Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
offtopic:
Ik ben al informatie aan het verzamelen voor een topic.

Edit: En zo geschiedde: [Flash] Het Cowon O2 ervaringentopic

[ Voor 39% gewijzigd door RoD op 21-10-2008 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:53
Twee reviews van de Spinn. Die laatste heeft nog best veel minpuntjes gevonden. Vooral bij de GUI heeft Iriver een paar vreemde beslissingen genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat "coverflow" en het now playing screen zijn wel echt onbegrijpelijk. Coverflow vind ik sowieso al een achterlijke manier van navigeren, maar iriver heeft het ook nog eens lelijk gemaakt. Verschrikkelijk. Het now playing screen is gewoon jammer. Daar valt zoveel meer uit te halen. Kijk maar eens naar de O2. Die heeft zo'n beetje alle mogelijke informatie op het now playing screen staan zodat het optimaal gebruikt wordt.

Onebegrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 08:50
In hoeverre is zo'n UI dan aan te passen vanwege het feit dat het compleet flash is? Alleen de kleuren en wat vormpjes misschien, of zijn ook hele menu's aan te passen en is het dus mogelijk om dit soort rare keuzes te veranderen? (mits je verstand van flash hebt, wat ik niet heb :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het schijnt inderdaad wel aanpasbaar te zijn. Zoiets wordt ook in de review vermeld. Het is dus te hopen dat er wat goede alternatieven voor beschikbaar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel 023
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-03 10:49
Geen gerucht, misschien wel nieuws.

Ik ben aan het zoeken naar een nieuwe speler voor mijn dochter.
Belangrijkste eisen: klein, goedkoop, goed geluid.
Dit forum lezend kom je dan al snel op de SanDisk Sansa Clip

Zoekend op internet vond ik een aantrekkelijk alternatief die wellicht interessant is voor anderen.
Niet in Nederland te koop, maar wel op tal van (Chinese) websites voor circa €60: de Onda VX525

Eigenschappen:
• 8GB intern geheugen
• 2.8" touch screen display (QVGA)
• WRTIME Flash user interface (wat dat ook zijn mag!)
• Muziek: Ondersteunt RM, RMVB, AVI and AP, FLAC formats
• Video: ondersteunt RM, RMVB, AVI, FLV, DAT, ASF, MP4, WMV, 3GP, MPG
• MicroSD memory card slot (512mb - 8GB), ondersteunt SDHC
• Ingebouwde speakers
• Speeltijd: muziek 17 uur, video 4 uur

Kortom: voor €60 8 GB, uitbreidmogelijkheid, touchscreen plus vele formatten lijkt dit een aantrekkelijke propositie. :) Onda lijkt een serieuze producent.

Voor degenen die het Chinees perfect beheersen de website van de producent:
http://www.onda.cn/pro/product/product.jsp?Id=12858
Deze speler is pas begin deze maand op de markt gekomen. Winkels als bijvoorbeeld MP4 Nation kunnen niet eerder dan volgende maand leveren.
Afbeeldingslocatie: http://www.onda.cn/pro/images/productimages/on-data/vx525/bevel_big.jpg

[ Voor 169% gewijzigd door een moderator op 28-10-2008 14:39 ]

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Leuk overzichtsartikel mbt Bluetooth audio. Leuk voor degenen die interesse hebben (net zoals ik) in een Bluetooth setup.

Die Onda-speler ziet er overigens ook leuk uit. Voor de prijs van een Clip krijg je een hoop meer features. Vooral het SDHC-slot is opmerkelijk. Het ding valt of staat met de kwaliteit, maar het is zeker een dingetje om in de gaten te houden.

[ Voor 37% gewijzigd door RoD op 28-10-2008 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Geruchten over een Samsung P3
De P2 was imo al een erg goede speler, dus dit is wel iets om in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Test du iriver Spinn par GMP3
Leuk als je Frans kan of als je een paar mooie foto's en een video wil zien.
Wat ik met Goole translate uit de conclusie haal:

Positieve punten:

• Design en afwerking
• Algemene Ergonomie (interface, transfers, ...)
• Audio ondersteuning
• veel functies

Negatieve punten:

• Inhoud verpakking verminderd
• Keuze hardware (USB-poort en hoofdtelefoonaansluiting)
• Firmware moet verder ontwikkeld worden
• foto's en video ondersteuning beperkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
RoD schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:43:
Leuk overzichtsartikel mbt Bluetooth audio. Leuk voor degenen die interesse hebben (net zoals ik) in een Bluetooth setup.

[...]
En nu ook stukjes over videoformaten en resoluties. Erg heldere stukjes waarin wat basisinformatie wordt uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat zijn inderdaad hele mooie artikeltjes. FAQ-werk imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
In dat rijtje nu ook een mooi stukje over [urlhttp://www.anythingbutipod.com/archives/2008/11/audio-format-roundup.php]audioformaten[/url]

En nieuws over de Samusung P3:
Afmetingen: 02 x 52.7 x 9.9 mm
Gewicht: 85g
De behuizing is nu van aluminium in plaats van plastic.Het schrem is, net als bij de P2, 3" met een resolutie van 272*480. Maar de P3 heeft een haptic tochscreen. Dat betekend dat het scherm trilt als je er op drukt.
Als extra funties t.o.v. de P2 heeft de P3 widgets en een speaker. Ook heeft de P3 een paar dingen die de P2 bij firmwareupdates kreeg zoals afseel mogelijkheden voor FLAC en Vorbis.
Afbeeldingslocatie: http://media.generationmp3.com/gmp3/tests/samsung-p3/P3.jpg
bron
Bron van de bron met een paar plaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Wauw, lekker strak :) Leuk om te zien dat FLAC ook ondersteund wordt. Ik ben ook erg benieuwd naar dat touchscreen. Widgets zijn mits goed geïmplementeerd ook een aanwinst en altijd leuk voor de gadgetgeile Tweaker.

Samsung lijkt weer goed aan de weg te timmeren met deze opvolger van de P2. Ik vond met de P2 al dat ze goed bezig waren, na veel inspiratieloze meuk in het verleden.. maar dit gaat de goede kant op d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Niet echt PMD-nieuws, maar toch wel redelijk gerelateerd: Samsung heeft nieuwe 1,8" hdd's waar 240GB op past. Nu mag het misschien zo zijn dat de hdd-spelers een uitstervend ras zijn... een goedkope hdd-speler waar je maar liefst 240GB op kwijt kan zal waarschijnlijk ook nog wel op enige populariteit kunnen rekenen. Mocht je een externe hdd aan willen schaffen, en toevallig ook on the go media willen luisteren/kijken, kan dit een uitkomst zijn. Het is echter wel de vraag welke fabrikant hier nog brood in zou kunnen zien. Misschien toch MS of Apple nog.

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Creative heeft een nieuwe speler, en wat voor een. De Creative Moo.
Afbeeldingslocatie: http://www.anythingbutipod.com/archives/images/zen-moo.jpg

We hadden al de Mplayer van iriver, in de vorm van Mickey Mouse, en nu vond Creative het blijkbaar nodig om een gek-uit-de-ogen-kijkende koe als ontwerp te nemen. Nog even en je kunt een PMD-boerderij openen met dit soort modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Een combinatie van een Stone (plus) met een Tamagotchi, in de vorm van een varken. Volgens mij zitten er bij Creative echt een paar mensen die niet zo veel te doen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 16:00

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Mag ik zeggen dat ik ze wel echt gaaf vind :D Vooral de rooie en de gouden. Ik denk dat mits ze vrij goedkoop, er zelfs nog wel een markt voor is. Want met scherm, leuk uiterlijk en gemakkelijke bediening is het nog wel een grappig apparaatje.

Maar inderdaad hebben de mensen bij creative niet zoveel te doen. Maar als er een markt voor is, waarom zou je het laten?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 13:17

Woembah

YNWA

Die Moo is duidelijk gericht op de Chinese markt, waar hij wellicht ook alleen verkocht gaat worden. Maar hoe debiel het ook klinkt: ik zou er wel een willen hebben.

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het schijnt dat iriver dit jaar op de CES wéér met een hele sloot spelers aan gaat komen. Hopelijk kunnen ze nu ook iets van de beloftes waar maken. De Lplayer, Spinn en de E100 hebben het welliswaar tot in dit landje geschopt, maar een paar anderen hebben we moeten missen. Daarnaast is de Spinn lichtelijk gecrippeld en kwamen zowel de Lplayer als de Spinn erg laat. Ik moet dus nog zien wat iriver er van waar gaat maken. Maar dan is er in ieder geval iets om naar vooruit te kijken op de CES.
Samsung heeft een demo met foldable screens laten zien. Dit zorgt alweer voor geruchten over een P4, maar dat lijkt me nog iets teveel toekomstmuziek. Eerst de P3 maar eens uitbrengen en ervoor zorgen dat het een waardige opvolger van de P2 is.
En dan nog in de categorie "dat is grappig" dit. Je mobiele apparaat opladen met behulp van zonne-energie. Compatibiliteit lijkt niet echt geweldig te zijn. Maar het is een leuk gadget natuurlijk.

[ Voor 14% gewijzigd door RoD op 25-11-2008 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

RoD schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 16:39:
En dan nog in de categorie "dat is grappig" dit. Je mobiele apparaat opladen met behulp van zonne-energie. Compatibiliteit lijkt niet echt geweldig te zijn. Maar het is een leuk gadget natuurlijk.
Je bent wel heel laat mee als je dit zegt als gadget. Solarchargers bestaan al maandenlang... er zijn verschillende modellen te krijgen. Eentje van 2 A accu, eentje van 1 A accu, enz.. Conrad verkoopt ook paar modellen van, waarvan eentje met 2 losse zonnepanelen die je erop kunt zetten.

Sorry, solarchargers zijn geen verrassing meer vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik had het serieus nog nooit gezien :o Wellicht ben ik niet de enige :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=T99foBglago]
Video van de nieuwe Samsung P3. Er wordt een beetje laten zien hoe het ding werkt. Erg leuk :) Ben benieuwd naar de eerste ervaringen. Het is verder wel een heel erg Samsung'ish ding, doet me heel erg aan hun F480-telefoon denken (die overigens heerlijk werkt). Wat dat betreft verwacht ik hier wel wat van.

• RoD
  • Niet online

RoD

iriver heeft schijnbaar meer dan een miljoen E100's verkocht. Daarom komen ze nu met nieuwe kleurtjes. Het is de vraag of ze ook deze kant op komen, aangezien de E100 hier volgens mij wat minder populair was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

ABI heeft een lijst opgesteld van wat naar hun mening de beste 5 PMD's van dit jaar zijn. Moet zeggen dat ik het er aardig mee eens ben. Wel aardig om eens te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

RoD schreef op maandag 01 december 2008 @ 08:23:
ABI heeft een lijst opgesteld van wat naar hun mening de beste 5 PMD's van dit jaar zijn. Moet zeggen dat ik het er aardig mee eens ben. Wel aardig om eens te lezen.
Ik vind het inderdaad ook een mooie lijst. De volgorde ben ik het niet helemaal mee eens. :+ Van mij mag de D2 en de P2 worden omgewisseld :+ maar top lijstje d:)b

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ja ik vind ook dat de D2 opvallend laag staat, maargoed. Hij staat er bij en zoiets is natuurlijk altijd aan persoonlijke voorkeur onderhevig. Maar hij noemt naar mijn mening wel 5 spelers die daadwerkelijk een impact gehad hebben op de PMD-markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Video preview van de Samsung p3. Het ziet er best goed uit en de widgets zijn wel geinig. De firmware die er op staat is overigens nog in de beta fase en het is te hopen dat de speler wel beter reageert met de final firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Op de F480-telefoon (die vergelijkbare widgets heeft) vond ik het wel aardig werken, en was het zeker sneller dan op deze video. Ik mag toch hopen dat de snelheid/kwaliteit van de P3 minstens gelijkwaardig wordt aan iets als de F480. Een PMD hoeft minder te kunnen dus hoeft er qua processor/geheugen ook minder te gebeuren, lijkt mij... maarja, dat blijven aannames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06-2023
Ik vind dit apparaatje ook wel interessant.
Afbeeldingslocatie: http://www.energysistem.com/images/productos/34367.jpg

Technische omschrijving.

* T-HDP: Touch-screen TFT 2.8" QVGA LCD.
* 16 GB built-in memory.
* M-EX technology allows memory extension with Micro-SD cards.
* Hi-Fi earphones with neodymium magnets.
* Built-in speaker for direct listening.
* Plays MPEG4 videos (XVID in AVI with MP2 audio). Includes transcoding software.
* Plays MP3 / WMA / WAV music.
* Shows JPG / BMP pictures.
* e-Book (TXT) reader with configurable bookmarks.
* Integrated FM radio with presets and recording.
* Games.
* Digital voice recorder with built-in microphone.
* High quality In-Ear stereo earphones with neodymium magnets.
* Rechargeable Li-Ion Battery.
* Folder navigation.
* Shows ID3 Tag (title, artist) and LRC (lyrics) informations.
* 6 equalization modes: Normal, Rock, Pop, Classic, Jazz and compatible with Microsoft® MSPlayFX .
* 7 repeat modes and 2 play modes: Normal and Random.
* Upgradeable firmware.
* No drivers needed (except W98).

