Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Volgens mij was het de komende versie. Maar ik moet wel zeggen dat het allemaal bij geruchten blijft.

Dapreview heeft een lijst met beste PMD's van 2008 gepubliceerd. Ik kan me er goed in vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Plaatjes van een zwarte Spinn. Leuk. Maar ik zou zeggen, breng eerst de Spinn eens uit met fatsoenlijke opslagcapaciteit, voordat je aan andere kleuren begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:00

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

RoD schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 14:26:
Plaatjes van een zwarte Spinn. Leuk. Maar ik zou zeggen, breng eerst de Spinn eens uit met fatsoenlijke opslagcapaciteit, voordat je aan andere kleuren begint.
Misschien is dat wel de volgende update :P 8)7
Vind hem er in ieder geval prima uitzien :9~

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Die wilde ik ook posten :Y Mooi dingetje hoor. Die gaat zeker meedoen op de PMD-markt. Denk dat dit wel een serieuze concurrent voor de Cowon iAudio S9 wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 08:50
Dit brengt me toch weer aan het twijfelen...Die X1000 is toch wel een stuk kleiner dan de S9 (en kleiner dat ik dacht dus). Maarja, ik vermoed geen UCI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:03
jammer dat die zo duur is, de Ipod touch is goedkoper 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Mwa, kwaliteit mag wat kosten :) Verder is de touch ook niet zo duur. 280 euro voor 16GB vind ik nog wel te doen als het echt een goed ding is (wat ik wel verwacht). Wel jammer is dat het gat naar de 32GB zo groot is.. dan komt er nog 100 euro overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is vast geen nieuws over de releasedatum van de P3 in NL ? offf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Cowon brengt een L3 uit. Mooi grote PMD, goeie specs.. maar... 4GB maximaal :X Nu heeft het ding wel een SD-slot, maar dit is toch niet meer van deze tijd? Kom op zeg :| En dat voor een PMP met een 7" scherm, dus duidelijk bedoeld voor video.

Slordig van Cowon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

In de categorie gekke mp3spelers weer een nieuwe:
Afbeeldingslocatie: http://www.anythingbutipod.com/archives/images/acorn-dap.jpg
Link

Grappig. Ook niet erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:53
Inderdaad grappig. En ook erg klein.
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2009/02/acornmp3feb2009.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

iriver heeft de P7 aangekondigd. Lijkt wel een aardig dingetje. Opzich zou ie de concurrentie met de Cowon iAudio O2 aan moeten kunnen gaan. De P7 ondersteund minder codecs en zal ook wel minder features hebben.. maar de gebrekkige firmware van Cowon maakt dat de P7 wel mee zou kunnen komen.. tenminste als iriver alles goed doet. Misschien dat het Cowon ook aanspoort om snel verbeteringen op de O2 door te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Alhoewel we er hier niets over horen, heeft Samsung voor de P3 een firmware update uitgebracht. Opvallend is dat ze de UI 30% sneller hebben gemaakt. Dat is altijd goed natuurlijk. Maar dan vraag ik me wel af hoe traag de P3 wel niet moet zijn zonder die update :X Verder nog wat aardige dingetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Pocketables heeft een review geschreven van de Samsung P3. en de reviewster vindt het een erg goede speler.

[ Voor 4% gewijzigd door Vihaio op 13-03-2009 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Leuke vergelijking. Slechte trend is dat alle spelers een proprietary port hebben. Nu had Apple dat altijd al, maargoed... van Cowon had ik toch beter verwacht.

Edit: in other news; de iriver P35 is uit in Korea. We horen weer ns wat van iriver dus. Helaas is het nogal ver weg.

[ Voor 36% gewijzigd door RoD op 23-03-2009 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

En nu ook een video van de GUI van de iriver P35.

En dit soort dingetjes zijn ook wel grappig. El cheapo Chinese PMD's die HD af kunnen spelen. Ik vraag me af of ze het beter doen dan de Cowon iAudio O2.

[ Voor 44% gewijzigd door RoD op 30-03-2009 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
RoD schreef op maandag 30 maart 2009 @ 15:50:
En nu ook een video van de GUI van de iriver P35.

