Het grote Sony dSLR en objectieven topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 68.555 views

Onderwerpen

Alle 40 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05 16:00
Lichtsterk is wel een vereiste.. Waarom is de Tamron een betere keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-03 20:58

Henning

Hoogvlieger...

Ik heb zelf ook voor dezelfde keuze gestaan en toen voor de Tamron gekozen, waar ik nog steeds heel tevreden over ben. Ik heb toen de keuze gebaseerd op de volgende argumenten:

- De tamron is iets wijder.
- De tamron is scheper wijd-open volgens de tests.
- De tamron focuste naar mijn gevoel sneller.
- Vond de MF van de tamron soepeler, de sigma schokte iets meer.
- Kleinere filtermaat --> goedkopere filters.

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-11-2017

Tyno

Wegenbouwer

Ik heb geen ervaring met beide lenzen. Maar ik zat net even naar specificaties van beide lenzen te kijken, een interessant voordeel wat de sigma heeft tov de tamron is dat de minimale focus afstand is een stuk kleiner (20 tov 28cm). Mocht je af toen nog een wat macro fotograferen dan is de sigma hier beter voor geschikt.

Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is de Sigma er ook al met HSM voor Minolta/Sony, anders is dat ook wel interessant.

Die ene mm aan de wijde kant is het verschil niet (de tamron is trouwens aan de lange kant ook een stuk korter eerder 45mm als 50). De bouw van de Sigma vind ik overigens een stuk prettiger. Dus met beide even spelen en je weet welke het wordt.

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

martijn_tje schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 13:45:
Is de Sigma er ook al met HSM voor Minolta/Sony, anders is dat ook wel interessant.
Voor bepaalde lenzen. Mijn 4.5mm fisheye heeft een HSM. De 10-20mm supergroothoek is vervangen door een HSM-uitvoering, enzovoort.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno

Tyno

Wegenbouwer

HSM (en ook SSM) anzich is in mij opinie niet zo heel veel speciaal, qua snelheid doen de door de body aangedreven lenzen er niet aan onder. Al moet ik wel toegeven dat een stille focusmotor wel een genot is.

Het echt voordeel van HSM / SSM zit hem in het feit als je het kan combineren met een niet meedraaiende focusring en full time manual focus. Bijvoorbeeld: de sony 16-80 heeft wel een niet-meedraaiende focusring maar je moet eerst de body op MF zetten voordat je kun manual focussen. De sony 70-300 G heeft SSM en full time manual focus, en voor mij persoonlijk vind ik dat ideaal.

Om nog terug te komen op de sigma 18-50 ook al had deze HSM, dan zit je alsnog met een meedraaiende focusring, en dan heeft HSM geen voordelen (behalve de stilte) ten opzichte van een een body aangedreven lens.

Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337294

Ik weet niet of dit in dit topic mag maar ik heb naast mijn Alpha 500 ook nog een KM Dynax 7D. Er zijn er vast meerderen hier die deze nog hebben. Mijn Dynax heeft al een tijdje het "first black frame" syndrome.
Na een mailtje naar KE waar ik m ooit gekocht heb kreeg ik te horen dat deze constructiefout nog steeds onder coulance verholpen wordt door Sony. De camera gaat echter wel naar Bremen en dit duurt 6 tot 8 weken.
Misschien een handig weetje voor D5D/D7D bezitters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
Uiteindelijk heb ik vandaag de Tamron besteld. Ik heb de Tamron uitgetest op een EOS 400D van een vriend van me en dit is prima bevallen.
Ik hoop de lens morgen te ontvangen en misschien komen de resultaten hier op het forum te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 08:16

Mud.Starrr

I shoot people for money

Anoniem: 337294 schreef op maandag 28 december 2009 @ 13:35:
Ik weet niet of dit in dit topic mag maar ik heb naast mijn Alpha 500 ook nog een KM Dynax 7D. Er zijn er vast meerderen hier die deze nog hebben. Mijn Dynax heeft al een tijdje het "first black frame" syndrome.
Na een mailtje naar KE waar ik m ooit gekocht heb kreeg ik te horen dat deze constructiefout nog steeds onder coulance verholpen wordt door Sony. De camera gaat echter wel naar Bremen en dit duurt 6 tot 8 weken.
Misschien een handig weetje voor D5D/D7D bezitters.
Netjes zeg dat ze dat nog steeds doen.
Maar misschien zijn ze wel verplicht (was het niet tot 5 jaar na productie bij een productiefout?).

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337294

Mud.Starrr schreef op maandag 28 december 2009 @ 22:09:
[...]

Netjes zeg dat ze dat nog steeds doen.
Maar misschien zijn ze wel verplicht (was het niet tot 5 jaar na productie bij een productiefout?).
Dat zou best weleens kunnen maar een jaar, 2 jaar geleden werd er vaak beweerd dat er geen reserve onderdelen meer waren, een aantal mensen kreeg toen als vervanging een Alpha 100.
Toch jammer dat er geen 12 mpix alpha zoals de 500 gemaakt wordt in een D7D jasje. Dat met die knoppen werken bevalt me beter als met menu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-04 23:48
Hoi, ik zit een beetje met een dilemma en ben vrij nieuw in dSLR..
Ik wil graag een Sigma 70-300mm F4-5.6 APO DG MACRO Sony/Konica voor mijn sony a300. De reden dat ik voor Sigma kies ipv Tameron zijn de reviews die ik gelezen heb. Op dit moment heb ik een standaard kitlens, 18-70mm. De lens wil ik graag gaan gebruiken voor het dichterbij halen van het onderwerp (dierentuin/natuur) en portret fotografie. Macro vind ik leuk voor erbij..

