Wise enough to play the fool
Anoniem: 13443
lees je eigen post eens...
Ik heb ook nog een huis te koop, maar daar ga ik hier toch ook niet mee spammenVerder zijn "wat moet ik kopen" vragen ongewenst op GoT.
HUIS KOPEN?
Anoniem: 219813
@bogey..omdat een buizenamp een ' warme klank' geven zou mijn voorkeur niet uitgaan naar B&W. Die versterken met name het laag tot bijna wollig proporties.
De meer neutrale speakers zoals dynaudio (overigens wordt de audience-serie vervangen en worden nu 'gedumpt' op diverse internetsites). De dynaudio audience 52 Special Edition is neutraal en heeft een mooie attack. Klinkt goed uitgebalanceerd.
Verder denk ik dat Kef-speakers vanwege het dynamisch karakter mogelijk mooi kunnen matchen met een buizen-amp. Maar dat heb ik niet meer uitgeprobeerd vanwege de aanschaf van de mobile fidelity sound lab OML-1 speakers
Verder zou ik niet snel iets weten wat past binnen je budget, afgezien van wat anderen al aangaven.
En verrek nou snap ik jeep zijn post...oohhh..ik moet zeggen dat dit wel een geval is van de hand in eigen boezem steken

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 23-06-2008 19:56 ]
Ik weet het, ik ben een slecht mensAnoniem: 13443 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:57:
teacher...
lees je eigen post eens...
[...]
Ik heb ook nog een huis te koop, maar daar ga ik hier toch ook niet mee spammen
Kijk, als iemand een lijstje maakt van zelf gevonden speakers en om advies vraagt mbt 2 vergelijkbare modellen, dan zeg ik ja. Maar een "ik heb versterker X en zeg me wat ik moet kopen" dat kan niet.Anoniem: 219813 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 19:54:
@teacher..om geen misverstanden te hebben..mogen suggesties wat betreft merken en ervaringen wel?
Iewks ik ben het met je eensAnoniem: 13443 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:35:
hij bedoelt denk ik dat je je niet moet vastpinnen aan 1 type 'omdat dat zo goed bij de versterker past' of andersom (wat er verkooptechnisch vaak mee bedoelt wordt is dat het ene component de fouten van het andere op moet heffen). Stel dat je later gaat veranderen dan zit je met een probleem. Speakers en amps moeten zich gewoon binnen een bepaalde marge aan de standaard houden en eerlijk en neutraal klinken. Elk component moet op eigen benen kunnen staan zeg maar.
Hij is nuchter en beargumenteert bijna alles. Daar geloof ik in, en of iemand anders dat doet is vrij aan die persoon. Ik vind het persoonllijk een goede bron omdat hij zo goed als alles beargumenteert met bronnen cq. wetenschap (en dus feiten zijn).Anoniem: 13443 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:35:De breem site is leuk op het niveau van de consumentenbond maar laat een hoop dingen weg (weggegooid met het badwater waarschijnlijk). Het geeft een lekkere nuchtere kijk op de dingen, maar is nogal gekleurd op een kleurloze manier. Het slaat een beetje door naar de nuchterheid als antwoord op de high-end kolder (en voodoo wat eigenlijk nog erger is want dat kost je al snel een hoop geld).
That's all.
Ontopic: over speakers --> ik geloof dat aurum cantus en kwaliteit is, en bookshelves heeft, en een vrij 'veilige' keuze is.
Ik blijf trouwens op zoek naar 6463\6GM8\ECC86's uit china voor een projectje voor me.
Beperkte serie hoofdtelefoon amps, en ik heb daar een redelijke set buizen voor nodig.
[ Voor 3% gewijzigd door Boudewijn op 23-06-2008 20:42 ]
Waar is de argumentatie dat de aurum cantus een veilige keus is?..Zijn ze extra beveiligd ofzoBoudewijn schreef op maandag 23 juni 2008 @ 20:41:
Ontopic: over speakers --> ik geloof dat aurum cantus en kwaliteit is, en bookshelves heeft, en een vrij 'veilige' keuze is.
Ik ken het geluid alleen van de grote aurums. De bookshelves-type heb ik helaas nog nooit gehoord. Ik ben daar eigenlijk verdomd benieuwd naar..heeft iemand in de buurt van deventer-apeldoorn deze speakers?? Ik wil graag 'n keer luisteren.
Veilig --> het lijkt me niet dat je er 1-2-3 een buil aan valt (bij een miskoop, als je er tegenaan valt is het een ander verhaal
En hij gaat voortaan (nieuwe serie dus, en iets duurder) leveren met Clarity Caps koppelcondsensatoren.
