Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie - Deel 2

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 81.037 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:22
Heel kort gezegd gaat dat niet.

Zoals ik net al schreef calibreer je niet de poort, maar de combinatie bron+tv.

Je zou voor het gemak gewoon je dvd of br speler aan HDMI1 kunnen hangen, en dat calibreren. Dan kan je er van uit gaan dat het beeld 90% correct is voor andere bronnen. Maar 100% gaat helaas niet.

Maar je decoder calibreren is ook zinloos want er zit zo veel verschil tussen de zenders. Heb je het beeld van DiscoveryHD en HD-NL als een vergeleken? De kleuren en contrast zijn zo afwijkend dat calibreren zinloos is.
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 14:25:
[...]
Dus ik heb in feite dan niet zo veel aan die calibratie blu ray he? :z
Dat is een beetje kort door de bocht. Hij is zeker bruikbaar, want je kan er een mooie basis setting mee genereren, en misschien belangrijker nog, je leert hoe je je beeld kan afstellen zoals jij wilt. Veel mensen zitten toch vaak aan de verkeerde setting te draaien en verwisselen contrast met brightness etc.
En voor die paar dollar kan je geen buil vallen.

Maar echt 100% alles uit zo'n BR/DVD halen doe je alleen als je altijd onder de zelfde omstandigheden naar de zelfde bron kijkt. Want de calibratie verschilt zelfs als het omgevingslicht verandert.

[ Voor 41% gewijzigd door yzf1kr op 18-06-2008 15:22 ]

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:26
Capo schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 08:06:
Misschien niet de meest ingewikkelde vraag maar ik heb een pc aangesloten op de std. vga aansluiting. Is er speciale windows driver nodig ? kan ook via google niks vinden hierover, enkel firmwares voor andere panasonic serie.

Beeld is niet slecht maar op 4 meter is het lezen niet wat ik hoopte. 800x600 is max anders is het te klein.

Wil liever niet over naar HDMI maar als het moet tja :)
Als je je DPI in Windows verhoogt naar 120 ipv 90 zal het al een stuk beter zijn... tenzij je Linux oid draait.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Waarom wil je niet over op HDMI? Het is prachtig kijken juist met HDMI en rustig beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubbeR01
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-08-2023
sorry, bad post

[ Voor 89% gewijzigd door RubbeR01 op 18-06-2008 18:01 ]

I am RubbeR, You are Glue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-08 14:17

bosaap22

Doing things I'm good at.

Cartman! schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:55:
Waarom wil je niet over op HDMI? Het is prachtig kijken juist met HDMI en rustig beeld.
Misschien heeft hij/zij geen HDMI poort op z'n moederbord/videokaart zitten?
Mocht die er wel gewoon zijn dan zou ik die idd absoluut aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Largamelion schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:21:
[...]
Als je je DPI in Windows verhoogt naar 120 ipv 90 zal het al een stuk beter zijn... tenzij je Linux oid draait.
Zal dat eens bekijken idd. Thanks vor de tip.

al ook eens kijken of naar HDMI iets brengt. Wilde niet naar HDMI omdat ik dan nieuw moederbord met pci-e moet kopen en kaartje omdat ik dan meteen full hd wil kunnen kijken. Maar misschien gaat het wel et normale videokaart met dvi zonder dat ik fullhd content kijk.

Wel apart dat er geen panasonic display drivers zijn.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denheer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 21:03
Vorige week ben ik overgegaan tot de aanschaf van een TH-42PX80 en ik heb daarvan een review geschreven in de pricewatch.

Je kan de review hier vinden.

Hier alvast de positieve en negatieve eigenschappen (IMHO):

Positieve eigenschappen:
Levendige kleuren
Goed contrast
Geen judder
Snel beeld

Negatieve eigenschappen:
Kan slecht tegen omgevingslicht
Weinig instelmogelijkheden

Ik hoop dat men hier wat aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinamp
  • Niet online

Vinamp

Oja joh...

denheer schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 20:17:
Vorige week ben ik overgegaan tot de aanschaf van een TH-42PX80 en ik heb daarvan een review geschreven in de pricewatch.

Je kan de review hier vinden.

Hier alvast de positieve en negatieve eigenschappen (IMHO):

Positieve eigenschappen:
Levendige kleuren
Goed contrast
Geen judder
Snel beeld

Negatieve eigenschappen:
Kan slecht tegen omgevingslicht
Weinig instelmogelijkheden

Ik hoop dat men hier wat aan heeft.
Je vergeet de "green ghosting" te melden...

Asus A8N-SLI DeLuxe, AMD3500+ Venice, 2*512MB PC3200 Kingston, Ati850 XT, 2*Samsung 160 GB SATA (Raid0) , Maxtor 160 GB, Toshiba Dvd SD-M1502 speler, Nec 3520 Dvd Brander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:36
Ik heb daar nog niks van gemerkt, met mijn PX8 (dus niet PX80)

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Capo schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 20:04:
[...]
.... Wilde niet naar HDMI omdat ik dan nieuw moederbord met pci-e moet kopen en kaartje omdat ik dan meteen full hd wil kunnen kijken. Maar misschien gaat het wel et normale videokaart met dvi zonder dat ik fullhd content kijk.
Hoeft toch niet ... een extra pci-e kaartje ....
Ik heb me een mediacenter PC in elkaar gestoken op basis van een Gigabyte GA-MA78GM-S2H uATX bordje met een AM2 BE-2400 cpu erop geprikt.

Dat bordje heeft standaard HDMI en spdif en kan in die configuratie prima om met HD-content.
Je hebt dus geen extra pci-e kaart nodig.
Zo is ie dus op mijn PX80 aangesloten ... via hdmi ... en de spdif gaat naar mijn Harman Kardon AV receiver. Werkt super.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2008 04:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 04:41:
[...]

Hoeft toch niet ... een extra pci-e kaartje ....
Ik heb me een mediacenter PC in elkaar gestoken op basis van een Gigabyte GA-MA78GM-S2H uATX bordje met een AM2 BE-2400 cpu erop geprikt.

Dat bordje heeft standaard HDMI en spdif en kan in die configuratie prima om met HD-content.
Je hebt dus geen extra pci-e kaart nodig.
Zo is ie dus op mijn PX80 aangesloten ... via hdmi ... en de spdif gaat naar mijn Harman Kardon AV receiver. Werkt super.
Dan een moederbord nodig ipv vga kaart ;)
(stream het via de ps3)

Heb wel een DVI kaart en een simpele pc staan maar geen echte HT, hoeft voor mij ook niet.

Maar we gaan offtopic, komt er dadelijk een mod weer vertellen wat wel en niet mag :)

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Dat hier nog zo op gehamerd wordt.... :')

Je kan je tv zo instellen (servicemenu) dat je overdreven veel last hebt van Green Ghosting, dit kan ook met je camera gedaan worden en zelfs nog met een video-bewerkingsprogramma. De kwaliteit van dat filmpje is echt heel erg slecht en je ziet inderdaad groene vegen. Wat zegt dit over de 42PX80? Helemaal niks. Het gaat ook nog om een voorganger van de PX80 en je weet verder niks van het filmpje.