Is dit een verstandige aankoop, welke lensen zijn vergelijkbaar buiten de tameron versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
blablable schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 14:19:
Is dit een verstandige aankoop, welke lensen zijn vergelijkbaar buiten de tameron versie?
Een 2e hands minolta 70-210 f/4 of f/3.5-4.5 presteren ook goed, evenals de 100-200 f/4.5, 100-300 f/4.5-5.6 APO(D) en de 75-300 f/4.5-5.6 Original
Tyno schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 23:56:
Om nog terug te komen op de sigma 18-50 ook al had deze HSM, dan zit je alsnog met een meedraaiende focusring, en dan heeft HSM geen voordelen (behalve de stilte) ten opzichte van een een body aangedreven lens.
Sigma's HSM implementatie in de EX lijn is met alle leuke goodie's dus ring motor en FTM (full time manual). Dus geen meedraaiende focus ring. Niet te verwarren met de (micromotor) USM in canon's budget reeks waar een stil micromotortje is alleen nog steeds net zo traag en kwetsbaar.

Voor tracking is echte USM trouwens ook wel prettig. Het reageerd en corrigeerd wat sneller door de kortere aandrijflijn. In puur snel door het hele focus pad jagen hoeft USM niet sneller te zijn als een body aangedreven lens met een goed AF ontwerp en een sterke body. Op de instap body's valt de winst van USM mee omdat de body niet echt snel van begrip is.

[ Voor 15% gewijzigd door martijn_tje op 02-01-2010 10:05 ]

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
Hoi Martijn,

Zou je je bevindingen in een conclusie willen samenvatten, ik ben erg nieuw in fotografieland en al die termen die je er uit gooi zegt me (nog) niet zoveel :-)

Als ik het goed begrijp draait de focus ring van de sigma tijdens het scherpstellen wat een nadeel zou zijn. Kun je er dan bijvoorbeeld geen filters meer opzetten?

Welke zou jij kopen? Die 300mm trekt me toch wel erg aan qua bereik..

Groet!
martijn_tje schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 09:59:
[...]

Een 2e hands minolta 70-210 f/4 of f/3.5-4.5 presteren ook goed, evenals de 100-200 f/4.5, 100-300 f/4.5-5.6 APO(D) en de 75-300 f/4.5-5.6 Original

[...]

Sigma's HSM implementatie in de EX lijn is met alle leuke goodie's dus ring motor en FTM (full time manual). Dus geen meedraaiende focus ring. Niet te verwarren met de (micromotor) USM in canon's budget reeks waar een stil micromotortje is alleen nog steeds net zo traag en kwetsbaar.

Voor tracking is echte USM trouwens ook wel prettig. Het reageerd en corrigeerd wat sneller door de kortere aandrijflijn. In puur snel door het hele focus pad jagen hoeft USM niet sneller te zijn als een body aangedreven lens met een goed AF ontwerp en een sterke body. Op de instap body's valt de winst van USM mee omdat de body niet echt snel van begrip is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
blablable schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 11:07:
Zou je je bevindingen in een conclusie willen samenvatten, ik ben erg nieuw in fotografieland en al die termen die je er uit gooi zegt me (nog) niet zoveel :-)
www.google.nl
Als ik het goed begrijp draait de focus ring van de sigma tijdens het scherpstellen wat een nadeel zou zijn. Kun je er dan bijvoorbeeld geen filters meer opzetten?
Ik heb het even nagezocht; van de Sigma is er geen echte HSM versie. Dus de sony uitvoering is body aangedreven waarbij de scherptstel ring wel mee draait en maar het front element en de filtervatting niet. (net zoals de tamron)
Welke zou jij kopen? Die 300mm trekt me toch wel erg aan qua bereik..
Welke ik 3 jaar terug heb gekocht heb en zo weer zou kopen is een 2e hands Minolta 70-210 f/3.5-4.5 (oke als ik de geldpest zou hebben een 50-150 f/2.8 of een 135 f/2.8 o.i.d.). Maar mijn set wensen is totaal anders als die van jou. Lichtsterkte, gewicht, formaat, beeld kwaliteit (lekker subjectief) en AF snelheid staan bij mij allemaal hoger als het wel/niet hebben van 300mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno

Tyno

Wegenbouwer

@blablable

Of een lens met een bereik van 300mm nodig heb dat ligt helemaal aan hetgeen wat je ermee wilt gaan doen, en natuurlijk welke kwaliteit je verwacht.

Ik ben een paar jaar terug begonnen met een sony A200 dubbelkit (sony 18-70 en sony 75-300) en toen was ik zeer tevreden met het bereik en de kwaliteit die de sony 75-300 gaf. Als ik nu de foto's terug kijk die toen heb gemaakt valt me gewoon op dat deze lens tussen 200 en 300mm gewoon erg soft zijn, met die kwaliteit zou ik nu geen genoegen meer nemen (en dat is ook de reden dat ik de sony 70-300 G heb).

Als ik dan kijk naar jou situatie dan denk ik dat de een lens die voorstelt (de sigma 70-300 macro) geen slechte keuze is. Ik heb zelf geen ervaring met deze lens, maar op basis van de specificaties denk ik dat het wel een goede beginners lens is. Je kunt kijken of hoe vaak je dit bereik gebruikt, of je misschien iets meer met macro wilt doen. En dan kun je later op basis van je ervaring met deze lens andere lenzen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-05 13:50

Sick Nick

Drop the top!

De 70-300G is dan ook wel ff een flinke stap beter ja, naar mijn mening de beste 70-300 op de markt. Ook de nikon en canon 70-300 modellen doen het minder goed. De sony variant is stevig, snelle focus, scherp van rand tot rand (op crop, op ff zijn de randen wel iets minder maar nog steeds erg goed), weinig CA problemen. Dijk van een lens.