En dit soort dingetjes zijn ook wel grappig. El cheapo Chinese PMD's die HD af kunnen spelen. Ik vraag me af of ze het beter doen dan de Cowon iAudio O2.
ik heb diverse chinese spelers gehad, voornamelijk Onda, o.a. een vx535hd, en ze zijn vrij beperkt in formaten. real media (real player) schijnt populair te zijn in china en op de meeste spelers, speelt RMVB het best. de speler kan hoge resolutie xvid en divx video's afspelen maar geen h.264/AVC gecodeerd videos in MKV formaat en dat zou ik graag willen zien. hij ondersteunt wel weer ondertitels (SRT)

btw ik ken iemand met een cowon O2 die met geen mogelijkheid MKV aan de praat krijgt, tochj wel jammer want zoiets zoek ik eigenlijk aangezien ik veel blu-ray rips heb die allemaal MKV zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik denk dat dit een 1 april-grap is, dus erg enthousiast ben ik niet.. maar ABI meldt dat een aantal grote fabrikanten hebben afgesproken om gestandaardiseerde datakabels te gebruiken: Klik.

Nou had dit opzich best gekund, maar het is én 1 april, én Apple wordt genoemd :P Dus dat geloof ik niet :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Archos maakt weer Kleine PMD's. Allesbehalve spectaculair, maar het is wel goed nieuws dat ze weer eens wat doen met een PMD die niet volledig gefocussed is op het afspelen van video.

* RoD verlangt terug naar het Gmini-tijdperk van Archos. Vooral de Gmini 400. Geweldig apparaat was dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:00

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

RoD schreef op zondag 05 april 2009 @ 21:24:
Archos maakt weer Kleine PMD's. Allesbehalve spectaculair, maar het is wel goed nieuws dat ze weer eens wat doen met een PMD die niet volledig gefocussed is op het afspelen van video.

* RoD verlangt terug naar het Gmini-tijdperk van Archos. Vooral de Gmini 400. Geweldig apparaat was dat.
Vind deze maar goedkoop eruit zien... Die Gmini 400 was echt een prachtapparaat. Jammer dat ze inderdaad van dat concept zijn afgestapt en steeds grotere spelers zijn gaan maken. Zelfs met nu een kleine ziet hij er echt goedkoop en armzalig uit eigenlijk. Jammer is dat :(

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ja, die dingen voegen eigenlijk niets toe aan de markt. Maar ik vind het vooral fijn om te weten dat Archos zich niet alleen focussed op die "internet media tablets".

Ach, het zullen vast wel degelijke dingetjes zijn.. maar qua functionaliteit is het niets bijzonders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Een hands-on van de Sony NW-X1000 :) Erg leuk dingetje. Als het dezelfde kwaliteit is als de vorige spelers van Sony, dan zit het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Sony kondigt aan dat de release van de NW-X1000 op 25 april zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nog een video:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

ABI heeft een leuke review over de krasbestendigheid van PMD's welke een scherm met een coating van glas hebben. Interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

nieuws: Creative kondigt Zen MX-mediaspeler aan
Creative gaat terug naar de Creative Zen met hun nieuwe speler en komt daarnaast met slechtere specs. Ik vraag me af waar dit op slaat. Dit is achteruitgang in plaats van vooruitgang. Bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
RoD schreef op woensdag 22 april 2009 @ 15:30:
ABI heeft een leuke review over de krasbestendigheid van PMD's welke een scherm met een coating van glas hebben. Interessant.
klopt wellicht, maar een zandkorreltje in je zak kan desastreuze gevolgen hebben voor je scherm, ook al is het van glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
RoD schreef op woensdag 15 april 2009 @ 10:43:
Sony kondigt aan dat de release van de NW-X1000 op 25 april zal zijn.
We moeten de releasedate van de NWZ weten, niet de NW.
helaas zijn ze te traag en heb ik een Ipod gehaald (had per direct een nieuwe mp3 speler nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
ABI heeft een artikel geschreven met puntjes waar je op moet letten als je een nieuwe PMD zoekt. Handig voor als je niet weet wat je moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Vihaio schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 20:28:
ABI heeft een artikel geschreven met puntjes waar je op moet letten als je een nieuwe PMD zoekt. Handig voor als je niet weet wat je moet kopen.
Die komt in de FAQ :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Sony heeft weer een nieuw dingetje, in Japan:

