Ik heb de 8 gb versie sinds kort in het bezit (3 dagen). Wat betreft de geluidskwaliteit is de x-fi naar mijn mening perfect, zeker met de bijgeleverde ep-830 in-ears.
Ik was volledig verrast toen ik de beeldkwaliteit van het schermpje kon aanschouwen. Nadat ik er een filmpje op had gezet die ik had geconverteerd met
SUPER volgens deze instellingen, was ik helemaal verkocht. De eigen software die door Creative was meegeleverd gebruikt ik niet, hij loopt namelijk vaak vast op mijn pc.
Zowel muziekclips of volledige films of een aflevering van een serie kan je met veel plezier bekijken op de X-fi. Zelfs als je er zelf ondertitels onderzet zijn ze goed te lezen op zo'n klein schermpje.
De sd-slot werkt prima, ook al is het jammer dat het wordt gezien als een apart onderdeel en niet is geintegreerd. Vooralsnog heb ik er een 4 GB SD/HC kaartje inzitten met enkele foto's en filmpjes erop. Ook die zijn gewoon goed te bekijken. Mijn enige vraag is of iemand nou al zeker weet of op de 8gb nou ook die 16gb (of zelfs 32gb) SD/HC kaartjes op passen. Als deze later voor mij betaalbaarder zijn lijkt t me wel leuk om te gebruiken

.
Nu nog alleen zo een accesoire erbij nemen voor bescherming. Zit alleen te twijfelen tussen de silicone skin of de leren case...
In ieder geval ben ik voorlopig tevreden met de zen x-fi