Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 88.887 views

Verwijderd

@Koifarm, wat is jouw ervaring tot nog toe met de AudioRomy versterker als ik vragen mag ? ik heb gisteravond nog een bod gedaan op de AudioRomy KT 88 versie 2008 versterker bij Apple1917 en heb deze dus "gewonnen" en ben reuze benieuwd hoe deze klinkt als ik hem ontvangen heb over een aantal weken .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hermankora, mijn audioromy FU13 speelt tot nu toe tadeloos. Staat bijna de hele dag aan. Zelfs de kritische duitsers vinden hem helemaal te gek, nadat ze hem helemaal hebben nagemeten. Ik vind al die cijfers niks, het gaat om het geluid.

Ik heb mijn netwerk voorzien van een mediaserver van linksys NAS200 zodat de PC niet meer aan hoeft voor het audiostreamen. Deze werkte direct goed samen met mijn buizen soundbridge en mijn zoon kan ook alles draadloos spelen op z'n PSP.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2008 00:10 ]

Verwijderd

4-legged-bird schreef op woensdag 10 september 2008 @ 09:10:
Het verbaast me dat er zo weinig over te vinden is over Jungson-luidsprekers. Als het over Chinese luidsprekers gaat, gaat het altijd over Aurum Cantus. En hoewel ik die inderdaad erg goed vind, wil ik toch ook weleens wat weten over die 'andere' Chinezen....
Laat er nou net een negatieve recensie in het Duitse blad Audio staan over Jungson speakers (ik dacht de BD 2 N. Maar ook een heel positieve over een andere chinees. ( de Aesthet 1)

• 4-legged-bird
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07 13:52
Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 11:24:
[...]

Laat er nou net een negatieve recensie in het Duitse blad Audio staan over Jungson speakers (ik dacht de BD 2 N. Maar ook een heel positieve over een andere chinees. ( de Aesthet 1)
De Elite Aesthet 1 staat hier:
http://www.cattylink.com/page135.html.

Had ik ook naar zitten kijken. Zelf denk ik dat ik bij nadere beschouwing toch beter iets kan proberen te verbeteren aan mijn Moon Goddess II dan monitoren te gaan kopen. Jeep heeft me wat tips gegeven :)

[ Voor 5% gewijzigd door 4-legged-bird op 13-09-2008 14:09 ]

They said it couldn't happen here.... And it didn't

Verwijderd

Dat was m! Ik had het pas gelezen maar kon er niet opkomen. Echt negatief was de recensie niet maar niet zo lovend als ze anders wel doen. Over het algemeen zijn de Duitse tijdschriften wel oprecht trouwens (itt tot menig amerikaanse).

• Snowman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06 10:19
Ik heb even een vraagje. Hoe luid mag een brom zijn bij de Yarland FV-34AIII? Van de C variant weet ik dat er in het rechterkanaal wel een brommetje hoorbaar is. Maar bij de A is het toch wat luider, en over beide kanalen. Het apparaat zelf bromt ook een beetje. Als je muziek draait heb je hier overigens geen last van. :)

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Apparaat zelf brommen kan een trafo of een spoel zijn. Pak een rol keuken-papier en zet die aan je oor, en luisteren maar.
Daarmee voorkom je dat je jezelf electrocuteert en je localiseert beter.

[ Voor 56% gewijzigd door Boudewijn op 13-09-2008 21:38 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels een poging gedaan om zo veel mogelijk over jullie ervaringen met hifi uit china te lezen wat niet mee valt met 8 delen over dit onderwerp :)
Ik wil zelf ook eens een buizenversterker gaan proberen, als luidsprekers gebruik ik op dit moment een paar Magnepans smga die volgens opgave 90db/w zouden moeten zijn, het staat nog in de planning om in de toekomst zelf eens een paar transmissielijn speakers te gaan bouwen.
Ik hoop echter dat jullie mij een advies kunnen geven over een geschikte buizenversterker, ik heb er twee op het oog, de YAQIN mc-5881en de Yaqin MC10L over beide heb ik goede en mindere verhalen gelezen, ik moet zeggen dat ik door de bomen het bos niet meer zie, kan iemand mij adviseren naar wat voor versterkers ik het beste uit kan kijken met een budget van zo'n 350 euro?

Nog even een opsomming van wat ik nu gebruik:
Thoren td-160
Teac vrds-7
Rotel rc-980
Zelfbouw versterker 2x mono opgebouwdmet lm-4780
Magnepan smga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureDevotion
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-03 10:05

PureDevotion

toch maar is ff aangemeld...

Ik heb zelf met veel aandacht dit topic gevolgd, en ben zelf ook van plan om een buizenversterker te importeren.

Ik heb de volgende op het oog: Audioromy 828.
Op ebay te koop en niet duur. Ik heb geen honderden euro's over, ben slechts een student, en deze zit mooi in mijn budget. (200-250euries)

heeft iemand misschien op of aanmerkingen op mijn keuze, zijn er betere alternatieven in deze prijsklasse?

In de planning staan ook 2 Kef IQ3's speakers. Het enige wat ik erop aansluit atm. is mijn laptop en mijn t.v.

||P4 2,6ghz-1792MB-Aquos LCDTV|| ++Canon20D+Tamron 28-75++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Over budget gesproken: houd er rekening mee rdat je altijd importkosten kunt betalen.
Soms gaat het goed, maar ga er niet van uit ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:01
PureDevotion schreef op zondag 14 september 2008 @ 19:15:
Ik heb de volgende op het oog: Audioromy 828.
Op ebay te koop en niet duur. Ik heb geen honderden euro's over, ben slechts een student, en deze zit mooi in mijn budget. (200-250euries)
Als je HEEL snel kunt beslissen:

http://cgi.ebay.co.uk/AUD...tem?hash=item290259160115

Kost een pond, loopt over 6 minuten af.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

puredevotion: het is een versterker die er leuk uitziet en de buizen zijn absoluut mooi. Alleen Koifarm heeft m gehad en was er niet over te spreken. Er zat een flinke brom in die er niet 1, 2, 3 uit te halen was. Er zit gewoon een fout in de layout van de versterker. Voor dat bedrag zou ik net ff doorsparen tot je de Yarland FV34C van €300 bij n Crafty kunt betalen. Dat heb je gewoon garantie en geen gezeur alstie kapotgaat. En goedkoop bij te bestellen buizen en niet van die exotische.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@puredevotion en badduh..en zoals boudewijn zegt..vergeet de importbelasting (tussen de 4-8% niet) en de BTW niet (19%) niet.