Daarbij komt nog dat je mensen hebt die erg gevoelig zijn voor de green ghosting en je hebt mensen die er geen fuck van zien. Ik heb er zelf weinig tot geen last van. Laatst dacht ik het even te zien bij een uitzending van Studio Sportzomer, maar daarna heb ik er geen last meer van gehad en daarvoor ook niet.

Dan heb je nog het feit dat dit verdwijnt, naarmate je de tv langer hebt aanstaan. In het begin met GTA4 had ik er soms last van, tegenwoordig (230+ uur) nooit meer. Ook niet bij het snel bewegen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mod heeft wel gelijk, het ging hier gvd bijna op kieskeurig.nl lijken met al die shopreviews, drie pagina's lang over wel geen garantie in belgie blablabla...

Maarre, even een tip voor degenen die nog een tv gaan ontvangen; de doos bewaren is meestal een beetje gedoe (voor mij was ie in ieder geval te groot), maar knip dan wel het serienummer uit de doos en bewaar dat goed!!

Mijn 46" hing netjes aan de muur en ik moest helaas aanspraak maken op de garantie. In het servicemenu is het serienummer niet te vinden, ik moest bijna m'n hele tv weer van de muur af tillen (net alle kabeltjes mooi weggewerkt enzo). Gelukkig was mijn vrouw zo verstandig om te kijken met een spiegeltje, het serienummer blijkt in het midden redelijk bovenaan te zitten! Moest wel goed opletten omdat alles dan natuurlijk in spiegelbeeld is, maar gelukkig heb ik nu m'n s/n!!! Wil je dit vermijden; knip gewoon een stukje uit de doos en bewaar dat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denheer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 21:03
Stukje uit mijn review bij Kijkhoek/Image Retention/Ghosting:
Ghosting bij deze TV is niet waarneembaar. In sommige reviews hebben mensen het over een soort green ghosting maar ik ben daar blijkbaar niet vatbaar voor of de TV heeft het echt niet.

Daarom staat het niet bij de slechte eigenschappen als je dat bedoeld. Ik vind het belangrijk bij een review om uit te gaan van wat ik zelf heb gezien en daar mijn mening over te geven. Zo voorkom je het papegaaien wat je vaak ziet bij reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LearnDriver
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:10
Iemand die een TH-42PZ80 of TH-42PZ85 heeft, en voor mij kan kijken wat hierbij de max invoer is op VGA?

Uit de manual van de 85 op de Pana site heb ik dit gehaald:
Switches to a wide view
- VGA (640 × 480 pixels), WVGA (852 × 480 pixels),
XGA (1,024 × 768 pixels), WXGA (1,366 × 768 pixels)
-Options change depending on signals
Maar helaas blijkt die info niet altijd te kloppen (bijv in de Sony manuals).

Waarom geen DVI? Omdat ik nog een oude generatie X360 heb zonder HDMI, dus dan gaat het evt of VGA @ 720P worden of Component@1080i/P.
Hoewel VGA op 720 er misschien alsnog beter uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:28
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 09:25:
Gelukkig was mijn vrouw zo verstandig om te kijken met een spiegeltje, het serienummer blijkt in het midden redelijk bovenaan te zitten! Moest wel goed opletten omdat alles dan natuurlijk in spiegelbeeld is, maar gelukkig heb ik nu m'n s/n!!! Wil je dit vermijden; knip gewoon een stukje uit de doos en bewaar dat ;)
Of je schrijft gewoon het even op de factuur voordat je die opbergt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
LearnDriver schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:52:
Iemand die een TH-42PZ80 of TH-42PZ85 heeft, en voor mij kan kijken wat hierbij de max invoer is op VGA?

Uit de manual van de 85 op de Pana site heb ik dit gehaald:
Voor de 85 serie klopt het wel......... helaas maar waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 21:28
Zou iemand eens willen checken of het volgende probleem normaal is met een 46PZ85?

Ik heb een PS3 aangesloten op de HDMI 1 van de 46PZ85 en als ik dan bij de beeldinstellingen ga kijken in het menu van de PS3 --> instellingen video uitvoer --> en ik kies 1080i dan gaat alles goed.

Kies ik echter voor 1080P dan gaat het beeld gek doen en accepteerd de plasma het op de één of andere manier niet (1080P wordt gewoon ondersteund als het goed is).

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:23
A3-D schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 19:33:
Zou iemand eens willen checken of het volgende probleem normaal is met een 46PZ85?

Ik heb een PS3 aangesloten op de HDMI 1 van de 46PZ85 en als ik dan bij de beeldinstellingen ga kijken in het menu van de PS3 --> instellingen video uitvoer --> en ik kies 1080i dan gaat alles goed.

Kies ik echter voor 1080P dan gaat het beeld gek doen en accepteerd de plasma het op de één of andere manier niet (1080P wordt gewoon ondersteund als het goed is).
ik heb een 42pz85 en nergens last van icm met een ps3 en 1080p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je HDMI-kabel wel 1080P signaal doorsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LearnDriver
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:10
Capo schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 14:39:
[...]

Voor de 85 serie klopt het wel......... helaas maar waar.
Dan zal de 80 niet veel anders zijn :) Merci voor de bevestiging iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
supercop7373 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 21:21:
[...]

ik heb een 42pz85 en nergens last van icm met een ps3 en 1080p
Heb je 'm rechtstreeks aangesloten op je HDMI poort en kan je ook automatisch laten "scannen" waarna hij dus als max 1080P aangeeft?
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 21:46:
[...]
Kan je HDMI-kabel wel 1080P signaal doorsturen?
Volgens de specs van de kabel wel ja, ik heb meerdere HDMI kabels liggen en allen doen ze hetzelfde. Nu heb ik wel mijn PS3 op de HDMI in van mijn receiver, maar dat moet niets uitmaken voor zover ik kan nagaan. Ik zal eens proberen om de HDMI kabel rechtstreeks op de 46PZ85 aan te sluiten en eens even kijken of het hetzelfde effect heeft.

Zelfs de PS3 automatisch laten zoeken naar de juiste instelling resulteerd in een zwart scherm....

[ Voor 21% gewijzigd door A3-D op 20-06-2008 01:19 ]

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:23
A3-D schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 01:10:
[...]

Heb je 'm rechtstreeks aangesloten op je HDMI poort en kan je ook automatisch laten "scannen" waarna hij dus als max 1080P aangeeft?

[...]

Volgens de specs van de kabel wel ja, ik heb meerdere HDMI kabels liggen en allen doen ze hetzelfde. Nu heb ik wel mijn PS3 op de HDMI in van mijn receiver, maar dat moet niets uitmaken voor zover ik kan nagaan. Ik zal eens proberen om de HDMI kabel rechtstreeks op de 46PZ85 aan te sluiten en eens even kijken of het hetzelfde effect heeft.

Zelfs de PS3 automatisch laten zoeken naar de juiste instelling resulteerd in een zwart scherm....
Ik heb een HDMI kabel van de lidl en mijn PS3 decteerde automatisch de HDMI instelling van 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 14:58

Gast1981

room with a moose!

