Voor 75% gewijzigd door Knightwolf op 23-08-2011 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLOiAM
Knightwolf schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:08:
Maakt helemaal niet uit wat voor auto je hebt, onder de 10 mins is per definitie niet 'rustig' rijden
Akkoord, het was een verkeerde woordenkeuze van me. Boven die post heb ik ook mijzelf verbeterd.
ThaGostino schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:32:
Laat ik het anders verwoorden, ik zoek de grens nog niet op en probeer mijn lijnen in de baan te vinden.
De auto zit in ieder geval nog veel meer potentie in dan dat ik eruit haal. Overigens rij ik ook voor mijn plezier, schade zou ik verschrikkelijk vinden. Een Honda crx is bijna onmogelijk om in nette staat te vinden, en ik heb al jarenlange liefde voor deze gebakjes.

Edit: Als het filmpje niet gemaakt was, had ik de tijd ook niet geweten, en zeker niet gedacht dat het onder de tien minuten geweest zou zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door FLOiAM op 23-08-2011 18:42 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:25
KappeNou schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:32:

och de ax deed met een 1.4 en orgineel wiebelonderstel 9:50, 9:30 was met die clio prima te doen mits je een rustige dag had :)

9:30 kan prima met die crx maar dan is puur op het feit dat je bij bergwerk e.d genoeg vermogen hebt, ik gok dat hij ook op semi slicks staat wat al een extreem verschil maakt (je hoeft dan niet eens op de grens te gaan zitten om al snel een redelijke tijd te rijden).

[ Voor 28% gewijzigd door _Drake_ op 23-08-2011 18:59 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLOiAM
Dat klopt, er zit Toyo R1R onder, en het was een redelijk rustige dag toen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:14

SeatRider

Hips don't lie

KappeNou schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:39:
Ik ga 23 sept weer een lang weekend :p
Is er dan een event?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
@Drake: Semi's maakt idd al een groot verschil. Dan nog is een 9:30 knap als je de baan niet echt kent ;)
Zonder semi's zie ik dat niet zo snel gebeuren.

@Seatrider: VLN is er. Je kan de pit straat de dag van te voren wel in komen als ze aan het sleutelen zijn en proberen de keuring door te komen. Natuurlijk de dag zelf de race bekijken ;)

[ Voor 7% gewijzigd door KappeNou op 23-08-2011 20:28 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

Ik ga met de Integra ws 16 en 17 oktober; 17okt is op een maandag en dan is de ring open van 1200-1900. 8 rondenkaart en gaan met die banaan :P Ben benieuwd of ik het sneller doe en hoeveel dan in m'n Civic met 125pk, toen deed ik in m'n vierde rondje in die auto op de ring zo rond de 10 minuten.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-10 10:02

Foamy

Fulltime prutser

Volgende week zit ik daar in de buurt met vakantie .. Misschien maar eens kijken of ik mn Peugeot 306 een keer die ring over kan slingeren :)

blub

• Knightwolf
Doe wel voorzichtig, zou zonde zijn als een crash je hele vakantie verkloot :)

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-10 10:02

Foamy

Fulltime prutser

Voorzichtig aan doen was in ieder geval mijn motto ... Liever een eerste rondje die een paar minuutjes langer duurt dan een ritje naar t ziekenhuis oid... Ben in ieder geval al druk bezig met veel lezen en foto's en video's kijken. Maar vermoed dat t echte gevoel pas komt op de ring zelf.

Mn auto'tje is trouwens iets verlaagd... Mag toch aannemen dat dat geen problemen geeft gezien de foto's van andere auto's ?

blub

• KappeNou
In wat voor opzicht zou dat een probleem veroorzaken?
Het is allemaal asfalt ;)
Ik zou alleen niet met een extreeem verlaagde auto de carrousel nemen. Maarja met zo'n auto zou ik ook niet op vakantie gaan :P

[ Voor 16% gewijzigd door KappeNou op 01-09-2011 15:09 ]

>PC specs<

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Na 15-16 rondjes draai ik nu 12:00 - 12.30 ongeveer... afhankelijk van het verkeer. Heb toevallig afgelopen keer een ronde getimed :)

Niet supersnel, maar genieten is belangrijker... En sneller gaan gaat vanzelf :)

Heeft ook een computer!

