Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Punt 1: Volgens mij kun je MTP devices ook in Linux laten werken. Check de FAQ anders eens, meen dat er iets over in staat :)
Punt 2: Dat is toch behoorlijk abnormaal en zou niet mogen. Wellicht is het niet echt vervelend, maar je zou een RMA kunnen overwegen.

• PinguinFreak
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-06 14:39
Rod, bedankt voor je antwoord, had er inderdaad nogal overheen gekeken, en heb ook een howto gevonden meteen voor m'n distro bij de gentoo-wiki. Dus daar ga ik me even mee amuseren :).

Wat betreft het vervelende resetten, ik wacht het nog eens een paar oplaad beurten af, opzich niet zo vervelend, want ik hoef 'm geen elle lange secondes in te houden, aan de andere kant, als de ZEN deze bug nu al heeft, wat brengt me dat in de toekomst, en straks buiten garantie, dan is het te laat!.

It's not the size of the hammer that matters, it's how you wield it.

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-06 15:38

Auredium

Informaticus Chaoticus

Overigens een kleine tip voor gebruikers met een SD(HC) kaart, haal de kaart eruit bij het aanzetten en stop hem daarna erin. Mijn speler gaat niet aan bij het aanzetten na een tijd lang uit te hebben gestaan met de SDHC kaart erin. Het is een vermogensprobleem waarbij de speler niet genoeg vermogen lijkt te kunnen leveren om de speler te booten als de kaart erin zit. Als de speler aan staat kun je gewoon de kaart erin steken, als je hem een korte tijd uit zet en dan weer aan hoef je neit de SD(HC) kaart eruit en erin te stoppen maar gaat ie gewoon aan.

Ik ontdekte dat als de speler uitstaat met de SD(HC) kaart erin gedurende langere tijd (bijvoorbeeld een nacht) hij plotseling een restontlading doet waarna je de speler alleen maar aan kunt zetten door bij het aanzetten de SD(HC) kaart eruit te halen.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 13:27
Mss een domme vraag hoor, maar kent dit ding ook een soort agenda functie? En zo ja, kan dat ding via de WiFi de agenda syncen met Exchange?

nvm ook.. volgens de reviews is de FM-radio ontvangst zeer slecht, en dat vind ik wel zo belangrijk. Ziet er naar uit dat het geen Zen X-Fi wordt.

Edit 2: Lijkt dat de reviews elkaar tegenspreken. 1 die zegt dat FM Radio niet al te best is, terwijl de andere zegt dat het redelijk is. Kan iemand vertellen hoe FM Radio ontvangst is, vooral de meer populaire zenders zoals 538 en Veronica.

Ik lees dat hij inderdaad kan syncen met Microsoft Outlook, vraag is.. lukt dit via de WiFi?

[ Voor 71% gewijzigd door maniak op 18-09-2008 12:24 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik denk dat de radio-ontvangst ook afhankelijk is van waar je woont. In PMD's zitten doorgaans geen geweldige radio-ontvangers in. Meestal zijn het standaardchipjes..

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 13:27
RoD schreef op donderdag 18 september 2008 @ 14:02:
Ik denk dat de radio-ontvangst ook afhankelijk is van waar je woont. In PMD's zitten doorgaans geen geweldige radio-ontvangers in. Meestal zijn het standaardchipjes..
Toch wel vreemd, FM radio is toch een medium die velen veel luisteren.

• stekman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-05 15:56
Wat ik me afvraag is of er een mogelijkheid is door de muziek heen te bladeren alsaf je door je mappen gaat. Nu maakt hij er een soort van playlist van maar als het album niet bekend is krijgt hij een eigen naam.
Geluid is verder goed en streamen gaat perfect. Daar is het overigens wel mogelijk om door mappen te bladeren.

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06 20:21
Nee, de X-Fi kijkt alleen naar de ID3-Tags.

• stekman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-05 15:56
Dank je, ik had het net gevonden. Ik hoop dat ze dat ook aan gaan passen ooit in een nieuwe bios. Zou voor mij een grote verbetering zijn.
Ik heb wel gemerkt dat dit mogelijk is vanaf de SD kaart. Desnoods ga ik ze zo maar meenemen wat wel weer jammer is van de 16 Gb intern

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik denk niet dat Creative van plan is om dit soort functionaliteit toe te voegen. Creative kijkt toch vaak met een schuin oog naar Apple en daarnaast is Creative vrij consequent in het maken van libraries op ID3-tag (wat ze volgens mij ook als patent hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05-2024

vmb

Tweakers,
Ik ben van plan om de Zen X-Fi aan mijn hifi installatie/versterker, via de 3,5mm jackplug, te hangen. Zijn er meer mensen die dit hebben gedaan, of daar ervaring mee hebben? En kun je me dan misschien wat meer vertellen over de kwaliteit van het geluid?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-05 13:19

Nutral

gamer/hardware freak

Ik heb het zelf een paar keer gedaan. zorg voor een goede kabel en zet het geluid ongeveer op 20-19 op de xfi zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmb

vmb

Nutral schreef op zondag 21 september 2008 @ 17:55:
Ik heb het zelf een paar keer gedaan. zorg voor een goede kabel en zet het geluid ongeveer op 20-19 op de xfi zelf
ok, bedankt, was de kwaliteit ok? Of was het geluid 'vlak'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:27
Ik heb hem vandaag ook opgehaald in de lokale MediaMarkt. Scheelde 10 euro met het internet dus dat geloof ik verder wel ;). Nu kan ik hem tenminste meteen vasthouden :$.

Op de snelstart-handleiding staat dat je de eerste keer het apparaat 4 uur moet laten opladen, Is dat nou echt noodzakelijk of zou je hem nu ook al kunnen gebruiken? Enigste minpuntje blijf ik toch de Creative-software vinden. Waarom nou niet gewoon laten herkennen als massa-opslag medium? Ondanks dat minpuntje vind ik het vooralsnog wel een geschikte mp3-speler als je het niet erg vind dat er een erg kort usb-kabeltje bij zit :+

Edit: Ik heb de Creative Centrale nu ook even mijn mp3 schijf laten indexeren. Alles boven de 3000 tracks vindt ie niet zo lief volgens mij. Dat hele progamma lagt en is totaal niet werkbaar :? :+

[ Voor 14% gewijzigd door Tha_T op 29-09-2008 16:16 . Reden: taalfoutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Nee, je hoeft hem helemaal niet per se op te laden. Wel is het aan te raden om de batterij een paar keer volledig op te laden en weer leeg te laten gaan om het apparaat aan zijn volledige capaciteit te laten komen. Vervolgens gewoon opladen wanneer je wil, en het ding vooral niet te vaak leeg laten lopen, want dat is niet goed voor de batterij.

