Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Staking buschauffeurs 27-29 mei en juni

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste
Acties:

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik denk dat we (en de chauffeurs) morgen te horen krijgen of het in de rest van het land ook zo gaat.
Ongetwijfeld wordt daar nu of morgenochtend over vergaderd :)

Het gaat pas vanaf de 12e in.

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 10-06-2008 20:58 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-11 11:41
Daar wordt morgen over ook vergaderd.
Reizigersorganisatie Rover heeft de vakbonden gevraagd ook in de rest van het land weer te gaan rijden tijdens de spits. De vakbonden overleggen daar woensdag over met hun leden. De provincie overweegt een kort geding aan te spannen, mochten de Limburgse chauffeurs besluiten door te gaan met hun staking.

[ Voor 25% gewijzigd door Ascathon op 10-06-2008 21:05 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:12
Roamor schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 20:36:
[...]

Ah, iemand die er midden in zit. :) Hoe gaan jullie om met provinciegrenzen? Ervan uitgaande dat het vonnis alleen op de drie noordelijke provincies van invloed is. Stel ik wil van Meppel naar Zwolle in de spits?

Sterkte in ieder geval.
moet je gewoon met de trein gaan ;)

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 20:57:
[...]

Dit geldt alleen voor de drie noordelijke provincies, de rest ligt nog plat.
Echt raar waarom dit alleen in eerste instantie geldt voor de 3 noordelijke provincies, een kort geding doe je dan toch meteen voor alle provincies of niet?

Elect a clown, expect a circus.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Nou, als je nog respect had voor de buschauffeurs, zal je dit wel snel kwijtraken als je even op hun forum kijkt en ziet hoeveel zij de passagiers haten:
http://www.fnvov.nl/forum/index.php?topic=27209.140

Gequote uit fox:
Op woensdag 11 juni 2008 07:19 schreef livelink het volgende:
Ik denk dat ik nooit op dat fnvov-forum had moeten kijken :(

Ik word er gewoon triest van, de haat voor de passagiers spat er vanaf. Allemaal plannen om met zoveel mogelijk chauffeurs al in de bussen te gaan zitten bij het beginpunt zodat er geen passagiers meer bijkunnen en ze ze lachend voorbij kunnen rijden bij de haltes. Plannen om de passagiers precies om 09.00 en om 19.00 uit de bus te gooien, ongeacht waar ze dan zijn, enz. enz.
En de ultieme wraak, dat ze niet meer gratis rijden 8)7 .
'We gaan de kaarten extra goed controleren' en 'betalen zullen ze!' 'Ik ben die profiteurs meer dan zat'
Alsof ik of andere passagiers ooit gevraagd heb om gratis reizen. Ik betaal met liefde voor het OV, heb ook gewoon betaald toen ze gratis en zelfs niet reden met mijn abonnement. Het enige wat ik wil is dat ze rijden |:(

Nou, ik stap maar weer eens op mijn fiets. Die 3 uur fietsen per dag is wel goed voor het even relativeren en ontspannen. Dat zouden de buschauffeurs ook eens moeten doen ;)
Slasher schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 07:23:
[...]

Echt raar waarom dit alleen in eerste instantie geldt voor de 3 noordelijke provincies, een kort geding doe je dan toch meteen voor alle provincies of niet?
Omdat sommige provincies niet op tijd waren om mee te doen aan het geding en anderen juist hebben afgezien omdat zij vinden dat de overheid hier iets aan moet doen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

kmf schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 08:08:
Nou, als je nog respect had voor de buschauffeurs, zal je dit wel snel kwijtraken als je even op hun forum kijkt en ziet hoeveel zij de passagiers haten:
http://www.fnvov.nl/forum/index.php?topic=27209.140

Gequote uit fox:

[...]
Moeten ze vooral gaan doen. Kenteken en tijdstip noteren en bij het geringste een klacht indienen.

Aanstellers.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-11 09:37
Vandaag maar hopen wat de uitslag is en dat ze in limburg ook in de spitsuren gaan rijden _/-\o_

Edit:

Het schijnt dat ze morgen MOETEN rijden. Volgens de titel in het hele land maar zover ik de tekst leest niet en ze praten over om gewoon door te staken oftewel ze gaan de boete betalen :O

http://frontpage.fok.nl/n...staking-in-hele-land.html

[ Voor 59% gewijzigd door Killertjuh op 11-06-2008 08:55 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:12
TommyGun schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 08:23:
[...]

Moeten ze vooral gaan doen. Kenteken en tijdstip noteren en bij het geringste een klacht indienen.

Aanstellers.
mijn god, wat een jankerds. Alsof de passagiers er iets aan kunnen doen.

Verwijderd

TommyGun schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 08:23:
[...]

Aanstellers.
Mijn vader is buschauffeur en werd gisteren door een man aangesproken in de sportschool. Die begon hen vervolgens uit te maken voor kinderverkrachter (omdat ze kinderen zouden naaien met die acties). Met als toppunt dat ze nog erger waren dan Mark Dutroux. Sorry maar als je dit soort mensen tegen komt zou ik ook alle respect voor de passagier verliezen. Natuurlijk mag je ze niet allemaal over 1 kam scheren, maar laat we eerlijk wezen dat doen de meeste nu ook met de buschauffeurs dus waarom niet andersom.

• kmf
  • Niet online

kmf

Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 09:19:
[...]

Mijn vader is buschauffeur en werd gisteren door een man aangesproken in de sportschool. Die begon hen vervolgens uit te maken voor kinderverkrachter (omdat ze kinderen zouden naaien met die acties). Met als toppunt dat ze nog erger waren dan Mark Dutroux. Sorry maar als je dit soort mensen tegen komt zou ik ook alle respect voor de passagier verliezen. Natuurlijk mag je ze niet allemaal over 1 kam scheren, maar laat we eerlijk wezen dat doen de meeste nu ook met de buschauffeurs dus waarom niet andersom.
Als die vader ziet dat zijn kinderen hun tentamens missen vanwege de stakingen, dan vind ik het niet vreemd.

Hoe je het went of keert, door al die stakingen krijg je nog meer passagiers tegen je. Het zal mij niet verbazen als de komende tijd nog meer geweld onstaat in het OV.

[ Voor 10% gewijzigd door kmf op 11-06-2008 09:35 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 09:19:
[...]

De pot verwijt de ketel dat die zwart ziet..passagiers zijn dan net zo erg!!!
Niemand hier gaat staken, niemand komt op voor zijn of haar salaris danwel secundaire arbeidsvoorwaarden, en als een groep dat wél doet worden ze door het gepeupel op dit soort sites aan alle kanten aangevallen, beledigd, en zelfs bedreigd!!!

O…u heeft dat niet gezien??? Leest u even mee?

“ze schenden nu de hele mensheid”
“die arme studentjes hebben al zoveel stress”
“het is eigenlijk gewoon schandalig”
“menig mens heeft echt al een hekel aan het openbaar vervoer”
“een hartig woordje laten vallen tegenover de buschauffeur”
“en gezellig in jullie achtertuintje te zitten in de zon”
“nou ik vind het absurt”
“bedankt sappig ding chauffeurs”
“staken?? verzin iets beters!!”
“gewoonweg schandalig”
“als ik jullie baas was had ik jullie 1 voor 1 ontslagen”
“voor een baan zonder opleiding verdienen je goed genoeg”
“jullie zijn achterlijke flikkers”
“achterlijke strontklodders die achtergebleven zijn op kont haren zijn jullie”
“niet vreemd gaan opkijken als de passagier nog hufteriger tegen ze gaat doen”
“de chauffeurs zijn echt onredelijk”
“ga aan het werk stelletje zeurpieten”
“de chauffeurs kunnen wat mij betreft gewoon barsten”
“godsgeklaagd dat alle chauffeurs maar gaan staken”
“ze zouden al die teringlijers tegen de muur moeten zetten. en doodschieten natuurlijk”
“GVD jullie rijden zo voor je smoel weg als je net 10 sec te laat bent”
“NEDERLAND stuur het leger er op af en maak ze KAPOT !!!”
“10% van de chauffeurs doodschieten”
“ze moeten zitten op huin kont meer niet ze zeggen nooit wat”
“honde zyn het”
“dat salaris van jullie is prima”
“groot leed bij de gedupeerde reizigers”
“stelletje lamme draken zijn het”
“andere achterlijke onopgeleiden”
“waarom alles plat als de eis een doorbetaalde pauze is?”
“liggen uit te buiken op hun reet”
“applaus krijgen bij elke halte die je juist stopt”
“ik vind het echt belachelijk!!”
“jullie zijn maar chauffeurs”
“als het van die geweldige werknemers zijn, maar dat zijn het niet”
“gevaarlijk rijgedrag vertonen wanneer er vertraging is”
“doodschieten die lui”
“nou, van mij mogen ze dit soort lulletjes direct ontslaan!”
“omdat jullie te lang op station lopen te ouwehoeren en dan keihard rijden”
“meeste buschauffers zijn ook nog racistisch geen respect naar de medemens dus”
“lekker tv kijken daar op de kazerne”
“mensen die jullie aan de kost helpen”
“NEEM DAN ONTSLAG en ga wat anders doen MAAR LAAT ONS MET RUST!”
“1600-1800 euro per maand voor het draaien aan een stuurwiel!”
“ik geef gewoon aan dat ik die chauffeurs niet mag”
“kennelijk ben jij zon kinderachtige chauffeur”
“wij balen al genoeg, of geniet je soms van het leedvermaak?”
“en veel steun en sympathie zullen ze ook niet krijgen ook”
“nu is het alleen reizigertjes pesten!!”
“dit kan niet ongestraft voorbijgaan”
“uiteindelijk lachen wij als busreizigers als laatst”
“zo’n goede kwaliteit leveren ze nu ook weer niet dat ze nog salaris erbij willen”
“Kies dan een echt vak!!”

....wat hebben we toch een mooi vak, met aardige passagiers....

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 09:36:
[...]

De pot verwijt de ketel dat die zwart ziet..passagiers zijn dan net zo erg!!!

[...]
Aan beide kanten heb je asocialen zitten, daar doe je niet zoveel aan. Ik verwijt het de chauffeurs dat deze acties de gewone man treffen, maar als ik volgende week (hopelijk :P) weer in de bus stap, ben ik gewoon beleefd als altijd tegen de chauffeur.

Verwijderd

kmf schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 09:34:
[...]

Als die vader ziet dat zijn kinderen hun tentamens missen vanwege de stakingen, dan vind ik het niet vreemd.

Hoe je het went of keert, door al die stakingen krijg je nog meer passagiers tegen je. Het zal mij niet verbazen als de komende tijd nog meer geweld onstaat in het OV.
Jij vind de vergelijking niet vreemd. Je gaat iemand die in zijn recht staat om te mogen staken vergelijking met zieken geesten die het normaal vinden sex te hebben met minderjarige kinderen tegen hun wil. Zodra ik die vergelijking niet vreemd meer ga vinden laat ik mijzelf opsluiten. :X

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2008 09:39 ]

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-11 20:49
[...]

Geweld moet niet de oplossing wezen..
ik kan me de woede van de chauffeurs goed indenken.. maar moet wel elke dag met de bus.
Deze acties helpen niet echt om de steun van de 'burger' te krijgen..

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:10

-tom-562

Oliesjeik

Ach, als je zo praat zegt dat wat meer over je eigen IQ als over je wereld/mensenkennis
[...]

Ohjah, en dan straks zeker weer zeuren omdat chauffeurs weigeren te rijden omdat ze zich bedreigd voelen.

Vaak bu'j te bang!

• kmf
  • Niet online

kmf

Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 09:38:
[...]

Jij vind de vergelijking niet vreemd.
Ik zeg dat ik het niet vreemd vind dat die man pissig is op je vader. Over hoe hij het uit heb ik niks over gezegd.
stefboerrigter schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 09:44:
[...]

Geweld moet niet de oplossing wezen..
ik kan me de woede van de chauffeurs goed indenken.. maar moet wel elke dag met de bus.
Deze acties helpen niet echt om de steun van de 'burger' te krijgen..
Wie zegt dat het de oplossing is? Maar de chauffeurs zetten wel kwaad bloed door al deze acties. Dus de kans is groot dat als ze na de stakingen maar 1x te laat komen of 1 lompe opmerking maakt, dat er een of ander gek toch echt doorslaat.

[ Voor 50% gewijzigd door kmf op 11-06-2008 09:50 ]

• anandus
  • Niet online
kmf schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 09:48:
Wie zegt dat het de oplossing is? Maar de chauffeurs zetten wel kwaad bloed door al deze acties.
Tja, wat moeten ze dan?

De chauffeurs moeten eigenlijk de passagiers duidelijk maken dat ze niet pissig moeten zijn op de chauffeurs maar op de (goedverdienende) leiding van de desbetreffende bedrijven.

Als de passagiers wat verder zouden kijken dan hun neus lang is, dan zouden ze meer begrip moeten tonen voor de chauffeurs.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Van het fnvov forum zag ik dat de leden de volgende mail hebben gekregen van het actiecommité:
Hallo collega's,

Gezien de uitspraak van de Rechter heeft het aktiecomité een voorstel gedaan.
Dit voorstel is:

Namens het sectorbestuur/actiecomité stellen wij het volgende voor:

Wij stellen voor om in heel het land vanaf donderdag alle ritten die aanvangen tussen de hierboven genoemde tijden te gaan rijden en de klanten gewoon te laten betalen. De rit moet van de rechter uitgereden worden. Deze actievorm stellen we ook voor in het weekend. (7.00-9.00uur en 16.00-19.00uur)

Dit is dus anders dan onze eerdere spitsenactie, andere tijden en wel betaald!

Waarom?

- samen uit samen thuis (steun/solidariteit met de collega’s uit het Noorden)

- Arriva die stevig in het Noorden zit zou anders een financieel voordeel hebben, en dat gunnen we hen niet (ze liggen het meeste dwars bij de CAO onderhandelingen)

- Dit voorstel is financieel voor de stakers nog te dragen

- Anders staan we zometeen overal voor het rechtbankhekje met het risico dat er beroerdere uitspraken komen (zoals de gevraagde 1 maand afkoelingsperiode, die nu gelukkig gesneuveld is!)

