Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06

Geruchten en nieuws over PMD's

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/_PMD/PMD_ger.jpeg
Het topic

Er gebeurt een hoop in PMD land: de ontwikkelingen gaan snel :). RoD post hier regelmatig over in zijn Tweakblog. De geruchten en nieuwtjes zijn vaak niet (meteen) reden genoeg om een nieuw topic te openen. Daarbij kan het best leuk zijn om over sommige nieuwe modellen of meer algemene ontwikkelingen te discussieren. Daarvoor is dit topic dus bedoeld.

De regels

Ga niet offtopic. Dit topic is puur bedoelt om nieuwtjes en geruchten te posten en daarover te discussieren. Vragen zijn hierbij niet de bedoeling. Vraag dus niet of fabrikant X, misschien met een speler uitkomt zoals die van fabrikant Y.

Refereer altijd naar een bron. Doe dit bij voorkeur met een linkje. Dit topic is dus bedoelt om nieuwtjes en geruchten te posten, maar het moet wel enige basis hebben. Het is dus niet de bedoeling om je wildste fantasieën te posten.

Open gerust een nieuw topic. Als je wat meer informatie hebt over een PMD, dan staat het je vrij om een mooie startpost te maken, waarin uitgebreid over de nieuwe PMD kan worden gediscussieerd.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Om even af te trappen met een best wel interessant nieuwtje: Creative schijnt over 2 maanden met een nieuwe speler te komen. Er gingen al geruchten over een Zen Share met wifi en X-fi-technologie, maar deze schijnen niet waar te zijn. Verder schijnt het dat Creative nooit meer een harde schijfspeler uit zal brengen.
Bron op ABI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

iriver heeft een releasedate voor de SPINN en de Lplayer. De SPINN schijnt in augustus verkocht te gaan worden in Engeland. De Lplayer schijnt verkocht te gaan worden in juni... maar erg duidelijk wordt het me niet van die Franse bron.

De SPINN lijkt me wel interessant. Het moet de opvolger worden van de Clix2 en heeft leuke specs, zoals een AMOLED-scherm, Bluetooth, Flash en DAB.

@hieronder: fixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:19

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Nee, de bron van de SPINN is inderdaad erg onduidelijk (onbereikbaar :P)
Ik ben erg benieuwd naar wat de toekomst ons brengt.
Stilletjes zit ik nog te hopen op een fatsoenlijke opvolger van mijn i-audio G3, ben er erg content mee en ik zou niet weten wat ik ervoor in de plaats zou moeten kopen.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Er gaan geruchten over een opvolger voor de Samsung P2. Er schijnt een manual gelekt te zijn. Design is niet veel veranderd, maar de specs kennen wat verbeteringetjes:
Afbeeldingslocatie: http://img49.imageshack.us/img49/3800/pb2kirasfreedompf5.jpg
Key Features:
- slim and sleek design with silver side line
- DMB capabilities
- built in mDNIe for maximum video quality
- DNSe available even during DMB
- Bluetooth 2.0
- 3" WQVGA TFT LCD
- battery life - Music @ 46hrs, Video @ 7hrs, DMB @ 5hrs
- format support - MPEG4/SVI/WMV9, MP3/WMA/OGG, JPEG/TXT
Bron = Dapreview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

Dat is niet de opvolger maar de dmb versie volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

In dit topic wordt gesproken van de P3. Verder is het ook niet alleen slechts een DMB-versie. De codecsupport en batterijduur is verbeterd in het lijstje specs wat gegeven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou de volgende Creative speler iets worden?
De Stone blijft achter bij de Sansa Clip, de Zen heeft zijn eigen problemen (wsod, slechte SD integratie) en de ZV:M is keihard in de steek gelaten door Creative.

Kortom, heeft Creative het nog? Kan Creative een kick-ass speler maken, die het waardig is om opvolger te zijn van de ZV:M?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het wordt hoogswaarschijnlijk geen hdd-speler, dus of het een echte opvolger kan zijn? In ieder geval valt er nog wel wat te verbeteren. Van mij mogen ze hetzelfde concept hanteren als bij de Zen, qua formfactor, maar dan wel graag met geïntegreerde SD-geheugen. Daarnaast natuurlijk de nodige verbeteringen. Zo wordt er bijvoorbeeld over wifi gesproken.

Het wordt wel weer tijd dat Creative met een speler uitkomt die echt wat laat zien. De Zen moet het vooral hebben van zijn lage prijs vs. opslag, niet van zijn uitzonderlijke kwaliteiten. Het ding schijnt trouwens over niet al te lange tijd op de markt te verschijnen. Dus dan zouden we binnenkort toch wel een aankondiging moeten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:53
Robbie Bach, de man die bij Microsoft over de Zune, Windows mobile en de Xbox gaat heeft in een interview het volgende gezecht:
Take the device independent for a second and just assume that over time where there's a screen, touch will be part of it. It's not going to matter what the product line is. You're going to see it be a cornerstone of the work we do.
Dat zou moeten betekenen dat er waarschijnlijk ooit een Zune met Touchscreen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

iriver heeft de Volcano T7 aangekondigd. Volgens mij eentje die bij de CES al op de planning stond. Vrij standaard ding. Redelijke specs voor een apparaat wat puur audio afspeelt, en bovendien een zeer lage prijs. Een stukje lager dan bijvoorbeeld de Sandisk Sansa Clip en de Creative Zen Stone Plus nu kosten. Kan dus een leuke concurrent worden in dit marktsegment, mits hij deze kant op komt natuurlijk.

Daarnaast heeft ABI een review geproduceerd van de Lplayer. Blijkt dat het ding niet echt veel speciaals is. Wellicht dat de prijs nog een doorslaggevende factor wordt, of die leuke speaker achterop, maar ik zie dit anders geen succes worden.