Ik zie alleen wel SonicStage staan :X Ik hoop dat dat dan optioneel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-05 00:28
Leuk ding. Het ziet er in ieder geval erg handig uit voor wanneer je gaat sporten oid. In het filmpje laten ze Sonic Stage zien, maar daarna laten ze een soort van drag & drop zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatmike
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-08 20:00
Die heb ik hier in België al zien staan in de Krëfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

MobiBLU heeft ook weer een nieuw (apart) apparaatje:
Afbeeldingslocatie: http://media.akihabaranews.com/18215/miffy_mobiblu_A50_1.jpg
Een konijn, volgens mij hadden we die nog niet. Al wel een koe en een mickey mouse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

iriver heeft al een tijdje de Mplayer. En er zijn ook al een tijdje accessoires voor te krijgen. Bijvoorbeeld een dock in de vorm van het lichaam van Mickey Mouse, en leuke gekleurde kristallen voor op de oren van Mickey. Nu komt men weer iets nieuws. Smileys, voor op de oren van Mickey:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AQEgIZ18Jyjgd6j6NGtmpjOY/full.jpg
8)7

Nu mag het toch ook wel een keer ophouden. Het was grappig, maar het begint nu kansloos te worden.

@onder: fixed.

[ Voor 8% gewijzigd door RoD op 20-06-2009 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
hotlinken kan niet vanaf akihabara
Ach blijkbaar wordt het nog verkocht. Dan is het best begrijpelijk dat ze door blijven gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Review van de Sony x1000
Pros
Great Sound Quality
Capacitive touch screen
Great OLED screen
Slacker Radio, YouTube, Direct Download Podcasts
Solid design
Cons
No Native Video Playback, Conversion is Neccesary
Expensive
Horrible Included Software
Buggy Podcast Feature
No multi-touch
Zeer interessante speler. Het wordt alleen niet makkelijker kiezen als je touchscreen-speler wil kopen.

[ Voor 11% gewijzigd door Vihaio op 23-06-2009 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Vihaio schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 13:25:
Review van de Sony x1000

[...]

Zeer interessante speler. Het wordt alleen niet makkelijker kiezen als je touchscreen-speler wil kopen.
Wauw, wat een ding! Prijzig maar dan heb je een Sony met Sony geluid, ik weet hoe ze klinken. Jammer dat er geen native video ondersteuning is maar ik zou deze nemen alleen al voor de muziek speler. Wat een interface zeg en hoe smooth ook :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ziet er zeer goed uit inderdaad. De minpuntjes zijn prima te fixen met firmware updates, al is het de vraag of dat gebeurd. Een van de beste touchscreen-spelers als ik dat zo hoor. Het zou me in ieder geval niets verbazen, want Sony is goed bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de Sony-spelers nooit firmware-updates krijgen. ik weet alleen niet of dat met deze speler dan nog steeds zo is.

Edit:
Also worth mentioning is the lack of any software to update the firmware of the player. This is one of the best things about Sony players in my opinion - they come with firmware 1.00 and stay that way. You won't need to update the firmware, simply because it works when you get it. Though this also means no new features, the Sony players are very straight to the point and not suitable for people who want games, text editors and calculators on their MP3 player. A stable firmware is therefor a great feature about the player and shouldn't be dismissed as something petty.
Edit2:
Als ik de ABI forums lees lijkt het erop dat Sony bijna geen firmware-updates uitbrengt. Alleen als het nodig is omdat er ergens een vervelende bug zit.

[ Voor 77% gewijzigd door Vihaio op 23-06-2009 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat is toch erg jammer...