Anoniem: 238153
Dat de kwaliteit redelijk in orde is, is een aardig understatement. Allen de afwerking is de prijs al meer dan waard, het feit dat je er witte handschoentjes bij krijgt zegt genoeg. Ik heb nu grote AC's maar de kleintjes uit de leisure serie zijn subliem qua afwerking. Daarnaast zijn er in de scheidingsfilters kwaliteitsonderdelen gebruikt van bekende merken. Hele prettige speakers, maar als je liefhebber bent van zwaar aanwezig laag dan is dit niet de juiste keuze.Boudewijn schreef op maandag 23 juni 2008 @ 22:04:
Nee, ze zijn redelijk neutraal (wa tik heb gehoord) en geven gewoon een vrij goed geluid (mi.). En verder gevoelig genoeg. Ook de kwaliteit is voor zover ik weet wel in orde.
Veilig --> het lijkt me niet dat je er 1-2-3 een buil aan valt (bij een miskoop, als je er tegenaan valt is het een ander verhaal).
Ik heb ze sinds kort helemaal vrij staan en dan merk je hoeveel plaatsing doet. De bas is nu retestrak en op geen enkel volume boemerig. Dit was eerst wel toen ze dichter bij de achterwand stonden. Ik heb ìn mijn MHZS cd-speler verschillende buisjes geprobeerd maar vind de russische 6N3P-EV buisjes het lekkerste klinken. De ribbontweeter van de AC's geeft een heel helder hoog en de russische buisjes klinken een beetje vettiger (vast geen audiofiele term) de combi is perfect in mijn ogen.
Ik heb zelf een aantal goede exemplaren gezien ja ... that's all.
Anoniem: 247027
In mijn cdspeler klonk die buis hard en schel of andersom. Was in elk geval geen succes.Boudewijn schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 00:33:
Waarom is die : 6Н3П-ЕВ zo populair trouwens? Ik zie hem in meerdere versterkers verschijnen, en volgens mij is het een soort ECC99 achtig buisje.
(5670/WE 396A/2C51vervanger.)
Feit is dat ik me afvraag waarom het ding zo populair lijkt te zijn?
Goedkoop?
Makkelijk(er dan een reguliere ECC* of 12a*) te implementeren?
http://tdsl.duncanamps.com/show.php?des=5670
Ik denk niet dat die compatibel is met ECC99
Als je de donkergekleurde en gespoten exemplaren van de AC's ziet (Leisure 2SE, Leisure 3SE, Music Goddess, etc) dan snap je wel waarom witte handschoentjes zijn bijgeleverd. Zo'n prachtig afgewerkte speaker wil je graag mooi houden!Boudewijn schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 14:08:
Tsja witte handschoentjes vind ik dan weer over the topc.
Ik heb zelf een aantal goede exemplaren gezien ja ... that's all.
They said it couldn't happen here.... And it didn't
Zie link: http://cgi.ebay.nl/5670-3...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Zijn er mensen die geïntereseerd zijn in een powerbuy zodat we verzendkosten laag kunnen houden?
Ik wil wel 4 stuks namelijk..
De verzendkosten zijn niet echt veel, maar het lijken me goede buisjes. Ik heb nog 4 RCA, ik moet even kijken of die nou hetzelfde zijn. Deze hebben als ik het goed begrijp allemaal geen opdruk.
begrijp ik het goed? Zou je de ECC83 op de plaats kunnen drukken van de 5670 in de CD33?
Ik vind overigens dat de ebayer wel hoge kosten berekend voor een setje..derhalve ook de vraag of een powerbuy een optie is..het zou mil.spec buizen betreffen.
Neem eens contact op met beetle73. Hij heeft mij voorzien voor een 6tal 6N3 waaronder een setje NOS jan 5670w. Deze buisjes geven de mooiste sound in een MHZS..Anoniem: 219813 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 14:41:
@jeep..
begrijp ik het goed? Zou je de ECC83 op de plaats kunnen drukken van de 5670 in de CD33?
Ik vind overigens dat de ebayer wel hoge kosten berekend voor een setje..derhalve ook de vraag of een powerbuy een optie is..het zou mil.spec buizen betreffen.
Wie weet
Tubes....It's what make music music!
Maar goed ik wil wel een paar RCA als reserve hebben (ik heb al een paartje als reserve) maar mogelijk zijn de mil.spec. nog beter dan de 'standaard'. Ik vind de RCA in vergelijking tot de GE JAN absoluut beter. Meer attack, meer dynamisch..de Jan is me te soft..Ik snap eerlijk gezegd de charme van de GE JAN niet maar goed..er zijn veel mensen die de buis wel lekker vinden klinken.
Dus als iemand een setje RCA 5670 heeft en die wil ruilen tegen een setje GE JAN dan weet je me te vinden.
