Ik doe vrijwel altijd dubbel clutchen bij het terugschakelen en als ik er zin in heb tijdens het remmen, alleen dat laatste blijft lastig in de BX. In de Alfa had ik het zo onder de knie.
Kan best?Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 19:14:
[...]
Ik zit met m'n benen ook in ongeveer 90 graden. Kan best. Gewoon met de bal van je voet remmen en met je hak even het gas aantikken. Juist in de auto's die jij rijdt kan dat zonder problemen.
Om mijn voet zo te draaien dat ik met de hak bij het gaspedaal kom moet ik mijn knie 25cm naar binnen draaien en daar is geen ruimte voor en bovendien is het onhandig. Wat misschien wel kan is veel verder van het stuur gaan zitten maar dat is ook niet prettig.
zoiets idd, liever remmen als gaan lopen kloten vind ik ook4x2 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 20:00:
[...]
Racen is in den beginnen sturen.
Als je dat eindelijk doorhebt kun je beginnen met al dit soort afwerkingsdingetjes leren, niet tegelijkertijd.
En tuurlijk kan ik tussengas geven, maar zolang ik niet tegelijkertijd kan remmen ram ik liever mn hardyschijf en koppeling naar de klote om heel eerlijk te zijn.
En om eerlijk te zijn vind ik het niet zo slecht voelen.
sturen of eigenlijk het NIET sturen en het daarbij behorende gas, rem en balans spel is al behoorlijk wat om onder de knie te krijgen, laat staan dan nog de rempunten, apex die per auto kan verschillen , en dan gaat men lopen kloten met tussengas of blippen.
Men moet eerst leren lopen voor ze kunnen rennen.
Klinkt misschien arrogant maar dat is zeker niet zo bedoeld, meer eens stof om over na te denken
Femme : sommige auto's is het onmogelijk met alle lichamelijke eigenschappen er bij opgeteld. Grote voete, kleine voeten, lange benen, korte benen etc
Elise kan ik met 1 voet remmen en gas geven tegelijk met std schoenen maat 45 , std schoenen kan k niet eens rijden erin :x
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Dubbelclutchen is voor de duidelijkheid niet hetzelfde als blippen/tussengas!Clithopias schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 20:34:
Ik doe vrijwel altijd dubbel clutchen bij het terugschakelen en als ik er zin in heb tijdens het remmen, alleen dat laatste blijft lastig in de BX. In de Alfa had ik het zo onder de knie.
Blippen/tussengas:
- gas los
- koppeling intrappen
- terugschakelen en kort gas geven tegelijk
- koppeling loslaten
- gas geven
Dubbelclutchen:
- gas los
- koppeling intrappen
- versnellingsbak in neutraal zetten
- koppeling los laten
- gas geven
- koppeling intrappen
- versnellingsbak in lagere versnelling zetten
- koppeling los laten
- gas geven
Bij dubbel clutchen geef je ook tussengas
Is alleen een handeling erbij die voor de Alfa erg handig is.
Maarja, toen ik op Assen reed heb ik het niet gedaan. Niet nodig en op rechte stukken hield ik het op ~130 km/uur (blok lag er net een week in) dus remweg stelde niks voor.
Maarja, toen ik op Assen reed heb ik het niet gedaan. Niet nodig en op rechte stukken hield ik het op ~130 km/uur (blok lag er net een week in) dus remweg stelde niks voor.
Of verder naar achteren gaan zitten en het stuur naar je toe halen? Mits de stuurverstelling dit toestaat.Femme schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 21:09:
[...]
Kan best?
Om mijn voet zo te draaien dat ik met de hak bij het gaspedaal kom moet ik mijn knie 25cm naar binnen draaien en daar is geen ruimte voor en bovendien is het onhandig. Wat misschien wel kan is veel verder van het stuur gaan zitten maar dat is ook niet prettig.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
En dat is juist bij veel auto's een probleem.BeQuietAndDrive schreef op zondag 30 mei 2010 @ 01:18:
[...]
Of verder naar achteren gaan zitten en het stuur naar je toe halen? Mits de stuurverstelling dit toestaat.
Zeker als je zoals mij bijna 2 meter bent.
Wat ik zelf wel veel doe, is tussengas geven bij het schakelen. Verder gebruik ik niet veel van dit soort truukjes.
Bij mijn renault kon ik wel mijn rechtervoet op de rem en het gas tegelijk zetten. Rem stond iets hoger afgesteld waardoor je flink kon remmen en genoeg gas bij gaf.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Heb al in heel veel auto's gereden maar nog geen enkele waar bij ik kan heel-toe'en. Kan m'n voet gewoon niet ver genoeg draaien.BeQuietAndDrive schreef op zondag 30 mei 2010 @ 01:18:
[...]
Of verder naar achteren gaan zitten en het stuur naar je toe halen? Mits de stuurverstelling dit toestaat.
Wat ik meestal doe is eerst tussengas en terugschakelen en daarna remmen, maar da's afhankelijk van snelheid en hoeveel versnellingen terug. Soms dus eerst een beetje remmen, dan rem los en tussengas geven met terugschakelen en dan verder remmen. En het komt nog minder voor dat ik géén tussengas geef
[ Voor 29% gewijzigd door Knightwolf op 30-05-2010 11:31 ]
Jup, hier ook en meer omdat ik belachelijk lange benen heb. Heel and toe gebruik ook niet maar wissel snel af kwa pedalen wat prima werkt voor mij.Joopieboy schreef op zondag 30 mei 2010 @ 11:11:
[...]
En dat is juist bij veel auto's een probleem.
Zeker als je zoals mij bijna 2 meter bent.
The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.
Precies, dat werkt voor mij ook veel beter. 
In veel auto's kan ik standaard niet ver genoeg naar achteren, en komt het stuur ook niet ver genoeg naar je toe.
Dat is wel een flink nadeel want ik zit het liefste vrij ver naar achteren zodat ik mijn benen goed kan strekken, zonder dat ik mijn armen helemaal moet uitstrekken om bij het stuur te komen. Ook rechtop kunnen zitten is ook heel fijn.
In veel auto's kan ik standaard niet ver genoeg naar achteren, en komt het stuur ook niet ver genoeg naar je toe.
Dat is wel een flink nadeel want ik zit het liefste vrij ver naar achteren zodat ik mijn benen goed kan strekken, zonder dat ik mijn armen helemaal moet uitstrekken om bij het stuur te komen. Ook rechtop kunnen zitten is ook heel fijn.
Ik kan ook geen heel-toe omdat ik mijn voet ook niet ver genoeg kan draaien.
Goeie lijnen rijden en goed sturen is veel belangrijker dan al dat soort shit, dus ik mis het ook echt niet.
Goeie lijnen rijden en goed sturen is veel belangrijker dan al dat soort shit, dus ik mis het ook echt niet.
Nee al dat soort "shit" komt pas nadat je goeie lijnen rijdt.... want op die manier kan je met de auto veel gebalanceerder de bocht in en kan je er dus harder er door heen, omdat je de balans van je auto minderverstoord. Ja raar he dat ik dat zeg ^^ en vooral met RWD aan te raden...
[ Voor 6% gewijzigd door BruceLee op 01-06-2010 17:08 ]
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Sja, je hoort zoveel verschillende verhalen, de meeste wat ervarenere rijders zweren erbij dat hun rijstijl geweldig is. En sommige raden je juist aan om direct met heel en toe techniek te gaan rijden. Ik doe het juist bewust niet idd. Ook een beetje op dezelfde reden van Barracuda_82, en omdat ik redelijk grote poten heb.
Met de 75 moet je wel tussengas geven, anders hoor je een hoop gekraak. Heel and toe doe ik niet aan, maar zit wel te klooien met remmen voor een bocht ja.
Maar voorlopig rijdt hij toch niet, dus dat scheelt.
Klik mee voor GoT!........
Er is niets moeilijks aan tussengas geven. Op een circuit heb je er uiteraard niet zoveel aan als je niet tegelijkertijd kunt remmen en dan moet je kunnen heel 'n toe'en. Ik zou het graag eens willen uitproberen maar zoals gezegd kan ik uberhaupt de benodigde fysieke beweging niet maken in mijn auto's.Capo schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 21:34:
[...]
sturen of eigenlijk het NIET sturen en het daarbij behorende gas, rem en balans spel is al behoorlijk wat om onder de knie te krijgen, laat staan dan nog de rempunten, apex die per auto kan verschillen , en dan gaat men lopen kloten met tussengas of blippen.
Op de openbare weg is tussengas erg goed bruikbaar. Remmen doe ik normaal gesproken het liefst zo weinig mogelijk. Tussengas spaart je koppeling, is goed voor de balans in de auto en levert een aanstekelijk geluid op. Het enige waar ik last van heb zijn voetgangers en klootschieters (die heb je alleen in de Achterhoek en Twente) die het als agressief ervaren terwijl ik juist snelheid minder
Als je gekraak hoort zijn het waarschijnlijk uitgedroogde of uitgesleten synchromes ringen of iets anders in de bak die niet helemaal fris zijn. Hoe gaat het koppelen en alles? Druklager kan het eventueel ook nog zijn.Ikke! schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 18:07:
Met de 75 moet je wel tussengas geven, anders hoor je een hoop gekraak. Heel and toe doe ik niet aan, maar zit wel te klooien met remmen voor een bocht ja.
Of je koopt gewoon een nieuwe 370Z, met automatische rev matching. Heb je tenminste de tijd om te remmen zonder dat je je voet verdraait
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Niets moeilijks als je het kan, je rempunten haalt, de auto ermee in balans houd etc.Femme schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 18:31:
[...]
Er is niets moeilijks aan tussengas geven. Op een circuit heb je er uiteraard niet zoveel aan als je niet tegelijkertijd kunt remmen en dan moet je kunnen heel 'n toe'en. Ik zou het graag eens willen uitproberen maar zoals gezegd kan ik uberhaupt de benodigde fysieke beweging niet maken in mijn auto's.
Op de openbare weg is tussengas erg goed bruikbaar. Remmen doe ik normaal gesproken het liefst zo weinig mogelijk. Tussengas spaart je koppeling, is goed voor de balans in de auto en levert een aanstekelijk geluid op. Het enige waar ik last van heb zijn voetgangers en klootschieters (die heb je alleen in de Achterhoek en Twente) die het als agressief ervaren terwijl ik juist snelheid minder.
Maar veel willen alles tegelijk doen zonder een van de punten goed te beheersen. Hoeveel mensen kunnen maximaal remmen of maximaal uit acceleren , of misschien simpelere, op het juiste moment het gas er weer op zetten ? ........
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Of een goedkoper alternatief: een Fiat Stilo Abarth die zelf tussengas geeft tijdens het terugschakelen!null schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 18:42:
Of je koopt gewoon een nieuwe 370Z, met automatische rev matching. Heb je tenminste de tijd om te remmen zonder dat je je voet verdraait
Ben ik vanmorgen vroeg op stap gegaan richting de ring gegaan om wat foto's te schieten, wordt er vandaag niet gereden 
Normaal heb je de Pool industries die oa hun prototypes testen, maar overdag alleen maar motorfietsen gezien die Bridgstone banden aan het testen waren.
Wel is het hier een gekke huis. Elke vrij plekje rondom de ring wordt in beslag genomen door Duitse jongere die hun auto's vol met bier parkeren ivm de Rock am Ring festival die 3 juni begint.Dat is dus over twee dagen
Is niet normaal wat je allemaal ziet. Om 10h00 stonden ze al te BBQ'en
Gelukkig werd er na 17h15 wel gereden door prive rijders dus toch nog wat fotos kunnen schieten.
Morgen wordt er alleen tot rond 13h00 gereden,daarna gaan ze het circuit klaar maken voor het festival.
Dat wordt morgen op tijd retour naar Holland
Normaal heb je de Pool industries die oa hun prototypes testen, maar overdag alleen maar motorfietsen gezien die Bridgstone banden aan het testen waren.
Wel is het hier een gekke huis. Elke vrij plekje rondom de ring wordt in beslag genomen door Duitse jongere die hun auto's vol met bier parkeren ivm de Rock am Ring festival die 3 juni begint.Dat is dus over twee dagen

Is niet normaal wat je allemaal ziet. Om 10h00 stonden ze al te BBQ'en
Gelukkig werd er na 17h15 wel gereden door prive rijders dus toch nog wat fotos kunnen schieten.
Morgen wordt er alleen tot rond 13h00 gereden,daarna gaan ze het circuit klaar maken voor het festival.
Dat wordt morgen op tijd retour naar Holland
Haha 
Altijd leuk daar hoor, maar had je best vooraf kunnen weten
Industry Pool is ook indrukwekkend meestal
[ Voor 14% gewijzigd door Cheesy op 26-09-2023 15:31 ]
Verwijderd
Ja dat systeem is zeer baas.!null schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 18:42:
Versleten synchromes hoort bij een transaxle AlfaJoopieboy schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 18:39:
Als je gekraak hoort zijn het waarschijnlijk uitgedroogde of uitgesleten synchromes ringen of iets anders in de bak die niet helemaal fris zijn. Hoe gaat het koppelen en alles? Druklager kan het eventueel ook nog zijn.
Ben vaker geweest tijdens industry pool,maar kon nergens een kalender vinden.Cheesy schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 23:02:
Haha
www.keesbunk.nl/spyshots_30-06-09.html
Tot verleden jaar gebruikte ik de volgende site:
http://bridgetogantry.com/
Alleen komt op hun kalender IP niet meer voor.
Als jij een link heb zie ik deze graag tegemoet
[ Voor 5% gewijzigd door seninha op 03-06-2010 08:26 ]
Toch wel de moeite om te posten. Duidelijke te zien dat de man een rally verleden heeft. Lekker snel en agressief. Vooral op 1:34 goed opletten!
Verwijderd
Die keiharde schakelfail?jvvv schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 23:47:
Toch wel de moeite om te posten. Duidelijke te zien dat de man een rally verleden heeft. Lekker snel en agressief. Vooral op 1:34 goed opletten!
[video]
Tommi Makinen is echt een held! Wat jaagt hij dat ding over de ring zeg!
Het is maar wat je normaal vind haha.Clithopias schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 21:22:
[...]
Versleten synchromes hoort bij een transaxle Alfa
Die gaat er goed hard over!jvvv schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 23:47:
[video]
En 1.34 is dat hij toch mis schakelde?
zo te zien wel.
wat een snelheid en handling moet er ook in die subaru zitten.
http://www.nu.nl/auto/226...preza-supersnel-ring.html
wat een snelheid en handling moet er ook in die subaru zitten.
http://www.nu.nl/auto/226...preza-supersnel-ring.html
Hij ragt hem er erg hard overeen. Op het laatst gaat het ook nog maar net goed. Niet dat hij zich laat afschrikken door een beetje gras.
Zondag weer die kant op. 
Nog meer mensen die gaan?

Nog meer mensen die gaan?
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Ik hoop dat Nederland wint met voetbal zondag...
Want ik ga maandag voor de eerste keer naar de ring. Als NL wint... zal het wel kalmpjes zijn daar gok ik
Want ik ga maandag voor de eerste keer naar de ring. Als NL wint... zal het wel kalmpjes zijn daar gok ik
De Nederbelg !
Waarom zou het dan rustig zijn? Duitsland ligt er toch al uit dus die Duitsers zijn er toch wel. Evenals de Engelsen...
Jup ik
Oh dan kom ik ook denk ik, puur om jullie te komen vervelen
Nou sterkte dan alvast, ik zit ergens in blokzijl op de camping.
Hoop dat jullie het droog houden
Hier was het ontiegelijk noodweer iig dus ben eens benieuwd.

Was droog en pleuriswarm, rest van het verhaal volgt nog wel
Even bijkomen zeker.
Jup en voetbal
Verwijderd
In elk geval 2 bijzonderheden voor mij:_Drake_ schreef op zondag 11 juli 2010 @ 20:23:
Was droog en pleuriswarm, rest van het verhaal volgt nog wel
Nieuwe rondetijd 9m45s
Grindbak in moeten duiken ivm eenzijdige crash voor me @ net na Pflanzgarten, rechterknik
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2010 00:15 ]
Sja je zegt het al, grindbak
dat kan maar op een paar plekken zijn (Aremberg, Brunnchen, Pflanzgarten-1 en Schwalbenschwanz zo uit m'n hoofd). Geen schade aan overgehouden?
De Civic heeft dus zijn ringdoop gehad, echter bij het eerste rondje had ik in het begin al problemen dat de remmen nog niet lekker wilden werken en massive epic onderstuur + enorm jankende banden waar een vuvuzela niks bij was .Aan het einde van het rondje bleken de remmen echter beter aan te voelen en ook iets te doen
.
Maar dan die voorbanden.... 175 brede dunlop sp10's en die dingen hebben echt 0,0 grip wat vrij gevaarlijk was (enorm wijd uitkomen in de bochten)/Dan mag het ding wel dubbel whisbone bla bla enz hebben maar je hebt er met slechte banden echt geen fuck aan.
Verder elke rondje wel een 2 tal ongelukken gezien, drama dus. Het 3e rondje ging aanzich prima, gezien we de lijnen anders gingen rijden werd het probleem van onderstuur een stuk minder en ging het ook redelijk vlot.
Aanzich doet de auto het verder prima, blokje loopt redelijk door (afgezien van een totaal gebrek aan koppel, maargoed dat is vrij japans) en met een paar fatsoenlijke banden kan er ook nog een snel rondje gemaakt worden. Toen de remmen eenmaal functioneerde heb ik geen fading of een sompig pedaal gehad, die doen zodra ze nog wat verder ingesleten zijn wel hun ding.
Het is wel wennen t.o.v de 306 die veel beter aanvoelde en ook een enorme klap sneller was (waarbij met de 306 i.c.m fatsoenlijke lijnen een lage 9min mogenlijk was ben ik al blij als de civic onder de 10 min gaat duiken, niet dat ik echt heb lopen timen maar het verschil was vrij dramatisch).Er zit echter wel potentie in maar niet met eco bandjes die 10 jaar oud zijn, ik hoef er geen snelle tijd mee te halen maar dit rijd gewoon irritant.
Maargoed genoeg over de auto, verder was het een rustige en snikhete dag met teveel insecten die
maar al te graag wat van je bloed willen opzuigen. Het aantal baansluitingen was wel erg irritant en met name engelsen waren daar de oorzaak van. Afgezien van dat hebben we veel plezier gehad en uiteraard heb ik weer heerlijk genoten van de ring zoals het ook hoort
. Gisea bedankt voor de gezelligheid en de lol, dit moeten we een keertje nog over doen op een wat minder vreemde hete dag
Als afsluiter een foto van de rijstraket (en de sticker die er nu erop zit heeft hij ruim verdient):
Maar dan die voorbanden.... 175 brede dunlop sp10's en die dingen hebben echt 0,0 grip wat vrij gevaarlijk was (enorm wijd uitkomen in de bochten)/Dan mag het ding wel dubbel whisbone bla bla enz hebben maar je hebt er met slechte banden echt geen fuck aan.
Verder elke rondje wel een 2 tal ongelukken gezien, drama dus. Het 3e rondje ging aanzich prima, gezien we de lijnen anders gingen rijden werd het probleem van onderstuur een stuk minder en ging het ook redelijk vlot.
Aanzich doet de auto het verder prima, blokje loopt redelijk door (afgezien van een totaal gebrek aan koppel, maargoed dat is vrij japans) en met een paar fatsoenlijke banden kan er ook nog een snel rondje gemaakt worden. Toen de remmen eenmaal functioneerde heb ik geen fading of een sompig pedaal gehad, die doen zodra ze nog wat verder ingesleten zijn wel hun ding.
Het is wel wennen t.o.v de 306 die veel beter aanvoelde en ook een enorme klap sneller was (waarbij met de 306 i.c.m fatsoenlijke lijnen een lage 9min mogenlijk was ben ik al blij als de civic onder de 10 min gaat duiken, niet dat ik echt heb lopen timen maar het verschil was vrij dramatisch).Er zit echter wel potentie in maar niet met eco bandjes die 10 jaar oud zijn, ik hoef er geen snelle tijd mee te halen maar dit rijd gewoon irritant.
Maargoed genoeg over de auto, verder was het een rustige en snikhete dag met teveel insecten die
maar al te graag wat van je bloed willen opzuigen. Het aantal baansluitingen was wel erg irritant en met name engelsen waren daar de oorzaak van. Afgezien van dat hebben we veel plezier gehad en uiteraard heb ik weer heerlijk genoten van de ring zoals het ook hoort
Als afsluiter een foto van de rijstraket (en de sticker die er nu erop zit heeft hij ruim verdient):

Crap, ik ben vergeten te zwaaien naar die fotograaf

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Was je alweer met hem mee? Tjonge. 
Ding komt trouwens wel ver uit de vering hee!
En een leuk verhaal btw, en dat die VTEC's geen koppel hebben was al langer bekend.
En een leuk verhaal btw, en dat die VTEC's geen koppel hebben was al langer bekend.
Geen schade hopelijk?Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 00:08:
[...]
In elk geval 2 bijzonderheden voor mij:
Nieuwe rondetijd 9m45s
Grindbak in moeten duiken ivm eenzijdige crash voor me @ net na Pflanzgarten, rechterknik

Verwijderd
Hier een quote van mijn verslag zoals gepost @ NCN forum:
Zaterdag om 13.00 uit Zwolle vertrokken, samen met Patrick en Katja in de oranje P11. Ik in m'n eigen.
Rond 15.00 aangekomen in Venlo en daar aangehaakt bij Ronald, Kevin en Liana. Vervolgens met 6 man en 3 auto's verder gereden en via de touristische route aangekomen rond een uurtje of 17.00 bij het vaste adres in Kottenborn (ringrooms.de), op 10 minuten van het circuit af. Mark zou zondag langskomen.
Spullen gedumpt en naar het circuit gegaan, iedereen wat kaartjes gekocht. Ik zelf mn vaste 4 ronden kaart gescoord.
Eerste dag Nordschleife met de nieuwe banden, remblokken en Intrax verhoging.
Eerste rondje beetje onwennig en aftasten. Aanvankelijk baalde ik een beetje. Vond de remmerij matig, evenals de banden. Merkte wel voordeel van de verhoging qua wegligging.
Volgende dag de baan weer op gegaan. Ging en voelde al beter, kan aan baantemperatuur hebben gelegen of dat de remmerij en banden de nodige heatcycles hadden gehad. Fading eigenlijk niet ervaren en toch mn persoonlijk record naar beneden bijgesteld. Banden hebben een wat zachte wang maar dat is een kwestie van wennen.
Redelijk wat baansluitingen geweest, oa een personenwagen op z'n dak zien liggen. Inzittenden waren er net uitgekropen, redelijk bebloed, airbags eruit. Wij moesten met de auto eromheen kruipen via het gras. Reality check, absoluut.
Mijn 4 rondjes beetje voor taxi gespeeld en her en der me Patrick, Kevin en Mark meegereden en aanwijzingen gegeven.
Ook nog treintje gereden met 3 auto's om aan Patrick en Kevin wat lijnen aan te geven.
Na mn 4 rondjes nog 1tje erbij gekocht om het af te leren. Ging heerlijk en belandde achter een duitse Subaru Legacy station met 4 man erin.
Bij Pflanzgarten raakte die auto met het linkerachterwiel de curbstones links, net na de "jump".
http://www.youtube.com/watch?v=2GLNh3T-lV4#
Direct begon de achterkant van die wagen uit te breken en ging in een ongecontroleerde drift de volgende bocht door en na teveel corrigeren begon deze auto letterlijk alle kanten op te slingeren.
Ik had al extra afstand genomen maar toen de stationcar van links naar rechts begon te zwiepen spinde hij, miste rechts net de vangrail rechts met zn achterkant, en kwam toen vrij rap overdwars tot stilstand. Moest uiteraard vol in de remmen. Net tegen het blokkeren aan zocht ik een plek om er omheen te sturen maar die was er niet. Ik kreeg al een visioen van mijn auto met de neus in de zijkant van de Subaru.
Er was geen andere mogelijkheid dan hem met een gangetje van 60 km/h de grindbak links in te sturen terwijl de Subaru nog een klein stukje naar achteren rolde, richting mij. Hoop gekletter van grind dat overal in de wielkasten rondknalde, tegen de bodem aansloeg en vooruitschoof onder het gewicht van de auto.
Harder en eerder remmen was lastig. Na die dip is je auto licht en kan hard remmen voor onbalans zorgen, plus dat daarna een bocht zit. Als je hard ankert tijdens het nemen van zo'n bocht duikt je neus, wordt de achterkant ligt, en kun je ook de vangrail in duiken. Erg tricky punt dus als er iets gebeurt. Vandaar de restsnelheid toen ik het grind in ging.
In de grindbak direct in zn 1 gezet om eruit te ploeteren wat lukte. Hart in m'n keel, trillende handen en benen. Even vanuit de auto naar de andere auto gekeken en duimen opgestoken om aan te geven dat alles in orde was.
Rondje afgemaakt en de duitser op het parkeerterrein gesproken. Zijn linkerachterwiel zat behoorlijk scheef onder de wagen en de band was gescheurd. Hij verontschuldigde zich.
Leuk detail: meneer had slechts 6 rondjes ervaring.
Vervolgens m'n auto nagekeken. Heb geluk gehad, zelfs geen extra steenslag op de voorbumper. Auto opgekrikt, onderste draagarmen lagen vol met grind, dit er allemaal tussenuit zitten pielen bij 34 graden op het parkeerterrein. Ashoezen gecontroleerd, ook nog in orde. Skirts geleegd en toen bij het pension de spullen opgehaald en naar Nederland gegaan om de finale te kijken.
Al met al een zeer enerverend dagje, en overall gezien een leuk weekend gehad.
Maar dit soort geintjes zijn echt niet tof en ik vind dat het nog lang geduurd heeft. Mijn eerste incident na 70 rondjes / 1600 km Nordschleife en godzijdank niet mijn schuld. Wel ben ik blij om te zien dat ik het heb kunnen ontwijken. Valt op zo'n moment wel op hoe ongelovelijk smal dat circuit is.
Oh dat viel je toen pas op? Dat het smal was?
Al had je dikke steenslag gehad, hoort er bij. Niet zo zeuren
Je hebt een mooie wagen, en wil je die mooi (of zelfs perfect) houden moet je niet het circuit op gaan, simpel zat.
Al had je dikke steenslag gehad, hoort er bij. Niet zo zeuren
Je hebt een mooie wagen, en wil je die mooi (of zelfs perfect) houden moet je niet het circuit op gaan, simpel zat.
Verwijderd
Wat is dit nou weer voor sarcastische opmerking?
Tuurlijk weet ik dat het smal is, maar als er iets gebeurt waarbij je moet uitwijken realiseer je je dat weer extra goed.
En als ik steenslag had gehad, had me dat echt niet geintresseerd. Zo strak is die bumper al niet meer en liever steenslag dan een aanrijding.
Overigens wordt een mooie auto niet automatisch minder mooi als je ermee circuit rijd.
Tuurlijk weet ik dat het smal is, maar als er iets gebeurt waarbij je moet uitwijken realiseer je je dat weer extra goed.
En als ik steenslag had gehad, had me dat echt niet geintresseerd. Zo strak is die bumper al niet meer en liever steenslag dan een aanrijding.
Overigens wordt een mooie auto niet automatisch minder mooi als je ermee circuit rijd.
Je gaat daar omhoog, dan is het niet zo raar dat hij uit de vering komtJoopieboy schreef op maandag 12 juli 2010 @ 11:17:
Was je alweer met hem mee? Tjonge.
Laat maar gaan zo een opmerking.Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 12:00:
Wat is dit nou weer voor sarcastische opmerking?
En het is idd op sommige stukken echt smal, je hebt nog geluk dat je een grindbak had en kon uitwijken. Anders was het heel anders afgelopen.
Maar goed, ik zou wel even je tectyl/beschermingslaag nakijken die kan toch aardig wat schade hebben opgelopen door die grindbak te hebben geen geploegd.
Tja ik ben op cpz 1 keer de grindbak in gegaan (staat nog ergens op film, was toen zeiknat op de baan en iets te hard de bocht in), 2 maanden later vond ik nog steeds kiezelstenen tussen de motorsteunen e.d.
Alles goed nalopen sowieso.
Alles goed nalopen sowieso.
Nee klopt, net als dat hij niet automatisch de vangrail in gaat of op iemand anders klapt. Maar de kans is altijd aanwezig.Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 12:00:
Je deed het even lijken alsof die steenslag je wel veel interreseerde. Daarom reageerde ik erop. Wat echt mooi moet blijven gebruik je alleen op zondagsritjes in de zomer als het niet regent
God damnid!
Normaal was ik nu onderweg naar de ring!
Maar niet gedaan ivm het weer, uitgestelt naar morge!
De Nederbelg !
Fixed, dus jij blijft lekker droog thuis nu?Jellabie schreef op maandag 12 juli 2010 @ 13:12:
God damnid!
Maar niet gedaan ivm het weer, uitgesteltd naar morgen!
Krijg net een smsje van hem. "Gecrashed @ ring... Net uit ziekenhuis, dacht gebroke rib, gelukkig niets..."Jellabie schreef op maandag 12 juli 2010 @ 13:12:
God damnid!
Dacht eerst datie een grapje maakte, maar hij smsde terug deze keer niet, en foto's volgen wel.
Op de vraag wat er gebeurd was:
"Heel stom, ik paniekeerde... En remde... Maar dan ga je rechtdoor... knets"

Hij's nou onderweg naar huis...
[ Voor 3% gewijzigd door Knightwolf op 13-07-2010 21:48 ]
Met de honda? Of met de motor?
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
Met de motor helaas, die zal wel een flinke smakkerd hebben gemaakt.

Ai helaas man! Dat moet dan net de knik naar links zijn geweest in Brünchen?
Ik was zelf net bezig een ronde op de Ring, en kwam een paar minuten na het ongeval langs. Vrienden van me zagen het nog gebeuren. Stuiteren over de kerbs is niet goed voor je inderdaad.
Veel sterkte, zo te horen moet je er er weer bovenop komen!
Ik was zelf net bezig een ronde op de Ring, en kwam een paar minuten na het ongeval langs. Vrienden van me zagen het nog gebeuren. Stuiteren over de kerbs is niet goed voor je inderdaad.
Veel sterkte, zo te horen moet je er er weer bovenop komen!
Links in brunnchen? Brunnchen = 2x rechts en zit geen knik in 
De linker net voor Brunnchen is Eschbach.
[ Voor 64% gewijzigd door Knightwolf op 14-07-2010 03:23 ]
Ik probeer het te zoeken op filmpjes... maar kan het niet echt vinden...
Maar als Kees mij heeft zien liggen... zal hij wel weten waar het was.
De Nederbelg !
http://bridgetogantry.com...atid=1:news&Itemid=300053
Dit stuk geeft weer wat de typische engelsman komt doen op de ring (en waarom ze zo vaak crashen)
Dit stuk geeft weer wat de typische engelsman komt doen op de ring (en waarom ze zo vaak crashen)
Verwijderd
Niet zo mooi...Jellabie schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 02:27:
Goed danKnightwolf schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 02:06:
Links in brunnchen? Brunnchen = 2x rechts en zit geen knik in
We stonden in Brünnchen, vandaar.
Ik weet niet of je het leuk vindt hoor, maar een vriend van me heeft een foto ('s) van de crash zelf.Jellabie schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 02:27:
Contact me op -knip-
[ Voor 3% gewijzigd door Cheesy op 31-07-2011 15:03 ]
Nog mensen die er zondag zijn?
Ik ben vandaag geweest en wellicht op de foto gezet 
Alleen... op welke websites worden allemaal foto's gezet? ik ken een enkele namelijk...
Alleen... op welke websites worden allemaal foto's gezet? ik ken een enkele namelijk...
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
http://www.touristenfahre...rum/forumdisplay.php?f=47
http://www.ringportal.nl/
Dat zijn de 2 grootste waar je ze op kunt vinden, vooral die 1e vind je veel. Beetje in de gaten houden de komende tijd.
http://www.ringportal.nl/
Dat zijn de 2 grootste waar je ze op kunt vinden, vooral die 1e vind je veel. Beetje in de gaten houden de komende tijd.
Kan je zo iemand aansprakelijk stellen als je auto vol met steenslag zit door dat voorval?

BRUM!
* Beerkeeper in zijn Golf TDI
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
Ha, toch nog een foto gevonden?
Schwalbenschwanz zo te zien. Leuke pic zo met die bocht op de achtergrond
Ik zag van de week trouwens in Den Bosch een donkergroene Nissan Primera hatchback met Ringsticker rijden. Stond schuin voor me bij het stoplicht. Kon hem ff later wel voorbij maar denk niet datie mijn sticker ook gezien heeft
Is dat niet DaMasterPNut?
Nee die heeft geen hatchback 
Zelf ga ik volgende week vrijdag dan toch echt eens een ronde maken. Vorige pogingen was het te slecht weer of kwam ik niet eens aan bij de Ring omdat de uitlaat onder de auto uit was gevlogen. Vanavond nog maar eens even de remmen controleren voor de zekerheid. De rest is al helemaal in orde!
Zelf ga ik volgende week vrijdag dan toch echt eens een ronde maken. Vorige pogingen was het te slecht weer of kwam ik niet eens aan bij de Ring omdat de uitlaat onder de auto uit was gevlogen. Vanavond nog maar eens even de remmen controleren voor de zekerheid. De rest is al helemaal in orde!
Die heeft volgens mij wel een hatchback hoor, geen grote kont zoals de P11 sedan heeft:
Het was er zoeentje, helemaal kaal en standaard, zwarte stalen velgen zonder wieldoeppen
heujj weekend van 10/11/12 sept weer naar de nühRrr

[ Voor 8% gewijzigd door KappeNou op 11-08-2010 17:55 ]
Uhm dat is zijn autoJoopieboy schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 13:36:
Die heeft volgens mij wel een hatchback hoor, geen grote kont zoals de P11 sedan heeft:
[afbeelding]
Ja dat bedoelde ik ook. 
@KW: ok dan was het hem duidelijk niet.
@KW: ok dan was het hem duidelijk niet.
Toevallig morgen nog meer tweakers op de ring te vinden?
Morgen hoop ik eindelijk eens mijn ringdoop te hebben!
Morgen hoop ik eindelijk eens mijn ringdoop te hebben!
Crosspost:
Zoals gezegd een wat uitgebreider verslag van mijn ringdoop:
Gister rond de middag aangereden, collega opgehaald en vol goede moed richting Ring. Halverwege de rit stonden we echter stil in een prachtige file van caravans, campers, volgeladen stationwagons en nog wat ringgangers
Door deze file kwamen we een uur later aan bij Breidscheid.
Hier wat gekeken en kwam toch al snel tot de conclusie dat het minder druk was en ook wat minder spectaculaire wagens op het circuit zaten itt drukke weekenden. Mooi dus om mijn eerste ronde te maken zodat ik wat meer me bezig zou kunnen houden met rijden ipv ontwijken van inhalers.
Op een gegeven moment nog wat gaan drinken en richting start-finish gereden. Daar aangekomen was de Ring gesloten door een aantal fikse ongelukken met olie op de baan. Tijd genoeg dus om een kaartje te kopen en wat over de parkeerplaats te lopen. Tot dat er een mededeling kwam dat de baan weer open ging en de motorrijders de eerste 15-20 minuten moesten wachten. Ideaal! Weer minder mensen op de baan om op te letten!
Snel naar de auto gegaan en aangesloten in de rij. Vrij vlot de baan op en toen kon het gaan gebeuren! Redelijk rustig beginnen maar toch al snel tot de conclusie komen dat je harder gaat dan wat eigenlijk de bedoeling is. Banden die toch nog iets verder doorleunen in de bochten en dus daarna maar wat rustiger aan doen. Wat eerder doorschakelen naar de 4 en op de rechte stukken niet voluit om zo ook de aanloopsnelheid te verminderen.
Naarmate we verder kwamen op het circuit was het ideaal qua deelnemers. Niet constant mensen die in wilde halen maar wel geregeld wat en bijna constant iemand voor je die mooi de rempunten aangeeft. Na eens langs de baan te kijken en al het bord van 7 km te zien weet je dat het ontzettend rap gaat! Vervolgens mooi het circuit afronden en vooral de momenten dat je volledig in je stoel wordt gedrukt zijn prachtig! Na nog wat gejuich bij een terugschakel moment naar de 2 en nog wat andere leuke momenten kom je dan op het rechte stuk en is het voorbij. Maar hoe ontzettend ruig is dat zeg
Dit is zeker niet de laatste keer Ring!
Zoals gezegd een wat uitgebreider verslag van mijn ringdoop:
Gister rond de middag aangereden, collega opgehaald en vol goede moed richting Ring. Halverwege de rit stonden we echter stil in een prachtige file van caravans, campers, volgeladen stationwagons en nog wat ringgangers
Hier wat gekeken en kwam toch al snel tot de conclusie dat het minder druk was en ook wat minder spectaculaire wagens op het circuit zaten itt drukke weekenden. Mooi dus om mijn eerste ronde te maken zodat ik wat meer me bezig zou kunnen houden met rijden ipv ontwijken van inhalers.
Op een gegeven moment nog wat gaan drinken en richting start-finish gereden. Daar aangekomen was de Ring gesloten door een aantal fikse ongelukken met olie op de baan. Tijd genoeg dus om een kaartje te kopen en wat over de parkeerplaats te lopen. Tot dat er een mededeling kwam dat de baan weer open ging en de motorrijders de eerste 15-20 minuten moesten wachten. Ideaal! Weer minder mensen op de baan om op te letten!
Snel naar de auto gegaan en aangesloten in de rij. Vrij vlot de baan op en toen kon het gaan gebeuren! Redelijk rustig beginnen maar toch al snel tot de conclusie komen dat je harder gaat dan wat eigenlijk de bedoeling is. Banden die toch nog iets verder doorleunen in de bochten en dus daarna maar wat rustiger aan doen. Wat eerder doorschakelen naar de 4 en op de rechte stukken niet voluit om zo ook de aanloopsnelheid te verminderen.
Naarmate we verder kwamen op het circuit was het ideaal qua deelnemers. Niet constant mensen die in wilde halen maar wel geregeld wat en bijna constant iemand voor je die mooi de rempunten aangeeft. Na eens langs de baan te kijken en al het bord van 7 km te zien weet je dat het ontzettend rap gaat! Vervolgens mooi het circuit afronden en vooral de momenten dat je volledig in je stoel wordt gedrukt zijn prachtig! Na nog wat gejuich bij een terugschakel moment naar de 2 en nog wat andere leuke momenten kom je dan op het rechte stuk en is het voorbij. Maar hoe ontzettend ruig is dat zeg

En we hebben weer een Ring-verslaafde
heerlijk
hehe
hehe
Kleine bump.
Mijn crash op de ring:

Jop.... dat pikte wel even
Mijn crash op de ring:

De Nederbelg !
Gisteren nog even wezen kijken bij Scuderia Hanseat.
Touristenfahrten viel helaas in het water vuur omdat er een auto vrijwel direct na opening in brand vloog (naar verluid zijn inzittenden zonder verwondingen er vanaf gekomen).
R8 GT:
[img=640,429]http://.nl/albums/scuderia_hanseat_autumn_2010/images/DSC_2164.jpg[/img]
Rest: www..nl/albums/scuderia_hanseat_autumn_2010/
Touristenfahrten viel helaas in het water vuur omdat er een auto vrijwel direct na opening in brand vloog (naar verluid zijn inzittenden zonder verwondingen er vanaf gekomen).
R8 GT:
[img=640,429]http://.nl/albums/scuderia_hanseat_autumn_2010/images/DSC_2164.jpg[/img]
Rest: www..nl/albums/scuderia_hanseat_autumn_2010/
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Verwijderd
Ben ook ontmaagd, na jaren is het er eindelijk toch van gekomen.
Ik heb een kort filmpje van het begin voor de liefhebbers, het weer was maar zozo.
http://www.youtube.com/watch?v=XBRQloCadZU
Ohja, dit is waarom ik afstand op de clio moest houden.

Ik heb zo een hele rits foto's.
Ik heb een kort filmpje van het begin voor de liefhebbers, het weer was maar zozo.
http://www.youtube.com/watch?v=XBRQloCadZU
Ohja, dit is waarom ik afstand op de clio moest houden.

Ik heb zo een hele rits foto's.
[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2010 21:44 . Reden: aangepast dan maar........ + foto toegevoegd. ]
Nou alleen nog even moderator worden zodat je html mag posten 
[YouTube: http://www.youtube.com/v/XBRQloCadZU]
Deze bedoel je waarschijnlijk
Gewoon 't URL tussen de videotags zetten, dus.
[YouTube: http://www.youtube.com/v/XBRQloCadZU]
Deze bedoel je waarschijnlijk
edit:
En dammn .... waarom staat Adenauer Forst er nou nét niet op
En dammn .... waarom staat Adenauer Forst er nou nét niet op
[ Voor 76% gewijzigd door Will_M op 27-09-2010 21:37 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Verwijderd
Thanks buddy,
Enneh, ga volgend jaar weer, zal dan een volledige ronde filmen.
Maar geen problemen op de Forst hoor, op dat deel regende het behoorlijk en vlak ervoor stak er nog een witte BMW motorkap in de vangrail, gele vlag dus, dus alle gang eruit.
Maar geen problemen op de Forst hoor, op dat deel regende het behoorlijk en vlak ervoor stak er nog een witte BMW motorkap in de vangrail, gele vlag dus, dus alle gang eruit.
Dat was een mede-gotter die daar in de vangrail hingVerwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 21:49:
Thanks buddy,

Ik zal geen namen noemen omdat ik niet weet of deze het buiten de HK verder wilt verspreiden
[ Voor 13% gewijzigd door empy op 27-09-2010 22:15 ]
Toch nog veel Gotters aanwezig dit weekend 

En indiaantje spelen voor Marius Graf:

En indiaantje spelen voor Marius Graf:

Heeft ook een computer!
Ja dat was ik dus, hier kan je zien hoe ik de motorkap er even tussen heb gestoken:empy schreef op maandag 27 september 2010 @ 22:14:
[...]
Dat was een mede-gotter die daar in de vangrail hing![]()
Ik zal geen namen noemen omdat ik niet weet of deze het buiten de HK verder wilt verspreiden
Sorry voor de gele vlag!
[ Voor 44% gewijzigd door Linc op 28-09-2010 10:26 ]
Dat ziet er niet fraai uit. Raakte je de curbstone? Die moet je met nat weer echt vermijden.
Met wat voor banden rij je?
Met wat voor banden rij je?
Holy shit dat ziet er akelig uit man! Alles wel? Ik lees al e.e.a. dat je er zonder echte breuken etc afgekomen bent dus neem aan dat het vooral ego is. Wat gebeurde er dan? Olie of koelvloeistof op de baan?Jellabie schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 15:05:
Kleine bump.
Mijn crash op de ring:
De vorige keer toen ik met de motor ging was er ook al binnen notime een engelse fiesta gecrashed en deze lekte massaal koelvloeistof. Nog geen 5 minuten later is er daar een motor afgegleden door die vloeistof. Is zo verschrikkelijk tricky daar!
Verwijderd
Dude, dat was ververlend zo'n schuivert. Het was ook wel errug nat en glad op de kerbstones.
btw, Marius Graf had mij ook te pakken.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2010 23:38 ]
Ik heb jou ook nog zien rijden, gaaf bakkieVerwijderd schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 23:22:
[...]
Dude, dat was ververlend zo'n schuivert. Het was ook wel errug nat en glad op de kerbstones.
btw, Marius Graf had mij ook te pakken.
[afbeelding]
Heeft ook een computer!