Ik ben misschien van plan om een Sony spiegelreflex aan te schaffen, mijn budget is niet al te groot heeft iemand een idee 230 of zo? of toch meer richting de 380?
http://www.photohobby.net/webboard/detail.php?topicid=18768
verschillende iso,s a500
edit : aan de bovenstaande poster.
hou in je achterhoofd dat er maar 50 euro verschil zit in de 380/500.
en 130 euro met de 380/550.
de 500/550 zijn superieur aan de 380,en je hebt bij de 500/550 ook nog de beschikking over een optionele grip,als je dat wil.
http://www.cameranu.nl/index.php?hg_id=262&sg_id=1016
verschillende iso,s a500
edit : aan de bovenstaande poster.
hou in je achterhoofd dat er maar 50 euro verschil zit in de 380/500.
en 130 euro met de 380/550.
de 500/550 zijn superieur aan de 380,en je hebt bij de 500/550 ook nog de beschikking over een optionele grip,als je dat wil.
http://www.cameranu.nl/index.php?hg_id=262&sg_id=1016
[ Voor 73% gewijzigd door jejeh op 06-10-2009 09:57 ]
Vandaag de A500 gezien bij Saturn in Tilburg. Zie dat de webshops hem nu ook binnen hebben
Ik hoop dat de A550 ook snel beschikbaar komt. Ik kan echt niet wachten om heb aan te schaffen, mijn eerste eigen DSLR 
@swampy
Alleen de functie om filmpjes te maken ontbreekt. Dat is wel een beetje jammer, maar dat is voor mij gelukkig niet erg, daar ik een Sony HDR-HC7E Full-HD videocamera heb
@swampy
Alleen de functie om filmpjes te maken ontbreekt. Dat is wel een beetje jammer, maar dat is voor mij gelukkig niet erg, daar ik een Sony HDR-HC7E Full-HD videocamera heb
[ Voor 50% gewijzigd door Who Am I? op 18-10-2009 15:31 ]
Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
De A550 ziet er inderdaad uit als een mooie beginner SLR. Met alle leuke opties EN de nieuwe ExMorr sensor. Zelf heb ik als een A200 dus het is niet echt een "upgrade" waard.
There is no place like ::1
I've got him
(Alpha 550)
Al de hele avond mee aan het spelen. In combinatie met een Sigma 18-200mm F3.6-6.3 DC lens.
Het is nu donker, dus kan helaas niet alles uitproberen, maar oh wat is het leuk
Wat wel jammer is, dat Adobe Lightroom en Photoshop (Camera Raw) nog geen ondersteuning hebben voor het .ARW formaat van de A550. Zal binnenkort wel komen, maar ben nu aangewezen op het programma dat Sony er bij levert. Image Data Converter, dat alleen in TIFF of JPEG kan exporteren naar Lightroom of Photoshop.

Al de hele avond mee aan het spelen. In combinatie met een Sigma 18-200mm F3.6-6.3 DC lens.
Het is nu donker, dus kan helaas niet alles uitproberen, maar oh wat is het leuk
Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
Ik heb wat strobist spulletjes gekocht.
Mooi om te zien dat zelfs de goedkope Ebay triggers al voor Sony aangepast worden
Ik ben benieuwd hoe ze bevallen.
Hier staat wat ik besteld heb.
Edit:
@ Who Am I, Ik wacht je tests shots met smart af!.
En ik denk wel meer mensen hier.
Mooi om te zien dat zelfs de goedkope Ebay triggers al voor Sony aangepast worden
Edit:
[ Voor 13% gewijzigd door Mud.Starrr op 24-10-2009 02:03 ]
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
Houdt dit dan in dat er alweer een nieuwe versie .ARW is? Dat is ook niet handig voor de wildgroei van raw-formaten dan. Zover ik weet ondersteunde Lightroom mijn A200 .ARW out of the box.Who Am I? schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 20:40:
I've got him(Alpha 550)
Het is nu donker, dus kan helaas niet alles uitproberen, maar oh wat is het leukWat wel jammer is, dat Adobe Lightroom en Photoshop (Camera Raw) nog geen ondersteuning hebben voor het .ARW formaat van de A550. Zal binnenkort wel komen, maar ben nu aangewezen op het programma dat Sony er bij levert. Image Data Converter, dat alleen in TIFF of JPEG kan exporteren naar Lightroom of Photoshop.
Life is not about specs, it is about joy!
Als ik me niet vergis is .arw ook geen standaard format maar ondersteund lightroom de tot dan toe uitgebracht arw bestanden, bij nieuwere camera's wil het dus wel eens zo zijn dat lightroom die nog niet ondersteund.
Ik ben bang van wel, enig idee of ik dat ergens kan vinden? Ik heb Lightroom versie 2.5, de 3.0 beta heb ik nog niet geprobeerd. Het is idd wel vrij irritant dat het bij iedere nieuwe camera(serie) weer veranderd. Eigenlijk zouden ze een soort plugin systeem moeten bedenken voor Lightroom en andere programma's, waar de camerafabrikanten dan een plugin voor kunnen maken.bartvl schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 15:34:
[...]
Houdt dit dan in dat er alweer een nieuwe versie .ARW is? Dat is ook niet handig voor de wildgroei van raw-formaten dan. Zover ik weet ondersteunde Lightroom mijn A200 .ARW out of the box.
Ik zal binnenkort eens op fototour gaan in de stad (Leiden) en wat plaatjes posten. Moet het wel eerst even een beetje weer worden...
Wel kan ik alvast melden dat hij ontzettend fijn is in het gebruik
Ik zal binnenkort ook een uitgebreide review schrijven voor in de pricewatch. Daar wil ik alleen wat meer tijd in stoppen
[ Voor 38% gewijzigd door Who Am I? op 24-10-2009 22:18 ]
hoe werkt dat dan? zit er een soort van adapter bij? Gezien het feit dat bijna alle alpha's ook hetzelfde type batterij gebruiken als de 550 en 500, kun je dan daar ook 3 AA's gebruiken...???Who Am I? schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 17:27:
[...]
Het is ook mogelijk om 3 gewone AA batterijen te gebruiken, erg handig als je op vakantie met een lege batterij zit en geen stopcontact in de buurt hebt. Ik doe aan bergwandelen, dus dat wil nog wel eens gebeuren.
Pardon, ik heb in mijn enthousiasme iets aangenomen zonder het eerst uit te proberen. Het leek op het eerste gezicht alsof er 3 AA batterijen in pastte, maar dat kan natuurlijk niet. De Lithium batterij die er standaard in zit heeft een spanning van 7.2V, met 3x AA kom je aan max 4.5V. Mijn excuus!forzafan schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 22:02:
[...]
hoe werkt dat dan? zit er een soort van adapter bij? Gezien het feit dat bijna alle alpha's ook hetzelfde type batterij gebruiken als de 550 en 500, kun je dan daar ook 3 AA's gebruiken...???
Ik heb zelf de CTR-301P's ookMud.Starrr schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 02:02:
Ik heb wat strobist spulletjes gekocht.
Mooi om te zien dat zelfs de goedkope Ebay triggers al voor Sony aangepast worden![]()
Edit:
Best geinig spul maar ik moest ze eerst wel aanpassen (ander gaan ze niet harder dan 1/30ste)...
Kwa bereik en misfires heb ik nog weinig problemen gehad.
Betere iso-prestaties, hogere FPS en meer ruimte om te croppen... Kwa specs vind ik hem update waardigswampy schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 15:23:
De A550 ziet er inderdaad uit als een mooie beginner SLR. Met alle leuke opties EN de nieuwe ExMorr sensor. Zelf heb ik als een A200 dus het is niet echt een "upgrade" waard.
[ Voor 22% gewijzigd door Henning op 25-10-2009 15:38 ]
3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW
Lightroom 3 beta is in staat sony a500 raws in te lezen.
Gisteren tijdens een Dyxum meet een beetje met de a500 kunnen spelen, maar ik vond hem qua formaat eigenlijk net iets te klein voor mijn handen. Hij is ongeveer net zo groot als de oude KM Dynax 5D (waar ik toch wel een aardige tijd mee heb gewerkt), maar die vind ik na het wennen aan een 7D en een a700 nu ook te klein.
Ook jammer is dat de handling (knopjes en dergelijke) toch erg anders is dan een a700, dus qua tweede camera is hij het net niet.
