Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Staking buschauffeurs 27-29 mei en juni

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Niet alleen de berichtgeving in de media is eenzijdig. In de bussen (regio zuid-limburg, bussen van Veolia) werden flyers uitgedeeld, georganiseerd door de vakbonden. Daar stond eigenlijk maar één ding in. "We krijgen niet genoeg loonsverhoging om de inflatie te compenseren." Over al die andere dingen zoals pauzes die niet meer worden doorbetaald (zoals in iedere branche, imho, dus waarom zijn zij zo anders?)

Als ik dan thuiskom en lees dat het bod voor de loonsverhoging 11,5% is over 3 jaar, ipv 3,5% per jaar, dan zakt mijn broek toch bijna af. Immers, hét punt waar ze over klagen is toch geen issue meer? "Ja maar, dat komt door de inflatie!!" En die inflatie heb je met 3,5% per jaar niet of zo?

Ik heb tot nu toe nog niet één chauffeur horen klagen over de andere arbeidsvoorwaarden dan de loonsverhoging. Dus nee, ik heb geen sympathie voor de stakende buschauffeurs. En inflatie is een overhypte term.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb een bedrijf waar ongeveer 200 jongeren en studenten werken en merk het behoorlijk als het openbaar vervoer staakt. Zeker de helft komt met het openbaar vervoer en ongeveer een kwart van de mensen heeft geen andere mogelijkheid om te komen werken en meld zich dus af.

Ik ben een werkgever en heb sowieso al een behoorlijk subjectieve kijk op staken, maar ik vind het nu toch wel erg vervelend worden. Het kost mij nu gewoon geld. En dat kan ik helaas niet op de buschaufeurs verhalen. Buiten het feit dat ik best snap dat die knapen een beetje meer loon etc willen, snap ik echt totaal niet dat dit soort acties nog gehouden worden. Ik vind het zo enorm asociaal. Zoek dan ander werk als je niet tevreden bent, of organiseer acties waar je alleen je werkgever mee hebt.

Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen agressief worden van dit soort acties, en dat is natuurlijk niet de juiste gang van zaken, ik vind wel dat ze dit over zichzelf afroepen.

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:05

DDX

nou hopenlijk is het volgende week weer beetje mooi weer/zijn de stakingen snel voorbij
in principe is station nog wel lopend te doen gelukkig (25 minuten lopen (naja wel in mijn tempo, normale mensen doen er *2 over ;))

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:38

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

ik heb het nu ook helemaal gehad met de stakingen.
vanwege de staking heb ik geld moeten lenen om me fiets te laten reparen...
en daarvoor ben ik lopend naar school gegaan, 9km (1.5 uur lopen).
maar om dit de rest van de tijd te doen, nee dank je.
ik heb geen auto/rijbewijs dus dat gaat ook niet.

en mijn ex die haar stage nog in deze buurt heeft zitten, zit nu weer bij mij thuis, omdat er geen andere oplossing is.

het is gewoon allemaal erg vervelend, de vorige keer moest ik ook al een taxi nemen naar me werk (welluswaar vergoed door me werk, maar nu hebben ze zoiets, dan kom je gewoon een uurtje later op m
je werk....(ik dus een uur minder uitbetaald krijgen...). en kan zo dus 80 euro per maand mislopen.
en daar heb ik totaal geen behoefte aan, ik kan niet meer optijd vanuit school om optijd op me werk te komen, ik ga proberen dit de verhalen op de vervoerders,

maar alle buschauffeurs hebben natuurlijk een auto, en hebben niet in de gaten dat mensen gigantische problemen hebben/krijgen door de staking, ik hoop dat het snel over is. ik houd alle dagen goed bij. om de schade te verhalen bij de vervoerders ik moet immers ook rond komen.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:14

-tom-562

Oliesjeik

Schade verhalen op de vervoerders zal helaas niet gaan werken. Dat staat ook overal aangegeven.
Verder had je misschien ook wat eerder zelf actie kunnen ondernemen met je fiets bijvoorbeeld.

Zelf ben ik het ook niet helemaal eens met hoe het nu gaat. Ik werk zelf als bijbaan bij een leasemaatschappij (lease-auto's wegbrengen), en ik moet vaak terug (of heen) met het OV. Als de bussen niet rijden kan dat nogal k*t zijn als het station 2 of 3 km ver is (dan moet ik dus lopen). Gelukkig zijn er wel aardige mensen bij het bedrijf waar ik de auto af moet leveren die me vaak willen wegbrengen naar het station

Vaak bu'j te bang!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-11 17:57

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

johnnyv.nl schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 18:08:
[...]

Die "toplui" hebben wel even een dikke/dure/moeilijke opleiding, jarenlange bestuurlijke ervaring en een verantwoordlijkheid van heb ik jou daar. Zet er eens een buschauffeur met een IQ onder de 100 neer en kijk dan eens hoe goed het bedrijf draait.

1700 euro voor onopgeleid werk is gewoon een vetpot.

En in de IT leveren we netto al jaren in. Vaak geen loonsverhogingen tegenover inflatie en stijgende prijzen. Zie je ons staken? (niet naar Atos kijken :P)

Ik heb trouwens wel een redenatie waarom het niet-controleren geen effect heeft, het gaat natuurlijk gewoon van hetzelfde budget af :P
Die 'toplui' hebben vaak helemaal geen goede opleiding, helemaal geen goed IQ maar kunnen gewoon lullen als brugman en goed netwerken. Feitelijk is een bedrijf leiden helemaal geen kunst, de kunst is om iedereen gewaardeerd te laten voelen en het werk opgeknapt krijgen door anderen. En dat werkt niet door jezelf bonussen te geven terwijl je degene die 't geld binnen halen voor je geld afpakt. Dan krijg je een ongelijke verhouding en het ivoren toren gevoel. Heb je dat, dan ben je de pineut en krijg je dit soort acties. Want geloof mij, dat het bestuur zichzelf geld erbij geeft en de chauffeurs afscheept, dáár gaat het uiteindelijk om, en nu dat die rottige 'tientje'.

Bestuurders in Nederland maken verrijken zichzelf, maar proberen hun bedrijf steeds armoediger en 'efficiënter' te maken. Maar ondertussen slepen ze die winsten wel weg onder de noemer van beloning. Krijgt zo'n buschauffeur geld als hij zijn werk goed doet? Nee, want hij wordt verwacht dat hij zijn werk goed doet, verantwoordelijkheid neemt en elke dag op de bus zit.
Waarom moet een directeur van een vervoersbedrijf dan wel bonussen krijgen voor feitelijk hetzelfde werk. Het bedrijf besturen, geen bus maar een bedrijf. Met net zoveel verantwoordelijkheid als die buschauffeur. Waarom krijgt die bestuurder dan wel bakken met geld omdat hij het goed gedaan heeft terwijl die hardwerkende chauffeur die het werk doet voor de bestuurder onbeloond blijft.

Daar is men in Nederland nu langzamerhand achter aan het komen, en daarom 'zeurt' men ook zo over de topsalarissen...

Overigens blijft van die 1700 bruto netto echt maar zo'n kleine 1050 euro over. Als je dan de kostwinner van je gezin bent, kun je 't makkelijk vergeten.

Daarbij, ATV dagen zijn prettig voor chauffeurs en inderdaad minder prettig voor de leiding, want dan betalen ze iemand die er feitelijk niet is. Máár: realiseer je als bestuurder dat door de vergrijzing je werknemers minder worden, je baan minder aantrekkelijk is door het geweld wat er vaker bij te pas komt en dat je salaris ook al niet geweldig is. Wat moet je dan hebben of bieden om je werknemers binnen te houden of nieuwe binnen te krijgen. Secondaire arbeidsvoorwaarden. Onder andere ATV dagen, want een blije werknemer is veel productiever dan een boze. En dat straal je ook uit naar de klanten in de bus in dit geval.

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 16:45:
zit je zelf wel eens op de weg?
2 of 3 ongevallen hebben doorgaans meer effect dan een beetje busstaking.
Tja omdat niet iedereen die met het OV reist met de auto kan. En al zou het "maar" 10% extra verkeer opleveren, het veroorzaakt in de Randstad een infarct.
omdat ook daar het besef door begint te dringen dat het toch wel een heel dure manier van vervoer is, helemaal als je alle automobilisten-pest-belastingen niet meerekent.
Ach een autorijder zeker? Alles wat niet auto is is slecht. Beetje jammer. Zeker in de Randstad heeft het OV veel toegevoegde waarde. Dat het niet voor heel Nederland geldt is een andere discussie.

