Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie - Deel 2

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 81.146 views

• E-rikootje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-12-2019
ik moet zeggen dat ik wel danig onder de indruk ben van de PZ85! echt een machtig beeld (heb het dan vooral over de digitale hd-zenders zoals de VT4 hd-voetbal zender, en national geographic) Vooral gisteren: voetbal VT4-HD die in 720p uitzend en de digicorder in 720p laten uitsturen, het was SUBLIEM en genieten! :) Maar ook niet-hd digitaal is mooi!

HD-uitzendingen in België zijn maximaal 1080i of 720p, maar pas op, dit zorgt al voor een opmerkelijk verschil met de overige gewone (niet-HD) digitale uitzendingen!
(zeker die voetbalmatchen op VT4-HD) want als je bijvoorbeeld zapt tss de gewone digitale VT4-zender en HD VT4 zender, zie je echt wel verschillen.
Maarja 1080i of 720p is natuurlijk nog niet het volle potentieel wat onze full-hd tv's aankunnen; 1080p

Nietemin kan ik besluiten: 720p op een hd-tv is vele malen beter dan analoog zien op mijn oude beeldbuis (wat ik ook als kwalitatief goed beschouwde)
En analoog kijken op een hd-tv is daarentegen het slechste dat er is (hier bij ons toch in het Gentse) Het is eigenlijk wel een must om bij aankoop van een hd-tv over te schakelen op digitale televisie.

nu nog de beste progressieve DVD-speler: de playstation 3 om dvd's op de best mogelijke manier weer te geven op deze tv.
Want met onze huidige niet-progressieve dvd-speler die aangesloten is via een composite :rolleyes: heb ik zeker niet het beste qua dvd-kwaliteit...
Nuja, met een PS3 zal dat wel veel verbeteren zeker? en kan ik ten volle van mijn dvd's genieten met deze tv, denk ik toch :)
(mensen die het niet eens zijn dat de ps3 de beste dvd-speler is voor dit type tv, gelieve ook te onderbouwen waarom :) ) maar ik had begrepen dat dit de perfecte progressieve dvd-speler is? klopt dit?

[ Voor 33% gewijzigd door E-rikootje op 14-06-2008 01:28 ]

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik zou voor de Pioneer DV-400 ipv de PS3 gaan.

Waarom? Ik weet niet hoe goed de laser van de PS3 is met DVD-/+R(W) op langere termijn. Ik zou niet graag hebben dat de laser van de PS3 zoals bij de PS2 de geest geeft ;) Die Pioneer DVD-speler koop je online!. In de MM vragen ze er 150 euro en voor die prijs heb ik de DV-600 online gekocht. (Ik zou nu voor de DV-400 gaan ipv de DV-600 want ik gebruik de meerwaarde van de DV-600 niet)

Ik heb dus een andere DVD-speler gekocht welke over HDMI kan uitsturen (moet wel zeggen dat de DVD-speler van mijn oma kapot was dus heeft zij de "oude" gekregen dus was geluk bij een ongeluk)

Is VT4-HD echt de moeite waard? Want gisteren was het voetbal qua beeld :z op Ned 1 (non-hd) was het stukken beter! Anders moet ik toch echt eens gaan kijken voor TV Vlaanderen en houd ik de standaard (zonder abo, de gratis zenders) INDI voor erbij.

[ Voor 18% gewijzigd door Chevy454 op 14-06-2008 08:54 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Verwijderd

Op de 42PZ800 zit een common interface slot, zou daar ook een module voor digitale tv (Ziggo) in passen/werken?

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05:39

psy

Nee, geen dvb-c

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Verwijderd

Jammer, zou anders een mooie oplossing zijn.

Thanks.

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:28
Wellicht een stomme vraag

Iemand een idee of je bij videoland blu-ray kunt huren?? ik ben al jaren niet meer in een videotheek geweest(tsja downloaden he"....) en heb nog wel huur tegoed vandaar

misschien zelf even uit je luie stoel komen en effe bellen :?

[ Voor 16% gewijzigd door voodooless op 17-06-2008 23:06 ]

Verwijderd

Denk je dat je tegoed nog geldig is dan?

Verwijderd

supercop7373 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 14:25:

Iemand een idee of je bij videoland blu-ray kunt huren?? ik ben al jaren niet meer in een videotheek geweest(tsja downloaden he"....) en heb nog wel huur tegoed vandaar
Yep dat kan, had precies dezelfde gedachte als jij. Dacht laat ik na een jaar of 5 ofzo weer eens de Videoland inwandelen en ja hoor, genoeg Blu-Rays ind e schappen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 15:06:
[...]

Yep dat kan, had precies dezelfde gedachte als jij. Dacht laat ik na een jaar of 5 ofzo weer eens de Videoland inwandelen en ja hoor, genoeg Blu-Rays ind e schappen.
Hangt van je videoterie af; De videoland hier in c'cum heeft er geen een.

• E-rikootje
Chevy454 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 08:49:
Ik zou voor de Pioneer DV-400 ipv de PS3 gaan.

Waarom? Ik weet niet hoe goed de laser van de PS3 is met DVD-/+R(W) op langere termijn. Ik zou niet graag hebben dat de laser van de PS3 zoals bij de PS2 de geest geeft ;) Die Pioneer DVD-speler koop je online!. In de MM vragen ze er 150 euro en voor die prijs heb ik de DV-600 online gekocht. (Ik zou nu voor de DV-400 gaan ipv de DV-600 want ik gebruik de meerwaarde van de DV-600 niet)

Ik heb dus een andere DVD-speler gekocht welke over HDMI kan uitsturen (moet wel zeggen dat de DVD-speler van mijn oma kapot was dus heeft zij de "oude" gekregen dus was geluk bij een ongeluk)
eigenlijk zocht ik een Blue ray speler die dus ook goed was als dvd-speler....
en die modellen van pioneer die jij voorstelt zijn enkel dvd-spelers :)

over die laser van de ps3, ik snap niet hoe je erbij komt dat deze het zou begeven op termijn...je basseert je op de PS2, die een dvd-speler was, de ps3 gebruikt een andere soort laser, dus ik weet niet of je de lijn zo mag doortrekken.
Maar zijn er anders nog slechte kenmerken van ps3 die men moet weten?
en betere alternatieve Blue Ray-dvd spelers?
Chevy454 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 08:49:

Is VT4-HD echt de moeite waard? Want gisteren was het voetbal qua beeld :z op Ned 1 (non-hd) was het stukken beter! Anders moet ik toch echt eens gaan kijken voor TV Vlaanderen en houd ik de standaard (zonder abo, de gratis zenders) INDI voor erbij.
Echt waar, dat was zaalig, super van verschoten van die 720p op mijn PZ85.
De Nederlandse zenders digitaal via telenet vond ik niet zo mooi...zou maar raar zijn dat deze zenders in de buurt komen van een HD zender in 720p, niet? nederland ontvangt men niet in high definition (lees: 720p)

• E-rikootje
supercop7373 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 14:25:

weet dat niet, weet allersinds dat je blue rays kunt huren in de Roxy Center videotheek aan het st pietersplein in centrum gent

• supercop7373
E-rikootje schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 17:33:
[...]

weet dat niet, weet allersinds dat je blue rays kunt huren in de Roxy Center videotheek aan het st pietersplein in centrum gent
Dat ligt niet echt om de hoek kan ik je vertellen... 8)7

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
E-rikootje schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 17:33:
[...]

het kan wel maar ze zijn niet echt up to date en 4 euro voor een film terwijl je vanaf 12,50 geloof ik bij bol.com al hebt

1337

• Chevy454
  • Niet online
E-rikootje schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 17:32:
eigenlijk zocht ik een Blue ray speler die dus ook goed was als dvd-speler....
en die modellen van pioneer die jij voorstelt zijn enkel dvd-spelers :)
Ik in eerste instantie ook. Maar ik voel er weinig voor om eventueel een PS3 na 2 jaar kapot te hebben ;)
over die laser van de ps3, ik snap niet hoe je erbij komt dat deze het zou begeven op termijn...je basseert je op de PS2, die een dvd-speler was, de ps3 gebruikt een andere soort laser, dus ik weet niet of je de lijn zo mag doortrekken.
Ik weet ook niet of je die lijn zo mag doortrekken. Ik zie enkel mijn gebruik en de baten ervan. Er wordt vrij intensief DVD's gekeken bij ons en dan zou het niet onwaarschijnlijk zijn dat een PS3 dan kapot gaat mocht de laser niet goed met DVD-/+R's omgaan. Dat betekent dat ik dan 400 euro heb uitgegeven voor een blu-ray speler welke na misschien 2 jaar kapot gaat.

Daarom dat ik die Pioneer DVD-speler heb gekocht zodat (mocht die kapot gaan) het mij maar 150 euro kost. Die 150 euro is me het gezeik van een eventuele kapotte PS3 niet waard. Dan kan ik en geen BR en geen DVD kijken ;)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• E-rikootje
ZandBak schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 17:36:
[...]

het kan wel maar ze zijn niet echt up to date en 4 euro voor een film terwijl je vanaf 12,50 geloof ik bij bol.com al hebt
voor 12.50 hebde hoogstwss geen deftige film....
en wat bedoel je met niet up to date? ze verhuren de laatste nieuwe blue rays in de roxy hoor!

• E-rikootje
Chevy454 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 18:12:
[...]

Ik in eerste instantie ook. Maar ik voel er weinig voor om eventueel een PS3 na 2 jaar kapot te hebben ;)
ewel ja dat ist :) hoe komt het dat jij zo overtuigd ben van de brakke kwaliteit van een ps3? vanwaar heb jij dat?

en vind het gewoonweg niet echt handig om een Blue ray speler te kopen én nog es een aparte dvd-speler...ik wou just zo weinig mogelijk hard ware en remotes hebben...:)

nu heb ik tv - digicorder - dvd-speler.
en mijn surround systeem is ook nog es aparte remote.
zet daar nog es een blue ray speler bij en je hebt 5 bakjes 8)7
daarom zoek ik een combinatie: blue ray-dvd speler :) maar ik vermoed dat die blue ray spelers wel minder moeite hebben om een dvd af te spelen hoor. En een ps3 moet dan nog es games kunnen afspelen ook he, dus die zal wel stevig zijn, vermoed ik.

[ Voor 45% gewijzigd door E-rikootje op 14-06-2008 18:47 ]

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:42
StealthyPeanut schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 12:28:
[...]

[...]

Ik zou gewoon de PS3 kopen.

- BluRay speler
- Hele goede DVD-upscaler
- Nette spelcomputer
- Multimedia center
- Erg stil tijdens afspelen DVD/BluRay

Ik ga er binnenkort ook één halen, erg leuk multimedia apparaat :). Viera Link is wel leuk maar voegt erg weinig toe imho
ja heb ik ook aan zitten denken, maar ja is toch prijziger dan een dvd speler. maar ja anders even wachten denk ik
DarkChylde schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 17:14:
Ik zag net bij de BCC de 42PZ82
Het model ziet er hetzelfde uit als de 42pz80, alleen de zilveren lip is nu zwart!
Een stuk mooier, dus, vind ik ;)
had het al een paar dagen geleden gepost kon zelf niet uitmaken wat het verschil was maar dat is het hem dus blijkbaar

• Chevy454
  • Niet online
E-rikootje schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 18:44:
ewel ja dat ist :) hoe komt het dat jij zo overtuigd ben van de brakke kwaliteit van een ps3? vanwaar heb jij dat?
Slechte ervaring met de PS2. Zegt niets over de PS3 overigens maar voor die honderd euro ga ik niet kloten.
en vind het gewoonweg niet echt handig om een Blue ray speler te kopen én nog es een aparte dvd-speler...ik wou just zo weinig mogelijk hard ware en remotes hebben...:)

nu heb ik tv - digicorder - dvd-speler.
en mijn surround systeem is ook nog es aparte remote.
zet daar nog es een blue ray speler bij en je hebt 5 bakjes 8)7
daarom zoek ik een combinatie: blue ray-dvd speler :)
Harmony :Y One remote to control them all ;)

Verwijderd

De PS3 is een heel erg goede dvd/blu-ray speler, gebruik hem zelf ook (alleen) hiervoor sinds ie uit is. Een ander goed alternatief kan iedere willekeurige blu-ray speler zijn mits deze beschikt over een ethernet aansluiting ivm toekomstige updates mbt ondersteuning nieuwere geluidsformaten (denk aan DTS-HD MA e.d.) en nieuwe JAVA updates voor het correct kunnen afspelen (de extra's) van de nieuwere BD's en wat voor leuke nieuwe dingetjes ze ook maar bedenken... :P

Maar nu ff een 'klein probleempje';
Ik heb sinds een paar dagen een 46pz80 icm UPC Hdtv starter pakket. Dit geeft uiteraard een subliem beeldje, zelfs op de gewone niet hd zenders. Het upscalen naar 720p geeft een strakker beeld dan een Sat decoder met scart verbonden. En dan heb ik het uiteraard niet over een 5 euro kostend scart kabeltje.
Nu het probleem:
Op 9 v/d 10 zenders die ik via upc kijk krijg ik na verloop van tijd dat het beeld omspringt naar een andere beeldinstelling, dus van 16:9 naar Wide, en dit dan om de 10-20 seconden.
Heel irritant dus. Heb hierover ook gebeld met Panasonic Nederland en die verbonden mij door met E-care (geloof ik?) en die vertelden mij dat dit een bekend probleem was maar nog niet zo vaak binnen was gekomen. Ze hadden op het moment dat ik belde zelfs deze tv staan icm de upc hdtv box om het probleem uit te zoeken met samenwerking van upc.Ook vertelde deze aardige meneer aan de telefoon dat ie het aan voelde komen dat deze klacht de komende tijd veel vaker binnen zou gaan komen en dat Panasonic Upc hier de schuld van gaf en andersom ook.
Nu vroeg ik mij dus af ik jullie die dezelfde combi als ik hebben staan en hier ook last van hebben of hadden (en dit misschien zelf hebben kunnen oplossen) of hier juist geen last van hebben.

Verder ben ik dus 'best' blij met dit schermpje.

(Ex-)LCDJunk :P

Verwijderd

vanmiddag een hele poos staan turen naar een 37" vs een 42" van Pana.. (de P...X80E HDready versie).

We zullen op -max.- 3m afstand zitten...

Pro 42":
Aan de ene kant heb ik het gevoel dat je echt "ondergedompeld" wordt in het beeld (cinema effect),

Pro 37"
aan de andere kant is het misschien té groot om rustig een film van een paar uur te bekijken...
Daarenboven is de 37" eigenlijk kwalitatief mooier dan de 42" (iets scherper beeld)

Iemand ervaringen?

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik zit ook op 2.75 a 300 cm.

Heb 42" pz85 en het is imho echt niet te groot.

Heb hem wel via Samsung HD digitale ontvanger met HDMI aangesloten. Zelfs gewone TV en DVD's via mijn oude DVD speler vind ik al prachtig.

Toen ik hem kocht wist ik zeker dat ik 40 a 42" moest nemen. Wel aan 46"gedacht maar vond ik iets te duur en durfde het ook niet helemaal aan qua grootte.

Maar nu ik hem al een tijd heb vind ik hem eigenlijk al weer te klein. 46 of 50" kan denk ik makkelijk. Nog meer immersive.... :P

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

Verwijderd

ik zal je stukje tekst even voorleggen aan de misses @ home ;)

Komt ook vaak terug, dat je het snel gewoon wordt & nog groter wilt..

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 22:24:
ik zal je stukje tekst even voorleggen aan de misses @ home ;)

Komt ook vaak terug, dat je het snel gewoon wordt & nog groter wilt..
Zeg er maar bij dat hij niet de enige is: ik zit op 3 meter vanaf het scherm. Heb tijden gedacht om een 37" LCD te kopen, totdat ik de Pana Plasma's zag... Toen heb ik dus de 42PZ85 gekocht.

Geweldige TV, ben er echt helemaal blij mee. De Harmony afstandsbediening maakt het allemaal net wat leuker, het aansluiten van de Kiss DP558 HDrecorder met Component geeft nu een geweldig beeld (was met scart al goed, maar met component schaalt hij op naar 576p).

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 21:58:
We zullen op -max.- 3m afstand zitten...

Pro 42":
Pro 37"

Iemand ervaringen?
gewoon de 50px8 nemen :+

Ik zit op 2m85 en heb 42"... ja het kan groter :P Maar de 50P?8 ?is dan wel echt aan de grote kant :)
Mijn idee om een pio PDP-LX6090 te kopen doe ik maar niet, dat gaat echt te groot worden. De 50" zou eventueel kunnen maar ik vrees ervoor dat het toch net over grens van groot is. Kortom: 42" gaat goed bevallen :)

[ Voor 56% gewijzigd door Chevy454 op 14-06-2008 23:07 ]

• E-rikootje
Chevy454 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 20:28:
[...]

Slechte ervaring met de PS2. Zegt niets over de PS3 overigens maar voor die honderd euro ga ik niet kloten.

[...]

Harmony :Y One remote to control them all ;)
idd, de telenet installateur had het ons ook voorgesteld :)
maareuh, heb je het over deze? http://www.pixmania.be/be...rsele-afstandsbedien.html
wel nogal prijzig he...252 euro 8)7 :X of is er een goedkopere versie?

edit: ik ben overtuigd met betrekking tot de PS3! :) 8)

[ Voor 5% gewijzigd door E-rikootje op 14-06-2008 23:27 ]

• JiMiHeNdRiX
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11 14:55
Heb mezelf deze week een 37PX80 aangeschaft via Redcoon. Alles prima in orde met het apparaat zover, maar die draaiende fans (2 stuks?) maken me helemaal gek. Ze maken een hoog geluid en ook ietwat snerpend (iets wat mee resoneert?). Okee, qua aantal decibellen zal het wel meevallen en ze maken minder lawaai dan de Zalman in mijn pc, maar het lukt me gewoon niet meer om dit geluid te negeren. De tv harder zetten om het ventilatorgeluid te verdoezelen is geen optie want wij "kijken" graag op laag volume.

Is dit geluid normaal? Had elders op dit forum iets gelezen over stickers plakken om het geluid te verminderen maar waar zou ik die dan moeten plakken? Waar zijn die ronde doppen voor die op de achterkant zitten, zit daar misschien de fan-as in?

• Chevy454
  • Niet online
E-rikootje schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 23:25:
ibood in de gaten houden, de 885 komt er regelmatig voor en kost daar iets van 80 euro.
Of de goedkopere 525 nemen.
JiMiHeNdRiX schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 23:36:
Heb mezelf deze week een 37PX80 aangeschaft via Redcoon. Alles prima in orde met het apparaat zover, maar die draaiende fans (2 stuks?) maken me helemaal gek.
Fans? Mijn 42px80 heeft zover ik weet geen fans...

[ Voor 35% gewijzigd door Chevy454 op 14-06-2008 23:39 ]

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:55

jasjenl

Liab A Tymo

Chevy454 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 23:38:
Alle panasonic plasma's hebben ventilators.

• JiMiHeNdRiX
Heej da's grappig, dus het geluid wat ik hoor komt dus misschien niet van een fan, maar van een ander lawaai-producerend onderdeel. Maar goed, het maakt mijn probleem er niet minder om...

edit: @jasjenl ah dus toch ventilatoren?

[ Voor 7% gewijzigd door JiMiHeNdRiX op 14-06-2008 23:45 ]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:38
[...]

ibood in de gaten houden, de 885 komt er regelmatig voor en kost daar iets van 80 euro.
Of de goedkopere 525 nemen.
De 555 kost bijna over 50€. Vind ik wel schappelijk van prijs :)
Alleen jammer dat die oranje is :(
[...]

Volgens mij ook niet, schoonbroer heeft er ook een, maakt absoluut geen lawaai.

• E-rikootje
ZandBak schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 17:36:
[...]

haha heb wat gezocht en die Blue rays van 12 euro zijn die van Dutch Film Works, dikke bagger kwaliteit! daarvoor koop je geen blue ray vind ik...

• picardo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-11 07:03
E-rikootje schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 23:59:
[...]

haha heb wat gezocht en die Blue rays van 12 euro zijn die van Dutch Film Works, dikke bagger kwaliteit! daarvoor koop je geen blue ray vind ik...
Earth is ook van DFW en die is fenomenaal.

• E-rikootje
picardo schreef op zondag 15 juni 2008 @ 09:21:
[...]

Earth is ook van DFW en die is fenomenaal.
ik vermoed dat de commerciele films van dfw brakke zijn...

maar had nog enkele tv-vraagjes:
de "24p real cinema" functie: is deze alleen bij 24p materiaal inschakelbaar, omdat ik hem nergens in mijn menus tegenkom....

[ Voor 26% gewijzigd door E-rikootje op 15-06-2008 10:18 ]

• E-rikootje
over de settings in de Service menu, in WB-adj submenu kan iemand effe kijken wat de default instellingen waren:
R-drive = D7
G-drive = FC
B-drive = D0
R-cut = 80
G-cut = 80
B-cut = 80
WB method = 3

waren dit de default settings?

en wat wil die "before" zeggen? duidt dit mss aan wat de default setting was?

[ Voor 37% gewijzigd door E-rikootje op 15-06-2008 11:16 ]

Verwijderd

Pietervs schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 15:57:
[...]

Waar heb je trouwens de HDMI-kabels besteld? En waarom daar en wat kosten ze? (ff nieuwsgierig O-) )
Kabels? Bij Electrinica-online. 3 M HDMI voor €19,-
http://elektronica-online.nl/content_details.php?id=9741

De reden? de prijs, en eerder ervaringen met die tent. Leveren goede spullen voor goede prijzen.

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 11:03:
De reden? de prijs, en eerder ervaringen met die tent. Leveren goede spullen voor goede prijzen.
Met hem. Was eerst wat terughoudend maar heb er al 4 maal besteld en allemaal perfect gegaan. Ik ga wat HMDI kabels inslaan voor de toekomst ;)

Verwijderd

Weet iemand of ik ergens in de menu's het serienummer van het apparaat kan achterhalen? Ik moet -zoals eerder gemeld- wat kleine mankemantjes doorgeven, maar dan willen ze vast ook het serienummer weten. Nu hangt mijn 46 "keurig aan de muur dus ff achterop kijken is er nu niet bij. En om 'm nu al van de muur te halen zonder dat ik weet wanneer er eventueel een monteur langskomt gaat em ook wat ver... |:(

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:55

jasjenl

Liab A Tymo

JiMiHeNdRiX schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 23:44:
[...]

Heej da's grappig, dus het geluid wat ik hoor komt dus misschien niet van een fan, maar van een ander lawaai-producerend onderdeel. Maar goed, het maakt mijn probleem er niet minder om...

edit: @jasjenl ah dus toch ventilatoren?
Bij de full hd modellen die ik gezien heb zaten er in ieder geval fans in, wellicht bij de eenvoudigere modellen niet. Wat je ook nog zou kunnen horen is het zogenaamde plasma buzzen. Dat zou, afhankelijk van met name de helderheid van je beeld, meer of minder moeten worden. Als je als testje eens een volledig wit en daarna een volledig zwart beeld kunt bekijken en je hoort meer geluid bij het witte dan bij het zwarte beeld, dan ligt het daar aan. Daar kun je weinig aan doen, behalve eventueel je settings wat minder fel zetten.

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

E-rikootje schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 23:25:
[...]
idd, de telenet installateur had het ons ook voorgesteld :)
maareuh, heb je het over deze? http://www.pixmania.be/be...rsele-afstandsbedien.html
Kan in ieder geval goedkoper:
http://tweakers.net/price...eMin=0&scoreMax=5&x=0&y=0
Duurste daar is 198 euro.

Ik heb zelf de 885 ben daar helemaal blij mee. Het verschil met de 895 is dat de 895 "Z-Wave Lightning" ondersteund. Geen idee wat dat mag zijn, dus ik zal het wel niet missen :+

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 11:03:
[...]
Kabels? Bij Electrinica-online. 3 M HDMI voor €19,-
http://elektronica-online.nl/content_details.php?id=9741

Daarom vroeg ik het ook :+
Verzendkosten van 6,50 voor 1 kabel is een tikje aan de hoge kant, maar daar valt wel overheen te komen :)
Ik hou ze even in de mijn favorieten, heb binnenkort waarschijnlijk toch wat kabels nodig dus dan weet ik waar ik moet (kan?) zijn.

• E-rikootje
Pietervs schreef op zondag 15 juni 2008 @ 13:42:
[...]

Kan in ieder geval goedkoper:
http://tweakers.net/price...eMin=0&scoreMax=5&x=0&y=0
Duurste daar is 198 euro.

Ik heb zelf de 885 ben daar helemaal blij mee. Het verschil met de 895 is dat de 895 "Z-Wave Lightning" ondersteund. Geen idee wat dat mag zijn, dus ik zal het wel niet missen :+
had iets te maken met het richten, normala gezien hoef je zelfs niet te richten naar je toestel! test het eens uit zou ik zeggen :p

Verwijderd

Ik heb sinds kort een Panasonic PX80 42 inch. Ik heb Digitenne, en daarnaast mijn computer aangesloten via DVI->HDMI. Het werkt goed, maar er is 1 probleem:
als ik iets vanaf de computer heb bekeken, daana de televisie heb uitgezet en na een tijdje weer de televisie aanzet heb ik geen Digitenne-signaal meer (op geen enkel kanaal). Het Digitenne-signaal verschijnt weer (perfect) zodra ik de computer uitzet of de HDMI-kabel verwijder, en vervolgens de televisie uit en weer aanzet.

Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen (ik heb al gezocht maar kon geen vergelijkbaar probleem / oplossing vinden)?

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 12:35:
Weet iemand of ik ergens in de menu's het serienummer van het apparaat kan achterhalen? Ik moet -zoals eerder gemeld- wat kleine mankemantjes doorgeven, maar dan willen ze vast ook het serienummer weten. Nu hangt mijn 46 "keurig aan de muur dus ff achterop kijken is er nu niet bij. En om 'm nu al van de muur te halen zonder dat ik weet wanneer er eventueel een monteur langskomt gaat em ook wat ver... |:(
Kijk eens op de doos?

• E-rikootje
E-rikootje schreef op zondag 15 juni 2008 @ 10:51:
over de settings in de Service menu, in WB-adj submenu kan iemand effe kijken wat de default instellingen waren:
R-drive = D7
G-drive = FC
B-drive = D0
R-cut = 80
G-cut = 80
B-cut = 80
WB method = 3

kan iemand 1 seconde effe piepen in zijn Service Menu en deze waarden vergelijken met hun standaard waarden? velen dank :)

• picardo
Ik heb vandaag mijn laptop op mijn tv aangesloten. En ik krijg maar geen volledig beeld op mijn tv (full hd) . Het beste wat ik krijg is dat er rondom een zwart randje van 5 cm heb. Heb op mijn laptop een 8600m gs videokaart met hdmi aansluiting.

Weet iemand hoe ik de instelingen het beste kan hebben .

• Rudey
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-11 16:43
Ik heb sinds gisteren een 42PZ80, omgeruild tegen een 42PG6000. En het design valt me helemaal niet tegen. SD beeld is gelijkwaardig aan elkaar. HD beeld nog niet kunnen testen.

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

E-rikootje schreef op zondag 15 juni 2008 @ 13:51:
[...]

had iets te maken met het richten, normala gezien hoef je zelfs niet te richten naar je toestel! test het eens uit zou ik zeggen :p
Tja, als dat het grote voordeel is... Voor 100 euro wil ik mijn arm wel even 10 centimeter optillen om de afstandsbediening te richten hoor :)

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Rudey schreef op zondag 15 juni 2008 @ 18:40:
Ik heb sinds gisteren een 42PZ80, omgeruild tegen een 42PG6000. En het design valt me helemaal niet tegen. SD beeld is gelijkwaardig aan elkaar. HD beeld nog niet kunnen testen.
Heb misschien eerdere posts van je gemist, maar waarom zou je dat doen? :?

Verwijderd

Yeah right.... ik ga me toch de doos van een 46" plasma niet bewaren??
Moet toch ergens in de software van de tv te vinden zijn?

• Chevy454
  • Niet online
Pietervs schreef op zondag 15 juni 2008 @ 18:44:
Heb misschien eerdere posts van je gemist, maar waarom zou je dat doen? :?
Rudey schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:08:
Ik heb er mijn LG tv gekocht, en dat is inderdaad een Nederlandse model. Ik heb toevallig pech met mijn LG tv, 1 keer vervangen, tweede toestel werkt ook niet naar behoren. Maar dat valt Goedkopen.nl niet te verwijten. Verder wordt je er goed geholpen. Goede service op de dure 0900 nummer na. :P
Hij heeft zijn LG ingeruild voor een Pana. En dat lijkt me omdat de Pana beter is ;)
Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 19:18:
Ik heb die doos bewaard, heerlijk zo'n grote zolder.

[ Voor 15% gewijzigd door Chevy454 op 15-06-2008 19:19 ]

• JiMiHeNdRiX
jasjenl schreef op zondag 15 juni 2008 @ 13:14:
[...]
Bij de full hd modellen die ik gezien heb zaten er in ieder geval fans in, wellicht bij de eenvoudigere modellen niet. Wat je ook nog zou kunnen horen is het zogenaamde plasma buzzen. Dat zou, afhankelijk van met name de helderheid van je beeld, meer of minder moeten worden. Als je als testje eens een volledig wit en daarna een volledig zwart beeld kunt bekijken en je hoort meer geluid bij het witte dan bij het zwarte beeld, dan ligt het daar aan. Daar kun je weinig aan doen, behalve eventueel je settings wat minder fel zetten.
Ik denk dat ik de achterkant maar eens open moet schroeven om erachter te komen wat het geluid nu veroorzaakt. Maar ja... het is een gloednieuwe tv.... *twijfel* * twijfel*
Iemand de achterkant al eens los gehad? Is dat een beetje te doen of zitten er allerlei verzegelingen op of schroefjes-die-je-alleen-maar-dicht-kunt-draaien-en-nooit-meer-open en andere risico's enzo? :-)

• Rudey
Haha ja klopt Chevy454. Ik heb toevallig pech gehad met die LG's, vandaar dat ik inderdaad over ben gestapt naar Panasonic. Ik heb wel een aantal dooie subpixels, maar die zie je niet vanaf 2 meter afstand, dus dat vind ik niet erg.

• Chevy454
  • Niet online
Rudey schreef op zondag 15 juni 2008 @ 19:25:
Haha ja klopt Chevy454. Ik heb toevallig pech gehad met die LG's, vandaar dat ik inderdaad over ben gestapt naar Panasonic. Ik heb wel een aantal dooie subpixels, maar die zie je niet vanaf 2 meter afstand, dus dat vind ik niet erg.
Jammer van de subpixels maar ach, zolang je het niet ziet maakt het niet uit :)
Maar op welke gebieden is die Pana beter als de LG?

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-11 09:34
Even een vraag over kijkafstand,
ik weet dat daar rekentabellen voor zijn en dat full hd nutteloos is boven 3m enz enz.

Maar ik ben ook niet geinteresseerd in cijfertjes en feiten.

Mijn vraag is de persoonlijke mening van mensen wat betreft het formaat van hun scherm en de kijkafstand.

Is 46 te groot op 3m of bevalt het juist heerlijk? Is 42 te klein voor 4m?

Gewoon de mening van mensen dat vroeg ik me af.

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:16
Rudey schreef op zondag 15 juni 2008 @ 19:25:
Ik heb wel een aantal dooie subpixels, maar die zie je niet vanaf 2 meter afstand, dus dat vind ik niet erg.
Hier zou ik dus geen genoegen meenemen en direct E-care inschakelen tijdens je garantieperiode....

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V154 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• E-rikootje
Sevenhunt schreef op zondag 15 juni 2008 @ 19:58:
Even een vraag over kijkafstand,
ik weet dat daar rekentabellen voor zijn en dat full hd nutteloos is boven 3m enz enz.

Maar ik ben ook niet geinteresseerd in cijfertjes en feiten.

Mijn vraag is de persoonlijke mening van mensen wat betreft het formaat van hun scherm en de kijkafstand.

Is 46 te groot op 3m of bevalt het juist heerlijk? Is 42 te klein voor 4m?

Gewoon de mening van mensen dat vroeg ik me af.
feit: voor full hd kun je de detailles best zien als je dicht zit, dus hier geld => hoe dichter hoe beter, maar wat is tegenwoordig full hd? Blue Rays, voor de rest niets. Tv uitzendingen zijn maximum 720p of 1080i.

voor tv uitzendingen vind ik persoonlijk: hoe verder hoe beter. (= vanaf 4 meter voor 42 inch)
Heb zelf een 42 inch pz85, en de niet hd zenders vind ik mooier verder
de hd zenders daarentegen zijn al héél mooi op 4meter, en je mag nog als je dichter zitten bij, je ziet geen blokjes en allerlei andere oneffenheden.

dus in mijn geval, 42inch
voor full hd = 3m perfect
voor hd uitzendingen in 720p (of 1080i) is 3m zéker goed te doen, maar dichter zou ik niet gaan.
voor de rest, zit ik liever op minimum 4-5 meter (niet dat dichter zoveel slechter is hoor, maar verder is optimaal)

en full hd is nutteloos voor 3meter en verder is bullshit, je moet het zien voorwat je het gebruikt.
3meter en verder voor full hd is ver, want je mist alle mooie detailles op zo een afstand.
voor gewone tv uitzendingen (lees: niet hd) vind ik 3meter al veel te dicht

[ Voor 12% gewijzigd door E-rikootje op 15-06-2008 20:19 ]

• supercop7373
[...]

serienummer staat bij mijn 42PZ85 ook achterop de plasma...zit een sticker op de plasma

• supercop7373
A3-D schreef op zondag 15 juni 2008 @ 20:14:
[...]

Hier zou ik dus geen genoegen meenemen en direct E-care inschakelen tijdens je garantieperiode....
E-care zei tegen mij dat Panasonic als beleid hanteert bij Plasma's dat niet 1 dode pixel mag zitten. Maar is het een dode pixel of stofdeeltjes. Dat laatste was het namelijk bij mij. Dode pixels zie je namelijk niet bij elke kleur zeiden ze tegen mij, stofdeeltjes zie je bij elke kleur.

• E-rikootje
[...]

mss op je Service menu, waarvan ik al hier meermaal gevraagd heb dat mensen hun WB-adjust waarden es door geven hier :) meerbepaald: de WB-method :)

je geraakt in je Service menu door: -/V op je tv ingedrukt te houden en tegelijkertijd 3x op 0 te duwen, en dan laat je de -/V knop los en voila

dan kijk duw je op 1 tot je in het WB-adjust menu komt, en moet je mij es zeggen wat de WB-method is, en als je wilt ook alle andere methodes in de eerste lijn doorgeven (R-B-G - cut en drive) door op 2 de duwen telkens :)

alvast bedankt :)

• Sevenhunt
E-rikootje schreef op zondag 15 juni 2008 @ 20:16:
[...]

feit: voor full hd kun je de detailles best zien als je dicht zit, dus hier geld => hoe dichter hoe beter, maar wat is tegenwoordig full hd? Blue Rays, voor de rest niets. Tv uitzendingen zijn maximum 720p of 1080i.

voor tv uitzendingen vind ik persoonlijk: hoe verder hoe beter. (= vanaf 4 meter voor 42 inch)
Heb zelf een 42 inch pz85, en de niet hd zenders vind ik mooier verder
de hd zenders daarentegen zijn al héél mooi op 4meter, en je mag nog als je dichter zitten bij, je ziet geen blokjes en allerlei andere oneffenheden.

dus in mijn geval, 42inch
voor full hd = 3m perfect
voor hd uitzendingen in 720p (of 1080i) is 3m zéker goed te doen, maar dichter zou ik niet gaan.
voor de rest, zit ik liever op minimum 4-5 meter (niet dat dichter zoveel slechter is hoor, maar verder is optimaal)

en full hd is nutteloos voor 3meter en verder is bullshit, je moet het zien voorwat je het gebruikt.
3meter en verder voor full hd is ver, want je mist alle mooie detailles op zo een afstand.
voor gewone tv uitzendingen (lees: niet hd) vind ik 3meter al veel te dicht
Full hd voor 3m en verder nutteloos is natuurlijk bullshit, hangt van veel meer factoren af mede tv grootte enzo.
Was puur bedoeld als voorbeeldje van de feiten.

Zelf wordt mijn kijafstand 3,30meter, en ik twijfel tussen de 42 en de 46 pz85.
Daarom wilde ik gewoon meningen van mensen horen.

Thx voor je mening.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Nog een mening dan :) 42PZ85 op een afstand van 2,5 meter en het is prima. Wat mij beteft had 46" ook prima gekund maar we hebben dat extra bedrag er niet voor over gehad.

• Rudey
Chevy454 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 19:31:
[...]

Jammer van de subpixels maar ach, zolang je het niet ziet maakt het niet uit :)
Maar op welke gebieden is die Pana beter als de LG?
Vooral kwa zwartwaarde is de Pana beter. Daarnaast heb ik merkbaar minder last van image retention.

• Rudey
supercop7373 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 20:21:
[...]

E-care zei tegen mij dat Panasonic als beleid hanteert bij Plasma's dat niet 1 dode pixel mag zitten. Maar is het een dode pixel of stofdeeltjes. Dat laatste was het namelijk bij mij. Dode pixels zie je namelijk niet bij elke kleur zeiden ze tegen mij, stofdeeltjes zie je bij elke kleur.
Het zijn echt dode pixels. Twee zijn niet zichtbaar bij de kleur rood, en één niet zichtbaar bij de kleur blauw. Het is echt onmogelijk om ze te zien zitten, tenzij je er een halve meter vanaf zit.

• supercop7373
Rudey schreef op zondag 15 juni 2008 @ 21:20:
[...]

Het zijn echt dode pixels. Twee zijn niet zichtbaar bij de kleur rood, en één niet zichtbaar bij de kleur blauw. Het is echt onmogelijk om ze te zien zitten, tenzij je er een halve meter vanaf zit.
Heb het al eerder gezegd. Als ik zoveel geld betaal voor een TV dan wil ik ook een toestel zonder dode pixels. Ik zou panasonic bellen in jouw geval. Als je een NL model hebt komt E-care bij je thuis kijken en nemen ze waarschijnlijk het toestel mee, maken een rapport/foto's van de dode pixels waarna Panasonic NL een beslissing neemt. Die dus zeer waarschijnlijk het toestel omruilen voor een nieuwe. Met een beetje geluk heb je een nieuwe binnen 1,5 week.

• Sevenhunt
Cartman! schreef op zondag 15 juni 2008 @ 21:08:
Nog een mening dan :) 42PZ85 op een afstand van 2,5 meter en het is prima. Wat mij beteft had 46" ook prima gekund maar we hebben dat extra bedrag er niet voor over gehad.
Thx, precies wat ik wilde,
leuk dat de meningen toch echt verschillen he.

Ondanks al die tabellen en cijfers en maten, geeft een persoonlijk gevoel toch de doorslag.

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:42
supercop7373 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 21:27:
[...]

Heb het al eerder gezegd. Als ik zoveel geld betaal voor een TV dan wil ik ook een toestel zonder dode pixels. Ik zou panasonic bellen in jouw geval. Als je een NL model hebt komt E-care bij je thuis kijken en nemen ze waarschijnlijk het toestel mee, maken een rapport/foto's van de dode pixels waarna Panasonic NL een beslissing neemt. Die dus zeer waarschijnlijk het toestel omruilen voor een nieuwe. Met een beetje geluk heb je een nieuwe binnen 1,5 week.
ik zou het ook doen. je bent hem wel even kwijt, maar ja je legt wel groot geld neer. vind dat het dan allemaal wel in orde moet zijn. zeker als het bedrijf zelf aangeeft dat plasmas geen dode pixels mogen hebben

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:22

JvS

Ik heb hem zelf ook

moah, ik snap het wel. Als je het toch niet ziet, dan maakt het ook niet uit. Dan is het meer voor de psychische gemoedstoestand en sommige mensen hebben daar geen behoefte aan.

Gecharcheerd: Stuur je een TV ook terug als er een grote witte vlek aan de binnenkant van de behuizing zit? :P

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Chevy454
  • Niet online
supercop7373 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 21:27:
Heb het al eerder gezegd. Als ik zoveel geld betaal voor een TV dan wil ik ook een toestel zonder dode pixels. Ik zou panasonic bellen in jouw geval.
Alles is relatief. Een exemplaar zonder dode pixels is leuk maar ik ga maar niet druk over maken dat ik met een vergrootglas de werking van iedere pixel ga controlen. Zeker niet bij een TV waar je op minimaal 2m zit. En dat is mijn referentie, zie ik op 2m niets dan is het goed (of heel erg fout :+ ). Daarom dat ik ook niet expliciet naar dode pixels zoek.

Je kan wel een perfect exemplaar krijgen maar dat is mij de moeite niet waard. Dan moet je weer bellen, dan moet E-care weer langskomen voor het ophalen, dan weer thuis zijn voor het pakket te ontvangen. Dan moet je uiteindelijk 2 dagen opgeven. Die 2 dagen ga ik wel lekker werken. Er zijn andere dingen waar ik me wel druk om kan maken.

En een hoop geld, 1500 euro is niks. Koop je een Harris achterbrug van 6500 euro moet je dingen nog zelf nakotteren en lassen wat ook nog een keer 500 euro extra kost. Koop je een stel velgen van 1500 euro het stuk dan blijkt dat de remschijven een offset hebben van 1mm. Als je over ieder detail gaat vallen dan ben je 95% van de tijd dingen aan het terug sturen. Laat je een krukas van 10 000 euro maken dan blijkt dat die niet dynamisch uitgebalanceerd kan worden omdat er iets te weinig materiaal is. Als je alles perfect wilt hebben betaal je echt grof geld en is 1500 euro echt niets.

Zolang ik geen zichtbare kapotte pixels vanaf 2m zie is het mij in orde.

[ Voor 36% gewijzigd door Chevy454 op 15-06-2008 22:09 ]

Verwijderd

Sevenhunt schreef op zondag 15 juni 2008 @ 21:37:
[...]

Thx, precies wat ik wilde,
leuk dat de meningen toch echt verschillen he.

Ondanks al die tabellen en cijfers en maten, geeft een persoonlijk gevoel toch de doorslag.
Hier een bezittern van een 46", kijkafstand normaal gesproken 3,5 m. Soms echter ook wel 2,5 m (afhankelijk van hoeveel mensen er zitten te kijken en waar er plek is). Mijn ervaring: met een hd decoder op 1080i kun je op 1 m zitten, met gewone digitale kabel is vanaf 2,5 m goed te doen, dichterbij wardt het wel minder (korreliger). FullHD vanan 3,5 m is iets beter dan HD, vooral de kleuren worden dan mooier. Analoog signaal heb ik niet geprobeerd.

Mijn idee: 46"is perfect, geeft een mooi overweldigend gevoel zonder dat het irritant groot wordt. Kwaliteit is gewoon goed, je hoeft er niet op 4,5 m vanaf te zitten (dan zit je relatief gezien volgens mij weer naar een 40" te kijken ofzo)

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
picardo schreef op zondag 15 juni 2008 @ 18:33:
Ik heb vandaag mijn laptop op mijn tv aangesloten. En ik krijg maar geen volledig beeld op mijn tv (full hd) . Het beste wat ik krijg is dat er rondom een zwart randje van 5 cm heb. Heb op mijn laptop een 8600m gs videokaart met hdmi aansluiting.

Weet iemand hoe ik de instelingen het beste kan hebben .
Resolutie dus fullhd zetten gewoon en in je catalyst control center moet je even zoeken naar een overscan optie die standaard op 15% staat, zet die op 0% en je hebt wat je wil :)

Gisteren Ratatouille 1080P gekeken via mn pc en het was _prachtig_ wat een beeld :o In windows verkenner waren de letters haarscherp, geen flikkering te zien. Ben ontzettend blij met de keuze van plasma (42PZ85), heb dingen zitten checken die een LCD nooit kan denk ik (64K demo's, games).

• E-rikootje
Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 22:57:
[...]

Hier een bezittern van een 46", kijkafstand normaal gesproken 3,5 m. Soms echter ook wel 2,5 m (afhankelijk van hoeveel mensen er zitten te kijken en waar er plek is). Mijn ervaring: met een hd decoder op 1080i kun je op 1 m zitten, met gewone digitale kabel is vanaf 2,5 m goed te doen, dichterbij wardt het wel minder (korreliger). FullHD vanan 3,5 m is iets beter dan HD, vooral de kleuren worden dan mooier. Analoog signaal heb ik niet geprobeerd.

Mijn idee: 46"is perfect, geeft een mooi overweldigend gevoel zonder dat het irritant groot wordt. Kwaliteit is gewoon goed, je hoeft er niet op 4,5 m vanaf te zitten (dan zit je relatief gezien volgens mij weer naar een 40" te kijken ofzo)
heb de digicorder op 720p laten uitsturen gewoon al voor het progressieve signaal dat de tv dan ontvangt
de tv moet in dat geval zelfs niet omzetten naar p signaal
bij 1080i moet de tv wel omzetten, deinterlacing door panasonics is niet het sterkste punt.

en geloof mij, ik blijf telkens verbazend kijken naar het EK voetbal op VT4 HD...in 720p :o

• E-rikootje
E-rikootje schreef op zondag 15 juni 2008 @ 10:51:
R-drive = D7
G-drive = FC
B-drive = D0
R-cut = 80
G-cut = 80
B-cut = 80
WB method = 3

kan iemand 1 seconde effe piepen in zijn Service Menu en deze waarden vergelijken met hun standaard waarden? velen dank :)

• picardo
Cartman! schreef op zondag 15 juni 2008 @ 23:35:
[...]

Resolutie dus fullhd zetten gewoon en in je catalyst control center moet je even zoeken naar een overscan optie die standaard op 15% staat, zet die op 0% en je hebt wat je wil :)

Gisteren Ratatouille 1080P gekeken via mn pc en het was _prachtig_ wat een beeld :o In windows verkenner waren de letters haarscherp, geen flikkering te zien. Ben ontzettend blij met de keuze van plasma (42PZ85), heb dingen zitten checken die een LCD nooit kan denk ik (64K demo's, games).
Ik heb geen catalyst. Heb nvidia

Verwijderd

E-rikootje schreef op maandag 16 juni 2008 @ 00:24:
[...]

Op mijn PZ85, nog niet aan geprutst staat er dit:
R-Drv : CD
G-Drv : FC
B-Drv : BE
AllCut : 80
All Drv : 80
Rcut : 80
Gcut : 80
Bcut : 80

Method 00

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 15:06:
Ik heb sinds kort een Panasonic PX80 42 inch. Ik heb Digitenne, en daarnaast mijn computer aangesloten via DVI->HDMI. Het werkt goed, maar er is 1 probleem:
als ik iets vanaf de computer heb bekeken, daana de televisie heb uitgezet en na een tijdje weer de televisie aanzet heb ik geen Digitenne-signaal meer (op geen enkel kanaal). Het Digitenne-signaal verschijnt weer (perfect) zodra ik de computer uitzet of de HDMI-kabel verwijder, en vervolgens de televisie uit en weer aanzet.

Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen (ik heb al gezocht maar kon geen vergelijkbaar probleem / oplossing vinden)?
Ik heb dat probleem jammer genoeg ook op mijn PZ85,
en ik heb het kunnen oplossen,door de PC op HDMI3 aan te sluiten
en voorlopig doet het probleem zich niet meer voor. 8)

Misschien dat je eens kan proberen, ze van plek om te wisselen?

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-11 09:56
Ik zat gisteren nog wat voetbal en studio sportzomer te kijken en ineens viel me de fosfor trails een beetje op. Een groene waas op de grens tussen snel bewegend beeld van wit/zwart.

Dit was bij analoge tv en bij games heb ik het ook al weleens gezien. Ik hoop dat het met digitale tv minder is, als je erop gaat letten is het soms wel merkbaar.

Scheelt het of je je scherm laat kalibreren of niet? Anders moet ik dit maar es laten doen denk ik binnenkort.

Verwijderd

AAN DE LUITJES DIE OVERWEGEN IN HET SERVICEMENU EEA AAN TE PASSEN:

Ik heb inmiddels het hele service-menu doorgelopen, zonder iets aan te passen en wil jullie voor het volgende waarschuwen:

De waardes die jullie noemen zijn voor elke mode afzonderlijk ingesteld / in te stellen (dus voor Normaal/Cinema/Eco/Dynamisch). Dus de waardes waar jullie het over hebben zijn helemaal waardeloos zonder dat je de "viewing-mode" erbij hebt.

De waardes die jullie noemen zijn mogelijk helemaal niet eens passend bij elkaar; Stel je voor dat je de waardes van "Cinema" inprogrammeert bij "Normaal".(Voor zover ik heb begrepen is de "WB method" het onderscheidende tussen de modes).

Programmeer sowieso geen waardes in van bv. AVSForum, want daar worden meestal de Amerikaanse modellen besproken; En of die waarden überhaupt toepasbaar zijn op EU-modellen weet ik geeneens zeker.

Blijf er gewoon vanaf, en huur een echte kalibrator / geef je op voor zo'n tour.

PS: "Before" is de waarde die die functie had voordat je begon met wijzigen. Dus niet persé de default-waarde, maar de waarde die die bezat na de laatse keer opslaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2008 11:22 ]

Verwijderd

Hier ook maar een keer een bericht van mij na ellenlang gelees in dit topic wat nu het beste was om aan te schaffen. Het is uiteindelijk de 42PX80 geworden, ik kon hem niet laten staan voor de prijs ( 865 euro). Eigenwijs als ik ben had ik geen zin om hem te laten bezorgen, dat kost geld en ik moet er een dag voor thuisblijven dus gewoon vervoerd in mijn auto. Op de verkeerde manier namelijk niet rechtop maar plat. Ik heb denk ik een kilometertje of 80 ermee gereden, en was dus wel bang dat hij kapot zou zijn maar thuis gekomen maar dat was gelukkig niet het geval. De televisie kan dus wel tegen een stootje :-).

Wat wel kapot is, is de voet. Ik pakte hem uit de doos, haalde het plastic eraf en 1 van de ijzeren gedeeltes viel bijna op mijn voet. De verbindingen van plastic waren afgebroken. Maar even Panasonic opbellen vanavond of morgen (heb nu niet mijn serienummer bij me). Momenteel draait de burn-in dvd.

Zal ook wat foto's maken in de loop van de week.

• psy

psy

StealthyPeanut schreef op maandag 16 juni 2008 @ 10:06:
Ik zat gisteren nog wat voetbal en studio sportzomer te kijken en ineens viel me de fosfor trails een beetje op. Een groene waas op de grens tussen snel bewegend beeld van wit/zwart.

Dit was bij analoge tv en bij games heb ik het ook al weleens gezien. Ik hoop dat het met digitale tv minder is, als je erop gaat letten is het soms wel merkbaar.

Scheelt het of je je scherm laat kalibreren of niet? Anders moet ik dit maar es laten doen denk ik binnenkort.
Zie ik ook met de PS3 game GT5 prologue. Is niet veel aan te doen. Calibratie zal nauwelijks een rol maken hoor. Ik vind het niet hinderlijk, en veel minder erg dan de waas die je bij veel LCD's krijgt bij snelle bewegingen.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Chevy454
  • Niet online
psy schreef op maandag 16 juni 2008 @ 11:14:
Zie ik ook met de PS3 game GT5 prologue. Is niet veel aan te doen. Calibratie zal nauwelijks een rol maken hoor. Ik vind het niet hinderlijk, en veel minder erg dan de waas die je bij veel LCD's krijgt bij snelle bewegingen.
Hoe oud is de TV? Het fenomeen van fosfor trails is in het begin erg aanwezig. Naar mate het fosfor verouderd wordt het minder. Normaal zou dan na 200 en zeker na 1000 uur weg moeten zijn volgens de postings die ik op verscheidene fora heb gelezen. Ik heb er zelf geen last van gehad :)

• psy

psy

Chevy454 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 11:58:
[...]

Hoe oud is de TV? Het fenomeen van fosfor trails is in het begin erg aanwezig. Naar mate het fosfor verouderd wordt het minder. Normaal zou dan na 200 en zeker na 1000 uur weg moeten zijn volgens de postings die ik op verscheidene fora heb gelezen. Ik heb er zelf geen last van gehad :)
Aha, toevallig keek ik gisteren in het servicemenu, ik heb er nu 58 uur opzitten :)

• E-rikootje
Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 10:08:
AAN DE LUITJES DIE OVERWEGEN IN HET SERVICEMENU EEA AAN TE PASSEN:

Ik heb inmiddels het hele service-menu doorgelopen, zonder iets aan te passen en wil jullie voor het volgende waarschuwen:

De waardes die jullie noemen zijn voor elke mode afzonderlijk ingesteld / in te stellen (dus voor Normaal/Cinema/Eco/Dynamisch). Dus de waardes waar jullie het over hebben zijn helemaal waardeloos zonder dat je de "viewing-mode" erbij hebt.

De waardes die jullie noemen zijn mogelijk helemaal niet eens passend bij elkaar; Stel je voor dat je de waardes van "Cinema" inprogrammeert bij "Normaal".(Voor zover ik heb begrepen is de "WB method" het onderscheidende tussen de modes).

Programmeer sowieso geen waardes in van bv. AVSForum, want daar worden meestal de Amerikaanse modellen besproken; En of die waarden überhaupt toepasbaar zijn op EU-modellen weet ik geeneens zeker.

Blijf er gewoon vanaf, en huur een echte kalibrator / geef je op voor zo'n tour.

PS: "Before" is de waarde die die functie had voordat je begon met wijzigen. Dus niet persé de default-waarde, maar de waarde die die bezat na de laatse keer opslaan.
wat ik raar vond is, dat als je de verschillende modussen verandert (door op 9 te duwen), zie je de verschillende waardes niet ziet veranderen, zouden die ook niet mee moeten veranderen?

voor cinema, normaal, eco, dynamisch blijven alle waardes hetzelfde, inclusief de WB-method... :|

• E-rikootje
Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 09:53:
[...]

Op mijn PZ85, nog niet aan geprutst staat er dit:
R-Drv : CD
G-Drv : FC
B-Drv : BE
AllCut : 80
All Drv : 80
Rcut : 80
Gcut : 80
Bcut : 80

Method 00
hm, tiens ik was bijna zeker dat er niets is veranderd bij mij
en ik heb:
R-Drv : D7

B-Drv : D0

Method 03

Was dit in "normale" modus en "normale" temperatuurbeheer voor jou?
zijn er mensen die de waarden van Patrick-B in normale modus en met normale temperatuur beheer kunnen bevestigen?? :D

en zal er ook ooit een ISF waarde worden gepost voor de verschillende modussen, in de openingspost zoals ik al heb gezien voor andere tv-toestellen?

[ Voor 11% gewijzigd door E-rikootje op 16-06-2008 14:14 ]

• psy

psy

Zijn jullie zo ontevreden met de kleuren of is het meer 'uitproberen'...?

Verwijderd

E-rikootje schreef op maandag 16 juni 2008 @ 14:04:
[...]

wat ik raar vond is, dat als je de verschillende modussen verandert (door op 9 te duwen), zie je de verschillende waardes niet ziet veranderen, zouden die ook niet mee moeten veranderen?

voor cinema, normaal, eco, dynamisch blijven alle waardes hetzelfde, inclusief de WB-method... :|
Hmmm, zo zie je maar weer. Wellicht was het dan bij de kleur-mode dat dat veranderde (koel/normaal/warm).

Toch blijf ik erbij dat je het liever niet kan veranderen (hoewel ik ook graag de weergave van primair-rood zou veranderen).

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:16
Zo lust ik er ook nog wel een paar ja.....maar het klinkt in ieder geval stoer! _/-\o_ :+

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V154 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-11 11:01
E-rikootje schreef op maandag 16 juni 2008 @ 14:10:
[...]
en zal er ook ooit een ISF waarde worden gepost voor de verschillende modussen, in de openingspost zoals ik al heb gezien voor andere tv-toestellen?
Dit is geheel zinloos omdat persoon 1 een dvd-speler van merk X gebruikt en persoon 2 een PS3 en persoon 3 altijd in het pikkedonker kijkt en persoon 4 altijd vol licht in de kamer etc. Een ISF calibratie moet gewoon bij joú thuis gebeuren wil het zin hebben. En dan moet je het erna nog mooi vinden ook omdat het vaak wat minder "heftig" is. Wel natuurlijker, maar iets went heel snel.

Nickname does not reflect reality

Verwijderd

Vraagje,

ik heb hier een HTPC aangesloten met HDMI op mijn PX80.
Gisteren heb ik eens wat epi's opgezet van de docu Planet Earth welke volgens een vriend van me gegarandeerd in 1080i x.264 gecodeerd zijn en zo ook zonder problemen op zijn LG Plasma worden weergegeven.
Toch blijkt mijn PX80 deze niet op die manier weer te willen geven .... hij blijft op input 720p staan.

Iemand een idee waar dit zou kunnen aan liggen,.. aan mijn PX80 of aan een codec probleem op mijn HTPC :?
Als mijn PX80 een 1080i aangeboden krijgt ... springt ie dan ook automatisch op die input :?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2008 15:49 ]

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-11 09:56
Waarom zou je hem op 1080i willen weergeven? Dit beeld is echt niet mooier dan 720 p. Bij Interlaced geeft je tv de even en oneven lijnen omstebeurt weer. Dus krijg je bij snelle beelden lijnen aan de randen van objecten en personen.

Altijd voor progressive kiezen als je die mogelijkheid hebt vind ik.

Verwijderd

Ik heb de blu-rays thuis liggen, en kan bevestigen dat ze inderdaad op 1080i zijn geencodeerd.

Bij jou zou het aan meerdere dingen kunnen liggen;
Je speelt ze op een htpc, heb je wel de originele afleveringen ... of heb je MKV's gedopwload. Want dan kan je best eens de 720p's hebben gedowload. Kijk eens naar de file-properties ?
Wat ook kan is dat je htpc gewoon op 720p staat afgesteld. Dat is niet zo verbazingwekkend is bij auto-selectie van de resolutie, want je TV is geen full-hd scherm.

@ Loonens
Een goede blu-rayspeler heeft een prima deinterlacer aan boord, waardoor 1080i50 ==> 1080p25 wordt; En dus een heel stuk mooier dan 720p. Ik weet dat heel zeker omdat ik de originele blu-ray heb, die ik zowel op 720p als op 1080i heb gekeken met mijn pana dpm-db30 + pana 42pz85.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2008 15:56 ]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:38
Trouwens, het is niet omdat je beeldmateriaal 1080i is, dat het zo ook je pc uitgaat.
Als de output van je pc (je hdmi-uitgang dus) op 720p staat, zal je tv gewoon 720p binnenkrijgen.

[edit]
Wat G_M_C zegt dus...

[ Voor 8% gewijzigd door Fire69 op 16-06-2008 16:00 ]

• Brad Pitt
Er zijn ook versies van Planet Earth in 1080p, by the way.

Verwijderd

StealthyPeanut schreef op maandag 16 juni 2008 @ 15:47:
Waarom zou je hem op 1080i willen weergeven? Dit beeld is echt niet mooier dan 720 p. Bij Interlaced geeft je tv de even en oneven lijnen omstebeurt weer. Dus krijg je bij snelle beelden lijnen aan de randen van objecten en personen.

Altijd voor progressive kiezen als je die mogelijkheid hebt vind ik.
Ja maar op 720p zien die epi's er gewoon niet uit ....
Ter info; ik heb hier ook nog een JVC demo staan op mijn HTPC ... in 720p ... die wordt idd prachtig weergegeven. Alles wordt afgespeeld met Mediaportal en met een héél recente K-Lite codec pack geinstalleerd.
Nog een vraagje ... kan je de input van de PX80 manueel aanpassen ongeacht wat de bron uitstuurd :?

Het zijn idd mkv files volgens file eigenschappen

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2008 16:01 ]

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:58

-d-

Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 15:49:
Ik heb de blu-rays thuis liggen, en kan bevestigen dat ze inderdaad op 1080i zijn geencodeerd.
Weet je dat zeker? Mijn HD DVD's van Planet Earth zijn nl. wel 1080P? :?

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 11:10:
Op de verkeerde manier namelijk niet rechtop maar plat. Ik heb denk ik een kilometertje of 80 ermee gereden, en was dus wel bang dat hij kapot zou zijn maar thuis gekomen maar dat was gelukkig niet het geval. De televisie kan dus wel tegen een stootje :-).
Goed, maar dat het bij jou goed gaat, betekent niet dat het altijd goed zal gaan. Het zal vast niet heel vaak fout gaan, maar plat vervoeren is wel een reëel risico nemen, wat ik denk ik niet zou doen bij een apparaat van 865,-.

• E-rikootje
Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 15:07:
[...]

Hmmm, zo zie je maar weer. Wellicht was het dan bij de kleur-mode dat dat veranderde (koel/normaal/warm).

Toch blijf ik erbij dat je het liever niet kan veranderen (hoewel ik ook graag de weergave van primair-rood zou veranderen).
nee ook niet, als je de doorheen verschillende modussen scrollt, dan blijven die waarden altijd hetzelfde... :|

• Brad Pitt
-d- schreef op maandag 16 juni 2008 @ 15:58:
[...]
Ja best veel over gelezen. De versie met de stem van Sigourney Weaver is sowieso 1080i, de Attenborough versie is er ook (import) in 1080p. Heb die thuis liggen maar m'n PS3 is uitgeleend dus even lastig checken. Staat er wel ook gewoon op, trouwens.

[Edit]
Hmmmm, net andersom juist zo te lezen:
"Presented in a new 1080i/AVC MPEG-4 encode (compared to the 1080p/VC-1 on the BBC/Warner versions), 'Planet Earth (US Version)' is still a feast for the eyes, but there are a few clear deficiencies to that kept it from reaching the same heights as its previously-released counterpart."

[Edit2]
Hier kan ik dus slecht tegen, ga nú even naar huis lopen om te checken :/

[ Voor 32% gewijzigd door Brad Pitt op 16-06-2008 16:05 ]

Verwijderd

-d- schreef op maandag 16 juni 2008 @ 15:58:
[...]

Hmmm, zal eens kijken vanavond. Mijn speler heeft een optie om de stream-info te bekijken, en te zien wat er voor formaat/codec/audio-codec etc. is gebruikt.

• E-rikootje
Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 15:07:
[...]

edit: inderdaad
de cut waarden blijven 80,
de R en B drive waarden veranderen bij sommigen van de kleurtemperaturen.

Zou toch willen vragen of andere pz85 eigenaars gewoon es willen gaan piepen in hun service menu en al hun R-B-G-ALL DRIVE waarden en WB method es hier willen overtypen :D
Bij kleurtemperatuur op Normaal
Dan zie ik meteen ook of iedereen dezelfde settings heeft bij aankoop...maar normaal wel zeker?

hier een filmpje van hoe je dat doet:
http://users.pandora.be/eriko/MOV00182.3GP
beschrijving: na dat je de -/V knop (zijkant tv) blijft ingedrukt houden en tegelijk 3x op de 0 duwt van je afstandsbediening komt in de linkerbovenhoek van je scherm je Service Menu:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/eriko/service.PNG
je navigeert in dit menu door op de knoppen 1 of 2 te duwen, duw tot je in WB-adjust menu komt (je verandert geen waarden op die manier! alleen door op de volumeknop te duwen verander je waarden!)
WB Adj ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/eriko/wbadjust.PNG
(op filmpje na 15seconden)
dan zie je een waarde in het geel,
ik wil de R-G-B-ALL DRIVE waarden weten....(ROOD op foto omcirkeld) je kan deze zien door te navigeren, hoe? door op de knoppen 3 of 4 te duwen, dan zal je de andere waarden zien in je WB menu.

R-G-B- CUT waarden, zullen wss allemaal 80 staan.

En in het midden zie je ook een WB-method, die wil ik ook weten...(GROEN op foto omcirkeld)

alvast bedankt, en hopelijk een beetje reactie :)

[ Voor 15% gewijzigd door E-rikootje op 16-06-2008 16:14 ]

• Brad Pitt
Nou, even thuis gekeken en wat kiekjes gemaakt. Heb toen ook bewust speciaal de BBC versie genomen omdat die dus naar verluid 1080p is. Hier de doos en stukje van de achterkant:

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/earth01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/earth02.jpg

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we het AUB over de TVs hebben, en niet over webwinkels, garantievoorwaarden, blu-ray, PS3's of andere offtopic zooi!

Offtopic reacties zullen verwijderd worden.