- Betaald rijden omdat Rover het kort geding tegen ons had aangespannen en dus willen we hen niet ‘belonen’ met gratis OV

- Volgens een onderzoek dat FNV heeft laten uitvoeren treft gratis OV werkgevers nauwelijks (rapport is nog concept en komt zo spoedig mogelijk)
let wel, dit actiecommité heeft verder geen macht om zoiets te beslissen of er door te drukken, dus puur een voorstel.

Maar hoop wel dat het gaat gebeuren.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

In theorie zouden ze nog geen eens pissig moeten zijn op die directies, maar op de overheid die met het OV voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Ze willen dat het zo goedkoop mogelijk uitgevoerd word en vervolgens gaan ze allerlei eisen stellen waar door de kosten van de vervoerder omhoog gaan.

• kmf
  • Niet online

kmf

LuNaTiC schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 10:42:
Van het fnvov forum zag ik dat de leden de volgende mail hebben gekregen van het actiecommité:

[...]

let wel, dit actiecommité heeft verder geen macht om zoiets te beslissen of er door te drukken, dus puur een voorstel.

Maar hoop wel dat het gaat gebeuren.
Als ze niet aan de slag gaan:
1) Dan raakt de vakbond wel HEEL snel door hun potje heen vanwege de opgelegde boetes. Dus krijgen de chauffeurs geen geld meer.
2) De rechter zal in een opvolgende geding direct de staking verbieden.

• kmf
  • Niet online

kmf

anandus schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 10:34:
[...]
Tja, wat moeten ze dan?

De chauffeurs moeten eigenlijk de passagiers duidelijk maken dat ze niet pissig moeten zijn op de chauffeurs maar op de (goedverdienende) leiding van de desbetreffende bedrijven.

Als de passagiers wat verder zouden kijken dan hun neus lang is, dan zouden ze meer begrip moeten tonen voor de chauffeurs.
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 10:44:
In theorie zouden ze nog geen eens pissig moeten zijn op die directies, maar op de overheid die met het OV voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Ze willen dat het zo goedkoop mogelijk uitgevoerd word en vervolgens gaan ze allerlei eisen stellen waar door de kosten van de vervoerder omhoog gaan.
De gemiddelde passagier volgt het nieuws niet, en discussiert zeker niet mee in fora zoals deze. Dus het enige wat ze weten is dat door de buschauffeurs hun kinderen een jaartje over moeten doen, dat zij verplicht vrije dagen moeten nemen.

Verwijderd

Doordat het OV niet meer rijdt, zullen er meer kinderen fietsen en meer mensen met de auto rijden. Gevolg is drukkere weg en waarschijnlijk ook meer ongelukkig: valt dit de vakbonden eigenlijk aan te rekenen? Indirect zijn zij toch mede schuldig aan deze ongelukken?

Verwijderd

wtf slaat dat nou op, indirect zijn ze mede schuldig voor eventuele ongelukken :/

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2008 13:55 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 13:55:
wtf slaat dat nou op, indirect zijn ze mede schuldig voor eventuele ongelukken :/
Stel je voor dat ik een dochter heb die altijd met het OV naar school gaat.. En nu moet ze met de fiets omdat de bussen niet rijden. Ze wordt aangereden terwijl ze een weg oversteekt en breekt haar been.

Natuurlijk is het direct de schuld van de automobilist die door rood reed of door mijn dochter die door rood reed. Feit is alleen dat ze anders gewoon de bus had genomen en er dus niks was gebeurd... Het zou mij niet verbazen als ouders de vakbonden/het bedrijf aanspraakbaar stellen, aangezien als de bussen gewoon hadden gereden er niks gebeurd was. Geen bussen = hoger risico op ongevallen

Verwijderd

Gaat ze morgen in de spits met de bus naar school, valt er een vliegtuig op de bus... wie zijn schuld is dat dan?

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 14:20:
[...]

Stel je voor dat ik een dochter heb die altijd met het OV naar school gaat.. En nu moet ze met de fiets omdat de bussen niet rijden. Ze wordt aangereden terwijl ze een weg oversteekt en breekt haar been.

Natuurlijk is het direct de schuld van de automobilist die door rood reed of door mijn dochter die door rood reed. Feit is alleen dat ze anders gewoon de bus had genomen en er dus niks was gebeurd... Het zou mij niet verbazen als ouders de vakbonden/het bedrijf aanspraakbaar stellen, aangezien als de bussen gewoon hadden gereden er niks gebeurd was. Geen bussen = hoger risico op ongevallen
Ik hoop echt dat je hier een geintje maakt....

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 14:28:
Gaat ze morgen in de spits met de bus naar school, valt er een vliegtuig op de bus... wie zijn schuld is dat dan?
Die van de provincie/rechter want die hebben er voor gezorgd dat ze weer reden 8)7

Verwijderd

ja en als je de deur uit wil lopen thuis, en je vrouw roept je na, je komt terug , pakt de luchbox, of whatever, je loopt terug en wordt keihard dodgereden door een auto, en dat is jouw vrouw schuld dan? 8)7 :?

Verwijderd

DeeJee schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 14:32:
[...]

Ik hoop echt dat je hier een geintje maakt....
Ik heb het niet zelf meegemaakt, maar vind persoonlijk dat de bussector hier wel op aangesproken moet kunnen worden: moraal gezien of wettelijk gezien.

• bbr
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-04 17:03

bbr

Silence is but another sound

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 14:33:
ja en als je de deur uit wil lopen thuis, en je vrouw roept je na, je komt terug , pakt de luchbox, of whatever, je loopt terug en wordt keihard doOdgereden door een auto, en dat is jouw vrouw schuld dan? 8)7 :?
Of je eigen, want als je haar niet had getrouwd, of niet vanochtend je bed uit had gegaan was je misschien ook niet overreden.

Nee, "random kans" valt weinig schuld bij aan te geven.

Meer files, en meer ongelukken omdat de bussen niet rijden is nog enigsinds plausibel omdat een direct gevolg is, maar om dan te zeggen dat als je dochtertje word overreden de bussen als reden daarvoor opgeven, dat is te ver gezocht.
Je had haar immers ook gewoon zelf kunnen brengen, of gewoon thuis kunnen houden.

Maar, Omdat je haar wel gewoon naar school stuurt, terwijl je "weet" dat er meer verkeer is, ligt de schuld dus eerder bij jezelf en niet bij de bussen die niet rijden.

Anyway, let's stay on topic eh?

[ Voor 3% gewijzigd door bbr op 11-06-2008 14:48 ]

Listen to the voices in your head.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 14:34:
[...]

Ik heb het niet zelf meegemaakt, maar vind persoonlijk dat de bussector hier wel op aangesproken moet kunnen worden: moraal gezien of wettelijk gezien.
Dat het niet had gebeurd als er geen staking was geweest is sowieso wettelijk geen argument, want een van de twee betrokkenen bij het ongeluk maakt een verkeersovertreding wat de oorzaak is. Moraal gezien kan je er ook niets tegen inbrengen want zij dwingen je niet tot het begaan van die verkeersovertreding. Als iedereen zich aan de regels houd dan zijn er niet meer ongelukken. Misschien wel meer auto's op de weg, maar dat hoeft nog niet per definitie tot meer ongelukken te leiden. Daarbij komt inderdaad ook nog eens dat als ze wel met de bus zou gaan net zo goed een ongeluk kan krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2008 14:57 ]

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 14:20:
[...]