Verwijderd

PolarBear schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 12:49:
[...]

Tja omdat niet iedereen die met het OV reist met de auto kan. En al zou het "maar" 10% extra verkeer opleveren, het veroorzaakt in de Randstad een infarct.
dat infarct is er allang.

en voor de specifieke situaties waar het OV echt zinnig is, is er vast wel een ondernemer die dat (zonder last van de overheid) graag zou willen uitvoeren.
en natuurlijk is dat duur. vervoer IS duur.
[...]

Ach een autorijder zeker? Alles wat niet auto is is slecht. Beetje jammer. Zeker in de Randstad heeft het OV veel toegevoegde waarde. Dat het niet voor heel Nederland geldt is een andere discussie.
ook in de randstad kiezen verreweg de meeste mensen voor de auto, ondanks al die pestbelastingen.
OV is handig als je woont op het damrak en werkt op het weena, maar voorderest brengt het je van een plek waar je niet bent naar een plek waar je niet wezen moet, en dat ook nog eens ongelofelijk langzaam.

/me is overigens OV-gebruiker. ik heb niet eens een auto.

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-11 21:15
De stakingen beginnen nu inderdaad wel erg vervelende vormen aan te nemen...

Zelf heb ik gelukkig nog best veel alternatieven (3 stations in een straal van ongeveer 8 kilometer en een fiets), dus fiets ik de afgelopen weken regelmatig naar het station. Echter, met regen is dat toch niet bepaald een pretje...

Wat ik echter nog vreemder vind is dat er zelfs onverwachte stakingen opduiken. Zo hoorde ik van een kennis dat in Eindhoven gisteren tussen 15 en (naar later bleek) 17 uur ook geen bussen reden, terwijl eerder was afgesproken en aangekondigd dat ze op vrijdag gewoon zouden rijden. Het begint er dus steeds meer op te lijken dat de reden 'we willen de reiziger er eigenlijk niet in betrekken, maar we hebben geen andere keuze' klinkklare onzin is...

Naar mijn mening ligt het feitelijke probleem bij de overheid. Deze hebben gekozen voor privatisering van het openbaar vervoer, en doen eens in de zoveel jaar de aanbesteding. Echter, omdat ze structureel de goedkoopste vervoerder kiezen hebben de OV-bedrijven geen andere keuze dan zo laag mogelijk te bieden (want anders hebben ze geen werk meer), waardoor er bezuinigd wordt op o.a. de hoeveelheid buschauffeurs, met stakingen als de huidige als gevolg... :/

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
FlorisD schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 13:54:

Naar mijn mening ligt het feitelijke probleem bij de overheid. Deze hebben gekozen voor privatisering van het openbaar vervoer, en doen eens in de zoveel jaar de aanbesteding. Echter, omdat ze structureel de goedkoopste vervoerder kiezen hebben de OV-bedrijven geen andere keuze dan zo laag mogelijk te bieden (want anders hebben ze geen werk meer), waardoor er bezuinigd wordt op o.a. de hoeveelheid buschauffeurs, met stakingen als de huidige als gevolg... :/
Beetje makkelijk om de overheid hier de schuld van te geven. Als jij een offerte maakt en de overheid gaat akkoord dien je het gewoon voor die prijs te doen. Zou mooi zijn, halverwege het contract "ja het gaat toch niet helemaal lukken". Afspraak is afspraak. Wat wel een idee is om het OV helemaal te privatiseren maar dan worden onrendable routes geschrapt maar ik denk dat het OV best kostendekkend kan zijn, dit zou eens door gerekend moeten worden.

Verwijderd

Roamor schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 16:21:
Echt schandalig dit. Ze duperen nu een partij die geen partij in de onderhandelingen is. Pak juist de werkgevers aan, door niet te controleren bijvoorbeeld. :(

Het OV was al kut op het platteland, en zo wordt het helemaal dramatisch.
precies zit in het zelfde schuitje elke dag maar afwachten als de bus 1:op tijd komt of 2:misschien wel helemaal niet komt

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 14:38:
[...]

precies zit in het zelfde schuitje elke dag maar afwachten als de bus 1:op tijd komt of 2:misschien wel helemaal niet komt
hmmz. eigenlijk maakt het dus nix uit of ze staken of niet ;)

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:39

defiant

Moderator General Chat
Mja, ik ben zelf ook afhankelijk voor de bus voor m'n werk, ik vind het in de stad een effectief vervoermiddel. Natuurlijk is een auto sneller en luxer, maar luxe is ook dat ik als starter een riant bedrag overhoud aan het einde van de maand omdat ik de kosten voor een auto/brandstof (nog) niet heb.

En stakingen, ik heb er niet zoveel last van gehad met die spits acties, maar het is feitelijk gewoon een recht wat werknemers hebben, als het niet verboden is door de rechter. Wij als consument kunnen er alles van vinden (dat blijkt ook wel als sommige mensen hier hoor), maar feitelijk blijft het een conflict tussen de chauffeurs en hun werkgever, ze hebben en hoeven geen rekening te houden met ons.

Kijk bijvoorbeeld maar naar de aangekondigde blokkades van vrachtwagen chauffeurs vanwege de hoge dieselprijs, de economische schade en overlast daarvan zal veel groter zijn dan die van bus stakingen, maar grote kans dat een groter gedeelte van de mensen daar meer sympathie voor zal hebben. Terwijl het feitelijk om hetzelfde gaat: koopkracht.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:28
zwahiel schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 12:47:
[...]

Die 'toplui' hebben vaak helemaal geen goede opleiding, helemaal geen goed IQ maar kunnen gewoon lullen als brugman en goed netwerken. Feitelijk is een bedrijf leiden helemaal geen kunst, de kunst is om iedereen gewaardeerd te laten voelen en het werk opgeknapt krijgen door anderen. En dat werkt niet door jezelf bonussen te geven terwijl je degene die 't geld binnen halen voor je geld afpakt. Dan krijg je een ongelijke verhouding en het ivoren toren gevoel. Heb je dat, dan ben je de pineut en krijg je dit soort acties. Want geloof mij, dat het bestuur zichzelf geld erbij geeft en de chauffeurs afscheept, dáár gaat het uiteindelijk om, en nu dat die rottige 'tientje'.

(knip)
Ik denk dat je toch wel een beetje te lichtzinnig denkt over het beroep top-bestuurder. Ten eerste zou het niet best zijn als ze zich bezig houden met "het werk opgeknapt krijgen door andere", dat doen over het algemeen gewoon de leidinggevende chefs. Het bedoeling van het top-bestuur is dat zij verder vooruit kijken, wat is onze strategie enz. Als zij goed bepalen welke kant het bedrijf op moet, gaat het goed met het bedrijf, anders gaat het failliet, dus grote verantwoordelijkheid --> groot salaris. Net zoals de regering, die hoort zich ook niet met elk persoonlijk geval te bemoeien, zij bepalen de grote lijnen en de richting en de gemeentes enz. voeren dat uit.

Maar ontopic. Zelf gebruik ik altijd auto --> trein --> bus om naar school te komen. Doordat die stomme bussen niet meer rijden, moet ik dus helemaal met de auto. Een keertje niet erg, maar begint nu niet leuk meer te worden.
Zoals hierboven ook al stond aangegeven, ik denk ook niet dat je een vergoeding kunt krijgen. Op http://www.stopdestaking.nl/ zijn ze er nog wel aardig positief over, maar zoals daar al staat aangegeven staat er niks expliciet over een vergoeding in hun reglementen.

Maar het ergste van allemaal vind ik denk ik nog de ambtenaartjes die parkeerbonnen uit gaan schrijven bij school, terwijl er doordat de bussen niet rijden veel te weinig parkeerplekken zijn (had gelukkig zelf wel een plekje).

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:32

Mad_Demon

de dokter

Ik vind het maar een kansloos gebeuren. Kijk naar wat er met de politie gebeurde, die hebben er ook geen cent bij gekregen en toen de stakingskas op was moest iedereen weer gewoon aan het werk.

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 22:33

Luke!

#Treinbaas
Smuggler schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 07:56:
maar alle buschauffeurs hebben natuurlijk een auto, en hebben niet in de gaten dat mensen gigantische problemen hebben/krijgen door de staking, ik hoop dat het snel over is. ik houd alle dagen goed bij. om de schade te verhalen bij de vervoerders ik moet immers ook rond komen.
En je dacht dat de vervoerders jou iets gaan vergoeden? 8)7

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
zwahiel schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 12:47:
[...]
Overigens blijft van die 1700 bruto netto echt maar zo'n kleine 1050 euro over. Als je dan de kostwinner van je gezin bent, kun je 't makkelijk vergeten.
Tel maar 300 euro bij dat netto bedrag op, een progressief belastingstelsel pakt gunstig uit voor lage salarissen.
En als iemand als eenverdiener kostwinnaar wil zijn voor z'n gezin, dan is dat toch geen reden om meer geld te eisen? Dan kan-ie OF ander werk gaan zoeken, OF minder kinderen maken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 13:41:
[...]

dat infarct is er allang.

en voor de specifieke situaties waar het OV echt zinnig is, is er vast wel een ondernemer die dat (zonder last van de overheid) graag zou willen uitvoeren.
en natuurlijk is dat duur. vervoer IS duur.
Ja, ondernemers als Arriva, Veolia en Connexxion willen inderdaad graag voor een paar stuivers wat lijntjes exploiteren. Alleen verzorgen die hun personeel dermate slecht dat er stakingen uitbreken :')
RemcoDelft schreef op zondag 01 juni 2008 @ 11:49:
[...]

En als iemand als eenverdiener kostwinnaar wil zijn voor z'n gezin, dan is dat toch geen reden om meer geld te eisen? Dan kan-ie OF ander werk gaan zoeken, OF minder kinderen maken.
Gast, kan het nog wat wereldvreemder?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 12:09:
[...]

Ja, ondernemers als Arriva, Veolia en Connexxion willen inderdaad graag voor een paar stuivers wat lijntjes exploiteren. Alleen verzorgen die hun personeel dermate slecht dat er stakingen uitbreken :')
tsja, in een vrije markt worden ze dan wel gedwongen om hun personeel beter te behandelen.
zoiets middeleeuws als het stakingsrecht is daar trouwens niet eens voor nodig. personeel kan ook met de voeten stemmen.

nu hoeven ze hun personeel niet goed te behandelen, omdat iedereen weet dat de massale collectieve overheid het systeem toch wel in stand houdt.
[...]

Gast, kan het nog wat wereldvreemder?
met alle respect, maar als iemand van plan is om met 1 inkomen uit (redelijk) ongeschoold werk van plan is om een heel gezin te onderhouden, wiens probleem is dat dan?

dat het leven ondertussen veel duurder is dan noodzakelijk is een ander probleem, maar dat kan je de OV-exploitanten absoluut niet verwijten.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-11 20:28

Deathchant

Don't intend. Do!

Nogmaals ik snap heel goed dat ze staken. ook die mensen verdienen een eerlijke loon-behandeling.
scholen, mensen met een eigen bedrijf die studenten in dienst hebben wisten dat dit eraan ging komen, al 2 maanden geleden.
Deze bedrijven en scholen moeten nu niet zeuren, want ze konden er 2 maanden geleden al op anticiperen dat dit ging gebeuren.
Ik vind dat scholen en bedrijven hier maar rekening mee moeten houden en maar dingen moeten uitstellen, ookal kost het geld, maar nee, het gaat alleen maar om winst draaien en maar vooral niks uit te geven en om niks anders.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• --Niels--
Deathchant schreef op zondag 01 juni 2008 @ 14:38:
Nogmaals ik snap heel goed dat ze staken. ook die mensen verdienen een eerlijke loon-behandeling.
scholen, mensen met een eigen bedrijf die studenten in dienst hebben wisten dat dit eraan ging komen, al 2 maanden geleden.
Deze bedrijven en scholen moeten nu niet zeuren, want ze konden er 2 maanden geleden al op anticiperen dat dit ging gebeuren.
Ik vind dat scholen en bedrijven hier maar rekening mee moeten houden en maar dingen moeten uitstellen, ookal kost het geld, maar nee, het gaat alleen maar om winst draaien en maar vooral niks uit te geven en om niks anders.
En hoe zie jij dat uitstellen dan voor je. Scholen gaan een paar weken dicht en gaan vervolgens in de vakantie wat langer door, zodat alle mensen hun besproken vakantie moeten annuleren?
Het zelfde geldt voor bedrijven, die kunnen niet tegen hun klant zeggen dat ze over drie weken pas weer kunnen leveren omdat een paar buschauffeurs staken.

Op dit moment vind ik dat de schade die de vakbonden aanrichten met de volledige stakingen (die vanaf vandaag in zijn gegaan) buiten proporties staat t.o.v. de schade die de chauffeurs leiden.
Dit is natuurlijk makkelijk gezegd, maar ik denk dat de buschauffeurs beter naar andere middelen kunnen grijpen. Zoals het veelvuldig aangegeven niet controleren maar wel rijden en gewoon een andere baan zoeken als je het niet met de beloning eens bent.

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-11 21:59

_Christiaan_

Master of SOG

Volgens mij zijn het vooral de vakbonden die staken. Naar wat ik nu heb gezien rijd de helft van de chauffeurs zonder een oranje stakingshesje in de voorruit.

NOSIG

• ThinkPad
  • Nu online
Vandaag staakten de bussen hier ook nog geloof ik. Want m'n opa wou naar het station, maar de bussen reden niet.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik moet morgen eigenlijk met de bus ergens naartoe, maar ik zie het somber in. Wanneer hakken de vakbonden de knoop door af de permanente stakingen door gaan? Zijn ze as we speak nog in onderhandeling?

Verwijderd

Roamor schreef op zondag 01 juni 2008 @ 15:34:
Ik moet morgen eigenlijk met de bus ergens naartoe, maar ik zie het somber in. Wanneer hakken de vakbonden de knoop door af de permanente stakingen door gaan? Zijn ze as we speak nog in onderhandeling?
vanmiddag was er een woordvoerder van een vakbond op het nieuws: ze zijn niet in onderhandeling, en als ze al weer in onderhandeling zouden gaan stoppen ze pas met staken als er een akkoord is waar de vakbonden happy mee zijn.

of natuurlijk zoals bij de politiestakingen van even terug: als de kas leeg is :P

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

Ik vind het echt opvallend dat iedereen in dit topic alleen maar de nadelen die men er zelf van ondervind en totaal geen respect kan opbrengen voor de buschauffeurs. Een publieksonvriendelijke staking doe je niet zomaar.

Daarnaast wordt er hier genoemd dat iedereen die 1700 bruto een vetpot vind. Wat ik me dan weer afvraag is wat uberhaupt de groeimogelijkheden zijn. Ben je na 25 jaar trouwe dienst net boven de 2k bruto of verdien je dan gewoon bovengemiddeld.

Ik vind namelijk dat zowel de overheid als de werkgevers wel in de buidel mogen tasten. Ken persoonlijk genoeg buschauffeurs en ze werken op de meest belachelijke tijden voor hun normale maandsalaris. Als ze een vakantie willen hebben moet dit meer dan een half jaar vantevoren aangegeven worden en zo zijn er nog meer nadelen op te noemen die niet gelijk zichtbaar zijn maar een hoger salaris wel verantwoorden.

Is hier daarom iemand die bijvoorbeeld een contract heeft van een random buschauffeur van 35 jaar met 10 jaar trouwe dienst? Ik ben zeer benieuwd naar de rechten & plichten in zo'n contract.

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Verwijderd

Paxlie schreef op zondag 01 juni 2008 @ 16:19:
Ik vind het echt opvallend dat iedereen in dit topic alleen maar de nadelen die men er zelf van ondervind en totaal geen respect kan opbrengen voor de buschauffeurs. Een publieksonvriendelijke staking doe je niet zomaar.

Daarnaast wordt er hier genoemd dat iedereen die 1700 bruto een vetpot vind. Wat ik me dan weer afvraag is wat uberhaupt de groeimogelijkheden zijn. Ben je na 25 jaar trouwe dienst net boven de 2k bruto of verdien je dan gewoon bovengemiddeld.

Ik vind namelijk dat zowel de overheid als de werkgevers wel in de buidel mogen tasten. Ken persoonlijk genoeg buschauffeurs en ze werken op de meest belachelijke tijden voor hun normale maandsalaris. Als ze een vakantie willen hebben moet dit meer dan een half jaar vantevoren aangegeven worden en zo zijn er nog meer nadelen op te noemen die niet gelijk zichtbaar zijn maar een hoger salaris wel verantwoorden.
als ze denken dat ze minder verdienen dan ergens anders zou kunnen, dan wel eigenlijk zou moeten: wie houdt ze tegen om een andere baan te zoeken dan?
Is hier daarom iemand die bijvoorbeeld een contract heeft van een random buschauffeur van 35 jaar met 10 jaar trouwe dienst? Ik ben zeer benieuwd naar de rechten & plichten in zo'n contract.
ik heb ze (vanuit een administratieve functie) wel eens snel bekeken. het gaat om wat situatiespecifieke blabla zonder betekenis, en een verwijzing naar het bedrijfs/personeelsregelement en de CAO. die laatsten zijn doorgaans gewoon op te zoeken.

