Het grote Sony dSLR en objectieven topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste
Acties:
  • 68.775 views

Onderwerpen

Alle 40 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:09
a550 iso test

http://www.lenstip.com/17...A550_-_sample_images.html

en heb zelf even een iso 6400 van bovenstaande site door de ruismachien gehaald

http://www.josjanssens.nl/foto/iso6400.jpg

levert dus zeer bruikbaar materiaal op.
en vind de test zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ziet er inderdaad netjes uit voor een 14MP APS-C Preproductie camera. Alhoewel wel wat soft omdat iemand het nodig vond om de sharpness van de camera op -3 te zetten. Had volgens mij gewoon op 0 gemoeten voor betere/representatievere resultaten.

Interessante body, mocht m'n 5D er dan toch de brui aan geven...

[ Voor 39% gewijzigd door martijn_tje op 29-08-2009 15:43 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:32
Jiriki schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 10:20:

@ikmattie: Je kunt toch 5 opnames met stappen van 0,7 EV opnemen? Gecombineerd met een belichtingscompensatie, kun je dan ook -2,8 / -2,1 / -1,4 / -0,7 / 0 opnemen, of welke combinatie dan ook. Wat mis je dan?
Kun je er 5 achter elkaar nemen dan?
Bij mijn bracketing (A100) kan ik er maar max 3 nemen volgens mij.

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-10 21:00
Inderdaad, ik zie het. De a700 en hoger (en ouder) kunnen 3 of 5 opnames verschuiven. Eens kijken hoe dat het de a5xx zit.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-10 17:36

mennovanw

Canon? You can!

jejeh schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 14:50:
a550 iso test

http://www.lenstip.com/17...A550_-_sample_images.html

en heb zelf even een iso 6400 van bovenstaande site door de ruismachien gehaald

http://www.josjanssens.nl/foto/iso6400.jpg

levert dus zeer bruikbaar materiaal op.
en vind de test zeer goed.
De foto vind ik an sich niet zo bijzonder qua ruis, ik ben wel heel benieuwd welk ruisreductie programma je gebruikt (want dat resultaat vind ik wel erg sterk ;))

Hoe doe je dat dus?

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Hoe doe je dat dus?
noiseware pro

http://www.imagenomic.com/nwpg.aspx

[ Voor 37% gewijzigd door jejeh op 30-08-2009 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik weet niet zeker of mijn vraag hier thuis hoort. Maar kan de sony hx1 ook foto's op raw schieten? Dat heb ik volgens mij ergens gelezen maar dat kan ik nu nergens meer terugvinden. Weet iemand dit?

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:00

Rannasha

Does not compute.

stansfield schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 14:06:
Ik weet niet zeker of mijn vraag hier thuis hoort. Maar kan de sony hx1 ook foto's op raw schieten? Dat heb ik volgens mij ergens gelezen maar dat kan ik nu nergens meer terugvinden. Weet iemand dit?

alvast bedankt.
Deze vraag hoort niet helemaal hier thuis, aangezien de HX1 geen dSLR is. Maar goed:

Uit de DPReview.com review van dit apparaat vind ik:
"While the HX1 may not feature RAW file recording, ..."
Dus geen RAW. RAW is sowieso niet erg gebruikelijk bij compact camera's.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
nog een paar ruis/iso testjes

http://www.fotopolis.pl/index.php?n=9474

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
Eerlijk gezegd vind ik Nikon ruis nog steeds minder storend dan Sony en Canon ruis vanwege de kleuren, maar zelfs 12.800 ziet er nog prima bruikbaar uit, netjes gedaan!

Zelf twijfel ik nog steeds of ik voor de a900 ga, of misschien nu even op de a850 wacht. Als de zoeker van de a850 net zo groot is als de a900, is dat toch wel een ultieme camera. De a500/a550 zien er heel netjes uit, maar ik blijf het liefst bij de full-frame.

Vreemd eigenlijk dat er niet meer over de a850 te horen is, bijvoorbeeld hier? Op sommige sites zijn ze helemaal lyrisch, full-frame met die specs en die zoeker voor zo'n prijs, hier lijkt het een beetje mat? Waar is het grote a850 topic ofzo?

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Jiriki schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 16:26:

Vreemd eigenlijk dat er niet meer over de a850 te horen is, bijvoorbeeld hier? Op sommige sites zijn ze helemaal lyrisch, full-frame met die specs en die zoeker voor zo'n prijs, hier lijkt het een beetje mat? Waar is het grote a850 topic ofzo?
Misschien komt dat omdat er relatief nog maar weinig Sony FF fotografen zijn hier op tweakers ivm Canon en Nikon, dus de focus hier zal vooral liggen op de APS-c camera's

prijzen bij konijnenberg:
A500: vanaf 657 euro
A550: vanaf 746 euro
en de A850: vanaf 1943 euro

1-ste 2 met 18-55 lens 12 à 13 euro duurder.

[ Voor 3% gewijzigd door ikmattie op 01-09-2009 18:05 ]

Mijn Flickr; Sony A7iii

Jiriki schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 16:26:
Tsja ik geloof dat het budget hier over het algemeen iets kleiner is. Die A850 is nu nog steeds 2x de prijs van m'n complete set (KM5D + kitlens + 70-210 f/3.5-4.5 +50 f/1.8 + Sony 36 flitser).

Niet dat een A850 of A900 me geen fijne body lijkt. De zoeker is idd verslavend groot en helder (die van de A850 is wel iets kleiner) en de ergonomie erg prettig. Dan hebben we het dus nog niet over het oplossend vermogen (waar ik helaas niks mee doe) en dynamisch bereik.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• jejeh
ach we zijn wat bescheidener mischien,straks lopen we lekker met een FF [ a850 ] rond die 1400 kost
wie doet je wat :*)
voor 700 euro koop je dan nog een fatsoenlijke video kamera en je hebt hetzelfde als een canon 5dmk2. 700 +1400 is ongeveer de prijs van een canon 5dmk2
just my 2 cents

[ Voor 87% gewijzigd door jejeh op 03-09-2009 21:45 ]

jejeh schreef op donderdag 03 september 2009 @ 21:36:
ach we zijn wat bescheidener mischien,straks lopen we lekker met een FF [ a850 ] rond die 1400 kost
wie doet je wat :*)
voor 700 euro koop je dan nog een fatsoenlijke video kamera en je hebt hetzelfde als een canon 5dmk2. 700 +1400 is ongeveer de prijs van een canon 5dmk2
just my 2 cents
Pfoe, wat ben je bescheiden...

Verwijderd

jejeh schreef op donderdag 03 september 2009 @ 21:36:
just my 2 cents
Waar haal je die dan?
En daarbij is het maar de vraag of je dat werkelijk wilt. Filmen met een 5dII geeft natuurlijk meerdere voordelen met zich mee waaronder het gebruik van je eigen objectieven. De onwijs dikke DoF (voorbeeldjes genoeg van te vinden) Maar goed ieder zijn ding natuurlijk.
Lees anders eens de niet nerd review van Gerard over de filmmodus van de 5d2.
Wil je een betaalbare FF neem dan een goede tweedehandse 5d1 die van de hand wordt gedaan door mensen die overstappen op de 2.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2009 22:47 ]

• ikmattie
Uiteraard zullen de Sony tegenhangers de keuzes van Sony wat vreemd vinden
(bv geen HD video)
maar ik vind dat Sony het in de 3 1/2 jaar dat ze zich nu op de DSLR markt begeven het niet slecht heeft gedaan, ze hadden natuurlijk de erfenis van Minolta, welke geen slechte is.
Maar, een jaar of 3 geleden dacht iedereen dat het gedaan was met Sony, alleen een A100 en een A700 in de line-up (en die laatste kreeg in het begin (voor de laatste firmware) ook nog eens een hoop kritiek vooral vanwege de ruis) en geen echte plannen voor de toekomst, iedereen was bang dat de Minolta mount een stille dood zou sterven.
Nu, 3 jaar later, is Sony een serieuze speler geworden op de DSLR markt, goed, Canon en Nikon zijn, vooral vanwege hun grote schare fanboys nog steeds nr 1 en 2, maar wat ik merk in mijn omgeving is dat veel instappers voor Sony kiezen (en ze worden in de winkel vaak zelfs gepushed richting Sony), dit zijn toch de mensen die straks bij vervanging van de body ook voor Sony zullen (moeten) kiezen.
Intussen heeft Sony een erg mooie line-up met 2 FF body's voor prijzen en specs die er niet om liegen, en moet er eigenlijk alleen nog een mooie vervanger voor de A700 tussenin komen (met HD-video?) en misschien nog bv een A130 ofzo en dan is de line-up echt compleet, elk jaar een paar body's upgraden en de DSLR tak van Sony staat als een huis.