En dat voor 119 euro >:)

[ Voor 94% gewijzigd door quicksilvernet op 03-12-2008 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Iriver heeft komt met twee nieuwe spelers: de T5 en de T6.

Afbeeldingslocatie: http://dapreview.net/i/newspost_images/iriver_t5.jpg
De T5 is een stickvorm spelertje. Net als de T7, de Samsung U3, de Sansa express en de Sony B130F. Niet zo heel erg origineel dus.
De speler speelt mp3, wma en ogg af, heeft een ingebouwde usb jack en heeft een batterijduur van 13 uur. De Afmetingen zijn 24.5 x 77.5 x 14.3mm en het gewicht is 25,9 gram. Het apparaatje komt in het zwart en in het wit met een opslagcapaciteit van 2 of 4 GB. De prijs wordt waarschijnlijk €50, al is het niet bekend of dat voor de 2 of voor de 4GB versie geldt.

Afbeeldingslocatie: http://dapreview.net/i/newspost_images/iriver_t6.jpg

De T6 is ook niet een heel erg bijzonder spelertje. Het speelt ook mp3, wma en ogg af, en is ook in zwart of wit verkrijgbaar. De batterijduur is wel een stuk beter met 28 uur. Ook heeft deze speler een radio met opneem functie en kan je je stem ermee opnemen. De afmetingen zijn 41 x 92 x 8.8mm. Er is alleen een 4GB versie en die gaat waarschijnlijk €60 kosten. Ik vind de speler nogal op de Samsung T10 lijken en volgens DAPreview lijkt de speler op de flash Zunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

De T5 lijkt op de oude IFP-serie, en de T6 nogal op de E100. Verder geen bijzondere specs dus wat mij betreft een beetje slappe hap van iriver. Prijzen zijn wel aardig, dus misschien dat dat nog wat succes oplevert, maar ik word hier niet warm van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
De Cowon S9 komt op 16 december naar Korea. De prijzen worden 219,000 won (€120) voor 4GB, 219,000 won (€140) voor de 8GB versie, en voor de 16GB editie moet in Korea 309,000 won (€165) neer worden gelegd. Het is nog niet bekend wanneer en voor hoeveel de speler in de rest van de wereld komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Vihaio schreef op maandag 08 december 2008 @ 21:26:
De Cowon S9 komt op 16 december naar Korea. De prijzen worden 219,000 won (€120) voor 4GB, 219,000 won (€140) voor de 8GB versie, en voor de 16GB editie moet in Korea 309,000 won (€165) neer worden gelegd. Het is nog niet bekend wanneer en voor hoeveel de speler in de rest van de wereld komt.
Ben benieuwd wat ze met de Firmware en de looks van die gaan doen en hoe die eruit ziet. Het apparaat is in ieder geval qua looks geslaagd! Maar ben benieuwd of het net zoals bij de O2 gaat( net gelezen en god wat is dat slecht :X) of dat het een complete nieuwe look qua interface is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vind de looks van de O2 helemaal niet zo slecht. De interface ziet er best goed uit imo. Er zitten alleen veel te veel stekeligheden in. Maar ik ben verder ook wel benieuwd of de S9 wél gaat doen wat ie moet doen. De prijzen zijn opzich redelijk, ik vraag me af of ze vergelijkbaar zullen zijn in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

RoD schreef op maandag 08 december 2008 @ 21:40:
Ik vind de looks van de O2 helemaal niet zo slecht. De interface ziet er best goed uit imo. Er zitten alleen veel te veel stekeligheden in. Maar ik ben verder ook wel benieuwd of de S9 wél gaat doen wat ie moet doen. De prijzen zijn opzich redelijk, ik vraag me af of ze vergelijkbaar zullen zijn in Europa.
De looks van de O2 zijn inderdaad vrij basic( niets mis mee hoor). Maar ik vind hem zelf nogal lomp en groot. Maar met de looks doel ik ook op de Interface. Tot nu toe de pics die ik heb gezien zijn wel gaaf qua interface. Vrij logisch en overzichtelijk. Hopenlijk is het scherm echt zo goed als die van de Spinn( heb hem in de Mediamarkt gezien en dat scherm is echt om op te eten :9~ , de rest alleen niet zo duidelijk :+) en de interface vergelijkbaar met een kruising tussen de P2 en de touch. Dan heb je een perfecte speler op die markt staan imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat vind ik dus ook van de interface. Het lijkt een goed en duidelijk opgebouwd concept, en het lijkt me weer iets nieuws. En op de filmpjes leek het wel lekker smooth te werken :) Als de bugs eruit gehaald zijn dan lijkt het me een top-apparaat. Maargoed, dit is meer iets voor het O2-topic :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cowon S9 is in bestelling bij de Mediamarkt...zag 279.- staan voor de 16gb versie.
verwacht over 2 weken...ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Veel nieuws over een 32gb versie is er niet zeker?
Ik vermoed dat ik toch het niet kan laten en voor 279 zo'n doosje met 16gb ga halen (zit nu met een U5 van 4gb...)
Is er al een S9 topic in de maak? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Niet dat ik weet. Je mag er mee aan de slag als je dat wil. Zo niet zal ik eens even kijken of ik er tijd voor vrij kan maken.

• Vihaio
In januari komt iriver met het broertje van de E100, de E50.
De E150 is niet van plastic, maar van geborsteld metaal. Het scherm is wat kleiner geworden, namelijk 1,8" met 176 bij 220 pixels waar de E100 nog een 2,4" scherm met 320 bij 240 pixels heeft. De batterij gaat wel een stuk langer mee, namelijk 52 uur. De speler speelt ook Vorbis en FLAC af, naast mp3 en wma. Het apparaatje moet het doen met 2,4 of 8 GB omdat iriver bang lijkt te zijn voor 16 en 32GB spelers, al ga ik er wel vanuit dat hiet een micro SD kaartlezer inzit.