Beetje onzin, het vette stukje. Voor hetzelfde geld stort er een vliegtuig precies op die bus neer. Of misschien krijgt de bus wel een aanrijding met een vrachtwagen, of een ander ongeluk.

[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 11-06-2008 15:52 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Ascathon
Helaas, dat overleg is dus geen succes. Voor mij dan. Dat wordt nog lekker fietsen (wel gezond :)) en als het klote weer is, dat ze ook verwachten, met de auto. Mits die beschikbaar is. En anders moet ik de enkele lijn nemen die wel rijdt door chauffeurs van een touringbedrijf.

http://www.nu.nl/news/160...auffeurs_staken_door.html
http://www.l1.nl/L1NWS/_r...ckpage/1_1013/_pid/links4

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Om het even net te quoten
Buschauffeurs staken door
Uitgegeven: 11 juni 2008 15:11
Laatst gewijzigd: 11 juni 2008 15:41

UTRECHT- De buschauffeurs in het streekvervoer zetten in ieder geval donderdag hun staking voort.
ANP

In de provincies Friesland, Groningen en Drenthe rijden er op last van de rechter wel bussen in de spits. In de rest van het land ligt het streekvervoer donderdag de hele dag stil.

Dit hebben de vakbonden woensdag laten weten. Zij overleggen donderdag verder met hun leden over een vervolg van de staking.

De buschauffeurs staken al anderhalve week. Dinsdag bepaalde de rechtbank in Groningen dat de chauffeurs in de drie noordelijke provincies die de zaak hadden aangespannen, alleen buiten de spits mogen staken. Zowel in de ochtend als in de avondspits moeten zij wel rijden.

Daluren

De bonden houden zich aan die uitspraak, maar die geldt niet voor het hele land. Het is voor de bonden een stap te ver om de staking in het hele land te beperken tot de daluren.'

"Het staat als een paal boven water dat de buschauffeurs willen doorgaan tot er een goede cao komt", aldus Janny Koppens van FNV Bondgenoten. "Zij vinden dat er te lang over hun rug door de werkgevers is bezuinigd."

Zo boos

Om de reizigers duidelijkheid te bieden wil de CNV Bedrijvenbond proberen het vonnis van de rechter in het hele land te volgen. "Daarover zijn we volop in overleg met onze leden. Maar die zijn zo boos op de werkgevers dat er allesbehalve bereidwilligheid is de staking maar de staking te laten."

• bbr

bbr

Topicstarter
Hopelijk zijn de andere provincies dan zo slim om ook _snel_ met een kort geding voor de rechter op te komen en hier _snel_ eens een eind aan te maken.

Verder hoor je van ook maar enige onderhandelingen om tot een goede oplossing te komen maar _erg_ weinig. Dus heb niet echt het idee dat het de bonden ook maar iets kan schelen wat het resultaat is van de acties.

[ Voor 17% gewijzigd door bbr op 11-06-2008 16:51 ]

Verwijderd

je moet wel toegeven dat ze niet snel opgeven,

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 16:51:
je moet wel toegeven dat ze niet snel opgeven,
Echt keihard strijden doen ze niet, dus lastig is het natuurlijk niet om niet op te geven ;)

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:47
Slasher schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 16:48:
Om het even net te quoten

[...]
Wat mij betreft krijgen ze alleen nog maar salarisverlaging nu. Het is gewoonweg te idioot voor woorden dat ze de rechter niet in alle provincies volgen nu. Daarmee toon je dus gewoon geen goede wil maar naai je allleen de reiziger nog maar een extra dag.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

D-e-n schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 19:53:
[...]

Wat mij betreft krijgen ze alleen nog maar salarisverlaging nu. Het is gewoonweg te idioot voor woorden dat ze de rechter niet in alle provincies volgen nu.
Waarom te idioot voor woorden? Ze volgen de rechterlijke uitspraak precies zoals die is uitgesproken, daar is dus niets mis mee.

Jouw uitspraak over salarisverlaging lijkt me vele malen meer 'te idioot voor woorden', dan de gang van zaken vanaf morgen.

Virussen? Scan ze hier!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:39

defiant

Moderator General Chat
Voor mij persoonlijk wel jammer, ik vond het in het begin nog wel leuk om naar m'n werk te lopen, maar het begint nu wel op een soort strafexpeditie te lijken.

Het lijkt me wel dat na de kort gedingen in andere provincies de bussen ook daar wel in de spits gaan rijden. Zulke rechtszaken zijn overigens voor de bonden niet zonder enig risico, de rechter kan namelijk een geheel andere uitspraak doen, die heel anders kan uitpakken. Bijvoorbeeld een pauze van 1 of 2 maand van de stakingen.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Nee, de bussen gaan in de andere provincies niet rijden. Zolang de andere provincies nog geen rechtzaak hebben aangespannen, en de rechter daar dus zich nog niet over uitgesproken heeft blijven de chauffers staken, aldus m'n pa (die hebben er vandaag op het werk over gestemd)

Vaak bu'j te bang!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:47
wildhagen schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 19:57:
[...]

Waarom te idioot voor woorden? Ze volgen de rechterlijke uitspraak precies zoals die is uitgesproken, daar is dus niets mis mee.

Jouw uitspraak over salarisverlaging lijkt me vele malen meer 'te idioot voor woorden', dan de gang van zaken vanaf morgen.
Het gevolg is waarschijnlijk dat een andere rechter over een aantal dagen gewoon hetzelfde zal zeggen. Dan komt er sowieso een einde aan dus al wat ze nu bereiken is dat ze de klant gewoon nog een aantal dagen extra naaien. Door die extra dagen gaan de werkgevers echt niet overstag.

De stakenden zijn gewoon ALLE redelijkheid verloren. Ik ben gewoon pissed en dan ben ik lekker wraakzuchtig ja. Wat mij betreft verdienen ze dit jaar dus geen vakantie.

Verwijderd

dit jaar geen vakantie?
ik zag ze bezig van de week:

-niet aan het werk
-schoon weer
-pils d'rbij
-samen zingen en plezier maken
-oranje hesje aan

als je niet beter zou weten zou je denken dat het voetbalfans zijn die lekker genieten van hun vakantie :P

• bbr

bbr

Topicstarter
Nog geen nieuws op rover te zien iig.
Vandaag zou er bij de chauffeurs vergaderd worden of er vrijdag weer word gereden, meen ik.

• PolarBear
  • Niet online
D-e-n schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 20:38:
[...]

Het gevolg is waarschijnlijk dat een andere rechter over een aantal dagen gewoon hetzelfde zal zeggen.
Of zelfs wat anders. Een andere voorzieningenrechter zou prima de staking volledig kunnen verbieden. Dan heb je een staking buiten de spits in Groningen, Friesland en Drenthe en geen staking in de rest van Nederland. Nogmaals, het gaat om een landelijke staking om dezelfde landelijke CAO. Het blijft een beetje raar.

