Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie - Deel 2

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 81.041 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@E-rikootje alles staat op Normaal ingesteld, heb ik even voor je gecheckt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-12-2019
Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 16:30:
@E-rikootje alles staat op Normaal ingesteld, heb ik even voor je gecheckt.
ok, dit waren jouw waarden, standaard
R-Drv : CD
G-Drv : FC
B-Drv : BE
AllCut : 80
All Drv : 80
Rcut : 80
Gcut : 80
Bcut : 80
Method 00

kunnen anderen dit bevestigen aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:45
E-rikootje schreef op maandag 16 juni 2008 @ 16:34:
[...]
kunnen anderen dit bevestigen aub?
OMG, met alle respect hoor, maar hoé vaak ga je dit soort dingen per dág vragen??? :X

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb ik hier idd de 1080i versie met de stem van Sigourney Weaver indeed.

Blijken hier HD-rips te zijn van "Discovery HD theater" ter info.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2008 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
Brad Pitt schreef op maandag 16 juni 2008 @ 16:35:
[...]

OMG, met alle respect hoor, maar hoé vaak ga je dit soort dingen per dág vragen??? :X
gewoon tot ik een 2e bevestiging krijg, dan ben ik klaar :)

kan jij mss ook es checken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
[b][message=30253912,noline]

@ Loonens
Een goede blu-rayspeler heeft een prima deinterlacer aan boord, waardoor 1080i50 ==> 1080p25 wordt; En dus een heel stuk mooier dan 720p. Ik weet dat heel zeker omdat ik de originele blu-ray heb, die ik zowel op 720p als op 1080i heb gekeken met mijn pana dpm-db30 + pana 42pz85.
Ja dat snap ik, maar wat heb je eraan op een PX80? Die scaled em down naar 720p als ik me niet vergis want 1080p25 kan hij niet weergeven. Ik vind 720p beter en mooier dan 1080i50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
E-rikootje schreef op maandag 16 juni 2008 @ 16:36:
[...]
Ik heb geen Panasonic plasma, ga toch maar voor de G9 Pioneer. Volg dit forum puur uit interesse. 8) Anders had ik dat al lang gedaan hoor! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 16 juni 2008 @ 16:20:
Nou, even thuis gekeken en wat kiekjes gemaakt. Heb toen ook bewust speciaal de BBC versie genomen omdat die dus naar verluid 1080p is. Hier de doos en stukje van de achterkant:

[afbeelding]

[afbeelding]
Hmmm, ik heb de BD25 5-disk versie met de bonus-disk ("Desert Lions & Snow Leopards"). Daarop staat echt 1080i / 16:9. En ik heb alleen "English hard of hearing" als subs. Verpakking heeft ook andere tekst + artwork.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 09:57:
[...]

Ik heb dat probleem jammer genoeg ook op mijn PZ85,
en ik heb het kunnen oplossen,door de PC op HDMI3 aan te sluiten
en voorlopig doet het probleem zich niet meer voor. 8)

Misschien dat je eens kan proberen, ze van plek om te wisselen?
Geprobeerd, werkt niet voor mij.... (niet op HDMI1 / 2 of 3).... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:57
E-rikootje schreef op maandag 16 juni 2008 @ 16:36:
[...]

gewoon tot ik een 2e bevestiging krijg, dan ben ik klaar :)

Ik wil wel checken(heb het ook gedaan) maar zie alleen de dynamic waardes staan???? Hoe lees ik de normaal waardes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supercop7373 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 19:03:
[...]

Ik wil wel checken(heb het ook gedaan) maar zie alleen de dynamic waardes staan???? Hoe lees ik de normaal waardes?
Door in het menu op de 9 te drukken, dan verander je die waarde. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 11:23
Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 22:57:
[...]

Hier een bezittern van een 46", kijkafstand normaal gesproken 3,5 m. Soms echter ook wel 2,5 m (afhankelijk van hoeveel mensen er zitten te kijken en waar er plek is). Mijn ervaring: met een hd decoder op 1080i kun je op 1 m zitten, met gewone digitale kabel is vanaf 2,5 m goed te doen, dichterbij wardt het wel minder (korreliger). FullHD vanan 3,5 m is iets beter dan HD, vooral de kleuren worden dan mooier. Analoog signaal heb ik niet geprobeerd.

Mijn idee: 46"is perfect, geeft een mooi overweldigend gevoel zonder dat het irritant groot wordt. Kwaliteit is gewoon goed, je hoeft er niet op 4,5 m vanaf te zitten (dan zit je relatief gezien volgens mij weer naar een 40" te kijken ofzo)
top,

als ik zo wat reacties lees is de kans toch froot dat het de 46inch gaat worden.
Binnenkort ff een stuk karton knippen en op de muur uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
ik heb bij de stand normal staan bij b-drv DD en bij method 00, wel zie ik bij jouw HD staan en bij mij staat er SD??

Ik snap geen reet van het allemaal betekend maar het zal wel of is er bij iets niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
supercop7373 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 20:11:
ik heb bij de stand normal staan bij b-drv DD en bij method 00, wel zie ik bij jouw HD staan en bij mij staat er SD??

Ik snap geen reet van het allemaal betekend maar het zal wel of is er bij iets niet goed.
dit is mss omdat ik tv kijk via een hd-digicorder...en alles in 720p binnekomt, vermoed ik.
supercop7373 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 19:03:
[...]

ah maar dat doet er niet toe, want bij al die modussen blijven de waarden gelijk

het is bij de color temperatures dat ze verschillen, zolang color temperature op "normal" staat, kan je de waarders al doorgeven hoor....

[ Voor 34% gewijzigd door E-rikootje op 16-06-2008 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 19:35:
[...]

Door in het menu op de 9 te drukken, dan verander je die waarde. ;)
supercop7373 heeft een andere B-drive waarde dan jij... 8)7 en jullie hebben beiden niet aan de instellingen iets veranderd? :|
supercop 7373, heb je alles op normal staan in je WB-adj menu?

[ Voor 10% gewijzigd door E-rikootje op 16-06-2008 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 22:05
Bij de meeste tv's worden dit soort waarden per paneel gecalibreerd en zijn dus niet zomaar over te nemen. Gewoon zorgen dat je eerst alles opschrijft voordat je het verandert.. En zeker als je er geen verstand van hebt van afblijven (en, no offence, als ik zo je vragen lees, ben je geen expert...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
E-rikootje schreef op maandag 16 juni 2008 @ 20:40:
[...]

supercop7373 heeft een andere B-drive waarde dan jij... 8)7 en jullie hebben beiden niet aan de instellingen iets veranderd? :|
supercop 7373, heb je alles op normal staan in je WB-adj menu?
ja alles staat op normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
hmm raar dat jij een andere waarde hebt dan Patrick-B...
en allebei pz85 42 inch

en wat was je R-drive?