Afbeeldingslocatie: http://www.anythingbutipod.com/archives/images/iriver-e50.jpg

• RoD
  • Niet online

RoD

Vreemd van iriver. De Spinn is er ook maximaal in 8GB. Wat is dit voor rare strategie in een periode waar je met GB's om de oren gegooid wordt? Ik snap hier echt niks van.

• Vihaio
Ik vind het ook erg apart en zolang iriver niet met meer GB's gaat komen ga ik ook geen speler van hen kopen, en ik denk niet dat ik de enige ben.
Op Gmp3 staat nog een beetje informatie. Namelijk dat de afmetingen 88 bij 38,8 bij 7,7 mm zijn. (Die van de E100 zijn 92.8 bij 47.8 bij 11.3 mm) En dat de 4GB versie 70 euro moet gaan kosten.

• Vihaio
En er is nieuws over de Cowon S9.
De 16e komt de 8GB versie uit in Korea, aan het eind van de maand in de EU en de VS. De 16GB versie komt uit in januari en in februari komt de 32GB versie uit. De speler heeft een USB micro B aansluiting.
Dat ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.kleinspul.nl/products_pictures/m_micro_bm-micro-f.jpg

En er is een video verschenen van de, best wel mooie, GUI.

[bron]

Edit:
Volgens iemand op de ABI forums komt de 16GB versie ook al in december.

[ Voor 12% gewijzigd door Vihaio op 11-12-2008 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

De nieuwe Sony Walkman.
Afbeeldingslocatie: http://www.sonyinsider.com/wp-content/uploads/2008/12/tw.png
Sony is set to debut a new 16 and 32GB drag and drop Walkman during CES 2009, according to trusted inside sources. This will be the most advanced music, video and photo Walkman music player ever released by Sony to date. While it was revealed before to Wired that Sony’s new Walkman would have Wi-Fi capabilities, we have now learned that Sony’s new Walkman will also be touchscreen and WQVGA. The touchscreen will not be the usual LCD, but a brilliant three inch OLED with a contrast ratio around 10k. OLED display capabilities in terms of color reproduction are far beyond the average LCD, which means 100% color reproduction across a wider viewing angle.
source: http://www.sonyinsider.co...hscreen-walkman-revealed/

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Klinkt goed. Lekker strak model ook :) Sony doet het de laatste tijd erg goed met hun PMD's dus ik verwacht hier wel het een en ander van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mp3spelers.nl schijnt de cowon s9 verkrijgbaar te zijn voor 229 euro (8gb). Ga nog eens even goed kijken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-07 20:42

Ale-Gu

'Eel Goe'

Ik volg dit topic nauwlettend, want ik ben van plan volgend jaar een nieuwe MP3-speler te kopen.
Nu is uitbreidbaar (micro)SD een must voor mij, maar het is mij niet altijd duidelijk of dat aanwezig is, of niet.

Weet iemand dat voor de:
-iAudio U5
-iRiver E50/T6

[ Voor 16% gewijzigd door Ale-Gu op 21-12-2008 16:21 ]

Hier zou uw advertentie kunnen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Maurii schreef op zondag 21 december 2008 @ 16:18:
Ik volg dit topic nauwlettend, want ik ben van plan volgend jaar een nieuwe MP3-speler te kopen.
Nu is uitbreidbaar (micro)SD een must voor mij, maar het is mij niet altijd duidelijk of dat aanwezig is, of niet.

Weet iemand dat voor de:
-iAudio U5
-iRiver E50/T6
Ga eerst eens bezig met wat je nu precies wilt in een MP3 speler. Deze plek is voor deze vraag hier niet bedoeld. Als je meer informatie hebt en ook precies weet wat je eisen zijn kun je dit in een topic zetten en daar je vraag stellen. Dit is te sumier eigenlijk :+

Trouwens de iRiver E100 en de Cowon iAudio D2 hebben ook SD kaart ondersteuning. De iRiver X20 ook. Er zijn er tegenwoordig genoeg. Maar wat wil je precies allemaal dat is afhankelijk van wat voor topic je maakt :> ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Maurii, dit topic is niet bedoeld om kleine vraagjes in te dumpen. Zeker niet als je met minimale inzet even zelf de specs op kan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-07 20:42

Ale-Gu

'Eel Goe'

Ik dacht dat dit topic ging over toekomstige MP3-spelers en uiteraard hun specs.

Nu kon ik dus niet vinden of deze uitbreidbaar geheugen hadden, daarom vraag ik het hier, omdat het m.i. toegevoegde waarde heeft voor dit topic.

Maar mochten dergelijke vragen niet gewenst zijn, houd ik mijn mond wel.

Hier zou uw advertentie kunnen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Maurii schreef op zondag 21 december 2008 @ 21:11:
Ik dacht dat dit topic ging over toekomstige MP3-spelers en uiteraard hun specs.

Nu kon ik dus niet vinden of deze uitbreidbaar geheugen hadden, daarom vraag ik het hier, omdat het m.i. toegevoegde waarde heeft voor dit topic.

Maar mochten dergelijke vragen niet gewenst zijn, houd ik mijn mond wel.
Ze zijn niet gewenst in dit topic nee, maar in een eigen topci die wat netjes is opgezet en waar wat zoekwerk in is gegaan. Welke ook te zien is. Dan kun jij je vraag prima kwijt in dit topic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die sony is echt mooi. De geluidskwaliteit van de huidige 6 en 8 serie is al onovertroffen, het lijkt me alleen wel een erg als klein touchscreen. Hopelijk krijgen wij nu ook de FM functie...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2008 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

Want to know more about the Samsung P3? We have two video previews for you. The first one, in English, shows us a quick review of almost all the features. The second one, after the break, comes from GenerationMP3. It is a comparison video between the new P3 and its predecessor the Yepp-P2. Screen resolution of the P3 and P2 have a similar 480 x 272 resolution, though GMP3 is showing you a video with the P3 screen winning the bright and crisp category beside the P2. The P3 boasts an overhauled UI with a nasty slide action (Haptics is now included) and of course the aluminium chassis of the P3 is another great improvement.

Samsung P3 features preview from Niall:

source: http://www.pmptoday.com/2...ideos-of-samsung-yepp-p3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Dit zit er zeer leuk uit. De speler zelf is imho mooier dan die van de p2 en de GUI ziet er ook beter uit. En gelukkig lijkt het op deze filmpjes sneller te werken dan met de beta firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

de P3 is al te koop voor 150 Euro (8gb)..
http://cgi.ebay.fr/SAMSUN...0.m14&_trkparms=72%3A1526|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Expect to see the P3 at CES with the official release sometime in mid January.
Bron

Ik denk dus dat het fake is, of een vaag demomodel waar ik liever m'n vingers niet aan brandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Review Van de Cowon S9. En het is weer een ouderwets goede speler!
Vooral leuk om te horen is:
The AMOLED screen lends well to video playback, especially with the faster pixel response time. The player officially supports Xvid and WMV with a recommended size of 420x272 at 30fps. However, I have been able to play up to XviD 640x320 30fps without any problems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Vihaio schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 19:09:
Review Van de Cowon S9. En het is weer een ouderwets goede speler!
Vooral leuk om te horen is:

[...]
Gaaf! Nu wachten op de rest van de Reviews. Zeer jammer van het uitbreidingsslot. Voor de rest lijkt mij een waardige speler met een mooi 3 inch scherm! Perfect voor films en serie's

• eswa
Hm, moeilijk. Goeie review wel, maar niet heul overtuigend. Niks op aan te merken, maar de wow-factor is ook niet heel groot.
Ik ga binnekort een nieuwe PMP kopen met 32gb, dus ik denk dat ik voor de S9 of de nieuwe Sony ga. Waarop wint de S9 tot nu toe? Volgens mij nog op niks. Sony is waarschijnlijk kleiner, zelfde scherm, WiFi, geluidskwaliteit zal ook wel overeenkomen. Hopen dat we 8 januari meer weten, en ook wanneer beide spelers in 32gb uitkomen.
Heeft microsoft nog iets laten weten dat ze een dergelijke pmp gaan presenteren op de CES?

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik heb niets gehoord van MS, al zijn er wel een tijd terug geruchten geweest over een nieuwe Zune icm een Europese release. De laatste tijd is het volgens mij stil, dus ik verwacht persoonlijk niks. Maar wie weet. Ik ben zelf wel benieuwd naar de CES eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

De Cowon S9 kent al enkele UCI's. Erg leuk :)
Afbeeldingslocatie: http://board.cowon.com/zeroboard/data_2007/PDS_FLASH/12322.JPG
Functionele customizability, ik ben er dol op :) Ben eigenlijk wel benieuwd wat flash allemaal nog meer voor mogelijkheden biedt op de S9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nog een review van de S9. Erg mooi scherm :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:29
Ondertussen heb ik ook mijn S9 een week in gebruik, ik moet zeggen tot nu toe bevalt hij prima

Mini review

De speler en het menu
De speler zelf is volledig van plastic en ziet er degelijk uit, nog geen redelijk wat duw en schuifwerk nog geen deel kunnen ontdekken dat gammel of beweegbaar overkomt.
Het is ook een ontzettend licht spelertje in vergelijking met de D2.

Het scherm zelf is bijzonder kras vast maar is nogal spiegelend, wat niet zoveel uit maakt tijdens het spelen van video omdat het amoled scherm meer dan voldoende licht levert, maar in heel erg donkere scene’s, zoals een sterrenveld zit ik toch naar mijn eigen weerspiegeling te kijken. Het scherm heb ik niet zelf op krasvastheid getest, maar er staan een paar filmpjes op youtube waarin iemand met kleingeld, sleutels en messen tekeer gaat zonder krassen te veroorzaken.

De menu structuur is overzichtelijk en gemakkelijk te navigeren, daarbij moet ik wel zeggen dat ik niet met playlists en dergelijk werk. Ik gooi over het algemeen gewoon alle muziek die ik wil op de speler via drag en drop en scroll dan binnen de speler wel naar de gewenste map. Scrollen en selecteren en dergelijk gaat allemaal via het touchscreen, welke in de meeste gevallen accuraat en snel reageert.

Geluid en video
De geluidskwaliteit is prima en zoals ik deze gewent ben van Cowon, het uitgangsvermogen van de speler is wel wat lager dan voorgaande spelers (D2, A3). 2 * 16mw i.p.v. 2 * 32mw. Echter dit heeft in mijn geval geen effect op de geluidskwaliteit. Ik gebruik de speler in samenwerking met goed isolerende IEM’s en heb de speler dus nooit echt hard staan. De geluidskwaliteit is vergelijkbaar of zelfs iets beter dan de D2, maar dit is nogal subjectief en daarnaast ben ik mijn oordoppen nog aan het inspelen en verandert het geluid nog steeds.

De video kwaliteit is uitmuntend en geeft enorm veel licht waardoor de speler zelfs op een heldere dag in de winter met een laag hangende zon zonder problemen te gebruiken is. Ik heb nog niet de kans gehad om de speler te gebruiken zonder eerst de video te converteren via jetaudio. De speler ondersteunt namelijk wel een aantal standaard codecs waardoor converteren in principe niet nodig is.

Daarnaast heeft de speler nog een hele reeks aan andere features die ik eigenlijk niet gebruik en nog niet echt getest heb, flash games, progsels en radio bijvoorbeeld.

Nadelen
Er zitten ook wel wat nadelen aan de speler, zo heeft deze bijvoorbeeld een niet standaard 20 pin aansluiting. Het is niet een Cowon eigen formaat maar een standaard die in Korea/Azië al redelijk is ingeburgerd maar in het westen nog niet echt veel te vinden is, behalve op een paar nieuwere telefoons van Samsung en LG.
Het is dus niet een standaard micro usb aansluiting.

Samengevat is het een zeer goede vervanging voor mijn inmiddels kapotte D2, maar niet een enorme verbetering ten opzichte van die speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik zal toch echt eens kijken of ik er eens een topic voor aan kan maken, want dat wordt wel eens tijd :)

Overigens, nieuws over een Sony Touch. Die lijkt me zeer interessant. Ik ben al een fan van hun nieuwe modellen.. ik ben benieuwd wat ze van het Touch-concept maken :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 23:18:
Ik zal toch echt eens kijken of ik er eens een topic voor aan kan maken, want dat wordt wel eens tijd :)

Overigens, nieuws over een Sony Touch. Die lijkt me zeer interessant. Ik ben al een fan van hun nieuwe modellen.. ik ben benieuwd wat ze van het Touch-concept maken :o
Ik ook :). De Sony of de Cowon S9 hmmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 23:49:
[...]

Ik ook :). De Sony of de Cowon S9 hmmm.
Ik zou het nu al weten al is het alleen maar vanwege de skinnable flash interface( S9 dus) Heb nu de Cowon D2 en de flash interface is een goddelijke toevoeging. Eigen controle of instellingen zijn heerlijk voor een dergelijk speeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Details over de Sony zijn nog niet bekend. En gezien de ontwikkeling die ze doormaken zou ik niet automatisch voor de S9 willen gaan. Al is de S9 op het moment wel een van de beste apparaten op de markt. Het wordt in ieder geval interessant om te zien hoe dit zich gaat ontwikkelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 23:55:
[...]

Ik zou het nu al weten al is het alleen maar vanwege de skinnable flash interface( S9 dus) Heb nu de Cowon D2 en de flash interface is een goddelijke toevoeging. Eigen controle of instellingen zijn heerlijk voor een dergelijk speeltje.
Dat is zeker een voordeel, hoewel geluidskwaliteit voor mij het belangrijkste is. Ik denk alleen niet dat er veel verschil gaat zitten tussen de twee op dat gebied; maar eerst even een paar reviews afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Vergeet de Samsung P3 niet, ook met aanpasbaar uiterlijk en waarschijnlijk met een goede geluiskwaliteit. En vandaag is oficieel bekend gemaakt dat deze speler in het eerste half jaar van 2009 op de markt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
RoD schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 23:18:

Heeft iemand eigenlijk een idee welke codecs dit ding gaat ondersteunen? Of misschien makkelijker, welke codecs ondersteunen de huidige Sony spelers? Ogg, Flac, Vorbis?

Ik heb mij de laatste jaren niet echt geïnteresseerd in Sony spelers omdat ik het echt een vervelend bedrijf vindt, maar de laatste tijd hoor ik van veel mensen dat die dingen echt een geweldige geluidskwaliteit kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Zarkov schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 09:38:
[...]

Heeft iemand eigenlijk een idee welke codecs dit ding gaat ondersteunen? Of misschien makkelijker, welke codecs ondersteunen de huidige Sony spelers? Ogg, Flac, Vorbis?

Ik heb mij de laatste jaren niet echt geïnteresseerd in Sony spelers omdat ik het echt een vervelend bedrijf vindt, maar de laatste tijd hoor ik van veel mensen dat die dingen echt een geweldige geluidskwaliteit kunnen leveren.
Er is nog maar weinig bekend. Hou het nieuws in de gaten zou ik zeggen :Y)

Nieuwe SD-kaartjes. Tot 2TB. Wat zou dit gaan betekenen voor toekomstige PMD's? Zou intern geheugen dan uberhaubt nog nodig zijn? Interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
RoD schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 13:17:
[...]

Er is nog maar weinig bekend. Hou het nieuws in de gaten zou ik zeggen :Y)

Nieuwe SD-kaartjes. Tot 2TB. Wat zou dit gaan betekenen voor toekomstige PMD's? Zou intern geheugen dan uberhaubt nog nodig zijn? Interessant :)
Wow, dit is geen klein stapje vooruit. Dit is direct een hele grote stap vooruit. Het overstijgt zelfs in één keer de SSD harde schijven.

Nu ben ik niet zo thuis in het hele opslag gebeuren, maar zo'n SDXC kaartje is vast niet geschikt voor desktops of notbooks ofwel? Zal wel iets te maken hebben met lees- en schrijfsnelheid ofzo?

Anders heb je namelijk wel een heel kleine harde schijf in je notebook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
jpboere schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 15:04:
[...]

Wow, dit is geen klein stapje vooruit. Dit is direct een hele grote stap vooruit. Het overstijgt zelfs in één keer de SSD harde schijven.

Nu ben ik niet zo thuis in het hele opslag gebeuren, maar zo'n SDXC kaartje is vast niet geschikt voor desktops of notbooks ofwel? Zal wel iets te maken hebben met lees- en schrijfsnelheid ofzo?

Anders heb je namelijk wel een heel kleine harde schijf in je notebook :P
Die 2 terrabyte opslag is het theoretisch maximum, de kaartjes zullen waarschijnlijk pas eind 2009 langzaamaan beginnen te komen met ongeveer 32 gigabyte + bijbehorende prijs. Ik gok dat de kaartjes ook nooit de 2 terrabyte zullen halen puur omdat er tegen die tijd echt wel snellere varianten op de markt komen. 2 terrabyte volschrijven op de huidige snelheden is geen pretje.

Daarnaast als ze 2 terrabyte op zo’n klein frut kaartje krijgen dan kunnen ze dat ook makkelijk in een mp3 speler stoppen.

Begrijp mij niet verkeerd het is een leuke ontwikkeling maar deze zal niet de hele wereld op z’n kop gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Laatst online: 13:48
Gisteren de S9 8GB gezien bij Mediamarkt Den Haag voor € 189. Mooi apparaatje, en die prijs is beduidend lager dan bij mp3spelers.nl en andere online shops tot nu toe. Maar goed, dat zal ook komen omdat hij nog maar heel beperkt verkrijgbaar is.

Zal hem zelf niet aanschaffen; mijn D2 heeft ook 8 GB (en daar kunnen ook nog SDHC-kaartjes in), zelfde muziekkwaliteit, wél een reguliere mini-USB-aansluiting en is wat handzamer dan de S9. De S9 is qua uiterlijk wel mooier en het scherm is prachtig, maar tenzij je het apparaat veel als videospeler wilt gebruiken, is dat voor mij niet genoeg meerwaarde om mijn D2 voor aan de kant te schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Ik zag zo even snel geen Cowon iAudio 7 topic, maar gezien dit mijns inziens toch een beetje een speler is voor de fanatiekelingen wilde ik even melding maken dat de 16GB versie op iBood momenteel €99,- is.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Even een melding van "geen nieuws".. valt het jullie ook niet op dat er maar bar weinig PMD-nieuws van de CES komt? Ik volg nu al een tijdje die gast van ABI op Twitter, maar er gebeurt maar weinig.. Valt behoorlijk tegen. Dit kwam ik nog wel tegen (for what it's worth):
Played with the samsung p3. Not as resposive as the cowon s9 12:23 PM Jan 9th from TwitterBerry
Sony x1000 under glass. Can't use it. Very thick. But I do like the marble-ish finish. Noise cancellatio garbage built in. =/ 12:21 PM Jan 9th from TwitterBerry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Iriver is wel met een paar nieuwe spelers gekomen:
De P35
The specs of the P35 seem pretty decent. The device has a 4.8" WVGA (800x480) TFT touch display with 16/32GB capacities. It also has a built in accelerometer, and has PMP grade features like DMB, flash, office and TV-out. Since the P35 is a successor of the P20, it has a built in SD card slot, USB 2.0 OTG, with support for RAW files.
Afbeeldingslocatie: http://www.dapreview.net/i/newspost_images/ces09-iriver-p35.jpg

Een e-agenda die meer kan dan alleen agenda zijn.
They will also releasing a new e-dictionary with a twist. It’s called the D50N (following the D_ pattern), but unlike all other iriver dictionaries, supports internet browsing via Wi-Fi. It also has a 4.8" WVGA (800x480) TFT touch display. The D50N will be available in 16GB with a micro SD slot.
Afbeeldingslocatie: http://www.dapreview.net/i/newspost_images/ces09-iriver-d50.jpg

En de P7
Lastly, iriver is releasing a device called the P7 at CES. It has a 4.3" WQVGA (480x272) touch display with basic features like music, video, fm radio and recording. It will come in 4/8/16GB capacities with a built in micro SD car slot. The battery life is 50hrs for music, which seems pretty impressive for a device like this. Due to the lack of information right now, it's hard to say what this device will be like. I feel that it'll try to compete with the Cowon O2 and iStation T3.
Afbeeldingslocatie: http://www.dapreview.net/i/newspost_images/ces09-iriver-p7.jpg

Eindelijk 16GB spelers van iriver, maar ze zijn niet meteen door gegaan naar 32GB, en dat valt wel een beetje tegen.
Bron
Maar voor de rest is er bijna geen nieuws. Vorig jaar was er volgens mij een stuk meeer. Jammer.

[ Voor 19% gewijzigd door Vihaio op 11-01-2009 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Wel weer grote PMD's van iriver. De grote modellen van vorig jaar hebben we hier niet gezien, dus ik vraag me af of we hier nog meer van gaan horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Filmpje over de nieuwe Sony-speler. Gewoon een promo-filmpje, maar geeft wel wat info. * RoD ziet wifi, een Youtube-app, en internet browsing staan. Geweldig _O_ Gaat een goede concurrent voor de iPod touch worden qua features. Alleen denk ik dat ie het qua apps en bijbehorende mogelijkheden het niet gaat halen.

Sony's CES 2009 Video Walkman Demonstration from Sony Insider on Vimeo.

Ohja, en nieuwe Samsung-spelertjes. Niks bijzonders.

[ Voor 5% gewijzigd door RoD op 14-01-2009 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Hmm toch wel erg mooi dingetje van Sony hoor :Y
De ideale all-in-one device bestaat nog lang niet imho (dus ook mobiel en dergelijke) en dus wil ik persoonlijk nog steeds een losse PMD en 'n losse mobiele telefoon.. Momenteel heb ik 'n Microsoft Zune die me erg bevalt, alles kan wat 'n goede PMD hoort te doen, maar als je deze Sony ziet, valt die Zune weer in 't niets...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

De Zune heeft wel een aantal aparte features wat de Zune eigen maakt. Wat dat betreft vind ik de Zune nu ineens niet ineens afgeschreven, ofzo. Wel is het zo dat deze Sony weer een stapje dichter bij "de" all-in-one is. Wat mij betreft bestaat de ideale all-in-one ook nog niet overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Nee afgeschreven zeker niet hoor, gebruik 'm al 2,5 jaar naar alle tevredenheid :)
De laatste tijd wat minder, omdat ik niet met zo'n chunky device wil lopen (dus gebruik m'n iPod nano 4th generation)

En deze Sony komt idd alweer stukje dichterbij..
Groot minpunt begint alweer bij de maximale capaciteit van 'slechts' 32GB, wat nowadays wel weinig is...

De ideale PMP bestaat nog niet..
De ideale all-in-one (dus met telefoonfuncties) ook nog niet..

Maar 't komt steeds en steeds dichterbij, dus met m'n losse Zune, iPod nano en SE W902 red ik 't nog wel :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik zou graag een uitbreidingsslot willen zien. Ik weet niet of deze feature al afgeschreven is. Verder is 32GB toch al wel redelijk marktconform. Zal genoeg zijn voor de gemiddelde consument. Maar, ja, meer zou leuk zijn. Vooral als het zo makkelijk kan met SDHC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Mwah 'n gemiddelde consument die zoveel geld neerlegt voor 'n PMD wil er ook wel wat voor terughebben..
Een kind van 13 bijvoorbeeld is geen gemiddelde consument imho en heeft genoeg aan 'n 1GB mp3-spelertje.

Mensen die zich interesseren in PMD's hebben ook vaak 'n grote collectie muziek / films is mijn opinie
(vrienden van me) en hebben dus ook wel 'n leuke opslag nodig.. 30GB gaat nog wel hoor, maar 30GB opslag kocht je 2,5 jaar geleden ook al in de eerste Zunes / iPod video's dus wat dat betreft UPGRADEN... :Y

(Voor de rest ben ik 'n zeikerd en overweeg alleen SDHC mogelijkheden als 't achter 'n klepje zit, zodat 't
design van de PMD gewoon strak blijft en er geen geheugenkaartje uitsteekt, al is 't maar 1 simpele millimeter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Je krijgt er ook heel wat voor terug. Een goede speler met veel features. Alleen de opslagcapaciteit groeit dus niet proportioneel mee door de verschuiving van hdd naar flash, de afgelopen jaren.

Ik denk toch dat er procentueel maar weinig mensen zijn met meer dan 32GB aan content die ze gelijktijdig mee willen nemen. Er is absoluut een markt voor, maar voor de verkopen zal het geen belemmering zijn, denk ik. Kijk ook maar naar hoeveel mensen een iPod Touch kopen. Ook maar "weinig" opslag en kost ook relatief veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

That's true, maar dat zijn imho voor 75% modekoeien, want 'n iPod is stoer en 'n iPod Touch al helemaal!
En die andere 25% geniet tenminste van alle extra mogelijkheden die de iPod Touch biedt (jailbreaken / software)

offtopic:
Maar ik houd op, erg slowchatting-achtig, alhoewel 't wel 'n xtje leuk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Discussie mag best ;)

Ik denk niet dat het allemaal modekoeien zijn al speelt marketing zeker mee. In ieder geval, het blijkt dat het verkoopt. Als opslagcapaciteit echt een issue was (en dan hebben we het over 30GB+) dan had dat meer moeten blijken in de populariteit van apparaatjes die 30GB+ hebben.

