Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie - Deel 2

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 81.033 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-12-2019
Sikkek schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:04:
[...]

Waarom zou een scherm alleen op 50, 60, 100 of 120 Hz werken? Voor zover ik weet draait een Panasonic gewoon op 96 Hz als er 24 aangeboden wordt, de verversingssnalheid van het paneel is varibel.
tis da, voor gewoon tv (sd) en je dvds kan hij terug overgaan op zijn "normale" niet-24p modus, (50hz wasda zeker voor pal)
dus das maar een enkele overschakelijk dat de zou moeten doen e

als pioneer op 72hz kan overschakelijkn zou ik het raar vinden dat 96hz niet zou kunnen bij panasonic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
EINDELIJK UITSLUITSEL, gevonden op het avs forum in een post, een link naar een officiele panasonic pdf, lees pagina 7!!!! http://panasonic.ro/files/cataloage/17_CATALOG_VIERA.pdf

"When reproducing a 24p movie source, the 24p Real Cinema function generates natural reproduction from the original 24 frames. Models that do not include 24p Real Cinema are equipped with 24p Playback."

"The 24p Playback function provides film-like images with 96Hz playback"

de pz80 heeft wel 24p playback, dus hij zou blue ray op 24p@96hz kunnen spelen
maar heeft geen 24p real cinema, dus hij zou niet 24p@96hz kunnen afspelen van tv-uitzendingen en dvd, klopt dit laatste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:39
E-rikootje schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:23:
maar heeft geen 24p real cinema, dus hij zou niet 24p@96hz kunnen afspelen van tv-uitzendingen en dvd, klopt dit laatste?
TV-uitzendingen en DVD's bevatten geen 24p content, dus nee, dat laatste klopt niet.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik dacht dat de europese PX80 en PZ80 ook 24p Real Cinema hadden? :? Nu ga ik het toch weer even opzoeken. :P

[edit]
Hmm, volgens de Panasonic NL site heeft de PZ85 als eerste Real Cinema. Bah, ik wilde eigenlijk alleen naar de PZ80 kijken vanwege de prijs. Maargoed, als het op m'n cheapo Toshiba al niet opvalt zal dat op een PZ80 ook wel niet.
De enige TV waarbij ik ooit judder in extreme vorm heb gezien was op een Samsung 5-serie LCD. Dat was echt verschrikkelijk.

[ Voor 62% gewijzigd door --MeAngry-- op 03-06-2008 16:43 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGroninger
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 20:34
Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 20:56:
Hello,

Ik heb mijn laptop via S-video aan mijn th42px80e gehangen, maar krijg enkel zwart wit beeld dat bibbert.
Mijn laptop wil blijkbaar enkel maar op 60Hz zijn scherm aansturen, zou dit het probleem kunnen zijn? Ik heb de TV geprobeerd in 50Hz, maar dat gaf geen verschil.

Iemand een idee?

Thx
Bekend probleem voor mij, ligt niet aan je tv, maar aan s-video zelf volgens mij, heb zelfs nog niet anders meegemaakt met elke s-video connectie van pc vs tv zwart/wit beeld hebt.

oplossing: beetje heen en weer friemelen met de s-video plug die in je lap-top zit, dan krijg je vanzelf kleur als het goed is, daarna er niet meer aankomen zolang je de uitgang gebruikt, anders kan je weer gaan prutsen met die plug. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

E-rikootje schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:23:

Dus ik begrijp het als volgt: de 24p real cinema is er alleen voor als je NIET-24p bronnen wil afspelen met 24p look. Waarom zou je dat willen?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Neen, Real Cinema is er alléén voor 24p content. Is zeg maar de IFC voor 24p...

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/realcinema.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
Brad Pitt schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:32:
[...]

TV-uitzendingen en DVD's bevatten geen 24p content, dus nee, dat laatste klopt niet.
ewel, dat bedoel ik net, daarvoor zou die 24p Real Cinema dan die dvd's en tv-uitzendingen met films omzetten in 24p

tigerpaki ofzo zei hier op paar posts terug:
"een 24p bron die is omgezet naar pal/ntsc en op een dvdtje geperst. dus bv 60hz. nou kan je dat dus niet zomaar zonder judder afspelen. vervolgens gaat de pana achterhalen wat de orginele 24 beelden per seconde waren. gebruikt deze beelden om met 4:4 pulldown (dus op 96hz) deze beelden te weergeven."

zoniet: wat doet die 24p real cinema wel :|
24p playback = blue ray in 24p weergeven @96hz
ifc = bewegingen nog vloeiender maken
24p real cinema = ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
psy schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 17:05:
[...]

Dus ik begrijp het als volgt: de 24p real cinema is er alleen voor als je NIET-24p bronnen wil afspelen met 24p look. Waarom zou je dat willen?
nene, ik begreep het eerder als oorspronkelijke 24p die omgezet is in 50hz (zoals pal of je dvd films) om die dan terug in 24p te tonen....dus hun oorspronkelijke refresh rate terug weergeven.

en niet zoals jij zegt: niet 24p materiaal in 24p omzetten, das stom want das er niet voor bedoeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
Brad Pitt schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 17:15:
Neen, Real Cinema is er alléén voor 24p content. Is zeg maar de IFC voor 24p...

[afbeelding]
maar dat is juist zo verwarrend; er is al een IFC functie, dus waarom nog een ifc functie voor 24p?

of geld de IFC functie die er al op zit niet voor 24p materiaal??
en bedoel je dus dat 24p Real Cinema hetzelfde is als IFC? kan je daar dan uit besluiten dat de IFC-functie niet voor 24p materiaal dient, aangezien er een aparte 24p ifc" is, namelijk die "24p Real Cinema"

om het kort te maken, er zijn dus 2 soorten IFC's
- IFC functie voor niet 24p materiaal: vb je SD bronnen, goed voor sport enz
- 24 Real Cinema, eigenlijk ook een IFC, maar dan eentje specifiek voor 24p materiaal?

[ Voor 14% gewijzigd door E-rikootje op 03-06-2008 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

De vraag is ook hoe je dan (bijv) met een HTPC die 24p playback bereikt. Mij lukte et niet om met 96 Hz het scherm aan te sturen. Dat ging alleen met 60,50 en 24 Hz.