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 16:22:
[...]
als ze denken dat ze minder verdienen dan ergens anders zou kunnen, dan wel eigenlijk zou moeten: wie houdt ze tegen om een andere baan te zoeken dan?

[...]
ik heb ze (vanuit een administratieve functie) wel eens snel bekeken. het gaat om wat situatiespecifieke blabla zonder betekenis, en een verwijzing naar het bedrijfs/personeelsregelement en de CAO. die laatsten zijn doorgaans gewoon op te zoeken.
Voor de tijden die ze werken is geen vergelijkbaar werk te vinden. Ze moeten rustig voor een paar uur naar huis om dan vervolgens weer te moeten werken. In die paar uur kan je letterlijk helemaal niks omdat het gewoon kuttijden zijn dus feitelijk is het een onbetaalde pauze door een slecht plannende werkgever.

Waar vind ik dat regelement en die CAO dan? Ben totaal niet thuis in het openbaar vervoer wat dat betreft.

Verwijderd

Paxlie schreef op zondag 01 juni 2008 @ 16:25:
[...]

Voor de tijden die ze werken is geen vergelijkbaar werk te vinden. Ze moeten rustig voor een paar uur naar huis om dan vervolgens weer te moeten werken. In die paar uur kan je letterlijk helemaal niks omdat het gewoon kuttijden zijn dus feitelijk is het een onbetaalde pauze door een slecht plannende werkgever.
geen extra baan, een ándere baan. in de plaats van zeg maar :)
Waar vind ik dat regelement en die CAO dan? Ben totaal niet thuis in het openbaar vervoer wat dat betreft.
probeer het eens met google, of spit wat amvb's door.
maar wat voor spannends verwacht je te vinden dan?

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Het is wel een ultieme kuttiming aangezien ik net begin met een nieuwe baan morgen. Met het OV normaal gesproken een stukje van niets, maar om er heen te fietsen ben ik denk ik zo een uur onderweg.

Hoop maar dat ze snel een oplossing vinden want het is erg vervelend.

(om het nog ironischer te maken, ik ga aan het werk bij het FNV :+)

[ Voor 11% gewijzigd door LuNaTiC op 01-06-2008 16:30 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 16:27:
[...]

geen extra baan, een ándere baan. in de plaats van zeg maar :)

[...]
Een andere baan is gewoon netjes 9 tot 5 met daaromheen spijkerharde afspraken. Ik heb nog nooit een buschauffeur meegemaakt die kon zeggen dat hij 9 tot 5 werkte.

Verwijderd

Paxlie schreef op zondag 01 juni 2008 @ 16:38:
[...]

Een andere baan is gewoon netjes 9 tot 5 met daaromheen spijkerharde afspraken. Ik heb nog nooit een buschauffeur meegemaakt die kon zeggen dat hij 9 tot 5 werkte.
alweer een nadeel aan het chauffeursvak zeg.

blijft de vraag staan: waarom zoeken die lui in vredesnaam geen andere baan?

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 16:47:
[...]

alweer een nadeel aan het chauffeursvak zeg.

blijft de vraag staan: waarom zoeken die lui in vredesnaam geen andere baan?
omdat ze er graag van houden om mensen te vervoeren?
Misschien omdat ze van de verantwoordelijkheid houden?
Genoeg redenen te noemen wat dat betreft maar het salaris valt daar op dit moment echt niet onder :)

• Onbekend
  • Laatst online: 09:57

Onbekend

...

Ze kunnen dan ook achter de kassa bij een supermarkt zitten.
Anders wel een taxi of touringcarbedrijf.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-11 13:55

Sen

<-->

Ik heb er toevallig eens een x last van ik heb namelijk de perfecte bus verbinding naar mijn werk en normaal zou ik met de auto er even lang over doen plus dat ik dan nog moet gaan parkeren. Maar er zit niks anders op dan gewoon met de auto te gaan. Maar ik wil graag naar mijn werk met de bus.

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:39

defiant

Moderator General Chat
Het ziet d'r na uit dat er morgen ook gestaakt wordt, dat wordt dus weer lopen :/ En ik weiger om een vouwfiets aan te schaffen, ik erger me dood aan het asociale gedrag van mensen met zo'n ding in de trein.

Ik denk dat ik binnenkort maar eens een auto ga aanschaffen.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:33

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

heb respect voor die jongens (en dames). 1700 bruto is echt niets, daar ben ik zojuist tijdens zoektocht baan wel achter gekomen. Achterlijke tijden, aggressie, rare roosters etc etc vind ik best dat die lui na 5 a 7 jaar dienst toch wel minimaal 2200 bruto mogen verdienen.

Nu ze staken weet je pas hoe afhankelijk je van ze bent en hoe belangrijk ze zijn; en daar moet je gewoon netjes voor betalen.

1700 bruto is echt niets.....daar blijft maar weinig lol van over.

T60P Widescreen

• InfinityEye
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-11 12:02
Overigens vind ik dat een buschauffeur wel een opleiding heeft. Je moet eerst een rijbewijs D halen (die weliswaar vaak word gesubsidieerd door een busbedrijf). Daarmee mag je ook voor touringcaroperators werken lijkt mij, want het is hetzelfde rijbewijs. Bovendien is het wel wat pittiger om je rijbewijs D te halen dan je rijbewijs B. Enorm veel regels etcetera.

Maar ik ga morgen maar met een provisorisch opgezet carpoolsysteem naar school morgen en hoop dat ik wat geld kan krijgen als vergoeding.

No trees were cut down or harmed sending this message, however several electrons were severely inconvienced.

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:54
Naar mijn mening mogen ze die bonden wel eens aan gaan pakken. Het lijkt wel of het de laatste jaren mode is om binnen enkele vergaderingen te gaan staken. Terwijl de bonden vaak met enorme eisen komen. De werknemers zijn volgens de bonden namelijk het slachtoffer.
In de situatie van het OV vind ik dat toch echt de reizigers en werkgevers het haasje zijn en met de gebakken peren zitten.

Want uiteindelijk helpen die bonden wel mee aan de leuke visueze cirkel, bonden eisen meer loon, producten worden duurder, koopkracht word er niet beter op dus het jaar erop maar weer extra loon vragen. Laat de bonden ook maar eens iets doen voor de werkgevers oid ipv staken.

Zorg bijv. voor stiptheidsacties in het OV, dan rijden de bussen wel op tijd :P

Verwijderd

Paxlie schreef op zondag 01 juni 2008 @ 21:50:
[...]

omdat ze er graag van houden om mensen te vervoeren?
Misschien omdat ze van de verantwoordelijkheid houden?
Genoeg redenen te noemen wat dat betreft maar het salaris valt daar op dit moment echt niet onder :)
iets leuk vinden doet er hier totaal niet toe. sterker nog: het wordt pas interessant als (te) veel mensen een beroep NIET leuk vinden: dan ontstaat er namelijk een reden om heel veel te gaan betalen.

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
We moeten 1 ding niet vergeten en dat is dat het maar buschauffeurs zijn. Dat klinkt misschien wat respectloos, maar zo bedoel ik het niet helemaal. Maar eerlijk is eerlijk, het zijn over het algemeen mensen met een relatief lage opleiding en dan is buschauffeur een stuk beter baantje dan bv in een fabriek werken.

Het is natuurlijk wel verantwoordelijk werk, maar niet echt heel ingewikkeld. Ze zijn ook echt vrij als ze vrij zijn, ik word ook nog 10 keer gebeld op een dag dat ik vrij ben, maar ik zeur ook niet, dat hoort erbij.

Wat ik bedoel te zeggen is dat ze best een prima baantje hebben, laat ze dan niet zo zeuren en aan het werk gaan.

• TommyGun
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

Heel de week weer fietsen dus.... kkzooi, onderhand we genoeg geweest hoor.. dat de staat maar eens ingrijpt

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-11 17:57

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

RemcoDelft schreef op zondag 01 juni 2008 @ 11:49:
[...]

Tel maar 300 euro bij dat netto bedrag op, een progressief belastingstelsel pakt gunstig uit voor lage salarissen.
Kom jij mij 't verschil bij betalen, want dat ga ik nog 300 euro van je krijgen...

Of je kunt gewoon een markt conform salaris bieden, niet jezelf verrijken als directie, situaties de werkvloer erger maken en meer werk in minder tijd eisen (anders sta je op straat, zo makkelijk is 't). Als jij 11,5% erbij krijgt, maar je moet wel 17 ADV dagen inleveren in de vorm van 15 minuten pauze per dag + je eindejaarsuitkering (die de directie wel lekker krijgt) dan geef ik je alle recht om te staken...

Zakkenvullerij noemen we dat geloof ik. Iets wat in Nederland de laatste tijd wel vaker voor komt.

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• PolarBear
  • Niet online
zwahiel schreef op maandag 02 juni 2008 @ 02:28:
Als jij 11,5% erbij krijgt, maar je moet wel 17 ADV dagen inleveren in de vorm van 15 minuten pauze per dag + je eindejaarsuitkering (die de directie wel lekker krijgt) dan geef ik je alle recht om te staken...
Maar de dertiende maand bestaat uit meer dan die 17 ADV dagen en kan flexibeler worden ingezet , de dertiende maand is meer dan de eindejaarsuitkering.

Argumenten als de directie wel en wij niet kan ik helemaal niets mee. Net zoals de 8 ton die een directielid bij Connexxion had meegekregen. Alsof je daar ook maar een serieus deel van de gewenste loonverhoging kan mee betalen.

Zakkenvullers? Als OV bedrijven meer dan een normale winst (winst draaien is ook voor de chauffeurs van belang, daarmee krijgt een bedrijf meer continuiteit), dan was ik het misschien met je eens.

[ Voor 31% gewijzigd door PolarBear op 02-06-2008 07:01 ]

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:14

rapture

Zelfs daar netwerken?

In Vlaanderen heeft De Lijn verschillende onderaannemers zodat je op de dag van de staking, kat uit de boom zit te kijken en met wat geluk heb je een bus. In Antwerpen heb je bepaalde grijze appartementsblokken (sociale woningen) die met 't stad en de dokken verbonden moeten worden. Deze kunnen door krachtige busconvooien verbonden worden en op bepaalde lijnen rijden onderaannemers (deze hebben niks met de reguliere buschauffeurs te maken). Antwerpen zal pas op z'n kop staan, als bepaalde specifieke busverbindingen wegvallen.

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

lester schreef op zondag 01 juni 2008 @ 23:37:
We moeten 1 ding niet vergeten en dat is dat het maar buschauffeurs zijn. Dat klinkt misschien wat respectloos, maar zo bedoel ik het niet helemaal. Maar eerlijk is eerlijk, het zijn over het algemeen mensen met een relatief lage opleiding en dan is buschauffeur een stuk beter baantje dan bv in een fabriek werken.

Het is natuurlijk wel verantwoordelijk werk, maar niet echt heel ingewikkeld. Ze zijn ook echt vrij als ze vrij zijn, ik word ook nog 10 keer gebeld op een dag dat ik vrij ben, maar ik zeur ook niet, dat hoort erbij.

Wat ik bedoel te zeggen is dat ze best een prima baantje hebben, laat ze dan niet zo zeuren en aan het werk gaan.
lekker oneerbiedig en totaal niet wetend waar je over praat.

• PolarBear
  • Niet online
Net op radio1 wat quotes gehoord van het FNV. Dingen in de trant van "We willen geen bemiddelaar want dan zouden we weleens in het midden uitkomen" en "We stoppen pas als we een bod van 3,5% hebben". Je kan zeggen dat dit een onderhandelingsmethode is maar persoonlijk vind ik deze instelling zo flexibel als 1m gewapend beton.

En dan ook nog chauffeurs die roepen dat er maar meer chauffeurs moeten worden aangenomen. Ik denk dat de werkgevers niets anders willen. Maar ze zijn er nauwelijks.

• bbr
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-04 17:03

bbr

Silence is but another sound

Topicstarter
Van mij mogen ze die bonden helemaal afschaffen. Wat hebben die nou voor meerwaarde? Hele land plat op deze manier. Grote files, mensen die niet naar hun werk kunnen, scholieren die niet naar school kunnen.
Vind het niet kunnen zo'n bond (vereniging?) zoveel macht heeft, dit is nou eens wel een ding waar de overheid zich "nodig" mee moet gaan bemoeien.

bbr is geirriteerd omdat die net naar zijn werk heeft moeten fietsen

[ Voor 21% gewijzigd door bbr op 02-06-2008 08:54 ]

Listen to the voices in your head.

• pingkiller
  • Laatst online: 22:46
Ik vond het fietsen naar werk best leuk/lekker eigenlijk. En tbh, een groot deel van de nederlanders zou misschien eens wat vaker naar werk moeten fietsen, kan niet slecht zijn.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

• PolarBear
  • Niet online
Mja, om elke dag 30 kilometer te gaan fietsen nou nee. En om m'n fiets (een fiets waarmee je 30 km wil fietsen) op Amsterdam CS te zetten..

• bbr

bbr

Topicstarter
pingkiller schreef op maandag 02 juni 2008 @ 09:27:
Ik vond het fietsen naar werk best leuk/lekker eigenlijk. En tbh, een groot deel van de nederlanders zou misschien eens wat vaker naar werk moeten fietsen, kan niet slecht zijn.
Vanavond denk je wel anders.
Heb je http://www.knmi.nl/ al gezien? :'(

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Kan weinig tot geen sympathie voor de buschauffeurs opbrengen zo hoor.

Bij ons moet de hele opleiding examen doen. De meeste leerlingen komen van overal in het land en hebben de bus echt nodig om aan te komen gezien het met auto's altijd vast staat...

Als je dan gaat staken, weet dan wanneer je dit moet doen en zorg dat je mensen achter je krijgt. Zo zorg je er alleen maar voor dat je mensen tegen je krijgt.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

bbr schreef op maandag 02 juni 2008 @ 08:51:
Van mij mogen ze die bonden helemaal afschaffen. Wat hebben die nou voor meerwaarde?
Wat die voor meerwaarde hebben? Nou, dat je tegenwoordig geen 14 uur per dag, 6 dagen per week hoeft te werken bijvoorbeeld. En dat je tegenwoordig als werknemer ook nog rechten hebt ipv bijna-slaaf te zijn. Iets waar velen in dit topic toch terug naar toe schijnen te willen (naar de uitlatingen te oordelen)...

Als je de bonden afschaft is het gewoon wachten tot dat soort werktijden weer terug ingevoerd gaan worden.

[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 02-06-2008 11:05 ]

Virussen? Scan ze hier!

• rGz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-11 15:51

rGz

Ik kan er niet inkomen dat buschauffeurs over de rug van de gebruikers van het OV proberen loonsverhoging te krijgen. Zelf zit ik met school/stage/werk, als het busvervoer wegvalt (wat dus nu zo is...) dan zit ik met een groot probleem en lopen de onkosten echt enorm op.

Lekker hoor, studenten in de problemen brengen.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

rGz schreef op maandag 02 juni 2008 @ 11:09:

Wat dacht je van de werkende klasse?

Elect a clown, expect a circus.

Verwijderd

Slasher schreef op maandag 02 juni 2008 @ 11:12:
[...]

Wat dacht je van de werkende klasse?
Precies, er zijn nog genoeg mensen die geen rijbewijs hebben en gewoon te ver wonen om op de fiets te komen, zo ken ik iemand die 2x moet overstappen en zichzelf van armoe ziek heeft gemeld. Mede omdat de baas niet voor haar (en de andere 100) niet bereid is vervoer te regelen en simpelweg heeft aangegeven dat elke dag 'n snipperdag kost. Daar gaat je vakantie :(

Enige sympathie van de burger hoeft de bus chauffeur dus niet meer op te rekenen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2008 11:18 ]

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 11:17:
[...]