[ Voor 5% gewijzigd door E-rikootje op 16-06-2008 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
wat geven die waarden uberhaupt aan als ik het vragen mag? Wat kun je zoal nog meer instellen in dat hotelmenu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
supercop7373 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 22:28:
wat geven die waarden uberhaupt aan als ik het vragen mag? Wat kun je zoal nog meer instellen in dat hotelmenu?
twas Service Menu
da geeft u de mogelijkheid om de Rood Groen Blauw waarden nog specifieker te calibreren

HOtel menu is nog iets anders, hotel menu heb ik gebruikt om bij het aanschakelen van de tv hem automatisch naar de uitgang te laten zoeken waar mijn digicorder op aangesloten zat, zodat ik niet telkens hoef te switchen na het aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
StanTheMan schreef op maandag 16 juni 2008 @ 20:48:
Bij de meeste tv's worden dit soort waarden per paneel gecalibreerd en zijn dus niet zomaar over te nemen. Gewoon zorgen dat je eerst alles opschrijft voordat je het verandert.. En zeker als je er geen verstand van hebt van afblijven (en, no offence, als ik zo je vragen lees, ben je geen expert...)
no offence taken :)

maar dat wist ik niet datta per tv wordt gecalibreerd....
heb ondertss al wat gemaild naar adressen die op de belgische panasonic website staan om hun waarden es door te sturen :p mja kzal niet baten dan precies, nuja, ik mag niet klagen hoor van beeldkwaliteit, tis nog steeds SCHITTEREND ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Chevy454 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 19:18:
[...]
Hij heeft zijn LG ingeruild voor een Pana. En dat lijkt me omdat de Pana beter is ;)
[..]
Ik heb die doos bewaard, heerlijk zo'n grote zolder.
Moet leren lezen: zag het precies andersom, dat hij de Pana ingeruild had voor een LG... :)

Zolder heb ik niet, volgende week hopelijk wel een nieuw dak :*) Maar de doos heb ik dus ook niet meer..

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:09
Mijn huidige crt staat op springen, daarom zit ik dus in dit topic mee te lezen.
Nu had ik een vraagje ivm garantie.
Ik zou de tv bij Redcoon bestellen (1218€ ipv 1599 bij de normale shops hier :X ).
Dus had ik hun een mailtje gestuurd ivm de garantie, want dat ding over en weer sturen bij een probleem zag ik niet zo zitten.
Hallo,

Ik overweeg om bij jullie een 42" Panasonic-plasma te kopen. Deze hebben momenteel 4 jaar garantie.
Aangezien jullie Europese modellen leveren, vroeg ik me af of die garantie bij jullie ook geldig is?

Hoe wordt garantie verder afgehandeld? Moet het toestel naar jullie teruggestuurd worden (op eigen kosten?) of komt Panasonic langs om het toestel op te halen?

Dank bij voorbaat,

Fire69
Hun antwoord:
Geachte heer/mevrouw,

De producten van Panasonic worden geleverd met een garantie van 2 jaar.
De garantie loopt geheel via redcoon.
Dit is de door fabrikant gestelde fabrieksgarantie.
Mocht er onverhoopt een defect optreden, neemt u dan contact met ons op.
Wij zullen dan de benodigde service verlenen.
Op de tv's bij de MM en zo hangt overal een sticker dat er 4 jaar garantie op zit. Waarom bij Redcoon maar 2 dan?
En jullie zeggen allemaal dat je E-care (Panasonic) kan bellen en dat ze gewoon langskomen.
Is dat alleen voor echte NL (en BE?)-modellen? Redcoon levert 'Europese' modellen. Dat zou toch geen verschil mogen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redcoon :N

Staat al meer over in dit topic, als je het zou willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-09 15:24
Fire69 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 08:24:

[...]

Hun antwoord:

[...]

Op de tv's bij de MM en zo hangt overal een sticker dat er 4 jaar garantie op zit. Waarom bij Redcoon maar 2 dan?
En jullie zeggen allemaal dat je E-care (Panasonic) kan bellen en dat ze gewoon langskomen.
Is dat alleen voor echte NL (en BE?)-modellen? Redcoon levert 'Europese' modellen. Dat zou toch geen verschil mogen maken?
Binnen België (de benelux?) loopt er momenteel een actie waarbij je 4 jaar garantie kunt krijgen (als je het formulier op de website van panasonic invult). Deze actie loopt binnenkort af. Wat garantie betreft, als je een model koopt uit de benelux heb je sowieso 2 jaar oniste garantie (komen ze bij jou thuis langs). Redcoon koopt meestal duitse modellen op (die verder gelijk zijn) en kan daarom aan betere prijs aanbieden. Bij garantie moeten ze echter contact opnemen met ¨Panasonic Duitsland en vandaar dat zij de garantie afhandelen. Je kan trouwens best even navraag doen, soms verkoopt men ook toestellen uit "onze" markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 08:47:
redcoon :N

Staat al meer over in dit topic, als je het zou willen weten.
Ik zie niks verkeerds staan over Redcoon in dit topic? :?
Ekfad schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 08:52:
[...]

Binnen België (de benelux?) loopt er momenteel een actie waarbij je 4 jaar garantie kunt krijgen (als je het formulier op de website van panasonic invult). Deze actie loopt binnenkort af. Wat garantie betreft, als je een model koopt uit de benelux heb je sowieso 2 jaar oniste garantie (komen ze bij jou thuis langs). Redcoon koopt meestal duitse modellen op (die verder gelijk zijn) en kan daarom aan betere prijs aanbieden. Bij garantie moeten ze echter contact opnemen met ¨Panasonic Duitsland en vandaar dat zij de garantie afhandelen. Je kan trouwens best even navraag doen, soms verkoopt men ook toestellen uit "onze" markt.
Hm, dus misschien toch niet zo interessant dan om bij hun te kopen?
Andere winkels die wel NL/BE-modellen verkopen (ivm E-care) tegen die prijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 08:58:
[...]

Ik zie niks verkeerds staan over Redcoon in dit topic? :?

[...]

Hm, dus misschien toch niet zo interessant dan om bij hun te kopen?
Andere winkels die wel NL/BE-modellen verkopen (ivm E-care) tegen die prijzen?
Sorry, was deel 1:
Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Hmm, daar raden ze goedkoopste.nu aan.
Afhalen wordt moeilijk, dat is 2u45min rijden voor mij. :X
Als ik bij hun bestel, heb ik als Belg dan wel recht op de 4 jaar E-care? Maw, leveren zij Benelux-modellen?
Vervelende is dat mijn tv nu 99% van de tijd nog normaal werkt. Ik denk dat de hoogspanning het aan het begeven is.
Nu zal je zien dat hij het nog uithoudt tot net na 30 juni, en dan heb ik ook geen recht meer op die 4 jaar garantie... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag is, of je met een in Nederland aangekocht toestel,
de 4jaar garantie van Panasonic gaat krijgen,
want de actie is enkel gelig in belgie en luxemburg, dus niet voor de BeNeLux...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:07
Hier op tweakers staat niet veel goeds over Redcoon, en het zouden volgens vriend van me ook geen NL modellen zijn, ligt dan wat lastiger (duurt langer) met garantie.
Ik zou kijken bij Goedkoopste.nu, die zijn goedkoop en ok.