Overigens lijkt het hybridconcept steeds meer en meer gekopieërd worden. Je ziet steeds meer fabrikanten overstappen op deze formfactor. Veel Koreaanse fabrikanten komen met goedkope apparaatjes, zie bijvoorbeeld deze. Goeie ontwikkeling imo, ik hou wel van deze formfactor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
Zijn de iRiver E150 en E200 eigenlijk al officieel bevestigd? Deze verbeterde versies van de E100 zouden later dit jaar uit moeten komen. Verbeteringen omvatten (volgens berichten) een aluminium achterkant, een beter scherm en het verwijderen van de speakertjes.

Voordat ik m'n iAudio D2 kocht heb ik even overwogen om te wachten op deze modellen. De E100 was een veelbelovende speler die helaas niet geworden is wat ik er van hoopte, en ik zou zeker geïnteresseerd zijn in een nieuwe, mooie iRiver-speler die qua geluidskwaliteit in de buurt komt van de legendarische H1xx-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Naast de bron die jij al noemt heb ik nog niks voorbij zien komen. Vraag me af of deze vernieuwde versies in de nabije toekomst uit gaan komen, gezien het feit dat iriver de laatste tijd al een hoop spelers gelanceerd heeft, en ook de SPINN nog uit moet komen.
Bovendien schijnt de E100 enorm goed te verkopen in Korea en omstreken. Nog geen reden om direct een nieuwe versie uit te brengen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 07:33
Ik heb de iRiver Lplayer besteld voor 99 euro.
Ik zal deze week de foto`s posten.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat is leuk, maar dit heeft niets met het topic te maken. Er is verder ook nog geen topic over de Lplayer, maar als je wil mag je die aanmaken.

Hier alleen geruchten en nieuws posten aub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

ik wacht nog op Onda topmodellen. Ze worden steeds beter met:
- grotere widescreen scherm
- meer ondersteuning van diverse formaten
- langere speelduur met moderne hoge capaciteit lipo accu (10 uur met video is dus geen sprookje meer)
- SDHC support
- Wifi en camera ingebouwd
En dat allemaal voor zacht prijsje.

Zo kijk ik onder andere uit naar Onda VX777, met 3 inch wide 400x240 scherm. Met WiFi aan boord, mogelijk met camera. Maar Onda VX767 is ook heel goed met 4.3 inch 480x272 pixels scherm en sterke 400 Mhz kan clips met 720x576 resolutie afspelen. 10 uur video op accu! 30 uur op muziek!

Onda ontwikkeling gaat nog door, en dus hou ik goed in de gaten. Het mag uit China komen, maar het is populaire MP4 speler en heeft hoge kwaliteit en kan lang spelen voor vele uren.
Bijvoorbeeld: http://www.pmptoday.com/?s=onda
http://www.allpmp.org/category/onda/

[ Voor 8% gewijzigd door MrDummy op 17-06-2008 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Afbeeldingslocatie: http://www.anythingbutipod.com/archives/images/ugly-mp3-player-plug.jpg
Wat is het? Een mp3speler :X Heeft een externe speaker dus je kunt em neerzetten en naar je muziek luisteren. Staat leuk in de huiskamer waarschijnlijk :P
How this can be described as a "cute dog doll outfit" is beyond me as it looks like the result of a Pokemon interacting with radioactive waste.
Bron

Ik heb veel lelijks en aparts voorbij zien komen, maar deze staat hoog in de top 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Leuk artikeltje over SDHC-slots op PMD's, en de mogelijkheden qua opslagcapaciteit. 32GB kaartjes zitten er flink aan te komen, en HD-spelers zien we steeds minder. Dual SDHC-slots gaan waarschijnlijk ook steeds meer komen. Je ziet het nu op een apparaat van Nokia, en ik meen dat Archos en Cowon er ook mee gaan komen in de toekomst.
Ook over apparaatjes zonder intern geheugen wordt er besproken. Zo valt er te lezen dat Sandisk mogelijk spelers gaan ontwikkelen zonder intern geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
Vorige week een Onda VX747 besteld via internet, supersnel binnen. Het is een fijn apparaat voor die prijs, iets van 65 euro ofzo incl. verzendkosten vanuit China. Het menu is simpel en snel, je kunt er er bijna alles op kijken.Ik heb alleen een probleem met ID3 tags van mp3's, deze worden niet gelezen. Ik heb internet afgestruind voor een oplossing en heeft met de firmware te maken, hij kan schijnbaar alleen ID3 V1 tags ofzo lezen. Maar voor die prijs zeker een aanrader, je kunt er alles mee, FM radio, DIVX films, Youtube video's etc. Dus ja, ik doe er voorzichtig mee en hopenlijk gaat ie lang mee. Ik heb hem besteld via MP4Nation,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Leuk, maar wat heeft dit met nieuws en geruchten te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

RoD schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:03:
Leuk artikeltje over SDHC-slots op PMD's, en de mogelijkheden qua opslagcapaciteit. 32GB kaartjes zitten er flink aan te komen, en HD-spelers zien we steeds minder. Dual SDHC-slots gaan waarschijnlijk ook steeds meer komen. Je ziet het nu op een apparaat van Nokia, en ik meen dat Archos en Cowon er ook mee gaan komen in de toekomst.
Ook over apparaatjes zonder intern geheugen wordt er besproken. Zo valt er te lezen dat Sandisk mogelijk spelers gaan ontwikkelen zonder intern geheugen.
Ik hoop dat het systeem aanslaat want uitbreiden/al het geheugen op kaartjes die weer te verwijderen zijn is ideaal. Ik had het systeem vroeger met mijn Nex IIe, daar gingen nog Compact Flash kaarten in. Dat was echt gaaf :9 . Maar als je dus tegenwoordig spelers zoekt die uitbreidbaar geheugen hebben is het dun gezaaid( begint gelukkig weer meer te worden. Maar de afgelopen jaren werd het steeds minder in NL ) Mijn Cowon D2 heeft het en meerdere goedkope spelers ook. Maar de duurdere nog steeds niet.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Meer informatie over de P2 met DMB: Link
Schijnt een of andere videoverbetertechniek aan boord te hebben. Daarnaast lijkt er een geluidsdock voor uit te komen. Ziet er opzich wel lekker strak uit. Maar ik had persoonlijk toch gehoopt dat er iets meer aan verbeteringen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Meer info over de nieuwe Zen met een plaatje van hoe de speler er misschien uitziet.
Afbeeldingslocatie: http://www.epizenter.net/e107_images/newspost_images/zenxfi3.jpg
De speler heeft een ingebouwde speaker en WiFi. WiFi gaat gebruikt worden voor: Instant messaging en Wireless Streaming, muziek streamen vanaf je home server of Creative's "Public Media Server".
Ook heeft de speler X-Fi:
Turning X-Fi on and off appears to be menu based. There are two options: X-Fi Crystalizer, and X-Fi Expand. Here's the official explanation for both: X-Fi Crystalizer intelligently restores details that were lost during compression of audio files. It makes audio richer and clearer, delivering sound that is closer to the original quality.

