Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie - Deel 2

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 81.038 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 21:56:
ik heb net mijn 42PZ85 binnen en nu ben ik op zoek waar ik de balken aan de zijkant bij 4:3 beeldweergave, zwart kan maken ipv grijs. Er moet ergens een optie voor zijn. Ik vind wel de optie zijpanelen,maar die kan ik op uit , hoog, middel en laag zetten. Dit heeft geen invloed op de grijze balken. Of moet dit in combinatie met een beeldweergave?
Wie kan mij helpen?
Op je afstandsbediening MENU drukken, dan naar INSTELLINGEN gaan
en dan moet je bij ZIJPANEEL zijn, Uit=zwart en dan op EXIT om aanpassingen vast te leggen. 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2008 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picardo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 10:07
jasjenl schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 22:40:
Die foto's zijn van de amerikaanse PZ800, want die hebben een zwarte onderrand, zo heb ik gelezen op AVS Forum. Ik ben zelf nog steeds wel benieuwd hoe de europese PZ800 serie er nu in het echt uit ziet, na al die verhalen hier en op htforum...
Foto's zijn van het amerikaanse model.
Als het goed is is daar alleen de kleur van de onderand anders .
En de techniek van binnen is anders.

[ Voor 3% gewijzigd door picardo op 07-06-2008 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Zo, heb even wat uurtjes gekeken naar mijn 42PZ85 en ben behoorlijk tevreden, maar een ding snap ik niet. Op 1080p formaat (htpc via hdmi) zie ik toch nog zwarte balkjes aan de boven en zijkanten. Het is niet veel, een cm ofzo, maar het zijn toch behoorlijk wat pixels die ik zo niet aanstuur. Is dat normaal? Als ik de analoge tuner aanzet, worden die pixels namelijk wel gebruikt.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
psy schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 00:25:
Zo, heb even wat uurtjes gekeken naar mijn 42PZ85 en ben behoorlijk tevreden, maar een ding snap ik niet. Op 1080p formaat (htpc via hdmi) zie ik toch nog zwarte balkjes aan de boven en zijkanten. Het is niet veel, een cm ofzo, maar het zijn toch behoorlijk wat pixels die ik zo niet aanstuur. Is dat normaal? Als ik de analoge tuner aanzet, worden die pixels namelijk wel gebruikt.
En als je TV beeldformaat op auto of just zet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@|sWORDs|... ...de prijzen zijn inmiddels alweer een flink aantal tientjes gedaald t.o.v de fraaie tabel uit de OP. Houd je deze prijzen bij of laat je het zoals het was ten tijde van de opmaak?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2008 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 19:01
WTF hebben we nu opeens ook de 42pz82???

http://www.bcc.nl/is-bin/...0000000039876@bcc-webshop

zeker een met wat minder functies maar zou niet weten wat minder, want dan kom je alweer gelijk op de pz80 identieke televisie. of minder hdmi poorten ofzo?'

EDIT: het plaatje wat erbij staat lijktop de PZ80 en niet op de lelijke blokvorminge zilveren rand van de PZ85.
dus waarschijnlijk een PZ80 met extra functies ofzo?
of een PZ85 met PZ80 design?

[ Voor 49% gewijzigd door dangerpaki op 07-06-2008 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

hetnet schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 09:46:
[...]

En als je TV beeldformaat op auto of just zet ?
Nee hij vult dan aan maar laat die randen onberoerd.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
psy schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 10:52:
Beeldscan uitzettten.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psy schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 10:52:

Kijk even op deze pagina, je moet de overscan geloof ik uitzetten op je tv.

Panasonic Plasma 8 Serie PreRelease Vragen en Ervaringen top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 22:59:
[...]
Zijpaneel op "uit" zou moeten werken.

Het is overigens wel aanbevolen om zijpaneel de eerste 200 uur op hoog te zetten, en beeldformaat op auto of just.
Bedankt voor de reacties. Ik was vergeten om te vermelden dat ik via een Samsung HD ontvanger keek. In het menu van deze ontvanger kan je ook de kleur van de video balk wijzigen naar zwart of grijs. Dus inmiddels heb ik zwarte balken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Nou, als ik beeldsczan uitzet, krijg ik nog grotere randen :)
Maar ik heb nu ook mijn PS3 aangesloten en guess what, perfecte weergave, geen randen in 1080p. Het ligt dus aan m'n HTPC. Die stuurt blijkbaar niet alle pixels in 1080p door maar laat wat ruimte onbenut. Heel erg raar :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:41

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 09:53:
@|sWORDs|... ...de prijzen zijn inmiddels alweer een flink aantal tientjes gedaald t.o.v de fraaie tabel uit de OP. Houd je deze prijzen bij of laat je het zoals het was ten tijde van de opmaak?
Laat je muiscursor eens op prijzen staan. ;) Ik werk ze van tijd tot tijd bij.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

|sWORDs| schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 16:34:
[...]Laat je muiscursor eens op prijzen staan. ;) Ik werk ze van tijd tot tijd bij.
...ik zie het...niks gezegd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fritske
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-08 17:50

Fritske

'Knowledge' is power

Marc P schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 19:15:
[...]

Ten eerste dat spiegeltje, dat ziet er zo verschrikkelijk goedkoop uit.
Ten tweede, het one-sheet of glass design ziet er in de praktijk gewoon niet bijzonder uit.
Ten derde zit ook op deze tv weer dat goedkope zilver look plastic.
Ten vierde is de tv ontzettend gevoelig voor vette handen. Smerig die tv bij correct, dat terwijl hij waarschijnlijk uitgepakt en geplaatst is en er nu een paar dagen staat.
Ten vijfde, maar dat geld voor alle panasonics van deze serie, ziet het er allemaal slecht afgewerkt en goedkoop uit.

Maar goed, dit is allemaal mijn persoonlijke mening, die is niets meer of minder waard dan van wie dan ook. Ga zelf eens kijken, misschien vind jij het wel het mooiste wat er ooit op tv gebied is uitgekomen :)
Ik heb uiteindelijk de knoop doorgehakt en de 42PZ800 gekocht. Vandaag gehaald, wel ff voor moeten rijden... maar ach...

Design is natuulijk een kwestie van smaak. Ik persoonlijk ben wel gecharmeerd van de one sheet of glass. Bij de andere types viel het scherm te ver naar achteren bij de rand.

Eerste indruk van de TV:

Mooi beeld, goed geluid... Ik kijk via de samsung HD decoder van @home ziggo. Net ook ff de HD zenders besteld. Ik vraag me alleen af hoe het kan dat ik maar op 720 kan kijken en dat ik een zwart beeld krijg als ik 1080 instel. Dit zou de TV toch moeten kunnen weergeven????

Iemand tips?

Hier zou wat zinnigs moeten staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
psy schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 13:16:
Nou, als ik beeldsczan uitzet, krijg ik nog grotere randen :)
Dat klopt.

De elektronica van de tv knipt stukken van je signaal af terzij je beeldscan uitzet. Het ingekomen signaal wordt dan "puur" weergegeven op het scherm. Jouw probleem van de randen zit dan ook bij jouw HTPC.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picardo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 10:07
Fritske schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 18:08:
[...]

Ik heb uiteindelijk de knoop doorgehakt en de 42PZ800 gekocht. Vandaag gehaald, wel ff voor moeten rijden... maar ach...

Design is natuulijk een kwestie van smaak. Ik persoonlijk ben wel gecharmeerd van de one sheet of glass. Bij de andere types viel het scherm te ver naar achteren bij de rand.

Eerste indruk van de TV:

Mooi beeld, goed geluid... Ik kijk via de samsung HD decoder van @home ziggo. Net ook ff de HD zenders besteld. Ik vraag me alleen af hoe het kan dat ik maar op 720 kan kijken en dat ik een zwart beeld krijg als ik 1080 instel. Dit zou de TV toch moeten kunnen weergeven????

Iemand tips?
Kan je wat foto's plaatsen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fritske

Fritske

'Knowledge' is power

picardo schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 18:34:
[...]

Kan je wat foto's plaatsen ?
ff proberen. ze zijn niet zo geweldig van kwaliteit.

http://www.flickr.com/photos/mkennis/2558940792/

http://www.flickr.com/photos/mkennis/2558115325/

http://www.flickr.com/photos/mkennis/2558938962/

http://www.flickr.com/photos/mkennis/2558960304/

(lukte niet om ze als image in de post te krijgen, dus klikkerdeklik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Chevy454 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 18:19:
[...]

Dat klopt.

De elektronica van de tv knipt stukken van je signaal af terzij je beeldscan uitzet. Het ingekomen signaal wordt dan "puur" weergegeven op het scherm. Jouw probleem van de randen zit dan ook bij jouw HTPC.
Ja alleen van dat afknippen is een beetje raar. Hij knipt namelijk niet af. Als ik beeldscan uitzet, wordt het beeld kleiner (de randen worden dan nog groter) maar ik zie nog alle randen van het daadwerkelijke beeld, bijvoorbeeld op de windows desktop. Als ik beeldscan weer aanzet, is het net alsof hij het beeld inzoomt tot het bijna beeldvullend is.

Dat het aan de htpc ligt, lijkt mij ook. Alleen snappen doe ik het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Woohoo!!!!

In CCC goto
DTV (HDMI)
Scaling Options
and set it to 0%

Dat stond dus op -15% overscan! Vage ATI drivers!
Nu is het beeld ook nog scherper geworden. Ik was al tevreden maar het kon blijkbaar nóg beter!

[ Voor 30% gewijzigd door psy op 07-06-2008 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 21:28
Fritske schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 18:08:
[...]
Gefeliciteerd, ook ik heb vandaag de knoop doorgehakt en voor mij is het de 46PZ85 geworden....aankomende week zal hij naar alle waarschijnlijkheid afgeleverd worden. :9

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Fritske schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 19:02:

PZ800 pics

(lukte niet om ze als image in de post te krijgen, dus klikkerdeklik)
Hmmm
Hmmm
HMMM

Ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Hij ziet er wel netjes uit maar ik weet het niet. Het design is niet zo strak als ik het had verwacht. Die zilveren rand kan ik nog wel mee leven maar de rare randen rond het scherm. (de voet overleef ik nog wel, desnoods boor ik wat gaten in de muur voor het ding op te hangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de knoop doorgehakt, maar ben uiteindelijk voor de Pioneer 428XD gegaan. De kleuren en contrast zagen er in de winkel toch echt beter uit in mijn ogen. Ik verhuis over 3 weken, maar wilde alvast het EK gaan kijken, maar helaas ontbreekt de voet (blijkt standaard zo geleverd te worden). Ik heb wel een wandsteun EFW6345, maar aangezien ik over 3 weken ga verhuizen, ga ik hem niet nu ophangen en daarna weer weg halen.
Ik heb ook een dochter van 1,5 dus op de grond in de kamer zetten is ook geen optie en dus staat hij nu niks te doen in mijn slaapkamer :'(
A3-D schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 20:41:
[...]

Gefeliciteerd, ook ik heb vandaag de knoop doorgehakt en voor mij is het de 46PZ85 geworden....aankomende week zal hij naar alle waarschijnlijkheid afgeleverd worden. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 19:01
congrats!!!

vind de TV er wel strak uitzien, alleen die rand om het scherm is wel erg cheapy afgwerkt op de hoeken. (Zat je daar nou cricket te kijken :) )

[ Voor 7% gewijzigd door dangerpaki op 08-06-2008 06:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fritske

Fritske

'Knowledge' is power

dangerpaki schreef op zondag 08 juni 2008 @ 06:41:
[...]

congrats!!!

vind de TV er wel strak uitzien, alleen die rand om het scherm is wel erg cheapy afgwerkt op de hoeken. (Zat je daar nou cricket te kijken :) )
Ik vindt de randen wel meevallen eigenlijk. Ik bedoel.. ik had ook een pioneer van meer als 2x zoveel geld kunnen kopen. Ik neem die randen wel een beetje voor lief.

Nee, zat niet te kijken naar cricket... oude aflevering van Top Gear waar de een radioprogramma maken in de spits.... :) (was het beeld van de dvd recorder aan het testen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkommeren
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-08 18:02
psy schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 19:39:
Woohoo!!!!

In CCC goto
DTV (HDMI)
Scaling Options
and set it to 0%

Dat stond dus op -15% overscan! Vage ATI drivers!
Nu is het beeld ook nog scherper geworden. Ik was al tevreden maar het kon blijkbaar nóg beter!
Voor Nvidia heet de optie die je nodig heeft "Resize HDTV Desktop" en is te vinden in de Nvidia Control panel.

Voor ATI is een soortgelijke optie waarschijnlijk ook beschikbaar, maar zou ik niet weten waar die te vinden is.

EDIT: Haha al gevonden dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Capo schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 13:53:
[...]

Idd Ziggo, daarom dat we ze nog even wat kans geven om eea in orde te maken want er zullen wel overgangs problemen zijn. Als komende zaterdag weer geen oplossing bied word het zaterdag nog opgezegd :) Hadden/Hebben een Humax 9200pvcr ofzoiets.
Fijne actie van Ziggo.
DTV-pak gehaald (nou ja, pak: DVD-doosje met wat onzin erin en het DTV-kaartje wat in de decoder moet).
Verkoper registreert het kaartje in de winkel. Op het scherm kwam te staan: informeer de klant dat hij geen antwoordkaart meer op hoeft te sturen: de registratieprocedure is afgerond.
Ik naar huis, DTV-kaartje in de decoder. Twee weken proefabbonnement. Maar er stond zo vaak dat je de antwoordkaart op moet sturen, dat ik toch begon te twijfelen. Dus Ziggo maar een e-mail gestuurd. Nummer van de DTV-kaart erbij, mijn naam en adres erbij, hele rambam.
Krijg een e-mail terug: nee, ik hoef de kaart niet op te sturen, alles is geregeld. Prima.

Kom ik gistermiddag thuis, denk ik dus Roland Garros in HD te gaan kijken... Komt er op het scherm te staan: "Preview periode verlopen". En dat op alle zenders :(
Kun je je voorstellen dat ik even uit mijn dakkie ging?
Ik bellen (fijn 0900-nummer, 10 cent per minuut): wachttijd bedraagt meer dan 10 minuten, gelieve later nog eens terug te bellen. Half uur later: maar weer gebeld. "Wachttijd bedraagt meer dan 10 minuten, gelieve later nog eens te bellen". Deze keer toch maar aan de lijn gebleven. Helpdesk: op uw adres is geen digitale televisie geregistreerd meneer. Dus ik: "oh, en die e-mail dan?" tja, dat is vreemd. Nou ja, we hebben hem nu alsnog geregistreerd, u heeft OVER 2 WERKDAGEN digitale televisie...

het begrip $%%*()(* ligt echt op het puntje van mijn tong. Kan het alleen niet uitspreken, maar anders...

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

StealthyPeanut schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 17:17:
[...]
Heel even offtopic mensen, sorry!
Zou je iets meer kunnen vertellen over die DCB-H360R? Ik ga zometeen op mezelf en vanaf 1 juli moet er eigenlijk digitale HD televisie komen want ik heb een 42PX80. Dan meteen maar goed doen, nu zit ik nog op analoog signaal te kijken thuis, niet heel lelijk maar kan veeeeeeel beter.

Als ik die receiver nou aanschaf + kabels. Wat moet ik dan afsluiten bij Ziggo om digitale HD-tv te krijgen? Dus niet normale digitale tv via scart aansluiting, maar de echte digitale HD-televisie.

En is het dan mogelijk om via Ziggo zo'n + pakket te nemen van 3,95 --> Z2:
Sport kanaal
Eurosport 2 411
NASN 412
Motors TV 413
Extreme Sports Channel 414
Car Channel 415
ESPN Classic Sport 416

Misschien leuk om dan een internet abbo ook af te sluiten bij hun, maar dat komt daarna wel. Dat weet ik zelf allemaal goed zat, het gaat nu ff over die digitale HD-televisie :)

Bvd!
Sorry, zie net pas je post.
Maar zo te lezen weet je het al :)
Het enige dat je moet kopen is het DTV-pak (tenminste: er vanuit gegaan dat je de DCB-360 al ergens gekocht hebt). De DCB-360 moet je NIET bij Ziggo kopen: de prijs die hun ervoor rekenen valt bijna in de categorie "gelegaliseerde diefstal" (299 euro tegenover 199 en soms zelfs nog goedkoper bij diverse webshops).
De DTV-pak is in feite niet meer dan een DVD-doosje waar de kaart inzit, die je in de decoder steekt. Deze is bij iedere electronicaboer te verkrijgen. En (natuurlijk) een HDMI-kabel om je TV aan te sluiten op de 360. Eventueel een SPDIF kabel om de 360 aan te sluiten op je versterker.