Enige minpunt vind persoonlijk het uitschuiven bij het zoomen, m'n eigen lenzen zijn allemaal interne zoom en focus en ik zou niks willen wat dat niet heeft. Het verlopende diafragma heeft niet m'n voorkeur maar daar ontkom je bij 70-300 lenzen niet aan volgens mij.

Ik heb zelf toen ik begon met een canon 350D de sigma 70-300 APO gehad, voor het geld een prima lens. Hele scherpe foto's mee gemaakt. De focus is niet supersnel maar voor gewoon gebruik zeker voldoende (natuurfoto's, landschap, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
Bedankt voor de reacties, ben er nog niet uit :-) Voorkeur gaat vooralsnog uit naar de 70-300 APO..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:33
Ik weet niet of de vraag hier helemaal thuis hoort, bij de aankoop van mijn alpha A330 heb ik een voucher voor een workshop gekregen.

Zijn er hier mensen die zo'n workshop gevolgd hebben? Is de workshop een aanrader?

[ Voor 0% gewijzigd door .NCK op 03-01-2010 12:44 . Reden: tikfout.. in model ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Volgens mij ben je daar dan toch wel te laat mee, de huidige workshops vanuit sony zelf zijn op de A330 en A380. De workshops met de A300 en A350 zijn voor zover ik weet allang afgelopen. Het zijn wel mooie workshops als je nog nooit met een (digitale) spiegelreflex hebt gewerkt. De basis van de camera, alle instellingen en hoe je hem moet gebruiken etc worden besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:33
Ik heb de A330, me even vergist in het modelnummer :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit met het idee om een lens erbij te kopen voor mijn A200. Nu zit ik met drie opties:

1. Mijn bereik uitbreiden met een Sigma 10-20 F4-5.6. Als ik mijn fotostatistieken bekijk springt de 18mm er behoorlijk uit, aangezien ik veel landschappen fotografeer. Een groothoeklens is dan wel een uitkomst.

2. De kitlens vervangen door een Tamron 17-50 F2.8. Een stuk lichtsterker en beter dan de kitlens, maar ga ik dat echt merken wat betreft indoor prestaties?

3. In de toekomst denk ik niet dat ik bij Sony ga blijven. Als ik nu investeer in Sony-lenzen gaat dat bij die overstap meer verlies opleveren. Alleen is mijn budget nu beperkt. Als ik nu een overstap zou maken naar een 450D oid, houd ik vrij weinig meer over om in lenzen te steken. Aan de andere kant zijn lenzen redelijk waardevast en kan het extra verlies beperkt blijven.

Optie 2 is zo'n 100 euro goedkoper dan optie 1. Deze heeft momenteel dan ook mijn voorkeur. Overstappen naar een ander merk lijkt mij zelf het minst handige, aangezien ik dan eigenlijk meteen een fatsoenlijke upgrade wil doen, zoals een xxD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno

Tyno

Wegenbouwer

@Power Up

Wat is de reden dat je waarschijnlijk gaat overstappen naar een ander merk? Ik ben daar benieuwd naar, want ik heb precies hetzelfde.

Ik heb de afgelopen jaren naar alle tevreden gefotografeerd met Sony (A200, A700). Nu wil ik graag een stapje verder (Fullframe) maar daar mis ik bij Sony een paar gaten in de line-up. Bij Sony heb je momenteel de budget line-up en de topline-up (24-70 F/2.8, 70-200 F/2.8), maar bijna niets daar tussen in (enkel de 70-300G). Canon kan die behoefte naar mijn mening wel invullen (17-40 f/4, 24-105 f/4, 70-200 f/4), daarom heb ik afgelopen maand besloten om Canon toch een kans te geven, een canon set je gekocht (5D en bovenstaande lenzen).

Maar ik zal je zeggen: het gras bij de buren is niet altijd groener. Nu ik een canon heb kan ik zeggen dat er ook een aantal pluspunten zijn van Sony ten opzichte van Canon (onder andere de stabilisatie in de body). Ik zelf hou de beide sets nog een paar maanden om gewoon te kijken welke mij het beste bevalt.

Als jij naar canon wilt overstappen dan zou ik gewoon proberen om een canon set een paar dagen te lenen van iemand anders en gewoon uitproberen hoe het bevalt.

Mocht je toch momenteel een andere lens voor je huidige camera willen, maar de optie om over te stappen open houden (zonder al te veel geld te "verliezen"), dan adviseer ik je om de lenzen die je voor ogen tweede hands te kopen, die lenzen zijn nog waardevaster (mits je natuurlijk een koop die in redelijke staat verkeerd) dan nieuwe lenzen. Zoals de sigma 10-20 die heb ik een jaar geleden gekocht voor 400 euro, als ik die nu verkeer krijg ik er denk ik 300 euro voor. Als jij nu een 10-20 koopt op marktplaats voor 300 euro dan kun je die waarschijnlijk over een half jaar nog steeds wel voor 300 euro verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tyno schreef op maandag 04 januari 2010 @ 15:29:
@Power Up

Wat is de reden dat je waarschijnlijk gaat overstappen naar een ander merk? Ik ben daar benieuwd naar, want ik heb precies hetzelfde.
Exact de reden die jij aanhaalt. Sony heeft nauwelijks een middenklasse, en wat er wel zit komt niet al te best uit tests (16-105, 11-18). Gelukkig zijn Sigma en Tamron er nog die de gaten wat opvullen. Bij Canon en Nikon is gewoon veel meer keuze. Alleen voorlopig kan ik denk ik prima uit de voeten met wat Sigma en Tamron te bieden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nu even makkelijk praten al m'n investeer plannen liggen even stil ivm het hopen van een huis dat er mogenlijk aan zit te komen.
PowerUp schreef op maandag 04 januari 2010 @ 14:08:
Ik zit met het idee om een lens erbij te kopen voor mijn A200. Nu zit ik met drie opties:

1. Mijn bereik uitbreiden met een Sigma 10-20 F4-5.6. Als ik mijn fotostatistieken bekijk springt de 18mm er behoorlijk uit, aangezien ik veel landschappen fotografeer. Een groothoeklens is dan wel een uitkomst.

2. De kitlens vervangen door een Tamron 17-50 F2.8. Een stuk lichtsterker en beter dan de kitlens, maar ga ik dat echt merken wat betreft indoor prestaties?

3. In de toekomst denk ik niet dat ik bij Sony ga blijven. Als ik nu investeer in Sony-lenzen gaat dat bij die overstap meer verlies opleveren. Alleen is mijn budget nu beperkt. Als ik nu een overstap zou maken naar een 450D oid, houd ik vrij weinig meer over om in lenzen te steken. Aan de andere kant zijn lenzen redelijk waardevast en kan het extra verlies beperkt blijven.

Optie 2 is zo'n 100 euro goedkoper dan optie 1. Deze heeft momenteel dan ook mijn voorkeur. Overstappen naar een ander merk lijkt mij zelf het minst handige, aangezien ik dan eigenlijk meteen een fatsoenlijke upgrade wil doen, zoals een xxD.
1)Ik de winst bij canon niet tenzij je meteen voor het contrastbommetje aka canon 10-22 wil gaan (maar gezien je beperkte budget zal dat niet gaan). Vergeet ook niet dat de grenzen van je bereik atijd benadrukt worden in de statistieken. Je gaat namelijk niet lopen pielen om op 19- of 20mm schieten in plaats van 18mm. Als je rond de 35mm wil schieten zal je ook nooit precies op 35mm schieten maar 9 van de 10x ergens tussen de 30 en 40mm.

2)Een overstap naar canon gaat je indoor prestaties pijn doen, tenzij je meteen voor de 17-55 f/2.8 IS gaat. Een normale (dus bij de 450D vaak ook ongestabiliseerde) kitlens brengt je voor low light geen winst. (tel even mee dure lens nr 2)

3)Dus de keuze of nu de switch doen, of afwachten en verder afschrijven of rustig aan verder investeren. Zo veel superieur is een 450D ook weer niet. Doe dan een 2e hands 40D o.i.d. De investering 2e hands 40D + 10-22 + 17-55IS + 70-200 f/4L is toch best een grote en dan weet ik niet eens hoeveel belang je hecht aan IS aan de tele kant (waar IS het meeste nut heeft).
PowerUp schreef op maandag 04 januari 2010 @ 15:48:
Exact de reden die jij aanhaalt. Sony heeft nauwelijks een middenklasse, en wat er wel zit komt niet al te best uit tests (16-105, 11-18). Gelukkig zijn Sigma en Tamron er nog die de gaten wat opvullen. Bij Canon en Nikon is gewoon veel meer keuze. Alleen voorlopig kan ik denk ik prima uit de voeten met wat Sigma en Tamron te bieden hebben.
De 11-18 is inderdaad niet best. De 16-105 (denk wel aan de 6,6x zoom) presteerd echt niet gek voor een lens met een dergelijk bereik en prijs. Vignetting aan de wijde kant en het rare scherpte dipje halverwege zijn jammer maar voor de prijs en het bereik niet onoverkomenlijk. Een stapje hoger is er altijd nog de 16-80 wat echt een heel fijne standaartzoom is (die lens tekend gewoon heel mooi, veel micro contrast, rustige bokeh en mooie kleuren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik naar Canon overstap wordt het een xxD waarschijnlijk. Met het budget waar ik nu mee zit heb je dan net een tweedehands 40D met kitlens. Dat is natuurlijk ook een beetje jammer. Maar wachten tot ik klaar ben met studeren en een baan heb, misschien heeft Sony dan wel een paar hele leuke lenzen erbij :)

Blijft alleen nog de vraag over of het de 10-20 of de 17-55 wordt. Ik neig meer naar de 17-55, ik wil nu toch wel een lichtsterke lens eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:55
Sony heeft weer een nieuwe DSLR aan zijn reeks toegevoegd!
De A450, qua prijs onder de A500, maar met de sensor en snelheid van de 550, maar dan zonder live-view en met een kleiner LCD scherm. 8)7
Die hele Sony line-up wordt er niet echt overzichtelijker op, zeker niet in het beginner/amateur segment.

linkje

[ Voor 19% gewijzigd door ikmattie op 05-01-2010 12:40 ]

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-05 16:45

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

ikmattie schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 09:06:
Sony heeft weer een nieuwe DSLR aan zijn reeks toegevoegd!
De A450, qua prijs onder de A500, maar met de sensor van de 550, maar dan zonder de snelle live-view en met een kleiner LCD scherm. 8)7
Die hele Sony line-up wordt er niet echt overzichtelijker op, zeker niet in het beginner/amateur segment.

linkje
Dat niet alleen maar ik begin zo langzaam aan te twijfelen of ik nog wel in alpha mount glas moet gaan investeren, ik bedoel alles wat sony de afgelopen tijd heeft uitgebracht is of beginner spul of plastic zooi (nieuwe lenzen, hoewel ze ok zijn voor in te stappen), of zoals de A850 een downgrade van een product wat ze al hadden. Verder is er geen enkele echte vooruitgang in technologie, nog altijd het zelfde 9 punts af, de 40 segment metering, en het alller ergste van alles geen normaal betaalbaar glas. Het is of plastic zooi (met alle respect) of belachelijk geprijsd Carl Zeiss glas, maar dat is hier boven al uitvoerig behandeld.
Ik zit nu echt te denken om mijn A700 met de hele rotzooi te verkopen, en voor een ander systeem te gaan. Maar aan de andere kant is mijn A700 een heerlijke camera die zich nog altijd kan 'meten' met andere vergelijkbare cam's, en toch twijfel ik steeds meer of ik nog wel in sony glas moet investeren...... sony doe er wat aan ! ! !

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Markofnikoff schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 10:01:
[...]

Dat niet alleen maar ik begin zo langzaam aan te twijfelen of ik nog wel in alpha mount glas moet gaan investeren, ik bedoel alles wat sony de afgelopen tijd heeft uitgebracht is of beginner spul of plastic zooi (nieuwe lenzen, hoewel ze ok zijn voor in te stappen), of zoals de A850 een downgrade van een product wat ze al hadden. Verder is er geen enkele echte vooruitgang in technologie, nog altijd het zelfde 9 punts af, de 40 segment metering, en het alller ergste van alles geen normaal betaalbaar glas. Het is of plastic zooi (met alle respect) of belachelijk geprijsd Carl Zeiss glas, maar dat is hier boven al uitvoerig behandeld.
Ik zit nu echt te denken om mijn A700 met de hele rotzooi te verkopen, en voor een ander systeem te gaan. Maar aan de andere kant is mijn A700 een heerlijke camera die zich nog altijd kan 'meten' met andere vergelijkbare cam's, en toch twijfel ik steeds meer of ik nog wel in sony glas moet investeren...... sony doe er wat aan ! ! !
Ik denk dat je even moet wachten op de CES.
Die begint de 7e al!
Sony heeft het al eens eerder geflikt om net voor de CES een redelijk onopvallende camera te introduceren.
Om dan vervolgens op de CES alle aandacht voor de opvallendere modellen te kunnen richten. (Dat was met de A200).

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Laatst online: 01-05 18:23
Ik zie het probleem niet. De a550 is een leuke en betaalbare camera met een prima sensor. En nu is deze dus ook verkrijgbaar zonder live-view, iets waar ik bijvoorbeeld niet op zit te wachten, fijn toch? Net als de 200-300 serie en de 800-900, nu dus ook de 400-500. Zou er nog een 600-700 komen? :)

Beter dan bijvoorbeeld Nikon de laatste tijd, die maar met die oude sensoren rond blijven slepen of Canon dat ook alleen maar onzin funcies als film toevoegt om maar weer een nieuw en duurder model uit te kunnen brengen binnen een jaar.

En er is ook aardig wat te krijgen aan glas, met voor mij als smaakmaker de 70-300G. Voor 600 euro (of 500 op eBay) is er niets te krijgen dat in de buurt komt, ook niet voor de andere merken. En er komt alleen maar bij :)

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

Jiriki schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 22:33:
Ik zie het probleem niet. De a550 is een leuke en betaalbare camera met een prima sensor. En nu is deze dus ook verkrijgbaar zonder live-view, iets waar ik bijvoorbeeld niet op zit te wachten, fijn toch? Net als de 200-300 serie en de 800-900, nu dus ook de 400-500. Zou er nog een 600-700 komen? :)

Beter dan bijvoorbeeld Nikon de laatste tijd, die maar met die oude sensoren rond blijven slepen of Canon dat ook alleen maar onzin funcies als film toevoegt om maar weer een nieuw en duurder model uit te kunnen brengen binnen een jaar.

En er is ook aardig wat te krijgen aan glas, met voor mij als smaakmaker de 70-300G. Voor 600 euro (of 500 op eBay) is er niets te krijgen dat in de buurt komt, ook niet voor de andere merken. En er komt alleen maar bij :)
Je hebt gelijk, de sony's geven veel keuze mogelijkheden, je kunt inderdaad kiezen of je voor een bepaalde functie wilt betalen of niet, en ja de camera's zijn goed. Maar ik mis bij sony en bij nikon en bij canon de inovatie, het is steeds meer van het zelfde in een ander jasje, tot zover verschillen de merken niet veel van elkaar. Hoewel laten we eerlijk zijn sony heeft niet echt een camera die met de D300s of de 7D meekan feature wise (AF systeem, dual card, iso) kwa pure IQ is sony gewoon net zo goed, zou ook vreemd zijn als dat niet zo was met hun sensoren. Maar nikon en canon hebben een groot voordeel en dat is een shitload aan lenzen waar je uit kunt kiezen, in iedere prijsklasse is wel iets moois te vinden. En daarnaast, kijkende naar de lenzen van sony; neem bijvoorbeeld de 16-80 CZ; geen stabilisatie. Logisch want dat zit in onze camera's, mooi dat zou dan kosten besparend moeten zijn. Geen AF motor, je zou zeggen nog goedkoper, maar nee deze lens is dik honderd euro duurder dan de 16-85 nikkor, die wel VR en SWM heeft en optisch gewoon goed meekan met de CZ. Maar goed ik wil hier niet de hele sony reeks afzeiken, wat er zijn ook genoeg goede zaken, de A700 is/was een pracht ding, net als de 850 en de 900. En het live-view systeem van sony is briljant. Maar ze moeten echt wat aan die lens line up gaan doen want op deze manier is er weinig voor de semi-pro/serieuze amateur te vinden bij sony, of je moet een hele dikke beurs hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Afbeeldingslocatie: http://a300.org/wp-content/uploads/2009/01/sonlylens.jpg
(enkel Sony-lenzen, Sigma, Tamron etc moet je er zelf even bijdenken..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Moet m wel gelijk geven hoor, heb voor m'n werk zowat heel de alpha lineup hier zowat 2 maanden in huis gehad en echt een tussenweg is er niet qua lenzen. Het is of instapspul of topspul (zeiss/G). Het topspul is wel goed (de 85 1.4 en 135 1.8 zijn echt geniaal op een a850/a900) maar kost ook wel behoorlijk wat. Iets als de canon F/4 lijn die ik zelf heb (17-40 en 70-200) is er niet. Maar goed, nikon heeft hetzelfde probleem als je het mij vraagt. Wel wat meer consumenten-standaardzooms maar ook geen semi-pro lijn die goed betaalbaar is en optisch heel sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Sick Nick schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 00:05:
Wel wat meer consumenten-standaardzooms maar ook geen semi-pro lijn die goed betaalbaar is en optisch heel sterk.
<autometafoor>
Geen goedkope japanner met de prestaties van een Porsche Boxter S.
</autometafoor>

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agiessen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-03 00:06
Jiriki schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 22:33:
Het is maar net in welk schuitje je zit. Mijn 7D is inmiddels wel aan vervanging toe. Belangrijkst voor mij zijn goede ergonomie/handling, "build quality" en lage ruis bij hogere ISO's.

Met de huidige line up heb ik dan eigenlijk geen keuze: alle modellen tot en met de a550 vallen af vanwege de ergonomie en bouw. De a700 vind ik al te "oud" om nog in te investeren, en de a850 is echt te duur voor mij.

Het feit dat de camera's in de 200/300/400/500 series erg zijn versimpeld, maakt mij er niet gerust op dat de A700 opvolger(s) zullen bieden wat ik wil. Tijd zal het leren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Is het trouwens normaal als de camera met 'steady shot' aan een soort heel zacht ruis-geluid maakt tijdens het maken van de foto. Met steady shot uit doet hij dit niet. In foto's e.d. is niets geen verschil, camera werkt nog perfect, is mij alleen nooit opgevallen.

Je hoort het overigens alleen in een stille kamer, klein beetje omgevingsgeluid verdoezeld het al snel.

Sony A200.

Bij Canon IS lenzen schijnt dit normaal te zijn; http://photography-on-the.net/forum/showthread.php?t=598944

[ Voor 3% gewijzigd door Bartjuh op 06-01-2010 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno

Tyno

Wegenbouwer

Dat geluid is de stabilisatie aan het werk, niks speciaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elbee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-04-2020
Ik ben aan het denken over een Sony AF 70-400 G SSM. Heeft iemand hier ervaring mee? Staan er tests van op Tweakers?

[ Voor 3% gewijzigd door Elbee op 06-01-2010 21:48 ]

Sony A99; Sony A77 Sony 70-400G SSM/4.5-5.6; Sony 70-300G SSM/4.5-5.6; Minolta 50/1.7; Sigma 150 Macro EX, Carl Zeiss 24-70 ZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Laatst online: 01-05 18:23

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Elbee schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 21:42:
Ik ben aan het denken over een Sony AF 70-400 G SSM. Heeft iemand hier ervaring mee? Staan er tests van op Tweakers?
Je kunt nog kijken op Dyxum.com
Daar worden ook regelmatig meetings georganiseerd in de Benulux.
Ik heb daar een keer de 70-400 mogen proberen.
Geweldige lens, alleen heb ik persoonlijk genoeg aan mijn 80-200 G.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-04 20:46

DonMetal

Doet Iets Met Media

Even een crosspost:
Vandaag binnengekregen:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4013/4306887718_504ed7b4eb_o.jpg
Minolta 50mm f/1.7

Eerste prime, eerste lens sneller dan f/3.5, and I like :P
Zie nu eindelijk waarom Primes zo populair zijn. Testshotje:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2788/4306887908_e67186c030.jpg
Met een tip voor mede Sonyans: Kijk op de Amerikaanse Ebay, in Nederland op marktplaats ben je 110~115 euro kwijt, nu was ik inclusief verzendkosten 80 euro kwijt ofzo.

En er komt er nog een aan. (Happy accident, meerdere lenzen laag ingezet, toevallig 2 waar ik niet overboden werd.) Dus heb ik er binnen een week of 2 nog een over :>

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had eigenlijk gehoopt dat Sony wat nieuwe lenzen aankondigde tijdens de CES, maar verder dan de A4xx serie zijn ze niet gekomen. Op dpreview maken ze alleen maar ruzie met elkaar, geen geruchten te bekennen. Toch jammer....
Dus heb ik er binnen een week of 2 nog een over
DM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drama
  • Laatst online: 06-11-2024
Elbee schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 21:42:
Ik heb deze lens meegenomen voor een safari reis in Zuid-Afrika. Waar ik in de winkel nog mij twijfels had over de scherpstel snelheid (vergeleek dit met de Sony 70-200 G SSM) en hanteerbaarheid van deze lens (hij is groot) heb ik deze lens toch aangeschaft vanwege het bereik en het geweldige resultaat van de foto's die je met deze lens kunt maken.

De lens bestaat uit metaal en plastic. Hoewel het gebruik van plastic open staat voor discussie ten opzichte van de prijs, ben ik positief over het gebruik van plastic omdat dit het totaalgewicht van de lens naar beneden haalt wat resulteert in een hanteerbare lens wanneer je op 400mm een plaatje wilt schieten.

De bouwkwaliteit is goed. In Afrika heb ik geen enkel moment last gehad van stof/zand tussen de beweegbare delen van de lens. En ik moet zeggen, er is veel stof/zand in Afrika ;)
Ook over de kleurkeuze ben ik positief te spreken. In de volle zon wordt deze lens niet 'heet' en iedereen laat je vooraan staan omdat ze denken dat je prof. bent :+

Conclusie: ik vindt deze lens een aanrader in alle lichtomstandigheden al zul je wel aan de lens moeten 'wennen' om de juiste instellingen te kiezen. Maar oefening baart kunst ;)

Een paar foto's die gemaakt zijn met deze lens staan hier

\0/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

Nu we het over lenzen hebben, ik heb ook een dilemma, ik ga me binnenkort een tele lens aanschaffen. Nu zijn er natuurlijk tal van mogelijkheden, maar ik heb het nu terug gebracht tot een schitterend dilemma. Tamron 70-200 viel af vanwegen bouwkwali en AF. Even tussendoor ik heb deze meningen volledig gebaseerd op reviews en van proberen bij winkels. De sony 70-200 viel af vanwege de prijs, ik weet, je kunt langer sparen maar dan kan ik zo'n bedrag nog niet voor mezelf verantwoorden. Dus nu blijven de sony 70-300G en de sigma 70-200 over. Voor mezelf heb ik het volgende op een rij gezet:

Sony:
Voordelen:
- Groter bereik
- Betere optische kwaliteit
- Goed voor buiten en bij veel licht
- Focus Limiter waardoor AF snelheid enorm toeneemt (ervaren in winkel)
- Gewicht
Nadelen:
- Langzaam aperture
- ziet er niet zo vet uit (beetje non argument maar toch vind ik dat :P )
- verloop in lichtsterkte
- extends als je zoomt

Sigma
Voordelen: - Snel 2.8
- Ziet er vet uit
- internal zooming
- Optisch minder maar wel de mogelijkheid om voor meer licht te kiezen, keuze is goed.
Nadelen:
- Optisch niet zo sterk (soft bij 2.8)
- Geen focuslimiter, bij focus miss; hunten
- Zwaar en groot

Kan iemand mij die misschien voor dezelfde keuze heeft gestaan wat meer inzicht geven in waarom ik voor de ene of de ander moet kiezen? Ik doe voornamelijk sport fotografie (binnen en buiten), partyfotografie en de gebruikelijke natuur/landschap/mensen etc. Bedankt alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno

Tyno

Wegenbouwer

@markofnikoff

Ik heb beide lenzen (sony 70-300G en sigma 70-200 f/2.8 ex, non-DG/HSM) en ik kan je ze allebei aanraden, maar dat is waarschijnlijk niet het antwoord waar jij op zit te wachten.

Praktische gezien zijn het twee lenzen die eigenlijk verschillende doeleinden geschikt zijn. De 70-300G voor de buiten fotografie en de 70-200 voor low light. Ik denk dat moet kijken waarvoor je deze lenzen het meeste voor wilt gaan gebruiken.

Qua scherpte, bouwkwaliteit en autofocus zitten beide lenzen op hetzelfde niveau. Het grootste merkbare verschil is wat mijn betreft de kleur . De kleuren van de 70-300 zijn veel rijker dan de 70-200, hieronder een voorbeeld (beide foto's direct uit de camera):

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4071/4311133559_4097949465.jpg
Sigma 70-200 f/2.8 ex

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2782/4311133779_98b451bd9e.jpg
Sony 70-300 G

Persoonlijk geef ik toch de voorkeur aan de 70-300G, ik gebruik mijn telelenzen vooral voor vliegtuigspotten, dan is een lichte lens met veel bereik gewoon een must. En de 70-300 geeft op 300mm zeer scherpe foto's (iets wat de goedkopere 70-300's niet lukt).

Mocht je nog gerichten vragen hebben stel ze dan gerust.

[ Voor 17% gewijzigd door Tyno op 28-01-2010 17:28 . Reden: Foto's toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Markofnikoff schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:33:
Kan iemand mij die misschien voor dezelfde keuze heeft gestaan wat meer inzicht geven in waarom ik voor de ene of de ander moet kiezen? Ik doe voornamelijk sport fotografie (binnen en buiten), partyfotografie en de gebruikelijke natuur/landschap/mensen etc. Bedankt alvast :)
Hoewel ik een enorme fan ben van de 70-300G (wat een mooi stuk objectief is dat zeg), gaat vanwege bovenstaande argumenten de voorkeur absoluut uit naar de Sigma! Let er wel op dat je een Sigma 70-200/2.8 APO EX DG MACRO II hebt. Type I is veel softer op 200 mm. Overigens heb ik geen ervaring met de Sigma op een Sony en dus weet ik niet hoe rap de AF werkt.

Mocht je lichtsterkte niet absoluut nodig hebben dan bestaat er ook nog een Sigma 100-300/4 EX APO DG , werkelijk een pareltje van een objectief (alleen ietsje duurder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

Dank voor de reply's zal het meenemen, zogauw ik een keuze heb gemaakt zal ik het laten weten ;) thkx again

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met het oog op de Luchtmachtdagen in juni ben ik op zoek naar een telelens met wat meer bereik dan mijn huidige 70-210. Iets tot 300 mm dus. De beste optie is dan de Sony 70-300G, maar daar heb ik nu even geen geld voor. Op de tweedehands markt zijn er een paar opties:

Minolta 75-300 F4.5-5.6 (Big Beercan)
+ Bokeh, vrij scherp, kleuren
- Kan last van CA hebben, lomp en zwaar, moeilijk te vinden voor een leuke prijs

Minolta 75-300 F4.5-5.6 New
+ Licht en draagbaar, even scherp als BB, iets goedkoper dan BB
- CA

Minolta 100-300 F4.5-5.6 APO
+ Licht en draagbaar, afgestopt vrij scherp
- Relatief duur, focusproblemen bij weinig licht, wisselende ervaringen op dyxum, 100mm is vrij veel als minimum

Ik neig zelf het meeste naar de Big Beercan, vanwege de bijna mytische status die het ding heeft. Maar ik ben er nog niet zeker over. Zijn hier mensen met ervaringen met bovenstaande lenzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjococo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-10-2024
PowerUp schreef op maandag 08 februari 2010 @ 11:11:
Met het oog op de Luchtmachtdagen in juni ben ik op zoek naar een telelens met wat meer bereik dan mijn huidige 70-210. Iets tot 300 mm dus. De beste optie is dan de Sony 70-300G, maar daar heb ik nu even geen geld voor.
Wat dacht je van een nieuwe Tamron 70-300 mm. Leuke lens voor echt weinig geld. zie test op bijvoorbeeld www.photoclubalpha.com en wel dit artikel http://www.photoclubalpha...m-f4-56-tele-macro-ld-di/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op zich een koopje, op dyxum zijn ze toch wat minder lyrisch over deze lens. Vooral op 300mm, waar het mij toch om te doen is. CA en bouwkwaliteit schijnen toch twee zwakke punten te zijn. Hij is ook getest op photozone, daar komt hij redelijk uit de test, maar 300 mm blijft wat minder.
Het is wel een optie om open te houden.

En nog wat nieuws:

Tokina 11-16mm becomes first Alpha mount lens

"Tokina has launched its first lens in Sony's Alpha mount. The AT-X 116 Pro DX 11-16 mm f/2.8 lens will be available in Japan from from February 24th, 2010 at an approximate retail price of ¥94,500 (around US $1046). This announcement means Tokina becomes the last of the big three third-party lens makers to support the Sony format." (dpreview).
Dat is wel een hele hoge prijs, op andere mounts kost hij iets van 500 euro...

[ Voor 39% gewijzigd door PowerUp op 08-02-2010 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een sigma APO of tamron 70-300 presteren idd vrij aardig. Hunten trouwens wel als de nete (wat wil je met een dergelijk klein diagragma en een relatief lang AF pad).

Ik heb een wat beter presterende 70-210 als alternatief genomen, de rest crop ik dan wel. (voor een echt leuk presterende lange tele had ik geen geld, en dit scheelt over het hele bereik ook meteen 2/3e stop lichtsterkte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno

Tyno

Wegenbouwer

Als je een nieuwe ( / tweedehands ) lens koopt speciaal voor het gebied 210-300 zou ik niet de minolta 75 - 300 kopen. Zelf heb ik een sony 75 - 300 gehad (die is volgens mij identiek aan de minolta versie), maar de prestaties van tussen 210 - 300 vond ik zelf tegen vallen, Soft te foto's, veel CA.

Een goed alternatief is zoals je al aangaf de 70-300G, maar die valt buiten je budget. Ander alternatieven die ik heb (gehad) zijn de sigma 70-200 + 1,4x Converter en de Tokina 100-300. (beide zeer goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Minolta heeft maar liefst 4 verschillende versies van de 75-300 gemaakt:

1986: 75-300 Big Beercan (4,67 op dyxum)
1995: 75-300 New (4,37 op dyxum)
1999: 75-300 II (4,17 op dyxum)
2001: 75-300 D (3,88 op dyxum)

Die laatste versie is er nu in Sony-vorm. Hoe ouder hoe beter dus :P
Mijn interesse ligt bij de eerste twee. De Sigma en Tokina liggen ook buiten mijn budget (ik denk dat je de 70-200 F2.8 en 100-300 F4 bedoelt?).

Als ik het zo zie moet je voor goede kwaliteit op 300 mm toch behoorlijk in de buidel tasten. Dan is een goede 70-210 misschien een beter optie, of ik moet tegen een mooie Big Beercan aanlopen. Ze zijn dan wel gebouwd als een tank, sommigen zien eruit alsof ze zijn overreden door een tank :+ .

[ Voor 25% gewijzigd door PowerUp op 08-02-2010 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
Er staat een big beercan op Marktplaats, weet niet of je deze al gezien had?
http://link.marktplaats.nl/319172981

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, die heb ik gezien inderdaad. Het is alleen wel lastig om overal te komen met het OV, ben je toch snel een halve dag aan kwijt. Voordeel is wel dat je ziet wat je koopt.

• Markofnikoff

Markofnikoff

Nou de kogel is door de kerk (zie mijn post een paar dagen terug) alleen is het niet de sigma 70-200 of de sony 70-300 geworden maar..... de CZ16-80 :D Ik heb deze lens in de winkel gezien, uitgeprobeerd en ik wist meteen dat deze het zou worden. Geeft me toch wat meer bereik, en ik heb in LR zitten kijken, de meeste foto's die ik maakte waren op F4-4,5. Morgen komt ie aan en ik ben heel benieuwd :)

• ikmattie
  • Laatst online: 18:55
Markofnikoff schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:33:
Nu we het over lenzen hebben, ik heb ook een dilemma, ik ga me binnenkort een tele lens aanschaffen.
:?

daar haal je die vliegtuigen verre objecten echt niet mee dichterbij hoor.....

(wel een stuk topglas die CZ 16-80!!)

Mijn Flickr; Sony A7iii

• Markofnikoff

Markofnikoff

ikmattie schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 10:34:
:?

daar haal je die vliegtuigen echt niet mee dichterbij hoor.....

(wel een stuk topglas die CZ 16-80!!)
Die vliegtuigen was iemand anders ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Markofnikoff op 11-02-2010 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-04 17:16
Afgelopen weekend een Minolta 50mm 2.8 Macro 1:1 inc 1200AF ringflitser gekocht. Mooie lens. Lekker scherp. Alleen jammer dat de flits alleen op "full power" wil afvuren. Na tijdje spelen heb ik ondekt dat wanneer ik de iso laag hou en diafragma op 20 of hoger zet, er best goedbelichte foto's te maken zijn. Zijn er nog mensen die meer tips hebben? Ik weet dat er een speciale controller bestaat die wel automatisch werkt maar die is heel zeldzaam en dus prijzig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

En we hebben een heel mooi nieuw topic: Het grote Sony dSLR en objectieven topic - v2010

PowerUp _/-\o_
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Dit topic is gesloten.