Zij bedoelen onder de knop Aspect => dan Zoom 1 of 2 of zelfs 3!Cartman! schreef op maandag 23 juni 2008 @ 20:30:
Mensen hebben het over zoomen maar die optie zie ik nergens in mn menu (42PZ85), waar vind ik dit
Verwijderd
Mensen gebruik je tv gewoon waar die voor is, doe ik ook.
Dus GTA IV spelen, films met zwarte balken bekijken...
Heb geen last van retentie hoor.
Verwijderd
+1Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 21:59:
Mensen gebruik je tv gewoon waar die voor is, doe ik ook.
idd, heb ik ook gedaan, en niets aan het handje
Hier hetzelfde, draai af een toe wel een uurtje de break in dvd... meer voor m'n eigen gemoedstoestand denk ik.
Verwijderd
Ah, en "dus" is het allemaal goed en staat het eigenlijk gewoon voor niets in zelfs de manual van een Pioneer Kuro. Dat is dus een scherm met zo'n beetje de minste retentie qua plasma's, en ja, (uiteraard) heeft ook die er "last" van. Is gewoon inherent aan de techniek.Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 22:28:
[...]
+1
idd, heb ik ook gedaan, en niets aan het handje
Iédere plasma heeft last van retentie. Letterlijk iedere. Dat iemand het niet "ziet" betekent dan op zich ook helemaal niets. Een beetje voorzichtigheid kan nooit kwaad. Als jij drie dagen achter elkaar 4:3 films gaat kijken zonder te zoomen is de kans één dat je die balken boven en onderaan alsnog zal zien als je fullscreen gaat kijken. "Ja maar wie gaat er nu drie dagen 4:3 kijken?" is dan wellicht het antwoord. Daar gaat het niet om, als je daadwerkelijk NUL last zou hebben van retentie zou dat zonder een enkel probleem moeten kunnen. Natuurlijk, die balken trekken gewoon weer weg, maar ook daar gaat het niet om. Mensen laten geloven dat een (Panasonic) plasma er geen last van heeft is gewoon niet waar.
Verwijderd
Als plasma tv's last kunnen hebben van ''Burn in'' waarom leveren de leveranciers dan niet zo'n ''Break in DvD" standard bij de plasma tv's?
Worden plasma tv's fabriek af niet ingespeeld om zo ''burn in'' te voorkomen?
Dat mag je eigenlijk als klant toch wel verwachten zeker als de fabrikant het probleem kent.
Dat mag je eigenlijk als klant toch wel verwachten zeker als de fabrikant het probleem kent.
Verwijderd
Mja, er zijn ook bijzonder weinig auto's die het maximum aantal toeren limiteren bij een koude motor hè. Het is ook niet bijster gezond om 7000 toeren te gaan draaien meteen na het starten. Het kán echter wel. Zo heb je toch met heel veel produkten dat je moet oppassen met bepaalde dingen? Waarom denk je dat er een optie is om de zwarte balken grijs te laten zijn als je naar een 4:3 uitzending kijkt? Gewoon puur voor de lol of zou het misschien toch wel énige functie hebben...
Ik bedoelde idd S-Video, na het lezen van je bericht direct naar beneden gespeerd en gekeken wat je nu precies bedoelde....YES!E-rikootje schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:34:
[...]
s-vhs? S-video bedoel je?
zoja, het aansluiten van die s-video volstaat niet, je moet de s-video uitgang nog apart selecteren.
dus je hebt AV-uitgang, dan ga je naar 1 van die uitgangen, en je ziet dan ook 2 balkjes, rood en grijs dachtik, dat duidt aan welke uitgang is geslecteerd bij die 1ne uitgang...
E-rikootje 4 president!
Wat hebben ze dat verstopt zeg, ik selecteerde wel steeds de juiste AV ingang, maar had niet in de gaten dat je ook nog eens apart de S-Video ingang moest selecteren.
Gelijk even mijn dealer informeren, die wilde 'm al omruilen binnenkort

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
had juist hetzelfde probleem hoorA3-D schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 00:44:
[...]
Ik bedoelde idd S-Video, na het lezen van je bericht direct naar beneden gespeerd en gekeken wat je nu precies bedoelde....YES!
E-rikootje 4 president!![]()
Wat hebben ze dat verstopt zeg, ik selecteerde wel steeds de juiste AV ingang, maar had niet in de gaten dat je ook nog eens apart de S-Video ingang moest selecteren.
Gelijk even mijn dealer informeren, die wilde 'm al omruilen binnenkort
maar zit met een nog steeds onbeantwoord vraagje:
de "24p real cinema" functie op de pz85 (en pz800)
is deze alleen bij 24p materiaal inschakelbaar, omdat ik hem nergens in mijn menus tegenkom....
[ Voor 13% gewijzigd door E-rikootje op 24-06-2008 00:48 ]
Ik ben 'm eerlijk gezegd ook nog niet tegengekomen, en heb niet direct de beschikking over 24p materiaal om te testen....E-rikootje schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 00:47:
[...]
had juist hetzelfde probleem hoor, twas maar na een pientere opmerking van een ander dat ik es die links-rechts klikken geprobeerd heb.
is deze alleen bij 24p materiaal inschakelbaar, omdat ik hem nergens in mijn menus tegenkom....
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Verwijderd
Real Cinema zal het inderdaad alleen maar doen bij 24p content ja. Het is tenslotte de IFC van 24p hèE-rikootje schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 00:47:
[...]
In je profiel kan je 'Direct Messages' aanzetten, zo kan ik je een berichtje sturen zonder hier steeds te moeten posten.
Ivm iishop
hoi, ik vrees dat je deze opnieuw zal moeten sturen, want heb de functie nog maar net aangezetFire69 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 08:47:
[...]
In je profiel kan je 'Direct Messages' aanzetten, zo kan ik je een berichtje sturen zonder hier steeds te moeten posten.
Ivm iishop![]()
Omdat het dan meer geld kost. Plain and simple. Nu zal je vast wel vragen wat er zo plain and simple is. Nu er staat meer voorraad stil in de fabriek dus kan er minder worden geproduceerd. Minder geproduceerd? Ja minder geproduceerd want al die TV's moeten voor 200 uur worden ingespeeld. Dat zorgt er al voor dat het meer energie kost, het verdomme veel plaats kost want je moet die tv's ergens laten staan gedurende die 200 uur. Dat kost productieruimte en betekent dat je minder leveringsklare tv's hebt. En je daarom je productie moet terug schroeven en daarom dat de TV's duurder zullen worden.Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 00:27:
Als plasma tv's last kunnen hebben van ''Burn in'' waarom leveren de leveranciers dan niet zo'n ''Break in DvD" standard bij de plasma tv's?
Er wordt niet voor niets met Just In Time icm met Value Stream Mapping dan wel Lean Six Sigma gewerkt om het product zo goedkoop mogelijk met hoge kwaliteit te produceren. Ik betaal wel 200 euro minder en pas zelf wel even op die eerste 200 uur want daar komt het op neer.
[ Voor 17% gewijzigd door Chevy454 op 24-06-2008 11:04 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Als je zo onderlegd bent, althans zo doe je het overkomen, in productie/warehouse management, dan zul je ook wel begrijpen dat de TV's zo zijn gebouwd dat ze ook zonder de 200 uur break in prima functioneren. Ze willen echt niet dat 90% van de mensen, die je raar aankijken bij het horen van het woord "break-in", met hun TV terugkomen. En wat denk je dat panasonic dan zegt, je had 200 uur een dvd moeten afspelen die je wel ergens via internet kan vinden...nee hoor dan draaien zij op voor de kosten. Dus ze zorgen er echt wel voor dat het niet "nodig" is. Ik zeg niet dat het niet beter is, maar nodig is anders.Chevy454 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 11:00:
[...]
Omdat het dan meer geld kost. Plain and simple. Nu zal je vast wel vragen wat er zo plain and simple is. Nu er staat meer voorraad stil in de fabriek dus kan er minder worden geproduceerd. Minder geproduceerd? Ja minder geproduceerd want al die TV's moeten voor 200 uur worden ingespeeld. Dat zorgt er al voor dat het meer energie kost, het verdomme veel plaats kost want je moet die tv's ergens laten staan gedurende die 200 uur. Dat kost productieruimte en betekent dat je minder leveringsklare tv's hebt. En je daarom je productie moet terug schroeven en daarom dat de TV's duurder zullen worden.
Er wordt niet voor niets met Just In Time icm met Value Stream Mapping dan wel Lean Six Sigma gewerkt om het product zo goedkoop mogelijk met hoge kwaliteit te produceren. Ik betaal wel 200 euro minder en pas zelf wel even op die eerste 200 uur want daar komt het op neer.
Mvg, Rob.
Ik wil dat absoluut niet doenDH.FiReHaWK schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 11:17:
Als je zo onderlegd bent, althans zo doe je het overkomen, in productie/warehouse management
Burn in zal je altijd hebben met deze techniek, dat is gewoon inherent eraan. Maar je zult het echt bont moeten maken om het effectief te maken. Alles kan kapot, je moet gewoon hard genoeg proberen. Zijnde dat worst case scenario is dan zal bij normale end user gebruik het allemaal wel meevallen.dan zul je ook wel begrijpen dat de TV's zo zijn gebouwd dat ze ook zonder de 200 uur break in prima functioneren. Dus ze zorgen er echt wel voor dat het niet "nodig" is.