Hdd's zijn uitgestorven. Ik denk niet dat er nog een A-merkfabrikant met een hdd-speler komt. Fabrikanten spelen ook slechts in op wat de behoeften van de consument zijn. Grotere hdd's die geschikt zijn voor PMD's komen nog wel uit, dus daar ligt het niet aan. We konden nu met gemak een hele sloot met slicke 160GB-spelers hebben. Echter, dit is niet gebeurd. Imo het grootste voorbeeld dat 32GB genoeg zal zijn als je het vanuit de gemiddelde behoefte van de consument bekijkt.

Om even terug te komen op de Sony, ik denk dus ook niet dat dit de verkopen van de Sony iets gaan schaden. Opzich doet Sony het zelfs vrij goed, want lang niet iedereen heeft 32GB-spelers op de markt. Ik zie zelf graag wel meer, maarja. Ik verwacht dat dit gewoon een erg goed apparaatje gaat worden, als Sony de stijgende lijn voortzet (wat ik wel verwacht, superapparaatjes hebben ze de laatste tijd uitgebracht _O_ ). Ik verwacht dat de 32GB-limiet geen beperking voor het succes gaat zijn. Wat ik als grootste beperking zie is de "awareness" van de consumenten. Ik gok dat veel mensen geen positieve gedachten krijgen bij het merk Sony. Opzich ook terecht, na al die jaren Sonicstage-drama. De lage populariteit van de A-serie van Sony viel mij best wel op. Al duurde het bij mij ook even voordat de nare bijsmaak bij Sony verdwenen was. Sony kan zich met de huidige apparaten absoluut met de top meten, maar de interesse blijft achter.

Dit apparaat heeft een aantal features die er echt uit steken. En hij ziet er gelikt uit. Dat moet waarschijnlijk wel een beetje een "wow"-gevoel opleveren en er voor zorgen dat mensen zich verder verdiepen in de apparaatjes van Sony. Hopelijk zorgt dat ook voor wat meer aandacht, want dat verdienen ze op dit moment zeker.

Sony zou overigens een grote slag kunnen slaan door wél een SDHC-slot aan te bieden en zo dus de mogelijke capaciteit op te schroeven naar 64GB. Geen enkele speler in dit segment (Samsung P2/P3, Cowon iAudio S9, iPod Touch) heeft er op dit moment een. Dus dit zou óók een selling point kunnen zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door RoD op 14-01-2009 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Niet online
CLB schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 00:37:
De ideale PMP bestaat nog niet..
De ideale all-in-one (dus met telefoonfuncties) ook nog niet..

Maar 't komt steeds en steeds dichterbij, dus met m'n losse Zune, iPod nano en SE W902 red ik 't nog wel :)
Denk je dat de ideale PMP of all-in-one ooit op de markt zal komen? Er zullen altijd mensen blijven die nieuwe eisen stellen aan het apparaat. Functies die wij nu nog niet eens kunnen bedenken.

Als je 15 jaar geleden iemand zou vragen wat de ideale all-in-one zou zijn, kom je er denk ik achter dat we al veel verder zijn dan wat hij of zij had gewenst.

Iets meer on-topic: Dat Sony spelertje ziet er inderdaad erg slick uit. Zijn de afmetingen al bekend? Ben vooral benieuwd naar de dikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Video van de iriver P7. Aparte interface. Touchscreen ziet er wel bijzonder onresponsief uit. Lijkt wel alsof je er bijna op moet slaan.

Ik ben niet echt onder de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

jpboere schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 17:14:
[...]
Denk je dat de ideale PMP of all-in-one ooit op de markt zal komen?
Voor mij persoonlijk wel ja :)
+/- 100GB, video, muziek, radio, internetbrowser en telefoonfuncties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Filmpje van de iriver Spinn op de CES:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Niet online
Eerste indruk:
Wow! Dat is een nice scherm!

Dan:
4 GB en 8 GB ?!?! Leven ze nog in de oertijd daar, ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

jpboere schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 16:51:
Eerste indruk:
Wow! Dat is een nice scherm!
Amoled is de toekomst :Y
Dan:
4 GB en 8 GB ?!?! Leven ze nog in de oertijd daar, ofzo?
Een groot nadeel van de Spinn inderdaad. Onbegrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

MobiBLU komt ook weer met iets nieuws. Dit keer een speler in de vorm van een ufo. Er is wel wat geks voorbijgekomen de laatste tijd, maar een ufo hadden we nog niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Niet echt nieuws, maar meer nieuws dat er nog nieuws komt. Er gaan/t dit jaar namelijk (een) nieuwe Zune(s) komen. Goed nieuws dus voor iedereen die bang was dat dit niet zou gaan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Daar ben ik wel benieuwd naar. MS heeft hard aan de weg getimmerd met hun Zunes, dus ik vraag me af wat een nieuwe versie van de Zune ons dan gaat brengen. Ik hoop vooral ook dat ze enkele nadelen van de Zune laten vallen. UMS-ondersteuning (naast de software) zou bijvoorbeeld erg leuk zijn. Ben ook benieuwd of ze de "social" meuk uitbreiden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

RoD schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 11:44:
Daar ben ik wel benieuwd naar. MS heeft hard aan de weg getimmerd met hun Zunes, dus ik vraag me af wat een nieuwe versie van de Zune ons dan gaat brengen. Ik hoop vooral ook dat ze enkele nadelen van de Zune laten vallen. UMS-ondersteuning (naast de software) zou bijvoorbeeld erg leuk zijn. Ben ook benieuwd of ze de "social" meuk uitbreiden :)
Ik denk ook ondersteuning voor meerdere platformen qua software. Op dit moment is het zo dat het in principe alleen op een Windows PC werkt de software dan?( correct me if I am wrong) Volgens mij doen ze er vrij goed aan om juist de software goed over te plaatsen naar andere platformen( aangezien een vrij groot percentage van de doelgroep in Amerika allemaal Apple gebruikt)

BTW naar Europa mogen ze ook wel eens doen :( Ik wil ook wel eens voor de optie zune kunnen gaan uberhaupt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Volgens mij werd er een tijd terug gesproken over een volgende Zune die dan ook in Europa uit zou komen. Dit zou dan wel eens die versie kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

RoD schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 11:53:
Volgens mij werd er een tijd terug gesproken over een volgende Zune die dan ook in Europa uit zou komen. Dit zou dan wel eens die versie kunnen zijn.
Was dat niet al de vorige tussenversie dat hij naar Europa zou komen? Het word namelijk volgens mij al sinds de eerste versie gemeld dat hij zo spoedig mogelijk naar de EU komt. Tot op heden heb ik nog niets gezien hier :'(

Pagina: 1 2 3 Laatste