Ben dus nog steeds ontzettend benieuwd naar een opvolger van de a700
Gisteren tijdens een Dyxum meet een beetje met de a500 kunnen spelen, maar ik vond hem qua formaat eigenlijk net iets te klein voor mijn handen. Hij is ongeveer net zo groot als de oude KM Dynax 5D (waar ik toch wel een aardige tijd mee heb gewerkt), maar die vind ik na het wennen aan een 7D en een a700 nu ook te klein.
Ook jammer is dat de handling (knopjes en dergelijke) toch erg anders is dan een a700, dus qua tweede camera is hij het net niet.
Nou dan moet ik je teleur gaan stellen, Sony heeft de A7** serie (voor zover je van een serie kan spreken) gediscontinueerd. Er komt dus geen opvolger vanwege slechte verkoopresultaten.Wolfensteijn schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 15:37:
Sony wil zich meer gaan richten op segmenten die wat minder bevochten zijn: goedkope FF (850), goede hogere consumenten-modellen zonder echte pro-features (500/550).
Jammer want ik vond de A700 een geslaagd concept voor een zeer geslaagde prijs (ondanks dat het hele Sony-systeem me op z'n zachtst gezegd aan mijn reet zal roesten vanwege de zeer karige lens line-up).
EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts
Das dus mooi matig...
Aangezien ik de A550 kwa body niet interessant vind (mijn volgende camera moet meer camera zijn
).
Vind het desondanks een vreemde zet; Je wilt wel de mensen die beginnen binnenhalen, maar wanneer ze daaruit gegroeid zijn worden ze genoodzaakt of FF te gaan schieten of om op het systeem van de concurrent over te stappen.
Aangezien ik de A550 kwa body niet interessant vind (mijn volgende camera moet meer camera zijn
Vind het desondanks een vreemde zet; Je wilt wel de mensen die beginnen binnenhalen, maar wanneer ze daaruit gegroeid zijn worden ze genoodzaakt of FF te gaan schieten of om op het systeem van de concurrent over te stappen.
3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW
het geduld van de sony gebruiker wordt idd zeker op de proef gesteld.
je kan dat gat die de 700 achterlaat toch niet te lang open laten liggen.
je kan dat gat die de 700 achterlaat toch niet te lang open laten liggen.
Na lang zoeken eindelijk gevonden waar ik de Lightroom 3.0 Beta kon downloaden, maar gelukkig kan ik wel melden dat de .ARW bestanden van mijn A550 daar wel gewoon in geopend kunnen wordenWolfensteijn schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 15:37:
Lightroom 3 beta is in staat sony a500 raws in te lezen.
Het is wel wat traag nog, het genereren van previews duurt erg lang voor ze op een acceptabele kwaliteit zichtbaar zijn. Ik werk nu op een laptop met een Turion ZM82 en 4GB geheugen onder Windows 7 RC1.
[ Voor 27% gewijzigd door Who Am I? op 25-10-2009 16:44 ]
Vergeet niet dat Lr3 nog in beta is. En dat het door Adobe word afgeraden om Lr3 voor iets anders dan testdoeleinden te gebruiken.
En dat over de a7** reeks is inderdaad zeer matig nieuws. Ik wil uiteindelijk wel naar een FF camera, maar zonder een dergelijk model zit er een gigantisch gat tussen de a5*0 en de a850. Eenzelfde soort gat als er nu in de lens lineup zit trouwens, genoeg instappers en genoeg pro spul, maar niets voor de gevorderde amateur.
Ik zie een patroon
En dat over de a7** reeks is inderdaad zeer matig nieuws. Ik wil uiteindelijk wel naar een FF camera, maar zonder een dergelijk model zit er een gigantisch gat tussen de a5*0 en de a850. Eenzelfde soort gat als er nu in de lens lineup zit trouwens, genoeg instappers en genoeg pro spul, maar niets voor de gevorderde amateur.
Ik zie een patroon
Ja dat weet ik, maar die aanpassing is super simpel.Henning schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 15:34:
[...]
Ik heb zelf de CTR-301P's ook
Best geinig spul maar ik moest ze eerst wel aanpassen (ander gaan ze niet harder dan 1/30ste)...
Kwa bereik en misfires heb ik nog weinig problemen gehad.
[...]
Betere iso-prestaties, hogere FPS en meer ruimte om te croppen... Kwa specs vind ik hem update waardig
En ze schijnen stukken beter te werken dan die cactus dingen (50% misfires).
Die heb ik al eens geprobeerd, maar dat was echt een regelrechte ramp.
Ik had wel gehoord dat de A700 zelf niet meer in productie is, maar dat er helemaal geen 7xx serie meer terug komt is volgens mij nooit aangekondigd?Wolfensteijn schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 17:41:
Vergeet niet dat Lr3 nog in beta is. En dat het door Adobe word afgeraden om Lr3 voor iets anders dan testdoeleinden te gebruiken.
Ik zie een patroon
Ik verwacht toch dat er begin 2010 een nieuw model komt die tussen de 550 en 850 moet komen.
Wellicht ook een A900 Upgrade? want het verschil is nu wel erg klein.
Want verder zie ik niet in wat voor body's Sony echt nodig heeft (een FF lage resolutie is welkom).
Maar misschien gaan ze juist vooral veel nieuwe lenzen uitbrengen? dat is eigenlijk wel nodig, maar ik ben bang...
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
Waar heb je dat vandaag? Het laatste dat ik heb gehoord is nog steeds dat volgende voorjaar (ivm. voetbal en sponsoring) de a750 en a950/a1 uitkomen.mennovanw schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 15:42:
Nou dan moet ik je teleur gaan stellen, Sony heeft de A7** serie (voor zover je van een serie kan spreken) gediscontinueerd.
Wel was er een gerucht dat de a750 ook FF zou zijn, maar daar geloof ik zelf niet in. De a850 is de onderkant van de FF reeks net zoals de a750 de bovenkant van de APS-C reeks zal zijn.
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
Ik heb van een van de vertegenwoordigers van Sony zelf (ik spreek dat soort lui beroepshalve relatief vaak) dat er geen plannen zijn de Alpha 700 op te volgen omdat er zo weinig (ook naar Sony's eigen niet erg optimistische projectie) verkocht zijn wereldwijd (slechts 700-750 stuks in NL tegenover een shitload aan D300's / 40-50D's).Jiriki schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 23:14:
Waar heb je dat vandaag? Het laatste dat ik heb gehoord is nog steeds dat volgende voorjaar (ivm. voetbal en sponsoring) de a750 en a950/a1 uitkomen.
Sony vond dat segment wat overbevolkt op dat moment en besloot dus de pijlen te richten waar ze een stuk succesvoller zijn -> het consumentensegment.
Dit kan nog veranderen maar de vertegenwoordiger had er een hard hoofd in.. Ze gaan hard op FF inzetten i.i.g. (en terecht).
EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
En toch zou 't onlogische zet zijn op 't upgrade pad van alles A1xx/A2xx/A3xx met een flink aantal asp-c lensen te beperken tot kleine upgrade naar de A5xx of een grote upgrade naar A8xx/A9xx.
Tevens zou het discontinueren van de A700 dan niet te verklaren zijn. Al zou de verkoop tegen vallen. Het is wel de voor de hand liggende upgrade voor alle beginners die nu de A1/2/3xx reeks aangeschaft hebben en de overstap naar FF te groot vinden.
Tevens zou het discontinueren van de A700 dan niet te verklaren zijn. Al zou de verkoop tegen vallen. Het is wel de voor de hand liggende upgrade voor alle beginners die nu de A1/2/3xx reeks aangeschaft hebben en de overstap naar FF te groot vinden.
hoe bedoel je dat?mennovanw schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 23:44:
Ze gaan hard op FF inzetten i.i.g. (en terecht).
ik zinspeel op het woord terecht.
ik heb makkelijk lullen,al mijn objectieven zijn ff geschikt.
[ Voor 13% gewijzigd door jejeh op 26-10-2009 09:24 ]
Tja, die vertegenwoordigers weten vaak niet al teveel. Als je alle geruchten van reps op bijvoorbeeld dpreview moet geloven, dan kan water intussen branden.
De a700 kan nog steeds mee met de D300 en is nog steeds beter dan de D50 dus ik kan me voorstellen dat Sony er nog mee kan werken, maar het is wel de oudste in de lijn geworden. Ze hebben al lang laten zien dat ze serieus zijn met hun SLR plannen, en het weglaten van een body tussen de €800 SRP van de a550 en de €2000 van de a850 hoort daar niet bij.