Ik weet niet of het echt 100% nodig is. De vraag is echter of het helpt. Ik heb het wel gedaan en baat het niet dan schaad het niet. Zou ik het opnieuw doen? Waarschijnlijk wel.Ik zeg niet dat het niet beter is, maar nodig is anders.
[ Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 24-06-2008 14:04 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Verwijderd
Bla bla bla,Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 23:36:
[...]
Ah, en "dus" is het allemaal goed en staat het eigenlijk gewoon voor niets in zelfs de manual van een Pioneer Kuro. Dat is dus een scherm met zo'n beetje de minste retentie qua plasma's, en ja, (uiteraard) heeft ook die er "last" van. Is gewoon inherent aan de techniek.
Iédere plasma heeft last van retentie. Letterlijk iedere. Dat iemand het niet "ziet" betekent dan op zich ook helemaal niets. Een beetje voorzichtigheid kan nooit kwaad. Als jij drie dagen achter elkaar 4:3 films gaat kijken zonder te zoomen is de kans één dat je die balken boven en onderaan alsnog zal zien als je fullscreen gaat kijken. "Ja maar wie gaat er nu drie dagen 4:3 kijken?" is dan wellicht het antwoord. Daar gaat het niet om, als je daadwerkelijk NUL last zou hebben van retentie zou dat zonder een enkel probleem moeten kunnen. Natuurlijk, die balken trekken gewoon weer weg, maar ook daar gaat het niet om. Mensen laten geloven dat een (Panasonic) plasma er geen last van heeft is gewoon niet waar. En mijn scherm heeft totaal nergens last van, punt uit.
last hebben, en een break-in DVD gaan gebruiken/voorzichtig zijn met "inspelen" etc. zijn totaal andere dingen. Bovendien is dit de draad over Panasonic plasma's, niet die over Pioneer Plasma's. En ik heb zo'n Panasonic, en in die handleiding staat helemaal niets over break-in en de eerste zoveel uur voorzichtig zijn enzo. En mijn scherm heeft totaal nergens last van, punt uit.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2008 12:20 ]
Ik heb net een PZ80 en doe ook alles waar ik zin in heb, zwarte balken, logo's, hoog contrast en ik heb ook 0,0 problemen met retentie, ghosting of whatever. En ik heb geen slechte ogen.Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 12:09:
[...]
Bla bla bla,
last hebben, en een break-in DVD gaan gebruiken/voorzichtig zijn met "inspelen" etc. zijn totaal andere dingen. Bovendien is die de draad over Panasonic plasma's, niet die over Pioneer Plasma's. En ik heb zo'n Panasonic, en in die handleiding staat helemaal niets over break-in en de eerste zoveel uur voorzichtig zijn enzo. En mijn scherm heeft toptaal nergens last van, punt uit.
Even nog over de break-in dvd discussie.Mijn pa en ik hebben samen tegelijk een pv70 gekocht.Ik heb die break-in dvd gedraaid en mijn pa niet, 0,0 verschil! heb ook de tv ingesteld naar
waardes van 40-45% voor contrast en helderheid,scherpte voor schotel (sd) op 50%.Tv`s hebben we al vanaf 31dec. dus ik kan nu wel een oordeeltje geven dacht ik zo.
Het viel mij wel op dat met de break-in dvd de tv erg warm werd,volgens mij is het dan beter om contrast en helderheid op 15-20% te zetten,die dvd is echt meer belastend als normaal tv kijken!
Ik zou zeggen met een nieuwe plasma,gebruik lage instelling en gebruik hem als tv en hang er na wat indraai uren pas een spelcomputer aan.Retentie blijf je toch zien in een donkere kamer bij af-titeling van een dvd-film etc,maar verdwijnd met enkele minuten.
Dus mensen echt niet noodzakelijk die Break-in dvd,volgens mij gaat alleen de levensduur er van achteruit! of met hele hele lage instelling er mee indraaien!
waardes van 40-45% voor contrast en helderheid,scherpte voor schotel (sd) op 50%.Tv`s hebben we al vanaf 31dec. dus ik kan nu wel een oordeeltje geven dacht ik zo.
Het viel mij wel op dat met de break-in dvd de tv erg warm werd,volgens mij is het dan beter om contrast en helderheid op 15-20% te zetten,die dvd is echt meer belastend als normaal tv kijken!
Ik zou zeggen met een nieuwe plasma,gebruik lage instelling en gebruik hem als tv en hang er na wat indraai uren pas een spelcomputer aan.Retentie blijf je toch zien in een donkere kamer bij af-titeling van een dvd-film etc,maar verdwijnd met enkele minuten.
Dus mensen echt niet noodzakelijk die Break-in dvd,volgens mij gaat alleen de levensduur er van achteruit! of met hele hele lage instelling er mee indraaien!
Achteraf gezien had ik het in veel mindere maten kunnen doen, ik heb echt 200 uur "rustig aan" gedaan. Mijn volgende tv wordt een F-HD plasma uiteraard en deze speel ik de eerste 50 uur denk ik rustig in en dan gewoon vol aan de bak!
Spelen jullie trouwens met 100% contrast? En scherpte? Die heb ik altijd best laag staan, heel hoog vind ik hem echt lelijk met die neprandjes overal omheen
Spelen jullie trouwens met 100% contrast? En scherpte? Die heb ik altijd best laag staan, heel hoog vind ik hem echt lelijk met die neprandjes overal omheen
Verwijderd
100% contrast is veel teveel. Ik gebruik gewoon de cinema-stand en een aangepaste "normaal"-stand (zoveel mogelijk geprobeerd de kleuren gelijk te krijgen met de cinema-stand, maar meer helderheid + contrast, 'maar 8 "klikjes" minder dan standaard bij de normaal-stand). Die laatste gebruik ik voor wanneer het licht is in de kamer.StealthyPeanut schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 13:44:
Achteraf gezien had ik het in veel mindere maten kunnen doen, ik heb echt 200 uur "rustig aan" gedaan. Mijn volgende tv wordt een F-HD plasma uiteraard en deze speel ik de eerste 50 uur denk ik rustig in en dan gewoon vol aan de bak!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2008 13:51 ]
Dan heb je toch wel slechte ogen als je geen retentie zietwiene schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 12:15:
Ik heb net een PZ80 en doe ook alles waar ik zin in heb, zwarte balken, logo's, hoog contrast en ik heb ook 0,0 problemen met retentie, ghosting of whatever. En ik heb geen slechte ogen.
Toen kreeg ik toch wel eventjes de kriebels
Ik kan je wel vertellen dat ik echt geen tijd heb om 6 uur tv te kijken. Als ik 2 uur haal op een dag klap ik al in mijn handjes en bovendien zap ik altijd in de reclame. Tv staat bij mijn vriendin dus kijk er sowieso weinig naar. Meestal staat hij toch op cinema stand als we films kijken s'avonds. Dus misschien is mijn gebruik niet helemaal representatief.Chevy454 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 14:01:
[...]
Dan heb je toch wel slechte ogen als je geen retentie zietIk schrok laatst wel even omdat ik het onbewust zag. Maar je moet wel weten: er stond minimaal 6 uur eurosport op dus lekker dat logo op dezelfde plek. En toen ik DVD ging kijken zag ik vanop 30cm dat er enige image retentie was, vanaf 3m zag ik niets. Maar toen ik een fullscreen DVD ging kijken was het na een half uur weg.
Toen kreeg ik toch wel eventjes de kriebels
Ik heb zelf de 42PZ80 en ben tevreden over hoe weinig image retention er optreedt op deze tv. Hiervoor had ik de 42PG6000 en daar was de image retention wel duidelijker aanwezig.
Maar wat ik wel raar vind is dat sommige mensen beweren dat ze helemaal geen last van image retention hebben. Of je zit zo ver van de tv verwijderd dat je het niet meer ziet (meer dan 3 meter) of je moet toch echt je ogen laten nakijken. Ik geef toe dat de image retention niet duidelijk zichtbaar is en na een paar seconde is verdwenen, maar na een film met ondertiteling zie ik na 2 uur in donkere scenes toch echt heel licht een waas. Het zelfde met statische beelden, dit is heel licht te zien.
Toch vind ik inspelen bij deze tv wel onzin, omdat het inspelen niet is voor het voorkomen van image retention, maar voor het voorkomen van permanente inbranding. En ik denk dat we het met zijn allen wel eens zijn dat je heel veel moeite moet doen om iets in te laten branden in de nieuwe panasonic serie. Er zijn heus wel manieren om dit snel voor elkaar te krijgen, contrast/brightness/sharpness op 100%, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand met deze instellingen tv kijkt.