Hij heeft er wel interessante tussenzitten. Ook ***** GE, triple mica D-getter, Raytheon Windmill Getter 5670 enz.. Beetje jammer van de missende screens. Je moet wel erg opletten wat je krijgt. Dus met een powerbuy moet degene die ze binnenkrijgt wel erg opletten denk ik. Ik wil evt eens kijken of ik t kan doen. Ik heb trouwens nog een heel voorraadje (18) GE 5670W...
Ik heb de meeste buisjes vooral in mijn versterker geprobeerd. Dus het kan zijn dat mijn oordeel daardoor een beetje anders uitvalt maar ik vond de GE juist erg mooi.
De 5670 (6V) is niet uitwisselbaar met de 12AX7 (12V)hoor. Hij is heel anders (pinlayout en V). Maar hij wordt wel voor hetzelfde gebruikt, dat bedoelde ik.
En mogelijk dat de 5670's in versterkers anders 'reageren' of een ander klank geven dan in cd-spelers..maar goed dat is gokken.
De 5670 (6V) is niet uitwisselbaar met de 12AX7 (12V)hoor. Hij is heel anders (pinlayout en V). Maar hij wordt wel voor hetzelfde gebruikt, dat bedoelde ik.
Jeep,
Wat is een goede vervanger voor de 12AX7 ?
Wil andere buizen in mijn voortrap proberen (Prima Luna)
Anoniem: 260755

Zijn er geen leuke nieuwe dingetjes in China gevonden?
Tsja bespreek maar wat anders dan buizen hoorAnoniem: 260755 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 12:43:
Is dit ondertussen een buizentopic geworden?Ook leuk trouwens. Het is jammer dat het zo duur is. Soms valt het mee.
Zijn er geen leuke nieuwe dingetjes in China gevonden?
Anoniem: 262418

Maar, voor die e-bay buisjes sta ik wel open, doe er maar 2 als je toch bestelt!
Nog even een andere buizenvraag: Als ik mijn versterker aan zet dan gloeit er 1 van de voorversterker buisjes even fel op, de rest zo goed als niet en daarna duurt het een minuutje voordat alles gaat gloeien. Is dat normaal? Geluid is wel echt top! Had tot op een paar maanden geleden niet verwacht dat het zo een groot verschil zou zijn in geluid. Zat al naar (veel) duurdere transistor versterkers te kijken... Veel van geleerd!
Anoniem: 235262
Ik ben niet jeep maar ECC83 van ampex of telefunken zijn mooi of ECC803S van JJ. EH 5751 goldpin ook mooi. Ieder buis klinkt anders moet je zelf bepalen welke je mooi vindt. Als de buizen voor de MHZS 66/88 bedoeld zijn kun je ook 1 buis vervangen als het om duurdere buizen gaat.moborunner schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 11:57:
[quote]Anoniem: 13443 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 23:46:
Jeep,
Wat is een goede vervanger voor de 12AX7 ?
Wil andere buizen in mijn voortrap proberen (Prima Luna)
Soms is ussr legerspul ook prima.
Zou het dan niet interessant kunnen zijn om een X aantal van die RCA 5670 buisjes te gaan bestellen?
Zo ja..zijn er nog meer mensen die 5670 buisjes willen bestellen om de verzendkosten te minimaliseren?
Ei 12AX7 / ECC83
JAN-Philips 5751 (minder gain, minder ruis en microfonie)
Tung-Sol 12AX7
over het algemeen moet de je amerikaanse mijden.
ik moet bronco toch nog PiO's sturen en heb nog GE5670's voor wie interesse heeft (en 4 RCA maar die houd ik). Ik wil de 6SJ7's wel, plus nog wat andere.
Zal ik dan de order verzamelen? Ik heb er toch de tijd voor.
Maar goed, het pakt voor iedereen anders uit (smaak)
De (in mijn ogen) overgewaardeerde Telefunken ECC83 kun je overslaan. Veels te duur tegenwoordig. Ze klinken leuk, maar ook niet meer dan dat.
Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!
Anoniem: 233175
Ik had ook nog een stel RCA op het oog maar al met al loopt het al weer snel tegen de 50 euri aan..en da's me net te veel van het goede..
Ik ben zeer benieuwd naar de Raytheon..De andere raytheon types zullen mogelijk nog beter zijn maar ja..daar hangt dan ook weer een leuk prijskaartje aan.
Daarnaast gaan Matra en Klipschie voor een paartje RCA mil.spec.! Enwel deze neem ik aan?
http://cgi.ebay.nl/5670-3...Q_trksidZp1742.m153.l1262
Zouden jullie dit nog kunnen bevestigen aan jeep? Overigens dat ik kies voor de raytheon heeft niet te maken dat ik de RCA niet goed vind maar ik heb twee paartjes 'consumer' RCA 5670.
De RCA doen het geweldig in mijn speler maar als ik de kans krijg nog een merk te proberen dan ga ik daar liever voor. Kan me nieuwsgierigheid niet bedwingen.