Een algemeen vraagje over plasma's. Waar moet ik op letten met aan en uit zetten?
Ik zet alles het liefst helemaal uit (standby vind ik onzin), is het dan slechts om een tv die aan staat (dus met beeld, geen standby) in keer uit te zetten met de knop? Of eerst naar standby, en dan uit?
En is het slecht de tv kort aan te hebben en dan weer uit? Als in, half minuut ofzo.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Net even naar Pana België gebeld. Krijg je natuurlijk zo'n telefoonmiep aan de lijn...
Ik vraag dus hoe het zit met de 4 jaar garantie als ik een plasma koop in NL.
Na 5min opzoekwerk: "de actie is enkel geldig in België en Luxemburg..."
Ja, ok, maar kunnen ze aan het sn zien dat hij uit NL komt? "Goh, ik veronderstel van wel?"

Ok, dank u. :/ Weet ik nog niks... Goedkoopste.nu zou dan ook niet gaan...

Hier vlakbij verkopen ze de PZ80 voor 1460€, vrees dat ik 200€ extra zal moeten weggooien als ik die garantie wil. Vind ik toch wat veel eigenlijk. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen, ik hoop dat iemand duidelijkheid kan geven.

Ik heb een Panasonic TH-42PZ85 gekocht en heb nog wat vragen waar ik niet helemaal uit kom...Wat gebeurt er met de refreshrate van de tv wanneer de tv het volgende materiaal binnen krijgt:
een 24p source op 24hz
een 25p source op 25hz
een 29,97p source op 29,97hz
een 25i source op 50hz
een 29,97i source op 59/60hz

En wanneer wordt er gebruik gemaakt van 100hz DoubleScan, TrueCinema of IFC? Wanneer schakelt dit zich in...IFC en TrueCinema maken toch 4 tussenframes? Dan kan dat alleen bij 24p (TrueCinema) en 25p(IFC) materiaal, dan kan het toch ook niet aan staan bij de rest? Want wat gebeurt er dan wanneer het aan staat en je hebt 50hz materiaal dat je binnen krijgt...

t begint me een beetje te dolen... :s :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 21:48
Ik denk dat 4 ipv 2 jaar garantie niet zo heel veel uitmaakt. Als hij snel kapot gaat is het doorgaans binnen enkele weken en dat valt toch onder garantie. Ouderdom komt pas na 4 jaar. Er zijn natuurlijk uitzonderingen maar dat is dan gewoon pech. De consumentenbond heeft hier onderzoek naar gedaan dat is al eerder besproken in dit forum.

Mijn PZ80 wordt nu precies bezorgd bij mijn vriendin, besteld bij Abaatron met 2 jaar aan huis garantie. Dat zeiden ze me aan de telefoon. Met 1275 misschien niet de allergoedkoopste maar ze pakken hem wel uit en tot nu toe prima service. Afleverdatum weet je meteen, dagdeel van levering kun je avond van tevoren kijken en ze belden net op dat ze in een kwartiertje daar waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Fire69 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 08:24:
Is dat alleen voor echte NL (en BE?)-modellen?
E-care handelt de garantieproblemen af van Haagtechno. Haagtechno is verdeler van de Panasonic toestellen in Nederland.
Redcoon levert 'Europese' modellen. Dat zou toch geen verschil mogen maken?
Dat maakt degelijk verschil.

Als jij jouw TV in ierland koopt dan gaat Panasonic NL zijn handen terug trekken. Dood en doodsimpel en wel om de simpele reden: ZIJ zijn niet verantwoordelijk voor wat JIJ hebt gekocht ERGENS ANDERS waar ZIJ GEEN GELD hebben ontvangen. ZIJ gaan NIET ACHTER dat product staan want ZIJ hebben de deal NIET GESLOTEN. Jij hebt de deal gesloten met Panasonic IRELAND en niet met Panasonic NL.

(Sorry voor de hoofdletters en de caps ;) )

Dus de garantie gaat via redcoon verlopen omdat zij de tussenpersoon zijn tussen jou en de verdeler.
Fire69 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 10:22:
Als ik bij hun bestel, heb ik als Belg dan wel recht op de 4 jaar E-care?
Nee. Jij hebt te maken met de geldende overeenkomsten van dat land (Nederland hier) en heb je dus maar 2 jaar garantie EN GEEN THUISGARANTIE. E-care verzorgt enkel de garantie aan huis in NL. Zou wat geven anders. Koop je een TV in Noorwegen met thuis garantie in Frankrijk ;)

Je zult ermee moeten leven dat je in België langs alle kanten gepakt wordt. Of je koopt via redcoon en je kent hetzelfde gezeik zoals je dat bij iedere andere winkel in BE kent ;) Ik heb geluk dat ik aan de grens woon en dat ik het bij familie kan laten aankomen. Dan blijf ik wel nog steeds hetzelfde gelul hebben qua vervoer maar oké ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Chevy454 op 17-06-2008 12:08 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Laatst online: 22:07
Fire69 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:46:
Net even naar Pana België gebeld. Krijg je natuurlijk zo'n telefoonmiep aan de lijn...
Ik vraag dus hoe het zit met de 4 jaar garantie als ik een plasma koop in NL.
Na 5min opzoekwerk: "de actie is enkel geldig in België en Luxemburg..."
Ja, ok, maar kunnen ze aan het sn zien dat hij uit NL komt? "Goh, ik veronderstel van wel?"

Ok, dank u. :/ Weet ik nog niks... Goedkoopste.nu zou dan ook niet gaan...

Hier vlakbij verkopen ze de PZ80 voor 1460€, vrees dat ik 200€ extra zal moeten weggooien als ik die garantie wil. Vind ik toch wat veel eigenlijk. :/
Bel even goedkoopste.nu, kijken wat zij over garantie hebben te zeggen. (en bezorgen meteen ook ff checken)

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:48:
t begint me een beetje te dolen... :s :D
Want? Is het beeld slecht? Zie je judder? Vale kleuren? Knippert het? Straks krijg je op al je vragen een antwoord, die dan wederom niet alles meteen oplossen, en dán?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69,

Mischien hier eens een kijkje nemen: http://www.iishop.be/tele...v-tot-42-c-101_21_24.html. Heb de 37PX80 bij hen besteld aan een zeer schappelijke prijs. Je moet wel mailen voor de actuele prijs, op de site staat de adviesprijs. Garantie 4 jaar is geldig. Heb net de bon gekregen via mail om op te sturen naar Panasonic.
Wordt aan huis geleverd. Enig nadeel moet er enkele weken op wachten. Nuja, mijn crt speelt voorlopig nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Chevy454 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 12:01:
[...]

E-care handelt de garantieproblemen af van Haagtechno. Haagtechno is verdeler van de Panasonic toestellen in Nederland.

[...]

Dat maakt degelijk verschil.

Als jij jouw TV in ierland koopt dan gaat Panasonic NL zijn handen terug trekken. Dood en doodsimpel en wel om de simpele reden: ZIJ zijn niet verantwoordelijk voor wat JIJ hebt gekocht ERGENS ANDERS waar ZIJ GEEN GELD hebben ontvangen. ZIJ gaan NIET ACHTER dat product staan want ZIJ hebben de deal NIET GESLOTEN. Jij hebt de deal gesloten met Panasonic IRELAND en niet met Panasonic NL.

(Sorry voor de hoofdletters en de caps ;) )

Dus de garantie gaat via redcoon verlopen omdat zij de tussenpersoon zijn tussen jou en de verdeler.

[...]

Nee. Jij hebt te maken met de geldende overeenkomsten van dat land (Nederland hier) en heb je dus maar 2 jaar garantie EN GEEN THUISGARANTIE. E-care verzorgt enkel de garantie aan huis in NL. Zou wat geven anders. Koop je een TV in Noorwegen met thuis garantie in Frankrijk ;)

Je zult ermee moeten leven dat je in België langs alle kanten gepakt wordt. Of je koopt via redcoon en je kent hetzelfde gezeik zoals je dat bij iedere andere winkel in BE kent ;) Ik heb geluk dat ik aan de grens woon en dat ik het bij familie kan laten aankomen. Dan blijf ik wel nog steeds hetzelfde gelul hebben qua vervoer maar oké ;)
Long story short, ik als Belg ben gejossed, tenzij ik nu de volle pot betaal in een Belgische winkel voor 30/06 (en dus 4 jaar garantie aan huis krijg)
Sorry, maar 1599€ tov 1250€... dat is die garantie me niet waard :)

Bedankt voor het geduld iedereen. :P
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 12:12:
Fire69,

Mischien hier eens een kijkje nemen: http://www.iishop.be/tele...v-tot-42-c-101_21_24.html. Heb de 37PX80 bij hen besteld aan een zeer schappelijke prijs. Je moet wel mailen voor de actuele prijs, op de site staat de adviesprijs. Garantie 4 jaar is geldig. Heb net de bon gekregen via mail om op te sturen naar Panasonic.
Wordt aan huis geleverd. Enig nadeel moet er enkele weken op wachten. Nuja, mijn crt speelt voorlopig nog.
Die had ik een uurtje of 2, 3 geleden al een prijs-aanvraag gestuurd. :P
Ben benieuwd wat ze antwoorden. Maar als die prijsgarantie bij hen wel geldt, zullen ze wel niet ver onder de adviesprijs blijven, gok ik? Of was dat bij jou wel het geval?

[ Voor 18% gewijzigd door Fire69 op 17-06-2008 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Fire69 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 12:13:
Long story short, ik als Belg ben gejossed, tenzij ik nu de volle pot betaal in een Belgische winkel voor 30/06 (en dus 4 jaar garantie aan huis krijg).
Yups. Ken het probleem helaas ook :(
Sorry, maar 1599€ tov 1250€... dat is die garantie me niet waard :)
Het is een bom geld dat niet maar laten we wel wezen. Je blijft het gezeik bij iedere zaak houden. Of je besteld hem bij de MM. Zij leveren het. Als het kapot is moeten zij het ophalen en ook nog een keer gaan terugbrengen. Wat is het verschil bij een aankoop bij redcoon of de MM dan? De mooie thuisservice van E-care heb je helaas niet :(

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scheelt toch wel lekker 300 eurootjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
350€ verschil, daarvoor kan ik mijn tv wel even missen als hij defect is. Redcoon komt gratis ophalen en terugbrengen (op afspraak! dus geen verlof nodig).
Ik heb nog genoeg crt'tjes beschikbaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ik snap niet waarom iedereen per sé bij Redcoon wilt bestellen, blijkbaar omdat het daar zoveel goedkoper is. Maar ze hebben 50 euro verzendkosten.

Voor €1254 heb je ook de 42PZ80 bij een NL webshop (NoRRod)
Voor €1257 heb je ook de 42PZ80 bij een NL webshop (Mister Super)
Voor €1258 heb je ook de 42PZ80 bij een NL webshop (Koopjeskampioen)

En zo zijn er nog veel winkels die voor nog geen 10 euro duurder gewoon NL zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
StealthyPeanut schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 12:32:
Ik snap niet waarom iedereen per sé bij Redcoon wilt bestellen, blijkbaar omdat het daar zoveel goedkoper is. Maar ze hebben 50 euro verzendkosten.

En zo zijn er nog veel winkels die voor nog geen 10 euro duurder gewoon NL zijn.
Ja maar... WIJ WONEN IN BELGIË!!!!
Dan blijf je met hetzelfde probleem van garantie zitten. E-care gaat niet richting de Franse grens rijden want hun garantiedekking is NL en niet België.

[ Voor 13% gewijzigd door Chevy454 op 17-06-2008 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Voor jullie NL'ers is dat idd veel beter.
Voor de Belgen onder ons is het gewoon 10€ duurder. :P
We krijgen toch geen thuis-garantie als we in de winkels kopen en bij Redcoon komen ze ophalen/terugbrengen op afspraak.

[edit]
Damn, te laat :P

[edit2]
Krijg net mail terug van netbuy.be!
Daar kost hij 1349€, Belgisch model dus 4 jaar garantie! En kan ik in Brussel gewoon ophalen!

Wie haf ej wiener!!! _o_

[edit3]
Misschien toch bij Redcoon kopen met 4 jaar garantie? :?

[ Voor 38% gewijzigd door Fire69 op 17-06-2008 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ach so, maar waarom zou je dan een NL webshop pakken met een buitenlandse (vaak duits) model? En niet gewoon een NL shop met NL model? Zijn alle webshops in België zo duur dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
Fire69 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 10:22:
Hmm, daar raden ze goedkoopste.nu aan.
Afhalen wordt moeilijk, dat is 2u45min rijden voor mij. :X
Als ik bij hun bestel, heb ik als Belg dan wel recht op de 4 jaar E-care? Maw, leveren zij Benelux-modellen?
Vervelende is dat mijn tv nu 99% van de tijd nog normaal werkt. Ik denk dat de hoogspanning het aan het begeven is.
Nu zal je zien dat hij het nog uithoudt tot net na 30 juni, en dan heb ik ook geen recht meer op die 4 jaar garantie... :/
ik snap die fuss niet ze,

ge zijt een Belg, dus ge hebt al recht op 4 jaar garantie als je een toestel in België koopt.
Koop het bij iishop.be, heb ik ook gedaan.
Op de factuur staat zelfs dat zij hun aankoop gedaan hebben bij redcoon.
Dus je hebt sowieso het beste van alle voordelen: supergoedkoop (aankoopprijs redcoon) + moet van niet ver komen (België) + je hebt de 4 jaar garantie!

conclusie, zoekte een panasonic tv aan voordelige prijs en met goeie garantie, koop ze bij iishop.be!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
StealthyPeanut schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 12:35:
Zijn alle webshops in België zo duur dan?
Er zijn weinig goede webshops in BE en diegene die er zijn meestal maar 100 euro goedkoper dan in de winkel, dan ga ik ze wel bij de lokale winkel kopen ;).