Ze controleren tegenwoordig behoorlijk streng. De kans dat je deze kosten voor je kiezen krijgt is hoog en dan wordt het duurkoop. Overigens de yaqin 5881A doet het bij een aantal mensen alhier naar tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hou zeker rekening met de btw en invoerrechten, maar bedankt dat je me er op atendeerd.
Ik had over de 5881 op diy gelezen dat er ook het een andere aan moest gebeuren om er een brom uit te halen. De Audioromy 828 had ik nog niet eens gezien, maar ik vind hem wel mooi om te zien maar ja als hij dus niet klinkt door een brom heb je er niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 08:40:
Ik hou zeker rekening met de btw en invoerrechten, maar bedankt dat je me er op atendeerd.
Ik had over de 5881 op diy gelezen dat er ook het een andere aan moest gebeuren om er een brom uit te halen. De Audioromy 828 had ik nog niet eens gezien, maar ik vind hem wel mooi om te zien maar ja als hij dus niet klinkt door een brom heb je er niets aan.
Mijn 5881 heeft een licht brom van de trafo's (niet over de speakers) het is maar net waar je jezelf aan stoor...
Prachtige klinkende versterker en met een aardige tuberolling kom je al een heel eind.
Overigens staat de 5881 alweer op zolder (langs de Menque) eventueel wachtend op een nieuwe eigenaar.. Het is wat verzamelwoede!! :P

Ik heb voor m'n kietel maar weer eens iets anders gekocht!!..Dit keer geen buizen :? . Was afgelopen weekend zwaar onder de indruk van Cambridge Audio Azur versterker en maar meegenomen. I.c.m. de MHZS en de Visonik evo6 en op direct komt de Cambridge dichtbij "buizensound" maar veel meer soundstage..en middensegment intens aanwezig en toch meer punch in laag.

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

elke buizenversterker bromt volgens mij... het hoort alleen niet te overduidelijk te zijn, mijn classic bromt, maar dat is alleen te horen als er geen input is, het volume op normaal niveaus staat en ik met m'n hoofd voor de speaker ga zitten :+

btw afgelopen maanden weinig tijd gehad om hier te posten/vragen... maar lees nog altijd mee :w

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureDevotion
  • Laatst online: 08-03 10:05

PureDevotion

toch maar is ff aangemeld...

ik ben bekend met import kosten en btw. (helaas)
waarom lees ik eigenlijk helemaal niets over transistor versterkers uit china?
Ik wil gewoon een goede versterker hebben met mooie looks. en tubes zien er welliswaar leuk uit, maar zijn ook erg gevoelig voor beschadigingen...

||P4 2,6ghz-1792MB-Aquos LCDTV|| ++Canon20D+Tamron 28-75++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Dit is al tijden het chinese-buizenversterkers draadje geworden ;).
@Chaoss; gooi eens kapjes (geaard) over je buizen ... heb ik hier ook met een headamp (zelfbouw) en die is dood en doostil :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

valt dat onder de categorie voodoo en ingestraalde kabels? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Neuh maar het bestaan daarvan ontken ik gewoon :+.
Wilde dat eigenlijk nou net niet noemen.

Ik hoop binenkort mijn nieuwe versterkertje eens binnen te krijgen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben het eigenlijk wel een beetje met PureDevotion eens. Dit Topic gaat eigenlijk alleen nog maar over buizen hifi uit China. Niks mis mee natuurlijk :*) Maar het is niet helemaal duidelijk qua info als je e.e.a. wilt uitzoeken.

Misschien is het een idee de info wat op te splitsen in een buizen of transistoren topic en misschien ook nog een aparte voor cd spelers? Dan heb je de grootse info wat gesorteerd misschien???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Mja die andere 2 topic leven dan totaal niet.
Ik was bezig alle info hieruit in een wiki te zetten, maar daar had verder niemand echt belangstelling voor helaas.
Mi is het het beste om alles gewoon bij elkaar te houden, want ook vragen die je niet 1-2-3 in die categorieen kunt opdelen ("is deze verkoper betrouwbaar?"), en dus beter hier thuishoren.

Vind ik, ik ben geen mod :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou eens naar de transistorversterkers van Classic kunnen kijken. Die klinken prima. Of Jungson. Alleen koopjesjagen via Ebay is gewoon lastiger omdat die nouwelijks voorbijkomen. Wel als 'buy now' maar dan betaal je weer behoorlijk veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 06:47
Zit een beetje te kijken naar eindbakken tube of solid state (of crossover) vind ik prima.
Wat me op valt is dat er heel veel preamps of integrateds verkocht worden maar echte eindbakken niet. Of ze zijn gelijk vergelijkbaar met prijzen die je voor niet chine spul ook betaald.

Kijk ik dan verkeerd of eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Nee ik zie ze ook erg weinig helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boudewijn schreef op maandag 15 september 2008 @ 14:25:
Dit is al tijden het chinese-buizenversterkers draadje geworden ;).
@Chaoss; gooi eens kapjes (geaard) over je buizen ... heb ik hier ook met een headamp (zelfbouw) en die is dood en doostil :).
Doostil? Met headphones op zal het best dat het doos stil is. Geen gezeik aan je kop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Laatst online: 12-09 17:33
even een vraag tussendoor, de vermogens van de betaalbare versterkers vallen best mee. (12tot 50 watt) . nu heb ik BNS symphony speakers van 120watt max. (91db gevoelig) kan je dit wel netjes aansturen met een "lichte" versterker, en dan het belangrijkste houd je dan een MOOI geluid, nu word het zooitje aangestuurd door een Kenwood van 2x45 en dat klinkt wel aardig, heb alleen het idee dat de speakers meer kunnen.
edit:

iemand ervaring met de sound van dit Yaqin VK2100 . ding kost nu 20 dollar (wel een veiling dus zal zeker meer worden) met gratis verzending :| dat is interssant maar als ik het goed begrijp is het een transistor versterker met buizen in de voorverstereker?,

edit van de edit: ik zou hem dan laten verzenden naar een kennis in Duitsland, vandaar gratis verzending!

[ Voor 40% gewijzigd door Reloader op 16-09-2008 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 06:38:
[...]

Doostil? Met headphones op zal het best dat het doos stil is. Geen gezeik aan je kop!
Ik bedoel dat ik totaal geen last heb van brom ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Reloader , die Yaqin zal zeker beter klinken dan die Kenwood van jou .Als je alleen al kijkt wat voor een onderdelen ze gebruiken in deze versterker en als ik het trouwens goed gezien heb op die foto's dan zijn die buizen zelfs van Sovtek ! niet de minste moet ik zeggen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
ja als de prijs goed is denk ik dat ik hem maar koop.. ff aankijken.wilde eigenlijk nog even wachten maar voor een paar tientjes kan ik me geen grote bult vallen:)
zal allicht beter klinken als de kenwood, en heeft het dubbele vermogen onderhand

[ Voor 24% gewijzigd door Reloader op 16-09-2008 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze CLASSIC No.8.0B dan? $369+$150 valt toch best mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
hmm.. inverhouding met de yaqin waar k nu naar kijk istie heeeeeel duur.. maar nogmaals als ik die yagin niet win voor een paar tientjes doe ik het niet en ga ik maar is goed sparen.. heb nog een aantal wensen namelijk waaronder een goede (buizen) versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft er iemand zin om eens te testen hoe goed je kunt luisteren? Lijkt mij wel relevant. Ik kwam het tegen op zelfbouwaudio over welke vervorming nou hoorbaar is. Kort A-B testje...

klik

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2008 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo de vakantie zit erop. Er is weer aardig wat geklept hier. Goed bezig heren! _/-\o_

Hebben we nog steeds zin in een luistermiddagje? Ik ben in ieder geval ook wel benieuwd naar de streaming oplossing van Koifarm. En ik kan wel wat hulp gebruiken bij de postitiebepalingsmethode die Paulie aandroeg voor de speakers. Ze zijn nogal zwaar. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
  • Laatst online: 09-04 17:37
Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 23:40:
Zo de vakantie zit erop. Er is weer aardig wat geklept hier. Goed bezig heren! _/-\o_

Hebben we nog steeds zin in een luistermiddagje? Ik ben in ieder geval ook wel benieuwd naar de streaming oplossing van Koifarm. En ik kan wel wat hulp gebruiken bij de postitiebepalingsmethode die Paulie aandroeg voor de speakers. Ze zijn nogal zwaar. 8)7
Lol ik ken dat probleem ja. Maar het is het tillen meer dan waard hoor.

Als mensen het leuk vinden wil ik wel een keer een luistermiddag organiseren. Onder het mom van gezellig muziekluisteren. Dus het is verplicht cd's mee te brengen.

Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas

Verwijderd

Paulie72 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 23:44:
Als mensen het leuk vinden wil ik wel een keer een luistermiddag organiseren. Onder het mom van gezellig muziekluisteren. Dus het is verplicht cd's mee te brengen.
Ja en dan weer lekker zoeken naar "wat was dat voor muziek". Ik moet nu perse de soundtrack van American Beauty hebben. :P Die van "Meet Joe Black" is trouwens ook erg de moeite waard. Ook dat stukje met dat vuurwerk is echt "vuurwerk" (zelfde componist overigens).

• Paulie72
Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 01:42:
[...]

Ja en dan weer lekker zoeken naar "wat was dat voor muziek". Ik moet nu perse de soundtrack van American Beauty hebben. :P Die van "Meet Joe Black" is trouwens ook erg de moeite waard. Ook dat stukje met dat vuurwerk is echt "vuurwerk" (zelfde componist overigens).
;);)

Of gladiator en dune dat gaat ook erg lekker.

Verwijderd

Hou op over Dune :( Die heb ik als plaat in de kast met een plooi van 2cm omdat ik m in de zon op de draaitafel had laten liggen. Gelukkig heb ik de cd nog.

Beetje off-topic maar het wordt ws toch een HiVi planar (toch Chinees) tweeter voor mijn eerste echte zelfbouwluidspreker. Voor wie het interesseert; topic op ZA

• 4-legged-bird
Niet helemaal on-topic: wat is een goede klasse-D-versterker? Ik kreeg een tip voor een Hawk D-402 om mijn Aurum Cantus Moon Goddess II nog strakker aan te sturen. Zijn er ook Chinese alternatieven?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:10

voodooless

Sound is no voodoo!

Geen idee wat dat Hawk spull kost, maar daar zit gewoon een hypex module in, en dat is uitermate prima spul als je dat je smaak is (mij bevalt dat wel ;)). Er zijn echter meerdere fabrikanten die dit aanbieden, in verschillende prijsklassen. Als die Hawk amps net zo goed in elkaar zitten als hun website zou ik er in ieder geval geen kopen.. maar goed, in dat geval hoef je ook niets uit China te halen natuurlijk :+

Uit China heb je natuurlijk de T-ampjes, die erg leuk en vooral goedkoop zijn. Persoonlijk vind ik echter de hypex modules beter, maar ze zijn dat ook wel een stuk duurder. Ik denk ook dat ze twee verschillende markten bestrijken en dat je ze dus ook niet zomaar direct moet vergelijken.

[ Voor 25% gewijzigd door voodooless op 17-09-2008 14:06 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Reloader
hoe zit het met invoerrechten als je iets besteld op ebay? is dat 17% van de aanschaf waarde? en hoe weet de douane wat ik voor mijn spulletjes betaal ?

Verwijderd

je moet daarom een faktuur overleggen. Als ze een vermoeden hebben dat dat niet klopt gaan ze zelf op zoek naar wat dat zou moeten kosten en gaan ze schatten. BTW is trouwens 19%, invoerrechten afhankelijk van wat het is. Elektronica meestal zo'n 4% (+daar btw over).

• 4-legged-bird
voodooless schreef op woensdag 17 september 2008 @ 14:03:
Geen idee wat dat Hawk spull kost, maar daar zit gewoon een hypex module in, en dat is uitermate prima spul als je dat je smaak is (mij bevalt dat wel ;)). Er zijn echter meerdere fabrikanten die dit aanbieden, in verschillende prijsklassen. Als die Hawk amps net zo goed in elkaar zitten als hun website zou ik er in ieder geval geen kopen.. maar goed, in dat geval hoef je ook niets uit China te halen natuurlijk :+

Uit China heb je natuurlijk de T-ampjes, die erg leuk en vooral goedkoop zijn. Persoonlijk vind ik echter de hypex modules beter, maar ze zijn dat ook wel een stuk duurder. Ik denk ook dat ze twee verschillende markten bestrijken en dat je ze dus ook niet zomaar direct moet vergelijken.
Ik ben helemaal a-elektronisch en daarom snap ik weinig van die Hypex-modules. Dat is toch maar een onderdeel van een versterker? Waar haal je dan de rest? Wat zou jij aanraden als complete versterker in dit genre?

