Sinds vandaag in het bezit van een Creative ZEN X-Fi 16Gb!
Waarom 16Gb?
Mijn collectie omvat nu zo'n 11Gb; ik ben amateur-verzamelaar van themes uit videogames en er zijn sites met onwijs veel variaties op themes, remixes e.d.

Mijn vorige ZEN, de Microphoto 8Gb, was eigenlijk te vol om alles erop te zetten, en ik zou ook heel graag film(pje)s willen bekijken 'on the go'.
Eerste indruk : 'dayumn, dat ding is KLEIN!' .. na elk denkbare plaatje op internet gezien te hebben dacht ik dat het apparaat een heel stuk groter was

ja, dat het scherm 2,5" was wist ik wel, maar niet dat ie zo klein zo zijn. Fire it up!
Tweede indruk : Heeee dat is leuk, de accu is nog halfvol. Prima. Gelijk even alle menu's doorbladeren, kijken wat er voor standaardmuziekjes opzitten. Goh da's aardig, toch best wel wat nummers om snel de kwaliteit even te polsen. X-Fi Crystallizer en Expander aanzetten, luisteren, hmmm klinkt goed! Snel de EQ op "Rock" gezet.
Derde indruk : wauw wat zien die filmpjes er gaaf uit zeg... die kleuren! Die helderheid! Niet mijn soort muziek (pre-installed vind je 2 videoclips en een stuk of 3, 4 productdemo's van Creative ZEN's) maar wel een leuke snelle showcase.
Vierde indruk : foto's zien er ook ge-wel-dig uit! Beetje jammer van de verticale kijkhoek, als je de speler een beetje naar beneden kantelt 'washed' het scherm uit. De horizontale kijkhoek maakt een hoop goed, minstens 85 graden goed zichtbaar beeld.
... verdere indrukken : de speaker is prima, goed geluid voor zo'n klein apparaatje. Design is fantastisch, zoals gezegd was ie kleiner dan ik had gedacht maar alles voelt stevig en stabiel aan. Wifi werkt ook prima maar ik heb de Media Server (op mijn PC dus) nog niet aan de praat. Ligt mogelijk aan Vista, of aan mijn ongeduld. Mijn collectie foto's, videos en muziek is dusdanig groot dat ie nog steeds staat te scannen terwijl ik probeer alles werkend te krijgen.
Later mogelijk meer!
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X