[ Voor 29% gewijzigd door Chevy454 op 17-06-2008 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
E-rikootje schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 12:37:
[...]

ik snap die fuss niet ze,

ge zijt een Belg, dus ge hebt al recht op 4 jaar garantie als je een toestel in België koopt.
Koop het bij iishop.be, heb ik ook gedaan.
Op de factuur staat zelfs dat zij hun aankoop gedaan hebben bij redcoon.
Dus je hebt sowieso het beste van alle voordelen: supergoedkoop (aankoopprijs redcoon) + moet van niet ver komen (België) + je hebt de 4 jaar garantie!

conclusie, zoekte een panasonic tv aan voordelige prijs en met goeie garantie, koop ze bij iishop.be!
WTF!? :S

iishop.be koopt bij Redcoon.be en je hebt toch die 4 jaar garantie!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Heb je geen kennissen in NL wonen waar je een deal mee kan sluiten ofzo? Hun de tv laten kopen en bij jullie neerzetten. Mocht deze kapot of defect gaan, dan gewoon naar die mensen brengen of naar die webshop en op hun naam laten staan.

Weinig kans dat ze erachter komen dat de tv in België is kapotgegaan i.p.v. in NL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
Fire69 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 12:38:
[...]

WTF!? :S

iishop.be koopt bij Redcoon.be en je hebt toch die 4 jaar garantie!?
zag op de factuur staan: pz85blablabla REDCOON en dan die prijs die op redcoon staat enz :)
+ die bonnetjes voor 4 jaar garantie enz

ze (= iishop) helpen je zelfs met opstellen van de brief om op te sturen naar pana voor die garantie! en hebben zelfs een aparte factuur gemaakt om op te sturen naar panasonic voor die 4 jaar garantie aangezien panasonic het origineel vraagt, in op die aparte factuur staat de (veel hogere) adviesprijs :)
En als consument van iishop betaal je gewoon hun voordelige prijs :)

dus echt waar: IISHOP.BE :) nie twijfelen, na 1 week hadden ze de tv al geleverd, goeie service, altijd direct antwoord op email en ze bellen zelf om af te spreken...
we hebben er zelfs een hd-digicorder vna telenet bij gehaald, en we kregen nog es de eerste 4 (of was het nu 6) maanden gratis huur van de hd-digicorder. Bovenop de 2 gratis maanden van telenet.

Niets dan voordelen bij iishop, sterke prijs + garantie (mits wat aanpassingen natuurlijk zoals hierboven geschreven ;)) + goeie service

waarom dus nog via zo een online shop iets bestellen vanuit kweenie waar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
StealthyPeanut schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 12:40:
Heb je geen kennissen in NL wonen waar je een deal mee kan sluiten ofzo? Hun de tv laten kopen en bij jullie neerzetten. Mocht deze kapot of defect gaan, dan gewoon naar die mensen brengen of naar die webshop en op hun naam laten staan.

Weinig kans dat ze erachter komen dat de tv in België is kapotgegaan i.p.v. in NL :)
Enige NL'ers die ik kan zijn GoT'ers... dealtje met jou dan maar? :P
E-rikootje schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 12:44:
[...]

zag op de factuur staan: pz85blablabla REDCOON en dan die prijs die op redcoon staat enz :)
+ die bonnetjes voor 4 jaar garantie enz

ze (= iishop) helpen je zelfs met opstellen van de brief om op te sturen naar pana voor die garantie! en hebben zelfs een aparte factuur gemaakt om op te sturen naar panasonic voor die 4 jaar garantie aangezien panasonic het origineel vraagt, in die aparte factuur staat de (veel hogere) adviesprijs :)
en als consument van iishop betaal je gewoon hun voordelige prijs :)

dus echt waar: IISHOP.BE :) nie twijfelen, na 1 week hadden ze de tv al geleverd, goeie service, altijd direct antwoord op email en ze bellen zelf om af te spreken...
we hebben er zelfs een hd-digicorder vna telenet bij gehaald, en we kregen nog es de eerste 4 (of was het nu 6) maanden gratis huur van de hd-digicorder. Bovenop de 2 gratis maanden van telenet.

Niets dan voordelen bij iishop, sterke prijs + garantie (mits wat aanpassingen natuurlijk zoals hierboven geschreven ;)) + goeie service

waarom dus nog via zo een online shop iets bestellen vanuit kweenie waar...
En je betaald hoeveel extra tov Redcoon bij iishop? Want ze doen het toch niet gratis veronderstel ik? :P

[ Voor 92% gewijzigd door Fire69 op 17-06-2008 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
Fire69 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 12:44:
[...]

Enige NL'ers die ik kan zijn GoT'ers... dealtje met jou dan maar? :P

[...]

En je betaald hoeveel extra tov Redcoon bij iishop? Want ze doen het toch niet gratis veronderstel ik? :P
ow vergis ik mij en ben jij dan een Nederlander? dus je woont niet in België?

[ Voor 11% gewijzigd door E-rikootje op 17-06-2008 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
E-rikootje schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 12:46:
[...]
ow vergis ik mij en ben jij dan een Nederlander? dus je woont niet in België?
Neenee, je vergist je niet, ik ben Belg.
Daar gaat deze ganse 'discussie' toch juist over? :P

Heb jij dan de gewone Redcoon-prijs betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Heeft iemand een link naar die test van tweakers waar 10 tv's werden getest? Plasma en LCD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
Fire69 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 12:50:
[...]

Neenee, je vergist je niet, ik ben Belg.
Daar gaat deze ganse 'discussie' toch juist over? :P

Heb jij dan de gewone Redcoon-prijs betaald?
inderdaad, dus ik snap écht niet dat je nog maar eraan denkt om moeite en vooral risico te nemen door iets op een nederlandse site te kopen gewoon omdat het goedkoper is en dan via een ingewikkelde deal of afspraak of kweenie wa toch nog van die 4 jaar garantie te profiteren ze :)

nadelen: het lange afstands vervoer + zekerheid van hoe je aan die 4jaar garantie geraakt...
enige voordeel = prijs

Kweet niet welke prijs je in gedachten had, maar redcoon was de goedkoopste zowaar? en iishop koopt via hen dusja :) (eerlijk gezegd, we hadden zelfs 50 euro te weinig betaalt bij iishop :X )
dus koop gewoon jouw plasma via iishop.be, heb ik ook gedaan!
voordelen: is belgisch, dus geen last van dat langere vervoer vanuit nederland
+ je hebt sowieso je 4 jaar garantie
+ je koopt aan redcoonprijzen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 19:01
E-rikootje schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:05:
[...]

inderdaad, dus ik snap écht niet dat je nog maar eraan denkt om moeite en vooral risico te nemen door iets op een nederlandse site te kopen gewoon omdat het goedkoper is en dan via een ingewikkelde deal of afspraak of kweenie wa toch nog van die 4 jaar garantie te profiteren ze :)

nadelen: het lange afstands vervoer + zekerheid van hoe je aan die 4jaar garantie geraakt...
enige voordeel = prijs