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
oXygeN schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 17:43:
De vraag is ook hoe je dan (bijv) met een HTPC die 24p playback bereikt. Mij lukte et niet om met 96 Hz het scherm aan te sturen. Dat ging alleen met 60,50 en 24 Hz.
Dat lijkt mij niet onlogisch, aangezien er niet veel meer internationale standaards *zijn* hè... De tv zal van een 24p bron "automatisch" 96Hz maken. Er zal op een HD-DVD/Blu-ray heus wel een bitje staan die de tv doet beseffen dat het 24p-content is en zodoende de benodigde functies zullen worden aangezet. De tv voorzien van generic 24Hz content zal niet persé de 24p-playback doen aanschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Als ik de JPG van Brad Pitt bekijk kan het idd bijna niet anders dat real cinema gewoon IFC is voor 24p bronnen. Misschien zal het technisch gezien iets anders werken en hebben ze er marketingtechnisch gezien er een nieuw naampje op geplakt :)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
kakels schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 11:01:
[...]

Ziet er mooi uit en is inderdaad wel heel handig dat je er nog bij kunt. Ik vind 289,- euro echter wel even wat te gortig...
Dan de ff goedkopere EFW 6325 maar het blijft hoop geld 199 euro ! maar dan heb je wel wat 8)
http://www.budgethouse.nl...4F989BCDBD5E5DD9ABCF6D2C4
Een mooi scherm met een mooije wandsteun waarover is nagedacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Neem een PS3 mee, sluit dat ding aan, laat em een bluray film spelen en KIJK!

Ik heb geen PS3 / BR speler anders had ik jullie wel ff de monden gesnoerd uitsluitsel over potentiele judder gegeven.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
oXygeN schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 17:43:
Daar ben ik wel benieuwd naar eigenlijk ja hoe dat te realiseren is, even googlen of ik iets kan vinden hierover... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
Chevy454 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 19:19:
Neem een PS3 mee, sluit dat ding aan, laat em een bluray film spelen en KIJK!

Ik heb geen PS3 / BR speler anders had ik jullie wel ff de monden gesnoerd uitsluitsel over potentiele judder gegeven.
daar wachten we nu allemaal op se :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaGroninger schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:59:
[...]

Bekend probleem voor mij, ligt niet aan je tv, maar aan s-video zelf volgens mij, heb zelfs nog niet anders meegemaakt met elke s-video connectie van pc vs tv zwart/wit beeld hebt.

oplossing: beetje heen en weer friemelen met de s-video plug die in je lap-top zit, dan krijg je vanzelf kleur als het goed is, daarna er niet meer aankomen zolang je de uitgang gebruikt, anders kan je weer gaan prutsen met die plug. Succes.
Dat is niet wat ik zei. Ik heb een HDMI (op tv) naar DVI (op pc) kabel, dus heeft niks te zien met S-video :/

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2008 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN

oXygeN

oftewel oxje...

Brad Pitt schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 17:49:
[...]

Dat lijkt mij niet onlogisch, aangezien er niet veel meer internationale standaards *zijn* hè... De tv zal van een 24p bron "automatisch" 96Hz maken. Er zal op een HD-DVD/Blu-ray heus wel een bitje staan die de tv doet beseffen dat het 24p-content is en zodoende de benodigde functies zullen worden aangezet. De tv voorzien van generic 24Hz content zal niet persé de 24p-playback doen aanschakelen.
Als je zo bijdehand bent, geef dan eens antwoord op mijn vraag, hè... :)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vipo10
  • Laatst online: 08-09 16:11
Zit nog steeds te dubben of ik de 42pz85 of de 37px80 zal nemen :? . Wat mij zo irriteert zijn de ronde zwarte randen van de pz85. Blijkbaar rond om wat extra licht te kennen reflecteren :( . Weet iemand een truukje om daarvan af te komen. Misschien met vaseline insmeren om het wat doffer te maken of wat dan ook ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doorsparen voor de z800? :*)

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2008 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

hetnet schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 19:18:
[...]

Dan de ff goedkopere EFW 6325 maar het blijft hoop geld 199 euro ! maar dan heb je wel wat 8)
http://www.budgethouse.nl...4F989BCDBD5E5DD9ABCF6D2C4
Een mooi scherm met een mooije wandsteun waarover is nagedacht ;)
Kijk even uit: volgens mij is de 6325 geschikt voor tv's tot 42 inch. En als ik me niet vergis wilde de originele poster een 46 inch kopen...

(overigens staat die bij Redcoon nog 2 tientjes goedkoper: http://www.redcoon.nl/ind...d/B115543/cid/15007/Vogel)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 19:01
E-rikootje schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 15:27:
[...]

kweet niet he, daarom dat ik het vraag op het forum :)

en dus als ik je goed begrijp, is dat een 24p-detector die zoekt naar 24p materiaal op je gewone televisie uitzendingen...en ook op gewone dvd's?

dus je kan bij wijze van spreken een film getoond op canvas zien in 24p...
en je kan ook je dvd's afspelen in 24p...

??
das wat ik ervan begirjp inderdaad en dan inderdaad voor je analoge bronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Pietervs schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 06:18:
[...]

Kijk even uit: volgens mij is de 6325 geschikt voor tv's tot 42 inch. En als ik me niet vergis wilde de originele poster een 46 inch kopen...

(overigens staat die bij Redcoon nog 2 tientjes goedkoper: http://www.redcoon.nl/ind...d/B115543/cid/15007/Vogel)
De 46PZ85 weeg 39 kg dus zou moeten kunnen met deze steun, die is tot Max. gewicht - LCD / Plasma: 45 kg. En inderdaad net ff goedkoper :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier staat ie nog goedkoper!