Zeker bij zo'n speler valt er altijd wat te verbeteren met firmware. Nieuwe features, verbeterde features... Maargoed, voor een multimediaspeler plus wat ditjes en datjes is het al heel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07 19:44
Een slot voor (Micro)SDHC ontbreekt op mijn Cowon S9. Geen groot gemis maar was wel handig geweest aangezien het verschil qua prijs voor de varianten met meer geheugen meestal erg groot is. Bovendien kost een extra 8Gb kaartje bijvoorbeeld al geen drol meer. Zou ik daar m'n films op kunnen knallen ipv de 8Gb in totaal die ik nu heb :)

De Review van Pocketables klopt als een bus. Ik heb alle drie de spelers in mijn handen gehad, mee gespeeld etc en kwam ook op de conclusie dat de Touch meer is voor mensen die niet zonder al die extra's kunnen (en daarbij mindere audiokwaliteit voor lief nemen), enige echt positieve aan de P3 vind ik nog wel de behuizing. Die voelt duidelijk veel beter aan dan die van de S9. Uiteindelijk toch voor de S9 gegaan vanwege overduidelijk geluidsverschil wat al met simpele 25 euro in-ears goed te horen is (wel alles netjes op normal zonder poespas uiteraard).

Aan de andere kant is zo'n plastic behuizing, buiten het feit dat dat ding echt heel licht is, ook zeer krasbestendig. Misschien een idee Apple, om een nieuw soort materiaal voor de behuizing te gebruiken? Bij alledaags gebruik leeft de achterkant van de Touch niet langer dan 5 dagen voordat hij ook ge 'steelbrusht' is :P

volgende keer is op de last page rammen ipv random te reageren :X

[ Voor 10% gewijzigd door Wackoz op 23-06-2009 22:36 ]

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Het lijkt me erg sterk dat je het geluidsverschil kan horen bij zulke goedkope oordopjes. Allebei de spelers hebben een erg goede geluidskwaliteit. Het verschil daar tussen zou je dan ook pas moeten kunnen horen bij erg dure oordopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
Toch hoorde ik een duidelijk verschil bij, voornamelijk, lage kwaliteit mp3tjes.

Als ik met FLAC kon testen had ik dat gedaan, ware het niet dat de Touch dat niet ondersteund. Als je er alleen maar 320kb/s mp3's opzet is het verschil inderdaad minder goed te horen met dat soort doppen. Ik heb gewoon een paar stilte (rustige) nummers gepakt met solo stukken van bijvoorbeeld een trompet, sax whatever. Bij 128kb/s merk je al wel duidelijk dat bij zowel de S9 als de Touch het geluid een ietwat waterachtige/trillerige aandoening krijgt bij een lange uithaal van een noot. De S9 had dit toch een stuk minder. Zodra je de EQ gaat gebruiken kun je het meeste ervan weg proberen te filteren maar dat is niet echt de bedoeling.

Wat ik nog een keer kan proberen is de output van de spelers aan te sluiten op mijn pc en die in zo hoog mogelijke kwaliteit ervan laten opnemen, het was voor mij iig wel hoorbaar :)

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
neowin.net heeft degene die vaak Zune-informatie lekt geïnterviewd. Met wat nieuwe informatie over de Zune. Oa:
RR: What are the sizes of The Zune HD?
TK: 16GB and 32GB, Microsoft is considering adding a 64GB Zune later on in the model year
Het zou dus kunnen dat we dit jaar al 62GB flash-pmd's hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Netjes. Ben benieuwd of MS ook daadwerkelijk de eerste is. Misschien plannen andere fabrikanten ook wel 64GB-versies. Ik zou ze graag willen zien. Dan kan ik tenminste met gemak al mijn muziek meeslepen, en ook nog eens wat video's erop zetten.

In other news, Rockbox V3.3 is uit. Release notes:
* Pictureflow can now start and control playback
* Rockbox now supports scripting using the LUA language
* Rockbox can now read JPEGs for Album Art. (JPEG decoder added to core)
* Increased battery life on some targets by preventing WPS from updating while backlight is off.
* New alternative, number-aware sorting for the file browser (disabled by default).
* USB enabled on Sandisk Sansa c200v1 and e200v1, iRiver H10 and Olympus M:Robe 100. Unfortunately we had to leave out USB on the iPods this time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nieuws over Teclast. Van T.net notabene. Men komt met een 5" speler welke een HDMI-aansluiting heeft en 720P-materiaal af kan spelen. Net als de Zune eigenlijk dus.
nieuws: Teclast ontwikkelt draagbare mediaspeler met hdmi
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1246799313.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
Heel mooi spelertje! Echter vind ik wel dat hij zichzelf een beetje tegenspreekt. De speler gaat (waarschijnlijk?) beschikken over 'maar' 4Gb en dan is het nog maar de vraag of er flashkaartjes inkunnen...

