_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Verwijderd
Dat is zeker een voordeel, hoewel geluidskwaliteit voor mij het belangrijkste is. Ik denk alleen niet dat er veel verschil gaat zitten tussen de twee op dat gebied; maar eerst even een paar reviews afwachten.Touchdomex schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 23:55:
[...]
Ik zou het nu al weten al is het alleen maar vanwege de skinnable flash interface( S9 dus) Heb nu de Cowon D2 en de flash interface is een goddelijke toevoeging. Eigen controle of instellingen zijn heerlijk voor een dergelijk speeltje.
Heeft iemand eigenlijk een idee welke codecs dit ding gaat ondersteunen? Of misschien makkelijker, welke codecs ondersteunen de huidige Sony spelers? Ogg, Flac, Vorbis?RoD schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 23:18:
Ik zal toch echt eens kijken of ik er eens een topic voor aan kan maken, want dat wordt wel eens tijd
Overigens, nieuws over een Sony Touch. Die lijkt me zeer interessant. Ik ben al een fan van hun nieuwe modellen.. ik ben benieuwd wat ze van het Touch-concept maken
Ik heb mij de laatste jaren niet echt geïnteresseerd in Sony spelers omdat ik het echt een vervelend bedrijf vindt, maar de laatste tijd hoor ik van veel mensen dat die dingen echt een geweldige geluidskwaliteit kunnen leveren.
Er is nog maar weinig bekend. Hou het nieuws in de gaten zou ik zeggenZarkov schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 09:38:
[...]
Heeft iemand eigenlijk een idee welke codecs dit ding gaat ondersteunen? Of misschien makkelijker, welke codecs ondersteunen de huidige Sony spelers? Ogg, Flac, Vorbis?
Ik heb mij de laatste jaren niet echt geïnteresseerd in Sony spelers omdat ik het echt een vervelend bedrijf vindt, maar de laatste tijd hoor ik van veel mensen dat die dingen echt een geweldige geluidskwaliteit kunnen leveren.
Nieuwe SD-kaartjes. Tot 2TB. Wat zou dit gaan betekenen voor toekomstige PMD's? Zou intern geheugen dan uberhaubt nog nodig zijn? Interessant
Wow, dit is geen klein stapje vooruit. Dit is direct een hele grote stap vooruit. Het overstijgt zelfs in één keer de SSD harde schijven.RoD schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 13:17:
[...]
Er is nog maar weinig bekend. Hou het nieuws in de gaten zou ik zeggen
Nieuwe SD-kaartjes. Tot 2TB. Wat zou dit gaan betekenen voor toekomstige PMD's? Zou intern geheugen dan uberhaubt nog nodig zijn? Interessant
Nu ben ik niet zo thuis in het hele opslag gebeuren, maar zo'n SDXC kaartje is vast niet geschikt voor desktops of notbooks ofwel? Zal wel iets te maken hebben met lees- en schrijfsnelheid ofzo?
Anders heb je namelijk wel een heel kleine harde schijf in je notebook
Die 2 terrabyte opslag is het theoretisch maximum, de kaartjes zullen waarschijnlijk pas eind 2009 langzaamaan beginnen te komen met ongeveer 32 gigabyte + bijbehorende prijs. Ik gok dat de kaartjes ook nooit de 2 terrabyte zullen halen puur omdat er tegen die tijd echt wel snellere varianten op de markt komen. 2 terrabyte volschrijven op de huidige snelheden is geen pretje.jpboere schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 15:04:
[...]
Wow, dit is geen klein stapje vooruit. Dit is direct een hele grote stap vooruit. Het overstijgt zelfs in één keer de SSD harde schijven.
Nu ben ik niet zo thuis in het hele opslag gebeuren, maar zo'n SDXC kaartje is vast niet geschikt voor desktops of notbooks ofwel? Zal wel iets te maken hebben met lees- en schrijfsnelheid ofzo?
Anders heb je namelijk wel een heel kleine harde schijf in je notebook
Daarnaast als ze 2 terrabyte op zo’n klein frut kaartje krijgen dan kunnen ze dat ook makkelijk in een mp3 speler stoppen.
Begrijp mij niet verkeerd het is een leuke ontwikkeling maar deze zal niet de hele wereld op z’n kop gooien.
Zal hem zelf niet aanschaffen; mijn D2 heeft ook 8 GB (en daar kunnen ook nog SDHC-kaartjes in), zelfde muziekkwaliteit, wél een reguliere mini-USB-aansluiting en is wat handzamer dan de S9. De S9 is qua uiterlijk wel mooier en het scherm is prachtig, maar tenzij je het apparaat veel als videospeler wilt gebruiken, is dat voor mij niet genoeg meerwaarde om mijn D2 voor aan de kant te schuiven.
Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro
Het Algemene Screen-Protector Topic
Played with the samsung p3. Not as resposive as the cowon s9 12:23 PM Jan 9th from TwitterBerry
Sony x1000 under glass. Can't use it. Very thick. But I do like the marble-ish finish. Noise cancellatio garbage built in. =/ 12:21 PM Jan 9th from TwitterBerry
De P35
The specs of the P35 seem pretty decent. The device has a 4.8" WVGA (800x480) TFT touch display with 16/32GB capacities. It also has a built in accelerometer, and has PMP grade features like DMB, flash, office and TV-out. Since the P35 is a successor of the P20, it has a built in SD card slot, USB 2.0 OTG, with support for RAW files.