De vraag is alleen even hoe ver hij van de muur afstaat. Als ik het plaatje bekijk denk ik dat de beugel zelf relatief klein is, waardoor je tv als je hem draait erg snel tegen de muur botst. De vraag is dus hoeveel graden je hem wilt kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 09:38:

De vraag is alleen even hoe ver hij van de muur afstaat. Als ik het plaatje bekijk denk ik dat de beugel zelf relatief klein is, waardoor je tv als je hem draait erg snel tegen de muur botst. De vraag is dus hoeveel graden je hem wilt kunnen draaien.
http://www.vogels.com/pag...oducts/details.aspx?id=45
Kijk daar maar ff ongeveer 9 cm van de muur, dus lijkt me stug dat je tegen de muur aankomt !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hetnet schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 09:45:
[...]

http://www.vogels.com/pag...oducts/details.aspx?id=45
Kijk daar maar ff ongeveer 9 cm van de muur, dus lijkt me stug dat je tegen de muur aankomt !!
Als je hem wilt draaien wel natuurlijk, kan niet anders. Tenzij je hem maar een heel klein stukkie wilt draaien. Naarmate de draaihoek groter wordt, zul je hem dus ook verder van de muur krijgen; Bij 90 graden dus min. de helft van de breedtte van je scherm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoel de draaihoek van 40 graden die wordt opgegeven op de site. Hoeveel graden zou daarvan overblijven als je er een 42" aanhangt? Dat ie standaard niet tegen de muur aankomt dat geloof ik ook wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
oXygeN schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 22:12:
[...]
Als je zo bijdehand bent, geef dan eens antwoord op mijn vraag, hè... :)
Was geen poging om bijdehand te zijn hoor! :> Ik neem aan, en da's dus gewoon een pure assumptie, dat een HD-DVD of Blu-ray een bepaald bitje of een bepaalde header naar de tv stuurt die daardoor "weet" dat het 24p content betreft en zodoende in die stand overschakelt. Nogmaals, denk ik. Zal vast wel op gegoogled kunnen worden. Heb zelf geen HTPC dus weet hier helaas niéts van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 09:53:
[...]

Was geen poging om bijdehand te zijn hoor! :> Ik neem aan, en da's dus gewoon een pure assumptie, dat een HD-DVD of Blu-ray een bepaald bitje of een bepaalde header naar de tv stuurt die daardoor "weet" dat het 24p content betreft en zodoende in die stand overschakelt. Nogmaals, denk ik. Zal vast wel op gegoogled kunnen worden. Heb zelf geen HTPC dus weet hier helaas niéts van ;)
Zo ongeveer wel, maar dan niet automatisch denk ik;
Althans bij mijn speler (Panasonic DMP-BD30) moet je instellen dat ie 24p mag/kan uitvoeren. Als ik dat instel (terwijl die eerst op een andere stand stond) ontvangt de TV (42PZ85) een "nieuwe" HDMI-handshake, en schakelt de hele boel over op 24p weergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN

oXygeN

oftewel oxje...

Brad Pitt schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 09:53:
[...]

Zoiets verwacht ik ook wel ja, maar hoe je dan een HTPC ook op 24p krijgt blijft dus de vraag :)

Op zich draaide 24 Hz een stuk vloeiender dan 50/60 Hz

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
dangerpaki schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 09:04:
[...]

das wat ik ervan begirjp inderdaad en dan inderdaad voor je analoge bronnen.
dit werd hierboven al tegengesproken....

24p real cinema zou basicaly een IFC functie zijn specifiek voor 24p materiaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Hmm. Ik wilde altijd een 42 inch. Heb nu een 46 inch gezien en dat is toch net ietsje mooier. Hebben meer mensen dit dillema gehad (50 inch vind ik echt te groot). Zit nu te dubben of ik een 46PZ85 moet halen. Hoe snel went zo'n formaat? Ja ik weet, het is erg persoonlijk, maar toch :)
We zitten op zo'n 3 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Ik snap de hype rond 24p niet zo, 24p heeft alleen zin voor bronnen die daadwerkelijk op 24 fps geschoten zijn. Andere bronnen naar 24p converteren levert geen verbetering op, integendeel.

Leesvoer: http://www.highdefdigest....g_Deal_About_1080p24/1015

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Nu online

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Is ook zo, maar vrijwel elke HD-DVD en Blu-Ray is op 24p opgenomen, dus je komt het nu al vaak tegen. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
psy schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 11:20:
Hmm. Ik wilde altijd een 42 inch. Heb nu een 46 inch gezien en dat is toch net ietsje mooier. Hebben meer mensen dit dillema gehad (50 inch vind ik echt te groot). Zit nu te dubben of ik een 46PZ85 moet halen. Hoe snel went zo'n formaat? Ja ik weet, het is erg persoonlijk, maar toch :)
We zitten op zo'n 3 meter.
Was hier exact hetzelfde. Toch voor de 42" gekozen. Ergens is 46" wat mooier lijkt het. Wat minder breedbeeld gevoel had ik erbij wat ik persoonlijk erg prettig vind.

Maar wij zitten op 4 meter en denk dat 42" dan echt wel groot genoeg is in de woonkamer.

Weet het niet, ergens ook zelfde twijfel gehad. Gezien de 42" nog niet geleverd is (nog niet binnen bij mediamarkt wat ze wel beloofd hadden 5 werkdagen.. zitten nu op 7) kan ik nog niet zeggen of we er 200% goed aan hebben gedaan. We wachten even af nog :) Denk wel dat 42" beste keuze was in ons geval.

Misschien net zo goed een 80 versie kunnen kopen maar voor de prijs hoefde we het niet te doen dus tja.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrr, gisteren naar M.M. R'dam Centrum geweest waar de 800 zou staan.....niet dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakels
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-07 00:31
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 09:38:

Gelukkig gaat de discussie nog even door, want ik ben er nog niet uit.

Van mij hoeft ie niet perse superdicht tegen de muur aan, want dan ben ik bang dat de buren er te veel last van krijgen. Ook wil ik nog wel een beetje bij de kabels kunnen als ie eenmaal hangt en er nog eens wat nieuws tussen moet.

De 6325 ziet er goed uit, maar gaat inderdaad maar tot 42". Misschien qua zwaartte kan het, maar ik heb er toch liever specifiek 1 voor mijn 46PZ85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Capo schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 11:37:
[...]

Was hier exact hetzelfde. Toch voor de 42" gekozen. Ergens is 46" wat mooier lijkt het. Wat minder breedbeeld gevoel had ik erbij wat ik persoonlijk erg prettig vind.

Maar wij zitten op 4 meter en denk dat 42" dan echt wel groot genoeg is in de woonkamer.

Weet het niet, ergens ook zelfde twijfel gehad. Gezien de 42" nog niet geleverd is (nog niet binnen bij mediamarkt wat ze wel beloofd hadden 5 werkdagen.. zitten nu op 7) kan ik nog niet zeggen of we er 200% goed aan hebben gedaan. We wachten even af nog :) Denk wel dat 42" beste keuze was in ons geval.