Maar wat ik wel raar vind is dat sommige mensen beweren dat ze helemaal geen last van image retention hebben. Of je zit zo ver van de tv verwijderd dat je het niet meer ziet (meer dan 3 meter) of je moet toch echt je ogen laten nakijken. Ik geef toe dat de image retention niet duidelijk zichtbaar is en na een paar seconde is verdwenen, maar na een film met ondertiteling zie ik na 2 uur in donkere scenes toch echt heel licht een waas. Het zelfde met statische beelden, dit is heel licht te zien.
Toch vind ik inspelen bij deze tv wel onzin, omdat het inspelen niet is voor het voorkomen van image retention, maar voor het voorkomen van permanente inbranding. En ik denk dat we het met zijn allen wel eens zijn dat je heel veel moeite moet doen om iets in te laten branden in de nieuwe panasonic serie. Er zijn heus wel manieren om dit snel voor elkaar te krijgen, contrast/brightness/sharpness op 100%, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand met deze instellingen tv kijkt.
*ELKE* plasma heeft last van retentie. Mensen die zeggen dat "mijn tv heeft er núl last van" zijn dus helaas meteen niet meer helemaal serieus te nemen. Dit topic ontaard sowieso in een Panasonic-adoreer-mijn-tv-is-perfect topic of waarin dingen worden geroepen die ofwel niet waar zijn dan wel gewoon assumpties zijn zonder enige onderbouwing. Dus pretty useless voor mensen die nieuw zijn en wat willen weten/opsteken.
"Kritiek" geven op het net gekochte apparaatje is ook helemaal not done want het ding is nu eenmaal perfect. Zonder kans op burn-in, geen retentie, zwart is zwart, enz. Zinloos om dit nog hobby-matig te volgen. Op naar het Pioneer forum it is. En ja, die tv's hebben last van vlekken, bobbels in de omlijsting, zwart wat nog steeds niet helemaal zwart is, vertraging van het beeld bij sommige standen, plasma-buzz, te weinig instelmogelijkheden etc. Maar daar kán je het er wel over hebben tenminste. Wat minder fanboy-speak, zeg maar dus. Au revoir!
"Kritiek" geven op het net gekochte apparaatje is ook helemaal not done want het ding is nu eenmaal perfect. Zonder kans op burn-in, geen retentie, zwart is zwart, enz. Zinloos om dit nog hobby-matig te volgen. Op naar het Pioneer forum it is. En ja, die tv's hebben last van vlekken, bobbels in de omlijsting, zwart wat nog steeds niet helemaal zwart is, vertraging van het beeld bij sommige standen, plasma-buzz, te weinig instelmogelijkheden etc. Maar daar kán je het er wel over hebben tenminste. Wat minder fanboy-speak, zeg maar dus. Au revoir!
Nickname does not reflect reality
Verwijderd
Wat gewoon vervelend is aan dat gezeur over retentie is dat mensen gaan twijfelen over de aankoop van een plasma.
En dat is gewoon nergens voor nodig.
[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2008 16:58 ]
Eh, zo ervaar ik het hier niet; prima discussietopic met veel nuttige info.Brad Pitt schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 16:49:
*ELKE* plasma heeft last van retentie. Mensen die zeggen dat "mijn tv heeft er núl last van" zijn dus helaas meteen niet meer helemaal serieus te nemen. Dit topic ontaard sowieso in een Panasonic-adoreer-mijn-tv-is-perfect topic of waarin dingen worden geroepen die ofwel niet waar zijn dan wel gewoon assumpties zijn zonder enige onderbouwing. Dus pretty useless voor mensen die nieuw zijn en wat willen weten/opsteken.

Er komen echter ook mensen naar deze topic die weten dat plasma's gevoelig zijn voor image retention en andere zaken, zoals phospor trails, grijsachtige witweergave, etc. Die mensen komen dan juist naar deze topic om te peilen hoe erg dit aanwezig is bij panasonic plasma tv's. En wij zijn er dan om ze hierover te informeren. Maar helaas, zoals Brad Pitt ook al aangeeft, gebeurt dit vaak met een onderbouwing die van hetzelfde niveau is van de gemiddelde media markt verkoper.Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 16:56:
Wat gewoon vervelend is aan dat gezeur over retentie is dat mensen gaan twijfelen over de aankoop van een plasma.
Bij de 37pv70 had ik duidelijk last van image retention, ondanks dat ik het contrast aardig had aangepast. Zat aardig op mezelf te vloeken toen ik merkte dat ik image retention zag nadat ik een paar films had gekeken die niet beeldvullend waren. Het ging gelukkig na een paar dagen weer weg. 1 nadeel, als je het 1 keer ziet ga je er steeds meer op letten, aardig irritant.
Ik heb nu de 42px80 en het contrast is ook iets aangepast maar niet zoveel en ik heb nog geen last gehad van image retention, zowel films als spelletjes gespeeld. Het beeld van dit toestel vind ik een stuk beter dan zijn voorganger.
Vind het beeld met Digitenne opzich wel te doen, moet ik wel toegeven dat ik alleen maar journaal kijk. Merk wel verschil als ik via de Samsung decoder kijk of de antenne rechtstreeks in de tv stop en free to air kijk (toch maar zo'n zo'n ding aanschaffen om de smartcard in de tv te stoppen).
Ik heb nu de 42px80 en het contrast is ook iets aangepast maar niet zoveel en ik heb nog geen last gehad van image retention, zowel films als spelletjes gespeeld. Het beeld van dit toestel vind ik een stuk beter dan zijn voorganger.
Vind het beeld met Digitenne opzich wel te doen, moet ik wel toegeven dat ik alleen maar journaal kijk. Merk wel verschil als ik via de Samsung decoder kijk of de antenne rechtstreeks in de tv stop en free to air kijk (toch maar zo'n zo'n ding aanschaffen om de smartcard in de tv te stoppen).
afgelopen zaterdag voor het eerst digitenne gekeken, maar dank je wel wat is dat beeld blokkerig zeg, echte klote beeld. Heb zelf SD via de schotel, maar dat is 10x beter.moer schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 19:46:
Bij de 37pv70 had ik duidelijk last van image retention, ondanks dat ik het contrast aardig had aangepast. Zat aardig op mezelf te vloeken toen ik merkte dat ik image retention zag nadat ik een paar films had gekeken die niet beeldvullend waren. Het ging gelukkig na een paar dagen weer weg. 1 nadeel, als je het 1 keer ziet ga je er steeds meer op letten, aardig irritant.
[ Voor 7% gewijzigd door supercop7373 op 24-06-2008 20:00 ]
Verwijderd
De gemiddelde leek die naar de winkel gaat om een plasma aan te schaffen heeft geen enkel benul van ''ghosting", ''burn in'', ''retentie'', enz. De gemiddelde winkel op de hoek zal je deze nadelen ook niet vertellen en wat je er eventueel aan kan doen om het te voorkomen. Is wel zuur als je als leek een dure plasma koopt en er later achter komt dat de tv die jij hebt gekocht toch niet de perfecte tv blijkt te zijn. Het is toch eigenlijk van de zotte dat je een tv koopt waarvan de techniek op bepaalde fronten niet 100% is. Dat zou je als consument toch wel mogen verwachten, je betaald tenslotte niet niets voor zo'n scherm!
Ik kijk geen films via digitenne daarvoor heb ik DVDs maar voor het journaal e.d. is het prima te doen. Ontvangst kan bijna niet beter en de antenne staat niet aan de straatkant. Moet wel zeggen dat ik nu alleen NL 1,2 en 3 heb, de samsung decoder is niet helemaal tof meersupercop7373 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 19:59:
[...]
afgelopen zaterdag voor het eerst digitenne gekeken, maar dank je wel wat is dat beeld blokkerig zeg, echte klote beeld. Heb zelf SD via de schotel, maar dat is 10x beter.
Daarnaast: ik kijk gratis en een gegeven paard moet je niet in de bek kijken
Het is verbazingwekkend hoe snel je went aan een groot scherm, zit nu met een 42inch op 2,5 - 3 meter en hij mag van mij nog wel iets groter

Verwijderd
Wanneer komt de volgende generatie Panny plasma's eraan?
Panasonic heeft 2 productcycli per jaar, wat plasma's betreft dacht ik. Ze hebben zwaar geïnvesteerd in nieuwe fabrieken.
De 8-reeks van de 11e generatie werd gelanceerd midden april (zie o.a. review hdtvtest.co.uk). Mogen we de nieuwe schermen, met wellicht double efficiency en ultra brightness, al dit najaar (september-oktober) verwachten of is dit wishfull thinking?
Ook interessant wat betreft de prijs van de huidige plasma's.
Met andere woorden: what's the latest?
Panasonic heeft 2 productcycli per jaar, wat plasma's betreft dacht ik. Ze hebben zwaar geïnvesteerd in nieuwe fabrieken.
De 8-reeks van de 11e generatie werd gelanceerd midden april (zie o.a. review hdtvtest.co.uk). Mogen we de nieuwe schermen, met wellicht double efficiency en ultra brightness, al dit najaar (september-oktober) verwachten of is dit wishfull thinking?
