Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 88.831 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Mja als iemand het hier over een chinese transistor-amp wil hebben : be my guest.
Alleen is daar zo te zien geen vraag naar,anders zouden we het hier toch meteen lezen? :).

Wmb gewoon een stukje marktwerking...

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:53
Waarschijnlijk vanwege het feit dat jullie 'dominant' aanwezig zijn, maar ik vind het wel prima. Doe op deze manier eens wat kennis op van de hifi-kant die nog niet zo bekend was voor mij :)

Blijkbaar voelen sommigen zich ondergesneeuwd oid dat ze het op deze manier moeten uiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204096

Anoniem: 219813 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 22:05:
@Bronco B.
graag je advies..

Ik heb namelijk de mobile fidelity OML-1 speakers Kan dit in combinatie met de FV 34 CIII? Want ik heb laatst een leben-amp gehoord met EL84 buisjes en poeh zeg..dat klonk wel lekker maar de prijs was echt absurd (ik denk zo'n 2500 euro).

Dus ik zat de denken aan de yarland maar goed ik wil wel dat het geluid voldoende dynamiek houdt.

ps..geeft de FV34AIII ClarityCap SA version niet teveel wollig laag? In de cd-speler beviel de CC SA namelijk niet zo..het midden en het hoog was wel mooi
De SA versie klinkt iets voller in het laag als de normale versies. Wollig zijn ze niet geworden. Een condensator klinkt op diverse plekken en in diverse apparaten weer net anders. Ik vond de oude versie van de Yarlands ietsje teveel mid forward. Dat is nu wat meer in balans met de bas. De rest van het geluid is er ook behoorlijk van opgeknapt.

DE FV34AIIISA zou het prima moeten doen op deze speakers. De FV34CIII ook. IK vindt de A ( de single ended EL34 ) net iets mooier, zeker met de nieuwe condensatoren erin.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 204096 op 07-07-2008 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233175

Zou het ook niet zo kunnen zijn dat het allemaal al zo doorgekauwd is dat eigenlijk alles al besproken is? De markt vernieuwd minder snel op dit moment in chinese audioland dus er valt misschien want minder over te praten.

En na zoveel delen is dat natuurlijk ook best eens mogelijk.

Misschien maar weer eens tijd voor een luistersessie met meerdere luister ervaringen van verchillende mensen. Zeer leerzaam voor mogelijke nieuwkomers op het chinese front.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443

uhm, tja weet je... ik probeer juist weer wat nieuwe info erin te brengen. Probleem is alleen wel dat ik zelf vooral dat tegenkom waar ik interesse in heb. Ik hou het RoH forum bij dus vandaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-07 14:40
@Boudewijn en Jeep *;

Zo'n 2 jaar geleden werd ik door dit topic _/-\o_ geïnspireerd om wat HIFI-spul in China te bestellen, ik ben nu alweer meer dan 1,5 jaar tevreden met de spulletjes die ik uit China heb laten komen.

Het tweaken van HIFI vind ik minder interessant :N .

Ik mis die tijd van bestellen :9~ en informatie uitwisselen over de diverse leveranciers en hun service.

Besteld er nog wel eens iemand iets bij bijvoorbeeld Ornec?

I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219813

Boudewijn schreef op maandag 07 juli 2008 @ 11:02:
Mja als iemand het hier over een chinese transistor-amp wil hebben : be my guest.
Alleen is daar zo te zien geen vraag naar,anders zouden we het hier toch meteen lezen? :).

Wmb gewoon een stukje marktwerking...
Nou ik heb anders wel een G&W TW2006X staan. Een transistor-amp. Een goeie versterker met de sound van Arcam. Strak en neutraal geluid. Maar ja..dat zijn mijn speakers ook dus ik zal weer aan de buis moeten. Dus als iemand een G&W amp wil..ik heb er een te koop voor 350 euro (dat is exact wat ik ervoor betaald heb).

Ornec..wordt overigens niet meer veel gebruikt. In de afgelopen tijd waren hier diverse personen zeer ontevreden over. Timaudio lijkt voor nu de site te zijn om spullen aan te schaffen en moet zeggen dat is best terecht. Ik heb daar ook mijn G&W amp vandaan. Goeie service.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 07-07-2008 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
G&W TW2006X _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03:56
Mr. Dave schreef op maandag 07 juli 2008 @ 16:56:
Dat is best jammer. Ik heb nu net 1 maand mijn music angle XD-Se staan. En in de eerste paar luister sessies zat er echt overdreven veel bass in, het geluid was niet strak en klonk in het totaal een beetje dof. Ik heb er nu 35 euro aan modificaties in zitten, en het geluid is helemaal tot leven gekomen. Mooi strak, helder en nog genoeg bass, maar meer in ballans met de de rest. En dit alles is niet ten kosten gegaan van het buizen geluid.

Je moet dat soort dingen natuurlijk wel doen als je er zeker van bent dat je niets sloopt. En ik heb gelukkig genoeg technische kennis om die gok wel te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Je weet mijn bankrekeningnr al ? :>
Zie het 2e deel van de url hier :).
Ik mis die tijd van bestellen :9~ en informatie uitwisselen over de diverse leveranciers en hun service.

Besteld er nog wel eens iemand iets bij bijvoorbeeld Ornec?
Altijd leuk, maar ik bestel niet zo gek veel spullen meer.

Alhoewel ik atm wel in de markt ben voor ervaringen van headamps.
Zijn er modellen bij die qua kwaliteit echt eruit springen dat iemand weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-07 17:52
@Boudewijn - Ik heb al een tijdje de G-W_TW-J1 staan. Kom er maar weinig aan toe om hem echt te gebruiken. Als ik hem gebruik doet ie het goed, maar heb totaal geen referentiemateriaal ;)

Wie hebben er nog meer headphoneamps?

@Bronco.b - De Bada Purer 3.8SE staat hier al weer bijna een jaartje vrolijk te blazen. Het is een hybride amp met en 6sn7 buis in het voorversterker gedeelte. "Best of both worlds", laat maar zeggen. Al zullen er hier ongetwijfeld mensen anders over denken. Hij is wel onder handen genomen door Rob Spigt die namens PA de reparaties en upgrades doet.

Wellicht een oplossing voor jou?

[ Voor 147% gewijzigd door Balboa op 07-07-2008 19:12 ]

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry, snap je post niet :? Heb jij ook een G&W? of is het omdat er eindelijk iemand een transistor amp heeft gekocht? Ik moet eerlijk bekennen dat de G&W in combinatie met B&W, Dali en kef het prima doet..dan is zijn neutraliteit zeer te waarderen. Maar met Dynaudio's of Mobi's speakers niet. Dan wordt het vlak vanwege het neutrale karakter van de speakers.

Maar goed ik heb de amp op marktplaats gezet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Balboa schreef op maandag 07 juli 2008 @ 19:00:
@Boudewijn - Ik heb al een tijdje de G-W_TW-J1 staan. Kom er maar weinig aan toe om hem echt te gebruiken. Als ik hem gebruik doet ie het goed, maar heb totaal geen referentiemateriaal ;)
Zou je wat foto's van de binnenkant willen maken? En evt een tekstje schrijven?:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
Anoniem: 219813 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 19:13:
[...]

Sorry, snap je post niet :? Heb jij ook een G&W? of is het omdat er eindelijk iemand een transistor amp heeft gekocht? Ik moet eerlijk bekennen dat de G&W in combinatie met B&W, Dali en kef het prima doet..dan is zijn neutraliteit zeer te waarderen. Maar met Dynaudio's of Mobi's speakers niet. Dan wordt het vlak vanwege het neutrale karakter van de speakers.

Maar goed ik heb de amp op marktplaats gezet..
Sorry voor de vage post, maar ik had niet veel tijd.

Ik heb even wat reviews gelezen, allemaal erg positief, helaas is mijn setup op het moment vrijwel compleet, volgens mijn vrouw zelfs overcompleet. Succes met de verkoop op marktplaats.

@Boudewijn
Sorry, Ik wist niet dat ik deze ^) had moeten neerzetten _O-

[ Voor 4% gewijzigd door Mr. Dave op 07-07-2008 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@mr.dave..

Hij is ronduit prima..maar zoals ik zei de combi met de speakers blijft belangrijk..Het is in ieder geval beter dan de NAD, Denon meuk..(als audio-verkoper kan ik het weten). De klankkleur neigt naar Arcam.

Aan de hand van de recensies heb ik de G&W gekocht en moet eerlijk bekennen dat ik niet kon geloven dat de klank zou neigen naar een 300B amp maar dat doet die dus wel..

en hahahaha..we kunnen Boudewijn en jeep blijven pesten..maar zij zetten zich tenminste voor iets in..dat dan wel weer.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 07-07-2008 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
Anoniem: 219813 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 20:18:
@mr.dave..

en hahahaha..we kunnen Boudewijn en jeep blijven pesten..maar zij zetten zich tenminste voor iets in..dat dan wel weer.
oké, oké, oké, dat is waar.

d:)b Boudewijn en Jeep _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@dave..moet wel lachen..ik weet bij god niet meer of je het nu meent of niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
Anoniem: 219813 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 20:55:
@dave..moet wel lachen..ik weet bij god niet meer of je het nu meent of niet :+
Ik meen het, dit is één van de weinige topics die ik van begin tot einde heb gevolgd.
Dankzij dit topic heb ik het aangedurfd om goodies in China te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224050

JottemJ schreef op maandag 07 juli 2008 @ 11:04:
Waarschijnlijk vanwege het feit dat jullie 'dominant' aanwezig zijn, maar ik vind het wel prima. Doe op deze manier eens wat kennis op van de hifi-kant die nog niet zo bekend was voor mij :)

Blijkbaar voelen sommigen zich ondergesneeuwd oid dat ze het op deze manier moeten uiten.
Dat is inderdaad de reden dat ik alleen nog maar lees, omdat wat er staat interessant en leerzaam is, maar niets meer post, geen zin om een Boudewijn "of ik mijn ervaring technisch kan onderbouwen, als je dat niet kunt doet je mening er niet toe" Bash te krijgen.
Al moet ik zeggen dat dit al een stuk minder is dan een tijdje geleden.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 224050 op 08-07-2008 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 10:34

silitek

Tubes Only

Anoniem: 224050 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 07:55:
[...]

Dat is inderdaad de reden dat ik alleen nog maar lees, omdat wat er staat interessant en leerzaam is, maar niets meer post, geen zin om een Boudewijn "of ik mijn ervaring technisch kan onderbouwen, als je dat niet kunt doet je mening er niet toe" Bash te krijgen.
Je slaat de spijker op z'n kop!! Ondanks de rivalerende technische strijd tussen de de beide grootmachten hier 8) ..blijven hun posten zeer leerzaam zeker een leek als moi.

Hou het ook maar op lezen voortaan..durf sowieso haast niks meer te posten zonder technische onderbouwing mis je de aansluiting hier!!

Anyway: Keep up the good work, boys

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
silitek schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 11:41:
[...]
Anyway: Keep up the good work, boys
offtopic:
Is dat nou cynisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224050 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 07:55:
Kijk en dat is dus gewoon de consequentie (en jammer).
Ik vind niet dat iemand een expert op technisch gebied hoeft te zijn om zijn ervaringen weer te geven. Dat is ook een beetje de schuld van die audioten die ontieglijk veel geld uitgeven aan dingen waarvan je gezond verstand al aangeeft dat het nooit kàn werken. Dan krijg je dus de tegenreaktie van mensen die erg nuchter (tè nuchter) zijn en dat als standaard verklaren. Dan ga je het kind met het badwater weggooien.

Hetzelfde zie je ook in diverse wetenschappelijke debatten waar dat raakt aan filosofie, ethiek en religie. Als iemand gewoon eens zegt wat hij vind (en daar goed over heeft nagedacht!) wat niet past in de gangbare ideeen. Voorbeeld de film Expelled: No Intelligence Allowed en de reakties daarop (deze hit geeft dus precies mijn punt aan).
Ben Stein, beter bekent als schrijver, spreker, sociale activist en toespraak schrijver van president Richard Nixon en president Gerald Ford gaat een nieuwe documentaire uitbrengen. De nieuwe documentaire “Expelled: No Intelligence Allowed” zal het neo darwinisme in twijfel brengen en ondanks dat de film nog niet uit is lijkt de oorlog in de blogosphere al weer uitgebarst te zijn.
Mensen reageren helemaal niet meer met hun verstand maar sabelen iemand neer omdat hij niet bij de groep hoort. Ze reageren dus niet op de intelectuele uitdaging maar met hun emoties omdat ze zich blijkbaar op een of andere manier bedreigd voelen.
Ik heb nog zo'n pareltje van een voorbeeld op schepping of evolutie gevonden waar een filmpje staat waar Richard Dawkins met zijn mond vol tanden staat (en niet gewoon toegeeft dat hij geen voorbeeld weet maar om de hete brei heendraait en geen antwoord op de vraag geeft). Het geeft een weerwoord op 1 typisch voorbeeld van de zeer felle reakties.

Dit waren dus enkele voorbeelden hoe mensen in een wetenschappelijk debat met elkaar omgaan :P :X
Oftewel, laat je niet kisten en zeg nou maar gewoon wat je vind!

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 08-07-2008 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:27

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

ik vind dat ik een goeie versterker heb O-)

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204096 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 12:11:
[...]

De SA versie klinkt iets voller in het laag als de normale versies. Wollig zijn ze niet geworden. Een condensator klinkt op diverse plekken en in diverse apparaten weer net anders. Ik vond de oude versie van de Yarlands ietsje teveel mid forward. Dat is nu wat meer in balans met de bas. De rest van het geluid is er ook behoorlijk van opgeknapt.

DE FV34AIIISA zou het prima moeten doen op deze speakers. De FV34CIII ook. IK vindt de A ( de single ended EL34 ) net iets mooier, zeker met de nieuwe condensatoren erin.
@crafty thanks voor je reactie!! .Ken je toevallig ook een jasper bol? Hij heeft, zegt die, een half jaar geleden FV34AIIISA bij je gekocht met ESA caps van CC.

Daar is hij zeer tevreden mee maar wil weer wat anders..Dus ik heb de zijne overgekocht (sorry..tja internet een levendig handel in yarlands..maar dat moet wel leuk zijn om te horen :) Het gaat goed met yarland volgens mij)

Overigens kunnen ook KT77, ivm met de autobias, in de amp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265403

Hallo,

Ik ben nieuw op het forum
Heb volgende Chinese apparaten/toebehoren :

G&W TW-2006X
Shanling CD300
OPPO DVD H980 (Made in Chinavia Zweedse website)
LS kabels Xindak SC-05
RCA kabels Xindak AC-03
BADA 5600 netfilter

LS zijn JM LAB FOCAL 726S

De intrinsieke kwaliteit van deze apparaten staat buiten kijf.
gehoormatig een genoegen
Ik heb echter wel hetvolgende probleem :
De G&W versterker produceert een zoemend geluid via de LS
ook als er geen bron is aangesloten
Het geluid is vrij HF (enkel hoorbaar via Midrange/tweeter)
en varieert bijv als ik de lichtsterkte van een Halogeenlamp wijzig
(RF storing?)
Het eerste apparaat werd om deze reden ingeruild
Het huidige vertoont in mindere mate hetzelfde fenomeen

Heeft iemand dezelfde ervaring en wat kan de remedie zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Al eens een netfilter geprobeerd?

http://www.hifi.nl/tweede...25167/Belkin___PF30_.html

oops, niet gelezen dus.....

[ Voor 18% gewijzigd door vinz98 op 08-07-2008 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223060

@kippy , welke type Music Angel gebruik jij en welke modificaties heb jij tot nog toe uitgevoerd als ik het vragen mag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Anoniem: 223060 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 20:11:
@kippy , welke type Music Angel gebruik jij en welke modificaties heb jij tot nog toe uitgevoerd als ik het vragen mag ?
Heb een music angle XD-SE met EL34 eindbuizen in push pull.

Tot nu toe heb ik de potemeter vervangen voor een 100K log ALPS, de 0.33 microF PM condendatoren die in de signaal weg staan vervangen voor 1 microF Ahdyn MKP-QS condensatoren. De 22 microF elcos die in de voor versterkings trap staan vervangen voor 45 microF elcos. De 10K weerstanden na de potmeter vervangen voor 1K weerstanden. De 220K weerstand die parrallel aan de potmeter staat verweiderd. De 100 microF 50V elco's die in de voorversterkings trap staan verweiderd. En de ultra lineair mode compleet overbrugt, zodat hij nog alleen maar in triode mode kan spelen.

Ik zit er nog over te tweifelen om de katen oog buizen te verweideren om dat die ook negative invloed op het geluid zouden hebben. Maar dat vind ik een lastige keuze omdat ze er toch wel er vet uit zien.

Hier laten ze zien waarom en hoe voor de KT88 verzie van music angel.

[ Voor 8% gewijzigd door kippy op 08-07-2008 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@kippy, oke bedankt voor deze informatie ,ik gebruik zelf namelijk de KT 88 versie van Music Angel en ben van plan om deze de komende tijd te modificeren . Alleen vraag ik mij af wat de reden is waarom jij de potmeter vervangen hebt .Heb jij trouwens geen problemen als jij de versterker uitschakelt ? ik bedoel een irritante klik in de speakers ondanks dat de volume helemaal dicht staat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
@Hermankora
De potmeter heb ik vervangen omdat er een heel erg goedkope in zat. En hat was opzich wel de moeite waard.
Nee een tik, of plop of wat dan ook na het uitschakkelen heb ik niet. Het geluid fade dan gewoon uit. Zal in jou amp wel met de terug koppeling te maken hebben, maar mischien dat de modificaties helpen. Je hebt in iedergeval nu een site met een stap voor stap uitleg wat je moet vervangen en verweideren.

PS. pas wel op met de elco's, daar kun je een flinke tik van krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotoklaasje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-07 01:23
Anoniem: 265403 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 18:27:
[...]

Hallo,

De G&W versterker produceert een zoemend geluid via de LS
ook als er geen bron is aangesloten
Het geluid is vrij HF (enkel hoorbaar via Midrange/tweeter)
en varieert bijv als ik de lichtsterkte van een Halogeenlamp wijzig
(RF storing?)
Het eerste apparaat werd om deze reden ingeruild
Het huidige vertoont in mindere mate hetzelfde fenomeen

ik had precies het zelfde met mijn G&W (TW-2006x). heb de versterker daarna aangesloten op een ongeaard stopkontakt en de ruis was weg. Ik wil eigenlijk nog eens proberen of ik hem wel geaard aan kan sluiten als ik hem optisch aan mijn htpc hang, maarja ik heb (nog ;) ) geen externe DAC.

http://www.klaasje.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@hifigor..ik heb geen enkel probleem met mijn TW2006X..maar goed blijft wel vervelend

Maar wacht ff je zegt als je die lichtsterkte van je halogeenlamp aanpast dat de HF rommel meer of minder wordt. Je hebt toch niet de lamp op dezelfde stekkerdoos zitten als je amp?

Sowieso geven lichtdimmers per definitie veel HF verstrooiing op het lichtnet derhalve heb ik mijn set op een aparte automaat zitten en zelfs met een aparte fasedraad zodat ik die rotzooi niet op de set krijg.

Verder zou het kunnen dat de ingebouwde netfiltertje (waar de meeste apparaten over beschikken) stuk gegaan is wat kan resulteren in HF rommel in je geluid. Dit is gelukkig simpel te vervangen. Ik denk eerlijk gezegd dat dat ook het probleem is.

Om goed na te gaan wat het probleem is zou je alle apparaten uit de stekkerdoos moeten halen en evt. eerst de amp direct aansluiten om het stopcontact (zonder de badafilter). Daarna luisteren of je brom of HF hebt en de apparaten stuk voor stuk weer aansluiten (en laat die halogeenlamp uit).

Als je ook een tuner hebt..sluit deze dan als laatste aan. Tuners en Coax kabels geven enorm veel zooi af....Met name de coaxkabel. Mogelijk dat de amp niet het probleem is maar een ander machine.

[ Voor 104% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 09-07-2008 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb bij mijn Music Angel EL34B ook de potmeter toen moeten vervangen omdat het geluid links rechts bij lage volumes niet gelijk liep. Met name door mijn Klipsch luidsprekers met 98dB gevoeligheid is het lastig op hele lage volumes luisteren. En daarbij merkte ik dus teveel afwijking.

Opgelost met een mooie Alps Blue Velvet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Boudewijn schreef op maandag 07 juli 2008 @ 19:23:
[...]

Zou je wat foto's van de binnenkant willen maken? En evt een tekstje schrijven?:).
Tekstje schrijven waag ik me niet aan zonder referentiemateriaal. Wil hem eventueel wel ter beschikking stellen mocht je er meerdere willen testen.

foto van het www ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.china-highend-hifi.com/G&W%20-TW-J1%20-%20003b.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Balboa op 09-07-2008 22:45 ]

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

er komt een pakketje deze kant op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En is een rekening van de TNT mijn kant opgekomen. Of ik ff €57, 20 wilde betalen aan invoerrechten voor de G&W amps..Balen!! :( :(

Ik had nooit gedacht dat ik nog een rekening nagezonden zou krijgen..

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 10-07-2008 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266026

toch vreemd dat je daar na 8 delen hi-fi niet ook maar een heel klein beetje rekening mee hebt gehouden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:28
Nou mijn XIANG SHENG 728A pre amp. is al dik 3 maanden onderweg, en staat nu al weer een week bij de duane.

7-May-2008 Hong Kong Item posted.
7-May-2008 Hong Kong In transit.
9-May-2008 Hong Kong Processed for departure.
22-May-2008 Hong Kong The item left Hong Kong for its destination on 28-May-2008
4-Jul-2008 Netherlands Arrived and is being processed.
4-Jul-2008 Netherlands Pending customs inspection.

dit keer is het wel heel lang onderweg, nou ja als ik niks bij hoef te betalen ben ik allang blij >:)
Edit:
customs inspection staat bij alle paketten uit het buitenland, en ik heb nog nooit bijbetaald alleen bij DHL moet je altijd bijbetalen.

[ Voor 12% gewijzigd door dirk38 op 10-07-2008 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266026 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 21:25:
toch vreemd dat je daar na 8 delen hi-fi niet ook maar een heel klein beetje rekening mee hebt gehouden :(
tot nu toe moest ik altijd aan de deur betalen..of vooraf..Dus ik dacht 'Mazzel!'. Not!

Plus dat anderen zeggen (of mogelijk beweren) dat ze geen naheffing hebben gekregen. Ik heb nu 5 zendingen laten komen en welgeteld 1 is zonder heffingen er door heen gekomen. Ik geloof dus geen fluit van de mensen die zeggen geen heffingen te hebben betaald. Dus sorry hoor! Dat ik er ff geen rekening mee hield.. Dit was nieuw voor me..naheffing. Who the f**k heeft dat bedacht!

Of hebben ze alleen de pik op mensen waarvan de achternaam met een H begint ofzo?

@Dirk en dit '4-Jul-2008 Netherlands Pending customs inspection' betekend dat je waarschijnlijk ook moet dokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Anoniem: 266026 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 21:25:
Tjonge jonge, je eerste post en meteen een flame, ga zo door ;)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

Welke flame? Ik zag 't gewoon als een (terechte) constatering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Tja, zo kun je het ook bekijken nartuurlijk :)

[ Voor 79% gewijzigd door blobber op 10-07-2008 23:59 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262418

Kreeg helaas vandaag ook zo'n soort brief..... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik had de 1e x met DHL fllink de hoofdprijs te pakken (meer dan tarief), maar daarna nooit meer wat (2x groot pakket). Lang leve zeepost.
Ik baal wel met jullie mee als dat wat helpt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

blobber schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 23:09:
[...]

Tjonge jonge, je eerste post en meteen een flame, ga zo door ;)
In feite is het inderdaad een terechte constatering zoals afterlife al aangaf maar ik dacht ook al van 'Zo kom ff binnen'. Alsof ik een complete nitwit ben..maar goed..wat heeft meneer B. geleerd?? Ook achteraf kan gefactureerd worden 8)7

@matra..tja..ook jammer voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:27

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

hehe ik zei toch dat jullie nog een brief met de naheffing zouden krijgen >:)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rschreurs/pet.gif

[ Voor 29% gewijzigd door Chaoss op 11-07-2008 08:08 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En toch is het raar want ik heb nu met een 4-tal bestellingen uit China en nog een aantal uit Amerika echt nooit iets hoeven betalen. En het zijn toch allemaal pakketjes tussen de 1 en 10kg. laatste grote bestelling van voor mij de CD-33 en die heb ik nu alweer zo'n maand of twee.

Misschien valt het eiland Almere buiten hun gebied :p

Alle pakketten zijn overigens geleverd door TNT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-11-2020
Anoniem: 233175 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 08:58:

Misschien valt het eiland Almere buiten hun gebied :p
Echt niet, ik ben altijd de sigaar. :'( Zijn overigens wel altijd pakketjes boven de 10 kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
Ik moet toch zeggen dat ik 9 van de 10 keer geen naheffing heb gekregen, als pakjes via Brussel Nederland inkomen zit je normaal gesproken goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247027

Inklaren is o.a. een bezigheid van DHL die lieden dienen alles in via de douane, want daar verdienen zij aan!
Heb de afgelopen 10 jaar zo`n 1á 2 duizend ( elpees, buisjes, condensatoren ed.)pakketjes binnen gekregen slechts een enkele maal naheffing gekregen. En wel: verzonden via DHL.Nooit meer laten gebeuren! En pakketjes welke verzekerd verstuurd waren.Nadrukkelijk verzoeken om: not insured!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dit heet toch "vs. de bekende commerciele Hi-fi"?
Dan weet ik een leuk filmpje :)
Requiem for your speakers
let even op het merk, en je ziet dat we het over commerciele hifi hebben... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:32

kraats

Ik rol

commercieel.. oké... hifi... daar zijn de meningen over verdeeld :Y)
ja ja.. ik weet dat ze binnen de hi-fi specs vallen, maar dit kon ik niet laten

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
Ik heb vandaag een brief gekregen van TNT post over me paket uit China voor inklaring

[url=http://h]brief[/url]

[url=http:/]brief[/url]

[url=htt]Bon[/url]

kan iemand me even helpen met invullen.
wat vul ik in bij soort en benaming, versterker en merk ?
en welke waarde moet ik opgeven, dat wat op de bon staat ?

hoe zwaar tillen ze hier aan.

Het gaat om dit apperaat

[ Voor 30% gewijzigd door dirk38 op 14-07-2008 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dirk33 op de invoice van appeltje staat als waarde: Gift;( vermeld op invoice); b) vervoerskosten € 29 ( dit komt ongeveer overeen met die $ 45 vermeld op invoice)
Bij aantal tsja; soort inderdaad versterker en het merk weetje. BTW-nummer is bij particulieren niet van toepassing. Bij goederencode zet daar N.V.T.
Dit lijkt mij een juiste invulling van het aan jou gestuurde document.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 247027 op 12-07-2008 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 23:25

mace

Sapere Aude

Ik zie het probleem met die inklaring al:

Afbeeldingslocatie: http://i268.photobucket.com/albums/jj7/mace1337/Bon.jpg

De versterker komt niet door het spamfilter van TNT heen :+

[ Voor 20% gewijzigd door mace op 12-07-2008 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb n vaag vermoeden dat de douane niet in de klassificatie "gift" trapt. ;)

Ik denk dat als je opgeeft "pre-amplifier" met als waarde $45 (€29) en reeele verzendkosten je er met de meeste zekerheid het best uitspringt. De code is voor de invoerbelasting, welk tarief het onder valt. Als het goed is, is dat 4%. Je kunt met de douane bellen welke code dat moet zijn, maar ik heb dat ook al 2x gedaan en die beambte zonder cup-a-soup op kwam er ook niet uit. Gewoon een versterker! |:(
Als je moet betalen is het 4% over de waarde daarna btw over de waarde+inv.b + verzendkosten

Wat je ook zou kunnen doen (als je het echt eerlijk wilt) is wat je werkelijk betaald hebt, met een bankafschrift erbij of paypal-nota, daar reeele transportkosten en verzekering vanaf trekken en dat als waarde opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 20:46:
ik heb n vaag vermoeden dat de douane niet in de klassificatie "gift" trapt. ;)

Ik denk dat als je opgeeft "pre-amplifier" met als waarde $45 (€29) en reeele verzendkosten je er met de meeste zekerheid het best uitspringt.
Jeep op de invoice staat als aankoop bedrag "Gift" vermeld! De $45 zijn de werkelijke verzendkosten!

Heb jij dat nooit eerder op je invoices gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
Dus als ik als waarde 45 euro opgeef moet het goekomen ?, of gaan ze dan een recu of iets eisen.
of kan ik gewoon als bedrag gift opgeven.
zie ook hier
http://www.douane.nl/part...aankopen-03.html#P25_2606

[ Voor 9% gewijzigd door dirk38 op 12-07-2008 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@dirk..zou gewoon de originele bedragen invullen en een afschrift van paypal erbij..zoals jeep aangaf..zo heb ik het toentertijd wel gedaan, nadat ik precies dezelfde formulier had gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denk erom de grens is (uit mijn hoofd) nu nog €40, eind van het jaar zal het pas verhoogd worden naar €100. Ze willen wel eens een oogje dichtknijpen maar als je slim wilt overkomen moet je liever net onder die grens gaan zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265403

Anoniem: 219813 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 23:19:
@hifigor..ik heb geen enkel probleem met mijn TW2006X..maar goed blijft wel vervelend

Maar wacht ff je zegt als je die lichtsterkte van je halogeenlamp aanpast dat de HF rommel meer of minder wordt. Je hebt toch niet de lamp op dezelfde stekkerdoos zitten als je amp?

Sowieso geven lichtdimmers per definitie veel HF verstrooiing op het lichtnet derhalve heb ik mijn set op een aparte automaat zitten en zelfs met een aparte fasedraad zodat ik die rotzooi niet op de set krijg.

Verder zou het kunnen dat de ingebouwde netfiltertje (waar de meeste apparaten over beschikken) stuk gegaan is wat kan resulteren in HF rommel in je geluid. Dit is gelukkig simpel te vervangen. Ik denk eerlijk gezegd dat dat ook het probleem is.

Om goed na te gaan wat het probleem is zou je alle apparaten uit de stekkerdoos moeten halen en evt. eerst de amp direct aansluiten om het stopcontact (zonder de badafilter). Daarna luisteren of je brom of HF hebt en de apparaten stuk voor stuk weer aansluiten (en laat die halogeenlamp uit).

Als je ook een tuner hebt..sluit deze dan als laatste aan. Tuners en Coax kabels geven enorm veel zooi af....Met name de coaxkabel. Mogelijk dat de amp niet het probleem is maar een ander machine.
Excuus voor de late reactie!
Bedankt voor de info.
De versterker zoemt ook zonder aangesloten bron...
Ik ga er van uit dat eventuele "netvervuiling" gefilterd
wordt door de BADA en dus het ingebouwde netfilter niet hoeft
te werken of is dat te naief?
Zal ook even proberen aan te sluiten zonder aarding (cf fotoklaasje) en horen wat het geeft.
Hoe dan ook is het geluid meer dan goed te noemen en stoort het
zoemen enkel 's avonds laat als het omgevingsgeluid tot een minimum herleid is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@hifigor! Geen probleem joh! Maar wel leuk om een terugkoppeling te krijgen. En ja en nee..de ingebouwde netfilter van de Bada zou een hoop moeten doen. maar goed..het kan zijn ook nog zijn dat de voedingelco's niet zo goed zijn.

Of dat de amp simpel gewoon een hum heeft. Mijn musical fidelity A1 produceert ook consequent een hum..die ook enigzins hoorbaar is..als je de oren spitst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Is dat niet gewoon AC gloei die je hoort?
Zet er eens een UPS voor als je die hebt , dan kun je iig het lichtnet elimineren als probleemfactor (tenzij je een los netfilter hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@boudewijn...dit geldt alleen neem ik aan voor buizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Anoniem: 219813 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 18:53:
@boudewijn...dit geldt alleen neem ik aan voor buizen?
Troep op het lichtnet kun je in ieder type versterker terug vinden. Maar deze troep vind je alleen terug op de signaal weg op het moment dat de voedingstrappen "niet goed" zijn. Een beetje voedingstrap maakt een mooie DC spanning van de 220 die je er in stopt, dan wel omhoog getransformeert voor buizen versterkers, of omlaag voor tranzistor versterkers. De DC spanning zal altijd een rimpel bevatten, de grote van deze rimpel is afhankelijk van de kwalitijd van de afvlakking en de belasting op de versterker. Deze rimpels haal je niet weg door een UPS, als je er wel last van hebt hoor je het duidelijk terug in de vorm van een 50Hz brom.
Alle andere brommen die je terug hoort in het geluid zijn van interferentie, of van hoogfrequent piekjes op het net. Hoogfrequent storingen kunnen namelijk makkelijker door de AC/DC filters van de versterker heen komen, maar met een paar condensatoren en spoeltjes kun je ze zo weg krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
@bronco: als je AC gloei hebt zal die wss. 50 Hz zijn. Dat kun je horen als de gloei niet netjes afgeschermd of getwist is.
En transistors hebben geen gloei, dus idd alleen bij buizen een probleem.
Of je gloei netjes twisten\afschermen of DC-gloei nemen is dan de oplossing lijkt me.

[ Voor 6% gewijzigd door Boudewijn op 14-07-2008 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Da's dan mooi want we hebben het over solid state amps _O- De G&W TW2006X is transistor amp.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 14-07-2008 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ok dan ben ik weer heel snel stil (he bah, dit was toch het buizendraadje geworden?).
Sorry :).

[ Voor 36% gewijzigd door Boudewijn op 14-07-2008 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OK, buizendraadje..... :D Ik ben van plan de 12AT7's van mijn Jolida te vervangen. Omdat een van de twee steeds bij het aanzetten van de amp wit oplicht. Lijkt me niet goed. Als ik de buizen verwissel van links naar rechts dan blijft dezelfde buis zo gek oplichten. Dus... ben ik benieuwd wat een setje andere buisjes zou doen. Al was het maar om er wat mee te spelen. 8)

Kan ik enkel de twee 12AT7's verwisselen of moet ik dan de andere twee voorversterkings buisjes ook meenemen? Ik dacht er zelf aan on EH buisjes te kopen als vervanging. Of zouden jullie andere aanbevelen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@matra..veel mensen komen snel uit op EH..ik ben er zelf niet zo kapot van..

Tung sol, JJ's, Ei of Groove tubes. Maar ik moet zeggen dat het laatste merk meer mijn nieuwsgierig is dan anders wat :+

Tung sol of JJ's zouden mijn voorkeur hebben. Warm maar lineair klinkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Anoniem: 262418 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 22:35:
OK, buizendraadje..... :D Ik ben van plan de 12AT7's van mijn Jolida te vervangen. Omdat een van de twee steeds bij het aanzetten van de amp wit oplicht. Lijkt me niet goed. Als ik de buizen verwissel van links naar rechts dan blijft dezelfde buis zo gek oplichten. Dus... ben ik benieuwd wat een setje andere buisjes zou doen. Al was het maar om er wat mee te spelen. 8)

Kan ik enkel de twee 12AT7's verwisselen of moet ik dan de andere twee voorversterkings buisjes ook meenemen? Ik dacht er zelf aan on EH buisjes te kopen als vervanging. Of zouden jullie andere aanbevelen???
Zijn het alle twee identieke buisjes? Ik bedoel, zelfde type en producent?

Mullard buizen lichten bij de koude start namelijk even fel op. bij een warme start doen ze dit niet.

Je weet het vast wel, maar ik denk ik check het ff

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267983

Ongeveer een maand geleden een lichtnetfilter besteld (en betaald) bij China-High End-HiFi. Sindsdien taal noch teken vernomen. Kan iemand me zeggen of dat normaal is bij die lui?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Mja ik heb ook al diverse keren achter tracking codes aan moeten bellen.

Even enigszins offtopic: ik kan met paypal sinds kort alleen maar met eCheck betalen (die 1 week duurt om te clearen). Dit sinds ik vrij veel spullen heb gekocht en een 2e rekening geadd.
Weten jullie hoe dat zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
Anoniem: 267983 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 00:09:
Ongeveer een maand geleden een lichtnetfilter besteld (en betaald) bij China-High End-HiFi. Sindsdien taal noch teken vernomen. Kan iemand me zeggen of dat normaal is bij die lui?
Hier ben ik ook eens tegenaangelopen, ik heb toen via Paypal een klacht ingediend. Volgens mij had ik toen nog diezelfde dag een tracking-nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Strzl ik heb zeker een halfjaar op het lichtfilter moeten wachten, uiteindelijk wel gekregen. Heb diverse pissige mails gestuurd soms kreeg ik een reactie. Dan was het weer vakantie dan was hij weer ziek etc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Mja dan zou ik er dus gewoon een dispuut op ebay\paypal tegenaan gooien :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft weinig zin aangezien je niet koopt via eBay.

Maar ook de verzendtermijn is in het algemeen langer dan de periode waarin je een paypal dispuut kunt aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Zijn het alle twee identieke buisjes? Ik bedoel, zelfde type en producent?

Mullard buizen lichten bij de koude start namelijk even fel op. bij een warme start doen ze dit niet.

Je weet het vast wel, maar ik denk ik check het ff
Het zijn identieke buisjes. Allebei Jolida 12AT7's Dus iets klopt er niet.... (klinkt wel mooi trouwens)
Verder zitten er 2x 12AX7A's van Jolida in. Moeten deze "gematched" zijn met de AT7's? of links en rechts per soort gematched?

Ik zat net even bij Tonefactory te kijken en daar hebben ze het steeds over drie soorten buizen. Gewone, balanced of high gain..... Dat is dus voor een leek zoals mij vrij moeilijk om te kunnen zien wat een goede buis is. Waarschijnlijk hoe duurder, hoe beter.

Zo, nu heb ik mezelf weer keurig als noob neergezet. :( Maar ten opzichte van een week of wat geleden heb ik op dit forum veel geleerd! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gewone, balanced of high gain...
dit is als informatie voor gitaristen met een buizen-gitaarversterker. Het zijn dus buisjes die uitgezocht zijn op hoe ze meten. Het ligt er dus een beetje aan hoe je versterker is opgebouwd. Bij mij gaat het signaal bv van de ene naar de andere kant in 1 vv-buisje en dan naar de eindbuis. Dus de ene en andere kant worden bij elkaar opgeteld. dus als je een buisje hebt dat bv 39-52 meet maakt dat geen bal uit. Zou je de ene kant voor links gebruiken en de andere voor rechts zou je een verschil in klank Li en Re kunnen krijgen. Je kunt dat zien aan het voetje aan de binnenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Matra-V6 , dat oplichten van die buizen heb ik namelijk ook ! dit heeft te maken dat deze buizen gevuld zijn met een soort gas (Argon) .Bij mij doen de Mullard ECC 83S en de Siemens ECC 801S hetzelfde .Dit zijn zgn longlife buizen die zeker zo'n 10.000 uur meegaan .Trouwens ik wist niet dat Jolida buizen maakte want volgens mij zijn dit buizen van een andere fabrikant alleen met het Jolida logo erop !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@hermankora..

Dat is juist..het moeten overgestempelde buizen zijn. En ook wat betreft het oplichten van de buis heb je gelijk..echter het rare is wel dat slechts één buis dat effect heeft en de andere niet! Voor zover ik heb begrepen. Dus dan is er iets niet goed met de buis lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Dat hoeft niet zo te zijn natuurlijk. Het kan best zijn dat Jolida buizen van verschillende leveranciers gebruikt en die zelf van een stempel voorziet. Omdat het 'probleem' mee verhuist als je de buis verplaatst, zit het hem iig in de buis.

Als de buis alleen maar opgloeit bij een koude start em daarna gewoon gloeit, dan hoeft er niets aan de hand te zijn. Helemaal niet als de buis verder normaal speelt.

Gloeit de buis ook zo op als je de versterker aanzet met warme buizen? Dus na een uurtje ofzo spelen, even de versterker een minuut ofzo uitzetten en daarna weer aanzetten. Als de buis dan normaal opgloeit is er niets aan de hand.

Over het matchen van buizen zijn de meningen verdeeld. Ik draai met zowel gematchte als niet gematchte buizen in mijn apparatuur en om eerlijk te zijn heb ik nooit een verschil kunnen horen. Soms denk ik een verschil te horen tussen een linker en een rechter kanaal bijvoorbeeld, maar dan weet ik ook dat er geen gematchte buizen gebruikt zijn. Dus of het suggestie is of werkelijk verschil...ik denk het eerste..

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Wie gaat er op 23 of 24 augustus naar de open dag van Pacific Audio?

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Als ik tijd heb wil ik wel mee.
Zullen we met een groepje gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ligt er een beetje aan (schema kinderdorp i/d vakantie) maar ik wilde eigenlijk wel gaan

Jolida gebruikt volgens mij gewoon Shuguang buizen.

Trouwens... buizen zijn nooit bedoeld om naar te kijken. Vroeger zaten ze gewoon binnen in een apparaat en hij deed gewoon zijn werk. Als een apparaat het niet meer deed ging je eens kijken en dan wisselde je de zwarte buis. Heeft mijn vader eens gedaan tijdens een belangrijke voetbalwedstrijd op tv...pats, :( $#@$! :(, open en kijken welke buis, ruk (hoezo tuberollen?), racen naar de winkel, juiste type buis mee, plop, GOAAAL! De moraal van dit verhaal; maak je niet druk over dat oplichten. Zolang het goed werkt is er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@jeep..je wordt oud man! Ik ken dat helemaal niet...buizen-tv's. Wel de tv's met bakken elektronica erin.

@boudewijn en Balbao..is dat niet ten tijde van lowlands? Ik probeer nog kaarten te scoren voor lowlands..indien dat niet lukt wil ik best naar de open dag van Pacific Audio... waar wordt deze eigenlijk gehouden?

Ik ben namelijk niet van plan naar limburg ofzo af te reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
@bronco. b
Wat is er mis met Limburg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@dave...mmhhh.....in feite niets..ik wil namelijk ook niet afreizen naar friesland of Groningen. Te ver weg..maar daarbij komt dat wel dat limburgers een spraakgebrek hebben en ik ze dus niet kan verstaan. ;)
Killer schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 00:50:
Dat hoeft niet zo te zijn natuurlijk. Het kan best zijn dat Jolida buizen van verschillende leveranciers gebruikt en die zelf van een stempel voorziet.
Dus 'zelf van stempel voorzien' noem ik overstempelen....daar is niets negatiefs aan hoor..tenzij je buizen voor beter, mooier, etc..laat doorgaan en daar meer geld voor vraagt dan nodig.

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 16-07-2008 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
Anoniem: 219813 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 07:49:
@dave...mmhhh.....in feite niets..ik wil namelijk ook niet afreizen naar friesland of Groningen. Te ver weg..maar daarbij komt dat wel dat limburgers een spraakgebrek hebben en ik ze dus niet kan verstaan. ;)
_O-

Spraakgebrek?

Je komt zelf uit Deventer, humor man _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi Wacht mr. Dave..ik kom dus wel uut Grun hé..Doar most wel em rekening met hoal. :+

Maar woon gelukkig wel in Deventer

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 16-07-2008 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan hier iemand beoordelen of dit kwalitatief iets is?
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...=150271662079&mfe=sidebar

Hificomponent=check
Chinees =check
vs commerciele (lees Linn Lingo) =Check
iets met buizen = oops :?

Maar de vraag dekt wel de lading van dit topic, weer eens iets anders om over te lullen.

ps: link
Duurt even voor de pagina is geladen de foto's van het binnenwerk komen als laatste aan bod, nu zie ik dat de pagina een probleem heeft met laden.
Alternatief:
http://i.188city.com/main.php?g2_itemId=649287

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 224050 op 18-07-2008 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
can sell the internal control board only,same function as valhalla.
?

Tsja zonder verdere plaatjes kan ik heel weinig zinnigs zeggen :).

Dat het geen buizen zijn maakt idd niet uit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Indien jij een draaitafel gebruikt met een 250 RPM. A.C -motor is dit mijnsinziens een "betaalbare" en ook hoorbare verbetering voor je draaitafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruik een LP 12 (oudje), maar wat ik mij afvraag is of deze stroomvoorziening is opgebouwd uit degelijke componenten. De prijs welke Linn voor een Lingo in rekening brengt ik dacht iets van €1400,-- vind ik iets aan de hoge kant 8)7

[ Voor 83% gewijzigd door Anoniem: 224050 op 18-07-2008 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moborunner
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09-2022
Weet iemand waar de douane (telefonies) te bereiken met de vraag of zij een pakket hebben ?
Heb wel een trackingnr maar dat werkt niet, EMS uit china heeft geen link naar nederland.
Pakket is 3 weken geleden met air express verstuurd.(E-Bay aankoop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224050 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 19:39:
Ik gebruik een LP 12 (oudje), maar wat ik mij afvraag is of deze stroomvoorziening is opgebouwd uit degelijke componenten. De prijs welke Linn in rekening brengt vind ik iets aan de hoge kant 8)7
Weet niet wat Linn vraagt , maar dat zal fors meer zijn.
Je kan gewoon vragen aan de verkoper of hij wat "naakt" foto`s kan aanleveren.
Dat je met een oudje speeld hoeft helemaal niets uit te maken. Veel belangrijker is staat een en ander nog steeds goed ingeregeld? Staat je lager goed in de smering? Is dat allemaal inorde dan zal je veel plezier beleven aan deze voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
moborunner schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 20:10:
Weet iemand waar de douane (telefonies) te bereiken met de vraag of zij een pakket hebben ?
Heb wel een trackingnr maar dat werkt niet, EMS uit china heeft geen link naar nederland.
Pakket is 3 weken geleden met air express verstuurd.(E-Bay aankoop)
Heb je hier al eens gekeken?

http://www.track-trace.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moborunner
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09-2022
Mooie site ,maar ook geen succes,denk dat het bij de douane ligt.....ergens...%^&*&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@mobo..

Ik heb een kleine poging gedaan een link voor je te vinden waar je de track-trace van je item kunt volgen. Wellicht is dit iets: http://postserv.post.gov.tw/WebMailNslookup/ENII_EMS.html

@jeep..

De Yarland is binnen. Ik heb slechts paar uur met de originele buizen gedraaid. De Chinese 6N3P is gewoon een slechte buis te noemen. Is gewoon een buis die niet in balans is.

Over de eindbuis hoor je me niet. Dat is gewoon een uit vele EL34 buizen met een eigen karakter. Is gewoon goed.

Ik had eerst de JJ KT77 en RCA 5670 in de amp. Maar dan kreeg ik teveel detail en werd het te ruimtelijk. Plus ik miste dynamiek. Dus de RCA's vervangen voor de russian 6N3P-EV type. (overigens heb ik nu de hoogste russian mil.spec. 6N3P buis, type DR besteld).

Anyway..ik kan niet anders zeggen maar wat een mooi buis is die russian 6N3P-EV! Strak laag, Midden staat iets naar voren en het hoog lekker dynamisch zonder metalig te klinken.

Overigens ik kan merken dat ik CC ESA caps erin heb...Overall klankbeeld neigt naar een helderheid dat ik meer herken bij een transistor-amp. Ik prefereer een iets warmer en afgeronde geluid. Maar daar kan nog aan gewerkt worden.

Overigens vind ik wel dat een amp pas dynamisch is en voldoende attack geeft bij een watt of 20. 12 watt levert namelijk, voor mijn gevoel, te weinig attack op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

t kan natuurlijk dat de JJ, RCA en CC-ESA samen wat te helder zijn. De KT77 hebben volgens mij veel meer dynamiek dan de standaard EL34, maar de RCA werkt niet zo lekker met de amp lijkt het wel. Ik vond het ook wat tam en een beetje het idee van transistors. Zometeen hebben we helemaal zat om mee te spelen... :) Ik ben trouwens helemaal dolblij met de Sprague Vit-C caps erin.

Het pakketje staat trouwens volgens de T&T al een paar dagen (12 juli aangekomen) bij de douane...
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.