Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 07:55:
Dat is inderdaad de reden dat ik alleen nog maar lees, omdat wat er staat interessant en leerzaam is, maar niets meer post, geen zin om een Boudewijn "of ik mijn ervaring technisch kan onderbouwen, als je dat niet kunt doet je mening er niet toe" Bash te krijgen.
Al moet ik zeggen dat dit al een stuk minder is dan een tijdje geleden.
Kijk en dat is dus gewoon de consequentie (en jammer).
Ik vind niet dat iemand een expert op technisch gebied hoeft te zijn om zijn ervaringen weer te geven. Dat is ook een beetje de schuld van die audioten die ontieglijk veel geld uitgeven aan dingen waarvan je gezond verstand al aangeeft dat het nooit kàn werken. Dan krijg je dus de tegenreaktie van mensen die erg nuchter (tè nuchter) zijn en dat als standaard verklaren. Dan ga je het kind met het badwater weggooien.
Hetzelfde zie je ook in diverse wetenschappelijke debatten waar dat raakt aan filosofie, ethiek en religie. Als iemand gewoon eens zegt wat hij vind (en daar goed over heeft nagedacht!) wat niet past in de gangbare ideeen. Voorbeeld de film
Expelled: No Intelligence Allowed en de
reakties daarop (
deze hit geeft dus precies mijn punt aan).
Ben Stein, beter bekent als schrijver, spreker, sociale activist en toespraak schrijver van president Richard Nixon en president Gerald Ford gaat een nieuwe documentaire uitbrengen. De nieuwe documentaire “Expelled: No Intelligence Allowed” zal het neo darwinisme in twijfel brengen en ondanks dat de film nog niet uit is lijkt de oorlog in de blogosphere al weer uitgebarst te zijn.
Mensen reageren helemaal niet meer met hun verstand maar sabelen iemand neer omdat hij niet bij de groep hoort. Ze reageren dus niet op de intelectuele uitdaging maar met hun emoties omdat ze zich blijkbaar op een of andere manier bedreigd voelen.
Ik heb nog zo'n
pareltje van een voorbeeld op schepping of evolutie gevonden waar een filmpje staat waar Richard Dawkins met zijn mond vol tanden staat (en niet gewoon toegeeft dat hij geen voorbeeld weet maar om de hete brei heendraait en geen antwoord op de vraag geeft). Het geeft een weerwoord op 1 typisch voorbeeld van de zeer felle reakties.
Dit waren dus enkele voorbeelden hoe mensen in een wetenschappelijk debat met elkaar omgaan

Oftewel, laat je niet kisten en zeg nou maar gewoon wat je vind!
[
Voor 10% gewijzigd door
Verwijderd op 08-07-2008 15:52
]