Een e-agenda die meer kan dan alleen agenda zijn.
They will also releasing a new e-dictionary with a twist. It’s called the D50N (following the D_ pattern), but unlike all other iriver dictionaries, supports internet browsing via Wi-Fi. It also has a 4.8" WVGA (800x480) TFT touch display. The D50N will be available in 16GB with a micro SD slot.

En de P7
Lastly, iriver is releasing a device called the P7 at CES. It has a 4.3" WQVGA (480x272) touch display with basic features like music, video, fm radio and recording. It will come in 4/8/16GB capacities with a built in micro SD car slot. The battery life is 50hrs for music, which seems pretty impressive for a device like this. Due to the lack of information right now, it's hard to say what this device will be like. I feel that it'll try to compete with the Cowon O2 and iStation T3.

Eindelijk 16GB spelers van iriver, maar ze zijn niet meteen door gegaan naar 32GB, en dat valt wel een beetje tegen.
Bron
Maar voor de rest is er bijna geen nieuws. Vorig jaar was er volgens mij een stuk meeer. Jammer.
[ Voor 19% gewijzigd door Vihaio op 11-01-2009 19:44 ]
Sony's CES 2009 Video Walkman Demonstration from Sony Insider on Vimeo.
Ohja, en nieuwe Samsung-spelertjes. Niks bijzonders.
[ Voor 5% gewijzigd door RoD op 14-01-2009 00:23 ]

De ideale all-in-one device bestaat nog lang niet imho (dus ook mobiel en dergelijke) en dus wil ik persoonlijk nog steeds een losse PMD en 'n losse mobiele telefoon.. Momenteel heb ik 'n Microsoft Zune die me erg bevalt, alles kan wat 'n goede PMD hoort te doen, maar als je deze Sony ziet, valt die Zune weer in 't niets...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
De laatste tijd wat minder, omdat ik niet met zo'n chunky device wil lopen (dus gebruik m'n iPod nano 4th generation)
En deze Sony komt idd alweer stukje dichterbij..
Groot minpunt begint alweer bij de maximale capaciteit van 'slechts' 32GB, wat nowadays wel weinig is...
De ideale PMP bestaat nog niet..
De ideale all-in-one (dus met telefoonfuncties) ook nog niet..
Maar 't komt steeds en steeds dichterbij, dus met m'n losse Zune, iPod nano en SE W902 red ik 't nog wel
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Een kind van 13 bijvoorbeeld is geen gemiddelde consument imho en heeft genoeg aan 'n 1GB mp3-spelertje.
Mensen die zich interesseren in PMD's hebben ook vaak 'n grote collectie muziek / films is mijn opinie
(vrienden van me) en hebben dus ook wel 'n leuke opslag nodig.. 30GB gaat nog wel hoor, maar 30GB opslag kocht je 2,5 jaar geleden ook al in de eerste Zunes / iPod video's dus wat dat betreft UPGRADEN...

