Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 88.832 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219813

uh..raar..want alles wat uit de US komt gaat meestal vlot door. Het zou vervelend zijn als er opeens heffingen op het pakket komen.

Maar goed..we wachten af en als er heffingen..dan tja..zucht..jammer maar het is niet anders.

Ja..de RCA doet het niet lekker in yarland..dat is wel duidelijk.. In de cd-speler vind ik ze wel erg goed.

Zeg jeep..heb je dus nog een paar van die spraque Vit C caps over :+ ?

Want ik wil, als je dat leuk lijkt, binnenkort wel's langskomen met mijn speakers en de amp..en dan lekker naar de verschillen luisteren en wellicht de zaak ombouwen..

Overigens moet ik nu de cd-speler uitgangspanning ook omhoog krikken want die is nu echt te laag.

Ik heb straks inderdaad voldoende 5670 c.q. 6N3P-types buisjes zoals de RCA's Russian mil.spec., GE's, raytheon.. :P Lekker handig voor cd-speler en amp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
offtopic:
Ik heb ook een pakket gehad uit de USA die een aantal dagen bij de douane heeft gestaan, en daar een dikke heffing op gekregen (wel audio, niet chinees).

Als we meeten zou ik er ook graag bij willen zijn als dat mag trouwens.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:28
Hij is binnen hoor m,n XIANG SHENG 728A pre amp, na 1/3 van het aankoop bedrag met de postbode te hebben verekend.
Maar eerste elende heb ik al, een van de inputs werkt niet, al gekeken of er wat los zit of zo maar kon niks ontdekken zo op het eerste gezicht.
Nou jammer zal later nog wel eens goed zoeken. Geluid is vedder ok gelukkig
straks lekker experimenteren met de verschillende buisjes die ik nog heb liggen.

feetback geven bij Ebay lukt ook niet meer zeker al te lang geleden.

[ Voor 7% gewijzigd door dirk38 op 18-07-2008 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-07 17:52
Boudewijn schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 02:01:
Als ik tijd heb wil ik wel mee.
Zullen we met een groepje gaan?
Lijkt mij een goed idee, het is in Weesp. Ik kan waarschijnlijk alleen de 24e, of het moet de 23e in de ochtend of begin van de middag kunnen.

Zie net dat het al vanaf 1030 is, kan dus ook zaterdag. Wie gaat wanneer en hoe laat?

http://www.htforum.nl/yab...376.msg1236410#msg1236410

[ Voor 22% gewijzigd door Balboa op 18-07-2008 23:00 ]

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moborunner
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09-2022
@Bronco

Heb je link geprobeerd ..geen succes ,ook hier staat Ned niet vermeld in de lijst aangesloten landen.
Heb met de douane gebeld en die wisten te vermelden dat ze ongeveer 2 weken achterstand hebben,dit i.v.m de lage dollarkoers en de hierdoor toegenomen hoeveelheid pakketjes,vreemd maar zou kunnen....
Dan zou ik uiterlijk a.s week wat moeten ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Ik zie net dat Timaudio zijn domeinnaam is verlopen...

Heeft er iemand al gear voor de Iphone 3G gezien bij onze Chinese vrienden?

En, hoe stel je je bookmark zodanig in dat de pagina bij het laatste bericht (onderaan) start en niet bovenin de laatste pagina? Het toevoegen van bottom aan het eind van de link werkte niet.

[ Voor 87% gewijzigd door vinz98 op 20-07-2008 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Ik heb m'n Mengyue mini binnen en ben erg tevreden... meer details, betere plaatsing, beter mid, kortom dit is een verbetering. Dit ruikt naar meer... en dit is slechts een instappertje.

2x10 watt geeft genoeg herrie op mijn speakers.

Een matched setje JJ el84 is inmiddels besteld. Ik kan alleen de Bendix 2c51 niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247027

Sponz schreef op zondag 20 juli 2008 @ 09:39:
Ik kan alleen de Bendix 2c51 niet vinden.
Zijn behoorlijk lastig te vinden. Daar zal je dus veel geduld voor moeten opbrengen afgezien van wat het dan ook nog eens moet gaan kosten. Koop je het onder de € 50 stel ben je absoluut een bofkont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Bendix voor onder de €50 euro...?Je hebt mazzel als je hem voor onder de €100 vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219813 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 12:59:
De Bendix voor onder de €50 euro...?Je hebt mazzel als je hem voor onder de €100 vind.
Lucky me, begin van dit voorjaar voor € 55 incl. vervoer via Ebay.de er loopt nog steeds een zoekopdracht van mij op ebay.com maar krijg geen respons!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@tamotomat..F**k..je meent het! Ik heb even gekeken op ebay..maar niks..Wel heb ik net 12 5670 GE op de kop getikt..

Ik ben namelijk druk bezig mijn Yarland zo klinkend te krijgen zoals ik hem wil. De Russian 6N3P-EV doen het leuk, bovenmatig maar leuk maar de 5670GE doen toch beter..

Het is de eerste keer dat ik de 5670GE echt goed vond klinken. In de MHZS speler vind ik ze te soft..

Zeg jeep..Hoe staan ervoor met de zending van de USA? En lijkt het je leuk om bezoek te ontvangen van mij en Boudewijn?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 20-07-2008 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ik heb in principe door de week na werktijd tijd, het weekend is wat lastiger ivm bedrijfsvoering alhoewl ene zaterdagmiddag ook prima kan.

Pacificaudio dagen: denk wel da tik kom. Ik ga rond die tijd aan een nieuwe studie beginnen in een nieuwe stad en mogelijk ook daarvoor verhuizen, dus enig voorbehoud is op zijn plaats.

offtopic:
Aan de mensen die wat met die wiki wilden doen, ik heb hem wegens een ongelukje opnieuw aangemaakt (stond toch nog weinig tekst in). Zullen we daar binnenkort eens wat tijd in steken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258027

Ik heb vrijdag voor de MHZS cd33 deze binnen gekregen: 2C51/5670
TUNG-SOL. Wauw wat een verschil met die RCA 5670 die ik erin heb. Dit zet alles beter op zijn plaats en het laag is ook strakker en heeft meer stootkracht. En dat voor 22 dolar incl verzenden.

En gisteren dan eindelijk mijn BEWITCH 655EH mee naar de winkel gesleept , pff in die verzengende hitte van 36 celcius. Gelukkig was het aangenaam met de airco aan in de luisterruimte.
Geluisterd Reference 3A MM DeCappo , helaas buiten budget maar wat ontzenttend mooi! €2600, Dynaudio focus 140, Acoustic Energy 1 Classic, Amphion Amphion Argon 2. Uiteindelijk werden het deze: PMC TB2+. Tsjonge wat een prachtige kast en dat laag is heel bijzonder echt heel mooi ook bij heel laag volumen dankzij de ATL™ technology: €1200.

Enfin voor wie deze link nog niet heeft om eens een lange nacht door te struinen naar leuke adresjes om bv .buisje aan te schaffen: www.worldtubeaudio.com

nota:
Website Timaudio werkt niet meer
Ornec: heb op 4 juni kabels besteld en nu zie ik dat hij op dispatch staat. Dus bij Ornec ligt de stekker er niet uit,wel vwb de telefoon en het beantwoorden van emails. Geduld is een schone zaak !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443

Het is de eerste keer dat ik de 5670GE echt goed vond klinken. In de MHZS speler vind ik ze te soft..

Zeg jeep..Hoe staan ervoor met de zending van de USA? En lijkt het je leuk om bezoek te ontvangen van mij en Boudewijn?
Tja dat was ook mijn waarneming, daarom zei ik dat. Maar 'your mileage may vary' en 'resultaten behaald in het verleden' bla bla. Ze worden blijkbaar toch net even anders aangestuurd dat het uitmaakt waar je ze insteekt.

Nog steeds "Into Foreign Customs, July 15, 2008, 8:45 am, NETHERLANDS"

Ik vind t prima. Weet alleen nog niet wanneer. Doordeweeks kan het ook als ik maar ff weet wanneer.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 21-07-2008 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 22:57:
[...]

Tja dat was ook mijn waarneming, daarom zei ik dat. Maar 'your mileage may vary' en 'resultaten behaald in het verleden' bla bla. Ze worden blijkbaar toch net even anders aangestuurd dat het uitmaakt waar je ze insteekt.

Nog steeds "Into Foreign Customs, July 15, 2008, 8:45 am, NETHERLANDS"

Ik vind t prima. Weet alleen nog niet wanneer. Doordeweeks kan het ook als ik maar ff weet wanneer.
Doordeweeks..kan ook als je dat prettiger vindt...Anders hoor ik graag van je wanneer het je lijkt dat ik/we komen. Ik ben behoorlijk benieuwd naar de verschillen..en je mot echt die speakers van me horen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231001

Anoniem: 13443 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 22:57:
[...]

Begrijp ik het goed dat jullie: Jeep, bronco.b en boudewijn naar de Mobile fidelity speakers van bronco gaan luisteren op een buizen amp? Ik ken de speakers van mijn buurman maar nog nooit de combi met een buizen amp gehoord. Ben benieuwd daarnaar. Mag ik ook op het feestje komen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Anoniem: 231001 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 00:24:
[...]

Begrijp ik het goed dat jullie: Jeep, bronco.b en boudewijn naar de Mobile fidelity speakers van bronco gaan luisteren op een buizen amp? Ik ken de speakers van mijn buurman maar nog nooit de combi met een buizen amp gehoord. Ben benieuwd daarnaar. Mag ik ook op het feestje komen? ;)
Heb op zich ook wel weer zin in een meeting. Kan eventueel een Bada of Opera Consonance cdp meenemen indien er nog plek is ;)

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260755

Een luistersessie is altijd leuk. :9~ Zou dan ook graag meedoen. Het mag ook bij mij als dat beter uitkomt (geen vrouw :X ). Mijn bijdrage kan bijvoorbeeld een audioromy FU13 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh..hier stond niets..ging even iets mis..

anyway..ik weet niet of we op korte termijn al een luistersessie kunnen fixen ivm met vakanties.

Ik denk dat we snel in september uitkomen en zoals het er nu uitziet zal de luistersessie in Twello (vlakbij apeldoorn en twello heeft een NS station waar ik vlakbij woon) gehouden worden.

Nadere info volgt!!

ps..wanneer was ook al weer de open dag bij PA? En wie gaan daar allemaal heen..Ik wil wel heen..tenzij het tijdens lowlands is want tja dan ben ik op....

[ Voor 117% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 23-07-2008 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
:? ?

ik kan wss. niets meenemen ivm vervoer en het feit dat ik arme student ben ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260755 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 08:49:
Een luistersessie is altijd leuk. :9~ Zou dan ook graag meedoen. Het mag ook bij mij als dat beter uitkomt (geen vrouw :X ). Mijn bijdrage kan bijvoorbeeld een audioromy FU13 zijn.
Naar de FU13 ben ik erg benieuwd. Ik zou evt. een Densen DM-10 versterker mee kunnen nemen als afwisseling van het chineese geweld. Dit is wel afhankelijk of ik dan auto vervoer kan regelen vanuit utrecht.
Anoniem: 219813 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 15:40:

Ik denk dat we snel in september uitkomen en zoals het er nu uitziet zal de luistersessie in Twello (vlakbij apeldoorn en twello heeft een NS station waar ik vlakbij woon) gehouden worden.
Zo kom je nog eens ergens in het land... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Twello, Apeldoorn (mijn stulpje) of Ede dus. Lekker midden in het land. Je kon wel eens gelijk hebben met die vakanties. Ik heb idd twee festivals (nature one en Lowlands) en daarna 4 weken vakantie. Overigens is mijn weekend van 9-8 nog vrij. Is dat een idee?

Een vergelijk met een Densen lijkt me ook interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Anoniem: 231001 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 07:12:

Naar de FU13 ben ik erg benieuwd. Ik zou evt. een Densen DM-10 versterker mee kunnen nemen als afwisseling van het chineese geweld. Dit is wel afhankelijk of ik dan auto vervoer kan regelen vanuit utrecht.
Ik kom ook uit Utrecht, zou je eventueel kunnen ophalen.

De DM-10 wil ik ook wel eens horen, ken de B100 en dat was niet verkeerd, maar haalde het niet bij de 300b buizenversterker. De DM-10 schijnt beter te zijn.

Er zijn nu wel veel gegeadigden voor een meeting, heeft iemand zo veel plek?

[ Voor 9% gewijzigd door Balboa op 24-07-2008 10:17 ]

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

even een mindfart...

misschien is het handiger dat Bronco eerst even gewoon bij mij langskomt dat we even op ons gemak kunnen solderen en onderdeeltjes vergelijken. Dat zal niet voor iedereen even spannend zijn. Dan kunnen we (of eigenlijk bronco.b) daarna het resultaat wel meenemen.

Als we dan daarna misschien bij H3D een andere meeting kunnen houden, volgens mij kunnen daar wel een aantal mensen in de woonkamer. Ik kijk wel hoe in A'doorn kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@jeep..

lijkt me eerlijk gezegd een strak plan. Ik wil daarnaast wel ff de laatste zooi posts doorlezen en een inventarisatie houden welke personen allemaal mee willen doen aan een luistersessie en welke apparatuur men mee wil nemen.

Overigens heeft de ervaring geleerd dat een overkil aan apparatuur niet fijn is. Max drie amps en cd-spelers anders blijf je pluggen en wordt je knetter van alle verschillen. Met als resultaat dat je er weinig van opsteekt..(Belief me..in feite is drie al aan de ruime kant...).

Daanaast is a'doorn wel lekker centraal. De vraag is alleen hoeveel personen H3D kan bergen. Bij jeep gaat het lastiger..zijn flat is ruim maar de huiskamer heeft een standaard formaat (tenzij je meerdere kamers al luisterkamer in gaat richten.. :+ Is ook een optie).

Maar goed is het een plan dat ik een inventarisatie hou? En daarna data voorstel?

ps..waar we ook de luistersessie houden..hou je vrouw buiten de deur >:) Die snappen toch niets van die ongein. |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 24-07-2008 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ik wil wel mee, maar ik vind twello wel rete onhandig (woon tzt boven amsterdam).
Kunnen we niet even wat in utrecht regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Bronco: inventarisatie is een goed plan.

Mijn kamer is 5 bij 8 en de installatie staat op een korte kant. Er kunnen er best wat in, maar hoe meer, hoe moeilijker het wordt om te luisteren. Ik heb boven nog wel een kamer waar niets, tot weinig staat, ook geen vloerbedekking |:( (3 X 5). Als er nog een complete set is kan die ook ingericht worden. Hoewel ik nog wel speakers heb staan.

Utrecht vind ik ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238153

Centraal zal zeker beter zijn, ik heb wel behoorlijk wat ruimte maar woon in zuid-limburg. Anders was een woonkamer van 13,5 bij 4 wel erg handig voor de luisteraars en de apparatuur. En chinese speakers, eigenlijk een must natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262418

Helaas is centraal voor mij nog steeds een heel eind rijden.....

Ben wel erg benieuwd naar de Aurum Cantus vloerstaanders. Zijn er al mensen hier die deze aangeschaft hebben???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224050

Twee vragen: Vandaag een nieuwe versterker geplaatst op mijn werkkamer een Yaqin 5881 wat zijn leuke buizen om de standaard buizen te vervangen? Als ik de oude posts lees blijkt dat niet iedere buis welke is voorgesteld geschikt is.

Andere vraag heeft betrekking op de Cat's eye buisjes ik weet dat er personen zij die deze dingen liever verwijderen maar van mij hoeft dat niet. Deze buisjes vertonen pas uitslag bij een stand van 5 voor 12, aangezien de versterker meestal op 20 voor 12 staat heb ik er niet veel aan, vind dit wel jammer ik vind ze wel grappig, is hier iets aan te doen?

@Matra en JTB

Werkkamer AC leisure 2:
Afbeeldingslocatie: http://i22.ebayimg.com/01/i/000/cb/a2/204e_10.JPG

Woonkamer AC:
Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.nl/kopen/6/65/GRWS949ZVvukoTzUEjPG7g==.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 224050 op 25-07-2008 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03:56
Over de cat eye's. Je kan de voorschakel weerstand verlagen. Dit bekend het wel meer invloed op je geluid heeft. Misschien zelf wel zo veel dat je het hoord. Ik zit zelf ook nog steeds te tweifelen of ik ze wel of niet weg moet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 10:34

silitek

Tubes Only

^^....Heb een aantal buizen geprobeerd, mooiste zijn de buizen van Tube Art (ebay)..en als voorbuizen 6N2P-EV Russian tube (rocket 1985)..

Aan de "magic eye" is iets aan te doen..verwijderen :)

Afbeeldingslocatie: http://img7.uploadhouse.com/fileuploads/2270/2270547cdf496e0a0d72bdbae520e5107dad9e3.jpg

;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik had net de postbode aan de deur. Had alleen geen €42,50 voor de btw bij me. Maar ik ga ze dan d.i. maandag ophalen.

ik ga zo de e-mails sturen als ik de adressen allemaal weer bij elkaar heb.

Digitalman, ik kan je geen persoonlijk bericht (PB) sturen omdat dit uit staat in je profiel...

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 25-07-2008 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258027 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 21:19:
Ik heb vrijdag voor de MHZS cd33 deze binnen gekregen: 2C51/5670
TUNG-SOL. Wauw wat een verschil met die RCA 5670 die ik erin heb. Dit zet alles beter op zijn plaats en het laag is ook strakker en heeft meer stootkracht. En dat voor 22 dolar incl verzenden.
@jpmountain..en waar heb je de tung sol's vandaan gehaald?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zo, ik heb jullie een rekening gestuurd met de kale kosten. 1 zonder |:( en 1 met mijn rekeningnummer ;)

Ik zat te bedenken dat zonder groupbuy met een veel lager bedrag het zo wel door de douane had kunnen vliegen...
Na ja.

Oh ja, en meld het even via een reply-mail wanneer je het geld overgemaakt hebt. Beetje overbodige mededeling mss. Maar goed, voor mij is dat wel zo makkelijk.

@Klipschie, lees je PM...

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 26-07-2008 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Balboa schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 10:12:
[...]

Ik kom ook uit Utrecht, zou je eventueel kunnen ophalen.

De DM-10 wil ik ook wel eens horen, ken de B100 en dat was niet verkeerd, maar haalde het niet bij de 300b buizenversterker. De DM-10 schijnt beter te zijn.
Dat zou erg handig zijn als we dat kunnen regelen dan zou ik de DM-10 mee kunnen nemen. De B-100 is minder goed dan de DM-10 maar met een 300b heb ik geen ervaring dus weet het verschil tussen DM-10 en 300b niet. Ben daar wel benieuwd naar!
Anoniem: 13443 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 17:04:
Digitalman, ik kan je geen persoonlijk bericht (PB) sturen omdat dit uit staat in je profiel...
Je bedoeld dat ik mijn e-mail adres openbaar moet maken? Dat heb ik al eens geprobeerd maar dat krijg ik op de een of andere manier niet gewijzigd. Stuur anders even via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Uhhh dat zegt hij nou net, dat dat uit staat ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195381

Hallo allemaal,

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik hier gepost heb,,,,,,

Het valt mij wel echt op trouwens dat dit meer op een buizenforum begint te lijken
dan een algemeen forum welk betrekking heeft op het forum titel :(

Ik kreeg vandaag een mail van een forum lezer / poster die interesse had in de destijds
door mij aangedragen SVDAC-01 van DIYEDEN. Vreemd trouwens dat die niet meer
in de huidige forum delen terug te vinden is, ook mijn DIYEDEN Great March staat nergens bij.

Maar goed, geen probleem, zij er nog andere geinteresseerden in nieuwere en verbeterde dacs?

Xindac heeft nu de Dac-8 welk mij een dijk van een apparaat lijkt.
Er zijn natuurlijk ook src's te krijgen, van Musiland (voorheen DIYEDEN) de SCR10.

Ik zou het leuk vinden om ook over dit onderwerp weer eens iets terug te zien :)

hopend op veel (positieve) respons :)

Alex

P.s. aan VoodooLess: heb inmiddels mijn tweeters vervangen door B&G Neo3-PDR,
en de zware mosfet versterker is binnen, volgens mij wordt het tijd voor een nieuwe luistersessie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja idd zijn de dacs wel wat onderbelicht. Maar ik zou zeggen: maak een mooie start ;)

betr de PS
mooie tweets! En dat voor chinese prijzen bijna. Wat is de rest (bas/mid)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Wat doet zo'n dac in een vergelijking tov een Meridian cd203 bijvoorbeeld? Oud beestje, maar wel meridian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boudewijn schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 10:04:
Uhhh dat zegt hij nou net, dat dat uit staat ;).
Hij heeft ook mijn directe mail adres (DM) ;) , Jeep mail ontvangen hoor. Reactie en mail hadden elkaar gekruist ;)
Boudewijn schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 19:48:
Ik wil wel mee, maar ik vind twello wel rete onhandig (woon tzt boven amsterdam).
Kunnen we niet even wat in utrecht regelen?
Bij mij wordt het lastig denk ik. Huiskamer van 22 m2 wel utrecht, maar weinig ruimte. ;(

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 231001 op 27-07-2008 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W0153R
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-06 14:18
Ik ben ook op zoek naar een DAC, ik denk dat PC>---optisch--->DAC>---rca--->Versterker de beste optie is. Ik heb wat zitten kijken op eBay en forums en kom echt mega-veel chinese dingetjes tegen voor zo'n 100-200 euro, wat exact is wat ik in gedachten had. Ook kwam ik de Beresford TC-7510 tegen, maar zo ongeveer elk positief bericht daarover is gepost door iemand die 1,2, of geen eerdere post heeft gedaan..
Kan iemand me iets aanraden, links, of waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@who it may concern....

Beste heren, de volgende personen hebben zich opgegeven voor de luistersessie met eventueel apparatuur:

Bronco.b met optioneel..de MHZS CD33, Yarland FV34AIII, Mobile fidelity sound lab OML-1 monitorspeakers.

Boudewijn

Jeep

Digitalman met de Densen DM10

Balboa met een bada of opera consonance CD-P (mijn voorkeur gaat uit naar de bada)

H3D met een audioromy FU13

Ik denk, als ik de reactie lees, dat Apeldoorn de beste keus zijn voor een meeting en wel bij H3D..Hij beschikt over 2 kamers.. :) die beide redelijk ruim zijn..

Nu is alleen de vraag of hij nog enigszins dicht in de buurt woont van het station of makkelijk bereikbaar is via OB...

Data..H3D..geeft als optie aan:
9 augustus

Anders wordt het denk ik als snel oktober...aangezien lowlands in het weekend van de 15e augustus is en daarna H3D op vakantie is voor 4 weken.

Tenzij iemand anders voldoende ruimte heeft voor 6 personen met apparatuur. 8) en alternatieve data's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=180269304812

Net gewonnen, goedkoop of duurkoop? :).
Ik gok op goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:28
Je had die post van Jeep toch gelezen ?
Anoniem: 13443 in "Hi-fi uit China vs. de bekende commercie..."

hoop het voor je, is ook een soundtrack.

heeft ie nou maar 1 eindbuis ?. zie op de foto's totaal 5 buizen
en de output via clinc pluggen ??
en in de omschrijving staat dit.

Output tube: ML7 x 4
Input/Driver tube: Russia 6H1 x2 USA 6AK5 x2

zouden dus 8 buizen moeten zijn, waar zitten die dan.
lijkt wel iets van een buffer vesterker of zo, maar dan slaat die 2x25w nergens op.
of er staan vekeerde foto's bij.

[ Voor 63% gewijzigd door dirk38 op 27-07-2008 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
True, maar dit is een heel ander model... waar ik weinig over kan vinden.
Ik heb er even over gedacht: als het idd ruk is ga ik de componenten wel doorverkopen (trafo's enzo is al duurder dan die 100E ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

betr de PS
mooie tweets! En dat voor chinese prijzen bijna. Wat is de rest (bas/mid)?
[/quote]

Peerless CC146 mid (6db / 100Hz-3Khz) en Visaton WSP26S laag (6db /100Hz - 100ltr. gesloten)
B&G 6db 3Khz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar moet je op letten bij de aanschaf van een dac, uhm, het is vaak een gok, er kunnen geweldige componenten gebruikt zijn, maar dat wil niet zeggen dat de dac goed klinkt.

Bij de SVDAC-01+ was dat niet zo'n grote gok, ook vanwege het prijskaartje.

Bij (mijn huidige) Great March I was dat een ander verhaal, die was al meteen meer dan twee keer
zo duur inclusief modificatie (gebalanceerd,,,,,)

Ik zou tegenwoordig dus ALTIJD voor een dac gaan die 192Khz aan kan. Je ziet steeds meer
content richting hoge bit diepte/samplerate gaan.

Vanuit mijn Vista mediacenter klinkt dit trouwens echt subliem ( b.v. Buena Vista Social Club 24/96 ).
Ik wil nu ook echt voor een 192Khz dac gaan.

Stiekem zit ik naar de Xindak DAC-8 te kijken, echter Xindak probeert internet verkoop tegen te gaan,
en parallelle import dus ook. Dit neemt niet weg dat we gewoon zelf kunnen importeren, echter Xindak waarschuwt voor namaak,,,,,,,, In hoeverre dit allemaal klopt weet ik niet, kan ook een storm in een glas water zijn!

Heeft iemand van jullie ergens een goed aanbod gezien voor Xindak DAC-8 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het lijkt erop dat ik wat voorbereidingen moet gaan treffen. Zag dat mijn tweede kamer toch best vol met rotzooi staat 8)7 Beetje opruimen dus.

De bus rijdt hier dichtbij langs. Lopen vanaf het dichtsbijzijnde station is toch 15 min.

8, 9 of 10 aug. staan wat mij betreft nog steeds als opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Anoniem: 219813 schreef op zondag 27 juli 2008 @ 14:11:
@who it may concern....

Beste heren, de volgende personen hebben zich opgegeven voor de luistersessie met eventueel apparatuur:

Balboa met een bada of opera consonance CD-P (mijn voorkeur gaat uit naar de bada)

Data..H3D..geeft als optie aan:
9 augustus

Anders wordt het denk ik als snel oktober...aangezien lowlands in het weekend van de 15e augustus is en daarna H3D op vakantie is voor 4 weken.

Tenzij iemand anders voldoende ruimte heeft voor 6 personen met apparatuur. 8) en alternatieve data's.
De 9e kan ik iig niet. De 10e zou wel een optie kunnen zijn.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er misschien iemand die mijn MHZS kan tweaken (op-amp eruit en condensatoren vervangen) die naar de luistersessie gaat? In dat geval is het wel erg aantrekkelijk en kan ik een MHZA 88E en Jolida 502 BRC meebrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W0153R
Ik had inmiddels inderdaad ook zitten kijken naar de Xindac DAC-5, die overigens wel een stuk duurder is dan wat ik eerst in gedachten had maar dat je kan switchen tussen buis en transistor lijkt me wel leuk (ik heb totaal geen ervaring met buizen).
Overigens heb ik veel gelezen over dual en single DAC's, en dat het niet extreem veel verschil maakt tenzij een single DAC goed is toegepast, klopt dit? (digitale kant geloof ik dat 't was.. moet 't even opzoeken maar daarvoor heb ik nu teveel wijn gehad ;))

Ook heb ik een CEC DX-71 mk II gezien voor een goed prijsje, en van datzelfde merk staan er ook versterkers op eBay voor een redelijke prijs, alleen heb ik geen flauw idee wat voor geluid er uit komt.. en de paar reviews geven mij ook weinig hints, iemand toevallig een idee waar ik iets dergelijks kan beluisteren in omgeving Utrecht?

*redelijk=voor mij redelijk ("arme" gestopt-met-studie-student)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Balboa schreef op zondag 27 juli 2008 @ 23:47:
[...]

De 9e kan ik iig niet. De 10e zou wel een optie kunnen zijn.
Mij zou de 10de ook beter uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Anoniem: 262418 schreef op zondag 27 juli 2008 @ 23:54:
Is er misschien iemand die mijn MHZS kan tweaken (op-amp eruit en condensatoren vervangen) die naar de luistersessie gaat? In dat geval is het wel erg aantrekkelijk en kan ik een MHZA 88E en Jolida 502 BRC meebrengen.
Ik wilde komen, dus wil het wel voor je doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-07 14:32
Ik ben laatste tijd ook op zoek naar een mooie DAC, maar dan wat goedkoper dan die Xindac. Ben toen hier ergens in dit topic de Zero Dac tegengekomen. Kost weinig, maar schijnt erg goed te presteren.

Iemand hier ervaring met de Zero?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03:56
FreddyFish schreef op maandag 28 juli 2008 @ 01:15:
Ik ben laatste tijd ook op zoek naar een mooie DAC, maar dan wat goedkoper dan die Xindac. Ben toen hier ergens in dit topic de Zero Dac tegengekomen. Kost weinig, maar schijnt erg goed te presteren.

Iemand hier ervaring met de Zero?
Misschien kun je hier ook eens naar kijken: http://www.lampizator.eu/...mpucera%20lampizator.html

Je hoeft hem natuurlijk niet met buisjes om te bouwen. Het lijkt me dat het wel een ok ding moet zijn, in iedergeval zeer goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238153

Anoniem: 262418 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 15:07:
Helaas is centraal voor mij nog steeds een heel eind rijden.....

Ben wel erg benieuwd naar de Aurum Cantus vloerstaanders. Zijn er al mensen hier die deze aangeschaft hebben???
Waar kom je vandaan? Ik heb zelf AC Melody 103 vloerstaanders, nu heel erg vrij staand en met Advance Acoustic voor- en eind versterker in samenwerking met de MHZS CD33 een zeer mooie match. De luistersesie is voor mij wat ver rijden. Als het ooit wat verder naar onder zit ben ik wel weer van de partij. Heb erg veel opgestoken op de modificatiedag, dus een luisterdagje lijkt me altijd leuk.

Mijn luisterhoekje:

Afbeeldingslocatie: http://img403.imageshack.us/img403/9894/cimg1374ie9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img136.imageshack.us/img136/6269/cimg1375bt9.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 238153 op 28-07-2008 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

By the way..ik heb net een set retedure 2C51 van bendix op de kop getikt.. 8)7

Ditmaal, bij wijze van uitzondering, een extra verzekerd pakket van gemaakt. Ik ben verdomd benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219813 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 19:41:
By the way..ik heb net een set retedure 2C51 van bendix op de kop getikt.. 8)7

Ik ben verdomd benieuwd.
Je er went snel aan hoor, zo`n setje buisjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233175

Mooie prijs voor de verzendkosten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Dat bedoel ik ja 8).
Als het ding k*t is, dan zijn de componenten nog meer waard ;).

En onbekende meuk kopen is juist het idee van deze thread. Anders moeten we alleen maar aurcum cantus enzo kopen. Dat is 'bewezen' goed, maar de prijs is daar ook wat meer naar.

[ Voor 51% gewijzigd door Boudewijn op 28-07-2008 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even een teleurstellende mededeling. De 10e aug heb ik een tweetal muziekale activiteiten over het hoofd gezien. Ik kan in ieder geval niet in de middag daardoor. De avond zou wel kunnen. Mijn voorkeur is dan ook de vrijdagavond of zaterdag in de loop van de middag en avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb ondertussen een paar 5670 buisjes beluisterd. De RCA zijn echt heel goed! Stukken beter dan die ik al eerder had. Lekkere stevige sound en mooi ruimtelijk. De Raytheon zijn wat strakker en lijken juist wat meer op de RCA die ik had, maar dan beter. De GE***** heb ik nog niet getest maar volgens mij zijn ze veelbelovend.

Ik heb trouwens wel adressen nodig als ik ze op moet sturen. (Matra, Digitm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210477

Heb in mijn Shanling cdT100se de chineesjes vervangen door Russchische duikboot-6n3p's .Klinkt inderdaad een stuk beter maar de speler raakt helemaal van slag: weet bij het starten niet of hij links of rechtsom moet draaien, en staat bij stilstand constant te wieberen.Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Wat zijn dat voor buizen dan, duikboot buizen? :).
Welke chinese modelletjes zaten erin, gewoon equivalenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Boudewijn,
Bedankt voor je snelle reactie,
Het zijn Russische 6n3p ,op het geel-blauwe doosje staat: 6h3N-EB ,ik heb wel eens gehoord dat die in de Red October gebruikt werden.
Op de orginele staat 6N3 en een ster.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 210477 op 30-07-2008 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223060

@ Hifi-Ralph , hoe kan een buis invloed hebben op het loopwerk van een CD speler ? daar heb ik nog nooit van gehoord ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Het kan als je spanning instort ofzo .
Stel, je logica draait op 5V, en die 5V wordt met een 6.3V (gloei) gemaakt oid.
Zijn nieuwe buizen trekken meer van die 6.3V dan de oude, regulator gaat over de zeik oid.

Maar goed.
Ralph: steek je buizen eens terug. Dan weet je of het aan die buizen of je speler ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Boudewijn , een goede CD speler heeft meerdere voedingen dus mag dit geen enkel verschil maken naar mijn mening .Ik gebruik een Jolida cd speler en heb enige tijd geleden de buizen vervangen en dit had totaal geen invloed op het "gedrag" van het loopwerk dus ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Boudewijn
Inmiddels zitten de oude buizen er weer in, het probleem doet zich nu niet meer voor.Dus ik vermoed dat het toch aan de buizen ligt. Overigens vind ik dat de digitale uitgang beter klinkt dan de buizen uitgang.
@hermankora, Buizen zijn toch vreemde dingen, ik had deze week per ongeluk de 6sn7 en de 6sl7 buizen in mijn meixing mc300c versterkers verwisseld, dit gaf geen enkel probleem, het klonk wat anders, meer hoog en in het geheel niet slecht.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 210477 op 30-07-2008 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
@Ralph: dan is je externe dac kennelijk van betere kwaliteit.
Hoe zit die voeding in elkaar? En vergelijk eens met een multimeter de stroom die die buizen nodig hebben qua gloei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@boudewijn,
Ik gebruik geen externe dac. Hoe de voeding in elkaar zit weet ik niet, zo te zien zitten er op de T100se vier trafo's, dus wat hermankora zegt over die verschillende voedingen kan wel kloppen.
Misschien zit er gewoon een rotte buis bij die russen.Kan ik de spanning gewoon in de buisvoeten meten of moet ik de speler dan openschroeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Anoniem: 223060 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 20:51:
@ Boudewijn , een goede CD speler heeft meerdere voedingen dus mag dit geen enkel verschil maken naar mijn mening .Ik gebruik een Jolida cd speler en heb enige tijd geleden de buizen vervangen en dit had totaal geen invloed op het "gedrag" van het loopwerk dus ....
Tsja als het allemaal goede componenten zouden zijn en hij goede kennis heeft en het goed doet hadden we het probleem niet.
Overigens vind ik dat de digitale uitgang beter klinkt dan de buizen uitgang.
Dan heb je dus wel een dac lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Boudewijn , Jolida producten zijn nu eenmaal opgebouwd uit eersteklas componenten .. dat is dan ook de reden dat Jolida zelden of nooit via E-Bay te koop wordt aangeboden ... heb jij trouwens wel eens van het Duitse ( high end ?) merk LUA gehoord ? deze wordt namelijk geproduceerd door Jolida , alleen worden deze in Duitsland voor het 3 voudige verkocht !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210477 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 16:37:
@Boudewijn,
Bedankt voor je snelle reactie,
Het zijn Russische 6n3p ,op het geel-blauwe doosje staat: 6h3N-EB ,ik heb wel eens gehoord dat die in de Red October gebruikt werden.
Op de orginele staat 6N3 en een ster.
Een bruine ster?

Maar goed twee dingen:

Red october was een fabriek waar ze mil.spec. buizen maakte..Heeft geen enkele verwijzing naar het duikbootje..

Het is totaal onzinnig om te zeggen dat de russische buisjes de boosdoener zijn. Ook jouw benadering, boudewijn, is kort door de bocht. Niet erg 'wetenschappelijk'

Steek de oude buisjes erin en als alles goed is, is het goed? Doordat de machine compleet van de stroom is geweest, kan de speler mogelijk in de 'reset' zijn gegaan waardoor die inderdaad weer goed werkt.

Dus de volgende stap is..lijkt me....nogmaals de buizen omprikken. Doet het probleem zich weer voor..tja..dan zou een reden de buisjes kunnen zijn. En is ook een iets 'wetenschappelijker' aanpak.

We hebben tijdens een mod-sessie meegemaakt dat we op een gegeven moment twee MHZS spelers totaal niet meer functioneerde totdat de we 'stopknop' en 'lade open' knop gelijktijdig indrukte. Hierdoor gingen de spelers in de 'reset' en speelden ze weer normaal.

Gek? Beslist! maar wel waar.

@who is my concern..

De luistersessie..uh..wat mij betreft plannen we dat ff...op een andere datum...Een avond is kort en een dag is lang. Mijn voorkeur gaat uit naar een dagsessie..
Anoniem: 13443 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 15:28:
ik heb ondertussen een paar 5670 buisjes beluisterd. De RCA zijn echt heel goed! Stukken beter dan die ik al eerder had. Lekkere stevige sound en mooi ruimtelijk. De Raytheon zijn wat strakker en lijken juist wat meer op de RCA die ik had, maar dan beter. De GE***** heb ik nog niet getest maar volgens mij zijn ze veelbelovend.
Mooi shit zeg! Dat de raytheon veel vergelijkenis tonen met de RCA. ;) Maar goed welke RCA type heb jij dan gekocht?

Overigens heb ik 12 stuks JAN GE5670 op de kop getikt. Dus indien iemand nog een setje nog heeft..DM of mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
@Bronco: mijn idee was een gok\mogelijkheid. ALs hij meer info had gegeven had ik wat wetenschappelijkers kunnen zeggen. Garbage in is garbage out ;).

Nofi btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

6N3p-EV of 6Н3П-EB zijn speciale longlife (E; 5000 uur ipv 1500) militaire versies (B cq V) en zouden op zich hetzelfde moeten zijn.

Weet je zeker welke letters er op staan in het cyrillisch? Dat maakt nml nogal verschil, en kan voor ons erg verwarrend zijn. 6h3N-EB (of 6П3N-EB?) zou in het cyrillisch staan voor 6P3i-EV en dat is ws. een powertube. En dan kan ik me voorstellen dat er iets fout gaat.
Maargoed, de speler is mooi, maar er is veel potentieel voor een upgrade van de buizenuitgang volgens Koifarm. Er zit nogal wat elektronica tussen de dac en de buizen wat het signaal niet bepaald beter maakt en er in principe allemaal tussenuit kan.
Anoniem: 219813 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 23:57:
De luistersessie..uh..wat mij betreft plannen we dat ff...op een andere datum...Een avond is kort en een dag is lang. Mijn voorkeur gaat uit naar een dagsessie..
mee eens. Of we moeten toch bij mij. Mss dat ik wat kan doen om de slaapkamer tijdelijk bruikbaar te maken. Maar dat zal aan de data niet echt wat veranderen.
Mooi shit zeg! Dat de raytheon veel vergelijkenis tonen met de RCA. ;) Maar goed welke RCA type heb jij dan gekocht?
De RCA Blackplate, net als de anderen(matra Digitalman). De Raytheon hebben een beetje dat karakter van de goedkopere RCA, maar dan veel beter.
Overigens heb ik 12 stuks JAN GE5670 op de kop getikt. Dus indien iemand nog een setje nog heeft..DM of mail.
Ja duh... beetje mijn goeie handel in de war schoppen :P Ik heb er ook nog 12.
De GE 5670***** vallen me trouwens een beetje tegen. Piek in het hoog tussen de 5-10k (kans op slissen >) en beetje plat. Ondank dat ze zgn. beter zouden moeten zijn (triple mica, D-getter, black plate) denk ik dat die latere 5670W lekkerder klinken. Dit was weliswaar maar een eerste indruk, maar zo zie je maar weer.

Mijn oude favorieten, de CBS-Hytron, zie ik nu pas eigenlijk dat ze ook de befaamde D-getter hebben. Dat viel me nu pas op na deze RCA's/GE's gezien te hebben. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@boudewijn..En kijk daar was dus al bang voor! De Russische 6N3P-EV en welke 6N3P type dan ook zijn geen garbage-buizen namelijk..

Dan nog EH, Gold Lion, Tung Sol, Sovtek etc..ook allemaal russische en daarvan vind men dat geen prut is..

dus ook, veelal goedkoop gedumpte, 6N3P (5670) buisjes van reflector en red october zijn ronduit prima buisjes..met een eigen specifieke klank.

@jeep....En ik heb zonet 10 stuks NOS sylvania 2C51 op de kop getikt :+

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 31-07-2008 04:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@boudewijn:Ik heb wel een dac, maar geen externe dac

Het zijn toch echt de buisjes die ik heb omschreven, nl. degene die hier worden aangeboden:

http://cgi.ebay.de/6N3P-E...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Ik ben wel geinteresseerd in de mod van Koifarm, waar kan ik die vinden?

[ Voor 139% gewijzigd door Anoniem: 210477 op 31-07-2008 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@jeep..aan de hand van jouw bevindingen heb ik twee paar RCA black plate aangeschaft. Kon het niet laten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210477 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 09:44:

Ik ben wel geinteresseerd in de mod van Koifarm, waar kan ik die vinden?
Voila: Modificatie van de MHZS 33,66 en 88 CD spelers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zoek de mod voor de shanling cd-t100se

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Anoniem: 13443 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 04:25:
6N3p-EV of 6Н3П-EB zijn speciale longlife (E; 5000 uur ipv 1500) militaire versies (B cq V) en zouden op zich hetzelfde moeten zijn.

Weet je zeker welke letters er op staan in het cyrillisch? Dat maakt nml nogal verschil, en kan voor ons erg verwarrend zijn. 6h3N-EB (of 6П3N-EB?) zou in het cyrillisch staan voor 6P3i-EV en dat is ws. een powertube
6П3и-Eв
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodes54
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-03-2022
W0153R schreef op zondag 27 juli 2008 @ 13:18:
Ik ben ook op zoek naar een DAC, ik denk dat PC>---optisch--->DAC>---rca--->Versterker de beste optie is. Ik heb wat zitten kijken op eBay en forums en kom echt mega-veel chinese dingetjes tegen voor zo'n 100-200 euro, wat exact is wat ik in gedachten had. Ook kwam ik de Beresford TC-7510 tegen, maar zo ongeveer elk positief bericht daarover is gepost door iemand die 1,2, of geen eerdere post heeft gedaan..
Kan iemand me iets aanraden, links, of waar ik op moet letten?
Wanneer je niet zoveel geld uit wilt geven en toch een fatsoenlijke DAC in huis wilt halen, dan zou ik voor de Keces DA-151 of DA-131 kiezen
Ik moet er wel bij vermelden dat ik hem nog niet gehoord heb maar gezien de visie en componentkeuze (o.a. de geweldig klinkende nieuwe National LME49710 opamp in de DA-151) van de ontwerper, lijk mij dit een goede kanshebber.
De keuze tussen USB of SP/Dif vind ik moeilijker. In theorie moet USB beter klinken omdat daar het ongecomprimeerde I2S signaal overheen gestuurd wordt in tegenstelling tot een SP/Dif signaal, waar alle informatie als het ware 'gezipt' door één kabel wordt gevoerd, met een kloksignaal dat daar omheen zweeft.
Aan de andere kant gebruikt de USB versie de standaard drivers van windows/mac terwijl SP/DIF, wanneer aangesloten op een goede kaart, zijn data ontvangt dat via Asio drivers van de bron naar de kaart wordt getransporteerd.
Een beetje kiezen tussen twee kwaden dus.

Ik zal binnenkort eens de Benchmark DAC1 USB, die zowel USB als SP/Dif en AES/EBU aan boord heeft op een pc aansluiten en de verschillende opties met elkaar vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Haunted
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-06 12:02
Anoniem: 223060 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 22:44:
@Boudewijn , Jolida producten zijn nu eenmaal opgebouwd uit eersteklas componenten .. dat is dan ook de reden dat Jolida zelden of nooit via E-Bay te koop wordt aangeboden ... heb jij trouwens wel eens van het Duitse ( high end ?) merk LUA gehoord ? deze wordt namelijk geproduceerd door Jolida , alleen worden deze in Duitsland voor het 3 voudige verkocht !
LUA heeft een vriend van me gehad als eerste buizenversterker, daarna heeft ie een GRAAF gekocht. Wat ie nu weer heeft weet ik niet, dat wisselt nogal eens :P
Wel grappig dat dat door jolida wordt gemaakt, dat zal ie waarschijnlijk wel gaan ontkennen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235262

Anoniem: 210477 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 10:23:
Ik zoek de mod voor de shanling cd-t100se
Kijk hier:

http://www.roehren-und-hoeren.de/phpBB/viewtopic.php?t=4518

wel even aanmelden om in te loggen.

Ik gebruik nu de 6n6p buis, maar kan ook de JJ ECC99 plaatsen. De hoofdtelefoon uitgang heb ik laten vervallen en gebruik ik nu voor 2c51,6n3 buizen zodat ik twee buizen uitgangen heb. Dit geeft zeer veel mogelijkheden. Wil je eens bij mij luisteren en vergelijken stuur mij maar een mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb vandaag de buisjes binnen gekregen voor de MHZS! Zien er mooi uit! Alleen als ik ze ind e speler doe komt er geen geluid uit..... Enig idee hoe dit kan? Of hoe ik de buisjes door kan meten? Is het mogelijk om een van de nieuwe buisjes en een van de originele in de speler te doen om te kijken of er misschien 1 stuk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W0153R
rhodes54 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 11:20:
[...]

Wanneer je niet zoveel geld uit wilt geven en toch een fatsoenlijke DAC in huis wilt halen, dan zou ik voor de Keces DA-151 of DA-131 kiezen
Ik moet er wel bij vermelden dat ik hem nog niet gehoord heb maar gezien de visie en componentkeuze (o.a. de geweldig klinkende nieuwe National LME49710 opamp in de DA-151) van de ontwerper, lijk mij dit een goede kanshebber.
De keuze tussen USB of SP/Dif vind ik moeilijker. In theorie moet USB beter klinken omdat daar het ongecomprimeerde I2S signaal overheen gestuurd wordt in tegenstelling tot een SP/Dif signaal, waar alle informatie als het ware 'gezipt' door één kabel wordt gevoerd, met een kloksignaal dat daar omheen zweeft.
Aan de andere kant gebruikt de USB versie de standaard drivers van windows/mac terwijl SP/DIF, wanneer aangesloten op een goede kaart, zijn data ontvangt dat via Asio drivers van de bron naar de kaart wordt getransporteerd.
Een beetje kiezen tussen twee kwaden dus.

Ik zal binnenkort eens de Benchmark DAC1 USB, die zowel USB als SP/Dif en AES/EBU aan boord heeft op een pc aansluiten en de verschillende opties met elkaar vergelijken.
Ik had de 151 ook al op 't oog. Dat je over USB met XP (en lager) 48kHz krijgt moet wel te verhelpen zijn denk ik... ik heb nu kernel streaming (doet in principe hetzelfde als ASIO alleen met minder CPU-tijd).
De Zero lijkt me ook wel leuk. Misschien haal ik er meerdere en zie ik wel welke ik houd.
De Benchmark DAC1 is me dan weer wat boven m'n budget ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262418 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 23:16:
Heb vandaag de buisjes binnen gekregen voor de MHZS! Zien er mooi uit! Alleen als ik ze ind e speler doe komt er geen geluid uit..... Enig idee hoe dit kan? Of hoe ik de buisjes door kan meten? Is het mogelijk om een van de nieuwe buisjes en een van de originele in de speler te doen om te kijken of er misschien 1 stuk is?
ow, dat is vervelend
maar wat je voorstelt kan idd. 1 voor 1 proberen.

Ik heb ze niet alemaal getest. Als ie echt kapot is moet je het maar zeggen dan zal ik wel proberen verhaal te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

W0153R schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 09:06:
[...]

Ik had de 151 ook al op 't oog. Dat je over USB met XP (en lager) 48kHz krijgt moet wel te verhelpen zijn denk ik... ik heb nu kernel streaming (doet in principe hetzelfde als ASIO alleen met minder CPU-tijd).
De Zero lijkt me ook wel leuk. Misschien haal ik er meerdere en zie ik wel welke ik houd.
De Benchmark DAC1 is me dan weer wat boven m'n budget ;)
Ik zou niet beginnen aan de 151, lijkt in eerste instantie erg leuk, maar het gaat er uiteindelijk om hoe het ding "klinkt". Tevens doen de meeste USB-Dac's alleen 48Khz, ook in Vista. Mijn DIYEDEN GM I doet dat ook op usb, en dat is wel balen. Ik zelf kan trouwens weinig verschil ontdekken tussen USB en SPDIF, tenminste als ik alles op 48Khz vast zet.

Waarom een paar van deze exemplaren kopen i.p.v. één goede? Xindak DAC-5 is, inclusief transport naar Nederland te halen voor ongeveer €400. Je moet dan wel nog geluk hebben dat de douane je met rust laat,,,

Voordeel van Xindak is ook nog eens dat je deze in Nederland kunt gaan beluisteren, dus geen teleurstelling achteraf.

Het is trouwens wel jammer dat er (volgens mij) nog altijd géén betaalbare (en goede) dac's te krijgen zijn die ook DTS e.d. decoderen, of zijn die er wel????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

Anoniem: 195381 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 16:18:
Het is trouwens wel jammer dat er (volgens mij) nog altijd géén betaalbare (en goede) dac's te krijgen zijn die ook DTS e.d. decoderen, of zijn die er wel????
Zou daar markt voor zijn denk je?
Bij een stereo DAC is 't simpel: gewoon de digitale input zo goed/mooi mogelijk omzetten naar analoog.
Bij een DTS / DD DAC is dat niet voldoende omdat je bv. de delay van je rears graag in het digitale deel wilt hebben. En die wil je ook nog kunnen instellen, dus je hebt dan een user interface nodig (van potmeter tot onscreen display).
Gevolg: meer kosten, en omdat je 't daarna toch nog op 6 of 8 analoge versterkers moet aansluiten is een goeie receiver of een pre-tuner (zo noemt Marantz m'n AV9000) een stuk handiger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W0153R
[...]
Ik zou niet beginnen aan de 151, lijkt in eerste instantie erg leuk, maar het gaat er uiteindelijk om hoe het ding "klinkt". Tevens doen de meeste USB-Dac's alleen 48Khz, ook in Vista. Mijn DIYEDEN GM I doet dat ook op usb, en dat is wel balen. Ik zelf kan trouwens weinig verschil ontdekken tussen USB en SPDIF, tenminste als ik alles op 48Khz vast zet.
...
Krijg je met ASIO d'r niet gewoon 44.1 uit? ASIO werkt wel met de 151..
...
Voordeel van Xindak is ook nog eens dat je deze in Nederland kunt gaan beluisteren, dus geen teleurstelling achteraf.
...
Waar? Ik ben sowieso op zoek naar winkeltjes in de buurt van Utrecht met een redelijk assortiment aan te beluisteren apparatuur..

[ Voor 42% gewijzigd door W0153R op 02-08-2008 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233175

Bij mij werkte de buisje voor de MHZS perfect. Duurde ff voordat het geluidsbeeld in orde was want er was de eerste kwartier een lichte onbalas te horen. Iets meer links dan rechts...

Daarna geluid vergeleken met de sessie die ik ervoor gehouden had met de orginele buisjes en de eerste indruk is goed. Mooi rustig geluidsbeeld wat dieper lijkt dan met de orginele buisjes. Kwa klank scheelt het niet echt veel met de orginele. Het zit hem voor mij meer in de ruimtelijkheid en plaatsing wat (misschien minimaal) verbeterd is.

Ben benieuwd hoe andere dit ervaren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224050

Een week of wat geleden vroeg ik om wat informatie omtrent de Chinese power supply voor een Linn, (is ook geschikt voor Rega) het ziet er naar uit dat het een bijzonder crappy apparaat is.

http://cgi.ebay.com/ws/eB...489030&fromMakeTrack=true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233175 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 23:29:
Bij mij werkte de buisje voor de MHZS perfect. Duurde ff voordat het geluidsbeeld in orde was want er was de eerste kwartier een lichte onbalas te horen. Iets meer links dan rechts...

Daarna geluid vergeleken met de sessie die ik ervoor gehouden had met de orginele buisjes en de eerste indruk is goed. Mooi rustig geluidsbeeld wat dieper lijkt dan met de orginele buisjes. Kwa klank scheelt het niet echt veel met de orginele. Het zit hem voor mij meer in de ruimtelijkheid en plaatsing wat (misschien minimaal) verbeterd is.

Ben benieuwd hoe andere dit ervaren....
Als de buizen daadwerkelijk nos zijn dan hebben ze ff tijd nodig om volledig tot uiting te komen. Aan de andere kant zul je niet echt grote sprongen voorwaarts maken maar zijn het meer de details die beter worden en een behoorlijk stuk beter kunnen worden.
Anoniem: 224050 schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 15:54:
Een week of wat geleden vroeg ik om wat informatie omtrent de Chinese power supply voor een Linn, (is ook geschikt voor Rega) het ziet er naar uit dat het een bijzonder crappy apparaat is.

http://cgi.ebay.com/ws/eB...489030&fromMakeTrack=true
Maar jij had nog niet een aangeschaft toch? Geen beste reclame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:54:
[...]

ow, dat is vervelend
maar wat je voorstelt kan idd. 1 voor 1 proberen.

Ik heb ze niet alemaal getest. Als ie echt kapot is moet je het maar zeggen dan zal ik wel proberen verhaal te halen.
Het ziet ernaar uit dat beide buizen het niet doen. Ik heb ze een voor een geprobeerd en er gebeurd helemaal niets.... Of ik moet iets fout doen natuurlijk. Misschien heeft de pakketdienst iets te ruw rond gereden met het betreffende pakketje, ondanks dat het goed verpakt zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Als ze te ruw bezig zijn geweest kun je het zien (wit uitgeslagen getter, los hangende dingen), is dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262418 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 09:14:
Het ziet ernaar uit dat beide buizen het niet doen. Ik heb ze een voor een geprobeerd en er gebeurd helemaal niets.... Of ik moet iets fout doen natuurlijk. Misschien heeft de pakketdienst iets te ruw rond gereden met het betreffende pakketje, ondanks dat het goed verpakt zat...
1 buis kapot ok. Maar 2? Ik heb 4 van deze 8 buisjes getest en die van jou dus net niet. Ik heb in de hele zending (22st) net 1 buisje dat wat bromt, maar dan zou jij net 2 kapotte hebben? Die buisjes zijn helemaal niet zo fragiel als ze lijken en ze zaten echt heel goed verpakt.

Aangezien de eenvoudigste oplossing meestal de juiste is denk ik dat je toch iets fout doet. Heb je ze wel goed stevig in de socket gedrukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad zit ik mezelf ook al in twijfel te trekken..... Zeker als buizen-leek lijkt het me dat ik iets over het hoofd zie... De buisjes passen wel mooi in de voetjes, heb ze (redelijk) aangeduwd maar misschien dat ik nog wat meer kracht moet zetten... Helaas kan ik door die verrekte blauwe led-jes in de buisvoetjes ook niet goed zien of de buisjes gloeien of niet.. Ook bij de originele niet....

Nog even voor de duidelijkheid: Origineel zitten er JJ ECC83S buizen in mijn speler. Deze zijn toch uitwisselbaar met de blackplate's die ik nu heb??
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.