Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Het Creative Zen X-Fi ervaringentopic

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2Asnwlfg98yolEhWRONnuyK6/full.png
Inhoudsopgave
Inleiding
Specs
Media
Accessoires
Reviews
Links
Overige
Inleiding
Met de Creative Zen X-Fi lijkt Creative een opvolger te hebben van de populaire Zen. Deze X-Fi lijkt er behoorlijk op en kent veel overeenkomsten qua specificaties en formaat. Met de introductie van deze speler lijkt het er ook op dat het gerucht dat Creative nooit weer een speler met harde schijf zal uitbrengen steeds meer de waarheid te worden.

Het unieke van deze speler zit hem in een aantal features. Zo maakt Creative in deze speler gebruik van zijn zogenaamde "Extreme Fidelity" techniek, waarmee Creative uiteraard een hoop luisterplezier belooft:
De ZEN X-Fi en ZEN X-Fi met Wireless LAN betekenen een heuse doorbraak in de geluidskwaliteit voor mp3-, wma- en onbeschermde iTunes-muziek. Ze omvatten X-Fi Crystalizer®, de eigen audiotechnologie die werd ontwikkeld in het Advanced Technology Center van Creative en die tijdens het afspelen de hoge en lage tonen herstelt die verloren gaan wanneer muziek wordt geript naar mp3-, wma- of aac-formaat. Op die manier kunnen gebruikers genieten van muziek van veel betere kwaliteit dan tot nog toe mogelijk was op een mp3-speler.

Naast deze techniek beschikt de X-Fi over wireless LAN, waarmee media gestreamed kan worden, er de mogelijkheid is tot chatten, en er bestanden gedownload kunnen worden. De mogelijkheid tot chatten verklaart ook waarom Creative zoveel knoppen op het apparaat geplaatst heeft.

De adviesprijzen zijn: 140, 170 en 250 euro. Dit vertoond opvallende gelijkenissen met de Zen. Dit zou kunnen betekenen dat de Zen er helemaal uitgaat. Zo niet zal Creative waarschijnlijk een fikse prijsverlaging door moeten voeren.
Specs

• Capaciteit van 16GB of 32GB Er is ook een 8GB, echter deze heeft geen WLAN

• Ingebouwde Creative X-Fi-technologie

• Afmetingen: 55 x 83 x 12,5 mm

• Gewicht: 70 g

• SD/SDHC-kaartsleuf

• scherm van 2,5 inches met 16,7 miljoen kleuren

• Ingebouwde luidspreker

• FM-radio met 32 voorprogrammeerbare stations

• Levensduur batterij:

• 25 uur audio (15 uur met luidspreker), gebaseerd op 128 kpbs in WMA

• 5 uur video

• Ondersteunde audioformaten:
    • MP3, WMA (DRM 10), AAC (M4A), WAVE, Audible

• Ondersteunde videoformaten:

• WMV9, MPEG4, DivX, XviD (320 x 240)

• Ondersteund fotoformaat:

• JPEG (Baseline: Tot 16.6 megapixels)

• Spraakopnameformaat:
    • IMA ADPCM (16 kHz, mono)

• Draadloze LAN-monitor:

• Draadloze streaming:

• Downloaden van bestanden

• Tekstchat + emoticons met vrienden

Media
Pics
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pihj2M7XdMgL9xKG0lV1W6RK/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/y5iGdWvOf6zuvHb8o0XReNAA/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mwpTtrNOreKQuJOPGiVhEpjf/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LVl9TNkElXxVPt9rNVvJfm86/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZFUkLKbwTZNWCtZqbwSZbP8B/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zFb9iNKxSGq13f5UXhnECSGG/full.jpg
Video's
Unboxing video

Accessoires
Note: De X-Fi is zo'n beetje identiek qua maten (enige verschil is een halve millimeter dikte) dus de accessoires van de Zen (denk aan cases) zullen het ook prima doen met de X-Fi.
Creative meldt:
Accessoires

De ZEN X-Fi en ZEN X-Fi met Wireless LAN zijn verkrijgbaar met een aantal accessoires waardoor gebruikers hun luisterervaring helemaal kunnen personaliseren. Het gamma omvat:

* ZEN X-Fi-dockingspeakersysteem
* Een fraai lederen etui
* Een siliconenhuid om de speler te beschermen
* Een bandje om de speler vast te houden
* Een set van 3 schermbeschermers

Reviews
Nothing But Creative Is een blog, check de posts van juli
ABI
Pocketables
PCmag
Cnet
Userreviews

productreview: Creative Zen X-Fi 16GB Zwart review door Eim
Pieterke in "De Creative Zen X-Fi, ervaringen en disc..."
Links
• Productpage: 16&32GB 8GB
EpiZENter (Creative nieuws- en fansite)
Guidelines for prolonging battery life
Videocodeerinstellingen voor SUPER Note: Deze horen bij de Zen. Echter, de verwachting is dat het dan ook gewoon op de X-Fi werkt.
Chat aan de praat krijgen op je X-Fi
Overige
Voor aan- of opmerkingen mag gemailed worden naar Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/123426/FFFFFF/000000 of doe even een DM.
Deze topicstart is gemaakt door RoD

[ Voor 15% gewijzigd door RoD op 25-08-2009 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Schaamteloos geripped van het Zen-topic, maar die had ik toch al zelf gemaakt. Meer updates volgen uiteraard wanneer er meer bekend is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06 20:21
Ik hoop dat bij deze speler de geheugenkaartjes wel geïntegreerd worden, Dat is IMO 1 van de weinige dingen die bij de Zen missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Inderdaad, zoals ik eerder al schreef zal waarschijnlijk een groot deel van het succes afhangen van deze feature. Als de X-Fi dit niet heeft, blijft de D2 een zeer belangrijke troef in handen te hebben. Ik hoop dat Creative leert van deze toch wel redelijk grote blunder. Integratie per se is niet eens nodig, maar iets meer flexibiliteit en functionaliteit is toch wel echt wenselijk. De mogelijkheid om te kiezen tussen integratie en apart lijkt mij handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238270

Ik sta al versteld van mijn X-fi Champion en heb toevallig een nieuwe mp3 speler nodig. Haal ik gewoon de 8GB versie met een 4Gb SD kaartje. Aan 10 GB heb ik genoeg. Wifi mis ik niet want dat heb ik op me PDA.

Maar wat is de grote blunder dan van Creative met het integreren van geheugenkaartjes ? Kan je dat ff uitleggen ? Aangezien ik hier gebruik van ga maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201582

Anoniem: 238270 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 14:29:
Maar wat is de grote blunder dan van Creative met het integreren van geheugenkaartjes ? Kan je dat ff uitleggen ? Aangezien ik hier gebruik van ga maken.
dit:
master007 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 00:28:
Ik hoop dat bij deze speler de geheugenkaartjes wel geïntegreerd worden, Dat is IMO 1 van de weinige dingen die bij de Zen missen.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 201582 op 16-07-2008 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Geen integratie, in combinatie met verminderde afspeelfunctionaliteit van het gedeelte wat op de SD-kaart staat. Bijzonder irritant als je alles gewoon samengevoegd af wilt spelen. Natuurlijk is het op te lossen door je muziek op het interne geheugen te zetten en je video/data op de SD-kaart... maar dit mag toch beter.

Het is afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102013

hmmm op de foto's lijkt hij best wel dik.... hoop dat het niet zo merkbaar is vergeleken met de zen

ben ook benieuwd, als je je koptelefoon stekkertje eruit trekt, springt hij dan meteen over naar de speaker?

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 102013 op 16-07-2008 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Hij is een halve millimeter dikker, dus ik denk niet dat je daar iets van gaat merken :) Wat betreft het speakergedoe, dat is afwachten tot de eerste hands on ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

lasharor

7 december 2004

Waar blijven de reviews, ben nou aan het zoeken, maar nog steeds geen succes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier staat een review: http://nothingbutcreative.blogspot.com/

Verder is het denk ik nog even afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-05 11:39
Is hij nou eigenlijk al uit of niet?
Ga namelijk volgende week naar Amerika, en met die dollarkoers van tegenwoordig wordt hij wel interessant :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dat is geen review, maar een hele kleine FAQ. Overigens staat er wel min of meer dat de X-Fi geen SD-kaart integratie zal hebben. :/

Edit @ hierboven: In Singapore wel, geloof ik.

[ Voor 15% gewijzigd door RoD op 17-07-2008 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoD schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 19:36:
Dat is geen review, maar een hele kleine FAQ. Overigens staat er wel min of meer dat de X-Fi geen SD-kaart integratie zal hebben. :/

Edit @ hierboven: In Singapore wel, geloof ik.
De review staat eronder. Eerst de FAQ, daarna Part 2 en als derde Part 1.
Sorry, had ik er misschien bij moeten vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ah, je hebt gelijk 8)7 dat heb je met een blog. Goed om te lezen dat de X-Fi technologie wel degelijk wat doet. Ik was een beetje bang voor een marketingpraatje (wat het alsnog wel is, trouwens). Ik hoop dat andere reviews dit kunnen bevestigen.

Daarnaast wel weer jammer dat je wederom zo'n beetje alle video moet transcoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

lasharor

7 december 2004

Die review/filmpje/faq had ik ook al gevonden, maar het is niet echt overtuigend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
De X-fi is niet alleen verkrijgbaar in Singapore. Amazon US en UK verkopen em al. Ik heb de speler nog niet op Nederlandse sites zien staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik bedoelde te zeggen dat hij op dit moment alleen nog maar uit is in Singapore. Daarnaast is hij al wel aangekondigd in NL. De productsites waarnaar gelinked wordt in de topicstart verwijzen ook naar de Nederlandse Creative-site :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156750

Vind het ding er een stuk stijlvoller uitzien dan de Zen. Ook mooi dat Creative er fatsoenlijke oortjes bijdoet.
Jammer dat het niet de flagship speler is die de ZV:M moet opvolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Nou, ik denk wel dat Creative deze speler als flagship ziet. De Zen moest de opvolger zijn van de ZVM, en deze dus de opvolger van de Zen. Maar ik snap wat je bedoelt, het is toch een heel ander type speler, een echte vervanger voor de ZVM is het niet. Desondanks vind ik wel dat dit dingetje een hoop mooie features heeft. Ik baal wel erg van de mankementen bij de video (transcoden) en het gebrek aan SD-integratie/functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
master007 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 12:51:
De X-fi is niet alleen verkrijgbaar in Singapore. Amazon US en UK verkopen em al. Ik heb de speler nog niet op Nederlandse sites zien staan.
Dat is mooi. Weet je misschien ook of hij gewoon in Amerika te verkrijgen is? in de winkels :Y)
Ga namelijk maandag voor 3 weken naar Amerika, zou wel mooi zijn als ik die daar kan vinden.
Heeft Creative eigenlijk een eigen winkel? :X

EDIT:
Bij Mp3 Shop staan ze ook al, alleennog niet te bestelle
16GB
32GB

[ Voor 13% gewijzigd door PieterAelse op 18-07-2008 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-06 18:40

CdD

Ik stond bijna op het punt om een Zen te kopen (voorloper van deze nieuwe X-Fi dus), maar toch maar niet gedaan vanwege deze nieuwe speler!
Ik heb er gister een besteld, 16 gig. Ben benieuwd wanneer hij leverbaar is :>

[ Voor 51% gewijzigd door CdD op 19-07-2008 13:20 ]

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het heeft even geduurt, maar hier dan eindelijk de review van ABI: http://www.anythingbutipo...eative-zen-xfi-review.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Poeh, daar wordt de X-Fi functie en de chat-functie even flink afgekraakt. Beetje jammer. Nu is ABI altijd wel een beetje kritisch, maar dit is toch vrij jammer. Toch ben ik wel zeer benieuwd naar de eerste ervaringen hier. Die chatfunctie valt me toch wel echt tegen. De input van tekst klinkt als zeer slecht geïmplementeerd, en zonder voorspellend woordenboek erbij is het weinig prettig chatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD

CdD

Kolere.. Die chat-functie is indd 3x niks :S Ik dacht juist dat de negen centrale toetsen zouden functioneren als telefoontoetsen, dus bv toets midden boven = op telefoons toets 2 = ABCabc, maar telkens highlighten op de juiste letter en dan bevesitigen met de middelste toets is zwaar, zwaar ruk. :|

In die paar filmpjes op ABI klinkt het net alsof het van die goedkope harde plastic toetsen zijn op de X-Fi, je hoort echt zo'n harde goedkope 'tik' bij elke aanslag. Ik hoop dat dat in het echt wel meevalt.

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik snap ook niet waarom er 9 toetsen nodig zijn als er op een dergelijke brakke manier tekst ingevoerd moet worden. Dat had ten eerste met minder knopjes afgekund, en daarnaast had het imo een stuk meer esthetisch verantwoord kunnen zijn.

Beetje heel erg jammer. Daarnaast zijn er nog wel meer manco's op te merken uit de review van ABI. Het kan nog zo zijn dat Creative een hoop fixed met wat noodzakelijke firmware upgrades, maar anders zie ik het wel somber in. Het lijkt wel alsof er niet over nagedacht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-06 20:17
RoD schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 14:59:
Geen integratie, in combinatie met verminderde afspeelfunctionaliteit van het gedeelte wat op de SD-kaart staat. Bijzonder irritant als je alles gewoon samengevoegd af wilt spelen. Natuurlijk is het op te lossen door je muziek op het interne geheugen te zetten en je video/data op de SD-kaart... maar dit mag toch beter.

Het is afwachten :)
ik zou het wel hele slechte service vinden als ze dit dan niet alsnog regelen voor de oude Zen. voor mij was dit ook een enorme tegenvaller, voor me gevoel moet firmware dat echt wel kunnen fixen als ze dat willen. beetje jammer van creative, altijd mooie hardware, maar de software en ondersteuning is meestal niks. net als dat bv het schermpje op de Zen niet uitgaat als je hem niet op lock zet, of dat standaard het licht brand als je video kijkt.

maar goed, over dit nieuwe ding. hij ziet er wel erg mooi uit, maar "helaas" is mn "oude" zen nog prima. wat ik zo lees is dat de nieuwe functies toch niet erg lekker werken. deze generatie sla ik dus maar eens over.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD

CdD

ph4ge schreef op zondag 20 juli 2008 @ 16:57:
[...]

maar goed, over dit nieuwe ding. hij ziet er wel erg mooi uit, maar "helaas" is mn "oude" zen nog prima. wat ik zo lees is dat de nieuwe functies toch niet erg lekker werken. deze generatie sla ik dus maar eens over.
Ik sta nu juist op het punt om een Zen te kopen, maar dan wel die X-Fi dus. Qua design spreekt die mij toch wat meer aan dan de 'oude' Zen, omdat de X-Fi er wat minder plastic en goedkoop uitziet imo.

Ondanks de nadelen van de X-Fi volgens ABI, denk ik toch dat het een slimmere keuze is om voor de X-Fi te gaan, zeker als ik naar de prijs kijk. Ik heb de X-Fi besteld voor € 165,- (16GB). De normale Zen kost € 155,- (ook 16GB). Voor een tientje meer heb ik dus het nieuwe model met mooier design vind ik en nog meer functies. Of die functies werken, is natuurlijk een tweede. De standaard meegeleverde in-ears (EP-830) zijn uiteraard ook dat kleine beetje geld meer waard.

[ Voor 4% gewijzigd door CdD op 20-07-2008 18:36 ]

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
CdD schreef op zondag 20 juli 2008 @ 18:27:
[...]

Ik sta nu juist op het punt om een Zen te kopen, maar dan wel die X-Fi dus. Qua design spreekt die mij toch wat meer aan dan de 'oude' Zen, omdat de X-Fi er wat minder plastic en goedkoop uitziet imo.
De review van ABI bevestigd ook dat de X-Fi steviger gebouwd is.
Ondanks de nadelen van de X-Fi volgens ABI, denk ik toch dat het een slimmere keuze is om voor de X-Fi te gaan, zeker als ik naar de prijs kijk. Ik heb de X-Fi besteld voor € 165,- (16GB). De normale Zen kost € 155,- (ook 16GB). Voor een tientje meer heb ik dus het nieuwe model met mooier design vind ik en nog meer functies. Of die functies werken, is natuurlijk een tweede. De standaard meegeleverde in-ears (EP-830) zijn uiteraard ook dat kleine beetje geld meer waard.
Waarschijnlijk gaat de oude de komende tijd wel flink dalen in prijs. Ik zou het in ieder geval niet logisch vinden als er twee producten voor ongeveer dezelfde prijs verkocht worden, terwijl de een de ander moet opvolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Qua uiterlijk is het een hele mooie speler. Ik heb een ZEN (en nog steeds), maar die is ongebruik gevallen, hoewel ik er wel tevreden over was. Het grote nadeel van flash-spelers is op dit moment nog de opslag/prijs-verhouding. Er is niets dat kan tippen aan een iPod Classic 80GB voor 209 euro qua rauwe opslag vs. prijs.

Ik rip mijn muziek op een hoge kwaliteit (192 - 320 kBit VBR0 met LAME), en ik heb hier een paar rekken met CD's staan. Ik vind het niet prettig om maar een deel van mijn muziek mee te nemen; het muziekstuk die ik wil horen, staat er namelijk nooit op dat moment op :P (Er gaan er ongeveer 500 op een ZEN 4GB; ik ben nog niet eens klaar met rippen, en zit nu op 5.000 stukken :P) Daarom ben ik overgegaan op een iPod. Op 80GB zou ik alles erop moeten krijgen. De iPod heb ik eerder altijd vermeden vanwege iTunes. Sinds versie 7 is het programma echter op Windows goed bruikbaar.

Zodra een 80+ GB speler (of een met een extra kaartje, dat geïntegreerd wordt) zo rond de 200 euro gaat kosten, wordt een HDD-speler overbodig. Als Creative de eerste is met zo'n ding, dan zal ik er wel bij zijn :)

[ Voor 12% gewijzigd door Katsunami op 20-07-2008 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Katsunami schreef op zondag 20 juli 2008 @ 20:32:
Qua uiterlijk is het een hele mooie speler. Ik heb een ZEN (en nog steeds), maar die is ongebruik gevallen, hoewel ik er wel tevreden over was. Het grote nadeel van flash-spelers is op dit moment nog de opslag/prijs-verhouding. Er is niets dat kan tippen aan een iPod Classic 80GB voor 209 euro qua rauwe opslag vs. prijs.
Tsja, het is natuurlijk wel flash vs. hdd. Er speelt meer mee dan slechts opslag. Maar het is wel waar dat zo'n iPod Classic een hoop meer opslag biedt voor de prijs.
Ik rip mijn muziek op een hoge kwaliteit (192 - 320 kBit VBR0 met LAME), en ik heb hier een paar rekken met CD's staan. Ik vind het niet prettig om maar een deel van mijn muziek mee te nemen; het muziekstuk die ik wil horen, staat er namelijk nooit op dat moment op :P (Er gaan er ongeveer 500 op een ZEN 4GB; ik ben nog niet eens klaar met rippen, en zit nu op 5.000 stukken :P) Daarom ben ik overgegaan op een iPod. Op 80GB zou ik alles erop moeten krijgen. De iPod heb ik eerder altijd vermeden vanwege iTunes. Sinds versie 7 is het programma echter op Windows goed bruikbaar.

Zodra een 80+ GB speler (of een met een extra kaartje, dat geïntegreerd wordt) zo rond de 200 euro gaat kosten, wordt een HDD-speler overbodig. Als Creative de eerste is met zo'n ding, dan zal ik er wel bij zijn :)
Creative gaat wel z'n best doen denk ik zo. Ze hebben al gezegd geen hdd-speler meer uit te brengen en ze komen constant met hogere opslagcapaciteiten tegen een lagere prijs. Ook met deze X-Fi zetten ze voor een flash-speler weer een scherpe prijs neer. Uiteindelijk gaan ze op deze manier de slag wel winnen, maar op het moment natuurlijk nog niet (en de concurrentie zit ook niet stil). Opzich denk ik wel dat ze hiermee de juiste stappen zetten, aangezien verreweg de meeste mensen geen behoefte hebben aan opslagcapaciteiten van 80GB of meer.

Enne, wat moet je nog met hoge kwaliteit muziek nu je een speler met X-Fi functionaliteit hebt?
Ja, dat was sarcastisch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-06 21:40

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Het is een erg mooie speler om te zien. Ware 't niet dat ik 9 knopjes al wat veel vind, als de motivatie (textinput) achter deze negen knopjes dan ook nog 'ns infantiel van toepassing is én enige 'touch'-mogelijkheid mist, blijf ik helemaal content met mijn Zune80.

Een fusie van dat waar de ZV:M sterk in was en de weg die ze ingeslagen zijn qua look 'n feel (behalve 't plastic 'klikken' dan) lijkt me een wijs plan. Want om heel eerlijk te zijn: als ik als kiezende consument de XF-Zen tegenover -bijv- de D2 zou zetten springt er één speler in ieder geval uit in 'knullige opties'. En da's toch jammer, zeg ik als Creative-aanhanger (desondanks de Zune O-) )

[ Voor 4% gewijzigd door Goudvis op 21-07-2008 00:01 ]

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156750

Ik denk dat de ABI review vooral scherp was omdat als ze bij Creative half hadden nagedacht het ding veel beter geweest had kunnen zijn. Dat is zo jammer.
Daarnaast krijg je nu voor hetzelfde geld een betere speler van Creative, dus dat hebben ze wel goed gedaan. Ik zeg dit trouwens als Philips aanhanger. En dan vooral aanhanger van de HDD6320, een onvolprezen speler die ik retrospectief verkies boven mijn huidige ZV:M

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 156750 op 21-07-2008 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dat denk ik ook wel. ABI is altijd kritisch. Maar de punten die ze aanstippen vind ik toch wel vrij ernstig. Vooral het punt mbt tekst-input, het online/offline weergeven en je nick. Daar is gewoon slecht over nagedacht, en dat had -lijkt mij- niet zo gehoeven. En dat is gewoon jammer.