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

De rest is niet meer dan twee of meer XLR of cinch sockets, of als je geen pre-amp hebt, een keuzeschakelaar en een nette potmeter. Dat heeft de Hawk dus al aan boord. Veel andere van deze Hypex varianten hebben dat laatste niet en zijn puur eindversterkers. Voor het geld zul je echter niet veel anders dan de Hawk 402 vinden denk ik, de prijs is behoorlijk scherp, en dat doen ze door flink te sparen op de voeding, en dat zie je ook terug in de gespecificeerde vermogens. Het kan nog steeds een prima versterker zijn hoor :)

• 4-legged-bird
OK, dat is duidelijk! Ik dacht eerlijk gezegd dat Hawk een behoorlijke naam had in high-end-land (met de 'gewone' versterkers althans)? De eigenaar is in elk geval erg klantvriendelijk en lijkt me reuze kundig (heb wat heen en weer gemaild).

EDIT: Ik zie allerlei berichten over die T-amp (die goedkope). Is die nou wél of niet de moeite waard?

[ Voor 18% gewijzigd door 4-legged-bird op 17-09-2008 20:45 ]

• Tazzy
Iemand een idee wat een redelijke prijs zou zijn voor het verzenden van 11kg aan versterker vanuit hong kong? Word geloof een beetje genaaid... Krijg een even bijna 300 engelse ponden (!) aan verzekerde verzending.

Heb sterk het gevoel dat de verkoper de lage verkoop prijs op ebay aan het compenseren is.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

4-legged-bird schreef op woensdag 17 september 2008 @ 19:25:
EDIT: Ik zie allerlei berichten over die T-amp (die goedkope). Is die nou wél of niet de moeite waard?
Voor de prijs is het zeker de moeite waard. Merk echter op dat je deze wel moet aansluiten op speakers met een wat hoger rendement (die speakers van jou zouden in dat opzicht wel prima zijn), want ze hebben niet erg veel vermogen ter beschikking. Zo strak als een UcD zal dit echter nooit spelen. Ik vraag me ook af op die goedkope T-amp'jes een impedantie dip naar 3.2 Ohm wel leuk vinden.

De vraag is echter of de sound wel mooi vindt.. Ik zou eerst eens gaan luisteren.

[ Voor 20% gewijzigd door voodooless op 18-09-2008 09:09 ]

• 4-legged-bird
voodooless schreef op donderdag 18 september 2008 @ 09:05:
[...]

De vraag is echter of de sound wel mooi vindt.. Ik zou eerst eens gaan luisteren.
Ik ben momenteel met Roland van Crafty in mailgesprek. Misschien staat die straks wel op de VAD. Kan ik inderdaad eens luisteren. Andere luidsprekers is trouwens nog steeds een mogelijkheid.... Ik moet nog steeds denken aan het geluid van een paar zelfbouwmonitoren dat ik een paar jaar terug hoorde. Zó dynamisch, snel, helder..... jammer dat ik niet meer weet wie de eigenaar was.

Verwijderd

Tazzy schreef op donderdag 18 september 2008 @ 09:01:
Iemand een idee wat een redelijke prijs zou zijn voor het verzenden van 11kg aan versterker vanuit hong kong?

Heb sterk het gevoel dat de verkoper de lage verkoop prijs op ebay aan het compenseren is.
http://app1.hongkongpost.com/calc/eng/index.php hier kan je zelf de kosten berekenen.

Verwijderd

@paulie72. Ik kan het uitmeten van de positie van de luidspreker vast niet met een andere speaker doen he? Hoef ik niet zo te slepen. :O
En moet het perse met mono muziek? Die heb ik zo niet liggen namelijk. :(

• Tazzy
Had bij speedpost al zitten kijken. Kom daar in ieder geval op flink lagere bedragen uit. Heb het vermoeden dat het Hong Kong Dolar teken gewoon vervangen is door het Engelse pond teken.
Nogal een verschil :)

• operatingeskimo
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-11-2020
Tazzy schreef op donderdag 18 september 2008 @ 09:01:
Iemand een idee wat een redelijke prijs zou zijn voor het verzenden van 11kg aan versterker vanuit hong kong? Word geloof een beetje genaaid... Krijg een even bijna 300 engelse ponden (!) aan verzekerde verzending.

Woeker verzendkosten is helaas schering en inslag met veel aanbieders van Chinese hifi op ebay. Maar normaal gesproken zetten ze het wel duidelijk in de advertentie dus had je het kunnen weten...

300 pond is heel hoog, naar mijn idee is 150-200 euro gangbaar voor 11kg.

[ Voor 5% gewijzigd door operatingeskimo op 18-09-2008 12:53 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Mja ik heb het idee dat ze daar de marge op hebben ipv op de hardware zelf. Erg jammer.

• Tazzy
Vervelende is dus dat ik er overheen gekeken heb :)

maar even zien hoe ik dit ga oplossen

Verwijderd

4-legged-bird: ik denk misschien wel van niet. Vorig jaar had hij trouwens de T-ampjes niet spelen. Dus dat gaat m niet worden om te luisteren denk ik. Het geluid van de T-ampjes is wel lekker snel, dynamisch en ruimtelijk, al klinkt het iets korrelig.

Tazzy: ik weet niet voor welk bedrag je wat gewonnen hebt, maar als je met een bod voor GBP9,99 wint dat lijkt het me wel logisch dat de rest van de prijs in de verzendkosten verwerkt zit he? Voor E-bay ook niet leuk trouwens.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2008 14:27 ]

• Tazzy
Denk dat die shop dat inderdaad gedaan heeft. Dat het logisch is ben ik niet met je eens, dat is het risico van iets veilen :) Tis item ebay 190252050694 trouwens

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ik snap niet dat ebay dat niet aanpakt trouwens, maar goed.

• fxdwg
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-11-2024
Afgelopen week een Squeezebox aangeschaft en aangesloten aan mijn hifi. Heel handig apparaat, kwaliteit geluid (voor de prijs van circa 350,=) prima, echter minder (gelukkig) dan van mijn hifi installatie (Meridian G06 cd-speler en 502 voorversterker en Quad eindversterker). Maar ik las overal dat de Squeezebox veel beter kan presteren met een goede externe DAC. Adviezen voor een DAC overal gingen toch richting Eur 1.000,=, wat toch wel weer een boel geld is. Na wat zoeken op internet (o.a. uiteraard ook dit topic) via Ebay in HongKong een Tianyun Zero Digitaal/analoog converter (DAC) besteld. Gemodificeerd, met een OPA627 i.p.v. een OPA2604 (beiden van ex-Burr Brown, nu TI). De converter is een AD1852. De specificaties (DNR 117 Db en een S/N van 105 Db) klonken te goed om waar te zijn, kijkende naar de prijs van 128 USD. Met de vrachtkosten van 50 USD betekende dit een investering van Eur 125,=.
Gisteren (na 10 dagen) per post ontvangen met stempeltje "vrij van invoerbelasting". Gelukje bij een ongelukje.

Het apparaat met optische kabel aangesloten.Speelt nu de hele dag, de kwaliteitsverbetering t.o.v. de standaard Squeezebox is verbazend. Het geluid is helder, alle details in de muziek zijn hoorbaar, er zit dynamiek in en ruim voldoende lage tonen. Ik wil niet zeggen dat het beter klinkt dan mijn G06 cd-speler, maar zeer zeker niet veel slechter. Anders. Maar ik heb nu wel een afstandsbediening (de duet) waarmee ik elke cd die ik heb (en die ik op mijn NAS heb gezet) vanuit elke plek in huis kan afspelen en dat is heel, heel comfortabel. Of, als je visite hebt, zet je een playlist aan en de hele avond heb je je favoriete muziek.

Ik kan iedereen deze configuratie aanraden, met het risico dat je je cd-speler nimmer meer gebruikt http://gathering.tweakers.net/global/smileys/smile.gif .

Meridian G06 cd-speler, 502 voorversterker, Quad 707 eindversterker en Audio Physic Libra boxen.

• Paulie72
Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 10:35:
@paulie72. Ik kan het uitmeten van de positie van de luidspreker vast niet met een andere speaker doen he? Hoef ik niet zo te slepen. :O
En moet het perse met mono muziek? Die heb ik zo niet liggen namelijk. :(
Nee dit moet echt met de genoemde speakers gebeuren ik kan je vertellen ik was er ook niet blij mee want elke speaker weegt 65 kg en is niet echt handelbaar. Elke speaker reageert anders in je ruimte dus het beste resultaat is de betreffende speaker.

De reden waarom het een mono opname moet zijn is eenvoudig. Het maakt niet uit of je links of rechts heb aangesloten omdat bij mono opnames het volume gelijk is. Stereo opnames gaat niet werken.

Kies voor een mono opname die zowel midden, hoog als ook laag heeft. Mogelijk heeft je stereo een monoschakeling dan kun je die gebruiken maar ja dat is zo jaren 70 ;);)

• 4-legged-bird
fxdwg schreef op donderdag 18 september 2008 @ 16:33:
Afgelopen week een Squeezebox aangeschaft en aangesloten aan mijn hifi. Heel handig apparaat,
Ik heb de software voor Squeezebox ooit gedownload en ik kon er echt niet mee overweg......

• andre55
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-04-2021
Mag dit draadje alsjeblieft weer over Chinese audio gaan.
En dan graag wat breder dan alleen buizen?

Dus zoals eerder opgemerkt: ook over transistorversterkers?
Ik ben zelf geïnteresseerd in ervaringen over de BADA DC-222 Hybrid Vacuum Tube Amplifier.
Heeft een van jullie die? Ervaringen? Graag!!!

• teacher
  • Laatst online: 22:57

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

andre55 schreef op donderdag 18 september 2008 @ 21:21:
Mag dit draadje alsjeblieft weer over Chinese audio gaan.
En dan graag wat breder dan alleen buizen?

Dus zoals eerder opgemerkt: ook over transistorversterkers?
Ik ben zelf geïnteresseerd in ervaringen over de BADA DC-222 Hybrid Vacuum Tube Amplifier.
Heeft een van jullie die? Ervaringen? Graag!!!
Wacht even; je vindt dat er teveel over buizen gepraat wordt, en vervolgens vraag je naar een versterker met... buizen erin? :+

[ Voor 4% gewijzigd door teacher op 18-09-2008 23:15 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Bada DC-222 leek mij ook erg fraai. Ik ben alleen uiteindelijk toch voor een volledige buizenversterker gegaan.
Er was toen inderdaad weinig tot niets aan reviews over te vinden. Ik weet dat Pacific Audio het verkoopt en er erg enthousiast over is (met name dan de prijs/kwaliteit verhouding) Ik heb 'm zien staan op de open dag van hen in Weesp. Helaas was de Bada DC-222 toen nog niet aangesloten. Hij zag er in het echt wel erg fraai uit. Zeker in combi met een Bada CD speler! :P

Wel heb ik z'n "grote broer" gehoord. Ook een hybride, Purer 3.8. Die klonk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

maar dan wel hybride heh :P

worden er ook eens luistermiddagen oid in het noorden van nl gehouden? :P

[ Voor 58% gewijzigd door Chaoss op 19-09-2008 09:19 ]

Verwijderd

De bedoeling was een middagje in Apeldoorn of Twello. Enigszins in het midden. Maar door mijn vakantie is dat even verschoven. Nu kan ie weer gepland worden.

Was al begonnen de tweede luisterruimte op te ruimen 8)7

Wat dachten jullie van zondag 28-9 of 12-10?

Verwijderd

wmb is zondag ok, maar misschien is een zaterdag toch beter?

Zeg Chaos, van t noorden (ligt een beetje aan waar) naar Apeldoorn moet toch ook redelijk te doen zijn?

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ik wil ook wel komen, maar zaterdag is voor mij fijner. Door de week (vrijdagavond ) is helemaal te gek, maar ik denk niet dat de meesten dat hier fijn vinden.

Ik neem hierbij aan dat ik ook *mag* komen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komende zaterdag kan ook wel wat mij betreft. Ben ik wel minder wakker ivm de avond ervoor. Maw we beginnen niet al te vroeg.

Hoe druk gaat het eigenlijk worden? Hoe doen we het met eten/drinken. Ik ben niet zo'n koker en heb geen kok rondlopen.

Wie melden zich aan? Een man of 8 (betekent 6 van hier) is wel de max volgens mij. Wat was jouw ervaring Jeep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik kom kan ik wel ff wat eten maken hoor. No problem. Als ik maar kan voorbereiden. (maar geen spaghetti deze keer hoor).

