maar hoe doe ik de full format?? ik heb al gegoogled
Op de schijf klikken in windows met je rechtermuisknop en formateren?Anoniem: 101381 schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 23:28:
maar hoe doe ik de full format?? ik heb al gegoogled

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Anoniem: 101381
ja daar zat ik ook al aan te denken maar ik ben een beetje een proleet op dit gebied. Ik dacht dat als ik dat deed ik misschien met firmware/software in knoei kwam? of staat dat helemaal niet op de schijf zelf ?
Geen idee hoe het bij de XFi zit. Maar over het algemeen kan het wel altijd. Firmware staat op een losse chip. Ik heb zelf geen Creative dus kan het niet uittesten. Maar over het algemeen kun je wel stellen dat het kan.Anoniem: 101381 schreef op zondag 15 november 2009 @ 16:40:
ja daar zat ik ook al aan te denken maar ik ben een beetje een proleet op dit gebied. Ik dacht dat als ik dat deed ik misschien met firmware/software in knoei kwam? of staat dat helemaal niet op de schijf zelf ?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
De firmware hoort inderdaad op een apart gedeelte te staan. Niet op het flash-geheugen.
Anoniem: 80487
Super MP3 speler, redelijk geluid bijgeleverde dopjes, redelijke prijs/kwaliteit verhouding, super in gebruik en portabiliteit.
Enige noemenswaardige nadelen zijn bediening. (als die die draaischijf van de ipod gewent bent is het wel een gemis) En het feit dat als je het toestel niet locked dat het scherm niet uit gaat.
Ik heb voor het gemakt een creative Zen hoesje gekocht die eigenlijk niet voor de x-fi is maar wel gewoon past, m.u.v. dus het lock knopje waardoor ik er alweer een gat in heb zitten maken om er toch bij te kunnen.
Maar desalniettemin zou een scherm time-out ook in de ongelockte modus wenselijk zijn.
Enige noemenswaardige nadelen zijn bediening. (als die die draaischijf van de ipod gewent bent is het wel een gemis) En het feit dat als je het toestel niet locked dat het scherm niet uit gaat.
Ik heb voor het gemakt een creative Zen hoesje gekocht die eigenlijk niet voor de x-fi is maar wel gewoon past, m.u.v. dus het lock knopje waardoor ik er alweer een gat in heb zitten maken om er toch bij te kunnen.
Maar desalniettemin zou een scherm time-out ook in de ongelockte modus wenselijk zijn.
Heb nu zelf de X-Fi (16GB) voor iets meer dan anderhalf jaar gebruikt, en ben al met al best redelijk tevreden.
Het is zeker een van de betere spelers, maar door lange lijsten scrollen gaat langzaam en zo zijn er nog een aantal gebreken.
Ook hapert de interface altijd wat (animaties niet echt 'smooth'), wat ten koste gaat van de 'patsfactor'
De ondersteuning voor muziekformaten is gemiddeld (ik mis FLAC en OGG voor een goed/uitstekend) en de equalizer valt wat tegen. Vooral omdat de equalizer niet werkt als je de crystalizer aan hebt.
Ik ben zelf van plan om te wisselen naar een Cowon iAudio 9 (geluidskwaliteit van S9, maar kleiner prijskaartje ten koste van video-functies die ik toch niet gebruik). Het enige wat ik daarbij mis is een microSD slotje.
Over SD gesproken - die valt ook tegen bij de Zen X-Fi - Alles op de geheugenkaart is een losse bibliotheek, en zal je dan ook niet gelijktijdig af kunnen spelen als het hoofdgeheugen. Ook in playlists kan je ze niet mixen, en dat is echt een gemis (het maakt het slot redelijk nutteloos op gebruik voor foto's na).
Het is zeker een van de betere spelers, maar door lange lijsten scrollen gaat langzaam en zo zijn er nog een aantal gebreken.
Ook hapert de interface altijd wat (animaties niet echt 'smooth'), wat ten koste gaat van de 'patsfactor'
De ondersteuning voor muziekformaten is gemiddeld (ik mis FLAC en OGG voor een goed/uitstekend) en de equalizer valt wat tegen. Vooral omdat de equalizer niet werkt als je de crystalizer aan hebt.
Ik ben zelf van plan om te wisselen naar een Cowon iAudio 9 (geluidskwaliteit van S9, maar kleiner prijskaartje ten koste van video-functies die ik toch niet gebruik). Het enige wat ik daarbij mis is een microSD slotje.
Over SD gesproken - die valt ook tegen bij de Zen X-Fi - Alles op de geheugenkaart is een losse bibliotheek, en zal je dan ook niet gelijktijdig af kunnen spelen als het hoofdgeheugen. Ook in playlists kan je ze niet mixen, en dat is echt een gemis (het maakt het slot redelijk nutteloos op gebruik voor foto's na).
Ik heb ook een Creative Zen X-Fi, maar de wifi optie is voor mij nogal vaag. Voor het streamen wordt verbonden met de Creative server, maar daar staan nooit nieuwe dingen. Ook is er maar heel weinig keuze qua populaire muziek. Is er een optie om te verbinden met iets anders, waar wel nieuwe dingen komen te staan?
Je kan verbinden met je eigen pc/netwerk via wifi
Bedankt voor je reactie, dat wist ik niet. Is het ook mogelijk om met bijvoorbeeld een shoutcast stream te verbinden?Pieterke schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 15:54:
Je kan verbinden met je eigen pc/netwerk via wifi
Een ander puntje van de Zen (en ook met andere apparaten met digitaal volume) is dat ik vaak vind dat er maar weinig "laag" volume is. Ik luister altijd op 1 - 4 qua volume, en zou dit graag nog lager en wat fijner willen regelen. Als ik daarboven zit heb ik echt het gevoel dat het niet goed is voor mijn oren. Is dit op te lossen?
Anoniem: 103571
Ik heb men X-Fi vervangen door een Cowon S9. Na een anderhalf jaar intensief gebruik toch besloten iets anders te proberen omwille van:
- Je kan enkel MTP gebruiken. Ik wil gewoon kunnen mounten en er files opzetten.
- Erg veel last gehad van crashes. Vooral wanneer hij locked was en ik unlockte hem drufde hij af en toe vast te lopen zodat ik moest resetten. (gemiddeld 1/2 keer per dag, al leek het grotendeels te maken hebben met hoeveel muziek er op stond)
- 2 knopjes begonnen na een klein jaar lastig te doen, moest er wel heel veel druk op zetten om ze ingedrukt te krijgen.
- Navigatie vind ik ook niet zo super. Begrijp nog steeds niet waarom er 9 directionele knopjes zijn om te navigeren.
- Geen zin meer om al men FLAC's elke keer te transcoden naar MP3 als ik ze op men MP3 wil zetten.
Anoniem: 105476
Hallo allemaal,
Ik heb niet zo lang geleden de Creative Zen X-Fi2 16GB aangeschaft. Ik ga binnenkort 3 weken naar Amerika.
Kan ik hem daar gewoon opladen, vraag anders gesteld, kan hij 110-120 volt aan? Kan het even zo gauw niet op de Creative website vinden. Ben ook van plan een Ipod usb-oplader ervoor te gebruiken aangezien ik hem nog thuis heb liggen. Ik denk dan usb is usb toch? Wel met een travel-adapter uiteraard
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Alvast bedankt.
Ik heb niet zo lang geleden de Creative Zen X-Fi2 16GB aangeschaft. Ik ga binnenkort 3 weken naar Amerika.
Kan ik hem daar gewoon opladen, vraag anders gesteld, kan hij 110-120 volt aan? Kan het even zo gauw niet op de Creative website vinden. Ben ook van plan een Ipod usb-oplader ervoor te gebruiken aangezien ik hem nog thuis heb liggen. Ik denk dan usb is usb toch? Wel met een travel-adapter uiteraard
Alvast bedankt.
USB is niet perse USB,mijn telefoon laad niet bij alle USB laders op omdat hij vrij veel stroom nodig heeft.Anoniem: 105476 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:19:
Hallo allemaal,
Alvast bedankt.
Maar met een iPod oplader moet dat toch wel lukken gok ik.
Kan je dat niet gewoon ff testen in NL?