Zijn er nog "speciale" HDMI 1.3 kabels waarmee de Pana's juist heel goed, of juist minder goed overweg kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Hoe je stel je je dat voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 14:58

Gast1981

room with a moose!

Precies zoals ik het vraag...
Zijn er bepaalde HDMI kabels die de Pana's juist wel of niet goed liggen?
Ben niet zo thuis in die kabel business nog.
De één zegt dat het geen reet uitmaakt, de ander zweert bij een gold-plated cable van 100 euro.

for the record; er komt een 42PZ80 met een Samsung H360 HD decoder

[ Voor 13% gewijzigd door Gast1981 op 20-06-2008 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
HDMI = HDMI. Voor 200 euro krijg je dezelfde kwaliteit als voor 10 euro. Dus koop gewoon de goedkoopste.

Nu weer wat ontopic denk ik, kabelvragen kan je in het HDMI Kabel topic kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-12-2019

probeer es op hdmi2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ja en mijn vraag is wat verwacht je voor antwoord. HDMI geeft een digitaal signaal door. Grofweg gezegd betekent dat dat het werkt of niet werkt. Je kunt er dus gewoon elke HDMI kabel aanhangen die je wilt. Mocht je er alles over weten dan zijn daar wel topics over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 10:47:
[...]

Ja en mijn vraag is wat verwacht je voor antwoord. HDMI geeft een digitaal signaal door. Grofweg gezegd betekent dat dat het werkt of niet werkt. Je kunt er dus gewoon elke HDMI kabel aanhangen die je wilt. Mocht je er alles over weten dan zijn daar wel topics over.
Er is overigens wel iets waar je op kunt letten; Niet dat dat een garantie geeft, maar het is wel een makkelijke standaard om aan te houden.

Imho is het verstandig om te zien of er op de kabels/verpakking gebruik wordt gemaakt van het officiele HDMI-logo. Officieel is het namelijk zo dat fabrikanten alleen van dat logo gebruik mogen maken als hun kabels aan de standaard voldoen, en als ze dus een licentie hebben van de HDMI-standaardisatie organisatie. Natuurlijk zullen er fabrikanten zijn de eea niet zo nauw nemen, maar het is wel iets simpels om je aan te houden.

Zie ook hier: http://www.hdmi.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeringJantje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 00:16
LearnDriver schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 00:29:
[...]

Dan zal de 80 niet veel anders zijn :) Merci voor de bevestiging iig.
Dat is voor de 80 idd niet anders, kan ik bevestigen. Maar goed, dvi-hdmi en hij kan op 1080p.

Weet iemand eigenlijk waarom de 80 geen 1080p over component pakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de 42PZ85 binnen via Redcoon (doe ik ook nooit meer).
Moet alleen nog even wachten op huisgenoten om de tv naar boven te sjouwen.

Waarom zit er een oem windows xp pro tussen de handleidingen???

update: ik zie dus dat ik geen reinigingsdoekje heb gehad, maar een oem cd van win xp pro...vaag

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:06:
Ik heb net de 42PZ85 binnen via Redcoon (doe ik ook nooit meer).
Moet alleen nog even wachten op huisgenoten om de tv naar boven te sjouwen.

Waarom zit er een oem windows xp pro tussen de handleidingen???

update: ik zie dus dat ik geen reinigingsdoekje heb gehad, maar een oem cd van win xp pro...vaag
Nou, ik wil gerust je oem windows xp pro, ruilen tegen mijn origineel reinigingsdoekje . >:)
Nieuw in de verpakking, ik betaal de port kosten wel. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het op zich niet erg, maar zou dit stom toeval zijn of lijkt het erop dat ik een rma heb gekregen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Kunnen jullie me vertellen of dit een goede muurbeugel is voor een PX80?
http://www.plasma-discoun..._muurbeugel/art/11761.htm

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Inmiddels ook geprobeerd en ook dan werkt het niet...

Ik heb inmiddels de PS3 rechtstreeks op de 46PZ85 aangesloten en op alle drie de HDMI ingangen hetzelfde probleem... :O

Nu moet ik nog even uitzoeken of het probleem ligt bij de Pana of bij de PS3, vanavond komt er iemand langs met een andere HDMI kabel en zijn PS3, eens kijken of we kunnen achterhalen waar nu precies het probleem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Lijkt me sterk dat op alle HDMI-aansluitingen een probleem zit. Ik denk dat HDMI kabel of je PS3 in het slechtste geval....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnA3 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:50:
Kunnen jullie me vertellen of dit een goede muurbeugel is voor een PX80?
http://www.plasma-discoun..._muurbeugel/art/11761.htm
Deze beugel is geschikt tot 65", dus ik denk dat hij je PX80 wel aan kan. :)

Zelf heb ik de 6445, hij past netjes aan,
wel even opletten dat je bij het monteren, alles zo zet,
dat je overal nog aan kan. 8)7
Ik was te snel, en bleek dat ik niet meer aan mijn analoge tv aansluiting kon,
maar dit was op te lossen met een haaks model coaxstekker. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
StealthyPeanut schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 13:23:
Lijkt me sterk dat op alle HDMI-aansluitingen een probleem zit. Ik denk dat HDMI kabel of je PS3 in het slechtste geval....
slechter kan ook nog: de tv in alle 3 zijn hdmi-aansluitingen, maar dat lijkt me sterk...

dusja, laat het ons weten of het gelukt is met een andere ps3, en probeer die aan te sluiten met jouw hdmi kabel. Als het dan werkt, dan weet je dat het aan jouw ps3 ligt.

hou ons op de hoogte zouk zo zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A3-D schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:51:
[...]

Inmiddels ook geprobeerd en ook dan werkt het niet...

Ik heb inmiddels de PS3 rechtstreeks op de 46PZ85 aangesloten en op alle drie de HDMI ingangen hetzelfde probleem... :O

Nu moet ik nog even uitzoeken of het probleem ligt bij de Pana of bij de PS3, vanavond komt er iemand langs met een andere HDMI kabel en zijn PS3, eens kijken of we kunnen achterhalen waar nu precies het probleem zit.
Heb je de meeste recente firmware/software voor je PS3 ?

Want er zijn erg veel topic op Google te vinden over PS3 HDMI problemen (waaronder topics met problemen die erg op die van jou lijken). De meeste topic suggereren/eindigen met dat eea met de meest recente firmware opgelost zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
E-rikootje schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 15:37:
[...]
slechter kan ook nog: de tv in alle 3 zijn hdmi-aansluitingen, maar dat lijkt me sterk...
Dat is iets waar ik ook aan gedacht heb hoor, maar dat weer weet ik vanavond definitief en hoop eerlijk gezegd dat het een brakke HDMI kabel is (alhoewel ik het me ook bijna niet kan voorstellen, nieuw uit de doos..).
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 16:01:
[...]

Heb je de meeste recente firmware/software voor je PS3 ?

Want er zijn erg veel topic op Google te vinden over PS3 HDMI problemen (waaronder topics met problemen die erg op die van jou lijken). De meeste topic suggereren/eindigen met dat eea met de meest recente firmware opgelost zou zijn.
Firmware is V2.36 dus de meest recente, maar ik had het ook met de firmware die hiervoor zat...