Precies, er zijn nog genoeg mensen die geen rijbewijs hebben en gewoon te ver wonen om op de fiets te komen, zo ken ik iemand die 2x moet overstappen en zichzelf van armoe ziek heeft gemeld. Mede omdat de baas niet voor haar (en de andere 100) niet bereid is vervoer te regelen en simpelweg heeft aangegeven dat elke dag 'n snipperdag kost. Daar gaat je vakantie :(

Enige sympathie van de burger hoeft de bus chauffeur dus niet meer op te rekenen.
Die werkgever zou van mij dan ook niet meer op sympathie hoeven te rekenen. :X

Verwijderd

Ze zijn begonnen met publieksvriendelijk acties en die hebben totaal niets opgeleverd. Toen was iedereen vol begrip dat er acties werd gevoerd. Daarna reden ze alleen nog maar in de spits en toen begon het al vervelend te worden. Nu beginnen mensen er last van te krijgen en dan is die begrip ineens weg. "ze mogen actie voeren als ik er maar geen last van heb" lijkt bij veel mensen het motto te worden, maar zo werkt het niet en zo zal het nooit gaan werken ook.

Als de frustratie ergens naar gericht moeten worden zijn het wel de werkgevers. Die hebben op de verschillende concessies zo laag ingeschreven dat ze nu die salarisverhoging niet kunnen betalen. Als je als management een beetje vooruit had gedacht had je dit aan kunnen zien komen.

Verwijderd

mcdronkz schreef op maandag 02 juni 2008 @ 11:23:
[...]

Die werkgever zou van mij dan ook niet meer op sympathie hoeven te rekenen. :X
En daarom melden de mensen zich dan ook en masse zo gemakkelijk ziek.

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

rGz schreef op maandag 02 juni 2008 @ 11:09:
Ik kan er niet inkomen dat buschauffeurs over de rug van de gebruikers van het OV proberen loonsverhoging te krijgen. Zelf zit ik met school/stage/werk, als het busvervoer wegvalt (wat dus nu zo is...) dan zit ik met een groot probleem en lopen de onkosten echt enorm op.

Iedereen hier denkt echt zo makkelijk :D
Als ik er last van heb dan mag het niet. Die buschauffeurs hebben al jarenlang last van slechte lonen en hebben het eerst geprobeerd met publieksvriendelijke acties. Dat werkte niet dus wordt er nu gegrepen naar hardere maatregelen. Als jij betere ideeen hebt die ook daadwerkelijk nut hebben (dus niet wel rijden en niet laten betalen) dan horen ze dat graag gok ik.

• PolarBear
  • Niet online
Simpel ga eens onderhandelen in plaats van halstarrig aan een percentage te blijven hangen.

• Roamor
  • Niet online
Paxlie schreef op maandag 02 juni 2008 @ 11:39:
Als jij betere ideeen hebt die ook daadwerkelijk nut hebben (dus niet wel rijden en niet laten betalen) dan horen ze dat graag gok ik.
Waarom heeft dat geen nut dan? De werkgever krijgt geen geld, en het publiek houdt sympathie met de actievoerder. Iets dat ze nu wel kunnen vergeten...

• Bartjeee
  • Niet online
PolarBear schreef op maandag 02 juni 2008 @ 08:47:
Net op radio1 wat quotes gehoord van het FNV. Dingen in de trant van "We willen geen bemiddelaar want dan zouden we weleens in het midden uitkomen" en "We stoppen pas als we een bod van 3,5% hebben". Je kan zeggen dat dit een onderhandelingsmethode is maar persoonlijk vind ik deze instelling zo flexibel als 1m gewapend beton.

En dan ook nog chauffeurs die roepen dat er maar meer chauffeurs moeten worden aangenomen. Ik denk dat de werkgevers niets anders willen. Maar ze zijn er nauwelijks.
Lekker handig om zo te werk te gaan. Werkgevers zullen altijd met lager tegenbod komen. Als je meer wil had je hoger in moeten zetten, dan had je kans op die 3,5%. Volgens mij is dit niet onderhandelen maar gewoon dwars liggen om dwars te liggen, waar is de realiteitszin van de bonden? Als je het mij vraagt mogen de bonden ook afgeschaft worden, die argumenten dat we dan binnen de kortste keren 60 uur werken is gewoon onzin. Geloof je dat iemand het pikt om zo lang te werken? Staken is zo'n vreemde manier van loonsverhoging/betere voorwaarden je wil wel graag voor je werkgever blijven werken maar je gooit wel zijn ruiten in. Als je meer salaris wil ga solliciteren.
Roamor schreef op maandag 02 juni 2008 @ 11:49:
[...]

Waarom heeft dat geen nut dan? De werkgever krijgt geen geld, en het publiek houdt sympathie met de actievoerder. Iets dat ze nu wel kunnen vergeten...
In Brabant werkt dit al niet omdat de provincie de opbrengsten van de vervoersbewijzen krijgt, de provincie betaalt vervolgens de vervoerders.

[ Voor 14% gewijzigd door Bartjeee op 02-06-2008 11:51 ]

Verwijderd

Roamor schreef op maandag 02 juni 2008 @ 11:49:
[...]

Dat scenario geld niet voor elke regio. Er zijn situatie waar de provincie geen geld krijgt en de werkgever het bedrag al van de provincie heeft gehad. Dus de werkgever merkt er dan financieel niets van. Vervolgens rijden de bussen wel en komen ze dus het contract wel na of in ieder geval zo ver dat de provincie weinig tegen de werkgever kan beginnen.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

PolarBear schreef op maandag 02 juni 2008 @ 11:48:
Simpel ga eens onderhandelen in plaats van halstarrig aan een percentage te blijven hangen.
Onderhandelen willen de werkgevers dus niet, althans niet serieus. Dat word al maanden geprobeerd, en er komt niks serieus uit de zelfverrijkende directies, allen wat lachwekkende onzin waarin men er netto op achteruit gaat. En dan raar vinden dat men dat niet wil. Nee, goh, gek he. Er zal toch brood op de plank moeten komen, en dat word alleen maar duurder. Als je dan maandelijks ook nog minder geld krijgt word je daar niet vrolijk van.

Op een gegeven moment is de maat vol, en dan moeten de graaiers in de directie maar op andere manieren worden aangepakt, zoals nu dus gebeurd.

Virussen? Scan ze hier!

• Roamor
  • Niet online
Bartjeee schreef op maandag 02 juni 2008 @ 11:50:
[...]

In Brabant werkt dit al niet omdat de provincie de opbrengsten van de vervoersbewijzen krijgt, de provincie betaalt vervolgens de vervoerders.
En gaat de provincie dan niet bij de vervoerder klagen waar die opbrengsten blijven?

• Bartjeee
  • Niet online
Roamor schreef op maandag 02 juni 2008 @ 12:00:
[...]

En gaat de provincie dan niet bij de vervoerder klagen waar die opbrengsten blijven?
Ik denk dat het gewoon contract breuk is en dat er een boete clausule in het contract staat. Maar dit kan alleen iemand van de provincie of vervoerder met zekerheid zeggen.

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Heeft iemand enig idee hoelang zoiets allemaal gaat duren ?

- één week, twee weken, drie weken, maandje...

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• bbr

bbr

Topicstarter
NeoMe schreef op maandag 02 juni 2008 @ 12:06:
Heeft iemand enig idee hoelang zoiets allemaal gaat duren ?

- één week, twee weken, drie weken, maandje...
Ligt er aan hoeveel geld de FNV in kas heeft om al die chauffeurs in het land te kunnen betalen.
Is een redelijke vetpot, maar kan nooit lang duren.... Hoop ik..

• pingkiller
  • Laatst online: 22:46
Ik vraag me af wat er gebeurd als de vakbonden dit verliezen. Het zou me niks verbazen als er dan opeens in allerlij sectoren slechtere arbeidsvoorwarden erdoor gedrukt worden.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Verwijderd

pingkiller schreef op maandag 02 juni 2008 @ 12:27:
Ik vraag me af wat er gebeurd als de vakbonden dit verliezen. Het zou me niks verbazen als er dan opeens in allerlij sectoren slechtere arbeidsvoorwarden erdoor gedrukt worden.
als de vakbonden dit verliezen gebeurt er precies wat er bij de politiestaking ook gebeurde: helemaal niets :P

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
PolarBear schreef op maandag 02 juni 2008 @ 08:47:
Dan is het salaris blijkbaar toch te laag.

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

http://www.stopdestaking.nl/

Het proberen waard :) Ik ga dat briefje ook opsturen iig.

edit: nu zie ik dat je uit 2 opties kan kiezen:
-De reis is niet doorgegaan. Ik declareer 1/250 van mijn jaarabonnement of 1/25 van mijn maandabonnement (per stakingsdag) (Kopie abonnement bijgevoegd)
of:
-De reis is (gedeeltelijk) met een ander vervoermiddel gemaakt. Ik declareer de door mij gemaakte kosten. Te weten: ........
Ik ben met de auto gegaan, wat me t/m vandaag 70 euro heeft gekost. Maar wat is nu het beste om te kiezen? Met welke optie heb je de grootste kans om je geld terug te krijgen? Ik heb overigens een OV-jaarkaart.

En nee een OV-jaarkaart is niet gratis, het kost gewoon 70 euro elke maand. Alleen als je je studie haalt kost het je niets.

[ Voor 80% gewijzigd door _Christiaan_ op 02-06-2008 13:37 ]

NOSIG

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Kun je nou wel of niet met een OV aanspraak maken op een vergoeding, aangezien het pas een gift wordt als je je studie succesvol hebt behaald betaal je er in verkapte vorm ook aan mee.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:12

Sport_Life

Solvitur ambulando

NeoMe schreef op maandag 02 juni 2008 @ 13:37:
Kun je nou wel of niet met een OV aanspraak maken op een vergoeding, aangezien het pas een gift wordt als je je studie succesvol hebt behaald betaal je er in verkapte vorm ook aan mee.
Het kan wel :).

Ik weet niet of ik het ga doen, loop 3 dagen stage / week en dan heb ik het OV wel nodig. Maar ik ga geen taxi nemen oid, dus wellicht dat ik een paar dagen vrij neem.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• Bartjeee
  • Niet online
Ik ga de brief wel opsturen al verwacht ik er weinig van. Ik heb net even uit zitten zoeken of je een OV jaarkaart om kan zetten in een maandelijks geldbedrag. Ik heb toch een auto en met het OV ben ik langer onderweg en het is onbetrouwbaar. Maar volgens mij is dit niet mogelijk :/ Kom er wel achter dat die achtelijke pas €68,- per 2 weken kost mocht ik mijn studie niet halen. Ik ben trouwens ook wel erg nieuwschierig hoeveel de vakbonden in kas hebben om de chauffeurs te betalen.

[ Voor 12% gewijzigd door Bartjeee op 02-06-2008 13:52 ]

• bbr

bbr

Topicstarter

Verwijderd

Kijk dat je bij de werkgevers nou je kosten nog probeert te declareren kan ik nog begrijpen, maar zo'n petitie gaat werkelijk niets uithalen. Ze hebben namelijk bij wet volgens mij recht om te staken. Daarnaast zijn er een aantal reacties op die site die meer over de poster zeggen dan over de chauffeurs. Je slaat namelijk veel en veel te ver door als je met de dood gaat dreigen op zo'n site.

• PolarBear
  • Niet online
asmi schreef op maandag 02 juni 2008 @ 13:19:
[...]

Dan is het salaris blijkbaar toch te laag.
Tja als je het salaris maar ver genoeg opdrijft krijg je overal wel personeel maar goed daar ligt het niet aan. Ook aan de onderkant van de arbeidsmarkt is er krapte.

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
PolarBear schreef op maandag 02 juni 2008 @ 15:21:
Tja als je het salaris maar ver genoeg opdrijft krijg je overal wel personeel maar goed daar ligt het niet aan.
Zo, waar ligt het dan wel aan? Krapte op de arbeidsmarkt is geen natuurwet maar een kwestie van vraag en aanbod, als je te weinig te bieden hebt vind je geen personeel dat bereid is om voor je te werken.

Verwijderd

Provincie Groningen eist einde aan busstaking

GRONINGEN ‘De maat is helemaal vol’. Dat zei gedeputeerde Henk Bleker maandag over de voortdurende busstaking. De provincie dreigt nu met een gang naar de rechter, als de chauffeurs blijven staken.

Sinds april voeren de chauffeurs actie voor een betere cao. De onderhandelingen zitten nog altijd muurvast. Ook maandag rijden er geen bussen. De chauffeurs zijn zondag voor onbepaalde tijd in staking gegaan.

Wat de provincie Groningen betreft moet er snel een einde komen aan de staking. ‘Iedereen wordt getroffen en er is geen zicht op het einde’, zo licht Bleker toe. Daarom beraadt de provincie zich op juridische stappen.

Eis van de provincie is onder meer dat er sowieso tijdens de spits gereden wordt en dat beide partijen hun plek om de onderhandelingstafel weer innemen. Bovendien dreigt de provincie Arriva uiteindelijk een boete op te leggen, als de staking voortduurt. Die boete zou in de tonnen kunnen lopen.

Geplaatst: maandag 2 juni 2008 08:37
Gewijzigd: maandag 2 juni 2008 12:45
http://www.rtvnoord.nl/ni...e=totaalbericht&pid=73755

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:14

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 14:58:
[...]

Kijk dat je bij de werkgevers nou je kosten nog probeert te declareren kan ik nog begrijpen, maar zo'n petitie gaat werkelijk niets uithalen. Ze hebben namelijk bij wet volgens mij recht om te staken. Daarnaast zijn er een aantal reacties op die site die meer over de poster zeggen dan over de chauffeurs. Je slaat namelijk veel en veel te ver door als je met de dood gaat dreigen op zo'n site.
Wat een onproffesionele site, op de homepagina staat echt een dikke spel/typfout

Vaak bu'j te bang!

• TommyGun
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

Hopelijk word er snel ingegrepen door de staat of wie dan ook. Dit gaat echt nergens meer over. Desnoods laten ze Polen rijden, zal mij een worst wezen. Genoeg andere mensen die wel willen werken. Ben idd ook benieuwd hoeveel er in de kas van de vakbond zit...

[ Voor 63% gewijzigd door TommyGun op 02-06-2008 16:19 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

asmi schreef op maandag 02 juni 2008 @ 15:39:
[...]
Zo, waar ligt het dan wel aan? Krapte op de arbeidsmarkt is geen natuurwet maar een kwestie van vraag en aanbod, als je te weinig te bieden hebt vind je geen personeel dat bereid is om voor je te werken.
en dat geld is er dus niet.

conclusie: er is eigenlijk sowieso geen markt voor het hele OV-verhaal (en vzv die op dit moment bestaat wordt die kunstmatig in stand gehouden).

vroegah had je overal SRV-wagens. totdat bleek dat de mensen niet bereid waren om te betalen wat het in ieder geval in de basis kost. conclusie: dan kan het product maar beter een stille dood sterven, en dat is wat er ook keurig gebeurt.

• bbr

bbr

Topicstarter
Het kan waarschijnlijk ook geen kwaad om de 2e kamer een mailtje te sturen met de vraag of hier _snel_ naar gekeken kan worden.

Iedere dag dat de bussen niet rijden kunnen werknemers, scholieren, particulieren niet op hun plaats van bestemming komen. Alles bij elkaar opgeteld lijkt me dit toch geen goedkope grap.

En oven hier boven. SRV staat dus voor :
Wikipedia: SRV wagen
De SRV wagen is een kleine rijdende supermarkt. De naam staat voor Samen Rationeel Verkopen. [1]

[ Voor 23% gewijzigd door bbr op 02-06-2008 16:49 ]

• PolarBear
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 16:42:
conclusie: er is eigenlijk sowieso geen markt voor het hele OV-verhaal (en vzv die op dit moment bestaat wordt die kunstmatig in stand gehouden).
Laat me raden je hebt een auto en woont in Noord Oost Groningen? OV heeft zeker een markt en zeker in de Randstad. Dat zie je over de hele wereld in verstedelijkte gebieden. Van Amsterdam tot London tot New York.

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

TommyGun schreef op maandag 02 juni 2008 @ 16:16:
Hopelijk word er snel ingegrepen door de staat of wie dan ook. Dit gaat echt nergens meer over. Desnoods laten ze Polen rijden, zal mij een worst wezen. Genoeg andere mensen die wel willen werken. Ben idd ook benieuwd hoeveel er in de kas van de vakbond zit...
Zal een lekkere chaos worden als we polen gaan laten rijden :')

• Bartjeee
  • Niet online
PolarBear schreef op maandag 02 juni 2008 @ 16:51:
[...]

Laat me raden je hebt een auto en woont in Noord Oost Groningen? OV heeft zeker een markt en zeker in de Randstad. Dat zie je over de hele wereld in verstedelijkte gebieden. Van Amsterdam tot London tot New York.
Die markt is er inderdaad wel maar voornamelijk in de randstad, er zijn een hoop routes die kunstmatig in stand gehouden worden. Dit is ook de reden dat er zoveel geld bij moet. Als het hele OV gebeuren los gelaten zou worden dan blijven de rendable routes over en zal er minder frequent gereden worden. Dit zouden ze een keer kunnen proberen in een regio als pilot.

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-11 14:44
Paxlie schreef op maandag 02 juni 2008 @ 16:52:
[...]

Zal een lekkere chaos worden als we polen gaan laten rijden :')
Ja, precies, wie weet komt de bus dan wel op tijd... :+

Ik vind het complete onzin dat die mensen niet willen werken, als ze ontevreden zijn met hun loon/werkomstandigheden zoeken ze maar ander werk. (dat gezeur altijd van iedereen die denkt dat ie niet genoeg geld krijgt.... 8)7 )

• PolarBear
  • Niet online
Bartjeee schreef op maandag 02 juni 2008 @ 16:57:
[...]

Die markt is er inderdaad wel maar voornamelijk in de randstad, er zijn een hoop routes die kunstmatig in stand gehouden worden. Dit is ook de reden dat er zoveel geld bij moet. Als het hele OV gebeuren los gelaten zou worden dan blijven de rendable routes over en zal er minder frequent gereden worden. Dit zouden ze een keer kunnen proberen in een regio als pilot.
Hetzelfde voor (snel)wegen, we kunnen ook van een aantal (snel)wegen zeggen dat er te weinig gebruik van wordt gemaakt. Dat zijn keuzes die men terecht maakt.

• Bartjeee
  • Niet online
PolarBear schreef op maandag 02 juni 2008 @ 17:03:
[...]

Hetzelfde voor (snel)wegen, we kunnen ook van een aantal (snel)wegen zeggen dat er te weinig gebruik van wordt gemaakt. Dat zijn keuzes die men terecht maakt.
Een groot verschil is dat er op de brandstof accijns zit, dat je wegenbelasting aftikt en BPM. Deze opbrengsten staan niet in verhouding wat de staat het kost de wegen te onderhouden. OV kost gewoon belasting geld en de auto levert op, simpel.

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

warcow schreef op maandag 02 juni 2008 @ 17:00:
[...]

Ja, precies, wie weet komt de bus dan wel op tijd... :+

Ik vind het complete onzin dat die mensen niet willen werken, als ze ontevreden zijn met hun loon/werkomstandigheden zoeken ze maar ander werk. (dat gezeur altijd van iedereen die denkt dat ie niet genoeg geld krijgt.... 8)7 )
Ik kan hier in principe wel inkomen, maar het is niet zo eenvoudig "ff een andere baan zoeken". Zeker niet als je wat ouder bent, zeg maar 40+.

Ik heb het al vaker voorbij zien komen hier, maar als je een beetje op leeftijd bent is het echt moeilijk om aan een baan te komen. Ik ken meerdere mensen die met het probleem zitten.

NOSIG

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

_Christiaan_ schreef op maandag 02 juni 2008 @ 17:14:
[...]

Ik kan hier in principe wel inkomen, maar het is niet zo eenvoudig "ff een andere baan zoeken". Zeker niet als je wat ouder bent, zeg maar 40+.

Ik heb het al vaker voorbij zien komen hier, maar als je een beetje op leeftijd bent is het echt moeilijk om aan een baan te komen. Ik ken meerdere mensen die met het probleem zitten.
Precies... mensen die roepen "zoek maar een andere baan" zijn imho compleet wereldvreemd, naïef en van de realiteit (op het gebied van de arbeidsmarkt) hebben ze kennelijk geen kaas gegeten.

Zie maar een als 50+ iemand aan de bak te komen ergens, dat lukt je niet, of tegen arbeidsvoorwaarden die aan (semi-)slavernij grenzen. Van de regen in de drup.

En wie gaat dan de bus besturen? Niemand wil als slaaf behandeld worden, en dat is wel wat de directies voorstellen met hun lachwekkende 'boden'.

Het geld is er zat. Laat de directies alles wat ze de laatste jaren bij elkaar gegraaid en gejat hebben alles maar inleveren, en besteed dat aan de normale mensen op de werkvloere. Dan is er geld genoeg.

[ Voor 9% gewijzigd door wildhagen op 02-06-2008 17:43 ]

Virussen? Scan ze hier!

• --Niels--
Bartjeee schreef op maandag 02 juni 2008 @ 16:57:
[...]

Het idee van het OV is juist dat niet alleen op de rendabele routes wordt gereden, maar op alle routes waar mensen vervoert dienen te worden.
En dat dat niet uit kan is niet erg, aangezien er een groep mensen gebruik van maakt die geen goed alternatief hebben. Dit zijn alle mensen die geen auto mogen en/of kunnen rijden.
Maar het is dan natuurlijk wel weer begrijpelijk dat de maatschappij / de gemeentes hier niet te veel voor willen betalen.
Het wordt dus tijd dat ze weer met elkaar gaan praten, want anders blijft deze groep de dupe (en kost het mij extra benzine)

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ze moeten die achtelijke topmannen, en andere overbetaalde overhead, daar eens goed aanpakken. GEEN bonussen voor dit waardeloze gedoe. Door die debiele topmannen moet ik vanalles regelen om op m'n stageadres te komen. Door hun uiterst slechte management moeten ze inleveren vind ik. Het geld wat dat oplevert moet naar de buschauffeurs.

Zodoende krijg je een betere dienstverlening en bussen die tenminste rijden.

Verwijderd

wildhagen schreef op maandag 02 juni 2008 @ 17:38:
[...]

Precies... mensen die roepen "zoek maar een andere baan" zijn imho compleet wereldvreemd, naïef en van de realiteit (op het gebied van de arbeidsmarkt) hebben ze kennelijk geen kaas gegeten.

Zie maar een als 50+ iemand aan de bak te komen ergens, dat lukt je niet, of tegen arbeidsvoorwaarden die aan (semi-)slavernij grenzen. Van de regen in de drup.

En wie gaat dan de bus besturen? Niemand wil als slaaf behandeld worden, en dat is wel wat de directies voorstellen met hun lachwekkende 'boden'.

Het geld is er zat. Laat de directies alles wat ze de laatste jaren bij elkaar gegraaid en gejat hebben alles maar inleveren, en besteed dat aan de normale mensen op de werkvloere. Dan is er geld genoeg.
Kan het niet mooier verwoorden....

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11 20:28
Ik woon vlakbij Amsterdam en gebruik geregeld de bus. Ik kan ook gerust begrijpen dat ze staken het is namelijk gezien de werkdruk die ze hebben relatief laag wat ze verdienen. Maar Wat ze nu doen met dat er geheel geen bussen rijden vind ik echt stom.

Je maakt nu iedereen de dupe van iets wat een ruzie is tussen jou en de geldgevers.
Soort actie van Ik krijg geen 10 op school voor me verslag van de meester ik ga me mamma halen.
Dat dit lastig is voor de bestuurders snap ik best maar je benadeeld een veels te grote groep.

Ik vond de actie van dat men in de spits dan rijd nog wel te doen al zijn er ook veel dingen die ik nu om moet gooien doordat dat eigenlijk in de avond was buiten de spits.

Ik hoop dat de gemeente Noord Holland ook snel die bussen laat rijden door naar de rechter te gaan.

• Onbekend
  • Laatst online: 09:57

Onbekend

...

Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 18:30:
[...]

Kan het niet mooier verwoorden....
Nu doen jullie net of elke chauffeur 50+ is. Ook de jongere chauffeurs staken net zo hard mee!

Speel ook Balls Connect en Repeat

• PolarBear
  • Niet online
Bartjuh schreef op maandag 02 juni 2008 @ 18:22:
Ze moeten die achtelijke topmannen, en andere overbetaalde overhead, daar eens goed aanpakken. GEEN bonussen voor dit waardeloze gedoe. Door die debiele topmannen moet ik vanalles regelen om op m'n stageadres te komen. Door hun uiterst slechte management moeten ze inleveren vind ik. Het geld wat dat oplevert moet naar de buschauffeurs.

Zodoende krijg je een betere dienstverlening en bussen die tenminste rijden.
Weet je, we laten het bedrijf gewoon een jaartje zonder managment en zonder overhead draaien. Dat gaat en mis en er onstaat vanzelf een managmentlaag. Het is niet overbodig ofzo.

Verwijderd

Onbekend schreef op maandag 02 juni 2008 @ 18:45:
[...]

Nu doen jullie net of elke chauffeur 50+ is. Ook de jongere chauffeurs staken net zo hard mee!
Klopt, volgens de bonden staken er 92% en volgens de vervoerders 80% van de chauffeurs. Ook uitzendkrachten want hun baan staat op de tocht ivm die 17 atv dagen die we moeten inleveren...
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste