Simpel praktijk voorbeeldje, vrijdag was er toch een principe akkoord gesloten. Dus ze gingen rijden in de spits.anandus schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 22:12:
[...]
En als je ergens moet zijn dat zo belangrijk is kan je vast wel ander vervoer regelen (fiets/brommert/carpoolen/desnoods taxi).
Ik sta maandag vanaf 17:55 op de bushalte te wachten op een bus die om 18:13 hoort te komen ( vorige bus net gemist, kan gebeuren. Ze reden toch tot 19:00 uur ). Om 18:25 verwacht ik geen bus meer en ga ik maar eens een wandelingetje van 20 minuten maken naar het treinstation, trein van 18:36 gemist en trein gaat maar 2x per uur dus feitelijk stap ik om 19:06 op de trein, met de trein moet ik nog een overstap maken die 15 minuten duurt. Om 19:56 arriveer ik op mijn station, in 4 minuten kan ik niet naar de winkel en boodschappen doen. Dus ga ik maar aan mijn wandelingetje beginnen van nog eens 20 minuten om voor mijn deur te komen.
En ik ben om 20:15 thuis, heb geen boodschappen en morgen moet ik ergens voetballen kijken dus dan kan ik ook geen boodschappen doen ( want zo'n debacle heb ik geen zin om nog eens te gaan proberen )
Feitelijke reistijd als de bus had gereden, 35 minuten tot voor mijn deur. Dus dan was ik om 18:50 thuis geweest. Tijd zat voor boodschappen en op een behoorlijke tijd kunnen eten...
Maar ik had natuurlijk ook even een fiets / brommer / taxi kunnen regelen voor het geval dat de chauffeurs zich niet aan hun principe akkoord zouden houden. Kost iets meer, maarja blijkbaar vind ik het zo belangrijk dat ik voor 20:30 iets fatsoenlijks te eten naar binnen heb dat ik daar ook maar voor moet gaan betalen...
Kijk, dat ze totaal staakten dat vind ik best, daar had ik ook rekening mee gehouden. Baas wist dat ik iets later aankwam en iets eerder wegging om een trein te halen.
Maar dit geintje heb ik met de spitsuren rijden ongeveer 5x meegemaakt, 1x uit de bus gezet in een dorp waar geen ander vervoer was dan de bus, ja het was nu eenmaal 9 uur. Dat ik al een half uur in de bus zat en dat als hij nog even 5 minuten doorreed ik op mijn werk was en als hij nog even 10 minuten doorreed dat hij dan gewoon naast een treinstation had kunnen stoppen dat boeide hem niet.
Sorry hoor maar dan kots ik op die mensen. Van mij mag je staken, maar als je zegt te rijden dan rij je ook. Je bent geen c&a klerenverkoper er zijn gewoon mensen van jou afhankelijk...
En dat "vechten" bestond daadwerkelijk uit? Voetballen op de remise? Opstoppingen veroorzaken op de snelwegen zodat nog meer mensen last van je hebben? Als een rechter beoordeelt dat in 3 provincies de bussen weer moeten rijden omdat het anders niet te doen is gewoon in de rest van het land doorstaken ( solidariteit kennen ze blijkbaar ook niet echt ) want daar heeft de rechter niets over gezegd.* anandus wordt een beetje ziek van mensen die gaan klagen als ze 'te laat op werk komen' omdat andere mensen vechten voor fatsoenlijke arbeidsomstandigheden.
Nogmaals, van mij hebben ze het volste recht om te staken. Maar dit was meer zoveel mogelijk mensen dwarszitten.
Feitelijk heb ik in de periode dat ze volledig platlagen minder last ervan gehad dan toen ze in de spits reden, toen ging ik er namelijk vanuit dat er ook gereden zou worden...