On the other hand, X-Fi Expand gives audio a realistic and natural feel. It moves the sound away from your ears and repositions it in front of you - as if listening to a live performance on stage. X-Fi Expand works best with your earphones or headphone
Het zou kunnen dat er verschillende versies zijn: een met WiFi en een zonder. Als het goed is zou er morgen meer informatie beschikbaar moeten zijn.
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik zie veel knopjes, ben benieuwd hoe dat gaat werken... ik ben persoonlijk niet zo'n fan van een hoop kleine knopjes op een PMD, en ik denk niet dat ik de enige ben. Wel goed dat ze het formaat van de Zen behouden hebben. Daarnaast vraag ik me af wat het in gaat houden dat je muziek kan streamen vanaf Creative's "Public media server". Soort muziek die je gratis kan streamen vanaf de servers van Creative ofzo? Dat zou wel erg tof zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zondag 29 juni 2008 @ 15:40:
Ik zie veel knopjes, ben benieuwd hoe dat gaat werken... ik ben persoonlijk niet zo'n fan van een hoop kleine knopjes op een PMD, en ik denk niet dat ik de enige ben. Wel goed dat ze het formaat van de Zen behouden hebben. Daarnaast vraag ik me af wat het in gaat houden dat je muziek kan streamen vanaf Creative's "Public media server". Soort muziek die je gratis kan streamen vanaf de servers van Creative ofzo? Dat zou wel erg tof zijn :)
Maar die grid in het midden ziet er meer uit als een wrijfbaar navigatieding.
Zelfde idee als ZV:M, die heeft 4 echte klikknopjes, die daarop ook zichtbaar zijn, en in het midden een navigatietouchvlakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vind het meer op knopjes lijken, maar je zou wel eens gelijk kunnen hebben. Zoveel identieke knopjes op rij lijkt me ook niet echt handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 13:17

Woembah

YNWA

Nieuwe foto van de Zen X-Fi:
Afbeeldingslocatie: http://www.epizenter.net/e107_images/newspost_images/zenxfisp.jpg

Ziet er leuk uit imo, maar ik ben ook benieuwd naar de functie van die nieuwe knopjes. Er zit blijkbaar ook een luidspreker in, wat een leuke toevoeging is. En de batterijduur van 36 uur is zeer netjes.

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nog meer info:
I can personally confirm that the new Creative player has the following features:
Video Playback
Wi-Fi
X-Fi
SD Card
Wireless streaming connection (like Windows Media Extender)
Speaker
Wireless chat
FM Radio
Microphone
Audible Support
Connect to Creative's own media server
Power switch is on the BACK.
Same UI as the Zen.
Works with Windows Live and Yahoo Messenger
Bron
The interface appears to be very similar to the Zen, but to better utilize the chatting capabilities Creative has added a 9 button keypad for text input.
Bron.
Vandaard dus. Ik ben benieuwd of dit een beetje lekker gaat werken. Nu nog wachten op de officiële aankondiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah

Woembah

YNWA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Interessante geruchten over Archos. Het lijkt erop dat ze producten met 3G-technologie uit gaan brengen. Ben zeer benieuwd in wat voor vorm dit naar buiten komt. Wellicht een telefoon met een dedicated multimediagedeelte. Dat zou ik persoonlijk wel erg fijn vinden, aangezien er op dit gebied nog maar weinig te krijgen is. Wel hoop ik dat het dan wat minder bulky PMP-achtig wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
De X-Fi is verkrijgbaar in Singapore en daardoor zijn de specificaties bekent.
* Notable features: Available in 8GB, 16GB (Wi-Fi) and 32GB (Wi-Fi)
* X-Fi Crystalizer and X-Fi Expand
* Onboard wireless LAN
* Wireless streaming and downloading
* Instant messaging client
* SD/SDHC card slot
* FM radio and voice recorder
* Built-in speakers
* 2.5-inch LCD display
* 83 x 55 x 12.8 mm; 68.75g
De bijgeleverde oordopjes zijn de EP-830 en de prijzen zijn: S$229 ($145US), S$329 ($209US), and S$399 ($254US). Het is niet bekent wanner de speler buiten Singapore verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op de Wi-Fi na lijken er niet echt veel veranderingen te zijn. Het is meer een verbeterde versie van de gewone zen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

De X-Fi heeft nu z'n eigen topic :) De Creative Zen X-Fi, ervaringen en discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miranon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-06 22:22
Is er nieuws over de Cowon D3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Als er nieuws was zou het wel gemeld zijn. En anders even zelf op zoek gaan ;) Maar ik heb op de grotere PMD-fora nog niets vernomen, dus nee, het zal wel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Afbeeldingslocatie: http://www.anythingbutipod.com/archives/images/zen-krystal.jpg
Op de Hong Kong site van Creative staat een nieuw spelertje: de Zen Krystal. Het ding lijkt nogal op de Stone plus maar heeft pedometer en spelletjes. Als extra accessoires heeft de speler een zakje en een armband. De batterijduur is 10 uur en de speler heeft een opslagcapaciteit van 4GB. Wanneer en voor hoeveel de speler verkrijgbaar is is niet bekent.

Bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Leuk, dat lijkt me dan wel de opvolger te worden van de Stone Plus. Alleen toch weer jammer van de batterijduur. Met die pedometer laten ze wel zien dat ze zich echt richten op de sporter. Hierbij hebben ze toch wel een redelijk voordeel ten opzichte van die andere goede speler in dit segment, de Sandisk Sansa Clip.

GPS-navigatie erop zou nog handig zijn, maar dat zal wel wat teveel gevraagd zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
miranon schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 14:46:
Is er nieuws over de Cowon D3?
Geen nieuws, maar wel een gerucht dat ie eind augustus tijdens de IFA in Berlijn geïntroduceerd zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Oordopjesnieuws dit keer. JVC komt binnenkort met nieuwe in-ear oordoppen, waarbij ze de term "in ear" wel heel letterlijk nemen. Zie dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://nl.gizmodo.com/wp-content/uploads/2008/07/inearphone_victor.jpg
Ben benieuwd hoe prettig dat zit, en of het inbrengen wel een pretje is. Nouja, als het maar klinkt hè?

Bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Creative is hard bezig de laatste tijd, na de X-FI en de Krystal is er alweer een spelertje aangekondigd: De Zen Mozaic. Dit spelertje moet de Zen V opvolgen,
* Capacity: 2, 4, and 8GB
* Display: 1.8" TFT display (64K colors)
* Audio: MP3, WMA, WAV, and Audible
* Transcoded video support
* FM Tuner
* Voice Recorder
* Built-in speakers
* Battery life: 32 hours for audio
* Colors: Black, Silver, and Pink
* Dimensions: 79.5 mm x 40.0 mm x 12.8 mm
nieuws: Creative introduceert nieuwe Zen-mediaspeler
Nothing but Creative heeft al een hands-on.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v624/kingone/sy/mozaic10.jpg?t=1216918293
De Mozaic met de X-FI:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v624/kingone/sy/mozaic9.jpg?t=1216918293
Ik vind het apparaatje er heel apart maar best goed uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Die besturing ziet er nogal apart en onoverzichtelijk uit... moest dat nou? Van mijn part mogen ze het wel functioneel houden. Verder zie ik weinig bijzondere specs eigenlijk. Beetje een kleurloze opvolger. Zeker met al dat zwart-wit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Link

De Cowon P5 is uit. Lijkt de opvolger van de Q5 te moeten worden. Gezien de publiciteit die de Q5 heeft genoten zal het hier wel stil blijven wat betreft de P5. Maar desalniettemin een mooi stukje PMD wat Cowon hier neerzet. Interface ziet er ook wel vrij spannend uit. Jammer genoeg zal het met een 5" scherm waarschijnlijk niet echt in je broekzak passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 18:55:
Die besturing ziet er nogal apart en onoverzichtelijk uit... moest dat nou? Van mijn part mogen ze het wel functioneel houden. Verder zie ik weinig bijzondere specs eigenlijk. Beetje een kleurloze opvolger. Zeker met al dat zwart-wit :+
Ik vind de besturing er juist vrij innovatief uitzien. Volgens mij heb je altijd 3*4 plaatjes op je scherm die corresponderen met 3*4 knopjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Innovatief, zo kun je het ook noemen. Het is in ieder geval redelijk uniek/apart. Maar de besturing moet vooral gebruiksvriendelijk zijn. Persoonlijk vind ik het er niet echt gebruiksvriendelijk uitzien, maar uiteindelijk is het natuurlijk een kwestie van de reviews afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zondag 27 juli 2008 @ 01:08:
Innovatief, zo kun je het ook noemen. Het is in ieder geval redelijk uniek/apart. Maar de besturing moet vooral gebruiksvriendelijk zijn. Persoonlijk vind ik het er niet echt gebruiksvriendelijk uitzien, maar uiteindelijk is het natuurlijk een kwestie van de reviews afwachten.
True :) Als 't idd is zoals ik denk dat 't is wordt 't iig geen makkelijke "broekzakbestuur" player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Inderdaad, dat lijkt me zeer waarschijnlijk. Bij dergelijke kleine handzame spelers is dat toch een feature die best wel welkom is... Het ding ziet er verder ook zo gestroomlijnd uit dat je volgens mij in je broekzak niet meteen kunt voelen wat nou de onder- en bovenkant is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 03:17:
Oordopjesnieuws dit keer. JVC komt binnenkort met nieuwe in-ear oordoppen, waarbij ze de term "in ear" wel heel letterlijk nemen. Zie dit plaatje:
[afbeelding]
Ben benieuwd hoe prettig dat zit, en of het inbrengen wel een pretje is. Nouja, als het maar klinkt hè?

Bron.
Ook nog ff kleine reply hierop :P

De driver van deze speakertjes zit dieper in je oor, ik weet eigenlijk helemaal niet of dat wel wenselijk is... Zo'n driver is best stug, gaat volgens mij over time zeer doen. Beter zijn dan sleeves voor in ear dopjes die ongeveer zo ver je oor in gaan en die bestaan al wel een stukkie langer

Afbeeldingslocatie: http://drh.img.digitalriver.com/DRHM/Storefront/Company/shure/images/product/detail/ea306.jpg

Van shure, maar passen ook op bijvoorbeeld de meeste sony in-ears. Door de triple flange wordt je gehoorgang ook nog een stukkie beter afgesloten :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2008 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Er zijn plaatjes verschenen van de Zen Krystal Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v624/kingone/sy/k3.jpg
Mijn eerste gedachte was dat dit spelertje wel heel erg op de zilveren Sansa Clip lijkt.
hier staan nog een paar foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het ding heeft wel wat meer afgeronde hoeken en het is meer één geheel, dus wat dat betreft wel een verbetering. Maar daarnaast bijna identiek inderdaad. Vooral het bedieningsgedeelte zit niet of nauwelijks verschil in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah

Woembah

YNWA

Maar in principe is het bedieningsgedeelte ook bijna hetzelfde als die van de Zen Stone. Alleen is de orientatie ten opzichte van het scherm nu het zelfde als bij de clip. Dus van een na-aap wil ik niet spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Jawel, de mogelijkheden zijn beperkt wat betreft dit soort spelers. Maar het bedieningsgedeelte lijkt er qua vorm en kleuren echt precies op. Dat had wel *iets* origineler gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Leuk stukje tekst over bijgeleverde oordopjes bij een PMD. Ik ben benieuwd of meer fabrikanten goede oordopjes bij hun PMD gaan leveren. Als kwalitatief goed bekend staand moeten Cowon en iriver eigenlijk toch ook mee gaan doen. Ben ook benieuwd of Apple hierop gaat reageren. Dat laatste betwijfel ik, althans, op dit moment.. maar het is toch leuk om deze ontwikkeling te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De iRiver Spinn hits the web: http://product.iriver.co.kr/p_spinn_over.asp
(Voor de koreanen onder ons)
Het wachten is nog op de Engelse versie van de informatie.