Staat er op je adaptor van je Creative Zen X-Fi2 niet of hij 110V aankan? ik denk het haast wel, doen ze tegenwoordig bijna allemaal (is goedkoper om 1 model te maken voor de hele wereld, dan losse 220V en 110V, bij mijn Zen Vision M was het gewoon een kwestie van andere stekker module op de adaptor plaatsen.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Anoniem: 105476
De Creative Zen X-Fi2 wordt standaard uiterust met enkel een usb-kabel om hem op te laden. Een adapter bestaat wel, maar die kost 20 euro. Vandaar ik dat ik ook van plan bent om mijn Ipod adapter te gebruiken. Principe is het zelfde. Usb in en dan een stekkerblok in een stopcontact. Alleen de ene is van Apple en de andere van Creative. Op de adapter van Apple kan idd kijken of hij 110 aan kan, maar de vraag is of de speler dat ook kan.ToolkiT schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:32:
[...]
USB is niet perse USB,mijn telefoon laad niet bij alle USB laders op omdat hij vrij veel stroom nodig heeft.
Maar met een iPod oplader moet dat toch wel lukken gok ik.
Kan je dat niet gewoon ff testen in NL?
Staat er op je adaptor van je Creative Zen X-Fi2 niet of hij 110V aankan? ik denk het haast wel, doen ze tegenwoordig bijna allemaal (is goedkoper om 1 model te maken voor de hele wereld, dan losse 220V en 110V, bij mijn Zen Vision M was het gewoon een kwestie van andere stekker module op de adaptor plaatsen.
Net voor mijn dochter ook een Zen X-Fi2 gekocht.
Nu ben ik op zoek naar een webshop die niet te duur screen protectors verkoopt, ik heb al gekeken bij DealExtreme maar die heeft ze niet.
Welke webwinkel heeft wel accessoires voor de X-Fi2 ??
Nu ben ik op zoek naar een webshop die niet te duur screen protectors verkoopt, ik heb al gekeken bij DealExtreme maar die heeft ze niet.
Hoezo wil je een screenprotector erop zetten? Ik heb een X-Fi die ik al ongeveer 2 jaar heb en daar is niets mis met het schermpje?boomsma schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 10:05:
Net voor mijn dochter ook een Zen X-Fi2 gekocht.
En werkte het? Waarschijnlijk welAnoniem: 105476 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:40:
[...]
De Creative Zen X-Fi2 wordt standaard uiterust met enkel een usb-kabel om hem op te laden. Een adapter bestaat wel, maar die kost 20 euro. Vandaar ik dat ik ook van plan bent om mijn Ipod adapter te gebruiken. Principe is het zelfde. Usb in en dan een stekkerblok in een stopcontact. Alleen de ene is van Apple en de andere van Creative. Op de adapter van Apple kan idd kijken of hij 110 aan kan, maar de vraag is of de speler dat ook kan.
Wat zijn trouwens de gebruikers ervaringen met de Creative ZEN X-Fi2 ?
Aangezien mijn Zen Vision:M 60Gb gestolen is zoek ik een vervanger.
Het feit dat de Vision:M Divx af kon spelen was voor mij de doorbrekende factor. De Creative ZEN X-Fi2 kan dat ook dus staat hoog op de lijst maar ik wil graag wat praktijk ervaringen horen
De interface schijnt nogal matig te zijn lees ik overal:
voorbeeld: http://www.techradar.com/...2-639555/review?artc_pg=5
pricewatch: Creative Zen X-Fi2 16GB Zwart
Misschien toch maar niet doen..
[ Voor 16% gewijzigd door ToolkiT op 04-05-2010 15:24 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Welk programma gebruiken jullie om er muziek op te zetten?
Ik doe het meestal gewoon via Windows, naar de music folder browsen en het daar naar toe slepen. Dan gaat de transfer het snelst, maar dan krijg ik op x-fi geenn album art te zien. Blijkbaar ondersteunt deze niet de folder.jpg?
Enige manier om folder art te zien is door mp3 tags te vullen met de album art en dan via creative centrale of media monkey de bestanden erop te zetten. Nadeel hiervan is dat de transfers ERG lang duren.
Iemand nog andere oplossingen ?
(ik heb een 32GB X-fi)
Ik doe het meestal gewoon via Windows, naar de music folder browsen en het daar naar toe slepen. Dan gaat de transfer het snelst, maar dan krijg ik op x-fi geenn album art te zien. Blijkbaar ondersteunt deze niet de folder.jpg?
