Heel kort gezegd gaat dat niet.
Zoals ik net al schreef calibreer je niet de poort, maar de combinatie bron+tv.
Je zou voor het gemak gewoon je dvd of br speler aan HDMI1 kunnen hangen, en dat calibreren. Dan kan je er van uit gaan dat het beeld 90% correct is voor andere bronnen. Maar 100% gaat helaas niet.
Maar je decoder calibreren is ook zinloos want er zit zo veel verschil tussen de zenders. Heb je het beeld van DiscoveryHD en HD-NL als een vergeleken? De kleuren en contrast zijn zo afwijkend dat calibreren zinloos is.
En voor die paar dollar kan je geen buil vallen.
Maar echt 100% alles uit zo'n BR/DVD halen doe je alleen als je altijd onder de zelfde omstandigheden naar de zelfde bron kijkt. Want de calibratie verschilt zelfs als het omgevingslicht verandert.
Zoals ik net al schreef calibreer je niet de poort, maar de combinatie bron+tv.
Je zou voor het gemak gewoon je dvd of br speler aan HDMI1 kunnen hangen, en dat calibreren. Dan kan je er van uit gaan dat het beeld 90% correct is voor andere bronnen. Maar 100% gaat helaas niet.
Maar je decoder calibreren is ook zinloos want er zit zo veel verschil tussen de zenders. Heb je het beeld van DiscoveryHD en HD-NL als een vergeleken? De kleuren en contrast zijn zo afwijkend dat calibreren zinloos is.
Dat is een beetje kort door de bocht. Hij is zeker bruikbaar, want je kan er een mooie basis setting mee genereren, en misschien belangrijker nog, je leert hoe je je beeld kan afstellen zoals jij wilt. Veel mensen zitten toch vaak aan de verkeerde setting te draaien en verwisselen contrast met brightness etc.Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 14:25:
[...]
Dus ik heb in feite dan niet zo veel aan die calibratie blu ray he?
En voor die paar dollar kan je geen buil vallen.
Maar echt 100% alles uit zo'n BR/DVD halen doe je alleen als je altijd onder de zelfde omstandigheden naar de zelfde bron kijkt. Want de calibratie verschilt zelfs als het omgevingslicht verandert.
[ Voor 41% gewijzigd door yzf1kr op 18-06-2008 15:22 ]
https://www.facebook.com/hausbrandeck