Maar ik moet zeggen: dat ding ziet er verdomd goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Die productpage is er al langer. Zie ook dit nieuswbericht: nieuws: Iriver presenteert amoled-mediaspeler Spinn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Een nieuwe Sony speler: De E430 (E435(2GB), E436(4Gb) en E438(8GB))
Afbeeldingslocatie: http://www.sonyinsider.com/wp-content/uploads/2008/08/newnwe-450x214.jpg
Each device has a 2.0 inch QVGA TFT LCD screen that is capable of displaying 262,144 colors. These will be as slim as possible at 8.5mm and will only weigh 50g. A FM tuner is included, and codec support is the usual MP3 / WMA / AAC / Linear PCM. Battery life is rated 1150 songs/76h 40m (48kbps), 885 songs/59h (64kbps), 440 songs/29h 20m (128kbps), 220 songs/14h 40m (256kbps), 175 songs/11h 40m (320kbps) for music. Battery life for video is rated at 7h 10m at 384kbps video, 4h at 768kbps video. Transferring music is easy as each device is drag and drop and compatible with Windows Media Player and even iTunes
Niet echt veel vernieuwends en geen 16 of 32GB spelers
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Een beetje voortborduren op de spelers die ze al in hun assortiment hebben eigenlijk. Opzich niet slecht, dan hebben ze van alles wat. Maar echt nieuw is het niet te noemen nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Archos' zesde generatie spelers is uit.
Ze noemen ze het "Internet Media Tablets" Een kruising tussen pmd's en internet tablets dus. Er zijn drie spelers in de serie: De 5, de De 5g en de 7.
De 5 heeft de volgende specificaties:
* Capacity: 60, 120, and 250GB
* Display: 4.8" Touchscreen (800 x 400, 16 million colors)
* Audio: MP3, WMA, WMA Pro 5.1, AAC, and WAV (Plus AC3 using the DVR station)
* Video: MPEG-4 (AVI, Divx, Xvid, etc..), WMV, H.264, and MPEG-2
* Built-in WiFi connection and Free Internet browswer (Opera)
* PDF viewer
* Video recording via DVR station plus 720P output resolutions
* Battery Life: 12 hours for Audio, 4 hours for Video
* Dimensions: 127.5 x 78.3 x 12.9 mm for 60GB model, 127 x 78.8 x 19.4 mm for 120/250GB mode
De 5g Moet het doen met 30GB maar heeft wel een 3.5G HSDPA verbinding. Verder zijn de specificaties hetzelfde.
De 7 heft als verschillen met de 5 een groter 7" scherm en een harde schijf van 160 of 320GB.
Afbeeldingslocatie: http://www.dapreview.net/i/newspost_images/archos_5.jpg
Plaatje van de 5
De interface is ook vernieuwd en de prijzen voor de 5 zijn: 349, 399 en 499 euro.

Bron
Een franse hands-on met veel plaatjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dit was wel te verwachten natuurlijk. Deze apparaatjes zijn wel hetgene waar Archos zich in specialiseert. Maar wel erg mooie apparaatjes met goede specs. Wauw :)

Ben benieuwd naar ervaringen. Dit zijn vooralsnog wel redelijk unieke dingetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het grote broertje van de iriver SPINN is ook aangekondigd. Echter, met de introductie van de nieuwe lijn Archos-apparaten is deze een stuk minder interessant geworden imo. Desondanks wel een leuk apparaatje. Concurrentie voor de Cowon iAudio A3 denk ik zo.
Afbeeldingslocatie: http://www.dapreview.net/i/newspost_images/iriver_p2022.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Met de Archos 5 en 7 is het ook mogelijk om via een HSDPA op het internet te komen. Je hebt dan wel een dongel en een plugin nodig.
En Archos is dus nog steeds niet afgestapt het het plug-in gebeuren.
Afbeeldingslocatie: http://pocketables.typepad.com/photos/uncategorized/2008/08/24/amazon_archos_plugins.jpg

Bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dit vind ik nou toch wel een beetje jammer. Extra functionaliteit toevoegen dmv plugins, ok, maar "internet media tablets" lanceren en dan het internet-gedeelte optioneel maken en de consument verplichten tot plugins en een dongle vind ik belachelijk. Dat hoort er dan ook gewoon standaard op te zitten imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Ik vind de plug-ins sowieso slecht. Je koopt een apparaat voor een paar honderd euro en dan moet je je nog registreren of zelfs betalen voor wat extra functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Eerst waren die plugins alleen voor degenene die echt extra functionaliteit wilden, zoals bijvoorbeeld extra codecs, terwijl de standaardcodecs al ondersteund zijn. Nu ontbreekt standaard de functionaliteit die een van de hoofdfeatures is van zo'n apparaat. En dan gaat het imo de verkeerde kant op.

Los van wat je van het pluginsysteem vindt slaat Archos imo wel de verkeerde weg in met dit systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah

Woembah

YNWA

Cowon komt met een nieuwe speler: De S9. Deze speler heeft een aparte curve als achterkant.

