bij jouw in de buurt misschien ja, bij ons is er na 6 uur geen enkele tent open om boodschappen te doen , behalve op vrijdag , dan tot 9 uur , en die winkels die jij opnoemt heb ik hier nog nooit van gehoord, je moet ook verder denken dan je eigen streekanandus schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 09:37:
[...]
offtopic:
Albert Heijn, Digros/Dirk, Hoogvliet zijn allen tot 10 uur geopend, de Albert Heijns op de stations tot middernacht, daarnaast zijn er desnoods ook altijd avondwinkels die tot 2 uur open zijn. Althans, hier in Leiden, en dit is echt geen grote stad. Alleen de buurtsupers zijn tot 8 uur open,afaik.
Tenzij je op zondag boodschappen doet, dan zijn de supermarkten inderdaad maar tot 8 uur 's avonds open.
Maar het kan zijn dat je van dorp naar dorp moet, maar dan valt er gewoon rekening mee tehouden.
En tja, dat spitsrijden, vergeet niet dat ze dat in de rest van het land niet zijn gaan doen voor de reizigers, maar voor solidariteit met de Noordelijke collega's (en hun onderhandelingspositie, schijnt dat Arriva een van de dwarsliggers was).
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 12:54:
[...]
bij jouw in de buurt misschien ja, bij ons is er na 6 uur geen enkele tent open om boodschappen te doen , behalve op vrijdag , dan tot 9 uur , en die winkels die jij opnoemt heb ik hier nog nooit van gehoord, je moet ook verder denken dan je eigen streek
offtopic:
Dat doe ik ook.
En aangezien meer dan eenderde van de Nederlandse beroepsbevolking in de 25 grootste steden werkt, ga ik ervanuit dat ze óf bij werk, óf onderweg naar huis, óf bij huis wel een supermarkt of avondwinkel kunnen vinden
Maar dit is offtopic, daarbij kan je ook gewoon vergeten zijn om boodschappen te doen. Happens to me all the time
(Gelukkig heb ik een vriezer)
Dat doe ik ook.
En aangezien meer dan eenderde van de Nederlandse beroepsbevolking in de 25 grootste steden werkt, ga ik ervanuit dat ze óf bij werk, óf onderweg naar huis, óf bij huis wel een supermarkt of avondwinkel kunnen vinden
Maar dit is offtopic, daarbij kan je ook gewoon vergeten zijn om boodschappen te doen. Happens to me all the time
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Jah
Nog geen bussen zien rijden hier op de Boulevard, beide richtingen niet...
Of ik kijk telkens op het verkeerde moment naar buiten.
edit: en gelijk zie ik er een rijden
Zal eens tijd worden. Maar jah, mijn vakantie is net begonnen dus heb ik er niks meer aan
[ Voor 18% gewijzigd door Raven op 19-06-2008 14:21 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Je volgt het nieuws niet Raven? Was gisteren al bekend
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Jawel hoor
, maar zag (eerst) geen bussen rijden hier, vandaar dat ik raar stond te kijken
[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 19-06-2008 15:09 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ach gut
de taxichauffeurs willen een graantje meepikken
http://www.telegraaf.nl/b...eurs_willen_staken__.html
Nou. ik denk niet dat hun staking veel op zal leverenTaxichauffeurs willen ook compensatie
DEN HAAG - Na de buschauffeurs en de truckers gaan nu ook de taxibestuurders een actie organiseren tegen de hoge brandstofprijzen. De taxi-afdeling van Koninklijk Nederlands Vervoer roept haar leden op om maandag tussen 12.50 uur en 13.20 uur het werk neer te leggen.
Please Wait ...
„De taxibranche vraagt om een gelijke behandeling”, aldus KNV Taxi. De belangenorganisatie verwijst naar de 16 miljoen euro die staatssecretaris Tineke Huizinga (Verkeer) steekt in het streekvervoer, waardoor onder meer brandstofclausules in vervoerscontracten kunnen worden opgenomen.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
lolkmf schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 15:49:
Ach gut
[...]
Nou. ik denk niet dat hun staking veel op zal leveren
Alsof de taxi's in Nederland al niet ongeveer tot de duurste in de wereld behoren
Het wachten is dan op de leasewagenrijders, winkelende huisvrouwen etc etc. Zodat straks al het verkeer in nederland stilligt tot iedereen minstens 200 euro in de maand van het rijk erbij krijgt om de brandstof te kunnen betalen...
Geen autovrije zondag, een autovrije staking
Geen autovrije zondag, een autovrije staking
Leuk dat ze weer rijden, jammer dat de chauffeurs hun zin hebben. Ze krijgen gelijk terwijl ze gewoon twee weken dwars lagen. Gelukkig heb ik net voor de staking mijn rijbewijs gehaald en kan ik de benzine betalen
OV laat ik mooi achter me liggen.
Heel mooi, hopelijk zien de graaiers in de directie nu in hoe fout ze bezig geweest zijn de laatste tijd!
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Ik vind het jammer dat de bedrijven op deze manier gestraft worden, maar hopelijk rekenen ze dit door naar de stakers en de vakbonden!DEN BOSCH - De provincie houdt de vervoersbedrijven Veolia en Arriva aan hun contract en zal de niet gereden busritten niet uitbetalen. Volgens busmaatschappij Veolia in Breda loopt die schadepost in de miljoenen.
Het provinciebestuur bekijkt ook nog of er extra boetes zullen worden opgelegd aan de streekvervoerders.
Duizenden reizigers moesten ruim twee weken op zoek naar alternatief vervoer omdat buschauffeurs massaal staakten voor een beter loon. Sinds donderdagochtend rijden alle bussen weer volgens schema.
Lijkt me sterk dat dat kan, omdat de stakers niets fout gedaan hebben. Ze hebben gewoon van hun wettelijke recht gebruikt gemaakt.Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 17:32:
[...]
Ik vind het jammer dat de bedrijven op deze manier gestraft worden, maar hopelijk rekenen ze dit door naar de stakers en de vakbonden!
De schuld in deze kwestie ligt maar op één plaats: voor de volle honderd-en-tien procent bij de directies, die te druk waren met graaien en zichzelf verrijken ten koste van normale mensen.
Waarschijnlijk worden de boetes gecompenseerd door de strippenkaarten en/of abonnementen in prijs te verhogen. Met dank aan de directies!
[ Voor 10% gewijzigd door wildhagen op 19-06-2008 17:35 ]
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Tja, mensen die geflitst worden kunnen ook allerlei wetten misbruiken om er uiteindelijk onderuit te komen... En als iemand een bekeuring van een agent krijgt kan die er ook door allerlei onzinnige wetten onderuit komen. Dat er wetten zijn betekend niet dat het netjes is om ze te misbruiken voor persoonlijk gewin.wildhagen schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 17:33:
[...]
Lijkt me sterk dat dat kan, omdat de stakers niets fout gedaan hebben. Ze hebben gewoon van hun wettelijke recht gebruikt gemaakt.
De schuld in deze kwestie ligt maar op één plaats: voor de volle honderd-en-tien procent bij de directies, die te druk waren met graaien en zichzelf verrijken ten koste van normale mensen.
De schuld ligt ook bij de mensen die ondanks hun salarisvooruitzicht toch besloten om een baan als chauffeur te nemen
Gewoon een aantal van die oude chaggerijnige mensen ontslaan en daarvoor in de plaats jonge spontane mensen aannemen? En pauze's niet meer uitbetalen, geen kerstbonus, etc etcWaarschijnlijk worden de boetes gecompenseerd door de strippenkaarten en/of abonnementen in prijs te verhogen. Met dank aan de directies!
@hieronder: dat kun je over elke staking en over elke looneis dan wel zeggen: wat ze ook vragen gewoon inwilligen om stakingen te voorkomen
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2008 17:38 ]
Euhm... als de bedrijven (en de overheid) vóór de algemene staking de eisen hadden ingewilligd dan was dit niet gebeurd.Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 17:32:
[...]
Ik vind het jammer dat de bedrijven op deze manier gestraft worden, maar hopelijk rekenen ze dit door naar de stakers en de vakbonden!
Als de bedrijven hun billen klaarblijkelijk willen branden, moeten ze op de blaren zitten.
edit:
Ik ben weer eens laat
Ik ben weer eens laat
[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 19-06-2008 17:39 . Reden: foutje :P ]
Klopt, alleen komt het enige misbruik in deze kwestie niet van de kant van de chauffeurs, maar van de kant van de zichzelf-verrijkende directies die de chauffeurs met een (netto) loonsverlaging wilden opzadelen en gingen huilen als kleine kindjes toen dat (goh, hoe gek!) niet zo'n goed idee vonden.Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 17:36:
[...]
Tja, mensen die geflitst worden kunnen ook allerlei wetten misbruiken om er uiteindelijk onderuit te komen... En als iemand een bekeuring van een agent krijgt kan die er ook door allerlei onzinnige wetten onderuit komen. Dat er wetten zijn betekend niet dat het netjes is om ze te misbruiken voor persoonlijk gewin.
Je vergelijk gaat dus op geen enkele manier op.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Ik vind het nog steeds bezopen dat een geschil tussen werkgever-werknemer via andere mensen gespeeld wordt.. Als ik een loonconflict met mijn baas heb dan ga ik op zoek naar een andere baan en neem ik ontslag.wildhagen schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 17:38:
[...]
Klopt, alleen komt het enige misbruik in deze kwestie niet van de kant van de chauffeurs, maar van de kant van de zichzelf-verrijkende directies die de chauffeurs met een (netto) loonsverlaging wilden opzadelen en gingen huilen als kleine kindjes toen dat (goh, hoe gek!) niet zo'n goed idee vonden.
Het gaat niet over 1 iemand, maar het gaat over de CAO, hè?Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 17:41:
[...]
Ik vind het nog steeds bezopen dat een geschil tussen werkgever-werknemer via andere mensen gespeeld wordt.. Als ik een loonconflict met mijn baas heb dan ga ik op zoek naar een andere baan en neem ik ontslag.
En persoonlijk vind ik het bezopen dat de directies die het zover laten komen, waardoor de bedrijven miljoenen mislopen, ondertussen bonussen van een paar ton in eigen zak steken.
Mismanagement loont blijkbaar
[ Voor 25% gewijzigd door anandus op 19-06-2008 17:44 ]
Verwijderd
Dat snap ik, maar dan nog...anandus schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 17:42:
[...]
Het gaat niet over 1 iemand, maar het gaat over de CAO, hè?
Het zou wat zijn als alle leerkrachten besluiten om morgen zomaar eens te beginnen met staken en 2 weken lang alle scholen gesloten zijn (behalve dan van 8u tot 9u omdat ouders dan naar hun werk moeten rijden
Natuurlijk is dat bezopen. Maar dat is de chauffeurs niet te verwijten. Ze hebben het op heel veel publieksvriendelijke manieren geprobeerd, maar de profiteurs in de directies weigerden zich normaal op te stellen en met een enigszins normaal, realistisch bod te komen.Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 17:41:
[...]
Ik vind het nog steeds bezopen dat een geschil tussen werkgever-werknemer via andere mensen gespeeld wordt.. Als ik een loonconflict met mijn baas heb dan ga ik op zoek naar een andere baan en neem ik ontslag.
Aangezien er, als publieksvriendelijke methoden niet werken, geen enkel ander mogelijk pressiemiddel overblijft om op te komen voor je rechten, blijft er helaas weinig over dan een algehele staking om de directies onder druk te zetten om ze op die manier te laten zien dat ze totaal verkeerd bezig zijn.
Dat het zo geëscaleerd is, is dus alleen de directies en de verrijkende leden daarvan aan te rekenen.
En een andere baan zoeken: daarvan is al tien keer beweerd dat het niet zo simpel is als je 40+ bent en financiele verplichtingen hebt.
En voor de mensen die er last van hadden: dan verhuis je toch naar dichter bij je werk? Net zo simpel als een andere baan zoeken imho.
Virussen? Scan ze hier!
Dat hebben ze inderdaad gedaan en een betere CAO gekregen, een tijdje terugVerwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 17:44:
[...]
Dat snap ik, maar dan nog...
Het zou wat zijn als alle leerkrachten besluiten om morgen zomaar eens te beginnen met staken en 2 weken lang alle scholen gesloten zijn
Meer dan eens trouwens.
Daarbij was het niet 'zomaar', maar al maanden bezig
[ Voor 19% gewijzigd door anandus op 19-06-2008 17:48 ]
Verwijderd
Jij denkt dat huizen in de buurt van werkterreinen goedkoop zijn?En voor de mensen die er last van hadden: dan verhuis je toch naar dichter bij je werk? Net zo simpel als een andere baan zoeken imho.
En moeten studenten dan maar allemaal op kamers gaat (wat niet eens kan omdat er niet genoeg kamers zijn en deze hartstikke duur zijn?)
En moeten opa's en oma's dan maar de dure taxi nemen met hun lage inkomen?
Vanuit de 'consument' gezien zullen de chauffeurs op erg weinig symphatie kunnen rekenen en ik vrees dat eventuele frustraties alleen maar lichamelijker van aard zullen zijn (wat ik absoluut niet goedkeur).
Feit is en blijft dat er duizenden mensen zijn gedupeerd en dat deze mensen de buschauffeurs als oorzaak zien (en niet de directie of whatever)
Er waren wat (voortgezet onderwijs) scholen die staakte maar in de meeste gevallen werd er toen wel voor opvang geregeld of voor alternatieven vanuit de scholenDat hebben ze inderdaad gedaan en een betere CAO gekregen, een tijdje terug
Meer dan eens trouwens.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2008 17:49 ]
Jij denkt dat banen makkelijk te vinden zijn als je 40+ bent, financiele verplichtingen hebt, en weinig mogelijkheden?Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 17:48:
[...]
Jij denkt dat huizen in de buurt van werkterreinen goedkoop zijn?
Tsja, dat soort populistisch-kortzichtige figuren die alleen vanuit hun eigen kleine egoistische belangetjes redeneren zal je altijd en overal wel houdne. Ik denk dat elk weldenkend normaal mens ook wel inzien dat de chauffeurs weinig tot niets te verwijten valt, omdat ze alleen voor hun wettelijke rechten opkwamen.Feit is en blijft dat er duizenden mensen zijn gedupeerd en dat deze mensen de buschauffeurs als oorzaak zien (en niet de directie of whatever)
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Nope, maar dan neem je er toch een krantenwijkje bijwildhagen schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 17:50:
[...]Jij denkt dat banen makkelijk te vinden zijn als je 40+ bent, financiele verplichtingen hebt, en weinig mogelijkheden?
Dus iedereen die de buschauffeurs als oorzaak ziet van de stakingen is een 'klein egoistisch persoon' en 'niet weldenkend'?Tsja, dat soort populistisch-kortzichtige figuren die alleen vanuit hun eigen kleine egoistische belangetjes redeneren zal je altijd en overal wel houdne. Ik denk dat elk weldenkend normaal mens ook wel inzien dat de chauffeurs weinig tot niets te verwijten valt, omdat ze alleen voor hun wettelijke rechten opkwamen.
Tsja, dat kan je idd doen. Kan je ook meteen verhuizen. Probleem opggelost.Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 17:52:
[...]
Nope, maar dan neem je er toch een krantenwijkje bij
Het is op zijn minst zéér kortzichtig populistisch geleuter te noemen ja, het getuigt gewoon van weinig kennis van zaken, evenals weinig solidariteit met mensen die voor hun rechten opkomen, en niet gedwongen willen worden om netto salaris in te leveren. Zeker als je bedenkt dat ze, voor ze algeheel gingen staken, elke mogelijkheid benut hebben om het met publieksvriendelijke acties te bereiken![...]
Dus iedereen die de buschauffeurs als oorzaak ziet van de stakingen is een 'klein egoistisch persoon' en 'niet weldenkend'?
Als je baas je morgen vraagt om 10 procent in te leveren, doe je dat dan ook zonder morren/protest (en let wel, ergens anders solliceteren is ook een vorm van protest!).
[ Voor 9% gewijzigd door wildhagen op 19-06-2008 17:56 ]
Virussen? Scan ze hier!
Ach, lijkt me wel een mooie stunt als de bedrijven nu laten uitzoeken of ze de miljoenen die ze misgelopen zijn weer kunnen verhalen op hun personeel...
Lijkt me helemaal machtig als straks de chauffeurs 3% loonsverhoging hebben gekregen en dit jaar 5% moeten inleveren
Maarja ik verwacht in december opnieuw stakingen omdat dan de eindejaarsuitkeringen en de winstdelingen en de kerstgratificaties niet hoog genoeg zijn, goh hoe zou dit dat toch komen???
Lijkt me helemaal machtig als straks de chauffeurs 3% loonsverhoging hebben gekregen en dit jaar 5% moeten inleveren
Maarja ik verwacht in december opnieuw stakingen omdat dan de eindejaarsuitkeringen en de winstdelingen en de kerstgratificaties niet hoog genoeg zijn, goh hoe zou dit dat toch komen???
Ik snap iets niet..........
Buschauffeurs staken voor meer geld. Dit doen ze omdat de FNV zorgt dat ze ontevreden zijn, omdat dat de core-business van de FNV is. Tot zover snap ik het.
Alleen: nu geeft de overheid 16 miljoen euro aan de busbedrijven, als compensatie voor de hoge brandstofprijzen (waarom krijgen vrachtwagenchauffeurs dat niet?), zodat de busbedrijven meer salaris kunnen betalen aan het personeel, en de bussen weer rijden. Hier snap ik het niet meer! Dit is toch gewoon verkapte overheidssteun? Wat vindt de EU hier van? Busbedrijven moeten zogenaamd met elkaar concurreren, meedoen aan de vrije markt, enz., en nu gaat de overheid gemeenschapsgeld weggeven omdat ze staken! Staken is bedoeld om iets van de werkgever gedaan te krijgen, niet van de overheid!
Buschauffeurs staken voor meer geld. Dit doen ze omdat de FNV zorgt dat ze ontevreden zijn, omdat dat de core-business van de FNV is. Tot zover snap ik het.
Alleen: nu geeft de overheid 16 miljoen euro aan de busbedrijven, als compensatie voor de hoge brandstofprijzen (waarom krijgen vrachtwagenchauffeurs dat niet?), zodat de busbedrijven meer salaris kunnen betalen aan het personeel, en de bussen weer rijden. Hier snap ik het niet meer! Dit is toch gewoon verkapte overheidssteun? Wat vindt de EU hier van? Busbedrijven moeten zogenaamd met elkaar concurreren, meedoen aan de vrije markt, enz., en nu gaat de overheid gemeenschapsgeld weggeven omdat ze staken! Staken is bedoeld om iets van de werkgever gedaan te krijgen, niet van de overheid!
Weinig verkapts aan hoor. Is redelijk duidelijke overheidssteun.
Maar wat had je anders gewild? Bedrijven hebben geen geld voor meer lonen ( dat is er gewoon echt niet, zoek maar eens in dit topic naar de omzet en winst van connexxion ). OV is belangrijk voor de nederlandse samenleving. Chauffeurs staken zolang ze niet meer geld krijgen ( of totdat de bonden failliet zijn ).
De chauffeurs wilden iets wat er gewoon niet was, als de wens van de chauffeurs volkomen terecht was en 100% legitiem dan kan de staat maar beter bijspringen om het probleem op te lossen dan het land nog een paar maanden zonder OV te laten zitten en enkele OV-bedrijven failliet te zien gaan.
Maar wat had je anders gewild? Bedrijven hebben geen geld voor meer lonen ( dat is er gewoon echt niet, zoek maar eens in dit topic naar de omzet en winst van connexxion ). OV is belangrijk voor de nederlandse samenleving. Chauffeurs staken zolang ze niet meer geld krijgen ( of totdat de bonden failliet zijn ).
De chauffeurs wilden iets wat er gewoon niet was, als de wens van de chauffeurs volkomen terecht was en 100% legitiem dan kan de staat maar beter bijspringen om het probleem op te lossen dan het land nog een paar maanden zonder OV te laten zitten en enkele OV-bedrijven failliet te zien gaan.
Volgens mij valt die 16 miljoen in het niet bij de rest van het bedrag dat er jaarlijks aan OV wordt uitgegeven door overheden. Het is een extraatje.RemcoDelft schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 20:23:
nu geeft de overheid 16 miljoen euro aan de busbedrijven, als compensatie voor de hoge brandstofprijzen
Bron: Wikipedia: Rijksbijdrage voor het openbaar vervoer2004 betaalde rijksoverheid in totaal zo'n 1,08 miljard euro aan de 19 vervoersautoriteiten.
Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...
Verwijderd
eigenlijk wordt het eens tijd dat de administratie-afdelingen van connexxion en co een maand of drie staken.
als de chaufs dan ineens 3 maanden geen loon meer krijgen hebben ze misschien door dat je onschuldige mensen niet zomaar moet naaien als je wat wilt van een ander.
als de chaufs dan ineens 3 maanden geen loon meer krijgen hebben ze misschien door dat je onschuldige mensen niet zomaar moet naaien als je wat wilt van een ander.
Hoe kom je erbij dat er geen geld was? Kijk eens wat die graaiers zichzelf toe-eigenen. Ik bedoel, als een incompetente graaier even 8 ton mee kan jatten van normale mensen, is het geld er wel. Het word alleen gejat door de directie.Gomez12 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 20:35:
Weinig verkapts aan hoor. Is redelijk duidelijke overheidssteun.
Laat de overheid de directies maar eens juridisch vervolgen voor diefstal, en laat ze het geld besteden aan de normale mensen die het geld echt verdienen, en écht nuttig werk doen. De chauffeurs dus.
Virussen? Scan ze hier!
Staken tot de bonden geen geld meer hebben zou een goede zaak zijn! Nu hebben de bonden het weer voor elkaar, m.a.w. ze gaan door met mensen ontevreden maken zodat er meer stakingen komen. Wat dat betreft moet je helemaal niet met dergelijke clubs willen onderhandelen...Gomez12 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 20:35:
En dat OV-bedrijven geen geld hebben, en geen winst boeken... tsja! OV, en dan zeker bussen, zijn een redelijk bodemloze put! Hopeloos inefficient, gruwelijk duur, ondanks dat het zeer massaal is, kan het voor geen meter concurreren met prive-vervoer, en blijft het alleen draaien bij de gratie van het autootje pesten!
Het lijkt me dan ook erg goed om alle vervoerssubsidies en heffingen af te schaffen, laat dan de markt z'n werk maar eens doen!
PreciesVerwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 20:48:
eigenlijk wordt het eens tijd dat de administratie-afdelingen van connexxion en co een maand of drie staken.
Dat kan ik wel even voor je uittypen:RemcoDelft schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 21:24:
[...]
Het lijkt me dan ook erg goed om alle vervoerssubsidies en heffingen af te schaffen, laat dan de markt z'n werk maar eens doen!
Zonder heffingen gaan:
- De busbedrijven failliet
- De NS gooit de prijzen met 150% omhoog
- De wegen staan van 6:00 tot 11:00 en van 15:00 tot 20:00 muurvast.
- Mensen kunnen niet meer op hun werk komen (er rijden geen bussen en alternatieven zijn te duur)
- Studenten kunnen niet meer bij hun opleiding komen, want de OV-kaart wordt dan dus ook afgeschaft.
-> Dus weinig mensen die een opleiding kunnen volgen
--> Nog meer laaggeschoolden, en aangezien je geen buschauffeur kan worden...
Nee, je kunt het dan misschien niet prettig vinden, maar zonder die subsidies wordt het enorm duur.
Kijk maar als voorbeeld naar de zorgsector. Een stijging van zo'n 3-400%.
Als dat zou gebeuren bij de NS dan wordt een enkel station al 3 * 4 = 12 euro, een retourtje 20.
Nou, dan zul je toch wel een enorm zwaarbetaalde baan hebben wil je dat kunnen redden.
Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.
So? Dan is er dus duidelijk geen behoefte aan, waarom moet je een dood paard kunstmatig in leven blijven houden?krvabo schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 00:28:
[...]
Zonder heffingen gaan:
- De busbedrijven failliet
Dan raken ze vanzelf hun klanten kwijt!- De NS gooit de prijzen met 150% omhoog
Dat staan ze nu ook al! En de busstaking maakte dat niet erger, juist omdat slechts 10% van de mensen met het OV naar het werk gaat, zal dat bar weinig uitmaken.- De wegen staan van 6:00 tot 11:00 en van 15:00 tot 20:00 muurvast.
Daar staat tegenover dat zeer veel busbanen dan zinnig gebruikt kunnen worden, i.p.v. elk half uur een bus, kunnen er dan gewoon heel veel auto's overheen.
Schaf dan ook de heffingen op "alternatieven" af! De echte kostprijs van auto's is een factor lager dan die van bussen. Waarom kunstmatig zoveel geld verspillen aan een idee "mensen moeten in het OV" van decennia geleden?- Mensen kunnen niet meer op hun werk komen (er rijden geen bussen en alternatieven zijn te duur)
Enz.
Het is niet alsof subsidies bussen goedkoper maken dan ze daadwerkelijk zijn, ze kosten het geld nu toch ook wel! Het enige verschil is dat degene die er gebruik van maken het geld er blijkbaar niet voor over hebben, zodat de belasting/accijns-betaler er voor opdraait!
RemcoDelft schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 21:24:
[...]
Staken tot de bonden geen geld meer hebben zou een goede zaak zijn!
En wat als jij in de problemen komt?
Want zelfs al ben je geen lid, de bonden komen ook voor jou op
Tsja, waarom zouden we werklozen een uitkering geven, die zijn blijkbaar gewoon te lui om te werken? Dat is echt behoorlijk kort door de bocht; er is wel degelijk behoefte aan OV, maar het liefst ook betaalbaar.RemcoDelft schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 09:01:
[...]
So? Dan is er dus duidelijk geen behoefte aan, waarom moet je een dood paard kunstmatig in leven blijven houden?
En daarmee schop je een deel van de bevolking in een isolement.[...]
Dan raken ze vanzelf hun klanten kwijt!
Komt het nu echt niet in je op dat er voor bepaalde groepen mensen wellicht geen alternatief is?[...]
Schaf dan ook de heffingen op "alternatieven" af! De echte kostprijs van auto's is een factor lager dan die van bussen. Waarom kunstmatig zoveel geld verspillen aan een idee "mensen moeten in het OV" van decennia geleden?
Enz.
Sorry hoor, maar ik wordt toch echt een beetje verdrietig van de "ieder-voor-zich" mentaliteit die onder veel mensen lijkt te prevaleren tegenwoordig...Het is niet alsof subsidies bussen goedkoper maken dan ze daadwerkelijk zijn, ze kosten het geld nu toch ook wel! Het enige verschil is dat degene die er gebruik van maken het geld er blijkbaar niet voor over hebben, zodat de belasting/accijns-betaler er voor opdraait!
Intentionally left blank
Kijk nu eens heel reeel naar die 8 ton en verdeel deze eens over alle chauffeurs, waren er dan geen stakingen geweest, was de staking dan gestopt?wildhagen schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 21:22:
[...]
Hoe kom je erbij dat er geen geld was? Kijk eens wat die graaiers zichzelf toe-eigenen. Ik bedoel, als een incompetente graaier even 8 ton mee kan jatten van normale mensen, is het geld er wel. Het word alleen gejat door de directie.
Laat de overheid de directies maar eens juridisch vervolgen voor diefstal, en laat ze het geld besteden aan de normale mensen die het geld echt verdienen, en écht nuttig werk doen. De chauffeurs dus.
Oftewel die 8 ton vind ik schandalig op een winst van 3 miljoen, maar ieder personeelslid een stukje loonsverhoging geven van die 8 ton daar schiet niemand wat mee op...
Eenmalige uitkeringen zijn gewoon iets totaal anders dan structurele loonsverhogingen, als je dit verschil niet ziet dan is voor mij de discussie af. Zie je het verschil wel en zit je je er nog steeds druk over te maken reken dan eens voor hoeveel elke chauffeur erbij gekregen zou hebben als deze 8 ton over een periode van 5 jaar in een loonsverhoging gestoken was...
Verwijderd
whaha, het idee dat jij denkt dat je als buitenstaander ook maar iets van doen hebt met de financiën van een commercieel bedrijf... whaha, dream onwildhagen schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 21:22:
[...]
Hoe kom je erbij dat er geen geld was? Kijk eens wat die graaiers zichzelf toe-eigenen. Ik bedoel, als een incompetente graaier even 8 ton mee kan jatten van normale mensen, is het geld er wel. Het word alleen gejat door de directie.
Als die beloningen te hoog zouden zijn dan hadden de aandeelhouders daar wel wat aan gedaan. Vaak is het ook noodzakelijk omdat er gewoon te weinig competente mensen zijn en als die CEO die er nu zit z'n 8 ton niet krijgt voor het besturen van dit bedrijf dan kan hij z'n tijd denk ik prima ergens anders in steken daar waar hij evenveel of zelfs meer vangt.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 10:01 ]
En in dit geval komt die 8 ton nog weer aardig goed terecht ook, 2 ex-connexxion managers (waarvan 1 met die 8 ton dus) hebben Q-buzz gestart, waarin ook de NS mee participeert. Zeer waaarschijnlijk gaan zij Zuid-Oost Friesland krijgen omdat ze daar de enige gedadigde zijn (arriva heeft besloten de optie op de concessie niet te lichten)
Wel weer balen voor chauffeurs, weer een andere werkgever..
Wel weer balen voor chauffeurs, weer een andere werkgever..
"Mekker, blaat"
Verwijderd
normaalgesproken wel. alleen was de aandeelhouder destijds de overheid. en die staat er nou niet bepaald bekend om dat ze zuinig met hun geld (nouja, ons geldVerwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 09:59:
Als die beloningen te hoog zouden zijn dan hadden de aandeelhouders daar wel wat aan gedaan.
//disclaimer: of de overheid toen nou nog net wel of net niet de eigenaar van connexxion was, wordt geloof ik nog onderwerp van een rechtszaak, maar dat beleid is iig tijdens de overheidsperiode ontwikkeld.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 12:45 ]
Nu krijgen de vervoerders geen geld voor de periode dat er gestaakt is van de provincie, een gat in de begroting want de huur het gas en de afschrijving gaat gewoon door. Uiteindelijk is er dus weer geen geld
Verwijderd
maar de strippenkaarten worden toch duurder, dan betaald de consument die 16 miljoen toch gewoon weer? en de loonsverhogingen op lange termijn
Verwijderd
Nou ik heb zelf op de taxi gewerkt (fulltime) en de straattaxi zal het grote punt niet zijn, je moet meer denken aan de regiotaxi en valysvervoer. Aangepast vervoer (vaak rolstoelvervoer) waar je ook een concessie voor krijgt, tegen vooraf vastgestelde tarieven. Gedurende de looptijd van de concessie worden de eisen vanuit de provincie weer naar boven bijgesteld.kmf schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 15:49:
Ach gut
[...]
Nou. ik denk niet dat hun staking veel op zal leveren
Voorbeeld: toen ik begon had je een actietijd, iemand om 14.00 ophalen. Dan mocht je 15 minuten voor de actietijd en 15 minuten na de actietijd aanwezig zijn, in totaal een marge van een half uur dus. Nu zou je zeggen waarom in godsnaam een half uur speling, maar de instellingen voor mensen met een lichamelijke danwel verstandelijke beperking lopen allemaal op dezelfde tijden leeg.
Resultaat: tussen 7 en 9 's morgens een gigantische piek, 's middags tussen 14 en 16, en savonds tussen 20 en 22. Daartussen heb je een beetje kruimelwerk, dus je kunt je voertuigcapaciteit niet aan gaan passen op de pieken, omdat het overgrote deel de rest van de dag stilstaat.
Vandaar die speling. Echter, na een tijdje werd besloten dat we nog maar 10 minuten voor de actietijd en 10 minuten na de actietijd mochten komen, de speling werd dus met 10 minuten ingekort. Op de piekmomenten houdt dat in, dat je een nog groter capaciteitstekort hebt.
Met 60 voertuigen rijden we 1100 ritten op een dag, waarvan 80% in de "spitsuren" wordt gereden. Kun je nagaan wat die 10 minuten doen.
Resultaat: pauzes schieten er bij in, diensten van 10 uur zonder zelfs maar een koffiepauze komen regelmatig voor en al dat soort ongein meer. Tel daarbij de stijgende brandstofprijzen op. 1.20 voor een liter diesel in maart tegenover 1.40 nu. Een stijging van ruim 15% van de brandstofkosten, waar op geen enkele manier compensatie tegenover staat.
Voor Jan Modaal die met z'n VW Golf TDi met een verbruik van 1:20 die 1x per 2 weken tankt niet zo'n groot probleem, echter die 60 Mercedes Sprinters die we hebben en elke dag een halve tank wegrijden en dus aan het eind van de dienst moeten 40 liter tanken leveren met die 15% stijging een behoorlijk kostenplaatje op. Ter indicatie: je praat over 2400 liter diesel per dag. Dat is 2880 euro met een literprijs van 1.20. Hetzelfde aantal liters met een dieselprijs van 1,40 is al 3360 euro.
480 euro per dag extra, en het wordt niet gecompenseerd. De ritdruk neemt alleen maar toe. Gevolg: Het taxibedrijf waar ik bij werkte is er failliet door geweest, waarna een overname volgde. Het draait wel door, maar ook de nieuwe baas heeft opgeroepen tot de staking, omdat de stijgingen gewoon doorgaan. Per 1-7 komt er weer 3 cent bij. Reken dat met ons dieselverbruik maar eens door.
Dus ja, ik vind dat juist de taxiboeren recht van staken hebben.
Tot zover de taxistakingen. Zoals sommigen hier weten ben ik werkzaam op de touringcar. Volgens de wet mogen wij 15 uur per dag werken waarvan 10 uur rijtijd. Gevolg: Meestal worden we ook op die manier ingeplanned. 's nachts om 3 uur beginnen tot 's avonds 19.00. 9 uurtjes vrij (waarvan ook nog 2x 45 min woon-werkreistijd afgaat) om vervolgens weer op te mogen komen draven, waardoor we tussen de 60 en 80 uur per week uitkomen in het hoogseizoen. En dit alles voor het salaris van wel 1150 euro netto. Bruto is dat wel wat meer, maar door alle bijzondere toeslagen zijn we voor de belasting ook een leuk melkkoetje.
Van de 2100 bruto afgelopen maand is door alle toeslagen die bijzonder belast worden bijna 1000 afgevloeid richting meneer Bos, die nu besloten heeft de accijnzen toch maar te gaan verhogen. Ik heb ook netjes mn school afgemaakt, heb een iq van 132 en heb netjes mn mbo en daarna hbo gedaan. Toch ben ik op de taxi en de bus gekropen wegens het sociale aspect aan beide beroepen.
Omdat er zo hier en daar toch getrapt wordt als zijnde dat wij onderontwikkeld zijn wil ik ook een keertje richting de ict trappen. Prima dat jullie technisch allemaal superieur zijn, maar het zou fijn zijn dat 10% van die technische capaciteit overgeheveld wordt naar jullie sociale vaardigheden. Zo nu en dan heb ik wel eens een tourritje voor een technisch bedrijf, en als ik dan vraag waar iemand is wezen stappen afgelopen weekend of vraag wat ze van de wedstrijd twente- nec vonden dan kijken ze je aan of ze water zien branden.
De mensen die nu zeiken/geplast hebben op de stakingen stappen straks wel via peter langhout in de bus richting het zonnige zuiden. En dat gaat toch verdomd lastig worden als er geen chauffeurs meer zijn. De tourwereld loopt door de extreme werktijden en belastingdruk al leeg, het OV komt er zo achteraan als het zo doorgaat met als gevolg dat we allemaal lekker achteraan sluiten in de file kijkend naar de remlichten van degene voor je.
Uiteindelijk is die onschuldige reiziger (afgezien van studenten zonder auto/rijbewijs) minder onschuldig dan je denkt. Want wie zeikt er als er een tariefsverhoging door wordt gevoerd? juist...
En ja, als TC-er rij ik regelmatig OV-werk. En zoek maar eens wat reacties van mij op in het wegmisbruikerstopic. Zittend werk? Ja. Makkelijk werk? Nee. Er zit 50 man achter je waarvan er gegarandeerd minimaal 2 wat te zeiken hebben. Terwijl je in discussie bent met die klant word je 2x afgesneden, waardoor je vol in de ankers moet, met als gevolg dat die klant die uiteraard ondanks verzoeken van mijn kant niet op een stoel zit richting voorruit schuift, met weer een kwade blik als gevolg. Want je zou als automobilist toch eens 10 sec achter een net wat minder snel dan een F1-auto-accelererende bus rijden. Ook bij slecht weer, nat en glad, worden wij geacht te rijden, en dan ook nog op tijd. Want de klant zou toch eens boos worden. Nederland staat massaal in de file bij 2 cm sneeuw, maar de bus kan alles hoor.
Klanten die zeiken over dat als ze 10 sec te laat zijn bij de halte, de bus weg is. Diezelfde categorie zeikt ook als de bus 1 min te laat bij de volgende halte is. En daar ben je zo aan als je die categorie mensen die op het laatste moment bij de halte komen ook nog mee gaat nemen. 10 sec te laat, ze zeggen het zelf al. Dan moet je maar op tijd komen, moeten wij als bus ook.
Tot zover mijn visie op de stakingen, amen
Ik ben niet geirriteerd, ik stoor me alleen aan de kortzichtigheid van een groot deel van de mensen in dit topic.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2008 14:08 ]
Het woord compensatie valt een aantal keer, maar waar moet ik dan aan denken? Zitten jullie nu vast aan bepaalde tarieven ofzo? Want anders zou ik zeggen, met een stijgende brandstofprijs zal de ritprijs ook stijgen voor de consument?
Life is what you make of it. Always has been, always will be.
Verwijderd
Als je de eerste paar regels leest dan staat er het volgende
Aangepast vervoer (vaak rolstoelvervoer) waar je ook een concessie voor krijgt, tegen vooraf vastgestelde tarieven. Gedurende de looptijd van de concessie worden de eisen vanuit de provincie weer naar boven bijgesteld.
Verwijderd
Mooi geschreven, tuinkaboutertje. Aleen denk ik niet dat een aantal personen hun oogkleppen zullen afdoen.
Omdat de buschauffeurs de reiziger met een probleem confronteren dat niet aan de reiziger is om op te lossen.Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 15:58:
Mooi geschreven, tuinkaboutertje. Aleen denk ik niet dat een aantal personen hun oogkleppen zullen afdoen.
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Ik zou zeggen zorg eens dat de verkoper van de betreffende bus maatschappijen wakker wordt en bij de volgende concessie gewoon een variabel brandstof deel voorstelt aan de provincie. Dit heet vooruit denken, dit is nou het probleem van de halve marktwerking. Oh als we financieel niet uitkomen dan zullen onze chauffeurs wel gaan staken en uiteindelijk tikt de overheid wel bij.
Aanbestedingen zijn vrij nauw. In het verleden hebben bedrijven al eens goed misbruik gemaakt van 'variabele kosten'. Op zich snap ik je punt maar ik denk dat er ten tijde van de aanbesteding geen ruimte voor deze optie was. Verder verplicht niemand hen op om diesel te rijden natuurlijk.Bartjeee schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:16:
Ik zou zeggen zorg eens dat de verkoper van de betreffende bus maatschappijen wakker wordt en bij de volgende concessie gewoon een variabel brandstof deel voorstelt aan de provincie. Dit heet vooruit denken, dit is nou het probleem van de halve marktwerking. Oh als we financieel niet uitkomen dan zullen onze chauffeurs wel gaan staken en uiteindelijk tikt de overheid wel bij.
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Tsja, of in Mercedesen rondrijden. Daar is misschien ook nog wel iets te winnen in de kosten. Ik snap dat het punt nu wel wat belachelijk wordt, maar als de toekomst van je bedrijf er vanaf hangt moet je toch iets, kan ik me voorstellen. Dan ga je Ford rijden? Maar goed, dat is ongetwijfeld geouwehoer in de marge.
Brandstof verbruik E200CDI vs Mondeo 2.0TDCi is in het voordeel van de Mercedes, de aanschaf prijs van de Mercedes is wel fors hoger maar gaat waarschijnlijk ook langer mee. Het lijkt me dat taxichauffeurs wel kunnen rekenen en hun aanschaf op een km prijs baseren.RobertJ schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:57:
Tsja, of in Mercedesen rondrijden. Daar is misschien ook nog wel iets te winnen in de kosten. Ik snap dat het punt nu wel wat belachelijk wordt, maar als de toekomst van je bedrijf er vanaf hangt moet je toch iets, kan ik me voorstellen. Dan ga je Ford rijden? Maar goed, dat is ongetwijfeld geouwehoer in de marge.
[ Voor 11% gewijzigd door Bartjeee op 23-06-2008 17:14 ]
Maar gaat waarschijnlijk wel langer mee... Tsja, DAT weten we dus niet... Interessant om te onderzoeken, er zijn vast taxi-ondernemingen die die stap wel hebben genomen en die daar cijfers over hebben...
Denk het wel, dit probleem is veroorzaakt door de politiek en de wil vanuit de politiek om tegen een zo laag mogelijk bedrag aan te besteden. Wanneer zowel de chauffeurs als de ov bedrijven aangegeven dat dat niet kan, en men luistert niet, dan moet dat zo, immers de reiziger kiest de politiek, en kan daar druk op uit oefenen. Puur een kwestie van: Wie niet horen wil (het duurde al sinds eind april, en de hele aanbestedingenfarce al een paar jaar) moet maar voelen. En dan maar indirect, en het heeft uiteindelijk effect gehad. Nu de dieselprijzen nog voor de afhankelijke sectoren.LauPro schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:02:
[...]
Omdat de buschauffeurs de reiziger met een probleem confronteren dat niet aan de reiziger is om op te lossen.
--
Men kijkt naar kosten per kilometer. De oudere E-klasses konden zonder problemen 4ton draaien, waar je voor andere auto's al veel onderhoud nodig had. Tegenwoordig zie je meer andere merken verschijnen, Chrysler 300C (goedkoper, maar wel Mercedes techniek), maar ook veel Volvo's en Toyota Avensissen. Ook auto's die zonder veel problemen een paar ton kunnen draaien in een vrij korte periode, en nog een redelijke restwaarde hebben om ze op de trailer naar polen of op de boot naar afrika te zetten.
[ Voor 23% gewijzigd door djidee op 23-06-2008 17:20 . Reden: goedkope auto's mening toegevoegd ]
"Mekker, blaat"
Doe zelf ook even je oogkleppen af?Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 15:58:
Elect a clown, expect a circus.
Ja het is inderdaad een gok, maar waarom rijden er dan zoveel E-klasses? Ik zit nu even te zoeken. Als een auto voor meer dan 90% als taxi gebruikt wordt hoeft er geen BPM afgedragen te worden. Dit maakt het verschil natuurlijk weer kleiner.RobertJ schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:14:
Maar gaat waarschijnlijk wel langer mee... Tsja, DAT weten we dus niet... Interessant om te onderzoeken, er zijn vast taxi-ondernemingen die die stap wel hebben genomen en die daar cijfers over hebben...
Niets menselijks is ook ondernemers vreemd, dus het kan best op subjectieve gronden gebeuren. Mercedes=duur=betrouwbaar=representatief, etc. Die gedachtengang is niet verbazingwekkend.Bartjeee schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:23:
[...]
Ja het is inderdaad een gok, maar waarom rijden er dan zoveel E-klasses? Ik zit nu even te zoeken. Als een auto voor meer dan 90% als taxi gebruikt wordt hoeft er geen BPM afgedragen te worden. Dit maakt het verschil natuurlijk weer kleiner.
Maar goed, neem een Skoda Superb. Goedkoper, ook luxe, en zou in principe ook gewoon kwalitatief in orde moeten zijn. Alleen er zit wel een verkeerd logo op de voor/achterkant.
Taxichauffeurs hoeven geen BPM te betalen.Bartjeee schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:23:
[...]
Ja het is inderdaad een gok, maar waarom rijden er dan zoveel E-klasses? Ik zit nu even te zoeken. Als een auto voor meer dan 90% als taxi gebruikt wordt hoeft er geen BPM afgedragen te worden. Dit maakt het verschil natuurlijk weer kleiner.
Sim-pel
NOSIG
Verwijderd
Ter indicatie:RobertJ schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:14:
We hebben qua 9-persoons busjes Mercedes Sprinters en Opel Movano's. Bij 500.000 km geven de Movano's collectief de geest, en er lopen bij ons sprinters rond van over de 1.500.000 zonder een centje pijn...dus ja, een Mercedes gaat langer mee.
Movano is toch Opel? Dat is niet zo verwonderlijk
Verwijderd
Ik zie steeds meer Skoda's met blauwe platen rondrijden...gewoon VW-techniek met best mooie auto'sRobertJ schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:32:
[...]
Niets menselijks is ook ondernemers vreemd, dus het kan best op subjectieve gronden gebeuren. Mercedes=duur=betrouwbaar=representatief, etc. Die gedachtengang is niet verbazingwekkend.
Maar goed, neem een Skoda Superb. Goedkoper, ook luxe, en zou in principe ook gewoon kwalitatief in orde moeten zijn. Alleen er zit wel een verkeerd logo op de voor/achterkant.
En de superB heeft een ruimte op de achterbank waar je U tegen zegt (verlengt passat onderstel (ook wel het chinese passat platform genoemd)Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 22:49:
[...]
Ik zie steeds meer Skoda's met blauwe platen rondrijden...gewoon VW-techniek met best mooie auto's
"Mekker, blaat"
http://www.spitsnieuws.nl...buschauffeurs_gekort.html
Ze worden meer gekort dan ze gedacht hadden, maar uiteraard wordt er een rechtszaak aangespannen.
Ze worden meer gekort dan ze gedacht hadden, maar uiteraard wordt er een rechtszaak aangespannen.
Als er meer dan toegestaan is word ingehouden lijkt het me vrij logisch dat je daartegen in opstand komt.
Als jouw baas morgen besluit om deze maand jou even 200 euro ofzo minder te geven, ondanks dat je er recht op hebt, slik je dat dan ook zonder protest?
Overigens is het helemaal niet zeker dat er een rechtzaak komt. Ze gaan eerst de directies aanspreken hierover. Pas als die graaiers zich opnieuw niet normaal weten te gedragen worden er mogelijk juridische acties ondernomen. Zie http://www.nu.nl/news/162...er_korten_te_veel%27.html
Als jouw baas morgen besluit om deze maand jou even 200 euro ofzo minder te geven, ondanks dat je er recht op hebt, slik je dat dan ook zonder protest?
Overigens is het helemaal niet zeker dat er een rechtzaak komt. Ze gaan eerst de directies aanspreken hierover. Pas als die graaiers zich opnieuw niet normaal weten te gedragen worden er mogelijk juridische acties ondernomen. Zie http://www.nu.nl/news/162...er_korten_te_veel%27.html
[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 26-06-2008 18:10 ]
Virussen? Scan ze hier!
Als je staken als werken ziet, dan zou het vreemd zijn dat ze gekort worden. En ze hadden van te voren wel kunnen weten dat ze minder betaald zouden krijgen. Daarvoor is de stakingskas. Prima dat de werkgever het randje opzoekt, want slecht gedrag moet niet beloond worden.wildhagen schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 18:10:
Het slechte gedrag komt toch echt van de zijde van de werkgevers.biobak schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 18:37:
[...]
Als je staken als werken ziet, dan zou het vreemd zijn dat ze gekort worden. En ze hadden van te voren wel kunnen weten dat ze minder betaald zouden krijgen. Daarvoor is de stakingskas. Prima dat de werkgever het randje opzoekt, want slecht gedrag moet niet beloond worden.
Er word dus zoals kennelijk blijkt meer gekort dan dat zou mogen. Korten an sich heeft men geen problemen mee blijkens het artikel, het gaat er alleen om dat er alleen gekort mag worden volgens bepaalde criteria, en kennelijk worden die crtiteria dus niet nageleefd door de werkgevers.
Waarschijnlijk willen de graaiende directieleden zichzelf nog even een extra verhoging danwel bonus toekennen van dit van hun werknemers gestolen geld?
Virussen? Scan ze hier!
Waarom? Een dag waar alleen in de spits wordt gereden is geen volledige werkdag. Een dag waar men de passagiers gratis mee laat rijden is ook een dag waar de werknemers hun werk niet volledig hebben uitgevoerd, en dat zijn de dagen waar de werknemers gekort worden.wildhagen schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 18:40:
Het slechte gedrag komt toch echt van de zijde van de werkgevers.
Nee, er wordt meer gekort dan de vakbonden redelijk vinden. Het is aan de rechter om dat te beoordelen of het wel of niet mag.Er word dus zoals kennelijk blijkt meer gekort dan dat zou mogen. Korten an sich heeft men geen problemen mee blijkens het artikel, het gaat er alleen om dat er alleen gekort mag worden volgens bepaalde criteria, en kennelijk worden die crtiteria dus niet nageleefd door de werkgevers.
Complete onzinredenering, en zwaar tendentieus. Hou het svp objectief.Waarschijnlijk willen de graaiende directieleden zichzelf nog even een extra verhoging danwel bonus toekennen van dit van hun werknemers gestolen geld?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Nee, er wordt in plaats van alleen op de dagen dat her 100% gestaakt is (waarvan alles ingehouden is) ook een deel van de dagen waarop enkel in de spits of onbetaald gereden is ingehouden.
En gezien er die dagen of niet alle tijden gewerkt is of wel gewerkt is maar geen geld binnen gebracht is, is dat volkomen terecht, de Connexxion of Arriva hoeft hier echt niet onder te lijden imo. Dat het onverwacht is voor de busschauffeurs die ermee weg dachten te komen is een ander verhaal.
En gezien er die dagen of niet alle tijden gewerkt is of wel gewerkt is maar geen geld binnen gebracht is, is dat volkomen terecht, de Connexxion of Arriva hoeft hier echt niet onder te lijden imo. Dat het onverwacht is voor de busschauffeurs die ermee weg dachten te komen is een ander verhaal.
[ Voor 0% gewijzigd door TheZeroorez op 26-06-2008 18:45 . Reden: met gambieter dus. ]
Ben jij ouderen of kinderen ? Die kunnen namelijk extra cheap reizen, ik dacht voor 0,30 cent tussen verschillende steden. Verder kun je wel een met-elkaartje voor 5 euro of een retourtje voor 3 euro. Beide zijn onbeperkt reizen in brabant voor de gehele dag.
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Geen van beide, maar sowieso mooi dat de tarieven (dus ook voor 'andere' mensenNeoMe schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 10:22:
Ben jij ouderen of kinderen ? Die kunnen namelijk extra cheap reizen, ik dacht voor 0,30 cent tussen verschillende steden. Verder kun je wel een met-elkaartje voor 5 euro of een retourtje voor 3 euro. Beide zijn onbeperkt reizen in brabant voor de gehele dag.
Overigens, voor mensen die de brief (http://stopdestaking.nl/) naar hun vervoerder hebben opgestuurd, een tip; stuur deze ook naar het SRE. Althans, als je gebruik maakt van het vervoer in/om Eindhoven. (Een kennis van me zit in de busbedrijven en zei dat ik dit maar door moest vertellen. Je maakt dan meer kans om wat terug krijgen).
[ Voor 21% gewijzigd door TommyGun op 27-06-2008 10:33 ]
Arriva heeft het dagkaartje wat ze met-elkaartje noemen. Je moet dan met twee personenen instappen dan krijg je dat kaartje voor 5 euro. Anders is het 3 euro per persoon.
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Arriva in waterland is nu weer aan het staken. Ik merk dat ik nu toch echt wat minder sympathie voor de buschauffeurs begin te krijgen.
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
wat nu weerpingkiller schreef op maandag 30 juni 2008 @ 09:44:
Arriva in waterland is nu weer aan het staken. Ik merk dat ik nu toch echt wat minder sympathie voor de buschauffeurs begin te krijgen.
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Klagen over gebroken diensten: dat weet je toch van tevoren?
Betekent wel dat je 13 uur op een dag beschikbaar bent voor je werkgever terwijl je die niet allemaal uitbetaald krijgt. Vraag me af hoe de gemiddelde tweaker dat zou vinden in het weekend.Slasher schreef op maandag 30 juni 2008 @ 10:03:
Klagen over gebroken diensten: dat weet je toch van tevoren?
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze
Verwijderd
Ja, vooral dat laatste zal de reden zijn dat die directieleden hebben gedacht. Goh, laten we voor de komende 10 jaar ons bedrijfsimago eens goed hard omlaag halen zodat we zelf een bonusje erbij hebben... Zoals hierboven al gezegd, zwaar subjectief en niet op feiten gebaseerd. Daarnaast niet voor de hand liggend en daarbovenop onmogelijk. Die enkele bonus die een directielid zal opstrijken wordt, als deze eenmaal wordt verdeeld onder personeel, gereduceerd tot misschien een halve cent per werknemer...wildhagen schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 18:40:
[...]
Het slechte gedrag komt toch echt van de zijde van de werkgevers.
Er word dus zoals kennelijk blijkt meer gekort dan dat zou mogen. Korten an sich heeft men geen problemen mee blijkens het artikel, het gaat er alleen om dat er alleen gekort mag worden volgens bepaalde criteria, en kennelijk worden die crtiteria dus niet nageleefd door de werkgevers.
Waarschijnlijk willen de graaiende directieleden zichzelf nog even een extra verhoging danwel bonus toekennen van dit van hun werknemers gestolen geld?
Waarom denkt iedereen toch altijd dat die buschauffeurs zo genaaid worden, dit valt echt hartstikke mee. Ze verdienen een schappelijk loon voor een eerlijk gezegd simpele baan met flexibele werkuren in een constante omgeving. Dat staak gedrag van ze is onder de maat, is puur beïnvloed door de massa werking van de vakbonden die zelf naderhand met de bek vol tanden stonden maar niet nu nog wilden toegeven dat ze eigenlijk allang over acceptabele grenzen heen waren gegaan. Lachwekkend, zielig, een tikje sneu maar bovenal lafjes en tekenend.
Wordt het niet eens tijd dat die 1-uurs-stakingen verboden worden? Ze schaden heel veel mensen, terwijl het de vakbonden nauwelijks iets kost. Staak fatsoenlijk, of staak niet!
En voor werkgevers/overheden: onderhandel koste wat het kost nooit met terroristen en stakers, want op korte termijn helpt het wellicht, op lange termijn wordt het probleem alleen maar groter...
Verwijderd
Ik denk dat jij degene bent die geen benul heeft van wat een buschauffeur doet/meemaakt.Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:16:
Waarom denkt iedereen toch altijd dat die buschauffeurs zo genaaid worden, dit valt echt hartstikke mee. Ze verdienen een schappelijk loon voor een eerlijk gezegd simpele baan met flexibele werkuren in een constante omgeving.
Er zijn dan meer die geen benul ervan hebben.
Als ik het beroep van chauffeur vergelijk met een kassameisje, heeft een chauffeur een bus te besturen. Maar verder heeft hij de zelfde klanten in alle maten en soorten.
Wat doet een buschauffeur dan nog meer?
Als ik het beroep van chauffeur vergelijk met een kassameisje, heeft een chauffeur een bus te besturen. Maar verder heeft hij de zelfde klanten in alle maten en soorten.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Verantwoordelijkheid voor de levens van alle mensen in zijn bus, en zijn medeweggebruikers? Een gezagvoerder van een 747 doet ook niet veel meer dan een kassameisje (op een stoel zitten en knoppen indrukken), terwijl je het toch met me eens zult zijn dat die toch wat meer zou moeten verdienen dan een gemiddeld kassameisje bij de AH.
Verwijderd
Even een rechtzetting: waarover ik praat zijn buschauffeurs die rijden met stadsbussen voor OV. Voor buschauffeurs van touringcars zal het waarschijnlijk iets beter opgaan.Onbekend schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 16:03:
Er zijn dan meer die geen benul ervan hebben.
Antwoord op uw vraag:
Gebouwen kuisen, bussen kuisen en veel wachten.
Bijkomstigheden
Flexibele werkuren is niet alleen een variabel dienstrooster, voor velen is het zo dat ze vandaag weten welke dienst ze morgen moeten doen. Vandalisme, agressie, slecht rijgedrag van andere chauffeurs in het verkeer, slechte werkomstandigheden in de zomer.
En in Groningen is wederom onrust gecreëerd bij de buschauffeurs, omdat de directie de nood-CAO afspraken aan hun laarzen lijken te lappen:
Ik hoop niet dat het weer tot een staking zal komen...
Edit:
Net even dat interview met Arriva woordvoerder Liesbeth De Vries beluisterd. Als ik het goed begrijp heeft de stad Groningen nog een andere CAO dan de landelijke OV CAO, maar wel enigzins gekoppeld aan de landelijke CAO. De landelijke CAO is zoals ik het begrijp uit dat interview wat stricter op de loonsuitbetaling dan de CAO van de stadsbuschauffeurs van de stad Groningen en om de lonen uitbetaald te krijgen moeten de chauffeurs zich meer aan de eisen uit de landelijke OV CAO houden.
Als je het mij vraagt een smerig addrtje onder het gras die ineens boven komt drijven...
Gelukkig moet ik altijd met een streekbus naar mijn werk en die vallen als het goed is niet onder die zelfde stad-Groninger stadbus CAO.
Bron: http://www.rtvnoord.nl/ni...e=totaalbericht&pid=75054Onrust onder chauffeurs door pamflet directie Arriva
GRONINGEN - Opnieuw is er onrust onder chauffeurs van Arriva in de stad Groningen.
Aanleiding is de boodschap van de directie van Arriva dat de chauffeurs pas een loonsverhoging krijgen, als er harder wordt gewerkt. Dat staat in een mededeling op de publicatieborden in het bedrijf.
Volgens de vakbond FNV bondgenoten lapt de directie daarmee de cao-afspraken aan haar laars, omdat er al een akkoord was over de loonsverhoging. De directie van Arriva zegt zich echter te beroepen op de landelijke cao, die een dergelijke voorwaarde niet in de weg staat.
Ik hoop niet dat het weer tot een staking zal komen...
Edit:
Net even dat interview met Arriva woordvoerder Liesbeth De Vries beluisterd. Als ik het goed begrijp heeft de stad Groningen nog een andere CAO dan de landelijke OV CAO, maar wel enigzins gekoppeld aan de landelijke CAO. De landelijke CAO is zoals ik het begrijp uit dat interview wat stricter op de loonsuitbetaling dan de CAO van de stadsbuschauffeurs van de stad Groningen en om de lonen uitbetaald te krijgen moeten de chauffeurs zich meer aan de eisen uit de landelijke OV CAO houden.
Als je het mij vraagt een smerig addrtje onder het gras die ineens boven komt drijven...
Gelukkig moet ik altijd met een streekbus naar mijn werk en die vallen als het goed is niet onder die zelfde stad-Groninger stadbus CAO.
[ Voor 31% gewijzigd door Joen op 12-08-2008 23:20 ]
Harder werken? Hoe zou je dat moeten doen? Doorgassen in je pauzes, snelheid overtreden, aan de hand van de tijd bepalen hoe lang je stilstaat voor een halte en dan wegrijden?