Misschien net zo goed een 80 versie kunnen kopen maar voor de prijs hoefde we het niet te doen dus tja.
Ja ik ga toch voor 42. Heb even zitten afmeten onder en 46 is toch wel huge op het meubel. Het is natuurlijk ook zo dat het wel erg groot wordt als je eens op de andere bank gaat zitten die dichterbij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de prijs word je niet gelukkig, maar je zou nog even kunnen kijken naar de muurbeugel: IC-LP-FA1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 17:36
oXygeN schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 10:39:
[...]

Zoiets verwacht ik ook wel ja, maar hoe je dan een HTPC ook op 24p krijgt blijft dus de vraag :)

Op zich draaide 24 Hz een stuk vloeiender dan 50/60 Hz
Mijn ATI kaartje kan gewoon 24p outputten hoor, is setting in catalyst control center. Neem aan dat dat met Nvidia ook wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
psy schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 11:20:
Hmm. Ik wilde altijd een 42 inch. Heb nu een 46 inch gezien en dat is toch net ietsje mooier. Hebben meer mensen dit dillema gehad (50 inch vind ik echt te groot).
Ja en die is zelfs gebleven na de aankoop van een 42". Ik ben er reuze blij mee, ik vind het echt een ideale grootte maar mijn vader. Die had wel iets groter gemogen :| Groter vanaf 2.5m 8)7

Denk dat een vergrootglas meer effect als een 50" gaat hebben bij hem :+
Maar nevertheless, mocht ik nu opnieuw kopen dan zou ik 46" nemen. Niet omdat 42" te klein is maar gewoon in de hoop dat pa minder gaat zeuren over mijn TV :+ In de toekomst ga ik zeker 50+" overwegen omdat de verbouwing dan klaar is en de woonkamer ook groter ingericht gaat zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Chevy454 op 04-06-2008 12:17 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakels
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-07 00:31
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 12:01:
Van de prijs word je niet gelukkig, maar je zou nog even kunnen kijken naar de muurbeugel: IC-LP-FA1.
Wel een beste, maar 300 pond gaat me inderdaad wat te ver...ik wil toch op zijn hoogst 100 euro eraan kwijt denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcSchuring
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-01 07:49
Ik heb de 42px80 besteld, ondanks dat ik continue twijfel over de pz80. Ik ga er echter van uit dat ik vanaf de afstand waarvan ik kijk het verschil tussen hd-ready en full-hd niet zie. Nu vraag ik mij af of er andere voordelen voor de pz zijn. Ik denk dat het contrast niet op zal vallen en al die weergave-opties (als daar al verschil zit tussen de beide toestellen) waarover hiervoor gediscussieerd wordt, doen er voor mij (denk ik) ook niet toe. Zit er echter verschil in de HDMI-aansluitingen in de zin dat die van de px niet en die van pz wel 1.3 zijn en zo ja, wat maakt dat eigenlijk uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN

oXygeN

oftewel oxje...

Finwe schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 12:02:
[...]

Mijn ATI kaartje kan gewoon 24p outputten hoor, is setting in catalyst control center. Neem aan dat dat met Nvidia ook wel kan.
Met nvidia heb ik een setting 24 Hz, dan zie je je desktop ook echt een beetje knipperen (niet zo gek natuurlijk), maar film loopt dan idd best ok

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
Devster schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 11:22:
Ik snap de hype rond 24p niet zo, 24p heeft alleen zin voor bronnen die daadwerkelijk op 24 fps geschoten zijn. Andere bronnen naar 24p converteren levert geen verbetering op, integendeel.

Leesvoer: http://www.highdefdigest....g_Deal_About_1080p24/1015
ewel, als ge een tv hebt die 24p kan omzetten in 48hz of 96hz of 120hz
én ge hebt een blue ray speler die 24p kan uitsturen én tegelijk ook gewone 50hz aankan (dus eigenlijk komt het er op neer dat deze functie uitschakelbaar moet zijn) bijv een PS3; dan heb je het beste van beide werelden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
--MeAngry-- schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 11:25:
Is ook zo, maar vrijwel elke HD-DVD en Blu-Ray is op 24p opgenomen, dus je komt het nu al vaak tegen. :)
inderdaad, kben er zelfs vrijwel zeker van dat mensen met een tv die dit aankan, en een deftige speler zeker geneigd zijn om zelfs een blue ray disc aan te schaffen, en als die ooit nog kopieerbaar worden, zal de verhuur zelfs stijgen

[ Voor 8% gewijzigd door E-rikootje op 04-06-2008 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fritske
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-08 17:50

Fritske

'Knowledge' is power

Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 11:37:
Grrr, gisteren naar M.M. R'dam Centrum geweest waar de 800 zou staan.....niet dus :(
Ik ben vorige week bij de MM in DLD geweest, en daar hebben ze em staan... Hij is wel mooi (PZ800). Ik wilde em deze week bestellen bij Redcoon, maar wat blijkt.... vandaag is ie niet meer te vinden op hun website :?

Nog maar eens teruggaan naar die MM om eens te kijken wat ik daar voor korting krijg...

Hier zou wat zinnigs moeten staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
MarcSchuring schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 12:36:
Ik heb de 42px80 besteld, ondanks dat ik continue twijfel over de pz80. Ik ga er echter van uit dat ik vanaf de afstand waarvan ik kijk het verschil tussen hd-ready en full-hd niet zie. Nu vraag ik mij af of er andere voordelen voor de pz zijn. Ik denk dat het contrast niet op zal vallen en al die weergave-opties (als daar al verschil zit tussen de beide toestellen) waarover hiervoor gediscussieerd wordt, doen er voor mij (denk ik) ook niet toe. Zit er echter verschil in de HDMI-aansluitingen in de zin dat die van de px niet en die van pz wel 1.3 zijn en zo ja, wat maakt dat eigenlijk uit?
De PX80 heeft wel gewoon HDMI 1.3 aansluitingen. Kijk hier eens. Ik zie duidelijk het volgende staan:
HDMI aansluiting ja / ver. 1.3 (3x achter)
Overigens ben ik me ook aan het oriënteren op een nieuw scherm. Vanochtend zat ik nog te twijfelen tussen LCD (Sony 40W4000) en Plasma (42PZ80), en dat is nu ondertussen twijfelen tussen de 42PZ80 en de 42PX80 geworden.
Ik neig nu toch meer naar de PX80, omdat ik denk dat het extra detail van 1080p toch niet erg gaat opvallen (ik moet nog even meten hoe ver ik ongeveer van m'n scherm zal zitten, maar ik gok dat dit een meter of 2,5-3 is).
Wat ik me alleen wel afvraag is het volgende: de PX80 heeft een native resolutie van 1024x768, dat is dus geen native 720p, wat betekent dit in de praktijk? Ik weet van m'n monitor dat als ik die op iets anders dan de native resolutie zet het er gewoon niet uitziet, vandaar m'n vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psy schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 11:55:
[...]