Er is natuurlijk veel gebeurd de laatste tijd, dus het kan nog genoeg kanten op. Of een APS-C sensor van het nieuwe Exmor-R type, of toch een lagere resolutie FF sensor, waarschijnlijk ook Exmor-R. Het Twilight Soccer verhaal van Sony in verband met het WK voetbal zou niet echt nut hebben als dat met de "oude" a700 sensor moet, met z'n middenmoot hoge ISO prestaties. De a500 en a550 doen het al beter.
CES 2010 maar even afwachten, daar zal wel een hoop duidelijk worden. Tot die tijd is alles geruchten.
De a700 kan nog steeds mee met de D300 en is nog steeds beter dan de D50 dus ik kan me voorstellen dat Sony er nog mee kan werken, maar het is wel de oudste in de lijn geworden. Ze hebben al lang laten zien dat ze serieus zijn met hun SLR plannen, en het weglaten van een body tussen de €800 SRP van de a550 en de €2000 van de a850 hoort daar niet bij.
Er is natuurlijk veel gebeurd de laatste tijd, dus het kan nog genoeg kanten op. Of een APS-C sensor van het nieuwe Exmor-R type, of toch een lagere resolutie FF sensor, waarschijnlijk ook Exmor-R. Het Twilight Soccer verhaal van Sony in verband met het WK voetbal zou niet echt nut hebben als dat met de "oude" a700 sensor moet, met z'n middenmoot hoge ISO prestaties. De a500 en a550 doen het al beter.
CES 2010 maar even afwachten, daar zal wel een hoop duidelijk worden. Tot die tijd is alles geruchten.
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
het moet alleen afgelopen zijn met de afgeslankte bodies van de reeds bestaande bodies
nu geen stapjes meer terug,maar vooruit .
nu geen stapjes meer terug,maar vooruit .
Laatste keer dat ik een van die flapdrollen sprak had ie het over een A7x0 opvolger in de eerste helft van volgend jaar en dat meer FF nieuws langer op zich zou laten wachten. Ongeveer het tegenovergestelde van jou grote nieuws dus.mennovanw schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 23:44:
Dit kan nog veranderen maar de vertegenwoordiger had er een hard hoofd in.. Ze gaan hard op FF inzetten i.i.g. (en terecht).
Neemt niet weg dat de a700 al enkele maanden niet meer geproduceerd wordt en het in iedergeval nog een flink aantal maanden duurt voor er een vette APS-C cam in de schappen ligt. Mogelijk is de productie van de A700 gestopt om capaciteit vrij te maken voor de A500, A550.
[ Voor 4% gewijzigd door martijn_tje op 26-10-2009 21:30 ]
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
De ene vertegenwoordiger is de andere niet, degene die ik sprak stond vrij hoog op de Sony-ladder..martijn_tje schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 21:29:
Laatste keer dat ik een van die flapdrollen sprak had ie het over een A7x0 opvolger in de eerste helft van volgend jaar en dat meer FF nieuws langer op zich zou laten wachten. Ongeveer het tegenovergestelde van jou grote nieuws dus.
Neemt niet weg dat de a700 al enkele maanden niet meer geproduceerd wordt en het in iedergeval nog een flink aantal maanden duurt voor er een vette APS-C cam in de schappen ligt. Mogelijk is de productie van de A700 gestopt om capaciteit vrij te maken voor de A500, A550.
Maar het feit dat de A700 nergens meer te krijgen is / al een tijdje niet meer gemaakt wordt zonder enig gerucht van een opvolger zet je toch aan het denken? Als je een serie wil continueren laat je niet er toch een gat invallen qua verkrijgbaarheid? Al is het maar om de schijn op te houden van succes..
Nee ik geloof dat de A7** serie down & out is..
En dat "en terecht" gaat over het feit dat Sony op APS-C gebied niet zoveel meer toe te voegen heeft denk ik (after all sterft de markt al van de plastic APS-C prullen), betaalbaar FF is waar op dit moment de winst ligt als je gauw zieltjes wil winnen.
[ Voor 10% gewijzigd door mennovanw op 27-10-2009 01:12 ]
Gek genoeg ga ik als A700-bezitter echt niet vallen voor een A850. Doe dan een 'A950' met echte winst ten opzichte van een 24-mpixel FF variant van de A700 (de A900), een camera die het nu net niet doet voor me. Te duur voor de features, of te weinig features voor de prijs.mennovanw schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 01:08:
betaalbaar FF is waar op dit moment de winst ligt als je gauw zieltjes wil winnen.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Deste harder kan ie vallen als ie serieus lekt. Wat betreft sony kan je beter de officiele publicatie's (ook op de semiconductor site) en geplande persconferenties volgen. Soms staat daar nuttige informatie in.mennovanw schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 01:08:
De ene vertegenwoordiger is de andere niet, degene die ik sprak stond vrij hoog op de Sony-ladder..
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
nvm
[ Voor 98% gewijzigd door B-Bandit op 30-10-2009 18:22 ]
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Gisteravond meegedaan aan de Red Bull 5Pics Night Edition in Leiden. Een fotowedstrijd in en rond het Centraal Station van Leiden. De opdracht was om tussen 22:00-03:00 een serie te schieten van 5 foto's. Het onderwerp mocht je zelf kiezen.
Ik had nog nooit mee gedaan aan zo iets, dus had ook niet echt een plan. Dit zijn mijn 5 foto's, gemaakt met mijn A550 op een statief:
Mijn persoonlijke favoriet

Hoewel ik deze toch ook erg mooi vind

Ook niet geheel onbelangrijk, alle sets worden vandaag geshowd op het Centraal Station van Leiden, op een groot scherm. Vanavond om 20:00 uur wordt de winnaar bekend gemaakt. De winnaar krijgt een Canon D500
Winnen doe ik natuurlijk nooit, maar het is toch ook wel gaaf dat mijn foto's vandaag voor iedereen te zien zijn 
Wat verder 'grappig' was, dat de professionele fotografen die tips gaven, vragen beantwoorden en alles een beetje begeleidde, erg enthousiast waren over mijn A550. Het begon met 'Waarom heb je voor een Sony gekozen
', tot ze er even mee mochten spelen...
Ik had nog nooit mee gedaan aan zo iets, dus had ook niet echt een plan. Dit zijn mijn 5 foto's, gemaakt met mijn A550 op een statief:
Mijn persoonlijke favoriet

Hoewel ik deze toch ook erg mooi vind

Ook niet geheel onbelangrijk, alle sets worden vandaag geshowd op het Centraal Station van Leiden, op een groot scherm. Vanavond om 20:00 uur wordt de winnaar bekend gemaakt. De winnaar krijgt een Canon D500
Wat verder 'grappig' was, dat de professionele fotografen die tips gaven, vragen beantwoorden en alles een beetje begeleidde, erg enthousiast waren over mijn A550. Het begon met 'Waarom heb je voor een Sony gekozen
[ Voor 11% gewijzigd door Who Am I? op 31-10-2009 08:03 ]
Verwijderd
Zie je nu wel dat de 750 gewoon komt:
"Sony Alpha 750 lekt uit via Sony-website"
http://www.dfpro.nl/artik...lekt-uit-via-sony-website
Om ongerustheid bij oude KM klanten te voorkomen zou Sony wel eens vaker en eerder mogen lekken. Een roadmap met alleen model nummers en kwartalen in welke deze geintroduceerd worden zonder verdere specificatie's zou al heerlijk zijn.
Verder gaan we niks zeggen over de betrouwbaarheid van door vertegenwoordigers gedane uitlatingen.
Verder gaan we niks zeggen over de betrouwbaarheid van door vertegenwoordigers gedane uitlatingen.
De volgende vraag wordt nu dus:Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 11:38:
wat worden de specs?
Als ik naar dat plaatje kijk lijkt hij heel erg op de 700, en volgens mij gaat daar geen FF in passen (zoals op dit moment wel de geruchten zijn).
Het mooiste zou zijn (imo) dat het een APS-C camera wordt met de A550 sensor, maar met de featureset van de 700 (maar dan meer van deze tijd) evt met video en liveview.
Mijn Flickr; Sony A7iii
Het wordt een boven de A550 geplaatste APS-C camera.
Dus minimaal 14MP, minimaal 7 FPS, minimaal iso 12800, enz. En natuurlijk o.a. een steviger behuizing, grotere zoeker, meer knopjes en dof preview.
Edit: of en wat voor er liveview in komt geen idee, de uitspraken die Sony tot nu toe over live view heeft gedaan zijn ook weinig eenduidig.
Dus minimaal 14MP, minimaal 7 FPS, minimaal iso 12800, enz. En natuurlijk o.a. een steviger behuizing, grotere zoeker, meer knopjes en dof preview.
Edit: of en wat voor er liveview in komt geen idee, de uitspraken die Sony tot nu toe over live view heeft gedaan zijn ook weinig eenduidig.
[ Voor 26% gewijzigd door martijn_tje op 31-10-2009 12:03 ]
standaard antwoord:Who Am I? schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 07:49:
Het begon met 'Waarom heb je voor een Sony gekozen
uiteindelijk willen we allemaal een carl zeiss.
ff stangen dus...
[ Voor 11% gewijzigd door jejeh op 31-10-2009 12:50 ]
Nou, helaas niet gewonnen. Wel gisteravond een gekeken op het grote scherm (+-10m breed) dat voor het station staat. Toch wel gaaf dat daar dan jou foto's met je naam op staan:

Is Fake!, zie ookVerwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 11:38:
http://www.dyxum.com/dforum/a750-officially-leaked_topic54392.html
plaatje mist 2-tal camera's die allang uit zijn (330 en 380).
Was me nog niet opgevallen en als je goed kijkt kan je dezelfde belichte plaatsen op beide body's zien. Dus dit is gewoon een kwestie van gedeeltelijke bewerking van de foto, misschien is ie wel over de 330/380 gezet.
Meerdere fora melden idd dat het een oude fake uit augustus betreft.
Wat vinden jullie trouwens hier van
http://www.dyxum.com/dfor...550_topic53279_page1.html
Ik vind die iso 12800 erg indrukwekkend.
Wat vinden jullie trouwens hier van
http://www.dyxum.com/dfor...550_topic53279_page1.html
Ik vind die iso 12800 erg indrukwekkend.
Ik kwam er gisteren achter dat mijn Canon IXUS stuk is gezien de lensfout. Nu overweeg ik om een DSLR camera te kopen 500-550 is mijn maximum qua budget. Nu zit ik alleen te twijfelen tussen deze drie camera's: 100d, 450d of de 500d. Bijv.
Een prijsimpressie van de verschillende camera's:
CANON EOS 1000D Kit, EF-S 18-55mm IS (2766B014) 389euro
CANON EOS 1000D Kit, EF-S 18-55mm IS & EF 75-300mm (2766B043) 493euro
CANON EOS 450D Kit, EF-S 18-55mm IS (2758B015) 464euro
CANON EOS 500D Kit, EF-S 18-55mm IS (3820B019) 552euro
Als je ziet zit er tussen enkele ongeveer 100euro verschil niet schrikbarend te noemen daarom ook mijn twijfel. Graag advies! Zelf leek mij de 1000d met de twee lenzen interessant. Maar ja 75-300mm is natuurlijk een flinke stap... Ik wil wel graag een kit hebben omdat ik zelf nog geen enkele Canon lens heb. Ik had wel begrepen dat 450d wel beter was dan de 1000d en de 450d net iets fijner vast te pakken valt vergeleken met deze 1000d.
Een prijsimpressie van de verschillende camera's:
CANON EOS 1000D Kit, EF-S 18-55mm IS (2766B014) 389euro
CANON EOS 1000D Kit, EF-S 18-55mm IS & EF 75-300mm (2766B043) 493euro
CANON EOS 450D Kit, EF-S 18-55mm IS (2758B015) 464euro
CANON EOS 500D Kit, EF-S 18-55mm IS (3820B019) 552euro
Als je ziet zit er tussen enkele ongeveer 100euro verschil niet schrikbarend te noemen daarom ook mijn twijfel. Graag advies! Zelf leek mij de 1000d met de twee lenzen interessant. Maar ja 75-300mm is natuurlijk een flinke stap... Ik wil wel graag een kit hebben omdat ik zelf nog geen enkele Canon lens heb. Ik had wel begrepen dat 450d wel beter was dan de 1000d en de 450d net iets fijner vast te pakken valt vergeleken met deze 1000d.
Je zit in het SONY topic. 'Wij' weten niets van CANON.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Ja, sorry. Ik zag het net ook. ZzzZz
Jammer dat je de 'echte' Zeiss lensen gewoon voor Canon en Nikon kan krijgen.jejeh schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 12:49:
[...]
standaard antwoord:
uiteindelijk willen we allemaal een carl zeiss.
ff stangen dus...

Maar wij hebben AF Zeiss
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Ik loop al een tijdje naar een upgrade te kijken (a850 en a550, FF versus hogere ISO) en zie net dat bij bol.com de a900 maar €1699,- moet kosten wat maar iets duurder is dan de a850 (nu €1689).
Een foutje van bol.com, of nadert nu al het einde van de a900?
Een foutje van bol.com, of nadert nu al het einde van de a900?
@wauwwie
Dank voor de tip, dat is wel een hele aantrekkelijke prijs. Misschien dat ik hem binnenkort wel bestel.
Ik ben ook aan het kijken naar de upgrade van A700 naar A900. Maar als je de overstap van APS-C naar FF wil gaan maken, dan dan adviseer ik om eerst even je lens line-up onder de loep te nemen. Ik heb momenteel een een A700 met sigma 10-20 en 16-80, maar deze lenzen zijn op FF eigenlijk "waardeloos" (je kan ze wel gebruiken maar dan op 11MP, maar daarvoor koop je geen 24MP camera). Ik ben al een paar maanden bezig met langzaam mijn APS-C lenzen te vervangen voor FF lenzen. In mijn geval heb ik daarvoor de sigma 12-24 en 24-70 gekocht.
Dank voor de tip, dat is wel een hele aantrekkelijke prijs. Misschien dat ik hem binnenkort wel bestel.
Ik ben ook aan het kijken naar de upgrade van A700 naar A900. Maar als je de overstap van APS-C naar FF wil gaan maken, dan dan adviseer ik om eerst even je lens line-up onder de loep te nemen. Ik heb momenteel een een A700 met sigma 10-20 en 16-80, maar deze lenzen zijn op FF eigenlijk "waardeloos" (je kan ze wel gebruiken maar dan op 11MP, maar daarvoor koop je geen 24MP camera). Ik ben al een paar maanden bezig met langzaam mijn APS-C lenzen te vervangen voor FF lenzen. In mijn geval heb ik daarvoor de sigma 12-24 en 24-70 gekocht.
Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook
@Tyno
Ik ben van een KM5D afgelopen zomer naar een a200 gegaan (voor €299) met de bedoeling om al FF te gaan. Niet dat ik FF nou zo echt nodig heb, maar meer vanwege de mogelijkheid tot meer detail en het film gevoel. Daarnaast heb ik de Sigma 50mm f/1.4, Sigma 28-70 f/2.8 EX Aspherical DF, Sony 70-300 SSM G, en een Sigma 17-70 f2.8-f/4.5(niet FF).
Wil ik meer groothoek en kwaliteit ben ik voor nieuwe lenzen/primes rond de €900,- kwijt. Doe ik hier een a500/a550 bij zit ik bijna aan dit bedrag.
Ach wat, nu ik dit zit te typen heb ik maar op de bestelknop gedrukt. Nog een paar dagen...
Ik ben van een KM5D afgelopen zomer naar een a200 gegaan (voor €299) met de bedoeling om al FF te gaan. Niet dat ik FF nou zo echt nodig heb, maar meer vanwege de mogelijkheid tot meer detail en het film gevoel. Daarnaast heb ik de Sigma 50mm f/1.4, Sigma 28-70 f/2.8 EX Aspherical DF, Sony 70-300 SSM G, en een Sigma 17-70 f2.8-f/4.5(niet FF).
Wil ik meer groothoek en kwaliteit ben ik voor nieuwe lenzen/primes rond de €900,- kwijt. Doe ik hier een a500/a550 bij zit ik bijna aan dit bedrag.
Ach wat, nu ik dit zit te typen heb ik maar op de bestelknop gedrukt. Nog een paar dagen...
Ik was vandaag bij foto klein in Leiden om te kijken voor een Nikon D5000. Nu liet de verkoper mij de Sony Alpha 550 zien. Wat zag die er gelikt uit. Nu ben ik totaal niet thuis in de lensen...ik weet alleen dat ik een 18-200 lens wil. Nu kan je voor een Sony lens of een Sigma lens gaan. Zit uiteraard een aardig pris verschil tussen. Kunnen mensen mij wellicht uitleggen wat de (kwaliteits) verschillen tussen Sony en Sigma lensen zijn. Misschien kan dat voor mij de keuze makkelijker maken.
Kijk op dyxum en vergelijk de lenzen, deze site linkt ook door naar externe reviews. Puur uit optische kwaliteit zou ik never voor een 18-200 gaan, mooi bereik maar je levert enorm in op licht sterkte en scherpte, maar dat is natuurlijk gewoon een keuze, en blijft persoonlijk.AleSyS schreef op donderdag 12 november 2009 @ 16:09:
Ik was vandaag bij foto klein in Leiden om te kijken voor een Nikon D5000. Nu liet de verkoper mij de Sony Alpha 550 zien. Wat zag die er gelikt uit. Nu ben ik totaal niet thuis in de lensen...ik weet alleen dat ik een 18-200 lens wil. Nu kan je voor een Sony lens of een Sigma lens gaan. Zit uiteraard een aardig pris verschil tussen. Kunnen mensen mij wellicht uitleggen wat de (kwaliteits) verschillen tussen Sony en Sigma lensen zijn. Misschien kan dat voor mij de keuze makkelijker maken.
Klik op deze pagina staan ze beide
- Zooi - www.stefanjacobs.nl
@AleSyS
De Sony A550 is een goede camera, een van de betere camera's die sony produceerd. Ik heb er een keer mee gespeeld en ik vond hem veel beter in hand liggen dan een A330/A380.
Ik ben het met Markofnikoff eens. Persoonlijk zou ik ook niet voor een superzoom lens (18-200) gaan, puur uit het oog punt van kwaliteit. Maar als je het gemak wilt van een lens en met iets mindere kwaliteit genoeg neemt dan dan kan dit voor jou wel de ideale oplossing zijn.
Toch wil ik je nog wel een advies geven, kijk eens naar de 18-250 van sony. Ik heb wel eens gehoord dat deze kwalitatief beter is dan de sony 18-200 terwijl je een groter bereik hebt.
De Sony A550 is een goede camera, een van de betere camera's die sony produceerd. Ik heb er een keer mee gespeeld en ik vond hem veel beter in hand liggen dan een A330/A380.
Ik ben het met Markofnikoff eens. Persoonlijk zou ik ook niet voor een superzoom lens (18-200) gaan, puur uit het oog punt van kwaliteit. Maar als je het gemak wilt van een lens en met iets mindere kwaliteit genoeg neemt dan dan kan dit voor jou wel de ideale oplossing zijn.
Toch wil ik je nog wel een advies geven, kijk eens naar de 18-250 van sony. Ik heb wel eens gehoord dat deze kwalitatief beter is dan de sony 18-200 terwijl je een groter bereik hebt.
Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook
Waarom wil je perse een 18-200. Zoomlenzen zijn altijd een compromis kwaliteit vs bereik. Bij een lens met een groot bereik zijn de compromissen om dat bereik te halen dus ook groot. Als je dat zelfde bereik met 2 goed gekozen lenzen afdekt heb je veel betere en mogenlijk ook lichsterkere lenzen. (valt in gewicht en prijs ook nog al mee)AleSyS schreef op donderdag 12 november 2009 @ 16:09:
Daarnaast presteren de oude 18-200's niet echt lekker. De veel nieuwere 18-250 presteren iets beter. Als nog veel vervorming, CA en wat soft aan de lange kant.
Volgend jaar ga ik op vakantie (rondreis) Costa Rica & Panama. Dus het liefst neem ik 1 lens mee zodat ik niet steeds hoef te wisselen. Het zal met name natuurfotografie worden. Welke lensen zouden jullie dan adviseren icm A550?
Bij dpreview staan de Sigma 18-200 f/3.5-6.3 HSM en de Tamron 18-270 f/3.5-6.3 Di II VC Aspherical gereviewed.
Met de twee sliders onderaan de grafiek kan je zelf bekijken op welke diafgrama en zoom de lens presteert.
Uit die review zie je dat de Tamron duidelijk beter is en ook een sweet-spot heeft rond de 35-50mm, wel wijd voor landschap/natuur, maar misschien genoeg voor je. Ik ga er ook vanuit dat er wel genoeg zonlicht is in Costa Rica & Panama dus de wat hogere f/-waarden van de lenzen zouden daar geen probleem mogen zijn.
Met de twee sliders onderaan de grafiek kan je zelf bekijken op welke diafgrama en zoom de lens presteert.
Uit die review zie je dat de Tamron duidelijk beter is en ook een sweet-spot heeft rond de 35-50mm, wel wijd voor landschap/natuur, maar misschien genoeg voor je. Ik ga er ook vanuit dat er wel genoeg zonlicht is in Costa Rica & Panama dus de wat hogere f/-waarden van de lenzen zouden daar geen probleem mogen zijn.
Ik heb een Sony A550 met een 18-200mm Sigma lens
Ik ben er zelf heel erg tevreden over! Ik heb verder niet heel erg veel verstand ook van lenzen, ik heb mij laten adviseren door mijn fotograaf en mijn ervaringen met de DSLR van mijn ma (Pentax k7) die ook een Sigma 18-200mm heeft.
Als je wil kan ik wel wat foto's maken die de kwaliteit weergeven, moet je even zeggen wat je precies wilt zien
Ik woon in Leiden trouwens
Als je wil kan ik wel wat foto's maken die de kwaliteit weergeven, moet je even zeggen wat je precies wilt zien
Ik heb zelf de 18-250 van Tamron, die ik voor reisfotografie gebruik. Ik ben heel tevreden over de kwaliteit, al is het natuurlijk wel zo dat je van het uiterste telegebied niet te veel mag verwachten. Deze lens is echt veel beter dan de oude 18-200.
****offtopic***Who Am I? schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 00:38:
Ik heb een Sony A550 met een 18-200mm Sigma lensIk ben er zelf heel erg tevreden over! Ik heb verder niet heel erg veel verstand ook van lenzen, ik heb mij laten adviseren door mijn fotograaf en mijn ervaringen met de DSLR van mijn ma (Pentax k7) die ook een Sigma 18-200mm heeft.
Als je wil kan ik wel wat foto's maken die de kwaliteit weergeven, moet je even zeggen wat je precies wilt zien![]()
Laat ik nou toevallig in leiderdorp wonen. Misschien kunnen we een afsrpaak maken?
Mijn e-mail staat op m'n Gallery paginaAleSyS schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 18:18:
[...]
****offtopic***
Laat ik nou toevallig in leiderdorp wonen. Misschien kunnen we een afsrpaak maken?
GERUCHTEN: (dus niet zeker!)
http://sonyalpharumors.co...a700-successor-will-have/
SonyAphaRumors learned that the A700 successor (the A800?) which is probably going to be unveiled in Q1 2010 should have following features:
1) Pellix (or pellicle) mirror
Photonotes.org explains very well what a pellicle mirror is: “Also “fixed reflex mirror.” An SLR reflex mirror which is partially transparent and does not move.
One of the advantages of traditional moving-mirror SLR cameras is that the photographer can look through the viewfinder and see what the actual taking lens is seeing. The primary disadvantage is mirror blackout – when the mirror has flipped up to expose the film then nothing can be seen through the viewfinder. Mirror blackout, though brief at high shutter speeds, can nonetheless be a problem for sports and other action photography.
Cameras with pellicle mirrors have fixed half-silvered mirrors that both direct light to the viewfinder and to the film surface. They therefore eliminate mirror blackout whilst preserving the advantages of an SLR. They are also much quieter, as there are no mirror slap sounds or blur-inducing vibrations caused by mirror motion. Pellicle mirror cameras can also shoot almost instantly – unlike most SLRs there’s no lag time resulting from having to move the mirror out of the way. This rapid-fire capability also permits faster film transport mechanisms in some cases.
Pellicle mirror cameras have two drawbacks. First, the mirror must be kept scrupulously clean because light passes through it to the film surface. Second, because some of the light is being diverted up to the viewfinder there’s less light available to the film. Pellicle mirrors typically cost 2/3 stop of light and the viewfinder is also a bit dimmer.