[ Voor 4% gewijzigd door ikmattie op 03-09-2009 23:35 ]

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
begin 2010 is de 850 op dat prijsnivo.
hoe je het ook went of keert ,het is een goede move van sony om een FF op de markt te zetten met zo,n prijskaartje.
ik volg het canon en nikon gebeuren en vind de 7d een mooi apparaat ,tis toch mooi dat er een spelertje bij is gekomen om de zaak wat levendiger te houden.

een groot gevaar voor canon en nikon kan zijn dat ze het te duur gaan maken.
kijk naar general motors/ford enzo.
opel altijd nr1 geweest en hier sluiten de opel garages en gaan op de fles.
waarom? te duur voor de gewone man.
kijk naar de specs van de a550,voor dat geld een dijk van een camera,daar kan geen canicon op dit moment aan tippen.
het ruisverhaal is verleden tijd en wordt nog beter in de toekomst

[ Voor 31% gewijzigd door jejeh op 04-09-2009 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:11
ikmattie schreef op donderdag 03 september 2009 @ 23:34:
Uiteraard zullen de Sony tegenhangers de keuzes van Sony wat vreemd vinden
(bv geen HD video)
maar ik vind dat Sony het in de 3 1/2 jaar dat ze zich nu op de DSLR markt begeven het niet slecht heeft gedaan, ze hadden natuurlijk de erfenis van Minolta, welke geen slechte is.
Maar, een jaar of 3 geleden dacht iedereen dat het gedaan was met Sony, alleen een A100 en een A700 in de line-up (en die laatste kreeg in het begin (voor de laatste firmware) ook nog eens een hoop kritiek vooral vanwege de ruis) en geen echte plannen voor de toekomst, iedereen was bang dat de Minolta mount een stille dood zou sterven.
Nu, 3 jaar later, is Sony een serieuze speler geworden op de DSLR markt, goed, Canon en Nikon zijn, vooral vanwege hun grote schare fanboys nog steeds nr 1 en 2, maar wat ik merk in mijn omgeving is dat veel instappers voor Sony kiezen (en ze worden in de winkel vaak zelfs gepushed richting Sony), dit zijn toch de mensen die straks bij vervanging van de body ook voor Sony zullen (moeten) kiezen.
Intussen heeft Sony een erg mooie line-up met 2 FF body's voor prijzen en specs die er niet om liegen, en moet er eigenlijk alleen nog een mooie vervanger voor de A700 tussenin komen (met HD-video?) en misschien nog bv een A130 ofzo en dan is de line-up echt compleet, elk jaar een paar body's upgraden en de DSLR tak van Sony staat als een huis.
Het grootste probleem van Sony zijn de lenzen, en dan vooral het gebrek eraan.
Sony heeft een aantal leuke instap lenzen, en een aantal erg mooie pro lenzen, maar er zit (nog) niets tussen. Een leuke 70-200/4 bijvoorbeeld, of een tegenhanger van de Tamron 17-50/2.8 De nieuwe 50/1.8 zit ook nog niet op het prijs niveau van een Canon of Nikon versie, en is daarnaast ontworpen voor APS-C camera's.

Sony heeft zo ongeveer de meeste brede dSLR lineup van elke fabrikant, en de minste lenzen ervoor, dat is erg jammer. Ikzelf heb een tamron 17-50/2.8 en een sigma 70-200/2.8 moeten halen, bij gebrek aan vergelijkbare (en betaalbare) versies van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Wolfensteijn schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 08:21:
[...]

Sony heeft zo ongeveer de meeste brede dSLR lineup van elke fabrikant, en de minste lenzen ervoor, dat is erg jammer. Ikzelf heb een tamron 17-50/2.8 en een sigma 70-200/2.8 moeten halen, bij gebrek aan vergelijkbare (en betaalbare) versies van Sony.
idd daar heb je zeker gelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
Wolfensteijn schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 08:21:
Ikzelf heb een tamron 17-50/2.8 en een sigma 70-200/2.8 moeten halen, bij gebrek aan vergelijkbare (en betaalbare) versies van Sony.
Tja, glas is nu eenmaal duur en dat zal voorlopig niet veranderen ben ik bang. Het is al anders dan een jaar of wat geleden, de 70-200 van Sony is nu €1475, de Canon €1439 en de Nikon €1748. Als je dan nog bedenkt dat de Sony de beste van de drie is, is dat niet eens zo gek.

Als je dan voor €670 de Sigma variant hebt, is er toch best wat keuze. Hoewel wat meer midrange objectieven van Sony best welkom zijn, is daar ook al veel concurrentie van Sigma en Tamron dus ik begrijp de keuze best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jejeh schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 07:44:
[...]

begin 2010 is de 850 op dat prijsnivo.
hoe je het ook went of keert ,het is een goede move van sony om een FF op de markt te zetten met zo,n prijskaartje.
Maar om ze dan gelijk de gedoodverfde marktwinnaars te maken... mwah, neuh. Er is meer dan alleen de consumentenmarkt, en daar zit hem wel de kneep tot nog toe. Sony richt zich enorm op wat (enthousiaste) consumenten willen, maar de pro-markt is nog een ondergeschoven kindje. Weetikhoeveel consumer-standaard-zooms, maar echt goede unieke lenzen die het platform voor pro's uniek moet maken, blijven uit. Idem voor de body's, de A900 is _de_ body van sony, maar ondertussen presteert dat ding niet beter dan de 5DII. Tel daar een ontzettend goede support van Canon bij op (en dan bedoel ik niet alleen CPS, maar ook dingen als support op sport-evenementen etc.) en sony heeft een veel langere weg te gaan dan jij nu schetst of wat in de eerste instantie lijkt. De basis-producten zoals A350's en A850's maken kan sony wel, maar de dingen waar Nikon en Canon _ook_ in uitblinken zijn de topproducten. Denk aan een 1D(s) of D3(x), of D300s/7D.

Aan de andere kant was het Canon die als eerste een betaalbare dSLR (D60) en later FF-dSLR op de markt heeft gezet, en daar redelijk populair mee is geworden, dus het kan wel. Maar ik vraag me af of sony niet wat te laat is, maar er is zeker een markt voor een ~1300 euro FF-dSLR... :)
ik volg het canon en nikon gebeuren en vind de 7d een mooi apparaat ,tis toch mooi dat er een spelertje bij is gekomen om de zaak wat levendiger te houden.
Concurrentie is altijd goed, daarom mag sony van mij lekker doorgaan met dit soort dingen hoor :) Concurrentie zorgt er voor de consument alleen maar voor dat prijzen dalen en er technologisch vooruitgang geboekt wordt. Dat zie je bij Canon nu ook, een 7D met een fijne AF-unit op een cropsensor. Ik denk dat als de druk van de D300(s) er niet was geweest, we daar veel langer op hadden moeten wachten, want dan was de enige concurrentie die Canon had gehad, haar eigen concurrentie geweest, en die houden ze dan kunstmatig _veel_ lager, zodat ze minder R&D in 'nieuwe' body's hoeven te stoppen. Check daarvoor ook maar de minimale wijzigingen in de 10D-> 20D -> 30D cyclus, en de relatief grotere sprongen die er in de 40D, 50D en 7D gemaakt worden.

Maar nogmaals; je gilt veel te veel dat sony het 'wel even zal doen', en dat betwijfel ik ten zeerste. Want waarom heeft Nikon het dan niet al lang 'even gedaan'?
een groot gevaar voor canon en nikon kan zijn dat ze het te duur gaan maken.
Te duur? Je bedoeld dat ze hun body's niet tegen kostprijs weggeven? En daarbij, als ik een 450D en een A350 naast elkaar zet, zie ik maar weinig redenen om de A350 te willen, spec-wise wat betreft de body _en_ platform-wise. Idem voor de A700 en de 40D/50D...
kijk naar general motors/ford enzo.
opel altijd nr1 geweest en hier sluiten de opel garages en gaan op de fles.
waarom? te duur voor de gewone man.
Je vergelijking met auto's loopt volledig mank. Als ik morgen een andere auto koop, schop ik deze naar marktplaats of de schroot, en ben ik van het ding af. Ik heb dan niet nog een volledige garage met onderdelen en accesoires liggen. Bij een camera werkt dat anders, _als_ je je oude body al verkoopt (veel mensen houden hun spul als backup/2e body) heb je nog een tas vol met lenzen, flitsers en andere meuk die platform specifiek is.
kijk naar de specs van de a550,voor dat geld een dijk van een camera,daar kan geen canicon op dit moment aan tippen.
Ik kijk naar de specs, maar ik zie weinig wat dat ding nou veel bijzonderder maakt dan een D90 of 50D...
het ruisverhaal is verleden tijd en wordt nog beter in de toekomst
Het ruisverhaal verleden tijd? Als er een sensor is die me van begin af aan al niet kan behagen is het de A900-sensor... Dat Nikon dat ding in de D3Xs propt snap ik zodoende ook echt niet. Zet de A900 eens naast een 5DII, of de A700 naast een 40D/50D/D300? Ik denk dat je iets teveel oogkleppen op hebt.
Jiriki schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:46:
[...]