Kweet niet welke prijs je in gedachten had, maar redcoon was de goedkoopste zowaar? en iishop koopt via hen dusja :) (eerlijk gezegd, we hadden zelfs 50 euro te weinig betaalt bij iishop :X )
dus koop gewoon jouw plasma via iishop.be, heb ik ook gedaan!
voordelen: is belgisch, dus geen last van dat langere vervoer vanuit nederland
+ je hebt sowieso je 4 jaar garantie
+ je koopt aan redcoonprijzen :)

www.iishop.be
dude het plaatsen van je zoveelste link naar de website van de winkel begint nu een beetje op SPAM te lijken.

en de constrcutie lijkt me wel erg raar. die gasten verkopen voor zelfde prijs als redcoon maar kopen ook nog eens in bij redcoon. ik weet niet waar die gasten hun winst dan vanuit halen en hoe ze het allemaal bekostigen dat vervoer van hun toestellen en hun website.

maar het klinkt allemaal als een bedrijf dat binnenkort failliet gaat, en stel dat panasonic niets weet van die nep-bonnetjes dan heb je dus ook problemen met je normale garantie omdat het bedrijf gewoon pleite is.
en het lijkt mij nou niet een dochterbedrijf van redcoon want dan zouden ze met een moker op eigen voet slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
dangerpaki schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:10:
[...]

dude het plaatsen van je zoveelste link naar de website van de winkel begint nu een beetje op SPAM te lijken.

en de constrcutie lijkt me wel erg raar. die gasten verkopen voor zelfde prijs als redcoon maar kopen ook nog eens in bij redcoon. ik weet niet waar die gasten hun winst dan vanuit halen en hoe ze het allemaal bekostigen dat vervoer van hun toestellen en hun website.

maar het klinkt allemaal als een bedrijf dat binnenkort failliet gaat, en stel dat panasonic niets weet van die nep-bonnetjes dan heb je dus ook problemen met je normale garantie omdat het bedrijf gewoon pleite is.
en het lijkt mij nou niet een dochterbedrijf van redcoon want dan zouden ze met een moker op eigen voet slaan.
ik zou ook niet weten wat de relatie is tss redcoon en iishop
ik kan alleen maar vertellen wat ik zag

en iemand hier twijfelde over waar hij zijn aankoop zou doen, en ik geef hem gewoon het voordeligste alternatief. Ik denk niet dat daar iets mis mee is he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
dangerpaki schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:10:
[...]

Ach, laat hem toch enthousiast zijn. :P

Kan me wel voorstellen dat ze inkopen bij Redcoon aan groothandelsprijzen, zo heb je van Pixmania ook een site enkel voor professionals.
Een probleem bij Panasonic zal je niet hebben, want het is een formulier vanop de Panasonic-site die je met opsturen, dus dat zit wel snor denk ik.
Heb net de nr van iishop.be (of mocht ik die niet meer vermelden? :P ) opgezocht. Ga ze even een telefonisch kruisverhoor geven. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Fire69 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:33:
[...]

Kan me wel voorstellen dat ze inkopen bij Redcoon aan groothandelsprijzen, zo heb je van Pixmania ook een site enkel voor professionals.
Een probleem bij Panasonic zal je niet hebben, want het is een formulier vanop de Panasonic-site die je met opsturen, dus dat zit wel snor denk ik.
Heb net de nr van iishop.be (of mocht ik die niet meer vermelden? :P ) opgezocht. Ga ze even een telefonisch kruisverhoor geven. :+
nou ik ben beniewd als het allemaal goed klinkt en het is echt gewoon goede garantie en je wordt ook in NL gewoon aan huis geholpen dan zou het een mooi alternatief zijn voor redcoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
dangerpaki schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:37:
[...]

nou ik ben beniewd als het allemaal goed klinkt en het is echt gewoon goede garantie en je wordt ook in NL gewoon aan huis geholpen dan zou het een mooi alternatief zijn voor redcoon.
NL? Betwijfel ik. Dit is een Belgische shop. Jullie gelukzakken mogen al naar E-Care bellen! :)

[edit]
Net gebeld met iishop :P
1260€! Niet slecht, helemaal niet slecht! Expliciet gevraagd of het een Belgisch model is, en ze beweerde van wel "aangezien anders de promotie niet geldig is", zei ze zelf.

Ziet er dus goed uit. :)
(vond op internet ook enkel positieve dingen over die winkel trouwens)

[ Voor 28% gewijzigd door Fire69 op 17-06-2008 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Fire69 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:47:
[...]

NL? Betwijfel ik. Dit is een Belgische shop. Jullie gelukzakken mogen al naar E-Care bellen! :)
ja maar niet als je dat ding voor een mooie prijs bij redcoon haalt bv dan moet ie gewoon opgestuurd worden en ben je hem kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
dangerpaki schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:51:
[...]

ja maar niet als je dat ding voor een mooie prijs bij redcoon haalt bv dan moet ie gewoon opgestuurd worden en ben je hem kwijt
StealthyPeanut schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 12:32:

Dan heb je dus wel die E-Care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:41
Ben zelf ook even aan het kijken voor een Panasonic (37PX80), maar nu zag ik op 1dayfly.nl dat ze HDMI 1.3 stekkers vandaag in de aanbieding hebben.. is het interessant om deze nu al aan te schaffen?

Ik ga overigens om in te gaan op de NL model discussie wel gewoon dat ding bij Aabatron halen, is een 3 tientjes duurder maar heb ik tenminste wel die E-care voor de komende 2 jaar.

[ Voor 33% gewijzigd door Katseviool op 17-06-2008 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
Fire69 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:33:
[...]

je bent een belg die in nederland woont dan?

en wa isda met dienen E-care hier heel den tijd eigelijk? :)

[ Voor 4% gewijzigd door E-rikootje op 17-06-2008 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Katseviool schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 15:06:
Ben zelf ook even aan het kijken voor een Panasonic (37PX80), maar nu zag ik op 1dayfly.nl dat ze HDMI 1.3 stekkers vandaag in de aanbieding hebben.. is het interessant om deze nu al aan te schaffen?

Ik ga overigens om in te gaan op de NL model discussie wel gewoon dat ding bij Aabatron halen, is een 3 tientjes duurder maar heb ik tenminste wel die E-care voor de komende 2 jaar.
Thanks!! Ik was nog opzoek naar een HDMI kabel voor mijn DCB360 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Fire69 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:57:
[...]

[...]

Dan heb je dus wel die E-Care
ooh even gemist lol.

maar nu nog de 46"versie van dit toestel voor dezelfde prijs en ik koop hem. nu nog even afwachte dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
E-rikootje schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 15:08:
[...]

je bent een belg die in nederland woont dan?

en wa isda met dienen E-care hier heel den tijd eigelijk? :)
Waar haal je dat nu weer dat ik in NL woon. Laat ik maar even duidelijk zijn, ik woon in Aalst, BE :)

E-care is de aan-huis-garantie die de NL-mensen krijgen als ze een Panasonic kopen.

[ Voor 38% gewijzigd door Fire69 op 17-06-2008 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
Fire69 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 15:13:
[...]

Waar haal je dat nu weer dat ik in NL woon. Laat ik maar even duidelijk zijn, ik woon in Aalst, BE :)

E-care is de aan-huis-garantie die de NL-mensen krijgen als ze een Panasonic kopen.
lol, dus jij zou al die moeite en risicos pakken gewoon om die E-care te hebben? :)

kvind 4 jaar garantie wel meer waard of 2 jaar aan huis garantie hoor 8)7

en wat ga je nu doen? toch een tv kopen in olland? of toch bij iishop eentje kopen?

[ Voor 8% gewijzigd door E-rikootje op 17-06-2008 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astantibus
  • Laatst online: 20-03-2022
Garantie E-Care ?? Moet het nog zien.
Panasonic PZ85 waarvan de IFC optie niet functioneerd. :'(
Na lang aandringen uiteindelijk toch een monteur langsgeweest.(20-05)
Deze is onverrichterzake vertrokken met de mededeling ' Wij nemen contact met u op ".
Na zelf herhaaldelijk een mail te hebben verstuurd op 09-06 een mailtje ontvangen.
' Het defecte onderdeel is niet op voorraad en is besteld '.
Of het zijn écht hele goede monteurs die zonder het toestel nader te onderzoeken
de juiste diagnose kunnen vaststellen, of . . . . . . ? :?
Wordt vervolgd......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 22:05
E-rikootje schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:36:
[...]
lol, dus jij zou al die moeite en risicos pakken gewoon om die E-care te hebben? :)

2 jaar garantie aan huis krijg je toch niet in belgie, dus die keus heb je niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StanTheMan schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 19:27:
[...]

2 jaar garantie aan huis krijg je toch niet in belgie, dus die keus heb je niet...
Ik dacht het wel, met de actie van 4 jaar garantie is dat 4 jaar onsite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olden002
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-07 05:27
Ik heb sinds kort een 42PZ80 en het bevalt prima, maar....
Het was me in de winkels ook al eens opgevallen en ik heb het ook al eens eerder gelezen, maar soms kunnen lichte vlakken ondanks de 100 Hz toch nog flikkeren. Nou had ik het tot nu toe niet gezien, maar van de week was het op de BR 1080p van Earth toch goed te zien. (via ps3)

Is dat nou iets wat aan een slechte kwaliteit BR schijf ligt, een slechte kwaliteit HDMI kabel of is dit normaal??

Rinus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
E-rikootje schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:36:
[...]

en wat ga je nu doen? toch een tv kopen in olland? of toch bij iishop eentje kopen?
Ik denk dat jij ergens een stuk gemist hebt hoor. :) Dat van in NL kopen was gewoon een voorstel van iemand hier, waarop ik voor de grap antwoordde dat ik dan met hem een deal zou sluiten.

Ik hoop met smart dat mijn crt het één dezer begeeft, dan bestel ik een 42PZ80 bij iishop (hopelijk nog steeds voor 1260€ dan)
olden002 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 19:41:
Het was me in de winkels ook al eens opgevallen en ik heb het ook al eens eerder gelezen, maar soms kunnen lichte vlakken ondanks de 100 Hz toch nog flikkeren. Nou had ik het tot nu toe niet gezien, maar van de week was het op de BR 1080p van Earth toch goed te zien. (via ps3)

Is dat nou iets wat aan een slechte kwaliteit BR schijf ligt, een slechte kwaliteit HDMI kabel of is dit normaal??

Rinus
In principe zou je met een progressief signaal toch geen flikkeringen mogen hebben?
Kan je bij de Pana-plasma's ook nog dynamisch contrast aanzetten? Zo ja, zou ik dat maar uitzetten...

[ Voor 35% gewijzigd door Fire69 op 17-06-2008 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
  • Laatst online: 17-09 14:47
Ik heb toch contact opgenomen met E-Care voor die dode pixels. Hierbij dus een bevestiging dat Goedkopen.nl Nederlandse Panasonic plasma tv's levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rinus
Ja ik zie dat ook bij lichte beelden.
Oa met de xbox360 en de popcorn hour,
Idd apart, zou toch niet moeten mogen met 100hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinamp
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Vinamp

Oja joh...

Heeft niemand last van "green ghosting" op de panasonic plasma?

Asus A8N-SLI DeLuxe, AMD3500+ Venice, 2*512MB PC3200 Kingston, Ati850 XT, 2*Samsung 160 GB SATA (Raid0) , Maxtor 160 GB, Toshiba Dvd SD-M1502 speler, Nec 3520 Dvd Brander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
OMG, die comment bij dat filmpje! :D
hate that!id stick with LCD for 2 reasons

-1:no ghosting
-2:plasma tvs may have to be reinujected with plasma sometime int he future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinamp schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 21:55:
Jawel een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Vinamp schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 21:55:
phosphor trails zijn dat, die nemen af naarmate de tv wat meer gebruikt is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaat er al een topic voor de picture settings van de 8 serie? Ik ben namelijk best beniewd wat jullie gebruiken zeg maar.

Mede ook doordat ik op de verschillende fora's 9 van de 10 keer de combinatie Cinema/ Warm voorbij zie komen. Cinema is prima, maar in combinatie met warm vindt ik het gewoon écht niet mooi. Wit gaan dan meer richting geel aan, dat kan toch niet de bedoeling zijn? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:32

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik wil even wijzen op de topicwaarschuwing die ik zojuist heb toegevoegd.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinamp
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Vinamp

Oja joh...

Ik heb het ook nogal op m'n 42px80, maar als ik het goed begrijp wordt het steeds minder? Wordt dan niet gewoon de contrast van het scherm minder?

Asus A8N-SLI DeLuxe, AMD3500+ Venice, 2*512MB PC3200 Kingston, Ati850 XT, 2*Samsung 160 GB SATA (Raid0) , Maxtor 160 GB, Toshiba Dvd SD-M1502 speler, Nec 3520 Dvd Brander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
StanTheMan schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 19:27:
[...]

nee, maar je hebt wel 4 jaar garantie van de fabriek zelf!

wat zou je nu zelf kiezen, dat is wat ik de hele tijd al zei tegen Fire69!
2 jaar garantie of 4 jaar garantie, daar komt het op neer
die "aan huis service" maakt geen zak uit als je een langere garantie kan krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
Fire69 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 19:47:
[...]

Ik denk dat jij ergens een stuk gemist hebt hoor. :) Dat van in NL kopen was gewoon een voorstel van iemand hier, waarop ik voor de grap antwoordde dat ik dan met hem een deal zou sluiten.

Ik hoop met smart dat mijn crt het één dezer begeeft, dan bestel ik een 42PZ80 bij iishop (hopelijk nog steeds voor 1260€ dan)

[...]

In principe zou je met een progressief signaal toch geen flikkeringen mogen hebben?
Kan je bij de Pana-plasma's ook nog dynamisch contrast aanzetten? Zo ja, zou ik dat maar uitzetten...
aaah hehe, ok

ik dacht het al :) want men zou echt DOM zijn om een toestel te kopen uit nederland voor 2 jaar garantie, terwijl je in belgie voor hetzelfde geld een toestel kan kopen met 4 jaar garantie :) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje

Rinus
heel raar, ikzelf heb al naar op hd zenders naar films gekeken (Prime-HD) en het signaal in 720p laten binnenkomen, en zéker in cinema mode heb ik geen last van flikkeringen met zulke films.

EK voetbal van VT4 die in 720p uitzend, dat in normale modus bekeken (felle en realistische kleuren) en heb daar ook geen last van flikkeringen.

1080p blue rays moet nog komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Misschien niet de meest ingewikkelde vraag maar ik heb een pc aangesloten op de std. vga aansluiting. Is er speciale windows driver nodig ? kan ook via google niks vinden hierover, enkel firmwares voor andere panasonic serie.

Beeld is niet slecht maar op 4 meter is het lezen niet wat ik hoopte. 800x600 is max anders is het te klein.

Wil liever niet over naar HDMI maar als het moet tja :)

[ Voor 27% gewijzigd door Capo op 18-06-2008 08:10 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Capo schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 08:06:
HDMI gebruiken. DVI-HDMI en dan wel de apparaten aansluiten als ze beiden UIT staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olden002
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-07 05:27
E-rikootje schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 23:19:
[...]

heel raar, ikzelf heb al naar op hd zenders naar films gekeken (Prime-HD) en het signaal in 720p laten binnenkomen, en zéker in cinema mode heb ik geen last van flikkeringen met zulke films.

EK voetbal van VT4 die in 720p uitzend, dat in normale modus bekeken (felle en realistische kleuren) en heb daar ook geen last van flikkeringen.

1080p blue rays moet nog komen...
Klopt wel. Op de HD zenders geen probleem, ook op de PS3 niet, ook een blue ray van de laatste James Bond is bijzonder mooi. Ik denk dus dat het aan specifiek situaties ligt. Ik zie het b.v. in Eart bij de scene warbij een ijsbeer ver ingezoomd tegen de achtergrond van een ijswand wordt gefilmd. Zolang het beeld stil staat is er niets aan de hand, maar als het wat gaat schuiven gaat het flikkeren.
Kan natuurlijk heel goed aan het material liggen, zal nog wel wat testen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Wat zijn ongeveer de instellingen van jullie contrast/helderheid/kleur en scherpte?

Ik heb hem (42PX80) laatst over de 200 uur gekregen en dus maar eens flink aan het testen. Contrast op 100% zetten? Zodat zwart nog zwarter is en wit nog witter? Of is dit weer te fel juist?

Kleur is moeilijk in te stellen vind ik, samen met helderheid. Sommige scenes zouden weer wat helderder mogen of juist andersom.

Is er niet een dvd ofzo waar je die 4 dingen redelijk tot goed kan calibreren? Als je bijvoorbeeld een blokje ziet ofzo in een zwart vlak dat je contrast dan precies goed staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In afwachting van de professionele ISF calibratie heb ik deze calibratie blu ray besteld.

Schijnt wel een goeie te zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2008 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Dat is op het moment inderdaad een van "de" calibratie discs (beter dan die geheel onzinnige Monster/reclame/Windows media center filmpjes meúk). Heeeeel toevallig gisteren nog besteld op ebay. Uiteraard voor een hogere prijs, zal je altijd zien :/ Oh well, al doende leer je I guess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Misschien niet de meest ingewikkelde vraag maar ik heb een pc aangesloten op de std. vga aansluiting. Is er speciale windows driver nodig ? kan ook via google niks vinden hierover, enkel firmwares voor andere panasonic serie.

Beeld is niet slecht maar op 4 meter is het lezen niet wat ik hoopte. 800x600 is max anders is het te klein.

is dat niet gewoon te ver...?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
:D
Dacht ik ook eigenlijk, maar ja... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:20

PoweRoy

funky!

gewoon te ver

Vanaf je pc monitor zit je 50-100cm? tv is 2x zo groot, dus je kijkafstand tv is 1-2m, als je dan op 4m gaat zitten...

Probeer is met een zoom programma te werken, specifieke punten (tekst) inzoomen om t te lezen.

Simpel voorbeeld ;)

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 11:59:
In afwachting van de professionele ISF calibratie heb ik deze calibratie blu ray besteld.

Schijnt wel een goeie te zijn.
Maar dan calibreer je dus alleen de HDMI poort waar je PS3 ophangt aangesloten?

En als je nou alleen een X360 hebt? Werkt die calibratie-dvd net zo goed als de BR-disc?

[ Voor 5% gewijzigd door StealthyPeanut op 18-06-2008 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:22
StealthyPeanut schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 12:45:
[...]
Maar dan calibreer je dus alleen de HDMI poort waar je PS3 ophangt aangesloten?

En als je nou alleen een X360 hebt? Werkt die calibratie-dvd net zo goed als de BR-disc?
Sterker nog, je calibreert niet de HDMI poort, maar je TV op basis van het signaal dat van de PS3 komt.

Hang jij aan die zelfde HDMI poort een andere bron, dan klopt je calibratie niet meer.

Daarom hebben ISF calibraties ook alleen zin als iemand ze bij jouw thuis komt uitvoeren, met behulp van jouw apperatuur.

Maar goed, dit is off-topic. Misschien dat er eens een calibratie topic geopend moet worden voor de hoe en wat, en zin en onzin van calibreren.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Te ver dus :P

Nouja misschien maar weer eens een nieuwe bril :+

Ik ga ff kijken wat ik er mee kan doen :P tis ideaal zo'n pc aan je scherm voor allerlei doel einden. Misschien iets van zoom idd wat ook al bij de videokaart software zit. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Capo op 18-06-2008 13:40 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yzf1kr schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 13:11:
[...]

Sterker nog, je calibreert niet de HDMI poort, maar je TV op basis van het signaal dat van de PS3 komt.

Hang jij aan die zelfde HDMI poort een andere bron, dan klopt je calibratie niet meer.

Daarom hebben ISF calibraties ook alleen zin als iemand ze bij jouw thuis komt uitvoeren, met behulp van jouw apperatuur.

Maar goed, dit is off-topic. Misschien dat er eens een calibratie topic geopend moet worden voor de hoe en wat, en zin en onzin van calibreren.
Stom van me |:( . Ik wil in eerste instantie mijn tv laten calibreren voor gebruik met m'n HD DVR decoder van UPC ( HDMI 1 poort ), omdat ik die het meest gebruik en er naar mijn mening nog wel wat verbeterd kan worden.

De instellingen die ik nu gebruik voor m'n Xbox360 en PS3 voor games en blu ray films ( HDMI poort 2 ) zijn naar mijn idee gewoon goed. Het zal volgens ISF calibratie normen wel veel te scherp en fel zijn, maar so be it :)

Dus ik heb in feite dan niet zo veel aan die calibratie blu ray he? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Hoe kan ik de HDMI1 calibreren als ik daar bijvoorbeeld de Samsung DCB-360 op heb aangesloten? Of een ander apparaat dat niet beschikt over een dvd/br-drive?

[ Voor 31% gewijzigd door StealthyPeanut op 18-06-2008 14:54 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we het AUB over de TVs hebben, en niet over webwinkels, garantievoorwaarden, blu-ray, PS3's of andere offtopic zooi!

Offtopic reacties zullen verwijderd worden.