• Knightwolf
Precies, zeker als je op vakantie bent, zou ik lekker de toerist uithangen (hence de naam Touristenfahrten) en op rustig en gecontroleerd tempo van de baan genieten, het uitzicht op de snelle wagens die je met een noodgang voorbij vlammen, uitzicht op de bergen en natuur zijn voor je bijrijder ook leuk natuurlijk (en hoewel je er zelf niet op let (als het goed is :P) krijg je daar natuurlijk toch wat van mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 16:45

Exigence

dnkroz

Afgelopen weekend nog even langs geweest. Was in Maastricht bij een vriend en 's middags nog even naar de Ring gereden. Wat autootjes bekeken en wat bratwurst en pommes gegeten bij Hannes. Nog een motorrijder onderuit gegaan maar gelukkig niet ernstig, alleen materiele schade.

Helaas was het nog wel weer 5,5 uur terug rijden naar Friesland :X (inclusief files bij Oberhausen).

Misschien dat ik er volgend weekend weer ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Vrijdag ben ik er ook weer. Lekker weer vln kijken en kijken of ik er weer harder overheen kan :9

>PC specs<

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Volgend weekend (1 okt) ga ik ook naar de ring.
Even afhankelijk van het weer, met welke auto we gaan (volvo 142 of 744)

Nog geen idee of we de ring zelf ook op gaan. Lekker erheen cruizen, beetje toeschouwer/tourist uithangen etc lijkt me al leuk.
Ik denk dat we zaterdag al gaan en zondag weer terug (ook afh van het weer). Dus we moeten ook nog ff een cheap slaapplek regelen.

We komen uit rotterdam, maar waarschijnlijk gaan er nog een paar volvo's uit tilburg/eindhoven e.o. mee.
Je kan natuurlijk bij venlo de grens over knallen en via de snelweg die kant op. Maar een wat touristischere route lijkt me ook wel wat, limburg, tanken in LU, ardennen, eiffel ofzo..
Weet iemand nog leuke routes die kant op?

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Stomweg de B258 afkachelen is altijd wel mooi (die loopt van Aken via Monschau naar de Nurburgring)

Ben er dat weekend (za t/m ma) ook trouwens, hoop alleen dat ik voor die tijd 2 ophangrubbers van mn e28 kan vervangen, anders is het geen rijden (al ben ik dr 2 weken later ook eventjes als het goed is)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

WTF, LU is wel erg om. Voor mn gevoel lag het een stuk verder... 8)7

• KappeNou
Van het weekend iets aparts mee gemaakt.
Ik zat bij adenauer forst de BBQen. Komt er een echt snelle 997 GT3 MK2 aangevlogen met daar achter een witte seat leon. Het grappige was dat hij zat te bumperen en elke keer van het gas moest, anders zat hij in die GT3 ze kont.
Na de bochten combinatie krijg je natuurlijk weer een recht stuk. Ja hoor hij kwam er gewoon op het einde nog voor. Dit terwijl die GT3 gewoon vol op het gas zat 8)7
Lijkt me minimaal 450PK en leeg getrokken.