De specs zijn indrukwekkend:
- 480x272 16 miljoen kleuren 3,3" AMOLED touchscreen.
- 500mhz dual core cpu (overkill?)
- Bluetooth
- T-DMB digitale televisietuner
- TV Out
- 40uur batterijduur (!)
- G-sensor accelerometer

http://www.engadget.com/2...lay-impresses-k/#comments

http://product.cowon.com/product/IFA/product_page_1.php

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2008/08/cowon-s9-curve.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2008/08/cowon-s9-curve--2.jpg

Hij ziet eruit als Dé concurrent voor de iPod Touch. Imo ook de meest stlijlvolle Cowon speler ooit.

[ Voor 3% gewijzigd door Woembah op 25-08-2008 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Lekker strak. Heeft wel iets van een iriver. Ben benieuwd naar de gedetailleerde specs van dit apparaatje. Vraag me ook af naar het OS dat hier op zal draaien en wat voor mogelijkheden het zal bieden. Dat er blijkbaar een 500mhz dual core processor in zit biedt perspectieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 08:50
Zou iemand een gok kunnen wagen naar wat afmetingen van die S9? Hij lijkt mij breder dan de P2, maar wel kleiner dan de iTouch...zit ik ongeveer goed?
En ik heb niet echt ervaringen met dit soort berichten van Cowon, dus hoe snel is Cowon ongeveer? Is er een kans dat we de S9 nog in 2008 in de winkels zien? Of wordt dat echt >Q1 2009?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er mooi uit, zou helemaal een uitkomst zijn als er 64gb (of meer) aan flash geheugen in zat.. Dan wordt het een mogelijke opvolger van m'n ipod classic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stridone
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-09 10:32
Afbeeldingslocatie: http://www.cowon-germany.com/?page=file&id=425

32GB staat in de planning voor later, maar voorlopig dus dit. Een vrij vroege releasedate, denk dat deze mijn Meizu'tje wel kan gaan vervangen rond kerstmis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oei.... 16GB max op dit moment, valt wel btje tegen...

k denk dat de 32GB dan zo'n volgend jaar wel uitkomt...?

Verwijderd

Weet iemand toevallig meer over deze speler:
http://www.engadget.com/2...res-pmp-handled-on-video/

Er is nog weinig over bekend en ik heb geen idee hoe de kwaliteit ervan te vergelijken is met een speler van de voor ons bekendere merken.

Ik ben dus trouwens op zoek naar een PMD puur om video's mee in de trein te kijken.
Geen fratsen nodig, liefst een beetje een groot, goed scherm.

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 22:26:
Weet iemand toevallig meer over deze speler:
http://www.engadget.com/2...res-pmp-handled-on-video/

Er is nog weinig over bekend en ik heb geen idee hoe de kwaliteit ervan te vergelijken is met een speler van de voor ons bekendere merken.
Nog nooit van het merk gehoord. Lijkt me weer zo'n Aziatische PMP-fabrikant. Je hebt er daar veel van, zeker van dit soort apparaatjes. Waarom ben je specifiek geïnteresseerd in deze? Kijk bijvoorbeeld eens naar I-Station. Ook een dergelijke PMP-fabrikant, alleen iets bekender in de PMD-wereld.
Ik ben dus trouwens op zoek naar een PMD puur om video's mee in de trein te kijken.
Geen fratsen nodig, liefst een beetje een groot, goed scherm.
Dit topic is niet echt bedoeld voor aankoopadvies... maare... de spelers van Archos?

• Michel 023
  • Laatst online: 27-03 10:49
Het bericht van Porthofax intrigeert mij.

Af en toe kijk ik op Chinese sites en kom daar vaak dezelfde namen tegen, zoals: Onda, Ainol, Gemei, Hacha, JXD, Oppo, Ramos, Teclast, Newman, Chuwi, SmartQ en last but not least Meizu.
Alleen Meizu heeft bekendheid gekregen buiten China.
Heb zelf enige tijd geleden een Meizu aangeschaft en vindt het een verbluffend goed apparaat!
Dat roept de vraag op hoe het staat met al die andere merken.
Nu lijkt het dat Meizu wordt voorbij gestreefd door veel andere merken.
Het huidige topmodel de M6 SL 8GB gaat alweer geruime tijd mee.
Hij is de afgelopen periode alleen een beetje dunner geworden.
Mogelijk ook om deze reden zakken de prijzen van Meizu's.

We hebben het dus waarschijnlijk niet over inferieure meuk, maar over kwalitatief goede innovatieve apparaten. Bovendien zijn ze wat betreft prijs bijzonder concurrerend. Alleen: ik kan door het bos de bomen niet zien. Temeer daar er telkens nieuwe versies uitkomen.

Wie heeft zicht op deze apparaten?
Wie heeft onlangs wat aangeschaft en praat uit ervaring?
(de filmpjes op de diverse sites zijn immers indrukwekkend en zijn goed verpakte verkoopverhalen)
Wat is interessant om te volgen?
Trend die ik in ieder geval zie is naar steeds grotere en betere schermpjes (en natuurlijk meer - variabele- capaciteit)

Michel

• RoD
  • Niet online

RoD

Teclast is ook wel bekend buiten China. Ze maken opzich geen slechte apparaatjes, alleen de software laat hier en daar te wensen over. Ik heb daar ook een stukje over geschreven: Teclast: Een opkomende PMD-fabrikant?

Het klopt verder opzich wel dat er ook kwalitatief goede merken rondlopen die we hier niet kennen. Probleem op de PMD-markt is dat de iPod overdreven veel aandacht krijgt in de media, en dat de rest een beetje blijft liggen. Alles wat een beetje in het nieuws komt wordt direct vergeleken met de iPod en daarna als mogelijke "iPod-killer" bestempeld. Ik vind dat een beetje jammer. Veel fabrikanten en modellen komen er gewoon niet tussen. Kwestie van goede marketingcampagne voeren, natuurlijk, maar ik zie liever dat kwaliteit gewoon een kans krijgt.

Zelfs de beste PMD-fabrikanten komen maar weinig in het nieuws. Er zijn maar weinig mensen die van het bestaan van Cowon en iriver afweten. Als zelfs zij al weinig bekendheid genieten onder het grote publiek kan de rest al helemaal wel ophouden.