De prijsstelling doen ze wel weer erg goed. Er is eigenlijk nu geen reden meer om de oude Zen te kopen. Of je moet al echt een gruwelijke hekel hebben aan die 9 knopjes op de voorkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

idd, je krijgt ook nog eens aardige oordopjes erbij... de ep-830 kosten in de winkel toch zo'n +- 40/50 euro

ik vind het alleen behoorlijk jammer dat er geen SD card integration is.... zodra er een firmware update is die dat oplost, ga ik hem kopen.... tot die tijd hou ik het nog even uit met m'n ipod

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 102013 op 21-07-2008 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Anoniem: 102013 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 00:38:
idd, je krijgt ook nog eens aardige oordopjes erbij... de ep-830 kosten in de winkel toch zo'n +- 40/50 euro
Inderdaad. Erg goed van Creative :) De trend is toch om er baggerdopjes bij te doen. Dat zie je echt overal. Hiermee is Creative toch vrij uniek. De oordopjes van iriver en Cowon zijn doorgaans niet slecht, maar dit is toch echt wel andere koek.
ik vind het alleen behoorlijk jammer dat er geen SD card integration is.... zodra er een firmware update is die dat oplost, ga ik hem kopen.... tot die tijd hou ik het nog even uit met m'n ipod
Ik verwacht op dit gebied niks. Als Creative het had willen veranderen hadden ze dat meteen wel gedaan, aangezien dit bij de Zen ook al het geval was. Ik zie niet in waarom ze het dan alsnog zouden doen door middel van een firmware upgrade. Blijkbaar zien ze het nut er niet van in. Erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD

CdD

Ik ga nu toch wel weer twijfelen tussen de X-Fi en een iPod Classic 80GB. :+ En dan in het bijzonder omdat die iPod meer GB/€ biedt. Helaas wel met een harde schijf erin en dat wil ik juist liever niet.

Aan de andere kant, zijn er tal van redenen waarom je een X-Fi zou zou kopen i.p.v. een iPod Classic: X-Fi heeft radio, ingebouwde speaker, standaard goede in-ears, WiFi (maar zo goed werkt dat blijkbaar niet), etc..

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Review door pocketables. Volgens deze reviewer is dit de best klinkende Creative speler ooit maar voor de rest niet echt een geweldige speler.

[ Voor 13% gewijzigd door Vihaio op 21-07-2008 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Wederom zonder de X-Fi-techniek aan te zetten dus. Wat dat betreft lijkt het me nu wel redelijk zeker dat het gewoon een marketingtrucje is. Maargoed, als het wat publiciteit oplevert en wat marktaandeel van de iPod afsnoept is het geslaagd natuurlijk.
Ook weer goede verhalen over de bouwkwaliteit. Dat is toch zeker een positief punt. Ook op de plaatjes is het eigenlijk wel te zien dat de X-Fi er gewoon steviger uitziet. Wat dat betreft toch alle reden om de X-Fi te kopen en de gewone Zen te laten staan. Ik hoop dat de wifi-functionaliteit nog wat extra mogelijkheden krijgt. Is wireless syncen eigenlijk al mogelijk? Volgens mij heb je er per se de bijgeleverde software voor nodig, maar of daarmee ook echt wireless syncen mogelijk is?

* RoD doet review toevoegen aan TS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als er flinke prijsverlaging komt op de Zen, laat ik toch de X-Fi staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Ik heb nu nog steeds de ZV:M, maar ik wil eigenlijk vooral door de afmetingen en het gewicht daarvan liever een nieuwe. Even voor bevestiging; de Zen en Zen X-Fi hebben beide geen TV-out toch? (ik weet dat er geen adapter bij zit zoals bij de ZV:M, maar er is ook geen mini-usb->tv kabeltje te krijgen oid?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Mgc schreef op maandag 21 juli 2008 @ 20:42:
Ik heb nu nog steeds de ZV:M, maar ik wil eigenlijk vooral door de afmetingen en het gewicht daarvan liever een nieuwe. Even voor bevestiging; de Zen en Zen X-Fi hebben beide geen TV-out toch? (ik weet dat er geen adapter bij zit zoals bij de ZV:M, maar er is ook geen mini-usb->tv kabeltje te krijgen oid?)
Nope, beide hebben geen tv-out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Mh, ik wilde eigenlijk de Zen gaan kopen. Maar de prijs van de Zen en Zen X-Fi verschilt maar erg weinig. Los van het feit dat dat chatten kut werkt (gebruik je die knopjes in de hoeken van dat 3x3 grid wel ergens voor trouwens?) en die X-Fi tegenvalt is het ding toch nog steeds op alle gebieden beter dan de Zen? Behalve dan dat die iets dikker is?
De software om videos te converteren die bij de X-Fi wordt geleverd is hetzelfde als die van de Zen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Mgc schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 12:15:
Mh, ik wilde eigenlijk de Zen gaan kopen. Maar de prijs van de Zen en Zen X-Fi verschilt maar erg weinig. Los van het feit dat dat chatten kut werkt (gebruik je die knopjes in de hoeken van dat 3x3 grid wel ergens voor trouwens?) en die X-Fi tegenvalt is het ding toch nog steeds op alle gebieden beter dan de Zen? Behalve dan dat die iets dikker is?
Ik zou de reviews eens lezen ;)
De software om videos te converteren die bij de X-Fi wordt geleverd is hetzelfde als die van de Zen?
Ik neem aan van wel, aangezien het scherm en de codecsupport zo'n beetje gelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

RoD schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 14:22:
[...]

Ik zou de reviews eens lezen ;)

[...]

Ik neem aan van wel, aangezien het scherm en de codecsupport zo'n beetje gelijk is.
Ik heb vele reviews gelezen. Maar ik kan nergens vinden wat je kan doen met de buitenste knopjes, ook in filmpes op youtube gebruiken ze die niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
RoD schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 14:22:
[...]

Het is een ander programma:
Creative has included a new media player which is not too different from their last one, but is now called Creative Centrale. It will manage your media like any other player and offers extended features like firmware updating and Outlook syncing for contacts and such. This media player will also allow you to convert video for the Zen X-Fi much better than Windows Media Player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ahja, dat had ik even gemist. Het lijkt erop dat ze daarmee een soort iTunes hebben willen maken. Logisch ook, aangezien Creative nogal op Apple wil lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

RoD schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:58:
Logisch ook, aangezien Creative nogal op Apple wil lijken.
En omgekeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-06 13:36

Auredium

Informaticus Chaoticus

Meh, moeilijke keuze.

Mijn Zen V heeft sinds kort een doorgebrand scherm (aka hij lade op maar bleef hangen op scherm en nu blijft dat schermpje zichtbaar op de achtergrond).

