Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 88.889 views

Verwijderd

@Koifarm: Ik heb hetzelfde setje ook liggen, maar heb nog geen poging tot inbouw genomen. Zou je een tekeningetje voor me kunnen maken? Klopt het overigens dat er geen uitgangen bij zitten? Ik heb twee printplaatjes, kabeltje en twee knoppen.

Verwijderd

@Koifarm

Ik ben erg beniewd wat voor een DAC je aan je pc hebt hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-08 10:23
Even een vraagje aan alle eigenaren van een Yaqin MS-6V6.
Is deze versterker auto-bias?
Hoe is het geluid vergeleken met andere types buizen zoals bijvoorbeeld de de 5881 of MC-10L?
Gaan er trouwens nog mensen naar de pacific audio demo morgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:18
Wie gaan er van het weekend naar de demo van Pacific Audio in Weesp?

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Ja, dat topic is idd weg, en ja het was wel spam.

[ Voor 180% gewijzigd door teacher op 23-08-2008 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stream de muziek via WIFI naar een Pinnacle Soundbridge M500 ( € 49,-) .Deze heeft een Philips 1334a DAC met zeer goede specs. De uitgang heb ik gemodificeerd en voorzien van een buizenuitgangstrap, zie hier:

http://www.audiokarma.org/forums/showthread.php?t=166253

Absoluut geen bijgeluiden( door het wifi netwerk) en beter geluid als via een cdspeler want de jitter tussen cdloopwerk en DAC is via deze weg uitgesloten. Je ript namelijk een audio CD 1 op 1 digitaal naar je hardeschijf. Vandaar gaat het signaal digitaal 1 op 1 naar de streamingclient( soundbridge ). In de soundbridge gaat het signaal van de wifi ontvanger 1 op 1 naar de DAC. Dus audiostream schommelingen vanaf cdloopwerk naar DAC zijn via deze manier uitgesloten en dat is dus hoorbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Nofi, maar je bent bang voor Jitter tusen loopwerk en dac, en dan ga je wifi gebruiken? Als er niets heel erg non-realtime is, dan is het Wifi (kijk je latencies maar als je buurman zijn 2.4Ghz magnetron aanzet...).
Of jitter het hoorbaar is ga ik even niet op in, dat mag ieder voor zich bepalen.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn soundbridge gebruikt een buffer die 1 minuut audio kan opslaan, dus vertragingen in het wifi signaal tot 30sec worden digitaal gecorrigeerd. Zolang deze buffer niet leeg raakt is de stream naar de DAC constant. Tussen loopwerk en DAC gaat het niet alleen om jitter maar om het populair te houden heb ik het maar jitter genoemd. Iedereen die het verschil heeft gehoort is helemaal om en zal het audiocd loopwerk gaan afzweren als een onnodige vervormingsbron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hey joh laten we nou die jitter discussie niet voeren ;). Doe dat dan in /aud.

Digitale correctie, hoe doe je dat dan? Data die kwijt is geraakt wordt toch wel in het wifi protocol gecorrigeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een tijd op zoek naar een CEC TL-51X R. Deze wordt door een aantal aanbieders in Hong Kong aangeboden.
Heeft iemand hier ervaring met het bestellen van CEC uit China?
Elders op 't net wordt gesuggereerd dat een CEC speler uit China van inferieure kwaliteit zou zijn, m.a.w. B-keuze in tegenstelling tot het dure spul dat we geacht worden hier in Europa te kopen.
Mij gaat 't er om of de speler van CEC die ik in China koop identiek is aan die ik hier in Nederland zou kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-08 10:23
Oke ik heb al een reply van de ebay verkoper gehad en de Yaqin MS-6V6 is inderdaad autobias.
Toch wel handig.
Ik ben wel heel benieuwd om morgen te horen hoeveel geluid de AC Leisure's produceren met pak'm'beet 2x10 wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boudewijn, data die via wifi kwijtraakt en niet aankomt bij de client wordt gewoon opnieuw opgevraagd bij de server. Als dit alles binnen de buffertijd gebeurd merk je hier dus niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
True,m maar waarom dan nog die digitale correctie waar je het over had?
Ik weet als ingenieur wel hoe wifi werkt hoor ;)

Net even opnieuw gelezen, je bedoelde met die correctie gewoon de correctie zoals gespecificeerd door je wifi protocol?

[ Voor 59% gewijzigd door Boudewijn op 22-08-2008 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoel met de digitalecorrectie dat de packets in de stream die in de buffer ontbreken opnieuw worden aangevraagd bij de server.
Het luisteren van audiostreams vanaf de computer of dit nu via wifi, utp, usb, firewire gaat voegt voor mij een bepaalde rust in de muziek toe. Van de computer via optical of coaxial digitaal uit naar DAC is die rust minder..

Mijn wifistreamingclient speelt mijn gemodde shanling cd-t100se en MHZS33 speler op alle fronten aan de wand. Ik zal bij een volgende meting waarbij ik aanwezig kan zijn dit demonstreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Aaah een meting.
Wat ga je precies metn, want ik vind dit een vrij gedurfde stelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boudewijn schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:25:
Digitale correctie, hoe doe je dat dan? Data die kwijt is geraakt wordt toch wel in het wifi protocol gecorrigeerd?
Als Koifarm's systeem de data via UDP verstuurt heb je idd kans op data loss. Gebeurt 't via TCP, dan is die kans ongeveer 0. TCP/IP checkt nl. of de inkomende data correct zijn, UDP is meer een "gooi maar over de schutting" protocol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
No shit sherlock.... nu noem je een deel van de OSI stack. ZIjn nog wel meer layers waar je correcties uit kunt voeren... en daar was ik nou net benieuwd naar (wat de audiofieltjes ervan vinden, en waarom het beter zou zijn dan reguliere cd's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het transport loopt via TCP en is daardoor zeer betrouwbaar. Verder is de audiostream vanuit de wifiontvanger naar de philips DAC zeer constant.( TCXO met extra stabilisatie standaard onboard).

Met meting bedoel ik natuurlijk een eventuele luister en/of mod sessie. Dan neem ik mijn laptop en buizen streamingclient/internetradio mee.

Internetradio heeft wel zijn dropouts maar dit is afhankelijk van de bron op internet en het internet zelf. Verder is de kwaliteit van internet radiostations soms zeer slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
TCP is redelijk betrouwbaar ja, maar waarom is de output van je buffer in je stationnetje zoveel beter dan een willekeurige buffer in een cd-speler?

ik vind het raar dat een aantal mensen helemaal panisch wordt van 'jitter' en dan iets met zo'n varierende latency als een netwerk wel prima vindt .Beetje inconsequent.

[ Voor 36% gewijzigd door Boudewijn op 23-08-2008 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit:
had ik al gezegd zie ik...

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2008 06:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-09 15:13
@Boudewijn, waarom zaag je toch zo door over Koifarms oplossing met zijn streaming vanaf zijn PC?

Zijn verhaal was de eerste keer wel duidelijk voor mij en het klinkt best plausibel. Komt best vermoeiend over moet ik zeggen.