Verder... Onda is volgens mij vooral bekend van iPhone-kloons en is niet echt een dedicated PMD-fabrikant. Newman geniet wel enige bekendheid op grote PMD-fora. Oppo en Ramos komen me enigszins bekend voor qua naam, maar voor de rest zou ik er niets over durven zeggen.

Verwijderd

Er zit inderdaad echt wel kwaliteit tussen, er is alleen een groot tekort aan concrete reviews.
Het wordt vaak ook onderling vergeleken, wat voor ons natuurlijk niet echt veel duidelijk maakt.

Maar ik ben echt voor de trend van 4.3" spelers vooral voor video.
Ik hoop dat dit mag, maar op http://www.b4tech.com/mp4-players staan aardig wat.

Het zou echt een hele goede zaak zijn als er vanuit Nederland een website komt die zich richt op deze markt dmv nieuws, reviews maargoed wie heeft er de tijd etc. voor ..

• RoD
  • Niet online

RoD

Het zou leuk zijn, maar het zou ook weinig mensen interesseren. Zoals ik hierboven al beschreef hebben de meeste bedrijven moeite om de publiciteit te vinden... en dus is er weinig interesse. Daarnaast, mocht je al nieuws/reviews kunnen vinden is het nog de vraag of je de boel naar Nederland kunt laten verschepen.

Ik ben er wel voor trouwens, maarja.. ik ben niet "de consument" :)

[ Voor 10% gewijzigd door RoD op 11-09-2008 22:56 ]

Verwijderd

Klopt heb je helemaal gelijk in!

Maargoed de mediaspeler markt is wel aardig groot in Nederland ..
En met alle respect, heel veel weten niet beter dan dat een willekeurige speler uit de bekendere electronicawinkel van 200-300euro ook gelijk het beste is.

Er gaat gewoon erg veel tijd over heen, wordt merk uit azie eenmaal geaccepteerd hier.
Maar uiteindelijk is het vaak erg goed, kijk maar naar de huidige topmerken in de electronica..

• RoD
  • Niet online

RoD

Het huidige beeld is een beetje de iPod vs. de rest. Dat zou eerst eens moeten veranderen. Het zou helpen als het marktaandeel van de iPod wat kleiner werd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Geruchten over een "Zen internet tablet". Eenzelfde soort PMD als die van Archos misschien? Schijnt touchscreen, wifi en GPS te hebben.
Afbeeldingslocatie: http://www.anythingbutipod.com/archives/images/creative-mp.jpg
Ik zie helaas wel een boel knoppen, en aan twee kanten. Lijkt me geen goed ontwerp, maar we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf ook meer van een knoploze schermkant.
Ik vind deze niet mooi, en zou er ook niet van opkijken als dit gewoon een afgekeurd ontwerp is.

Er komt trouwens 17 september een event van Creative, ook interessant voor dit topic lijkt me? :)
http://www.engadget.com/2...w-x-fi-products-expected/

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2008 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah

Woembah

YNWA

RoD schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 08:58:
Geruchten over een "Zen internet tablet". Eenzelfde soort PMD als die van Archos misschien? Schijnt touchscreen, wifi en GPS te hebben.
[afbeelding]
Ik zie helaas wel een boel knoppen, en aan twee kanten. Lijkt me geen goed ontwerp, maar we zullen zien.
In mei is is dit patent ook al ter sprake gekomen op epizenter.net, en het is blijkbaar onlangs opnieuw als 'nieuws' ontdekt. Het patent is al aardig oud, en ik geloof niet dat deze speler ooit nog het levenslicht gaat zien, in ieder geval niet in deze vorm.

En ik ben erg benieuwd naar die persconferentie, zou toch wel errug leuk zijn als er een nieuwe Zen Vision oid wordt aangekondigd... wat ik wel erg betwijfel.

[ Voor 8% gewijzigd door Woembah op 12-09-2008 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nou, de bron meldt ook al dat het een al eerder afgeschoten idee was. Kan echter wel zo zijn dat ze er nu een vernieuwde versie van uitbrengen. Ben wel benieuwd of het op dat event ter sprake zal komen.

Verwijderd

Creative gaat in ieder geval iets nieuws bieden.
Afbeeldingslocatie: http://www.epizenter.net/e107_images/newspost_images/xfievent.jpg
De langverwachte opvolger van de ZV:M?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat wat hierboven staat bleek dus niets te zijn. Althans, niet iets wat met PMD's te maken had.. helaas.

Verder, de SPINN van iriver heeft eindelijk een release date. Hij komt op 3 oktober uit in de VS. Binnenkort dus de eerste ervaringen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Een of ander bedrijf heeft een dock voor de iriver Mplayer gemaakt. En jawel... het is nu echt Mickey Mouse geworden :D

Afbeeldingslocatie: http://www.anythingbutipod.com/archives/images/mplayer_dock.jpg

Vraag me af wie dit ooit zou kopen, maar origineel is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Review van de iriver SPINN

Het ding weet me uit de review nog positief te verrassen. Geluidskwaliteit lijkt toch wel ietsje tegen te vallen. FLAC-weergave schijnt slechter te zijn dan die van de Clip (volgens de review).

Leuke is dat Bluetooth goed schijnt te werken. Geluidskwaliteit is helaas niet goed getest. Persoonlijk heb ik wel interesse in een BT-setupje, dus ik ben wel benieuwd wat de SPINN er met bijbehorende (goede) BT-headset van weet te bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Ik vind het wel jammer dat er geen 16GB of grotere capaciteit is. 8GB is wel erg krap als je er een paar video's en nog wat muziek op wil hebben. Voor de rest lijkt het me een erg fijn spelertje. Strakke vormgeving en interface en het lijkt nog goed te werken ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

8GB is inderdaad krap. Daarbij komt nog eens dat er geen mogelijkheid is tot uitbreiden dmv geheugenkaartjes. Gemiste kans. 8GB is echt wel te weinig vandaad de dag. Daarbij is het ding ook behoorlijk aan de prijs. Voor zo'n prijs verwacht ik zelf toch min of meer wel een uitbreidingsslot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

De Cowon O2 heeft een releasedate. 13 oktober wordt dit ding verwacht te koop te zijn in Korea. Hopelijk betekent dat ook dat ie snel onze kant op komt. Dit is toch wel een vrij bijzonder spelertje. Het grote broertje van de (imo geweldige) D2 met een hoop extra features. Als ie een beetje in je broekzak past is het toch wel een bijzonder interessant ding.

Edit: Meteen er even een stukje over geschreven.

[ Voor 14% gewijzigd door RoD op 11-10-2008 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
RoD schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 13:51:
De Cowon O2 heeft een releasedate. 13 oktober wordt dit ding verwacht te koop te zijn in Korea. Hopelijk betekent dat ook dat ie snel onze kant op komt. Dit is toch wel een vrij bijzonder spelertje. Het grote broertje van de (imo geweldige) D2 met een hoop extra features. Als ie een beetje in je broekzak past is het toch wel een bijzonder interessant ding.

Edit: Meteen er even een stukje over geschreven.
Het ziet er veelbelovend uit. De specs zijn geweldig en het ziet er ook nog is super chique uit.

Misschien gaat deze speler mijn Creative Zen Vision: M 30GB wel vervangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Filmpje van de UI. Ziet er apart uit, maar lijkt me goed mee te werken. Muziek browsen ziet er ook goed uit. Volgens mij kan het gewoon met map support en het lijkt erop dat er een dubbele browser is. Dat vond ik op mijn Archos Gmini 400 ook altijd zo handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Weer wat zoekwerk mbt de O2 gedaan. Kwam een uitgebreide specspagina tegen: klik. Het apparaat lijkt zelfs .mkv-files af te spelen. Dat is echt uniek volgens mij. Daarnaast staat er dat de speler zelfs in flac opneemt :o

Nog een paar selling points:
-Support voor ondertitelingen.
-Multi-audiotrack support (bij bijv. mkv's)
-Jpg's worden ondersteund tot 59 megapixel 8)7
-Er staat een documentviewer geplanned

Als alles goed werkt en is zoals we van Cowon gewend zijn, dan wordt dit een super apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Niet online
Wat een waslijst aan specs! :D

*.mkv :)

ondertitel support! :9

opname in flac :o

Er zit nog net geen multi-touch op. Dan was het helemaal een droomapparaat geweest!
Hopen dat de prijzen in europa een beetje meevallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Shit zeg wat een mooie lijst!

Maar het enige nadeel is dat ik hem in verhouding nog wat groot vind. 3 inch is in mijn ogen op de fiets en dergelijke nog goed draagbaar. Maar ja deze is perfect in functie's maar het scherm is voor mij net wat te groot...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Niet online
De Cowon O2 zou nu toch in Korea in de schappen liggen? Heeft iemand al iets van een review gevonden?

Hoe zit het trouwens met de S9 Curve (3.3-inch AMOLED Touchscreen) en de Cowon L3 (7-inch touchscreen, 13.8 mm dik, GPS)? Zijn daar al release-data van?

Cowon is lekker bezig IMO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat lijkt me ook erg mooi die Cowon, met 1280 x 720 kan je ongeveer alles doen.

Maar hebben dit soort devices (PMT's) ook mogelijkheden om met het internet te connecten? Of heet het dan weer anders?

En wat voor OS draait er op spelers zoals die Cowon?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2008 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Voor zover ik weet zit er geen wifi of wat dan ook op het ding, dus wat betreft internet is het antwoord nee. Het OS is gewoon van Cowon. Proprietary OS dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Meer O2-meuk:
Coming soon op de Amerikaanse Cowon-site.
Preview met veel pics

:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Je laatste linkje werkt niet
Hoe meer ik van dit spelertje zie, hoe beter ik hem ga vinden. De batterijduur is wel een stuk minder dan die van de D2 (18 voor de 02 en 52 voor de D2). Niet dat het echt weinig is maar meer is altijd beter.
Edit:
volgens de ABI vergelijker zijn er 2 andere flash-splers met een 4,3" scherm: de psp met 6 uur autio en zes uur video en de archos 605 met 17 uur audio en 5,5 uur video. Dan is de batterijduur van de 02 zeker niet verkeert.

[ Voor 35% gewijzigd door Vihaio op 21-10-2008 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Linkje = fixed :)

Ik word ook steeds enthousiaster naar mate ik meer zie van deze speler. Doorgaans werkt het omgekeerd, aangezien er dan nadelen naar boven komen. Bij deze speler heb ik ze nog niet gezien. Batterijduur noem ik geen nadeel, maar een verbeterpunt. 18 uur is voor mij in ieder geval meer dan genoeg om er 3 dagen gebruik van te maken. Daarnaast leg je em gemakkelijk even aan de stroom.

Wat ik nog wel als nadeel zou kunnen noemen is het feit dat er 4 schroefjes zichtbaar zijn aan de boven en onderkant van de speler. Ze zitten in ieder geval wel verzonken zodat ze nauwelijks opvallen, maar toch.. het is niet echt netjes afgewerkt. Ik vind het niet erg, maar toch jammer dat dat niet net even wat beter opgelost is. Aan de andere kant zou het er wel voor kunnen zorgen dat je de speler gemakkelijk kunt openschroeven en bijvoorbeeld de batterij vervangen. We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Niet online
Prijzen heb ik hier nog niet gezien van de O2:

O2 iAudio 8GB Pink - €289.99
O2 iAudio 8GB White - €289.99
O2 iAudio 16GB Black - €309.99
O2 iAudio 16GB White - €309.99
O2 iAudio 32GB White - €365.99

Het blijkt dus dat je toch niet high-def *.mkv kan afspelen. Andere formaten zouden dat wel moeten kunnen. Hoop da cnet snel die review dumpt.

We krijgen nu al zo veel informatie dat het misschien al wel tijd wordt voor een eigen topic (voordat we dit topic helemaal hijacked hebben) ;)
Pagina: 1 2 3 Laatste