Tja, glas is nu eenmaal duur en dat zal voorlopig niet veranderen ben ik bang. Het is al anders dan een jaar of wat geleden, de 70-200 van Sony is nu €1475, de Canon €1439 en de Nikon €1748. Als je dan nog bedenkt dat de Sony de beste van de drie is, is dat niet eens zo gek.
Daar zie ik graag bronnen van. En dan dus; de lens op dezelfde body (adapterd) getest tegen die andere twee. En waar is jegens de Canon het voordeel van in-body stabilisatie? Dat zou je toch terug moeten zien in de prijs van het glas? Want als je ongestabiliseerde 70-200's wilt vergelijken, kun je ook de non-IS van Canon pakken. En dan ineens vind ik die sony-prijs best aan de hoge kant. Mede omdat op de langere focal lengths in-lens IS de voorkeur heeft boven in-body IS.
Als je dan voor €670 de Sigma variant hebt, is er toch best wat keuze. Hoewel wat meer midrange objectieven van Sony best welkom zijn, is daar ook al veel concurrentie van Sigma en Tamron dus ik begrijp de keuze best.
De sigma zie ik niet graag als een alternatief, daarvoor heeft dat ding echt teveel issues. Optisch zijn de merk-eigen lenzen ook wel een STUK beter...

[ Voor 10% gewijzigd door Henk op 04-09-2009 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
@henk.

ik denk dat jij te weinig weet van de sony,s en de prijzen.
een 550 kost bijna niks over een paar maanden.
die cam veegt de 700/900 serie weg als het op ruis aan komt.
de 550 kost pak um beet 500 euri rond de kerst,begin maar met vergelijken.
en de 550 isl beter met ruis dan de 7d,nee het ruis verhaal is verleden tijd.

de nikon d5000 wordt in prijs verlaagd vanaf 1-9,rarara hoe zou dat komen ?

[ Voor 10% gewijzigd door jejeh op 04-09-2009 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jejeh schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:03:
@henk.

Ik heb geen glazen bol, dus ik weet en vergelijk enkel wat ik nu in de pricewatch en shops zie, en daaruit komen bovenstaande conclusies. Jij beredeneert zo'n beetje alles vanuit een profetie die je zelf opmaakt, en dat doe ik dus ook vrolijk af als bullshit, tenzij je met goed onderbouwde bronnen komt.
Dus de A550 crop-sensor presteert beter dan de A900 FF sensor? Damn, dan is die wel erg slecht. En ik beredeneer het dan vanuit resultaten, dus afdrukken (20x30 ofzo) en resized web-formaten, niet per-pixel. Dat zijn onzinvergelijkingen.
Weer die glazen bol. De 40D kost(te) ook rond de 500 euro, de 50D gaat dat ook wel weer kosten. Maar wanneer en hoe, dat weet niemand. Wederom bullshit dus, of geen argument omdat ik net zo hard kan claimen dat de concurrentie meedaalt in prijs.
en de 550 is al beter met ruis dan de 7d,nee het ruis verhaal is verleden tijd.
Jij hebt productie-samples van de 7D? En je beredeneert wederom vanuit dezelfde hoeveelheid pixels, dus eventueel geresizede platen of afdrukken op bijvoorbeeld 20x30?

Je onderbouwingen zijn echt dramatisch... En nu focus je je puur op de A550 wat maar een klein stukje is van de hele discussie, de rest van mijn argumenten ga je kennelijk stilzwijgend mee akkoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
die 900 sensor is prima,op iso 100 is alleen de d3x beter.
makkelijk om steeds de slechtere dingen aan te halen.
ik zit wat wat dichter bij het vuur,laten we het zo maar uitleggen.
je kan toch ook wel redelijk inzien dat een cam die pas twee weken op de markt is ,na een tijdje een paar honderd gaat zakken

en dat de sony fanboys nu de canon boys uit lachen ivm de ruis,vind ik geweldig.
lijkt mij dat je je niet echt hebt verdiept in het ruis verhaal van sony en daar steeds op terug komt.
het is voltooid verleden tijd.

[ Voor 5% gewijzigd door jejeh op 04-09-2009 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jejeh schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:18:
die 900 sensor is prima,op iso 100 is alleen de d3x beter.
Jammer dat ze de sensor delen :P
makkelijk om steeds de slechtere dingen aan te halen.
Niks slechte dingen aanhalen, ik pak de topproducten en geef aan waarom ze tov Canon/Nikon nog een lange weg te gaan hebben. Zou er een A1100 zijn met een betere sensor en monster-AF, zou je mij daarover alleen maar lovend horen. En bovenstaande is weer geen ontkrachting van hetgeen wat ik zeg, enkel een dooddoener. Dat is geen discussieren, en je punt er mee maken lukt al helemaal niet.
ik zit wat wat dichter bij het vuur,laten we het zo maar uitleggen.
Dat is wederom een onderbouwing van niets, en ik neem je dus ook niet serieus. Je zingt in elk topic je Sony-folklore dat het een lieve lust is, over wat voor geweldige producten er allemaal wel niet gaan komen, terwijl ik het intussen nog steeds maar 'gewone' middenklassers vind, en niet meer concurrentie dan Nikon en Canon al voor elkaar deden.
je kan toch ook wel redelijk inzien dat een cam die pas twee weken op de markt is ,na een tijdje een paar honderd gaat zakken
Ow jawel, maar je kunt ook inzien dat een 50D gaat zakken bij de intro van een 7D. Net zoals de 40D deed bij de intro van de 50D. Maar het blijft glazen-bol-gelul, en ik kijk naar wat er NU is.
en dat de sony fanboys nu de canon boys uit lachen ivm de ruis,vind ik geweldig.
Waarom lach jij canon-gebruikers uit (de term fanboy mijd ik maar even, op het moment dat je dat gaat hanteren is eigenlijk enige vorm van objectiviteit uitgesloten)? Ik ben daarom btw ook geen fanboy, ik gebruik op het moment gewoon het systeem dat me het beste ligt. Maar als sony morgen met een gigantisch dikke line-up komt (1D-competitief dus) voor de helft van de prijs van Canon, zal ik de eerste zijn om dat spul in huis te halen.
lijkt mij dat je je niet echt hebt verdiept in het ruis verhaal van sony en daar steeds op terug komt.
het is voltooid verleden tijd.
En weer de onderbouwing van een kaasplank. Als ik al je voorspellingen en ononderbouwde argumenten weglaat uit je post en die ervoor, heb je eigenlijk niets gezegd. Wanneer denk je dat dat beargumenteren en beredeneren uit de realiteit in plaats van loze kreten en toekomst-visies, gaat lukken? Want dit schiet niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
jejeh schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:03:
@henk.

en de 550 isl beter met ruis dan de 7d,nee het ruis verhaal is verleden tijd.

de nikon d5000 wordt in prijs verlaagd vanaf 1-9,rarara hoe zou dat komen ?
Nou nou,
wat een statements zo op de vrijdagmiddag....
Laten we eerst de reviews en gebruikerservaringen even afwachten voor we dit soort uitspraken doen...

de A550 voor 500 euro? dat lijkt me erg sterk, zeker in die korte tijd.

Ik ben het wel met je eens dat Canon-Nikon aanhangers altijd alleen de negatieve dingen aanhalen van de nieuwe Sony camera's, alsof ze hun heilige graal moeten beschermen.
Ik hoor hier weinig positiefs over de nieuwe cams vanuit die hoek, bv de A550.
- introductieprijs van ongeveer 750 euro (A550)
- in camera HDR
- eerste tests laten zien dat de high ISO shots indrukwekkend zijn
- een schijnbaar erg bruikbare facedetection en smile detection (het lijkt mij persoonlijk iets wat ik nooit zal gaan gebruiken, maar Sony richt zich op dit moment op mensen die van de compact naar de DSLR markt overstappen)

etc

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
idd ,ik moet maar leren om niet zo snel te happen.

http://www.camerapricebus...Alpha_A380_Body_graph.png

200 britse pondjes eraf in twee maanden.
nou dan zit je snel op 500 als de introductie prijs 750 is van de 550

[ Voor 4% gewijzigd door jejeh op 04-09-2009 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
Henk, ik weet niet of jij ook een van de mensen bent die op het dpreview Sony forum steeds komt vertellen hoeveel beter Canon wel niet is, maar misschien is dat meer op z'n plek in het Canon forum. Wees gewoon blij dat de 5D2 er is dankzij de a900, en de prijs ook. Laat daarna de rest gewoon in zijn waarde.

Voor de mensen die wel geïnteresseerd zijn in Sony spiegelreflex, mijn fotograaf zegt de a850 begin oktober binnen te krijgen dus dat valt me wel mee. Hij dacht dat dan ook de a500 en a550 binnen zouden komen, voor als je daar op wacht.

Wat ook wel interessant was, hij had ook gehoord dat er dit jaar nog een opvolger van de a700 zou komen, maar hij vroeg zich nu af of dat de a550 was en dat denk ik dus niet.

Edit: de introductieprijs van de a550 is €850, verwacht een eindprijs van ongeveer 2/3 hiervan. Hetzelfde voor de a500 vanaf €750 en de a850 vanaf €1999 trouwens.

[ Voor 10% gewijzigd door Jiriki op 04-09-2009 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jiriki schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 14:03:
Henk, ik weet niet of jij ook een van de mensen bent die op het dpreview Sony forum steeds komt vertellen hoeveel beter Canon wel niet is, maar misschien is dat meer op z'n plek in het Canon forum. Wees gewoon blij dat de 5D2 er is dankzij de a900, en de prijs ook. Laat daarna de rest gewoon in zijn waarde.
Euhm... misschien moet je even wat quotes van je 'collega' jehjeh opzoeken, en snap je dan dat ik er een keer op inhaak. Dat het in dit topic gebeurt is puur toeval.

Verder heb ik niets met de forums van dpreview (veel te hysterische lui allemaal die alles geloven) en heb ik ook helemaal geen zin om te vertellen dat Canon/Nikon/Sony/whatever beter is, ik hou alleen ook niet van die bullshit andersom. Elke keer die toekomstverwachtingen dat dit of dat merk wel even van alles op zijn grondvesten gaat doen schudden... Leuk, maar we zien het dan wel als het zover is. En dat geldt imho voor alle merken. Canon doet het niet omdat ze de grootsten zijn, Sony richt zich op op het moment op de consumentenmarkt, pentax kan het simpelweg niet en olympus is een te apart systeem. Het enige merk waar we wat dat betreft echt stevige vooruitgang van mogen verwachten is Nikon, die hebben de techniek en zijn er op gebrand om Canon weer in te halen. En met die inhaalslag ook erg lekker op weg, alleen vind ik de prijs van het glas (en het assortiment heeft wat gaten) soms nog wat twijfelachtig.

Maar ik zeg evengoed dat het fijn is dat Sony doet (A850 launch) wat Canon niet doet (5DI aanhouden), om maar een voorbeeld te geven. En dat is voor mij fijn omdat de andere merken dan misschien ook eens aan goedkopere FF-dSLR's gaan denken, of hun duurdere modellen met meer features uit moeten rusten. Nogmaals, concurrentie is goed, en ik schiet er niets mee op als Canon de grootste en enige aan de top blijft ;) Met name de concurrentie van Nikon doet veel goed, en ik hoop dat Sony daar ook nog wat in kan gaan betekenen in de toekomst.

[ Voor 8% gewijzigd door Henk op 04-09-2009 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-10 21:05
Iemand al A700 vs A550/500 foto's gezien?
Ben ik wel heel benieuwd naar, maar kan helaas niets vinden.

En kunnen we elkaar iets waardiger behandelen, ik wijs niet en wil ook zeker geen reactie, maar doe eens lekker frisjes...

[ Voor 40% gewijzigd door Vandread op 04-09-2009 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
hehehe toch nog even natrappen henk :P
maargoed het gat wordt kleiner,de markt wordt leuker.
eind goed al goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
jejeh schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 14:01:
idd ,ik moet maar leren om niet zo snel te happen.

http://www.camerapricebus...Alpha_A380_Body_graph.png

200 britse pondjes eraf in twee maanden.
nou dan zit je snel op 500 als de introductie prijs 750 is van de 550
Dat zou betekenen dat Sony 5 camera's heeft <500 euro, zijn dat er niet erg veel.

Als het zo is hoef ik in ieder geval geen kerstcadeau meer te verzinnen...

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Vandread schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 14:14:
in welk opzicht ? ruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jejeh schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 14:16:
hehehe toch nog even natrappen henk :P
Heeft niets met natrappen te maken, puur een verduidelijking.
maargoed het gat wordt kleiner,de markt wordt leuker.
eind goed al goed.
Amen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
ikmattie schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 14:16:
[...]

Dat zou betekenen dat Sony 5 camera's heeft <500 euro, zijn dat er niet erg veel.
idd ,dat zal de consument een zorg zijn.
cannibaliseren van de markt noemen ze dat 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ok, ik ga hier vast negatieve reacties op krijgen maar jejeh, is het mogelijk om iets te doen aan je schrijfstijl? Ik vind het erg lastig leesbaar. Het zijn allemaal erg korte zinnen en van hoofdletters heb je nog nooit gehoord geloof ik. Ook de interpunctie staat vaak erg raar. Normaal zou ik er niet zo snel over beginnen maar het sneeuwt je boodschap nogal onder.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Vandread schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 14:14:
hieronder dus

[ Voor 52% gewijzigd door ikmattie op 04-09-2009 22:30 ]

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Mobyrick schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 14:21:
Ok, ik ga hier vast negatieve reacties op krijgen maar jejeh, is het mogelijk om iets te doen aan je schrijfstijl? Ik vind het erg lastig leesbaar. Het zijn allemaal erg korte zinnen en van hoofdletters heb je nog nooit gehoord geloof ik. Ook de interpunctie staat vaak erg raar. Normaal zou ik er niet zo snel over beginnen maar het sneeuwt je boodschap nogal onder.
ok is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
ik ben echt een leek qua ruis beoordelen,
maar ligt het nou aan mij of is de ruis bij de A500 gewoonweg super??
(super : als in weinig en mooi, niet storend)

[ Voor 10% gewijzigd door ikmattie op 04-09-2009 14:37 ]

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
idd een hele verbetering

http://www.artaphot.ch/ds...00-a700-a900-and-dynax-7d

Ietsie naar beneden scrollen,en je ziet duidelijk verbeteingen tov de 900en 700 alpha,s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-10 22:48

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Henk schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 12:56:
[...]

Maar om ze dan gelijk de gedoodverfde marktwinnaars te maken... mwah, neuh. Er is meer dan alleen de consumentenmarkt, en daar zit hem wel de kneep tot nog toe. Sony richt zich enorm op wat (enthousiaste) consumenten willen, maar de pro-markt is nog een ondergeschoven kindje. Weetikhoeveel consumer-standaard-zooms, maar echt goede unieke lenzen die het platform voor pro's uniek moet maken, blijven uit. Idem voor de body's, de A900 is _de_ body van sony, maar ondertussen presteert dat ding niet beter dan de 5DII. Tel daar een ontzettend goede support van Canon bij op (en dan bedoel ik niet alleen CPS, maar ook dingen als support op sport-evenementen etc.) en sony heeft een veel langere weg te gaan dan jij nu schetst of wat in de eerste instantie lijkt.
Het is duidelijk dat Sony zich niet richt op sportfotografen. Sony heeft geen super snelle toestellen en ook geen kanonsgrote telezooms. Sportevenementen lijken me echter maar een klein deel van de promarkt. De meeste pro's doen trouwerijen, portretten, kleine evenementen, productfotografie of vermaken zich met eigen projecten. Dan staat Canon niet om de hoek met een busje om support te leveren. Sony heeft de Professional Alpha Service voor pro's waarmee je een vervangende A900 + Zeis 24-70 krijgt bij reparaties die langer duren dan een dag en de camera eens per jaar een controle- en schoonmaakbeurt krijgt. Ik weet niet hoe goed de ondersteuning van Sony. Binnen het bedrijf is er ruimschoots ervaring met het opzetten van zo'n dienst. Canongebruikers denken bij Sony enkel aan consumentenelektronica en vergeten bijv. de professionele videocamera's en broadcastapparatuur van het bedrijf.

Mocht Sony ooit wat willen betekenen voor de toppers onder de professionele sportfotografen dan moeten ze er alleen maar voor zorgen dat die broadcastsupportjongens ook wat met dslr's kunnen.

Je kunt niet van een Canongebruiker verwachten dat hij zich voelt aangetrokken tot de producten van een andere fabrikant. Toch zijn er pro's overgestapt op het Alpha-platform vanwege de kwaliteiten van de A900 en het Zeiss-glas van Sony.