Ja ik ga toch voor 42. Heb even zitten afmeten onder en 46 is toch wel huge op het meubel. Het is natuurlijk ook zo dat het wel erg groot wordt als je eens op de andere bank gaat zitten die dichterbij staat.
Neeeeeeee... ga voor de 46 is echt mooier. Big is beatifull in dit geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Gimbooze schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 14:18:
Wat ik me alleen wel afvraag is het volgende: de PX80 heeft een native resolutie van 1024x768, dat is dus geen native 720p, wat betekent dit in de praktijk? Ik weet van m'n monitor dat als ik die op iets anders dan de native resolutie zet het er gewoon niet uitziet, vandaar m'n vraag.
Hoe zou het zijn bij de LCD 1366 x 768 dan? ;) Je merkt er niks van vind ik persoonlijk bij mijn 42PX80. En ik kijk van een afstand van 2m85 en mij hoor je niet klagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:10:
[...]

"OK, here it is from Panasonic - are you ready:

ALL the 2008 sets (bar the entry-level 50hz LCDs, which use 2:2) use 4:4 pulldown for 24fps.
In addition, those 85/800 sets mentioned above (ie all 800 sets plus 85 series plasmas) use Intelligent Frame Creation, which interlaces new frames (ie isn't just a repeat on a 4:4 pulldown) with the aim of creating an even smoother picture. This IFC can be switched on or off as you prefer."
Daarbij komt van de redactie van WhatHiFi:
The 85/800 plasma sets support what Panasonic calls 24fps "real cinema" (ie native 24fps).
The '80 model support 24fps playback, but via pulldown.
Dus:

24fps playback via 4:4 pulldown; alle modellen; frame 4x herhaald =>96hz
24fps playback with IFC; 85/800 modellen; 4 berekende 'tussenframes' tussen 2 frames => 96hz
24fps playback with Real Cinema; 85/800 modellen; 0 'tussenframes' tussen frames => 24hz (dus native 24fps), exact zoals je het in de bioskoop voorgeschoteld krijgt.

Waar ik nog niet echt uit ben is wat er gebeurt bij het volgende:
25fps with IFC; => 100hz?

Waar ik nog helemaal niet uit ben, is wat er gebeurt bij het volgende:
29,97fps with IFC
welke pulldown wordt dan gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 14:55:
[...]
24fps playback with Real Cinema; 85/800 modellen; 0 'tussenframes' tussen frames => 24hz (dus native 24fps), exact zoals je het in de bioskoop voorgeschoteld krijgt.
Dit lijkt mij niet waar, Real Cinema berekent wel degelijk 'tussenframes', zoals duidelijk te zien is op dit plaatje. 24p-playback is "gewoon" tussenframeloos weergeven van 24p content.

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/realcinema.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E-rikootje schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 11:11:
[...]

dit werd hierboven al tegengesproken....

24p real cinema zou basicaly een IFC functie zijn specifiek voor 24p materiaal...
Dat is niet wat ik begrijp uit de woorden van Panasonic zelf en de redactie van WhatHiFi... 24p real cinema is 24hz dus 24 beelden per seconde voor 24 beeldverversingen, IFC is een geavanceerde 4:4 pulldown zeg maar...niet 4x hetzelfde tussenbeeld tussen de originele frames plaatsen, maar 4 berekende tussenframes. Is dus 96hz. IFC is dus voornamelijk om hoge kwaliteit bronnen nog strakker te maken bij beweging.
Alleen gewoon 24p playback bij de pana's is een normale 4:4 pulldown naar 96hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:04:
[...]

Dit lijkt mij niet waar, Real Cinema berekent wel degelijk 'tussenframes', zoals duidelijk te zien is op dit plaatje. 24p-playback is "gewoon" tussenframeloos weergeven van 24p content.

[afbeelding]
Van wie heb je die afbeelding, want dat is niet wat Panasonic heeft gegeven als antwoord op WhatHiFi...

EDIT: Dit is wat de redactie van WhatHiFi zegt:

"It's more complicated than that - i've got the official Panasonic specs now.

All the '800 series sets (42 and 50in PZ800 plasmas and 37in LZD800 LCD) support what Panasonic calls 24fps "real cinema" (ie native 24fps).

In addition, the '85 series plasmas - TH-46PZ85 and TH-42PZ85 - also support 24fps real cinema, but NOT the '85 series LCD sets.

All the other models support 24fps playback, but via pulldown. "

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2008 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Laatst online: 09:48
Heeft de PZ80 wel of geen individuele instelling per ingang? Ik meen in een review gelezen te hebben dat dit niet zo is maar kan het me bijna niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Chevy454 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 14:51:
[...]

Hoe zou het zijn bij de LCD 1366 x 768 dan? ;)
Hoe bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 14:55:
[...]

Daarbij komt van de redactie van WhatHiFi:

[...]

Dus:

24fps playback via 4:4 pulldown; alle modellen; frame 4x herhaald =>96hz
24fps playback with IFC; 85/800 modellen; 4 berekende 'tussenframes' tussen 2 frames => 96hz

Waar ik nog niet echt uit ben is wat er gebeurt bij het volgende:
25fps with IFC; => 100hz?

Waar ik nog helemaal niet uit ben, is wat er gebeurt bij het volgende:
29,97fps with IFC
welke pulldown wordt dan gebruikt?
Who cares ? Wanneer denk je 29,97 tegen te komen dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
NTSC dvd's of BR denk ik. En als je veel importeert of download kom je NTSC nogal vaak tegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

StealthyPeanut schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:03:
NTSC dvd's of BR denk ik. En als je veel importeert of download kom je NTSC nogal vaak tegen ;)
i/p60 (of dus 120)

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:06:
[...]
Van wie heb je die afbeelding, want dat is niet wat Panasonic heeft gegeven als antwoord op WhatHiFi...
Mja, ook gewoon van Panasonic zelf eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
kakels schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 11:50:
[...]

Gelukkig gaat de discussie nog even door, want ik ben er nog niet uit.

Van mij hoeft ie niet perse superdicht tegen de muur aan, want dan ben ik bang dat de buren er te veel last van krijgen. Ook wil ik nog wel een beetje bij de kabels kunnen als ie eenmaal hangt en er nog eens wat nieuws tussen moet.

De 6325 ziet er goed uit, maar gaat inderdaad maar tot 42". Misschien qua zwaartte kan het, maar ik heb er toch liever specifiek 1 voor mijn 46PZ85
Snap wat je bedoeldt, vandaar ook dat ik de duurdere genomen heb.

Ik heb bij de buren een Groote LCD (met een standaard beugel) aan een soort deur zien hangen i.v.m de kabels wegwerken.
zeg maar een kast waar alles instaat wat je niet wilt zien van 8cm diepte
Dat was ook wel mooi idee, en dan kun je naderhand ook bij alle kabels.
Misschien maak ik later ooit ook nog eens zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:05:
[...]

Dat is niet wat ik begrijp uit de woorden van Panasonic zelf en de redactie van WhatHiFi... 24p real cinema is 24hz dus 24 beelden per seconde voor 24 beeldverversingen, IFC is een geavanceerde 4:4 pulldown zeg maar...niet 4x hetzelfde tussenbeeld tussen de originele frames plaatsen, maar 4 berekende tussenframes. Is dus 96hz. IFC is dus voornamelijk om hoge kwaliteit bronnen nog strakker te maken bij beweging.
Alleen gewoon 24p playback bij de pana's is een normale 4:4 pulldown naar 96hz.
allé kom!

24p weergave = @96hz

Real cinema = toevoeging van extra frames om die beelden vloeiender over te laten komen (zoals foto hierboven van brad pitt)

en IFC staat los van al dat 24p gedoen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PeterPan schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:38:
Heeft de PZ80 wel of geen individuele instelling per ingang? Ik meen in een review gelezen te hebben dat dit niet zo is maar kan het me bijna niet voorstellen.
Ja ,kan wel, bij elke ingang kun je contrast,scherpte, kleur enz. gewoon instellen :)

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2008 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:06:
[...]

EDIT: Dit is wat de redactie van WhatHiFi zegt:

"It's more complicated than that - i've got the official Panasonic specs now.

All the '800 series sets (42 and 50in PZ800 plasmas and 37in LZD800 LCD) support what Panasonic calls 24fps "real cinema" (ie native 24fps).

In addition, the '85 series plasmas - TH-46PZ85 and TH-42PZ85 - also support 24fps real cinema, but NOT the '85 series LCD sets.

All the other models support 24fps playback, but via pulldown. "
http://panasonic.ro/files/cataloage/17_CATALOG_VIERA.pdf officiele brochure, lees pagina 7 dat gaat over Real Cinema (en op een andere pagina ergens over 24p op zich)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 21:28
Vandaag de 42PZ800 bekeken en heb met stomme verbazing naar het design staan kijken.... :'(

Ik was in eerste instantie in afwachting van de 50PZ800 en ben helemaal van de 800 serie afgestapt na het zien van het 42" model.

Natuurlijk is het iets persoonlijks en valt er over smaak niet te twisten, maar voor het topmodel hebben ze echt behoorlijk wat steekjes laten vallen. Het oogt allemaal erg goedkoop; een kunststof/plastic stootrandje rond het scherm alsof het er later aan toe is gevoegd en een soort van make-up spiegeltje onder de televisie (dus niet in de voet zoals ik in eerste instantie dacht).

Er pal naast stond een 46PZ85 en dat gaat 'm nu worden, scheelt me ook weer wat geld en wachten en vind ik qua design met kop en schouders uitsteken boven de 800.

Echt een gemiste kans van de zijde van Panasonic ben ik bang....

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag de 46PZ85 en wat is dat een prachtig ding zeg. Super mooi beeld. En dan heb ik alleen nog maar een dvdtje gekeken. Laat staan blu ray.

Ik heb ook al 2 uur de break in dvd afgespeeld. Blauw, rood en groen, en dan weer opnieuw. Maar volgens mij had ik ergens gelezen dat je kon zien hoeveel uur je nu al gekeken/afgespeeld had. Klopt dit of is het gewoon een kwestie van zelf bijhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat beeld van de breakin dvd, is dat om de paar seconden ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vipo10
Het mot niet te gek worden. Ik krijg die brede zilveren onderrand niet door mijn strot. Ik vind dat kleine randje al erg bij de pz85 |:( .
Vraag me af hoe erg ik van die spiegelingen op de randen last van zal hebben want hij komt met de rug naar het raam te staan. Ik heb het gevoel dat die elke spiegeling , lampje wat dan ook reflecteert.
Kan het verkeerd hebben !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:02:
[...]

Who cares ? Wanneer denk je 29,97 tegen te komen dan ?
:s
Wel eens gehoord van NTSC, dat gebruiken ze oa in Amerika, dat is dat continent aan de andere kant van de atlantische oceaan. Of wil je beweren dat je alleen pal materiaal download en afspeelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E-rikootje schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:24:
[...]

allé kom!

24p weergave = @96hz
Inderdaad, dat zei ik ook net.
Real cinema = toevoeging van extra frames om die beelden vloeiender over te laten komen (zoals foto hierboven van brad pitt)
Nogmaals, het zijn de letterlijke woorden van Panasonic die ik heb gebruikt. Zei zeggen dat Real cinema de echte bioskoopbelevenis nadoet, door 24p materiaal op 24hz te laten zien, exact zoals in de bioskoop.
en IFC staat los van al dat 24p gedoen!
Inderdaad, zoals ik al aangeef heeft IFC niet specifiek met 24p te maken. Het kan overal op al het beeldmateriaal worden toegepast. Betere source geeft beter resultaat.

Panasonic zegt op de email dus:
24p playback = 4:4 pulldown to 96hz,
IFC =the creation of intermediate frames, not just a repeat of a frame between 2 frames (like 24p playback).
Real cinema = 24p material will be shown in 24hz, without pulldown.

Wanneer de proeffolder (= preliminary) het correct heeft, heeft panasonic over de email ongelijk, wanneer het antwoord van panasonic wel klopt, klopt de voorlopige folder niet.
Erg duidelijk allemaal :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Misschien ben ik wel een beetje te rationeel maar kan iemand mij in mensentaal uitleggen wat het nut is om al die technieken te bespreken? Als het ding maar gewoon 24p judder free weergeeft maakt het toch geen drol uit? Al berekent de elektronica 1000 tussenliggende frames, wat maakt het uit op het resultaat?

Zolang het 24p zonder judder weergeeft kan mij de gebruikte techniek weinig boeien.

[ Voor 28% gewijzigd door Chevy454 op 04-06-2008 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ja daar ben ik het wel mee eens. Ik vind het nice als 24p juddervrij is. IFC is leuk om even te proberen maar niet meer dan dat. De rest vind ik niet zo boeiend :)
Ik zie het vrijdag wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 19:01
vandaag weer even langs de MM geweest in rotterdam. had even tijd, even rond gekeken. en ik was zelf van plan om te gaan voor een 42pz80, maar hoe meer ik ernaar kijk hoe meer ik neig naar de 46pz80. een beetje gekeken hoe dat zou zitten op mijn kijkafstand en rekeninghoudende met fullhd en schermgrootte denk ik dat de 46 toch beter is voor op mijn kijkafstand.

maar ja nog behoorlijk prijzig dus ik wacht geduldig af. is toch niet zo alsof ik nu meteen de tv nodig heb.
ben er vandaag geweest ik heb hem ook niet zien staan.

dan nog een offtopic vraag. maar misschien dat iemand van jullie dit weet.
ik zag bij de MM een heel strak TVmeubel. aand e achterkant van dit meuebel liep een soort van een constructie omhoog waar dus een beugel aan zat. dus je kon gewoon een tv aanhangen aan de beugel die met een constructie aan de TV meuebl vast zat.

dat vond ik ideaal omdat ik van die verrotte gipsmuren. meubel zag er superstrak uit in zwart pianolak. alleen rete duur ruim 400 euries. das een beetje teveel van het goede.
iemand een idee of er soortgelijke meubels op een webshop te zien zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoek even op google op "muurbeugel" en je krijgt allerlei webshops te zien met allerhande steunen voor tv's. Ik ben alleen bang dat je dat bedrag gewoon kwijt bent voor een dergelijk formaat beugel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
  • Laatst online: 10-09 11:23
Ik vroeg me af of de 42pz85 die paar 100 euro meer waard is t.o.v. de 42pz80.

Scheelt slechts 1 functie, waarvan zeker niet iedereen het eens is of deze functie nuttig is.
Of mis ik hier nog wat verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een HDMI aansluiting aan de zijkant ipv aan de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09-2023
Was vanmiddag bij Saturn in Groningen en zag daar volgens mij een 37PZ85 staan. Een 37" met Full HD dus. Net op de site van Panasonic gekeken en daar staat hij niet bij. Zou ik misgekeken hebben of zijn er mensen die dit model wel bekend voorkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Hij staat bij Correct, en ik ben benieuwd wat je er van vindt als je 'm ziet...ik schrok me in ieder geval wild! :|

PS: en dat bedoel ik niet positief... :/

[ Voor 6% gewijzigd door A3-D op 04-06-2008 21:32 ]

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vipo10
Chris27 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 21:26:
Was vanmiddag bij Saturn in Groningen en zag daar volgens mij een 37PZ85 staan. Een 37" met Full HD dus. Net op de site van Panasonic gekeken en daar staat hij niet bij. Zou ik misgekeken hebben of zijn er mensen die dit model wel bekend voorkomt?
was het misschien dit

http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=4370|607|602|601|4|1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picardo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 10:07
A3-D schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 21:31:
[...]

Hij staat bij Correct, en ik ben benieuwd wat je er van vindt als je 'm ziet...ik schrok me in ieder geval wild! :|

PS: en dat bedoel ik niet positief... :/
Gaat het alleen om de voet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Ik heb deze besteld, ben erg benieuwd!

http://goedkoopste.coworks.net/node/264

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fritske schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 13:54:
[...]

Ik ben vorige week bij de MM in DLD geweest, en daar hebben ze em staan... Hij is wel mooi (PZ800). Ik wilde em deze week bestellen bij Redcoon, maar wat blijkt.... vandaag is ie niet meer te vinden op hun website :?

Nog maar eens teruggaan naar die MM om eens te kijken wat ik daar voor korting krijg...
Ik merkte hetzelfde....bij redcoon was de 42PZ800 opeens niet meer te vinden. Ik heb net weer even gekeken en nu staat hij er wel weer tussen. Volgens mij hebben ze wel de prijs verhoog van 1690 naar 1730. En is hij direct leverbaar.

Ook de 46PZ85 is vrijwel voor dezelfde prijs, namelijk 1720. Dit maakt ook voor mij de keuze weer een stuk lastiger. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 22:05
Kan iemand de afmetingen van de doos van een 42pz85 (of andere 42") doorgeven? Zou fijn zijn, kan ik even kijken hoe dat staand te vervoeren valt in de auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

StanTheMan schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 21:50:
Kan iemand de afmetingen van de doos van een 42pz85 (of andere 42") doorgeven? Zou fijn zijn, kan ik even kijken hoe dat staand te vervoeren valt in de auto...
Het schijnt alleen te kunnen als je de bovenkant van de doos weghaalt en hem dan op je achterbank 'rechtop' zet. Of je moet een Kangoo hebben ofzo dan zal het allicht in de kofferbak kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:53
Is dit nog steeds een vereiste? Staand vervoeren van een plasma?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 22:05
het lijkt erop dat dit toch verstandiger is, en ik ben niet graag de proefpersoon die moet ondervinden dat het NIET plat kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
picardo schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 21:41:
[...]
Gaat het alleen om de voet ?
Helaas niet.....er zit een soort van stootrand om het scherm heen die er vlug achteraf opgezet lijkt te zijn, echt te gek voor woorden. Tevens zit er een soort van spiegeltje in de grijze plastic onderrand die het beste te vergelijken is met zo'n spiegeltje die je op het houdertje van een scheermesje hebt zitten.

Als het alleen de voet zou zijn geweest dan zou het niet zo'n enorm probleem geweest zijn, voor mij persoonlijk wel de reden om de Z800 niet te gaan aanschaffen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Liggend is de glasplaat gewoon gevoeliger voor barsten omdat de druk dan niet zo goed verdeeld is. Als jij maar een paar km hoeft te rijden en dat voorzichtig doet in een normale auto en geen verlaagde pimpmobiel kan het prima hoor. Maar better safe than sorry is nooit iemand slechter van geworden natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
Sevenhunt schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 21:14:
Ik vroeg me af of de 42pz85 die paar 100 euro meer waard is t.o.v. de 42pz80.

Scheelt slechts 1 functie, waarvan zeker niet iedereen het eens is of deze functie nuttig is.
Of mis ik hier nog wat verschillen?
2 functies: de 24p Real Cinema en IFC heeftem niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1m20 op 33 op 82 dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 19:17:
[...]

Inderdaad, dat zei ik ook net.

[...]

Nogmaals, het zijn de letterlijke woorden van Panasonic die ik heb gebruikt. Zei zeggen dat Real cinema de echte bioskoopbelevenis nadoet, door 24p materiaal op 24hz te laten zien, exact zoals in de bioskoop.

[...]

Inderdaad, zoals ik al aangeef heeft IFC niet specifiek met 24p te maken. Het kan overal op al het beeldmateriaal worden toegepast. Betere source geeft beter resultaat.

Panasonic zegt op de email dus:
24p playback = 4:4 pulldown to 96hz,
IFC =the creation of intermediate frames, not just a repeat of a frame between 2 frames (like 24p playback).
Real cinema = 24p material will be shown in 24hz, without pulldown.

Wanneer de proeffolder (= preliminary) het correct heeft, heeft panasonic over de email ongelijk, wanneer het antwoord van panasonic wel klopt, klopt de voorlopige folder niet.
Erg duidelijk allemaal :s
van waar komt die mail?

en idd, zoals gezegd in de post onder jouw post: zolang 24p maar judder free weergegeven wordt, maakt het eigenlijk geen drol uit :p

is wel leuk om es te proberen, en goed om weten dat je extraatjes hebt, maar niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 17:22

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 10:12:
Dit stond nog [url=Verwijderd in "Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 s..."]in het vorige topic[url]

Ik wilde hier eventjes op reageren;
Deze overspannen post op HTForum gaat over de voet die bij het scherm wordt geleverd. Verder vertelt die overspannen post helemaal niets over het scherm zelf.

Dat iemand zoveel misbaar kan maken, en zoveel tekst kan neerknallen, terwijl die het alleen maar over die voet heeft vind ik nogal behoorlijk overdreven ... want als je de voet niet bevalt hang je hem toch gewoon aan de muur ?

Overigens is zo'n post er ook een mooi voorbeeld van dat je posts op forums goed moet lezen, en goed moet kijken waar het over gaat. Deze post op HTForum is bv. veel tekst, zonder dat er er eigenlijk wat aan hebt (tenzij het design van de beeldscherm-voet een halszaak vindt ;) ).

En overigens: Design van iets is sowieso een persoonlijke beleving :)
Ik heb dit ook nog eens op htforum nagelezen maar wat jij hier zegt klopt volgens mij niet: dit gaat wel degelijk over het design van het scherm zelf, de onderste rand dus, en niet de voet. Ik moet de PZ800 serie zelf nog in het echt zien maar als dat er ongeveer net zo uit ziet als de PZ80, kan ik me wel voorstellen dat iemand hier op afknapt. De onderrand van de PZ85 vind ik er dan nog wel acceptabel uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
jasjenl schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 23:36:
[...]

Ik heb dit ook nog eens op htforum nagelezen maar wat jij hier zegt klopt volgens mij niet: dit gaat wel degelijk over het design van het scherm zelf, de onderste rand dus, en niet de voet. Ik moet de PZ800 serie zelf nog in het echt zien maar als dat er ongeveer net zo uit ziet als de PZ80, kan ik me wel voorstellen dat iemand hier op afknapt. De onderrand van de PZ85 vind ik er dan nog wel acceptabel uit zien.
Ik kan je vertellen dat de rand nog een stuk minder is dan de PZ80... :/

Je moet het echt zelf zien om te geloven, de foto's die op het internet rondzwerven geven echt een vertekend beeld. Ik dacht in eerste instantie zelf ook wel zou meevallen en de soep niet zo heet werd gegeten als 'ie werd opgediend. Niets is minder waar, op de foto's ziet hij er acceptabel uit, maar in RL 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja ach, als jij design zo belangrijk vindt ... Ik vindt mijn PZ85 gewoon het beste beeld geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Laatst online: 09:48
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:32:
[...]

Ja ,kan wel, bij elke ingang kun je contrast,scherpte, kleur enz. gewoon instellen :)
Bedankt voor de bevestiging. Je bent dus niet verplicht om per ingang een andere preset (dynamic/normal/cinema) te kiezen en daarvan de instelling te gebruiken?
Je kunt dus echt voor alle ingangen b.v. cinema kiezen en per ingang andere instellingen in die cinema stand gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PeterPan schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 08:55:
[...]

Bedankt voor de bevestiging. Je bent dus niet verplicht om per ingang een andere preset (dynamic/normal/cinema) te kiezen en daarvan de instelling te gebruiken?
Je kunt dus echt voor alle ingangen b.v. cinema kiezen en per ingang andere instellingen in die cinema stand gebruiken?
Nope, mijn Pz85 "onthoudt" dat "uit zichzelf" per ingang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag wat ervaringen lezen over de geluidskwaliteit van de diverse modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E-rikootje schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 22:21:
[...]

van waar komt die mail?

en idd, zoals gezegd in de post onder jouw post: zolang 24p maar judder free weergegeven wordt, maakt het eigenlijk geen drol uit :p

is wel leuk om es te proberen, en goed om weten dat je extraatjes hebt, maar niet meer.
Van Panasonic UK, aan de redactie van het blad WhatHiFi. Zij hebben dit geplaatst op hun site. Maar als ik de folder zo bekijk, lijkt dat toch meer op de waarheid...
Ik denk dan toch dat ze daar dus een foutje hebben gemaakt en dat de folder klopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 10:24:
Ik zou graag wat ervaringen lezen over de geluidskwaliteit van de diverse modellen.
Hier een gebruiker van de 37PX80. Geluid is matig, maar dat zal ik wel van bijna iedere tv zeggen. Voor normaal tv gebruik prima, maar voor films, muziek of interviews met slechte geluidsopname missen de speakers zowel hoog, laag als midden :P

Er zit nog een stand op om aan te geven hoeverre de tv van de muur afstaat (bedenk me nu dat ik die nog even op <30cm moet zetten) en dit resulteert in een iets directer geluid.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we het AUB over de TVs hebben, en niet over webwinkels, garantievoorwaarden, blu-ray, PS3's of andere offtopic zooi!

Offtopic reacties zullen verwijderd worden.