Overigens: ik zit een klein beetje te kijken naar die pakketten van Ziggo. Kan niet zeggen dat ik er helemaal vrolijk van word: ik zou liever zien dat je per "extra" kanaal (extra ten opzichte van de standaard 30 of zo die ze aanbieden) je een x-bedrag betaalt en dat je dan zelf je pakket kan samenstellen. Aangezien dat niet kan en ik weinig zin heb om voor onzin te betalen hou ik het voorlopig maar bij het standaardpakket.

Het standaardabbo kost 15,90 euro per maand. De extra pakketten 3,95 per maand extra (2 voor 6,95, alle pakketten voor 9,95, alleen is mij niet duidelijk of daar de HD kanalen dan ook bij zitten).

Zie overigens ook mijn vorige post over het gepruts van de firma Ziggo met de aansluiting van mijn digitale TV. Ik zou je haast aan willen raden om meteen na het halen van de DTV pak vast een e-mail met je gegevens naar Ziggo te sturen om er zeker van te zijn dat ze je aansluiting niet ook verprutsen

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

Pietervs schreef op zondag 08 juni 2008 @ 13:50:
[...]

Fijne actie van Ziggo.
DTV-pak gehaald (nou ja, pak: DVD-doosje met wat onzin erin en het DTV-kaartje wat in de decoder moet).
Verkoper registreert het kaartje in de winkel. Op het scherm kwam te staan: informeer de klant dat hij geen antwoordkaart meer op hoeft te sturen: de registratieprocedure is afgerond.
Ik naar huis, DTV-kaartje in de decoder. Twee weken proefabbonnement. Maar er stond zo vaak dat je de antwoordkaart op moet sturen, dat ik toch begon te twijfelen. Dus Ziggo maar een e-mail gestuurd. Nummer van de DTV-kaart erbij, mijn naam en adres erbij, hele rambam.
Krijg een e-mail terug: nee, ik hoef de kaart niet op te sturen, alles is geregeld. Prima.

Kom ik gistermiddag thuis, denk ik dus Roland Garros in HD te gaan kijken... Komt er op het scherm te staan: "Preview periode verlopen". En dat op alle zenders :(
Kun je je voorstellen dat ik even uit mijn dakkie ging?
Ik bellen (fijn 0900-nummer, 10 cent per minuut): wachttijd bedraagt meer dan 10 minuten, gelieve later nog eens terug te bellen. Half uur later: maar weer gebeld. "Wachttijd bedraagt meer dan 10 minuten, gelieve later nog eens te bellen". Deze keer toch maar aan de lijn gebleven. Helpdesk: op uw adres is geen digitale televisie geregistreerd meneer. Dus ik: "oh, en die e-mail dan?" tja, dat is vreemd. Nou ja, we hebben hem nu alsnog geregistreerd, u heeft OVER 2 WERKDAGEN digitale televisie...

het begrip $%%*()(* ligt echt op het puntje van mijn tong. Kan het alleen niet uitspreken, maar anders...
Maakt niet uit hoor, ookal stuur je die antwoordkaart in, komt ook niet door daar, ik had na 2 weken ook inene nix meer... Echter na belletje met helpdesk (multikabel-gebied, dat gaat een stuk sneller dan bijv casema) had ik na een paar uur alweer digitale tv, hij adviseerde me de decoder aan te laten staan en gewoon af te wachten... Wellicht heb je geluk en kan je over een paar uur ook gewoon weer kijken.

Overigens is Roland Garros niet op HD te bekijken, alleen voetbal, de tour en de OS...

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Laatst online: 13:57

jasjenl

Liab A Tymo

Op je tweede foto zie ik volgens mij wat eerder die 'make-up spiegel' werd genoemd aan de onderkant van het scherm. Op jouw foto lijkt dat heel erg te glimmen, waarschijnlijk door de flits. Hoe erg ziet dat er nou eigenlijk in de praktijk echt uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben nu zo'n 2 weken de 46pz85, en hij bevalt super goed. Het beeld stottert alleen wat met snelle bewegingen (tennisbal, aftrap voetbal, autoraces in bochten). Nu heb ik die beelden ook eens van een smardcard afgespeeld en daar ging alles wel goed. Het lijkt me dus dat het in de decoder zit...

De decoder is nu zo'n Samsung b270r aangesloten via een Monster scart cable. Heb wel naar die 360 gekeken, maar die is toch nogwel wat duur omdat we eigenlijk ook geen hd-zenders in onze pakket hebben zitten.

Vroeg me dus af of iemand me hier een tip kan geven betreft een ander kastje, of kan het ook aan wat anders liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fritske

Fritske

'Knowledge' is power

jasjenl schreef op zondag 08 juni 2008 @ 16:15:
[...]

Op je tweede foto zie ik volgens mij wat eerder die 'make-up spiegel' werd genoemd aan de onderkant van het scherm. Op jouw foto lijkt dat heel erg te glimmen, waarschijnlijk door de flits. Hoe erg ziet dat er nou eigenlijk in de praktijk echt uit?
Hier zijn nog wat foto's.

http://www.flickr.com/photos/mkennis/2561022711/

http://www.flickr.com/photos/mkennis/2561845102/

Het spiegel effect van de tv is zeker aanwezig. Als deze uitstaat is het idd wel een beetje een spiegel, maar dat was mijn oude CRT ook. Met de tv aan heb ik er iig geen last van. Ook 's avonds als het donker is. nu hangen mijn lampen wel wat hoger, maar ik kan ze wel zien in de tv. Het stoort me niet, maar ik kan me voorstellen dat andere zich hieraan kunnen irriteren.

Beeld is trouwens schitterend.. Ned1-HD.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Fritske schreef op zondag 08 juni 2008 @ 19:36:
[...]

Hier zijn nog wat foto's.

http://www.flickr.com/photos/mkennis/2561022711/

http://www.flickr.com/photos/mkennis/2561845102/

Het spiegel effect van de tv is zeker aanwezig. Als deze uitstaat is het idd wel een beetje een spiegel, maar dat was mijn oude CRT ook. Met de tv aan heb ik er iig geen last van. Ook 's avonds als het donker is. nu hangen mijn lampen wel wat hoger, maar ik kan ze wel zien in de tv. Het stoort me niet, maar ik kan me voorstellen dat andere zich hieraan kunnen irriteren.

Beeld is trouwens schitterend.. Ned1-HD.....
Ik doelde niet zozeer op het spiegelen van het beeld zelf, maar op dat zilveren randje dat je in jouw foto zo sterk ziet, net onder het scherm. Iemand op htforum (en hier volgens mij ook) knapte op dat stukje design (?) namelijk volgens mij juist erg af. Zie hieronder.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.schmitz3/spiegeltje.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door jasjenl op 08-06-2008 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fritske

Fritske

'Knowledge' is power

jasjenl schreef op zondag 08 juni 2008 @ 19:38:
[...]

Ik doelde niet zozeer op het spiegelen van het beeld zelf, maar op dat zilveren randje dat je in jouw foto zo sterk ziet, net onder het scherm. Iemand op htforum (en hier volgens mij ook) knapte op dat stukje design (?) namelijk volgens mij juist erg af.
Ik heb er zoals je kan zien mijn centerspeaker voorstaan, dus mij valt het niet op. Maar nu ik deze even weghaal zie ik idd daar wel een soort spiegel ikn. Het reflecteert iig wel, maar niet echt een afknapper moet ik zeggen. Ik denk als je er op let dat het irritant is, maar als je dan naar de tv zit te kijken dat het dan echt niet meer opvalt. Het is natuurlijk eigen smaak.