Enige manier om folder art te zien is door mp3 tags te vullen met de album art en dan via creative centrale of media monkey de bestanden erop te zetten. Nadeel hiervan is dat de transfers ERG lang duren.
Iemand nog andere oplossingen ?
(ik heb een 32GB X-fi)
GamiQ, de game notes app met game maps!
Ik heb mijn X-Fi 8mb nu ruim een jaar en ben er erg tevreden mee. Ik heb me er bij neergelegd dat alle hippe iPod-functies als high-tech-taggen, mappen beheren, snel zoeken naar nummers, weergeven van album-hoezen en het maken van afspeellijsten niet echt werken op dit apparaat.
Ik kopieer de bestanden simpelweg met de verkenner en luister doorgaans naar alle tracks in de shuffle. Dan moet ik maar wat vaker op volgende klikken als er iets voorbij komt waar ik geen zin in heb. Ik gebruik hem voornamelijk voor het hardlopen dus in het begin zat ik nog met de bijgeleverde software afspeellijsten voor het hardlopen te maken (niet echt soepel en eenvoudig met de software van Creative). De ervaring leert nu dat ik geen tijd meer steek in het maken van lijsten, maar 'shuffle-all' luister. Prima!
En zeg nou eerlijk, hoe vaak kijk je naar het scherm om je te vergapen aan de album-hoes? Na +/- vijf minuten gaat de backlight op halve kracht (helemaal uit schijnt niet te kunnen... zonde van de energie) en dan zie je bij normaal daglicht vrijwel niet meer wat het scherm weergeeft.
Kortom, zoek je goed geluid, het gemak van universele (usb)aansluitingen en een mountable geheugen, neem de X-Fi. Vindt je features belangrijk, neem dan een iPod o.i.d.
Ik kopieer de bestanden simpelweg met de verkenner en luister doorgaans naar alle tracks in de shuffle. Dan moet ik maar wat vaker op volgende klikken als er iets voorbij komt waar ik geen zin in heb. Ik gebruik hem voornamelijk voor het hardlopen dus in het begin zat ik nog met de bijgeleverde software afspeellijsten voor het hardlopen te maken (niet echt soepel en eenvoudig met de software van Creative). De ervaring leert nu dat ik geen tijd meer steek in het maken van lijsten, maar 'shuffle-all' luister. Prima!
En zeg nou eerlijk, hoe vaak kijk je naar het scherm om je te vergapen aan de album-hoes? Na +/- vijf minuten gaat de backlight op halve kracht (helemaal uit schijnt niet te kunnen... zonde van de energie) en dan zie je bij normaal daglicht vrijwel niet meer wat het scherm weergeeft.
Kortom, zoek je goed geluid, het gemak van universele (usb)aansluitingen en een mountable geheugen, neem de X-Fi. Vindt je features belangrijk, neem dan een iPod o.i.d.
Als je hem lockt gaat ie wel helemaal uitIvootje schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 09:23:
Damn, mijn xfi 32Gb docked niet meer, crashed continu en moet steeds rebuilden. Ben een beetje klaar met die gare creative players...
Eens kijken of een firmware update helpt. En ik zal maar een full format doen denk ik ...
Eens kijken of een firmware update helpt. En ik zal maar een full format doen denk ik ...

GamiQ, de game notes app met game maps!
mijn oude zen is dood,... wat was ik fan van dat dingetje,.. logische keuze zou zijn om de nieuwste nu te kopen, maar ik heb gehoord dat de x-fi2 zo onbestuurbaar is,.. terwijl ik hem juist veel voor hardlopen gebruik enz, even een nummer switchen en volume regelen moet een piece of cake zijn
heb video's gezien waarop te zien is dat het op de x-fi2 soms wel 10 seconden duurt om even volume te regelen, omdat die touchscreen zo slecht meewerkt
denk daarom dat ik maar overstag ga voor de nano v5,.. die heet immers ook radio,.. mijn belangrijkste eis,.. maar ik hoorde ook over nieuwe firmware voor de x-fi2 die de touchscreen beter maakt,.. is dat echt zo? maakt de nieuwste firmware de bestuurbaarheid van de x-fi2 veel beter? da zie ik namelijk in de reviews nergens terug, maar zou ik graag van eigenaren horen
heb video's gezien waarop te zien is dat het op de x-fi2 soms wel 10 seconden duurt om even volume te regelen, omdat die touchscreen zo slecht meewerkt
denk daarom dat ik maar overstag ga voor de nano v5,.. die heet immers ook radio,.. mijn belangrijkste eis,.. maar ik hoorde ook over nieuwe firmware voor de x-fi2 die de touchscreen beter maakt,.. is dat echt zo? maakt de nieuwste firmware de bestuurbaarheid van de x-fi2 veel beter? da zie ik namelijk in de reviews nergens terug, maar zou ik graag van eigenaren horen
en nog wat.. hoe verhoudt de zen x-fi style hier zich weer tussen? want ik had begrepen dat die helemaal geen touch screen heeft.. maar verder wel dezelfde functies?
