EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Verwijderd
Jawel,
46" aan heel erg goed beeld.
Als design voor jou zo belangrijk is, dan kijk je toch ook gewoon naal Loewe, Bang&Olufsen en dat soort merken ? Ik weet alleen wel zeker dat de beeldkwaliteit van mijn Pana dan beter is ....
Jouw specifieke eigen tv zal best wel het mooiste beeld van alle ooit gemaakt tv's hebben hoor, daar twijfel ik niet aan, maar Pioneer maakt op zich ook best redelijke apparaten, die er ook nog eens best redelijk uit zien.Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 11:31:
[...]
Als design voor jou zo belangrijk is, dan kijk je toch ook gewoon naal Loewe, Bang&Olufsen en dat soort merken ? Ik weet alleen wel zeker dat de beeldkwaliteit van mijn Pana dan beter is ....
Nickname does not reflect reality
Design is voor mij niet het belangrijkste, want de merken die je noemt zijn misschien qua design dan wel een stuk beter, er hangt ook nog eens een behoorlijk prijskaartje aan. Het gaat mij meer om een goede prijs-/kwaliteitverhouding en daarin scoort Panasonic gewoon erg goed mee.Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 11:31:
[...]
Jawel,
46" aan heel erg goed beeld.
Understatement van het jaar, Pioneer steekt qua design en kwaliteit een stuk boven Panasonic uit, maar daar betaal je dan ook grof voor (als je Full HD Pio vergelijkt met een Full HD Pana).Brad Pitt schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 11:35:
[...]
Jouw specifieke eigen tv zal best wel het mooiste beeld van alle ooit gemaakt tv's hebben hoor, daar twijfel ik niet aan, maar Pioneer maakt op zich ook best redelijke apparaten, die er ook nog eens best redelijk uit zien.
Natuurlijk ga ik ook liever voor een Pioneer LX5090 (of voor mijn part een LX508D) maar die liggen qua prijs een behoorlijk stuk hoger en dan komt er nog een voet bij + een setje speakers...
Maar goed, terug naar de Pana's, daar gaat dit topic over...
[ Voor 23% gewijzigd door A3-D op 05-06-2008 12:02 ]
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
persoonlijk vind ik de pz800 wel de meest elegante van alle 3 de modellen hoor!A3-D schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 11:28:
[...]
Voor mij speelt dit zeker een behoorlijke rol, en dus ook de reden om te gaan voor de 46PZ85 ipv af te wachten op de 50PZ800
De PZ85 ziet er stukken beter uit qua design, en tenslotte wil het oog ook wat toch?
kijk maar hier naar: http://panasonic.net/design/creation/ gewoon al die One-glass design vind ik veel invloed hebben op het uitzicht...
de pz85, die vierkant die er vanonder uitkomt, vind ik zelf maar lomp maja
Het is zo niet goed te zien maar die zilveren rand onder de PZ80 ziet er heel erg plastic uit. Technisch doet hij bijna niet onder voor de PZ85, maar qua uiterlijk is het toch een veel goedkoper toestel. Vormgeving blijft altijd een kwestie van smaak en als die aanstaat kijk je er toch niet naar, maar bij de PZ80 viel het mij wel heel erg op hoe lelijk die eigenlijk is.dangerpaki schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 12:55:
ok heren. even kijken of ik de drie plaatjes van de panas naast elkaar kan zetten. want ik kon zelf de verschillen nog niet zo heel goed. zo even beter te zien hoe de fisuele verschillen zich verhouden.
hier de PZ80, PZ85, en PZ800 onderelkaar (kreeg ze niet naas elkaar):
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
PSN: Shiver23
Dan maar wachten tot volgende week. Dan wordt ie gebracht.
Ik maak wel foto's als ie binnen is.
Hier zou wat zinnigs moeten staan...
Enige wat ik nu heb is dat de zwarte hooglans omlijstingsrand rechts en links onder iets wat dof uitgeslagen is door waarschijnlijk het vele in het uit het piepschuin halen. Ik krijg het niet weggepoetst met zachte doek. iemand een tip waardoor ik de hoogglans kan herstellen.
[ Voor 3% gewijzigd door supercop7373 op 05-06-2008 13:52 ]
heb zelf bij MM gekeken en de zilverren rand valt mij niet zo heel erg op. wat mij juist opvalt is de blokvormige ding op de pz85Shiver23 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:01:
[...]
Het is zo niet goed te zien maar die zilveren rand onder de PZ80 ziet er heel erg plastic uit. Technisch doet hij bijna niet onder voor de PZ85, maar qua uiterlijk is het toch een veel goedkoper toestel. Vormgeving blijft altijd een kwestie van smaak en als die aanstaat kijk je er toch niet naar, maar bij de PZ80 viel het mij wel heel erg op hoe lelijk die eigenlijk is.
en de pz800 vind ik zo op het plaatje ook wel mooi uitzien. nog niet in het echt gezien. maar het wordt dus of een pz80 of 800. gezien mijn budget waarschijnlijk de 80
weet niet zeker of het werkt. maar je hebt dat poetsmiddel om op gsm schermpjes die miniscule krasjes weg te poetsen. soort van doorzichtig opvul geval. als ik het zo hoor heb je ook last van miniscule krasjes door het in en uit halen. dus ik denk dat je met dat soort middeltjes wel ver komt. weet alleen niet een naam van een goede. misschien een medetweaker hier wel.supercop7373 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:51:
Vandaag mijn 42PZ85 terug gekregen na 2x terug genomen te zijn door E-Care namens Panasonic ivm stofdeeltje/haren tussen de glasplaten. Lees de berichten van mij er maar op na.
Enige wat ik nu heb is dat de zwarte hooglans omlijstingsrand rechts en links onder iets wat dof uitgeslagen is door waarschijnlijk het vele in het uit het piepschuin halen. Ik krijg het niet weggepoetst met zachte doek. iemand een tip waardoor ik de hoogglans kan herstellen.
Ik kan eenieder maar één advies geven, ga ze eerst bekijken voordat je daadwerkelijk besluit om 'm (blind) te kopen.E-rikootje schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 12:48:
[...]
persoonlijk vind ik de pz800 wel de meest elegante van alle 3 de modellen hoor!
kijk maar hier naar: http://panasonic.net/design/creation/ gewoon al die One-glass design vind ik veel invloed hebben op het uitzicht...
de pz85, die vierkant die er vanonder uitkomt, vind ik zelf maar lomp maja
Gefeliciteerd met je aanschaf! Als je foto's maakt, wil je dan in het bijzonder het "spiegeltje" en de (stoot)rand van het scherm op de foto zetten want die mis ik beiden echt op alle foto's die op het internet circuleren.Fritske schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:30:
De beslissing is genomen... Ik heb vandaag de 42PZ800 besteld. Voor mij persoonlijk het mooiste design. Ze hadden em nog op voorraad (na het bellen van 5 andere winkels). Helaas kan ik geen vrij krijgen om em te halen.
Dan maar wachten tot volgende week. Dan wordt ie gebracht.
Ik maak wel foto's als ie binnen is.
Als ik de foto's bekijk die E-rikootje in zijn link aangeeft dan ziet het er inderdaad allemaal erg mooi en chique uit, maar kijk nu eens in RL.