A pellicle is a membrane or a thin film and refers in this case to the very thin reflective coating on the mirror.”
There are many film-cameras which do use the Pellicle Mirror. An example is the Canon EOS RT, the Canon EOS-1N RS and the Nikon F3H.
2) shoots ten frames a second
3) It also has an electronic view finder
4) 1920×1080 video (no details yet about frame rate and compression type but the video quality will easily beat the quality of Nikon/Canon cameras)
5) full af in 1920×1080 video
SonyAlphaRumors speculation: This could be one of the main advantages with the use of a pellicle mirror. The Phase Autofocus System works during video-recording?
6) takes SD cards.
SonyAphaRumors learned that the A700 successor (the A800?) which is probably going to be unveiled in Q1 2010 should have following features:
Photonotes.org explains very well what a pellicle mirror is: “Also “fixed reflex mirror.” An SLR reflex mirror which is partially transparent and does not move.
One of the advantages of traditional moving-mirror SLR cameras is that the photographer can look through the viewfinder and see what the actual taking lens is seeing. The primary disadvantage is mirror blackout – when the mirror has flipped up to expose the film then nothing can be seen through the viewfinder. Mirror blackout, though brief at high shutter speeds, can nonetheless be a problem for sports and other action photography.
Cameras with pellicle mirrors have fixed half-silvered mirrors that both direct light to the viewfinder and to the film surface. They therefore eliminate mirror blackout whilst preserving the advantages of an SLR. They are also much quieter, as there are no mirror slap sounds or blur-inducing vibrations caused by mirror motion. Pellicle mirror cameras can also shoot almost instantly – unlike most SLRs there’s no lag time resulting from having to move the mirror out of the way. This rapid-fire capability also permits faster film transport mechanisms in some cases.
Pellicle mirror cameras have two drawbacks. First, the mirror must be kept scrupulously clean because light passes through it to the film surface. Second, because some of the light is being diverted up to the viewfinder there’s less light available to the film. Pellicle mirrors typically cost 2/3 stop of light and the viewfinder is also a bit dimmer.
A pellicle is a membrane or a thin film and refers in this case to the very thin reflective coating on the mirror.”
There are many film-cameras which do use the Pellicle Mirror. An example is the Canon EOS RT, the Canon EOS-1N RS and the Nikon F3H.
4) 1920×1080 video (no details yet about frame rate and compression type but the video quality will easily beat the quality of Nikon/Canon cameras)
SonyAlphaRumors speculation: This could be one of the main advantages with the use of a pellicle mirror. The Phase Autofocus System works during video-recording?
6) takes SD cards.
Mijn Flickr; Sony A7iii
Verwijderd
Voldoende geslowchat hiero? Afspraakjes maken doe je maar via een datingsite/mail 
Even iets dat mij op basis van die afspraak opviel. Willen de laatste 15 posters in dit topic eens kijken in http://gathering.tweakers.net/forum/preferences. Onder het kopje privacy kun je direct messages aanzetten! Dit voorkomt dat mensen je niet kunnen mailen (als je geen zichtbare mail hebt in je profiel) en zorgt ervoor dat modjes je makkelijk een DM kunnen sturen als ze wat willen weten. Dank.
Even iets dat mij op basis van die afspraak opviel. Willen de laatste 15 posters in dit topic eens kijken in http://gathering.tweakers.net/forum/preferences. Onder het kopje privacy kun je direct messages aanzetten! Dit voorkomt dat mensen je niet kunnen mailen (als je geen zichtbare mail hebt in je profiel) en zorgt ervoor dat modjes je makkelijk een DM kunnen sturen als ze wat willen weten. Dank.
Slowchat? dat was 3 weken geleden, kom je toch een beetje laat mee....
Mijn Flickr; Sony A7iii
Verwijderd
Ik ben net begonnen met het fotograferen, ik ben dus een echte amateur.
Ik had even een vraagje over objectieven voor mijn Sony
Ik ben op dit moment in het bezit van een Sony Alpha 350 met de 18-55 en de 55-200 mm obejctieven. Daar wil ik de Sigma DG 70-300mm f/4.0-5.6 Macro bijnemen.
Is dit een verstandige keuze? Of raden jullie mij iets anders aan?
Ik had even een vraagje over objectieven voor mijn Sony
Ik ben op dit moment in het bezit van een Sony Alpha 350 met de 18-55 en de 55-200 mm obejctieven. Daar wil ik de Sigma DG 70-300mm f/4.0-5.6 Macro bijnemen.
Is dit een verstandige keuze? Of raden jullie mij iets anders aan?
Ik heb hetzelfde objectief (70-300), het is geen top-objectief, maar voor dat geld zeker wel het geld waard.
Echter zie ik dat je een 55-200 hebt, en de overlap is dan wel erg groot (en ik verwacht dat de Sony qua beeldkwaliteit niet onder zal doen voor de Sigma.
Zeker als je, zoals ik, tussen de 200 en 300 mm merkt dat het allemaal wat minder scherp wordt.
(thuis van de vakantie merkte ik dat mijn safari-foto's genomen op 250+mm flink onscherp waren en dat ik eigenlijk beter tot de 200mm had kunnen schieten en dan maar wat meer croppen)
Echter zie ik dat je een 55-200 hebt, en de overlap is dan wel erg groot (en ik verwacht dat de Sony qua beeldkwaliteit niet onder zal doen voor de Sigma.
Zeker als je, zoals ik, tussen de 200 en 300 mm merkt dat het allemaal wat minder scherp wordt.
(thuis van de vakantie merkte ik dat mijn safari-foto's genomen op 250+mm flink onscherp waren en dat ik eigenlijk beter tot de 200mm had kunnen schieten en dan maar wat meer croppen)
Mijn Flickr; Sony A7iii
Verwijderd
Oepsikmattie schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 18:08:
Slowchat? dat was 3 weken geleden, kom je toch een beetje laat mee....

Uiteraard was het een goede reden om opvallend te vragen of mensen hun DM even aan willen zetten.
Verwijderd
Ik ben in bezit in een Sony A300 en wil graag mijn objectief collectie uitbreiden. Ik ben nog ene beginner op gebeid van fotografie.
Behalve de objectieven van Sony zelf, welke merk kan ik nog meer aanschaffen die passen op mijn Sony A300?
Behalve de objectieven van Sony zelf, welke merk kan ik nog meer aanschaffen die passen op mijn Sony A300?
Verwijderd
Bovenstaande reactie is een merge van een ander topic. Willen de twee FGA postsletjes die hiervoor een TR aanmaakten en een reactie in het topic plaatsten de volgende keer bij voorkeur alleen het eerste doen
Dank
Dank
Sigma. Die maken objectieven voor alle bekende merken. Kijk maar eens in de Pricewatch.Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 16:30:
Ik ben in bezit in een Sony A300 en wil graag mijn objectief collectie uitbreiden. Ik ben nog ene beginner op gebeid van fotografie.
Nou ja!Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 16:41:
Bovenstaande reactie is een merge van een ander topic. Willen de twee FGA postsletjes
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Sigma, Tamron, maar ik zou het gewoon bij sony houden, hoewel er wel een paar lenzen zijn van tamron en sigma die nice zijn. Maar wat zoek je? Tele, standaard, prime?JayJay18 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 16:44:
Ik ben in bezit in een Sony A300 en wil graag mijn objectief collectie uitbreiden. Ik ben nog een beginner op gebied van fotografie.
Edit: Nu we het er toch over hebben, zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Sigma 70-200 2.8 HSM?
Ik wil me een mooie snelle zoom aanschaffen, maar ik twijfel tussen de tamron en de sigma, of kan ik beter doorsparen voor de sony ssm, of is die prijs niet gerechtvaardigd?
[ Voor 21% gewijzigd door Markofnikoff op 03-12-2009 16:51 ]
Een postsletje? Is dat een variant van de "Rusische bruid op bestelling" o.i.d.?Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 16:41:
Bovenstaande reactie is een merge van een ander topic. Willen de twee FGA postsletjes die hiervoor een TR aanmaakten en een reactie in het topic plaatsten de volgende keer bij voorkeur alleen het eerste doen![]()
Dank
Laten we hopen dat dit bullshit is......ikmattie schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 16:11:
GERUCHTEN: (dus niet zeker!)
6) takes SD cards.
Er was een user op dp fora die het had over een techniek waar je de spiegel als het ware elektronisch kunt manipuleren. Zeg maar doorzichtig maken en ondoorzichtig, door er stroom op te zetten, dit zou een mechanische sluiter kunnen vervangen.
Maar stel dat dit over die half doorzichtige mirror klopt dan worden er dus concessies gedaan voor de video functie, en dat zou voor mij genoeg zijn om dit mijn laatste sony slr te laten zijn.
Ik wil gewoon betere ISO, geavanceerdere AF (alla 7D/D300), en de HDR fucntie, Live View zou ik ook nog wel kunnen waarderen maar meer hoef ik dus echt niet, video is zo zinloos.....
Verwijderd
ik zoek iets als deze 2:Markofnikoff schreef op donderdag 03 december 2009 @ 16:49:
[...]
Sigma, Tamron, maar ik zou het gewoon bij sony houden, hoewel er wel een paar lenzen zijn van tamron en sigma die nice zijn. Maar wat zoek je? Tele, standaard, prime?
Edit: Nu we het er toch over hebben, zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Sigma 70-200 2.8 HSM?
Ik wil me een mooie snelle zoom aanschaffen, maar ik twijfel tussen de tamron en de sigma, of kan ik beter doorsparen voor de sony ssm, of is die prijs niet gerechtvaardigd?
Sony SAL30M28
Sony DT 50mm F1.8 SAM
lage F-waarde
Die is makkelijk, de 50mm SAM, ding kost niks en is gewoon een super lensje, plus hij is 50mm op APS-c.Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 16:59:
[...]
ik zoek iets als deze 2:
Sony SAL30M28
Sony DT 50mm F1.8 SAM
lage F-waarde
Verwijderd
wat is APS-c dan?Markofnikoff schreef op donderdag 03 december 2009 @ 17:01:
[...]
Die is makkelijk, de 50mm SAM, ding kost niks en is gewoon een super lensje, plus hij is 50mm op APS-c.
Verwijderd
Tot zover de anonimiteitmennovanw schreef op donderdag 03 december 2009 @ 16:57:
Een postsletje? Is dat een variant van de "Rusische bruid op bestelling" o.i.d.?
Ach... zal mij een zorgen zijn. Weer 's wat anders dan voor fanboy uitgemaakt worden
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Verwijderd
Que? Dit is toch fantastisch? Ik kende het principe al, maar het voorkomt een hele berg ellende. Het enige probleem was/is verlies van licht. Met digitaal wordt dit minder een probleem, want de ruis prestaties worden alleen maar beter! Geen probleem om de base ISO wat te verhogenMarkofnikoff schreef op donderdag 03 december 2009 @ 16:57:
Laten we hopen dat dit bullshit is......
Ja het is door canon toegepast geworden, vroegah that is. Je plaatst gewoon al zonder een lens een extra stukje glas voor je sensor, en je verliest 2/3 stop, en waarom? Om te kunnen filmen, dat is de enige reden om deze techniek toe te passen, en daar koop je toch geen slr voor, dan kun je beter een dure camcorder kopen, die zijn stukken beter in video.... maar goed, misschien ben ik daar wat nostalgisch in, maar ik zie video als een zinloze feature.Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 18:14:
[...]
Que? Dit is toch fantastisch? Ik kende het principe al, maar het voorkomt een hele berg ellende. Het enige probleem was/is verlies van licht. Met digitaal wordt dit minder een probleem, want de ruis prestaties worden alleen maar beter! Geen probleem om de base ISO wat te verhogen
Verwijderd
Nee joh, dan heb je het helemaal verkeerd begrepen. Je spiegel klapt niet meer op, dus je hebt geen zoeker-blackout! Dat zorgt ervoor dat je continu je onderwerp kunt zien, je camera minder geluid maakt, er minder slijtage optreedt en er veel hogere continusnelheden gehaald kunnen worden!
Zie forum van bijvoorbeeld http://www.photoclubalpha.com voor foto's van mijn Sigma 70-200 2.8 II HSM. Ik ben er erg blij mee.Markofnikoff schreef op donderdag 03 december 2009 @ 16:49:
Persoonlijk vind ik de prijs van de Sony 70-200/2.8 SSM compleet niet gerechtvaardigd. Het is een ontzettend prijzige lens, met een beeld kwaliteit die geëvenaard word door de veel goedkopere Sigma. Canon levert voor minder geld zelfs betere kwaliteit, jammer dat die niet op de Sony pastMarkofnikoff schreef op donderdag 03 december 2009 @ 16:49:
De enige reden om een nieuwe Sigma 70-200/2.8 HSM te kopen is de garantie, en de HSM motor. Ik zelf ben voor een 2e hands Sigma 70-200/2.8 EX APO IF gegaan, omdat die ten eerste iets goedkoper is, en een iets betere beeldkwaliteit neer weet te zetten ten opzichte van de latere versies. Maar de huidige versie is uiteraard ook geen slechte lens, zeker niet voor die prijs
Sigma 30/1.4 of een Sigma 50/1.4 (Sony heeft ook 50/1.4 trouwens)Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 16:59:
ik zoek iets als deze 2:
Sony SAL30M28
Sony DT 50mm F1.8 SAM
lage F-waarde
Andere leuke lichtsterke lensjes (wel prijzig) zijn een Carl Zeiss 85/1.4 of een Carl Zeiss 135/1.8
Voor een beginner is de Sony DT 50/1.8 een leuk lensje, maar je kan ook kijken of je tweedehands een Minolta 50/1.7 kunt vinden. Net iets goedkoper, maar zeker zo goed als de Sony. En lastig stuk te krijgen
Dat is niet helemaal correctMarkofnikoff schreef op donderdag 03 december 2009 @ 17:01:
Die is makkelijk, de 50mm SAM, ding kost niks en is gewoon een super lensje, plus hij is 50mm op APS-c.
Het enige voordeel van een APS-C lens is dat hij goedkoper te produceren is en kleiner/lichter kan zijn.Wolfensteijn schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 08:06:
KNIP
[...]
Dat is niet helemaal correctDe focale afstand van elke lens (ja, ook die van middenformaat en groter) word in fullframe equivalent aangeduid. Dus de SAM 50mm is op APS-c (elke huidige Sony camera behalve de a850 en a900) qua beeldhoek vergelijkbaar met een 75mm.
Nadeel is je kunt hem niet op FF gebruiken.
Maar je moet inderdaad nog steeds de Cropfactor van 1,5 berekenen.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Ok ok semanticsMud.Starrr schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 09:38:
[...]
Het enige voordeel van een APS-C lens is dat hij goedkoper te produceren is en kleiner/lichter kan zijn.
Nadeel is je kunt hem niet op FF gebruiken.
Maar je moet inderdaad nog steeds de Cropfactor van 1,5 berekenen.
Edit: Sjeez na een blik te werpen in een niet nader te noemen webshop blijkt dat ie zelfs maar 135 euro kost....
[ Voor 8% gewijzigd door Markofnikoff op 04-12-2009 09:52 ]
Verwijderd
Kwam bij googlen over de geruchten over de α800 dit stukje tegen:
Some are drawn to surprising conclusions like the possible disappearance of the AF motor from the SLR body (a little like has been done by Nikon). It would lighten the camera body and would be indirectly confirmed by the appearance of new lenses (like a 50mm/1.8 and a 18-55mm f/3.5-5.6 that would be sold only with these new Alpha 330 and Alpha 230). This would be a serious breach of the usual compatibility with exisintg lenses, but it is easy to recognize that the entry-level photo consumer is not fanatic about this compatibility.
http://ylovephoto.com/en/cat/slr/sony/sony-alpha-800/ (Halverwege de pagina, bij het kopje Sony Speculations)
Nu heb ik geen α330 230 manual of iets hierover vernomen maar wat moet ik hier van denken? Het gerucht is van mei dus kan allang geen waarde meer hebben.
En wat kan ik eigenlijk verwachten, moge het waar zijn, van een DSLR die film opneemt? Is dit meer een gadget of kan het werkelijk enige kwaliteit bieden (mijn belevingswereld qua video is miniDV - Sony TVR60)
Lijkt me nl wel een handige feature voor bijv op de vakantie, bespaart me weer een apparaat om mee te nemen
Some are drawn to surprising conclusions like the possible disappearance of the AF motor from the SLR body (a little like has been done by Nikon). It would lighten the camera body and would be indirectly confirmed by the appearance of new lenses (like a 50mm/1.8 and a 18-55mm f/3.5-5.6 that would be sold only with these new Alpha 330 and Alpha 230). This would be a serious breach of the usual compatibility with exisintg lenses, but it is easy to recognize that the entry-level photo consumer is not fanatic about this compatibility.
http://ylovephoto.com/en/cat/slr/sony/sony-alpha-800/ (Halverwege de pagina, bij het kopje Sony Speculations)
Nu heb ik geen α330 230 manual of iets hierover vernomen maar wat moet ik hier van denken? Het gerucht is van mei dus kan allang geen waarde meer hebben.
En wat kan ik eigenlijk verwachten, moge het waar zijn, van een DSLR die film opneemt? Is dit meer een gadget of kan het werkelijk enige kwaliteit bieden (mijn belevingswereld qua video is miniDV - Sony TVR60)
Lijkt me nl wel een handige feature voor bijv op de vakantie, bespaart me weer een apparaat om mee te nemen
Op DP review kun je hier best veel over lezen, maar het is verre van ideaal. Je kunt niet of nauwelijks autofocussen, het is lastig om te zien wat je precies filmt...... nja lees zelf maar: KlikVerwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 20:37:
Kwam bij googlen over de geruchten over de α800 dit stukje tegen:
Verwijderd
Aha. Bedankt. Als ik het zo snel doorlees moet Sony met iets schokkends nieuws komen om de camcorder te verbannen. En dan op een camera die dan onder de 850/900 prijs moet blijven. Denk dat het nog even wachten wordt voordat een serieuze extra is.
Mijn camcorder blijft voorlopig nog maar in het assortiment.
Jammer, had al visioenen van wildlife documentaires met een 500mm lens.
Mijn camcorder blijft voorlopig nog maar in het assortiment.
Jammer, had al visioenen van wildlife documentaires met een 500mm lens.
Verwijderd
hier in Hong Kong kostie 80 euroMarkofnikoff schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 09:51:
[...]
Ok ok semanticswaar het om gaat is dat een 50mm voor 190 euro el cheapo is. En dat je hem niet op FF kunt gebruiken.....tja voor dat geld is dat toch echt geen probleem denk ik? Ik denk dat deze lens, zeker voor een beginner super is, creative mogelijkheden te over, goedkoop, lichtsterk en goede kwaliteit.
Edit: Sjeez na een blik te werpen in een niet nader te noemen webshop blijkt dat ie zelfs maar 135 euro kost....
Ik roep Inkoopactie!
Joejoe!
DxO Labs hebben eindelijk de a500 en a550 getest.
Aan de ene kant valt het tegen, het is dus niet de Exmor-R sensor en het niveau van de a850 wordt dus ook lang niet gehaald. Aan de andere kant haalt de a550 een gelijke score met de Canon 7D dus dat valt dan weer reuze mee.
Aan de ene kant valt het tegen, het is dus niet de Exmor-R sensor en het niveau van de a850 wordt dus ook lang niet gehaald. Aan de andere kant haalt de a550 een gelijke score met de Canon 7D dus dat valt dan weer reuze mee.
Verwijderd
Vraag. Ik heb een Sony 350 met een 18 - 200 (76 gr) en een SAL28F28 (54 gr) objectief. Ik wil een groothoekobjectief hebben voor landschappen te fotograferen. Wat kunt u mij het best aanbieden om te kopen. Moet wel een redelijk bedrag zijn.
Alvast bedankt voor het antwoord.
Roy
Roy
Hoi Roy, wat is je budget? imho kan je als je niet veel budget hebt het beste kijken naar een sigma 10-20 of een tamron 12-24Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 10:59:
Vraag. Ik heb een Sony 350 met een 18 - 200 (76 gr) en een SAL28F28 (54 gr) objectief. Ik wil een groothoekobjectief hebben voor landschappen te fotograferen. Wat kunt u mij het best aanbieden om te kopen. Moet wel een redelijk bedrag zijn.
Roy
Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl
Ben bang dat als je echt < 18 mm wilt je budget een beetje bij moet stellen.
De tamron 10-24 is het goedkoopste (pricewatch 379).
Voor 300 euro koop je een een sigma 17-35, maar daar schiet je kwa groothoek weinig mee op tov je 18-200.
De sigma is wel licht-sterker.
De tamron 10-24 is het goedkoopste (pricewatch 379).
Voor 300 euro koop je een een sigma 17-35, maar daar schiet je kwa groothoek weinig mee op tov je 18-200.
De sigma is wel licht-sterker.
[ Voor 5% gewijzigd door forzafan op 22-12-2009 12:40 ]
Verwijderd
Het moet geen probleem zijn om meer geld te besteden. Als ik maar heb wat ik graag wil gaan gebruiken. Ik ga me concentreren op de sigma en de Tamron. Nu moet ik zeggen dat als ik Tamron google ik veel optie's krijg met de naam Tokina. Hoe komt dat?
Alvast bedankt voor de tips.
Gr Roy
Alvast bedankt voor de tips.
Gr Roy
Dat je de naam Tokina tegen komt kan kloppen, zij produceren ook groothoeklenzen. Echter deze zijn enkel geschikt voor Nikon en Canon.
Ik adviseer te kijken naar een sigma 10-20, deze heb ik zelf ook. Mocht je een goed exemplaar hebben dan zijn deze echt hun geld dubbel en dwars waard.
Ik schrijf al bewust een goed exemplaar omdat dat nog wel eens lastig is bij sigma. Al mijn nieuw gekocht sigma lenzen (dus ook de 10-20) hadden last van focus probleem. Dan moeten ze worden teruggestuurd naar sigma en opnieuw gekalibeerd en dat duurt een paar weken, maar daarna werken ze echt perfect.
En een 10-20 kun je 2de hands denk ik wel voor 300 euro op de kop tikken, maar nogmaals let dan wel op of de focus goed werkt.
Ik adviseer te kijken naar een sigma 10-20, deze heb ik zelf ook. Mocht je een goed exemplaar hebben dan zijn deze echt hun geld dubbel en dwars waard.
Ik schrijf al bewust een goed exemplaar omdat dat nog wel eens lastig is bij sigma. Al mijn nieuw gekocht sigma lenzen (dus ook de 10-20) hadden last van focus probleem. Dan moeten ze worden teruggestuurd naar sigma en opnieuw gekalibeerd en dat duurt een paar weken, maar daarna werken ze echt perfect.
En een 10-20 kun je 2de hands denk ik wel voor 300 euro op de kop tikken, maar nogmaals let dan wel op of de focus goed werkt.
Verwijderd
Ik heb een 14mm 2.8 EX Aspherical van Sigma. Heerlijk voor landschappen. Goed helder beeld, gelukkig geen problemen met focus op deze. En ligt goed in de hand door zijn gewicht. Maar wordt vollegens mijn niet meer geleverd door Sigma (nieuw) Heb de mijne voor ongeveer 500e nieuw gekocht (taxfree shop Zuid Afrika), misschien de tweede hands markt eens afstruinen?
Door de crop mis ik helaas wel het probleem dat ik bij close up op moest passen niet mijn voeten op de plaat stonden.
Even bij Sigma gekeken. Wordt niet meer gemaakt maar is nu in de aanbieding van 759 voor 579 voor de resterende modellen.
Door de crop mis ik helaas wel het probleem dat ik bij close up op moest passen niet mijn voeten op de plaat stonden.
Even bij Sigma gekeken. Wordt niet meer gemaakt maar is nu in de aanbieding van 759 voor 579 voor de resterende modellen.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2009 15:15 . Reden: Field Research ]
Ik wil mijn kitlens van mijn a200 gaan vervangen door een lichtsterker exemplaar.
Nu is mijn oog gevallen op de Tamron 17-50 2,8 en de Sigma 18-50 2,8.
Welke van deze twee is een betere keus? Of zijn er nog andere alternatieven?
Verwijderd
Ik zou zeggen kies de tamron uit die 2 opties.nielsgaastra schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 19:00:
Ik wil mijn kitlens van mijn a200 gaan vervangen door een lichtsterker exemplaar.
Een 3e optie is de sony 18-55, erg goedkoop (oem 50,- bij konijneberg) en ook al is ie niet zo lichtsterk als de andere 2, wel heel scherp, geen ca/ghosting/flaring issues.
Een kit lens i know.. maar echt een mooi ding (in tegenstelling tot die oerlelijke 18-70 oude kitlens).
http://www.dyxum.com/lenses/detail.asp?IDLens=521
Dit topic is gesloten.