Ik hoop eerlijk gezegd dat het niet aan de 46PZ85 ligt, want dat zou zuur zijn als die weer retour afzender zou moeten gaan... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je dit al geprobeerd? op je ps3 Settings-> Display Settings-> Video Current Output->HDMI->Custom> alleen 1080p aanvinken (576 is standaard aangevinkt).

Vond dit ergens op een forum: http://www.budgetgaming.n...topic_id=2328&quote=71239

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 18:19:
Heb je dit al geprobeerd? op je ps3 Settings-> Display Settings-> Video Current Output->HDMI->Custom> alleen 1080p aanvinken (576 is standaard aangevinkt).

Vond dit ergens op een forum: http://www.budgetgaming.n...topic_id=2328&quote=71239
Gelijk even geprobeerd, maar ook dat werkt niet...sterker nog, ik speel nu de DVD Earth af en die is 1080P en bij deze film schakeld de Pana automatisch over naar 1080P :?

Ik snap er nu helemaal niets meer van.... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
A3-D schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 18:41:
[...]

Gelijk even geprobeerd, maar ook dat werkt niet...sterker nog, ik speel nu de DVD Earth af en die is 1080P en bij deze film schakeld de Pana automatisch over naar 1080P :?

Ik snap er nu helemaal niets meer van.... :O
Een dvd zal nooit 1080p zijn. Of je speelt een blu-ray/HD-dvd af, of je spelert upscaled de film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe het kan dat het prijs verschil tussen de 37px80 en de 42px80 maar enkele tientjes is? Zijn er buiten de grote nog andere verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Tekielja schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 18:54:
[...]
Een dvd zal nooit 1080p zijn. Of je speelt een blu-ray/HD-dvd af, of je spelert upscaled de film.
Sorry, het is een HD DVD (AVCHD structuur, en btw niet origineel maar een zogenaamd "testexemplaar" van het internet O-) ).

Dat houdt dus in ieder geval in dat het upscalen wel goed gaat?

[ Voor 8% gewijzigd door A3-D op 20-06-2008 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:45
A3-D schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 19:03:
[...]
Dat houdt dus in ieder geval in dat het upscalen wel goed gaat?
Er wordt natuurlijk helemaal niet geupscaled als de AVCHD in 1920x1080 *is* hè...

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 21:52

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 19:02:
Weet iemand hoe het kan dat het prijs verschil tussen de 37px80 en de 42px80 maar enkele tientjes is? Zijn er buiten de grote nog andere verschillen?
productievolume, concurrentie

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tekielja schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 18:54:
[...]
Zoek op het internet naar BD-9 en BD-5, en je zult zien dat er meer mogelijk is dan je denkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag een mail van Redcoon gehad dat ze de 46PZ85 niet meer van hun leverancier krijgen, is daar iets over bekend? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 11:23
K, laatste vraag voor ik over ga toot koop.

Ik twijfel nog tussen de pz85 en de pz80.

Het verschil is de IFC en Real cinema.

IFC werkt dus niet met dvd`s en een home cinema set, heb ik dus. Vanwege de vertraging die optreed die niet in het geluid van de home cinmea set te horen is.
Dan de gedachte of IFC boeiend is met digitale tv.

Real cinema maakt 24fps, ja is dat leuk?

Mijn gedachte is nu nog of die 2 functies boeiend genoeg zijn om een paar honderd euro meer uit te geven voor de pz85 tov de pz80.

Gedachten/meningen hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beide stellingen kloppen echter niet, misschien handig om eerst even dit forum een beetje door te nemen m.b.t. deze onderwerpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
Hele forum volledig doorgelezen, en dit is wat er hierover staat.
Misschien zelf lezen?

Maar zal wel toegeven dat ik de hele beknopte versies heb gebruikt omdat ik ervan uit ging dat iedereen die heir antwoord op gaat geven zelf ook het forum heeft doorgenomen.

[ Voor 50% gewijzigd door Sevenhunt op 20-06-2008 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sevenhunt schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 21:50:
Hele forum volledig doorgelezen, en dit is wat er hierover staat.
Misschien zelf lezen?

Maar zal wel toegeven dat ik de hele beknopte versies heb gebruikt omdat ik ervan uit ging dat iedereen die heir antwoord op gaat geven zelf ook het forum heeft doorgenomen.
Hahaha! Zat gelezen, en ook geschreven (onder andere naam, zit niet op zelfde computer nu).

Dus je hebt het héle forum vollédig doorgenomen, netjes hoor!

Maar: veel succes dan in ieder geval. Zonder enige moeite van jouw kant vanaf deze kant geen antwoord, en zeker niet met die instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 22:13:
[...]

Hahaha! Zat gelezen, en ook geschreven (onder andere naam, zit niet op zelfde computer nu).

Dus je hebt het héle forum vollédig doorgenomen, netjes hoor!

Maar: veel succes dan in ieder geval. Zonder enige moeite van jouw kant vanaf deze kant geen antwoord, en zeker niet met die instelling.
Prima, toch bedankt dan.

Vraag me alleen af hoe je het voor elkaar krijgt om te veronderstellen dat ik het forum niet helemaal heb gelezen. Als je het niet eens bent met de stellingen die er staan, dan ben je het niet eens met meerdere mensen in dit forum. Zover ik heb kunnen vinden zijn sommige mensen het met sommige dingen niet eens op dit forum. Voor mijn mening heb ik mede dit forum en mede sommige reviews gebruikt.

Maar de vraag was aan de andere kant ook niet de techniek, alleen of die het waard was om die extra 200 euro uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tut, tut... wat een vriendelijkheid onderling.

Voor mij is een doorslaggevend verschil tussen de PZ80 en PZ85 dat de PZ80 geen SPDIF uit heeft. Aangezien mijn JVC receiver maar 1 optische input heeft, betekent dat dat ik met de PZ80 de SPDIF steeds moet wisselen tussen de verschillende bronnen, en je last hebt van vertraging. Bijvoorbeeld de PS3 stuur je het geluid direct naar je receiver, en het beeld via HDMI. Door beeldprocessing is het beeld dan wat vertraagd t.o.v. het geluid.

Maar de PZ85 schijnt dus slect leverbaar te zijn... ik denk (what the hell :)) dat ik dan maar een stapje omhoog doe. De PZ80 mist een belangrijke feature, dus het alternatief is de PZ800. En aangezien ik voor de 46" ga is de enige optie de 50"... slik ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 22:47:

Voor mij is een doorslaggevend verschil tussen de PZ80 en PZ85 dat de PZ80 geen SPDIF uit heeft. Aangezien mijn JVC receiver maar 1 optische input heeft, betekent dat dat ik met de PZ80 de SPDIF steeds moet wisselen tussen de verschillende bronnen, en je last hebt van vertraging. Bijvoorbeeld de PS3 stuur je het geluid direct naar je receiver, en het beeld via HDMI. Door beeldprocessing is het beeld dan wat vertraagd t.o.v. het geluid.

Maar de PZ85 schijnt dus slect leverbaar te zijn... ik denk (what the hell :)) dat ik dan maar een stapje omhoog doe. De PZ80 mist een belangrijke feature, dus het alternatief is de PZ800. En aangezien ik voor de 46" ga is de enige optie de 50"... slik ...
He, rot de 50 pz800 :)

Maar aangezien is geen ps3 heb en ga krijgen, en verder alleen maar de digitale decoder en mijn home cinema set heb om aan te sluiten, is die ontbrekende SPDIF denk ik niet doorslaggevend, maar dan natuurlijk wel nog even over de toekomst denken.

Thx, weer wat om mee te wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 22:47:

Maar de SPDIF out van de PZ85 is maar beperkt bruikbaar hoor. Sluist geen 5.1 door, alleen 2.0. Is bij alle HDMI tv's overigens. Dus om alleen daarvoor de PZ80 af te laten vallen...

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 19:10:
[...]

productievolume, concurrentie
Ik heb gehoord dat de PX37 een "heel goed" 37" scherm is

tov de PX42 die eigenlijk een "minder goed" 42" scherm is.

Je zit beiden met een resolutie van 1024x768 pixels, maar de 42" rekt deze nét iets meer uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ten eerste: Dat maakt een 42" niet goedkoper, dus dat is geen verklaring.

Ten tweede: Over die resolutie is al veel geschreven en ik heb eigenlijk nergens gehoord dat een 42PX80 een "minder goed" 42" scherm is. Alle reviews zijn lovend en wat ik ervan gezien heb, is ook echt goed. Zeker gezien de prijs.

Het is gewoon hét toestel van Panasonic. Dat wordt het meest verkocht, er wordt het meest mee gestunt en het is hét lokkertje voor winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 19:17:
[...]
Zoek op het internet naar BD-9 en BD-5, en je zult zien dat er meer mogelijk is dan je denkt ;)
Precies! O-)

Inmiddels heb ik het "probleem" gevonden en opgelost...

Het bleek dus een brakke (nieuwe) HDMI kabel te zijn 8)7

Op aanraden van velen niet een megadure kabel gekocht, gewoon lekker goedkoop via eBay. Alleen is achteraf goedkoop dus duurkoop want van de drie kabels die ik heb is er eentje die dus geen 1080P signaal doorgeeft.

Ik ben al lang blij dat het niet mijn Pana of de PS3 is dus zometeen maar eens "investeren" in een kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
Sevenhunt schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 20:03:
K, laatste vraag voor ik over ga toot koop.

Ik twijfel nog tussen de pz85 en de pz80.

Het verschil is de IFC en Real cinema.

IFC werkt dus niet met dvd`s en een home cinema set, heb ik dus. Vanwege de vertraging die optreed die niet in het geluid van de home cinmea set te horen is.
Dan de gedachte of IFC boeiend is met digitale tv.

Real cinema maakt 24fps, ja is dat leuk?

Mijn gedachte is nu nog of die 2 functies boeiend genoeg zijn om een paar honderd euro meer uit te geven voor de pz85 tov de pz80.

Gedachten/meningen hierover?
IFC, werkt jusit wel bij dvd's, het is van toepassing op ALLES behalve Blue Ray materiaal

24 Real Cinema, is eigelijk hetzelfde als IFC, maar dan speciaal voor Blue Rays.

Wat doen de beide functies? simpel, het zorgt voor een vloeiender beeld.
is dit nodig? ik persoonlijk, vind van niet.
waarom? ik kijk naar Troy, en zet de functie aan, en voor de massa scenes, zoals de beachlanding op het strand van troy, daar merk je het duidelijk dat het beeld echt vloeiend wordt gemaakt en niet stotterd zoals het standaard doet, dus daarom is het wel handig.
Maar in normale scenes worden de bewegingen echt raar, er is iets onnatuurlijks aan, en het is niet echt handig om tijdens de film constant te veranderen.
Dus voor een paar scenes is dat wel leuk, maar voor de meerderheid van de scenes niet, dus jah.

Kan zijn dat anderen het wel apprecieren om aan te zetten, en gelukkig kan je het aan of uit schakelen die functies.

wel een vraagje aan de blue ray kijkers,
kan je de 24p Real Cinema functie alleen tegenkomen in je menu als er effectief een blue ray speelt? omdat ik deze functie niet tegenkom in mijn menu-functee van mijn pz85...waarschijnlijk zal het daaraan liggen zeker (heb nog geen blue ray speler aangesloten)

[ Voor 8% gewijzigd door E-rikootje op 21-06-2008 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
A3-D schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 10:01:
[...]

Precies! O-)

Op aanraden van velen niet een megadure kabel gekocht, gewoon lekker goedkoop via eBay. Alleen is achteraf goedkoop dus duurkoop want van de drie kabels die ik heb is er eentje die dus geen 1080P signaal doorgeeft.

Ik ben al lang blij dat het niet mijn Pana of de PS3 is dus zometeen maar eens "investeren" in een kabeltje.
ok nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
E-rikootje schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 10:45:
[...]

IFC, werkt jusit wel bij dvd's, het is van toepassing op ALLES behalve Blue Ray materiaal

24 Real Cinema, is eigelijk hetzelfde als IFC, maar dan speciaal voor Blue Rays.

Wat doen de beide functies? simpel, het zorgt voor een vloeiender beeld.
is dit nodig? ik persoonlijk, vind van niet.
waarom? ik kijk naar Troy, en zet de functie aan, en voor de massa scenes, zoals de beachlanding op het strand van troy, daar merk je het duidelijk dat het beeld echt vloeiend wordt gemaakt en niet stotterd zoals het standaard doet, dus daarom is het wel handig.
Maar in normale scenes worden de bewegingen echt raar, er is iets onnatuurlijks aan, en het is niet echt handig om tijdens de film constant te veranderen.
Dus voor een paar scenes is dat wel leuk, maar voor de meerderheid van de scenes niet, dus jah.

Kan zijn dat anderen het wel apprecieren om aan te zetten, en gelukkig kan je het aan of uit schakelen die functies.

wel een vraagje aan de blue ray kijkers,
kan je de 24p Real Cinema functie alleen tegenkomen in je menu als er effectief een blue ray speelt? omdat ik deze functie niet tegenkom in mijn menu-functee van mijn pz85...waarschijnlijk zal het daaraan liggen zeker (heb nog geen blue ray speler aangesloten)
IFC werkt juist wel bij dvd`s?
Heb ook in een review gelezen dat de tijd die de tv nodig heeft om de frames te berekenen, er ook voor zorgt dat het geluid wat niet via de tv vertraagd wordt enigszins voor loopt.
Dat zou dus betekenen dat bij het gebruik van ifc een home cinema set zonder de juiste vertraging voor versneld geluid zou zorgen. Wat natuurlijk niet goed klinkt.

Iemand die de ervaring van de review schrijver deelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
Sevenhunt schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 11:32:
[...]

IFC werkt juist wel bij dvd`s?
Heb ook in een review gelezen dat de tijd die de tv nodig heeft om de frames te berekenen, er ook voor zorgt dat het geluid wat niet via de tv vertraagd wordt enigszins voor loopt.
Dat zou dus betekenen dat bij het gebruik van ifc een home cinema set zonder de juiste vertraging voor versneld geluid zou zorgen. Wat natuurlijk niet goed klinkt.