[ Voor 42% gewijzigd door A3-D op 05-06-2008 14:39 ]
Ook stond er een Samsung plasma langs, met hetzelfde beeld, en deze had wederom een veel hoger contrast. Nu vind ik een giga-contrast niet zo belangrijk, maar het contrast van de PZ80/85 was gewoon té laag.
Iemand die kan verklaren hoe dit kwam?
Tesla Model Y RWD (2024)
bedoel je contrast of bedoel je de helderheid van het scherm?--MeAngry-- schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:37:
Gisteren heb ik in de winkel een tijdlang staan kijken naar de PZ80 en PZ85, maar het viel mij op dat deze schermen, in vergelijking met alle andere LCD's een veel lager contrast hebben. De contrastwaarde stond op maximaal, dus dat was het probleem niet. Ik kon echter niet in de andere instellingen omdat de afstandsbediening geen batterijen had.
Ook stond er een Samsung plasma langs, met hetzelfde beeld, en deze had wederom een veel hoger contrast. Nu vind ik een giga-contrast niet zo belangrijk, maar het contrast van de PZ80/85 was gewoon té laag.
Iemand die kan verklaren hoe dit kwam?Want de schermen komen altijd goed uit de reviews, ook qua contrastwaardes. Was er misschien een instelling ingeschakeld die roet in het eten kan gooien?
Tesla Model Y RWD (2024)
Probeer maar es een film te kijken op dynamisch in de woonkamer. Na 5 minuten heb je koppijn
uit je verhaal was niet duidelijk of je nou het verschil bedoelde tussen kleuren of dat je het had over de algehele brightness van het scherm...--MeAngry-- schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:41:
Dat lijken me twee gerelateerde zaken.De helderheid van het scherm wordt grotendeels door het contrast bepaald.
Verwijderd
Ik heb ook al 2 uur de break in dvd afgespeeld. Blauw, rood en groen, en dan weer opnieuw. Maar volgens mij had ik ergens gelezen dat je kon zien hoeveel uur je nu al gekeken/afgespeeld had. Klopt dit of is het gewoon een kwestie van zelf bijhouden?
Weet iemand dit?
Contrast is het verschil tussen uiterst zwart en uiterst wit. Dat ligt bij panasonic Plasma's op minimaal 5000:1. De Beste LCD scoort maximaal 800:1 (gemeten waarden na netjes instellen van de TV).--MeAngry-- schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:41:
Dat lijken me twee gerelateerde zaken.De helderheid van het scherm wordt grotendeels door het contrast bepaald.
Wat jij bedoelt is volgens mij felle kleuren ofzo. Niet specifiek contrast. LCD's presteren overigens beter in omgevingen waar veel licht op de schermen valt. Plasma presteren (zoals CRT's) beter in een minder fel omgevingslicht.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
Kan je vinden in ServiceMenu = -/V (op tv) + 3x 0 (op afstandsbediening)Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 15:39:
Nogmaals mijn post:
Ik heb ook al 2 uur de break in dvd afgespeeld. Blauw, rood en groen, en dan weer opnieuw. Maar volgens mij had ik ergens gelezen dat je kon zien hoeveel uur je nu al gekeken/afgespeeld had. Klopt dit of is het gewoon een kwestie van zelf bijhouden?
Weet iemand dit?
En dan kijken wat er staat bij TIME.
- open het servicemenu door op de tv achter het klepje op -/V te drukken en terwijl de deze ingedrukt houdt, druk drie keer op de 0 op de afstandsbediening.Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 15:39:
Nogmaals mijn post:
Weet iemand dit?
Servicemenu opent, daar kan je zien hoeveel uur je tv heeft aangestaan.
sneller tikken - spuit 11
[ Voor 3% gewijzigd door tiepeks op 05-06-2008 15:53 ]
Verwijderd
Direct opgehaald uiteraard. Installatie was peanuts.
Wel enigzins overdonderd hoe groot 42" eigenlijk al wel niet is op 3,5 meter afstand. Wat een tv
Analoog signaal : kwaliteit is helemaal niet slecht.
Digitaal signaal : box stuk, zaterdag nieuwe en dan eens kijken (scart)
Bluray : Prachtig maar wel wat ghosting lijkt het.
PS3 : Prachtig maar toch nog niet prachtig. Hij staat op 1080p (herkende die automatisch) en GT5P erin gedaan. Replay kreeg ik toch wat auto's te die vervormde/kartels
Helaas staat helderheid komende 200 uur net onder de helft. Maakt het scherm net ff te donker nu om echt prettig te kijken.
Dadelijk de breakin dvd er maar eens in gaan stoppen.
(gisteren 2 uur bluray gekeken en vandaag heeft vriendin 2 uur ps3 games gespeeld. Nu al idee dat scherm iets wat verbeterd
Zie weinig verschil tussen IFC aan of IFC uit ook.
Het beeld werd pas echt mooi scherp toen ik me bril op zetten
[ Voor 6% gewijzigd door Capo op 05-06-2008 16:13 ]
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Hoe kan dat nou precies dan? Mij is altijd verteld dat plasma hier geen last van heeft?Capo schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:12:
Bluray : Prachtig maar wel wat ghosting lijkt het.
had je dan niet liever een 37inch gehad?? of is het wel aan te zien 42inch op deze afstand??Capo schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:12:
Wel enigzins overdonderd hoe groot 42" eigenlijk al wel niet is op 3,5 meter afstand. Wat een tv
T(h)om@s
Verwijderd

Tesla Model Y RWD (2024)
Ik heb ervaring met het calibreren van mijn CRT, die is gedaan door Frank Doorhof (HT Forum) en ik was daar zeer over te spreken.Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 15:54:
Zeg, als ik mijn TV nu eens zou willen calibreren? Weet iemand een goed adres / goed bedrijf wat dat kan doen? En heeft iemand ervaring met zo'n calibratie?
Site: http://www.isfcalibraties.nl/
Same. Hij geeft bij Panasonic plasma's zelfs een 'niet goed, niet betalen' garantie. De Panasonics zijn namelijk in cinema stand met kleurinstelling warm vaak al heel dicht in de buurt van de ideale instelling. Als het verschil na calibratie niet te zien is betaal je niets.A3-D schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:47:
[...]
Ik heb ervaring met het calibreren van mijn CRT, die is gedaan door Frank Doorhof (HT Forum) en ik was daar zeer over te spreken.
Site: http://www.isfcalibraties.nl/
Meer info op htforum.nl
Verwijderd
Dat klinkt idd gruwelijk, ik hou mijn hart vast!A3-D schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 18:13:
Vandaag de 42PZ800 bekeken en heb met stomme verbazing naar het design staan kijken....![]()
Ik was in eerste instantie in afwachting van de 50PZ800 en ben helemaal van de 800 serie afgestapt na het zien van het 42" model.
Natuurlijk is het iets persoonlijks en valt er over smaak niet te twisten, maar voor het topmodel hebben ze echt behoorlijk wat steekjes laten vallen. Het oogt allemaal erg goedkoop; een kunststof/plastic stootrandje rond het scherm alsof het er later aan toe is gevoegd en een soort van make-up spiegeltje onder de televisie (dus niet in de voet zoals ik in eerste instantie dacht).
Er pal naast stond een 46PZ85 en dat gaat 'm nu worden, scheelt me ook weer wat geld en wachten en vind ik qua design met kop en schouders uitsteken boven de 800.