bij gebrek aan reactie gewoon de koop gedaan.. vandaag de zen x-fi style voor 69 euro bij dixons weggehaald,.. hij kostte eigenlijk 80, maar omdat ie bij dynabyte nu in de aanbieding is voor 69 mocht ik hem ook bij dixons voor dat bedrag
alles ziet er ok uit maar ik heb een groot probleem met de radio
vooral tijdens het joggen gaan de geluidsniveaus alle kanten uit, hard zacht mono stereo, het is net of je continu aan het zappen bent,.. ik weet niet zeker of dit komt omdat ik in beweging ben of dat het ook zo is als ik stil sta, maar tis iig onwijs irritant en hier had ik bij mn vorige zen nooit last van
ik moet toch gewoon kunnen joggen en de radio gebruiken?
als ik gewoon mp3's luister blijft het geluid wel constant
ik heb verschillende koptelefoons geprobeerd en ook verschillende zenders
het rare is dat bij de regionale radiozender ik nergens last van heb,.. het gebeurt vooral bij radio 1, 2 en 3
overweeg maar terug ter gaan naar dixons,.. al weet ik niet zeker of ze hiermee kunnen helpen
maar ik kocht deze mp3-speler echt voor de radiofunctie, dus ik baal dat die nu niet goed werkt
alles ziet er ok uit maar ik heb een groot probleem met de radio
vooral tijdens het joggen gaan de geluidsniveaus alle kanten uit, hard zacht mono stereo, het is net of je continu aan het zappen bent,.. ik weet niet zeker of dit komt omdat ik in beweging ben of dat het ook zo is als ik stil sta, maar tis iig onwijs irritant en hier had ik bij mn vorige zen nooit last van
ik moet toch gewoon kunnen joggen en de radio gebruiken?
als ik gewoon mp3's luister blijft het geluid wel constant
ik heb verschillende koptelefoons geprobeerd en ook verschillende zenders
het rare is dat bij de regionale radiozender ik nergens last van heb,.. het gebeurt vooral bij radio 1, 2 en 3
overweeg maar terug ter gaan naar dixons,.. al weet ik niet zeker of ze hiermee kunnen helpen
maar ik kocht deze mp3-speler echt voor de radiofunctie, dus ik baal dat die nu niet goed werkt
nou, nieuwe speler gehaald - en nog steeds zelfde probleem,.. ik concludeer dus dat alle creative zen x-fi styles problemen hebben met de radio,.. dus dat radio geluidsniveau omhoog en omlaag gaat, harder en zachter wordt, terwijl je luistert (en vooral terwijl je beweegt) - heel irritant. zijn er meer mensen die dit probleem herkennen?
Even een kick in dit topic.
Ik heb al een tijdje een Zen X-Fi 8gb, bevalt prima .
Nu begin ik mij alleen te irriteren aan het geluidsniveau dat uit de speler komt; dit is gewoon te hard met de creative 830 oordopjes. Op het laagste geluidsniveau, streepje 1 van de 25
is het al te hard. Is hier iets aan te doen?
Ik heb al overal zitten koekeloeren, in de EQ alles op laag gezet maar dat maakt niet uit. Xfi staat ook uit, als je dat aanzet wordt alles nog harder.
Tips?
Ik heb al een tijdje een Zen X-Fi 8gb, bevalt prima .
Nu begin ik mij alleen te irriteren aan het geluidsniveau dat uit de speler komt; dit is gewoon te hard met de creative 830 oordopjes. Op het laagste geluidsniveau, streepje 1 van de 25

Ik heb al overal zitten koekeloeren, in de EQ alles op laag gezet maar dat maakt niet uit. Xfi staat ook uit, als je dat aanzet wordt alles nog harder.
Tips?
5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X
Je hebt jouw ZEN X-fi gewoon in Europa gekocht neem ik aan? Als hij uit Amerika of zo komt, dan zit er waarschijnlijk een firmware op die een veel hoger volume 'per streepje' geeft. Vaak willen Europese bezitters juist hun firmware veranderen naar de Amerikaanse versie omdat ze vinden dat het niet hard genoeg gaat
Maar misschien moet jij het juist andersom doen. Je kunt jouw versie overigens checken ergens in de instellingen (heb al tijden geen zen meer dus ik weet het niet meer precies). Als er bij de firmwareversie een 'e' achter het versienummer staat heb je een Europese, begrensde variant.
Anders vrees ik dat de beste oplossing ligt in het aanschaffen van oordopjes met een hogere weerstand.

Anders vrees ik dat de beste oplossing ligt in het aanschaffen van oordopjes met een hogere weerstand.
Check out my photography on Instagram
Bedankt voor deze nuttige post! Ik heb mijn zen inderdaad uit Amerika. De firmware die erop staat is: 1.04.08.Woembah schreef op donderdag 18 november 2010 @ 21:05:
Je hebt jouw ZEN X-fi gewoon in Europa gekocht neem ik aan? Als hij uit Amerika of zo komt, dan zit er waarschijnlijk een firmware op die een veel hoger volume 'per streepje' geeft. Vaak willen Europese bezitters juist hun firmware veranderen naar de Amerikaanse versie omdat ze vinden dat het niet hard genoeg gaatMaar misschien moet jij het juist andersom doen. Je kunt jouw versie overigens checken ergens in de instellingen (heb al tijden geen zen meer dus ik weet het niet meer precies). Als er bij de firmwareversie een 'e' achter het versienummer staat heb je een Europese, begrensde variant.
In de opties zit er wel een optie om het geluid te limiteren, dan besgrensd hij tot niveau 10 (van de 25, dan ben je al doof lol). Kan ik zonder problemen de europese Firmware erop zetten?
Zojuist de player geflasht naar de Duitse firmware, 1.04.08 en geen verschil. Daarna van de Franse creative site de 1.04.08e gedownload en verrek het probleem is opgelost!
Op streepje 1 is hij nu een stuk zachter (en dus prettiger) dan met originele firmware. Streepje 2 is zegmaar de oude 1. Hij kan nog steeds knetterhard (tot 25) dus snap niet helemaal wat de 1.04.08e versie versie nu precies doet. Anyways problem solved
Op streepje 1 is hij nu een stuk zachter (en dus prettiger) dan met originele firmware. Streepje 2 is zegmaar de oude 1. Hij kan nog steeds knetterhard (tot 25) dus snap niet helemaal wat de 1.04.08e versie versie nu precies doet. Anyways problem solved
Mooi dat het gelukt is!
KICK
Ik lees op kieskeurig dat de kwaliteit van de Creative ZEN X-Fi2 kwa geluid slechter is dan die van de oudere X-FI. Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik zit te twijfelen tussen de Creative ZEN X-Fi2 en de Creative ZEN X-Fi Style
Voordeel van de X-Fi2 is dat hij een grote scherm heeft.
Ik lees op kieskeurig dat de kwaliteit van de Creative ZEN X-Fi2 kwa geluid slechter is dan die van de oudere X-FI. Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik zit te twijfelen tussen de Creative ZEN X-Fi2 en de Creative ZEN X-Fi Style
Voordeel van de X-Fi2 is dat hij een grote scherm heeft.
Anoniem: 73350
Beste mensen,
Ik heb vorige week een Creative Zen X-Fi Style gekocht met 16Gb aan geheugen.
Nu ben ik die dus een beetje aan het volproppen met muziek en heb daar dus op de PC een mapstructuur voor gemaakt (Full albums, diversen etc.).
Nu kan ik dus die mapstructuur niet kiezen op de MP3-speler zélf.
Ik vroeg mij af of er misschien andere firmware of iets dergelijks voor te krijgen is, om toch de mapstructuur te krijgen die ik heb gemaakt.
Ik heb vorige week een Creative Zen X-Fi Style gekocht met 16Gb aan geheugen.
Nu ben ik die dus een beetje aan het volproppen met muziek en heb daar dus op de PC een mapstructuur voor gemaakt (Full albums, diversen etc.).
Nu kan ik dus die mapstructuur niet kiezen op de MP3-speler zélf.
Ik vroeg mij af of er misschien andere firmware of iets dergelijks voor te krijgen is, om toch de mapstructuur te krijgen die ik heb gemaakt.
De Creative Zens (en eigenlijk ook bijna alle andere moderne multimediaspelers) ordenen de muziekcollectie op basis van de ID3-tags in de muziekbestanden zelf. Er wordt dus niet gekeken naar mappenstructuur.
Dit is ook niet aan te passen met andere firmwares (voor zover ik weet).
Als je muziek op een andere manier wilt ordenen dan wat standaard het geval is (Artiest, Album, Genre, Alle nummers etc.), kun je het beste met playlists aan de slag gaan.
Dit is ook niet aan te passen met andere firmwares (voor zover ik weet).
Als je muziek op een andere manier wilt ordenen dan wat standaard het geval is (Artiest, Album, Genre, Alle nummers etc.), kun je het beste met playlists aan de slag gaan.
Anoniem: 73350
Ah jammer.
Had eigenlijk al zoiets verwacht, maar viel te proberen.
Nou ja, helaas
Bedankt voor de info in ieder geval!
Had eigenlijk al zoiets verwacht, maar viel te proberen.
Nou ja, helaas
Bedankt voor de info in ieder geval!
Wordt de media die op de geheugenkaart staat inmiddels bij de Zen X-Fi2 wel geintegreerd of wordt de SD nog steeds als een apart deel van het apparaat gezien?
Kan in dit topic wel vinden dat het bij de Zen X-Fi nog gescheiden was, maar niet of dit bij de Zen X-Fi2 inmiddels wel geintegreerd is.
YouTube: Exclusive: Creative ZEN X-Fi2 User Interface Demo
Bovenstaande video laat wel een import functie zien, maar of deze nou in de library alleen een link naar de SD aanmaakt of de muziek naar het interne geheugen van het apparaat kopiert is mij niet duidelijk?
Kan in dit topic wel vinden dat het bij de Zen X-Fi nog gescheiden was, maar niet of dit bij de Zen X-Fi2 inmiddels wel geintegreerd is.
YouTube: Exclusive: Creative ZEN X-Fi2 User Interface Demo
Bovenstaande video laat wel een import functie zien, maar of deze nou in de library alleen een link naar de SD aanmaakt of de muziek naar het interne geheugen van het apparaat kopiert is mij niet duidelijk?
[Signature]
Ik heb vanmiddag de 8gb versie aangeschaft, maar ik merk dat de knop om omhoog te gaan, al heel brak is. Ik moet hem echt goed indrukken voordat ie reageert. De overige knoppen werken echter wel naar behoren. Is dit een bekend probleem of moet ik gewoon even terug naar de MediaMarkt?
Zou best wel eens een bekend probleem kunnen zijn. Mijne (die ik al sinds een van eerste dagen uit USA bezit) heeft ook dat de omlaagknop het niet altijd doet. Het beste werkt bij mij om omhoog te duwen op de omlaagknop, dan wordt hij vaker gemerkt als ingedrukt dan recht erop drukken.
Anoniem: 153298
Een vriendin van me heeft vandaag haar sd-kaartje (16GB van SanDisk, zou compatible moeten zijn) binnengekregen voor haar Creative Zen X-fi. Nu heeft ze alleen het probleem dat telkens als ze het kaartje wil gebruiken in de speler, dat deze vast loopt tijdens het connecten. Meer dan 20 minuten zou het toch echt niet moeten duren.
Op internet kon ik niks vinden, behalve wat gevallen met een slecht sd-kaartje. Deze SanDisk zou gewoon compatible moeten zijn en hij doet het ook gewoon in haar laptop. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Alvast bedankt.
Op internet kon ik niks vinden, behalve wat gevallen met een slecht sd-kaartje. Deze SanDisk zou gewoon compatible moeten zijn en hij doet het ook gewoon in haar laptop. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Alvast bedankt.