• GWTommy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-08-2023
Mijn vader heeft momenteel een verbinding van KPN, namelijk KPN InternetPlusBellen. En mijn snelheid wordt door KPN afgeknepen tot max. 180 kb/s.

Mijn vader vind het goed als we een andere internet aansluiting krijgen. Echter zijn er twee voorwaarden:
* Het moet icm een telefoon aansluiting waarbij je onbeperkt kunt bellen naar vast binnen NL
* Het mag niet duurder zijn €45 per maand (wat hij nu betaalt per maand zonder de telefoonkosten naar mobiel bij KPN).

Ik vind op http://breedbandwinkel.nl/ een aanbieding:
* 24 Mbit/s
* Geen limiet
* €27.50 per maand.

Hier in huis heeft niemand last van de lage snelheid van onze verbinding, maar als ik ga downloaden met Torrents dan komt er vrijwel 0,00 kb/s door de lijn. Dat is nogal lastig. Vooral als ik bestanden van 40 gig ga downloaden.

Ik zeg dus tegen m'n vader, kunnen we dan niet een gewone telefoon aansluiting van KPN en dan de belminuten afkopen. En dan die aanbieding van Concept ICT nemen. Maar dat vindt hij dus geen goed idee omdat hij dan meer betaalt.

Maar wat dus het gevolg is van onze lage snelheid, is dat als ik downloade m'n vader mijn internet kabel er uit trok. Dat vonden mijn broertje en mijn moeder ook leuk, dus die gingen dat ook doen. Daar had ik net wat op gevonden, het Wi-Fi van de Experia Box. Toen ik dat net had, ging m'n vader eens bellen naar KPN (ik zeg al dat hij daar niets wijzer van zou worden), maar een of andere sullige man daar aan de lijn zegt: het kan aan twee dingen liggen: heb je Wi-Fi aan of heb je één of meedere Vista PC's? Ja en ja zegt m'n vader. Dus je raad het al. Wi-Fi er uit. Ben ik weer terug bij af en trekt iedereen m'n kabel er uit, wat al drie keer is gebeurt terwijl ik dit bericht typte en ik helemaal de trap af kon gaan lopen.

Mijn verhaal ik duidelijk. Ik wil een andere internet verbinding. Iedereen hier in huis vind dat er met de huidige verbinding niets mis is. Kunnen jullie mij helpen met argumenten om m'n vader om te praten of TOCH iets meer uit te geven. En mijn andere vraag is, ervaringen, problemen, adertjes, alles over Concept ICT?

Groet, Thomas

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat dacht je van zelf het verschil aan je pa betalen :?

• Noork
  • Niet online
Misschien is het aardig om in de tussentijd je eigen verbinding even te cappen met b.v. Netlimiter. Toch leuk voor de medebewoners.

En volgens mij is er genoeg te vinden over internetproviders. Hier op Got lopen volgens mij diverse topics over o.a. Telfort.

• GWTommy
Maar dat is het 'em juist, ik wil nu na al 3 internet providers achter de rug te hebben vanwege de storingen een super snelle verbinding. En afkappen gaat wel, maar als ik altijd met minder dan 150 kb/s download dan zal het geen verschil maken.

Wilko: dan moet hij mij eerst zoveel zakgeld geven zodat ik m'n abonnement en het verschil kan betalen. En dan moet ik nog langer wachten op die MacBook Air..

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je de http://gathering.tweakers.net/forum/find gebruikt, dan zul je topics over de verschillende internetproviders vinden. Ook over Concept ICT.

Aangaande het moeten aanleveren van argumenten om je ouders te overtuigen, dat zul je toch zelf moeten regelen. Torrents zijn nu eenmaal niet de belangrijkste dingen voor een gedeelde internetverbinding, en blijkbaar veroorzaak je overlast als je gaat downloaden, vandaar de reactie van je ouders en broertje. Als je jezelf limiteert tot langzamer downloaden, dan zullen de anderen geen last van je hebben en minder snel de kabel eruit trekken.

En als 3 van de 4 mensen vinden dat deze verbinding goed genoeg is, dan heb je pech. Eigen internetaansluiting nemen, of de extra kosten gaan dragen.
GWTommy schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 17:04:
Wilko: dan moet hij mij eerst zoveel zakgeld geven zodat ik m'n abonnement en het verschil kan betalen. En dan moet ik nog langer wachten op die MacBook Air..
Zakgeld? MacBook Air? Werken, vakantiebaan, krantenwijk? Jij wilt iets, dan ook zelf aan de slag gaan... :X . De woorden nest en verwend dringen zich op in een bepaalde volgorde ;)

[ Voor 23% gewijzigd door gambieter op 27-05-2008 17:07 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• GWTommy
Als ik een eigen internet aansluiting neem, dan kan ik doen wat ik wil, maar daar heb ik al helemaal geen geld voor.

Verwend nest ^^ (achter elkaar)

Maar die MacBook Air zou ik krijgen als ik over zou gaan (ga ik dus niet, dus moet ik er voor sparen, maar dat gaat nog lang duren).

[ Voor 42% gewijzigd door GWTommy op 27-05-2008 17:11 ]

• Noork
  • Niet online
GWTommy schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 17:04:
Maar dat is het 'em juist, ik wil nu na al 3 internet providers achter de rug te hebben vanwege de storingen een super snelle verbinding. En afkappen gaat wel, maar als ik altijd met minder dan 150 kb/s download dan zal het geen verschil maken.
Huh, ik vat je niet helemaal. Je kan toch zeker wel zelf een provider uitkiezen?
Hier info over Concepts:
\[Concepts-ICT] 24mbit voor €24,95; adders?
Concepts ICT ervaringen

Enkele andere providers:
TweakDSL ervaringen topic - Deel 26
[Speedlinq] Ervaringen - Deel 8
[TELE2] Het Grote ADSL-Telefonie-TV Topic Deel 7
Telfort Internet ervaringen topic - Deel 9
Je hebt zeker een 1500kbit KPN abonnement? Dan is het toch niet zo gek dat je met een zooi torrents de boel dicht trekt. Cap die torrents op iets van 70 a 100 KB/s. Dan kan iedereen normaal internettten
Zoek je een baantje?

• GWTommy
Lol, ik weet niet wat er is met torrents, al download ik met 10 kb/s, internet blijft traag. FireFox 150 kb/s en dan nog niets.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

GWTommy schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 17:09:
Als ik een eigen internet aansluiting neem, dan kan ik doen wat ik wil, maar daar heb ik al helemaal geen geld voor.

Verwend nest ^^ (achter elkaar)

Maar die MacBook Air zou ik krijgen als ik over zou gaan (ga ik dus niet, dus moet ik er voor sparen, maar dat gaat nog lang duren).
Ik denk dat je hier weinig medelijden zult kunnen verwachten :) . Je zult toch je verwachtingen aan moeten passen aan de mogelijkheden, of extra mogelijkheden moeten gaan scheppen door je in te zetten, zoals met een bijbaantje.
GWTommy schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 17:12:
Lol, ik weet niet wat er is met torrents, al download ik met 10 kb/s, internet blijft traag. FireFox 150 kb/s en dan nog niets.
Dat ligt dan aan de torrents die traag zijn. Waarschijnlijk moet je ook het aantal gelijktijdige verbindingen verminderen, zodat er genoeg ruimte is voor de andere gebruikers.

[ Voor 24% gewijzigd door gambieter op 27-05-2008 17:14 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Gaat je router niet gewoon over z'n nek door de enorme hoeveelheid connecties die die gare Bittorrent applicaties altijd openen?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• spaceninja
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-11 21:54
En probeer de instellingen van je torrent programma eens te tweaken, zet het aantal connecties een stuk naar beneden en cap het op 100 kb/s. Ik heb ook jaren gebruik gemaakt van torrents met een verbinding onder de 200 kb/s zonder de rest van het huis te irriteren ... moet makkelijk kunnen.

voor de rest echt :X ...

[ Voor 7% gewijzigd door spaceninja op 27-05-2008 17:16 ]

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wellicht probeert je torrent client teveel verbindingen te openen.

edit:
Note to self: refresh, refresh...

[ Voor 27% gewijzigd door saviour op 27-05-2008 17:16 ]

• Noork
  • Niet online
GWTommy schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 17:12:
Je hebt ook nog iets als 'upload'. Als je upload vol is, dan wordt ook je download gelimiteerd. Je zou met b.v. Dumeter even de echte snelheid kunnen meten.

Jammer van je McAir :')

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:46
Nulde punt (ja, zero-based hè :9): leer het verschil tussen kb/s en kB/s. Eén kilobyte (kB) is 8 kilobit (kb). Een factor 8 verschil dus.

Eerste punt: leer hoe te portforwarden. Portforward heeft stap-voor-stap gidsen over hoe je je router in moet stellen voor véél routers en véél programma's.

Tweede punt: leer te limiteren.Zet het globale aantal uitgaande verbindingen op 250! Meer kan je ExperiaBox IIRC niet aan. Zoek als niemand thuis is de maximale upload van je verbinding volgens de volgende manier: limiteer je torrentupload zo rond de 50 KB/s. Als je uploadsnelheid dan schommelt, probeer het op 20. Verhoog je uploadsnelheid vervolgens met stapjes van 10 KB/s en laat per keer dat je verhoogt de verbindin vijf minuten zoals hij is (terwijl je upload!). Als het schommelt, 10 KB/s terug, 5 omhoog net zolang tot je het punt gevonden hebt waarbij je stabiel met de gelimiteerde snelheid blijft uploaden. Volg je me nog? Trek daar van 20% van af, dat wordt je nieuwe limiet. Niemand zal last van je hebben.

Ten derde: leer te onderhandelen. Wat zijn de voordelen van een snellere verbinding? Laat je ouders eens kennis maken met YouTube of andere bandbreedteverslinders, reken ze eens voor hoeveel tijd ze uitsparen omdat de mail veel sneller binnen komt.

Ten vierde: leer te werken. Geld komt heus niet zomaar uit de lucht hoor, voor een Air mag je bést wat doen. Van lui geld incasseren van een ouder of de regering is nog nooit iemand rijk of gelukkig geworden. Neem een krantenwijk, ga langs de lokale supers, bezorg anders, ga oppassen, maar neem een baantje! Dan schiet die Air ook wat harder op.

[ Voor 8% gewijzigd door Zsub op 27-05-2008 17:28 ]

Verwijderd

Stap van de torrents over naar usenet dan blijft er meer van de snelheid over.

• GWTommy
Mijn upload bij uTorrent is altijd helemaal vol. Ik zal eens wat proberen die snelheid te limiteren.

Bij KPN heb je maar een recentie van 7 dagen.

Ik heb nu m'n downloadupload snelheid gelimiteerd (ik haal 50 kb niet eens)

Nu gelimiteerd tot 20 kb/s, download met 5 kb/s (ja zeik er maar niet over) en het internet is tifusontzettend traag

[ Voor 60% gewijzigd door GWTommy op 27-05-2008 17:23 ]

• Zsub
GWTommy schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 17:19:
Ik heb nu m'n downloadupload snelheid gelimiteerd (ik haal 50 kb niet eens)
Probeer het eens met deze torrent: http://releases.ubuntu.co...-desktop-i386.iso.torrent

Heb je in ieder geval het eerste punt uit mijn post gevolgd? Die is wel behoorlijk van belang, namelijk.

Kijk eens in je experiabox, misschien kan je zien op welke waarden het modem intraint?

[ Voor 10% gewijzigd door Zsub op 27-05-2008 17:34 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En verlaag het aantal gelijktijdige verbindingen, zoals al een aantal mensen hebben opgemerkt. Het is niet een kwestie van 1 dingetje doen, je moet het allemaal doen.

• GWTommy
Die gaat met 150 kb/s en 0,0 upload. Maar dat komt omdat het ratio .22 is.

Het is niet dat ik wil dat andere geen last hier hebben. Ik wil gewoon een snelle verbinding. Ik heb al genoeg last van die andere (dan hebben we het nog niet eens over het klieren met mijn internet kabel).

[ Voor 58% gewijzigd door GWTommy op 27-05-2008 17:39 ]

• Zsub
GWTommy schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 17:38:
Die gaat met 150 kb/s en 0,0 upload. Maar dat komt omdat het ratio .22 is.
Alweer: kB/s of kb/s?

Verder is dat alleen om te kijken of er geen problemen zijn met de verbinding.

Volgens mij heb je InternetPlusBellen Go. Sneller dan ongeveer 150 kB/s zal het niet gaan, vrees ik.

Ik zou zeggen: wacht even totdat het ding gaat seeden. Je zou zo'n 40 kB/s makkelijk vol moeten kunnen trekken, ZONDER dat iemand daar last van heeft (inclusief jezelf trouwens :P)

• GWTommy
Maar iemand goeie punten waarmee ik m'n vader kan overhalen?

Kilobyite. ;)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

GWTommy schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 17:38:
Het is niet dat ik wil dat andere geen last hier hebben. Ik wil gewoon een snelle verbinding. Ik heb al genoeg last van die andere (dan hebben we het nog niet eens over het klieren met mijn internet kabel).
Volgens mij verwar je oorzaak en gevolg. De internetkabel wordt eruit getrokken omdat jij overlast veroorzaakt met je torrents, niet om je te pesten. Misschien helpt het als je iets minder egoistisch denkt (nofi), er is meer op de wereld dan je torrent. Dat je een snelle internetverbinding wilt is leuk, maar daar zal je dus voor moeten gaan sparen/werken/betalen, maar als je van een gezamenlijke verbinding gebruik maakt zul je je aan moeten passen aan de anderen en vooral aan degene die het betaalt :)

Verwijderd

Ik heb het sinds medio oktober, concepts ICT.

En maar 1 woord. Prima :) Sinds dat ik verhuisd ben geniet ik weliswaar 16MBit, maar voorheen was dat 23MBit. Goede snelheden, enorm weinig downtime tot zelfs geen. Met de mail & webspace heb ik geen ervaring. Die gebruik ik ook niet eens :)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

GWTommy schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 17:47:
Maar iemand goeie punten waarmee ik m'n vader kan overhalen?
Dat 'ie minder last zal hebben van GWTommy die de internetverbinding plat legt? :+

Pagina: 1