Echt een gemiste kans van de zijde van Panasonic ben ik bang....
Verwijderd
Ik vind die rand van de Z80 er in het echt ongelooflijk goedkoop uit zien. Cheap gespoten plastic.Shiver23 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:01:
[...]
Het is zo niet goed te zien maar die zilveren rand onder de PZ80 ziet er heel erg plastic uit. Technisch doet hij bijna niet onder voor de PZ85, maar qua uiterlijk is het toch een veel goedkoper toestel. Vormgeving blijft altijd een kwestie van smaak en als die aanstaat kijk je er toch niet naar, maar bij de PZ80 viel het mij wel heel erg op hoe lelijk die eigenlijk is.
Die 85 heb ik nog niet in het echt gezien, maar daarvan is dat design met dat uitgezakte randje weer lelijk. De 800 ziet er op foto's echt goed uit, ik kan ook nergens iets terugvinden wat op een spiegeltje zou lijken. Ik denk dat ik komende zt maar eens langs correct rijd.
Zou het kunnen zijn dat dat rubberen randje een beschermingsrand is die ze zijn vergeten eraf te pielen?
1) als men spreekt van "cannot properly deinterlace film based material" bedoelt men dan => films van tv uitzendingen die interlaced uitzenden?
2) gewone dvd's moeten toch niet deinterlaced worden he? (want die waren 572p ongeveer dacht ik) klopta? dus die kunnen nooit last hebben van "slechte deinterlacing"?
3) een zender die uitzendt in 1080i, kan je dan last hebben van slechte deinterlacing (in geval dat de tv niet zo goed deinterlaced? review panasonis pz80: http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH42PZ85B/Conclusion/ en kan dit worden opgelost indien je het interlaced signaal laat binnenkomen via bijvoorbeeld de hd-digicorder van telenet en het deinterlacen aan hem overlaat? (als zo een hd-digicorder kan deinterlacen)
[ Voor 27% gewijzigd door E-rikootje op 05-06-2008 19:03 ]
Prachtig toch, ben je van die reflecties op de rand mooi af. Zou de rest ook maar met piepschuim insmerensupercop7373 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:51:
Vandaag mijn 42PZ85 terug gekregen na 2x terug genomen te zijn door E-Care namens Panasonic ivm stofdeeltje/haren tussen de glasplaten. Lees de berichten van mij er maar op na.
1. onder andere, ook dvd's, zie 2E-rikootje schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 18:55:
ik heb 3 stomme vraagje wss, maar
1) als men spreekt van "cannot properly deinterlace film based material" bedoelt men dan => films van tv uitzendingen die interlaced uitzenden?
2) gewone dvd's moeten toch niet deinterlaced worden he? (want die waren 572p ongeveer dacht ik) klopta? dus die kunnen nooit last hebben van "slechte deinterlacing"?
3) een zender die uitzendt in 1080i, kan je dan last hebben van slechte deinterlacing (in geval dat de tv niet zo goed deinterlaced? review panasonis pz80: http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH42PZ85B/Conclusion/ en kan dit worden opgelost indien je het interlaced signaal laat binnenkomen via bijvoorbeeld de hd-digicorder van telenet en het deinterlacen aan hem overlaat? (als zo een hd-digicorder kan deinterlacen)
2. dat gaat via je dvd speler als deze progressive scan ondersteunt, anders moet je tv alsnog deinterlacen.
3. weet ik niet 100% zeker, maar dit lijkt me ook ervan afhankelijk of dat je hd ontvanger het als 1080i doorstuurt, of dat ie het omzet naar bijvoorbeeld 720p of 1080p..
2StanTheMan schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 19:57:
[...]
1. onder andere, ook dvd's, zie 2
2. dat gaat via je dvd speler als deze progressive scan ondersteunt, anders moet je tv alsnog deinterlacen.
3. weet ik niet 100% zeker, maar dit lijkt me ook ervan afhankelijk of dat je hd ontvanger het als 1080i doorstuurt, of dat ie het omzet naar bijvoorbeeld 720p of 1080p..
AHA dus dvd's zijn altijd intelaced? of heb je er bij die progressief zijn...?
(want heb op mijn pc een dvd afgespeeld en gekeken naar de specs, maar ik kon alleen de resolutie zien en frame rate 25fps, maar niet of het progressief dan wel interlaced was....)
mijn dvd speler = panasonic sa-dm3
hm en enerzijds lees ik dit: "The progressive scan DVD player features compatibility with...blabla"
http://newyork.craigslist.org/brk/ele/704934176.html
en op een review dit: "If you're using an HDTV, the DM3's lack of progressive-scan outputs might be a deal breaker. " http://reviews.cnet.com/h...40_7-8409256.html?tag=sub
wat houdt het concreet in voor het afspelen van mijn oude dvd's?
als ik hoor dat deinterlacing niet zo goed lukt met deze panasonic, wilt dat dan zeggen dat in combinatie met deze dvd speler die niet progressief kan spelen als ik het goed begrijp, dat ik ook deinterlace problemen zal hebben zolang ik geen progressieve dvd speler koop (of ps3)?
of interpreteer ik het verkeerd, en hebben ze het gewoon over een gebrek aan een hdmi-poort? en kan hij effectief wel progressief lezen en eventueel doorsturen via scart dan ?
3.
aha ingeval dat deze hd-digicorder kan omgezet worden om alle ontvangen signalen in 720p te versturen naar de tv, dan is deinterlacen overbodig geworden?? zou dan wel goed zijn om het deinterlace probleem op te lossen
[ Voor 47% gewijzigd door E-rikootje op 05-06-2008 20:30 ]
Is verstandig, ben benieuwd naar je eerste indruk, en van dat randje? Het zou mogelijk kunnen, ik heb er zelf even aan lopen freubelen maar kreeg er geen beweging in. Ik denk dus dat het echt zo hoort.Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 17:30:
[...]
Ik denk dat ik komende zt maar eens langs correct rijd.
Zou het kunnen zijn dat dat rubberen randje een beschermingsrand is die ze zijn vergeten eraf te pielen?
want mijn huidige dvd speler heeft alleen composite en S-video en van wat ik juist heb gevonden op forum is dat men alleen progressive scan kan uitzenden via Component, http://www.dtvforum.info/lofiversion/index.php/t20490.html
klopt dit?
[ Voor 49% gewijzigd door E-rikootje op 05-06-2008 21:38 ]
Verwijderd
Oei dat klinkt niet best.Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 10:48:
[...]
Hier een gebruiker van de 37PX80. Geluid is matig, maar dat zal ik wel van bijna iedere tv zeggen. Voor normaal tv gebruik prima, maar voor films, muziek of interviews met slechte geluidsopname missen de speakers zowel hoog, laag als midden
Er zit nog een stand op om aan te geven hoeverre de tv van de muur afstaat (bedenk me nu dat ik die nog even op <30cm moet zetten) en dit resulteert in een iets directer geluid.
Ik kan me voorstellen dat 42" modellen grotere speakers hebben en wellicht beter geluid?
De kleur van de onderrand lijkt hier wel donkerder dan op foto's, wellicht US model?
http://reviews.cnet.com/f...4505-6482_7-32886472.html
of HDMIE-rikootje schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 20:43:
om aan te sluiten op mijn dvd-speler en zijn "lack of a progressive-scan output", wat is een progressive-scan output eigenlijk? component?
want mijn huidige dvd speler heeft alleen composite en S-video en van wat ik juist heb gevonden op forum is dat men alleen progressive scan kan uitzenden via Component, http://www.dtvforum.info/lofiversion/index.php/t20490.html
klopt dit?
Nee niet echt, vind bij mijn 42pz85 het geluid ook een klein minpuntje, het is gewoon wat flets.Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 21:35:
[...]
Oei dat klinkt niet best.
Ik kan me voorstellen dat 42" modellen grotere speakers hebben en wellicht beter geluid?
Kan er wel mee leven maar het is minder dan ik verwacht had.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Verwijderd
waarschijnlijk van dat phosphor trails, ghosting is onmogelijk op plasmas.Gimbooze schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:24:
[...]
Hoe kan dat nou precies dan? Mij is altijd verteld dat plasma hier geen last van heeft?
tenzij de dvd die je bekijkt een scene heeft waarin ghosting wordt weergeven
als je een dvd zou bekijken met een PS3 op een PZ plasma, dan word die automatisch deinterlaced door de PS3, correct? en wordt die dan op 1080p/50 of op 1080p/60 weergegeven?
en ik heb zojuist een dvd bekeken op mijn pc via powerDVD, en ik zie als Video Mode: Interlaced
staat die Interlaced hier in deze screenshot voor hoe de film op de dvd staat, of hoe het wordt weergegeven op mijn scherm?
(ik heb een laptop die 1080p kan weergeven...)
indien dit de weergave is, hoe kan ik de film deinterlaced weergeven? moet ik dit nog iets instellen in powerDVD om te deinterlacen?
want als ik naar advanced ga in mijn video opties krijg ik melding: "please enable Read-It-Clearly if you want to apply hardware de-interlacing." en ik kan niets aanklikken op het venster dat ik dan zie.
Of kan het toch zijn dat er toch al gedeinterlaced wordt op de pc, en dat de "interlace" hierboven in die samenvatting gewoon stond voor hoe het op de dvd staat?
deinterlace-method: basded on bitstream flags
deinterlace-algorythm: Bob
[ Voor 17% gewijzigd door E-rikootje op 06-06-2008 00:16 ]
ISO Download
NRG Download
VIDEO_TS Download
[ Voor 23% gewijzigd door -Moondust- op 06-06-2008 01:25 ]
Wat ik terug vond hierover is dat de 100 uur break in tijd gewoon nodig is.Gimbooze schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:24:
[...]
Hoe kan dat nou precies dan? Mij is altijd verteld dat plasma hier geen last van heeft?
Breakin DVD schijnt onnodig te zijn volgens Panasonic.
Enkel helderheid terug schroeven.
42" vs. 37" tja ik weet het nietrallygek schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:33:
[...]
had je dan niet liever een 37inch gehad?? of is het wel aan te zien 42inch op deze afstand??
Maar ik denk idd dat als we kleiner hadden gekocht we zoiets hadden van " tis toch wel klein"
Het is wel goedzo
Moet eerlijk zeggen dat het lijkt of het beeld steeds beter word. Enkel dat de helderheid niet benut mag worden maakt het tv kijken op dit moment niet leuker. Dus ff kijken of ik beetje kan smokkelen (hij staat nu paar blokjes onder de helft)
[ Voor 11% gewijzigd door Capo op 06-06-2008 08:15 ]
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Verwijderd
Waar vond je dit terug ? Niet in de handleiding in ieder geval, die heb ik 2 x door gespit en daar staat het niet in.Capo schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 08:14:
[...]
Wat ik terug vond hierover is dat de 100 uur break in tijd gewoon nodig is.
Break in DVD schijnt onnodig te zijn volgens Panasonic.
[...]
Voor de 42PZ85, om precies te zijn, 120 x 81 x 33. Ik heb het net even gemeten
Wat is dat ding groot zeg. Ik ben bang dat ik dat niet alleen kan gaan uitpakken
[ Voor 19% gewijzigd door psy op 06-06-2008 08:58 ]
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Vandaag of morgen maar eens naar een wat rustigere tent gaan zodat ik een beetje goed geholpen kan worden
Wat me nog een beetje tegenhoudt en waar ik nog geen antwoord op heb gevonden: Hoe zit t nou precies met die 1024x768 native reso van de tv? Ik snap dit niet zo.. Het lijkt me niet dat er vanaf 720p gedownscaled wordt naar 1024x768 omdat dat een 4:3 resolutie is. Wat dan? Wat betekent dit in de praktijk nou precies?
Dat cijfers niks zeggen.Gimbooze schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 09:14:
Wat betekent dit in de praktijk nou precies?
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Verwijderd
Dat ga je idd niet alleen kunnen doen, staat zelfs op de doos !psy schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 08:54:
[...]
Wat is dat ding groot zeg. Ik ben bang dat ik dat niet alleen kan gaan uitpakken
De interne scaler maakt van alles wat je er instopt, via welke ingang dan ook gewoon netje een beeldvullend beeld met de juiste verhoudingen. Dat een 1024x768 scherm rechhoekige pixels heeft maakt niet uit, hier houd de interne scaler natuurlijk ook rekening mee.Gimbooze schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 09:14:
Wat me nog een beetje tegenhoudt en waar ik nog geen antwoord op heb gevonden: Hoe zit t nou precies met die 1024x768 native reso van de tv? Ik snap dit niet zo.. Het lijkt me niet dat er vanaf 720p gedownscaled wordt naar 1024x768 omdat dat een 4:3 resolutie is. Wat dan? Wat betekent dit in de praktijk nou precies?
Alleen als een een PC via VGA of DVI->HDMI wilt aansluiten moet je opletten. VGA gaat waarschijnlijk nog wel goed als je 1024x768 kunt instellen op je videokaart maar bij HDMI krijg je te maken met overscan waardoor er een rand van ongeveer 4% wegvalt.
bron : http://www2.panasonic.com...ma+TVs-UCM_PRD_CNT_001993Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 08:43:
[...]
Waar vond je dit terug ? Niet in de handleiding in ieder geval, die heb ik 2 x door gespit en daar staat het niet in.
En :4. What is the "break-in" period and what should I do during the break-in period to minimize any risk of image retention? When your plasma TV is initially installed, the first 100 hours of use is known as the "break-in period." During this time, to minimize any risk of image retention, you should:
Make sure the plasma TV is in a viewing mode (aspect ratio) that completely fills the screen. The panel is shipped in this condition, in what is called the "Just" mode.
Turn down the Picture setting (in the Picture menu) to +0.
Briefly engage the 4:3 mode and confirm the side bars are set to "Mid", or "Bright". This can be adjusted in the Set Up menu.
Always return the display mode that fills the screen (such as Just, Zoom, Full, or H-FILL).
Try not to view channels with stationary backgrounds or logos for extended periods of time.
Avoid extended display of static images (video games, computer images, DVD title screens, etc.).
SirQ in "[Plasma]Panasonic nieuwe modellen 2007 -..."
Onderste PDF staan nog leuke dingen in.SirQ schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 01:10:
[...]
De eerste link van panasonic spreekt over 100uur, zie volgende link:
http://www2.panasonic.com...angId=-1&catGroupId=24973
[...]
Ik zoek nu even hun uitgebreider pdfje waar ze het zelfs hebben over de tijd na deze break in. (En ik moet persoonlijk zeggen, ik heb het contrast op +- 40 staan en ik vind het beeld gewoonweg zaligHet lijkt gewoon natuurlijk, vooral gelet op beelden van personen, maar dat is persoonlijke smaak gok ik. Op fabriek instellingen vind ik het allemaal veel te verlicht
)
En hier een tweede linkje, die veel lijkt op de pdf die ik voorheen had gelezen, is iig al commisioned door Panasonic
http://www.dynamicdigital...20Facts%20and%20Myths.pdf
[...]
Die 50% or less Picture setting mag de eerste 1000 uur gerust blijven staan etc.
Maar als ik hem via VGA aansluit op 1024x768 heb ik wel een uitgerekt beeld lijkt me?PeterPan schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 09:32:
[...]
De interne scaler maakt van alles wat je er instopt, via welke ingang dan ook gewoon netje een beeldvullend beeld met de juiste verhoudingen. Dat een 1024x768 scherm rechhoekige pixels heeft maakt niet uit, hier houd de interne scaler natuurlijk ook rekening mee.
Alleen als een een PC via VGA of DVI->HDMI wilt aansluiten moet je opletten. VGA gaat waarschijnlijk nog wel goed als je 1024x768 kunt instellen op je videokaart maar bij HDMI krijg je te maken met overscan waardoor er een rand van ongeveer 4% wegvalt.
Ik kan in m'n videokaart wel 720p aangeven, zal ik dan ook last van overscan hebben via DVI->HDMI?
\o/
Verwijderd
Veel van de info is helemaal niet zo nuttig; zu hebben wij geen "Picture-setting". en dePDF die jij linkt is zo'n 4 jaar, en 3 generaties Plasma's, oud. En is ook qua informatie niet meer juist, bijvoorbeeld de levensduur van de panelen ligt op 100.000 (in de PDF 60.000).Capo schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:22:
[...]
bron : http://www2.panasonic.com...ma+TVs-UCM_PRD_CNT_001993
[...]
En :
SirQ in "[Plasma]Panasonic nieuwe modellen 2007 -..."
[...]
Onderste PDF staan nog leuke dingen in.
Die 50% or less Picture setting mag de eerste 1000 uur gerust blijven staan etc.
Overigens, als ik naar mezelf kijk; Ik heb het contrast nauwelijks anders staan dan de standaard-instellingen van "normaal" en "cinema"; "normaal" staat ie 6 stops lager, bij cinema 2 à 3 stops hoger. En bij het gewoon kijken naar TV staat het beeld-formaat eigenlijk altijd op "auto", wat tegenwoordig vrijwel altijd een breedbeeld-formaat geeft.
En ja, als ik een blu-ray kijk die op 2,35:1 of 2,40:1 aspect is, heb ik zwarte balken boven,- en onder. Het zij zo, ik ga geen vervormd beeld zitten kijken. En sommige uitzendingen (oudere series uit de VS, en sommige uitzendingen van Discovery) zet ik op 14:9, met de zijpanelen op de standaard stand (vrij licht-grijs dus).
Kortom, ik gebruik mijn TV dus gewoon; Denk niet perse aan het "in-breaken", en gebruik al helemaal geen Break-in DVD. Geen enkele image-rention/burn-in of anderszins een nadeel gezien, sterker nog; Volgens mij wordt het beeld alleen maar beter. Dus gebruik je TV nu maar op een gewone manier, dan komt het goed. En zeg nou zelf: "dynamisch", en zelfs "eco" zijn volgens mij veel te fel
Het enige waar ik nog mee zit is dat ik die instelling voor het rode kanaal graag zou vinden; Ik bedoel daarmee die instelling die in de startpost wordt genoemd, en die in het service-menu zou zitten. Ik wil dat graag eens proberen, want ikzelf ben niet zo'n fan van die standaard rode-kleur (heb hem liever in rec.709, zeg maar een diepere tint). Ik heb zo'n beetje het hele service-menu doorlopen (zonder iets te veranderen natuurlijk), maar kan echt niets vinden.
Als iemand mij een duidelijke beschrijving kan geven (in het menu van het EU-model !), zal ik het proberen, en eventueel hier terug-rapporteren wat mijn bevindingen zijn.
Ik weet met 100% zekerheid dat je bij een ATi kaart in Catalyst Control Center de overscan uit kan zetten, ik meen ergens onder DVI-panel settings ofzo.Gimbooze schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:25:
[...]
Maar als ik hem via VGA aansluit op 1024x768 heb ik wel een uitgerekt beeld lijkt me?
Ik kan in m'n videokaart wel 720p aangeven, zal ik dan ook last van overscan hebben via DVI->HDMI?
Veel Mediamarkten waar ik ben geweest draaien een erg brakke demo waarin geen enkel scherm echt tot zijn recht komt. Erg stotterend, en gewoon niet mooi. Echt jammer. Hooguit als een fabrikant een aparte zuil heeft draait er wel eens een fatsoenlijke demo, zoals Sony met zijn bluray demo of Panasonic met zijn eigen demo.Gimbooze schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 09:14:
Gister even langs de Mediamarkt geweest om de 42PX80 te bekijken.. De televisie stond op een (slechte) SD-bron aangesloten dus zag er echt niet uit.. Erg jammer en ondanks een tripje naar de stad ben ik nu dus nog steeds niet veel wijzer.
Vandaag of morgen maar eens naar een wat rustigere tent gaan zodat ik een beetje goed geholpen kan worden
[sligthly offtopic]
Nou hij staat... met wat goed nadenken hoe het te doen kan het ook als je even alleen bent, zonder gevaar. Ben nu wel blij dat ik toch 'gewoon' een 42 inch heb gepakt en geen 46, wat is dit groot zeg. Had eerst een 32inch CRT.
[ Voor 13% gewijzigd door psy op 06-06-2008 11:29 ]
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Dat went gigantisch snel. Over een paar weken vind je het normaal en ervaar je 32 inch als klein. Voor mij in ieder geval reden om voor zo groot mogelijk te gaan.psy schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 11:20:
Ben nu wel blij dat ik toch 'gewoon' een 42 inch heb gepakt en geen 46, wat is dit groot zeg. Had eerst een 32inch CRT.
Ik heb in 2 posts terug overigens gevraagd of iemand bekend is met de leverdatum van de 58PZ800 en de 65PZ800, maar daar is nog geen reactie op gekomen. Worden deze uberhaupt leverbaar in NL? En zo ja, wanneer ongeveer? En wie dan ook de (advies)prijs nog weet kan bij mij niet meer stuk. :-)
Hij weet meestal wel de vermoedelijke leverdata enzo.
[ Voor 22% gewijzigd door psy op 06-06-2008 12:05 ]
Verwijderd
[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2008 12:39 . Reden: oplossing gevonden ]
Feli met de aankoop. Heb hem zelf ook sinds 2 weken, en geniet er iedere dag weer van!Capo schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:12:
Nou gisteren werd ik gebeld dat de tv binnen was. TH42PZ85E
Direct opgehaald uiteraard. Installatie was peanuts.
Analoog signaal : kwaliteit is helemaal niet slecht.
Digitaal signaal : box stuk, zaterdag nieuwe en dan eens kijken (scart)
IFC aan of uit zie je vooral bij sportwedstrijden. Maar zelfs dan vind ik het nog niet echt hinderlijk (tenminste niet hinderlijk genoeg om het uit te zetten
Als je toch een nieuwe box moet halen voor je digitale TV, waarom dan niet meteen één met HDMI aansluiting? Of minstens component (voor zover die er zijn natuurlijk)?
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
Heb dezelfde TV (42PZ85) en zit op 3 meter. Vind het helemaal geweldig!rallygek schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:33:
[...]
had je dan niet liever een 37inch gehad?? of is het wel aan te zien 42inch op deze afstand??
Schrok er in eerste instantie ook wel van. Maar heb hem toch in mijn eentje uitgepakt. Enige waar ik me op verkeek was dat de voet nog gemonteerd moet worden op het moment dat je de TV uit de doos haalt... Veroorzaakte bijna een crash, maar zag net op tijd dat er geen voet onder zat waar ik de TV op kon zetten.psy schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 08:54:
[...]
Hij is overigens niet echt licht, kilootje of 30 zonder voet. Kijk dus uit hoe je hem oppakt, anders lig je het weekend op de bank met een hernia kun je wel fijn het hele weekend TV kijken
Zorg er dus voor dat je even een plek hebt waar je de TV neer kan leggen, zodat je op je gemak de voet eronder kan schroeven (tenzij je hem op gaat hangen, dan moet je een plek hebben waar je hem neer kan leggen zodat je op je gemak de beugel(s) eraan kan schroeven
Verwijderd
Dus wat is beter qua aansluiting: van DVI naar VGA, of van DVI naar HDMI. Ik lees in dit topic dat beide aansluitingen voor en nadelen hebben, en heb nu eerlijk gezegd geen idee meer welke de betere aansluiting is/zou moeten zijn. Ik heb zelf de PZ80 , die dus VGA en HMDI is, en een videokaart met 2 DVI aansluitingen. De afstand tussen pc en tv is +/- 5 meter.oXygeN schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:37:
vast wel iets, maar dat kan je met nvidia en vast ook met ati software gewoon aanpassen. Hou er wel rekening mee dat text op je desktop en in browser niet echt goed te lezen is (omdat de interne tv scaler het dus naar 1024x768 moet aanpassen). Maar spellen en films zien er gewoon prima uit.
Ik heb gezocht in het topic, maar zie daar ( volgens mij ) geen duidelijk antwoord staan hierover.
De PZ80 is full HD, 1920x1080 dus. Deze resolutie kan je op dit model niet via VGA aansturen maar wel via DVI->HDMI. Wel even de overscan uitzetten (op de T.V. en niet in de video drivers) zodat je perfect 1:1 pixelmapping krijgt.Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 12:32:
[...]
Dus wat is beter qua aansluiting: van DVI naar VGA, of van DVI naar HDMI. Ik lees in dit topic dat beide aansluitingen voor en nadelen hebben, en heb nu eerlijk gezegd geen idee meer welke de betere aansluiting is/zou moeten zijn. Ik heb zelf de PZ80 , die dus VGA en HMDI is, en een videokaart met 2 DVI aansluitingen. De afstand tussen pc en tv is +/- 5 meter.
Ik heb gezocht in het topic, maar zie daar ( volgens mij ) geen duidelijk antwoord staan hierover.
Verwijderd
Oke dan, dus DVI-HMDI, dan nu nog een winkel zoeken waar ze deze verkopenPeterPan schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 12:51:
[...]
De PZ80 is full HD, 1920x1080 dus. Deze resolutie kan je op dit model niet via VGA aansturen maar wel via DVI->HDMI. Wel even de overscan uitzetten (op de T.V. en niet in de video drivers) zodat je perfect 1:1 pixelmapping krijgt.
Thx voor de snelle reactie.
Uiteindelijk is het me ook gelukt.Pietervs schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 12:27:
[...]
Schrok er in eerste instantie ook wel van. Maar heb hem toch in mijn eentje uitgepakt. Enige waar ik me op verkeek was dat de voet nog gemonteerd moet worden op het moment dat je de TV uit de doos haalt... Veroorzaakte bijna een crash, maar zag net op tijd dat er geen voet onder zat waar ik de TV op kon zetten.
Hij is overigens niet echt licht, kilootje of 30 zonder voet. Kijk dus uit hoe je hem oppakt, anders lig je het weekend op de bank met een hernia kun je wel fijn het hele weekend TV kijken.
Zorg er dus voor dat je even een plek hebt waar je de TV neer kan leggen, zodat je op je gemak de voet eronder kan schroeven (tenzij je hem op gaat hangen, dan moet je een plek hebben waar je hem neer kan leggen zodat je op je gemak de beugel(s) eraan kan schroeven)
- Eerst de voet in elkaar zetten,
- daarna de tv zover mogelijk vrij maken zodat deze alleen nog in het onderste piepschuim staat,
- dan de voet er vlakbij zetten,
- dan achter de tv gaan staan, de tv voorzichtig optillen met de rechterhand in de van achter gezien rechter handgreep, linkerhand aan de linkerkant/zijkant zodat hij niet naar voren kantelt bij het optillen
- na het optillen even mikken boven de voet, en voorzichtig de gaten 'vinden' dit was easy
Zodra hij de voet stond was het makkelijk, dan is hij goed hanteerbaar in je eentje.
De 32 inch CRT is niet te doen in je eentje (55kg)
Eerste indruk was zeer positief, ik was verrast door de kwaliteit van het analoge PAL signaal
Aansluiten op htpc kan pas nadat ik m'n HDMI kabels binnen krijg vanmiddag.
[ Voor 5% gewijzigd door psy op 06-06-2008 13:03 ]
Thank youPietervs schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 12:16:
[...]
Feli met de aankoop. Heb hem zelf ook sinds 2 weken, en geniet er iedere dag weer van!
IFC aan of uit zie je vooral bij sportwedstrijden. Maar zelfs dan vind ik het nog niet echt hinderlijk (tenminste niet hinderlijk genoeg om het uit te zetten). Ik heb er geen PS3 of ander spel aanhangen, dus geen idee of het daar wat voor uitmaakt.
Als je toch een nieuwe box moet halen voor je digitale TV, waarom dan niet meteen één met HDMI aansluiting? Of minstens component (voor zover die er zijn natuurlijk)?
Sportwedstrijden er eens op letten (motogp etc, voetbal word gebanned van de tv
Nieuwe box : Provider verhaal. Box is van de provider (@home) maar we zijn aan het denken om @home buiten te knikkeren en over te stappen op satteliet en dan direct een goede box.
* Capo haat @ home (en dat al binnen 8 weken

[ Voor 4% gewijzigd door Capo op 06-06-2008 13:03 ]
Verwijderd
Ik heb een DVI-HDMI kabel van 10 meter bij Alternate gehaald,was 50 euro, vergeet niet dat DVI geen geluid kan doorgeven !Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 12:57:
[...]
Oke dan, dus DVI-HMDI, dan nu nog een winkel zoeken waar ze deze verkopen, zeker met deze lengte zal dat niet makkelijk worden, hehehe.
Thx voor de snelle reactie.
Ik heb een Mini-jack - dubbeltulp kabel van mijn geluidskaart naar de receiever lopen voor het geluid.
Deze TV kan je volgens mij gewoon het best op 1280x720 aansturen. Zo doen mijn vrienden het met hun PV7 die ook een 1024x768 resolutie heeft het ook. Dat is gewoon werkbaar en leesbaar (Beetje internetten, films starten, iets downloaden, etc). Je moet er niet 4 uur mee gaan tekstverwerken alleen (maar dat lijkt me niet de bedoelingGimbooze schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:25:
[...]
Maar als ik hem via VGA aansluit op 1024x768 heb ik wel een uitgerekt beeld lijkt me?
Overscan konden zij in het servicemenu uitzetten.
[ Voor 7% gewijzigd door JvS op 06-06-2008 13:25 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
@home is tegenwoordig toch ook Ziggo?Capo schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 13:03:
[...]
Thank youVinden hem ook erg mooi!
Sportwedstrijden er eens op letten (motogp etc, voetbal word gebanned van de tv)
Nieuwe box : Provider verhaal. Box is van de provider (@home) maar we zijn aan het denken om @home buiten te knikkeren en over te stappen op satteliet en dan direct een goede box.
* Capo haat @ home (en dat al binnen 8 weken)
Ik heb een losse Samsung DCB-H360 gehaald met het kaartje van Ziggo. In combinatie met de HDMI-kabel: helemaal geweldig
Maar bij satelliet heb je (geloof ik) weer veel meer keus in HD kanalen. En daar valt met deze TV ook heel wat voor te zeggen
Let bij MotoGP eens op de (ronddraaiende) bandjes: kijken of je daar effecten ziet als je IFC aan of uit zet. Ben ik nieuwsgierig naar, aangezien ik zelf nagenoeg nooit MotoGP kijk (voetbal daarentegen...
Idd Ziggo, daarom dat we ze nog even wat kans geven om eea in orde te maken want er zullen wel overgangs problemen zijn. Als komende zaterdag weer geen oplossing bied word het zaterdag nog opgezegdPietervs schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 13:29:
[...]
@home is tegenwoordig toch ook Ziggo?
Ik heb een losse Samsung DCB-H360 gehaald met het kaartje van Ziggo. In combinatie met de HDMI-kabel: helemaal geweldig. En dat terwijl ik Casema ook een stel prutsers vond (en sommige van mijn coax-kabels naar mijn mening van matige kwaliteit zijn).
Maar bij satelliet heb je (geloof ik) weer veel meer keus in HD kanalen. En daar valt met deze TV ook heel wat voor te zeggen
Let bij MotoGP eens op de (ronddraaiende) bandjes: kijken of je daar effecten ziet als je IFC aan of uit zet. Ben ik nieuwsgierig naar, aangezien ik zelf nagenoeg nooit MotoGP kijk (voetbal daarentegen...)
Zal er bij Motogp eens op letten! ben erg benieuwd. Komend weekend schoonouders op visite en die kijken voetbal dus wie weet
Satteliet heeft idd HD kanalen, moet me daar nog in verdiepen verder. Moet zeggen dat het meer en meer onze voorkeur begint te krijgen ivm HD kanalen, HDMI box, Eenmalige investering, etc.
(enkel adsl word een probleempje gezien ons boeren gehucht waar we wonen)
Er zijn Ati kaarten (2900XT, HD3850, HD3870 en hoger) die wel geluid via DVI door kunnen geven met het DVI-HDMI verloopje.Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 13:11:
[...]
Ik heb een DVI-HDMI kabel van 10 meter bij Alternate gehaald,was 50 euro, vergeet niet dat DVI geen geluid kan doorgeven !
Ik heb een Mini-jack - dubbeltulp kabel van mijn geluidskaart naar de receiever lopen voor het geluid.
Verwijderd
psy schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 13:56:
Wat vreemd, accepteert de PZ85 geen scart-rgb? Niet dat dat nou zo erg is... maar toch
21-Pin Input/Output AV1: AV In/Out, RGB In, Q-Link (rear)
Waarom overscan/underscan niet uitzetten in de drivers? Lijkt me juist toch dat je het bronsignaal zoveel mogelijk in tact laat? Het meest logische is om elke manipulatie, dus bij zowel de videokaart als de tv, te vermijden. Of begrijp ik het niet goed?PeterPan schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 12:51:
De PZ80 is full HD, 1920x1080 dus. Deze resolutie kan je op dit model niet via VGA aansturen maar wel via DVI->HDMI. Wel even de overscan uitzetten (op de T.V. en niet in de video drivers) zodat je perfect 1:1 pixelmapping krijgt.
[ Voor 8% gewijzigd door -Moondust- op 06-06-2008 14:12 ]
Super bedankt. Stond niet echt zichtbaar in het menu. Ik moet toch maar even de manual doornemen
Beeld kwaliteit viel me ook niet meer, de 85 zag er duidelijk beter uit.
Afijn, ik heb na niet al te lang dubben gekozen voor een Pioneer. Het is de 4280XA geworden nadat ik mijn vriendin vanuit Correct heb gebeld om de prijzen op kieskeurig te checken. Aangezien dit niet de plaats is om prijzen te roepen zal ik het niet doen, maar hij is daar behoorlijk flink goedkoper dan de goedkoopste op kieskeurig.
Heb dit topic met veel plezier gelezen (net als zijn voorganger). En wil iedereen bedanken voor de input. Maar zoals mensen hier wel vaker zeggen, ga zelf kijken, laat je ogen beslissen. Ik ga vanaf morgen genieten van mijn nieuwe Pioneer.
Heel even offtopic mensen, sorry!Pietervs schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 13:29:
[...]
@home is tegenwoordig toch ook Ziggo?
Ik heb een losse Samsung DCB-H360 gehaald met het kaartje van Ziggo. In combinatie met de HDMI-kabel: helemaal geweldig. En dat terwijl ik Casema ook een stel prutsers vond (en sommige van mijn coax-kabels naar mijn mening van matige kwaliteit zijn).
Zou je iets meer kunnen vertellen over die DCB-H360R? Ik ga zometeen op mezelf en vanaf 1 juli moet er eigenlijk digitale HD televisie komen want ik heb een 42PX80. Dan meteen maar goed doen, nu zit ik nog op analoog signaal te kijken thuis, niet heel lelijk maar kan veeeeeeel beter.
Als ik die receiver nou aanschaf + kabels. Wat moet ik dan afsluiten bij Ziggo om digitale HD-tv te krijgen? Dus niet normale digitale tv via scart aansluiting, maar de echte digitale HD-televisie.
En is het dan mogelijk om via Ziggo zo'n + pakket te nemen van 3,95 --> Z2:
Sport kanaal
Eurosport 2 411
NASN 412
Motors TV 413
Extreme Sports Channel 414
Car Channel 415
ESPN Classic Sport 416
Misschien leuk om dan een internet abbo ook af te sluiten bij hun, maar dat komt daarna wel. Dat weet ik zelf allemaal goed zat, het gaat nu ff over die digitale HD-televisie
Bvd!
Vooruit dan maar 1399 plus 8 euro verwijderingsonzin. Bezorging kost 50 euro. Panasonics staan er zo'n beetje allemaal voor adviesprijs.Rudey schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 16:37:
Pff ben toch benieuwd naar wat je betaald hebt Marc P, gemeen gemeen.
Ik ben in het bezit van een ps3 en wil deze configureren met mijn plasma tv van panasonic type TH50PZ70E
als ik naar mijn ps3 instellingen ga en daar naar instellingen video uitvoer geraak ik niet hoger dan 1080i via hdmi
Moet er een instelling veranderd worden aan mijn tv?
Weet iemand hier raad mee
of is het de hdmi kabel?
Zeer nette prijs, gefeliciteerd met je aankoop.Marc P schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 17:20:
[...]
Vooruit dan maar 1399 plus 8 euro verwijderingsonzin. Bezorging kost 50 euro. Panasonics staan er zo'n beetje allemaal voor adviesprijs.
Wat vond je zo lelijk aan de z800 ?Marc P schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 16:07:
Ben vanmiddag naar Correct geweest, de z800 gaan bekijken. Mijn vriendin had min of meer duidelijk gemaakt dat ze de Z80 en Z85 te lelijk vond voor in de woonkamer, dus mijn hoop was de Z800. Nou zelden zo'n lelijke TV gezien. Echt niet normaal, wat hadden die designers gerookt toen ze dat spiegeltje erop plakte?
Beeld kwaliteit viel me ook niet meer, de 85 zag er duidelijk beter uit.
Afijn, ik heb na niet al te lang dubben gekozen voor een Pioneer. Het is de 4280XA geworden nadat ik mijn vriendin vanuit Correct heb gebeld om de prijzen op kieskeurig te checken. Aangezien dit niet de plaats is om prijzen te roepen zal ik het niet doen, maar hij is daar behoorlijk flink goedkoper dan de goedkoopste op kieskeurig.
Heb dit topic met veel plezier gelezen (net als zijn voorganger). En wil iedereen bedanken voor de input. Maar zoals mensen hier wel vaker zeggen, ga zelf kijken, laat je ogen beslissen. Ik ga vanaf morgen genieten van mijn nieuwe Pioneer.
Je moet 'm echt zelf gaan bekijken om het te geloven

Ik kan je in ieder geval zeggen dat de officiële plaatjes van Panasonic op het internet behoorlijk afwijken van de realiteit en ik ben er dus ook echt goed op afgeknapt (zie mijn reactie een stukje terug in dit topic).
Mijn overweging was om te wachten op de 50PZ800, maar na het zien van het design van de 42PZ800 ga ik nu voor de 46PZ85. Deze vind ik qua design acceptabel en als ik puur kijk naar prijs/kwaliteit voor mij persoonlijk een betere optie....
Ik heb nog even overwogen om te kiezen voor een Pioneer 5080XD te gaan, maar geef dan toch liever de voorkeur aan een Full HD met een wat gunstigere prijs.
Verwijderd
Zo, 1399 bij Correct terwijl de goedkoopste op kieskeurig 1725 doet? En ik maar denken dat Correct altijd zo duur isMarc P schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 17:20:
[...]
Vooruit dan maar 1399 plus 8 euro verwijderingsonzin. Bezorging kost 50 euro. Panasonics staan er zo'n beetje allemaal voor adviesprijs.
Ten eerste dat spiegeltje, dat ziet er zo verschrikkelijk goedkoop uit.
Ten tweede, het one-sheet of glass design ziet er in de praktijk gewoon niet bijzonder uit.
Ten derde zit ook op deze tv weer dat goedkope zilver look plastic.
Ten vierde is de tv ontzettend gevoelig voor vette handen. Smerig die tv bij correct, dat terwijl hij waarschijnlijk uitgepakt en geplaatst is en er nu een paar dagen staat.
Ten vijfde, maar dat geld voor alle panasonics van deze serie, ziet het er allemaal slecht afgewerkt en goedkoop uit.
Maar goed, dit is allemaal mijn persoonlijke mening, die is niets meer of minder waard dan van wie dan ook. Ga zelf eens kijken, misschien vind jij het wel het mooiste wat er ooit op tv gebied is uitgekomen
In dit geval niet. Wat je doet met je video drivers is de overscan van het display compenseren door een lagere resolutie uit te sturen. Als je heel veel geluk hebt ziet dat er dan redelijk goed uit.-Moondust- schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 14:11:
[...]
Waarom overscan/underscan niet uitzetten in de drivers? Lijkt me juist toch dat je het bronsignaal zoveel mogelijk in tact laat? Het meest logische is om elke manipulatie, dus bij zowel de videokaart als de tv, te vermijden. Of begrijp ik het niet goed?
Wat een scherm met overscan doet is het 1920x1080 signaal van de pc aannemen, daar een rand van 5% 'afknippen' en dat terug rekenen naar 1920x1080 met als gevolg minder beeld en een iets minder scherp beeld. Als je dat met je drivers gaat compenseren ben je dus op twee plaatsen het signaal aan het vervormen.
[ Voor 40% gewijzigd door PeterPan op 06-06-2008 19:22 ]
Nou ja, de 42" Pioneers waren er best goedkoop, de panasonics allemaal adviesprijs.Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 19:14:
[...]
Zo, 1399 bij Correct terwijl de goedkoopste op kieskeurig 1725 doet? En ik maar denken dat Correct altijd zo duur is.
Was vast van plan om niets te kopen bij Correct. Vond het tot nu toe een walgelijke winkel. Maar goed, het viel me in de praktijk reuze mee. Misschien mazzel gehad met de verkoper. Personeel begrijp het wel een stuk beter dan bij de MM centrum hier in Rotjeknor.
Verwijderd
Meer zeer nette prijs hoor.
http://www.flickr.com/pho...490313991/in/photostream/
http://www.flickr.com/pho...490313877/in/photostream/
http://www.flickr.com/photos/26564576@N04/2491131346/
http://www.flickr.com/photos/26564576@N04/2491131714/
[ Voor 7% gewijzigd door picardo op 06-06-2008 19:38 ]
Ik denk daar eigenlijk hetzelfde over. Ik had me ondertussen voorbereid op het ergste, maar dat vind ik dit zeker niet aan de hand van de foto's.PeterPan schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 20:27:
Zijn die foto's van een Europees model, of van een Amerikaans model? Ik zie op die foto's namelijk best een mooi design scherm en niet het gedrocht uit de beschrijvingen van de afgelopen paar pagina's.
Verwijderd
Wie kan mij helpen?
Verwijderd
Zijpaneel op "uit" zou moeten werken.Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 21:56:
ik heb net mijn 42PZ85 binnen en nu ben ik op zoek waar ik de balken aan de zijkant bij 4:3 beeldweergave, zwart kan maken ipv grijs. Er moet ergens een optie voor zijn. Ik vind wel de optie zijpanelen,maar die kan ik op uit , hoog, middel en laag zetten. Dit heeft geen invloed op de grijze balken. Of moet dit in combinatie met een beeldweergave?
Wie kan mij helpen?
Het is overigens wel aanbevolen om zijpaneel de eerste 200 uur op hoog te zetten, en beeldformaat op auto of just.
Dit topic is gesloten.
Laten we het AUB over de TVs hebben, en niet over webwinkels, garantievoorwaarden, blu-ray, PS3's of andere offtopic zooi!
Offtopic reacties zullen verwijderd worden.