Verwijderd

PolarBear schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:08:
[...]

Of zelfs wat anders. Een andere voorzieningenrechter zou prima de staking volledig kunnen verbieden. Dan heb je een staking buiten de spits in Groningen, Friesland en Drenthe en geen staking in de rest van Nederland. Nogmaals, het gaat om een landelijke staking om dezelfde landelijke CAO. Het blijft een beetje raar.
Inderdaad. Hiermee nemen ze een aanzienlijk risico. Een rechter kijkt over het algemeen naar redelijkheid en dat is op dit moment ver te zoeken bij de vakantievierders. Het zou zomaar kunnen, dat er voor andere provincies dus inderdaad een "ruimer verbod" gaat komen.

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-11 14:59
Het was een ideaal moment om een coup te plegen op de bus markt :)

Laat een vloot bussen uit belgie en duitsland aantrekken, daarbij een vloot polen en laat ze continue rijden, daarna rustig gaan fine tune en je hebt een prachtige marktpositie ;)

Verwijderd

Opperhoof schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 11:18:
Het was een ideaal moment om een coup te plegen op de bus markt :)

Laat een vloot bussen uit belgie en duitsland aantrekken, daarbij een vloot polen en laat ze continue rijden, daarna rustig gaan fine tune en je hebt een prachtige marktpositie ;)
Als je een oorlog wilt hebben dan had je dat moeten doen ja. Bij zulke plannen gaan echt gewonden vallen, want de stakende chauffeurs zouden het rijden onmogelijk hebben gemaakt en desnoods chauffeurs achter het stuur vandaan hebben getrokken.

Daarnaast zou de provincie geen extra geld uittrekken om dit voor elkaar te krijgen, want dan zouden ze net zo goed de huidige bedrijven dat geld kunnen geven en dan is het probleem opgelost.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als je echt over oorlog gaat praten en uit frustratie mensen achter het stuur vandaan gaat trekken dan verdien je al helemaal geen beter CAO :O

Want denk je zelf als je wekenlang gaat staken in een bedrijfstak die vitaal is voor het dagelijkse leven van veel mensen, natuurlijk gaan er dan op een gegeven moment initiatieven komen uit een andere hoek.

• PolarBear
  • Niet online
De uitspraak:
7. De beslissing
De voorzieningenrechter:

7.1. gebiedt de bonden om binnen 24 uur na betekening van dit vonnis hun leden te berichten dat over de periode 12 juni 2008 tot en met 12 augustus 2008 stakingen in het openbaar vervoer, dat wordt uitgevoerd ingevolgde de concessies als bedoeld in de dagvaarding sub 1.5., en overigens in de provincies Groningen en Drenthe, alsmede in de provincie Fryslân en/of openbaar vervoer in gevolge de door de provincie Fryslân verleende concessies, onrechtmatig zijn voor zover deze ritten betreffen die aanvangen dagelijks tussen 07.00 uur en 09.00 uur en tussen 16.00 uur en 19.00 uur en dat het hun leden derhalve niet is toegestaan betreffende deze ritten op enigerlei wijze hun werkzaamheden te staken, zulks op straffe van een dwangsom van EUR 10.000,00 (zegge: tienduizend euro) voor iedere dag of gedeelte van een dag dat één der bonden met dit gebod in gebreke blijft/blijven, zulks met een maximum van EUR 200.000,00 (zegge: tweehonderd duizend euro),
De buschauffeurs mogen dus niet een zogenaamde "gratis" ov actie houden. (dat ze geen kaartjes controleren betekent echt niet dat het gratis is, ze willen wel doorbetaald krijgen en ze verstoken ook diesel, daarbij gaat de subsidie gewoon door die betaald wordt met belastingen).

Voor mensen die de kant van de chauffeurs willen horen, zie het forum van het FNV (overigens uitermate gekleurd)

[ Voor 5% gewijzigd door PolarBear op 12-06-2008 11:49 ]

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

D-e-n schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 20:38:
[...]

Het gevolg is waarschijnlijk dat een andere rechter over een aantal dagen gewoon hetzelfde zal zeggen. Dan komt er sowieso een einde aan dus al wat ze nu bereiken is dat ze de klant gewoon nog een aantal dagen extra naaien. Door die extra dagen gaan de werkgevers echt niet overstag.

De stakenden zijn gewoon ALLE redelijkheid verloren. Ik ben gewoon pissed en dan ben ik lekker wraakzuchtig ja. Wat mij betreft verdienen ze dit jaar dus geen vakantie.
ze zijn helemaal niet alle redelijkheid verloren. Zo zie jij het omdat je er nu heel veel last van hebt. Feit blijft dat ze gewoon in hun recht staan om te staken. Het feit dat de rechter heeft gezegd dat het tijdens de spits niet mag is alleen maar omdat dat alles teveel ontregeld, niet omdat hij het staken an sich wil verbieden want dan had hij de hele staking wel illegaal verklaard.

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

http://www.omroepbrabant....sen+gaan+weer+rijden.aspx

// Edit //
Politiek wil beurs trekken voor streekvervoer

DEN HAAG - Het CDA vindt dat het kabinet geld vrij moet maken om de vastgelopen cao-onderhandelingen in het streekvervoer vlot te trekken.

Dat zei het CDA-Tweede Kamerlid Jan Mastwijk donderdag tijdens een debat met staatssecretaris Tineke Huizinga (Verkeer) en minister Wouter Bos (Financiën.

De PvdA wil dat het kabinet met geld over de brug komt om het vastgelopen cao-overleg in het streekvervoer vlot te trekken.

Het geld zou kunnen komen uit de opbrengst van de aandelenverkoop van Connexxion, een voormalig staatsbedrijf.Tweede Kamerlid Lia Roefs suggereerde een eenmalige bijdrage van 21 miljoen euro.

De provincies zouden ook geld moeten bijpassen, maakte Roefs duidelijk in een spoeddebat over het ov-conflict.

Roefs riep Huizinga op snel een oplossing te zoeken met provincies en stadsregio's die het openbaar vervoer mede financieren.

Roefs gaf aan dat zij niet gelukkig is met de voorgenomen accijnsverhoging op diesel per 1 juli. Het kabinet hoogt die accijns op met 3 cent per liter. Die ontboezeming van Roefs, partijgenoot van minister van Financiën Wouter Bos die bij het debat is, riep vragen op bij diverse fracties.

De streekbussen gaan vanaf zaterdag in het hele land weer rijden tussen 07.00 en 09.00 uur en tussen 16.00 en 19.00 uur. De rest van de dag staken de chauffeurs. Dat heeft FNV Bondgenoten donderdag bekendgemaakt.
Nu.nl

[ Voor 90% gewijzigd door TommyGun op 12-06-2008 15:54 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zich een goed plan. Ik vraag me alleen af of dat extra geld door de directies niet meteen word gebruikt om hun eigen salaris en bonussen nogmaals fors te verhogen, waardoor er niets of bijna niets overblijft voor de chauffeurs?

Virussen? Scan ze hier!

• bbr

bbr

Topicstarter
Hoor ik nu net op de radio dat ze weer gaan rijden, of was dat alleen voor het noorden?

Edit, doh : http://www.omroepbrabant....sen+gaan+weer+rijden.aspx

[ Voor 35% gewijzigd door bbr op 12-06-2008 16:27 ]

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

bbr schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 16:03:
Hoor ik nu net op de radio dat ze weer gaan rijden, of was dat alleen voor het noorden?
Lees 's hoger! :+

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

bbr schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 16:03:
Vanaf zaterdag landelijk weer rijden ja, maar wel alleen tijdens de spitsuren, daarbuiten is het (nog) wel staken.

Virussen? Scan ze hier!

• --Niels--
  • Nu online
Op zich is het natuurlijk belachelijk als het rijk en de provincies nu extra geld op tafel gaan leggen. De busbedrijven zijn een contract aangegaan en het lijkt mij raar als zij toen nog niet wisten dat er een verhoging van de belasting op diesel aan zat te komen en dat de medewerkers af en toe een loonsverhoging willen hebben. En dat de dieselprijs zelf omhoog is gegaan, dat is een bedrijfsrisico en als je dat niet meeneemt in je prijs, dan ben je verkeerd bezig.
Zo blijven het semi-overheidsbedrijven. Oh, we hebben te laag ingeschreven en hebben extra geld nodig, natuurlijk, hier heb je het.

Maar vanuit OV-gebruiker perspectief gezien, zou het mooi zijn als er een einde komt aan de stakingen.

Verwijderd

Wat de busbedrijven niet wisten dat de overheid bezuinigingen uit gingen voeren op subsidies en vervolgens wel dezelfde eisen blijft stellen. Volgens mij was er zelfs in eerste instantie toegezegd dat de subsidies iets zouden gaan stijgen. Waardoor het financiële plaatje van de bedrijven er ineens anders uit kwam te zien. Dus de overheid begint in de OV te snijden dus eigenlijk horen ze de problemen die daar door zijn ontstaan ook op te lossen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2008 16:31 ]

• kmf
  • Niet online

kmf

wildhagen schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 16:01:
Op zich een goed plan. Ik vraag me alleen af of dat extra geld door de directies niet meteen word gebruikt om hun eigen salaris en bonussen nogmaals fors te verhogen, waardoor er niets of bijna niets overblijft voor de chauffeurs?
dan gaat er toch echt koppen rollen denk ik

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:02

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Het geld zou kunnen komen uit de opbrengst van de aandelenverkoop van Connexxion, een voormalig staatsbedrijf.Tweede Kamerlid Lia Roefs suggereerde een eenmalige bijdrage van 21 miljoen euro.
Tja, mij bevalt het woordje "eenmalig" niet in dat artikel. Als ze nu eenmalig geld krijgen, begint het hele spel volgend jaar weer opnieuw...

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

'Cao-akkoord streekvervoer nabij'

DEN HAAG - Het ziet ernaar uit dat de stakingen in het streekvervoer op korte termijn worden beëindigd.

"Vanavond hebben we een afspraak met de werkgeversorganisatie; wat mij betreft gaan we een cao afsluiten", zei bestuurder Janny Koppens van FNV Bondgenoten donderdag na afloop van een debat over het streekvervoer in de Tweede Kamer. Het CDA en de PvdA vinden dat het kabinet geld vrij moet maken om de vastgelopen cao-onderhandelingen in het streekvervoer vlot te trekken.

Dat zeiden de partijen donderdag tijdens een debat met staatssecretaris Tineke Huizinga (Verkeer) en minister Wouter Bos (Financiën.

Bijdrage

Het geld zou kunnen komen uit de opbrengst van de aandelenverkoop van Connexxion, een voormalig staatsbedrijf. Tweede Kamerlid Lia Roefs suggereerde een eenmalige bijdrage van 21 miljoen euro.

De provincies zouden ook geld moeten bijpassen, maakte Roefs duidelijk in een spoeddebat over het ov-conflict.

Oplossing

Roefs riep Huizinga op snel een oplossing te zoeken met provincies en stadsregio's die het openbaar vervoer mede financieren.

Huizinga is bereid om met geld over de brug te komen om een uitweg te helpen vinden voor het cao-conflict in het streekvervoer.

Gebaar

Huizinga zei donderdag in de Tweede Kamer dat ze een gebaar wil maken om de impasse te doorbreken "en de zaak in beweging te zetten zodat het klimaat in het conflict verbetert". Ze noemde geen bedragen. Diverse Kamerleden drongen daar vergeefs op aan.

Sleutelrol

Huizinga voelt zich niet verantwoordelijk voor een oplossing. De sleutelrol ligt volgens haar bij provincies en stadsregio's als contractpartij van de streekvervoerders.

Minister van Financiën Wouter Bos wilde evenmin duidelijkheid verschaffen hoeveel geld er beschikbaar komt. Volgens hem zijn die regionale overheden financieel eerstverantwoordelijk.

Rijksbijdrage

Als er een rijksbijdrage komt, sloot Bos niet uit dat Huizinga zelf het geld moet opbrengen door elders te bezuinigen op haar begroting.

ChristenUnie-Kamerlid Ernst Cramer wilde graag horen van Bos of hij uit de staatskas geld wil bijpassen. Maar de PvdA-bewindsman weigerde daar op in te gaan.

Spits

De streekbussen gaan vanaf zaterdag in het hele land weer rijden tussen 07.00 en 09.00 uur en tussen 16.00 en 19.00 uur. De rest van de dag staken de chauffeurs. Dat heeft FNV Bondgenoten donderdag bekendgemaakt.
Nu.nl

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Het zou eens tijd worden!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

http://www.fnvov.nl/forum/index.php?topic=27335.0

Dat topic... hoe kansloos :')

Over 't komend cao-akkoord zitten ze ook al te janken; http://www.fnvov.nl/forum/index.php?topic=27356.0

Edit; van Fok!
Rikus Spithorst (ROVER)
"Die stakers, dat zijn net kleine kinderen die de realiteit niet onder ogen willen zien. Ik hoop dat een buschauffeur die nu staakt de rest van zijn leven door niet één reiziger ooit nog vriendelijk begroet zal worden want het is gewoon schorem!"
Klik vanaf 1:14:00

_/-\o_

[ Voor 56% gewijzigd door TommyGun op 12-06-2008 20:20 ]

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-11 19:54

krvabo

MATERIALISE!

Al heeft hij wel gelijk, erg slim is het niet.
Gegarandeerd komt hier weer gezeur over :)

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ja, daarmee maak je vrienden als ROVER zijnde... |:(

Vaak bu'j te bang!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 22:33

Luke!

#Treinbaas
-tom-562 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 21:24:
Heb je Rover ooit al eens gefundeerde uitlatingen horen doen?

• defiant
  • Laatst online: 01:39

defiant

Moderator General Chat
Luccus schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 21:34:
Heb je Rover ooit al eens gefundeerde uitlatingen horen doen?
Inderdaad, ROVER is een testament voor hoe serieus het OV in Nederland over het algemeen wordt genomen.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Verwijderd

DrivinUCrazy schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 17:21:
[...]

Tja, mij bevalt het woordje "eenmalig" niet in dat artikel. Als ze nu eenmalig geld krijgen, begint het hele spel volgend jaar weer opnieuw...
allicht, maar als het gezeik met de vakbonden de afgelopen pakweg 50-100 jaar de mensheid één ding geleerd heeft, is het dit: zeg NOOIT dingen toe met de intentie om het vaker/langer te doen, want voor je het weet beschouwen ze het als een "verworven recht" en valt er nooit meer over te praten, of dat nou verstandig zou zijn of niet.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

-tom-562 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 21:24:
Ach... Rover word door werkelijk niemand serieus genomen, dit soort dingen is idd het 'niveau' waarop die club opereert.

Ze hebben ALTIJD wat te zeiken. Gaat alles fout, word er gezeken. Maar als alles goed gaat, word alles ook vanuit de negatiefst mogelijke invalshoek bekeken. Het is een stel azijnzeikers bij elkaar. Enig realistisch idee/voorstel van hen heb ik de laatste 10 jaar nog niet gezien.

Wat dat betreft kan je je beter richten op het Locov (http://www.minvenw.nl/cend/overlegorganen/locov/) dan op Rover. Die eersten komen iig nog enigszins geloofwaardig over, terrwijl Rover uit alleen huilies en meelopers bestaat, en ze niet verder komen dan wat niet-onderbouwd populistisch geleuter vanuit de onderbuik.

[ Voor 13% gewijzigd door wildhagen op 13-06-2008 06:08 ]

Virussen? Scan ze hier!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Rover heeft inmiddels hun excuses aangeboden aan de chauffeurs, hieronder de brief:
Geachte heer, mevrouw

Het spijt ons bijzonder dat er in het radioprogramma kwetsende termen geuit zijn.

Rover staat hier niet achter. Onze oprechte excuses hiervoor.

Uw opmerking over het behandelen van buschauffeurs is volkomen terecht.

Buschauffeurs hebben het goede recht voor hun belangen op te komen en dit

mag niet ten koste gaan van de goede relatie tussen passagier en chauffeur.

Rover hecht ook hier veel belang aan.

Met vriendelijke groeten

Trudy Schippers

Vereniging ROVER

Landelijk secretariaat

Postbus 2132

3800CC Amersfoort

033-4220450

Vaak bu'j te bang!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ben blij dat de bussen straks in de spits weer rijden. Ik kan echt geen respect voor de chauffeurs opbrengen, dit moet toch op een andere manier kunnen? Het OV heeft een maatschappij brede verantwoording, ik heb het idee dat weinig van de chauffeurs dit door heeft...

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Maandag gelukkig dus met de bus naar mn werk :)

Net op tijd met dit kutweer, ik kwam gister zeiknat thuis. Als het lekker weer is, is het fiets nog wel goed te doen, maar ik kan niet ontkennen dat ik gisteren op de terugweg in mezelf een klein beetje heb zitten vloeken op de buschauffeurs (of nouja, meer op deze hele situatie zeg maar).

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Bij mijn vrouw precies hetzelfde, heb haar regelmatig naar het werk gebracht en opgehaald (doe het graag, maar zie liever dat ze gewoon met het OV kan) omdat het gewoon geen weer was om te gaan fietsen.

Ik hoop dat ze over gaan op reizigers vriendelijke acties, gewoon niet meer controleren. Of zijn er redenen waarom dit niet werkt?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Lees de rest van dit topic maar door, daar staat in waarom geen kaartjes controleren niet werkt

Vaak bu'j te bang!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

zal dit weekend eens bedenken welke sneer ik zag gaan verzinnen voor aanstaande maandag :P

• bbr

bbr

Topicstarter
Slasher schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 10:50:
zal dit weekend eens bedenken welke sneer ik zag gaan verzinnen voor aanstaande maandag :P
Gewoon geen goede morgen wensen, sommige kunnen daar heel slecht tegen.
Zo stom dat ze je zelfs terug roepen :o

• Slasher
  • Niet online

Slasher

bbr schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:37:
[...]

Gewoon geen goede morgen wensen, sommige kunnen daar heel slecht tegen.
Zo stom dat ze je zelfs terug roepen :o
Dat sowieso :)

• Killertjuh
  • Laatst online: 06-11 09:37
LuNaTiC schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 10:18:
Maandag gelukkig dus met de bus naar mn werk :)

Net op tijd met dit kutweer, ik kwam gister zeiknat thuis. Als het lekker weer is, is het fiets nog wel goed te doen, maar ik kan niet ontkennen dat ik gisteren op de terugweg in mezelf een klein beetje heb zitten vloeken op de buschauffeurs (of nouja, meer op deze hele situatie zeg maar).
Hehe ik lees alleen over Rover. Maar Veolia dan rijden die ook ( N-Limburg) ? Wor er eigenlijk een beetje kots misselijk van :S

[ Voor 4% gewijzigd door Killertjuh op 13-06-2008 12:22 ]

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Slasher schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 10:50:
Ik fietste van de week toevallig langs twee lui met een Connexxion jasje aan, dus ik vroeg semi-bijdehand/grappend bij het passeren 'Lekker gewerkt?'

ze konden er nog wel om lachen gelukkig, maar had me ook niet verbaasd als ze chagrijnig hadden gereageerd :P

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Verwijderd

ook een keer gehad, geen goedemorgen gezegd , vervolgens trap die gast op het gas , vloog de hele bus door :/

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Er is nu een voorlopig principe-akkoord bereikt:
De vakbonden en werkgevers in het streekvervoer hebben vrijdag na lang praten een onderhandelingsresultaat bereikt over een nieuwe cao voor het streekvervoer. Toch gaan de stakingsacties "als stok achter de deur" voorlopig door.

Dat maakte FNV Bondgenoten bekend.

Of er daadwerkelijk een akkoord komt, is volgens de bonden afhankelijk van staatssecretaris Tineke Huizinga (Verkeer). Zij liet donderdag de Tweede Kamer weten dat ze wil kijken of het rijk meer geld kan bijdragen.

Volgens het onderhandelingsresultaat krijgen de chauffeurs een loonsverhoging van 3,5 procent per 1 januari van dit jaar en een loonsverhoging van 2 procent per 1 januari 2009. De cao heeft een looptijd van achttien maanden.

Ook wordt hun eindejaarsuitkering met een half procent verhoogd en krijgen ze een bijdrage in de ziektekostenpremie. Daarnaast werd onder meer overeenstemming bereikt over een regeling voor de vrijwillige verkoop van atv-dagen.

De cao geldt voor circa 13.000 werknemers van de busbedrijven Connexxion, Arriva en Veolia/BBA.

De chauffeurs in het streekvervoer voeren al weken actie. Het overleg begon donderdagavond om half negen in een hotel in Bussum en duurde tot vrijdagmiddag half zes.

Vanaf zaterdag rijden de streekbussen alleen tussen zeven en negen uur 's ochtends en tussen vier uur 's middags en zeven uur 's avonds. De rest van de dag wordt gestaakt.
(Bron: nu.nl)

Nu ligt de bal dus bij Huizinga. Zodra zij haar toezegging waarmaakt is het probleem dus opgelost.

[ Voor 69% gewijzigd door wildhagen op 13-06-2008 18:37 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 22:33

Luke!

#Treinbaas
Killertjuh schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 12:16:
[...]