En mogelijk dat bouwewijn nog mee wil doen en/of koifarm?
Wellicht handig om vanaf nu via DM de bestelling e.d.te communiceren naar jeep....
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 27-06-2008 16:01 ]
Anoniem: 260755
RCA 813
RCA 6211
Telefunken ECC85
Klinkt erg lekker op het eerste gehoor. De 6211 zitten er net in. En zoals Koifarm al zei: je kunt aan de gang blijven met tuberollen. En dan gaat het best in de papieren lopen. Eerst maar eens kijken naar mooie kabels.
ik ga wel even een spreadsheetje maken.
Grmbl
en die site werkt niet op deze pc

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 28-06-2008 14:27 ]
Even over mijn Jolida, is tenslotte (deels) ook Chinees. Ik heb de manual netjes gekregen van het bedrijf en nu weet ik hoe het met de led-jes zit voor de Bias. Kennelijk gelooft Jolida niet in auto-bias adjustment omdat er dan componenten extra in het 'geluidspad' gezet moeten worden welke het geluid negatief beinvloeden. In plaats daarvan is er een led-je per buis geplaatst welke begint te branden bij 500mV (dit zal dan dus wel parallel aan het geluidspad geplaatst zijn) Op deze manier is simpel en snel te zien of de bias goed staat afgesteld. Eigenlijk best handig.
Maandag maar de multimeter weer eens mee nemen om te kijken hoe precies het werkt......
Update over de MHZS van timaudio: Werkt perfect en een mooi geluid! Ben benieuwd naar de mods maar terughoudend omdat het nu al zo goed klinkt. Gelukkig heb ik nog steeds niets van de TNT gehord over een eventuele importheffing die ik nog zou moeten betalen.....
@matra..De MHZS speler klinkt inderdaad zonder mods als mooi..je hoeft de mods niet te doen...als je tevreden bent. Doe de mods pas..wanneer je (weer) ontevreden wordt/bent..De buizen-upgrade zou wel doen..daar is ten opzichte van het chinese buisjes een snelle upgrade mee te halen. Echt waar.
Op den duur wil je toch weer iets anders..dat is het probleem van upgradetaritis..en we lijden er grofweg allemaal aan. Ik zou de verdere mods later doen. Geniet eerst maar van wat je nu hebt..dat is al een vooruitgang.
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 28-06-2008 19:08 ]
Je kan zelf ook een calculatie maken:http://ircalc.usps.gov/de...ode=Intl_Single&CID=10298Anoniem: 219813 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 19:06:
@jeep..je kunt een inventarisatie houden en dat communiceren met de e-bay verkoper. En laat hij maar komen met een voorstel wat betreft verzendkosten.
ik wordt direct doorgeleid naar paypal en dus komt er voor elk paartje $12,45 bij aan verzendkosten
plus dat ik geen zin heb in tig afrekeningen van de bank
maar ik heb al antwoord van m dat ik gewoon even moet mailen
Anoniem: 224050
Bij de meeste high-end freaks zie je dit voornamelijk bij hun hand, als je een zaklantaarn aan de ene kant van een hand houdt schijnt dit ook zo naar de andere kant weer naar buiten.Anoniem: 219813 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 21:04:
Jeetje ..buizen verkopen via marktplaats..wat een ramp..de meeste mensen die reageren zijn werkelijk zo dom..als je een zaklantaarn achter hun hoofd houdt schijnt het via de ogen weer naar buiten..
Ook komt dit bij veel vrouwen voor.
* Boudewijn gaat van de week ook wat bij ]eep ophalen...
Wat is er zo erg aan om buizen te verkopen via marktplaats? Heb er al meerdere met succes verkocht. Kom daar geen dommere mensen tegen dan met andere spullen die ik wel eens verkoop.Anoniem: 219813 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 21:04:
Jeetje ..buizen verkopen via marktplaats..wat een ramp..de meeste mensen die reageren zijn werkelijk zo dom..als je een zaklantaarn achter hun hoofd houdt schijnt het via de ogen weer naar buiten..
Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!
- [img]http://thumbs2.ebaystatic.com/pict/1702198401078080_2.jpg[/img]
- 3x 5670 396A 2C51 RCA~3x MICA~MIL~~D GETTER (1 klip, 1x matr, 1x ]p)€11.43+vzk
- 2x 5670 396A 2C51 RAYTHEON BLACK PLATE (1x bronco.b, 1x ]eep) €11.43+vzk
- 2x 5670 396A GE~~3X MICA!~~BLACK PLATE ***** (]p) €8.25+vzk
- 1x 4pc RCA 6SJ7 (voor mij ]p, hoop ik niet verkocht?)
Denk ook aan evt interessante 6SN7's in de aanbieding.