(Voor de rest ben ik 'n zeikerd en overweeg alleen SDHC mogelijkheden als 't achter 'n klepje zit, zodat 't
design van de PMD gewoon strak blijft en er geen geheugenkaartje uitsteekt, al is 't maar 1 simpele millimeter)
Ik denk toch dat er procentueel maar weinig mensen zijn met meer dan 32GB aan content die ze gelijktijdig mee willen nemen. Er is absoluut een markt voor, maar voor de verkopen zal het geen belemmering zijn, denk ik. Kijk ook maar naar hoeveel mensen een iPod Touch kopen. Ook maar "weinig" opslag en kost ook relatief veel geld.
En die andere 25% geniet tenminste van alle extra mogelijkheden die de iPod Touch biedt (jailbreaken / software)
Maar ik houd op, erg slowchatting-achtig, alhoewel 't wel 'n xtje leuk is
Ik denk niet dat het allemaal modekoeien zijn al speelt marketing zeker mee. In ieder geval, het blijkt dat het verkoopt. Als opslagcapaciteit echt een issue was (en dan hebben we het over 30GB+) dan had dat meer moeten blijken in de populariteit van apparaatjes die 30GB+ hebben.
Hdd's zijn uitgestorven. Ik denk niet dat er nog een A-merkfabrikant met een hdd-speler komt. Fabrikanten spelen ook slechts in op wat de behoeften van de consument zijn. Grotere hdd's die geschikt zijn voor PMD's komen nog wel uit, dus daar ligt het niet aan. We konden nu met gemak een hele sloot met slicke 160GB-spelers hebben. Echter, dit is niet gebeurd. Imo het grootste voorbeeld dat 32GB genoeg zal zijn als je het vanuit de gemiddelde behoefte van de consument bekijkt.
Om even terug te komen op de Sony, ik denk dus ook niet dat dit de verkopen van de Sony iets gaan schaden. Opzich doet Sony het zelfs vrij goed, want lang niet iedereen heeft 32GB-spelers op de markt. Ik zie zelf graag wel meer, maarja. Ik verwacht dat dit gewoon een erg goed apparaatje gaat worden, als Sony de stijgende lijn voortzet (wat ik wel verwacht, superapparaatjes hebben ze de laatste tijd uitgebracht
Dit apparaat heeft een aantal features die er echt uit steken. En hij ziet er gelikt uit. Dat moet waarschijnlijk wel een beetje een "wow"-gevoel opleveren en er voor zorgen dat mensen zich verder verdiepen in de apparaatjes van Sony. Hopelijk zorgt dat ook voor wat meer aandacht, want dat verdienen ze op dit moment zeker.
Sony zou overigens een grote slag kunnen slaan door wél een SDHC-slot aan te bieden en zo dus de mogelijke capaciteit op te schroeven naar 64GB. Geen enkele speler in dit segment (Samsung P2/P3, Cowon iAudio S9, iPod Touch) heeft er op dit moment een. Dus dit zou óók een selling point kunnen zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door RoD op 14-01-2009 01:23 ]
Denk je dat de ideale PMP of all-in-one ooit op de markt zal komen? Er zullen altijd mensen blijven die nieuwe eisen stellen aan het apparaat. Functies die wij nu nog niet eens kunnen bedenken.CLB schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 00:37:
De ideale PMP bestaat nog niet..
De ideale all-in-one (dus met telefoonfuncties) ook nog niet..
Maar 't komt steeds en steeds dichterbij, dus met m'n losse Zune, iPod nano en SE W902 red ik 't nog wel
Als je 15 jaar geleden iemand zou vragen wat de ideale all-in-one zou zijn, kom je er denk ik achter dat we al veel verder zijn dan wat hij of zij had gewenst.
Iets meer on-topic: Dat Sony spelertje ziet er inderdaad erg slick uit. Zijn de afmetingen al bekend? Ben vooral benieuwd naar de dikte.
Video van de iriver P7. Aparte interface. Touchscreen ziet er wel bijzonder onresponsief uit. Lijkt wel alsof je er bijna op moet slaan.
Ik ben niet echt onder de indruk.
Voor mij persoonlijk wel jajpboere schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 17:14:
[...]
Denk je dat de ideale PMP of all-in-one ooit op de markt zal komen?
+/- 100GB, video, muziek, radio, internetbrowser en telefoonfuncties
Wow! Dat is een nice scherm!
Dan:
4 GB en 8 GB ?!?! Leven ze nog in de oertijd daar, ofzo?
Amoled is de toekomst

Een groot nadeel van de Spinn inderdaad. Onbegrijpelijk.Dan:
4 GB en 8 GB ?!?! Leven ze nog in de oertijd daar, ofzo?