Hehe ik lees alleen over Rover. Maar Veolia dan rijden die ook ( N-Limburg) ? Wor er eigenlijk een beetje kots misselijk van :S
Dat moet je niet worre, dat is verspilde moejte. Als je even de moeite doet Google te gebruiken of de gebruikelijke media het afgelopen anderhalf jaar wel eens had bekeken wist je dat Veolia het busvervoer in geheel Limburg verzorgt. Worre.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 16:06:
[...]

ook een keer gehad, geen goedemorgen gezegd , vervolgens trap die gast op het gas , vloog de hele bus door :/
Dat was niet zo lang geleden in Tilburg ook, ik moest met lijn 5 van EZ naar CS, bij halte EZ stapt een meisje in met haar zoontje welke al haar aandacht opvroeg. Dus ze legt haar strippenkaart neer en loopt door...trapt die buschauffeur vol op het gas, waardoor het kind valt en zich pijn doet...bij de chauffeurs wissel was ze even uitgestapt om even een hartig woord te wisselen met deze aso van een chauffeur...wat ik heb opgevangen was dat die griet (het meisje) maar normale beleefdheids vormen moest hebben... 8)7

Als ik het goed heb begrepen is er een principe akkoord maar blijven ze staken?! Het moet niet gekker worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2008 19:40 ]

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-11 19:54

krvabo

MATERIALISE!

Ja, stel je voor dat ze weer gaan rijden voor het EK is afgelopen.
Wanneer moeten ze dan bier zuipen en pootbal kijken? :')

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 19:39:
[...]

Als ik het goed heb begrepen is er een principe akkoord maar blijven ze staken?! Het moet niet gekker worden.
Zo gek is dat niet hoor. Als ze nu meteen gaan werken, gaan Huizinga en de graaiende directies gewoon lekker achterover zitten en niks doen, en zijn de chauffeurs weer terug bij af. en is men er niks mee opgeschoten.

Door de druk op de ketel te houden voorkom je dat. Nu moet er wel iemand (in dit geval Huizinga) actie ondernemen en de gemaakte beloften nakomen.

Virussen? Scan ze hier!

• PolarBear
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 19:51:
[...]

Zo gek is dat niet hoor. Als ze nu meteen gaan werken, gaan Huizinga en de graaiende directies gewoon lekker achterover zitten en niks doen, en zijn de chauffeurs weer terug bij af. en is men er niks mee opgeschoten.
Man man man, het zit wel diep bij je he met je graaiende directies. Ik ben het niet eens met het FNV maar ik noem ze toch ook niet de hele tijd tuig?
Door de druk op de ketel te houden voorkom je dat. Nu moet er wel iemand (in dit geval Huizinga) actie ondernemen en de gemaakte beloften nakomen.
En dat is nu net niet waar. Want met stakingen worden de werkgevers onder druk gezet, niet mevrouw Huizinga. En gezien mevrouw Huizinga ook wegkomt het het OV chipkaart verhaal (of ze nu wel of niet schuldig is aan het hele debacle ze is nu politiek verantwoordelijk) moet ik nog zien of ze zich er iets van aantrekt.

De bonden hadden nu ook enorm veel goodwill kunnen kweken door wel te gaan werken. Het moment dat of de werkgevers of Huizinga dan heeft men direct het hele publiek en de kamer achter zich.

Verwijderd

RIJDEN!

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-11 17:41

Beugelfles

I love rusty spoons

offtopic:
Net voor het eerst sinds twee weken weer een ritje met de bus gemaakt. Echt heerlijk! Muziekje aan, krantje erbij en keiharde regen buiten. Wie doet je wat! ;)

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

Verwijderd

wildhagen schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 16:01:
Lijkt me een goed plan want de chauffeurs hebben het in ieder geval niet verdiend. Wacht, alleen de chauffeurs die niet hebben gestaakt verdienen een dikke bonus. De rest kan natuurlijk worden verdeeld over de heren en dames directieleden.

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-11 14:59
In Enschede rijden ze weer....
Moest in de stad heel de tijd goed opletten of ik niet voor mn sokken werd gereden door een onverwachte bus :/

Was toch wel makkelijk toen ze niet reden O-)

Verwijderd

Het lezen van het FNV forum geeft wel een duidelijk beeld van een bepaalde groep buschauffeurs.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2008 19:08 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 18:21:
Het lezen van het FNV forum geeft wel een duidelijk beeld van een bepaalde groep buschauffeurs.
De haat die er heerst tegen passagiers 8)7
Ik laat die profiteurs echt niet meer gratis met mijn bus gaan, stelletje profiteurs

Verwijderd

Van het FNV forum:
De rechter heeft voor 13-3=10 provincie's geen uitspraak gedaan.
OMG! :X

• Ascathon
Grom grom...

Daar heb ik weinig aan, van 7 tot 9 rijden. Om 7uur vertrok de eerste rit. Dus die gaat eerst naar het keerpunt. Dus dan komt ie om 7:45-50 ipv 7:28. :(

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Hier reden ze ook weer, waarschijnlijk wisten ze niet meer hoe die bus werkte want hij kwam veel te laat :(

• bbr

bbr

Topicstarter
Kan weer rustig boekkie lezen nu iig.
2 Weken fietsen krijg je toch flink zadelpijn van.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

bbr schreef op maandag 16 juni 2008 @ 09:20:
Kan weer rustig boekkie lezen nu iig.
2 Weken fietsen krijg je toch flink zadelpijn van.
Wel goed voor je gezondheid ;)

Money for nothin' and your chicks for free

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-11 16:25

Koppensneller

winterrrrrr

Stond ik vanochtend om 8:30 bij de bushalte in Apeldoorn te wachten op de streekbus naar Arnhem, rijdt er toch stiekem weer niks! Minder stadsbussen, en heb geen enkele streekbus gezien. Wat een gedonder zeg. Kan ik weer de trein pakken om vervolgens een uur te laat op mijn werk aan te komen. Allemaal erg vervelend die stakingen, maar als je weet waar je aan toe bent, kun je nog wat anders regelen. Zodra ze onverwacht niet meer rijden wordt het minder leuk :(

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-11 17:41

Beugelfles

I love rusty spoons

Ascathon schreef op maandag 16 juni 2008 @ 08:24:
Grom grom...
Daar heb ik weinig aan, van 7 tot 9 rijden. Om 7uur vertrok de eerste rit. Dus die gaat eerst naar het keerpunt. Dus dan komt ie om 7:45-50 ipv 7:28. :(
KoppenSneller schreef op maandag 16 juni 2008 @ 09:29:
Allemaal erg vervelend die stakingen, maar als je weet waar je aan toe bent, kun je nog wat anders regelen. Zodra ze onverwacht niet meer rijden wordt het minder leuk :(
Idd.
van 700 tot 900 en van 1600 tot 1900 betekent in de praktijk vaak van 7:45 tot 8:45 en van 16:45 tot 18:45. Dan heb je meestal maar bar weinig speling om iets eerder of later te gaan. Ik snap dat het lastig is voor de chauffeurs omdat ze vast zittten aan een schema, maar het is toch een kleine moeite om een half uur eerder te beginnen O-)

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste