Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Staking buschauffeurs 27-29 mei en juni

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste
Acties:

Verwijderd

Wie wil er nou niet zo geld verdienen als buschauffeur: lekker relaxt op je stoel zitten, rondjes rijden, je hoeft niet vriendelijk te zijn tegen je 'klanten' etc. Als je meer wilt verdienen moet je maar een vak gaan leren.

btw: Kunnen ze niet wat Poolse (of ander volk dat wel wil werken) buschauffeur regelen?

edit: Welk ongeschoold beroep behandelen we over een week?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2008 17:10 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 17:00:
Wie wil er nou niet zo geld verdienen als buschauffeur: lekker relaxt op je stoel zitten, rondjes rijden, je hoeft niet vriendelijk te zijn tegen je 'klanten' etc. Als je meer wilt verdienen moet je maar een vak gaan leren.
Een nadeel, ... al die enorm chagrijnige gezichten elke morgen die jou bus instappen. enkele studenten met een flinke kater/knoflooklucht....

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-11 23:26

djidee

Mr. Slungel

JT schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:10:
[...]

Mensen duperen is dan ook gelijk de enige weg d:)b En een bemiddelaar is ook nergens voor nodig d:)b Er is ook maar 1 persoon die hier qua opleiding de dupe van is d:)b enzovoort.
Vergeet niet dat het nu nog de enige weg is... Publieksvriendelijke acties hebben we een aantal weken gehad, de overleggen tussen bonden en werkgevers lopen al maanden, maar zolang de werkgevers door allerlei constructies proberen om er een cao door te drukken waardoor de buschauffeurs er de komende jaren op achteruitgaan (door de inflatie en daaraan gekoppeld koopkracht verlies), terwijl het al zeker geen vetpot is en zeker geen 9 tot 5 of scholierenleventje met vaste pauze tijden en een goede kantine. Vooral in het noorden zijn er zogenaamde omlopen waarbij de chauffeur 20 min pauze mag gaan houden in zijn bus bij een halte, en dus niet na elke rit een half uur koffie leuten en met collega's ouwehoeren zoals het beeld bij zovelen is...

Vervelend dat je de klos bent, klote als je geen alternatieven hebt (getuige de vele eenzijdige oneliners richting bonden en chauffeurs hier en op andere fora en actiesites), de bonden en buschauffeurs zien het ook graag anders denk ik, maar ze hebben een grens getrokken, en die gaan ze niet nog een keer verleggen (waarvoor hulde). Werkgevers zijn aan zet, en de provincies mogen zich wel ffkes achter de oren krabben of de aanbestedingen zoals die nu gaan wel wenselijk zijn. Buschauffeurs blijven in mijn ogen een publieke functie vervullen die ondergewaardeerd word, maar wat wel goed geregeld moet zijn. En dat is dus niet door de vervoersbedrijven tegen elkaar uit te spelen zodat die proberen te korten op hun personeelskosten omdat dat 1 van de weinige dingen is wat niet vastgelegd is in de aanbestedingen.
Maar laat de provincies de vervoersbedrijven maar korten (hoor het net in het nieuws) op hun vergoedingen, tot ze inzien dat het beter voor hun ook is om snel een fatsoenlijk bod op tafel te leggen.

"Mekker, blaat"

Verwijderd

Ze gaan weer een stapje verder, nu ook al automobilisten zieken. Het publiek zal niet meer achter ze staan verwacht ik zo, en wensen een loonsverlaging toe.

http://www.destentor.nl/s...nieuws/article3216981.ece
http://www.destentor.nl/r...ruispunt-in-Apeldoorn.ece

Meer:
http://www.destentor.nl/s...nieuws/article3210764.ece

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2008 17:45 ]

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Naja... De automobilisten treiteren slaat werkelijk nergens op.

Verwijderd

FMS schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 17:51:
Ik snap ook niet wie dat nou weer bij de FNV loopt te bedenken. Kom, mannen we gaan een kruispunt ergens in Nederland platleggen dat zal zeker goed zijn voor onze onderhandelingspositie en voor de publieke opinie :/.

Verwijderd

Inderdaad. Ik begrijp dat ze staken, maar dit gaat te ver.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2008 17:54 ]

Verwijderd

Diabolical schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:20:
[...]

Staken is het laatste pressiemiddel wat een werknemer kan gebruiken om te bereiken wat iedereen wil, namelijk betaald krijgen naar wat je waard bent.

Veel mensen hier roepen dat staken slecht is, vakbonden opgedoekt moeten worden en de mensen tevreden moeten zijn. Hebben diezelfde mensen wel door wat er dankzij de vakbonden allemaal bereikt is? Wat het stakingsRECHT allemaal voor elkaar heeft gekregen?

Wisten jullie dat voordat er werknemersbonden kwamen er geen vakantiedagen bestonden, vakantiegeld een onbekend begrip was en dat werkdagen 12 uur duurden en dat 6 dagen in de week?
fijn hoor.

gelukkig is er tegenwoordig algemeen stemrecht. al die dingen die je opnoemt kunnen in iedere situatie gewoon wettelijk geregeld worden als daar een democratische meerderheid voor is.

nergens voor nodig, dat recht op gelegaliseerde eenzijdige contractbreuk.
Wisten jullie dat dankzij het stakingsrecht Nederland een welvaartsniveau heeft bereikt waar veel landen jaloers op zijn?
ORLY?
stakingsrecht heb je overal wel, en lang niet overal gaat het geweldig.
Krijg bijna het idee dat de mensen alhier buschauffeurs en andere soortgelijke functies als slaafjes zien die niet moeten zeiken en gewoon alles moeten slikken.
neuh, ze doen het geheel vrijwillig. net zoals alle andere werknemers in nederland.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 11:00

Sick Nick

Drop the top!

Vanmorgen stond hier in spijkenisse bij een kruising die altijd vast staat in de spits een politiebusje met een aanhanger met daarop een lichtkrant. De melding was: kruising blokkeren 130 euro boete, vrijhouden voor betere doorstroming. De doorstroming gaat het hier niet om maar de boete wel, de chauffeurs die dat hebben gedaan in apeldoorn gewoon allemaal 130 euro boete geven. Dan is dat gezeik ook snel klaar waarschijnlijk.

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-11 17:41

Beugelfles

I love rusty spoons

Kent iemand een site waar ze alles een beetje bijhouden? Op Nu.nl en op 9292ov.nl zijn ze naar mijn gevoel een beetje langzaam en involledig met hun informatie.

Overigens kan ik me wel inleven in de chauffeurs, maarrr ... ik baal er wel ontzettend van. Als je afhankelijk bent van het OV-streekvervoer dan voel je je op dit moment echt gewoon KL*TE!! :> Dat moest er even uit. En met dat kruispunt in Breda, echt belachelijk; geef ze idd een boete oid. Ga die directeur maar lastigvallen en niet de rest van hardwerkend Nederland. Ik schaamde me dood om Nederlander te zijn toen ik die chauffeurs zag duwen en trekken aan de motorrijder en die automobilist op dat kruispunt.

Succes chauffeurs, ik hoop - en hier spreekt mijn eigenbelang - dat jullie snel een net bod krijgen. Of ben ik nu gezwicht voor twee dagen publiekonvriendelijke actie? Ik weet nog steeds niet op wie ik nu boos moet zijn. De chauffeurs, de bonden, de directie van de vervoersmaatschappijen, de manier waarop OV-lijnen worden aanbesteed, Europese aanbestedingsregels, Sinterklaas die nooit het OV neemt ... ik weet het niet meer -O-

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:03
FMS schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 17:51:
Waarom? Ze treiteren mij als OV-gebruiker nu ook dus wat is het verschil?

• D-e-n
  • Laatst online: 12:03
Diabolical schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 14:48:

Betrof het hier de staal industrie had niemand geklaagd.
Is dat nu niet datgene wat je als werknemer ook in de gaten moet houden? Of je nu in de zorg werkt, bij de politie, de brandweer of het OV: je hebt rekening te houden met het feit dat mensen afhankelijk van je zijn. Het is weer een beetje het "ikke, ikke" verhaal van tegenwoordig
Dan hoor ik kutsmoezen als "ja, wij vinden het ook niet leuk maar we hebben ook vrouw en kinderen thuis". In deze redenatie wordt voor het gemak vergeten dat een heleboel mensen bij kleinere bedrijven niet eens KUNNEN staken en ten tweede kan één en ander natuurlijk veel origineler. De spitsactie kan men maanden volhouden en waarom niet staken in het weekend? Dan pak je dagjesmensen, lijkt me iets minder erg al

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Die filmpjes doen me denken aan de filmpjes van die brugpiepertjes die een paar maanden geleden aan het 'staken' waren tegen de 1040-urennorm. Die hadden ook allemaal voor het eerst met z'n allen het machtsgevoel, om vervolgens onschuldige mensen te treiteren en benadelen.

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Volgens mij merkt de FNV dat het potje leeg raakt en dat als ze nog wat willen bereiken ze harder actie moeten voeren. Ik garandeer ze dat ze op deze manier veel gezeik gaan krijgen. Kruispunten blokkeren ed, toeterend rondrijden. Provincies keken het af maar zijn het al zat, reizigers hebben er over het algemeen ook geen goed woord voor over. Nee, hier trekken toch echt de vervoerders aan het langste eind.

Verwijderd

TheZeroorez schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 18:49:
Die filmpjes doen me denken aan de filmpjes van die brugpiepertjes die een paar maanden geleden aan het 'staken' waren tegen de 1040-urennorm. Die hadden ook allemaal voor het eerst met z'n allen het machtsgevoel, om vervolgens onschuldige mensen te treiteren en benadelen.
Alleen de chauffeurs vernielen niks in vergelijking met de studenten...

Btw voor dit soort acties ben ik ook geen liefhebber van.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:20

JT

VETAK y0

Wat is het probleem van vernielen? Dat het geld kost. Wat denk je dat de acties van de chauffeurs doen?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 17:40:
Ze gaan weer een stapje verder, nu ook al automobilisten zieken. Het publiek zal niet meer achter ze staan verwacht ik zo, en wensen een loonsverlaging toe.

http://www.destentor.nl/r...ruispunt-in-Apeldoorn.ece

Meer:
http://www.destentor.nl/s...nieuws/article3210764.ece
dat je het werk neerlegt is 1 ding, maar dat je bewust mensen gaat zieken is een tweede.

Ik keur dit echt zwaar af :{

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-11 20:28

Deathchant

Don't intend. Do!

ik kan prima begrijpen dat ze staken en zelfs de hele OV platgooien, maar dit gaat echt te ver inderdaad. Ze nemen mensen nu zelfs de weg af.

Aan de ene kant probeer ik het te snappen; ze moeten zo snel mogelijk het hele land platleggen en zoveel mogelijk mensen 'raken' anders blijft het OV te lang plat liggen (aangezien er niks gebeurt). Maar dit gaat echt veel te ver. Dat ze maar eieren gooien op het overheidsgebouw of op de Veolia kantoren en campagnes voeren, whatever, maar ga niet de automobilisten en de andere mensen ook nog eens de boel verzieken. Dat heeft helemaal niks meer te maken met de reden waarom ze staken.

Ik keur dit dus ook zwaar af! Het beetje sympathie DAT de mensen nog hadden voor de (veel chagrijnige) chauffeurs, zal ook weg zijn. Ik vraag me af (als dit nog lang doorgaat), hoeveel van de 10 mensen die altijd de bus namen, straks na de stakingen nog steeds met de bus zullen gaan. Velen hebben nu een 'workaround' gevonden of vinden de auto opnieuw uit en merken dat ze weer onafhankelijk zijn en al die irritante chagrijnige buschauffeurs niet meer hebben en hun eigen weg kunnen gaan etc.

[ Voor 7% gewijzigd door Deathchant op 03-06-2008 20:08 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Deathchant schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 20:04:Ik vraag me af (als dit nog lang doorgaat), hoeveel van de 10 mensen die altijd de bus namen, nu nog steeds met de bus gaan.
Helemaal mee eens. Op de ouderen, scholieren en mensen zonder rijbewijs zijn er volgens mij heel weinig mensen die terug gaan naar het OV. Alhoewel er nu meer mensen langer in de file staan....
Deathchant schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 20:04:Velen hebben nu een 'workaround' gevonden en vinden de auto opnieuw uit: geen irritante buschauffeurs meer, je eigen weg gaan etc.
Hier zal je de overheid niet over horen klagen. Hoewel de milieuvervuiling toeneemt, neemt ook de inkomsten d.m.v. de accijns toe. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-11 20:28

Deathchant

Don't intend. Do!

inderdaad, en geloof maar niet dat ook maar 1 cent van al die milieutaxes, belastingen accijnsheffingen of eender welke manier van geldklopperij, naar de juiste dingen toe gaan.
Elk dubbeltje moet immers 10 euro worden.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

PolarBear schreef op maandag 02 juni 2008 @ 18:51:
[...]

Weet je, we laten het bedrijf gewoon een jaartje zonder managment en zonder overhead draaien. Dat gaat en mis en er onstaat vanzelf een managmentlaag. Het is niet overbodig ofzo.
Het gaat nu mis als gevolg van de dikke managementlaag.

Tuurlijk is er management nodig, maar dat kan allemaal een boel efficiënter, en er kan nog een boel bezuinigd worden in de managementlaag zonder dat de kwaliteit van de dienstverlening erop achteruit gaat (eerder vooruit waarschijnlijk), zodat er meer geld overblijft voor goede dienstverlening, en bussen die tenminste rijden.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11 20:28
Reed mee met iemand vandaag en met de terugweg van Amsterdam richting Volendam stond ik in de file (normaal was er geen file op dat tijdstip) nee der was een bus en die reed extra langzaam...
Van een ander gehoord dat er ook een andere bus de andere kant op ging...

Wat willen ze bereiken zo? Nogmeer tegenstand? Je hebt toch juist voorstanders nodig?

• PolarBear
  • Niet online
Bartjuh schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 20:51:
[...]

Het gaat nu mis als gevolg van de dikke managementlaag.
Bron? Van Arriva Waterland weet ik dat er in Nederland hooguit 3 lagen zijn plus de holding in Engeland. Nou nou wat een dikke managementlaag.

Ik zie hier het loonbod van de werkgevers.
Dat bod ziet er als volgt uit:
- een CAO met een looptijd van 2 jaar (1-1-2008 t/m 31-12-2009)
- Loonstijgingen:
- 1-1-2008 2,5 % (structureel)
- 1-7-2008 1,5 % (incidenteel, mogelijk structureel)
- 1-1-2009 2,5 % (structureel)
- 1-7-2009 1,5 % (incidenteel, mogelijk structureel)
De incidentele loonsverhogingen worden structureel als er afspraken kunnen worden gemaakt over roosterrichtlijnen en productiviteitsverbeteringen.
- het tot stand brengen van flexpools; deze flexpools vangen de afwijkingen in de roosters op, waardoor er voor de medewerkers in de vestigingen meer zekerheid in het rooster komt, ruimere verlofmogelijkheden en minder werkdruk. De flexpools worden gevuld met nieuwe medewerkers of met medewerkers die hier vrijwillig voor kiezen.
- Meer keuze tussen geld en tijd. Medewerkers boven de 40 jaar kunnen, naar hun eigen keuze, de 17 atv dagen per jaar te verkopen (elk jaar opnieuw kan daarvoor worden gekozen). Indien de medewerker deze keuze maakt, ontvangt hij een eindejaarsuitkering van 8,33 % Voor de medewerkers van 50 jaar en ouder blijven de 9 extra atv dagen van toepassing.
- de arbeidstijd voor nieuwe medewerkers en voor medewerkers jonger dan 40 jaar wordt op 40 uur per week gesteld. Zij ontvangen een eindejaarsuitkering van 8,33 %. Indien gewenst kunnen ze 7 atv – dagen kopen.
Ik vind dit een heel net bod. Het is misschien niet wat de vakbonden eisen maar het biedt wel een aantal dingen. Een redelijke loonsverhoging, flexibiliteit (meer vrij of meer geld) en zekerheid (flexpool). Concessies ligt in een 40 urige werkweek (wat vrij normaal is).

• PolarBear
  • Niet online
Cave_Boy schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 20:58:
Reed mee met iemand vandaag en met de terugweg van Amsterdam richting Volendam stond ik in de file (normaal was er geen file op dat tijdstip) nee der was een bus en die reed extra langzaam...
Hoe laat was dat? Want er staat in de spits vaak file op de N247

• bbr
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-04 17:03

bbr

Silence is but another sound

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 17:40:

Dat is weer heel kansloos.
En dan gaan ze over een maand staken omdat ze steeds agressieve passagiers hebben. Joh vind je het gek als je dit soort acties uithaald?

Word toch tijd dat de overheid eens van z'n gat af komt en ingrijpt.

Listen to the voices in your head.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:05
Dat automobilist treiteren gaat mij ook te ver. *snap* Nu pakken ze zelfs de mensen die buiten hun om hun leven willen vervolgen

echt achterlijk en wmb krijgen ze allemaal boetes voor zoveel mogelijk dingen, zijn ze nu helemaal van de pot gerukt!

Modbreak:Doe even normaal. Dergelijke verwensingen zijn beslist geen constructieve bijdrage aan de discussie.

[ Voor 33% gewijzigd door Steffie op 04-06-2008 06:22 ]

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Laat ze gewoon lekker het heen en weer krijgen, één of ander spandoek met een stel idioten erachter houdt me echt niet tegen hoor. Ga je bushalte lekker bezetten ofzo.

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:33

Wok

Dakloos...

Tot voor kort kon ik zelfs nog begrip opbrengen voor hun publieks onvriendelijke acties (als publieksvriendelijke acties zoals gratis rijden geen effect sorteren en je volgens de wet dergelijke acties niet te lang mag voeren, ok. Het blijft k*t, maar ik kan me voorstellen dat je dan naar hardere manieren van actie voeren grijpt), maar het grijpen naar middelen die ook niet OV-gangers treffen is gewoon not done.

Dat OV-ers noodgedwongen de auto pakken en daardoor (in)direct voor meer files zorgen.. soit... ik vind het buitengewoon 'naad', maar ik kan dat nog accepteren. Het blokkeren van verkeersaders, waarmee je dus ook de mensen treft die helemaal geen zak met het OV te maken willen/moeten hebben dupeert, vind ik buiten alle proporties.

(op)Staan voor je recht is prima, maar ga geen mensen duperen die niks met je werk te maken hebben...

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 18:02:
[...]

fijn hoor.

gelukkig is er tegenwoordig algemeen stemrecht. al die dingen die je opnoemt kunnen in iedere situatie gewoon wettelijk geregeld worden als daar een democratische meerderheid voor is.
Als ik hier een poll zou neerzetten waarin ik vraag of gunhead een ban zou moeten krijgen op Tnet en de meerderheid stemt op 'ja', sta je dan nog zo achter de democratische meerderheid? ;)

Het probleem met de 'democratische meerderheid' is dat het de rechten en belangen van kleinere groepen schaadt terwijl die in beginsel wel beschermt dienen te worden. De 'democratische meerderheid' zal bij het vooruitzicht van een loonsverhoging van buschauffeurs eerder denken aan mogelijk gekoppelde prijsstijgingen van het OV waardoor zijzelf duurder uit zijn dan aan de situatie van de buschauffeur zelf.
nergens voor nodig, dat recht op gelegaliseerde eenzijdige contractbreuk.
Soms heb je als werknemer gewoon geen andere middelen om een eerlijke behandeling af te dwingen.

Verplaats je gewoon eens in hun schoenen: hoe zou jij het vinden als je je koopkracht ziet dalen en er geen uitzicht op verbetering komt en je manager je elk jaar verteld dat het niet anders kan terwijl hijzelf wel elk jaar een duurdere auto kan rijden en er flink op vooruit gaat. Zou je je dan ook niet enigszins 'genaaid' gaan voelen? misschien wordt je zelf al wel genaaid zonder dat je het door hebt...

Intentionally left blank

• 418O2
  • Laatst online: 12:05
dan zou ik persoonlijk ander werk gaan zoeken. Het zou iig niet in mij opkomen om anderen lastig te vallen met mijn sores

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

418O2 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 01:32:
dan zou ik persoonlijk ander werk gaan zoeken. Het zou iig niet in mij opkomen om anderen lastig te vallen met mijn sores
Daar moet je dan wel de mogelijkheid toe hebben, en uiteindelijk staat het probleem van de buschauffeurs niet op zichzelf maar zie je dezelfde tendens (complete beroepsgroepen blijven achter in loonontwikkeling tov inflatie en vergeleken met de 'bovenlagen' binnen dezelfde branche) bijna overal.

Ook ik ben er dit jaar op achteruit gegaan en moet dus nu opnieuw een afweging maken tussen mijn werkplezier en de beloning die daar tegenover staat. Dat valt nu nog positief uit, maar ik durf niet te zeggen hoe dat uitvalt als straks misschien blijkt dat ik er volgend jaar nog verder op achteruit ga... Ik vind dan misschien wel een betere job, maar ik ben geen buschauffeur...

[ Voor 4% gewijzigd door crisp op 04-06-2008 01:41 ]

Intentionally left blank

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Is er al weer zicht op een vervolggesprek o.i.d?

Elect a clown, expect a circus.

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-11 11:41
Ik heb het idee dat ze vrolijk het weekend en dat onderzoek van De Vries afwachten. Zien we in/na het weekend wel verder.

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

418O2 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 01:32:
En als alle collega's in jouw sector (dus niet alleen bij jouw bedrijf) zich niet meer kunnen vinden in de beloning? Volgens mij is het dan namelijk structureel mis en niet alleen bij een persoonlijke situatie. Dat is het grote verschil tussen een iemand die zich niet prettig voelt (dan moet je dus gewoon lekker iets anders zoeken) of de complete sector die het niet eens is met de voorwaarden. In het laatste geval moet de complete sector anders en als de werkgevers in die sector dan niet toegeven heb je in Nederland het recht om te gaan staken.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Ascathon schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 08:50:
Ik heb het idee dat ze vrolijk het weekend en dat onderzoek van De Vries afwachten. Zien we in/na het weekend wel verder.
Pfff.. echt slecht hoor, kabinet moet ingrijpen, dit kan toch niet?

• FunkyTrip
  • Laatst online: 21-11 21:16

FunkyTrip

Funky vidi vici!

PolarBear schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 21:03:
Ik zie hier het loonbod van de werkgevers.

[...]

Ik vind dit een heel net bod. Het is misschien niet wat de vakbonden eisen maar het biedt wel een aantal dingen. Een redelijke loonsverhoging, flexibiliteit (meer vrij of meer geld) en zekerheid (flexpool). Concessies ligt in een 40 urige werkweek (wat vrij normaal is).
Da's toch een prachtbod? 2.5 tot 4% salarisverhoging per jaar waarvan 2.5% gegarandeerd! Uitermate ruim in een economie die alweer minder aan het worden is. Genoeg mensen die blij zijn als ze er weer 1% bijkrijgen.

Dit dus.

• PolarBear
  • Niet online
Slasher schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 08:57:
[...]

Pfff.. echt slecht hoor, kabinet moet ingrijpen, dit kan toch niet?
Ik vraag me af waar de provincies blijven met hun rechtzaken. De gedeputeerde uit Groningen had maandag nog een grote mond, ik zie of hoor er al 2 dagen niets meer van.

• Cave_Boy
PolarBear schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 21:04:
[...]

Hoe laat was dat? Want er staat in de spits vaak file op de N247
Rond kwart voor 3

• PolarBear
  • Niet online
Ah, dat is de tijd dat heel bouwend Volendam richting huis gaat, het is dan wel vaker druk hoor.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

PolarBear schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 09:26:
[...]

Ik vraag me af waar de provincies blijven met hun rechtzaken. De gedeputeerde uit Groningen had maandag nog een grote mond, ik zie of hoor er al 2 dagen niets meer van.
Ik las gisteren in de lokale krant dat de provicie Flevoland hun geld proberen terug te krijgen van de busmaatschappijen voor de lijnen die niet rijden.

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

PolarBear schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 09:46:
Ah, dat is de tijd dat heel bouwend Volendam richting huis gaat, het is dan wel vaker druk hoor.
nu die bussen het stoplicht bij 't Schouw niet meer op rood zetten rijdt het anders een stuk harder door. Dat hele stoplicht is echt verneukeratief voor de doorstroming daar. Wat mij betreft blijft het OV lekker staken dus :P

• Cave_Boy
Volendam komt vaak pas na 4 uur a 5 terug. Kwart voor 3 moet men nog schilderen... En ik zag niet overal busjes...

Dat stoplicht bij 't Schouw is echt fout afgeregeld. (is er misschien een Tweaker hier die dat kan inregelen?) Komt wel eens voor dat je daar staat komt er net een bus aan. Kun je weer een ronde vaak wachten. Als je dan het geluk hebt komt er van de andere hoek ook een en weer een ronde. Soms moet je 2,5 a 3 rondes wachten op deze mannier.

Ik wacht eigenlijk nogsteeds dat de busbaan eraan komt op dat stuk. Zou een hoop schelen. Alleen niet met de oversteek...

[ Voor 67% gewijzigd door Cave_Boy op 04-06-2008 10:15 ]

• PolarBear
  • Niet online
De bouw begint steeds vroeger, er komen al rond 3 uur mensen terug die al voor 6 uur 's ochtends weg zijn gegaan. En niet iedereen rijd in busjes hoor ;)

Bussen hebben inderdaad voorrang bij het stoplicht bij 't Schouw, maar er rijden dan ook heel veel bussen vooral richting Purmerend. Wat misschien nog wel een stukje zou helpen is een soort invoegstrook voor bussen richting Broek in Waterland, zodat die kunnen invoegen zonder stoplicht.

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

Bekeuren voor mensen die 2 meter voor het stoplicht nog invoegen voor Monnickendam/Volendam zou ook enorm schelen, maar volgens mij kunnen we hier beter een apart topic voor openen :D

• bbr
  • Laatst online: 02-04 17:03

bbr

Silence is but another sound

Topicstarter
Er rijden nog wel 1-2 bussen af en toe, ode aan die bus chauffeurs die de staking niet steunen.

Het is dan wel 1 bus per 3 uur.... maar toch. Stug doorwerken terwijl de rest nederland op zijn rug haalt is zeker wel moedig en toont liefde voor je werk.

[ Voor 3% gewijzigd door bbr op 04-06-2008 10:55 ]

Listen to the voices in your head.

• RobertJ
  • Laatst online: 21-11 13:04
Ik dacht dat dat om geld ging, de stakers krijgen niet betaald geloof ik. Sommige mensen hebben dat loon schijnbaar echt nodig ;) .

[ Voor 28% gewijzigd door RobertJ op 04-06-2008 11:03 ]

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-11 16:25

Koppensneller

winterrrrrr

RobertJ schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 11:03:
Ik dacht dat dat om geld ging, de stakers krijgen niet betaald geloof ik. Sommige mensen hebben dat loon schijnbaar echt nodig ;) .
Volgens mij krijgen die betaald uit de vakbondskas.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

KoppenSneller schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 11:03:
[...]

Volgens mij krijgen die betaald uit de vakbondskas.
Is die al leeg? Want dan kunnen ze weer rijden!

• Ascathon
Hier (Veolia regio Venlo) wordt het tekort aan chauffeurs opgevangen door een aantal chauffeurs van een touringcarbedrijf (ook al voor de staking, aantal bussen worden geexploiteerd door dat bedrijf). Dit gebeurd maar op zes buslijnen. Niet dat ze dan eventjes lekker ergens neerzetten welke lijnen dit zijn. Want ik niet op goed geluk naar de halte. :|

En dat bod van een aantal posts hierboven, dat was toch al afgewezen?

[ Voor 10% gewijzigd door Ascathon op 04-06-2008 11:17 ]

• PolarBear
  • Niet online
Slasher schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 11:09:
[...]

Is die al leeg? Want dan kunnen ze weer rijden!
Nee nog lang niet, dat FNV tuig heeft diepe zakken (mede betaald door de werkgevers trouwens!)

Verwijderd

Ik zie hier alleen maar negatieve reactie's tegenover buschauffeurs.
Ik vind dat het salaris wat zei krijgen ook heel weinig.
Ze tonen veel inzet en moeten altijd goed opletten, want ze hebben mensenlevens in de hand.
Dus vind ik dat daar wel iets meer tegenover mag staan.
En aan de mensen die de hele tijd zit te zeuren over er rijden geen bussen.
Ooit gehoord van een Fiets of Trein???

• Ascathon
Trein >> als je in de provincies woont met wat minder stations dan houdt dat treinen wel op. Er zijn er meer die dat alternatief noemen maar het werkt zo helaas niet altijd.

[ Voor 24% gewijzigd door Ascathon op 04-06-2008 11:58 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 11:32:
Ik zie hier alleen maar negatieve reactie's tegenover buschauffeurs.
Ik vind dat het salaris wat zei krijgen ook heel weinig.
Ze tonen veel inzet en moeten altijd goed opletten, want ze hebben mensenlevens in de hand.
Dus vind ik dat daar wel iets meer tegenover mag staan.
ooit gehoord van mensen die 25 a 30 kilometer in het onbewoonde land wonen? of denk je nou echt dat ik zo ver naar het station ga fietsen? we leven niet in 1800

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:14

Sport_Life

Solvitur ambulando

Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 12:13:
[...]

ooit gehoord van mensen die 25 a 30 kilometer in het onbewoonde land wonen? of denk je nou echt dat ik zo ver naar het station ga fietsen? we leven niet in 1800
Bovendien heb ik geen 5 fietsen om op elk station waar ik wekelijks kom een fiets neer te zetten.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-11 22:29
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 11:32:
Ooit gehoord van bejaarde mensen die afhankelijk zijn van de bus? Of van moeders die met de kinders weg moet en het niet aandurft die mee te nemen op de fiets? Of misschien van mensen die een lichamelijke handicap hebben en daardoor afhankelijk zijn van de bus?

Verwijderd

master007 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 12:28:
[...]

Ooit gehoord van bejaarde mensen die afhankelijk zijn van de bus? Of van moeders die met de kinders weg moet en het niet aandurft die mee te nemen op de fiets? Of misschien van mensen die een lichamelijke handicap hebben en daardoor afhankelijk zijn van de bus?
Zekers: in principe kunnen we niet meer zonder. tijdelijk misschien, maar na verloop van tijd lopen dan veel zaken in het honderd.

Mijn stelling: "we kunnen niet meer zonder de bus, behalve als iedereen een auto kan betalen"

Verwijderd

Sport_Life schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 12:27:
[...]

Bovendien heb ik geen 5 fietsen om op elk station waar ik wekelijks kom een fiets neer te zetten.
Er staan er toch zat... >:)

(:+)

• FMS
  • Niet online

FMS

Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 13:47:
[...]

Mijn stelling: "we kunnen niet meer zonder de bus, behalve als iedereen een auto kan betalen"
Als iedereen met de auto de weg op gaat staan alle wegen meteen vast, alsof de wegen niet druk genoeg waren. Openbaar vervoer wordt de laatste jaren steeds vaker gepusht door de overheid, des te meer de reden om in te grijpen vind ik.

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Ja, vervelend, laat die mensen maar druk zetten richting werkgevers/provincies/rijk om dat aanbesteden beter te laten verlopen. Sinds april zijn er al acties, het is al dik een maand bekend dat wanneer er 1 juni niets geregeld was, de stekker er uit ging, dus zeg niet dat het onverwacht is. Men had zich erop kunnen voorbereiden, afspraken maken mbt carpoolen / halen& brengen kennissen of het afzeggen van afspraken. Zolang er niet ingezien wordt dat buschauffeurs echt meer dienen te verdienen dan wat ze nu geboden wordt zullen ze hopelijk de rug recht houden en door blijven staken.

en ja, ben zelf ook getroffen en ervaar het als zeer vervelend, dichtsbijzijnde treinstation is 30 km, werk is 45km van mijn huis vandaan, elke dag pikt een collega me op na 5km fietsen, die daar langs rijdt wanneer hij op dezelfde lokatie werkt (zwervende collega), soms een collega die 25km omrijdt om mij op te pikken,en deze week heb ik nog 1x de taxi geplanned staan. Beetje overleggen en rondvragen/mailen en je komt een heel eind. Ja, je kan zelf je tijden niet meer indelen, en je bent afhankelijk van anderen maar nood breekt wet. Ze maken gebruik van hun stakingsrecht, ze stellen geen onredelijke eisen en het is al weken bekend. En als je nou helemaal geen alternatieven had, oke. Maar het is geen 3e wereld land, er moeten meer mensen dezelfde kant op, een collega kan een stukje omrijden, of je rijdt met pap of mam mee richting school of een treinstation. Eigenlijk wel goed voor de sociale vaardigheden van sommige mensen.

"Mekker, blaat"

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 12:13:
[...]

Hoe hypocriet ben je nou wel niet.
Je zegt dat we niet in 1800 leven, maar er wonen wel mensen +- 30 km van een bewoond land af wat klopt er dan niet aan wat je zegt ;) .
En die mensen die zo ver ervanaf wonen hebben pech gehad, die fiets pakken kan altijd ;) .
Dan moeten ze niet met die flutsmoesen aankomen v an het is te ver bla bla bla, pech gehad dan.
Dit geld voornamelijk voor studenten, anders komen er anderen weer zeuren: wat moeten ouderen en moeders dan.
Die hebben pech gehad, iedereen heeft tegenwoordig wel een auto (of een fiets warmee ze naar het station kunnen gaan ), dus ze kunnen zich wel ermee redden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2008 14:05 ]

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Qua idee vorming zit je nog aardig in de buurt van 1800 8)7

En zou jij zelf elke dag voor je school 60km fietsen? En kom nou niet aan met "ik pak de auto", want dat kon je drie weken geleden nog niet.

[ Voor 26% gewijzigd door pagani op 04-06-2008 14:12 ]

• FMS
  • Niet online

FMS

Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 14:03:
[...]

Hoe hypocriet ben je nou wel niet.
Je zegt dat we niet in 1800 leven, maar er wonen wel mensen +- 30 km van een bewoond land af wat klopt er dan niet aan wat je zegt ;) .
En die mensen die zo ver ervanaf wonen hebben pech gehad, die fiets pakken kan altijd ;) .
Dan moeten ze niet met die flutsmoesen aankomen v an het is te ver bla bla bla, pech gehad dan.
Dit geld voornamelijk voor studenten, anders komen er anderen weer zeuren: wat moeten ouderen en moeders dan.
Die hebben pech gehad, iedereen heeft tegenwoordig wel een auto (of een fiets warmee ze naar het station kunnen gaan ), dus ze kunnen zich wel ermee redden.
Hoe kortzichtig ben je wel niet. Pech gehad zeker?

Nee niet iedereen heeft een auto of fiets, niet iedereen kan überhaupt de fiets pakken of lange afstanden fietsen (denk aan gehandicapten, ouders met kinderen). Het is heel goed mogelijk om in het jaar 2008 ver van de bewoonde wereld te leven en ga zo maar door.
Jouw argumenten zijn zo lek als een mandje.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:10

-tom-562

Oliesjeik

Zoals eerder gezegt, het was al een lange tijd bekend dat er op 1 juni niet meer gereden zou worden, dus veel mensen hadden al lang iets kunnen regelen.
Verder wordt het dan mss maar eens tijd dat de werkgevers eens met een fatsoenlijk bod op tafel komen, dan is die hele zooi afgelopen.
En BTW, die chauffeurs die wel willen rijden, dat zijn vaak de grootste pinnerts, dat zijn gasten die over een half jaar met de VUT ofzo gaan, en het geen zak interesseert. Dat zijn ook vaak de minst geliefde mensen op de werkvloer

Vaak bu'j te bang!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Voor veel mensen valt er echter niet zo veel te regelen. Als je geen collega's in de buurt hebt wonen, en het dichtstbijzijnde station is 30 km ver, wordt het toch lastig. Fietsen is nou eenmaal niet voor iedereen een optie. De meeste werkgevers zullen trouwens ook geen taxi vergoeden.

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
-tom-562 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 14:19:

En BTW, die chauffeurs die wel willen rijden, dat zijn vaak de grootste pinnerts, dat zijn gasten die over een half jaar met de VUT ofzo gaan, en het geen zak interesseert. Dat zijn ook vaak de minst geliefde mensen op de werkvloer
Wat is dit voor een vreemde opmerking? 8)7

Er zullen vast buschauffers zijn met van mening dat er gereden moet worden en misschien zo'n staking voor nu onterecht vinden. Of misschien hebben zij een mening dat de klant (reiziger) nooit de dupe mag worden bij een arbeidsconflict? Die zullen er echt zijn. En die zijn voor jouw dan het minst "geliefde collega's" op het werk omdat zij een andere mening hebben dan de grote gros collega's?

[ Voor 3% gewijzigd door robertpNL op 04-06-2008 14:33 . Reden: typo ]

Verwijderd

De meeste van de chauffeurs die wilde rijden waren niet lid van de vakbond. Dus het salaris van die mensen word niet door een vakbond aangevuld. Ze zullen het misschien wel eens zijn geweest met de staking, maar met een half inkomen kan je per maand niet rondkomen.

• Ascathon
Ik neem aan dat die gewoon betaald krijgen. Ze zijn gewoon werkwillig en zullen gewoon op hun tijden bij de garage zijn. Hoe het vervoersbedrijf dat verder afhandeld...

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

robertpNL schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 14:24:
[...]

Wat is dit voor een vreemde opmerking? 8)7

Er zullen vast buschauffers zijn met van mening dat er gereden moet worden en misschien zo'n staking voor nu onterecht vinden. Of misschien hebben zij een mening dat de klant (reiziger) nooit de dupe mag worden bij een arbeidsconflict? Die zullen er echt zijn. En die zijn voor jouw dan het minst "geliefde collega's" op het werk omdat zij een andere mening hebben dan de grote gros collega's?
Dat is geen vreemde opmerking, dat is de situatie bij m'n pa op het werk dus. Je kan stellen dat daar denk ik 98% staakt, en die 2% zijn dus dat soort chauffeurs

Vaak bu'j te bang!

• pagani
  • Niet online
-tom-562 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 14:40:
[...]

Dat is geen vreemde opmerking, dat is de situatie bij m'n pa op het werk dus. Je kan stellen dat daar denk ik 98% staakt, en die 2% zijn dus dat soort chauffeurs
Ik denk dat veel mensen hier meer respect hebben voor die 2% dan voor die 98%. Een beetje mij als automobilist (of busreizigers) gaan duperen omdat je zo nodig moet staken :z

En natuurlijk horen die 2% er niet bij, als meeloper ga je immers ook staken.

[ Voor 10% gewijzigd door pagani op 04-06-2008 14:45 ]

• PolarBear
  • Niet online
Ascathon schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 14:38:
Ik neem aan dat die gewoon betaald krijgen. Ze zijn gewoon werkwillig en zullen gewoon op hun tijden bij de garage zijn. Hoe het vervoersbedrijf dat verder afhandeld...
Voor zover ik weet geld dat alleen bij wilde stakingen en niet bij geplande stakingen.

Verwijderd

-tom-562 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 14:40:
[...]

Betekent in feite dat we 98% te weinig van "dat soort chauffeurs" hebben.

Donderdag, om 12:00 uur, houden de stak(k)ers een manifestatie op het Jaarbeursplein. Eieren anyone??? (Helaas moet ik zelf werken.)

• djidee

djidee

Mr. Slungel

KoppenSneller schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 14:20:
Voor veel mensen valt er echter niet zo veel te regelen. Als je geen collega's in de buurt hebt wonen, en het dichtstbijzijnde station is 30 km ver, wordt het toch lastig. Fietsen is nou eenmaal niet voor iedereen een optie. De meeste werkgevers zullen trouwens ook geen taxi vergoeden.
Vast wel kennissen of vrienden in het dorp wonen die naar een plaats met station rijden? Of een collega die langs de buurt rijdt. Mijn buurman had ook aangeboden om mij mee te nemen naar groningen, dan kan ik met de trein naar leeuwarden. Maak ik wel een flinke omreis, maar is gewoon een optie.. Even verder kijken dan de meest voor de hand liggende oplossingen. Briefje in de supermarkt ophangen werkt misschien ook (bij ons hingen er 2, 1 die vervoer zocht, en 1 die aanbood om mensen mee te nemen)
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 14:54:
[...]

Betekent in feite dat we 98% te weinig van "dat soort chauffeurs" hebben.

Donderdag, om 12:00 uur, houden de stak(k)ers een manifestatie op het Jaarbeursplein. Eieren anyone??? (Helaas moet ik zelf werken.)
Wat een kortzichtige actie, eieren gaan gooien. Ze hebben het volste recht om te staken, het was de afgelopen jaren al beknibbelen op hun lonen en alles is ruim van tevoren aangekondigd. Ze zijn alles behalve onredelijk bezig, vervelend is het, maar om dit soort acties te opperen... Hoop dat ze aan jou denken als ze weer rijden en je mooi bij de halte laten staan. Immers, je waardeert ze toch niet, want je gunt ze het loon wat ze verdienen niet eens :X

[ Voor 30% gewijzigd door djidee op 04-06-2008 15:03 . Reden: reactie @ BazzH toegevoegd ]

"Mekker, blaat"

• pagani
  • Niet online
djidee schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 14:59:
[...]

Vast wel kennissen of vrienden in het dorp wonen die naar een plaats met station rijden? Of een collega die langs de buurt rijdt. Mijn buurman had ook aangeboden om mij mee te nemen naar groningen, dan kan ik met de trein naar leeuwarden. Maak ik wel een flinke omreis, maar is gewoon een optie.. Even verder kijken dan de meest voor de hand liggende oplossingen. Briefje in de supermarkt ophangen werkt misschien ook (bij ons hingen er 2, 1 die vervoer zocht, en 1 die aanbood om mensen mee te nemen)
Maar als je dat dagelijks moet doen voor bijvoorbeeld je studie dan kun je na een week denk ik als buschauffeur beter bij zo iemand uit de buurt blijven :P

Verwijderd

johnnyv.nl schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:02:
[...]

Maar als je dat dagelijks moet doen voor bijvoorbeeld je studie dan kun je na een week denk ik als buschauffeur beter bij zo iemand uit de buurt blijven :P
Als je studeert word je geacht om na te kunnen denken en te kunnen bedenken dat agressie je alleen maar meer problemen opleveren dan dat ze dingen oplossen. ;)

Verwijderd

djidee schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 14:59:

[...]

Wat een kortzichtige actie, eieren gaan gooien. Ze hebben het volste recht om te staken, het was de afgelopen jaren al beknibbelen op hun lonen en alles is ruim van tevoren aangekondigd. Ze zijn alles behalve onredelijk bezig, vervelend is het, maar om dit soort acties te opperen... Hoop dat ze aan jou denken als ze weer rijden en je mooi bij de halte laten staan. Immers, je waardeert ze toch niet, want je gunt ze het loon wat ze verdienen niet eens :X
Niks kortzichtigs aan. Als buschauffeurs hun onvrede mogen uiten door mensen schade te berokkenen, waarom mogen anderen hun onvrede over de buschauffeurs (met veel minder schade als gevolg) niet uiten? Wie kaatst kan de bal verwachten. Een paar eieren is kinderspel vergeleken met de overlast en schade die de chauffeurs veroorzaken.

Ik gun ze best het loon wat ze verdienen, dat is het probleem niet. Ze willen MEER dan ze verdienen.

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:32:
[...]

Niks kortzichtigs aan. Als buschauffeurs hun onvrede mogen uiten door mensen schade te berokkenen, waarom mogen anderen hun onvrede over de buschauffeurs (met veel minder schade als gevolg) niet uiten? Wie kaatst kan de bal verwachten. Een paar eieren is kinderspel vergeleken met de overlast en schade die de chauffeurs veroorzaken.

Ik gun ze best het loon wat ze verdienen, dat is het probleem niet. Ze willen MEER dan ze verdienen.
Als je het hebt over schade omdat ze een weg blokkeren dan geef ik je gelijk. Maar nu doen ze iets waar ze compleet gelijk in hebben gesteund door de wet van het land waar jij in leeft.

Dat is geen schade berokkenen, dat is gebruik maken van je rechten.

Verwijderd

Paxlie schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:34:
[...]

Als je het hebt over schade omdat ze een weg blokkeren dan geef ik je gelijk. Maar nu doen ze iets waar ze compleet gelijk in hebben gesteund door de wet van het land waar jij in leeft.

mee eens, en als eruit komt dat er een positief resultaat voor de chaufs te behalen is, dan vind ik dat de schuld van de stakingen dus niet bij de chaufs ligt om te gaan staken.

• absrnd
  • Laatst online: 14:11
wat een hoop geflame en geswetz !

alles plat gooien is lekker makkelijk, jammer genoeg is dit wat aandacht trekt.

zou het niet leuk zijn om dit topic nuttig te gebruiken met bijvoorbeeld ander opties tot staken die niet de reizigers dwars zitten (of veel minder)

zoals het hoofdkantoor te bezetten, zodat de medewerkers niet meer aan het werk kunnen......

wie volgd ........

• Ascathon
Ze moeten het gewoon bij het oude houden ofzo. Alleen van drie uur spits naar 1,5 uurtje. Krapper maken maar wel de mogelijkheid hebben tot reizen. Weekend 48 uurs staking.
-tom-562 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:52:
Sommige reply's in dit topic bewijzen echt weer eens hoe kortzichtig sommige mensen zijn, alleen maar "ikke ikke ikke" |:(
Tsjaa, er zijn er die er best onder "lijden". Dan zijn zulke reacties normaal.

[ Voor 100% gewijzigd door Ascathon op 04-06-2008 15:56 ]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Sommige reply's in dit topic bewijzen echt weer eens hoe kortzichtig sommige mensen zijn, alleen maar "ikke ikke ikke" |:(

Vaak bu'j te bang!

• PolarBear
  • Niet online
absrnd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:47:
wat een hoop geflame en geswetz !

alles plat gooien is lekker makkelijk, jammer genoeg is dit wat aandacht trekt.

zou het niet leuk zijn om dit topic nuttig te gebruiken met bijvoorbeeld ander opties tot staken die niet de reizigers dwars zitten (of veel minder)

zoals het hoofdkantoor te bezetten, zodat de medewerkers niet meer aan het werk kunnen......

wie volgd ........
Nog beter ga eens onderhandelen met de werkgevers. Zie bieden 4% per jaar met een aantal voorwaarden. Maar nee gewoon stoïcijns blijven weigeren. Dat is iets wat me enorm tegen de borst stuit.

• pagani
  • Niet online
En de buschauffeurs zijn inderdaad zo braaf om het algemeen belang van OV onder ogen te zien :z Ik sta inmiddels elke dag een uur langer in de file dan gemiddeld over de afgelopen maanden door dit gezeik. Vind je het gek dat mensen klagen :P Ze beroven me gewoon dagelijks van een uur vrije tijd.

[ Voor 23% gewijzigd door pagani op 04-06-2008 16:19 ]

Verwijderd

en wie anders? jij ik ben er voor me zelf aan niet voor de buschauffeurs zij mogen rustig staken ze hebben het recht en een punt , maar om nou alle reizigers laten stikke, zomaar de boel plat gooien mensen lastig vallen . :/ nee sorry , ze kunnen toch ook normaal doen want wat ik tot dusver heb gezien heeft dat roepen,wegen blokkeren en een hoop gezwets niks opgeleverd als geïrriteerde mensen

Verwijderd

Paxlie schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:34:
[...]

Het 1 sluit het ander niet uit. Kijk maar naar de discussie die loopt over kraken. Van mij mogen ze de mogelijkheden tot staken, net als het kraken, flink terugbrengen. In beide gevallen wetgeving die het toestaat om schade te berokkenen aan anderen.

BTW: Ik reis nooit (meer) met het streekvervoer, al een jaar niet meer. En zoals het er nu naar uitziet, volgend jaar ook bijna nooit meer met de trein.

Dit heeft gewoon alles te maken met verantwoordelijkheidsgevoel. Dat hebben die buschauffeurs niet. Vroeger werkte ik bij een zorginstelling. Daar ging men ook actie voeren voor een betere CAO. Dacht je dat ze daar gingen staken en hun klanten in de kou lieten staan? Echt niet. Men ging zondagsdiensten draaien. De service werd wel wat minder, maar werd in ieder geval WEL geleverd.

Ik heb gewoon geen sympathie voor mensen die hun portemonnee belangrijker vinden dan de maatschappelijke taak die ze vervullen.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-11 17:01

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

De 4% is voorwaardelijk, die kan dus met opgaaf van reden weer ingetrokken worden. Wat de chauffeurs willen, is 4% onvoorwaardelijk. Twee letters die een wereld van verschil maken.

Deze staking is vervelend, maar in Nederland heeft iedereen recht om te staken. De actie wordt gesteund door de vakbond en de rechtbank (de staking is officieel toegestaan), dus is hij volledig legitiem. Daarnaast rommelt het al maanden, dus het is niet eens onverwachts. Er zijn in eerste instantie stiptheidsacties, zondagsdiensten, en vrijreizen als middel aangegrepen. Dat zijn dus publieksvriendelijke acties, maar die hebben niet geholpen, dus grijpen ze nu naar zwaardere middelenen...
En helaas, bij stakingen zijn er altijd onschuldigen die er onder lijden... (ik heb van deze staking geen last, behalve dat de trein drukker is dan normaal, maar ik kan bijvoorbeeld geen melk meer krijgen door die andere staking)

Er is een speler in het spel waar ik me veel meer aan erger, en dat is de overheid/2de kamer. Deze blijft maar stil en grijpt niet in. Alleen de lagere overheden (provincies) hebben hun ongenoegen geuit. Ik vind het wat dat betreft vrij typerend voor ons huidige kabinet.
Het erge is namelijk dat zij zelf het probleem ooit hebben veroorzaakt door het openbaar vervoer te privatiseren (1 van de grootste fouten imo), waardoor vervolgens via een aanbestedingstraject de regio's verdeeld werden. Om een regio te krijgen, zijn de verschillende maatschappijen vervolgens dermate laag in hun prijs gaan zitten, dat er bezuinigd moest worden. En wie hebben dat gevoeld? Precies, de chauffeurs die nu staken.

Omdat een ov-chauffeur vroeger overheidsambtenaar was, waren de salarisen vastgelegd in de BBRA. Iemand die al een jaartje of 20 meedraait, weet in welke schaal hij zat, en kan zo zien of dat nog klopt met z'n huidige salaris. Ik kan je garanderen dat hun salaris minder is gestegen t.o.v. van het ambtenaren salaris (wat op zijn beurt al achterblijft bij het bedrijfsleven).

En wat betreft de metaliteit tegen staken, realiseer je wel, dat de gemiddelde bezoeker hier niet direct in de groep valt die staakt. De IT-sector is ongeorganiseerd, zonder een directe belanghebbende vakbond, en sowieso zijn hoger opgeleiden minder "stakingsbereid". De goodwill en respect tegenover andere stakers ligt in een dergelijke groep daarom ook lager dan in een groep die wel ervaring met stakingen heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door deepbass909 op 04-06-2008 16:25 . Reden: stukje extra geaccentueerd ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-11 17:41

Beugelfles

I love rusty spoons

Aan de ene kant moet ik je gelijk geven, maar in Nederland zijn bijna een miljoen mensen dagelijks afhankelijk van het streekvervoer. Zelf ben redelijk OV-minded en zou ik liever meer dan minder OV zien. Ik vind het ontzettend jammer dat de stakers het OV in een korte tijd een ontzettend negatief image geven. Dat negatieve imago waardoor iedereen de auto ingejaagd wordt dat hebben ze niet één-twee-drie weer teruggedraaid naar een positief image. Het klagen over het uitvallen van de bussen ligt - in mijn geval in iedergeval - wat dieper dan alleen maar mijn eigen belang. Ik draag het OV een warm hart toe, het zou jammer zijn als door deze stakingen minder mensen in de toekomst met het OV zouden reizen. Just my two cents.

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

Verwijderd

crisp schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 01:27:
[...]

Als ik hier een poll zou neerzetten waarin ik vraag of gunhead een ban zou moeten krijgen op Tnet en de meerderheid stemt op 'ja', sta je dan nog zo achter de democratische meerderheid? ;)
tweakers is niet democratisch.

maar stel dat dat wel zo was: tsja, als ze me niet meer willen hebben, dan houdt het gewoon op he. je kan ze proberen te overtuigen van het tegendeel, maar uiteindelijk houdt het gewoon op
Het probleem met de 'democratische meerderheid' is dat het de rechten en belangen van kleinere groepen schaadt terwijl die in beginsel wel beschermt dienen te worden. De 'democratische meerderheid' zal bij het vooruitzicht van een loonsverhoging van buschauffeurs eerder denken aan mogelijk gekoppelde prijsstijgingen van het OV waardoor zijzelf duurder uit zijn dan aan de situatie van de buschauffeur zelf.
nou en? als de meerderheid het niet wil hebben zou het ook gewoon niet moeten gebeuren, het gaat nog altijd om het belastinggeld van diezelfde meerderheid.

er zijn zoveel dingen niet leuk aan de wil van de meerderheid.
voorlopig heeft niemand nog een beter systeem uitgevonden.

er is op dit moment bijvoorbeeld een democratische meerderheid voor het stakingsrecht waar ik het niet mee eens ben.
in plaats van dan een geweer te pakken en alle socialisten dood te schieten, probeer ik mensen te overtuigen dat dat stakingsrecht gewoon niet verstandig is. en da's om te voorkomen dat we in een anarchie belanden.
[...]

Soms heb je als werknemer gewoon geen andere middelen om een eerlijke behandeling af te dwingen.
dat het leven niet eerlijk is wil nog niet zeggen dat het eerlijk te maken is.
Verplaats je gewoon eens in hun schoenen: hoe zou jij het vinden als je je koopkracht ziet dalen en er geen uitzicht op verbetering komt en je manager je elk jaar verteld dat het niet anders kan terwijl hijzelf wel elk jaar een duurdere auto kan rijden en er flink op vooruit gaat. Zou je je dan ook niet enigszins 'genaaid' gaan voelen? misschien wordt je zelf al wel genaaid zonder dat je het door hebt...
ik word van alle kanten genaaid en dat heb ik prima door. da's nog geen reden om vervolgens maar eens een aantal andere mensen te naaien.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2008 16:41 ]

• pagani
  • Niet online
deepbass909 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:22:
En wat betreft de metaliteit tegen staken, realiseer je wel, dat de gemiddelde bezoeker hier niet direct in de groep valt die staakt. De IT-sector is ongeorganiseerd, zonder een directe belanghebbende vakbond, en sowieso zijn hoger opgeleiden minder "stakingsbereid". De goodwill en respect tegenover andere stakers ligt in een dergelijke groep daarom ook lager dan in een groep die wel ervaring met stakingen heeft.
Zou dit niet ook een héél klein beetje kunnen liggen aan het feit dat hoger opgeleiden inzien wat voor schade dit toebrengt? Ook ligt vaak de (vaak financiële) verantwoordelijkheid hoger en kun je niet zomaar ineens je werk neerleggen. Als ik m'n staking een beetje lullig in zou plannen (en ik ben dan nog een junior engineer, geen manager, projectleider of wat dan ook) kost het een eventuele fabriek waar ik net aan het werk ben tonnen.

Daarnaast is het bij wat hoger opgeleide banen erg van belang hoe je bekend staat. Als je bij de stakers hoort, zul je hier jaren later nog op aangekeken worden, een volgende werkgever zal als hem ter ore komt dat je gestaakt hebt veel minder snel aannemen, etc.

[ Voor 12% gewijzigd door pagani op 04-06-2008 16:38 ]

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:50

Brantje

De post is daar >>

Ik had een goede aansluiting om bij me stage te komen.
Nu mag ik iedere dag vervoer regelen.
Heb wel OV, maar daar heb ik sinds het begin van de maand geen gebruik van gemaakt.

• Bartjeee
  • Niet online
Er is een speler in het spel waar ik me veel meer aan erger, en dat is de overheid/2de kamer. Deze blijft maar stil en grijpt niet in. Alleen de lagere overheden (provincies) hebben hun ongenoegen geuit. Ik vind het wat dat betreft vrij typerend voor ons huidige kabinet.
Het erge is namelijk dat zij zelf het probleem ooit hebben veroorzaakt door het openbaar vervoer te privatiseren (1 van de grootste fouten imo), waardoor vervolgens via een aanbestedingstraject de regio's verdeeld werden. Om een regio te krijgen, zijn de verschillende maatschappijen vervolgens dermate laag in hun prijs gaan zitten, dat er bezuinigd moest worden. En wie hebben dat gevoeld? Precies, de chauffeurs die nu staken.
Dit is toch niet de schuld van de overheid maar van de vervoerders? Als ik met een bedrijf een afspraak maak en dit in een contract vast leg moeten beide partijen zich hier gewoon aan houden. Privatisering is juist wel goed, chauffeurs voelen nu de marktwerking. Iets waar ze toch mee te maken zouden krijgen als ze voor een baas gaan werken. Natuurlijk is het klote als je jaren lang vertroeteld ben als ambtenaar, nu komt de echte wereld. Niemand wil meer betalen voor het OV als nodig is.

offtopic:
Jammer vind ik het dat ik als student min of meer gedwongen wordt om een OV te nemen. Het is een OV of niks, terwijl mocht ik mijn studie niet halen ik wel mag vergoeden a 68 euro per twee weken. Ik heb sinds kort een auto en zou graag dat geld zo krijgen of gedeelte er van, waarom kan dit niet?

[ Voor 12% gewijzigd door Bartjeee op 04-06-2008 17:11 ]

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Bartjeee schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 17:07:
[...]

offtopic:
Jammer vind ik het dat ik als student min of meer gedwongen wordt om een OV te nemen. Het is een OV of niks, terwijl mocht ik mijn studie niet halen ik wel mag vergoeden a 68 euro per twee weken. Ik heb sinds kort een auto en zou graag dat geld zo krijgen of gedeelte er van, waarom kan dit niet?
Volgens mij kan dat wel hoor? Je krijgt dan gewoon die 68 euro uitbetaald met je stufi.

[ Voor 31% gewijzigd door Koppensneller op 04-06-2008 17:12 ]

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-11 19:52
Vind het zo jammer dat ze het publiek naaien terwijl die helemaal niet de oorzaak van hun probleem.
Als ze nou gewoon gingen rijden zonder kaartjes te controleren oid :/

• PolarBear
  • Niet online
De 4% is voorwaardelijk, die kan dus met opgaaf van reden weer ingetrokken worden. Wat de chauffeurs willen, is 4% onvoorwaardelijk. Twee letters die een wereld van verschil maken.
Nee, voorwaardelijk betekend dat er een aantal voorwaarden aan hangen. 2,5% is onvoorwaardelijk en 1,5% onvoorwaardelijk. Staat volgens mij redelijk duidelijk verwoord.

• SCIxX
  • Laatst online: 10:31
Ze konden toch ook gewoon gaan staken doormiddel van al het busvervoer gratis houden? Dan krijgen ze uiteindelijk ook wel reactue hoor.

• Bartjeee
  • Niet online
cls schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 17:14:
Vind het zo jammer dat ze het publiek naaien terwijl die helemaal niet de oorzaak van hun probleem.
Als ze nou gewoon gingen rijden zonder kaartjes te controleren oid :/
Hier hebben ze de vervoerders niet mee maar de provincie, zij krijgen de opbrengsten van de kaart verkoop en betalen vervolgens de vervoerder. En ik heb hierboven al een paar keer gelezen dat dit volgens de wet niet zo maar mag. Het is natuurlijk ergens oneerlijke concurrentie ed.

Verwijderd

PolarBear schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 17:16:
[...]

Nee, voorwaardelijk betekend dat er een aantal voorwaarden aan hangen. 2,5% is onvoorwaardelijk en 1,5% onvoorwaardelijk. Staat volgens mij redelijk duidelijk verwoord.
Moet je het natuurlijk wel goed zeggen ;)

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-11 17:01

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

johnnyv.nl schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:34:
[...]

Zou dit niet ook een héél klein beetje kunnen liggen aan het feit dat hoger opgeleiden inzien wat voor schade dit toebrengt? Ook ligt vaak de (vaak financiële) verantwoordelijkheid hoger en kun je niet zomaar ineens je werk neerleggen. Als ik m'n staking een beetje lullig in zou plannen (en ik ben dan nog een junior engineer, geen manager, projectleider of wat dan ook) kost het een eventuele fabriek waar ik net aan het werk ben tonnen.

Daarnaast is het bij wat hoger opgeleide banen erg van belang hoe je bekend staat. Als je bij de stakers hoort, zul je hier jaren later nog op aangekeken worden, een volgende werkgever zal als hem ter ore komt dat je gestaakt hebt veel minder snel aannemen, etc.
Nee, dat denk ik niet. Als hoger opgeleide heb je over het algemeen een baan waarbij je iets ruimer in de slappe was zit en je je salaris individueel bepaald tijdens je sollicitatie. Lager geschoold werk komt vaak met een vast salaris, wat in veel gevallen geen vetpot is.
En hoger opgeleiden staken trouwens net zo makkelijk. 3 jaar terug (uit m'n hoofd) legde bijna alle ambtenaren het werk neer, en dan vooral de adviseurs en financieel medewerkers. Deze groep heeft over het algemeen een HBO-opleiding of hoger. Ook bij deze stakingen werd de maatschappij beïnvloed, maar dan achter de schermen en dus minder duidelijk zichtbaar.

Op het moment vind ik het wel opvallend dat er weer meer gestaakt wordt. Er is een tijd van loonmatiging geweest, maar door toenemende lasten en inflatie blijft het salaris van vrijwel iedereen achter bij de inflatie. 3% is tegenwoordig al veel, terwijl de inflatie boven de 4% ligt op het moment (bron CBS). Het is dus niet gek dat met name de lagere inkomens beginnen te protesteren.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Dan spreken we nog niet van de reële inflatie (tussen 4 en 8-10%). Burgers klagen dat sinds de invoering van de euro alles dubbel zo duur geworden is, dat is mogelijk als de invoering van de euro met 8% reële inflatie gebeurde. Alleszins zijn de huizen in België dubbel zo duur geworden, brandstof knalt omhoog, maandelijkse stijging in voedselprijzen (oa rijst, spaghetti,...),...

De ene rekenbureau laat de huizenprijzen meer doorwegen, een ander vindt dat brandstofprijzen moeten doorwegen, nog een ander vindt dat deflaterende elektronica belangrijk is, nog een ander vindt dat de boodschappenkarretjes door moeten wegen,... en de Belgische staat zegt "Er is geen hoge inflatie, kijk maar, de luxe-wagens en verre reizen zijn goedkoper geworden.".

Kortom: inflatiecijfer is geen exact wetenschap, wel iets dat je naar je smaak kan manipuleren.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Nog meer boze buschauffeurs binnenkort?
GVB schaft kerst af

[ Voor 12% gewijzigd door DeeJee op 05-06-2008 07:56 ]

Money for nothin' and your chicks for free

• PolarBear
  • Niet online
AMSTERDAM - Buschauffeurs en trampersoneel van het Amsterdamse GVB mogen dit jaar geen kerst meer in de garages vieren omdat er inmiddels te veel allochtonen bij het vervoersbedrijf werken die niets met het christelijke feest van doen hebben.
En dan:
Het GVB heeft inmiddels de sponsoring voor het kerstfeest stopgezet. " Wij hebben een beperkt budget en willen iets organiseren dat voor iedereen bestemd is", zegt woordvoerster Brit Wijkniet. "Misschien een nieuwjaarsborrel."
Veel van die allochtonen zijn moslim (dat is nu eenmaal zo veel Marokaanse en Turkse buschauffeurs) |:(

[ Voor 6% gewijzigd door PolarBear op 05-06-2008 08:15 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste