Vaak bu'j te bang!
"Mekker, blaat"
Niet meer dan logisch, ze WERKEN in de spitstijden, ipv rijden
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
Heb op deze manier vetrouwen verloren in connexxion . Van mij mogen ze al die buschaufers die hier aan mee doen onstlaan en ze vervolgens geen uitkering geven. Echt heerlijk van die mensen die de economie naar de klote helpen. Op deze manier verpesten ze voor iedereen, want zodra slechter gaat met economie kan er ook veel minder verhoogt worden in salarisen.
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Echter, vraag ik me af; vertrekken ze om 7 uur vanaf de stalling of kan ik er vanuit gaan dat om 7:05 de bus die ik moet hebben bij 'mijn' halte is?
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Sta vaak genoeg om 16.00 in Eindhoven en de 156 rijdt echt niet om 16.25 zoals normaal.TommyGun schreef op maandag 16 juni 2008 @ 19:35:
Morgen voor het eerst in weken weer eens met de bus! Fiets mag even rusten
Echter, vraag ik me af; vertrekken ze om 7 uur vanaf de stalling of kan ik er vanuit gaan dat om 7:05 de bus die ik moet hebben bij 'mijn' halte is?
Verder smorgens heb ik nog geen ervaringen mee, ze zouden om 07.01 moeten rijden als dat de officiele tijd is volgens het dienstrooster. Ze moeten ook de rit uitrijden dus ook na 09.00. In jou geval zou de bus er 5 minuten over moeten doen om van het beginpunt naar jou te komen...gevalletje: Onmogelijk
Allemaal theoretisch...als het superbelangrijk is kun je beter met je fiets naar de halte gaan en desnoods doorfietsen.
[ Voor 7% gewijzigd door NeoMe op 16-06-2008 19:40 ]
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Hm oke. Op die manier zou de 'eerste' bus om (ik meen) 07:06 vertrekken vanaf het station, en dan 20 minuten later bij mijn halte zijn... Ik zorg wel dat ik er om 07:05 ben, ook al zit de kans erin dat ik 15 minuten moet wachten (tot 07:20).NeoMe schreef op maandag 16 juni 2008 @ 19:39:
[...]
Sta vaak genoeg om 16.00 in Eindhoven en de 156 rijdt echt niet om 16.25 zoals normaal.
Verder smorgens heb ik nog geen ervaringen mee, ze zouden om 07.01 moeten rijden als dat de officiele tijd is volgens het dienstrooster. Ze moeten ook de rit uitrijden dus ook na 09.00. In jou geval zou de bus er 5 minuten over moeten doen om van het beginpunt naar jou te komen...gevalletje: Onmogelijk
Allemaal theoretisch...als het superbelangrijk is kun je beter met je fiets naar de halte gaan en desnoods doorfietsen.
Elect a clown, expect a circus.
Heb er van genoten
Ze heeft twee weken bij vrienden moeten slapen om op school te kunnen zijn, een fiets moeten kopen aldaar en verder ben ik meerdere keren heen en weer gereden (70km). Zaterdag wilde ze naar huis en zouden de bussen weer rijden, 2 uur gewacht maar geen bus... volgens Veolia zou de bus gewoon moeten komen. Zondag: zelfde verhaal.
Gisteren in de bus nagevraagd en de chauffeur: "ja, in het weekend is er geen spits.". De vent ging na een half uur wachten en smeekbeden (serieus!) van de inzittenden uiteindelijk rijden en gaf aan dat hij maar de halve route zou rijden, anders was hij niet op tijd terug in de remise.
Halverwege de rit zei hij dat hij ook niet tot de helft zou gaan, want dan werd het te krap. Hij is op dat moment letterlijk met de dood bedreigd door enkele inzittenden (!!) dat als hij niet door zou rijden tot de beloofde halte hij nooit meer in de remise terug zou komen, niet levend in ieder geval. Dat vond mijn zusje alles behalve prettig en de chauffeur heeft heel stilletjes de route afgemaakt.
Van de inzittenden absoluut niet goed te keuren maar de chauffeurs beginnen bij velen zo langzamerhand het bloed onder de nagels vandaan te halen. Zeker nu ze blijven staken als stok achter de deur.
Van mij mag de minister ingrijpen op een gelijke wijze als bij de politie is gebeurd: Nu kappen met staken of we draaien alles terug naar een maand geleden. Oftewel: geen extra overheidscenten / oplossingen en mindere voorwaarden.
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Ze vragen op die manier er ook om. Het is maar wachten op het moment dat de bom echt losbarst.Speedpete schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 10:50:
Halverwege de rit zei hij dat hij ook niet tot de helft zou gaan, want dan werd het te krap. Hij is op dat moment letterlijk met de dood bedreigd door enkele inzittenden (!!) dat als hij niet door zou rijden tot de beloofde halte hij nooit meer in de remise terug zou komen, niet levend in ieder geval. Dat vond mijn zusje alles behalve prettig en de chauffeur heeft heel stilletjes de route afgemaakt.
Van de inzittenden absoluut niet goed te keuren maar de chauffeurs beginnen bij velen zo langzamerhand het bloed onder de nagels vandaan te halen. Zeker nu ze blijven staken als stok achter de deur.
En zij maar denken dat er enkel positieve reaties zijn: http://www.fnvov.nl/forum...d4f2c9b080a&topic=27451.0
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Er kwam 1 bus langs met SORRY GEEN DIENST.
Dus ik heb em maar opgepikt en naar het werk gebracht.
Ik ben geen busganger, maar ik kan me behoorlijk inleven in de hinder die mensen nu hiervan ondervinden. De tijden dat ze nu moeten rijden, willen ze ook nog eronderuit komen.
De vrachtwagenchauffeurs willen ook staken, dus alle winkels straks minder voorraad....nou who's next?
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Verwijderd
Ik heb best begrip voor de 3,5% regeling, en ik snap dat je ervoor moet 'vechten' maar laat mij toch gewoon naar mijn kamer gaan zodat ik niet noodgedwongen weer thuis moet wonen omdat ik anders nergens kan komen.
(Gelukkig kan ik vandaag tot 19:00 mijn tram halen, al waag ik het er niet op, en pak ik de tram zo vroeg mogelijk!)
Bovendien moeten ze wel duidelijk zijn wanneer ze wel en niet staken, zodat je dat soort taferelen als hierboven niet krijgt.
Ik heb het geluk dat ik de auto heb kunnen pakken en hierdoor misschien wat mild gestemd ben over de stakingen... Maar mijn restitutieformulier plus hard bewijs is al op op de post voor de benzine die ik heb verreden.