Ik heb dus een vervanger nodig en ik had de Zen op het oog. Ik vind het uiterlijk van de Zen X-Fi een pluspunt maar ik hoor dat de knopjes dus nogal ondoordachte functionaliteiten bieden. Moeilijk, moeilijk. Ik denk dat uiteindelijk de lagere prijs van de Zen de doorslag gaat bieden dan, ookal word deze er sneller uit geknikkerd.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Je vind de X-FI mooier dan de Zen, maar omdat die knopjes niet echt nuttig zijn heb je liever een Zen? apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD

CdD

master007 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 16:47:
Je vind de X-FI mooier dan de Zen, maar omdat die knopjes niet echt nuttig zijn heb je liever een Zen? apart.
Nou, als jij mij kan vertellen waar die buitenste knopjes in het 3x3 grid voor dienen, graag..

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Misschien om bij het tekst invoeren schuin omhoog te gaan. Maar als je de X-FI mooier vind dan de Zen lijkt het me vreemd om dan toch de Zen te kopen, volgens mij zitten die knopjes niet heel erg in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-06 21:40

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

master007 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 17:53:
Misschien om bij het tekst invoeren schuin omhoog te gaan. Maar als je de X-FI mooier vind dan de Zen lijkt het me vreemd om dan toch de Zen te kopen, volgens mij zitten die knopjes niet heel erg in de weg.
Bij 't scannen van de review van Pocketables kwam ik dit tegen:
Rather than correspond to a cell phone keypad, the eight outside buttons are used to navigate the onscreen keypad (each key is just as accessible without the four corner buttons) and the center button is used to select the desired letter. For example, to type the word "Sky," you must:

* Use the outside buttons to highlight the PQRS7 key and press the center button eight times for "S"
* Use the outside buttons to highlight the JKL5 key and press the center button two times for "k"
* Use the outside buttons to highlight the WXYZ9 key and press the center button three times for "y"

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD

CdD

Ben benieuwd wanneer m'n Zen X-Fi klaar ligt! Hij werd deze week voorradig verwacht @ Informatique :)

Dit topic is niet bedoelt voor "statusupdates" omtrent je bestelling. Graag volgende keer wat meer inhoudelijks toevoegen aan je post.

[ Voor 41% gewijzigd door RoD op 29-07-2008 01:37 ]

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
Ik heb er een:D
Meegenomen vanuit USA, waar ik een geweldige vakantie hebt gehad. Voor de prijs van 214$ (komt nog belasting bij die 199 8)7 ) natuurlijk té mooi om te laten liggen.
Na die 2 reviews gelezen te hebben vond ik het toch wel jammer van de X-Fi functie en de tekst input. Maar mijn oude Zen micro 6gb was toch redelijk kapot, dus moest toch nieuwe.

Eerste wat me opviel toen ik hem kocht was dat hij toch lekker klein was:D ookal heb ik eerder al de gewone Zen in mn handen gehad. Denk dat het door de vele foto's enzo komt, lijkt ie groter op. Maar hij is gewoon echt credit card formaat (nog korter dan mn pinpas zelfs :+ ). Wat natuurlijk ook opviel was het mooie design, love it, goeie zet van Creative. Foto's zien er super uit op het 2.5" scherm, filmpjes ook, gaat lekker soepel. Geluid klink super, natuurlijk mede door die goeie zet van In-ear wat je erbij krijgt; EP-830. Opvolger van de EP-630 die ik al bezitte. (hoor niet echt verschil, volgens mij is het design enige verschil, met de harde 'stokjes' eraan zou die nu minder snel uit je oren moeten vallen.)
Knopjes werken prima, menu's en alles simpele perfecte structuur (en is ook nog helemaal aan te passen). Tekstinput is inderdaad beetje omslachtig gedaan, moet je met omhoog/omlaag/links/rechts naar de betreffende knop toe, en dan met de center knop het gewenste aantal keer drukken. Hopen dat Creative slim is, naar het publiek luisterd, en het omgooit naar het telefoon gebueren met een firmware update.
Dan de X-Fi funtie; toen ik hem kocht stond de oude firmware erop, en toen was de X-Fi funtie beetje overdreven, klonk soms als mislukte EQ. Maar bij instrumentele nummers toch wel mooi, maar bij sommige andere nummers zoals hardstyle verpestte hij het. En zo zette ik hem dus steeds aan en uit, verschilde echt aan soort muziek of het vooruitgang was of niet.
Gister heb ik de nieuwste firmware erop gezet, en zoals die al aankondigd word hiermee de X-Fi instelling wat minder overdreven. En dat klopt inderdaad, klinkt zo ook een stuk beter en heb hem ondertussen de hele tijd aanstaan. Nog niet de neiging gehad hem uit te zetten. De Expand funtie, die soort 3D geluid ervan maakt, klinkt wel niet geweldig, beetje raar eigenlijk.
Maar smaken verschillen, en dat geld zeker ook voor X-Fi, dus je zult zelf even moeten luisteren/testen welke instelling je het beste vind. Ik heb X-Fi nu op On staan (niet max) en Expand op Off.
De Wi-fi mogelijkheden moet ik nog even testen, horen jullie later wel meer van. Misschien maak ik nog wel een productreview, als is dit kleine versie ervan :P

Als jullie vragen hebben of wat anders willen weten erover, iets wat je getest wil hebben, hoor ik het wel. Ben misschien we de eerste die er een heeft volgens mij >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Leuk, volgens mij ben je inderdaad de eerste :) Wat ik me afvraag... merk je ook verschil in stevigheid vergeleken met de oude Zen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
Heb de oude Zen maar even in mn hand gehad, namelijk niet van mij (mijn oude is Zen Micro) maar van een vriend.
Maar behalve dat de X-Fi er wat minder plastic uitziet is hij iets zwaarder, wat positief is.En volgens reviews is hij ook milimetertje dikker, maar dat is mij niet opgevallen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Een millimetertje zal inderdaad niet zo snel opvallen :P

PCmag heeft nog een review van dit dingetje. Edit: En Cnet ook.

[ Voor 24% gewijzigd door RoD op 12-08-2008 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247370

Hoe is de radio ontvangst? Ik heb gelezen dat die slecht was.Als de ontvangst net zo goed is als de oude Zen dan wil ik de 32 gb kopen.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Iemand postte dit net op mijn Tweakblog, iets waar ik nog niets vanaf wist:
Verder kun je de creative chat centrale als Gateway gebruiken om via Yahoo en MSN te chatten.
Iemand dat al geprobeerd? :)

• PieterAelse
Radio ontvangst is prima, niet super, maar goed genoeg om radio te luisteren.
Met de autoscan vind ik 15 presets, heb bijvoorbeeld vanmiddag 2uur 3Fm geluisterd zonder problemen.

De Wifi functie mbt Streaming media heb ook al geprobeerd. Was een kwestie van even simpel het bijgeleverde 'Creative Centrale' installeren, daar Media Server aanzetten (staat standaard uit :S domdom) en na het instellen van je netwerk word hij al snel gevonden. Kun je uit vanallerlei manieren kiezen om uiteindelijk bij je nr te komen (artiest, album, dj, mappen enz).
Maar zodra je op een nr klikt, gaat ie gelijk afspelen :D stond er beetje van te kijken. Genn buffertijden dus. Ook niet bij nummers langer dan een uur! Ideaal dus, snel ff een nummer zoeken wat je er niet op het staan, en dan de 2e goeie mogelijkheid; Downloaden! Je kan het nr gewoon downloaden vanaf je server, en binnen 20sec heb je toch wel een nummer binnen :)
foto en video heb ik nog niet kunnen proberen, ziet hij op een of andere manier niet. Nog ff fixen. Maar foto kan geen probleem zijn denk ik.

De online wifi-mogelijkheden heb ik ook nog niet kunnen proberen, zoals het msn/yahoo en podcasts via Creative. Dit door mijn Pa, met zn enorm overdreven beveiligingen voor draadloos |:( 27karakter wachtwoord, mac adres filter en nog wat dingies.

Zodra ik die andere dingen getest en werkend heb horen jullie nog wel wat van me.

Edit: Dat je kan chatten op msn/yahoo klopt in iedergeval. Al gaat het via creative toch, waar je dan ook een account ff moet aanmaken. Maar behalve de omslachtige manier van tekstinput heb ik geen (nog!) idee hoe het presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog een vraagje: Op de site van kieskeurig staat bij de informatie dat de speler niet beschikt over lcd met titel. Ik neem aan dat het een foutje is en dat het wel aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Wat versta jij precies onder LCD met titel? Dat je de titel van het nummer op het scherm kunt zien? Dat kun je in ieder geval wel. Verder zou ik geen idee hebben wat je/Kieskeurig daarmee bedoelt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja dat bedoel ik. Achter de optie lcd met titel staat een rood kruisje. Als ik bij de Zen kijkt, dan staat er een groen vinkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Mja dat klopt gewoon niet. Kijk anders eens naar de unboxing video in de topicstart. Daar is duidelijk te zien dat de titel gewoon zichtbaar is. Aangezien de Zen en de X-Fi op dit gebied ook bijna gelijk zijn denk ik dat Kieskeurig gewoon onzin neerzet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijulio
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06 19:36
Kan iemand mij vertellen of je ook door je daadwerkelijke mappen kunt browser op de speler?
Dit in plaats van via de gebruikelijke, bij mij immer incomplete, id3 tags.

Andere spelers (van Sony/Samsung) ondersteunen dit wel, en het zou voor mij een groot pluspunt zijn.

Gebruik overigens sinds jaar en dag de Creative Zen Touch. Erg goed geluid, 20gb, lange accutijd, dus ben een tevreden Creative klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Kan helaas niet. De Cowon iAudio D2 ondersteund dit wel. Jammer dat Creative hierin niet meagaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
Zen en Zen X-Fi zijn kwa OS inderdaad hetzelfde zover ik weet. Titel van het nummer krijg je natuurlijk te zien. Wat ook handig is, en weet even niet of de Zen dit ook had, is een soort taakbalek bovenin het beeld. Waar dan het batterijtje, de tijd, locked of niet, speaker aan of niet instaat. En ook of X-fi aanstaat of niet. wel handig gedaan.

Om ook even te reageren op hierboven; dat gaat inderdaad niet. Het kan echter wél als je via wifi op je eigen pc bladert, dan kun je wel door de mappen heen.

En heb gister nog even wat verder gespeeld met de Wifi. Video's en foto's streamen gaat ook onverwacht goed. Gelijk als je een filmpje aanklikt (wat natuurlijk wel het goede Zen formaat moet zijn) begint hij met afspelen, compleet geen buffertijden.
Deze keer ook toegang tot het internet, dus de chatmogelijkheden eens kunnen testen. Accountje aanmaken op een site hier, daarna dezelfde gegevens invullen op je Zen. Eenmaal ingelogd moet je dan nog even msn of yahoo instellen en dan zie je alle mensen in je lijst al online verschijnen. Kan zelfs hun plaatje nog zien als die eenmaal geladen is. En op de irritante manier van typen na, werkt het prima allemaal :) berichten komen snel terug en alles. Maar meer dan tekst kan er natuurlijk niet heen en weer gaan. Maar voor als je pc kapot is of even onbeschikbaar is het oke :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:34
Ik wil binnenkort (zodra hij beschikbaar is) ook een X-Fi gaan halen, maar heb een aantal vraagjes hierover:

- Is het mogelijk om foto's te verplaatsen van de SD-kaart naar het interne geheugen? (soort van back-up)?
- Kan je de media-speler blijven gebruiken tijdens het opladen?

Alvast bedankt voor de antwoorden, ik kan ze zelf niet specifiek vinden in de reviews :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
-Ja, je kan foto's kopieeren naar het interne geheugen. Daar belanden ze dan bij Photos-->Imported (zover ik weet, nog niet zelf gedaan)
-Ja en nee. Als je hem aan de pc hangt om op te laden via usb zal hij automatisch in Docked stand gaan. Maar als je hem aan een stopcontact zelf hangt met een orginele oplader, of een andere oplader die naar kleine usb gaat (zoals ik heb), dan zal hij gewoon opladen en kun je ondertussen hem nog gebruiken.

Veel plezier ermee zodra je aanschaf gedaan hebt !
Leuk natuurlijk als je even terug komt hier zodra je er een hebt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49728

ik volg dit topic al een tijdje, en sinds gisteren ben ik ook de trotse eigenaar van een Zen X-Fi (ik heb de 32 Gb editie) _/-\o_ . Ik heb hem vorige week rechtstreeks bij Creative besteld, daar was hij ook nog eens het goedkoopst van de winkels waar ik heb gezocht (nee, ik heb geen aandelen Creative, dit is slechts ter info). Gisteren dus binnen.

Eerste reactie: Hij is nog mooier dan ik had verwacht. Ik hou ook nooit zo van software die nodig is om spullen erop te zetten, nu is dit in het geval van videos dus wel nodig via Creative Centrale, maar ik moet zeggen dat dit een vlotte app is die makkelijk en snel te bedienen is. Geen overbodige meuk die het traag maakt, gewoon lekker vlot. Viel me wel op dat hij foto's niet automatisch verkleind (dit was op mijn oude Vision:M wel).

Heb er verder een 16 Gig SDHC kaartje (class 6) in gezet, en zoals al bekend moet deze helaas apart aangeroepen worden en worden gegevens dus niet gemengd, maarja dat vind ik niet zo erg.

Geluid is echt geweldig. Zekers met de X-Fi functies.

Enige is dat ik bij shutdown raar flikkerend beeld heb, en dit eindeloos duurt (shutdown zelf). Flikkerend beeld is overigens niet elke keer. Op google zag ik hier meer berichten over. Het is hooguit irritant maar geen probleem voor mij.

WiFi features ga ik nog testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Vind je dat het geluid beter wordt met X-Fi ingeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49728

Ja, alhoewel ik het zonder ook goed vind, maar met X-Fi beter. Het zal ook wel persoonlijke smaak zijn. Hij heeft iig de optie om X-Fi Expand aan of uit te zetten, en de Crystalizer Uit, Aan of Max.

Overigens, bij m'n vorige post niet vermeld, maar dat speakertje, voor zo'n kleint apparaatje, is ook best wel goed. Draai het hier op m'n werkplek, zeulde hiervoor met los speakertje rond die ook los opgeladen moest worden, maar dat hoeft nu dus ook niet meer. Uiteraard hoge tonen, maar op zich niet verkeerd.

• kepler
Pieterke schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 02:03:
-Ja, je kan foto's kopieeren naar het interne geheugen. Daar belanden ze dan bij Photos-->Imported (zover ik weet, nog niet zelf gedaan)
-Ja en nee. Als je hem aan de pc hangt om op te laden via usb zal hij automatisch in Docked stand gaan. Maar als je hem aan een stopcontact zelf hangt met een orginele oplader, of een andere oplader die naar kleine usb gaat (zoals ik heb), dan zal hij gewoon opladen en kun je ondertussen hem nog gebruiken.

Veel plezier ermee zodra je aanschaf gedaan hebt !
Leuk natuurlijk als je even terug komt hier zodra je er een hebt:)
bedankt voor het antwoord ^O^

Denken jullie dat er ooit nog een webbrowser en/of mailprogramma komt voor dit ding? Want alleen WiFi voor chatten is een beetje zonde lijkt me :D

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Je kunt met wifi ook media streamen. Ik denk overigens niet dat er nog een webbrowser/mailprogramma voor de X-Fi komt. Als Creative dat soort functionaliteit had toe willen voegen, hadden ze dat direct wel gedaan denk ik. Daarnaast is de X-Fi wel een beetje beperkt zonder touchscreen en klein scherm voor dergelijke features.

• PieterAelse
En dat media streamen werkt verrassend goed. Sorteren op artiest/album enz of gewoon door de mappen bladeren. En zodra je iets van media aanklikt (foto, video of muziek) begint hij gelijk met afspelen! Geen streaming :)
Natuurlijk moet je wel even Creative Centrale installeren en serverfunctie aanzetten. En ook speelt de Zen niet echt veel af van video's, beetje kieskeurig zoals bekend. Dus moet je de betreffende vidoe's ff omzetten.

Webbrowser en dergelijke lijkt mij eigenlijk ook niks voor op de X-fi. Zal het apparaat niet echt voor gemaakt zijn, en samen met een redelijk klein scherm om te internetten en de 'slechte' manier van tekstinput lijkt mij dit dus niet.
Dát mogen ze echter wel ff fixen met een firmware update vind ik, die manier van typen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
maar een mail-programma is niet teveel gevraagd denk ik :D Als het op alle telefoons kan dan kan het ook wel op dit ding :P

Maar we zullen wel zien. Het zal niet heel nuttig zijn misschien, maar het is wel een hele leuke feature (concurrentie met de ipod touch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD

CdD

Tot nu toe alleen maar gezeik gehad met mijn net nieuwe X-Fi.
De USB-verbinding valt continu uit. Verschillende USB-kabels gebruikt, verschillende computers, maar het werkt allemaal voor geen meter.

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dat lijkt me dan een RMA-gevalletje helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cube81
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-11-2024
CdD schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:25:
Tot nu toe alleen maar gezeik gehad met mijn net nieuwe X-Fi.
De USB-verbinding valt continu uit. Verschillende USB-kabels gebruikt, verschillende computers, maar het werkt allemaal voor geen meter.
Hier ook, hij heeft alleen vanmiddag even een uurtje goed in de device manager gestaan, toen heb ik er een aantal liedjes naartoe gekopieerd. nu springt hij na ongeveer 20 seconden aan een usb kabel in de device mananger op : This device cannot start. (Code 10)

geprobeerd:
windows xp sp1 , zelfde probleem
windows xp sp 2 , zelfde probleem
windows xp sp 2 met WMP10 zelfde probleem
windows xp sp 2 met WMP11 zelfde probleem

ook in de creative centrale blijft hij maar hangen op No Player Is Connected
bijgeleverde usb kabel/ps3/andere mp3 speler kabel geprobeerd, niks werkt
usb legacy 100x uit/in geschakelt.

handmatig uit devicemanager gooien > gaat even 10 seconden goed dan springt hij weer op This device cannot start. (Code 10)

ik ben nu al ongeveer 8 uur aan het rondzoeken maar heb nog geen oplossing. breng het ding morgen wel terug. wat een bagger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
zou er een fabrikage fout gemaakt zijn ofzo :X

• CdD

CdD

Cube81 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 23:13:
[...]

Hier ook, hij heeft alleen vanmiddag even een uurtje goed in de device manager gestaan, toen heb ik er een aantal liedjes naartoe gekopieerd. nu springt hij na ongeveer 20 seconden aan een usb kabel in de device mananger op : This device cannot start. (Code 10)

[...]

ik ben nu al ongeveer 8 uur aan het rondzoeken maar heb nog geen oplossing. breng het ding morgen wel terug. wat een bagger
Op zich ben ik blij om van jou te horen dat ik dus niet de enige ben. Ik heb het ook meerdere malen geprobeerd met verschillende USB-kabels. Probleem is inderdaad dat hij op willekeurige momenten disconnect, zowel bij activiteit als inactiviteit van de Zen. Echt schandalig dit.. :S

99pixels.nl

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Pieterke schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 23:22:
zou er een fabrikage fout gemaakt zijn ofzo :X
Dat lijkt me nogal een overhaaste conclusie. Dat zou toch breder uitgemeten moeten zijn in het nieuws... Ik hou het vooralsnog op toeval.

• CdD

CdD

RoD schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 11:29:
[...]

Dat lijkt me nogal een overhaaste conclusie. Dat zou toch breder uitgemeten moeten zijn in het nieuws... Ik hou het vooralsnog op toeval.
Ik vind het iig merkwaardig te noemen dat er nu al twee mensen in dit topic zijn met dit probleem. De speler is pas een weekje uit in NL en zoveel mensen hebben dat ding nog niet hoor.

99pixels.nl

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Twee mensen is nooit een goede steekproef. Wil niet zeggen dat er geen structureel probleem zou kunnen zijn, maar op dit moment is dat nog veel te voorbarig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter...
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-03 08:56
ff een vraagje:
heeft de zen x-fi een functie zoals de "on the go" playlist van de ipods?

(hierbij kan je nummers, albums, alle nummers van 1 artiest of genre, enz. met 1 druk op de knop in de zogenaamde "on the go" playlist zetten, en deze dan afspelen. Zo kan je dus bijvoorbeeld 2 albums aan de "on the go" playlist toevoegen en de nummers van deze 2 albums random afspelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:20
PieterVanDorst schreef op maandag 01 september 2008 @ 11:03:
ff een vraagje:
heeft de zen x-fi een functie zoals de "on the go" playlist van de ipods?

(hierbij kan je nummers, albums, alle nummers van 1 artiest of genre, enz. met 1 druk op de knop in de zogenaamde "on the go" playlist zetten, en deze dan afspelen. Zo kan je dus bijvoorbeeld 2 albums aan de "on the go" playlist toevoegen en de nummers van deze 2 albums random afspelen).
Als het goed is wel, dat doet mijn antieke Zen Touch al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Hmm, ik krijg de mijne morgen (8Gb versie voor 121 euro van bol.com incl verzendkosten) maar ik heb nog 1 vraag en dat is de maximale grote van de SD/SDHC kaart. Want ik kan dat nergens terug vinden. Kan ik er langszij nog een 8 Gb SDHC kaart in gooien?

Ik heb trouwens al gespeeld met het menu en het is niet geheel intuitief maar met een weekje werken zal het geen echt probleem meer vormen.

/edit; over het bovengenoemde probleem moet je niet whinen overigens. Dat is duidelijk software, of de device driver of de firmware en een simpele patch van Creative die mogelijk nog moet uitkomen zal dit dus sowieso fixen. Trouwens, bij Media Markt Roermond was het kreng uitverkocht en alle assesoires ook al bijna dus het is de opvolger van de iPod qua hype naar alle waarschijnlijkheid

[ Voor 33% gewijzigd door Auredium op 01-09-2008 22:12 ]

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
8GB moet geen probleem zijn. Ik denk zelfs dat 32GB wel ondersteund wordt, alleen heb ik daar nog geen tests van gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD

CdD

@ Cube81 en RoD:

Misschien ben ik achter het probleem gekomen.

Op mijn laptop heb ik de bijgeleverde CD geïnstalleerd. Met deze versie (dis)connect de speler cuntinu.

Op mijn andere pc heb ik de meest recente versie gedownload van de Creative-site en geïnstalleerd. Bij deze versie zie ik - in tegenstelling tot de op CD bijgeleverde - in mijn verkenner in Vista onder 'Draagbare apparaten' 'My Zen' staan! Op deze manier kan ik mijn Zen verkennen zonder gebruik te hoeven maken van Centrale. Tot nu toe heb ik op deze manier nog geen foutmeldingen of problemen gehad! Hopelijk werkt dit!

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

RoD schreef op maandag 01 september 2008 @ 22:43:
8GB moet geen probleem zijn. Ik denk zelfs dat 32GB wel ondersteund wordt, alleen heb ik daar nog geen tests van gezien.
Zow, hij is onderweg. Als het goed is komt mijn speler vandaag of morgen aan. Meteen uitproberen. SDHC kaart moet ik nog even halen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-04 15:34
Ik heb mijn Zen X-Fi 16GB nu vier dagen in bezit. Toen ik zat de "browsen" in het radio-menu liep hij af en toe vast (reset). Ook vraag ik mij af of het mogelijk is om IPTV te kijken, zoiets als http://nederland.tv/ Verder vind ik de wifi-antenne int apparaat niet zo goed, weinig bereik.

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Mijn ervaringen met de Creative X-Fi tot nu toe:

De speler is qua uiterlijk erg mooi, ook de kleine knopjes voelen stevig aan. Ik heb de 8 GB variant en ik heb eigenlijk alleen maar een paar kleine hinderlijkheidjes kunnen ontdekken tot nu toe.

Probleem: mini-Cd die was meegeleverd deed het niet goed in mijn CD-Rom.
Oplossing: Software van Creative site downloaden.

Eigelijk was dat het enige echte probleem in de laatste paar dagen wat ik tegen kwam.

Soms moet je door wat menu's worstelen om wat te doen, maar met wat gewenning is dit niet zo hinderlijk. Twee zaken zijn wat vervelender. De eerste is dat Creative nogsteeds niet de gewone mappen kan aanhouden, je moet muziekalbums afspelen op 'album' 'playlist' of artiest' wat vervelend is als je Ipv3's niet honderd procent in staan is het wat puzzelwerk.
Het tweede puntje van kritiek is dat het conversieprogramma van Creative ontiegelijk onhandig is, het duurt ontzettend alng omdat bij iedere stap alle filmpjes in worden ingeladen waardoor het programma onnodig langzaam is en heel veel geheugen in beslag neemt, dit moet beter zijn te regelen.

ALle problemen kune met updates worden verholpen, als creative daartoe bereid is natuurlijk. Maar als je eenmaal de playlist hebt aangemaakt en de content erop hebt staan is het een prachtige speler. Vastlopers e.d. nog geen enkele last van gehad.

• PieterAelse
Er zijn wat kleine oplossinkjes te bedenken voor die problemen.
Die eerste had ik namelijk ook al bij de oude Zen Micro. Oplossing hiervoor is gewoon voordat je een map overplaats, de albumnaam van die bestanden even te veranderen in bijv de mapnaam.
Rechtermuisknop op de selectie dus->eigenschappen->en dan albumnaam veranderen.
Zo krijg je dan zegmaar je mappen op de Zen, maar staan ze bij albums.
Ik weet, beetje omweg, maar zo werkt het eig wel :P

En over het conversie programma, die is inderdaad niet zo handig. Ik gebruik Super om m'n video's om te zetten. Werkt prima, en best snel ook. En samen met deze instellingen krijg je dan een mooi resultaat; ErikRo in "[Flash] Het Creative Zen ervaringentopic"

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:20
Er zijn ook programma's die je muziek taggen met een grote databaze. Zoek eens op MusicBrainzz. Daarmee heb ik 3 jaar terug voor mijn lompe Zen Touch al mijn muziek getagged. Het meeste is wel te vinden en kwam op 90% goed getagged. De rest heb ik een tijd geleden weg gegooid omdat het oude nummers waren die ik toch nooit meer luisterde. Ik heb nu hooguit nog 1% dat niet goed getagged is in mijn collectie.

Anoniem: 273892

He ik heb sinds vandaag de Zen X-fi, en heb er al muziek en video's opgezet, maar vraag me nu alleen nog af hoe het nou met dat msn zit? Ik heb via www.creative.com/zenxfi mijn product geregistreerd, maar als ik met mijn speler zelf naar "online" ga in het menu heb ik geen idee wat ik dan moet doen om op msn te komen en kan dit ook nergens vinden?!
Ik zou hier heel graag een antwoord op willen!
bedankt..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Laatst online: 06-06 15:18
Op deze pagina staat een video tutorial over hoe je de chatfunctie werkend kunt krijgen. Veel succes ermee!

P.S. Misschien een handige link voor in de OP?

[ Voor 11% gewijzigd door Woembah op 14-09-2008 00:04 ]

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik heb em erin gezet, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ligt het nou aan mij, of is de underscore (_) niet beschikbaar bij het typen? Zonder dat teken kan ik mijn e-mail niet invoeren en dus werkt de chat functie niet. Beetje jammer. :| Hopelijk wordt dit snel gefixed.

(of ben ik nou zo blind? 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinguinFreak
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-06 00:37
Ook ik ben onlangs, in het bezit van een Creative Zen X-Fi, de 8GB editie!
Het geluid ben ik erg tevreden over, niks mis mee, maar ik hekel toch 2 dingen, 1 daarvan misschien iets om 'm voor terug te brengen, maar ik wacht 't nog eens af.

Punt1: Kan 'm niet mounten in Linux, kon met m'n oude MSI mediaplayer 536 wel.
Punt2: Elke keer dat ik 'm heb opgeladen, gaat 't ding niet meer aan, moet ik de reset knop induwen, en dan pas gaat de zen weer aan. Heb 'm tot noch toe pas 2x hoeven opladen, hij gaat wel lang mee, zelfs met het volume vol open. Maar beide keren moest ik eerst reset knop in duwen, dan pas gaat de Zen aan, hij reset overigens verder niets.

Verder vind ik het een top apparaat, qua batterij duur, en geluidskwaliteit, de X-fi Crystal functie gebruik ik echter nauwelijks, vind het niet zo wow.

Wel een apparaat om aan te raden!

It's not the size of the hammer that matters, it's how you wield it.

Pagina: 1 2 3 Laatste