Toon posts:

Nordschleife openbaar?

Pagina: 1 ... 19 ... 25 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:22

seninha

god's right foot

Was afgelopen weekend samen met Foo naar Duitsland gereisd.

Na jaren alleen andere gefotografeerd te hebben heb ik nu eindelijk zelf de stap genomen :)
Wilde zoooooooooooo graag dat sticker op mn achterklep hebben ;)

Afbeeldingslocatie: http://img267.imageshack.us/img267/1080/imagede.jpg

Linc:
Zag je motorkap nog netjes tussen de vangrail geklemd.(knap gedaan trouwens ;) )
We vroegen ons nog af van wie die was.Hebben nog naar een witte BMW gezocht in de parkeerplaats maar niets gezien.

iRacing Profile Flickr

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Heeft iemand van jullie toevallig een goede link over wat sportiever rijden? Eigenlijk wat uitleg over hoe je met je auto om moet gaan op een circuit. Hoe te sturen, hoe en wanneer de koppeling, hoe het werkt met remmen en gas geven tegelijk? Dat soort dingen?

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:00

4x2

lộn xộn quá

Buiten-binnen-buiten door een bocht heen.
Klaar zijn met schakelen en remmen voor de bocht.
Vloeiend rijden, dus niet opeens het gas loslaten of instampen.
Liever een versnelling te hoog de bocht uit en dood vallen dan midden in de bocht terugschakelen.
Kort en hard remmen, des te meer kans dat je remmen blijven werken.
Rustig beginnen om het circuit te leren kennen.
Kijken waar je heen wilt (net zoals op een motor, heel belangrijk)

Begin daar maar mee, allerlei stomme trucjes komen vanzelf wel een keer.

leeg

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:41

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

TiMMieJ schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 13:45:
[...]

Holy shit dat ziet er akelig uit man! Alles wel? Ik lees al e.e.a. dat je er zonder echte breuken etc afgekomen bent dus neem aan dat het vooral ego is. Wat gebeurde er dan? Olie of koelvloeistof op de baan?
Beetje mispakt aan die bocht, schuin de curbs raken met een moto is niet erg gezond...

De Nederbelg !

Verwijderd

Bertus schreef op woensdag 29 september 2010 @ 09:27:
Ik heb jou ook nog zien rijden, gaaf bakkie :)
Thx, heb een tijd lopen twijfelen om hem eens goed op te gaan knappen, weet nu zeker dat ik hem komend jaar eens grondig onder handen ga nemen. Hij stuurt zo lekker, en is zo makkelijk te rijden. :*)

• TiMMieJ
  • Laatst online: 21:04

TiMMieJ

PSN: Orixez

Jellabie schreef op woensdag 29 september 2010 @ 18:08:
[...]

Beetje mispakt aan die bocht, schuin de curbs raken met een moto is niet erg gezond...
Ligt vooral aan de weersomstandigheden en drivers skills ;). Maar plezant is het zeer zeker niet. Heb ze afgelopen weekend op Assen bij het ONK met nat weer op de curbs ook flink zien zwabberen. Dat is toch wel heftig. Maar je verteld het goed na!

Mijn tip voor de volgende keer ga eerst eens een dag circuittraining doen op de motor. Daar leer je zoveel over bochten, remmen en lijnen techniek. Zat al 10x beter op mijn motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het schiet me opeens te binnen, maar ben jij me 's ochtends niet voornij gereden?
Ik ging keurig aan de kant, je groette nog bij het voorbij rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Skating_vince schreef op woensdag 29 september 2010 @ 13:01:
Heeft iemand van jullie toevallig een goede link over wat sportiever rijden? Eigenlijk wat uitleg over hoe je met je auto om moet gaan op een circuit. Hoe te sturen, hoe en wanneer de koppeling, hoe het werkt met remmen en gas geven tegelijk? Dat soort dingen?
Neem anders een racecursus bij SKRD :*)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-10 16:38

Rub3s

+3 , omdat het kan

Linc schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 10:21:
[...]

Ja dat was ik dus, hier kan je zien hoe ik de motorkap er even tussen heb gestoken:

Sorry voor de gele vlag!
ik zat toevallig naar nog wat crashes te kijken op youtube (sorry :P ), en ik zag er ééntje die op dezelfde manier was

http://www.youtube.com/wa...bZWQNbCN4&feature=related : op 2:18

voor de rest niks bijzonders hoor, viel me gewoon op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-10 21:44

Sick Nick

Drop the top!

Je ziet de meeste hun eigen ongeluk erger maken door veel te ver de andere kant op te compenseren, dan trekken ze hem wel een beetje weer recht maar slaat ie keihard door en hop zo de vangrail in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:25
Jep, herkenbaar allemaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Donderdag is het weer zover :D

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:40
:P word wel tijd dat ik er ook weer eens heenrij.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Donderdag vrij nemen dan :+

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Als je over corrigeert kan je beter helemaal niet corrigeren en vol op de rem gaan, meestal kom je er dan beter vanaf. Maar goed de ring is gewoon een heel lastig circuit, zeker in de regen.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Dat is geen prob :+ , ik zit alleen een beetje met het weer (veel regen voorspelt) ik ga eind van de maand ws wel een dagje nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
_Drake_ schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 13:19:
[...]

Dat is geen prob :+ , ik zit alleen een beetje met het weer (veel regen voorspelt) ik ga eind van de maand ws wel een dagje nog.
Tsja, ik doe zelf gewoon heel rustig aan + ik ben vrijdag aanwezig op de trackday :)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Sick Nick schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 18:39:
Je ziet de meeste hun eigen ongeluk erger maken door veel te ver de andere kant op te compenseren, dan trekken ze hem wel een beetje weer recht maar slaat ie keihard door en hop zo de vangrail in :P
Idd, meestal kun je het aardig goed krijgen bij een voorwiel aangedreven auto door 'rustig' de kant op te sturen die je heen wilt, en dan met koppeling of alleen gas los de wielen weer laten pakken. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Ik ga dit jaar denk ik niet meer. Ik was 30/31e. gelukkig was het in de middag van de 31e perfect weer, maar nu gaat het toch echt te koud worden.

nog een fototje van mijn vieze in weken niet schoon gemaakt ring golf 31/10 ;)

Afbeeldingslocatie: http://highspeedfotos.de/Coppermine/albums/TOuris2010/31102010/auslaender/VW/IMG_2999.jpg

Afbeeldingslocatie: http://highspeedfotos.de/Coppermine/albums/TOuris2010/31102010/auslaender/VW/IMG_2163.jpg

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
KappeNou schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 18:25:
Ik ga dit jaar denk ik niet meer. Ik was 30/31e. gelukkig was het in de middag van de 31e perfect weer, maar nu gaat het toch echt te koud worden.

nog een fototje van mijn vieze in weken niet schoon gemaakt ring golf 31/10 ;)

[afbeelding]

[afbeelding]
Donderdag hoop ik op droog weer :P

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Joopieboy schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 18:23:
[...]

Idd, meestal kun je het aardig goed krijgen bij een voorwiel aangedreven auto door 'rustig' de kant op te sturen die je heen wilt, en dan met koppeling of alleen gas los de wielen weer laten pakken. :)
met overstuur zou ik zeker geen gas los laten :+ koppeling intrappen kan... maar beter is stevig gasgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

met n voorwielaandrijver wel ja ;)

ik word trouwens helemaal naar van al die crashfilmpjes, is het echt zo erg daar? * AlexanderB wil niet meer met n dure bak dr op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Knightwolf schreef op woensdag 10 november 2010 @ 12:17:
[...]

met overstuur zou ik zeker geen gas los laten :+ koppeling intrappen kan... maar beter is stevig gasgeven.
Mijn Renault en Swift pakken dan weer heel snel grip als ik even wat gas lift. :)

En idd, met een voorwiel aangedreven auto alleen ja, met een achterwiel of 4 wiel aangedreven auto zou ik het niet weten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
AlexanderB schreef op woensdag 10 november 2010 @ 13:31:
met n voorwielaandrijver wel ja ;)

ik word trouwens helemaal naar van al die crashfilmpjes, is het echt zo erg daar? * AlexanderB wil niet meer met n dure bak dr op..
Redelijk erg, maar dat is aan je zelf ;)
Joopieboy schreef op woensdag 10 november 2010 @ 15:08:
[...]

Mijn Renault en Swift pakken dan weer heel snel grip als ik even wat gas lift. :)

En idd, met een voorwiel aangedreven auto alleen ja, met een achterwiel of 4 wiel aangedreven auto zou ik het niet weten. :P
Dat gas liften doe je meer als de band met het minste grip spint en terwijl je hierbij onderstuur hebt.
Als je met een fwd overstuur hebt (meestal juist door het liften) dan is het wel handig als je gas bij geeft, anders is de kans (vooral bij nat weg dek) dat je spint.
AWD is aardig te vergelijken met FWD. Hoef je ook niet erg aan te wennen als je fwd gewend bent. Daarentegen is RWD wel een verhaal apart.

[ Voor 52% gewijzigd door KappeNou op 10-11-2010 15:27 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Daar ging het ook over ja zoals je kon lezen at ik quote ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

AlexanderB schreef op woensdag 10 november 2010 @ 13:31:
Hangt dr vanaf hoeveel zelfkennis en zelfbeheersing je hebt.
Denk dat 80% van de ongelukken te maken heeft met te hard gaan met te weinig ervaring.
De overige 20% vallen dan onder 'normale' stuurfoutjes en gladde rommel op de baan.

Als je bij iemand in de auto zit voor zn 1e rondje en hij heeft voor je op de helft bent diverse keren een kont die voorbij probeert te komen omdat de snelheid stomweg te hoog ligt is dat een gevalletje te hard gaan met te weinig ervaring.
Als diegene dan niet zoveel doet met de opmerking om wat rustiger te doen eindig je bij Breidscheid in de betonnen muur.

Aparte ervaring was dat :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Idd, ik had de auto zien staan toen ik er langs kwam :X wist toen alleen nog niet dat jij er bij zat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

haha, tja, lijkt me sowiso niet slim nee, te hard gaan, maar nja, als je dr voor het eerst komt, kun je moeilijk 10 rondes als een opa gaan rondrijden tot je alle bochten n beetje weet.. (terwijl de supercars je links en rechts voorbij vliegen) of is dr ook n opa-uurtje voor de beginners?
* AlexanderB gaat de pdf met bochtinstructies nog eens lezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Je word pas geacht de baan een béétje te kennen bij 50 rondjes :D

Gewoon doen alsof het openbare weg is :)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

AlexanderB schreef op woensdag 10 november 2010 @ 17:11:
haha, tja, lijkt me sowiso niet slim nee, te hard gaan, maar nja, als je dr voor het eerst komt, kun je moeilijk 10 rondes als een opa gaan rondrijden tot je alle bochten n beetje weet.
Dan kan er dus gebeuren wat ik hierboven heb neergezet.
En die ongelukken gebeuren dus ook om die reden "ik ben hierheen gegaan, dan ga je toch niet rustig rijden, zonde van mn rondenkaartjes"

Welke bocht waar zit heb ik trouwens nooit zo'n problemen mee gehad, dat had ik na 10-15 rondjes echt wel in de gaten (op zo'n manier dat ik me ook niet meer vergis)
Precieze lijnen en evt rare hobbels in het asfalt zijn 'iets' moeilijker en dat duurt wel wat langer.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

nja, tis meer dat ik "als een opa rijd", ik nogal bang ben dat er eenofandere kamikaze duitser zn porche in mn achterbank parkeert, omdat ik 100 ga en hij 200.. (als voorbeeld)

[ Voor 4% gewijzigd door AlexanderB op 10-11-2010 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Gewoon normaal rijden, niet extra langzaam en ook niet zo snel mogelijk. Pas je snelheid aan op het zicht dat je hebt, en kijk goed in je spiegels zodat je weet wanneer je echt rechts moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Laatst online: 20:32
Je hebt altijd kamikaze volk! Mijn tip: ga een keer op een doordeweekse dag en zorg dat je op de rechte stukken niet voluit gaat, zo kunnen ze je eenvoudig voorbij, hoef je minder hard af te remmen voor de bochten en zal je er beter doorkomen. Zelf zat ik tijdens mijn eerste ronde op een gemiddelde van zo'n 80-90 km/h maar dat had een stuk hoger kunnen zijn door de rechte stukken te planken. Zelf de ronde zonder kleerscheuren doorgekomen en me prima vermaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Hier nog een inkom ronde afgelopen 31e toen de baan net een beetje droog begon te worden.
@AlexanderB: kijk het rondje en dan zie je dat ik ook een paar keer plaats maak. Je ziet ze aankomen dan kan je knipper aan doen zodat ze weten dat je het gezien hebt en dan of gas los of even remmen zodat je niet hun bocht snijd

btw dit is ook wel een mooie app voor de iphone http://www.trackr.nl/user/KennethP (klik op het kleur balkje)
Daarmee hebben we een paar rondes gemeten. Je kan je bochten snelheden zien, rem punten, gemiddelde snelheid etc.. Het schijnt dat er binnenkort ook een G meter bij komt :)
Volgend voorjaar/zomer ga ik is voor me zelf wat tijdjes neer zetten.

filmpje is btw uit de hand genomen met een iphone 4, dat verklaart het beeld ;)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=NRrurobH3mY&feature=player_embedded]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

hm, dat valt nog mee dan :) gewoon lekker rustig maar vlot rijden :) lijkt me erg tof!

• Bertus
  • Niet online
Thats the way to do it :)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
En weer terug. Gister sneeuwde het zelf (natte sneeuw)

Ging opzich wel aardig... niet boven de 130 gekomen trouwens.

Uitgebreid verslag volgt

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 22:39

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Eindelijk een review van het nieuwe nurburgringbeest

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=V9Tf81WsiuU]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Crosspost vanuit show je auto:
Civic am... lege ring :D, er was echt praktisch gewoon niemand en het aantal auto's wat die dag de baan op is geweest was zowat op 1 hand te tellen. Gezien het dermate rustig was heb ik ook nog een paar filmpjes geschoten van wat rondjes (zal wellicht wel een stukje knippen/uploaden ervan).

Afbeeldingslocatie: http://www.wijfjes.demon.nl/civic/P1020244.JPG

Ding deed het prima dit keer grip was goed, bij fuchsrohre ging het kreng zijn begrenser in _O- (4e versnelling 210+ @ teller), plus hij kan wel degelijk dwars maar helaas niet op 2 wielen :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
@_Drake_: :o Heb je er een K20 blok in liggen?

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
D15z6 _O- , zal zo wel even klein filmpje uppen ;)

[ Voor 67% gewijzigd door _Drake_ op 19-11-2010 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

VTEC jonguh! :+

Maar goed geamuseerd dus? Volgend jaar ook maar eens erop wagen met de swift. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
http://www.nuerburgring.d...ten-nordschleife.html?B=1

Prijzen nu:

1 round: € 22,-
4 rounds: € 75,-
8 rounds: € 145,-
15 rounds: € 250,-
25 rounds: € 390,-
Annual ticket: € 1.075,-

Prijzen 2011:

The 2011 prices for this sheer driving pleasure have now been decided:
1 lap: € 24,00
4 laps: € 89,00, incl. € 10,00 food/drinks voucher for the Eifeldorf Grüne Hölle*, 1 ring°werk ticket
15 laps: € 310,00, incl. € 20,00 food/drinks voucher for the Eifeldorf Grüne Hölle*, 1 ring°werk ticket
25 laps: € 470,00, incl. € 30,00 food/drinks voucher for the Eifeldorf Grüne Hölle*, 1 ring°werk ticket
Season ticket: € 1.350,00, incl. € 100,00 food/drinks voucher for the Eifeldorf Grüne Hölle*, 2 ring°werk ticket

Moet niet gekker worden met die prijzen :o

Gek genoeg staat er nu ook dit bij:

10% discount off onboard cameras
Moreover, every customer will get a 10 % discount off the price of hiring the new onboard camera which, from 2011 on, will allow every fan to capture and take home a bit of Nordschleife feeling.

terwijl het onboard filmen altijd verboden was, gaan ze het nu zelf aanbieden? 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Knightwolf op 20-11-2010 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Ik denk dat het filmen nog steeds verboden is.
Wil je wél willen filmen, dan moet het per sé met hun materiaal.

Bijzonder commercieel helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Stukje van het rondje met de civic:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=okNeKmwYzzM]
Stuur bij brunchen iets wat laat in verder een redelijk rondje, lekker rustig en relaxt :) (baan rond de 4 graden, vrij koud en de achterbanden wouden ook niet echt lekker op temperatuur komen). Mooiste is vanaf 4:30 (na de carrousel) wat sowieso voor mij het leukste stukje van de ring is inc wipperman e.d.

Prima ding voor de ring, in het middengebied wat weinig vermogen (of liever gezegt koppel) en de bak is te lang maar verder geen klachten alhoewel een snellere auto wenselijk is.
Cheesy schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 19:46:
Ik denk dat het filmen nog steeds verboden is.
Wil je wél willen filmen, dan moet het per sé met hun materiaal.

Bijzonder commercieel helaas...
Precies, m.a.w de regel slaat eigenlijk in die zin nergens op (al zullen er vast flinke voorwaarden gesteld worden aan het niet online posten van filmpjes).

Verder maak ik mij er niet druk om, filmpje wat ik hier post is de 1e na een jaar denk en ook alleen maar omdat het die dag rustig was :) . Ze hebben deels zelfs gezien dat we aan het filmen waren gok ik, maar met hooguit totaal 20 verschillende auto's die dag deden ze niet moeilijk. Ik post het meer om te laten zien dat een eco hok nog best aardig een rondje de ring kan doen :) (meer dan ik zelf had verwacht).

[ Voor 104% gewijzigd door _Drake_ op 20-11-2010 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Laatst online: 20:32
Was het hele film gebeuren niet vooral verboden ivm ongelukken op de ring die vervolgens online te zien zijn?

@Drake: valt mij heel erg mee hoeveel lawaai er van je banden komt! Zelf heb ik tijdens mijn ronde niet perse zo super hard gereden maar bijna constant gepiep, Michelin Pilot Exalto PE2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
In die zin was het inderdaad deels verboden, ook omdat mensen er dan een competitie van gaan maken.

Mits ik scherper instuur gaan ze ook echt wel piepen daar niet van (toyo proxxes cf1), maar het valt mij ook reuze mee.Het onderstel van de civic werkt daar ook wel een beetje mee in (weinig camberwisselingen).

Ik hielt er die dag ook een rustige rijstijl op na, zodra ik wat agresiever ga rijden zullen de banden meer gaan piepen. Infeite rijd je ook het snelst als ze niet piepen ;), piepen = gripverlies en dat wil je enigsinds vermijden.

Voordeel van een lege ring is dat je ook dit kan doen en dan gaan de banden echt wel herrie maken:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Uyv9Bvhnj80]

En hierbij ook het bewijs dat een civic wel degelijk kan oversturen :P (verkeerd insturen, abrubt op de rem, tegensturen, gas erop en presto). Dit soort dingen hoor je echter normaal met verkeer e.d niet op de ring te doen.

Ik ga ook proberen vaker op dit soort dagen te komen alhoewel het echt zeldzaam rustig was, heerlijk gewoon en nog minder verkeer dan op een trackday.Je mist wat sfeer maar de ring praktisch voor jezelf hebben maakt alles goed :)

[ Voor 38% gewijzigd door _Drake_ op 20-11-2010 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Leuke filmpjes.

Zit net ff te vergelijken met mijn enige gefilmde rondje in mn 02 (toen het nog een 1600 met 4-bak was :P)
Einde van de curbstone aan de binnenkant van Schwedenkreuz tot het einde van het laatste stuk van miss-hit-miss (net voor je remt voor de werkzaamheden) doen we dr allebei 1:50 over.
Is toch weer sterk :D

(omhoog vanaf bergwerk tot klostertal pak je trouwens wel 10 seconden op me, maar die civic is ook wat sneller als het goed is)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zo zeg lekker bezig hee, ik ga volgend weekend ook schommelen met de Suzuki. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Altijd grappig om andere fimpjes te kijken.
Ik wilde vanavond ook wat fimpjes monteren van de Ring, maar Movie Maker geeft er de brui aan... Vreselijk programma ook, maar ach.
Retetraag hok, alle auto's vliegen ons om de oren, maar wel gefilmd uit 3 verschillende views. (Voor, passagiers, achter)

M'n passagiers hadden cams opgehangen net na uitrijden met zuignappen... helden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
4x2 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 22:11:
Einde van de curbstone aan de binnenkant van Schwedenkreuz tot het einde van het laatste stuk van miss-hit-miss (net voor je remt voor de werkzaamheden) doen we dr allebei 1:50 over.
Is toch weer sterk :D

(omhoog vanaf bergwerk tot klostertal pak je trouwens wel 10 seconden op me, maar die civic is ook wat sneller als het goed is)
Die bochten daar heb ik nog steeds niet echt 100% vertrouwen, denk ook omdat het ongeveer 3e rondje met de civic daar was (ik was al eerder met de civic op de ring geweest maar die was zo compleet anders toen dat er niet valt te vergelijken) , alles vanaf hohe acht is vooral mijn favoriet :) .

Vanaf bergwerk is de civic niet idiaal overigens, de 3e versnelling is tekort en de 4 te lang (maargoed het voordeel wel is dat @ de autobahn het ding 4000 rpm draait @ 160 km/h en je dus in alle rust kunt cruisen).

Volgend jaar trekken we de ax uit te stal en eens kijken hoe dat zal gaan t.o.v wat ik eerder heb gereden.
Cheesy schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 22:20:
Altijd grappig om andere fimpjes te kijken.
Ik wilde vanavond ook wat fimpjes monteren van de Ring, maar Movie Maker geeft er de brui aan... Vreselijk programma ook, maar ach.
Retetraag hok, alle auto's vliegen ons om de oren, maar wel gefilmd uit 3 verschillende views. (Voor, passagiers, achter)

M'n passagiers hadden cams opgehangen net na uitrijden met zuignappen... helden :+
Anders even Sony Vegas Pro downloaden (trail of illegaal), niet de makkelijkste maar wel een goed programma.

Ben wel benieuwd, filmen met meerdere camera punten is iets wat ik nog wil doen alleen komt het er altijd op neer dat iemand anders zijn camera in de auto plakt :P .

En om het gebrek aan sfeer illustratie te geven:
Afbeeldingslocatie: http://img201.imageshack.us/img201/2409/dsc0007mk.jpg
Gewoon leeg, en dat op een dag terwijl de gewoon ring open is

Dit is niet de SKRD fanclub, het was gewoon behoorlijk koud en dan zijn handschoenen met een dubbele "functie" wel prettig :P
Afbeeldingslocatie: http://img227.imageshack.us/img227/1692/dsc0008gb.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door _Drake_ op 20-11-2010 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

_Drake_ schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 23:25:
[...]
Die bochten daar heb ik nog steeds niet echt 100% vertrouwen, denk ook omdat het ongeveer 3e rondje met de civic daar was (ik was al eerder met de civic op de ring geweest maar die was zo compleet anders toen dat er niet valt te vergelijken) , alles vanaf hohe acht is vooral mijn favoriet :) .
Dat is bij mij dus precies andersom, ik vind het eerste stuk tm wehrseifen prachtig (vooral de fuchsrohre) en het stukje van hohe acht tm eschbach vind ik weer wat minder.
Daarna is het wel weer leuk, het hele stuk pflanzgarten vind ik ook mooi.

Vanaf bergwerk omhoog was vooral geduld hebben, dat ging met 110, hij trok zn 4 gewoon niet (met die 1800 NA ook nauwelijks trouwens).
De laatste keer op lage turbodruk ging dat opeens met 160.

[ Voor 12% gewijzigd door 4x2 op 21-11-2010 10:29 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

_Drake_ schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 20:12:Stuur bij brunchen iets wat laat in verder een redelijk rondje, lekker rustig en relaxt :)
Je stuurt zo aan het filmpje te zien juist overal veel te vroeg in. In veel bochten op de ring staat met stippen aangegeven waar je in moet sturen en waar de apex ligt van een bocht.
Probeer daar de volgende keer maar eens op te letten, zeker op zo'n rustige baan kun je mooi de ideale lijnen oefenen. :)

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
SpongeRob schreef op zondag 21 november 2010 @ 12:22:
[...]

Je stuurt zo aan het filmpje te zien juist overal veel te vroeg in. In veel bochten op de ring staat met stippen aangegeven waar je in moet sturen en waar de apex ligt van een bocht.
Probeer daar de volgende keer maar eens op te letten, zeker op zo'n rustige baan kun je mooi de ideale lijnen oefenen. :)
Mwah valt wel mee hoor, je ziet dat ik aardig de stippen pak op de punten ;), daarbij heb ik niet bij alle bochten de snelheid om de bocht volledig te kunnen nemen en kan je voldoen door iets sneller in te sturen en langer bij de apex te blijven wat dan sneller is t.o,v de idiale lijn (de bocht korter aanhouden).

[ Voor 18% gewijzigd door _Drake_ op 21-11-2010 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Was het wegdek nog aardig vochtig of lijkt dat maar? Lijkt me wel leip om dan zo hard over de Ring te gaan, zou het zelf niet aandurven omdat dat erg tricky kan zijn.

Verder vet irri dat die camera niet goed vast zit, maar wel aardig rondje verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
SpongeRob schreef op zondag 21 november 2010 @ 12:22:
[...]

In veel bochten op de ring staat met stippen aangegeven waar je in moet sturen en waar de apex ligt van een bocht.
Hé handig. Nooit opgevallen eigenlijk.
Staat zoveel op de baan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Knightwolf schreef op zondag 21 november 2010 @ 15:19:
Was het wegdek nog aardig vochtig of lijkt dat maar? Lijkt me wel leip om dan zo hard over de Ring te gaan, zou het zelf niet aandurven omdat dat erg tricky kan zijn.
Licht vochtig, maar ik had meer last van het koude wegdek, 2e rondje was even tricky gezien hij bij 1 van de eerste bochten achter een stapje opzij deed maar niets ernstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Cheesy schreef op zondag 21 november 2010 @ 15:32:
[...]
Hé handig. Nooit opgevallen eigenlijk.
Staat zoveel op de baan :+
Stippen zijn van de scuderia hanseat (en misschien dat ze nog bij meerdere instructiedagen dr op gekalkt worden)
Als je net na de SH gaat rijden zijn ze prima te zien, maar dat vervaagt ook aardig na een tijdje en dan is het vrij lastig om dr op te letten als je wat snelheid hebt.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Bovendien kan je, zeker in het begin, beter gewoon vooruit kijken ipv zoeken naar kleine strepen/stippen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Ik heb aardig veel aan die stippen gehad, en let er nog steeds een beetje op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Afhankelijk van de bocht kun je ook naar de curbstones kijken. In bijvoorbeeld een bocht naar rechts ligt het stuurpunt vaak bij het einde van curbstones aan de linkerkant. Gaat alleen niet overal op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nee dat klopt, en sommige bochten combinaties moet je voor je gevoel heel laat insturen en net even wat rustiger om de andere volgende beter te kunnen nemen. En daarvoor zijn die stippen erg gemakkelijk.

Maar goed, ik heb ook al meer als een jaar niet meer gereden daar dus ik begin ook maar eens rustig. Zeker ook omdat mijn huidige auto er echt niet geschikt voor is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Ach, de ideale lijn kenmerkt zich ook wel door een donkere kleur (rubber, slijtage, enz...) en die valt wel goed op tijdens het rijden.
Alhoewel ik soms wel het idee heb dat 'die lijn soms wat te vroeg instuurt'. Dat zal dan komen door onervaren TF-gangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Cheesy schreef op maandag 22 november 2010 @ 19:41:
Ach, de ideale lijn kenmerkt zich ook wel door een donkere kleur (rubber, slijtage, enz...) en die valt wel goed op tijdens het rijden.
Alhoewel ik soms wel het idee heb dat 'die lijn soms wat te vroeg instuurt'. Dat zal dan komen door onervaren TF-gangers.
Ja sommige bochten wel idd, maar ook voor elke auto is et wel een beetje verschillend.

Maar goed, mag wel eens gaan dooien daar, wil nog rondjes opmaken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-10 15:07
Welke dag kun je hier het beste naar toe gaan om te kijken ?
Zaterdag of zondag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:30
Ik zal in eerste instantie even op de website kijken of de Ring die specifieke dag überhaupt open is. Zelf wilde ik ook binnenkort eens gaan met wat vrienden maar dat weekend (hemelvaart) is er dus Rock am Ring, waardoor er kennelijk niet gereden mag worden, voor wat ik kon begrijpen uit de agenda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
webgangster schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 12:33:
Welke dag kun je hier het beste naar toe gaan om te kijken ?
Zaterdag of zondag ?
Zaterdag en zondag :)

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-12-2021

nick_

I'm Batman!

Ik heb al zo vaak getwijfeld om te gaan maar uiteindelijk "durf" ik niet :P

Ben bang dat ik te voorzichtig ga rijden en daardoor juist een gevaar ben met al die snelle wagens die dan met een noodgang de bocht om komen :*)

Of valt dat juist wel mee en overdrijf ik maar wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het blijft een openbare weg, dus lijkt me dat als jij normaal rijdt en rechts blijft rijden, de rest wel om je heen gaat. Natuurlijk moet je ook de spiegels in de gaten houden en niemand (per ongeluk) blokken, maar er is ook 1 voordeel: geen tegenliggers. NB: ik ben er ook nog niet geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Er rijden wel meer auto's rustig, als je maar rechts blijft rijden wanneer een auto in de spiegel komt. De snelle auto's zien snel genoeg of je een zondags rijder bent ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Ach, er rijden inderdaad genoeg mensen op een rustiger tempo incl warm-rijden/afkoelen van de jaarkaarthouders. Gewoon netjes rechts blijven en geen al te rare dingen doen als je iets heel hard in je spiegel ziet aan komen, dan komt het helemaal goed. Eventueel iets harder remmen en nog rustiger door de bocht als je daarmee iemand mooi voor kan laten die dan z'n bocht beter kan aansnijden maar veel meer zou ik niet doen. Geen debiele dingen uithalen om maar niet in de weg te rijden (krijg je alleen maar ongelukken van), het is toch ook gedeeltelijk de verantwoording van de inhaler om dat op een normale manier te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Cid Highwind schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 13:34:
Ik zal in eerste instantie even op de website kijken of de Ring die specifieke dag überhaupt open is. Zelf wilde ik ook binnenkort eens gaan met wat vrienden maar dat weekend (hemelvaart) is er dus Rock am Ring, waardoor er kennelijk niet gereden mag worden, voor wat ik kon begrijpen uit de agenda.
Tijdens Rock am Ring KAN er ook niet gereden worden aangezien de baan dan voor andere dingen gebruikt wordt :P
nick_ schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 13:48:
Ik heb al zo vaak getwijfeld om te gaan maar uiteindelijk "durf" ik niet :P

Ben bang dat ik te voorzichtig ga rijden en daardoor juist een gevaar ben met al die snelle wagens die dan met een noodgang de bocht om komen :*)

Of valt dat juist wel mee en overdrijf ik maar wat?
Valt wel mee, je moet es weten hoe langzaam mijn eerste rondjes waren. Is ook nooit een probleem voor andere snellere rijders geweest.

En zoals gezegt gewoon rechts houden, dan is er geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Het is echt niet eng. Heb vorig jaar nog een ronde gereden die achteraf op de videobeelden zeker 15 minuten was. De 'snelle auto's' rijden zo ongeveer 2x zo snel :P

Wellicht wel handig om een rustig moment uit te zoeken zodat je je meer kan concentreren op je lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Check mijn laatste aanwezigheid daar: met m'n TransAm! Daar rij ik dus erg rustig mee, vroeg remmen en langzaam door de bochten. Heb maar een enkeling ingehaald die echt langzaam reed.

Dit filmpje is wel met GP-track erbij maar geeft toch een best goed idee.

[ Voor 13% gewijzigd door Knightwolf op 17-05-2011 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-10 23:18
Nog een weekje en dan gaan we weer eens naar de ring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Nog iemand die naar de 24 uur's eind Juni gaat?

Wij hebben al kaartjes besteld,moeten alleen nog uitzoeken hoe het zit met camperen.We gaan namelijk met de Camper.

Tips zijn welkom.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
seninha schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 12:29:
Nog iemand die naar de 24 uur's eind Juni gaat?

Wij hebben al kaartjes besteld,moeten alleen nog uitzoeken hoe het zit met camperen.We gaan namelijk met de Camper.

Tips zijn welkom.
Er zijn plannen, maar nog niet meer dan dat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Lijkt me inderdaad wel eens gaaf om bij te wonen deze 24uurs race, Uniek net als le mans.
Virtueel heb ik er al vele ronden rondgereden in verschillende games, Rfactor/GT5/shift2/Gtr evo.
Lijkt me super dus om er eens echt rond te cruisen ook al is het in een fiat panda..

Over het filmen: wat ik gelezen heb is dat je voor een x bedrag een camera van het circuit mag gebruiken die je kan vastzetten op je dashboard etc. je krijgt dan toestemming om te filmen vast wel te vinden op die sites.

Video van een strakke ronde in een Radical http://www.youtube.com/watch?v=acSGbO0MGGI

[ Voor 11% gewijzigd door Daniel_Elessar op 23-05-2011 19:42 ]

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:44
*Schop*

Ik wil binnenkort ook een keer naar de Ring, maar eigenlijk eerst om wat foto's te maken. Ik zou wel zelf graag willen, maar heb geen eigen auto dus dat wordt 'm niet :). Wat zijn volgens jullie de beste (best bereikbare?) plekken om foto's te maken en een mooi uitzicht te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Buitenkant karussel
Eiskurve
Bergwerk
Fuchsrohre onderin
Adenauer forst binnen en buiten

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Gisae schreef op zondag 19 juni 2011 @ 21:21:
Buitenkant karussel
Eiskurve
Bergwerk
Fuchsrohre onderin
Adenauer forst binnen en buiten
Oke, bedankt, en kun je daar gewoon naartoe lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Zelfs op teenslippers is het te doen ;)

Maar in principe kan je overal komen, maar je moet er wel heen willen lopen, sommige plekken is het simpelweg parkeren en kijken. Bij andere plekken moet je een stevig stukje wandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
ConZito schreef op zondag 19 juni 2011 @ 21:46:
Zelfs op teenslippers is het te doen ;)

Maar in principe kan je overal komen, maar je moet er wel heen willen lopen, sommige plekken is het simpelweg parkeren en kijken. Bij andere plekken moet je een stevig stukje wandelen.
Ah, top. Ik zal morgen eens op Google Maps rondkijken waar ik het beste kan parkeren en dergelijke :). Gaan er nog tweakers de komende tijd naar de Ring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Op Nurburgring.nl is ook het een en ander te vinden over fotoplekken. Ik vind zelf de plek in ardenauer forst erg mooi. Sta je achter de vangrail op een verhoging, en kun je mooi fotograferen van aankomende en wegrijdende auto's (en motoren). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Sjaakmeister op 30-08-2014 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Ik vond het op teenslippers best te doen, maar wij zijn ook door het tunneltje gegaan en dan over het zandpad. Of dat leuk is, eigenlijk niet, want ik heb een pokkehekel aan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Top _/-\o_ hier heb ik wel wat aan :). Ik zal hier wat foto's posten als ik ze gemaakt heb :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Ben ook 1x bij de buitenkant van de Karussell geweest, vanaf Brunnchen onder het tunneltje door en dan het zandpad volgen dat enigszins parrallel (wel een stuk van de baan af) het circuit volgt. Wat ik erg mooi vond en negatief in dat verhaal staat uitgelegd is dat je halverwege de Karusselle en Hohe Acht weer pal langs de baan loopt. De auto's gaan daar echt vol gas omhoog en dat klinkt ontzettend geil. Dat pad is prima te lopen tot de Karussell overigens. Van Brunnchen tot de Karussell was wel zeker 3 kwartier doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDevil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07 21:26

TMDevil

Blaat

Mooie route beschrijving, enkel snap ik niet helemaal waarom je mensen over de baan wil laten lopen :| Meestal gaat het wel goed, maar hoe meer mensen overlopen, hoe minder mensen opletten.

n54 power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Lijkt me ook erg leip en onverantwoord ja. En ook helemaal niet nodig. Het is langs de binnenkant ook korter lopen dan langs de buitenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb de bewuste uitspraak weggehaald. De nuance is natuurlijk dat je dit alleen kan doen wanneer het heel rustig is of tijdens een baansluiting. Voor de zekerheid dus maar verwijderd maar niemand om rare ideëen brengen.

Ik moet me erg inhouden om niets te zeggen over Knightwolf, zijn ondertitel en de uitspraak 'leip en onverantwoord', gezien zijn Ring-ervaring en 'waardevolle' inbreng in dit draadje 8)7

[ Voor 64% gewijzigd door Sjaakmeister op 27-06-2011 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Het mag dan wel niet op de Nordschleife plaatsvinden, maar woensdag en donderdag ben ik bij de Modena Trackdays. Twee jaar geleden ook geweest, en het is echt een aanrader! Hopelijk wordt het een beetje verdragelijk weer ;)
Overdag ook even op de Ring kijken waar vast weer getest wordt door de fabrikanten en 's avonds uiteraard TF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Zondag avond teruggekomen van 4 dagen Nordschleifen. Mijn god wat is die 24hr Rennen toch gaaf _/-\o_

Bedoeling was om met de camper van mijn ouders die kant op te gaan,maar omdat die nog steeds een koelingsprobleem had snel een tent gepakt en met de auto richting DL gereden.
Daar aangekomen waren we eigenlijk blij dat we de Camper niet bij ons hadden. Die hadden we namelijk nergens kwijt geraakt. :|

Nu konden we ons tentje kwijt bij Kallenhard , pal onder de telefoon mast.We sliepen 70 meter van de baan :)

Donderdag werd er tot 23.30 gereden met de GT wagen.

Vrijdag gedurend de hele dag verschillend klasse voorbij zien rijden (Renault , Seats, en heel veel porches)
Nadat men om 21h00 klaar was, zijn we de baan op gegaan om even naar Adenauer-Forst te lopen.Wat was het daar vol.Niet normaal gewoon.Camper, caravans, tenten en stallages. Van alles hadden ze mee.
Die duitser maken er echt een familie feest van :D

Zaterdag was het eindelijk zover. Na de Seat/Renault/Mini race begon de Porche supercup.Dat waren 250 Porches die in 5 verschillende klasse reden.
Wat een geweld.Veel strijd en veel te zien.

Daarna zijn we gauw richting GP baan gegaan,omdat om 13h00 het rechtestuk open ging. Toen flink wat foto's gemaakt van de auto en coureurs (Carlo Saints, Nasir Al-Attiyah, Jeroen Blekermolen, Huisman enz enz)

EN vanaf 16h00 barsten het geweld los. Man wat klinken die AMG SLS toch geweldig.Lijkt wel een Spitfire op 50 meter hoogte :9~
Maar mijn favorite was toch wel de Lexus LFA.Eindelijk deze in race outfit kunne zien.
had hem al eerder op de nordschleife gezien,maar toen nog als Proto

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2446/4008395956_193328b2ce.jpg
Lexus LF-A Passing By by Seninnha, on Flickr

Heb aardig wat foto's geschoten (ruim 800 :P ). Moet deze nog allemaal even bekijken. Zal zeker iets hier plaatsen zodra ik ze aangepakt heb.

Kan zeggen dat het een geslaagd weekend was.Volgend jaar ben ik er weer bij.
Le Mans schijnt geweldig te zijn (met ruim 50 wagens) ,maar dit staat op dit moment boven aan op mijn lijst (ruim 200 auto's )

SLS heb ik toendertijd ook als Proto voorbij zien rijden:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2581/4007660865_d5cba48b10.jpg
Mercedes SLS Fast cornering by Seninnha, on Flickr

[ Voor 7% gewijzigd door seninha op 29-06-2011 10:56 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik wil samen met m'n pa binnenkort een dagje Duitsland doen om de topsnelheid van zijn auto te testen. (bmw 8 serie met 300 pk). En natuurlijk gaan we dan ook een rondje maken op de Nordschleife! Ik zag dat op zondag 10 juli de ring de hele dag open is. Is dit een goede dag om die kant op te gaan? En kan ik het beste van te voren een kaartje kopen of pas als we daar aankomen?

Ik ga sowieso gewoon een rustig rondje rijden, maar wil het wel een keer gedaan hebben na al die keren in racegames. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

In het weekend is het meestal wel topdrukte.. Dus.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik zie dat ze op doordeweekse dagen eigenlijk alleen maar 2 uurtjes 's avonds open zijn. Is dat niet een beetje kort mocht er bijvoorbeeld een baansluiting zijn wegens een ongeluk? Dus loop je dan niet het risico dat je er helemaal niet op kan? :P Drukte is opzich niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Klopt inderdaad. In oktober en november zijn ze weer hele dagen open :)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Het is rondom de baan vaak drukker dan erop. Ga er heen, kijk wat rond en probeer in te schatten wanneer het wat minder druk is (te zien aan de rij auto's voor de slagbomen) en ga er dan op. Dat kan ook prima op za- en zondagen.

Ik begrijp dat je de track al redelijk kent door het vaak in games gespeeld te hebben. Da's mooi, want dan weet je het verloop van de baan al en waar de blinde bochten zitten. Blijf toch rustig rijden omdat het in een echte auto heel anders rijden is.

Ga wel op een dag dat het droog is, want met de minste nattigheid word thet spekglad.
En zeg grofweg tussen 11 en 5 vind ik het prettigst rijden ivm de stand van de zon, datie niet te laag staat.
Pagina: 1 ... 19 ... 25 Laatste