Ik zie dat de info nogal verwarrend is. Daarom even het volgende:
Wat ik je kan vertellen is dat alle drie de moeite waard zijn:
- Triple mica's zijn gewild vanwege stevigheid
- De D-getter's schijnen erg goed te klinken. Ik weet niet wat de vorm van de getter met de klank te maken heeft (niets dus, behalve dat het goed vacuum trekt) maar de D getter schijnen oude productie te zijn die een zeer goede klank hebben (net als bv. de Bendix).
- Blackplates hebben ook de naam beter te klinken (weet alweer niet waarom, maar men zegt het en ik heb nog niet kunnen contateren dat het niet zo is).
- De windmill getter zijn ook befaamd, maar waarom weet ik ook niet. Voor de prijs (€47,65) ben ik echter niet zo geneigd het te gaan proberen.
- De GE's zijn de 5 ster-versies en erg goedkoop (triple mica blackplates)

5670 RCA~BLACK PLATE~D GETTER~TUBE AMPLIFIER MIL SPEC~3x MICA~ voor €12.70 beter is dan de non-blackplates voor €11.43 (pos 1)
Ik heb daar al een mailtje vor 8r-aan gestuurd
wat kan ik als richtprijs aannemen voor een leuk buizenversterkertje om mijn BNS'en aan te sturen?
(en klopt het dat het een dikke 100 € kost om zo'n ding in NL te krijgen?
overigens als mensen willen tuberollen kun je me DM'en voor de volgende buisjes:
* 2 maal 1 paartje gebruikte RCA 6SN7GTB (of als quad pair..als je 4 nodig hebt)
* Matched nieuw paartje Electro Harmonix 12AX7 (oftewel ECC83).
@reloader..er zijn 8 delen van chinese hifi..lees aub..voor een deel een van deze delen. Dan zullen een groot deel van je vragen beantwoord worden. En kijk op de site van crafty (www.crafty.nl). Hij biedt nu belachelijk goedkoop een yarland-amp aan en dan heb je ook nog garantie.
[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 30-06-2008 12:27 ]
Anoniem: 231001
@Jeep: Wil graag ook een setje 5670 RCA~BLACK PLATE~D GETTER~TUBE AMPLIFIER MIL SPEC~3x MICA mee bestellen.
4x 5670 RCA~BLACK PLATE~D GETTER~MIL SPEC~3x MICA @ $19.99 pair (1 klipschie, 1x matra, 1x digitalman, 1x ]eep)
4x 5670 396A 2C51 RAYTHEON BLACK PLATE @ $17.99 pair (2x bronco.b, 2x ]eep)
2x 5670 396A GE~~3X MICA!~~BLACK PLATE ***** @ $12.99 pair (]eep)
1x RCA 6SJ7 quad @ $9.99 (]eep)
Ik heb er zelf ook flink wat besteld en het loopt aardig op... Ik heb ze dan wel in zowel amp als cd maar het is toch oppassen.
ZO! Of ik ff $200 af wil tikken. (hmm, klopt niet, is meer)
Nou, kom maar op met jullie geld
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 03-07-2008 15:23 ]
Anoniem: 231001
Wat blijft oppassen?Anoniem: 13443 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 02:11:
Ik heb er zelf ook flink wat besteld en het loopt aardig op... Ik heb ze dan wel in zowel amp als cd maar het is toch oppassen.
* Boudewijn geeft trouwens dat bedrag gemiddeld in 2 dagen uit @ ebay de laatste tijd

Forse bestedings begroting houd jij er op na.Boudewijn schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 09:53:
Financieel? ]eep neemt best een risico.
* Boudewijn geeft trouwens dat bedrag gemiddeld in 2 dagen uit @ ebay de laatste tijd.
Je hebt gelijk...echter mijn verwachting is dat het niet zal gebeuren dat iemand zich terugtrekt nadat de aanschaf is gedaan.Boudewijn schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 09:53:
Financieel? ]eep neemt best een risico.
* Boudewijn geeft trouwens dat bedrag gemiddeld in 2 dagen uit @ ebay de laatste tijd.
@jeep..je hebt van mij een DM ontvangen aangaande de financiële afwikkeling (vergeet de postzegels, de 'bubbelplastic-enveloppe, etc..daar niet bij op te tellen. Anders schiet je er nog bij in).
Boudewijn, jij hoefde toch geen behalve GE? Die heb ik zo liggen nml.
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 02-07-2008 02:48 ]
Anoniem: 163951

Hij is gebasseerd op de T-amp, maar kan in tegenstelling tot de T-amp wel 150W per kanaal leveren. Hij kost z'on 500 dollar bij obadimports, dus denken jullie dat dit een 'giant killer' gaat worden? Ik kan er helaas geen reviews over vinden.
Ik zie trouwens een nog veel leuker model op de chinese site van little-dot.com;

de Little Dot TPA-1
eindversterker met 6C33 eindbuizen
Ik heb even een review opgezocht op stereomojo van een flink aantal digital amps. Daar komt hij toch niet echt heel geweldig uit. Hij verliest het uiteindelijk nipt van de Trends TA10.1. Leuke test.
De trends TA10 wint dan wel, maar moet op zijn tenen lopen met 10W en heeft heel weinig features.
Erg leuke site trouwens, dat stereoMojo. Dit is een erg leuke review van een Omaha300B versterker.Again, all the reviewers noted difficulty in deciding due to very close performance
Publisher’s note –Just some observations: Interesting that both are Tripath based. The LD has 60 wpc vs. 10 for the Trends, 4 inputs vs. 1 and includes a remote where the Trends does not. The LD also comes with a tube pre-stage.
Conclusie: niet kopenREVIEW No. 2
by MUZIKMIKE PESHKIN
James Darby sent me the integrated amp. It was pretty. I plugged it in, made all the connections, turned it on, heard a rather loud hum emanating from the amp and then SNAP!
The sound was quite musical, however, but no music came forth. If you enjoy a SNAP sound, this is the piece for you. Highly recommended for snapping sound.
[ Voor 104% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 02-07-2008 16:59 ]
Ben ik trouwens de enige die graag een plaatje blik tussen de trafo's en de prints\buizen zou zien?
Ik had eerst zn kleine broertje de T_100. 2x Een nieuwe laten overkomen uit het verre oosten, allebei een zeer irritante fluittoon op 1 kanaal. Schijnt iets met de gebruikte Tripath chip zelf te wezen (TA2022?). (vond de versie zonder buizen stuk beter klinken dan de versie zonder). Nu heb ik een T_150, welke al een paar maanden probleemloos werkt. Ik dat alles via E-bay besteld bij Little Dot. Deze gebruikt volgens mij geen Tripath maar een ander merk chip. Bij de T100 zat de chip aan een groot koelblok, de T150 heeft geen koeling op de chip (onnodig volgens litte dot).
Bouwkwaliteit vind ik redelijk, de volumeknop voelt wat " plastic" aan en de aftandsbediening lijkt op
een stukje speelgoed. De kast zelf is wel stevig met genoeg vrije ruimte (zie plaatjes)
De gebruikte buizen in de voortrap zijn geen specifieke "audio" buizen maar ik geloof dat ze vroeger voor hoogfrequent stuff gebruikt werden. Je kan ze bv vervangen door Mullard vc138. (in de t100 wel gedaan in de t150 nog niet).
Nu over het geluid: daar ben ik erg tevreden over, een stuk meer details, minder ruis (lees geen) dan mijn oude sansui au 719. Geen probleem met aansturen van mijn IMF prof. monitor (transmission line,met lage efficientie (81 db?)). Ik dacht dat de "mp3" ingang de voorversterker omzeilt dus pas op met aansluiten van apparaten zonder volumeknop hierop.
Binnenkort ga ik een musiland md10 dac kopen ter uitbreiding van mijn rotel rdp 980 en gemodde denon da500 (klinken vrijwel gelijk, de rotel misschien iets " puntiger").
[ Voor 6% gewijzigd door Stofnest op 02-07-2008 18:31 ]
De recensies van stereomojo zijn niet leuk om te horen maar of het een maandagochtendprodukt is betwijfel ik..ik zou het risico niet willen lopen.
[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 02-07-2008 21:07 ]
Nee, het is niet zomaar een maandags exemplaar (mss wèl een nieuwjaarsexemplaar
Btw: ik heb met paypal betaald, dus de buisjes komen deze kant op.
[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 03-07-2008 14:34 ]
Geldt voor mij hetzelfde.....Anoniem: 262418 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 08:31:
@Jeep... Ik schijn geen DM te kunnen versturen, maar kun je mij je gegevens doorsturen met het bedrag van de buisjes+verzendkosten etc. Dan kan ik het alvast overmaken. Misschien dat jij wel een DM naar mij verstuurd weet te krijgen...
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Klinkt als synchronisatieissue tussen modules. Check bijvoorbeeld de Coldamp app-notes (sectie 8) hierover.Stofnest schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 18:28:
Ik had eerst zn kleine broertje de T_100. 2x Een nieuwe laten overkomen uit het verre oosten, allebei een zeer irritante fluittoon op 1 kanaal. Schijnt iets met de gebruikte Tripath chip zelf te wezen (TA2022?).
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
het posttarief ($17) verdeel ik over alle 11 sets buisjes bij elkaar (ik heb zelf 6 setjes=6/11x$17 postage) dat komt dus neer op een mooie ronde € per setje
ik verstuur aangetekend, dat is beter verzekerd en je weet zeker dat je het krijgt (en niet je buurman). 0 - 5 kg € 6,65
[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 04-07-2008 15:18 ]
Hey Jeep.Anoniem: 13443 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 16:10:
even ter info over de groupbuy
ik houd de koers even vast op $1,57 ivm dagtekening cq. -koers met Paypal
het posttarief ($17) verdeel ik over alle 11 sets buisjes bij elkaar (ik heb zelf 6 setjes=6/11x$17 postage)
dat komt dus neer op een mooie ronde € per setje
ik verstuur meestal aangetekend, dat is beter verzekerd en je weet zeker dat je het krijgt (en niet je buurman).
0 - 5 kg € 6,65
ipv
Basis Pakket van €6,20.
(Track & Trace
Twee afleverpogingen
Burenbelevering bij afwezigheid van geadresseerde
Tot drie weken afhaalmogelijkheid op een postvestiging)
ik kan er ook een dikke bubbel envelop van maken, die heb ik nog wel, maar dat lijkt me niet slim, aangezien ze al niet in karton zitten.
Ik heb nu twee 6N7GT's (dus glas) van Baldwin. Denk jij nog betere te kunnen scoren?
Zouden jullie dit (nog meer) buiten het forum om willen bespreken? Dit ivm:
Einde aan de Inkoopacties
Dit is wel een ouder topic, maar de strekking geld nog steeds: GoT wil/kan niet het faciliterend medium zijn voor inkoopacties.
Dit is geen inkoopaktie. En als het dat al was is het nu te laat.
Oftewel, het is al klaar.
[ Voor 101% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 04-07-2008 15:27 ]
Ok, je kan je bericht blijven editten om je gelijk te krijgen, en selectief quoten kan je ook goed. Dat wisten we immers al.
Kijk, het is gewoon een keer _heel_ goed fout gegaan met een IA die door 2 users hier op poten werd gezet. Toen is er gezegd "GoT is vanaf nu geen partij meer" en dan moet je eea ook niet meer faciliteren. Vandaar mijn verzoek.
Buiten de touchscreen, BBE en nog wat mooie audio technieken kun je tot een mooi resultaat komen. Gebruik alleen FLAC bestanden vind ik persoonlijk beter..
Alhoewel de setting op neutraal het beste is.. Ook zijn er goede Portable Headphone Amplifier b.v. CMOY amp Headamp met ALPS, PCB (lig er 1 in de bestelling). Deze heeft een Burr-Brow OPA2134 dual op-amp. Op battery
Anyway: Handig voor lange muziekavonden..
[ Voor 21% gewijzigd door silitek op 04-07-2008 12:16 ]
Anoniem: 163951
De Little Dot TPA-1 ziet er zeker goed uit.Anoniem: 13443 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 14:20:
De little dot is wel redelijk bekend al hoor, maar dan met de kleine buizen-koptelefoonversterkers. Dit is dan wel een nieuw model, de oude werden al wel redelijk vaak besproken op head-fi.
Ik zie trouwens een nog veel leuker model op de chinese site van little-dot.com;
[afbeelding]
de Little Dot TPA-1
eindversterker met 6C33 eindbuizen![]()
Ik heb even een review opgezocht op stereomojo van een flink aantal digital amps. Daar komt hij toch niet echt heel geweldig uit. Hij verliest het uiteindelijk nipt van de Trends TA10.1. Leuke test.
De trends TA10 wint dan wel, maar moet op zijn tenen lopen met 10W en heeft heel weinig features.
[...]
Erg leuke site trouwens, dat stereoMojo. Dit is een erg leuke review van een Omaha300B versterker.
[...]
Conclusie: niet kopen
Ik heb die review van de T100 ook gezien, maar als ik het goed begreep is de T150 een hele verbetering tegenover de T100.
misschien/waarschijnlijk wel, maar dus niet bij walden puddle mee want ik heb al betaald. Hij heeft wel een paar mooie RCA-blackplates. en nog wat mooie. Je kunt er ook gewoon zelf op bieden (nog 2 dagen), de prijs staat op $8 en verzenden is niet superduur.vinz98 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 00:12:
Ik heb nu twee 6N7GT's (dus glas) van Baldwin. Denk jij nog betere te kunnen scoren?
teacher, ik edit mijn bericht niet om gelijk te krijgen hoor! Gelijk heb ik al, dat hoef ik niet van jou te krijgen.
Als je je reacties misschien eens op een wat minder zure manier zou brengen zou je misschien ook een ander antwoord krijgen.
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 04-07-2008 15:32 ]
Wil je wel een setje opsturen.
Oh voor de mensen die het niet weten: ]eep en ik hebben onze 'rel' uitgepraat
Werd tijdBoudewijn schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 15:44:
@vinz98: Ik heb trouwens nog 6N8S buizen over die mi. erg muzikaal zijn.
Wil je wel een setje opsturen.
Oh voor de mensen die het niet weten: ]eep en ik hebben onze 'rel' uitgepraat.
we hebben gewoon een heel gezellige avond gehad!
We gaan de wiki gewoon heel rustig aan vullen met de informatie van hier. En dan kan ieder daar zijn eigen info aan toevoegen.
Wat! jullie hebben bij elkaar gezeten? LOL..Anoniem: 13443 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 16:44:
welke rel?
we hebben gewoon een heel gezellige avond gehad!
We gaan de wiki gewoon heel rustig aan vullen met de informatie van hier. En dan kan ieder daar zijn eigen info aan toevoegen.
Boudewijn schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 15:44:
Oh voor de mensen die het niet weten: ]eep en ik hebben onze 'rel' uitgepraat.
We gaan de info die verzameld is in een wiki zetten, is het plan. Dit om de zaak *en* te behouden *en* mooi te presenteren *en* door iedereen editbaar te houden.
]eep bedenkt de structuur en ik zwerf achter de schermen (hosting enzo) door.
Avond met ]eep was idd rete gezellig, zou ik zo weer doen (zelfs al moet ik ervoor naar Ede
Misschien zijn de kamers in Ede voordeliger.Boudewijn schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 02:40:
Daarom dus.
(zelfs al moet ik ervoor naar Ede).
Ik hoop dat je af en toe nog's mee leest want ik heb even een vraag t.a.v. de
Yarland FV 34 CIII en de Yarland FV34AIII ClarityCap SA version
Ik heb namelijk de mobile fidelity OML-1 speakers met de volgende specifcaties:
Frequency Response ±3dB: 50JHz-22kHz
Frequency Response -6dB: 38Hz
Impedance: 6Ohm
Minimum Impedance 5Ohm
Sensitivity: 88dB
Crossover Point: 3kHz
Crossover Slope: 12dB/Octave
Alignment: 2-way
zie ook: http://www.mofi.com/pc/catalog/OML_UserManual_v1.pdf
Kan dit in combinatie met de FV 34 CIII? Want ik heb laatst een leben-amp gehoord met EL84 buisjes en poeh zeg..dat klonk wel lekker maar de prijs was echt absurd (ik denk zo'n 2500 euro).
Dus ik zat de denken aan de yarland maar goed ik wil wel dat het geluid voldoende dynamiek houdt.
Ik heb nu de G&W TW2006-X amp thuis staan die inmiddels aardig ingespeeld is en werkelijk een mooie amp..maar de amp is zeer neutraal en dat in combinatie met zeer neutrale speakers is teveel van het goede. Als ik warmer klinkende speakers had was het een fijne combi geweest met de G&W.
Maar goed dat is niet het geval.
Dus er moet een warmer klinkende amp op aangesloten worden maar dan wel een die,zoals ik al zei, voldoende dynamiek levert..
graag je advies..
ps..geeft de FV34AIII ClarityCap SA version niet teveel wollig laag? In de cd-speler beviel de CC SA namelijk niet zo..het midden en het hoog was wel mooi
toch wel een genot om na 2 weken weer fatsoenlijk (iets anders dan auto radio/cd) muziek te kunnen luisteren! waardeer je de buizen alleen maar extra
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Een Soundtrack ST-813 versterker die door Jenny Chan verkocht werd (Photo shop shop shop) blijkt absolute bagger te zijn.
Het vermogen zou 50W in SET zijn maar door de schakeling komt er niet meer dan een watt of 8 uit met flinke hoge en constante vervorming. En het frequentiebereik begint al bij 300 Hz en 10 kHz flink af te vallen. Als je de knop voor tegenkoppeling terugdraait tot weinig (geen?) tegenkoppeling zakt het nog verder in. Dan begint het van onder al >1kHz in te kakken en van boven bij 5kHz. \bij 4 Ohm zit er niet eens een vlak stukje in.

Zie dit topic op RuH. Echt totale bagger!
Jenny Chan (Photo shop shop shop account staat op non actief) is dus dezelfde verkoper als bid1bid2bid. Ze verkopen een heleboel Soundtrack types met allemaal interessant uitziende buizen. Gezien de metingen heeft die fabrikant dus alleen geen idee waar ze mee bezig zijn. En Jenny Chan maakt het dus blijkbaar geen r##t uit wat ze verkopen.
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 07-07-2008 00:55 ]

I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.
Ongeveer, zoiets..Mr. Dave schreef op maandag 07 juli 2008 @ 07:45:
Ik stel voor om dit topic om te dopen in : "de Boudewijn en Jeep chat".
Al ben ik overtuigd van de goede bedoelingen van Boudewijn en ]eep alleen werkt het averechts heden.
[ Voor 15% gewijzigd door Chaoss op 07-07-2008 11:01 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Dit topic is gesloten.