NOSIG
Ohjah, want een paar minuten eerder op je bestemming komen is belangrijker als een mensenlevenkmf schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:28:
[...]
Ze vragen op die manier er ook om. Het is maar wachten op het moment dat de bom echt losbarst.
En zij maar denken dat er enkel positieve reaties zijn: http://www.fnvov.nl/forum...d4f2c9b080a&topic=27451.0
[ Voor 12% gewijzigd door -tom-562 op 17-06-2008 15:36 ]
Vaak bu'j te bang!
Het lijkt mij dat die mensen niet zo reageerden 'omdat ze een paar minuten eerder op hun bestemming zouden zijn', maar omdat ze schijtziek zijn van die stakingen en die buschauffeur duidelijk alleen aan zichzelf dacht op een wel heel erg egoïstische manier (zou hij anders te laat zijn voor het dagelijkse tafeltennistoernooi in de remise?). Dat hij dan zulke reacties krijgt kan ik me heel erg goed voorstellen.-tom-562 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 15:35:
[...]
Ohjah, want een paar minuten eerder op je bestemming komen is belangrijker als een mensenlevenWat een waanzin. Als ik die chauffer was had ik de bus stilgezet, en de politie op laten roepen. De politie is dan vaak binnen enkele minuten ter plaatse.
Sterker nog, ik denk dat een groot aantal van de mensen hier exact hetzelfde had gereageerd.
* TheZeroorez gelooft niet dat ze echt die chauffeur omgelegd hadden...-tom-562 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 15:35:
[...]
Ohjah, want een paar minuten eerder op je bestemming komen is belangrijker als een mensenlevenWat een waanzin.
Het is misschien niet de juiste manier, maar je bereikt tenminste wel je bestemming en laat de chauffeur even z'n belofte nakomen.
Ja makkelijk gezegd als er niet vijf pissige, potige knapen naast je staan waar je net tegen hebt lopen liegenAls ik die chauffer was had ik de bus stilgezet, en de politie op laten roepen. De politie is dan vaak binnen enkele minuten ter plaatse.
Mensen met de dood bedreigen gaat te ver, ik dacht dat het niveau van de gemiddelde GoT'ter wat hoger lag ("
Sterker nog, ik denk dat een groot aantal van de mensen hier exact hetzelfde had gereageerd.")
Vaak bu'j te bang!
Wat een gezeik. Staken OK, maar als je werkt dan werk je en heb je je fatsoen te houden tegenover reizigers. Dus dan niet mensen gaan lopen sarren met halverwege stoppen en ze letterlijk in de kou laten staan. Rij dan gewoon je rit af en ga daarna lekker lamlullen met een staking.-tom-562 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 15:35:
Als ik die chauffer was had ik de bus stilgezet, en de politie op laten roepen. De politie is dan vaak binnen enkele minuten ter plaatse.
Als ik uberhaupt al zou kunnen staken op m'n werk dan zou ik het zeker niet moeten flikken om grote klanten te gaan afzeiken want dan ben ik hier snel weggewerkt. Wat dat betreft hebben ze maar een makkelijk beroep om zo even een paar weken te kunnen gaan staken en ondertussen ook nog maar wat keurige betalende reizigers te kunnen jennen
Mijn sympathie zijn ze al een poosje kwijt.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Zelfs nog mooier is dat er in die bus een alarm knop zit als het echt uit de hand dreigt te lopen. Dan komt er gewoon een melding binnen bij centrale zonder dat passagiers dat weten.-tom-562 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:44:
Kwestie van de knop voor praten indrukken en naar de centrale omroepen. Desnoods laat je de microfoon erbij open, dan kunnen ze in de centrale meteen horen wat er aan de hand is
Mensen met de dood bedreigen gaat te ver, ik dacht dat het niveau van de gemiddelde GoT'ter wat hoger lag ("
Sterker nog, ik denk dat een groot aantal van de mensen hier exact hetzelfde had gereageerd.")
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Dan heb je een probleem, want die stempelen gewoon.spyros schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 23:04:
ik kan er alleen niet achter komen of de bussen nou morgen in de spits gratis zijn...ben mn strippenkaart kwijt
Overigens begint dat fietsen naar het station al best te wennen, het is zelfs al zo erg dat ik erover denk om in de toekomst bij mooi weer gewoon weer te gaan fietsen, ook al rijd de bus gewoon.
Erhm, je denkt je de situatie niet goed in volgens mij? Mensen willen van A naar C en de buschauffeur is van plan om ze bij B eruit te zetten tegen eerdere afspraak in. Tenzij er een technisch mankement is is er totaal geen reden om eerder te stoppen.-tom-562 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:44:
Kwestie van de knop voor praten indrukken en naar de centrale omroepen. Desnoods laat je de microfoon erbij open, dan kunnen ze in de centrale meteen horen wat er aan de hand is
En wat is het punt dat de chauffeur wil maken? Gaan de mensen die eerder eruit gezet zouden worden enigzins gecompenseerd worden door iemand? (Omdat ze een taxi moeten nemen oid.)
Ik hoop dat dat bovengenoemde zusje 10 euro per dag oid krijgt voor die overlast.
De passagiers zijn niet hun vijand, maar zo langzamerhand maken ze hen wel hun vijand.
[ Voor 3% gewijzigd door LauPro op 18-06-2008 00:59 ]
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Mijn ervaring:
Zijn ervaring:
zoiets als heel hard boe roepen? praktijk en theorie gaat niet altijd samen.-tom-562 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:44:
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
http://www.nu.nl/news/161...kvervoer_lijkt_nabij.html
Toch met een overheidsinvestering, maar:
Kusters verwacht dat de buschauffeurs donderdag weer volgens dienstregeling rijden, dankzij de financiële injectie door staatssecretaris Tineke Huizinga.
Dat zal hun weinig uitmaken, ze merken er qua salaris niet zoveel van.418O2 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 11:47:
Misschien uit protest nu zo weinig mogelijk met de bus gaan als passagiers uit onvrede. Kijken wat ze daar van vinden (de chaufs)
Je hebt er als passagier wel jezelf mee. Als er minder passagiers zijn, zullen er minder inkomsten zijn. Dan word er geschrapt in lijnen die minder winst (of zelfs verlies) opleveren, waardoor er ipv 2 keer per uur er nog maar 1 gaat rijden, of de lijn zelfs gewoon opgeheven word.
De enige die je met dit soort imho ietwat kinderachtige acties hebt, is dus jezelf, op de wat langere termijn.
[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 18-06-2008 11:56 ]
Virussen? Scan ze hier!
Bij mij ook, sinds ik hoorde dat ze een deelakkoord hadden, maar "als stok achter de deur" bleven staken...
Vechten voor je geld ok, maar voor mij zijn ze te ver gegaan sinds die dag. Staken als je niet krijgt wat je denkt te verdienen heb ik op zich geen probleem mee, maar de impact is te groot om op die manier je zin door te drukken, als je indicaties hebt dat je doel bereikt is/wordt.
Ik denk dat ze dat een zorg zal zijn. De meeste mensen die met de bus gaan, doen dat veelal uit noodzaak omdat ze geen eigen vervoer hebben. Diezelfde mensen zullen dus grotendeels toch weer in de bus stappen. Er zal dus niet veel veranderen.
[ Voor 2% gewijzigd door DrivinUCrazy op 18-06-2008 12:00 . Reden: tussenposters ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Verwijderd
Verwijderd
ben wel blij dat ze weer gaan rijden , en nou nog sommige chauffeurs aannemen die een beter humeur hebben, en dan is de passagier ook blij , je zou haast denken dat er geen chagrijn in de bus zit
Het is een principe akkoord. Er is dus nog niks afgesproken. Als je dan stopt met staken zullen de onderhandelingen nog erg lang gaan duren want dan gaat er gerekt worden.Fly-guy schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 11:57:
[...]
Bij mij ook, sinds ik hoorde dat ze een deelakkoord hadden, maar "als stok achter de deur" bleven staken...
Vechten voor je geld ok, maar voor mij zijn ze te ver gegaan sinds die dag. Staken als je niet krijgt wat je denkt te verdienen heb ik op zich geen probleem mee, maar de impact is te groot om op die manier je zin door te drukken, als je indicaties hebt dat je doel bereikt is/wordt.
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze
Verwijderd
er valt weinig te onderhandelen.Paxlie schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 12:22:
[...]
Het is een principe akkoord. Er is dus nog niks afgesproken. Als je dan stopt met staken zullen de onderhandelingen nog erg lang gaan duren want dan gaat er gerekt worden.
een gedeelte van de bezuinigingen zal moeten worden teruggedraaid om het huidige akkoord uit te voeren, en anders niets.
en een staatssecretaris tot actie dwingen doe je niet door je werkgever en je klanten te naaien.
ze zal onder de indruk zijn. not.
als dat beloofde geld er al snel komt is het eerder ondanks dan dankzij.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2008 12:43 ]
stiptheidsacties hadden ook gekund, of om de rit staken ofzo, maar dat is niet zo gezellig natuurlijk voor de chauffeurs
Verwijderd
Nog even geduld dus....ben gelukkig net klaar met schilderenZojuist heeft Huizinga 16 miljoen geboden.
We proberen contact te krijgen met werkgevers of dat voldoende is om de financiele voorwaarde uit het onderhandelingsresultaat te schrappen. Tot op hedne krijgen we hen niet te pakken.
NU DUS NOG GEEN WITTE ROOK,
Misschien later op de dag.
Maar nu nog niet…
Janny Koppens
bestuurder Vervoer
Ze heeft van Veolia een bericht teruggekregen dat ze een claim mag indienen. Ze heeft een OV maar heeft een fiets moeten kopen (30 euri, valt mee) en bij vrienden moeten slapen die gelukkig nog een onverhuurde kamer hadden.LauPro schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 00:18:
Ik hoop dat dat bovengenoemde zusje 10 euro per dag oid krijgt voor die overlast.
De passagiers zijn niet hun vijand, maar zo langzamerhand maken ze hen wel hun vijand.
De max. claim is geloof ik 25 euri en met een dag of 10 overlast tikt dat aan, want dat max. bedrag gaan wij dus wel mooi ff halen. Benzinebonnen van mij liggen er ook nog... Het heeft ons iig meer dan 250 euri gekost.
Staken, fijn...
[edit]
Hmmzz... ze rijdt met zowel Arriva als Veolia... misschien maar twee claims indienen...
[ Voor 6% gewijzigd door Speedpete op 18-06-2008 13:18 ]
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Ik vond het al belachelijk dat de overheid zich niet ermee bemoeide. Weet je nog die grote NedCar staking? Daar kwam balkellende extra voor af, maar bij iets wat het hele land plat legt wordt er niks gedaan. ben blij dat ze nu wel over de brug komen.
Nou ik heb die vriend vandaag alweer moeten oppikken, alweer 3 kwartier lang in de spits geen bussen.
Extreem lullig dat ze zelfs DIE plicht verzaken. Zijn verdorie maar 5 uurtjes per dag wat gereden moet worden en dat kan er nog niet vanaf.
Mijn sympathie is echt helemaal weg. Ik hoop ergens dat iedereen die met de bus gaat zich samen rapen en dat heel nederland afspreekt om 2 dagen uit zichzelf niet te gaan met de bussen. Koekje van eigen deeg.
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Verwijderd
heel simpel. omdat diezelfde regering (of in hun naam lagere overheden) die bedrijven gevraagd heeft om een dienst uit te voeren die zichzelf nevernooit staande kan houden.Gunner schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 14:02:
Wat ik niet begrijp. Waarom moet de regering met een zak geld over de brug komen om een conflict bij commerciële bedrijven op te lossen?
voor nix gaat de zon op.
Ik heb een enorm dubbel gevoel, vanaf het moment dat iedereen een brief kreeg dat er geen
loonsverhoging inzat ivm hoge brandstofprijs, heb ik het idee gehad dat alles, maar dan ook alles
,door werkgevers in scene is gezet.
De advertenties, de uitspraken in de pers enz. dwongen ons tot staken en dit is precies wat de werkgevers
wilden bereiken.
Dan hadden ze een mooi excuus om zielig te doen bij de overheid.
Nu hebben de werkgevers exact wat ze wilden, ze hebben ons en de passagiers misbruikt om hun doel te bereiken.
Ik heb een vreselijk vieze smaak in de mond gekregen door de manier waarop de werkgevers ons misbruikt hebben.
Dit zullen ze natuurlijk altijd ontkennen.
Verwijderd
Dan is mijn eerste gedachten, dat dit een tram was die naar Utrecht CS moest om zijn rit af te maken. Uiteindelijk is het 20:00 en loop ik de winkel uit...weer een tram
Later die avond komt een huisgenoot aan vanaf Utrecht CS. "Hoe kom jij hier? Fiets?" -"Nee joh, met de tram...". Later die avond krijg ik van een vriendin een sms.."Wist jij dat de trams weer volgens dienstregeling rijden? want hier rijden de hele avond weer trams.."
Kan iemand mij dat even uitleggen hoe het zit hiermee? Rijden de trams weer normaal? Want vanaf 1 juni hebben ze helemaal niet gereden voor zover ik weet en heb gehoord?
Probleem is dat het geprivatiseerd moest worden en bedrijven hierop inschrijven. Dit doen ze nogal goedkoop met het gevolg dat ze nu niet meer rond kunnen komen. Dan kan de prijs van de strippenkaart wel omhoog maar dat is iets dat ze vooraf al wisten.Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 14:10:
heel simpel. omdat diezelfde regering (of in hun naam lagere overheden) die bedrijven gevraagd heeft om een dienst uit te voeren die zichzelf nevernooit staande kan houden.
buschauffeurs zetten de werkgevers onder drukVerwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 12:42:
[...]
er valt weinig te onderhandelen.
een gedeelte van de bezuinigingen zal moeten worden teruggedraaid om het huidige akkoord uit te voeren, en anders niets.
en een staatssecretaris tot actie dwingen doe je niet door je werkgever en je klanten te naaien.
ze zal onder de indruk zijn. not.
als dat beloofde geld er al snel komt is het eerder ondanks dan dankzij.
werkgevers zetten de minister onder druk.
Zo enorm lastig is het toch niet om dat te begrijpen of ben je ondertussen zo kwaad op de chauffeurs dat je dat gewoon niet in wilt zien?
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze
De reacties; http://www.fnvov.nl/forum/index.php?topic=27565.0
Verwijderd
op de lange termijn kost deze bodemloze put alleen maar meer en meer, maar ach
druk?Paxlie schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:09:
[...]
buschauffeurs zetten de werkgevers onder druk
werkgevers zetten de minister onder druk.
hoe had je dat voor je gezien? connexxion waarschuwt nog 1 keer?
het probleem is ondertussen echt wel duidelijk hoor.
ga nou niet op de man spelen, dat is zo makkelijk. kan ik ook: iets met "begrijpen" en het verschil tussen een minister en een staatssecretaris.Zo enorm lastig is het toch niet om dat te begrijpen of ben je ondertussen zo kwaad op de chauffeurs dat je dat gewoon niet in wilt zien?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2008 16:16 ]
Verwijderd
oh op die fiets.Speedpete schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:08:
[...]
Probleem is dat het geprivatiseerd moest worden en bedrijven hierop inschrijven. Dit doen ze nogal goedkoop met het gevolg dat ze nu niet meer rond kunnen komen. Dan kan de prijs van de strippenkaart wel omhoog maar dat is iets dat ze vooraf al wisten.
tjsa, als de chauffeurs gewoon een beetje respect hadden gehad voor hun eigen handtekening onder hun eigen arbeidsovereenkomst, was het hele probleem er nooit geweest.
maargoed, de overheid heeft ons gezegend met het stakingsrecht, en eerlijk is eerlijk: als je maar lukraak je handtekening zet onder allerlei internationale verdragen, is het wel zo fair dat je zelf de rommel opruimt. toch?
Precies mijn gedachten ook.Speedpete schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:08:
[...]
Probleem is dat het geprivatiseerd moest worden en bedrijven hierop inschrijven. Dit doen ze nogal goedkoop met het gevolg dat ze nu niet meer rond kunnen komen. Dan kan de prijs van de strippenkaart wel omhoog maar dat is iets dat ze vooraf al wisten.
De prijs van de strippenkaarten, abonnementen etc gaat zeker weten omhoog, omlaag zal het nooit gaan dat is een illusie, maar het zal echt niet gelijk blijven. Dat ze alles maar omhoog gooien, verliezen ze na deze historische staking denk ik makkelijker klanten dan voorheen.
Verwijderd
Inderdaad, want het alternatief (voor de meesten: de auto) word alleen maar goedkoper, toch?Deathchant schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 17:05:
[...]
Precies mijn gedachten ook.
De prijs van de strippenkaarten, abonnementen etc gaat zeker weten omhoog, omlaag zal het nooit gaan dat is een illusie, maar het zal echt niet gelijk blijven. Dat ze alles maar omhoog gooien, verliezen ze na deze historische staking denk ik makkelijker klanten dan voorheen.
Virussen? Scan ze hier!
waarom zouden ze nog met de bus moeten gaan??
Geef mij 1 goede reden waarom ik met de bus moet gaan? De enige reden die ik belangrijk vindt is dat het milieu wat meer gespaard word. In een bus gaan immers 50 mensen, als je gemiddeld 2 mensen per auto hebt, heb je toch 25 auto's meer op de weg.
tenzij je een bus elk kwartier hebt zoals bij mij, die in 1 rechte weg 80 kunnen rijden zonder files en stoplichten....dan loont het zich, of eigenlijk moet ik zeggen: dan heb je de minste ergernis.
[ Voor 4% gewijzigd door Deathchant op 18-06-2008 18:12 ]
De auto word dus bij jou steeds goedkoper? Waar tank jij dan, want bij de meeste mensen stijgen die prijzen alleen maar, structureel gezien...Deathchant schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:11:
niet alleen goedkoper, maar ik denk dat vele mensen de auto gewoon her-ontdekt hebben, dat ze zich beseffen hoe lekker het is om niet afhankelijk te zijn van bustijden, chagrijnige chauffeurs en stinkende mensen en hoge prijzen.....
waarom zouden ze nog met de bus moeten gaan??
Gelukkig heb je bij auto's geen nadelen. Ik bedoel, files staan er nooit, een auto gaat nooit kapot, er zit nooit iets tegen, en elke automobilist is altijd reuzevriendelijk tegen elkaar.
En het ruikt ook zo lekker fris, al die heerlijke uitlaatdampen die je mag inademen.
Als iedereen die nu met het OV (en niet alleen de bus, ook tram, metro, trein) gaat vanafd morgen in de auto zou stappen, zijn de files die er nu zijn nog maar kinderspel. Er worden elke dag honderdduizenden, zoniet nog meer, mensen met het OV vervoerd. Bedenk eens wat er gebeurd als die allemaal (of iig massaal) in een auto zouden stappen.
En niet alleen de files, maar ook de economische schade, omdat vrachtwagens veel langer stil staan waardoor goederen niet op tijd op de bestemming zijn, en Nederland onaantrekkelijker word als transportland...
Ik weet dat ongefundeerd OV-bashen zeer populair is hier, vaak niet gehinderd door enige kennis van zaken, maar aan dat soort dingen moet men ook eens denken alvorens populistisch te gaan bashen vanuit de onderbuik.
[ Voor 32% gewijzigd door wildhagen op 18-06-2008 18:18 ]
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Prijzen van auto's stijgen, benzine stijgt, je staat in de file, etc etc. Toch ben je niet van een ander verantwoordelijk (as in: busschauffeurs) waar je een onderboekgevoel bij hebt en ook met een bus kan je in de file staan
About freaking time.TommyGun schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:12:
Het is door de kerk; ze gaan weer rijden.
De reacties; http://www.fnvov.nl/forum/index.php?topic=27565.0
ga denk idd ook wat vaker met de fiets naar het stationVerwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:22:
Ik weet in ieder geval dat ik weer vaker de fiets zal pakken in plaats van het OV. Al zijn er maar honderd mensen die zich hier ook van bewust zijn geworden, dan heeft de staking in dat opzicht toch nog nut gehad
nadeel ervan is alleen dat de bewaakte fietsenstalling al om 23:30 sluit, terwijl laatste bus nog wat later gaat
of toch misschien maar bij ander station in de buurt zo'n fietskluisje regelen
Verwijderd
Klaas neem er alvast een van mij.
We gaan gewoon door, we moeten alvast warmlopen voor 2009.
Als het nodig mocht zijn.
Ze weten dat we vastberaden zijn.
Maar voorlopig hebben we dit binnen.
YES!
Net kleine kinderen die hebben ontdekt hoe ze hun zin kunnen doordrammenWel zullen we nog om tafel moeten met de werkgevers en overheden om er zorg voor de dragen dat dit drama zich niet herhaald volgend jaar.”
Ach joh die gasten weten niet beter, ze praten naar ze verstand hebbenVerwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:36:
[...]
[...]
Net kleine kinderen die hebben ontdekt hoe ze hun zin kunnen doordrammen
Verwijderd
Tja, is die stakingskas nu nog niet leeg dan?Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 20:33:
Toch een mooie "overwinning" voor ons buschauffeurs... Ben benieuwd welke bedrijfstak er nu gaat staken voor een beter salaris.
Ik heb het gevoel dat de passagiers gegijzeld werden en dat de overheid dan maar het losgeld heeft betaald. Ik blijf erbij dat het een schandalige manier is om je eisen kracht bij te zetten. Over de rug van mensen die op geen enkele manier partij zijn in het conflict, maar die ook geen weerstand kunnen bieden.
Wees er blij meeVerwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 20:33:
Toch een mooie "overwinning" voor ons buschauffeurs... Ben benieuwd welke bedrijfstak er nu gaat staken voor een beter salaris.
Sorry ik heb er geen andere woorden voor, beetje over de rug van onschuldige mensen een of ander loongeschil uitvechten. Echt waar mijn sympathie hebben jullie niet meer na 2 weken burgertje pesten
Buschauffeurs nieuwe uitschot van de maatschappij wat mij betreft
[ Voor 3% gewijzigd door Slasher op 18-06-2008 21:04 ]
Verwijderd
Je mag je mening hebben, maar om ons uitschot te noemen gaat mij een beetje te ver...Slasher schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:04:
[...]
Sorry ik heb er geen andere woorden voor, beetje over de rug van onschuldige mensen een of ander loongeschil uitvechten. Echt waar mijn sympathie hebben jullie niet meer na 2 weken burgertje pesten
Buschauffeurs nieuwe uitschot van de maatschappij wat mij betreft
Misschien wel, maar denk je dat het leuk is om 2 weken lang je af te vragen hoe je weer eens op je werk moet komen en veel extra kosten hebt moeten maken.Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:06:
[...]
Je mag je mening hebben, maar om ons uitschot te noemen gaat mij een beetje te ver...
Mij gaat het te ver dat je 2 weken lang "de gewone man" hebt moeten duperen. Verdiend dat de schoonheidsprijs?? ben je daar trots op?
[ Voor 14% gewijzigd door Slasher op 18-06-2008 21:08 ]
Verwijderd
Dat is het grote recht van staken.Slasher schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:07:
[...]
Misschien wel, maar denk je dat het leuk is om 2 weken lang je af te vragen hoe je weer eens op je werk moet komen en veel extra kosten hebt moeten maken.
Mij gaat het te ver dat je 2 weken lang "de gewone man" hebt moeten duperen. Verdiend dat de schoonheidsprijs?? ben je daar trots op?
Wellicht nou ik hoop dat je er trots op bent!
Verwijderd
Trots op het resultaat...Tenslotte deden we het daarvoor.Slasher schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:14:
[...]
Wellicht nou ik hoop dat je er trots op bent!
Voor jou en voor alle andere mensen die kennelijk afhankelijk zijn van één transportmiddel om op werk te komen: Daar heb je heel waarschijnlijk toch echt zelf voor gekozen.Slasher schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:07:
[...]
Misschien wel, maar denk je dat het leuk is om 2 weken lang je af te vragen hoe je weer eens op je werk moet komen en veel extra kosten hebt moeten maken.
Als je niet zo afhankelijk wil zijn moet je ergens anders gaan je wonen. Je weet dat de mogelijkheid van staken er altijd is, zorg dus dat je alternatief transport hebt.
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Vertel jij dat even aan mijn oma? Doe niet zo kortzichtig svp, er zijn genoeg mensen die gewoon enkele weken thuis hebben gezeten omdat er voor hun gewoon geen alternatief ís.pingkiller schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:20:
[...]
Voor jou en voor alle andere mensen die kennelijk afhankelijk zijn van één transportmiddel om op werk te komen: Daar heb je heel waarschijnlijk toch echt zelf voor gekozen.
Als je niet zo afhankelijk wil zijn moet je ergens anders gaan je wonen. Je weet dat de mogelijkheid van staken er altijd is, zorg dus dat je alternatief transport hebt.
In dit topic zitten geen oma's en ook oma's weten dat bussen kunnen staken.Roamor schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:30:
[...]
Vertel jij dat even aan mijn oma? Doe niet zo kortzichtig svp, er zijn genoeg mensen die gewoon enkele weken thuis hebben gezeten omdat er voor hun gewoon geen alternatief ís.
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Dit vind ik wel de meest treffende vergelijking en samenvatting van het verhaal tot nu toe.Roamor schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 20:55:
[...]
Tja, is die stakingskas nu nog niet leeg dan?
Ik heb het gevoel dat de passagiers gegijzeld werden en dat de overheid dan maar het losgeld heeft betaald. Ik blijf erbij dat het een schandalige manier is om je eisen kracht bij te zetten. Over de rug van mensen die op geen enkele manier partij zijn in het conflict, maar die ook geen weerstand kunnen bieden.
De mensen die er echt afhankelijk van zijn, zijn ook waarschijnlijk de mensen die geen alternatief vervoer hebben. Of heb jij een andere definitie van "afhankelijk"?pingkiller schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:20:
[...]
Voor jou en voor alle andere mensen die kennelijk afhankelijk zijn van één transportmiddel om op werk te komen: Daar heb je heel waarschijnlijk toch echt zelf voor gekozen.
Stakingsrecht of niet, voor deze gang van zaken heb ik niet één goed woord over.
[ Voor 38% gewijzigd door DrivinUCrazy op 18-06-2008 21:48 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Overwinning my ass, je moet je schamen.Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 20:33:
Ze hadden jullie gewoon moeten ontslaan, kan je lekker tegen de hark aan leunen langs de weg
Als je ziet hoeveel mensen er problemen gehad hebben om op locatie te komen om examens te maken! Egoïstisch gewoon.
Dit is wel heel makkelijk praten!pingkiller schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:20:
[...]
[ Voor 60% gewijzigd door Pinjataaa op 18-06-2008 21:55 ]
Verwijderd
Ik schaam mij meer voor de mensen die ons voor alles uitmaken incl. met de dood bedreigen.Pinjataaa schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:52:
[...]
Overwinning my ass, je moet je schamen.
Ze hadden jullie gewoon moeten ontslaan, kan je lekker tegen de hark aan leunen langs de weg
Verwijderd
zit je zelf wel eens in een bus?pingkiller schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:20:
[...]
het OV is een dermate kansloze manier van transport dat er maar 3 soorten mensen in de bus zitten:
-mensen die de kunstmatig dure auto niet kunnen betalen en/of (zeer) goedkoop OV aangeboden krijgen op kosten van de belastingbetaler
-mensen zonder rijbewijs
-mensen die een traject moeten reizen waar de overheid van al die belastingcenten nog steeds niet voldoende asfalt heeft neergelegd
Waarmee ik probeer te zeggen dat er overal rotte appels tussen zitten, en je kunt zeggen wat je wil, maar hier op GoT gaat het er toch nog behoorlijk beschaafd aan toe.
Ik heb er inderdaad zelf voor gekozen, maar goed is dat het punt niet. Praat dat het allemaal goed?pingkiller schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:20:
[...]
Gelukkig kan ik thuiswerken en via ander vervoer op mijn werk komen, en kost een bus abbo me niets, en ga mooi even wat declareren bij meneer connexxion.
Schrale troost is dat ik nu weet wat een buschauffeur verdiend en ik slaap vannacht prima in de gedachte dat ik gelukkig een veel betere baan heb.
ik vond het een prima verhaal! ik hoop dat je snapt dat mijn sympathie voor jouw soort tot op een nulpunt gezakt is.Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:54:
[...]
Ik schaam mij meer voor de mensen die ons voor alles uitmaken incl. met de dood bedreigen.
[ Voor 26% gewijzigd door Slasher op 18-06-2008 22:07 ]
Ik vind dat ik het nog wel netjes zeg in vergelijking met wat ik eigenlijk wou zeggen.Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:54:
[...]
Ik schaam mij meer voor de mensen die ons voor alles uitmaken incl. met de dood bedreigen.
Wacht maar tot jij onderbetaald wordt (of slechte voorwaarden krijgt) voor je werkPinjataaa schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 22:08:
[...]
Ik vind dat ik het nog wel netjes zeg in vergelijking met wat ik eigenlijk wou zeggen.
Mensen die zeggen 'Ze hadden jullie moeten ontslaan' weten niet waar ze over praten, imho.
(Ironisch genoeg zijn dat vaak dezelfde mensen die het wel okee vonden toen de politie staakte
En als je ergens moet zijn dat zo belangrijk is kan je vast wel ander vervoer regelen (fiets/brommert/carpoolen/desnoods taxi).
* anandus wordt een beetje ziek van mensen die gaan klagen als ze 'te laat op werk komen' omdat andere mensen vechten voor fatsoenlijke arbeidsomstandigheden.
[ Voor 34% gewijzigd door anandus op 18-06-2008 22:15 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Verwijderd
Zeg je dat nu ook morgen tegen de buschauffeur? Maar ondanks jou afkeer tegen ons soort slaap ik ook vannacht prima...Slasher schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 22:04:
ik vond het een prima verhaal! ik hoop dat je snapt dat mijn sympathie voor jouw soort tot op een nulpunt gezakt is.
Ik stap voortaan elke morgen weer vrolijk in de bus van connexxion waarop staat bij de voordeur "gratis je eigen bus, wordt buschauffeur" en dan heb ik eigenlijk maar 1 smiley die hier van toepassing is, en dat is de volgende:Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 22:15:
[...]
Zeg je dat nu ook morgen tegen de buschauffeur? Maar ondanks jou afkeer tegen ons soort slaap ik ook vannacht prima...
[ Voor 3% gewijzigd door Slasher op 18-06-2008 22:25 ]
Verwijderd
jammer genoeg zegt dat vooral iets over wat de politie zoal dagelijks uitvoert.anandus schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 22:12:
(Ironisch genoeg zijn dat vaak dezelfde mensen die het wel okee vonden toen de politie staakte)
en vooral over de dingen die ze zouden moeten doen maar toch nooit doen...
voor de staatskas ja.anandus schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 22:42:
[...]
offtopic:
Mensen die te snel, dronken of asociaal op de weg rijden bekeuren vind ik persoonlijk anders aardig nuttig
95-99 procent van alle verkeersboetes zijn flitsboetes, en 80-90 procent daarvan is voor minder dan 10 km/h te snel. en we weten allemaal op wat voor wegen ze doorgaans staan
laat ik het zo zeggen: er heeft nog nooit een wetenschapper kunnen aantonen dat het verkeer er significant veiliger van wordt.
ondertussen zijn de oplossingspercentages van normale misdrijven dramatisch, tov vergelijkbare streken als noord-rijn-westfalen
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2008 22:50 ]
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 22:41:
[...]
jammer genoeg zegt dat vooral iets over wat de politie zoal dagelijks uitvoert.
en vooral over de dingen die ze zouden moeten doen maar toch nooit doen...
Mensen die te snel, dronken of asociaal op de weg rijden bekeuren vind ik persoonlijk anders aardig nuttig
Simpel praktijk voorbeeldje, vrijdag was er toch een principe akkoord gesloten. Dus ze gingen rijden in de spits.anandus schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 22:12:
[...]
En als je ergens moet zijn dat zo belangrijk is kan je vast wel ander vervoer regelen (fiets/brommert/carpoolen/desnoods taxi).
Ik sta maandag vanaf 17:55 op de bushalte te wachten op een bus die om 18:13 hoort te komen ( vorige bus net gemist, kan gebeuren. Ze reden toch tot 19:00 uur ). Om 18:25 verwacht ik geen bus meer en ga ik maar eens een wandelingetje van 20 minuten maken naar het treinstation, trein van 18:36 gemist en trein gaat maar 2x per uur dus feitelijk stap ik om 19:06 op de trein, met de trein moet ik nog een overstap maken die 15 minuten duurt. Om 19:56 arriveer ik op mijn station, in 4 minuten kan ik niet naar de winkel en boodschappen doen. Dus ga ik maar aan mijn wandelingetje beginnen van nog eens 20 minuten om voor mijn deur te komen.
En ik ben om 20:15 thuis, heb geen boodschappen en morgen moet ik ergens voetballen kijken dus dan kan ik ook geen boodschappen doen ( want zo'n debacle heb ik geen zin om nog eens te gaan proberen )
Feitelijke reistijd als de bus had gereden, 35 minuten tot voor mijn deur. Dus dan was ik om 18:50 thuis geweest. Tijd zat voor boodschappen en op een behoorlijke tijd kunnen eten...
Maar ik had natuurlijk ook even een fiets / brommer / taxi kunnen regelen voor het geval dat de chauffeurs zich niet aan hun principe akkoord zouden houden. Kost iets meer, maarja blijkbaar vind ik het zo belangrijk dat ik voor 20:30 iets fatsoenlijks te eten naar binnen heb dat ik daar ook maar voor moet gaan betalen...
Kijk, dat ze totaal staakten dat vind ik best, daar had ik ook rekening mee gehouden. Baas wist dat ik iets later aankwam en iets eerder wegging om een trein te halen.
Maar dit geintje heb ik met de spitsuren rijden ongeveer 5x meegemaakt, 1x uit de bus gezet in een dorp waar geen ander vervoer was dan de bus, ja het was nu eenmaal 9 uur. Dat ik al een half uur in de bus zat en dat als hij nog even 5 minuten doorreed ik op mijn werk was en als hij nog even 10 minuten doorreed dat hij dan gewoon naast een treinstation had kunnen stoppen dat boeide hem niet.
Sorry hoor maar dan kots ik op die mensen. Van mij mag je staken, maar als je zegt te rijden dan rij je ook. Je bent geen c&a klerenverkoper er zijn gewoon mensen van jou afhankelijk...
En dat "vechten" bestond daadwerkelijk uit? Voetballen op de remise? Opstoppingen veroorzaken op de snelwegen zodat nog meer mensen last van je hebben? Als een rechter beoordeelt dat in 3 provincies de bussen weer moeten rijden omdat het anders niet te doen is gewoon in de rest van het land doorstaken ( solidariteit kennen ze blijkbaar ook niet echt ) want daar heeft de rechter niets over gezegd.* anandus wordt een beetje ziek van mensen die gaan klagen als ze 'te laat op werk komen' omdat andere mensen vechten voor fatsoenlijke arbeidsomstandigheden.
Nogmaals, van mij hebben ze het volste recht om te staken. Maar dit was meer zoveel mogelijk mensen dwarszitten.
Feitelijk heb ik in de periode dat ze volledig platlagen minder last ervan gehad dan toen ze in de spits reden, toen ging ik er namelijk vanuit dat er ook gereden zou worden...
En er zijn geen supermarkten in de stad waar je werkt, op het station, whatever? Dat je er geen rekening meehoud kan je moeilijk de stakende chauffeurs aanrekenen, lijkt me?Gomez12 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 22:53:
Maar ik had natuurlijk ook even een fiets / brommer / taxi kunnen regelen voor het geval dat de chauffeurs zich niet aan hun principe akkoord zouden houden. Kost iets meer, maarja blijkbaar vind ik het zo belangrijk dat ik voor 20:30 iets fatsoenlijks te eten naar binnen heb dat ik daar ook maar voor moet gaan betalen...
Overigens, waar in Nederland gaan supermarkten al om 8 uur dicht?
Nee, dat vind ik ook niet zo netjes (maarja, blijkbaar is dat de 'afspraak'?)1x uit de bus gezet in een dorp waar geen ander vervoer was dan de bus, ja het was nu eenmaal 9 uur. Dat ik al een half uur in de bus zat en dat als hij nog even 5 minuten doorreed ik op mijn werk was en als hij nog even 10 minuten doorreed dat hij dan gewoon naast een treinstation had kunnen stoppen dat boeide hem niet.
Tja, de publieksvriendelijke acties hebben niet geholpen. Je kan niet zeggen dat ze niet hebben geprobeerd om eerste alle andere opties in te zetten voordat ze écht hebben moeten staken.Nogmaals, van mij hebben ze het volste recht om te staken. Maar dit was meer zoveel mogelijk mensen dwarszitten.
Zo'n algehele staking doen ze heus niet omdat ze het leuk vonden, maar omdat dat gewoon het enige was wat er nog opzat...
Op een niet-vrijdagavond eigenlijk op behoorlijk veel plaatsen. Zeker op plaatsten waar je met het streekvervoer moet en vervolgens nog een stukje met de trein zijn winkels echt niet 24/7 open.anandus schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 23:03:
Overigens, waar in Nederland gaan supermarkten al om 8 uur dicht?![]()
Ja, maar als er een voorstel ligt dat nét niet is wat ze willen nog doorgaan met staken, en zelfs kantoorgebouwen van de onschuldige Connexxion plunderen en kruispunten met onschuldige automobilisten blokkeren vind ik dan nogal lame[...]
Tja, de publieksvriendelijke acties hebben niet geholpen. Je kan niet zeggen dat ze niet hebben geprobeerd om eerste alle andere opties in te zetten voordat ze écht hebben moeten staken.
Zo'n algehele staking doen ze heus niet omdat ze het leuk vonden, maar omdat dat gewoon het enige was wat er nog opzat...
Waar ik werk is een industrieterrein naast een dorp. Zou me verbazen als ik daar nog een supermarkt kan vinden die na 18:00 nog open is. Nog even daargelaten dat ik dan opeens eerst op zoek moet naar een supermarkt. Als het daar druk is heb ik een kans om volgende trein te missen, huppekee nog een half uur later thuis...anandus schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 23:03:
[...]
En er zijn geen supermarkten in de stad waar je werkt, op het station, whatever?
Denk dat het reeeler is als je de vraag omdraait. Behalve sommige AH's kan ik zo snel geen supermarkt bedenken die ( behalve koopavond ) na 20:00 nog open is. En die AH's zitten hier niet in de buurt.Overigens, waar in Nederland gaan supermarkten al om 8 uur dicht?![]()
Hmmm, toch vreemd dat ik dacht dat de afspraak was om tot 09:00 uur alle ritten te beginnen en uit te rijden, daardoor reden er ook enkele lange busritten niet meer na 08:30...[...]
Nee, dat vind ik ook niet zo netjes (maarja, blijkbaar is dat de 'afspraak'?)
Zoals ik net al zei, de algehele staking heb ik geen probleem mee. Dat was gewoon simpel, hun hebben stakingsrecht en de bussen rijden niet op die en die dagen. Je zoekt maar ander vervoer, dit is afaik ook gewoon goed bekendgemaakt.[...]
Het halve spitsrijden daar had ik wel problemen mee.
En als dan iemand gaat verkondigen dat de buschauffeurs "gevochten" hebben voor hun recht, dan ben ik gewoon even benieuwd wat dat "vechten" nou precies inhield. Stakingsrecht dat hebben ze, maar imho is staken niet "vechten", staken is imho op je luie reet zitten totdat het je werkgever zoveel geld kost dat je loonsverhoging hem minder kost dan de verliezen die hij anders maakt.
Deze vorm van staken kan ik begrijpen, maar om dan van "vechten" te spreken?
ik heb echt goed gesnapt waarom er gestaakt werd.
Jullie kregen onderbetaald, geen opslag voor jaren...je werk neerlegen is dan een mogelijkheid.
Maar ik vind ook dat jullie moeten inzien dat de acties soms te ver gingen.
Het werk neerleggen, prima, maar ga niet op drukke kruispunten alles ophouden. Dit heeft totaal niks meer te maken met de staking en streeft het doel van de staking voorbij.
De tijden dat jullie zouden moeten rijden in de spits zoals de rechter gezegd heeft, moet er ook gereden worden en dan niet 20 bussen langs laten rijden met SORRY GEEN DIENST. Dat die plicht ook nog teveel leek te zijn kon er bij mij dus ook niet in. Ook verhalen dat buschauffeurs onder hun plicht willen uitkomen door bussen halverwege de rit te willen laten eindigen omdat het dan stipt 21:00 is...kom zeg, klinkt erg kinderachtig.
Ik snap dat het niet altijd even prettig werk is: onder tijdsdruk werken, slecht betaald, veel bedreigd worden, maar hey, that's life, iedere werkende burger heeft zijn stressmomenten, maar snap dat het werk slecht betaald word.
Maar je snapt toch zeker wel de reacties van vele mensen. Velen zijn afhankelijk van het openbaar vervoer, en je hebt heel veel rotte chauffeurs ertussen zitten die het de passagier niet makkelijker maken door hun irritante seksistische grapjes of changrijnige opmerkingen.
En zelfs die mensen die dat ondergaan hebben ook begrip voor de staking, net zoals ik, maar op een gegeven moment duurt het gewoon te lang en als dan ook nog de tijden verzaakt worden dat jullie zouden moeten rijden, dan kan ik me voorstellen dat er nog weinig sympathie over zal zijn.
Ik neem de bus omdat het 1 lange rechte weg is van Wittem naar Maastricht, zonder dat ik hoef over te stappen. Ik vraag me echt af hoe de eerste week zal verlopen....ik denk dat er heel veel mensen "kwaad" de bus instappen.
[ Voor 4% gewijzigd door Deathchant op 19-06-2008 09:17 ]
Gomez12 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 23:20:
Denk dat het reeeler is als je de vraag omdraait. Behalve sommige AH's kan ik zo snel geen supermarkt bedenken die ( behalve koopavond ) na 20:00 nog open is. En die AH's zitten hier niet in de buurt.
Albert Heijn, Digros/Dirk, Hoogvliet zijn allen tot 10 uur geopend, de Albert Heijns op de stations tot middernacht, daarnaast zijn er desnoods ook altijd avondwinkels die tot 2 uur open zijn. Althans, hier in Leiden, en dit is echt geen grote stad. Alleen de buurtsupers zijn tot 8 uur open,afaik.
Tenzij je op zondag boodschappen doet, dan zijn de supermarkten inderdaad maar tot 8 uur 's avonds open.
Maar het kan zijn dat je van dorp naar dorp moet, maar dan valt er gewoon rekening mee tehouden.
En tja, dat spitsrijden, vergeet niet dat ze dat in de rest van het land niet zijn gaan doen voor de reizigers, maar voor solidariteit met de Noordelijke collega's (en hun onderhandelingspositie, schijnt dat Arriva een van de dwarsliggers was).
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Dan spreek je een deadline af. De impact van de staking is dermate groot dat mijns inziens ook daar naar gekeken had moeten worden.Paxlie schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 12:22:
[...]
Het is een principe akkoord. Er is dus nog niks afgesproken. Als je dan stopt met staken zullen de onderhandelingen nog erg lang gaan duren want dan gaat er gerekt worden.
Nogmaals, dat je staakt voor meer loon is je goed recht, maar er zijn, zeker als je een principe akkoord hebt, andere manieren om de druk op de ketel te houden, zonder de klant te benadelen. Was bijv. weer terug gegaan naar het gratis rijden, wel de kosten voor de vervoerders, niet de inkomsten. Mocht dat niet binnen een vastgesteld periode een resultaat opleveren, dan kan de staking weer beginnen. Zo toon je ook je bereidwilligheid richting de klant. Als ik de reacties van medereizigers zo heb gehoord hadden jullie alle steun, tot afgelopen vrijdag, toen is deze weggesmolten als sneeuw voor de zon.
[ Voor 17% gewijzigd door Fly-guy op 19-06-2008 10:53 ]
Als ik het goed begrepen had deed dat gratis rijden nauwelijks een centje pijn voor de vervoerders.Fly-guy schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:50:
[...]
(was bijv. weer terug gegaan naar het gratis rijden, wel de kosten voor de vervoerders, niet de inkomsten)
(Vergeet niet dat maar een klein deel van de inkomsten gegenereerd wordt door de kaartverkoop in de bus)
Sowieso, de opbrengsten van strippenkaarten gaan niet naar de vervoerders, maar naar de overheid. De inkomsten voor de vervoerders bestaan uit de betalingen van de overheid, waarbij de hoeveelheid is bepaald bij de aanbesteding.anandus schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:53:
[...]
Als ik het goed begrepen had deed dat gratis rijden nauwelijks een centje pijn voor de vervoerders.
(Vergeet niet dat maar een klein deel van de inkomsten gegenereerd wordt door de kaartverkoop in de bus)
En het kromme is dat de overheid nu voor miljoenen moet sponsoren omdat de bedrijven zo laag mogelijk aanbesteed hebbenFlorisD schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 12:22:
De inkomsten voor de vervoerders bestaan uit de betalingen van de overheid, waarbij de hoeveelheid is bepaald bij de aanbesteding.