Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Staking buschauffeurs 27-29 mei en juni

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste
Acties:

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

PolarBear schreef op maandag 02 juni 2008 @ 18:51:
[...]

Weet je, we laten het bedrijf gewoon een jaartje zonder managment en zonder overhead draaien. Dat gaat en mis en er onstaat vanzelf een managmentlaag. Het is niet overbodig ofzo.
Dan laten we ze een jaartje zonder chauffeurs draaien. Dat gaat ook heel erg mis, want er komen geen inkomsten binnen. Ze zijn niet overbodig ofzo.

Tijd dat ze daar dan ook een keer passend voor beloond worden.

Ik zie twee opties:

- De directies leveren in, en accepteren dezelfde jaarlijkse loonstijging + bonussen die de chauffeurs ook krijgen
- De chauffeurs krijgen dezelfde jaarlijkse stijgingen + bonussen die de directie ook krijgen.

Beiden lijken me uiterst redelijke opties. Nu de directies dat nog aan het verstand (voor zover aanwezig) zien te brengen en het hele probleem is opgelost.

Virussen? Scan ze hier!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11 20:28
Ik ben voor de optie om de directeuren gelijk te trekken met de busbestuurders... Anders gaat een strippenkaart straaks niet met 40cent omhoog maar met € 40,-

Verwijderd

PolarBear schreef op maandag 02 juni 2008 @ 16:51:
[...]

Laat me raden je hebt een auto en woont in Noord Oost Groningen?
tweemaal fout. ik heb geen auto en woon midden in de vijfde stad van het land.
OV heeft zeker een markt en zeker in de Randstad. Dat zie je over de hele wereld in verstedelijkte gebieden. Van Amsterdam tot London tot New York.
ik heb het nog even gecheckt, maar zowel in de randstad, specifiek amsterdam, londen en new york is het zwaar gesubsidieerd.

als je er geld bij doet is overal wel een markt voor, ook voor bladgouden bellenblazers met een levensduur van dertig seconden.

dat neemt niet weg dat er best hier en daar een markt is voor een vorm van vervoer als dienst (vliegtuig, taxi, sommige buslijnen), maar voor het OV als concept is er eigenlijk nergens een markt die zichzelf in stand kan houden.
wildhagen schreef op maandag 02 juni 2008 @ 18:55:
[...]

Dan laten we ze een jaartje zonder chauffeurs draaien. Dat gaat ook heel erg mis, want er komen geen inkomsten binnen. Ze zijn niet overbodig ofzo.
onder de permisse dat je zo'n systeem in stand wil laten houden niet nee. maar dat beweert ook niemand.
Tijd dat ze daar dan ook een keer passend voor beloond worden.

Ik zie twee opties:

- De directies leveren in, en accepteren dezelfde jaarlijkse loonstijging + bonussen die de chauffeurs ook krijgen
- De chauffeurs krijgen dezelfde jaarlijkse stijgingen + bonussen die de directie ook krijgen.

Beiden lijken me uiterst redelijke opties. Nu de directies dat nog aan het verstand (voor zover aanwezig) zien te brengen en het hele probleem is opgelost.
uiteraard dan ook met hetzelfde afbreukrisico. leg jij dat de FNV even uit?
--Niels-- schreef op maandag 02 juni 2008 @ 17:47:
[...]
En dat dat niet uit kan is niet erg, aangezien er een groep mensen gebruik van maakt die geen goed alternatief hebben.
ik zie de link met de vervoersbedrijven even niet?
als dat de reden is dat er geld bij zou moeten, dan moeten chauffeurs bij de volgende verkiezingen lekker SP stemmen en morgenochtend gewoon weer aan het werk.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2008 20:32 ]

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik moet zeggen dat die busstaking me tot nog toe goed bevalt!
Vanmorgen 8 minuten eerder de deur uit gegaan dan normaal (in Zwolle) als ik met de bus ga. Half uurtje lopen naar het station, precies op tijd aankomen voor de trein, en de trein was heerlijk rustig!
Hierna was de stationshal in Utrecht ook heerlijk rustig, en verder reed m'n bus daar (met gemeenteambtenaren van GVU; die staakten vorig jaar een week om ambtenaar te blijven, zodat ze nu niet hoeven staken) gewoon :)

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
wildhagen schreef op maandag 02 juni 2008 @ 18:55:
Ik zie twee opties:

Ik stel ook voor dat we de CAO voor vijf jaar afsluiten (synct lekker met de vijf jaren plannen), er op elke bus een politieke officier van de SP komt en we gaan een mooi bureaucratie op tuigen a la de Sovjetunie (u wilt een enkeltje kopen? Dan moet u bij het volgende loket zijn en formulier 87a invullen). :+

Het is toch volslagen irreëel wat je voorstelt? Het grenst aan communistisch gedachtegoed en we weten allemaal dat dat niet bepaald een doorslaand success is geweest.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:57

Exirion

Gadgetfetisjist

PolarBear schreef op maandag 02 juni 2008 @ 21:27:
Het is toch volslagen irreëel wat je voorstelt? Het grenst aan communistisch gedachtegoed en we weten allemaal dat dat niet bepaald een doorslaand success is geweest.
Ik ben het zelden met wildhagen eens maar snap deze keer zijn punt wel. Er is al een hele tijd een idiote trend in Nederland aan de gang. Het voetvolk in bedrijven moet voortdurend genoegen nemen met wat minder omdat het 'zware tijden' zijn. Tegelijk scoren topmanagers van voormalige overheidsbedrijven megabonussen, en leuke oprotpremies als ze het verkloot hebben.

De groei van de topinkomens gaat veel harder dan die van het loon van de gemiddelde werknemer binnen een bedrijf. Dat kan niet eeuwig zo doorgaan want dan lopen de verhouding volledig scheef.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• PolarBear
  • Niet online
Dat kan wel zijn maar wat Wildhagen voorstelt is natuurlijk doorslaan naar de andere kant zoals ik in mijn post probeer aan te geven.

Verwijderd

Exirion schreef op maandag 02 juni 2008 @ 21:42:
[...]

Ik ben het zelden met wildhagen eens maar snap deze keer zijn punt wel. Er is al een hele tijd een idiote trend in Nederland aan de gang. Het voetvolk in bedrijven moet voortdurend genoegen nemen met wat minder omdat het 'zware tijden' zijn. Tegelijk scoren topmanagers van voormalige overheidsbedrijven megabonussen, en leuke oprotpremies als ze het verkloot hebben.
dat doen die bedrijven (dwz: aandeelhouders) zichzelf toch aan? ik kan er wel om lachen eigenlijk als zo'n loser er vandoor gaat met vijf miljoen omdat er een blik beleggers heeft lopen tukken.
De groei van de topinkomens gaat veel harder dan die van het loon van de gemiddelde werknemer binnen een bedrijf. Dat kan niet eeuwig zo doorgaan want dan lopen de verhouding volledig scheef.
verhouding? als mensen nou eens wat minder naar een ander keken en wat meer naar zichzelf. zou een hoop gezeik schelen.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 21:53:
verhouding? als mensen nou eens wat minder naar een ander keken en wat meer naar zichzelf. zou een hoop gezeik schelen.
Ik kijk graag naar het grote geheel. Heeft misschien iets met verstandelijke vermogens te maken.

Wat er aan het gebeuren is, is dat een kleine groep mensen verhoudingsgewijs steeds meer geld uit de economie naar zich toe trekt. De rest mag daarvoor inleveren. Dat is geen gezonde situatie die kan standhouden.

Om die mening te hebben hoef je geen afgunstige fabrieksarbeider te zijn.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Exirion schreef op maandag 02 juni 2008 @ 22:04:
[...]

Ik kijk graag naar het grote geheel. Heeft misschien iets met verstandelijke vermogens te maken.
ga nou niet meteen op de man spelen. da's flauw
Wat er aan het gebeuren is, is dat een kleine groep mensen verhoudingsgewijs steeds meer geld uit de economie naar zich toe trekt. De rest mag daarvoor inleveren. Dat is geen gezonde situatie die kan standhouden.

Om die mening te hebben hoef je geen afgunstige fabrieksarbeider te zijn.
ik heb het woordje waar het om gaat maar even dik gedrukt.
niemand wordt immers gedwongen om aan dat soort gezeik ook maar een cent uit te geven.
koop je vreten bij de wereldwinkel, verzeker je vroemvroem bij de univé, zoek een baan bij vluchtelingenwerk, etc... dan weet je zeker dat er geen graaier aan je verdient.

da's alleen wel duurder en vaak onhandig en kwalitatief minder.
en da's niet zo vreemd: mensen worden namelijk vooral gedreven tot presteren als ze er veel geld mee kunnen verdienen. (dat is overigens voor buschauffeurs niet anders, maar dan moet het geld er wel gewoon zijn)

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

PolarBear schreef op maandag 02 juni 2008 @ 18:51:
Weet je, we laten het bedrijf gewoon een jaartje zonder managment en zonder overhead draaien. Dat gaat en mis en er onstaat vanzelf een managmentlaag. Het is niet overbodig ofzo.
In praktijk kunnen de meeste werkvloeren zonder management gewoon verder blijven draaien. Een schip zonder kapitein valt niet meteen stil, alleen is het wat minder effectief.

Schepen zonder matrozen gaan nergens heen. Gouden eeuw was voor Nederland gedaan omdat de Britten geen buurlanden hadden om handel te drijven zodat de Britten overzeese handel dreven. Vandaar hebben de Britten matrozen om hun oorlogsbodems te bemannen. Nederland mag geld hebben om veel schepen te bouwen, maar zonder matrozen gaat het nergens heen.

Een loonverhouding binnen een bedrijf invoeren zou de oplossing zijn. bv Er mag maximaal factor 5x verschil tussen hoogste en laagste loon binnen hetzelfde bedrijf. Als de managers meer loon willen, dan moet ze ervoor zorgen dat de werknemers meer loon hebben.

Zonder loonverhouding zou elk bedrijf in Sovietproductiviteit stranden. Waarom zou je zuiniger met de bus en brandstof omgaan, als de manager achter je rug graait? Waarom zou je de onnodige computers in het kantoor uitschakelen, als het bespaarde geld in de zakken van de managers verdwijnt? Niemand neemt de moeite om het bedrijf nog efficiënt te houden, pauwgedrag en decadentie zorgt ervoor dat we de concurrentiepositie tov de rest van de wereld verliezen.

Met een loonverhouding kunnen de werknemers efficiënter werken zodat het bedrijf (niet de manager) beter van wordt. Het bedrijf kan expanderen, kan goedkoper dezelfde product/dienst leveren of iedereen krijgt een loonverhoging als beloning (omdat de managerslonen pas omhoog kunnen, als de werknemerslonen omhoog gaan). Iedereen samen, 1 ploeg, 1 bedrijf,... is belangrijk om het moreel van het personeel hoog te houden.

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:28
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 20:25:

[...]
ik zie de link met de vervoersbedrijven even niet?
als dat de reden is dat er geld bij zou moeten, dan moeten chauffeurs bij de volgende verkiezingen lekker SP stemmen en morgenochtend gewoon weer aan het werk.
Laat ik even voorop stellen dat ik niet weet of het voor vervoerders mogelijk is om met de rendabele lijnen de onrendabele lijnen te compenseren (maar ik ga er even van uit van niet, aangezien de buslijnen meen ik altijd aanbesteed worden en degene die het het goedkoopste kan leveren, mag er gaan rijden).
Het doel van de bussen in Nederland zijn toch echt dat het voor iedereen mogelijk moet zijn om op ca. max. 15 min. fietsafstand een bushalte te kunnen bereiken om zo iedereen in de gelegenheid te stellen te reizen.
Maar ik doel er niet op dat de gemeenten er nu geld bij moeten doen. De vervoersbedrijven hebben een contract afgesloten en daar moeten ze zich gewoon aan houden.
En als de buschauffeurs echt meer horen te verdienen (waar ik nog niet van overtuigd ben), dan moeten ze de volgende keer gewoon hoger inschrijven.

Verwijderd

aha op die manier.
ik dacht tussen de regels door te lezen dat je eea. wilde afwentelen op de vervoerders omdat ze alles maar te vervoeren hebben.

• Killertjuh
  • Laatst online: 06-11 09:37
Even wat anders.....

Ik ga nu extra met de auto naar me werk maar waarom zie ik soms toch nog een bus rijden :| ????

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Killertjuh schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 08:11:
Even wat anders.....

Ik ga nu extra met de auto naar me werk maar waarom zie ik soms toch nog een bus rijden :| ????
Niemand is verplicht om te staken, je kunt je ook als werkwillige aanmelden.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Killertjuh schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 08:11:
Even wat anders.....

Er zijn geloof ik busondernemingen die een andere CAO hebben.

Money for nothin' and your chicks for free

• PolarBear
  • Niet online
Inmiddels is er weer een loonbod gedaan en gaan de bonden nog steeds niet in onderhandeling. (http://www.nu.nl/news/159..._de_dupe_van_staking.html).

• DeeJee

DeeJee

Dus...

PolarBear schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 08:29:
Inmiddels is er weer een loonbod gedaan en gaan de bonden nog steeds niet in onderhandeling. (http://www.nu.nl/news/159..._de_dupe_van_staking.html).
Er zouden teveel voorwaarden aan het bod te zitten.

• PolarBear
  • Niet online
Dus? Dan ga je onderhandelen.

• bbr
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-04 17:03

bbr

Silence is but another sound

Topicstarter
Daat doen ze dus al maanden....

Ze moeten met een oplossing komen.

Listen to the voices in your head.

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:20
Niemand heeft ze geroepen om buschauffeur te worden, als ze ergens anders met hun opleidingsniveau+denkniveau+werkniveau beter denken te kunnen verdienen waarom doen ze dat dan niet echt wat een onzin.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dan moet het startbod wel realistisch zijn, want anders is onderhandelen ook bij voorbaat kansloos, omdat je toch al weet dat er niks uit kan komen.

Kennelijk is het startbod nog steeds niet realistisch. Realisme is kennelijk bij de directie nog steeds ver te zoeken. Waarschijnlijk zijn ze te druk met graaien en zichzelf bonussen toekennen denk ik.

Virussen? Scan ze hier!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
PolarBear schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 08:29:
Het zou goed zijn als het volgende bod lager is, dan leren ze het staken vanzelf af! En zodra de stakingskas (lees: de door de werknemers betaalde sigaar-uit-eigen-doos) van de vakbonden leeg is, gaan ze vanzelf wel weer aan het werk!
Leuk trouwens, om telkens te horen dat het OV platleggen enorme problemen op de weg geeft, terwijl de files niet langer zijn dan normaal. Oftewel de bijdrage van OV aan het fileprobleem is bar weinig!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

RemcoDelft schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 09:04:
[...]

Het zou goed zijn als het volgende bod lager is, dan leren ze het staken vanzelf af! En zodra de stakingskas (lees: de door de werknemers betaalde sigaar-uit-eigen-doos) van de vakbonden leeg is, gaan ze vanzelf wel weer aan het werk!
Leuk trouwens, om telkens te horen dat het OV platleggen enorme problemen op de weg geeft, terwijl de files niet langer zijn dan normaal. Oftewel de bijdrage van OV aan het fileprobleem is bar weinig!
Ga het treinverkeer maar eens een maandje platleggen.....

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:05
Wat verdient een buschauffeur eigenlijk? 1800 bruto/1500 netto ofzo?

Verwijderd

Ik hoorde gisteren een verhaal van een chauffeur dat Veolia bereid was de chauffeurs een heel eind te gemoed te komen en dat hun bod niet zover van dat van de bonden afzat. Echter dit voorstel is afgeschoten door Arriva. Dus de werkgevers kunnen het onderling al niet eens worden over een bod. Laat staan dat ze het met de bonden eens kunnen worden.

Dit verhaal is allemaal van horen zeggen natuurlijk :P

Eigenlijk is het ook raar dat je een marktwerking in wilt stellen in het OV, maar dan wel vast blijft houden aan een CAO voor bijna de hele sector. Iedere werkgever zit met een ander kostenplaatje na de aanbestedingen en de een heeft dus meer ruimte dan de ander voor salarisverhoging. Natuurlijk is het rechtvaardiger als iedere chauffeur door het land een gelijk salaris krijgt, maar ja het lijkt erop dat ze daar niet uitgaan komen op deze manier.

• PolarBear
  • Niet online
wildhagen schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 08:49:
[...]

Dan moet het startbod wel realistisch zijn, want anders is onderhandelen ook bij voorbaat kansloos, omdat je toch al weet dat er niks uit kan komen.

Kennelijk is het startbod nog steeds niet realistisch. Realisme is kennelijk bij de directie nog steeds ver te zoeken. Waarschijnlijk zijn ze te druk met graaien en zichzelf bonussen toekennen denk ik.
Ik vind de vakbonden volslagen onrealistisch. En dat graaien is peanuts, het enige wat daar over gezegd wordt is een Connexxion topman die met acht ton weggaat.

• PolarBear
  • Niet online
Omdat lang niet alle mensen die in het OV rijden met de auto kunnen gaan. Er rijden tussen de 500.000 en 700.000 mensen met het streekvervoer, als die allemaal in een auto konden stappen had je het echt wel gemerkt hoor.

• DeeJee

DeeJee

Dus...

[...]

Overigens gaat je verhaal niet helemaal op:
http://www.nu.nl/news/159..._drukke_ochtendspits.html
De ochtendspits is dinsdag buitengewoon druk. De VerkeersInformatieDienst (VID) ziet als oorzaak de bepaald niet gunstige weersomstandigheden en de stakingen bij het streekvervoer.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik hoop dat ze snel tot een akkoord komen, het is echt belachelijk dat de gewone man hier de dupe van wordt. Ik ga dagelijks met de bus en sympathie hebben ze bij deze verloren.

Elect a clown, expect a circus.

• GrooV
  • Laatst online: 19-11 00:16
Slasher schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 10:31:
Ik hoop dat ze snel tot een akkoord komen, het is echt belachelijk dat de gewone man hier de dupe van wordt. Ik ga dagelijks met de bus en sympathie hebben ze bij deze verloren.
Sympathie voor buschauffeurs heb ik allang verloren. De bus is gewoon een verloren zaak, waarom denk je dat ze geen vergoedings regeling hebben zoals de NS heeft?

Verwijderd

Dus jullie vinden dat buschauffeurs voor een kutloon moeten blijven werken omdat jij anders de dupe bent? Nou heb ik gelukkig beschikking tot een auto, anders was ik met de fiets naar school gegaan. Onderweg heb ik met de auto nog wel eens verloren busreizigers opgepikt die (in het begin) het nog niet door hadden.
Natuurlijk is het kut, maar die werkgevers werken ook niet mee, blijkbaar luisteren ze pas als hun geld compleet in het geding raakt. Wat zou jij doen als je te weinig betaald kreeg?

• 418O2
maja, buschauffeur is ook gewoon een ongeschoold beroep zonder al te veel benodigde vaardigheden. Dat je een paar centen wil verdienen, oke, maar doe er niet zo moeilijk over. Leer dan een vak.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 12:17:
Wat zou jij doen als je te weinig betaald kreeg?
Andere baan zoeken, staken is echt een zwaktebod IMO

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-11 14:44
Ik kan begrijpen dat ze niet een andere baan meer vinden, maar imho moeten ze dan maar gewoon accepteren wat ze verdienen. Als het nou echt te weinig is, en ze komen er niet van rond dan moet er wat aan gebeuren. Alleen maak je me dat echt niet wijs...

Door het staken zorg je er voor dat o.a. studenten gewoon veel geld kwijtraken, met als reden dat ze zelf er niet genoeg krijgen. (oftewel; de busmannen gunnen zichzelf het geld meer dan de studenten etc. )

Allemaal ontslaan, en laat ze maar vanuit Polen komen, daar waarderen ze hun loon tenminste nog. (ik weet dat dit slecht voor de economie is, maar misschien dat we dan wat minder verwend raken)

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11 22:07
Ik vind het nu echt belachelijk worden.

Mijn collega heeft RSI en moet nu iedere dag een uur heen en een uur terug lopen wat rond uit slecht voor haar gezondheid is.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• DeeJee

DeeJee

Dus...

k0ewl schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 12:36:
Ik vind het nu echt belachelijk worden.

Mijn collega heeft RSI en moet nu iedere dag een uur heen en een uur terug lopen wat rond uit slecht voor haar gezondheid is.
Dan neemt ze een taxi. Of zorgt ze ervoor dat een collega haar haalt/brengt. Familie/vrienden? Fietsen?
Overigens kun je met RSi prima wandelen hoor.
warcow schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 12:36:

Allemaal ontslaan, en laat ze maar vanuit Polen komen, daar waarderen ze hun loon tenminste nog. (ik weet dat dit slecht voor de economie is, maar misschien dat we dan wat minder verwend raken)
En ja, laten we voor iedereen die niet tevreden is maar polen halen. En weet je wat, we gaan jou ontslaan, verlagen de lonen en gaan daar ook polen voor halen.

[ Voor 35% gewijzigd door DeeJee op 03-06-2008 12:40 ]

• 418O2
Ik denk dat Warcow wel gewoon hard werkt voor zijn centen. Waarom gaan die buschauffeurs geen andere baan zoeken als ze vinden dat ze te weinig krijgen dan? Een ongeschoold beroep kiezen en dan gaan staken omdat je te weinig verdiend is hetzelfde als naar buiten lopen als het regent en dan gaan klagen dat je nat wordt

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

k0ewl schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 12:36:
Wat is dit nou weer voor kolder. Het gros van de RSI klachten komt nou juist door te weinig of te weinig afwisselende beweging. Een stukje lopen/fietsen om de doorbloeding van je lijf de bevorderen is goed voor je. Ik heb met de fiets minder last van RSI dan wanneer ik elke dag de bus neem :z

• DeeJee

DeeJee

Dus...

418O2 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 12:42:
Ik denk dat Warcow wel gewoon hard werkt voor zijn centen. Waarom gaan die buschauffeurs geen andere baan zoeken als ze vinden dat ze te weinig krijgen dan? Een ongeschoold beroep kiezen en dan gaan staken omdat je te weinig verdiend is hetzelfde als naar buiten lopen als het regent en dan gaan klagen dat je nat wordt
Dus een buschauffeur werkt niet hard? Wat is trouwens hard werken? Veel uren maken?

• 418O2
waar zeg ik dat ze niet hard werken? Ik bedoelde dat warcow zijn situatie accepteert en weet waar hij voor gekozen heeft, met de daarbijbehorende financiele waardering van zijn werkgever.

Maar hoeveel krijgen die gasten nu en hoeveel willen ze ?

[ Voor 74% gewijzigd door 418O2 op 03-06-2008 13:00 ]

• Slasher
  • Niet online

Slasher

418O2 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 12:59:

Maar hoeveel krijgen die gasten nu en hoeveel willen ze ?
Wat ik lees verdiend iemand met 30 jaar ervaring inclusief alle toeslagen € 1750,- per maand (netto)

• 418O2
en het startsalaris?

Verwijderd

en dat is slecht? ik weet dat er wel mensen zijn die veel minder verdienen, en die harder moeten werken dan die lui buschauffeurs

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:05:
en dat is slecht? ik weet dat er wel mensen zijn die veel minder verdienen, en die harder moeten werken dan die lui buschauffeurs
Ik vind het eerlijk gezegd weinig, maar om nou te staken dat gaat mij te ver.

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-11 23:26

djidee

Mr. Slungel

Vervelend, ja! Goed recht? Absoluut! De chauffeurs zijn al jaren het slachtoffer van de aanbestedingen. Belachelijke diensten draaien, pauze inleveren omdat je met de bus in de file staat, waar jij als chauffeur niets aan kan doen. Elke 5 jaar weer de onzekerheid of je je baan houdt als je weer een andere werkgever krijgt. Om nog maar niet te spreken over al het nieuwe materieel (of het beter materieel is laat ik maar even in het midden :X ) wat verplicht ingevoerd moet worden door de provincies terwijl de oudere bussen nog prima een paar jaartjes meekonden. Buschauffeurs ervaar ik (er zijn uitzonderingen) als prettige mensen, die houden van hun vak, die sociaal vaardig zijn en die mij tot op heden elke dag van dienst waren met hun ritjes en race om de overstap te halen. Ik hoop voor hun dan ook dat ze een bod eruit weten te slepen waarmee ze in elk geval de komende jaren de inflatie kunnen bijhouden zonder dat hun arbeidsvoorwaarden er erg op achteruit gaan. Mijn steun hebben ze in elk geval!

Voor studenten is het erg vervelend, alternatieven zijn moeilijk te vinden, dat ik nog geen massale carpoolachtige forums/topics zie valt mij nog tegen. Werkende mensen die hun baas moeilijk gaat lopen doen moeten echt gaan nadenken of ze wel goed zitten. Ik rij zoveel mogelijk met collega's mee, maar deze week staan er desondanks toch 4 taxiritten gepland van 45 kilometer, waar niet moeilijk over gedaan word. Maar goed, doorbetalen moeten ze mij toch, dus dan hebben ze liever dat ik gewoon declarabel ben op zo'n dag. Ze snijden zichzelf toch alleen maar in de vingers, zowel in commitment van de werknemer, als de toko waar ik ingezet word.

"Mekker, blaat"

• 418O2
Maaruh, dan ga je toch wat anders doen als het alleen maar kommer en kwel is? of zijn er ook leuke dingen aan het buschauffeur-bestaan?

• Diabolical
  • Laatst online: 02-10-2023
Slasher schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 12:29:
[...]

Andere baan zoeken, staken is echt een zwaktebod IMO
Staken is het laatste pressiemiddel wat een werknemer kan gebruiken om te bereiken wat iedereen wil, namelijk betaald krijgen naar wat je waard bent.

Veel mensen hier roepen dat staken slecht is, vakbonden opgedoekt moeten worden en de mensen tevreden moeten zijn. Hebben diezelfde mensen wel door wat er dankzij de vakbonden allemaal bereikt is? Wat het stakingsRECHT allemaal voor elkaar heeft gekregen?

Wisten jullie dat voordat er werknemersbonden kwamen er geen vakantiedagen bestonden, vakantiegeld een onbekend begrip was en dat werkdagen 12 uur duurden en dat 6 dagen in de week?

Wisten jullie dat dankzij het stakingsrecht Nederland een welvaartsniveau heeft bereikt waar veel landen jaloers op zijn?

Zolang mensen zelf niet worden getroffen vinden ze alles best en heeft iedereen gelijk. Maar kijk eens naar jullie eigen werkomgeving en CAO. De secundaire arbeidsvoorwaarden die nu zo vanzelfsprekend worden geacht zijn hard bevochten zaken. Dankzij de vakbonden bestaat er nu zoiets als zorgverlof, zwangerschapsverlof, vakantiedagen, adv dagen, 13e maand betalingen, eindejaars uitkeringen, bonussen, studiemogelijkheden en ga zo maar door.

De buschauffeurs hebben al jaren te weinig salaris verhoging gekregen. De voorstellen die er nu liggen komen wederom uit onder de standaard verplichte inflatie correctie dankzij allerlei constructies.

Ik geef ze geen ongelijk dat ze met alle mogelijke wettelijke middelen vechten voor wat hun toekomt.Dat zou eenieder hier doen.

Simpel opstappen is overigens lastig. De gehele sector is het probleem. En voor je begint dat ze dan maar over moeten stappen op een ander soort baan, dat is dus niet zo simpel als de meesten denken.

Krijg bijna het idee dat de mensen alhier buschauffeurs en andere soortgelijke functies als slaafjes zien die niet moeten zeiken en gewoon alles moeten slikken.

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

• 418O2
Ik ben van mening dat als je een beroep kiest waarvan je weet dat het weinig verdiend en waarvoor je geen opleiding nodig hebt, je niet al te veel moet verwachten. Als je meer wil verdienen moet je in jezelf investeren.

Verwijderd

Met de publieksvriendelijke acties kreeg je overal te horen...ga zo door, we staan achter jullie...maar nu..

/me staakt rustig verder

Btw het lijkt wel of jullie jaloers zijn met dat gedoe lage opleiding, veel verdienen..

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2008 13:25 ]

• 418O2
jij bent dus chauffeur? Ik ben helemaal niet jaloers, sterker nog, ik verdien een stuk minder dan een buschauffeur. Maar wel met de wetenschap dat dat meer gaat worden omdat ik een hoop bij-leer. Ik weet waar ik sta en waar ik ongeveer komen ga.

Waarom gaan je niet gewoon door met die publieksvriendelijke-acties. Dan kost het je werkgever geld en het publiek blijft op je hand. Verwachten jullie nu dat als het straks voorbij is dat de paar vriendelijke blikken die je nog wel eens kreeg terugkomen? Zal er niet al te veel op rekenen

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hier een discussie op de radio tussen werkgevers en een vakbond over de staking (doorscrollen naar 30:30 minuut). Zo krijg je een goed idee hoe het ervoor staat. Leuke discusiie om te volgen. (Silverlight player nodig)

• Diabolical
418O2 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:23:
Ik ben van mening dat als je een beroep kiest waarvan je weet dat het weinig verdiend en waarvoor je geen opleiding nodig hebt, je niet al te veel moet verwachten. Als je meer wil verdienen moet je in jezelf investeren.
Klopt, maar elk beroep kent salarisverhogingen, sterker nog, dat is wettelijk zo geregeld. Als deze verhogingen ONDER het inflatie niveau zit (door constructies zoals nu bedacht) dan is het heel normaal dat er dan actie gevoerd wordt. En als dat dan eenmaal zover komt dat er gestaakt gaat worden volgens het RECHT dat iedere werknemer heeft dan is dat jammer maar blijkbaar onvermijdelijk.

Overigens, als jouw branche (de gehele branche dus en niet enkel jouw werkgever) besluit dat jouw salarisniveau de komende 5 jaar niet zal stijgen en dat al verworven rechten worden gestript, dan wil ik jou wel eens zien reageren.

Niet iedereen heeft de luxe positie dat men in zichzelf kan investeren of even simpel van werkgever kan wisselen. Als dat zo was dan zag de gehele arbeidsmarkt er gigantisch anders uit. Sterker nog, dan had je waarschijnlijk een zwaar probleem als land zijnde aangezien de "lagere" functies niet vervuld kunnen worden en er teveel "hoog" opgeleid personeel is die niet aan de bak kan komen in hun eigen branche.
418O2 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:29:
Waarom gaan je niet gewoon door met die publieksvriendelijke-acties. Dan kost het je werkgever geld en het publiek blijft op je hand. Verwachten jullie nu dat als het straks voorbij is dat de paar vriendelijke blikken die je nog wel eens kreeg terugkomen? Zal er niet al te veel op rekenen
Je mag maar beperkt dat soort acties voeren. Staken is 1 ding maar te lang gratis diensten leveren is bij wet verboden.
JT schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:33:
[...]

Ik vind, dat als jullie 1750 netto per maand verdienen met niet-exorbitante uren dat jullie moreel gezien niet het recht hebben om MBO examen leerlingen zo te duperen...En je valt ook nog andere mensen lastig, maar examenleerlingen...not done :/ :N
Dat zijn bruto bedragen geen netto.

[ Voor 25% gewijzigd door Diabolical op 03-06-2008 13:37 ]

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:20

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:24:
Met de publieksvriendelijke acties kreeg je overal te horen...ga zo door, we staan achter jullie...maar nu..

/me staakt rustig verder

Btw het lijkt wel of jullie jaloers zijn met dat gedoe lage opleiding, veel verdienen..
Ik vind, dat als jullie 1750 netto per maand verdienen met niet-exorbitante uren dat jullie moreel gezien niet het recht hebben om MBO examen leerlingen zo te duperen...En je valt ook nog andere mensen lastig, maar examenleerlingen...not done :/ :N

Edit: bruto, ok. En hoeveel uur wordt daarvoor gewerkt enzo? Dat moet wel extreem zijn vind ik om te rechtvaardigen dat examenleerlingen zo worden gedupeerd.

[ Voor 11% gewijzigd door JT op 03-06-2008 13:41 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• 418O2
Sommigen willen gewoon niet hogerop natuurlijk. Maar ik vind dat het dan nog niet eens zo slecht betaalt voor wat je er voor moet doen (vind het wel knap, zou zelf niet zulk eentonig werk kunnen doen, maar dat ter zijde).

ik zou het leuk vinden als je op het 2e punt van JT in ging.

Verwijderd

Voor zo ver ik weet hebben de bonden er niet aan gedacht dat de mbo examens later van start gingen, vandaar dat wij wel tijden de examens van het middelbaar onderwijs in de spits reden....

• JT

JT

VETAK y0

Maw, MBO leerlingen zijn niet keihard gedupeerd?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Diabolical
JT schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:33:
[...]

Edit: bruto, ok. En hoeveel uur wordt daarvoor gewerkt enzo? Dat moet wel extreem zijn vind ik om te rechtvaardigen dat examenleerlingen zo worden gedupeerd.
MBO examens worden door de scholen zelf bepaald. Hiervan waren de bonden niet op de hoogte en zijn uitgegaan van de landelijke examen periode.

Verwijderd

Om nog even wat olie op het vuur te gooien:
In ieder geval krijgen de buschauffeurs een steunbetuiging. Maar de bond die onder meer actief is op het gebied van wegvervoer, havens, spoor en taxi, beraadt zich ook op ondersteunende acties.

"Te denken valt aan aanvullende acties zoals stiptheidsacties bij de taxi's, of het niet meer laten rijden van de bussen die havenarbeiders naar hun werk brengen'', aldus Ramakers.

Ook zou bijvoorbeeld een trein die rijdt op een traject waar ook streekbussen rijden, een half uur stil kunnen staan.''
bron: nu.nl

• JT

JT

VETAK y0

Diabolical schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:48:
[...]

MBO examens worden door de scholen zelf bepaald. Hiervan waren de bonden niet op de hoogte en zijn uitgegaan van de landelijke examen periode.
Daar dien je rekening mee te houden vind ik. Je kan niet verwachten dat alle organisaties zich aan je aanpassen. Als je gaat staken, doe het dan goed en zoek uit hoe en wat. Zodat je die groepen waarvan men het moreel onaanvaardbaar acht dat deze worden gedupeerd, niet dupeert.

[ Voor 10% gewijzigd door JT op 03-06-2008 13:52 ]

Ecodan warmtepomp

• PolarBear
  • Niet online
Diabolical schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:33:
[...]
Klopt, maar elk beroep kent salarisverhogingen, sterker nog, dat is wettelijk zo geregeld.
Is dat zo, welke wet regelt dat?
Niet iedereen heeft de luxe positie dat men in zichzelf kan investeren of even simpel van werkgever kan wisselen.
Ik denk dat je als chauffeur zo de transportsector in kan hoor, ook touringcarbedrijven hebben bijna altijd chauffeurs nodig. Dus mogelijkheden zijn er.
robertpNL schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:31:
Hier een discussie op de radio tussen werkgevers en een vakbond over de staking (doorscrollen naar 30:30 minuut). Zo krijg je een goed idee hoe het ervoor staat. Leuke discusiie om te volgen. (Silverlight player nodig)
Mja, zo een vaksbondleider zou ik ook niet meer kunnen onderhandelen. De arbeidsproductiviteit kan niet omhoog, een bemiddelaar kan niet, het enige waarmee we accoord gaan is 3,5%. Altijd maar vergelijken met topbestuurders. Constructief is anders.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:48:
Om nog even wat olie op het vuur te gooien:

[...]

bron: nu.nl
De bonden hebben ook la steunbetuigingen gekregen van Akzo Nobel

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Dat is toch logisch? :X

• JT

JT

VETAK y0

Nee joh, als je mensen snoeihard benadeeld dan krijg je diezelfde mensen als beste vriend, logisch toch :')

Ecodan warmtepomp

• bbr
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-04 17:03

bbr

Silence is but another sound

Topicstarter

Al zouden chauffeurs 4000 euro per maand verdienen, kan me niks.
Maar om nou dagen lang half nederland de auto / fiets / trein in te forceren omdat bonden niet normaal binnen 1 dag even snel tot een overeenkomst kunnen komen..

Dat is redelijk kansloos.

Listen to the voices in your head.

• PolarBear
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:53:
[...]

De bonden hebben ook la steunbetuigingen gekregen van Akzo Nobel
Bron? Overigens allemaal leuk die solidariteit maar ik geloof dat daar geen arbeidsconflicten zijn. Mag je dan wel staken?

• JT

JT

VETAK y0

Steunbetuiging is toch alleen van "ja, we staan achter jullie. Goed bezig, ga door!"

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

PolarBear schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:59:
[...]

Bron? Overigens allemaal leuk die solidariteit maar ik geloof dat daar geen arbeidsconflicten zijn. Mag je dan wel staken?
Bron is een ingezonden brief aan de bonden die werd voorgelezen tijdens de "bezetting" van het Arriva hoofdkantoor...

• PolarBear
  • Niet online
JT schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 14:00:
Steunbetuiging is toch alleen van "ja, we staan achter jullie. Goed bezig, ga door!"
Van Nu.nl:
Te denken valt aan aanvullende acties zoals stiptheidsacties bij de taxi's, of het niet meer laten rijden van de bussen die havenarbeiders naar hun werk brengen'', aldus Ramakers.

• JT

JT

VETAK y0

Ja maar dat ging niet over Akzo EN dat heet "aanvullende acties", geen steunbetuiging ;)

Ecodan warmtepomp

• PolarBear
  • Niet online
Ze willen dus de aanvullende acties als steunbetuiging gaan houden. ;)

• JT

JT

VETAK y0

Ja maar Akzo kan daar niet zoveel mee want die doet niks met OV :P

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

JT schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 14:13:
Ja maar Akzo kan daar niet zoveel mee want die doet niks met OV :P
Dat klopt, maar je moet maar zo denken, als wij onze zin krijgen, volgen er veel meer stakingen ;)

• JT

JT

VETAK y0

In het OV snap ik, maar waarom bij Akzo ofzo?

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

JT schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 14:15:
Ben maar een buschauffeur, daar heb ik geen flauw idee van, zeg ook alleen maar wat ik te horen krijg :P

• PolarBear
  • Niet online
JT schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 14:15:
Ik vermoed dat het gaat om de vakbond/werknemers bij Akzo.

• Diabolical
JT schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:49:
[...]

Daar dien je rekening mee te houden vind ik. Je kan niet verwachten dat alle organisaties zich aan je aanpassen. Als je gaat staken, doe het dan goed en zoek uit hoe en wat. Zodat je die groepen waarvan men het moreel onaanvaardbaar acht dat deze worden gedupeerd, niet dupeert.
Dat MBO's dit zelf bepalen is nog niet zo heel lang geloof ik.
PolarBear schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:53:
[...]

Is dat zo, welke wet regelt dat?
Sociale wetgeving. Daarin is o.a. bepaald dat inflatiecorrectie altijd verplicht is.
[...]

Ik denk dat je als chauffeur zo de transportsector in kan hoor, ook touringcarbedrijven hebben bijna altijd chauffeurs nodig. Dus mogelijkheden zijn er.
Met dat verschil dat touringcar bedrijven vaak personeel nodig heeft dat internationale routes wil rijden. Dat wil niet iedereen. Bovendien is daar ook het verloop heel groot.
[...]

Mja, zo een vaksbondleider zou ik ook niet meer kunnen onderhandelen. De arbeidsproductiviteit kan niet omhoog, een bemiddelaar kan niet, het enige waarmee we accoord gaan is 3,5%. Altijd maar vergelijken met topbestuurders. Constructief is anders.
Mja, het moet van twee kanten komen en de werkgevers houden zelf ook voet bij stuk. En dat met een voorstel waarvan de honden geen brood lusten.

• PolarBear
  • Niet online
Diabolical schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 14:21:
Sociale wetgeving. Daarin is o.a. bepaald dat inflatiecorrectie altijd verplicht is.
Wetten wil ik zien, bronnen. Ik heb hier nog nooit van gehoord.
Met dat verschil dat touringcar bedrijven vaak personeel nodig heeft dat internationale routes wil rijden. Dat wil niet iedereen. Bovendien is daar ook het verloop heel groot.
Ik geef alleen maar aan dat er genoeg ander werk is op hetzelfde niveau met dezelfde kennis.
Mja, het moet van twee kanten komen en de werkgevers houden zelf ook voet bij stuk. En dat met een voorstel waarvan de honden geen brood lusten.
De werkgevers hebben al 3 loonboden gedaan. De werknemers willen geeneens een bemiddelaar.

• Phenomenon1985
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 18:17
Ik kreeg vandaag doodleuk te horen op mijn stage dat ik geen recht heb op brandstofvergoeding. Ik loop ruim 50km vanuit mijn woonplaats stage (dit had de reden dat ik ervanuit ging dat ik bij mij in de buurt gestationeerd zou worden) en moet nu dus met de auto.

Mijn stagebegeleider vertelde me droogjes dat hij niks te maken had met die staking... erg fijn om zoiets te horen als je wel graag wilt komen.

• Diabolical
PolarBear schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 14:36:
[...]

Wetten wil ik zien, bronnen. Ik heb hier nog nooit van gehoord.
Die zal ik je verder schuldig moeten blijven. Voor zover ik weet staat het daar ergens.
[...]

Ik geef alleen maar aan dat er genoeg ander werk is op hetzelfde niveau met dezelfde kennis.
Maar niet hetzelfde soort werk. Touringcar bedrijven hebben behoefte aan internationale chauffeurs en daar is maar een beperkte doelgroep voor te porren.
[...]

De werkgevers hebben al 3 loonboden gedaan. De werknemers willen geeneens een bemiddelaar.
Alledrie de loonboden waren beneden de maat, dat wisten ze en ze hebben bewust dat risico genomen. Op dit moment wordt er eigenlijk alleen maar over de rug van chauffeurs en consument een strijd geleverd tussen vervoerders en opdrachtgever (overheid). Je kunt het de chauffeurs niet kwalijk nemen dat zij gebruik maken van hun recht op een beter salaris. Omdat het nu toevallig een functie betreft waarbij derden direct betrokken raken lopen de gemoederen zo hoog op. Betrof het hier de staal industrie had niemand geklaagd.

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Diabolical schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:48:
[...]

behalve mbo, hebben uni studenten ook nog steeds toetsen. Zoals ik op donderdag… dat wordt 30km fietsen om vervolgens onder de zweet deel te mogen nemen aan een drie uur lang durende privaatrecht toets. Jeuj…

• JT

JT

VETAK y0

En dan weer 2 uur terug fietsen :') En mensen zich maar afvragen waarom de steun nu is verminderd...

Ecodan warmtepomp

• PolarBear
  • Niet online
Diabolical schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 14:48:
[...]
Omdat het nu toevallig een functie betreft waarbij derden direct betrokken raken lopen de gemoederen zo hoog op. Betrof het hier de staal industrie had niemand geklaagd.
Als bij de staalsector de bonden het ook nodig vinden om vooral maar niet met elkaar om tafel te gaan zitten dan zou ik het ook belachelijk vinden.

• Diabolical
JT schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 15:06:
En dan weer 2 uur terug fietsen :') En mensen zich maar afvragen waarom de steun nu is verminderd...
Nee hoor, dat vragen ze zich niet af. Iedereen weet dat de mens van nature egoistisch is. Zolang ze zelf niet direct geraakt worden hebben ze alle steun voor ze. Als ze er wel zelf door geraakt worden dan zijn het parasieten die over hun rug iets willen bereiken...

Overigens, een toets of een examen?
PolarBear schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 15:10:
[...]

Als bij de staalsector de bonden het ook nodig vinden om vooral maar niet met elkaar om tafel te gaan zitten dan zou ik het ook belachelijk vinden.
Op een gegeven moment houdt het op. Als je eindeloos dezelfde discussie voert aan die tafel heeft het dan nog zin? Nee dus. En dat punt hebben ze nu bereikt. Uiteindelijk wordt er een bemiddelaar aangewezen of de bonden nu wel of niet akkoord gaan.

[ Voor 33% gewijzigd door Diabolical op 03-06-2008 15:13 ]

• PolarBear
  • Niet online
Er is helemaal niet zo eindeloos onderhandeld en op de laatste drie loonboden is niets anders dan een afwijzing gekomen. Sorry maar dat vind ik weinig constructief.

• RobertJ
  • Laatst online: 21-11 13:04
Hoe zijn de chauffeurs er de laatste vijf jaar eigenlijk vanaf gekomen? Voor zover ik vernam hadden ze de afgelopen jaren al steeds genoegen genomen met minder (het zuur...) en hoopten ze nu dan ook eindelijk eens een redelijke compensatie te krijgen?

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Verwijderd

Diabolical schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:33:
[...]
Je mag maar beperkt dat soort acties voeren. Staken is 1 ding maar te lang gratis diensten leveren is bij wet verboden.
[...]
Ah dat wist ik niet, hadden ze wel even eerder mogen vermelden, dat maakt namelijk veel meer duidelijk. Ik heb heel veel mensen horen zeggen: 'waarom rijden ze niet gewoon gratis?!' Nou daarom dus.

Verwijderd

PolarBear schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 15:16:
Er is helemaal niet zo eindeloos onderhandeld en op de laatste drie loonboden is niets anders dan een afwijzing gekomen. Sorry maar dat vind ik weinig constructief.
Dat omdat de werkgevers steeds met constructies komen waardoor het uiteindelijk weinig verschild met het eerste bod wat ze hebben gedaan. Dan kan je wel nog twee keer een bod doen, maar dan schiet je er niets mee op.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Phenomenon1985 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 14:38:
Ik kreeg vandaag doodleuk te horen op mijn stage dat ik geen recht heb op brandstofvergoeding. Ik loop ruim 50km vanuit mijn woonplaats stage (dit had de reden dat ik ervanuit ging dat ik bij mij in de buurt gestationeerd zou worden) en moet nu dus met de auto.

Mijn stagebegeleider vertelde me droogjes dat hij niks te maken had met die staking... erg fijn om zoiets te horen als je wel graag wilt komen.
Wtf? Reisvergoeding heb je toch, sowieso, gewoon recht op als stagaire?
Of was dat bij vakantiewerkers... :?

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 03-06-2008 15:39 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:27
Phenomenon1985 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 14:38:

Ik was dan altijd "Ziek"

Verder is het natuurlijk erg rot voor je dat je dan op eigen kosten moet maar goed dat is nu eenmaal zo :'(

[ Voor 9% gewijzigd door Mektheb op 03-06-2008 16:21 ]

• FunkyTrip
  • Laatst online: 21-11 21:16

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ben benieuwd wat er gaat gebeuren als de komende generatie het allemaal inderdaad wat moeilijker wordt met inflatie van 10% of meer door hoge brandstofprijzen enzo. Gaat heel Nederland dan staken omdat ze minimaal inflatiecorrectie willen hebben?

Dit dus.

• FMS
  • Niet online

FMS

Diabolical schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 15:11:
[...]

Nee hoor, dat vragen ze zich niet af. Iedereen weet dat de mens van nature egoistisch is.

Overigens, een toets of een examen?
Buschauffeurs zijn inderdaad ook mensen.

Laatste deeltoetsen, althans bij mij, en die zijn ook erg belangrijk.

[ Voor 20% gewijzigd door FMS op 03-06-2008 16:00 ]

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-11 14:25
Raven schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 15:39:
Wtf? Reisvergoeding heb je toch, sowieso, gewoon recht op als stagaire?
Of was dat bij vakantiewerkers... :?
Nee hoor, als stagiair heb je helemaal niet zoveel rechten. Rreiskosten- en stage-vergoeding zijn beide optioneel. Hier hoeft de werkgever dus niets aan te doen, maar ze doen vaak wel 1 van de 2.

En waarom zou de werkgever moeten gaan betalen voor het feit dat de buschauffeurs niet rijden?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, heb zelf toen flink wat (3/4e geloof ik) vergoed gekregen.
Dat was echter met vakantiewerk, en ging toen met 't OV, heb ja (nog) geen rijbewijs.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

FMS schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 15:56:
[...]

Buschauffeurs zijn inderdaad ook mensen.

Laatste deeltoetsen, althans bij mij, en die zijn ook erg belangrijk.
Gelukkig is jouw ene leven een stuk belangrijker dan dat van duizenden buschauffeurs die steeds krapper bij kas komen te zitten doordat ze keihard genaaid worden door hun werkgever d:)b

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

• FMS
  • Niet online

FMS

Paxlie schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:05:
[...]

Gelukkig is jouw ene leven een stuk belangrijker dan dat van duizenden buschauffeurs die steeds krapper bij kas komen te zitten doordat ze keihard genaaid worden door hun werkgever d:)b
Wrong.

Ik wilde het belang van een deeltoets in verhouding tot eindexamens even tonen*, meer niet. :z

(*indien je zo een deeltoets niet haalt/niet kan maken loop je studievertraging op, voorgaande resultaten van het vak vervallen en je mag het vak opnieuw doen etc...)

[ Voor 17% gewijzigd door FMS op 03-06-2008 16:10 ]

• JT

JT

VETAK y0

[...]

Mensen duperen is dan ook gelijk de enige weg d:)b En een bemiddelaar is ook nergens voor nodig d:)b Er is ook maar 1 persoon die hier qua opleiding de dupe van is d:)b enzovoort.

[ Voor 7% gewijzigd door JT op 03-06-2008 16:11 ]

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

[...]

Niet om het een of ander, maar zo'n beetje heel NL is er de afgelopen jaren qua koopkracht op achteruit gegaan. Honderdduizenden mensen die geen of nauwelijks salarisverhoging kregen (of nog steeds niet of nauwelijks krijgen), terwijl er wel inflatie was. Vorig jaar kregen we bij mijn werkgever weer voor het eerst een verhoging en ik kan je verklappen dat dit geen 3,5 procent was. Met een beetje mazzel krijgen we dit jaar wel die 3,5 procent, maar dat horen we pas in juli of augustus.

En er (weer) maar 1 branche waar men massaal de klant gaat duperen: OV. Maar die duizenden buschauffeurs zijn natuurlijk een stuk belangrijker dan de rest van 't land....

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:33:
[...]

Niet om het een of ander, maar zo'n beetje heel NL is er de afgelopen jaren qua koopkracht op achteruit gegaan. Honderdduizenden mensen die geen of nauwelijks salarisverhoging kregen (of nog steeds niet of nauwelijks krijgen), terwijl er wel inflatie was. Vorig jaar kregen we bij mijn werkgever weer voor het eerst een verhoging en ik kan je verklappen dat dit geen 3,5 procent was. Met een beetje mazzel krijgen we dit jaar wel die 3,5 procent, maar dat horen we pas in juli of augustus.

En er (weer) maar 1 branche waar men massaal de klant gaat duperen: OV. Maar die duizenden buschauffeurs zijn natuurlijk een stuk belangrijker dan de rest van 't land....
Ik hoorde anders niemand klagen dat er geen boetes uitgedeeld werden.
Ik hoorde niemand dat er geen post werd rondgebracht.
ga zo maar door.

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Verwijderd

Paxlie schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:36:
[...]

Ik hoorde anders niemand klagen dat er geen boetes uitgedeeld werden.
Ik hoorde niemand dat er geen post werd rondgebracht.
ga zo maar door.
Jawel, ik heb mijn papieren te laat ontvangen....
Ivm met mijn kontract voor verzekering. Erg lastig.
Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste