Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 88.890 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 14:26:
Inderdaad zit ik mezelf ook al in twijfel te trekken..... Zeker als buizen-leek lijkt het me dat ik iets over het hoofd zie... De buisjes passen wel mooi in de voetjes, heb ze (redelijk) aangeduwd maar misschien dat ik nog wat meer kracht moet zetten... Helaas kan ik door die verrekte blauwe led-jes in de buisvoetjes ook niet goed zien of de buisjes gloeien of niet.. Ook bij de originele niet....

Nog even voor de duidelijkheid: Origineel zitten er JJ ECC83S buizen in mijn speler. Deze zijn toch uitwisselbaar met de blackplate's die ik nu heb??
Oeps...Je hebt dus geen CD33 maar een cd66 of cd88. De 5670 zijn NIET uitwisselbaar met de ECC83..dus dan werkt niet, nee. :N

En die k*tledjes kunnen eruit hoor! :) Very easy zelfs. Lossolderen of de sporen naar de leds doorkrassen.

Maar jammer joh! Van die 5670's. Maar goed..onderstaande post van jeep kan mogelijk je schade beperken..En nu maar 's verdiepen in de buizentypes! :+

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2008 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

diagnose gesteld... foute buistype 8)7 Ik ging er vanuit dat je een cd33 had.

geef ze maar aan mij :P Ik wil nog wel 1 paar van die. Ik hoop dat ze niet afgefakkeld zijn door het te hoge voltage.

Of je moet gaan modificeren ... pinnen aanpassen en voltage verlagen van 12>6V.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2008 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Bronco.b schreef : De 5670 zijn NIET uitwisselbaar met de ECC83..dus dan werkt niet, nee.
klopt dit eigenlijk wel ? volgens mijn informatie is de 5670 de equivalent van de ECC 83 , 12AX7 etc of
heb ik het mis ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ze werken in ieder geval dus niet... Passen wel perfect in de buisvoet, dat dan weer wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hermankora..ABSOLUUT onjuist!! 396A, 2C51, 6N3P-EV, ECC42 zijn de equivalent van de 5670.

Ook wat betreft voltage kan het al niet. De 5670 werken met een filament voltage van 6 en de 12AX7 (ECC83) met 12 volt.

Ik weet technisch niet veel van buizen maar weet wel dat deze niet uitwisselbaar zijn, helaas. En wederom helaas staaft Matra dat verhaal. En tja...ze hebben inderdaad allemaal wel dezelfde voet.

@jeep..De JRC-RCA begint eindelijk na 24 uur aangestaan te hebben in de speler meer en meer los te komen. Op het eerste gezicht vond ik de buis minder klinken dan de standaard RCA 5670. Maar nu merk ik dat wat betreft ruimtelijkheid en plaatsing de buis behoorlijk toe neemt.

Een definitieve uitspraak kan ik nog niet doen..want ik moet de JRC versie en de standaard RCA nog met elkaar vergelijken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2008 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 20:52
Goedemorgen,

Ik ben op zoek naar een 'cadeau' voor mijn vader. Nu is hij een hifi-liefhebber, en hij heeft net een tijdje geleden een oude Quad versterkerset gekocht (ik weet het type niet, maar een uit de jaren 70, was de eerste serieuze versterkerset die hij vroeger gekocht heeft). Omdat beneden al een leuke 5.1 set staat (Pioneer AX10 met 2xJBL Ti 5000 + bijpassende JBL surround+center+sub), wil hij boven een soort 'luisterkamertje' maken. Nu is hij al een tijdje op zoek naar redelijke speakers voor deze kamer, en ik moest ineens denken aan dit topic.

Ik ben dus op zoek naar een set luidsprekers (stereo), in dezelfde gooi als de Kef IQ5 en IQ7. Het budget zal ongeveer tussen de 200 en 400 euro per paar zitten, ex verzending. Weten jullie misschien een goede(!) set in de wirwar van de Chinese webwinkels? Ik heb webwinkels in de startpost bekeken, maar kwam hoofdzakelijk kleine speakers tegen, en naar de kwaliteit daarvan kan ik slechts raden.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Clock schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 10:56:
Goedemorgen,

Ik ben op zoek naar een 'cadeau' voor mijn vader. Nu is hij een hifi-liefhebber, en hij heeft net een tijdje geleden een oude Quad versterkerset gekocht (ik weet het type niet, maar een uit de jaren 70, was de eerste serieuze versterkerset die hij vroeger gekocht heeft). Omdat beneden al een leuke 5.1 set staat (Pioneer AX10 met 2xJBL Ti 5000 + bijpassende JBL surround+center+sub), wil hij boven een soort 'luisterkamertje' maken. Nu is hij al een tijdje op zoek naar redelijke speakers voor deze kamer, en ik moest ineens denken aan dit topic.

Ik ben dus op zoek naar een set luidsprekers (stereo), in dezelfde gooi als de Kef IQ5 en IQ7. Het budget zal ongeveer tussen de 200 en 400 euro per paar zitten, ex verzending. Weten jullie misschien een goede(!) set in de wirwar van de Chinese webwinkels? Ik heb webwinkels in de startpost bekeken, maar kwam hoofdzakelijk kleine speakers tegen, en naar de kwaliteit daarvan kan ik slechts raden.

Alvast bedankt!
Wil je wel helpen maar nee... Wij kunnen geen pasklare speaker aanprijzen die vaders lekker vind klinken. Verder sla je de plank volledig mis om deze topic aan te boren.

Mijn advies: Versterkertje onder je arm en ga een luistersessie aan bij een HiFi store

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
silitek schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 11:08:
[...]

Wil je wel helpen maar nee... Wij kunnen geen pasklare speaker aanprijzen die vaders lekker vind klinken. Verder sla je de plank volledig mis om deze topic aan te boren.

Mijn advies: Versterkertje onder je arm en ga een luistersessie aan bij een HiFi store
Hehe, ik snap dat de klankkleur ed altijd subjectief is, en dat je normaal natuurlijk verschillende speakers zult gaan beluisteren (met je eigen versterker) in leuke hifi-winkels. Echter is dat niet wat de bedoeling is.

Ik postte mijn bericht juist in dit topic omdat ik voor een kleinere prijs toch kwalitatief goede speakers voor minder geld zoek. En omdat het een 'cadeau' wordt, zal hij ze toch pas horen als ze reeds gekocht zijn. Dus ik ben op zoek naar mensen die eerder Chinese 'namaak' speakers hebben gekocht (mij hun ervaring kunnen vertellen), en/of mensen die mij een link kunnen geven naar een leuke speaker (in een chinese webwinkel) met een prijsklasse die binnen mijn budget valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Om het ontopic te houden zeg ik Aurum Cantus Leisure 2 (luxury)MKⅡ Speakers...
Of op Markplaats een kerel uit Maarsen die verkoopt leuke speakers voor een schappelijk prijsje..
B.v Tangent en Jamo..

Zo de rest mag je zelf doen. Respecteer wel je "kado" aan je vader overgens d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Translator schijnt ook wel tof te zijn en 2e hands op Marktplaats te vinden voor een prikkie. Ken ze zelf niet. Wel een Nederlands fabrikaat en zijn meestal minimaal 10 jaar oud. _/-\o_

@luistersessiegenoten: Ik begrijp dat de sessie dit weekend dan niet doorgaat? Dan wordt het wat mij betreft oktober of later. Dan wil ik met alle plezier mijn ruimte weer beschikbaar stellen.

Een tip voor powercords: Ik heb bij DIYGENE silverplated powercords met vergulde stekkers gekocht. Toch weer een leuke verbetering. Zo blijf je kleine stapjes maken. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 13:00:
@luistersessiegenoten: Ik begrijp dat de sessie dit weekend dan niet doorgaat? Dan wordt het wat mij betreft oktober of later. Dan wil ik met alle plezier mijn ruimte weer beschikbaar stellen.
is dat nu definitief?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
silitek schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 11:26:
Om het ontopic te houden zeg ik Aurum Cantus Leisure 2 (luxury)MKⅡ Speakers...
Of op Markplaats een kerel uit Maarsen die verkoopt leuke speakers voor een schappelijk prijsje..
B.v Tangent en Jamo..

Zo de rest mag je zelf doen. Respecteer wel je "kado" aan je vader overgens d:)b
Die was ik ook al tegengekomen. Als ik dat zo kan beoordelen zijn het kwalitatief goede speakers (aan de reviews op verschillende fora te zien). Ik zie echter wel meerdere keren opduiken dat er 2 versies zijn. De Europese versie en de versie recht uit de Chinese fabriek. Wat ik zo begreep is dat er wel een kwaliteitsverschil in zit. Kan iemand mij hier meer over vertellen, en of ik dit terug kan vinden in de typenummers?

Is een leuk 'cadeau' idd, maar aangezien hij mij tientallen/honderden uren heeft geholpen met mijn verhuizing verdient hij het zeker

[ Voor 8% gewijzigd door Clock op 07-08-2008 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Europese versie en de versie recht uit de Chinese fabriek. Wat ik zo begreep is dat er wel een kwaliteitsverschil in zit. Kan iemand mij hier meer over vertellen, en of ik dit terug kan vinden in de typenummers?
Het verschil heet 'marketing'. Het zijn gewoon dezelfde speakers. Héél misschien zitten er wat andere componenten in het wisselfilter maar ik betwijfel het nogal. En dat kun je ook altijd zelf nog doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Clock, luidsprekers uit china hebben hoge verzendkosten. Mijn ervaring met jouw budget zou ik gaan voor Kef IQ speakers en deze kopen bij de goedkopere webwinkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb trouwens voor de gein eens een chinese mp3 speler gekocht via Ebay en die is in middels binnen. Exacte copie van de Ipod Nano (oude model) maar ze zijn alleen het puntje geluidskwaliteit vergeten. Het kleurenbeeldscherm frequentie is te horen op in het geluid. Wanneer beeld uit is het minder maar zeer irritant als ruis waarneembaar tussen twee nummers in of bij skippen...

Radiofunktie is dan wel weer goed en geruisloos dus voor die 9 euro toch nog iets leuks aan over gehouden hehehhe. Altijd handig tijdens het hardlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antwan46
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-10-2020
[quote]Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 21:53:
@hermankora..ABSOLUUT onjuist!! 396A, 2C51, 6N3P-EV, ECC42 zijn de equivalent van de 5670.

Ook wat betreft voltage kan het al niet. De 5670 werken met een filament voltage van 6 en de 12AX7 (ECC83) met 12 volt.

Onzin:
Als je bij een ECC83 punt 4en 5 doorverbind, heb je 1 aansluiting, dan de ander op punt 9 heb je aan 6,3 volt genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@antwan46..Ja..nee leuk maar ongemodificeerd heb je daar dus niets aan.

Maar neemt weg dat het een leuke tip is als je wil modden..

@clock..De huidige iQ wordt momenteel vervangen en wordt nu op internet gedumpt..Daarnaast gaat Dynaudio haar audience lijn eruit doen..dus ook deze serie wordt momenteel gedumpt op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer die 70-er jaren Quad set een 33/303 combinatie is, dan doen naar mijn smaak duits klinkende speakers 't erg goed (engels klinkende speakers zijn net iets te warm).
Met jouw budget, en een cadeautje moet ook leuk blijven, zou ik 's kijken bij bv. Teufel, Elac, etc. of eventueel Jamo (niet duits, maar wel redelijk duits klinkend).

Bij die set is 't natuurlijk 't mooist om er Quad ESL 57 of 63 electrostaten aan te hangen, maar die zijn 2e-hands vrijwel niet te vinden en gaan ook een tikkie boven je budget...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:03
ik zou voor tweedehans gaan. Nieuw kan je Eltax proberen deze kan je online bestellen.

Voor 400euro krijg je echt prachtstuken tweedehans. Zoals de klassiekers van B&W leuke driade's en ga zo maar door.

Voor 400euro nieuw krijg je niet echt heel veel. behalve leuke eltax speakers die zeer goed schijnen te klinken

voor 400euro krijg je deze speakers : http://link.marktplaats.nl/185013477

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou ook voor tweedehands gaan, maar tweedehands en een cadeautje gaan niet voor iedereen samen. Garantie en zo...
Overigens vind ik B&W's op een 303 niet echt een geweldige combinatie (beiden neigen naar warm), maar Driades zijn idd. ook een goede optie. En jaren geleden hebben we m'n T+A TMR 80 speakers (3-weg transmissielijn, duits) op de 33/303 combinatie van een vriend van mij aangesloten, en dat was helemaal niet verkeerd!

Er zijn dus een hoop opties, want die 303 is een heel prettige versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ik zit weer eens te kijken naar een paar aurum cantusjes bij appel.
350 pond als ze voor 99 pond weggaan.

Weet iemand of dat nog een stukje goedkoper te doen is ? Dit is nml luchtpost (verplicht) en ik hecht daar wat minder waarde aan :).

Op 4 juni is mijn Cd33 gepost, en hij is vandaag door de douane gekomen *O* .
Hoevaal ga ik kwijt zijn voor die CD33 (als in: wat is jullie ervaring van de douane schatting van dit speeltje).

Kent iemand trouwens de Qinpu DV-1 speakers? Enig idee of dat wat is? Ze zien er wel geinig uit :).

[ Voor 39% gewijzigd door Boudewijn op 07-08-2008 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
Bedankt voor alle reply's! Het is idd een 33/303 setje, welke mij verbaasde qua kwaliteit nog (ondanks al die jaren).

Als ik kijk naar de Aurum Cantus Leisure 2 MKII, dan kan ik die incl verzending krijgen voor 440 euro. Met invoerrechten en BTW kom ik dan uit op een bedrag van 540 euro. Ietsje overbudget.

Verder heb ik mijn vader vaak gehoord over de B&W DM2A, welke ik voor rond de 250 kan krijgen (2e hands vanzelfsprekend). Ik weet niet wat de kwaliteit van deze speakers zijn, en hoeverre deze vergelijkbaar zijn met de Aurum Cantus.

Ik was er van op de hoogte dat de IQ serie eruit gaat, en dus gedumpt wordt. Heb ze nog beluistert bij Saturn, toen die ze laatst in de aanbieding had. Een paar IQ5's krijg ik voor 360 euro, incl verzending.

Lastige keus. Ik zal het topic niet teveel offtopic drukken, maar heeft iemand hier iets verstandigs over te zeggen? :P Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar nieuwe speakers, en over de onderlinge vergelijking tussen de speakers durf ik mij niet uit te laten.

(Als het hier niet toegestaan is, PM of mail no-prob)

Edit: Ik ben even was gaan lezen over die DM2a's. maar lees dat die nou juist een echt echt 'Engels geluid' geven.

[ Voor 5% gewijzigd door Clock op 07-08-2008 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Mja invoerrechten is geluk of pech hebben ;).
Ben daarom ook benieuwd wat ik zo bij mag dokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
Boudewijn schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 22:13:
Mja invoerrechten is geluk of pech hebben ;).
Ben daarom ook benieuwd wat ik zo bij mag dokken.
Hmmja, maar de toners die ik laatst uit amerika bestelde werden ook mooi opengetrokken door de douane, waarna ik fijn 19% kon betalen. Zeker met grote inkopen denk ik dat je die 19% in principe gewoon mee moet tellen, en als ze het pakje met rust laten heb je een dikke meevaller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
De B&W DM2 is oud maar schijnt zeer goed te klinken (Zit er zelf ook achteraan). Je moet gewoon kijken wat er tweedehands voor bij komt zetten.

Met maar 400euro geeft tweedehans een betere prijs kwaliteit. Wel moet je je ogen goed openhouden want je word zo opgelicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@boudewijn als je de normale leisure 2 neemt dan kunnen ze Surface worden verstuurd, zo heb ik ze tenminste binnen gekregen. De Deluxe versie versturen ze inderdaad via de lucht.

@bronco.b gelukkig heb ik deze niet besteld ga nu toch maar voor een Hercules II (ook gemaakt in china trouwens)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2008 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Clock schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 21:33:
Bedankt voor alle reply's! Het is idd een 33/303 setje, welke mij verbaasde qua kwaliteit nog (ondanks al die jaren).
Echte kwaliteit verloochent zich niet... ;)
Verder heb ik mijn vader vaak gehoord over de B&W DM2A, welke ik voor rond de 250 kan krijgen (2e hands vanzelfsprekend). Ik weet niet wat de kwaliteit van deze speakers zijn, en hoeverre deze vergelijkbaar zijn met de Aurum Cantus.
De DM2A is een hele vreemde speaker: transmissielijn in boekenplankformaat, de units precies "verkeerd om" geplaatst (woofer boven, tweeter onder) waardoor je hogere stands dan normaal nodig hebt om hoog/mid op oorhoogte te krijgen, maar er zijn ondertussen nog steeds horden liefhebbers die zweren bij deze speaker. Dus zo slecht zullen ze niet zijn... ;)

Die AC's zien er m.i. op z'n minst een stuk beter uit, en beide zullen 't prima doen op een 303.
Maar 't devies blijft gewoon: ga luisteren. Als je vader een wat warmer geluid lekker vindt dan zijn die DM2A's een prima keuze, wil 'ie een neutraler geluid dan is AC een betere match.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roderiktweaker schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 22:22:
De B&W DM2 is oud maar schijnt zeer goed te klinken (Zit er zelf ook achteraan). Je moet gewoon kijken wat er tweedehands voor bij komt zetten.

Met maar 400euro geeft tweedehans een betere prijs kwaliteit. Wel moet je je ogen goed openhouden want je word zo opgelicht
Er bestaat geeneen B&W speaker die lekker klinkt... Het klinkt altijd zo.... beleefd en duf. Ik heb er door de jaren veel gehoord en heb er een aversie tegen gekregen. Nooit eens lekker sprankelend of lekker knallen. Maargoed, dat is persoonlijk. Die kleine AC'pjes daarentegen klinken wel heerlijk. Je moet er alleen wel goede stands voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Clock schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 22:18:
[...]

Hmmja, maar de toners die ik laatst uit amerika bestelde werden ook mooi opengetrokken door de douane, waarna ik fijn 19% kon betalen. Zeker met grote inkopen denk ik dat je die 19% in principe gewoon mee moet tellen, en als ze het pakje met rust laten heb je een dikke meevaller.
Ik heb dit jaar een slordige 10k op ebay uitgegeven en ben er met 300E invoerheffing vanaf gekomen ;).
Van die 10k 8k ofzo buiten NL :).
Dus dat gaat bij mij vaak goed.

@beetle: dank je voor de tip. ik wil wel voor een duppie op de eerste rang zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ik kijk eens naar de specs die appel opnoemt, de deluxe heeft slechtere gevoeligheid en het frequentiebereik is minder.
Waarom is die dan deluxe? Ik zie op de site van AC de specs van de deluxe nml niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 23:31:
[...]

Er bestaat geeneen B&W speaker die lekker klinkt... Het klinkt altijd zo.... beleefd en duf. Ik heb er door de jaren veel gehoord en heb er een aversie tegen gekregen. Nooit eens lekker sprankelend of lekker knallen. Maargoed, dat is persoonlijk. Die kleine AC'pjes daarentegen klinken wel heerlijk. Je moet er alleen wel goede stands voor hebben.
Gelukkig is geluid persoonlijk .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tuurlijk, daarom zeg ik het er ook bij. Ik wou alleen ff lekker stangen. Alleen icm Quad 33+303 zal het ws. nog meer opgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jeep...ik ben ook niet geheel eens met je B&W verhaal maar goed...wat betreft quad en B&W. Dit is zeker een mismatch omdat beide een warme klank hebben.

@clock..Ik denk persoonlijk dat een Kef een gulden middenweg is voor de Quad. De Kef is dynamisch en fris en zeker geen warme speaker te noemen.

De kef doen het bijv. ook voorbeeldig met de NAD setjes..en het karakter van de kef ligt bij de meeste mensen makkelijk in het gehoor, heb ik gemerkt (als verkoper).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boudewijn schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 23:44:
[...]

Ik heb dit jaar een slordige 10k op ebay uitgegeven
Wat nou arme student. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 23:15:
[...]
Echte kwaliteit verloochent zich niet... ;)

[...]

De DM2A is een hele vreemde speaker: transmissielijn in boekenplankformaat, de units precies "verkeerd om" geplaatst (woofer boven, tweeter onder) waardoor je hogere stands dan normaal nodig hebt om hoog/mid op oorhoogte te krijgen, maar er zijn ondertussen nog steeds horden liefhebbers die zweren bij deze speaker. Dus zo slecht zullen ze niet zijn... ;)

Die AC's zien er m.i. op z'n minst een stuk beter uit, en beide zullen 't prima doen op een 303.
Maar 't devies blijft gewoon: ga luisteren. Als je vader een wat warmer geluid lekker vindt dan zijn die DM2A's een prima keuze, wil 'ie een neutraler geluid dan is AC een betere match.
Euhm geen idee waar je je laatste zin op baseert, maar AC's zijn ook aardig warme speakers, vooral in het mid en laag. Althans dat is mijn beleving en ik heb ze al een paar jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Causaal verband? ;)

Mijn MHZS CD-33 binnen, en niet bij hoevel dokken.
Ding was ook echt een giga koopje trouwens :z.

Zometeen eens luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja................Causaal of Casueel ;)

p.s. veel plezier met je nieuwe cd33!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2008 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 23:31:
[...]

Er bestaat geeneen B&W speaker die lekker klinkt...
Je hebt vanaf nu 1 pint van mij tegoed. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 17:16:
[...]

p.s. veel plezier met je nieuwe cd33!
Mwa ik vind het geluid wat minder los klinken en wat meer gedempt in vergelijking met mijn cd200-cd203 combinatie.
Dit met interne dac, met externe geloof ik het allemaal wel :P.
Het klinkt een beetje alsof het teveel is geremasterd op de cd, dat idee.

Straks even buizen swappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@boudewijn..zeker doen en de mod uitvoeren. Scheelt echt een hoop!

Maar welke cd200 en cd203 bedoel? merk enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Meridian ;). Is klassiek.

Ik heb net de ab open gehad en dat was gewoon triest. Loshangende (niet passende!) vijsjes.
Fluxsporen en vochtplekken op de print. Zonde, want het is een veel mooiere dan het dure arcam\meridian spul dat hier ook ligt.

Wat me wel opvalt is dat er gewoon NXP chips en rubycon caps in de versterker zelf zitten, dat valt me dan weer heel erg mee (Rubycon is prima spul).

[ Voor 13% gewijzigd door Boudewijn op 08-08-2008 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 11:57:
Euhm geen idee waar je je laatste zin op baseert, maar AC's zijn ook aardig warme speakers, vooral in het mid en laag. Althans dat is mijn beleving en ik heb ze al een paar jaar.
Alles is relatief, maar naar wat ik gehoord/geluisterd heb zijn die AC's een stuk neutraler dan B&W's.

Ik moet toegeven dat ik de AC's maar een paar keer beluisterd heb bij een kennis van mij (op een redelijk lichte Rotel eindversterker), en dan eigenlijk alleen met singer-songwriter werk (man/vrouw met een gitaar, Luka Bloom, Will T. Massey, oudere Matthew Sweet en Indigo Girls werk, dat soort dingen), en dan is er niet zo gek veel laag.

De AC's stonden overigens wel netjes op goede stands en ruim een meter van de muren af, dat helpt ook wel als je last van bass boost hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@boudewijn..ach ja..dat is ook nog zo.. even meridian vergeten.

Goed..als het gaat over meridian dan is dat bij mij synoniem aan overpriced en een klank dat mij totaal niet ligt (op zijn zachts gezegd).

Arcam presteert daarentegen een stuk beter en neutraler dan meridian...Da's inderdaad een fijn product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ja klopt, maar 2e hands is het wel leuk speelgoed (naast de arcam spulletjes :) ).
offtopic:
Wat vind jij trouewns zo lelijk aan de meridian klankkleur ?

Ik ga wel die blauwe ledjes lozen, en jeroens caps erin frotten. Zijn buizen scheelt al een slok op een borrel ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boudewijn schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 23:50:

Ik ga wel die blauwe ledjes lozen,
Ga je er nu Oranje ledjes in zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Wat zijn dat nou telkens voor flauwe opmerkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boudewijn schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 12:51:
Wat zijn dat nou telkens voor flauwe opmerkingen?
OKE ! Zal je sparen in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W0153R schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 22:26:
[...]

Krijg je met ASIO d'r niet gewoon 44.1 uit? ASIO werkt wel met de 151..

[...]

Waar? Ik ben sowieso op zoek naar winkeltjes in de buurt van Utrecht met een redelijk assortiment aan te beluisteren apparatuur..
Het was juist de bedoeling om HOGERE sample rates toe te passen, dus upsampling toepassen.
En dat lukt zeker wel via spdif, maar niet via usb. Maar goed, ik gebruik toch liever spdif.

De Xindak cd-spelers en dac's zijn hier te beluisteren:

http://www.senseofmusic.nl/ te Leiden.

Is geen winkel, gewoon ff bellen voor een luisterafspraak ;)

Indien je gaat luisteren, post dan a.u.b. hier je bevindingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
offtopic:
Mijn 8000e post. Edit: fuck ik ben echt niet wakker. 7800 :P

Net even aan mijn CD33 zitten pielen nav de verhalen van koifarm (foto's komen nog!).
Het valt op dat men gewoon een 330nF C in de bak heeft zitten waar op de print 220 staat.
Daar zit nu mooi een pio van ]eep in (ook 220, ik heb alleen goeie MKP's liggen met 330 als waarde). Verder de buisvoetjes vervangen (wat een pauperdingen...) en de ledjes weggehaald onder de buizen.

Morgen mischien even de opamp verwijderen, wel beetje jammer dat hij toch aan de dac gaat hangen straks :P.

Even een rare wending: heeft iemand ooit CHinese geluidskaarten gezien? Ik zoek me al een half jaar dood naar een Auzentech kaartje dat niet te vinden is. Mischien sta ik wel open voor een High-end chinees geluidskaartje :P.

[ Voor 26% gewijzigd door Boudewijn op 11-08-2008 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Boudewijn weet niet welk kaartje je zoekt maar er staan ongeveer 10 auzentech kaartes te koop op eBay (waarschijnlijk niet de kaart die jij nu net zoekt, of wel?)
http://www.auctionsearchk...ch&fasi=1&asksrc=ospww1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ik zoek de X-meridian, die is maar 2 maanden geproduceerd en heel erg popi bij sommige lieden (gaat dus ook duur weg). Idd net niet het kaartje dat ik zoek dus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsb
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
WEES GEWAARSCHUWD, Ornec leverd niet meer, maar accepteerd nog wel betalingen.

Ik heb op 4 juni 2008 304,- euro betaald aan Ornec voor een Classic 1.0b.
Maar helaas na 2 maanden geen versterker.
Geen reacties van Ornec op mijn e-mail, niet online met Skype en de telefoon wordt niet opgenomen.

Ik heb aangifte van oplichting gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tering de $%#@*&^ :(

Ik heb 70 euro aan een set bendix buizen uitgegeven die by the looks of it al op zijn retour waren. De Getter (that shiny stuff) was doorzichtig en leek op te lossen.

Geen goed teken dus en vandaag prop ik ze mijn cd-speler...en nee he ;( Een werkt helemaal niet. De cathode gaat niet gloeien. :N

zeer fijn maar niet heus......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Bronco.b , waar heb jij deze Bendix buizen besteld als ik vragen mag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen hij doet het wel erg lekker dat dan wel weer..ik ben zijn gegevens kwijt...ene mikhael via ebay

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2008 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Bronco.b , wat bedoel jij precies met "hij doet het wel erg lekker dat dan wel weer " ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plaatsing en precisie is verbluffend. Zelfs de meest onrustige stukken klinken goed. Niet troebel. En lekker dynamisch zonder scherp te worden. Toch het afgeronde geluid dat ik wel in buizen waardeer

mmmhhh..ben nog benieuwd naar de tung sol, CBS en silvania 2C51 buisjes..als de in de buurt komen van deze..dan ben ik een tevreden man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Bronco.b , sorry maar ik kan je niet helemaal meer volgen jij schreef :

Geen goed teken dus en vandaag prop ik ze mijn cd-speler...en nee he Een werkt helemaal niet. De cathode gaat niet gloeien.

zeer fijn maar niet heus......

doen die buizen het nu eigenlijk wel of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de speler horen 2 buizen. dus ik werk nu met een combi van bendix en RCA! volgens Koifarm doet de eerste buis het meest (klankkleur) en de tweede voegt weinig toe..maar ja stronteigenwijs dat ik ben wil beide buisjes in de speler van hetzelfde merk hebben. Dat gaat dus nu niet.

Plus dat één buis me nu in feite 70 euro heeft gekost wordt ik ook niet blij van. één, 1 dus is stuk en geeft geen enkel teken van leven meer. R.I.P of D.O.A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:42:
In de speler horen 2 buizen. dus ik werk nu met een combi van bendix en RCA! volgens Koifarm doet de eerste buis het meest (klankkleur) en de tweede voegt weinig toe..maar ja stronteigenwijs dat ik ben wil beide buisjes in de speler van hetzelfde merk hebben. Dat gaat dus nu niet.

Plus dat één buis me nu in feite 70 euro heeft gekost wordt ik ook niet blij van. één, 1 dus is stuk en geeft geen enkel teken van leven meer. R.I.P of D.O.A.
Een schrale troost: je vindt er ( waarschijnlijk ) gemakkelijker 1 buisje erbij dan een setje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@tamotomat..die knakker moet gewoon deze vervangen..maar of dat gaat lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:40:
@tamotomat..die knakker moet gewoon deze vervangen..maar of dat gaat lukken?
Dat zou heel fijn zijn.
Maar in het gunstigste geval krijg jij je centjes terug want hoogstwaarschijnlijk heeft ie gewoon geen 2e setje Bendixjes.

Ik zou gaan voor de optie: geld terug voor 1 buisje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Maarruh als je de getter niet ziet, is hij dan slecht?
If slecht vacuum, then getter = wit.

Mijn cd33 sloeg gisteren op hol.
De koellichamen op de voeding en de versterkerprint waren loeiheet, en het geluid begon te ploppen en hakkelen.

Ideeen?
Geen tweaks op 3 andere C's na en GE buizen en goede buisvoeten na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@tamotomat..Ik heb contact gehad met de ebayer. Duizend maal excuses gehad en ik kan de buis terug sturen en krijg een nieuwe.

@boudewijn..ja if getter wit. dan buis naar de kl*te..Getter minder goed zichtbaar..dan tube not zo best meer (heb ik op diverse site gelezen).

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2008 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Volgens mij gewoon getter niet goed inductief verhit, of te weinig getter.
Heb hier wat getters die vrij klein zijn, en die zijn gewoon prima.

Iemand idee over die CD33? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@boudewijn..nee..geen idee aangaande je CD33 maar dat je al verwacht van me..

wel balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 19:38:
@tamotomat..Ik heb contact gehad met de ebayer. Duizend maal excuses gehad en ik kan de buis terug sturen en krijg een nieuwe.
Eind goed al goed. Lucky You! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat dacht ik.

Overigens mocht iemand op zoek zijn naar een FV34AIII met een extra set buizen en ESA caps van clarity cap kun je me mailen of DM'en. De mijne is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Mja is garantie vragen reeel in dit geval?

Verwijderd

@Boudewijn..Nope..China import means geen garantie en zeker niet na de mod!

Daarom, gezien de prijs van €350 euro!!! dat Pacific audio vraagt voor de CD33 loont het totaal niet meer om een CD33 via ebay te kopen.

I.v.m. geen garantie, import en BTW heffing, etc..

Verwijderd

alleen DOA garantie

• silitek

silitek

Tubes Only

Waarom gelijk met de soldeerbout aan de gang ...Geloof niet zo in "beter" door modificatie. Anders dat dan weer wel. Is per definitie niet beter. Beetje eigenschuld dikke bult. De MHZS 33 is een fantastisch player met juiste buizen alleen al.. ;)

Hoop dat het goed komt met je MHZS. En nu ga je natuurlijk beweren dat het niets met je modificatie te maken heeft.... :P

Verwijderd

@jeep..DOA? Nee de mod valt niet op als hij de speler evt. terug moet sturen.

Het is eerder een geval van DAMN! (dead after mod by NL'er). :+

@silitek..Ik geloof ook niet zo dat mods alles beter maken maar in dit geval wel. De buisjes kunnen een hoop doen maar de details die de mod oplevert haal je niet met buizen alleen.

Verwijderd

Boudewijn, ik heb wel reserve printen/onderdelen voor de MHZS 33 speler. Dus mogelijk kan ik hem wel repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Bronco je hebt helemaal gelijk voor 350,-- loont het niet meer om een CD33 uit China te laten overkomen, ik merk ook dat er teveel kapot gaan of storingen vertonen. Kijk naar jouw exemplaar maar ook ik heb er 1 staan welke niet mag worden verplaatst anders vertoond hij weer kuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 10:40:
@Bronco je hebt helemaal gelijk voor 350,-- loont het niet meer om een CD33 uit China te laten overkomen, ik merk ook dat er teveel kapot gaan of storingen vertonen. Kijk naar jouw exemplaar maar ook ik heb er 1 staan welke niet mag worden verplaatst anders vertoond hij weer kuren.
Umm..percentage uitval is gebaseerd op? Wel of geen modificatie t.b.v. storing/stuk?. Was mij nog niet opgevallen dat er zo veel CD33 sneuvelen 350 euro vind ik ook idd niet meer de moeite om een CD33 vanuit China te halen. Gelukkig heb ik een goed exemplaar die prima is..
Ding staat elke dag wel gemiddeld een uur aan..

[ Voor 4% gewijzigd door silitek op 15-08-2008 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 23:08:
Boudewijn, ik heb wel reserve printen/onderdelen voor de MHZS 33 speler. Dus mogelijk kan ik hem wel repareren.
Ik ga er eerst even zelf aan prutten. Even meten wat er precies niet lekker loopt, maar hoe warm worden die TO-220-ICtjes op je audioprintje?
ik heb je trouwens vorige week een mailtje gestuurd, nog binnen gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Silitek
Standaard uit China dus zonder modificaties.
Bronco zijn speler is/was niet optimaal
Eigen ervaring 5 spelers 1 defect en 1 doet het wel maar zoals gezegd niet verplaatsen.
Moet er wel bij vermelden dat mijn spelers met de boot zijn gekomen en ik dacht die van Bronco ook.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2008 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@beetle..huh? Ik heb geen problemen hoor. Ohh..wacht we hadden tijdens de luistersessie ff wat problemen. Dat's waar ook maar uh..daarna hebben zich geen problemen meer voor gedaan.

Nee, alles gaat uitstekend..Alleen had ik op een gegeven moment kraken over de rechterspeakers..maar dat kwam door de ietswat slecht gesoldeerde buisvoeten.

Nadat dr. Koifarm de patiënt onder handen nam..is ook dat probleem voorbij. Nee, zonder meer een fijne speler.

Overigens vandaag een luistersessie gehad bij jeep. Tussen de MF A1, zijn yarland FV34A en de mijn yarland FV4A op mijn Mobi speakers

Ik zal nog of jeep nog een kort verslagje maken..De FV4A won glansrijk..vooral de versie van jeep met de Pio's. Ookal kunnen we beide niet omschrijven waarom. Er waren minieme verschillen maar de Pio klonk muzikaler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2022
@]eep en bronco: zeer benieuwd naar jullie luisterverslag, He,ik vroeg me af of de website van ]eep en Boudewijn al opschiet? Want na 8 delen china topics is het erg moeilijk om info terug te vinden. Als het technisch niet van de grond te krijgen is wil ik wel helpen.

@]eep, heb jij die kleine KT88 ook PIO's ingebouwd en merk je verschil? Zit er aan te denken om dat eens om een zondagje te doen.

[ Voor 20% gewijzigd door hemaworst op 15-08-2008 19:03 ]

Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Over die website; Ik ben er mee bezig geweest, maar ik had eigenlijk een klein beetje meer respons verwacht. Dus ja: hij is er, maar nee er staat nog niet gek veel op.
Zal er vanavond nog eens wat tijd in steken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehhhhh, ik ben een beetje lui wdb op het moment... andere dingen aan mijn hoofd. Ik moet ff een beginnetje maken.

We hadden een leuke luistermiddag. Die MFL speakers zijn echt mooi zeg. Optisch zijn ze super maar ze klinken ook heel goed. Alleen wat minder bas.
De Musical Fidelity is toch wel een mooie versterker. Die van Bronco.b is ook in prima conditie. Overall sound is gewoon lekker. Maar is wat slordiger in diverse vlakken (detail, slissen plaatsingsprecisie).
Mijn KT88je klinkt ook best lekker, maar klinkt wat anders. Beetje terughoudend in het hoog. Maar wel die precisie van een SET.

Grappig wel dat de Yarlands zo op elkaar leken met exact (en hele mooie) buizenbezetting. Het kwam dus puur neer op de koppelcondensatoren. En dat maakt een raar verschil. Net of er met mijne (met Vit Q PiO caps) alles klopte, en met de andere .... ook? Maar... ehhh. :?
Geen verschil maar we kozen wel telkens voor de mijne als beste. Als ik het moet omschrijven klonken de PiO's wat opener, frisser en met iets exactere plaatsing.

Hemaworst ik wil je al weken ff bellen. Ga ik ook snel doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2008 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Heren, ik wil trouwens heel graag bij een luistermeet zijn. Ook omdat ik de enige in mijn omgeving ben met deze hobby ;). Vind het leuk eens wat anderen te ontmoeten, en bij ]eep was het vorige keer rete gezellig.
Ik ben trouwens atm bezig met een systeem om de plaatjes voor de wiki\topics te hosten, heeft iemand voorkeur voor software? Gallery, coppermine etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter aanvulling nog op zijn jeep zijn verhaal.

De luistersessie is voor mij wel waardevol geweest. Ik ben de afgelopen zo enorm bezig geweest met het tunen .e.d. dat ik enigzins de weg kwijt was. En dan is een luistersessie bij een ander soms een mooie eye-opener.

Overigens zat ik later de denken over dat de MFA1 het wel goed doet maar het gaf me een wasmiddelreclame-gevoel. :+

De kleuren leken wat flets, minder fris en vol. Beide yarlands deden het vele malen beter dan de MFA1.

En tja de verschillen Sprague en CC :? Voor mij zat het in articulatie en ietsjes betere focus. Ik ga op termijn wel de meegekregen sprague caps in de amp doen.

En het geinige was dat de Mobi's speakers qua klank e.d. in het verlengd ligt van de Referencespeakers van Jeep. Het leek net of de Mobi's de kleine broer was van reference..

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2008 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Bronco: blij dat de problemen met je MHZS zijn opgelost waarschijnlijk heeft de speler welke ik nog heb staan hetzelfde probleem, Wil hem ooit nog eens (laten) upgraden door tijdgebrek komt het er echter niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-04 17:37
Niet spammen aub.

[ Voor 98% gewijzigd door RoD op 18-08-2008 16:14 ]

Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-04 17:37
Niet spammen aub.

[ Voor 90% gewijzigd door RoD op 18-08-2008 16:15 ]

Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedank t voor het geheugensteuntje. Ik zit alleen met vervoer.

In een opnamestudio is natuurlijk ook helemaal geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mc farlow
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08-2017
Beste Mensen

Ik ben nieuw hier .
Ben in de markt voor een nieuwe buizenversterker.
Speel op dit moment met een Mc Farlow ultra linear 4x El34 2x Ecf82 uit 1997 triode geschakeld.
Wil overgaan naar een SE versterker.
Graag wat bevindingen over de Audioromy 845 stereo.
Mc Farlow is gelijk aan de huidige Dynavox vr70.
Als luidsprekers gebruik ik de Audio-note Anj- spx 93 db.
Graag reacties

Ps. 300b mag ook natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog wel n Audio Note Oto SE ;)

Je hebt een flink rendement met die speakers, dus je kunt bijna van 2A3 tot 805 buizen kiezen. Een Yaqin 300B kan natuurlijk ook, of een 'simpele' Yarland FV34A. Een VR70 achtige is een leuk begin, maar is niet echt super. Een willekeurige SET die een beetje fatsoenlijk in elkaar zit zal veel beter klinken.

Maargoed, ik heb niet het idee dat je al erg veel ingelezen hebt. Ga gewoon eens lekker een stukje lezen hier (bv startpost vorige deel).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2008 03:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mc farlow
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08-2017
Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 23:57:
ik heb nog wel n Audio Note Oto SE ;)

Je hebt een flink rendement met die speakers, dus je kunt bijna van 2A3 tot 805 buizen kiezen. Een Yaqin 300B kan natuurlijk ook, of een 'simpele' Yarland FV34A. Een VR70 achtige is een leuk begin, maar is niet echt super. Een willekeurige SET die een beetje fatsoenlijk in elkaar zit zal veel beter klinken.

Maargoed, ik heb niet het idee dat je al erg veel ingelezen hebt. Ga gewoon eens lekker een stukje lezen hier (bv startpost vorige deel).
Jeep ik heb al wat gelezen.
Ben jij bekend met Audioromy?
Met name de Audioromy 845 stereo gaat mijn interesse naar uit.
Eventueel waar ik hierover iets kan vinden?
Andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom.( Bijv. goeie 300b verst.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Heb je deze thread al doorgezocht? Volgens mij valt daar de naam audioromy ook wel een paar maal ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ok ik zal ff spuien: meestal (ik zeg meestal omdat Koifarm met z'n FU13 erg tevreden is) is Audioromy nou niet echt een topmerk. Maar het is ook geen slecht merk! Er zijn veel beroerdere merken, en waarschijnlijk doelde Horn (jij bent Frenske toch?) daarop.
Zijn commentaar over de 845 is niet terecht trouwens. Omdat het van origine dan een zendbuis is wil niet zeggen dat hij slechter zou presteren. De 845 heeft een wat ander karakter: wat minder nadruk op de mids en meer dynamiek. 300b's hebben een heel mooi middengebied maar kunnen voor sommigen wat te flauw klinken met anders dan klassieke muziek of jazzgepiel in kleine bezetting. De 845 is niet een slechtere buis dan de 300B met alleen maar meer vermogen, het is gewoon een hele andere buis die zijn eigen sterke punten heeft. De 211 trekt wat minder stroom (en dus ook minder vermogen, en is minder 'gevaarlijk'/slijtage (makkelijker aan te sturen maar ook wat flauwer).
De 2A3 is een supermooie buis met een prachtig middengebied maar ook veel power en slam, ook al is het bij 3W wel zo ongeveer op. Maar ze zijn niet superduur en er zijn nog mooie NOS van te koop (zag net nog een paartje RCA voor €70). Volgens mij (en Horn) zou je daarmee oook volume genoeg kunnen halen.
Een voordeel van de 300B tov. de 845 is dat er meer buizenmerken zijn om uit te kiezen, alleen zijn die buizen echt achterlijk duur soms (je zit zo aan de €900 voor een paartje WE).

Wat ik niet mooi vind aan de AR 845 zijn de voorbuisjes: 12AU7 x2 and 6DJ8 x 2. volgens mij kunnen die niet echt (goed) genoeg voorversterken. En de 12AU7 zijn nou niet bepaald de meest fantastische vv-buisjes (saai). Maar daar moet je maar eens zoeken op Koifarms commentaar op de FU13. En zomaar iets wat ik tegenkwam op diyaudio:
845's are difficult to drive. They can draw grid current that must be supplied from a good low inpedance drive source. You'll need a high current cathode follower or mosfet source follower like tubelab's to directly drive the grid. (no coupling cap) And the 100K ohm grid resistor is too high in value.

This tube also needs a high amplitude signal to provide any usable power out. I doubt your 12AU7 is going to provide that signal.
Ik zou liever naar 1 zoeken met 6SN7 of 6SL7 buizen. Ga maar eens kijken op de site van Lampizator. Daar staat de Music Angel 845 beschreven. Je moet er een paar dingen aan veranderen maar dan heb je ook wat. Moet je wel kunnen/durven natuurlijk.

Ga eerst eens nadenken over hoeveel Watt je echt nodig hebt en wat voor geluid je zoekt. En niet onbelangrijk: wat het mag kosten. Dan kan ik pas zeggen wat voor buis je moet hebben, en dan kun je specifiek gaan zoeken naar een versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mc farlow kijk ook eens naar een SE-amp met een PX 25 buis zal niet goedkoop zijn maar wel vreselijk mooi.

p.s. PX 25 is een 300B achtige buis!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2008 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic maar ik kon het niet laten schieten... ik heb n paar mid/woofers gekocht. Focal 6V415's. Eerste begin van n paar leuke zelfbouwspeakers. :)
Ik weet nog niet precies welke tweets (HiVi, B&G of Fountek), maar de Focals zijn geen slecht begin (rendement, Qts en Mms) en net gedrag. Ik denk dat ik m wel zonder spoel kan aansturen. Dat was mn oorspronkelijke plan tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ik heb een setje aurum cantus deluxe 2's gekocht, en nog een CD-33.

Na het tweaken van mijn huidige CD33 is trouwens 1 kanaal bina helemaal weggevallen. Straks nog maar eens kijken ernaar (eerst werken :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de standaard buizen in de Audioromy FU13 vervangen door Telefunkens ECC85 (op de plaats van de 6dj8) en Tungsram E80CC (op de plaats van de 12au7). Nu lijkt het toch wel erg goed uit te komen (een luistersessie). Beter geluidsbeeld en plaatsing, en een strakkere bas (ik had wat last van resonantie)

Ik ben ook nog bezig met Telefunken 6211 op de plaats van de Tungsram. Of die de Tungsram verslaat is maar de vraag. Al met al dus een aanzienlijke verbetering.

Ik ben dus wel erg tevreden. Mocht je in de buurt wonen (Apeldoorn), kom gerust langs na mijn vakantie. Mogelijk komt er nog een luistersessie bij mij in oktober.

@koifarm: heb je nog mod tips voor de FU13?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn FU13 krijgt 4 ingangen en een alpsmotorpotmeter met AB van DIY-Gene, Dit niet voor beter geluid maar voor meer bedieningsgemak.Ik ben tevreden met het geluid en vermogen dus verdere onderdelen mods heb ik niet in de planning.

Heren , audiostreamen vanaf de PC naar de buizenset klinkt verrassend goed. Ik luister bijna geen gewone CD's meer. Jammer van de shanling speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 14:37

w00Dy

Make soap, not war

Na 3 jaar radio stilte in de HiFi wereld ga ik er weer voor, hopelijk kom ik in de toekomst ook nog wat aan zelfbouwen toe.

* w00Dy heeft zonet op "Nu kopen" geklikt bij een Yaqin VK 2100

Eigenlijk koop je in china met je oren dicht, maar hopen dat je een leuke versterker ontvangt. Geen idee wat ik van dit model moet verwachten, maar hij ziet er wel goed uit. :D

Het is trouwens mij eerste buizenamp, ook al is het een hybride... Ik dacht er eerst aan een ouwe Dynaco op te lappen maar de tijd en kennis ontbreekt me.

Nu nog een cheap-ass-big-bang-for-buck MM/MC phono trapje en ik kan weer verder.

[ Voor 24% gewijzigd door w00Dy op 20-08-2008 22:15 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 21:38:
Mijn FU13 krijgt 4 ingangen en een alpsmotorpotmeter met AB van DIY-Gene, Dit niet voor beter geluid maar voor meer bedieningsgemak.Ik ben tevreden met het geluid en vermogen dus verdere onderdelen mods heb ik niet in de planning.

Heren , audiostreamen vanaf de PC naar de buizenset klinkt verrassend goed. Ik luister bijna geen gewone CD's meer. Jammer van de shanling speler.
Wat voor output heeft je pc dan? Digitaal ? Of een super-fancy analoog kaartje?

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.