Oftewel: :w nut van 720p :w

Als ze nou tenminste een 16Gb versie ofzo uit zouden brengen dan zou zo'n ding echt interresant zijn. Een leuk spelertje voor naast je HD (ready) tv lijkt me. Mja, met 4Gb kun je hooguit een 720p film erop zetten. Daar is de lol dan al snel vanaf.

Ben overigens benieuwd, mocht de speler toch een micro SDHC slot krijgen, of de kaartjes/lezer snel genoeg de data ervan af zou kunnen halen/lezen. 720p lust toch wel een beetje datasnelheid, en die benodigde snelheid heb ik met een SDHC kaartje nog niet gehaald (weliswaar 'gewone' kaartjes, geen class 10 gevallen ofzo).

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Volgens mij is class 6 redelijk gangbaar, en volgens mij is dat wel genoeg voor een redelijke 720P-file. Maarja, SDHC-support zou inderdaad wel wenselijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Deze spelers ondersteunen SDHC en ik ben echt benieuwd naar de C500HD. Gebruikt de nieuwe Sochip SC8600 chipset die beter en krachtiger is dan de Chinachip CC1600, die nu in de meeste spelers wordt gebruikt. Die is echt meer gebaseerd op RMVB (Real Player), schijnt in China een populair formaat te zijn.

De Ainol V6000HDV, de Cube H100 en nu ook de Teclast C500HD maken dus gebruik van de nieuwe Sochip chipset en het is een veelbelovend chippie, met dingen zoals MKV ondersteuning en HDMI output onderscheiden ze zich van de concurrentie. Enige andere die het nu kan is de Rockchips RK2806, wordt gebruikt in o.a. de Teclast M66 en RAmos T12 (die met dat scrolwheel) maar ook deze hebben moeite met sommige MKV video's.

Dus het is niet allemaal rozegeur en manenschijn, met sommige MKV's heeft ie wel moeite (geluid out of sync of haperige playback) dus het hangt er ook wel vanaf hoe devideo geencodeerd is maar met toekomstige firmware updates moet het meer en meer compatible worden.

De HD spelers markt in China is op het moment echt booming en iedereen brengt bijna wekelijks wel een nieuwe speler uit. Helaas hebben ze vaak geen touch screen of een mooie UI zoals een iPod of een Cowon maar qua technologie en formaten ondersteuning zijn ze best ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Klopt, dat is altijd in China zo. De codecondersteuning en output is doorgaans geweldig. Waar het aan ontbreekt is het totaalplaatje.. qua kwaliteit enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
RoD schreef op zondag 05 juli 2009 @ 23:45:
Waar het aan ontbreekt is het totaalplaatje.. qua kwaliteit enzo.
Klopt, het is vaak de firmware waar het aan schort. Maar Onda spelers, bijvoorbeeld, zijn gebouwd als tanks, niet kapot te krijgen. :P

Je moet trouwens geen clones kopen, die zijn waardeloos, maar merken zoals Onda, Teclast, Chuwi, RAmos en Ainol zijn best goede kwaliteitsspelers voor hun prijs. Ik bedoel, voor 80 tot 100 euro heb je al een 8 of 16GB videospeler met een prachtig scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09 20:58

Ruudjah

2022

€99 ($151) SmartDevices SmartQ (DealExtreme):
4.3" 800 x 480 Touchscreen
Linux MID
667MHz ARM CPU
WiFi/Bluetooth
1G Flash
Afbeeldingslocatie: http://dealextreme.com/productimages/sku_26366_4.jpg

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
Niet duur voor zo'n speler :o

Zeker als ik de specs op die website bekijk, ding kan heel wat video en audio formaten aan voor die prijs. Kan zogauw eigenlijk weinig minpunten ontdekken, behalve het feit dat er maar 1Gb intern memory inzit waar je amper wat van kan gebruiken (256Mb) en dat je dus genoodzaakt bent om flashkaartjes te gebruiken. Niet zo'n ramp aangezien hij tot 32Gb ondersteund. Beetje aan de zware kant misschien maar voor de rest, petje af _/-\o_

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Zeker leuke specs. Alleen de vraag bij dit soort onbekende dingen is hoe het apparaatje zal presteren. Dat is vaak het probleem. Maar het heeft zeker potentie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah

Ruudjah

2022

667Mhz ARM in combinatie met Linux. Moet goedkomen dunkt me?