Iemand die de ervaring van de review schrijver deelt?
het geluid bij mij was parallel met de beelden, mét ifc aan bij het bekijken van dvd's...

als er 1 zin gezegd wordt in een review, zonder dage het zelf gezien hebt, heeft men natuurlijk de neiging zich bijna tot het obsessieve toe te fixeren op da ene zinneke.

dus: ondervindt het eerst zelf, en oordeel achteraf.
en ik zou wel eens die review willen zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
E-rikootje schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 11:49:
[...]

het geluid bij mij was parallel met de beelden, mét ifc aan bij het bekijken van dvd's...

als er 1 zin gezegd wordt in een review, zonder dage het zelf gezien hebt, heeft men natuurlijk de neiging zich bijna tot het obsessieve toe te fixeren op da ene zinneke.

dus: ondervindt het eerst zelf, en oordeel achteraf.
en ik zou wel eens die review willen zien
ga hm ff opzoeken,

maar als je eigen ervaring is dat het geluid parallel loopt, dat zegt naar mijn mening meer.

k, kan het precieze review zo snel niet vinden.
Wat ik wel gevonden heb is dat ifc idd het beeld met 55 ms vertraagd.

Vraag me alleen af of 55ms voor een mens te horen/merken is.

[ Voor 13% gewijzigd door Sevenhunt op 21-06-2008 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Sevenhunt schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 17:18:
[...]

Ja, dat merk je: de monden zijn al aan het klapperen voor je hoort wat de persoon zegt... 55 ms is meer dan een halve seconde, en dat is best veel.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

A3-D schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 10:01:
[...]

Doorknippen en wegmieteren, ander is het een kwestie van tijd voor je deze brakke kabel per ongeluk weer eens uit de kast pakt en het gelazer weer opnieuw begint...

heb ik door schade en schande geleerd ;) 8)7

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:48

-Stef-

Slainthe!

Pietervs schreef op zondag 22 juni 2008 @ 09:25:
[...]

Ja, dat merk je: de monden zijn al aan het klapperen voor je hoort wat de persoon zegt... 55 ms is meer dan een halve seconde, en dat is best veel.
Volgens mij is dat net iets meer dat 10% van een halve seconde.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

ga hm ff opzoeken,

maar als je eigen ervaring is dat het geluid parallel loopt, dat zegt naar mijn mening meer.

Dat is dus echt wel te horen op mijn HT-systeem. Erg vervelend om elke keer weer eea weer in synchronisatie te brengen. Heb dat maar opgegeven, dus het is simpel: Of de TV maakt geluid, of de HT/Receiver. Beide tegelijk is niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

[...]

het is 1/20e seconde, maar 55ms is best veel. Ik kan me niet voorstellen dat dat zoveel vertraagt! Dat zou echt irritant zijn als je een losse versterker gebruikt voor het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
JvS schreef op zondag 22 juni 2008 @ 10:09:
[...]

het is 1/20e seconde, maar 55ms is best veel. Ik kan me niet voorstellen dat dat zoveel vertraagt! Dat zou echt irritant zijn als je een losse versterker gebruikt voor het geluid.
http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH42PZ85B/Conclusion/
Daar staat de review.

Hij kwam op 55ms bij lag via online gamen.
Zijn prestaties liepen terug, en kwam na testen met ifc aan en uit op een input lag van 55ms met ifc aan.
Houd dus direct in dat met een dvd met ifc aan en een losse versterker/home cinema set het beeld de 55ms vertraging zou oplopen, maar het geluid niet.

Is voor mij reden genoeg om de extra 200 euro niet uit te geven aan de fz85, maar gewoon voor de fz80 te gaan.

Denk de 46".
Bij mokio, iets duurder maar veel betere garanties en service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Pietervs schreef op zondag 22 juni 2008 @ 09:27:
[...]
Doorknippen en wegmieteren, ander is het een kwestie van tijd voor je deze brakke kabel per ongeluk weer eens uit de kast pakt en het gelazer weer opnieuw begint...
heb ik door schade en schande geleerd ;) 8)7
Had ik inmiddels al gedaan... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
[...]

ga hm ff opzoeken,

euhm, als je weet dat 1 seconde = 1000 milisecondes :) wat is 55 miliseconde dan op de 1000 :d :d :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
[...]

tiens, ik dacht dat 1 seconde = 1000 miliseconden en niet aan 100 miliseconden...wie kan uitsluitsel geven?

edit: heb het al overal op het net gevonden en gelezen, 1 seconde = 1000 milisecondes...
nuja, als ik een dvd afspeel en laat het geluid komen vanuit mijn dvd speler met boxen komen, dan heb ik daar totaaaal geen last van.
Weet niet hoe het zit met aparte recievers en kweenie wa nog allemaal extern aan te sluiten...da kan het mss zijn daje de kleine vertraging nog meer in de hand werkt...

[ Voor 34% gewijzigd door E-rikootje op 22-06-2008 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:32
milli = duizendste kom op zeg dat er nog fouten worden gemaakt hiermee:P shame on you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:22
Sevenhunt schreef op zondag 22 juni 2008 @ 12:44:
[...]
Houd dus direct in dat met een dvd met ifc aan en een losse versterker/home cinema set het beeld de 55ms vertraging zou oplopen, maar het geluid niet.

Is voor mij reden genoeg om de extra 200 euro niet uit te geven aan de fz85, maar gewoon voor de fz80 te gaan.
Wat een domme reden.

Als je die €200,- nou niet uitgeeft en je geld in een goede versterker stopt is je probleem ook opgelost, sterker nog ik denk zelfs dat je er op voorruit gaat.

Iedere beetje redelijke cinemaset/versterker heeft een functie waarmee je het geluid kan vertragen.
Die van mij kan het zelfs tot 166ms.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chevy454 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 20:28:
[...]
Slechte ervaring met de PS2. Zegt niets over de PS3 overigens maar voor die honderd euro ga ik niet kloten.
[...]

Harmony :Y One remote to control them all ;)
Over welke harmony heb je het? Ik wil ook overstappen naar een harmony maar weet niet welke... De Philips SRU9600 (ofzo) die ik nu heb heeft problemen met het aan zetten van de tv. Je moet de knop nl een seconde ingedrukt houden, maar als ik op mijn philips een 'macro' aanmaak om een decoder en de tv aan te zetten, geeft 'ie het signaal voor de tv te kort door en gaat die dus niet aan :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ik ga dat vanavond eens proberen IFC aan/uit en dan kijken of ik het hoor, die out-of-sync problematiek... Het is mij nooit opgevallen. Ik gebruik een Dolby Digital receiver waarmee ik volgens mij nog niet de input vertraging ms kan instellen dus ik zou het 'probleem' ook moeten kunnen constateren.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[offtopic]
Ik heb de PZ80, en wil deze ook aansluiten op de PC via een DVI-HDMI kabel, echter heb ik er een nodig van 10 meter (afstand is helaas 6 meter, dus de gangbare 5 mtr kabels zijn te kort). Nu ben ik al bij veel ( heel veel) winkels geweest, maar nergens zo'n kabel gevonden. Op internet zijn ze wel te verkrijgen. Is dit de enige optie, of heeft iemand een tip zodat ik hem alsnog in de winkel kan halen ? ( ik zal toch niet de enige zijn die een langere kabel nodig heeft, want wie zet zijn PC nu vlak naast de plasma TV?! ).
[offtopic]
Ik heb mijn plasma nu een maand of 2, en ben nog steeds erg tevreden ermee ! Iedere keer wanneer ik een blue ray film kijk, ben ik weer verbaasd over de scherpte ervan ! Toch altijd leuk wanneer het meekijkend publiek nooit meer thuis met voldoening naar een film kan kijken >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 21:48
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 10:26:
[offtopic]
Ik heb de PZ80, en wil deze ook aansluiten op de PC via een DVI-HDMI kabel, echter heb ik er een nodig van 10 meter (afstand is helaas 6 meter, dus de gangbare 5 mtr kabels zijn te kort). Nu ben ik al bij veel ( heel veel) winkels geweest, maar nergens zo'n kabel gevonden. Op internet zijn ze wel te verkrijgen. Is dit de enige optie, of heeft iemand een tip zodat ik hem alsnog in de winkel kan halen ? ( ik zal toch niet de enige zijn die een langere kabel nodig heeft, want wie zet zijn PC nu vlak naast de plasma TV?! ).
[offtopic]
Ik heb mijn plasma nu een maand of 2, en ben nog steeds erg tevreden ermee ! Iedere keer wanneer ik een blue ray film kijk, ben ik weer verbaasd over de scherpte ervan ! Toch altijd leuk wanneer het meekijkend publiek nooit meer thuis met voldoening naar een film kan kijken >:).
Ik heb ook een PZ80 en ben al verrast met de scherpte van een film op film1 met digitale televisie, dus geen HD. HD heb ik helaas nog niet kunnen testen omdat de tv bij mijn vriendin in huis staat en die geen computer heeft met een HD videokaart, bovendien staat de computer boven en ik kan geen hdmi kabel naar beneden krijgen. Misschien dat ik binnenkort een playstation 3 koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:45

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ik heb zef gewoon een 10m DVI-DVI kabel met DVI-HDMI adapter gekocht. Wel via ebay, eurotje of 25 bij elkaar geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
De 46PZ85 nu een kleine week in bezit en ben echt super tevreden over de beeldkwaliteit, na wat geklooi met cheap ass HDMI kabels nu wat betere kabels aangeschaft en de problemen verdwenen als sneeuw voor de zon.

Wel een probleempje erbij gekregen en dat is dat de S-VHS ingang aan de zijkant geen signaal doorgeeft. Ik heb geprobeerd mijn digitale camcorder aan te sluiten en er kwam geen beeld en geluid door.

Omdat ik inmiddels het 1080P HDMI kabelprobleem had ondervonden dacht ik ook dat het hier misschien om een brakke kabel ging, echter na het aansluiten op mijn Philips CRT gaf deze gewoon beeld en geluid door en ook het gebruik van een andere kabel maakte niets uit.

Maar eens kijken wat hier nu weer de oorzaak van is en inmiddels de dealer op de hoogte gebracht van dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
yzf1kr schreef op zondag 22 juni 2008 @ 23:36:
[...]

Wat een domme reden.

Als je die €200,- nou niet uitgeeft en je geld in een goede versterker stopt is je probleem ook opgelost, sterker nog ik denk zelfs dat je er op voorruit gaat.

Iedere beetje redelijke cinemaset/versterker heeft een functie waarmee je het geluid kan vertragen.
Die van mij kan het zelfs tot 166ms.
Mijn versterker kan ook al vertragen, das geen probleem.

Maar als het geen nut heeft om die 200 extra uit te geven, aangezien er dan 2 functies bijkomen die in alle reviews als niet nuttig worden beschouwd, waarom zou je het dan doen.
En als daarbovenop dan komt dat de vertraging erin komt met die al niet nuttige ifc, dan is de keus toch echt helemaal makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
A3-D schreef op maandag 23 juni 2008 @ 11:20:
De 46PZ85 nu een kleine week in bezit en ben echt super tevreden over de beeldkwaliteit, na wat geklooi met cheap ass HDMI kabels nu wat betere kabels aangeschaft en de problemen verdwenen als sneeuw voor de zon.

Wel een probleempje erbij gekregen en dat is dat de S-VHS ingang aan de zijkant geen signaal doorgeeft. Ik heb geprobeerd mijn digitale camcorder aan te sluiten en er kwam geen beeld en geluid door.

Maar eens kijken wat hier nu weer de oorzaak van is en inmiddels de dealer op de hoogte gebracht van dit probleem.
s-vhs? S-video bedoel je?

zoja, het aansluiten van die s-video volstaat niet, je moet de s-video uitgang nog apart selecteren.
dus je hebt AV-uitgang, dan ga je naar 1 van die uitgangen, en je ziet dan ook 2 balkjes, rood en grijs dachtik, dat duidt aan welke uitgang is geslecteerd bij die 1ne uitgang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:27
Uitgang? Ingang bedoel je?

:P

[edit]
Heb zaterdag een account bij iishop aangemaakt en formuliertje ingevuld om 42PZ80 te bestellen! _o_
(mocht van de misses, zelfs al is onze andere nog niet kapot! :P )
@hierboven: hoe lang duurt het voor je daar reactie op krijgt?

[ Voor 79% gewijzigd door Fire69 op 23-06-2008 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:41
Ben zelf nog even aan het afwegen of ik voor de 37xp80 of de 42px80 ga, dit ivm de afstand... maar even een vraag wat betreft muurbeugels, adviseren jullie zo'n vogels model aan of volstaat een merkloze ook?

Vind ze namelijk nogal prijzig in vergelijking met de TV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Een vraag, zetten jullie de plasma altijd helemaal uit? Dus niet alleen standby?
Ik wel, en ik vraag me af of het dan beter is om hem eerst uit te zetten met afst. bed. (dus op standby) en daarna helemaal uit, met de knop op de tv. Of in 1 keer met de knop op de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocco82
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-12-2021

Rocco82

aka Rocco

GreenSky schreef op maandag 23 juni 2008 @ 14:05:
Een vraag, zetten jullie de plasma altijd helemaal uit? Dus niet alleen standby?
Ik wel, en ik vraag me af of het dan beter is om hem eerst uit te zetten met afst. bed. (dus op standby) en daarna helemaal uit, met de knop op de tv. Of in 1 keer met de knop op de tv.
De uit knop zou gewoon goed moeten zijn anders zit ie der niet op :) De stroom eraf gooien als de TV nog helemaal aanstaat....ik doe het niet. Zet hem eerst altijd op standby en dan pas uit maar in principe zou het ook geen kwaad kunnen als ik hem vanuit standby uitschakel dan duurt het ook nog een dikke minuut of meer, niet getimed, voordat het rode lampje uitgaat dus ik denk dat er genoeg opgeladen condensators inzitten om de boel gecontroleerd af te sluiten.

Wat betreft je vraag, zou geen hol uit mogen maken. x

[ Voor 3% gewijzigd door Rocco82 op 23-06-2008 14:14 ]

Mvg, Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Hmm, dat rode standby lampje gaat bij mij wel meteen uit dacht ik, zal het even controleren volgende keer. Heb een PX8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8)7

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2008 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie van jullie heeft de ''Break In DVD-R'' gedownload en gebruikt om zijn/haar nieuwe plasma tv de eerste uren te laten "inspelen"? In hoeverre is dit eigenlijk nog noodzakelijk?

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=583089

quote:

Een plasma heeft vooral in de eerste branduren de meeste kans op inbranding en kleurverschillen. De Panasonic schermen hebben een erg actieve pixelshift functie waardoor inbranding bijna niet mogelijk is in enkele uren. Persoonlijk vind ik het dan ook voldoende om rekening te houden met balken de eerste 200 uur, kijk niet achter elkaar naar content met balken, dit om eventuele verkleuringen te voorkomen.

Wat extra informatie hierover en een goede beschrijving van image retention en screen burn.

En er is een DVD om de TV de eerste uren te laten "inspelen". Met name de eerste 200 uur op 40% contrast.

Komt erop neer dat het gewoon een dvdtje is (NTSC) die om de 10 seconden een ander kleurtje op je scherm zet, volledig scherm, in gradaties (niet vloeiend, gewoon om de 10 seconden een donkerder/lichtere versie ervan). Zo gemaakt dat hij 16uur lang kan loopen, zonder dat je DVD iets speciaal moet ondersteunen.

end quote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
ok, ik heb zojuist een screenshot van een pdf doorgestuurd gekregen, met de WB-ADJ fabriekswaarden voor een PZ85E

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/eriko/PZ85E.JPG

1 ding staat er spijtig genoeg niet op, de wb-method, (maar had al begrepen dat dit standaard 00 zou zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:27
@E-rikootje: zet je DM eens even aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 14:56:
Wie van jullie heeft de ''Break In DVD-R'' gedownload en gebruikt om zijn/haar nieuwe plasma tv de eerste uren te laten "inspelen"? In hoeverre is dit eigenlijk nog noodzakelijk?

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=583089
Het is niet echt noodzakelijk, maar het kan geen kwaad. Ik heb het volgende gedaan de eerste 200 uur.

- Contrast 40%
- Helderheid 50%
- Scherpte 10%
- Beeld inzoomen waar noodzakelijk (zwarte balken)
- Beeld zodanig inzoomen dat je weinig tot geen zenderlogo's ziet bovenin beeld
- Break-in dvd af en toe laten draaien (3 uur per dag ofzo)
- Games met statische HUD o.i.d. proberen zo aan te passen dat de HUD weg valt. (GTA4 radar uitgezet)

Ik kan niet zeggen of het heeft geholpen want ik weet natuurlijk niet hoe het beeld was geweest als ik het niet had gedaan. Maar de pa van een vriend van me heeft de voorganger van de 42PX80 en die heeft nergens rekening mee gehouden. Fabrieksinstellingen laten staan en dan gaan. Niks geen inbranding o.i.d. te zien.

Ik ben iemand die het zekere voor het onzekere neemt, vooral bij een aanschaf van dit kaliber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

DH.FiReHaWK schreef op maandag 23 juni 2008 @ 14:14:
[...]

De uit knop zou gewoon goed moeten zijn anders zit ie der niet op :) De stroom eraf gooien als de TV nog helemaal aanstaat....ik doe het niet. Zet hem eerst altijd op standby en dan pas uit maar in principe zou het ook geen kwaad kunnen als ik hem vanuit standby uitschakel dan duurt het ook nog een dikke minuut of meer, niet getimed, voordat het rode lampje uitgaat dus ik denk dat er genoeg opgeladen condensators inzitten om de boel gecontroleerd af te sluiten.

Wat betreft je vraag, zou geen hol uit mogen maken. x
No offense maar dit zou echt niet uit mogen maken. Gewoon met de knop uitzetten terwijl de tv aanstaat kan echt geen kwaad.
StealthyPeanut schreef op maandag 23 juni 2008 @ 15:46:
[...]

Het is niet echt noodzakelijk, maar het kan geen kwaad. Ik heb het volgende gedaan de eerste 200 uur.

- Contrast 40%
- Helderheid 50%
- Scherpte 10%
- Games met statische HUD o.i.d. proberen zo aan te passen dat de HUD weg valt. (GTA4 radar uitgezet)

Ik kan niet zeggen of het heeft geholpen want ik weet natuurlijk niet hoe het beeld was geweest als ik het niet had gedaan. Maar de pa van een vriend van me heeft de voorganger van de 42PX80 en die heeft nergens rekening mee gehouden. Fabrieksinstellingen laten staan en dan gaan. Niks geen inbranding o.i.d. te zien.

Ik ben iemand die het zekere voor het onzekere neemt, vooral bij een aanschaf van dit kaliber.
Volgens Panasonic NL hoeven de speciale 40/50% settings niet.
Gewoon gaan vanaf 0 met eigen gekozen instellingenb. WEL in het begin rekening houden met de overige punten vwb balken, logo's, HUD's.

[ Voor 43% gewijzigd door psy op 23-06-2008 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
585
Je moet de knop nl een seconde ingedrukt houden, maar als ik op mijn philips een 'macro' aanmaak om een decoder en de tv aan te zetten, geeft 'ie het signaal voor de tv te kort door en gaat die dus niet aan :'( .
Klopt! dat kan mijn 585 ook niet in eerste instantie. Ik heb het IR-signaal RAW geleerd en toen deed die het wel :Y Ik zou kijken of dat niet mogelijk is met de philips voordat je een "dure" harmony gaat aanschaffen. Je kan beter dat geld op zak houden denk ik :)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
psy schreef op maandag 23 juni 2008 @ 15:51:
Volgens Panasonic NL hoeven de speciale 40/50% settings niet.
Gewoon gaan vanaf 0 met eigen gekozen instellingenb. WEL in het begin rekening houden met de overige punten vwb balken, logo's, HUD's.
Het hoeft inderdaad niet per sé, maar ik heb wel gedaan. Fosfor veroudert in het begin het snelste namelijk en als je dan je contrast op vol zet, gaat het helemaal rap.

Zit meer tussen me oren dan dat het in de praktijk te zien is maargoed, iedereen is anders he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StealthyPeanut schreef op maandag 23 juni 2008 @ 15:46:
[...]

- Contrast 40%
- Helderheid 50%
- Scherpte 10%

Zelf heb ik nog geen plasma scherm maar heb wel alvast de "Break in DvD'' gebrand.
Is het aan te raden om deze dvd constant te laten draaien totdat je bij de 200 uur bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Mensen hebben het over zoomen maar die optie zie ik nergens in mn menu (42PZ85), waar vind ik dit :?
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we het AUB over de TVs hebben, en niet over webwinkels, garantievoorwaarden, blu-ray, PS3's of andere offtopic zooi!

Offtopic reacties zullen verwijderd worden.