Maar het is dus niet nodig om direct de eerste keer het ding helemaal op te laden oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Ik heb nu ook al een maandje oid de ZXF. Ben er echt heel tevreden over, goede opvolger op mijn ZVM :p.
Een dingetje valt me de laatste tijd wel op. Ik heb mijn mp3spelers vaak op Shuffle Repeat staan en om een of andere reden krijg ik bij de ZXF heel vaak hetzelfde nummer twee keer achterelkaar. Ik had hier echt nooit last van bij de ZVM. Ik ging er altijd vanuit dat er een bepaalde formule achter schuil ging die ervoor zorgde dat je een nummer wat je gehoord hebt pas x aantal nummers later weer kon horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
De ene speler maakt random een playlist aan waar alle nummers een keer in voorkomen en de andere pakt na elk nummer het volgende nummer at random. blijkbaar werk de ZVM op de eerste manier en de ZXF op de tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-06 12:23
Sinds vandaag in het bezit van een Creative ZEN X-Fi 16Gb!

Waarom 16Gb?

Mijn collectie omvat nu zo'n 11Gb; ik ben amateur-verzamelaar van themes uit videogames en er zijn sites met onwijs veel variaties op themes, remixes e.d. :) Mijn vorige ZEN, de Microphoto 8Gb, was eigenlijk te vol om alles erop te zetten, en ik zou ook heel graag film(pje)s willen bekijken 'on the go'.

Eerste indruk : 'dayumn, dat ding is KLEIN!' .. na elk denkbare plaatje op internet gezien te hebben dacht ik dat het apparaat een heel stuk groter was :) ja, dat het scherm 2,5" was wist ik wel, maar niet dat ie zo klein zo zijn. Fire it up!

Tweede indruk : Heeee dat is leuk, de accu is nog halfvol. Prima. Gelijk even alle menu's doorbladeren, kijken wat er voor standaardmuziekjes opzitten. Goh da's aardig, toch best wel wat nummers om snel de kwaliteit even te polsen. X-Fi Crystallizer en Expander aanzetten, luisteren, hmmm klinkt goed! Snel de EQ op "Rock" gezet.

Derde indruk : wauw wat zien die filmpjes er gaaf uit zeg... die kleuren! Die helderheid! Niet mijn soort muziek (pre-installed vind je 2 videoclips en een stuk of 3, 4 productdemo's van Creative ZEN's) maar wel een leuke snelle showcase.

Vierde indruk : foto's zien er ook ge-wel-dig uit! Beetje jammer van de verticale kijkhoek, als je de speler een beetje naar beneden kantelt 'washed' het scherm uit. De horizontale kijkhoek maakt een hoop goed, minstens 85 graden goed zichtbaar beeld.

... verdere indrukken : de speaker is prima, goed geluid voor zo'n klein apparaatje. Design is fantastisch, zoals gezegd was ie kleiner dan ik had gedacht maar alles voelt stevig en stabiel aan. Wifi werkt ook prima maar ik heb de Media Server (op mijn PC dus) nog niet aan de praat. Ligt mogelijk aan Vista, of aan mijn ongeduld. Mijn collectie foto's, videos en muziek is dusdanig groot dat ie nog steeds staat te scannen terwijl ik probeer alles werkend te krijgen.

Later mogelijk meer!

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjizz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-03 09:19
Hallo allemaal.

Ik heb nu ook een paar weken de zen x-fi. enerzijds vind ik het een super relaxte mp3 speler maar anderszijds heb ik er ook de nodige problemen mee, vandaar dat ik hier op het forum terecht kwam. Ik zal even wat problemen opsommen, misschien komen ze bij sommigen van jullie bekend voor en misschien heeft er zelfs iemand een oplossing:

- de media server vernaait mijn hele computer, bij het activeren van de media server (AVCManU.exe) gaat deze oneindig vaak het programma 'vobsub' (voor ondertiteling bij films) aan en uit zetten. ik begrijp totaal niet waarom hij dat doet maar het is ongelooflijk irritant, AVCManU.exe gebruikt hierdoor tot 80% van mijn cpu (X2 2.6gig) en een hoop geheugen waardoor mijn computer totaal onbruikbaar wordt bij het activeren van de media server. echt super onnozel. (plaatje daarvan)

- mijn zen gaat af en toe gewoon uit tijdens een filetransfer, hoe dat komt geen idee. resetten en filetransfer opnieuw starten dus..

- bij de functie 'shuffle all' (die ik bij mijn speler op de schortcut knop heb ingesteld) geeft de zen regelmatig de verkeerde titel/info bij het nummer wat hij aan het afspelen is. mijn tags zijn gewoon in orde maar hij pakt gewoon die van een ander nummer erbij.

Mag schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 23:28:
Ik heb nu ook al een maandje oid de ZXF. Ben er echt heel tevreden over, goede opvolger op mijn ZVM :p.
Een dingetje valt me de laatste tijd wel op. Ik heb mijn mp3spelers vaak op Shuffle Repeat staan en om een of andere reden krijg ik bij de ZXF heel vaak hetzelfde nummer twee keer achterelkaar. Ik had hier echt nooit last van bij de ZVM. Ik ging er altijd vanuit dat er een bepaalde formule achter schuil ging die ervoor zorgde dat je een nummer wat je gehoord hebt pas x aantal nummers later weer kon horen.
Dit kan ik bevestigen: de x-fi heeft een erg slechte shuffle functie. Sommige nummers komen 3 keer op een dag voorbij terwijl ander nooit afgespeeld worden. Het geven van 4 of 5 sterren aan een nummer (je kunt nummers ranken tijdens afspelen) geeft een grote kans dat je hetzelfde nummer meteen daarna nog een keer te horen krijgt, daar zit toch ook niemand op te wachten denk ik zo. hopelijk wordt er het een en ander verbeterd in een nieuwe firmware versie.

[ Voor 29% gewijzigd door sjizz op 08-10-2008 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
sjizz schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 12:42:
(...) Dit kan ik bevestigen: de x-fi heeft een erg slechte shuffle functie. Sommige nummers komen 3 keer op een dag voorbij terwijl ander nooit afgespeeld worden. Het geven van 4 of 5 sterren aan een nummer (je kunt nummers ranken tijdens afspelen) geeft een grote kans dat je hetzelfde nummer meteen daarna nog een keer te horen krijgt, daar zit toch ook niemand op te wachten denk ik zo. hopelijk wordt er het een en ander verbeterd in een nieuwe firmware versie. (...)
Stop de persen !!

Firmware versie 1.04.08 is ZOJUIST uitgekomen:
This download contains an improved version of the firmware found on your Creative ZEN® X-Fi player. It ensures a smoother operation of your player's FM Radio. For more details, read the rest of this Web release note.

Fixes:

* Ensures a smoother operation of your player's FM Radio.
* Enables seamless playback for more types of videos.
* Ensures the correct playback pattern for the Shuffle playmode.
* For players with wireless networking features, this firmware enables your player to effectively set up the IM chat gateways.
Ben ook zeer benieuwd naar dat terloops genoemde "seamless playback for more types of videos" ...

[ Voor 4% gewijzigd door DigitalExorcist op 09-10-2008 16:32 . Reden: his == this ]

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Qua codecs ondersteund de X-Fi al redelijk wat. Het zou mooi zijn als er nu ook video's ondersteund zouden worden die groter zijn qua resolutie dan de native X-Fi-resolutie. Scheelt een hoop transcoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:32
is het niet zo dat hij nu seamless alleen mpeg afspeelt, en vanaf nu alle types? (dus geen toevoeging?)

Ik heb zelf (nog) geen X-fi, maar zo lees ik die verandering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Mwa, more types of video vind ik een hele ruime nietszeggende beschrijving. Maar wat testjes zouden kunnen uitwijzen wat er nu daadwerkelijk veranderd is. Dus als iemand wat zou kunnen proberen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
dat zeker, je kan alle kanten op met die beschrijving :D

Handigste is inderdaad iemand die het kan testen ^O^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
kepler schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 21:35:
dat zeker, je kan alle kanten op met die beschrijving :D

Handigste is inderdaad iemand die het kan testen ^O^
*Doet de Enterprise-computerstem na*: "Processing. Please stand-by."

Oftewel..

Ben er druk mee bezig ;)

Eerste test: een Google Video gedownload als Apple/PSP filmpje (MP4-formaat) weigert ie over te zetten via de Centrale. Misschien kan 't wel dmv sleurt-en-pleurt.

Tweede test: een reeds eerder op 320x240 recoded filmpje, WMV formaat, gaat goed.

[ Voor 22% gewijzigd door DigitalExorcist op 10-10-2008 10:35 . Reden: uitgebreid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
jaapengel79 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 10:30:
[...]

*Doet de Enterprise-computerstem na*: "Processing. Please stand-by."

Oftewel..

Ben er druk mee bezig ;)

Eerste test: een Google Video gedownload als Apple/PSP filmpje (MP4-formaat) weigert ie over te zetten via de Centrale. Misschien kan 't wel dmv sleurt-en-pleurt.

Tweede test: een reeds eerder op 320x240 recoded filmpje, WMV formaat, gaat goed.
misschien wel het belangrijkste zijn Divx-files op een groter formaat dan 320x240, ik heb begrepen dat dit namelijk niet werkt(e)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105193

Heb de speler van de week even beluisterd in de Media Markt met mijn eigen oordopjes. Ik vond het ding eigenlijk wat traag. Had mijn eigen SD kaart erin gedrukt, en elke keer als ik volgende drukte, en dan vooral een stuk of 3 4 keer achter elkaar, sprong hij maar één nummer verder in plaats van 4. Komt dat omdat hij vanaf SD kaart gewoon traag is, of is het hele apparaat traag zoals ik ervaren heb?
En daarnaast had ik meer verwacht van de kwaliteit, maar m'n NOMAD 3 doet het niet slechter. Beetje een tegenvaller hoor, voor een speler die 7 jaar jonger is dan de mijne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
kepler schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:16:
[...]

misschien wel het belangrijkste zijn Divx-files op een groter formaat dan 320x240, ik heb begrepen dat dit namelijk niet werkt(e)?
Hey dat heb ik nog niet geprobeerd idd :o gelijk maar ff doen dan ... (sorry, was even afgeleid omdat ik From Dusk till Dawn zat te kijken op m'n X-Fi ;) )

Edit: nope, 640x480 speelt ie iig nog niet.

[ Voor 5% gewijzigd door DigitalExorcist op 10-10-2008 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Anoniem: 105193 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:26:
Heb de speler van de week even beluisterd in de Media Markt met mijn eigen oordopjes. Ik vond het ding eigenlijk wat traag. Had mijn eigen SD kaart erin gedrukt, en elke keer als ik volgende drukte, en dan vooral een stuk of 3 4 keer achter elkaar, sprong hij maar één nummer verder in plaats van 4. Komt dat omdat hij vanaf SD kaart gewoon traag is, of is het hele apparaat traag zoals ik ervaren heb?
En daarnaast had ik meer verwacht van de kwaliteit, maar m'n NOMAD 3 doet het niet slechter. Beetje een tegenvaller hoor, voor een speler die 7 jaar jonger is dan de mijne.
Ik heb er ook eens bij de Mediamarkt mee gespeeld en toen was ie niet traag. Ik denk dat ie gewoon herhaaldelijk misbruikt is daar, waardoor ie nu zo traag is. Dat zie je wel vaker bij showmodellen van de Mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276882

Heey Allemaal.

Ik zit er overna te denken om er ook een te gaan kopen, ik heb zelf meer ervaring met Archos.
1. Is de standaard converter die word mee geleverd goed genoeg? bij archos was dit niet het geval omdat hij zowat geen enkele codec herkende.
2. er is mij wat onduidelijk over het geheugen uitbreiden, wat kan wel en wat kan niet? en zo ja hoe er dan mee om te gaan.( zoals het er uit halen van de card bij het opstarten).
3. wat voor software en hardware word er gebruikt door andere gebruikers. deze vraag ik vooral gericht op (mede)groot gebruikers van de mp4.
4. of is er een andere speler aan te raden als je veel films wilt kijken.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
ik las trouwens dat de text-input voor de chat-functie niet heel erg handig is, maar het blijkt dat je het wel als 'telefoon-input' kan gebruiken:
How did you get the input to work like a phone? I tried instant messaging with it and I had to navigate using using the arrow keys to the corresponding keypad. - Optimus Prime

Ans: In the chat screen, click on the option button. Once the drop down menu is out, choose text input > keyboard input.
Kan iemand dit bevestigen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
kepler schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 10:45:
ik las trouwens dat de text-input voor de chat-functie niet heel erg handig is, maar het blijkt dat je het wel als 'telefoon-input' kan gebruiken:

[...]

Kan iemand dit bevestigen? :D
De Keyboard input *is* dat onhandige keypad volgens mij :) het alternatief is een 'circular' keyboard, waarbij je én moet zoeken naar de letters die rondom je scherm staan, plus dat het A-B-C-D-.... is ingedeeld. Blijft lastig, maar je moet gewoon niet teveel willen chatten op het ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
jaapengel79 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 17:00:
[...]

De Keyboard input *is* dat onhandige keypad volgens mij :) het alternatief is een 'circular' keyboard, waarbij je én moet zoeken naar de letters die rondom je scherm staan, plus dat het A-B-C-D-.... is ingedeeld. Blijft lastig, maar je moet gewoon niet teveel willen chatten op het ding.
ow dat is jammer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
16GB versie besteld, aanbieding bij mp3shop.nl gaf de doorslag :D

Creative Zen X-fi 16GB, Leren hoesje en net-adapter voor 189 euro :) Morgen als het goed is in huis en dan gelijk aan de slag ermee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmb

vmb

Sinds kort 16 gb versie van dit apparaat aangeschaft. Nu wil ik verbinden met mijn Upnp mediaserver (Synology-nas) maar op één of andere manier wil mijn Zen de mediaserver niet zien, terwijl een andere DMA de server wel ziet. Probleem lijkt dus aan de Zen te liggen, die overigens verbindt via onbeveiligd wifi.
Heeft iemand suggesties/oplossingen voor dit probleem?
Alvast bedankt.

Edit: het leuke is dat ik zelfs naar de Zen kan 'pingen', maar nog geen mediaserver zie verschijnen...:-(

[ Voor 12% gewijzigd door vmb op 29-10-2008 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Voor problemen mag je een apart topic openen. Dit topic is alleen om je ervaringen te delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmb

vmb

vmb schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 21:14:
Sinds kort 16 gb versie van dit apparaat aangeschaft. Nu wil ik verbinden met mijn Upnp mediaserver (Synology-nas) maar op één of andere manier wil mijn Zen de mediaserver niet zien, terwijl een andere DMA de server wel ziet. Probleem lijkt dus aan de Zen te liggen, die overigens verbindt via onbeveiligd wifi.
Heeft iemand suggesties/oplossingen voor dit probleem?
Alvast bedankt.

Edit: het leuke is dat ik zelfs naar de Zen kan 'pingen', maar nog geen mediaserver zie verschijnen...:-(
Probleem is inmiddels opgelost: lag aan mediaserver.
@modje: zal nu dus geen nieuw topic opstarten, maar mag dit bericht (ter kennisgeving aan anderen) wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Zou leuk zijn als je even zou posten hoe je het precies opgelost hebt. Zo hebben mensen die de search gebruiken er ook nog wat aan :) Bedankt voor de moeite alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmb

vmb

RoD schreef op maandag 03 november 2008 @ 21:03:
Zou leuk zijn als je even zou posten hoe je het precies opgelost hebt. Zo hebben mensen die de search gebruiken er ook nog wat aan :) Bedankt voor de moeite alvast.
Je hebt gelijk:
Mijn probleem was dat mijn x-fi via wifi mijn mediaserver niet zag (Synology 107+), maar ook niet op internet kon. Via onbeveiligd wifi zag mijn x-fi mijn mediaserver ook niet, maar kon ik weer wel op internet (Creative media box) Raar maar waar. Mijn accespoint is overigens een Linksys WPA54g.
Ik heb toen twee stappen ondernomen:
1. Op mijn Synology DS heb ik toen een progje van TwonkyVision geïnstalleerd en de x-fi zag de mediaserver nu ineens wel. Het probleem lag dus bij de Synology.
2. Stap twee was het aanpassen van de wifi codering. Eerst was de codering wep encryted, maar nu heb ik wpa encryption doorgevoerd. En voila, via gecodeerd wifi alles prima voor elkaar.

Zo zie je, maar; al doende leert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmb

vmb

Heb trouwens een mooie screen/body protector op de kop getikt. Was ongeveer € 7,- kwijt. Hele x-fi is nu beschermd. Ging super.
Ik weet alleen niet of het is toegestaan om een link naar een commerciële website te plaatsen; maar op de site genoemd die de TS noemt kun je meer informatie halen. http://epizenter.net/news.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Die site is volgens mij niet commercieël hoor. Dat is gewoon een (handige) fansite voor Creative PMD's :)

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:53
mijn zusje gaat binnenkort op vakantie naar Costa Rica, en nu ben ik voor haar opzoek naar een mp3 spelen waar een geheugen kaartje in kan zodat ze fotos op de media speler kan zetten en ook nog muziek kan luisteren.

Mijn vraag is dus . kan je zonder de Creative ZEN X-Fi aan de pc te koppelen foto's kopieren van de geheugen kaart naar het interne geheugen?

Ik kan het in dit forum iig niet vinden.

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

• kepler
Nienix schreef op donderdag 20 november 2008 @ 20:39:
mijn zusje gaat binnenkort op vakantie naar Costa Rica, en nu ben ik voor haar opzoek naar een mp3 spelen waar een geheugen kaartje in kan zodat ze fotos op de media speler kan zetten en ook nog muziek kan luisteren.

Mijn vraag is dus . kan je zonder de Creative ZEN X-Fi aan de pc te koppelen foto's kopieren van de geheugen kaart naar het interne geheugen?

Ik kan het in dit forum iig niet vinden.
ja, dat kan en is ook de voornaamste reden dat ik deze speler heb gekocht :)

• Vihaio
Dat kan.

edit:
Beetje laat

[ Voor 63% gewijzigd door Vihaio op 20-11-2008 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260596

Ik heb een 16Gb versie gekregen voor m'n zestiende verjaardag, en ben er tot nu toe supertevreden over. :)
Heb er net een film opgezet, geconverteerd voor optimale bestandsgrootte, eens kijken hoe die kwaliteit me bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201016

Gisteren de 16 GB versie gekocht heb er eventjes naar kunnen luisteren erg goede geluidskwaliteit ga zometeen als ik thuis ben videotjes converteren en kijken wat de kwaliteit daarvan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big_clarence
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-03 09:21

big_clarence

wat kan het schele

Heb de 8 gb versie van de zen x-fi nu een week of twee in mijn bezit.
Alles prima, behalve: de conversie van videomateriaal. Telkens krijg ik de melding conversie mislukt, ook als ik van tevoren heb geript met programma's als format factory of dvd shrink. Van alles geprobeerd (divx, xvid, mp4, wmv, alles op juiste resolutie), geen video... Ik heb een klein wmv filmpje gedownload en geupload naar de zen, en die werkte wel. Er gaat dus iets mis tijdens de conversie. Iemand een soortgelijke ervaring of oplossing?

Ik werk onder xp professional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik zou zeggen, lees Video coderen voor je PMD: Tips en trucs eens door :)

Mocht je alsnog problemen hebben kun je hier een apart topic voor openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
Ik heb de 8 gb versie sinds kort in het bezit (3 dagen). Wat betreft de geluidskwaliteit is de x-fi naar mijn mening perfect, zeker met de bijgeleverde ep-830 in-ears.

Ik was volledig verrast toen ik de beeldkwaliteit van het schermpje kon aanschouwen. Nadat ik er een filmpje op had gezet die ik had geconverteerd met SUPER volgens deze instellingen, was ik helemaal verkocht. De eigen software die door Creative was meegeleverd gebruikt ik niet, hij loopt namelijk vaak vast op mijn pc.
Zowel muziekclips of volledige films of een aflevering van een serie kan je met veel plezier bekijken op de X-fi. Zelfs als je er zelf ondertitels onderzet zijn ze goed te lezen op zo'n klein schermpje.

De sd-slot werkt prima, ook al is het jammer dat het wordt gezien als een apart onderdeel en niet is geintegreerd. Vooralsnog heb ik er een 4 GB SD/HC kaartje inzitten met enkele foto's en filmpjes erop. Ook die zijn gewoon goed te bekijken. Mijn enige vraag is of iemand nou al zeker weet of op de 8gb nou ook die 16gb (of zelfs 32gb) SD/HC kaartjes op passen. Als deze later voor mij betaalbaarder zijn lijkt t me wel leuk om te gebruiken :) .

Nu nog alleen zo een accesoire erbij nemen voor bescherming. Zit alleen te twijfelen tussen de silicone skin of de leren case...

In ieder geval ben ik voorlopig tevreden met de zen x-fi

PSN: llllIIIIllllIIIlIlI - Movies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Op de Zen pastten ook grotere kaartjes, en er is niet echt een reden om aan te nemen dat de X-Fi gecapped is wat betreft grootte van SD-kaartjes. Er is volgens mij geen technische limitatie die het tegenhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big_clarence
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-03 09:21

big_clarence

wat kan het schele

Ook de al eerder genoemde instellingen in SUPER geprobeerd, tool van creative zelf gedownload: niets, telkens bij uploaden naar de zen krijg ik bericht: conversie mislukt. Slechts een paar kleine wma-files krijg ik op de zen.

Foto en muziek werken prima, film blijft een probleem.

Uitgesloten zijn volgens mij inmiddels:
instellingen videocoderingen (bijv Super)
ontbreken codecs (ik kan alle bestanden gewoon bekijken op mijn pc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286064

Heb sinds een aantal dagen de Zenx-fi in bezit.

Was een beetje teleurgesteld dat er niet iets als
een browser op zat...
Lijkt me toch niet zo moeilijk met een wi-fi aansluiting.
Wellicht komt dit ooit nog!

Tevens is het mij nog niet gelukt om video
(vodcasts) via wifi te bekijken!
Weet iemand of dit eigenlijk wel mogelijk is?
De podcasts (amerikaans) vind ik toch een stuk
minder interessant.
Msn is trouwens lastig te configureren maar is
uiteindelijk wel gelukt...

En weet iemand wellicht waar en hoe je evt. een
een firmware upgrade kan uitvoeren...

p.s. jammer dat die website van zencasts uit de lucht is.....
(ik kon hem althans niet meer openen)

Groet Maurice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60666

BatmanHorizon schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 18:40:
Mijn enige vraag is of iemand nou al zeker weet of op de 8gb nou ook die 16gb (of zelfs 32gb) SD/HC kaartjes op passen. Als deze later voor mij betaalbaarder zijn lijkt t me wel leuk om te gebruiken :) .
X-Fi SD-ondersteuning
In ieder geval dus volgens Creative link tm 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik meende dat er ook al ergens een compatibilitylijst te vinden was waarop een 32GB kaartje stond. Die weet ik echter zo even niet meer te vinden. In ieder geval is dat ook gewoon logisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Accessoires

Note: De X-Fi is zo'n beetje identiek qua maten (enige verschil is een halve millimeter dikte) dus de accessoires van de Zen (denk aan cases) zullen het ook prima doen met de X-Fi.
Dat klopt, ik had nog een siliconen hoes van de Zen, deze past prima, een nadeel vande X-fi: de aan-uit-lock-toets zit onhandig aan de achterkant, bij de Zen zat deze aan de zijkant waar de mini-usb- en oortelefoonaansluiting ook al zitten, hoe dit bij bijv. de X-fi lederen pocket is opgelost weet ik zo niet, én de X-fi heeft een luidspreker aan de onderkant waar Zen- accessoires (die heeft immers geen luidspreker) geen rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-06 15:18
De leren case voor de X-fi heeft aan de achterkant gewoon een opening waardoor de schuifknop gewoon goed bereikbaar is. Bij de X-fi zit de usb-aansluiting trouwens hoger dan bij de Zen, dus die is met een Zen hoesje ook niet goed bereikbaar.

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Als ik random repeat doet krijg ik echt tot soms 4x achter elkaar hetzelfde nummer terwijl ik toch altijd 100-400 nummers in de speellijst heb.
Ik heb daar echt meer dan genoeg van, als niemand weet hoe ik dit kan oplossen heeft iemand dan een suggestie voor een andere mp3speler?
Het liefst vergelijkbaar met deze, zelfde afmetingen, of kleiner, dus. Ook ongeveer zelfde gewicht. Belangrijkste is dat die ook met +- 30gb komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Probeer eens een firmware update danwel een firmware refresh. Andere spelers aanbevelen doen we hier niet. Dit topic is namelijk bedoeld voor het bespreken van dit apparaatje, en niet voor aankoopadvies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

RoD schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 11:57:
Probeer eens een firmware update danwel een firmware refresh. Andere spelers aanbevelen doen we hier niet. Dit topic is namelijk bedoeld voor het bespreken van dit apparaatje, en niet voor aankoopadvies ;)
waar kan ik voor advies terecht dan? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Mag schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 12:31:
[...]

waar kan ik voor advies terecht dan? :p
offtopic:
Gewoon een topic openen in PMD wat aan Het algemeen beleid voldoet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
RoD schreef op maandag 05 januari 2009 @ 23:12:
Ik meende dat er ook al ergens een compatibilitylijst te vinden was waarop een 32GB kaartje stond. Die weet ik echter zo even niet meer te vinden. In ieder geval is dat ook gewoon logisch :)
In de Mediazine van Mediamarkt stond deze maand toevallig een heel artikel over de Zen X-Fi. Daarin stond dat de slot van de speler ook de "nieuwe, extra grote 32 gb SDHC-geheugenkaartjes ondersteunt". Leuk dat hij het dus kan :) .
big_clarence schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 09:20:
Ook de al eerder genoemde instellingen in SUPER geprobeerd, tool van creative zelf gedownload: niets, telkens bij uploaden naar de zen krijg ik bericht: conversie mislukt. Slechts een paar kleine wma-files krijg ik op de zen.

Foto en muziek werken prima, film blijft een probleem.

Uitgesloten zijn volgens mij inmiddels:
instellingen videocoderingen (bijv Super)
ontbreken codecs (ik kan alle bestanden gewoon bekijken op mijn pc)
Ik gebruik zelf nog steeds Super en werkt prima. Je moet alleen wel letten op de schaal en bitrates, soms worden bestandjes dan 3 maal zo groot. Een lagere bitrate lost dan alles op.

Eenmaal videobestandjes geconverteerd zou ik ze niet via de creative software synchroniseren, deze vraagt namelijk vaak een extra onnodige conversie :| . Ik gebruik zelf Winamp of wmp kan ook, maar de zen staat ook gewoon onder Deze Computer, waardoor je ook gewoon de videos ernaartoe kan slepen en daarna gewoon zijn af te spelen.

PSN: llllIIIIllllIIIlIlI - Movies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Cube81 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 23:13:
[...]

Hier ook, hij heeft alleen vanmiddag even een uurtje goed in de device manager gestaan, toen heb ik er een aantal liedjes naartoe gekopieerd. nu springt hij na ongeveer 20 seconden aan een usb kabel in de device mananger op : This device cannot start. (Code 10)

geprobeerd:
windows xp sp1 , zelfde probleem
windows xp sp 2 , zelfde probleem
windows xp sp 2 met WMP10 zelfde probleem
windows xp sp 2 met WMP11 zelfde probleem

ook in de creative centrale blijft hij maar hangen op No Player Is Connected
bijgeleverde usb kabel/ps3/andere mp3 speler kabel geprobeerd, niks werkt
usb legacy 100x uit/in geschakelt.

handmatig uit devicemanager gooien > gaat even 10 seconden goed dan springt hij weer op This device cannot start. (Code 10)

ik ben nu al ongeveer 8 uur aan het rondzoeken maar heb nog geen oplossing. breng het ding morgen wel terug. wat een bagger
Ik heb, na het formatteren van mijn pc, hetzelfde probleem. Windows herkend het hele ding zelfs niet meer (als externe hardeschijf). Ik kan hem erin pluggen en ik krijg het "error geluidje" (die 3x snelle "dunk dunk dunk").

edit: Na het formatteren XP SP3 (van SP2) verder geen hardware oid veranderd. Erg frustrerend dit...

[ Voor 4% gewijzigd door Mag op 08-01-2009 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-06 18:20
Voor mensen die nog een Creative Zen X-Fi zoeken.. Bij de Saturn in Tilburg worden de huidige X-FI's gedumpt tegen spotprijzen. De Creative Zen X-Fi (16gb) wordt verkocht voor 99,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131383

Ik was van plan om deze kopen. Is ongeveer 1 van de betere te krijgen rond dit moment volgens mij. (ipod doe ik niet aan)

Of zijn mensen nog grote fouten tegen gekomen in het ontwerp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dat soort dingen had je hier ongetwijfeld gelezen als dat zo was. Natuurlijk heb je altijd kans dat je een maandagmorgenproduct treft.. maar ontwerpfouten? Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

RoD schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 12:11:
Dat soort dingen had je hier ongetwijfeld gelezen als dat zo was. Natuurlijk heb je altijd kans dat je een maandagmorgenproduct treft.. maar ontwerpfouten? Nee.
Ik had van te voren al van meer mensen gezien dat er problemen waren met connecten met de pc maar ging er vanuit dat ik niet een van de ongelukkige zou zijn: en gelukkig ! alles werkte perfect !

Tot ik dus mijn pc had geformatteerd want sindsdien kan ik dus niet meer connecten met mn pc. Nou moet ik zeggen dat daarvoor er ook wel problemen waren; als ik mn zen x-fi aan het opladen was dan viel de verbinding met de pc constant weg en kreeg ik elke 2 min een popup in windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dat lijkt me weinig met ontwerpfouten te maken te hebben. Bij elke speler komt het voor dat mensen problemen hebben met het connecten naar de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vmb schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 22:11:
[...]
Je hebt gelijk:
......
Ik heb toen twee stappen ondernomen:
1. Op mijn Synology DS heb ik toen een progje van TwonkyVision geïnstalleerd en de x-fi zag de mediaserver nu ineens wel. Het probleem lag dus bij de Synology.
2. .......
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan, ik heb ook een Synology DS107+,
ik heb gezocht naar Twonky voor Synology (Linux Debian) maar alle links die daar nog van zijn geven een 404 error, op de site van Twonky vind je alleen nog maar windows versies, hoe heb jij dat gedaan?

Edit: Er is wel een installer voor

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 60666 op 24-01-2009 16:22 . Reden: Ik moet beter zoeken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Laatst online: 30-05 11:39
Ik kwam er gisteravond achter dat een knop het niet meer doet op mijn speler :(
Het betreft de klink Linksboven van het D-pad. het eerste ronde van de 9 dus zegmaar.
In principe wordt de knop niet veel gebruikt, maar aangezien de m'n X-Fi pas zo'n 6maanden oud is vind ik het toch wel jammer.

Ik heb mijne in USA gekocht toen ik daar op vakantie was afgelopen zomer, toen was hij nog nieteens uit hier..
Iemand enig idee hoe het dan gaat met garantie? :| Héb ik wel garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik zou even contact opnemen met Creative. Kom je er niet uit, open dan even een apart topic. Dit topic is alleen voor ervaringen en discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290529

Oke jongens wie kan me helpen?

Ik krijg maar niet de albumhoezen bij mn nummers. Op mn oude Zen lukte dat wel. Gewoon met Mp3Tag de cover eraan taggen en dan stond ie automatisch op mn Zen. Op mn Zen Xfi lukt dat niet, er blijft zon grijsmuzieknootje staan. Ook via de Creativce Centrale lukt het me niet. Als ik klik op 'trackinfo bewerken' kan ik er geen afbeelding aan toevoegen.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Probeer eens ander programma. De autotagger van Winamp bijvoorbeeld.

Welkom op GoT trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294627

SUPER pmp-speler, alle (positieve) recensies kloppen!
Had in het begin de fout gemaakt door de speler direct met MP3's te laden vanuit Windows Explorer. Alle muziekbestanden kwamen toen in de map My Zen\Albums terecht, terwijl je gewoon de Zen Centrale moet gebruiken voor het overzetten van bestanden. Muziek komt dan in de map My Zen\Music terecht. Alleen het laden van 27 Gb aan muziek kostte mij zo'n 5 a 6 uur!!
Het synchroniseren van nieuwe en gewijzigde bestanden/ muziek gaat supermakkelijk en snel, ook bv. om id-tags te veranderen.
TIP: als je nog werkt met WMP 11, zet dan de synchronisatiefunctie uit, want ik heb daar de nodige problemen mee gehad. Wellicht weet iemand hier raad mee?

Jammer dat de 32Gb op het apparaat los werkt van de bibliotheek op de SDHC-card, dit moet Creative echt gaan integreren, zeer jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123349

Helemaal met het het bovenstaande eens!

Vorige mp3 speler was de Zen V met ep-630 dopjes. Kwa geluid er een heel stuk op vooruit! Stemmen komen veel beter door en waar ik de vorige combi wat "kil" vond klinken (ondanks de bass) klinkt deze echt super! _/-\o_

X-Fi staat hier wel uit. Hou opzich wel van die truukjes.. Srs wow op de pc klink best aardig maar wat een gedrocht op de XFi! Staat er ook nog zo'n mp3 op met een tekst en muziek van "withouth X-Fi youre music sounds flat". Nou ik vind het heerlijk en met X-Fi aan verneukt hij zelfs het demomuziekje :D

Voor 120 euro een superdeal lijkt mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 12:26
Vind het een ideale speler,
het enige wat ik niet heb kunnen vinden is welke nieuwe albums ik er heb opgezet.
aangezien dit er soms 4 a 5 tegelijk zijn en ik geen zin heb door iets van 100+ artiesten te zoeken vind ik die een functie die er toch bij had gemogen, voor de rest is ie super zelfs X-Fi heeft bij sommige albums wel nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerodian
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-07-2021
Ik heb ook sinds kort de x-fi 8 gb in handen. Mooi apparaatje, alleen heb ik een paar vraagjes erover...

Als hij gewoon muziek aan het spelen is en je raakt geen toetsen aan, dan blijft het scherm gewoon aan. Teminste de achtergrondverlichting gaat wel uit maar het scherm zelf blijft aan, bij mn oude zen v ging ie helemaal uit voor energiebesparing. Dit kan je niet instellen?

IK heb hem nu 1 week en het is al 2x voorgekomen dat hij uit volleding opgeladen in mn jas zit terwijl hij uit staat, de ochtend erop wil ik hem gebruiken en is de accu gewoon helemaal leeg. Hij wil niet eens meer opstarten... Als ik m dan in pc steek wordt de accu weer helemaal opnieuw opgeladen.. Maar hoe kan dit?? Gaat hij ineens snachts spontaan aan en vervolgens loopt hij helemaal leeg?? Ik heb zelf geen idee...

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Wat betreft de eerste vraag, heb je al in de handleiding cq. instellingen gekeken? Wat betreft je tweede vraag. Dat is niet normaal. Als dat aanhoudt vrees ik dat het een RMA wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerodian
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-07-2021
Ik heb tot zondag om hem om te ruilen bij de mediamarkt... Ik heb nu de nieuwste firmware erop gezet en ga kijken wat hij deze week doet. Als ik er weer last van krijg gaat ie zeker terug :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-11-2024
ik wil wat video's om mn creative zetten.
nou heb ik ook een ps3 en heb hiervoor een aantal films omzet (in mp4 formaat)
op de creative kan je ook mp4 afspelen. Maar als ik de film op mijn creative zet dan gaat ie als nog beginnen
met converteren ( in creative centrale)
is het nou zo dat de creative alle mp4 bestanden aankan of alleen bepaalde mp4 bestanden?
ik vindhet een beetje vaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Zoek eens uit wat de precieze specs van je videofiles zijn, en wat de X-Fi precies ondersteunt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno b
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-09-2024

Onno b

Heilige iRacing data koeien

Ik ben zelf op zoek naar een leuke nieuwe portable music player en de Zen lijkt mij op zich wel wat. Een ding kan ik alleen niet terug vinden: Kan je enkel op tags browsen of is het ook mogelijk om door folders heen te bladeren?

Aangezien ik geen postzegels maar muziek spaar (collectie over 1100GB) is dit gewoon een vereiste voor mijn toekomstig nieuwe speler ;). Jammergenoeg valt daardoor de 120GB ipod al af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Je kunt alleen op tags browsen. Als je op folders wilt browsen kun je misschien beter eens naar de D2+ kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
is het mogelijk om makkelijk de nieuwe nummers die in je creative centrale bibliotheek staan (en nog niet op je mp3speler) op je mp3 speler te zetten. Mij is het namelijk nog niet gelukt dat wanneer ik mijn creative op de pc aansluit en nog niet alle nummers die in de biblotheek staan ook op mijn mp3 staan, dat ze dan automatisch bijgewerkt worden. Is hier een functie voor of moet dit handmatig gedaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
ik de creative x-fi nu al een paar maanden.
Maar als ik druk op creative centrale wordt het programma niet meer geopend :(
Als ik de creative verbind met mijn computer wordt het apparaat wel herkend maar als ik dan op 'de mediabestanden op dit apparaat organisen' (creative centrale) druk dan wordt creative centrale weer niet geopend :S
Hoe kan ik dit oplossen, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Problemen horen niet thuis in een ervaringentopic. Svp hier dus even een topic voor openen. We verwachten overigens wel een wat meer uitgebreidere beschrijving met wat je zelf al geprobeerd hebt om het probleem op te lossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbored
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-03 00:14
Persoonlijk weet ik niet wat de meeste mensen zo slecht vinden aan de X-Fi cristalizer, het werkt wel niet goed bij alle soorten muziek, maar ik vind dat het soms mp3 bestanden een wat voler geluid geeft.

Op Max klinkt het jammer genoeg niet zo goed meer in de meeste gevallen, net als bij die 3D sound ,dit geeft je wel een beetje het gevoel dat je naar een optreden in de verte kijkt, maar wie verkist dat boven de mooie, heldere kwaliteit van een audiospeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310572

Ik trots op mijn ZEN X-FI ( twee weken oud - 8 gb )

Eindelijk wat afspeellijsten er op, en nu kan ik de zen niet meer opstarten ( batterij stuk ? ) of is er iets wat ik kan doen. Het apparaat al gereset maar dat werkt niet.

Kan ik nog wat anders doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmail
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-05 20:44

Hmail

Doet ook maar wat.

Kan iemand op deze opmerking nog een antwoord geven?
Vihaio schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 00:28:
Ik hoop dat bij deze speler de geheugenkaartjes wel geïntegreerd worden, Dat is IMO 1 van de weinige dingen die bij de Zen missen.
Dus of dit 'probleem' van de Zen verholpen is in de X-fi?
RoD schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 14:59:
Geen integratie, in combinatie met verminderde afspeelfunctionaliteit van het gedeelte wat op de SD-kaart staat. Bijzonder irritant als je alles gewoon samengevoegd af wilt spelen. Natuurlijk is het op te lossen door je muziek op het interne geheugen te zetten en je video/data op de SD-kaart... maar dit mag toch beter.

Het is afwachten :)
Ik twijfel overigens heel erg tussen deze en de aankomende Zune HD. Ben bang dat de Zune in prijs heel erg tegen gaat vallen, dus in dat geval wil ik graag voor de X-fi gaan.

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masxmasx
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-06-2024
Hmail schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 19:30:
Dus of dit 'probleem' van de Zen verholpen is in de X-fi?
Nee.
Anoniem: 310572 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 22:52:
Ik trots op mijn ZEN X-FI ( twee weken oud - 8 gb )

Eindelijk wat afspeellijsten er op, en nu kan ik de zen niet meer opstarten ( batterij stuk ? ) of is er iets wat ik kan doen. Het apparaat al gereset maar dat werkt niet.

Kan ik nog wat anders doen?
Pauzeknop inhouden bij opstarten geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed nieuws voor Synology gebruikers, de beta firmware 2.2 (914) is nu echt DLNA Compliant Media Server,
de synology (107+ bij mij) wordt nu direct gevonden door de X-Fi en Twonky kan overboord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271454

Kan iemand mij ASJEBLIEFT vertellen of deze speler icm bijgeleverde oortjes in ieder geval beter geluid produceren dan een telefoon (LG Secret hehe...)?

Grtz,
LG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Laatst online: 06-06 15:18
Ik ken de LG Secret niet goed, maar de bijgeleverde oortjes zijn iig zeer goed van de x-fi, en de speler zelf geeft ook mooi geluid naar mijn mening. Ik kan me niet voorstellen dat de Zen X-fi niet beter presteert dan een lg telefoon.

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Anoniem: 271454 schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 16:40:
Kan iemand mij ASJEBLIEFT vertellen of deze speler icm bijgeleverde oortjes in ieder geval beter geluid produceren dan een telefoon (LG Secret hehe...)?

Grtz,
LG
Voortaan graag zelf eerst even Googlen voordat je hier je vraag dumpt. Over de speler en de bijgeleverde oortjes zijn voldoende reviews / ervaringen te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivootje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 31-03-2022
Is er iemand die weet hoe ik zonder de computer muziek kan toevoegen aan een playlist? Het is mij nog niet gelukt.
De software van Creative voor op de computer vind ik ook niet erg handig. Sorteren van de lijst van all tracks gaat volgens een voor mij onbekend alfabet. Als je dan door een lijst van een paar duizend mp3's moet zoeken naar die ene, dan is dat wel lastig. Wel of geen tags heeft hier weinig invloed op. De lijsten met muziek behorende bij een playlist zijn helemaal niet te sorteren.

Kortom, het beheren van playlists vind ik niet zo sterk. Als mensen nog tips hebben, dan hoor ik die uiteraard graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

Ik heb er sinds gister ook een Zen X-Fi, de 16GB versie voor 80euro, via marktplaats. Nog helemaal nieuw in de verpakking :P Heb hem gelijk opgehaald, die man wilde liever een iphone kopen. Leuke speler :)

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivootje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 31-03-2022
Cthulhu schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 10:37:
Ik heb er sinds gister ook een Zen X-Fi, de 16GB versie voor 80euro, via marktplaats. Nog helemaal nieuw in de verpakking :P Heb hem gelijk opgehaald, die man wilde liever een iphone kopen. Leuke speler :)
Blijkt Sinterklaas toch te bestaan... Nieuw uit de doos voor de helft van het geld verkopen?! Op zaterdag is hij vast met regelmaat in Beverwijk te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

Geen idee, toevallig woonde de verkoper ook in Enschede, wist helemaal niet dat die gloednieuw was, zag ik pas toen ik hem ophaalde :P

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325726

Ik heb een vraag over het stuurprogramma; hoeveel GB neemt het ongeveer in beslag, en wordt me aangeraden een SD kaartje te kopen?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101381

ik heb de 8GB variant maar ik kan sinds kort niks meer deleten dat er op staat. Ik kan alleen erop zetten, weet iemand hoe ik dit weer goed kan zetten?

Ik heb al meerdere usb poorten geprobeerd en ook andere computers, het probleem ligt dus echt bij de speler... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:01

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Anoniem: 101381 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 18:20:
ik heb de 8GB variant maar ik kan sinds kort niks meer deleten dat er op staat. Ik kan alleen erop zetten, weet iemand hoe ik dit weer goed kan zetten?

Ik heb al meerdere usb poorten geprobeerd en ook andere computers, het probleem ligt dus echt bij de speler... :(
Full format een idee? Ik weet niet hoe het zit met firmware en waar dat word opgeslagen. Maar lijkt mij dat een format dat soort ongein meestal wel moet fixen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Pagina: 1 2 3 Laatste