Ik hoop dat dit je vraag beantwoord. Ik kan eventueel wel nog een andere foto maken als je wil. Zeg het maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingnbajam
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09-2022
Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 17:56:
We hebben nu zo'n 2 weken de 46pz85, en hij bevalt super goed. Het beeld stottert alleen wat met snelle bewegingen (tennisbal, aftrap voetbal, autoraces in bochten). Nu heb ik die beelden ook eens van een smardcard afgespeeld en daar ging alles wel goed. Het lijkt me dus dat het in de decoder zit...
Ligt dat niet aan Intelligent Frame Creation? Ik had eerst ook haperend beeld bij o.a. voetbalwedstrijden, maar nadat ik IFC had uitgezet, waren alle problemen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Fritske schreef op zondag 08 juni 2008 @ 19:42:
[...]

Ik heb er zoals je kan zien mijn centerspeaker voorstaan, dus mij valt het niet op. Maar nu ik deze even weghaal zie ik idd daar wel een soort spiegel ikn. Het reflecteert iig wel, maar niet echt een afknapper moet ik zeggen. Ik denk als je er op let dat het irritant is, maar als je dan naar de tv zit te kijken dat het dan echt niet meer opvalt. Het is natuurlijk eigen smaak.

Ik hoop dat dit je vraag beantwoord. Ik kan eventueel wel nog een andere foto maken als je wil. Zeg het maar.
Duidelijk :)
Ik denk dat ik het toch een keer in het echt moet zien, een foto is altijd moeilijk te beoordelen, dus extra foto's zijn wat mij betreft niet echt nodig (maar mag natuurlijk altijd wel ;) ). Ik zal binnenkort eens in de buurt op zoek gaan naar een winkel die de PZ800 heeft staan. Ik ben na het zien van de 46PZ85 wel geïnteresseerd geraakt in de huidige Panasonics qua beeldkwaliteit, alleen zou ik bij eventuele aanschaf wel voor een 50 inch gaan. Dat zou dan dus de 50PZ800 worden, maar die is vooralsnog volgens mij niet leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kingnbajam schreef op zondag 08 juni 2008 @ 19:48:
[...]

Ligt dat niet aan Intelligent Frame Creation? Ik had eerst ook haperend beeld bij o.a. voetbalwedstrijden, maar nadat ik IFC had uitgezet, waren alle problemen opgelost.
Die staat wel aan, even kijken hoe hij het doet als ik hem uit zet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik durf er mijn PZ85 om te verwedden dat je er nu geen last meer van hebt :) .

Wat is het toch een heerlijke tv he. Ik zit nu het EK voetbal te volgend via Nederland 1 HD, en het is echt fantastisch hoe de tv dat weergeeft. De kleuren, de diepte, echt fantastisch :9 . Nogmaals, de tv komt pas écht tot leven als je 'm HD spul geeft.

Nou zo kan ie wel weer he, dalijk lijkt ik nog een fanboy ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou bij deze mag je hem houden, het naijl effect is compleet verdwenen :) .

Had wel het idee dat de kleuren iets anders werden (viel m'n pa ook op), maar dit kan ook zijn omdat er tussen het veranderen van de mode een zwart beeld is.

Vraag me trouwens af waarom ze die hele functie erop hebben gezet, helemaal omdat hij juist bedoelt is voor een vloeiender beeld met die snelle bewegingen :?

ps Ik blijf me idd ook nogsteeds verbazen over de details. Je kunt zelfs met top gear de krasjes en de vlekjes het op dashboard in detail zien 8). Na wat spelen met de Cinema mode lijkt het ook net alsof ze in m'n huiskamer aan het scheuren, voetballen of tenissen zijn 8) .

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2008 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:( Pz 800, samsung 360, 1080i, delta digitaal, signaal sterkte 80, hdmi 1

Heb last van on scherpte bij ek in hd bij snel wisselende camera positie is dat normaal
(van super scherp naar wazig) en visa versa vind dit wat vermoeiend om naar te kijken iemand enig idee waar dit door komt of op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 20:59:
Vraag me trouwens af waarom ze die hele functie erop hebben gezet, helemaal omdat hij juist bedoelt is voor een vloeiender beeld met die snelle bewegingen :?
Dit vraag ik mij eigenlijk ook nog steeds af hoor, bij voetbalwedstrijden en basketbal en zo heb ik het standaard altijd uit staan.

Bij films vindt ik het nog wel gaan eigenlijk, maar lijkt mij dat het daar in eerste instantie niet voor ontwikkeld was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 22:56:

Heb last van on scherpte bij ek in hd bij snel wisselende camera positie is dat normaal
(van super scherp naar wazig) en visa versa vind dit wat vermoeiend om naar te kijken iemand enig idee waar dit door komt of op te lossen is.
Klopt.

Dit is ongetwijfeld het resultaat van de deinterlacer die bij Technicolor / de NOS gebruikt wordt om van het 1080i bronmateriaal 720p te maken. Wat mij betreft dus eens te meer reden om het beeld gewoon in origineel formaat door te geven.

Dit zorgt gewoon voor de nodige smearing in beeld, ik zelf vindt het niet echt storend maar ik zie het wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 23:01:
[...]

Klopt.

Dit is ongetwijfeld het resultaat van de deinterlacer die bij Technicolor / de NOS gebruikt wordt om van het 1080i bronmateriaal 720p te maken. Wat mij betreft dus eens te meer reden om het beeld gewoon in origineel formaat door te geven.

Dit zorgt gewoon voor de nodige smearing in beeld, ik zelf vindt het niet echt storend maar ik zie het wel ja.
Dus het ligt aan de nos en niet aan de camera die het beeld niet kan volgen maar aan de bewerking van het bron matriaal, : lijkt me onwaarschijnlijk waarom zou men een perfect beeld verknallen door down scaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat de NOS een tijd terug al had besloten om in 720p uit te gaan zenden, omdat dat op dat moment de norm was op HD gebied. Full HD bestond nog niet of stond nog in de kinderschoenen. 99% van de tv's was HD Ready.

Zo'n simpele reden is het gewoon. En als ik het goed heb begrepen wijken ze voorlopig nog niet van 720p af.

Acheraf een onjuiste beslissing, maar het is niet anders. Een hoge piet bij de NOS heeft zelfs bevestigd dat als hij op dit moment zou mogen kiezen, hij gegarandeerd voor 1080i was gegaan.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2008 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-08 14:17

bosaap22

Doing things I'm good at.

Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 23:48:
Omdat de NOS een tijd terug al had besloten om in 720p uit te gaan zenden, omdat dat op dat moment de norm was op HD gebied. Full HD bestond nog niet of stond nog in de kinderschoenen. 99% van de tv's was HD Ready.

Zo'n simpele reden is het gewoon. En als ik het goed heb begrepen wijken ze voorlopig nog niet van 720p af.

Acheraf een onjuiste beslissing, maar het is niet anders. Een hoge piet bij de NOS heeft zelfs bevestigd dat als hij op dit moment zou mogen kiezen, hij gegarandeerd voor 1080i was gegaan.
Ik heb even zitten spelen met mijn input tijdens een wedstrijd Roland Garros.
(42PX80, Samsung DCB-H360, HDMI aangesloten)
Ik moet zeggen dat ik 720p er strakker uit vind zien dan 1080i. Je moet goed kijken, maar als je naar de witte lijnen op het tennisveld kijkt, dan zie je bij bewegend beeld dat deze op 720p minder rafelig zijn dan bij de 1080i input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Waarom zet je de decoder niet op 720p?

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 23:48:

dus we moeten gaan klagen heb ik al reeds gedaan bij nos .

Mischien ook een goed idee om alle politieke partijen een @mail te sturen over deze trage innovatie van het digitale tijdperk van de nos zo dat ons belastinggeld op een zinnige manier word geinvesteerd.

''Werk aan de winkel ''

Waar of onwaar.

De deinterlacer die bij Technicolor / de NOS gebruikt wordt om van het 1080i bronmateriaal 720p te maken. Wat mij betreft dus eens te meer reden om het beeld gewoon in origineel formaat door te geven.Ergens onderweg (bij de NOS?) gaat onnodig veel kwaliteit verloren.
Vanavond heb ik het EK op de gewone Ned 1 vergeleken met de ZDF en BBC. Het is daar precies hetzelfde. Ofschoon Ned1 bij Ziggo een enorm hoge datarate heeft vergeleken met de BBC en ZDF en normaal altijd bijzonder goed is, hebben de beelden een softe bewegingsonscherpte. BBC en ZDF hebben meer storing en ruis, maar meer scherptediepte en ogen harder in de contouren. Dit was het beste te zien achter de Duitse goal waar de Poolse supporters in hun witte shirtjes zaten. Bij BBC en ZDF kon ik lichaampjes zien, maar op Ned 1 leek dit een beetje een brei ondanks dat dit beeld beter leek. Op ZDF en BBC komen spelers ook beter los van de achtergrond. Pannende camera's worden bij deze zenders pas veel later onscherp en herstellen veel eerder. Daarnaast is het BBC geluid veel natuurlijker dan het geknepen Nederlandse geluid(microfoonkeuze bij het commentaar?).
Deze lijn is helaas ook terug te vinden in Nederland 1 HD .
Jammer, jammer, dat de NOS hiertoe besloten heeft. Nu wil ik deze week nog ergens het EK op BBC HD zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 00:11:
[...]

Waarom zet je de decoder niet op 720p?
Heb ik gedaan zelfde resultaat , geen verbetering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bosaap22 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 00:05:
[...]

Ik heb even zitten spelen met mijn input tijdens een wedstrijd Roland Garros.
(42PX80, Samsung DCB-H360, HDMI aangesloten)
Ik moet zeggen dat ik 720p er strakker uit vind zien dan 1080i. Je moet goed kijken, maar als je naar de witte lijnen op het tennisveld kijkt, dan zie je bij bewegend beeld dat deze op 720p minder rafelig zijn dan bij de 1080i input.
Tennis word niet in hd uigezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bounto
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:39
Wat een drama zeg. ik heb sinds vrijdag een 42pz800 maar nu ging ik kijken met de break in dvd of ik dode pixels had. Bij een wit beeld had ik geen dode pixels, en ook niet bij rood of groen beeld, maar bij blauw echter bleven er 3 zwart waarvan eentje eigenlijk heel licht knipperde. Zal ik als een mierenneuker Panasonic bellen of niet? wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 00:23:
[...]
Ik weet niet hoor of je moet gaan klagen. Laten we wel wezen, de NOS bekleedt nu wel een voortrekkersrol wat HD betreft in Nederland. Laten we daar misschien ook blij om zijn. Dat het nog beter kan is een feit, maar reden om te klagen.... zie het niet zo zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn Panasonic TH-37PX80 speel ik films af vanaf twee DVD-spelers: de Pioneer DV-400 via SCART
en de Toshiba HD-EP30 via HDMI. Normaal geven beide spelers volledig beeld maar soms hou ik bij 16:9 films zowel boven als onder een zwarte balk over.
- hoe komt dit eigenlijk
- is er iets aan te doen m.b.v. de instellingen op de Pana (heb me suf gezocht maar kan niets vinden)
- en als er niets aan te doen valt: is het schadelijk voor het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 07:41:Normaal geven beide spelers volledig beeld maar soms hou ik bij 16:9 films zowel boven als onder een zwarte balk over.
- hoe komt dit eigenlijk
Wellicht omdat de film geen 16:9 (1.78:1) verhouding heeft maar 21:9 (2.35:1)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Laatst online: 27-08 14:17

bosaap22

Doing things I'm good at.

Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 00:30:
[...]
Tennis word niet in hd uigezonden.
I know ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fritske

Fritske

'Knowledge' is power

Hoe heb jij de decoder op 1080 gekregen? Ik krijg dan gewoon zwart beeld....

UPDATE:

Ik heb dus de gehele decoder gereset. Dus stroom eraf, daarna terug naar fabrieksinstellingen.... en wat denk je... het werkt... hoe is het mogelijk 8)7

Ik ben weer blij.... super beeld op mijn pz800

[ Voor 17% gewijzigd door Fritske op 09-06-2008 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 18:22
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 00:23:
[...]

Mischien ook een goed idee om alle politieke partijen een @mail te sturen over deze trage innovatie van het digitale tijdperk van de nos zo dat ons belastinggeld op een zinnige manier word geinvesteerd.
Ik denk dat er direct kamervragen over gesteld zullen worden. ;)
Ik mag hopen dat de politiek zich met belangrijkere zaken bezig houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:57
bounto schreef op maandag 09 juni 2008 @ 01:34:
Wat een drama zeg. ik heb sinds vrijdag een 42pz800 maar nu ging ik kijken met de break in dvd of ik dode pixels had. Bij een wit beeld had ik geen dode pixels, en ook niet bij rood of groen beeld, maar bij blauw echter bleven er 3 zwart waarvan eentje eigenlijk heel licht knipperde. Zal ik als een mierenneuker Panasonic bellen of niet? wat zouden jullie doen?
Ik had bij mijn 42PZ85 bij alle kleuren 2 zwarte pixels waarvan ik dacht dat het dode pixels waren. Bleek dus stof deeltjes te zijn. Ik zag ze niet op 3 meter waarvan ik zat te kijken maar heb wel Panasonic gebeld. Ik ben namelijk wel iemand die vind dat je voor 1400 euro een toestel mag hebben die dat soort dingen niet heeft.

3 dagen later kwam E-care (www.e-care.nl) het toestel ophalen. Een week later kreeg ik het toestel weer terug, helaas met 2 nieuwe stofdeeltjes en een haartje!!!!! Dus gelijk weer meegegeven. Sinds donderdag is mijn 42PZ85 stof en haar vrij retour gekomen en doet hij het prima. Ben het toestel 2,5 week kwijt geweest.

Ik heb als een mierenneuker op 10cm van het scherm zitten kijken of er wat zat......wellicht iets te overdreven, maar ja zo zit ik nou eenmaal in elkaar.

Volgens E-care accepteert Panasonic geen EEN dode pixels bij Plasma's en zo te horen heb jij wel last van dode pixels. Stofdeeltjes zie je namelijk bij elke kleur en dode pixels maar bij 1 kleur zeiden ze tegen mij.

Ik zou Panansonic gewoon bellen. Hoop wel dat je een NL model hebt want dan komt E-care bij je thuis en anders wordt het sjouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Pietervs schreef op zondag 08 juni 2008 @ 14:08:
[...]

Sorry, zie net pas je post.
Maar zo te lezen weet je het al :)
Het enige dat je moet kopen is het DTV-pak (tenminste: er vanuit gegaan dat je de DCB-360 al ergens gekocht hebt). De DCB-360 moet je NIET bij Ziggo kopen: de prijs die hun ervoor rekenen valt bijna in de categorie "gelegaliseerde diefstal" (299 euro tegenover 199 en soms zelfs nog goedkoper bij diverse webshops).
De DTV-pak is in feite niet meer dan een DVD-doosje waar de kaart inzit, die je in de decoder steekt. Deze is bij iedere electronicaboer te verkrijgen. En (natuurlijk) een HDMI-kabel om je TV aan te sluiten op de 360. Eventueel een SPDIF kabel om de 360 aan te sluiten op je versterker.

Overigens: ik zit een klein beetje te kijken naar die pakketten van Ziggo. Kan niet zeggen dat ik er helemaal vrolijk van word: ik zou liever zien dat je per "extra" kanaal (extra ten opzichte van de standaard 30 of zo die ze aanbieden) je een x-bedrag betaalt en dat je dan zelf je pakket kan samenstellen. Aangezien dat niet kan en ik weinig zin heb om voor onzin te betalen hou ik het voorlopig maar bij het standaardpakket.

Het standaardabbo kost 15,90 euro per maand. De extra pakketten 3,95 per maand extra (2 voor 6,95, alle pakketten voor 9,95, alleen is mij niet duidelijk of daar de HD kanalen dan ook bij zitten).

Zie overigens ook mijn vorige post over het gepruts van de firma Ziggo met de aansluiting van mijn digitale TV. Ik zou je haast aan willen raden om meteen na het halen van de DTV pak vast een e-mail met je gegevens naar Ziggo te sturen om er zeker van te zijn dat ze je aansluiting niet ook verprutsen
Hardstikke mooi! Die Decoder koop ik idd bij een webshop voor 170 euro ongeveer. Kan deze decoder trouwens 720p, 1080i en 1080p aan? Kan dit niet direct ergens terugvinden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 22:36

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Is het mogelijk om in een of ander service te zien hoeveel branduren de TV er op heeft zitten? Ben het ondertussen wel beu om iedere nacht die anti-burn-in DVD te draaien :P

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Ja, door onder het luikje voorop je tv de V in te houden en dan rustig op 0 0 0 te drukken. Niet te snel maar gewoon rustig aan.

Dan krijg je een scherm en zie je rechtsonderaan het grijze vak een timer staan. Bij mij is het vanaf afgelopen weekend de 200 gepasseerd dus geen gezeur meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-06 20:25
ik ben op zoek naar een 50"plasma. Heb nu sinds een jaar of 5 een 42" plasma van Samsung. Ivm Full HD , HDMI etc wil ik over op een nieuwe. Ik was eigenlijk van plan om de Samsung PS 50-A550 te kopen
http://www.kieskeurig.nl/...D36CFC125742D00383FBB.htm, maar hoor natuurlijk vaker dat de Panasonics en Pioneers wel een stapje beter zijn dan Samsung. Pioneer streep ik meteen van mijn lijstje ivm prijs, maar Panasonic is evt ook wel interessant..
Kan iemand mij uitleggen wat nou precies het belangrijkste voordeel is van bv de 50-PZ80 (of de 46-PZ85), tov de Samsung PS 50-A550? Het scheelt toch 500 euro en ben met mijn oude Samsung redelijk tevreden geweest. Ook op CNet krijg hij een goede recentie. Ik verwacht uiteraard met ongeacht welk merk een veel betere tv te krijgen zometeen., maar als en Panasonic echt zoveel beter zou zijn heb ik dat extra geld er wil voor over. Ik ben trouwens al even gaan kijken bij de MM maar daar hing de Samsung nog niet dus heb hem niet live kunnen zien.,

GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

https://www.goedkopen.nl/...hp?product_id=4024&cat=17

Hier staat de 42pz80 te koop voor 1218 euro. Nadat ik contact heb gehad beweren ze dat het en Nederlands model, kan dat eigenlijk wel voor deze prijs? Hoe kan ik daar achter komen? Ze zeggen dat ik dan huis aan huis garantie van 2 jaar erbij krijg? Kan dit kloppen, heft iemand ervaring met deze winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:10
PeterPan schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 19:17:
[...]

In dit geval niet. Wat je doet met je video drivers is de overscan van het display compenseren door een lagere resolutie uit te sturen. Als je heel veel geluk hebt ziet dat er dan redelijk goed uit.
Wat een scherm met overscan doet is het 1920x1080 signaal van de pc aannemen, daar een rand van 5% 'afknippen' en dat terug rekenen naar 1920x1080 met als gevolg minder beeld en een iets minder scherp beeld. Als je dat met je drivers gaat compenseren ben je dus op twee plaatsen het signaal aan het vervormen.
Ik weet dat de ATi videokaarten standaard op iets overscan/underscan staan. Voor correcte 1:1 pixel mapping moet je die onnodige bewerking volgens mij eerst elimineren. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 11:43:
Beste mensen,

Hier staat de 42pz80 te koop voor 1218 euro. Nadat ik contact heb gehad beweren ze dat het en Nederlands model, kan dat eigenlijk wel voor deze prijs? Hoe kan ik daar achter komen? Ze zeggen dat ik dan huis aan huis garantie van 2 jaar erbij krijg? Kan dit kloppen, heft iemand ervaring met deze winkel?
Bij Smits Arnhem kost ie 1259, dus zo'n bijzondere prijs is het niet. En daar heb je gegarandeerd een NL model...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke thanks voor de tip.. ga eens even bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 14:47
Beste mensen,

Ik heb er mijn LG tv gekocht, en dat is inderdaad een Nederlandse model. Ik heb toevallig pech met mijn LG tv, 1 keer vervangen, tweede toestel werkt ook niet naar behoren. Maar dat valt Goedkopen.nl niet te verwijten. Verder wordt je er goed geholpen. Goede service op de dure 0900 nummer na. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Net mn 42PZ85 opgehaald bij BCC en het is fantastisch! Zelfs digitale tv via scart (DVR zonder HD) is geweldig, dat had ik niet zo mooi verwacht eigenlijk, de newstickers op RTL7 worden erg vloeiend weergegeven :) Ik ga weer terug om verder te pielen... zo even mn pc erop aansluiten via HDMI (Radeon 2900XT) en hd content testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MB-
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-09 19:11
Heb nu all een week een 42pz85, prachtig beeld met ps3 en 360 zelfs wii ziet er gewoon mooi uit. En analoge kabel van Delta ziet er ook redelijk uit, had erger verwacht. Alleen al 1 "bug" ontdekt: als ik hdmi aansluit op tv met daaraan ps3, en de ps3 staat uit, dan heb ik geen analoge kabel ontvangst op 3 zenders na als ik de tv aanzet, kabel compleet eruit tv uit en opnieuw aan,m dan werkt het weer. Meer mensen met dat "probleempje"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik wil een PZ800 kopen, maar op kieskeurig staat deze als type PZ800E met als ontvangstnorm alleen PAL,SECAM en DVB-T. Op Panasonic.nl staat echter ook NTSC genoemd.

Kan deze TV nu wel of niet mijn NTSC DVD's weergeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cartman! schreef op maandag 09 juni 2008 @ 17:29:
Net mn 42PZ85 opgehaald bij BCC en het is fantastisch! Zelfs digitale tv via scart (DVR zonder HD) is geweldig, dat had ik niet zo mooi verwacht eigenlijk, de newstickers op RTL7 worden erg vloeiend weergegeven :) Ik ga weer terug om verder te pielen... zo even mn pc erop aansluiten via HDMI (Radeon 2900XT) en hd content testen :)
Ik heb het ook, bij mij is het enkel niet de PS3 die de oorzaak is,
maar de PC via DVI-HDMI die het veroorzaakt...

Als ik enkel de PS3 er aan heb hangen via de HDMI1 ingang, geen probleem.
Sluit ik de PC via DVI-HDMI aan op de HDMI2 aansluiting hang,
dan heb ik ook maar 3 Zenders meer.
Enige oplossing is dan de PC HDMi uit trekken en terug de TV opzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 22:48:
Hallo,

ik wil een PZ800 kopen, maar op kieskeurig staat deze als type PZ800E met als ontvangstnorm alleen PAL,SECAM en DVB-T. Op Panasonic.nl staat echter ook NTSC genoemd.

Die dingen die jij noemt gaan alleen om TV-bronnen. Voor het afspelen van DVD's moet je naar je DVD-afspeelapparatuur kijken (die zetten het om naar een voor de TV 'begrijpbaar' signaal). Indien je dus nu gewoon NTSC'tjes kunt afspelen, zul je dat met je nieuwe TV ook kunnen. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2008 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocco82
  • Laatst online: 11-12-2021

Rocco82

aka Rocco

Hallo,

de PZ85 kan het ook gewoon dus de PZ800 ook lijkt me. De E staat enkel voor het europese model, verder geen andere beeldformaat verwerking.

Mvg, Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

De pz85 kan dat 100% en zonder enige judder effecten. Ik heb al diverse NTSC dvd's bekeken. Als dit de reden is om de PZ800 te kopen laat het dan maar. De PZ85 doet het perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Cartman! schreef op maandag 09 juni 2008 @ 17:29:
Zo verbaasd waren wij ook!

En ik was nog verbaasder dat toen ik de PC aansloot ik prachtig beeld had in tegen stelling tot wat hier werd gezegd ergens in het topic dat men er niet over tevreden was.
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 23:15:
[...]

Goed dat ik het hoor want was juist aan het overwegen om me eens te verdiepen in de voordelen van VGA vs. HDMI voor de pc. Maar dit is wel een groot nadeel.

Wat zijn exact de voordelen eigenlijk ?
Lang leve de search ;)

De tv bevalt goed. Moet wel zeggen dat we een lamp hebben verplaatst ivm reflecteren wat toch wel hinderlijk werd.

Moet hem ook eens controleren op haartjes en dode pixels begrijp ik. Wil hem enkel geen 2 weken meer missen :P

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:19
Ik heb sinds een week een 42PZ85 en tot nu toe bevalt hij uitstekend (samen met de Samsung HD ontvanger). Ik heb een tweetal vragen:
[1] Ik heb een optische kabel aangesloten op de TV en die gaat naar de versterker. Is het nu zo dat alle digitale signalen die via HDMI de TV binnenkomen, worden doorgegeven naar de versterker? Ik heb dit namelijk getest met een dvd speler die via hdmi aan de tv hangt. Het leek allemaal goed door te worden gegeven, maar ik heb er niet zooooveel verstand van. Toen het "DTS fimpje" getoond werd, had ik wel geluid via de versterker, dus dat leek me ok. Misschien kan iemand bevestigen of echt alles wordt doorgegeven?

[2] Ik heb gisteren mijn laptop (Dell Inspirion 1525) via HDMI op de tv aangesloten om HD content te bekijken. Nu bleek dat de laptop de TV niet op fullHD aanstuurt, maar op 1440x1080 (dacht ik...). Komt dit nu omdat het de maximale resolutie van de grafische kaart van de laptop is, of moet ik nog iets anders veranderen in de tv? Ik vraag dit omdat ik een mediacenter wil gaan bouwen en ik van te voren wel weten of het full screen op de tv komt of niet.

Verder was het voetbal, naast de leuke wedstrijd, fantastisch in HD kwaliteit!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:20
Mensen,

Hier staat vandaag of morgen een Panasonic PX80 102cm in de woonkamer te glimmen. Wij hebben daarbij een DVD Speler van Cambridge Audio. Deze beschikt naast SCART ook over een HDMI aansluiting. Hoeveel voordeel levert het op als ik de DVD Speler via HDMI aansluit ipv SCART? Is het het geld van een HDMI kabel waard? :)

Alvast bedankt!

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 14:58

Gast1981

room with a moose!

Beste mensen,

Heb/had zelf ook interesse in dit aanbod.
Echter na een telefoontje werd duidelijk dat ze de 42PZ80 pas vanaf eind volgende week weer bij Panasonic binnen krijgen... zo lang wil ik eigenlijk niet wachten. Ze spraken wel over Panasonic Nederland, dus het zal hoogstwaarschijnlijk inderdaad om de NL modellen gaan.
Verder overwegend goede reacties op deze shop gelezen, heb er wel vertrouwen in.
Liever bij deze zaak dan bij bijv MM, ben daar nu een paar keer geweest voor info maar dat schiet totaal niet op :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:45
Jassy schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:08:
Is het het geld van een HDMI kabel waard? :)
Lijkt mij dat je voor een experiment van een tientje nou niet écht een buil kan vallen. Gewoon een simpele cheap-*ss kabel kopen, inprikken, proberen. De apparatuur is het waard, vind ik!

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Jassy schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:08:
Mensen,

Hier staat vandaag of morgen een Panasonic PX80 102cm in de woonkamer te glimmen. Wij hebben daarbij een DVD Speler van Cambridge Audio. Deze beschikt naast SCART ook over een HDMI aansluiting. Hoeveel voordeel levert het op als ik de DVD Speler via HDMI aansluit ipv SCART? Is het het geld van een HDMI kabel waard? :)

Alvast bedankt!
Het signaal omzetten naar analoog en vervolgens weer naar digitaal is natuurlijk niet echt een prettige weg. Als je voor 3 euro deze stappen kan voorkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Mailtje van m'n leverancier over mijn vraag in hoeverre ik mijn contrast op max 50% beter kan houden eerste 200 uur::
"Panasonic Nederland heeft mij verteld dat bij nieuw gebruik de contrastwaarde naar voorkeur kan worden ingesteld.
Het verhaal wat ten ronde gaat dat de waarde op 50% moet staan, beschouwen zij als onzin.
Wat geen onzin is dat bij lagere contrastwaarde de levensduur van het paneel verlengd zal worden."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik ben een soort kast/plank aan het maken voor mijn nieuwe Panasonic.
Als voorbeeld gebruik ik... www.avwand.nl zoiets moet het worden.
Heeft iemand nog tips hiervoor? Kan de tv dan wel genoeg koelen?

Waarom ik het in deze topic plaats is om het volgende:
Ik heb nog geen tv gekocht maar ga hem een dezer dagen bestellen een PZ80 of PZ85. Zou een bezitter voor mij de breedte en hoogte willen opmeten incl. kast, zodat ik vast aan de slag kan met een tekening voor het ontwerp etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien je geen grootte erbij hebt gezet heb ik ze maar even allemaal opgemeten. De resultaten kun je hier vinden. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt... Haha stom van mij!

Wordt een 42 inch.

Dimensions W/O stand (W x H x D) 1,048 x 679 x 99.7 mm

Dimensions with stand (W x H x D) 1,048 x 727 x 327 mm Wat bedoelen ze hiermee? Incl de voet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Laatst online: 16:20

PoweRoy

funky!

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:12:
Bedankt... Haha stom van mij!

Wordt een 42 inch.

Dimensions W/O stand (W x H x D) 1,048 x 679 x 99.7 mm

Dimensions with stand (W x H x D) 1,048 x 727 x 327 mm Wat bedoelen ze hiermee? Incl de voet?
stand is voet dus :Y)

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit me nu ook al een tijdje te oriënteren, maar hoe meer ik lees hoe minder ik makkelijk ik kan kiezen.

Pioneer maakt betere plasma's das wel duidelijk maar het prijsverschil van een full-hd pioneer en een full-hd Panna is wel belachelijk. Staat me wel tegen van Pioneer.

Daarom is mijn oog gevallen op de Z800, maar die onderrand... :? Wie heeft die verzonnen.. 8)7
Daarintegen, voor rond de 2400 euro heb je wel een Full-hd 50" plasma scherm met zeer goed beeld.
Als ik niet op 5 meter afstand zou zitten was ik zeker voor de Panna gegaan

Mja, zit wel op 5mtr en daarom is de pioneer pdp-508XD ook wel interessant. Qua prijs komen deze 2 toestellen redelijk overheen.
http://www.kieskeurig.nl/...21D76C125730D0048A069.htm

Is een pioneer HD-ready in verhouding dan zoveel beter/slechter dan een Panasonic Full-hd op 5.0 mtr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand als een pana uit de 80 serie veel koeiling nodig heeft?

Zou het problemen opleveren als ik ze in een kast tegen de muur inbouw? Welke beugel kan ik het beste gebruiken om een 42pz80 zo plat mogelijk tegen de muur te hangen? Wat is dan de afstand van de voorkant tv tot de muur of achterkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand misschien ook een tip hoe hoog ik de tv zou plaatsen? Welke verhouding hebben jullie genomen? Veelal lees ik 1.5 meter vanaf middelpunt tv, lijkt me erg hoog??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satanic_Surfer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 13:36
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:55:
Zit me nu ook al een tijdje te oriënteren, maar hoe meer ik lees hoe minder ik makkelijk ik kan kiezen.

Pioneer maakt betere plasma's das wel duidelijk maar het prijsverschil van een full-hd pioneer en een full-hd Panna is wel belachelijk. Staat me wel tegen van Pioneer.

Daarom is mijn oog gevallen op de Z800, maar die onderrand... :? Wie heeft die verzonnen.. 8)7
Daarintegen, voor rond de 2400 euro heb je wel een Full-hd 50" plasma scherm met zeer goed beeld.
Als ik niet op 5 meter afstand zou zitten was ik zeker voor de Panna gegaan

Mja, zit wel op 5mtr en daarom is de pioneer pdp-508XD ook wel interessant. Qua prijs komen deze 2 toestellen redelijk overheen.
http://www.kieskeurig.nl/...21D76C125730D0048A069.htm

Is een pioneer HD-ready in verhouding dan zoveel beter/slechter dan een Panasonic Full-hd op 5.0 mtr?
Ik ben na lang twijfelen voor een Pioneer 4280XD gegaan ipv de Panasonic 42pz85. Nog geen spijt van gehad... Naar mijn idee wint de Pio het als op het kleuren, zwart waarden, SD weergave en deinterlacing aankomt. Van dichtbij zal de Pana op een 1080p bron ongetwijfeld scherper zijn, maar dit zie je op >3m en 42" ook niet meer. Niet dat de pz85 een slechte tv is, de verschillen zullen klein zijn en als je de prijs/kwaliteit verhouding meeneemt heb je met de pz85 een hele goede Full HD plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Net even mn PC met Radon 2900XT via HDMI aan mn 42PZ85 gehangen en het was prachtig. Wat ik alleen niet begrijp is de overscan functie :? Als ik deze uitzet dan is mn beeld ineens kleiner (pakweg 10cm zwarte rand erom) en als ik overscan aanzet dan is het mooi beeldvullend. In beide standen zijn mn teksten in Windows niet helemaal scherp ook. Voor bewegende content is het prachtig maar vroeg me toch af of ik iets verkeerd doe nog... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkleeff
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 13:30
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 23:15:
[...]

Vreemd, Ik heb aan mijn 42PZ85 zowel een PS3 (HDMI2) en een HTPC met een ATI 2600Pro (HDMI1) zitten, maar ik heb geen enkel probleem, ook niet op de analoge kabel.

Ik kan me niet herinneren dat ik HDMI instellingen of zo heb gewijzigd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:10
Cartman! schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 20:56:
Net even mn PC met Radon 2900XT via HDMI aan mn 42PZ85 gehangen en het was prachtig. Wat ik alleen niet begrijp is de overscan functie :? Als ik deze uitzet dan is mn beeld ineens kleiner (pakweg 10cm zwarte rand erom) en als ik overscan aanzet dan is het mooi beeldvullend. In beide standen zijn mn teksten in Windows niet helemaal scherp ook. Voor bewegende content is het prachtig maar vroeg me toch af of ik iets verkeerd doe nog... :)
Als het beeld met overscan of udnerscan wordt weergegeven indien overscan van de videokaart op 0% wordt gezet, lijkt het erop dat de tv dus nog een bewerking uitvoert. Ik ben zelf niet in het bezit van een Panasonic plasma, maar ik denk dat je op zoek moet naar de overscan instellingen van de tv zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:31
Controleer eens of je resolutie wel 1920x1080 is? Bij mij had hij hem na het spelen met de overscan ook ineens teruggezet naar een vage (lagere) resolutie.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-12-2019
E-rikootje schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 00:01:
heb nog 2 vraagjes:
als je een dvd zou bekijken met een PS3 op een PZ plasma, dan word die automatisch deinterlaced door de PS3, correct? en wordt die dan op 1080p/50 of op 1080p/60 weergegeven?

en ik heb zojuist een dvd bekeken op mijn pc via powerDVD, en ik zie als Video Mode: Interlaced
[afbeelding]
staat die Interlaced hier in deze screenshot voor hoe de film op de dvd staat, of hoe het wordt weergegeven op mijn scherm?
(ik heb een laptop die 1080p kan weergeven...)
indien dit de weergave is, hoe kan ik de film deinterlaced weergeven? moet ik dit nog iets instellen in powerDVD om te deinterlacen?

want als ik naar advanced ga in mijn video opties krijg ik melding: "please enable Read-It-Clearly if you want to apply hardware de-interlacing." en ik kan niets aanklikken op het venster dat ik dan zie.
Of kan het toch zijn dat er toch al gedeinterlaced wordt op de pc, en dat de "interlace" hierboven in die samenvatting gewoon stond voor hoe het op de dvd staat?
[afbeelding]
deinterlace-method: basded on bitstream flags
deinterlace-algorythm: Bob
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Had ik ook met mijn 42PZ85.
Nou zelfs met overscan/beeldscan AAN is het niet beeldvullend als je goed kijkt! Er blijft zeker een cm aan de zijkant en een halve cm aan de onder en bovenkant onbenut.
Maar het is gelukkig makkelijk op te lossen:

In CCC go naar
DTV (HDMI)
Scaling Options
and set it to 0%

Dat staat dus op -15% underscan! Vage ATI drivers...
Pas als je DAT op 0% hebt staan, en BEELDSCAN staat UIT, heb je perfecte 1:1 weergave.

[ Voor 11% gewijzigd door psy op 10-06-2008 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:59
Als je PS3 op 1080p staat, zal hij je dvd deïnterlacen.

Een dvd is altijd 576i (PAL) of 480i (NTSC). Interlaced dus.
Hoe het op je pc afgespeeld wordt, hangt af van je instellingen van PowerDVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
psy schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 13:59:
Mailtje van m'n leverancier over mijn vraag in hoeverre ik mijn contrast op max 50% beter kan houden eerste 200 uur::
"Panasonic Nederland heeft mij verteld dat bij nieuw gebruik de contrastwaarde naar voorkeur kan worden ingesteld.
Het verhaal wat ten ronde gaat dat de waarde op 50% moet staan, beschouwen zij als onzin.
Wat geen onzin is dat bij lagere contrastwaarde de levensduur van het paneel verlengd zal worden."
Wat vreemd dat er dan a4tjes van Panasonic in de doos zitten waarin dit staat. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
psy schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 22:58:
[...]

Had ik ook met mijn 42PZ85.
Nou zelfs met overscan/beeldscan AAN is het niet beeldvullend als je goed kijkt! Er blijft zeker een cm aan de zijkant en een halve cm aan de onder en bovenkant onbenut.
Maar het is gelukkig makkelijk op te lossen:

In CCC go naar
DTV (HDMI)
Scaling Options
and set it to 0%

Dat staat dus op -15% underscan! Vage ATI drivers...
Pas als je DAT op 0% hebt staan, en BEELDSCAN staat UIT, heb je perfecte 1:1 weergave.
Uitstekende info, thanks! morgen even proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chevy454 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 20:41:
[...]

Hmmm
Hmmm
HMMM

Ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Hij ziet er wel netjes uit maar ik weet het niet. Het design is niet zo strak als ik het had verwacht. Die zilveren rand kan ik nog wel mee leven maar de rare randen rond het scherm. (de voet overleef ik nog wel, desnoods boor ik wat gaten in de muur voor het ding op te hangen)
Ik heb gisteren mijn oorspronkelijke favoriet, de 800 gezien bij Correct in Rdam. Dat ding is (net als de andere pana's) zoooo gruwelijk afgewerkt, niet normaal. Om het glas heen zit een el cheapo metalen randje dat echt heel slecht is afgewerkt. Alsof ze later pas hebben besloten om dat erbij te doen omdat anders de plaat ervanaf donderde ofzo. Ik hoop nog dat dat alleen voor transport bedoeld is ofzo, maar ik vrees het ergste. En eronder zit idd een spiegelend oppervlak en van dat goedkope zilver gespoten plastic. Oogt heel rommelig allemaal. Echt ongelooflijk dat ze daar op bezuinigen.
Ik zou de 85 kiezen, want die ziet er nog het beste uit. Al zou ik dan proberen dat zilveren randje matzwart te spuiten ofzo.
Maar omdat ik het one-sheet-of-glass concept te mooi vind denk ik maar dat ik maar over ga stappen op de LG. Scoort ook vrij ok in reviews en is WEL een design kunststukje. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:51
Ik heb al een tijdje de 42px80, prachtig beeld uiteraard maar tijdens het voetbal viel me op dat er een flinkering optreed bij de randen van rode/oranje vlakken. Vooral bij de voetbalshirts (Nederlands elftal _/-\o_ ) viel dat erg op.

Ik kijk via een Humax Fox decoder (RGB scart) digitale televisie van Casema/Ziggo. Heb gespeeld met de opties in het beeld menu maar dat maakt niet uit. Analoog zie ik de flikkering niet. Heeft iemand anders dat 'probleem' ook? Vraag me af of het aan de decoder of aan de televisie ligt..

[ Voor 6% gewijzigd door BigSurf op 11-06-2008 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocco82
  • Laatst online: 11-12-2021

Rocco82

aka Rocco

Denk ook dat je je moet afvragen wat je belangrijker vind. Het design of de kwaliteit van het beeld, als je vanwege een zilveren randje overstapt op een minder beeld...ben je wel erg fixed op design. Ik heb de 85, voor de televisie staat ook nog een front speaker waardoor het randje, dat ik toch al niet lelijk vond, bijna helemaal wegvalt. Bovendien als je tv zit te kijken, let je daar helemaal niet meer op. Het beeld is groot genoeg, dat randje daar hoef je niet naar te kijken.

Mvg, Rob.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we het AUB over de TVs hebben, en niet over webwinkels, garantievoorwaarden, blu-ray, PS3's of andere offtopic zooi!

Offtopic reacties zullen verwijderd worden.