Panasonic updated haar modellen toch maar eens per jaar? Een nieuwe 9-serie zou dan dus in het voorjaar van 2009 moeten uitkomen.Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 10:06:
Wanneer komt de volgende generatie Panny plasma's eraan?
Ik ben het hier helemaal niet mee eens. Ik heb zelfs overwogen om een LCD te kopen en was ook zeker huiverig voor inbranden en retentie en ghosting.Brad Pitt schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 16:49:
Nu staat er zo'n tv en bij mijn gebruik zie ik gewoon geen retentie. Moet ik hierover gaan liegen omdat toevallig iemand anders 24 uur lang naar rtl4 kijkt of 24 uur lang met zwarte balken en/of zijn contrast en helederheid op 100%.
Ik heb de tv net en dat ding heeft misschien nu in totaal 20 uur aangestaan. Ik heb tv gekeken met zwarte balken, gekeken met dynamische stand en ik heb nog geen enkele vorm van retentie of ghosting gezien op een normale kijkafstand. En ja ik heb hier wel op gelet. Maar dit is dan ook met normaal gebruik, althans was ik onder normaal gebruik versta. Ik denk niet dat mensen 24 uur per dag naar dezelfde zender kijken en bij normale instellingen stelt de tv zichzelf meestal goed in dat er geen zwarte balken zijn. Alleen bij Film1 zie ik soms zwarte balken.
Als ik een fanboy was had ik niet eens overwogen om een LCD te kopen wat ik zeker wel heb gedaan als je mijn posts terugleest.
Ik durf dus best te zeggen dat voor een doorsnee gebruiker er niks te zien is inbranden, ghosting of retentie. Iemand die er bewust op gaat testen en van 30 cm afstand gaat kijken of het optreed zal misschien zeggen van wel.
Dus ik durf genoeg mensen die twijfelen aan een plasma deze aan te raden en ze hoeven zich geen zorgen te maken over vooroordelen.
Wat ik niet ga zeggen is dat zwart zwart is overdag want het beeld is overdag duidelijk Donkdergrijs-groen als hij uitstaat. S'avonds is zwart wel zwart. Ik weet niet wat een LCD voor kleur heeft overdag maar ik gok Donkergrijs.
Ik zie overigens ook geen bobbels in de omlijsting maar dat zal volgens Brad Pitt dan ook wel gelogen zijn want dit is de echte Brad Pitt.
@Wiene
Als je nou in plaats van dat geflame je tv model, instellingen, zitafstand, kamerlicht sterkte, etc post, waarmee jij geen retentie hebt, dan heeft iemand er misschien nog wat aan.
Ik heb bijvoorbeeld met de 42PZ80 op 3 meter afstand, contrast en brightness op 40%, kamerlicht uit, na 5 minuten een statische lichte object op het beeld, retentie op een donker beeld. Na een half minuut normaal tv kijken is dit verdwenen.
Als je nou in plaats van dat geflame je tv model, instellingen, zitafstand, kamerlicht sterkte, etc post, waarmee jij geen retentie hebt, dan heeft iemand er misschien nog wat aan.
Ik heb bijvoorbeeld met de 42PZ80 op 3 meter afstand, contrast en brightness op 40%, kamerlicht uit, na 5 minuten een statische lichte object op het beeld, retentie op een donker beeld. Na een half minuut normaal tv kijken is dit verdwenen.
Ik wordt er van beschuldigd te liegen en daar ben ik heg gewoon niet mee eens en ik leg daarna even uit waarom ik het er niet mee eens ben. Ben normaal poeslief!Rudey schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:19:
@Wiene
Ik heb overigens net als jou een 42PZ80 maar heb dit al eerder gezegd vandaar dat ik het niet noemde. Kijkafstand ca 3,5 meter.
Maar wat bedoel je met een statisch object, een logo? (Ik weet de definitie van statisch) Ik heb daar na 5 min echt geen last van en kijk zelfs soms met contrast op 100 (stand dynamisch). S'avonds kijk ik op cinema en is het contrast stuk lager. Na een film kijken met zwarte balken zie ik bij overschakelen op een andere zender ook niks geks.
Meer kan ik er niet van maken, ik zie het niet en heb echt wel goede ogen want kan bij de opticien de allerkleinste letters lezen met mijn lenzen in.
Maar dan de vraag, wat moet ik eigenlijk zien? Dan kan ik er op letten. Zie je dit na uitzetten van te tv of zie je dit door het beeld van een andere zender heen?
Met een statisch (vast) object bedoel ik inderdaad een logo, zwarte balken, dvd menu. Dingen op het beeld die op één plek blijven zitten.
Hoe is jou verlichting eigenlijk? Want bij normaal kamerlicht moet ik ook bijna met mijn ogen op het beeld zitten om het te kunnen zien. Daarnaast zie ik het alleen op hele donkere beelden.
Ik zie het niet door het beeld van een andere zender heen, tenzij het beeld op die zender heel donker is. Wat je ziet bij image retention is dus in feite heel licht de afdruk van een lichte statisch object op een donker beeld.
Hoe is jou verlichting eigenlijk? Want bij normaal kamerlicht moet ik ook bijna met mijn ogen op het beeld zitten om het te kunnen zien. Daarnaast zie ik het alleen op hele donkere beelden.
Ik zie het niet door het beeld van een andere zender heen, tenzij het beeld op die zender heel donker is. Wat je ziet bij image retention is dus in feite heel licht de afdruk van een lichte statisch object op een donker beeld.
Overdag is er natuurlijk dan niks te zien. S'avonds zit ik in een kamer met achter me 3 gedimde halogeen spots in het plafond, meer niet. Vrij donker dus.Rudey schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:42:
Met een statisch (vast) object bedoel ik inderdaad een logo, zwarte balken, dvd menu. Dingen op het beeld die op één plek blijven zitten.
Daarnaast vraag ik me af hoe erg is om retention te zien op een donker beeld? Hoe vaak komt het voor dat je van een statisch object naar een donker beeld switch behalve als de tv uit gaat?
Ik vind het daarom gewoon realistich om te zeggen dat een doorsnee gebruiker geen enkele hinder onder vind van retention, ik zal dan intrekken dat de tv er 0,0 last van heeft omdat ik er niet bewust op heb gelet. Ik zal er van maken dat ik er zelf 0,0 last van heb en dat ik niet denk dat iemand die het nieuwste model plasma koopt dit als storend kan ervaren.
Je 2e alinea slaat de spijker op zen kop Wiene.
Ik heb image retention weleens opgemerkt inderdaad, wanneer ik men X360 uitzette vanaf zen dashboard wat al 5 minuten op stond. In een donkere kamer dan uiteraard. Maar wat boeit het nou in hemelsnaam? Ik zet men tv uit en ik kijk er niet meer naar. Dan gloeit hij nog een paar minuten na...so what? Zolang de beeldkwaliteit er niet onder lijdt is het goed.
Tijdens een film of tijdens het zappen o.i.d. heb ik het nog nooit gezien in ieder geval. Als je met je neus op het scherm gaat zitten en de tv uitzet wel. Maar nogmaals...wat boeit dat? Echt geen ene fuck als je het mij vraagt.
Bij bewegende beelden is het niet en dat is het voornaamste. Dat het NOS logo nog even blijft gloeien nadat ik studio sportzomer heb gekeken, boeit me niet. En als ik zap naar een andere zender is het meteen weg.
Ik heb image retention weleens opgemerkt inderdaad, wanneer ik men X360 uitzette vanaf zen dashboard wat al 5 minuten op stond. In een donkere kamer dan uiteraard. Maar wat boeit het nou in hemelsnaam? Ik zet men tv uit en ik kijk er niet meer naar. Dan gloeit hij nog een paar minuten na...so what? Zolang de beeldkwaliteit er niet onder lijdt is het goed.
Tijdens een film of tijdens het zappen o.i.d. heb ik het nog nooit gezien in ieder geval. Als je met je neus op het scherm gaat zitten en de tv uitzet wel. Maar nogmaals...wat boeit dat? Echt geen ene fuck als je het mij vraagt.
Bij bewegende beelden is het niet en dat is het voornaamste. Dat het NOS logo nog even blijft gloeien nadat ik studio sportzomer heb gekeken, boeit me niet. En als ik zap naar een andere zender is het meteen weg.
ik heb zelf de 46PZ85 i.c.m de 360 HD-decoder. Nu heb ik 2 vraagjes.
- Waar kan ik zien hoeveel branduren mijn tv heeft gehad?
- Hoe hebben jullie de instellingen gezet na 200 uur. Kortom wat zijn de meest ideale instellingen?
- Waar kan ik zien hoeveel branduren mijn tv heeft gehad?
- Hoe hebben jullie de instellingen gezet na 200 uur. Kortom wat zijn de meest ideale instellingen?
Ik stoor me er alleen aan wanneer ik een lange donkere film kijk met ondertiteling, dat er na een tijd een witte gloed te zien is op de plek van de ondertiteling. Maar dit neemt als het goed is af in de loop der tijd.StealthyPeanut schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 12:21:
Je 2e alinea slaat de spijker op zen kop Wiene.
Ik volg dit topic omdat ik eind van het jaar een nieuwe TV wil aanschaffen.
Mijn huidige LCD (LE-32R71) is dan 2,5 jaar oud, en gaat dan naar de slaapkamer.
2,5 jaar geleden waren plasma's onbetaalbaar, mijn 32" LCD koste toen al €1.500.
Maar met de huidige prijzen is plasma zeker interessant geworden.
Daarom ben ik ook blij met de negatieve geluiden die er te horen zijn, en door de beschijvingen kan ik me ook wel een probleem vormen van de omvang van het probleem.
Ik heb het gevoel dat de "image retention" waar men het hier over heeft wel meevalt, het "ghosting" probleem bij oude CRT's was storender naar mijn idee. (Ja ik heb het over Ghosting en CRT en niet LCD, en als je niet weet wat ghosting is: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=ghosting+crt )
Iemand trouwens enig idee of Panasonic binnenkort nog een Plasma met DVB-C/S gaat uitbrengen?
Mijn huidige LCD (LE-32R71) is dan 2,5 jaar oud, en gaat dan naar de slaapkamer.
2,5 jaar geleden waren plasma's onbetaalbaar, mijn 32" LCD koste toen al €1.500.
Maar met de huidige prijzen is plasma zeker interessant geworden.
Daarom ben ik ook blij met de negatieve geluiden die er te horen zijn, en door de beschijvingen kan ik me ook wel een probleem vormen van de omvang van het probleem.
Ik heb het gevoel dat de "image retention" waar men het hier over heeft wel meevalt, het "ghosting" probleem bij oude CRT's was storender naar mijn idee. (Ja ik heb het over Ghosting en CRT en niet LCD, en als je niet weet wat ghosting is: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=ghosting+crt )
Iemand trouwens enig idee of Panasonic binnenkort nog een Plasma met DVB-C/S gaat uitbrengen?
https://www.facebook.com/hausbrandeck
Ik zit te kijken naar een een panasonic 42px80 en die is heel goedkoop te krijgen bij redcoon. Ik had alleen ergens gelezen dat er nederlandse en andere versies zijn. En je dus wel een nederlandse versie moet hebben voor garantie aan huis. Weet iemand of je bij redcoon een nederlandse versie krijgt? Bij redcoon zeiden ze dat er alleen europeese versies zijn.
De totale kosten bij Redcoon zijn 810 euro. De kosten bij overige webshops, waar je waarschijnlijk wel een NL model krijgt, zijn ongeveer gelijk. Ik zou het risico niet lopen en gewoon voor 820 euro een tv bestellen en laten bezorgen.

Verwijderd
Ik zit hier te kijken naar een Panasonic TH-42PX80 die zondag a.s. voor 897 Euro over de toonbank gaat bij Polectro (in Amsterdam). Lijkt me ook niet verkeerd 
(wat zijn die dingen trouwens goedkoop geworden, heb het effe niet bijgehouden, maar betaalde bij Redcoon een maandje of wat geleden nog 840 Euro incl. bezorging voor m'n TH-37PX80
)
(wat zijn die dingen trouwens goedkoop geworden, heb het effe niet bijgehouden, maar betaalde bij Redcoon een maandje of wat geleden nog 840 Euro incl. bezorging voor m'n TH-37PX80

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2008 16:46 ]
Met Nederlandse versie wordt bedoeld dat deze geleverd is door Haagtechno. De serienummers van deze tv staan geregistreerd als Nederlands model. Tuurlijk zijn deze tv's hetzelfde als die in de rest van Europa, maar de garantie ligt aan de leverancier.
Voor zover ik uit de reacties kan opmaken van mensen die hun tv bij Redcoon hebben gekocht, zijn dit geen versies die door Haagtechno geleverd zijn. En loopt de garantie dus via Redcoon en niet Panasonic.
Voor zover ik uit de reacties kan opmaken van mensen die hun tv bij Redcoon hebben gekocht, zijn dit geen versies die door Haagtechno geleverd zijn. En loopt de garantie dus via Redcoon en niet Panasonic.
Je kan dus alleen aan het serie nummer zien of het een nederlands model is. Staat er dan nl in het serie nummer ofzo?
Ik wil best wat meer betalen om zeker weten een nl versie te krijgen maar het is niet echt makkelijk om daar achter te komen.
bij db-electronics bieden ze ook een optie om bij een eu model de verzending naar panasonic te regelen.
link
Ik wil best wat meer betalen om zeker weten een nl versie te krijgen maar het is niet echt makkelijk om daar achter te komen.
bij db-electronics bieden ze ook een optie om bij een eu model de verzending naar panasonic te regelen.
link
[ Voor 26% gewijzigd door feep op 25-06-2008 17:32 ]
Je kan het niet aan de serienummer zien. Je kan wel aan de winkel vragen of de tv's door Haagtechno (of Panasonic Nederland) geleverd worden.
Dat is ook niet echt handig. Dan kan dus een winkel zeggen dat het een nederlands model is en kan je dat niet controleren. Je komt er dan pas achter als er wat mee is en dan ben je al te laat.
Verwijderd
Volgens mij zijn mijn ogen ook niet ok
ik zie ook geen retentie en ghosting op mijn pana TH-46PZ85 na het kijken van films met zwarte balken. Alleen al vanwege deze forum heb ik er expres op zitten letten of dit het geval was, toen ik de tv net had zag ik tijdens het voetbal dat de bal zwaar last had van ghosting maar toen ik IFC uit had gezet was dat metteen verdwenen. Mijn kijk afstand is zo'n 3.5 meter de settings staan op normaal met contrast iets over de helft, helderheid op de helft scherpte ruim over de helft.
Verwijderd
Als een winkel expliciet vermeld dat je in geval van garantie contact op moet nemen met E-care, dan heb je toch ook een Nederlands model ?Rudey schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 17:37:
Je kan het niet aan de serienummer zien. Je kan wel aan de winkel vragen of de tv's door Haagtechno (of Panasonic Nederland) geleverd worden.
Ik heb (gelukkig) ook nog geen echte retention en ghosting gezien op m'n nieuwe 42PZ80.Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 18:32:
Volgens mij zijn mijn ogen ook niet okik zie ook geen retentie en ghosting op mijn pana TH-46PZ85 na het kijken van films met zwarte balken. Alleen al vanwege deze forum heb ik er expres op zitten letten of dit het geval was, toen ik de tv net had zag ik tijdens het voetbal dat de bal zwaar last had van ghosting maar toen ik IFC uit had gezet was dat metteen verdwenen. Mijn kijk afstand is zo'n 3.5 meter de settings staan op normaal met contrast iets over de helft, helderheid op de helft scherpte ruim over de helft.
Wel probeer ik mij te houden aan wat 'voorschriften' de eerste 100-200 uur.
Heb contrast en helderheid iets onder de helft staan, bij normaal en cinema.
Ook zoom ik de zwarte balken weg..... als ik eraan denk
De Break-in dvd wel gedowned maar nog niet laten draaien.
Zet ik dit weekend wel ff paar uur aan.
Voetbal zag er gisteravond prima uit, ook bij snelle (bal)bewegingen.
Alleen toen ik dichterbij kwam kijken (1 meter ipv normaal bijna 4) zag ik bij overview bewegingen wat geblur, maar ik zat dan ook even achterlijk dichtbij toen
Verwijderd
Beste Tweakers,
Ik heb een 42PZ800E gekocht en ga nu overstappen naar digitale televisie (Ziggo). Ik ben ook van plan een HD abonnement te nemen. Hiervoor moet ik dus een digitale decoder hebben die HD signalen (via HDMI) doorgeeft. Maar zit deze ontvanger niet al in de TV gebouwd?
Ik heb er niet zo heel veel verstand van, maar aan de achterkant kan ik (zoals de handleiding zegt) een "Common Interface module" plaatsen.
Is dit de plek voor de zgn "smartcard" en heb ik dan geen digitale decoder meer nodig?
Alvast bedankt voor jullie reactie...
Groet,
Teun
Ik heb een 42PZ800E gekocht en ga nu overstappen naar digitale televisie (Ziggo). Ik ben ook van plan een HD abonnement te nemen. Hiervoor moet ik dus een digitale decoder hebben die HD signalen (via HDMI) doorgeeft. Maar zit deze ontvanger niet al in de TV gebouwd?
Ik heb er niet zo heel veel verstand van, maar aan de achterkant kan ik (zoals de handleiding zegt) een "Common Interface module" plaatsen.
Is dit de plek voor de zgn "smartcard" en heb ik dan geen digitale decoder meer nodig?
Alvast bedankt voor jullie reactie...
Groet,
Teun
nope, zoals hier ongetwijfeld al meerdere malen gemeld is, dit is een DVB-T decoder, voor de kabel heb je een DVB-C decoder hebben.
\o/
Des te beter tochVerwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 18:32:
Volgens mij zijn mijn ogen ook niet okik zie ook geen retentie en ghosting op mijn pana TH-46PZ85 na het kijken van films met zwarte balken.
Je moet het echt gek maken om het te zien. Ik had het voor gehad toen het logo van eurosport er 6 uur lang op hetzelfde plekje zat te branden. En zelfs toen was het na 10 minuten weg. Dus image retention zul je niet zomaar zien, je moet echt je best doen om image retention te zien. Enkel maar beter dus
Toch heb ik op dat vlak nog wel benieuwd naar wat ervaringen op dit vlak.
Ik van plan om van het weekend een TH42PZ80 aan te schaffen, twijfel nog een beetje, maar ik vraag me af in hoeverre ik hier 'veilig' op kan gamen met betrekking tot statische dingen als huds etc.
Zover ik het begrijp in de eerste 200 uren rustig aandoen, maar daarna kan ik zonder problemen sessies houden van 2-3 uur?
Ik van plan om van het weekend een TH42PZ80 aan te schaffen, twijfel nog een beetje, maar ik vraag me af in hoeverre ik hier 'veilig' op kan gamen met betrekking tot statische dingen als huds etc.
Zover ik het begrijp in de eerste 200 uren rustig aandoen, maar daarna kan ik zonder problemen sessies houden van 2-3 uur?
LearnDriver schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 22:07:

[ Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 26-06-2008 22:27 ]
mag ik vragen wat dat kost?Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 04:21:
29 juli komen ze hier de plasma (42px80) calibreren .. ben benieuwd
Zie net op de site van Panasonic dat ze nu ook een uitgekleed Full HD model hebben, de 42pz8. Heeft iemand deze al IRL gespot. Op de foto lijkt deze me nl een stuk mooier, ziet er uit als een 42PX80 maar dan met FullH HD panel.
Vind de PZ80 erg lelijk met die zilveren rand, PZ8 is helemaal zwart. Mist oa. een PC ingang, SD card slot en heeft een HDMI aansluiting minder. Dat vind ik nog niet zo spannend, maar het aantal kleuren, de CR en het aantal gradatiestappen is lager.
Ik vraag me ten eerste af waar dat door komt, aangezien het dezelfde panelen zijn. Heeft dat te maken met de videoprocessor oid. Ten tweede vraag ik me af in hoeverre het verschil met de pz80 is waar te nemen. Ik moet naturrlijk zelf nog gaan kijken, maar weet niet of deze al ergens staat.
Vind de PZ80 erg lelijk met die zilveren rand, PZ8 is helemaal zwart. Mist oa. een PC ingang, SD card slot en heeft een HDMI aansluiting minder. Dat vind ik nog niet zo spannend, maar het aantal kleuren, de CR en het aantal gradatiestappen is lager.
Ik vraag me ten eerste af waar dat door komt, aangezien het dezelfde panelen zijn. Heeft dat te maken met de videoprocessor oid. Ten tweede vraag ik me af in hoeverre het verschil met de pz80 is waar te nemen. Ik moet naturrlijk zelf nog gaan kijken, maar weet niet of deze al ergens staat.
De PZ82 zou helemaal zwart zijn tov de PZ80.Simpathy schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 07:58:
Verder over het aantal kleuren / CR en gradatiestappen. Als je ergens nog een PV7 kunt zien dan weet je ongeveer wat het beeld gaat zijn op die gebieden.
Verwijderd
De PZ82 staat bij de bcc te koop. Hun zeiden dat dit een exclusief bcc product was. Het enige verschil zou zijn de zwarte lijst. OP de website vanm BCC staat hier meer over.
Na het lezen van het 'plasma vs LCD' topic en dit topic ben ik momenteel aan het twijfelen tussen de TH-46PZ85 en de TH-46PZ80. De enige verschillen die ik dus zie buiten het design zijn:
- IFC
- Real Cinema
- SPDIF
Van de bovenste 2 weet ik ondertussen wat ze doen (na het lezen van heel deel 2), maar kan iemand me iets meer uitleg geven over die onderste? Heeft iets met digitale audio versturen te maken maar ik snap het niet volledig.
Volgens wat ik hier lees is die IFC iig geen reden om voor het 150euro duurdere model te kiezen. Mijn keuze leunt op dit moment dan ook meer naar de 80 toe. Daarvan heb ik de 42" versie net gaan bekijken in MM en vond het design nog net kunnen. Het spijtige aan Panasonic vind ik toch altijd de kader onderaan die bij elk model zo dik (lees hoog) is en bij de laatste reeks die zilvere rand (hoe komen ze er op??). De Pioneers zijn hierin toch wel veel sterker, maar die zijn dan weer onbetaalbaar en worden meestal zonder voet geleverd.
Kan iemand me ook vertellen of de voet van deze modellen draaibaar is en indien ja, hoeveel graden ongeveer?
Heb momenteel een ongeveer 6 jaar oude JVC plasma staan als test voor het formaat en ook al lijkt dit in het begin groot... het went ongelooflijk snel, vandaar ook m'n keuze voor 46"
Alvast bedankt.
- IFC
- Real Cinema
- SPDIF
Van de bovenste 2 weet ik ondertussen wat ze doen (na het lezen van heel deel 2), maar kan iemand me iets meer uitleg geven over die onderste? Heeft iets met digitale audio versturen te maken maar ik snap het niet volledig.
Volgens wat ik hier lees is die IFC iig geen reden om voor het 150euro duurdere model te kiezen. Mijn keuze leunt op dit moment dan ook meer naar de 80 toe. Daarvan heb ik de 42" versie net gaan bekijken in MM en vond het design nog net kunnen. Het spijtige aan Panasonic vind ik toch altijd de kader onderaan die bij elk model zo dik (lees hoog) is en bij de laatste reeks die zilvere rand (hoe komen ze er op??). De Pioneers zijn hierin toch wel veel sterker, maar die zijn dan weer onbetaalbaar en worden meestal zonder voet geleverd.
Kan iemand me ook vertellen of de voet van deze modellen draaibaar is en indien ja, hoeveel graden ongeveer?
Heb momenteel een ongeveer 6 jaar oude JVC plasma staan als test voor het formaat en ook al lijkt dit in het begin groot... het went ongelooflijk snel, vandaar ook m'n keuze voor 46"
Alvast bedankt.
[ Voor 7% gewijzigd door Largamelion op 27-06-2008 11:12 ]
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Heb net even gekeken, maar op de foto lijkt die zilveren rand donkergrijs.Vind hem er niet veel beter dan de pz80 uit zien. Belangrijker nog, de prijs is natuurlijk van de zotte. Voor een paar honderd euro minder kun je de pz85 kopen. Vind de pz8 vooral ook interessant omdat ik denk dat deze binnen een paar maanden voor rond de 1100 te koop zal zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 10:40:
De PZ82 staat bij de bcc te koop. Hun zeiden dat dit een exclusief bcc product was. Het enige verschil zou zijn de zwarte lijst. OP de website vanm BCC staat hier meer over.
Eergisteren heb ik eens goed gekeken net voordat ik mijn 42PZ85 uitzette of ik ook retentie zag. Ja inderdaad, ik zag een heel klein beetje waar mijn icoontjes van de desktop stonden, het zwart was op deze plekken nét niet helemaal zwart...op een verder volkomen zwart beeld. Is dat nou retentie? Ik moest er wel TIEN centimeter voor het beeld gaan zitten om het uberhaupt te kunnen zien. Dus inderdaad ik heb het ook, maar het is absoluut niet zichtbaar op normale afstand en zeker niet bij een normale uitzending.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Dat is image retention inderdaad, en het klopt dat het op de nieuwe Panasonic serie nauwelijks te zien is, wat een groot voordeel is van deze nieuwe serie. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de image retention op de LG 42PG6000, dan is dat om van te huilen.
Ik heb net een 42PX80 maar ik zit alweer wat te fantaseren over de aanschaf van een andere tv als BR's echt door zijn gebroken en er meer 1080p materiaal beschikbaar is.
Wat zou dan verstandiger zijn denken jullie? Een HD-R Kuro of een F-HD Pana?
[ Voor 48% gewijzigd door StealthyPeanut op 27-06-2008 12:24 ]
Ik zou niet te veel waarde hechten aan Full HD, vooral als het een HD Ready Kuro versus een Full HD Pana is.
Als geld geen rol speelt, zou ik voor de Kuro gaan. Deze heeft toch iets betere beeldkwaliteit en is op gebied van design ook een pak mooier imo. Als geld wel een rol speelt, dan ben je waarschijnlijk beter af met een F-HD Pana. Uiteindelijk maakt de resolutie toch niet zoveel uit tenzij je dicht bij je televisie zit... en dan nog.StealthyPeanut schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 12:23:
Ik heb net een 42PX80 maar ik zit alweer wat te fantaseren over de aanschaf van een andere tv als BR's echt door zijn gebroken en er meer 1080p materiaal beschikbaar is.
Verwijderd
Wacht nu maar gewoon ffies een half jaar; Dan kan je kiezen tussen F-HD Kuro en F-HD pana, volgende generatie.Largamelion schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 12:53:
[...]
Als geld geen rol speelt, zou ik voor de Kuro gaan. Deze heeft toch iets betere beeldkwaliteit en is op gebied van design ook een pak mooier imo. Als geld wel een rol speelt, dan ben je waarschijnlijk beter af met een F-HD Pana. Uiteindelijk maakt de resolutie toch niet zoveel uit tenzij je dicht bij je televisie zit... en dan nog.
Verwijderd
Vraagje: is het de moeite waard om op de Panasonic nederland 1,2,3 met DVB-T te bekijken via een antenne? Of is het signaal slechter dan de kabel?
hoi, is het normaal dat bij bepaalde tv-uitzendingen je soms flikkering ziet? niet veel en niet overdreven, maar je merkt het wel soms.
heb het alleen bij de films die men uitzend bij Prime One (in HD) kweet niet of dat ligt aan Prime zelf of dat het typisch is voor hd-filmuitzendingen, of ligt het aan de televisie?
iemand die dit ook voorheeft?
heb het alleen bij de films die men uitzend bij Prime One (in HD) kweet niet of dat ligt aan Prime zelf of dat het typisch is voor hd-filmuitzendingen, of ligt het aan de televisie?
kreeg net een telefoontje dat ik een 42pz85 en samsung LE32R86 rijker was en een flinke duit armer
We gingen voor pz80 maar de pz85 was alleen bij die winkel 1400 (en nl model
)
[This space is for rent]
Heb ik ook, ongeacht de bron. Vooral bij witte vlakken zichtbaar.E-rikootje schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 14:01:
hoi, is het normaal dat bij bepaalde tv-uitzendingen je soms flikkering ziet? niet veel en niet overdreven, maar je merkt het wel soms.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Eindelijk... midden april de 50PZ80 besteld... volgende woensdag wordt hij geleverd.
Vorige week is de HD Digicorder geinstalleerd.
Morgen komt er ook een PS3 in huis.
Mijn Receiver (Denon 2805) heeft jammer genoeg nog geen HDMI ingang (bestond nog niet), maar dat wordt opgelost door zowel de Digicorder als de PS3 over een Octava HDMI switch (5HDMI in, 1 HDMI uit, 1 optical uit) te sturen. Die combineert de HDMI's in een HDMI kabeltje naar de televisie en heeft ook een 7.1 Digitale Audio output. En die kan wel naar de receiver.
En dan kan ik ook van de PS3 5.1/7.1 geluid naar de receiver krijgen.
En dan heb ik geen last van "slechts" 2 HDMI ingangen op de PZ80 achteraan.
Hou jullie op de hoogte van mijn ervaringen hiermee.
Marc
Mijn Receiver (Denon 2805) heeft jammer genoeg nog geen HDMI ingang (bestond nog niet), maar dat wordt opgelost door zowel de Digicorder als de PS3 over een Octava HDMI switch (5HDMI in, 1 HDMI uit, 1 optical uit) te sturen. Die combineert de HDMI's in een HDMI kabeltje naar de televisie en heeft ook een 7.1 Digitale Audio output. En die kan wel naar de receiver.
Marc
Panasonic 50PZ80, Denon AR 2805, PS3, Octava 5x2, Telenet HD Digicorder, B&W 5.1+2, iMac G5, Eyehome
Feli! Ben benieuwd naar je bevindingen. Ik ga morgen zelf voor een 50PZ800 kijken. Mazzeltje, degene die hem besteld had heeft hem op het laatste moment niet genomen. Door snel reageren (htforum) ben ik nu second in line bij die winkel. Als ie bevalt hoop ik hem gelijk in te kunnen laden in mijn autotje (alfa 159 station) als ie past...mvh9-3 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 14:43:
Eindelijk... midden april de 50PZ80 besteld... volgende woensdag wordt hij geleverd.![]()
Marc
Stukje dat in de comments van Kieskeurig staat bij de PZ85... leek me wel interessant om hier te vermelden. Ga dit weekend naar de Macro en Saturn, hopelijk staan ze daar ergens beide opgesteld want bij MM hadden ze geen van beidemartijn75: Wat is eigenlijk het verschil tussen dit toestel en de bijna 200 euro goedkopere TH-46PZ80E ??
En ik heb thuis digitale TV van @home, dan heb ik dus niets aan de DVB-T tuner toch? Is er geen 116cm zonder DVB-T tuner, of maakt dat verder weinig uit(wordt het toestel er niet zwaarder en/of duurder van)?
reageer
Jurrien Siekman: Martijn,
Als ik alles geweten had nam ik de 46PZ80.
OP de 46PZ85 waar 'Intelligent Frame Creation' op zit schakel je toch uit en de digitale audio uitgang op de tv gebruik je ook niet.
Mijn Digital kastje zit op mijn reciever aangesloten.
Voor de rest zijn de tv's precies het zelfde.
Hou je mooi 200 euri over voor andere leuke dingen.
Dus...... (25-06-2008)
Jeroen1973: Het enige verschil is dat de pz85 intelligent frame creation heeft en real cinema 24p. Zoals je misschien al bij de overige reacties hebt gelezen werkt het ifc voor geen meter en wordt het dus aangeraden om uit te zetten. De pz80 heeft alleen 24p weergave als hij is aangesloten op een blu-raydiscspeler. Het plaatje ziet er super goed uit en is helemaal schokvrij. Ik weet niet wat het real cinema 24p extra doet. Ik heb zelf het vermoeden dat het weinig toevoegd. Ik denk dat je met de pz80 net zoveel plezier beleefd als met de pz85 en het spaart je toch weer 200 euro uit. (25-06-2008)
Hopelijk kan ik hem dan nog dit weekend bestellen bij iishop, dan krijg ik nog 4 jaar garantie en 7 maand gratis een HD Digibox van Telenet. Weet iemand toevallig waar ik de toestellen kan bezichtigen in Vlaanderen?
lijkt idd toch de algemene consensus te zijn dat die extra features op de 85 de meerkost niet waard zijn... (of het ook echt zo IS blijft natuurlijk de vraag omdat het toch meer over persoonlijke visie gaat)
*offtopic: welke prijs vraagt IISSHOP voor die pz80 ?
iemand ervaring met een xbox 360 en het upscalen van dvd's icm deze reeks?
Het design van de PX80 is gewoon het mooiste van de Pana's vind ik, terwijl dit de enige HD-R is van de serie. Erg jammer, de PZ80, PZ85 en de PZ800 zien er gewoon goedkoper uit, ik vraag me echt af WAAROM Panasonic dit heeft gedaan.
De PZ85 heeft zijn HDMI aansluitingen aan de achterkant in plaats van de derde aan de voorkant zoals de PZ80, dat is wel erg handig van de PZ85 serie. Ik vond dat naast de betere vormgeving, al voldoende genoeg om de PZ85 te nemenbelblade schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 16:27:
lijkt idd toch de algemene consensus te zijn dat die extra features op de 85 de meerkost niet waard zijn... (of het ook echt zo IS blijft natuurlijk de vraag omdat het toch meer over persoonlijke visie gaat)
Toen mijn vriendin de PZ80 zag en die lelijke zilveren strip onder het scherm kreeg ik de opmerking: Die hoef ik niet, die ziet er niet uit. Doe de PZ85 maar.psy schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 17:44:
[...]
De PZ85 heeft zijn HDMI aansluitingen aan de achterkant in plaats van de derde aan de voorkant zoals de PZ80, dat is wel erg handig van de PZ85 serie. Ik vond dat naast de betere vormgeving, al voldoende genoeg om de PZ85 te nemen
Mijn mening is dat de technische opties van de 85 (IFC, Geluid) hun geld niet waard zijn tov de 80. Echter het design en de plaatsing vd HDMI poorten weer wel.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Heel stiekem al een tijdje zitten lurken in dit topic maar vandaag was toch de tijd gekomen om een TV aan te schaffen. Helaas was de Toshiba Regza ZF erg slecht leverbaar en ben toen op zoek gegaan naar een JVC S90 of een Pana PZ80. Design-technisch is de JVC superieur (vind ik) maar prijstechnisch kon ik de PZ80 niet laten staan.
Meteen aangekocht (na wat korting te hebben geregeld), in de auto en hopelijk vanavond na werk en anders morgen aansluiten. Eens kijken wat het beestje kan met een XB360 en (als alles meezit) een Pioneer BD-speler.
Voorlopig iedereen bedankt voor de comments die hebben bijgedragen tot mijn beslissing en ik zal me binnenkort weer melden voor Q&A omtrent mijn nieuwe aanwinst.
Meteen aangekocht (na wat korting te hebben geregeld), in de auto en hopelijk vanavond na werk en anders morgen aansluiten. Eens kijken wat het beestje kan met een XB360 en (als alles meezit) een Pioneer BD-speler.
Voorlopig iedereen bedankt voor de comments die hebben bijgedragen tot mijn beslissing en ik zal me binnenkort weer melden voor Q&A omtrent mijn nieuwe aanwinst.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
TH46PZ80: 1630 eurobelblade schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 16:27:
TH46PZ85: 1807 euro
Prijzen liggen zoals eerder vermeld in dit topic dus redelijk gelijk met Redcoon.
Ik heb de 85 nog niet gezien IRL, maar als ik hem op de foto 's hier zie, dan opteer ik toch voor de 80. Ik vind die grijze balk bij de 85 er nog vager uitzien om eerlijk te zijn, mss verander ik van gedachten als ik hem eens in levende lijve kan zien (ik hoop van niet want dat spaart me toch wat geld uitHelp!!!! schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 18:41:
Mijn mening is dat de technische opties van de 85 (IFC, Geluid) hun geld niet waard zijn tov de 80. Echter het design en de plaatsing vd HDMI poorten weer wel.
Ik heb juist de 85 gezien, maar de 80 kreeg ik niet gevondenLargamelion schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 19:36:
Ik heb de 85 nog niet gezien IRL, maar als ik hem op de foto 's hier zie, dan opteer ik toch voor de 80. Ik vind die grijze balk bij de 85 er nog vager uitzien om eerlijk te zijn, mss verander ik van gedachten als ik hem eens in levende lijve kan zien (ik hoop van niet want dat spaart me toch wat geld uit). De 80 heb ik in z'n 42" versie gezien en die viel best mee, uiteindelijk kies ik toch nog altijd beeldkwaliteit boven design.
Maar het gaat idd om het plaatje wat eruit komt.
Wat me wel opviel is dat het wit op de Panasonic's overal redelijk grijs was, terwijl dat op andere TV's wel mee viel. Nu heb ik niet overal de gelegenheid gehad om met de settings te mogen klooien, maar ik gok dat ze overal wel op dynamisch contrast stonden. Hoeveel wordt dit verbeterd in de Cinema stand?
bij mij precies alleen bij Prime...strangepsy schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 14:36:
[...]
Heb ik ook, ongeacht de bron. Vooral bij witte vlakken zichtbaar.
normaal gezien mag zo een scherm toch nie flikkeren met die 100hz technologie?
Zo, na een uurtje of 2 reorganiseren van mijn tv-meubel en de achterliggende kabel-spaghetti kan ik nu even rustig naar mij 42PZ81E kijken. Idd, 81.
Even het verloop van de aankoop bij iishop:
- Zaterdag via site formuliertje gestuurd voor bestelling na telefonisch prijs te hebben gevraagd
- Dinsdag nog geen reactie gekregen, gebeld, blijkbaar was er iets foutgelopen, bestelling telefonisch gedaan
- Donderdag telefoon, toestel was binnen
- Vandaag afgehaald
- Ik kreeg het formulier voor de 4 jaar garantie van Panasonic, daarbij zat een extra factuur die moest meegestuurd worden, hierop stond 1599€
- Ik kreeg mijn "echte" factuur, ook voor 1599€ en bijgevoegd een creditnota voor 333€ (prijs van tv is dus 1266€)
Al met al een vreemde bedoening als je't mij vraagt...
Thuis gekomen, ding uitgepakt, zie ik op de doos ipv 42PZ80E dus 42PZ81E staan?
Is dit nu een hoger model als de 80 of niet? Hier in't topic zegt iemand dat het een 85 met de looks van de 80 is, Google verteld me niet veel. DVB-T zou ook mpeg4 doen ipv enkel mpeg2?
[edit]
Oh ja, ik weet niet wat jullie probleem is met het design van de 80/81 hoor, ik vind hem gewoon heel mooi, helemaal geen last van het zilveren randje, ziet er ook absoluut niet goedkoop afgewerkt uit...
- Zaterdag via site formuliertje gestuurd voor bestelling na telefonisch prijs te hebben gevraagd
- Dinsdag nog geen reactie gekregen, gebeld, blijkbaar was er iets foutgelopen, bestelling telefonisch gedaan
- Vandaag afgehaald
- Ik kreeg het formulier voor de 4 jaar garantie van Panasonic, daarbij zat een extra factuur die moest meegestuurd worden, hierop stond 1599€
- Ik kreeg mijn "echte" factuur, ook voor 1599€ en bijgevoegd een creditnota voor 333€ (prijs van tv is dus 1266€)
Is dit nu een hoger model als de 80 of niet? Hier in't topic zegt iemand dat het een 85 met de looks van de 80 is, Google verteld me niet veel. DVB-T zou ook mpeg4 doen ipv enkel mpeg2?
[edit]
Oh ja, ik weet niet wat jullie probleem is met het design van de 80/81 hoor, ik vind hem gewoon heel mooi, helemaal geen last van het zilveren randje, ziet er ook absoluut niet goedkoop afgewerkt uit...
[ Voor 9% gewijzigd door Fire69 op 27-06-2008 22:08 ]
pokkeweinig vermoed ikbelblade schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 16:27:
onze pz85 van 42 inch was "maar" 1300-1400 euro.
Kan je nu al met de PDP-LX5090 en de PDP-LX6090Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 12:55:
Wacht nu maar gewoon ffies een half jaar; Dan kan je kiezen tussen F-HD Kuro en F-HD pana, volgende generatie.
Waarom is er eigenlijk geen 42 of 46 inch F-HD Kuro?Chevy454 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 23:02:
[...]
Kan je nu al met de PDP-LX5090 en de PDP-LX6090
50 inch is nu niet echt een heel gangbaar (en voordelig) model.
Volgens mij is de markt voor 40/42 inch veel groter.
Lijkt iid qua specs meer op de 85. Maar als je een nederlands model belooft mocht zijn is dat dan weer niet waar, is engels:Fire69 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 22:07:
Zo, na een uurtje of 2 reorganiseren van mijn tv-meubel en de achterliggende kabel-spaghetti kan ik nu even rustig naar mij 42PZ81E kijken. Idd, 81.
- Vandaag afgehaald
[edit]
vergelijk 80 vs 81
PIO-topicHoppyF schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 23:31:
Waarom is er eigenlijk geen 42 of 46 inch F-HD Kuro?
50 inch is nu niet echt een heel gangbaar (en voordelig) model.
Volgens mij is de markt voor 40/42 inch veel groter.
Geen idee, zal wel een reden hebben maar iemand die een pio kan betalen zal ook meteen groot willen denk ik
[ Voor 7% gewijzigd door Chevy454 op 28-06-2008 10:36 ]
Verwijderd
...de engelse versie lijkt toch iets uitgegreider te zijjn in een aantal zaakjes.Sevenhunt schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 09:56:
[...]Lijkt iid qua specs meer op de 85. Maar als je een nederlands model belooft mocht zijn is dat dan weer niet waar, is engels:
vergelijk 80 vs 81
Een aantal dingen van de PZ85 als IFC en Real Cinema zitten in de PZ81.Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 10:52:
[...]
...de engelse versie lijkt toch iets uitgegreider te zijjn in een aantal zaakjes.
Maar de PZ81 heeft ook PIP (Picture in Picture neem ik aan) en Deep Colour (10 bit).
En een DVB-S tuner? Er staat Freesat bij, dus zal wel alleen voor gratis zenders zijn.
Verwijderd
Sta op het punt van een 42PX80 vs 37PX80 te kopen, heb hier al eens een vraag over gesteld. met leuke antwoorden! 
We waren er dan eindelijk over eens dat het een 37" zou worden (afstand 3m) , maar toen dacht ik aan de zwarte randen die je hebt bij het bekijken van een film.
-> heb je bij gewone (SD) uitzendingen zwarte balken?
-> als je via hdmi kijkt naar films via de PC (dvd), heb je dan overwegend zwarte balken?
is er een manier waarop je dit kan zien? als een dvd bvb. resolutie 1280*688 is en de tv heeft een resolutie van 1024*768 (HD-ready).
We waren er dan eindelijk over eens dat het een 37" zou worden (afstand 3m) , maar toen dacht ik aan de zwarte randen die je hebt bij het bekijken van een film.
-> als je via hdmi kijkt naar films via de PC (dvd), heb je dan overwegend zwarte balken?
is er een manier waarop je dit kan zien? als een dvd bvb. resolutie 1280*688 is en de tv heeft een resolutie van 1024*768 (HD-ready).
Hangt af of het 4:3 of 16:9 wordt uitgezondenVerwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 12:07:
Wederom zelfde antwoord: 4:3 of 16:9-> als je via hdmi kijkt naar films via de PC (dvd), heb je dan overwegend zwarte balken?
De regisseur kan kiezen om een film in 1.78:1 (full screen 16:9) of 2.35:1 (heb je boven en onder zwarte balken) te maken. Meestal zijn films in 2:35 en dan vind ik dat 42" van 3m aan de kleine kant. Films in 1.78 en 16:9 TV-uitzendingen zijn dan juist goed op een 42" op 3m afstand.
Ik zou _persoonlijk_ niet voor de 37PX80 gaan als je veel films kijkt.
Ja dusis er een manier waarop je dit kan zien?
[ Voor 11% gewijzigd door Chevy454 op 28-06-2008 12:34 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Laten we het AUB over de TVs hebben, en niet over webwinkels, garantievoorwaarden, blu-ray, PS3's of andere offtopic zooi!
Offtopic reacties zullen verwijderd worden.
Laten we het AUB over de TVs hebben, en niet over webwinkels, garantievoorwaarden, blu-ray, PS3's of andere offtopic zooi!
Offtopic reacties zullen verwijderd worden.