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

De kale specs zeggen maar weinig. Het betekent niet dat het allemaal soepel en lekker werkt. Dat is afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Mja die SmartQ 5 heeft veel problemen, dit weet ik van een ander forum. Het opstarten duurde iets van 10 minuten ofzo. :o

De Chuwi W3000 is wel weer leuk, draait op WinCE.

http://mp4nation.net/blog...s-on-review-and-pictures/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah

Ruudjah

2022

chimo schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 15:41:
Mja die SmartQ 5 heeft veel problemen, dit weet ik van een ander forum. Het opstarten duurde iets van 10 minuten ofzo. :o
Heb je links? Klinkt me nu als FUD in de oren.

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
nieuws: Sony brengt Walkman met oled-scherm toch in Nederland uit

Oftewel goed nieuws volgens mij :)

Sta wel te kijken van de prijzen:
280 euro voor de 16Gb en voor de 32Gb doet daar 100 euro bovenop :o

Uiteraard zullen de definitieve prijzen wel weer een stukje lager gaan liggen enz enz maar toch een hoge launch prijs. Een Ipod Touch is bijvoorbeeld een stukje goedkoper, waardoor de casual markt sneller naar een iPod toe zal gaan dan naar dit spelertje denk ik.

Wat er verder instaat over Clear stereo en Clear bass klopt wel een beetje. Dit heeft mijn Sony walkman ook, maar ik kan nou niet zeggen dat het een gigantisch verschil geeft qua geluidskwaliteit. Dat clear stereo al helemaal niet. Grotendeels is het marketingspraat ;)

Ding zou overigens al sinds een week verkrijgbaar moeten zijn op schiphol :)

[ Voor 4% gewijzigd door Wackoz op 14-07-2009 17:39 ]

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Archos heeft iets nieuws. Een spelertje wat lijkt op de Sandisk Sansa Clip, maar dan zonder scherm. Met de zeer originele naam "Clipper".

Jammer dat het geen scherm heeft. Dat geeft toch teveel beperkingen. Maargoed, Archos heeft weer iets nieuws, en het is een keer iets wat geen schermdiagonaal van 5" of groter heeft.

Edit: er is nog meer zelfs. Een apparaatje wat enigszins op de iriver E100 lijkt. Verder weer weinig bijzonders.. maargoed.

[ Voor 22% gewijzigd door RoD op 14-08-2009 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Creative heeft een nieuwe speler aangekondigd: de X-Fi 2.
Deze speler heeft een 3" touchscreen, is afik de eerste Creative-speler die FLAC af kan spelen. Zo op het eerste gezicht niet echt een bijzondere speler.

Afbeeldingslocatie: http://www.anythingbutipod.com/archives/images/creative-zen-xfi2.jpg
quote: volledige specificaties
* Capacity: 8GB, 16GB & 32GB
* Dimensions: 102 x 57 x 11.6mm
* Weight : 75g
* A vibrant 3-inch TFT Touch Screen LCD with 262,000 color
* X-Fi Audio Enhancement
* Audio formats: MP3, WMA(DRM9), Audible4, AAC, FLAC
* Video / Audio Out: PAL or NTSC in stereo
* RSS: Display RSS content feeds offline (Sync via PC)
* Expansion slot: microSD memory card slot (memory not integrated)
* Built-in speaker
* Customizable UI
* Video format support: WMV9, MPEG4-SP, DivX** 4/5, XviD
* Photo formats: JPEG, BMP
* Built-in microphone for voice recording
* Built-in FM radio with 32 presets
* Clock / Alarm / Calendar / Task / Contacts Functions (Sync with Microsoft Outlook via PC/laptop)

via ABI

Microsoft stopt met de verkoop van alle Zune's behalve de HD. Dus als je nog een oude Zune wil kopen moet je snel zijn.

via SuperSite Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nouja het ziet er wel uit als een leuk ding. Kan wel mee met de Cowon S9 denk ik zo. Qua features heeft ie er wel wat van. Met een gunstige prijsstelling voegt ie best wel wat toe aan de PMD-markt.
Pagina: 1 2 3 Laatste