Ik ben buitengewoon tevreden met de prestaties van mijn A900. Het is snelle en ergonomische camera waar goed over nagedacht is. Die zie je ook terug in o.a. de ergonomie en mogelijkheden van de grip en de flitser. Low light fotografie doe ik nauwelijks dus het wat hogere ruisniveau bij een hoge lichtgevoeligheid kan me weinig boeien. Het dynamische bereik, de kleurweergave en het oplossend vermogen van de sensor in de A900 zijn zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Waar ik nieuwsgierig naar ben is het grote verschil in ruiskwaliteit tussen de a700 en de a500. Tenminste, wat ik tot nu toe van een paar samples heb gezien. Vooral omdat ze beide (in basis) dezelfde sensor (Exmor 12mp) lijken te hebben. Dus zou Sony hardware matig iets aangepast hebben, of is het puur een software oplossing? Indien het laatste, gaan ze een nieuwe firmware uitbrengen voor de a700 om dezelfde ruis kwaliteit op die camera voor elkaar te krijgen.

Het zal wel niet, maar die a500 lijkt voor high ISO nu al een betere camera te zijn dan de a700 ooit is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-11-2017

Tyno

Wegenbouwer

Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 22:38:
[...]
Wil je een betaalbare FF neem dan een goede tweedehandse 5d1 die van de hand wordt gedaan door mensen die overstappen op de 2.
Ik zit wel met een half oog naar een tweedehands canon 5d1 te kijken, maar weet je wat het probleem is. Ik kan wel 1000 euro en meer gaan betalen voor een mooie camera. Maar dan heb ik verder niets, geen lenzen en toebehoren. En op een full frame camera ga je geen budget glas doen, dan heb je L glas nodig wat ook weer prijzig is. Op marktplaats staat momenteel een 5D1 met 17-40 voor 1100 euro, maar als je dan ook nog een 24-105 en 70-200 (of 70-300) wilt dan ben je minsten nog eens 1200 euro kwijt.

Terwijl als ik de nieuwe A850 koop dan ik al mijn huidige lenzen (waaronder 70-300G, sigma 70-200 en nog een aantal mooie Minolta primes) kan blijven gebruiken. Zelf mijn APS-C lenzen kun je met een beperkte resolutie blijven gebruiken. En ik kan zelfs de accu's van de A700 is de A850/A900 blijven gebruiken.

Ik denk dat de overstap naar een FF van een "ander merk", voor de meeste mensen kosten technische niet aantrekkelijk is, vooral als je al een aantal beter lenzen van je "eigen merk" hebt.

[ Voor 2% gewijzigd door Tyno op 04-09-2009 17:23 . Reden: kleine toevoeging ]

Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEPEM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-10 18:35
Wolfensteijn schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 17:06:
Waar ik nieuwsgierig naar ben is het grote verschil in ruiskwaliteit tussen de a700 en de a500. Tenminste, wat ik tot nu toe van een paar samples heb gezien. Vooral omdat ze beide (in basis) dezelfde sensor (Exmor 12mp) lijken te hebben. Dus zou Sony hardware matig iets aangepast hebben, of is het puur een software oplossing? Indien het laatste, gaan ze een nieuwe firmware uitbrengen voor de a700 om dezelfde ruis kwaliteit op die camera voor elkaar te krijgen.

Het zal wel niet, maar die a500 lijkt voor high ISO nu al een betere camera te zijn dan de a700 ooit is geweest.
De A500/550 hebben de Exmor R. In de beschrijvingen vind je dit niet terug, maar het is wel degelijk de nieuwe sensor.
Als ik dan in mijn glazen bol kijk, zou het fijn zijn als ze deze sensor ook gaan toepassen in de opvolger van de A700. Misschien ook een nieuwe versie voor FF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wolfensteijn schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 17:06:
tsja 2 mogenlijk heden
Of stiekem toch een andere sensor, of een bak met rekenkracht om aan NR te besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
JEPEM schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 17:38:
Misschien ook een nieuwe versie voor FF?
Zou kunnen, er gaan al langer geruchten over een nieuwe a950 volgend jaar. Dat is wel snel, maar als het alleen om de sensor en wat kleine updates gaat, dan zijn de kosten voor Sony natuurlijk nogal te overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

jejeh schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 14:40:
idd een hele verbetering

http://www.artaphot.ch/ds...00-a700-a900-and-dynax-7d

Ietsie naar beneden scrollen,en je ziet duidelijk verbeteingen tov de 900en 700 alpha,s.
Dat is iets waar consumenten iets aan hebben, betere ruis verhouding ;)

Betere plaatjes schieten van kinderen en sport. Exmor is schijnbaar zeker een capabel iets.

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Seauw... doe je net je 300 voor een 700 inruilen zie je die plaatjes :P wat een verschil, maar zou toch een andere test zien, andere lens, hij schrijft ook "AF problems with A700" oid...
Jammer van de ergonomie en de toch iets te veel gerichtheid op beginners.
Even wachten op een A750 oid.....

[ Voor 19% gewijzigd door Vandread op 04-09-2009 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

martijn_tje schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 18:13:
Of stiekem toch een andere sensor, of een bak met rekenkracht om aan NR te besteden.
Ruis is ruis en geen hoeveelheid rekenkracht gaat daar ooit iets aan veranderen. NR van het soort wat je in CSI ziet bestaat eenvoudigweg niet.

Van de andere kant kan een jaar ervaring met een sensor een hoop inzicht opleveren in de bronnen van ruis en mogelijkheden in hoe die weg te nemen. Ik heb me ooit eens intensief beziggehouden met het ontwerp van een versterker en in de jaren dat ik met dat ontwerp bezig ben geweest heb ik een hoop geleerd over hoe effectief iteratief verbeteren kan zijn. Jaren later (ja, ik ben een GoT-bejaarde) kwam ik bij een stel programmeurs op de kamer als systeembeheerder te werken. Die jongens moesten video transcoden. Een jaar iteratief verbeteren van hun code leverde enorme winst op. Tijd om te converteren van $bestand ging van een uur naar een paar minuten.

Zelfs minimale wijzigingen aan de sensor kunnen al leuke resultaten opleveren, en zeker als je 2-3 jaar aan bestaand silicium mag sleutelen.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Ik zag net in mijn glazenbol dat sony met een paar teletoeters en een sportcam uitkomt voor het wk 2010.
Sony is namelijk hoofdsponsor van dit evenemt en wil dit gebruiken om de nieuwe cam in de markt te zetten met de exmor r sensor.
De aktie twilight footbal is daar al een voorbeeld van.

http://www.sony.nl/hub/digital-imaging

[ Voor 3% gewijzigd door jejeh op 05-09-2009 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
burne schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 01:02:
[...]

Ruis is ruis en geen hoeveelheid rekenkracht gaat daar ooit iets aan veranderen. NR van het soort wat je in CSI ziet bestaat eenvoudigweg niet.
Van de andere kant als je ziet wat je van een eenvoudig NRed RAW kan maken in plaats van wat de NR en jpeg engine in camera er van bakken zet je toch ook wel aan het denken.

Nikon presteerd met de zelfde chips ook een comfortabele stop beter.
burne schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 01:02:
Zelfs minimale wijzigingen aan de sensor kunnen al leuke resultaten opleveren, en zeker als je 2-3 jaar aan bestaand silicium mag sleutelen.
En nog steeds presteerd een A230/330 niet echt je van het als het over de SN ratio of jpeg engine gaat. M'n oude KM doet het op beide vlakken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
Laatste verhaal uit Japan is dat de a500 en a550 inderdaad de Exmor-R sensor gebruiken, dus ik ben benieuwd hoe de productie camera's het gaan doen qua ruis. In de video hoek doen ze het natuurlijk heel goed, hopelijk vertaald dat zich ook naar still kwaliteit.

Ook leuk voor de mensen die zitten te wachten, voor het WK voetbal zouden ook de a750 en a950 van een Exmor-R moeten zijn voorzien, de eerste was er qua tijd wel klaar voor en de tweede om het gat met de a850 wat groter te maken. Wanneer is het WK eigenlijk precies, ik weet alleen 2010?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Dat de exmor r al in de 500/550 zit bewtijfel ik,de berichten hierover zijn wat vaag.
dxo labs schijnt wel bij de ontwikkeling van de 500/550 betrokken te zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-10 16:58
Ben eigenlijk pas een week bezig in de fotografie, leek me een leuke hobby. Heb een sony a200 gekocht met zo'n kitlensje erbij (DT 18-70mm, F3.8-5.6). Nu heb ik eergisteren 2ehands een Tamron (zie titel) lens gekocht, plus UV filter.

Buiten werkt deze prima, echter binnen bij normaal daglicht, in de Auto modus, zet hij me diafragma rond de 11, wat zorgt voor een te donkere foto. De enige manier om met deze lens binnen een fatsoenlijke foto te maken is om de camera op de M stand te zetten, en dan het diafragma verlagen.

Maar waarom doet de camera dit niet zelf? Is dit normaal? Want mijn kitlens doet het prima binnen, en om nou iedere keer van lens te gaan wisselen als ik eventjes binnen wat fotografeer of buiten, is ook zo'n gedoe.

Ik snap het niet echt, want hij heeft dezelfde diafragma als mijn kitlens 8)7

Alvast bedankt.

edit: Nomad:
Dit had een eigen topic, verplaatst naar deze thread

[ Voor 4% gewijzigd door Nomad op 06-09-2009 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-10 10:07

Mud.Starrr

I shoot people for money

SuperM schreef op zondag 06 september 2009 @ 13:27:
Ben eigenlijk pas een week bezig in de fotografie, leek me een leuke hobby. Heb een sony a200 gekocht met zo'n kitlensje erbij (DT 18-70mm, F3.8-5.6). Nu heb ik eergisteren 2ehands een Tamron (zie titel) lens gekocht, plus UV filter.

Buiten werkt deze prima, echter binnen bij normaal daglicht, in de Auto modus, zet hij me diafragma rond de 11, wat zorgt voor een te donkere foto. De enige manier om met deze lens binnen een fatsoenlijke foto te maken is om de camera op de M stand te zetten, en dan het diafragma verlagen.

Maar waarom doet de camera dit niet zelf? Is dit normaal? Want mijn kitlens doet het prima binnen, en om nou iedere keer van lens te gaan wisselen als ik eventjes binnen wat fotografeer of buiten, is ook zo'n gedoe.

Ik snap het niet echt, want hij heeft dezelfde diafragma als mijn kitlens 8)7

Alvast bedankt.

edit: Nomad:
Dit had een eigen topic, verplaatst naar deze thread
Zet er nog even bij om welke lens het gaat.
We kunnen de titel niet meer lezen omdat Nomad je topic in deze thread gevoegd heeft.
Maar normaal gezien moet de lens gewoon normaal werken.
Of je doet iets verkeerd, of er is iets aan de hand met je lens.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SuperM schreef op zondag 06 september 2009 @ 13:27:Maar waarom doet de camera dit niet zelf? Is dit normaal? Want mijn kitlens doet het prima binnen, en om nou iedere keer van lens te gaan wisselen als ik eventjes binnen wat fotografeer of buiten, is ook zo'n gedoe.
Normaal gesproken houden de Auto en P mode juist het wijdste diafragma, tenzij de sluitertijden erg snel worden.

Trouwens op de A mode kan je ook het diafragma forceren, maar dan met behoudt van lichtmeting dus dat werkt vaak prachtischer als de volledig handmatige M stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Iso 12800, A550:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2499/3897700126_ecd57f3ae6.jpg
klikbaar ;-)

[ Voor 7% gewijzigd door ikmattie op 09-09-2009 09:57 ]

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
ben ik abuis of zegt zo'n lekker wazig plaatje niet zo veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
Ik vind het anders een indrukwekkend plaatje. Het is misschien geen testkaart of zo, maar wel een praktijk voorbeeld van hoge ISO fotografie.

Bewegend object, persoon, veel details. De Munchen en Adidas logo's zijn behoorlijk scherp, de bal en de voetballer ook. De huidtinten zijn ook goed. Al met al een hele prestatie op 12.800 ISO.

Edit: Ter vergelijking een linkje naar de 500D op ISO 12.800. Zoveel camera's zijn er niet die zo hoog gaan :)

[ Voor 25% gewijzigd door Jiriki op 08-09-2009 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Potjandorie je kan er op klikken.... dat scheelt al aanzienlijk :P
Toch ben ik nog niet overtuigd van het nut van dergelijke iso waardes mits ruis echt onder controlle is, liever een lager behoorlijk iso level met minder ruis dan een hoger iso level met veel meer ruis, ISO... het nieuwe megapixel? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
wel mooi dat je gewoon op iso3200/ 6400 kan knallen en er een foto van 10*15 op je buro kan zetten.
no worries :>
zoals ik al eerder zei: het ruisverhaal is afgelopen bij sony.

[ Voor 35% gewijzigd door jejeh op 09-09-2009 09:43 ]

• Jiriki
Nog wat voorbeelden van de a550:
Hongaarse site
Poolse site

Ik ben toch wel onder de indruk, hopelijk komen ze binnenkort toch met meer nieuwe modellen (a750 / a950) met soortgelijke prestaties!

[Klaagmodus]
Leuk die high iso maar stelt een AF systeem met op alle buiten punten prehistorische lijnsensoren nog wel scherp in dergelijke lichtomstandigheden. (idem voor de framerate).

Als de buitenpunten net zo "bruikbaar" zijn als op bijvoorbeeld een A700 dan voldoen ze voormij niet. En heeft Sony dus nog steeds niks wat het grootste probleem van m'm KM 5D echt oplost.
[/Klaagmodus]

Maar in body IS blijf ik gewoon veel prettiger vinden dan de misschien iets wel effectievere maar minder direct ingebruik zijnde in lens variant.

Edit.
Wat het allemaal niet makkelijker maakt is dat ik dus een lichtsterke standaartzoom wil (1x-5x f/2.8) en een nieuwe body (daar wil ik niet al te lang mee wachten dus of een van de laatste A700's mee pikken of een A5x0 vrij snel na introdatum). Dus ~650 voor een body en ~350 voor de lens, m'n 50 f/1.7 gaat dan in de verkoop dus de schade bedraagt ongeveer 900 euro. (m'n 5D zou backup worden). Alleen 1 probleem en dat staat hier boven beschreven, AF!!!

Maar voor 900 euro kan je nog veel meer leuke dingen doen. Een Canon 40D zou m'n body frustratie's voor 90% oplossen (10% aftrek voor het ontbreken van IS)
2e hands Canon 40D ~550 daarbij komt om het vergelijkbaar te houden die zelfde tamron 17-50 a ~350. Omdat ik wat betreft tele er ook niet op achteruit wil gaan komt er ook een 2e hands Canon 70-200 f/4L ~450 bij. M'n minolta spul gaat in de verkoop en levert hopelijk 500 euro op. Totale schade 850 euro zeg voor het gemak 900 euro.

[ Voor 72% gewijzigd door martijn_tje op 12-09-2009 11:13 ]

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-10 22:11
Vrijdag in Hong Kong vliegveld geweest op een tussen stop.
Daar de A850 gezien was 14790 HKD Wat volgens de koers op het moment 1308 euro is. _/-\o_
De 900 hadden ze ook vroegen ze 23790 voor. 2103 euro

Heb een foto gemaakt maar helaas even geen plek om hem te uploaden.

De 500 en 550 hadden ze helaas nog niet anders had ik de 550 mee genomen.

[ Voor 22% gewijzigd door stunter op 12-09-2009 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

martijn_tje schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 02:36:
[Klaagmodus]
Leuk die high iso maar stelt een AF systeem met op alle buiten punten prehistorische lijnsensoren nog wel scherp in dergelijke lichtomstandigheden. (idem voor de framerate).

Als de buitenpunten net zo "bruikbaar" zijn als op bijvoorbeeld een A700 dan voldoen ze voormij niet. En heeft Sony dus nog steeds niks wat het grootste probleem van m'm KM 5D echt oplost.
[/Klaagmodus]

Maar in body IS blijf ik gewoon veel prettiger vinden dan de misschien iets wel effectievere maar minder direct ingebruik zijnde in lens variant.

Edit.
Wat het allemaal niet makkelijker maakt is dat ik dus een lichtsterke standaartzoom wil (1x-5x f/2.8) en een nieuwe body (daar wil ik niet al te lang mee wachten dus of een van de laatste A700's mee pikken of een A5x0 vrij snel na introdatum). Dus ~650 voor een body en ~350 voor de lens, m'n 50 f/1.7 gaat dan in de verkoop dus de schade bedraagt ongeveer 900 euro. (m'n 5D zou backup worden). Alleen 1 probleem en dat staat hier boven beschreven, AF!!!

Maar voor 900 euro kan je nog veel meer leuke dingen doen. Een Canon 40D zou m'n body frustratie's voor 90% oplossen (10% aftrek voor het ontbreken van IS)
2e hands Canon 40D ~550 daarbij komt om het vergelijkbaar te houden die zelfde tamron 17-50 a ~350. Omdat ik wat betreft tele er ook niet op achteruit wil gaan komt er ook een 2e hands Canon 70-200 f/4L ~450 bij. M'n minolta spul gaat in de verkoop en levert hopelijk 500 euro op. Totale schade 850 euro zeg voor het gemak 900 euro.
Heb je al eens uitgebreid met een 40D gewerkt?
Ik werk er mee op mijn werk, maar ik heb liever mijn Sony (nou heb ik wel een A900).
Zo geweldig vind ik het focus systeem ervan niet, en ik vind de handeling minder prettig dan de Sony.
Ik raad aan om er eens een een weekje te lenen/huren ofzo.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mud.Starrr schreef op zondag 13 september 2009 @ 02:44:
[...]