Ik denk ook ondersteuning voor meerdere platformen qua software. Op dit moment is het zo dat het in principe alleen op een Windows PC werkt de software dan?( correct me if I am wrong) Volgens mij doen ze er vrij goed aan om juist de software goed over te plaatsen naar andere platformen( aangezien een vrij groot percentage van de doelgroep in Amerika allemaal Apple gebruikt)RoD schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 11:44:
Daar ben ik wel benieuwd naar. MS heeft hard aan de weg getimmerd met hun Zunes, dus ik vraag me af wat een nieuwe versie van de Zune ons dan gaat brengen. Ik hoop vooral ook dat ze enkele nadelen van de Zune laten vallen. UMS-ondersteuning (naast de software) zou bijvoorbeeld erg leuk zijn. Ben ook benieuwd of ze de "social" meuk uitbreiden
BTW naar Europa mogen ze ook wel eens doen
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Was dat niet al de vorige tussenversie dat hij naar Europa zou komen? Het word namelijk volgens mij al sinds de eerste versie gemeld dat hij zo spoedig mogelijk naar de EU komt. Tot op heden heb ik nog niets gezien hierRoD schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 11:53:
Volgens mij werd er een tijd terug gesproken over een volgende Zune die dan ook in Europa uit zou komen. Dit zou dan wel eens die versie kunnen zijn.
Dapreview heeft een lijst met beste PMD's van 2008 gepubliceerd. Ik kan me er goed in vinden
Misschien is dat wel de volgende updateRoD schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 14:26:
Plaatjes van een zwarte Spinn. Leuk. Maar ik zou zeggen, breng eerst de Spinn eens uit met fatsoenlijke opslagcapaciteit, voordat je aan andere kleuren begint.

Vind hem er in ieder geval prima uitzien

Slordig van Cowon.

[ Voor 4% gewijzigd door Vihaio op 13-03-2009 00:27 ]
Edit: in other news; de iriver P35 is uit in Korea. We horen weer ns wat van iriver dus. Helaas is het nogal ver weg.
[ Voor 36% gewijzigd door RoD op 23-03-2009 23:48 ]
En dit soort dingetjes zijn ook wel grappig. El cheapo Chinese PMD's die HD af kunnen spelen. Ik vraag me af of ze het beter doen dan de Cowon iAudio O2.
[ Voor 44% gewijzigd door RoD op 30-03-2009 16:19 ]
ik heb diverse chinese spelers gehad, voornamelijk Onda, o.a. een vx535hd, en ze zijn vrij beperkt in formaten. real media (real player) schijnt populair te zijn in china en op de meeste spelers, speelt RMVB het best. de speler kan hoge resolutie xvid en divx video's afspelen maar geen h.264/AVC gecodeerd videos in MKV formaat en dat zou ik graag willen zien. hij ondersteunt wel weer ondertitels (SRT)RoD schreef op maandag 30 maart 2009 @ 15:50:
En nu ook een video van de GUI van de iriver P35.
En dit soort dingetjes zijn ook wel grappig. El cheapo Chinese PMD's die HD af kunnen spelen. Ik vraag me af of ze het beter doen dan de Cowon iAudio O2.
btw ik ken iemand met een cowon O2 die met geen mogelijkheid MKV aan de praat krijgt, tochj wel jammer want zoiets zoek ik eigenlijk aangezien ik veel blu-ray rips heb die allemaal MKV zijn.
Nou had dit opzich best gekund, maar het is én 1 april, én Apple wordt genoemd
* RoD verlangt terug naar het Gmini-tijdperk van Archos. Vooral de Gmini 400. Geweldig apparaat was dat.
Vind deze maar goedkoop eruit zien... Die Gmini 400 was echt een prachtapparaat. Jammer dat ze inderdaad van dat concept zijn afgestapt en steeds grotere spelers zijn gaan maken. Zelfs met nu een kleine ziet hij er echt goedkoop en armzalig uit eigenlijk. Jammer is datRoD schreef op zondag 05 april 2009 @ 21:24:
Archos maakt weer Kleine PMD's. Allesbehalve spectaculair, maar het is wel goed nieuws dat ze weer eens wat doen met een PMD die niet volledig gefocussed is op het afspelen van video.
* RoD verlangt terug naar het Gmini-tijdperk van Archos. Vooral de Gmini 400. Geweldig apparaat was dat.
Ach, het zullen vast wel degelijke dingetjes zijn.. maar qua functionaliteit is het niets bijzonders.
Een hands-on van de Sony NW-X1000
Creative gaat terug naar de Creative Zen met hun nieuwe speler en komt daarnaast met slechtere specs. Ik vraag me af waar dit op slaat. Dit is achteruitgang in plaats van vooruitgang. Bizar.
klopt wellicht, maar een zandkorreltje in je zak kan desastreuze gevolgen hebben voor je scherm, ook al is het van glasRoD schreef op woensdag 22 april 2009 @ 15:30:
ABI heeft een leuke review over de krasbestendigheid van PMD's welke een scherm met een coating van glas hebben. Interessant.
We moeten de releasedate van de NWZ weten, niet de NW.RoD schreef op woensdag 15 april 2009 @ 10:43:
Sony kondigt aan dat de release van de NW-X1000 op 25 april zal zijn.
helaas zijn ze te traag en heb ik een Ipod gehaald (had per direct een nieuwe mp3 speler nodig)
Die komt in de FAQVihaio schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 20:28:
ABI heeft een artikel geschreven met puntjes waar je op moet letten als je een nieuwe PMD zoekt. Handig voor als je niet weet wat je moet kopen.

Ik zie alleen wel SonicStage staan

Een konijn, volgens mij hadden we die nog niet. Al wel een koe en een mickey mouse.

Nu mag het toch ook wel een keer ophouden. Het was grappig, maar het begint nu kansloos te worden.
@onder: fixed.
[ Voor 8% gewijzigd door RoD op 20-06-2009 00:22 ]
Ach blijkbaar wordt het nog verkocht. Dan is het best begrijpelijk dat ze door blijven gaan.
Zeer interessante speler. Het wordt alleen niet makkelijker kiezen als je touchscreen-speler wil kopen.Pros
Great Sound Quality
Capacitive touch screen
Great OLED screen
Slacker Radio, YouTube, Direct Download Podcasts
Solid design
Cons
No Native Video Playback, Conversion is Neccesary
Expensive
Horrible Included Software
Buggy Podcast Feature
No multi-touch
[ Voor 11% gewijzigd door Vihaio op 23-06-2009 13:28 ]
Wauw, wat een ding! Prijzig maar dan heb je een Sony met Sony geluid, ik weet hoe ze klinken. Jammer dat er geen native video ondersteuning is maar ik zou deze nemen alleen al voor de muziek speler. Wat een interface zeg en hoe smooth ookVihaio schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 13:25:
Review van de Sony x1000
[...]
Zeer interessante speler. Het wordt alleen niet makkelijker kiezen als je touchscreen-speler wil kopen.
Edit:
Edit2:Also worth mentioning is the lack of any software to update the firmware of the player. This is one of the best things about Sony players in my opinion - they come with firmware 1.00 and stay that way. You won't need to update the firmware, simply because it works when you get it. Though this also means no new features, the Sony players are very straight to the point and not suitable for people who want games, text editors and calculators on their MP3 player. A stable firmware is therefor a great feature about the player and shouldn't be dismissed as something petty.
Als ik de ABI forums lees lijkt het erop dat Sony bijna geen firmware-updates uitbrengt. Alleen als het nodig is omdat er ergens een vervelende bug zit.
[ Voor 77% gewijzigd door Vihaio op 23-06-2009 21:52 ]
Zeker bij zo'n speler valt er altijd wat te verbeteren met firmware. Nieuwe features, verbeterde features... Maargoed, voor een multimediaspeler plus wat ditjes en datjes is het al heel mooi.
De Review van Pocketables klopt als een bus. Ik heb alle drie de spelers in mijn handen gehad, mee gespeeld etc en kwam ook op de conclusie dat de Touch meer is voor mensen die niet zonder al die extra's kunnen (en daarbij mindere audiokwaliteit voor lief nemen), enige echt positieve aan de P3 vind ik nog wel de behuizing. Die voelt duidelijk veel beter aan dan die van de S9. Uiteindelijk toch voor de S9 gegaan vanwege overduidelijk geluidsverschil wat al met simpele 25 euro in-ears goed te horen is (wel alles netjes op normal zonder poespas uiteraard).
Aan de andere kant is zo'n plastic behuizing, buiten het feit dat dat ding echt heel licht is, ook zeer krasbestendig. Misschien een idee Apple, om een nieuw soort materiaal voor de behuizing te gebruiken? Bij alledaags gebruik leeft de achterkant van de Touch niet langer dan 5 dagen voordat hij ook ge 'steelbrusht' is
volgende keer is op de last page rammen ipv random te reageren

[ Voor 10% gewijzigd door Wackoz op 23-06-2009 22:36 ]
één is geen, twee is één
Als ik met FLAC kon testen had ik dat gedaan, ware het niet dat de Touch dat niet ondersteund. Als je er alleen maar 320kb/s mp3's opzet is het verschil inderdaad minder goed te horen met dat soort doppen. Ik heb gewoon een paar stilte (rustige) nummers gepakt met solo stukken van bijvoorbeeld een trompet, sax whatever. Bij 128kb/s merk je al wel duidelijk dat bij zowel de S9 als de Touch het geluid een ietwat waterachtige/trillerige aandoening krijgt bij een lange uithaal van een noot. De S9 had dit toch een stuk minder. Zodra je de EQ gaat gebruiken kun je het meeste ervan weg proberen te filteren maar dat is niet echt de bedoeling.
Wat ik nog een keer kan proberen is de output van de spelers aan te sluiten op mijn pc en die in zo hoog mogelijke kwaliteit ervan laten opnemen, het was voor mij iig wel hoorbaar
één is geen, twee is één
Het zou dus kunnen dat we dit jaar al 62GB flash-pmd's hebbenRR: What are the sizes of The Zune HD?
TK: 16GB and 32GB, Microsoft is considering adding a 64GB Zune later on in the model year
In other news, Rockbox V3.3 is uit. Release notes:
* Pictureflow can now start and control playback
* Rockbox now supports scripting using the LUA language
* Rockbox can now read JPEGs for Album Art. (JPEG decoder added to core)
* Increased battery life on some targets by preventing WPS from updating while backlight is off.
* New alternative, number-aware sorting for the file browser (disabled by default).
* USB enabled on Sandisk Sansa c200v1 and e200v1, iRiver H10 and Olympus M:Robe 100. Unfortunately we had to leave out USB on the iPods this time.
nieuws: Teclast ontwikkelt draagbare mediaspeler met hdmi

Oftewel:

Als ze nou tenminste een 16Gb versie ofzo uit zouden brengen dan zou zo'n ding echt interresant zijn. Een leuk spelertje voor naast je HD (ready) tv lijkt me. Mja, met 4Gb kun je hooguit een 720p film erop zetten. Daar is de lol dan al snel vanaf.
Ben overigens benieuwd, mocht de speler toch een micro SDHC slot krijgen, of de kaartjes/lezer snel genoeg de data ervan af zou kunnen halen/lezen. 720p lust toch wel een beetje datasnelheid, en die benodigde snelheid heb ik met een SDHC kaartje nog niet gehaald (weliswaar 'gewone' kaartjes, geen class 10 gevallen ofzo).
één is geen, twee is één
De Ainol V6000HDV, de Cube H100 en nu ook de Teclast C500HD maken dus gebruik van de nieuwe Sochip chipset en het is een veelbelovend chippie, met dingen zoals MKV ondersteuning en HDMI output onderscheiden ze zich van de concurrentie. Enige andere die het nu kan is de Rockchips RK2806, wordt gebruikt in o.a. de Teclast M66 en RAmos T12 (die met dat scrolwheel) maar ook deze hebben moeite met sommige MKV video's.
Dus het is niet allemaal rozegeur en manenschijn, met sommige MKV's heeft ie wel moeite (geluid out of sync of haperige playback) dus het hangt er ook wel vanaf hoe devideo geencodeerd is maar met toekomstige firmware updates moet het meer en meer compatible worden.
De HD spelers markt in China is op het moment echt booming en iedereen brengt bijna wekelijks wel een nieuwe speler uit. Helaas hebben ze vaak geen touch screen of een mooie UI zoals een iPod of een Cowon maar qua technologie en formaten ondersteuning zijn ze best ver.
Klopt, het is vaak de firmware waar het aan schort. Maar Onda spelers, bijvoorbeeld, zijn gebouwd als tanks, niet kapot te krijgen.RoD schreef op zondag 05 juli 2009 @ 23:45:
Waar het aan ontbreekt is het totaalplaatje.. qua kwaliteit enzo.
Je moet trouwens geen clones kopen, die zijn waardeloos, maar merken zoals Onda, Teclast, Chuwi, RAmos en Ainol zijn best goede kwaliteitsspelers voor hun prijs. Ik bedoel, voor 80 tot 100 euro heb je al een 8 of 16GB videospeler met een prachtig scherm!
4.3" 800 x 480 Touchscreen
Linux MID
667MHz ARM CPU
WiFi/Bluetooth
1G Flash

Zeker als ik de specs op die website bekijk, ding kan heel wat video en audio formaten aan voor die prijs. Kan zogauw eigenlijk weinig minpunten ontdekken, behalve het feit dat er maar 1Gb intern memory inzit waar je amper wat van kan gebruiken (256Mb) en dat je dus genoodzaakt bent om flashkaartjes te gebruiken. Niet zo'n ramp aangezien hij tot 32Gb ondersteund. Beetje aan de zware kant misschien maar voor de rest, petje af
één is geen, twee is één
De Chuwi W3000 is wel weer leuk, draait op WinCE.
http://mp4nation.net/blog...s-on-review-and-pictures/
Heb je links? Klinkt me nu als FUD in de oren.chimo schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 15:41:
Mja die SmartQ 5 heeft veel problemen, dit weet ik van een ander forum. Het opstarten duurde iets van 10 minuten ofzo.
Oftewel goed nieuws volgens mij
Sta wel te kijken van de prijzen:
280 euro voor de 16Gb en voor de 32Gb doet daar 100 euro bovenop
Uiteraard zullen de definitieve prijzen wel weer een stukje lager gaan liggen enz enz maar toch een hoge launch prijs. Een Ipod Touch is bijvoorbeeld een stukje goedkoper, waardoor de casual markt sneller naar een iPod toe zal gaan dan naar dit spelertje denk ik.
Wat er verder instaat over Clear stereo en Clear bass klopt wel een beetje. Dit heeft mijn Sony walkman ook, maar ik kan nou niet zeggen dat het een gigantisch verschil geeft qua geluidskwaliteit. Dat clear stereo al helemaal niet. Grotendeels is het marketingspraat
Ding zou overigens al sinds een week verkrijgbaar moeten zijn op schiphol
[ Voor 4% gewijzigd door Wackoz op 14-07-2009 17:39 ]
één is geen, twee is één
Jammer dat het geen scherm heeft. Dat geeft toch teveel beperkingen. Maargoed, Archos heeft weer iets nieuws, en het is een keer iets wat geen schermdiagonaal van 5" of groter heeft.
Edit: er is nog meer zelfs. Een apparaatje wat enigszins op de iriver E100 lijkt. Verder weer weinig bijzonders.. maargoed.
[ Voor 22% gewijzigd door RoD op 14-08-2009 16:20 ]
Deze speler heeft een 3" touchscreen, is afik de eerste Creative-speler die FLAC af kan spelen. Zo op het eerste gezicht niet echt een bijzondere speler.

quote: volledige specificaties* Capacity: 8GB, 16GB & 32GB
* Dimensions: 102 x 57 x 11.6mm
* Weight : 75g
* A vibrant 3-inch TFT Touch Screen LCD with 262,000 color
* X-Fi Audio Enhancement
* Audio formats: MP3, WMA(DRM9), Audible4, AAC, FLAC
* Video / Audio Out: PAL or NTSC in stereo
* RSS: Display RSS content feeds offline (Sync via PC)
* Expansion slot: microSD memory card slot (memory not integrated)
* Built-in speaker
* Customizable UI
* Video format support: WMV9, MPEG4-SP, DivX** 4/5, XviD
* Photo formats: JPEG, BMP
* Built-in microphone for voice recording
* Built-in FM radio with 32 presets
* Clock / Alarm / Calendar / Task / Contacts Functions (Sync with Microsoft Outlook via PC/laptop)
via ABI
Microsoft stopt met de verkoop van alle Zune's behalve de HD. Dus als je nog een oude Zune wil kopen moet je snel zijn.
via SuperSite Blog