[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 28-09-2011 16:27 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Beetje een domper weekend;
Eerste keer naar de ring, pensionnetje geboekt, fantastisch weer.
Zaterdag aangekomen halverwege de middag. Spulletjes gedropt in het pension en naar de ring. Bij Brunnchen gaan kijken zo rond 16:20 gok ik; baan gesloten. Die ging tegen een uurtje of vijf weer open om vervolgens na niet al te lange tijd weer te sluiten.
In het uurtje dat we hebben staan kijken een audi cabrio een flinke schuiver zien maken (op dat moment stonden we een (heel) stuk voor Brunnchen). Ik hield mn hart vast maar het liep goed af; kon nog op het asfalt onder controle gehouden worden.
Vandaag in de ochtend bij de entree wezen kijken + kaartje kopen. En vervolgens wat gaan eten bij Breidscheid, zodra het eten op was daar de trap op gelopen om te gaan kijken. Maar het cirquit was intussen gesloten en aan de meerdere sleepwagens te zien een behoorlijk ongeluk. Ook kwamen er op een gegeven moment een heel stel autos in tegen gestelde richting het cirquit af (bij breidscheid).. geen goed teken. Bijna heel de middag was de baan dicht. Na wat touristische uitstapjes zijn we om 16:30 naar NL gegaan, geen idee of de baan daarna weer opengegaan is.

Hoop uiteraard dat er niet serieus gewonden zijn gevallen.
Ik spotte op de parkeerplaats nog een groene baleno: madman?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Ik snap je niet, je koopt een kaartje en gaat vervolgens hele tijd andere dingen doen? Waarom niet kopen en gelijk de baan op? Nou heb je een kaartje waar je niks aan gehad hebt... En als je dat geld niet wil weggooien moet je ook nog voor 31 december terug.

Zeker als het door bv mooi weer heel druk is is de kans op ongevallen en dus baansluitingen aanzienlijk.

[ Voor 34% gewijzigd door Knightwolf op 03-10-2011 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
iets van 7 auto's flink op elkaar in de carousel

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Het was giga druk (ivm het weer waarschijnlijk). We wilden even de drukte afwachten en gelijk van de nood een deugd maken door wat te eten.
Overigens had ik hetzelfde idee als jij (ik had geen kaartje gehaald), maar een aantal anderen waarmee ik was hebben wel kaartjes gekocht. Maar zij gaan wel regelmatig.

@4x2 tnx voor de tip die B258 was wel de moeite waard.

link naar info over crashed weekend 1/2 okt 2011

[ Voor 17% gewijzigd door DopdeDouwer op 03-10-2011 01:19 . Reden: link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Het staat zelfs op Driving-Fun:

http://www.driving-fun.co...ongeluk-met-8-auto's.aspx

Met een onboard video erbij van iemand die net voor de ravage daar langsgeweest is. Wat een idioten zeg die daar op het drukste tijdstip van de dag de vangrail gaan staan fixen en dit ook nog es niet goed van te voren aangeven. Check vanaf 5:00. Dit is echt wachten op ongelukken!

[ Voor 3% gewijzigd door Knightwolf op 03-10-2011 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Ze hadden die werkzaamheden inderdaad veel beter moet aangeven. Paar honderd meter borden van te voren in de zijkant ipv meteen zo'n gigantisch bord op de baan.. Gestoord van die wegwerkers... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:16
Dan is nu natuurlijk de vraag in hoeverre iemand nog verantwoordelijk is voor zijn schade.. Natuurlijk, in 9 van de 10 gevallen sluit de verzekering de Ring uit maar dit is toch wel een uitzonderlijke situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-10 21:44

Sick Nick

Drop the top!

Ik snap sowieso niet dat ze dit soort werkzaamheden doen op zo'n debiel drukke dag. Doe dat lekker de dag erna op maandag :? Of was de vangrail daar soms compleet weg en dusdanig gevaarlijk dat ze echt perse direct de boel moesten vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Ik kan de video niet zien, ik krijg de melding dat deze privé is....

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Dat is bij iedereen dan zo.

Vandaag (dinsdag) naar Scuderia Hanseat kijken. Na de annulering afgelopen lente gaat het nu gelukkig wel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Het klopt, de video is private geworden. Hier is echter een andere video die weliswaar 'unlisted' is, maar wel gewoon te kijken is. Dit is ook geen full lap zoals bovenstaande, maar alleen van de sectie Bergwerk-Kesselchen, waar het om gaat. En in deze video is denk ik zelfs nog iets beter te zien hoe ernstig de situatie was.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=bAmqlsUzH8Y]
Sick Nick schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 14:13:
Ik snap sowieso niet dat ze dit soort werkzaamheden doen op zo'n debiel drukke dag. Doe dat lekker de dag erna op maandag :? Of was de vangrail daar soms compleet weg en dusdanig gevaarlijk dat ze echt perse direct de boel moesten vervangen?
Idd. En als het zo ernstig was dan hoort de baan gesloten te worden, de bekende baansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Als het bij bergwerk was, dan moet het al bij Breidscheid aangegeven zijn geweest.
Uit ervaring heeft het gros daar lak aan (vooral die locals met die snelle bakken) en gaan gewoon vol gas door totdat ze de werkzaamheden pas echt met eigen ogen zien..

25 sept hadden ze ook zo'n grote rijdende afzetting. Ik kan begrijpen dat die bij bergwerk wel ineens onverwachts is.. Beetje dom 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door KappeNou op 04-10-2011 12:16 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Dit was een paar 100 meter voorbij Bergwerk, bij Kesselchen. Dus niet al bij Breidscheid aangeven, da's veel te vroeg. Het had echter wel bij Bergwerk al aangegeven moeten staan, omdat dat de laatste bocht is waarvoor flink afgeremd moet worden. Na Bergwerk is het vol gas, en liggen de snelheden bij Kesselchen dus al behoorlijk hoog, zeker als je flink wat vermogen in de auto hebt. Het is dan ook onvergeeflijk van de GmbH om pas na 3 blinde bochten ineens een kar met borden en lampen midden op de weg neer te pleuren. Hier mogen wmb serieuze ontslagen vallen.

[ Voor 65% gewijzigd door Knightwolf op 06-10-2011 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

Nog mensen die mee willen naar de ring? Wil er de 16e en 17e naartoe; een zondag en maandag. Die maandag is de ring open van 12:00 tot 19:00 en aangezien het dan een doordeweekse dag is kan je (mits het weer meezit) goed rijden :9

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Knightwolf schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 02:23:
Dit was een paar 100 meter voorbij Bergwerk, bij Kesselchen. Dus niet al bij Breidscheid aangeven, da's veel te vroeg. Het had echter wel bij Bergwerk al aangegeven moeten staan, omdat dat de laatste bocht is waarvoor flink afgeremd moet worden. Na Bergwerk is het vol gas, en liggen de snelheden bij Kesselchen dus al behoorlijk hoog, zeker als je flink wat vermogen in de auto hebt. Het is dan ook onvergeeflijk van de GmbH om pas na 3 blinde bochten ineens een kar met borden en lampen midden op de weg neer te pleuren. Hier mogen wmb serieuze ontslagen vallen.
Ik bedoel meer de gele lampen bij Breidscheid. Die staan meestal wel aan, maar idd een beetje vroeg.
Het stuk waar ze gecrashed zijn kom ik zelf ook al met 160 voorbij, met zo'n viper en m3 zal het idd wel heel snel gaan ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Moet je kijken vanaf 10:00
Dan zie je rond 10:25 even die ring taxi erin knallen :X

[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 06-10-2011 20:48 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Damn, dat zijn echt wel een paar hevige klappers geweest.

Wel mooi bewijs voor de huurder van de Z06. Je ziet duidelijk dat de ringtaxi bij hem achterin knalt.

[ Voor 47% gewijzigd door Gisae op 06-10-2011 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Ha een bijrolletje voor de 142 @1:02 O+
Heb die zweden nog op de parkeerplaats gezien toen ik was pissen.

Wel flinke klappers zo te zien ja.

[ Voor 15% gewijzigd door DopdeDouwer op 06-10-2011 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ik denk dat ik 1 deze dagen met mooi weer nog even langs ga. Even nog een paar rondjes opmaken voordat ze verlopen zijn ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Hier zitten vast ook bandenkenners met praktijkervaring. Ik heb mijn shortlist op basis van ervaringen van collega Delta rijders nu ingekort tot de Toyo T1R en Toyo R1R. De T1R schijnt wat zacht te zijn in de wang, de R1R weer wat minder goed op nat. De precieze nadelen zijn me verder helaas nog niet bekend.

Ik zoek een band die sportief is op een uurtje circuit een paar keer per jaar, zonder dat ik daarbij de echte limieten ga opzoeken. In de dagelijkse praktijk moet hij ook lekker veel grip geven, maar ook in een regenbui uit de voeten kunnen. Slijtage maakt me niet veel uit. Brandstofverbruik ook niet.

Heeft iemand praktijkervaring met deze banden? De bandenmaat wordt 205/50R15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
De r1r is haast een semi-slick. Voor dagelijks gebruik zou ik de t1r nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ik zou ze niet zo snel meer nemen. Vooral als ze aardig ingesleten zijn gaan ze snel minder presteren.
Ik ben nog steeds zeer te spreken over de goodyear eagle F1 assymetric's (2). Komen ook bij veel testen op nr 1 uit de test. Super gevoel bij nat weer, daar hou ik wel van.
Daarbij hebben ze ook nog is een mooie prijs. Voor mij op het moment niks anders meer :)
Banden waar ik zelf ervaring mee heb: T1R, potenza RE050A, sportcontact 3, pzero nero.

Zijn er pas vanaf 17" :X

[ Voor 20% gewijzigd door KappeNou op 23-01-2012 14:39 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ongetwijfeld een goede band, maar niet in mijn maat verkrijgbaar :( maar thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

De T1R heeft best wat grip en zolang dr aardig wat profiel op zit is ie in de regen ook niet verkeerd.
Het nadeel is dat je ze knalhard op moet pompen omdat ze anders meteen gaan smeren (reed zelf altijd op 2,7-3 bar)
En dat smeren doen ze hoe dan ook wel, maar dan is het nog te doen.
En met regen worden ze nogal spannend als ze verder versleten zijn.
Al vond ik ze wel lekker voorspelbaar, je wist wanneer ze grip zouden verliezen en dan was ie ook niet in 1 keer weg.
Slijtage viel ook wel mee.

200pk/1050kg rwd met 195/50/15 trouwens.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

in non-assymetric issie er wel kleiner.
http://www.topbanden.com/...6-personenauto-p1255.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Mja alleen zijn die non assymetric's ruk banden ;) Niet aan te raden.

[ Voor 15% gewijzigd door KappeNou op 23-01-2012 15:31 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Mja weinig in die maat te krijgen. Gewoon 16" of 17" nemen ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

De dag dat ik de originele velgen aan de kant schuif voor aftermarket is dezelfde dag dat je mij mag gaan opsluiten in het gekkenhuis ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.saalmink/delta11.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Ik heb ook zo'n maat waarin de super sportieve banden vrijwel niet te verkrijgen zijn, dus ik ben naar aanleiding van een hoop reviews voor Hankook Ventus V12 Evo banden gegaan, die kwamen overal opvallend goed uit de test zeker gezien de prettige prijs.
Ik heb ze er nu ongeveer 10.000 km onder liggen en ze bevallen onder allerlei omstandigheden prima, gewoon lekker veel grip ook bij nat wegdek.
Zoek maar eens wat reviews op over deze banden, dan zul je zien dat ze erg goed beoordeeld worden.

Mocht je toch een semi-slick willen nemen, zou ik voor de Federal 595RS-R gaan. Hou er wel rekening mee dat deze banden warm moeten zijn voor een fatsoenlijke grip en het is best lastig om op de openbare weg bij nat weer zulke banden warm te houden. ;)

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
BeQuietAndDrive schreef op maandag 23 januari 2012 @ 16:38:
De dag dat ik de originele velgen aan de kant schuif voor aftermarket is dezelfde dag dat je mij mag gaan opsluiten in het gekkenhuis ;)

[afbeelding]
Ergens in een schuur in Italië 037 velgen zoeken ;)

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/1b/Lancia_Rally_037_Stradale_02.jpg/800px-Lancia_Rally_037_Stradale_02.jpg

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Einde van de maand weer 4 daagjes ring *O* 8)

weer een spectaculaire crash..

Kijk met wat voor snelheid hij aan komt met een ongeprepareerd familie hok. Zo te horen en te zien zijn het ook geen goede straat banden waar je een rondje circuit mee kan rijden (die zijn er vaak ook niet in die rare suv banden maten)
Dit ziet er in eerste instantie uit als eigen schuld. Of iemand die de baan kent maar niet de auto en denkt dat hij nog in ze GT3 RS zit :/

bij 1:00

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=O8nWd0ylsQg&feature=player_embedded]

[ Voor 16% gewijzigd door KappeNou op 08-04-2012 16:17 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Net terug. Zeer korte clip hier: PWM in "Het grote BMW-topic #12"

Zal binnenkort eens wat meer posten. Auto is een BMW M3 CSL met Supercharger, Slicks, Brembo race remmen, rolkooi, gestipt interieur etc. etc.

Echt genoten, binnenkort gaan we weer.

EDIT: @filmpje hierboven. Ik sprak toevallig gisteren een marshal over dit ongeluk. In de beschrijving staat dat de mensen relatief ongedeerd zijn, maar dat sprak hij toch wel tegen.

[ Voor 24% gewijzigd door PWM op 08-04-2012 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Dik hoor zo'n CSL >:)

Met zo'n ongeluk heb je wel echt een helm nodig. Misschien dat ik er dit jaar 1 mee neem. Ik hoor steeds vaker van ongelukken daar, had ik er maar 1 op gehad.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Wij hadden sowieso een helm op. Ten eerste is dat wel handig met de rolkooi, dat je met remmen of een flinke bocht niet je kop stoot. Verder is het daar sowieso natuurlijk erg verstandig. Ook losse voorwerpen in de auto zijn natuurlijk een no-go. Een blik cola veranderd met een ongeluk op deze manier in een dodelijk wapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Laatst online: 28-09 22:54

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Wat je vooral in je hoofd moet houden is of je erheen gaat om te racen, of dat je erheen gaat om te rijden.

Ik heb zelf een tiental rondjes op de Nordschleife gereden en heb nooit een helm nodig gevonden, omdat ik de limieten (bijv. piepende banden) van m'n wagen niet opzoek.
Maar ik reed toen ook niet in een race geprepareerde, opgefokte CLS, want daarin rijden zou ik zeker niet doen zonder helm.

Als je tijdens een Touristenfahrten een paar rondjes rijden wil rijden, vind ik een helm niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Het gaat er natuurlijk ook niet om wat jij fout doet, maar die andere. Als jij rustig je bocht neemt, kan die Honda van het filmpje hierboven nog wel op je dak belanden natuurlijk. Tuurlijk, als je raced is het risico groter, maar het blijft natuurlijk een veel hoger risico dan op de openbare weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Laatst online: 28-09 22:54

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Ik moet het filmpje nog bekijken, maar je hebt gelijk dat je altijd nog door iemand anders van de baan gereden kan worden.

Neemt verder niet weg dat je het risico daarop ook goed kan beïnvloeden door je eigen gedrag op de baan: Veel in je spiegels kijken en rechts houden met richting aan om mensen te laten passeren. Dan nog kan er iets gebeuren, maar op de openbare weg is het risico hierop m.i. net zo groot.

BeQuietAndDrive schreef op maandag 23 januari 2012 @ 16:38:

[afbeelding]
De Lancia 037 velgen kan je ook als remakes kopen... :
Afbeeldingslocatie: http://mrfiat.com/images/lancia037.jpg
Best mooi eigenlijk...

Daarnaast waren volgens mij de Compomotive TH2 velgen de standaard rally velgen. Die zijn ook nog goed te krijgen.
Afbeeldingslocatie: http://www.performancealloys.com/images/custPictures/LANCIA-INTERGRALE-TH2-17.jpg
Dus je kan m.i. nog wel wat doen aan die velgen en toch bij de roots van je Integrale 8v blijven.

[ Voor 4% gewijzigd door SqueakyClean op 16-04-2012 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Originele Compomotives kosten al snel meer dan €2.000,- per set. En het zijn de velgen die bij de Evo's horen, natuurlijk kan het onder een 16V (geen ik heb geen 8V) maar ik vind die originele velgjes juist zo leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
KappeNou schreef op zondag 08 april 2012 @ 16:15:

Kijk met wat voor snelheid hij aan komt met een ongeprepareerd familie hok. Zo te horen en te zien zijn het ook geen goede straat banden waar je een rondje circuit mee kan rijden (die zijn er vaak ook niet in die rare suv banden maten)
Dit ziet er in eerste instantie uit als eigen schuld. Of iemand die de baan kent maar niet de auto en denkt dat hij nog in ze GT3 RS zit :/

[video]
[video]
Ja, welke pipo gaat nou met een dergelijke offroad/SUV bak de Ring op. Da's imo bijna vragen om problemen }:O vooral als je je auto en de baan niet kent want hier gaat hij overduidelijk te hard.
Jobbie schreef op maandag 16 april 2012 @ 09:53:
Wat je vooral in je hoofd moet houden is of je erheen gaat om te racen, of dat je erheen gaat om te rijden.
Idd, da's een groot verschil. En ik denk dan ook dat de meeste ongelukken gebeuren door mensen die willen racen zonder dat ze daar echt de autokennis en baankennis, en dus de ervaring, voor hebben.

Maarja ook als je je auto heel goed kent en de baan ook kan het nog fout gaan (BruceLee / SKRD bijvoorbeeld). Idd door bv een ander, maar ook als je zelf vrij normaal rijdt kun je flink uitglijden over koelwater/olie van iemand anders (Gisae bijvoorbeeld). En dat kun je meestal niet zien aankomen.
Jobbie schreef op maandag 16 april 2012 @ 10:37:

Neemt verder niet weg dat je het risico daarop ook goed kan beïnvloeden door je eigen gedrag op de baan: Veel in je spiegels kijken en rechts houden met richting aan om mensen te laten passeren. Dan nog kan er iets gebeuren, maar op de openbare weg is het risico hierop m.i. net zo groot.
Ik heb als langzamere deelnemer en toch lekker hard gaan (doch niet perse zo hard mogelijk en de limiet echt opzoeken) nooit problemen gehad met snellere deelnemers. Door veel te spiegelen en niet als je een snelle auto aan ziet komen toch die linker bocht afsnijden met het idee, hij wacht maar, kan er door jezelf iig niet snel wat fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
kwam dit filmpje tegen op m'n tijdslijn van FB..

die cameraman zit gelukkig vast :+

[ Voor 8% gewijzigd door Shanquish op 16-04-2012 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Dit is een overzichtje van de aanpassingen die gedaan worden voor onze volgende trip over 4 weken: PWM in "Het grote BMW-topic #12"

Ben zelf nu ook aan het kijken naar een MX-5 om die raceklaar te maken en daar in een garage te stallen voor in de weekenden dat ik tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

KappeNou schreef op zondag 08 april 2012 @ 16:15:
Einde van de maand weer 4 daagjes ring *O* 8)

[video]
[video]
Lijkt wel een stukje overcompenseren... en op het gras ineens veel meer grip hebben als je sideways gaat.. oeps

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Kwam al foto's/filmpjes tegen dat datzelfde ding bij Adenauer Forst ook zo dwars als iets de hoek om komt.
Dus ik denk dat deze zwalk bewust was in gezet, maar met zo'n hoog wiebelding gaat dat vanzelf een keer fout :+

leeg

Pagina: 1 ... 20 ... 25 Laatste