Heb je al eens uitgebreid met een 40D gewerkt?
Ik werk er mee op mijn werk, maar ik heb liever mijn Sony (nou heb ik wel een A900).
Zo geweldig vind ik het focus systeem ervan niet, en ik vind de handeling minder prettig dan de Sony.
Ik raad aan om er eens een een weekje te lenen/huren ofzo.
Tov een7D, A700 A850 of A900 is de handelijk van de 40D idd wat minder (van een Minolta 5D komende denk ik dat ik er wel aan zou kunnen wennen). Woensdag nog mee gespeeld Wat ronduit irritant is bij canon is de indeling van de AF modi (veelzeggende termen als Ai servo). De omstandigheden in de betreffende feesttent waren dusdanig dat bij m'n 5D ongeveer 1 op de 4 correct gescherpgesteld was (op de zij punten nog niet eens de helft daar van). De 40D deed net iets beter als 1 op de 2.

(combinatie van weinig licht, bewegend onderwerp en een tamelijk trage 50 f/1.7)

Het lastige is gewoon dat ik nu eigenlijk alle kanten op kan zonder dat het elkaar financieel iets uitmaakt. (daarnaast is een echt snel focusende 70-200/4 en een beaalbare 85 f/1.8 ook wel erg aantrekkelijk).

[ Voor 5% gewijzigd door martijn_tje op 13-09-2009 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
Nu heeft de 5D dan ook wel het traagste AF systeem van welke Minolta of Sony dan ook, dus wat dat betreft kun je er alleen maar op vooruit gaan.

Zelfs mijn analoge 7 is misschien wel drie keer zo snel, en ook gewoon met lijn sensoren, zo vreemd is dat niet. Blijkbaar was het aanpassen van de AF voor APS-C bij de 5D nog in de kinderschoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

martijn_tje schreef op zondag 13 september 2009 @ 13:24:
[...]

Tov een7D, A700 A850 of A900 is de handelijk van de 40D idd wat minder (van een Minolta 5D komende denk ik dat ik er wel aan zou kunnen wennen). Woensdag nog mee gespeeld Wat ronduit irritant is bij canon is de indeling van de AF modi (veelzeggende termen als Ai servo). De omstandigheden in de betreffende feesttent waren dusdanig dat bij m'n 5D ongeveer 1 op de 4 correct gescherpgesteld was (op de zij punten nog niet eens de helft daar van). De 40D deed net iets beter als 1 op de 2.

(combinatie van weinig licht, bewegend onderwerp en een tamelijk trage 50 f/1.7)

Het lastige is gewoon dat ik nu eigenlijk alle kanten op kan zonder dat het elkaar financieel iets uitmaakt. (daarnaast is een echt snel focusende 70-200/4 en een beaalbare 85 f/1.8 ook wel erg aantrekkelijk).
Ik heb met mijn A900 geen enkel probleem met scherpstellen.
Ik heb toevallig vrijdag nog een concert met zeer slechte lichtomstandigheden gefotografeerd met mijn 80-200G HS en 17-35G.
Er zitten misschien wat shots bij die niet helemaal scherp zijn, maar dat zijn er niet meer dan 1 op de 10.
En die lenzen zijn wel snel, maar echt niet de aller snelste die er zijn.
Met mijn 7D is het een heel ander verhaal, dat focus systeem is echt een drama in het donker.
Maar de A900 heeft ongeveer hetzelfde systeem als de A700 bijvoorbeeld.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:29

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Vanaf nu probeer ik mijzelf ook steeds voor te nemen om m'n externe flitser te gebruiken. Ik word niet goed van het gehunt en AF-flits in donkere omstandigheden.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
In het kader van de a750 geruchten, een overzicht van hoe het AF systeem er uit zou gaan zien:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qL7lcLlwycW6N28pkmJwxZhc/thumb.jpg

Misschien prettig voor martijn_tje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
PD2JK schreef op zondag 13 september 2009 @ 17:14:
Vanaf nu probeer ik mijzelf ook steeds voor te nemen om m'n externe flitser te gebruiken. Ik word niet goed van het gehunt en AF-flits in donkere omstandigheden.
Was een van mijn redenen om heel snel van A300 naar A700 over te stappen (a700 al veel beet gehad), kon ze gewoon naast elkaar vergelijken, door de laser? van de a700 istie ook vlotter volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mud.Starrr schreef op zondag 13 september 2009 @ 15:39:
Met mijn 7D is het een heel ander verhaal, dat focus systeem is echt een drama in het donker.
Maar de A900 heeft ongeveer hetzelfde systeem als de A700 bijvoorbeeld.
Het middelste punt van de A700 vind ik iniedergeval indrukwekkend, de motor is ook lekker snel, alleen de zijpunten (die ook sterk verbeterd zijn) hebben het toch nog steeds moeilijk bij tracking (al zouden de verborgen punten van de A900 daar bij moeten helpen)
Jiriki schreef op zondag 13 september 2009 @ 21:06:
In het kader van de a750 geruchten, een overzicht van hoe het AF systeem er uit zou gaan zien:

[afbeelding]

Misschien prettig voor martijn_tje :)
Ik zou er idd blij van worden ;) Helemaal als die lijnsensoren verborgen zijn en als ondersteuning bij tracking worden gebruikt (minder tussen puntjes dus sneller kiezen).

Als ik zou willen azijn pissen dan zou dat over die idiote diamant vorm gaan die iedere camera fabrikant tegenwoordig gebruikt; je mist dan focus punten op alle derde snijpunten. Wat mij betreft hoe verder versprijd over de hele zoeker hoe beter.

Maar dat betekend wel weer wachten en er meer geld tegenaan smijten. Maar ook behoudt van m'n flitser, AS en het hebben van een backup body.

[ Voor 5% gewijzigd door martijn_tje op 13-09-2009 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
Die ruitvorm is mij ook nooit helemaal duidelijk geworden. Mijn 7 heeft gewoon punten op de gulden snede snijpunten, zeg maar één derde vanaf alle kanten. Toen vonden mijn Canon en Nikon vrienden dat al vreemd maar het werkte geweldig.

Helaas is nu iedereen over naar die ruit vorm, misschien handig voor het tracken van bewegende objecten (sport)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren,

Afgelopen vrijdag is mijn lens kapot gegaan .Nu wil ik een nieuwe lens kopen maar ik weet niet wat ik moet doen. Ik zit te twijfelen aan een 2de hands Big Beercan voor 200e, een nieuwe Sigma DG 70-300 voor +-120e
of een tamron 70-300 ook voor 120e.

Ik fotografeer vooral vliegtuigen en treinen maar ik ga volgend jaar o.a. naar de 24h de Le mans.
De camera is de a200. Ik neig zelf eigenlijk een beetje naar de BB daar ik daar veel goede verhalen over gehoord heb. Als er nog andere suggesties zijn stel ze dan maar voor. Het budget is max 200e en het moet een lens zijn met minimaal xx-300mm.

Vriendelijke Groet,

Kevin Weerman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno

Tyno

Wegenbouwer

@rammstein_fan13

Ik ben zelf een grote fan van alle oude minolta lenzen (uit de Beercan serie), dus daarom adviseer ik (alhoewel ik met geen van de boven genoemde lenzen ervaring heb) om toch voor de Big Beercan te gaan. Gewoon omdat ik over deze lens goede verhalen hoor en het is gewoon minolta kwaliteit. Daarnaast hoor ik ook negatieve verhalen over de focus aandrijving van de sigma 70-300.

Toch zou ik nog een lens willen toevoegen aan het lijstje: de "gewone" beercan (70-210 F4). Zelf sta ik ook regelmatig langs de baan bij Schiphol (met mijn sigma 70-200 2.8 en de sony 70-300G) en ik merk dat je met een bereik van 70-200 ook goed uit de voeten kunt. Wanneer je langs de baan staat dan komen de vliegtuigen vanzelf langs, en voor een 747 is die 70mm nog te ver ingezoomd. Uit een analyse met Exposure Plot blijkt dat slechts 20% van mijn vliegtuigfoto's is genomen met 200 tot 300mm.

Een ander voordeel van de 70-210 F4 is dat deze lens een diafragma van F4 heeft over het gehele bereik. Om de actie vaste te leggen dan zijn sluitertijden van 1/300 tot 1/500 gewenst. Dit kun je bereiken door de iso waarde op te schroeven (wat ruis veroorzaakt) of je diafragma groter te maken, en dat kan perfect met deze lens.

Deze beercan kost rond de 150 euro, dus dat past mooi binnen je budget.

Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Doordat een beercan een fullframe lens is moet je de mm's x 1.5 doen (cropfactor)
Standaard beercan is dus 105 - 315, prima voor wat je wil doen, als is de zoom natuurlijk niet supervlot maar dat is die van de tamron's en sigma's ook niet volgens mij

[ Voor 37% gewijzigd door Vandread op 20-09-2009 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
de beercan en iedere andere lens blijft gewoon gelijk.
een 70-210 blijft een 70-210

Afbeeldingslocatie: http://www.photofacts.nl/fotografie/foto/crop_factor_1_vs_16.jpg

[ Voor 54% gewijzigd door jejeh op 20-09-2009 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno

Tyno

Wegenbouwer

Cropfactor heeft niets met de lens te maken, de cropfactor is afhankelijk van de camera. Het bereik wat op lens staat dat geeft de lens ook, deze waarde is enkel gebaseerd op 35 mm film (=fullframe). Zodra de lens op APS-C (A100 tot A700) dan moet je de cropfactor toe passen.

Als je nooit met FF werkt of hebt gewerkt, dan moet je je wat mij betreft van die cropfactor niets aantrekken. Ik denk als je aan de "beginnend" DSLR gebruiker vraag vanaf hoeveel mm je groothoek begin zal 90% zeggen dat dat vanaf 18 of 17 mm is. Slechts een enkeling zal zeggen 28mm met een verhaal over de cropfactor komen.
Vandread schreef op zondag 20 september 2009 @ 10:37:
als is de zoom natuurlijk niet supervlot maar dat is die van de tamron's en sigma's ook niet volgens mij
Naar mijn mening is een constant F4 lens al aardig vlot.

[ Voor 18% gewijzigd door Tyno op 20-09-2009 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
* Vandread ...leest wat meer....hoopt het nu wel te snappen :+
Veel te leren... en als je soms wat leest is het niet altijd waar ;( enfin we komen er wel.... some sunny day!

[ Voor 52% gewijzigd door Vandread op 20-09-2009 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Vandread
Waarschijnlijk bedoel je de focus en niet lichtsterkte (ook wel eens snelheid genoemd) of de zoom (wat er nu staat). De Beercan focust idd niet erg snel. Maar op de nieuwe Sony body's is het echt een stuk beter te doen als op de A100 of KM's (daar is het ding bagger traag). De lens profiteerd dus veel van een sterkere AF motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno

Tyno

Wegenbouwer

Die sterkte AF motor is voordeel maar ook een nadeel. Ik heb meerdere keren gehoord dat de focus aandrijving van oudere sigma 70-300 lenzen werd "overbelast" door sterke AF motoren van de sony body's. Voor de AF moter van de A700 is een hele sterke (en snelle).

@vandread
Door middel van dit soort forum's leer je een hele hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Vandread schreef op zondag 20 september 2009 @ 23:35:
* Vandread ...leest wat meer....hoopt het nu wel te snappen :+
Veel te leren... en als je soms wat leest is het niet altijd waar ;( enfin we komen er wel.... some sunny day!
Iets waar sommige mensen zich in vergissen.
Een zogenaamde crop-lens moet je net zo 'omrekenen' als een niet crop-lens.
Dat maakt verder niet uit, alleen kun je een crop-lens niet op FF gebruiken.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Mud.Starrr schreef op maandag 21 september 2009 @ 23:40:
[...]
Dat maakt verder niet uit, alleen kun je een crop-lens niet op FF gebruiken.
Bij Canon is het zo dat de crop lenzen (EF-S mount) fysiek niet passen op FF camera's (EF mount). Als je het toch probeert (en je krijgt de lens erop), dan zal je spiegel tegen de achterkant van de lens klappen, en gaat er bijna gegarandeerd wat stuk.

Bij Sony is de mount fysiek niet veranderd, dus een crop lens past ook op een FF camera. Bij de a900 (en de a850 vast ook wel) kan je de camera dan instellen om gebruik te maken van alleen het midden gedeelte van de sensor.

Het leuke nu is, dat bij een paar lenzen (ik kan eigenlijk alleen de Sony 18-70 zo bedenken) je alleen zwarte randen krijgt in het groothoek gedeelte van de lens. Zodra je inzoomt naar 24mm of 28mm verdwijnen de randjes en is het een 'fullframe' lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:44
Niet elke crop lens heeft dat.
De tamron 17-50 bijvoorbeeld houd evenveel zwarte randen op 17 als op 35 of 50mm.
( gewoon aanvulling op bovenstaande post)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Jiriki
De laatste geruchten klinken vrij nep, maar voor de volledigheid maar even de Sony A1r:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PvS8coIoyZqDpas7SPbI1KHj/thumb.jpg
Het zou natuurlijk wel grappig zijn, Sony Professional camera met een sensor uit de Sony Professional video hoek.

Alleen, WIndow 7? Nou ja, we zullen het zien.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:09

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Image no available, jaja als ze zo gaan schrijven.

Life is not about specs, it is about joy!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Wolfensteijn schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 08:04:
[...]

Bij Canon is het zo dat de crop lenzen (EF-S mount) fysiek niet passen op FF camera's (EF mount). Als je het toch probeert (en je krijgt de lens erop), dan zal je spiegel tegen de achterkant van de lens klappen, en gaat er bijna gegarandeerd wat stuk.

Bij Sony is de mount fysiek niet veranderd, dus een crop lens past ook op een FF camera. Bij de a900 (en de a850 vast ook wel) kan je de camera dan instellen om gebruik te maken van alleen het midden gedeelte van de sensor.

Het leuke nu is, dat bij een paar lenzen (ik kan eigenlijk alleen de Sony 18-70 zo bedenken) je alleen zwarte randen krijgt in het groothoek gedeelte van de lens. Zodra je inzoomt naar 24mm of 28mm verdwijnen de randjes en is het een 'fullframe' lens.
Ja dat klopt, je kan ze wel gebruiken natuurlijk.
Maar hij stelt toch zelf in als hij een croplens herkent dat hij moet croppen, je kan door een truukje wel de camera voor de gek houden, maar dat werkt niet super. (of heb ik iets gemist).

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Verwijderd

Het lijkt erop dat de A700 aan het verdwijnen is.
Bij KE staat ie dat ie niet leverbaar meer is en ook bij de Pricewatch zijn er lange of onbekende levertijden.

Betekent dat:
a) de A700 is opgevolgd door de 5x0 en 850?
b) de A750 is in aantocht?

• Jiriki
Ja.

Verwachting is dat de a750 wordt aangekondigd op de CES in januari. De a550 is op veel gebieden al beter dan de a700, alleen zit wel in een andere klasse.

• Henning
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

Hmm... dus t/m januari geen middenklasse Sony met een magnesium body.

De A550 ziet er erg gelikt uit en voor de specs zou ik hem doen, maar de opvolger van m;n A200 zal toch een slagje groter en robuuster moeten zijn :)

Ben heel benieuwd wat ze met de A750 gaan doen... wellicht video erin?

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Verwijderd

Zijn er al prijzen bekend van die A550? De ISO prestatie is volgens mij vele malen beter dan op de A200.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik zou zeggen, kijk eens bovenaan dit topic bij de productkoppelingen ;)
pricewatch: Sony DSLR-A550

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
€680 is toch wel een hele nette prijs als je bedenkt dat de camera pas over een maand uit komt. De adviesprijs was dacht ik 799 dus daar zitten ze al aardig onder.

De kans dat er video in de a750 zit is niet zo groot, ik meende laatst iets gelezen te hebben dat een Sony directeur dat maar amateuristisch vond om je SLR video te geven. Hij wordt er natuurlijk ook duurder, zwaarder en groter van en is weer zo'n functie die het fotograferen in de weg zit. Een beetje als de pictogrammen standen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
de 850 is ook al aan het zakken

voor 1717 heb ik um al gezien

1769 op voorraad.

http://www.cameranu.nl/ar...Alpha_DSLR-A850_Body.html

wel vreemd dat die 850 op veel plekken al te krijgen is en de 500/550 nog niet.
dat wordt smullen, 35 f2 100 f2 primes op die 850 .
lekkere lichte combo met die primes.

[ Voor 77% gewijzigd door jejeh op 25-09-2009 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
jejeh schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 10:03:
dat wordt smullen, 35 f2 100 f2 primes op die 850 .
lekkere lichte combo met die primes.
Zijn die er ook al voor de alpha mount?
edit: ach natuurlijk, minolta primes :)

[ Voor 7% gewijzigd door abrakadaver op 25-09-2009 11:48 ]

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
Blijkbaar blijft de a900 nog wel even verkrijgbaar:
Reclame

En er gaan nu ook pro's gebruik maken van en reclame maken voor Sony DSLR:
Nigel's blog
Dat werd ook tijd natuurlijk, Sony gaat duidelijk een tandje serieuzer worden met hun spiegelreflex programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-10 22:11
jejeh schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 10:03:
de 850 is ook al aan het zakken

voor 1717 heb ik um al gezien
Heb hem al voor 1300 euro gezien 3 weken terug op hong kong vliegveld

Dus hij moet nog een heel eind zaken
Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.