Overigens ben ik niet met je eens dat Wifi bij voorbaat inferieur zou zijn, ondanks dat je ingenieur bent(Ingenieur in wat trouwens ;) ) en er dus verstand van zou hebben, heb ik totaal geen last van wegvallend signaal ondanks magnetrons en DECT telefoons in de zelfde frequentie range. Gewoon een kwestie van fatsoenlijke netwerkcomponenten gebruiken.

Wat heb jij eigenlijk zoal gemeten? Je gaat er nogal prat op dat je je mods hoort maar meten is zeker weten he?

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Edit; ik ga hier niet op reageren.

@koifarm: Succes met je speeltje :).

[ Voor 106% gewijzigd door Boudewijn op 23-08-2008 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
Nouja, je kunt toch gewoon reageren? Het is tenslotte een serieuse vraag die ik je stel. Maar goed je hebt je reactie al wegge-edit...

Ook leuk om Koifarms streaming oplossing als speeltje te betitelen.

Het is gewoon redelijk bizar om op basis van een titel te menen dat je wijsheid in pacht hebt en forumgenoten dat zo in te wrijven en weg te zetten als een stel onnozelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:33

kraats

Ik rol

Ik begrijp Boudewijns reactie wel een beetje. Er wordt hier zo vaak gehamerd op een korte cleane signaalweg en dan ga je 'm over een per definitie brak medium als wifi gooien. Ik geloof er heilig in dat alle bitjes wel juist aan de andere kant komen en door goed te bufferen er geen rare timingsfouten optreden. Maar die timingsfouten (wat juist jitter is) kun je met zo'n buffer in een cd-speler of DAC dus ook prima oplossen. Waarom dat dan een hoorbaar verschil zou geven is mij niet duidelijk. De bron is gelijkwaardig (cd-speler met errorcorrectie) en de DAC zou ook gelijkwaardig moeten zijn. Dan zou ik zelf toch liever kiezen voor een oplossing met zo min mogelijk componenten waar de kans op fouten door één van deze componenten het minste is.

Enneh.. ow ja.. ik ben ook ingenieur :P Elektrotechniek.. Niet dat ik dan op één of andere manier de wijsheid in pacht heb, hoor. Ik leer hier regelmatig bij.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Kraats verwoordt mijn mening hier prima. ... je steelt me de woorden uit de mond ;).

@Saab: ik heb mijn reactie (die vrij lang was, kunnen wmb de mods checken) ge-edit omdat ik het nite wil laten escaleren.'Speeltje' was trouwens geen waardeoordeel. Mijn titel heb ik behaald in de CS trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
Koifarm noemt het jitter maar heeft het over ongewenste bijwerkingen van het loopwerk, waar ik best in kan komen. Hij geeft zelf ook al aan dat het eigenlijk geen jitter is maar schaart dat onder die noemer.

Verder heeft die streamingbox schijnbaar een buffer om juist eventuele drops in je WiFi netwerk te ellimineren. Verder zou je denk ook wel via een UTP kabel kunnen streamen. Daarnaast gebruik ik zelf ook wel eens WiFi om audio maar ook video te streamen en dat gaat prima!

Ik ga echt niet aan een Mod vragen wat je reactie dan was, zo belangrijk is niet, maar als het dezelfde woorden waren als Kraats gebruikt dan snap ik niet waarom je ze weghaalt.. ;)

back on-topic

PS, CS staat voor Computer Science?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind streaming ook behoorlijk interessant en vroeg me al af of Koifarm over zijn Soundbridge ook wel lossless kon streamen. Maar als de kwaliteit zo goed is lijkt me dus van wel. Zal wel aan nieuwe firmware liggen want ik dacht dat dat niet kon.

Dàt het goed kan klinken ben ik absoluut van overtuigd. Linn stapt niet zomaar op zoiets over... En als je data bij je stereo is opgeslagen ben je er al. Buffer, flashdisk, CD of HD maakt niet uit. Tenminste... als dat apparaat de DAC en dergelijke niet beinvloed door instrooing van HF of gewoon door irritant gewhine van een snelle HD (=niet Spinpoint ;)). Ik weet nog wel dat ik mijn harde schijf kon horen accessen op de IDE via geluidskaart en de koptelefoon. Dus waarom zou een cd-drive dat niet kunnen?

Waarom zou een losse cd-drive en DAC beter klinken? Is dat duurdoenerij van de zgn high-end merken of zit er iets in. En ligt dat aan de jitter? Ik denk het eerlijk gezegd niet omdat de loopwerken sinds de jaren '80 enorm verbeterd zijn.

Nog iets wat mij bevreemde tijdens het lezen van een review van een mediastreamer van Netgear...
Hoe kan het geluid via de ene digitale uitgang beter klinken dan van de andere? (behalve jitter want ik geloof er geen bal van dat dat apparaat van Netgear zo'n enorme jitter zou produceren). Even een quote:
Tijdens de recensieperiode is veel geluisterd naar muziek die via het netwerk gestreamd wordt naar de EVA8000. Opvallend was daar overigens dat beveiligde muziekbestanden die via o.a. iTunes zijn gedownload, wat langer op zich lieten wachten dan andere bestanden. Het afspelen van muziek op een high-end audiosysteem, zoals deze in het referentietheater staat, legt de weergave via de analoge uitgang flink bloot: deze is van een beneden gemiddelde kwaliteit. Complexe muziekstukken die in ongecomprimeerde vorm afgespeeld worden, lopen dicht in het laag en vertonen weinig detaillering. Wanneer er overgeschakeld wordt naar de digitale uitgang, blijkt dat de volume-regeling hier ook werkt en zorgt voor vervorming als deze boven 0 dB wordt gezet. Doordat de digitaal naar analoog conversie in de Meridian A/V processor wordt uitgevoerd, is de totale weergave ten opzichte van de analoge uitgang kwalitatief beter. Echter ook hier is bij het beluisteren van complexe muziekstukken nog steeds een gemis aan detaillering en levendigheid hoorbaar, waarbij het laag (weliswaar in mindere mate) nog steeds dichtloopt. In een directe vergelijking met de Pixel Magic MB200 mediabox wordt dit pijnlijk duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kraats, waar wij op "hameren" is een korte analoge signaalweg en deze is in mijn oplossing kort.

En over mijn waargenomen verschil terug te komen, het verschil is zo zeer duidelijk dat het iedereen hier in huis opvalt. De rust in de zangstemmen en in de stiltes is ongekent bijna spannend. Terwijl mijn cd spelers niet tot de slechtsten behoren. Ik was helemaal geen voorstander van streaming via de PC cq NAS maar wat ik nu hoor is wel heel mooi.

Jeep, ik kan ook FLAC ( met firefly server software )streamen maar hoor geen verschil met het AAC formaat( gebruik windows media server ) en dit formaat is veel kleiner.

Ik heb ook geluisterd zonder de buizeneindtrap maar dit was mijn smaak niet. Dus het inblazen van nieuw leven in een defekte MHZS speler was niet voor niets. Anders had ik de soundbridge voorzien van een buizenuitgang a la "Lampizator".

Heeft iemand nog een 6 kanaals buizenversterker gezien? Ik heb een losse dolby digital decoder en zou deze graag koppelen aan een buizeneindtrap voor mijn hometheatertje. Er is in china een 6 kanaals versie te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-11-2020
Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 11:27:

Ik heb ook geluisterd zonder de buizeneindtrap maar dit was mijn smaak niet.
Maar wel met de toegenomen "rust" die je beschrijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AAC is zeker mijn favoriete codec na lossless. Maar je gaat toch wat ruimteinformatie missen ben ik bang. Maar dat is nou net iets wat ik bij jou niet zo goed kon waarnemen door je opstelling.

Ik heb laatst nog een 6 kanaals buizenversterker gezien, anders wel op Ebay. Van Music Angel met EL84 buisjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:18
Ondanks mijn voornemen is het er gisteren niet meer van gekomen. Wie is er nog wel naar de dag van PA geweest en hoe was het?

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:01
Ik ben op zaterdag met wat vrienden naar die open dag geweest. Voor de overige tweakerbezoekers: ik was degene met cd's van Sonic Youth, Opgezwolle en Lamb en nog wat onbestemd schreeuwende vrouwen met valse gitaren. :P

Het was voor mij de eerste keer dat ik naar zoiets ging, dus ik heb niet echt vergelijkingsmateriaal. Verder ben ik nog beginnend, qua audiofiel. (thuis staat versterker van NAD, superaudio cd-speler van Sony en twee zuilen van ALR) Dus het was een hele nieuwe ervaring.

Ik heb mooie dingen gehoord. Ik vond het verschil tussen de gewone en de gemodificeerde MHZS cd-spelers verbluffend en zo'n apparaat staat inmiddels op mijn verlanglijstje (net zolang tot ik weer wat anders moois hoor, waarschijnlijk :)). Wat me echt bijna van de stoel deed waaien was het geluid van een versterker die op verzoek van een vriend van mij tevoorschijn werd gehaald nadat de verkoper erover had zitten opscheppen: de Shanling A300. Op het internet heb ik het apparaat al zien staan voor 750 euro, inclusief verzendkosten en het het kost me echt moeite om niet meteen de creditcard te trekken, zo goed klonk dat! (Bij PA zelf was hij iets van 1100 euro). Speelde in ieder geval beter dan de 1400,- Marantz van die vriend.

Wat ik niet helemaal snapte was de set met componenten en speakers va hun nieuwe merk Pink Faun. Om eerlijk te zijn vond ik het zwaar waardeloos klinken. Absurd overdreven treble en geen bas, daar was ik snel op uitgekeken. (we konden geen toonregelaars op de apparaten vinden).

Verder waren het een paar leuke uurtjes. Het was niet heel erg druk, de mensen van PA waren erg vriendelijk en lieten je gewoon met de spullen spelen. Ik heb me dus wel vermaakt en ik denk dat ik wel vaker naar dat soort middagen zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben wel geweest op zondag. de P van PA (Paulie dus) zei dat het zaterdag behoorlijk druk was. Zondagmiddag was het iets minder druk zodat ik lekker kon rondkijken. Mijn enige wens was eigenlijk om alle AC modellen eens in actie te horen dus ik had geen haast.

Het was een erg leuke lokatie vond ik. Beetje oude zooi, maar wel met de charme van een gebouw waar al lang met liefde gewerkt wordt aan muziek. De aanpasbare akoustiek met draaibare en schuivende panelen is natuurlijk ook een hele grote pré. Geen demo's die door slechte akoustiek verpest worden zoals op de VAD. En het was gewoon gezellig door de hartelijke ontvangst en rondleiding.

Er waren 3 ruimten: 1 kleine ruimte waar wat klein spul stond. Klonk prima hoor, maar was een beetje achteraf. De grote opname ruimte stonden 3 sets naast elkaar die afwisselend speelden, oa. Jungson en Volla's. De achterste oefenruimte stond het mooiste spul van Meixing en PF. En eerlijk gezegd speelde alles erg lekker op het 1e gehoor (behalve de Pink Faun set, die pas op het 3e gehoor).

Ik kan over geen van de cd-spelers niets zinnigs zeggen gezien de omstandigheden behalve dan dat ze geen steken lieten vallen en gewoon prima signaal verzorgden en er lekker degelijk uitzagen en aanvoelden.
De versterkers in de opnameruimte klonken gewoon goed en strak. Maarja, transistoren he? ;) Dat grote bakbeest van Bada klonk trouwens goed ja. Alleen niet iets wat ik wil of nodig heb. Wel zwaar indrukwekkend.
En dan de versterkers in de oefenruimte. De getoonde Pink Faun waren de relatieve budgetmodellen van PF en klonken heel helder en gedetailleerd. Het was een buizen-pre met een klasse D eindversterker. Met de AC V6M speakers klonk dit erg goed. Al was het mij wat helder. Net of er een flinke bak licht op staat. Ruimtelijkheid en detail en dat soort dingen kan ik niet zo veel over zeggen omdat ik niet echt op een goede plek zat.
Daar tegenover stond een set Meixing 300845AB buizenversterkers met een 2A3 pre. Dat klonk voor mijn oren toch wel het lekkerst. Lekker open en relaxed en breed.

De speakers... als eerste wilde ik de V3M wel eens horen. Buiten dat ie er erg mooi uitziet klinkt ie ook erg goed. Het enige was dat het wat smal klonk doordat de speakers niet al te ver uit elkaar stonden. Daarna vergeleken met de Leisure 5 die alleen vierkant maar verder bijna hetzelfde is (en de helft van de prijs!). Hij klinkt ook hetzelfde. Bijna dan. Het was net een beetje wat bronco.b en ik hadden met de beide FV34A's. De V3M klonk gewoon net wat lekkerder en uitnodigender. Het lijkt hetzelfde maar is het niet. Een audiofiel zou zeggen: dat is net het verschil tussen hifi en high-end. Een cynicus zou zeggen: dat mag ook wel voor het dubbele geld. Een wat slimmer iemand zoals wij tweakers zou waarschijnlijk denken: misschien dat met wat betere caps in het wisselfilter het zelfde resultaat te halen valt ;)
De vloerstaande V6M heeft tov de V3M een dubbele woofer en dat merk je wel; veel losser laag en meer atmosfeer. Daarentegen kwam de Pink Faun vintage speaker (met hoorn) niet uit de verf in die ruimte. Die speaker moet gewoon iets bijzonders hebben, maar misschien was de competitie te zwaar of stal de show met 'goedkope effecten' van sprankelend hoog ofzo. Ik vond ze niet geweldig in ieder geval.

Dan de Volla's in de grote ruimte weer: wat een speaker zeg! Daar zit een laag in. Dat verwacht je niet, zo groot zijn ze helemaal niet. Maar dan wat een detail en gemakkelijke ruimtelijkheid. Echt de best of show. We zater er op het eind allemaal lekker naar muziek te luisteren.
Iemand kwam eerder al met de kleine Leisure2SE's uit de kleine ruimte aanslepen. Op de Bada joekel. Man! Wat een geluid. Er zit zelfs nog echt bas in. En dat voor €600. Echt verbazingwekkend goed. Dit was echt de showstealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'k Ben zaterdagmiddag ook geweest. Echt leuk om al die producten eens in het echt te zien én te horen! En ja... sommige versterkers zijn in het echt nog groter dan ik had kunnen vermoeden. (bijv. de Shanling A-300) Men! Wat een kolossaal apparaat! Metaalbewerking is in China ook iets goedkoper geloof ik 8)
Helaas was deze Shanling zaterdagmiddag nog niet in werking dus weet ik niet hoe die klink. Maar ik las hier net dat het met de klank dus ook erg goed zit :-)

Verder was ik zelf erg gecharmeerd van de meest rechterrset in de grote luisterruimte als het gaat om prijs/kwaliteit verhouding. Die lag imo erg goed! (Een buizenbakje Push Pul EL34 van Mexing Da of iets dergelijk met V3M speaker en MHZS 88 speler.)

Topper qua sound was voor mij de Jungson combi met Volla speakers. Wauw, echt super, wat een mooi geluid zeg! (kippenvelfactor 1 zullen we maar zeggen... Daar stond ook een dure CD speler op te draaien werd me verteld. Ik ben alleen de naam deze CD speler vergeten. Iemand enig idee??

De sfeer/koffie was goed en de mannen van PA gaven goed advies zonder dat opdringerige wat je soms ook wel meemaakt. Al met al een erg geslaagd Hifi uitje!! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wat besteld in China, de status via het trackingsysteem van Hongkongpost is nu zo:

Date # Location Delivery Status
18-Aug-2008 Hong Kong Item posted.
18-Aug-2008 Hong Kong In transit.
20-Aug-2008 Hong Kong Processed for departure.

Weet iemand of ik mijn zending nog verder kan volgen dan dit? Ik neem aan dat DHL het straks overneemt. Krijg ik dan een nieuwe code? iemand ervaring hiermee?
En anders moet ik gewoon een maandje of 2 wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
je ziet er pas weer wat van als hij bij de douane staat .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJ Henk schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 13:59:
Wat ik niet helemaal snapte was de set met componenten en speakers va hun nieuwe merk Pink Faun. Om eerlijk te zijn vond ik het zwaar waardeloos klinken. Absurd overdreven treble en geen bas, daar was ik snel op uitgekeken. (we konden geen toonregelaars op de apparaten vinden).
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 16:05:
Daarentegen kwam de Pink Faun vintage speaker (met hoorn) niet uit de verf in die ruimte. Die speaker moet gewoon iets bijzonders hebben, maar misschien was de competitie te zwaar of stal de show met 'goedkope effecten' van sprankelend hoog ofzo. Ik vond ze niet geweldig in ieder geval.
Ik ben het volledig met jullie eens, de set klonk niet zoals ik van Pink Faun gewend ben... :( :(

Ik heb dan ook een mailtje naar Mattijs gestuurd met de vraag hoe dit zou kunnen komen. Hierbij het antwoord van Mattijs wat direkt alles ophelderd:

"Nee klopt, wij vonden het ook slecht. Waren er zeker ook niet tevreden over. Zo erg zelfs dat we vandaag meteen de speaker hebben opengehaald en bekeken. Blijkt dat het filter voor het hoog verkeerdom was aangesloten, dus de uit op in en in op uit. Dit leverde een piek van +4dB op in het midden (1kHz) en -3dB op 20 kHz. Filter omgedraait, en daar is de magie weer, vanaf de eerste toon... Mensen kunnen het hier komen luisteren en zullen zeker overtuigd worden. Jij heb dat ook wel gehoord volgens mij. Heel erg jammer, maar dat heb je soms met dat hele korte termijn werk. Speakers waren pas donderdag avond af, we dachten dat het nog wat moest inspelen, de ruimte waar het stond, oid."

Gr,
Machiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:10

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 18:25:
Blijkt dat het filter voor het hoog verkeerdom was aangesloten, dus de uit op in en in op uit. Dit leverde een piek van +4dB op in het midden (1kHz) en -3dB op 20 kHz.
Lijkt me een sterk verhaal. Unit verkeerd om aansluiten levert juist een sterke dip in het overnamegebied, en zeker geen -3 dB bij 20 Khz... In ieder geval.. als je een filter hebt ontworpen dat correct werkt...

[ Voor 7% gewijzigd door voodooless op 26-08-2008 19:29 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 15:52:
Ik heb wat besteld in China, de status via het trackingsysteem van Hongkongpost is nu zo:

Weet iemand of ik mijn zending nog verder kan volgen dan dit? Ik neem aan dat DHL het straks overneemt. Krijg ik dan een nieuwe code? iemand ervaring hiermee?
En anders moet ik gewoon een maandje of 2 wachten ;)
Is TNT welke het bij je bezorgt, kijk gerust over een paar dagen weer eens en dan zie je of het reeds onderweg is. Nu staat het slechts uitgeklaart in de loods te Hongkong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Laatst online: 19:01
Het resultaat zou wel kunnen kloppen hoor. Ik omschreef het eerder als overdreven treble, maar de omschrijving dat alleen bepaalde frequenties in het midden versterkt werden klopt eigenlijk beter bij wat ik ervaarde. (Ik zou het zelf wel de hoge kant van het midden noemen.)

Misschien wilden ze het niet te ingewikkeld maken en hebben ze er een leuk verhaaltje bij bedacht.. Wten zij veel dat het op Tweakers komt.

[ Voor 5% gewijzigd door DJ Henk op 26-08-2008 20:28 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 17:39:
Ik stream de muziek via WIFI naar een Pinnacle Soundbridge M500 ( € 49,-) .Deze heeft een Philips 1334a DAC met zeer goede specs. De uitgang heb ik gemodificeerd en voorzien van een buizenuitgangstrap, zie hier:
Omdat je DM uitstaat en je je mail kennelijk niet leest.
Waar heb je die voor 50E gekocht? Ik wil het dan ook wel eens horen :) (nee niet lullig\negatief bedoeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om mijn verhaal/vraag over de verzending nog even compleet te maken. Er staat nu dit:
29-Aug-2008 Hong Kong The item will leave Hong Kong for its destination on 3-Sep-2008

Ze nemen dus de tijd daar bij de Chinese PTT, maar hij komt er aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze nemen niet alleen daar de tijd hoor ik durf te wedden dat het eind september of misschien zelfs pas begin oktober binnen komt. Dus dat zullen een hoop posts worden van je met data en locaties.

Hier even de mijne:
Posting Date Drop-off Point Origin
5-Jul-2008 Fo Tan Post Office Fo Tan Post Office

5-Jul-2008 Hong Kong Item posted.
5-Jul-2008 Hong Kong In transit.
7-Jul-2008 Hong Kong Processed for departure.
17-Jul-2008 Hong Kong The item left Hong Kong for its destination on 23-Jul-2008

En nog niet binnen.
Maar zo heeft iederen die hier post wel eens zo een lijstje gezien denk ik. Ach ja vliegtuig gaat echt sneller

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2008 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 09:54

mace

Sapere Aude

Mja, het komt met de bananenboot, dan duurt het gewoon ff. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus geduld hebben en oprotten met die verzendupdates en ja..da's lullig bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 10:48:
Dus geduld hebben en oprotten met die verzendupdates en ja..da's lullig bedoelt.
Dat bedoelde ik dus ook te zeggen met mijn post, kwam niet over zeker :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp wel wat jullie bedoelen hoor, ik was ook zeker niet van plan om elke update hier te posten. Maar staat er in dit topic al ergens een complete tracking? Ik kan me het niet herinneren. Voor iedereen die iets bestelt in China toch interessant om de verschillende stadia op een rijtje te hebben. Dan weet je ongeveer waar je aan toe bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:)

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2008 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ben even paar daagjes weggeweest naar Antwerpen. Loop ik te slenteren langs een winkel met magnetische aantrekkingskracht (oh nee he?) en even kwijlen bij een supermooie VPI draaitafel (klein, maar ze hadden idd erg mooie spullen staan). Zegt mijn vrouw ineens: "he kijk daar eens". Staat er een klein Chinees YourMate buizenversterkerte. Moest ik toch even naar binnen om te vragen waar ie dat vandaan had. Maar het was dus een Yarland via Crafty. Hij was noch wel wat schamper, zo van 'ach, leuk voor het geld'. Maar het stond er toch maar. :)

En ik had op de open dag van PA al een gesprekje met de importeur van Aurum Cantus (bleek kort na begin van het gesprek). Het bleek een beetje fors uit de hand gelopen hobby van hem want hij heeft ook nog een gewone baan. En investeren kost geld. Ik vroeg hem of hij ook al een beetje publiciteit kon maken en hij zei dat in de nieuwe Music Emotion een review zou staan van de Volla.
Net even gekeken. Stond er idd in. Leuke en goede review (qua resultaat dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
Het heeft geen zin om tracking lijstjes te gaan publiceren. Wij kunnen er niks aan doen plus dat het topic vervuiling is. Onderwerp is chinese Hi-fi en niet hoe beroerd men verzend vanuit China/Hong Kong whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 september 2008 @ 09:37:
[...]

Dat bedoelde ik dus ook te zeggen met mijn post, kwam niet over zeker :?
Nope! Sorry.. >:)
Verwijderd schreef op maandag 01 september 2008 @ 09:53:
Ik begrijp wel wat jullie bedoelen hoor, ik was ook zeker niet van plan om elke update hier te posten. Maar staat er in dit topic al ergens een complete tracking? Ik kan me het niet herinneren. Voor iedereen die iets bestelt in China toch interessant om de verschillende stadia op een rijtje te hebben. Dan weet je ongeveer waar je aan toe bent.
Kun je ook niet weten..ik, we hebben al eindeloos van die trackinglijsten gezien. Zodra je leest dat het geheel is aangekomen in the netherlands wordt het interessant..en kan het nog weken duren i.v.m. de douane.

Maar goed mijn vorige post..is meer bedoelt als wake up call. In feite interesseert me het niet of er wel/geen lijstjes op de thread staan. Doe er toch niks mee.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2008 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:10

voodooless

Sound is no voodoo!

Laat we in het vervolg aub gewoon die lijstjes achterwegen. Het spul is er als het er is, en niet eerder of later ;) . Die lijstjes gaan daar geen verandering in brengen en hebben dus ook geen meerwaarde.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietPrecies
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-04 15:43
Ik lees op de laatste pagina's wat slechte ervaringen met de MHZS cd33. Is deze speler het nog waard om aan te schaffen of moet ik ergens anders kijken?

Too many freaks, not enough circuses!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

PietPrecies schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 09:11:
Ik lees op de laatste pagina's wat slechte ervaringen met de MHZS cd33. Is deze speler het nog waard om aan te schaffen of moet ik ergens anders kijken?
MHZS CD33 is een prima speler. Zou hem niet laten liggen!!...alhoewel de prijs behoorlijk aan het stijgen is op ebay.

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je bang bent voor een mogelijk risico kun je hem beter bij Pacific Audio kopen. Je bent dan iets duurder uit maar dan heb je wel zekerheid/gemoedsrust. En ook al zou je er twee kopen ben je nog beter en goedkoper uit dan iets vergelijkbaars uit de gewone winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
PietPrecies schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 09:11:
Het zijn best nette spelertjes voor het geld ja :).

Moet een kanaal op de mijne weer aan de slag krijgen, maar dat is mogelijk eigen schuld (gok dat het relais blijft hangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
Volgens mij is de MHZS 33 een probleemloze cd speler BEHALVE wanneer men zelf heeft lopen tweaken. ;) Of loop ik uit m'n nek te zwetsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@pietprecies. Kijk da's nou weer jammer. Er zijn pagina's volgeschreven over hoe zo'n goeie speler de MHZS CD33 wel niet is. Boudewijn heeft enige problemen gehad (waarbij in het midden wil laten of dit zijn eigen schuld is of niet).

Maar goed het enige dat blijft hangen is dat de speler meteen als kl*te wordt afgedaan. Nee dus..getuige de vele reacties na je vraag! De MHZS CD33 is voor zijn geld en met name na de mod..een fantastische speler die met gemak mee kan draaien in de klasse tot €1000 euro. Echter kost deze een kwart van het geld.

@eskimo..zwets..als je voorzichtig te werk gaat is het modden een upgrade van jewelste..echter wat zich heeft voor gedaan bij de speler van Boudewijn is gewoon bad luck. De mijne speelt probleemloos en zit nu te azen op een CD88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietPrecies
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-04 15:43
Ja, vaak blijft het negatieve hangen. We zijn Nederlanders niet waar, negativisme is hier volgens mij uitgevonden.
Maar dat het een goede speler is wist ik, was alleen benieuwd of er wellicht met nieuwere spelers problemen waren.

Kan iemand iets vertellen over de Jungson BD-6 speakers?

Too many freaks, not enough circuses!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Het is wel te merken dat het niet meer de nieuwste speler is, het duurt gewoon vrij lang eer hij een nieuwe cd leest etc.
offtopic:
Over eigen schuld; mwa ben er niet echt mee bezig, maar ik heb het idee dat het relaistje gesloopt is waardoor een van de kanalen aan de GND hangt. Heb 12V op de spoelkant gezet, en 1 van de 2 breekcontacten blijft 'maken'. Dit lukt me prima om op te lossen dus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
Voordeel is dat als er dan iets fout gaat jullie (tweakers/modders) 8) zelf het probleem kunnen onderzoeken en doormeten. Heb ik helaas geen kaas van gegeten vandaar dat ik het "zelf doen" maar achterwege laat...ben daar wel jaloers op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
offtopic:
Ik was 3-4 jaar geleden ook een giga kneus qua electro (ben ook nu absoluut geen guru).
Maar gewoon veel prusen en doen en versterkertjes bouwen enzo, en je leert het vanzelf (ik dan).
Ik heb totaal geen opleiding qua electro (koifarm wel geloof ik) en ben gewoon informaticus (ja is ook toegepaste wiskunde, net als electro, maar toch heel anders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@boudewijn..wat nou sloom leest? Hij leest ze vrij snel in, tenminste in mijn geval dan.

@Pietje precies....precies...negativisme...en da's dus niet nodig.

Off topic: als men nou ook's negativisme toepaste bij kinderen..dan hadden we hopelijk minder van die krijsende en blerende kinderen op de wereld rondlopen..maar nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 23:02:
@boudewijn..wat nou sloom leest? Hij leest ze vrij snel in, tenminste in mijn geval dan.
Vind ik niet , en ik meen dat ]eep destijds ook iets van die strekking zei.
Verder is het een prima ding hoor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net ff getimed: iets van 8 sec. tot er muziek uitkomt na het indrukken van de play-knop. Niet echt snel te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 23:38:
net ff getimed: iets van 8 sec. tot er muziek uitkomt na het indrukken van de play-knop. Niet echt snel te noemen.
En dan staat de speler al aan :X Die 20 seconde opwarmtijd nog niet mee gerekend :p

Maar mijn speler blijft ook gewoon perfect werken en is in de verste verte niet eens te vergelijken met mijn vorige NAD cdspeler. De MHZS klinkt heerlijk en gewoon lekker muzikaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hij klinkt goed, dat hoor je mij ook niet ontkennen.

Maar idd 8 seconden is heel lang.
Zelfs mijn prehistorische meridian is stukken sneller (heck, zijn we het hier eens ergens over eens :P).

ik krijg binnenkort (maandje of 1.5-2) trouwens een setje AC speakers in de bus, eens kijken wat daar aan te tweaken valt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was trouwens weer eens "ouderwets" aan het rondzoeken op Ebay en ik val wel redelijk van me stoel wanneer ik de huidige verzendkosten zie die ze durven te vragen.

Voor dezelfde versterker die ik gekocht heb via Leshele is ineens van 120,- naar 237,- gegaan.

Slimme jongens die Hongkongnezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:33

kraats

Ik rol

Boudewijn schreef op woensdag 03 september 2008 @ 09:23:
Maar idd 8 seconden is heel lang.
Zelfs mijn prehistorische meridian is stukken sneller (heck, zijn we het hier eens ergens over eens :P).
Ik ken deze speler niet goed, maar zou het kunnen zijn dat ze een DVD-loopwerk gebruiken? Die zijn veel trager in een cd-fix krijgen, omdat ze veel meer formaten moeten controleren

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Dat kan ja, zal het model eens googlen.
De audiofiliteit van het ding neemt dan wel enorm af :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij is het een computer loopwerkje omdat hij ook hdcd kan.

Boudewijn, ik hoop dat de postbode je envelop met AC's niet plat slaat om hem door de bus te frotten. :+

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2008 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Mja weet je dat zeker? Daar is ook vrij veel onduidelijkheid over. Ik zie soms idd als hdcd speler aangeprezen worden, en soms ook niet.
* Boudewijn had btw liever SACD gehad.

Platslaan: mja komen wss weer met een rare pakketdienst, en die doen die moeite niet. Zetten hem gewoon voor de deur :/.

• Paulie72
  • Laatst online: 09-04 17:37
Dit zijn de fotoos van mijn speakers met nog mijn oude apparatuur erop:

Afbeeldingslocatie: http://img210.imageshack.us/img210/7035/p1020443001qt6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img341.imageshack.us/img341/2152/p1020444001ik1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img255.imageshack.us/img255/153/p1020445001vy8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img253.imageshack.us/img253/4082/p1020446001oo4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img250.imageshack.us/img250/112/p1020447001yw4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img185.imageshack.us/img185/8679/p1020448001kx7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img244.imageshack.us/img244/6951/p1020449001uj3.jpg

Eindelijk is de set compleet zoals ik het eigenlijk al vanaf januari wilde toen ik mijn Genesis speakers kocht.

na alle apparatuur te hebben ingespeeld heb ik mijn speakers opnieuw goed in de ruimte geplaatst volgens de methode op waarvan je hier een omschrijving kan vinden http://www.higherfi.com/speaker_position.htm dit werkt echt super. Na de speakers op deze manier te hebben geplaatst komt het geluid volledig los van de speakers en tevens met een enorme staging en diepte zoals dat bekend is bij Genesis speakers.

Wat is er dan gebeurd. De Meixing monoblokken zijn eindelijk gemodificeerd of zeg maar volgens een geheel ander ontwerp gebouwd voorheen was het een 2A3 naar 805 buizen en dat is nu 5U3naar 845B geworden waarbij er in de signaal weg nog maar 1 koppel condensator zit. De voorbuizen waren 12 AX en AU7 en dat is nu EC8010 en EZ81 geworden.

De voorversterker is de Meixing MC 2A3 met alleen andere buizen die is ongewijzigd gebleven. Tevens is de MHZS CD88E vervangen voor een CD88F met PA modificatie erin. bij deze modificatie is de gehele voedingstrap vervangen en zitten er geen opamps meer in het uitgangssignaal en zijn de standaard buizen vervangen voor NOS buizen.

Hier een foto van 1 van de monoblokken, oooh wat is ie mooi en wat gloeit die 845 toch mooi rood 8) 8)

Afbeeldingslocatie: http://img142.imageshack.us/img142/8936/p1030141cl7.gif

De 5U3 stuurbuis

Afbeeldingslocatie: http://img233.imageshack.us/img233/8/p1030150cl6.gif

De Meixing voorversterker

Afbeeldingslocatie: http://img233.imageshack.us/img233/3287/p1030165xa0.gif

De MHZS CD88F met modificatie

Afbeeldingslocatie: http://img145.imageshack.us/img145/9586/p1030172vg7.jpg

Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas

• operatingeskimo
Geinig setje... B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo! Da's een aardige showcase.
Ik had de speakers nog niet gezien, maar het zijn dus Genesis VI begrijp ik. Ik lees nu de 8rgrond op t HT-forum. Ik ben er stil van. :X

Ik snap dat je die strake vloer goed wilt houden (vind m nog steeds super) maar die kleedjes gaan toch wel eens weg hoop ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@paulie..

Zeer fijne set om te zien!! Overigens wel een goed idee om enige ruimte open te laten in het 'klepje' waar de buizen zitten.

Of het een goed idee is toe te passen in de MHZS cd33 is ff de vraag en wordt het niet een grote stofbende binnen? (maar je kunt natuurlijk ook iedere half jaar de boel ff openschroeven en schoonmaken).

ps. Het scherm is neem ik aan plasma? LCD sucks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal..

Ik zit dus nog steeds te wachten dat iemand van parcel langs komt om mijn pakket te expecteren. Mijn yaqin is beschadigd bij het versturen. Contact gehad met leshele en hij zou het papierwerk voor de aanvraag in orde maken. Dit is nu al ruim 3 maanden geleden. 4 weken geleden laaste keer contact gehad met leshele. Maar nu reageert Leshele helemaal niet meer!

Heeft iemand de laatste tijd nog contact met hem gehad?

Ik ga binnenkort zelf maar de yaqin opmaken en kijken wat er werkelijk stuk is. De voedingen zijn door het gewicht doorgezakt en staan aan de voorkant scheef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 07:57:
ps. Het scherm is neem ik aan plasma? LCD sucks..
Da's wel heel erg kort door de bocht...
Ik geniet al een tijdje van een 37" Samsung full HD LCD scherm, en daar 'suckt' helemaal niets aan.
Prima beeld, uitstekende kleuren, ruim snel genoeg voor snelle sport- en actie-scenes, niks mis mee.
Nadeel van een backlit scherm is natuurlijk wel dat diep zwart moeilijk te krijgen is, maar overdag of 's avonds in een normaal verlichte woonkamer merk je er in de praktijk niets van (bij deze TV, ik heb ook nog een 15" Samsung LCD TV die een hoop licht door het zwart doorlaat).

Voordelen van LCD: de kosten!
- LCD TVs zijn goedkoper dan vergelijkbare plasma's.
- Mijn LCD trekt constant 51W terwijl een vergelijkbare plasma gemiddeld >200W trekt. (die 200+ heb ik uit de docs van de 40" Panasonic plasma van m'n broer, die vermeldt gemiddeld 250W.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Prachtige set Paulie. Die speakers :o ...
Vraagje: Ben je vrijgezel of heb je een heel ruimdenkende vriendin/vrouw?
:)

Edit: Ben zwaar onder de indruk na wat slagwerk te hebben gelezen over de Genesis..
Mooie modificatie van je eindbakken by the way...wat moet dat een streling voor je oren zijn :*)

[ Voor 44% gewijzigd door silitek op 05-09-2008 17:09 ]

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:27
_/-\o_ @paulie72

I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
  • Laatst online: 09-04 17:37
Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 00:33:
zo! Da's een aardige showcase.
Ik had de speakers nog niet gezien, maar het zijn dus Genesis VI begrijp ik. Ik lees nu de 8rgrond op t HT-forum. Ik ben er stil van. :X

Ik snap dat je die strake vloer goed wilt houden (vind m nog steeds super) maar die kleedjes gaan toch wel eens weg hoop ik ;)
Die kleedjes zijn allang weg dit was toen ze net binnen waren en er nog mee geschoven werd

@silitek

Ik ben gelukkig getrouwd met een Aziatisch schone die hier niet moeilijk over doet. Hiervoor had ik IRS Omega's die zijn groter dan de Genesis VI dus ze was enigzins teleurgesteld.

Aziaten houden van bling bling en groot :) ;)

en inderdaad het is een 50inch plasma van Samsung. We hebben deze vergeleken indertijd met een LCD en vonden deze wat meer 3d beeld hebben en het zwart was beter

[ Voor 29% gewijzigd door Paulie72 op 05-09-2008 16:42 ]

Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of topic:@afterlife en paulie..

Wat betreft LCD en plasma..

51 watt of 200 watt..als jij je buizenbak uren hebt aan staan maak jij ook niet druk om het stroomverbruik en bij een tv opeens wel. Uiteindelijk heb je het over max 100 euro verschil op jaarbasis. We hebben dit ooit in de winkel nagerekend.

Overigens is die 200 watt maximaal. De LCD verbruikt continue 51 watt (lampjes moeten branden) terwijl dit bij een plasma gefluctueerd aan de hand van het beeld. Dus bijv. bij wit licht zal het scherm 200 watt verbruiken terwijl het bij een donkere scene 50 watt verbruikt. Maar verbruikt een Plasma meer stroom? Zeker!

De kleurechtheid is bij een Plasma per definitie beter omdat plasma in staat is meer kleuren weer te geven dan een LCD. Ik zie dat zondermeer.

Kijkhoek is bij plasma beter dan bij LCD

Contrast is bij een plasma beter dan bij LCD en bij plasma is de responsetijd nihil.

Dus plasma. Echter ik moet mijn woorden nuanceren als het aankomt op HD LCD. Dan komt een LCD zeer ver.

Maar ik kan zondermeer zeggen dat ikmeerdere malen één op één vergelijk heb kunnen doen tussen en LCD HD en Plasma HD, alwaar een blu ray speler op HD 1080P speelde en de plasma won ronduit op kleurechtheid, contrast en detailrijkheid.

so if you go the money..neem plasma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mc farlow
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08-2017
Even een vraag?
Is er iemand die in Limburg woont die in het bezit is van een AUDIOROMY FU13?
Zou ik graag eens willen horen.
Ik weet dat KOIFARM er een heeft maar Nieuw Amsterdam is niet naast de deur.
Dus een oproep aan alle AUDIOROMY BEZITTERS die in de buurt wonen?

M.vr.G mc-farlow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@farlow..nieuw amsterdam! Zul je bedoelen, waar Koifarm woont

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mc farlow
Verwijderd schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 08:50:
@farlow..nieuw amsterdam! Zul je bedoelen, waar Koifarm woont
Is dat dan niet Amsterdam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bijna goed maar waarschijnlijk wel even ver van jou vandaan.
Maarre hebbie wel eens gehoord van een dagje er op uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nei Amsterdam, da's Drente.

En bronco.b:
a) Ik heb geen buizenbak, maar een Marantz AV9000 / MM9000 combinatie.
b) Die 51W is idd continue (had ik ook gezegd), maar die 250W is volgens de Panasonic specs gemiddeld, dus niet max.
c) Ik heb het verschil tussen plasma en full HD LCD ook gezien, maar vond het de meerprijs en extra stroomverbruik niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mc farlow
Verwijderd schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 10:15:
[...]

Bijna goed maar waarschijnlijk wel even ver van jou vandaan.
Maarre hebbie wel eens gehoord van een dagje er op uit?
Een dagje er op uit daar heb ik wel eens van gehoord ja.

Nieuw Amsterdam ligt inderdaad in Drenthe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07 13:52
Even wat anders: ik ga mijn MHZS CD33 aan iemand opsturen, maar weet effe niet meer of ik voor het transport iets vast moet schroeven? Ik kan me niet herinneren dat ik iets lós moest schroeven toen ik hem kreeg. Weet iemand van jullie dat toevallig?

They said it couldn't happen here.... And it didn't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hier ook niet nee.

Beetje raar omdat de meeste spelers die ik heb dat wel vereisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4-legged-bird schreef op zondag 07 september 2008 @ 14:53:
Even wat anders: ik ga mijn MHZS CD33 aan iemand opsturen, maar weet effe niet meer of ik voor het transport iets vast moet schroeven? Ik kan me niet herinneren dat ik iets lós moest schroeven toen ik hem kreeg. Weet iemand van jullie dat toevallig?
Gewoon zonder schroeven de plasticzak er weer omheen die 2 piepschuim oid. hulpstukken aan de uiteinden en voorzichtig in de originele doos plaatsen dicht vouwen en dicht plakken ( Tape)

Heb je de originele verpakking niet meer, gebruik dan een andere passende doos , maar zorg ook voor een tweede zogenaamde omdoos. Nu kan er weinig meer mis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andre55
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-04-2021
Twee maanden geleden ook één gekregen, maar er hoefde niets geschroefd te worden.
Alleen uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
Wel vreemd vind ik (bij nader inzien). Volgens mij zitten er in de meeste cd-spelers toch bevestigingsschroeven. Pass nu ik deze wil versturen, dringt tot me door dat ik me niet kan herinneren dat ik bij de MHZS iets heb hoeven verwijderen. Misschien stond dat overigens wél in de handleiding, maar mijn Chinees is niet erg goed. Afijn, als ie zonder schroeven zonder kleerscheuren uit China hier is gekomen, zal een binnenlandse rit zonder schroeven ook wel moeten kunnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat een hele mooie review op 6moons.com van de Yarland FV34CIIISA. Met mooie grote fotos en zelfs een schema erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
Ik heb al een tijdje Aurum Cantus Moon Goddess II in gebruik, maar wil toch nog maar weer eens monitoren gaan proberen. Ik heb de Leisure 2SE en Leisure 3SE van Aurum Cantus al eens uitgebreid beluisterd en toch te licht bevonden (te weinig laag). Weet iemand hoe de Jungson BD-1 of de BD-2 zich verhouden tot de Leisure 2SE of Leisure 3SE? Ik zie maar heel weinig ervaringen over die luidsprekers. Ook toevallig iemand die de vloerstaanders van Jungson kent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@4 legged bird..maar uhh..als je laag mist in de monitorspeakers dan moet toch uberhaupt niet beginnen aan monitorspeakers. Die produceren per definitie minder laag (ja..zeer kleine uitzonderingen daargelaten) dan vloerstaanders.

Overigens als iemand nog op zoek is naar een setje sylvania 2C51 (equivalent van de 5670) kan me mailen of een DM sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet meer waar ik nou een review van de BD1 en 2 gelezen heb. Was het in Music Emotion ofzo? Maar iig klonken ze wat uhm... terughoudend. Zeer mooi afgewerkt maar de klank blijft hier bij achter. De reviewer was er niet echt heel lovend over en ik had het idee dat best wel eens zou kloppen. De AC zijn veel frisser en natuurlijker.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2008 23:13 ]

• 4-legged-bird
@bronco.b: Ik zit volgens mij in een overgangsfase. Mag ook wel als je de 50 nadert.... Ik heb altijd graag volle en stevige bassen gehoord. De AC's die ik heb hebben dat volop, maar daardoor wordt de helderheid gemaskeerd lijkt wel. De laatste tijd begin ik juist te neigen naar luidsprekers die mooi helder klinken. En misschien wil ik dan toch wel wat bas inleveren.

@Jeep: ik heb hier een review gelezen:
http://www.fairaudio.de/l...her-jungson-bd-1-n-1.html

Maar dat is van één iemand. Dat vind ik niet erg betrouwbaar.

Het verbaast me dat er zo weinig over te vinden is over Jungson-luidsprekers. Als het over Chinese luidsprekers gaat, gaat het altijd over Aurum Cantus. En hoewel ik die inderdaad erg goed vind, wil ik toch ook weleens wat weten over die 'andere' Chinezen....

Verwijderd

ik heb m even snel gelezen en ik moet zeggen dat het vernoemde karakter wel overeenkomt met wat ik gelezen had in die andere review. En het lijkt me dus niet het karakter dat jij zoekt. Ik denk dat je de details in het hoog en midden gaat missen.
Ik zit volgens mij in een overgangsfase. Mag ook wel als je de 50 nadert.... Ik heb altijd graag volle en stevige bassen gehoord. De AC's die ik heb hebben dat volop, maar daardoor wordt de helderheid gemaskeerd lijkt wel. De laatste tijd begin ik juist te neigen naar luidsprekers die mooi helder klinken. En misschien wil ik dan toch wel wat bas inleveren.
Ik zou hier graag even mijn zaklampje op schijnen...
Ik heb ze gehoord (van Beetle bij bronco.b) en ik vond ze niet mooi klinken. Waarom? Het hoog en midden was mooi maar werd overstemd door de flodderige bas. Ik snapte eerst niet waarom zulke mooie speakers zo'n ongecontroleerde bas zouden hebben. Tot ik op de kast ging kloppen. De hele kast is stevig en stijf behàlve juist onderin waar de 25cm basdriver zit. Er zit daar geen of weinig bracing in de kast waardoor hij gaat resoneren. En ik vond dat absoluut niet mooi klinken. Maar ik heb sterk het idee dat hier wat aan te doen is als je hem openschroeft.

Ik heb op de open dag van PA de Volla's gehoord en daar mis je geen bas hoor. En die klinken volgens Paulie bijna het zelfde als de Leisure 6. Trouwens bij de L2SE ook niet echt als je er een flinke versterker op zet.

• 4-legged-bird
Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 16:12:
Ik heb ze gehoord (van Beetle bij bronco.b) en ik vond ze niet mooi klinken. Waarom? Het hoog en midden was mooi maar werd overstemd door de flodderige bas. Ik snapte eerst niet waarom zulke mooie speakers zo'n ongecontroleerde bas zouden hebben. Tot ik op de kast ging kloppen. De hele kast is stevig en stijf behàlve juist onderin waar de 25cm basdriver zit. Er zit daar geen of weinig bracing in de kast waardoor hij gaat resoneren. En ik vond dat absoluut niet mooi klinken. Maar ik heb sterk het idee dat hier wat aan te doen is als je hem openschroeft.

Ik heb op de open dag van PA de Volla's gehoord en daar mis je geen bas hoor. En die klinken volgens Paulie bijna het zelfde als de Leisure 6. Trouwens bij de L2SE ook niet echt als je er een flinke versterker op zet.
Ik vind de bas eerlijk gezegd helemaal niet flodderig, mits je de juiste versterker erop zet. In het verleden had ik een zelfbouw Thel-voorversterker (prachtig apparaat, staat nu te koop op MP), samen met twee SAC-monoblokken. Dat was pet. Daarop heb ik de SAC's vervangen door twee zware buizenmono's van Experience en dat was súper. Maar daar was allerlei ellende mee, zodat ik weer wat anders moest. Uiteindelijk heb ik nu Advance Acoustic voor- en eindversterkers en die houden de AC's uitstekend onder controle. Ik heb ze trouwens -na een eerdere tip van je hierover- al eens opengeschroefd en een beetje verstevigd.

In de Leisure 2SE en de 3SE vond ik toch te weinig laag zitten, maar ik moet zeggen dat ik daar ook lichtere versterkers op had. Misschiend e Leisure 6 maar eens proberen dan....

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.