Meer dan 6 hebben we nog niet gehad. Bij Koifarm, toen waren we met z'n 5-en op bezoek geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Komende zaterdag kan ik niet (moet bootje varen), zondag of een week later kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als we met z'n vijven zijn lukt het me ook nog wel. :9

Eerst maar eens een datum prikken. Nog weinig reacties tot nu toe. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
Ik zou er onderhand ook wel eens bij willen zijn, maar Apeldoorn is me toch echt te ver weg (vanuit Eindhoven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
@4-legged-bird, ik kom uit Vught, is ook gewoon prima te doen (en effectief 10 mins langer reizen met de trein naar het noorden\midden\westen toe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
Mag ik een halfje off-topic doen? Ik heb Aurum Cantus Moon Goddess II staan en wil wel weer eens iets anders. Ik kan nu een set Klipsch RF-7 bemachtigen voor een mooie prijs. Iemand enig idee hoe de hoorntweeters van Klipsch zich verhouden tot de bandtweeters van AC? (ik weet dat ik dat kan achterhalen door te gaan luisteren, maar ik heb er een hekel aan om in een koopsituatie bij vreemden in een vreemde omgeving en met vreemde spullen te gaan luisteren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

4-legged-bird schreef op maandag 22 september 2008 @ 09:06:
Mag ik een halfje off-topic doen? Ik heb Aurum Cantus Moon Goddess II staan en wil wel weer eens iets anders. Ik kan nu een set Klipsch RF-7 bemachtigen voor een mooie prijs. Iemand enig idee hoe de hoorntweeters van Klipsch zich verhouden tot de bandtweeters van AC? (ik weet dat ik dat kan achterhalen door te gaan luisteren, maar ik heb er een hekel aan om in een koopsituatie bij vreemden in een vreemde omgeving en met vreemde spullen te gaan luisteren).
Ik heb de Klipschjes gehad waren "snerpend" hoog door de hoornconstuctie op een buizenamp. AC ken ik niet..leuke match blijf ik de Visoniks evolution of concept vinden i.c.m....
Maar je zult toch echt zelf moeten luisteren..mijn visie is niet jou visie.... ect.ect.ect

:)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
OK, dat is me voldoende duidelijk! Ik was gewoon benieuwd naar de mening van een oud Klipsch-bezitter. Die AC's zijn op zich prachtig, maar ik blijf een slecht gevoel houden over het eindgeluid. Ik heb er nu een Melody SP9 op, die geweldig klinkt met rustige muziek en popmuziek. Maar met hardrock is het snel over, ook omdat ie niet hard genoeg kan. Ik heb ook een Advance Acoustic MPP-205 met twee MAA-705 monoblokken. Die gaan juist weer héél hard, maar dan wordt het te schel. Ik word er een beetje moe van, van de perfecte match vinden. Daarom overwoog ik die Klipsch eens te proberen met de Melody. Het rendement van de Klipsch is namelijk enorm....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Wat vind je zo slecht aan het 'eindgeluid' van de ACs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
Ik vind het gewoon heel lastig om een perfecte match te vinden bij de AC's. Ik heb een boel versterkers gehad, die het laag ervan niet konden controleren. Ik heb nu die Advance Acoustic-set die dat wél kan, maar als ik op hoog volume speel (wat ik weleens doe), wordt het dus te schel. Nu met de Melody buizenversterker is het juist prachtig vol, fluwelig, dynamisch. Ik heb vanmiddag Passages van Ravi Shankar en Philip Glass gedraaid en kreeg bijna tranen in mijn ogen, zo mooi. Maar......met die Melody kan ik echt niet hard spelen. En zelfs aan zoiets als Phil Collins (niet mijn smaak, maar aardig om te testen) vertilt deze combinatie zich. Nu ik al zoveel versterkers heb geprobeerd, leek het me eens tijd worden om maar eens over andere luidsprekers na te denken.

Ik ben natuurijk best verwend met de bandtweeter van AC en moet dus wel een luidspreker hebben die een sprankelend hoog geeft. Het principe van Klipsch lijkt me als a-techneut wel wat. Bovendien heeft de RF-7 een enorm rendement, dus ik dacht dat de combi van de fluwelen Melody SP9 met de Klipsch RF-7 misschien een heldere fluweelklank op hoog volume zou kunnen leveren. Maar als dat een schelle toestand is die Klipsch, dan is dat het dus niet.

Ik heb ooit eens een set Dali 2.8 gehad. Dat vond ik toen óók mooi. Maar ja, klinkt dat met die Melody's? Ik kan moeilijk overal met m'n versterker heen gaan sjouwen.

Nu ik dit opschrijf, wordt me eigenlijk pas duidelijk dat ik waarschijnlijk in een totale crisis zit. Moet ik nou toch een andere versterker bij de AC zoeken (misschien eens een klasse-D)? Ik kreeg al de tip om de Roksan Kandy III erbij te zetten, dat zou dé oplossing zijn. Of moet ik een luidspreker bij de Melody zoeken? Iemand de Gouden Tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hoeveel vermogen heeft die melody versterker?
Je zou ook kunnen denken aan bi-amping (nee geen biwiring please :P), en dan een klasse D voor je laag (hypex is echt prima spul voor het geld hoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
Die Melody SP9 levert 2 maal 50W aan 8 Ohm, dus dat zou toch normaal gesproken genoeg moeten zijn? Sja, bi-amping..... dat is natuurlijk óók nog een idee! Nooit aan gedacht! Van de andere kant: dan staat hier straks alles wéér helemaal vol met apparaten. Ik vond de ruil van 3 Advance-apparaten voor 1 Melody juist zo lekker opruimen. En anders mijn vrouw wel. Die stuurt me denk ik de deur uit als ik er nog eens een voor en eindversterker bij ga zetten.

@BOUDEWIJN: jij zit volgens mij heel goed in de wereld van de audio he? Heb jij ervaring met de Dali 2.8 toevallig? Zou ik daarmee veel teruggaan in kwaliteit tov de AC's?

[ Voor 16% gewijzigd door 4-legged-bird op 22-09-2008 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er moet ergens iets mis zijn. Dat kan gewoon niet. De AC's hebben een behoorlijk rendement van 88 of 89dB/W. Met een 50W versterker moet je gewoon een enorm kabaal kunnen maken. Dan moet er ergens iets niet goed zitten met een te lage impedantie of een te sterk dempende kamer.

Met een Dali ga je ws niet gelukkig worden. Die hebben een dubbele woofer, met bijborend lage impedantie. En als je de AC bandtweeter hebt gehoord wil je niet die van de Dali terug. En zeker geen Klipsch. Ik vraag me af of je niet misschien juist een kleinere monitorspeaker eens zou moeten proberen.

Mijn advies nr 1
Geen schepen achter je verbranden. Die het rustig aan en ga eerst na welke punten je juist wel bevallen. En welke niet. Ga dan bedenken wat je zou kunnen veranderen/tweaken om dat terug te krijgen. Ga eens aan de gang met je opstelling in de kamer. Haal de speaker eens wat verder uit de hoek of omgekeerd. Dat kan vooral in de bas een heel verschil maken. en probeer eens te achterhalen wat de baspoort doet door hem dicht te stoppen.

en 2
lukt dat niet dan is het toch het slimste om zoals gebruikelijk met je eigen versterker naar een echte audiowinkel te gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2008 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:47
zijn er inmiddels al personen die een 5.1 home cinema vanuit China hebben getest?

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
4-legged-bird schreef op maandag 22 september 2008 @ 20:06:
Die Melody SP9 levert 2 maal 50W aan 8 Ohm, dus dat zou toch normaal gesproken genoeg moeten zijn? Sja, bi-amping..... dat is natuurlijk óók nog een idee! Nooit aan gedacht! Van de andere kant: dan staat hier straks alles wéér helemaal vol met apparaten. Ik vond de ruil van 3 Advance-apparaten voor 1 Melody juist zo lekker opruimen. En anders mijn vrouw wel. Die stuurt me denk ik de deur uit als ik er nog eens een voor en eindversterker bij ga zetten.

@BOUDEWIJN: jij zit volgens mij heel goed in de wereld van de audio he? Heb jij ervaring met de Dali 2.8 toevallig? Zou ik daarmee veel teruggaan in kwaliteit tov de AC's?
Ik zou geen klasse D nemen dat maakt je diep ongelukkig omdat dit simpel weg lijnrecht tegenover het buizengeluid staat. Buizen bieden je geen bodemloos laag en absolute power. Als je dat wel wil dan zal je is moeten kijken naar een klasse A versterker die liggen het dichtst tegen een buizengeluid aan. Alleen meer vermogen en meer powerrrrr op het laag met de rust en plaatsing van buizen.....

Ik zou de AC's niet weg doen want het geluid spreek je aan alleen de versterker is de beperking. Of je speelt zo hard dat je op de beperking van de speaker speelt maar dat is volgens mij niet het geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
Pimmetje651 schreef op maandag 22 september 2008 @ 21:11:
zijn er inmiddels al personen die een 5.1 home cinema vanuit China hebben getest?
Er is niet zoveel te krijgen op 5.1 gebied als je iets goed wil kun je denken aan de Jungson AV-1000A dit is een 6 kanaals klasse A versterker die niet alleen in HT goed klinkt maar ook in stereo erg goed kan meekomen omdat bij stereo de gehele voeding wordt gebruikt..... Let wel dit is geen mini versterker. Maar hij klinkt wel _/-\o_

Ik heb zelf gedraait met een Marantz SR-14 en daarna met de AV-1000A en die laatste beviel me beter en was ook nog is goedkoper. We hebben in de tijd nog een test gedaan met de SR-12 en daar was de AV-1000A op sommige punten nog steeds beter.

[ Voor 18% gewijzigd door Paulie72 op 22-09-2008 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Paulie72 schreef op maandag 22 september 2008 @ 21:24:
Ik zou geen klasse D nemen dat maakt je diep ongelukkig omdat dit simpel weg lijnrecht tegenover het buizengeluid staat. Buizen bieden je geen bodemloos laag en absolute power. Als je dat wel wil dan zal je is moeten kijken naar een klasse A versterker die liggen het dichtst tegen een buizengeluid aan.
Ik denk niet dat je zoiets zo moet generaliseren. Een klasse A versterker klinkt echt wel anders als een buis, en ook hier zijn er weer enorme onderlinge verschillen gelet op de verschillende filosofieën binnen deze klasse.

Gewoon proberen dus! Als het geografisch niet al te lastig is wil ik best wel eens met mijn UcD bij 4-legged-bird langs komen. Als dat niet is wat ie zoekt, is dat in ieder geval duidelijk :)

Ik kan me best wel voorstellen dat buizen het wat lastig hebben op de AC's. Met 3.2 Ohm zijn ze niet bepaald makkelijk aan te sturen.

Kijk anders ook eens op http://www.mm-audio.nl/ voor amps met UcD modules.

[ Voor 3% gewijzigd door voodooless op 22-09-2008 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
@Paulie 72
@Jeep
@Boudewijn

Allemaal hartelijk dank voor het meedenken. Ik heb zojuist -samen met mijn vrouw, die inmiddels ook zo ver is dat ze kwaliteitsgeluid wil- nog eens alles afgewogen. We hebben besloten dat we de AC's houden. De Melody maakt echt onvoldoende kabaal. Volgens de leverancier is de gain laag ingesteld (wist niet dat dat kon?), maar ook op hoog volume levert die niet het laag-spektakel dat wij af en toe zo leuk vinden..... Met de Advance Acoustic-set heb ik lang en naar behoorlijke tevredenheid gespeeld, maar die wil ik ook niet houden. Ik heb contact gehad met een dealer die een Rogue Metis (buizen)voorversterker heeft staan en die zou kunnen aanbieden met twee Channel Islands Audio D-100 klasse-D eindversterkers. Volgens hem is dat een prachtcombo. Hij kent de Advance en de Melody goed, dus ik neem zijn mening zeer serieus......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-11-2020
4-legged-bird schreef op maandag 22 september 2008 @ 19:54:

Nu ik dit opschrijf, wordt me eigenlijk pas duidelijk dat ik waarschijnlijk in een totale crisis zit. Moet ik nou toch een andere versterker bij de AC zoeken (misschien eens een klasse-D)? Ik kreeg al de tip om de Roksan Kandy III erbij te zetten, dat zou dé oplossing zijn. Of moet ik een luidspreker bij de Melody zoeken? Iemand de Gouden Tip?
Als je zoveel versterkers hebt gebruikt kan het daaraan niet liggen lijkt me. Naar een andere speaker kijken dus. En altijd eerst thuis beluisteren. Er zijn genoeg speakers die een hele mooie combi zouden moeten vormen met een versterker als een SP9. Da's mijn bescheiden mening ;)

Trouwens, als je van rustige muziek houd en van vette rock, dan is die sp9 daar helemaal de versterker voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
voodooless schreef op maandag 22 september 2008 @ 21:36:
[...]

Ik denk niet dat je zoiets zo moet generaliseren. Een klasse A versterker klinkt echt wel anders als een buis, en ook hier zijn er weer enorme onderlinge verschillen gelet op de verschillende filosofieën binnen deze klasse.

Gewoon proberen dus! Als het geografisch niet al te lastig is wil ik best wel eens met mijn UcD bij 4-legged-bird langs komen. Als dat niet is wat ie zoekt, is dat in ieder geval duidelijk :)

Ik kan me best wel voorstellen dat buizen het wat lastig hebben op de AC's. Met 3.2 Ohm zijn ze niet bepaald makkelijk aan te sturen.

Kijk anders ook eens op http://www.mm-audio.nl/ voor amps met UcD modules.
@|Voodooles

Ik generaliseer niet ik weet het gewoon. Heb teveel gehoord.

Uiteindelijk stapt men toch af van klasse D versterking zelf als je een buizen pre gebruikt.

Maar goed wie ben ik. Daarnaast geef ik aan dat een klasse A versterker het dichtst in de buurt komt van een buizen versterker, lees dus niet gelijk.

Ik zie dat veel mensen die laag missen maar het buizen veel aanspreken vaak naar klasse A gaan of klasse A in combinatie met een buizen pre. In mijn beleving zijn dat de combinaties waar je naar moet luisteren.

Maar goed ik ben geen ervaringsdeskudige. Ik heb alleen maar de AC Volla's. Leisure 2, 5, 6 VM 2, VM 3, VM 6 en VM 8 gehoord op diversen versterkers...... oa klasse D :):):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een andere richting. Ik kom net bij een maat vandaan waar we gespeeld hebben met kabels (interlinks en speaker) van Pink Faun. Dezelfde actie hebben we bij mij uitgevoerd afgelopen week. Met name bij de topset merk je een grote verbetering in het laag. Strakker en lager. Wellicht is met andere kabels nog wat te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het trouwens met de interesse voor een luistermiddag/avond? Ik heb tot nu toe alleen gehoord dat Boudewijn en Jeep geïnteresseerd zijn. Meer kandidaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er schoot me nog wat te binnen over 4-legged-birds probleem. Je hebt toch wel de speakers aangesloten op de 4Ohm uitgang he? De MR's zijn 4 Ohm. Zo niet trekken ze teveel stroom en wordt het slappe hap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Niet :? In de rest van je tekst zie ik het je namelijk precies 4 keer doen...

Daarom zeg ik gewoon: laat mensen zelf die beslissing nemen door ze zelf te laten luisteren. Dat hoef jij niet voor iemand anders te doen ook al heb je alles al een keer gehoord.

Ik kan verder ook nog wel even generaliseren dat ook een UcD lijkt op een klasse A bak ;) En dat ik mensen heb gezien met buizenamps of klasse A bakken die nooit meer terug willen sinds een UcD... Aan de andere kant heb ik ook mensen gezien die het toch maar niks vonden en hun heil ergens anders hebben gezocht. Zo zie je maar weer, iedereen denkt er anders over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
voodooless schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 07:19:
[...]

Niet :? In de rest van je tekst zie ik het je namelijk precies 4 keer doen...

Daarom zeg ik gewoon: laat mensen zelf die beslissing nemen door ze zelf te laten luisteren. Dat hoef jij niet voor iemand anders te doen ook al heb je alles al een keer gehoord.

Ik kan verder ook nog wel even generaliseren dat ook een UcD lijkt op een klasse A bak ;) En dat ik mensen heb gezien met buizenamps of klasse A bakken die nooit meer terug willen sinds een UcD... Aan de andere kant heb ik ook mensen gezien die het toch maar niks vonden en hun heil ergens anders hebben gezocht. Zo zie je maar weer, iedereen denkt er anders over..
@Voodooless ik ga niet in discussie met je want voordat ik het weet heb ik een ban for life te pakken zo snel kan het hier namelijk gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@4-legged-birds: Nog wat. Heb je een goed powercord aangesloten. Ook dat kan nogal wat doen voor je bas. DIY gene (om bij Chinees te blijven) heeft wel leuke voor een zacht prijsje.

Enigszins off topic: En t.a.v. je nieuwe aanschaf. Ik weet niet wat zo'n setje kost, maar ik zou ook even bij Triple M (Pink Faun) gaan luisteren naar hun basic set. Klinkt erg goed. Daar kun je een combi maken van klasse D power met buizen voortrap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

4-legged-bird schreef op maandag 22 september 2008 @ 20:06:
Die Melody SP9 levert 2 maal 50W aan 8 Ohm, dus dat zou toch normaal gesproken genoeg moeten zijn?
Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 20:43:
Er moet ergens iets mis zijn. Dat kan gewoon niet. De AC's hebben een behoorlijk rendement van 88 of 89dB/W. Met een 50W versterker moet je gewoon een enorm kabaal kunnen maken. Dan moet er ergens iets niet goed zitten met een te lage impedantie of een te sterk dempende kamer.
mee eensch! speel zelf met speakers van 88dB/W en mijn buizenbak staat altijd in Triode te spelen dat is dus slechts 25W... volume knop komt nooit boven de helft, op een kwart is het al normaal volume, richting de helft is het gewoon luid. Power ten overvloede dus.

En ik neem aan dat je niet in een gymzaal staat te spelen :D

[ Voor 13% gewijzigd door Chaoss op 23-09-2008 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
Lijkt er op dat ik door langdurig zeuren nu de oplossing heb voor de te hoge verzendkosten...
De veiling word gecanceld :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Paulie72 schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 07:46:@Voodooless ik ga niet in discussie met je want voordat ik het weet heb ik een ban for life te pakken zo snel kan het hier namelijk gaan ;)
Als dat zo was zou ]eep hier al lang niet meer aanwezig zijn :+

Een ander probleem van 4-legged-bird zou ook nog wel eens zijn ruimte kunnen zijn. Daar gaan andere speakers of een andere amp natuurlijk niet veel aan veranderen. Misschien eens spelen met de opstelling? Dingen als schel worden bij hard spelen kan namelijk ook met de ruimte te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
Iemand nog een tip voor een chinese betaalbare eindbak met normale verzendkosten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 00:06:
Hoe zit het trouwens met de interesse voor een luistermiddag/avond? Ik heb tot nu toe alleen gehoord dat Boudewijn en Jeep geïnteresseerd zijn. Meer kandidaten?
Ben ook net weer terug van vakantie en heb ook nog steeds zin in een luistermiddag. Dus je hebt weer een kandidaat erbij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En bedankt he? :P

Ik kan me wel voorstellen dat als je in het spul handelt dat je toch aardig wat combinaties voorbij hebt zien komen. En dat je dan in het belang van overzicht voor je eigen geheugen wel moet gaan generaliseren/categoriseren. Anders kun je al die klanten en situaties gewoon niet onthouden.

Bovendien, als Paulie72 man en paard zou noemen, zo van je moet de Bada Purer 3.8 nemen, dat hij idd een ban krijgt vanwege spammen.

Verder lijkt 'klasse A' wel degelijk op buizen. Buizen spelen over het algemeen namelijk in klasse A. En het is natuurlijk appels en bomen vergelijken.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.