Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 88.756 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:15

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Die van NYsound is prolly geen 220V?

En bij cattylink kost hij 783 incl verzenden, dus dat is aardig goedkoper dan PA... laat daar eens 80 euro importheffing overheen komen en dan is het nog interessant genoeg.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260755

@Koifarm:
Ik heb nieuwe rectifier tubes binnen. Moet ik de ruststroom nu opnieuw instellen of blijft die wel goed staan?

De rest:
Ik heb niets meer gehoord over een luistersessie. Willen we dat nog doen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:36

paQ

Update rond Knoxed / Ornec.

Na bijna dagelijks aandringen en vragen om uitleg vanochtend eindelijk het geld teruggestort gekregen. Allemaal smoesjes dat de opgegeven bankgegevens niet zouden kloppen, maar dat was onzin.

Jammer dat er bedrijven op deze wijze werken. (en distributeur zijn voor de toch al wat onbereikbare merken)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443

Anoniem: 260755 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 08:43:
Ik heb niets meer gehoord over een luistersessie. Willen we dat nog doen? :?
Ja hoor. Ik wel. Als jij voor goed weer zorgt kom ik op de fiets :)
Maarre, even serieus, doen we een zaterdag of een zondag? En dan welke week?
Ik kan meestal wel.

Is er trouwens nog iemand op de VAD geweest? Ik heb het helaas gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zaterdag of zondag maakt me niet zoveel uit. Als ik daarvoor maar geen zware nacht gehad heb. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:16
Anoniem: 13443 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 22:16:
[...]
Afgelopen zaterdag voor 't eerst een VAD-show meegemaakt. Veel mooi en vooral DUUR spul gezien en gehoord (geen specifiek chinese merken). Ook best wel wat bagger, als je het mij vraagt. Nu waren de luisteromstandigheden op zo'n beurs ook niet bepaald ideaal te noemen, maar sommigen hadden toch duidelijk de moeite genomen om een leuke setup neer te zetten. Was zelf wel erg gecharmeerd van Hepta. Nederlandse speakerfabrikant die met een nieuw model behoorlijk presteerden i.c.m. een Marantz cd-player en versterker.

Uiteindelijk ben ik naar huis gegaan met 3 cd's, wat foldermateriaal en een nieuw spaardoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:24
DJ Henk schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 14:16:

(Moet me bedwingen, want ik mag van mezelf pas weer geld uitgeven als ik een huis gekocht heb, maar het blijft jeuken..)
Dat kan ik wel voor je oplossen. Ik heb nog een woning te koop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05 21:32
Anoniem: 13443 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 22:16:
[...]
ik mis een topic hierover op dit forum .. :P maar ben er samen met mij pa heen geweest.

Mij is ERG tegengevallen hoe "matig" sommige peperdure luidsprekers klonken naar wat je ervoor betaalde. Een van de meest tegenvallende in het laag was bijv. de KEF van 6.500 euro p/s.. Die dingen missen gewoon een hele punch?! Nummers zoals van Mark Knopfler en Jeniffer Warnes miste gewoon echt die mooie lage tonen.

Wel veeel mooie versterkers en nieuwe ontwikkelingen gezien weer. Piega verbaasde me dat het zo goed klonk, ik ben in andere jaren geweest en ken iemand met een oud piega set en was er nooit over te spreken, maar nu echt super (voor de prijsklasse en doelgroep.. het blijft een design-speaker imho).

Een echte opvaller was in mijn ogen Acoustic Energy.. Dat merk heb ik zelf atm ook, een lijn uit 2000, nog steeds ERG tevreden over. En hun nieuwe sets klonken echt weer heerlijk dynamsich. Als je speakers in een prijsklasse van 2k - 2.5k zoekt, zijn dat zeker jongens op eens naar te kijken.

Het merk dat ik op het oog heb stond er ook, alleen het model dat ik wil stond er niet. B&W. Het blijft imo wel echt TOP kwaliteit. Jammer dat hun stand niet echt voor het luisteren was dit keer. Er lag nadruk op de kleine serie en de entertainment (bios spul, blauwe kleur, die serie).

Het was wel weer gezellig iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113500

Hallo medetweakers :)

Ik zoek eigenlijk iets wat ik niet echt kan vinden. Ik ben namelijk op zoek naar een betaalbare USB Dac, het liefst met buizen. Maar dat is geen vereiste, als het maar degelijk is en uit china komt gezien de relatief goedkope prijzen.

Meer zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: http://i15.ebayimg.com/04/i/000/b1/52/1334_12.JPG

Maar dan zonder ingebouwde amplifier. Ik heb niet echt een budget. Als het nou 200 euro kost of 400 euro. Ik heb wel geduld om dan even verder te sparen.

Ik wil hem gaan gebruiken in combinatie met een Marantz PM7000 en een Jamo S 606. Of hebben jullie hier andere adviezen? Ik ben eigenlijk nog maar een ''beginner'' in het audio/hifi gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235262

Lord_Niels kijk hier eens na, Scott Nixon USB-Tube DAC of een lite DAC60 met een usb naar coaxiaal omvormer er tussen.

Of als je zelf handig bent kijk hier: http://www.lampizator.eu/...mpucera%20lampizator.html

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 235262 op 26-10-2008 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W0153R
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-08-2024
Of iets als de MHDT Havana, of Musiland MD-10, DIYEDEN SVDAC06, Yulong DAH 1, Keces
lichtelijk OT: Cambridge Audio heeft net de nieuwe DacMagic uitgebracht, lijkt ook een goede optie

[ Voor 117% gewijzigd door W0153R op 26-10-2008 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190992

Om even een update te geven: cattylink is bezig met het bijwerken van hun website. Nou heb ik me laten vertellen door de sales manager van cattylink dat er USD prijzen voor in de plaatskomen. Ongetwijfeld hogere prijzen? Ik hoop het niet..... :(
Chaoss schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 08:14:
Die van NYsound is prolly geen 220V?

En bij cattylink kost hij 783 incl verzenden, dus dat is aardig goedkoper dan PA... laat daar eens 80 euro importheffing overheen komen en dan is het nog interessant genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is natuurlijk afwachten. De prijzen in USD, EUR en HKD zijn de laatste maand natuurlijk wel enorm aan het schuiven. De $ was eerst bijna €1,60 en nu ineens weer €1,25. Dat scheelt echt behoorlijk. Het loont voor amerikanen nu ineens veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137527

Anoniem: 13443 schreef op zondag 02 november 2008 @ 18:57:
Dat is natuurlijk afwachten. De prijzen in USD, EUR en HKD zijn de laatste maand natuurlijk wel enorm aan het schuiven. De $ was eerst bijna €1,60 en nu ineens weer €1,25. Dat scheelt echt behoorlijk. Het loont voor amerikanen nu ineens veel meer.
De € was eerst bijna $1,60 en nu ineens weer$1,25. Dat scheelt echt behoorlijk. Het loont voor amerikanen nu ineens veel meer.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squeezert
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-02-2022
Ik volg dit topic vanaf deel 1. In eerste instantie was ik zeer geïnteresseerd. Wat mij opvalt is dat in al die tijd er nagenoeg geen nieuwe ontwikkelingen en/of producten te ontdekken zijn. Ook het aantal merken dat Ornec en consorten voert blijft nagenoeg ongewijzigd. Een echt goede (buizen)versterker kan prima 10 jaar mee en dat is dan ook het enige wat interessant is. Want kom op zeg CDspelers met HDCD mogelijkheid e.d. Allemaal zwaar achterhaalde techniek en nooit doorgebroken. Veel interessanter zou het zijn als je kwalitatief goede BlueRay spelers kan krijgen voor een leuke prijs. Of multichannel amps die kunnen concurreren met de duurdere Denon of Marantz. Ik vraag me af wat het nut nog is van dit topic want nog nooit zijn de marges op reguluiere elektronica zo laag geweest. Loont het nog wel om iets in China te bestellen, afgezien van misschien een (buizen)amp? Voor 'cutting edge' techniek hoef je het niet te doen in elk geval.

[ Voor 3% gewijzigd door Squeezert op 03-11-2008 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250276

Squeezert schreef op maandag 03 november 2008 @ 16:47:
Ik volg dit topic vanaf deel 1. In eerste instantie was ik zeer geïnteresseerd. Wat mij opvalt is dat in al die tijd er nagenoeg geen nieuwe ontwikkelingen en/of producten te ontdekken zijn. Ook het aantal merken dat Ornec en consorten voert blijft nagenoeg ongewijzigd. Een echt goede (buizen)versterker kan prima 10 jaar mee en dat is dan ook het enige wat interessant is. Want kom op zeg CDspelers met HDCD mogelijkheid e.d. Allemaal zwaar achterhaalde techniek en nooit doorgebroken. Veel interessanter zou het zijn als je kwalitatief goede BlueRay spelers kan krijgen voor een leuke prijs. Of multichannel amps die kunnen concurreren met de duurdere Denon of Marantz. Ik vraag me af wat het nut nog is van dit topic want nog nooit zijn de marges op reguluiere elektronica zo laag geweest. Loont het nog wel om iets in China te bestellen, afgezien van misschien een (buizen)amp? Voor 'cutting edge' techniek hoef je het niet te doen in elk geval.
Multichannel is in de hogere klasse audio niet echt van begrip. En BLU ray is geen audio. Alles wat op die site´s staat is genoeg voor mij hoor.Het merk Mission bijvoorbeeld die maakt ook niet om de 2 jaar een nieuwe range speakers,maar die hebben ook al bijna 8/10 jaar de M serie staan.

Het gaat ook niet om de techniek het gaat om de geluidskwaliteit, en de amps op deze site´s kosten ee fractie van wat ze hier in europa `moeten` kostenaar je krijgt er exact hetzeflde voor terug, al is het niet meer. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat je op zich wel een punt hebt met een aantal dingen. Multichannel uit China is dun gezaaid. Dat vind ik ook erg jammer. Bv een leuke aparte surround voorversterker. De eerste jaren moet je ook geen "cutting edge" spullen uit China willen verwachten.
De Bluray's zullen heel binnenkort beginnen binnen te druppelen. De techniek was namelijk nog niet vrijgegeven voor chinese (OEM) fabrikanten. Maar dit jaar barst het los (mark my words ;)).

Met een paar dingen ben ik het ook erg met je oneens. "nog nooit zijn de marges op reguluiere elektronica zo laag geweest" Misschien is de topictitel niet helemaal goed in dat opzicht (als ik High-End van Hi-Fi maak rolt iedereen over me heen omdat het zo elitair is). De marges van de duurdere elektronica als je er dat labeltje high-end (al of niet terecht) aanhangt zijn nog steeds erg hoog.

De basis van echte goede muziekweergave is nog steeds CD (LP, SACD), versterker en speakers. En gewoon stereo. Kijk maar wat er op de VAD staat. Dit jaar erg weinig homecinema maar bijna alleen stereo. En dat zijn ook bepaald niet de merken dat elk jaar met een range nieuwe producten komt om de klanten "geinteresseerd" te houden.

Ik ben trouwens met iets anders bezig: ik ben langzaam aan het verzamelen voor een paar eigenbouw speakers. Ik heb nu tot zover een paar Tangband Ti breedbanders (1337SA), HiVi planar tweeter (die kleine ronde) en ben nog op zoek naar een paar mooie woofers. Ik ben al wat leuks tegengekomen. Chinees, groot maar toch licht en strak en super goedkoop. Alleen over het merk Senon of Rockwood (Megakick ziet er identiek uit alleen andere kleur?) valt erg weinig over te vinden. De specs zien er iig wel erg goed uit (Mms en Qts enz) en niet als lompe car-woofers die een soort van whoom-whoom-whoom geven. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squeezert
Anoniem: 250276 schreef op maandag 03 november 2008 @ 18:15:
[...]
Multichannel is in de hogere klasse audio niet echt van begrip. En BLU ray is geen audio. Alles wat op die site´s staat is genoeg voor mij hoor.Het merk Mission bijvoorbeeld die maakt ook niet om de 2 jaar een nieuwe range speakers,maar die hebben ook al bijna 8/10 jaar de M serie staan.

Het gaat ook niet om de techniek het gaat om de geluidskwaliteit, en de amps op deze site´s kosten ee fractie van wat ze hier in europa `moeten` kostenaar je krijgt er exact hetzeflde voor terug, al is het niet meer. _/-\o_
Ik deel je mening niet dat multichannel in de hogere klasse geen begrip (aan het worden) is. Vele highend merken hebben tegenwoordig op zijn minst een voorversterker/processor in hun programma. Feit is dat er ook in de hogere regionen steeds meer behoefte voor is. Waarom zou een merk als Classe anders dergelijke apparatuur ontwikkelen. Bluray is inderdaad geen audio. Het punt wat ik wilde maken is dat er weinig van de nieuwe innovaties is terug te vinden bij Chineze OEM's.

Waarom vind je dat nu nog steeds Chinese audio een fractie kost van het reguliere spul. Ik zal best een Chanling A300 naast een 1 jaar oude Primare I30 willen horen die dan beide het zelfde kosten. Ook al is de de Primare nieuw een stuk duurder dan de Chanling kun je nog steeds niet echt spreken van een ' fractie'. Zerker niet als je daarbij garantie in ogenschouw neemt en de mogelijkheid om de apparatuur te kunnen beoordelen in een winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squeezert
Anoniem: 13443 schreef op maandag 03 november 2008 @ 22:50:
Met een paar dingen ben ik het ook erg met je oneens. "nog nooit zijn de marges op reguluiere elektronica zo laag geweest" Misschien is de topictitel niet helemaal goed in dat opzicht (als ik High-End van Hi-Fi maak rolt iedereen over me heen omdat het zo elitair is). De marges van de duurdere elektronica als je er dat labeltje high-end (al of niet terecht) aanhangt zijn nog steeds erg hoog.
Dit klopt zeer zeker voor het high-end label cq alles wat alleen via geselecteerde dealers wordt verkocht. Als je echter net daaronder kijkt, heb ik bijvoorbeeld meegemaakt dat een AVreceiver in het reguliere cirquit bijna 2500 euro moet kosten en op internet nog geen 1600 euro kost. De marges van het lagere tot het hogere segment staan gewoon zwaar onder druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Dan blijkt alsnog dat er in het reguliere circuit 900E marge is, en mensen die marge er ook nog voor overhebben tov de internet prijs (Anders zou het reguliere circuit niet (meer) bestaan) ;).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224050

Sommige mensen weten gewoon niet eens dat ze het ergens anders €900,-- goedkoper kunnen krijgen (ik hoef mijn eigen vader en zijn hele kennissenkring maar als voorbeeld te nemen)

Ook is er een hele grote groep mensen die de tijd en moeite niet nemen om op internet rond te kijken naar een goedkopere prijs. Kan ik mij ook voorstellen als je het als ondernemer ontzettend druk heb met je toko draaiende houden dan laat je bijvoorbeeld audio excellence (of ieder ander) een complete install leveren met bijbehorende service. Kun je bij thuiskomst na het werk lekker luisteren en als er een probleem is dan is het in principe zo opgelost. Iets waar het gemiddelde internetbedrijf niet zo sterk in is.

Als ik kijk hoeveel uren ik heb zitten in het zoeken naar de juiste componenten voor een goede prijs en ik zou dit als zelfstandig ondernemer moeten doorbelasten naar mijzelf. Dan heb ik alsnog een hele dure installatie en geen service als er wat kapot gaat. Achteraf gezien zou het dan goedkoper zijn geweest om het door een "dure" zaak te laten doen. Maar ik ben geen zelfstandig onderdenemer "niet meer".

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 224050 op 04-11-2008 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

tjah er zit nou eenmaal een verschil tussen een dozen schuiver via internet en een audio speciaalzaak,

Voor die dozenschuiver geld overigens ook datje er niet ter plaatse kunt voor goed advies of een lusitersessie dus in dat opzicht is er weinig verschil met hifi uit china bestellen. Een speciaalzaak, met kundig personeel, een duur pand met luisterruimtes en een leuke verzamling met dikke merken verkoopt idd vaak zijn spullen tegen de bruto adviesprijs.

Wat wel een grote verschuiving is dat er in de eerdere topics veel werd gesproken over transistor versterkers uit China en er ook aardig wat ervaringen waren van mensen met een daar bestelde transistorbak en dat het sinds 1,5 topic bijna alleen nog maar over buizen gaat.

Durf overigens wel te stellen dat ik zonder dit topic nooit een buizen ersterker had gekocht :P

Maar idd zoek je Blu-ray, of surround gebeuren dan is dit idd niet je topic...maar het topic omdopen tot "stereo HI-FI..." is ook wat overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219813

Deze topic barst niet van de innovaties en da's ook niet nodig is mijn idee. Wat betreft mijn mening. Multichannel is leuk voor een film maar voor muziek blijft het behelpen of ze moeten de opname daadwerkelijk in 5.1 masteren om er iets fatsoenlijks van te maken.

En dan vind ik het nog steeds niet mooi klinken en ik denk dat menig muziekliefhebber daar zo over denk.

Ik denk dat de reden is dat deze topic zwaar over buizen gaat is het feit dat europese merken zoals unison research associaal veel geld vragen voor een buizenamp. Een SET KT88 kost maar liefs €2500!!!!

Tja..dan is de chinese markt toch wel zeer interessant als je bedenkt dat een buizenamp vanaf plusminus 300 euro kost. Dus een buizen-amp wordt dan voor iedereen een mogelijkheid.

Voor wat betreft cd-spelers uit china...dat is langzaam aan een dubieus gebeuren geworden wat prijs betreft..Wel is duidelijk geworden dat ze voor vergelijkbare prijzen als in europa kwalitatief hoogwaardige spelers weten te maken. Of het loont om deze te importeren is langzamerhand de vraag. Ik denk van wel maar goed boven de 1000 euro is kopen in china mij te tricky...want stel je voor dat de machine die je hebt gekocht naar de kl*te is door transport..Dan heb je wel een probleem.

De meeste geven garantie tot aan de deur..Nou..eigenlijk ook niet waar maar ja als ze zeggen buyers must bare all shippingcost. Tja..dan weet je het wel..

Blu ray..het nieuwe commerciele speeltje..van de movie/muziek industrie. Eerst VHS (dus iedereen bandjes kopen). dan DVD (dus iedereen schijfjes kopen)..en nu blu ray (nogmaals schijfjes kopen). Dat is pas verkoop en wederverkoop. Verdomd slimme marketing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-11-2020
2e hand chinees spul kan ook interessant zijn. Er staat nu een een yarland fv34 A3 voor iets van 150 euri op MP. Of een paar mooie phono pre's met een vraagprijs van 225. En die staan er al even... Ik zou niet weten waar en voor welke prijs je wat leukers kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Mijn aurum cantusjes staan op het postkantoor, nog gekocht toen de euro wat waard was tov de greenback.

Wat is er aan de leisure 2's een beetje leuk te modden? Ik zit met name aan het filter te denken, maar kan weinig vinden over leuke, meetbare, tweaks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Squeezert schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 10:53:
[...]

Ik deel je mening niet dat multichannel in de hogere klasse geen begrip (aan het worden) is. Vele highend merken hebben tegenwoordig op zijn minst een voorversterker/processor in hun programma. Feit is dat er ook in de hogere regionen steeds meer behoefte voor is. Waarom zou een merk als Classe anders dergelijke apparatuur ontwikkelen. Bluray is inderdaad geen audio. Het punt wat ik wilde maken is dat er weinig van de nieuwe innovaties is terug te vinden bij Chineze OEM's.

Waarom vind je dat nu nog steeds Chinese audio een fractie kost van het reguliere spul. Ik zal best een Chanling A300 naast een 1 jaar oude Primare I30 willen horen die dan beide het zelfde kosten. Ook al is de de Primare nieuw een stuk duurder dan de Chanling kun je nog steeds niet echt spreken van een ' fractie'. Zerker niet als je daarbij garantie in ogenschouw neemt en de mogelijkheid om de apparatuur te kunnen beoordelen in een winkel.
Het is inderdaad waar dat veel high-end merken zich uitbrieden met multichannel apparatuur, maar ik moet toch zeggen dat ik het bijna nooit voorbij zie komen op internet forum's. Heb 1 keer een review gelezen van een Jungson welke multichannel was maar meer kan ik me zo niet herrineren. Als jezelf van hoogwaardige audio houd zou jij dan voor een 5.1 verterker kiezen of een 2.0, Dat dacht ik al 2.0 dus. Er zijn denk ik ook niet echt veel opnames waarbij die dure 5.1 optie tot hun recht komen, misschien DTS HD ofzo tegenover dat er bij stereo verschijdene goede opnames zijn. Een goede cd doet al wonderen of een LP.

SACD is stervende en is in veel muzieksoorten niet aanwezig dus die valt al snel af lijkt mij.

Jungson AV1000 5 maal 80 W pure klasse a surround versterker (50 Kg)

Afbeeldingslocatie: http://hifi4me.de/img/-jungson%20av-1000d-1_1187349529.jpg

Waarom ik nu nog steeds vind dat onbekende china-hifi grotendeels goedkoop is omdat ikzelf een Jungson JA 88D heb staan en als ik die openschroef is het bij lange na nog niet te vergelijken met een Marantz PM11s1 welke al op 3500 euro zit dacht ik. Nu is die marantz ook wel super maar mijn Jungson doet echt niet onder voor deze en kost maar iets van 950 euro nieuw.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 250276 op 06-11-2008 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@boudewijn...ben benieuwd naar de mening over de aurum cantus. Dus kom maar's met een leuke review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Waarom specifiek bij mij? Omdat ik altijd kritisch ben over dingen?
Tsja ik moet even iemand zo gek krijgen om me naar het postkantoor te tuffen met de auto, en dan wil ik van het weekend wel de zeurpiet uithangen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee, gewoon... omdat je ze hebt! Mazzelaar.

Evt verbeteringen zijn denk ik in het filter te vinden, en misschien wat bracing aan de binnenkant maar dat lijkt me niet echt heel nodig (en vrij lastig) met zo'n klein speakertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
True, maar ik ben erg content met ze geloof ik.
* Boudewijn gaat ze zo eens ophalen.

Zo exclusief zijn die bakjes toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boudewijn schreef op donderdag 06 november 2008 @ 15:36:
True, maar ik ben erg content met ze geloof ik.
* Boudewijn gaat ze zo eens ophalen.

Zo exclusief zijn die bakjes toch niet?
Aangezien ik ze zelf ook heb ben ik wel nieuwsgierig naar je tweaks, hou er wel rekening mee dat het even duurt voordat ze goed zijn ingespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ik geloof niet in inspelen ;). Als in , ik denk dat het verschil na 10 en >10 uur spelen niet noemenswaardig is.
Blijkt een ander pakje te zijn geweest, dat in een week uit china is gekomen.... fijn dat ik nu echt al heel lang op die aurum cantusjes wacht van verygoodstore.us (ebay verkopersnaam...).

* Boudewijn had dus een lift van en naar postkantoor geregeld ivm gewicht enzo, en staat dan met een klein lullig pakje buiten :/. Was niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boudewijn schreef op donderdag 06 november 2008 @ 20:39:
Ik geloof niet in inspelen ;). Als in , ik denk dat het verschil na 10 en >10 uur spelen niet noemenswaardig is.
Blijkt een ander pakje te zijn geweest, dat in een week uit china is gekomen.... fijn dat ik nu echt al heel lang op die aurum cantusjes wacht van verygoodstore.us (ebay verkopersnaam...).

* Boudewijn had dus een lift van en naar postkantoor geregeld ivm gewicht enzo, en staat dan met een klein lullig pakje buiten :/. Was niet leuk.
Die verygoodstore.us kan ik niet vinden op Ebay, zou je misschien een linkje willen sturen van zijn audio shop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inspelen is niet zozeer geloven maar meer je oren gebruiken, echt hoor soms kun je dingen gewoon horen Of jij moet de metertjes nodig hebben net als een invalide zijn rolstoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

verygoodstore is met dat rode bloempje op de foto's

De Aurum Cantus moeten echt een flink tijdje inspelen hoor. Net als een auto ingereden moet worden is het gewoon iets mechanisch. Rubber van de ophanging moet eerst even soepel worden enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 22:57:
verygoodstore is met dat rode bloempje op de foto's

De Aurum Cantus moeten echt een flink tijdje inspelen hoor. Net als een auto ingereden moet worden is het gewoon iets mechanisch. Rubber van de ophanging moet eerst even soepel worden enzo.
Ik krijg hem er niet voor, zit dan ook niet vaak op Ebay maar toch...

http://storenamesearch.eb...esult&query=verygoodstore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de AC bij Apple (ebay) gekocht, ik zie dat deze winkel alleen de luxury versie nu te koop heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ja die heb ik dan gekocht geloof ik :P.

Maar goed, ik zit er al veel te lang op te wachten.
Ze zouden me een tracking nr sturen zeiden ze toen ik de zaak kocht, maar nu k erom vraag kan het plotseling niet meer.
Beetje rare club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Luxury versie sturen ze alleen via airmail aangezien deze meer dan 20Kg weegt, de standaard versie is iets minder dan 20Kg en hierdoor kun je het ook per boot laten versturen dit scheelt behoorlijk in de uiteindelijke kostprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 15:12:
nee, gewoon... omdat je ze hebt! Mazzelaar.

Evt verbeteringen zijn denk ik in het filter te vinden, en misschien wat bracing aan de binnenkant maar dat lijkt me niet echt heel nodig (en vrij lastig) met zo'n klein speakertje.
Precies..jeep. Er is veel gepraat over de speaker maar weinig hebben hem daadwerkelijk gekocht.
Dus boudewijn...Overigens had ik liever dat iemand anders ze had gekocht..Want allerwaarschijnlijkst, zoals je zelf al zegt (in andere termen) is de kans groot dat je gaat zeiken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Uhhh ja jongens, dat is nou net de reden waarom ik hier heel weinig meer kom, en ga komen.
Je mag niet kritisch zijn.

Jij vindt dat ik een zeikerd ben, omdat ik dingen die derden zeggen niet per definitie voor waar aan neem.
Dat is jammer, want zo werkt de echte wereld wel gewoon ;).

@]eep, dank je voor de tip. Als ik nog wat info wil weet ik je vast wel te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boudewijn schreef op zondag 09 november 2008 @ 16:58:
Uhhh ja jongens, dat is nou net de reden waarom ik hier heel weinig meer kom, en ga komen.
Je mag niet kritisch zijn.

Jij vindt dat ik een zeikerd ben, omdat ik dingen die derden zeggen niet per definitie voor waar aan neem.
Dat is jammer, want zo werkt de echte wereld wel gewoon ;).

@]eep, dank je voor de tip. Als ik nog wat info wil weet ik je vast wel te vinden.
@boudewijn...Kom op...just joking...een beetje trollen moet kunnen. Wees kritisch. Maar als ik jou zo hoor..zijn het nogal kleine speakers?

Overigens, denk ik, dat dit forum na 8 delen, op sterven na dood is..alles is al eens gezegd..maar toch knap dat er 8 delen vol getikt zijn.

Als je daadwerkelijk de moeite neemt om ze door te lezen kom je veel tegen over de do's en don't's m.b.t. de chineze buizen-audio. Daarnaast vind ik nog steeds de MHZS mod forum een aanwinst. Op een heldere manier wordt daar toch ff mooi de nodige mods uit de doeken gedaan die je normaal gesproken tussen de €150-300 kosten als je ze laat doen.

Maar goed..ik blijf het geheel in de gaten houden maar ik denk niet dat er veel interessants meer langs zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ja dat MHZS mod topic is mijns inziens mooi, ook omdat er heel concrete info in staat.
Het zijn vrij kleine speakers, alhoewel ik ze dus nog steeds niet in huis heb :/. Echter heb ik ze wel al gezien en gehoord.
Klein is fijn, omdat ik zo op een studentenkamer ook niet meer de beschikking heb over de huidige 30m2 ;) (en dus wat last heb met mijn grote dali 606s).
Wat mi hier wel meerwaarde zou hebben is een goede intro in hoe buizenversterkers nou eigenlijk werken, zodat mensen zelf ook leren nadenken erover. Daarmee kun je dan automatisch ook een wat wetenschappelijker discussie starten.

Met je laatste zin ben ik het helemaal eens. Sowieso is de lol er wel vanaf door de huidige dollarkoers (en ja ik heb het idee dat ook de prijzen in ponden verhoogd zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Boudewijn zie pagina 13 dan zie je de reden waarom ik hier minder kom.

Het bevreemd mij dan ook dat jij nu weg stapt van dit topic. Mede omdat ik vind dat jij een behoorlijk aandeel hebt gehad in de mindere sfeer, waarin dit topic (en het einde van deel 7) zich de afgelopen 5 maanden heeft voortgesleept. Als er een sfeermeter aanwezig was geweest dan denk ik deze meter de afgelopen 39 pagina's zelden een aangename temperatuur heeft laten zien. Ook denk ik dat sinds de start van deel 8 het aantal posts behoorlijk is afgenomen.

Nadat jij jezelf een beetje als topicleader hebt opgeworpen, heb je mij en met mij denk ik ook een aantal anderen het plezier ontnomen om hier regelmatig te posten. En nu stap jij zomaar opzij? Beetje vreemd vind ik dit.

Ook heb je volgens mij een aantal beloftes gedaan om zaken te verbeteren, hier ben je volgens mij niet meer op terug gekomen.

Ook vind ik de laatste zin van je bericht hierboven (gepost 16:58) typerend en voor mij bevestigend omtrent mijn beeldvorming over jou, of iig over jou zoals jij je hebt geprofileerd op dit topic. (ook al heb je er een smiley bij gezet)

"want zo werkt de wereld wel gewoon"

Hierin zit geen enkele ruimte voor een wederwoord, ik heb gelijk, ik kan meten, ik heb de waarheid in pacht, geen discussie mogelijk etc..... dat zit naar mening helemaal opgesloten in die ene zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Tsja met 'jouw' mening kun je net zo weinig. Iedereen die kritisch is, is een zeiker en een ketter die zijn metertje maar moet aanbidden!

Ik was inderdaad van plan hier toch nog iets moois van te maken, en daar heb ik ook een serieus, alsmede tijdrovend, begin voor gemaakt. Echter de manier waarop ik door sommigen (niet ]eep!) compleet verguisd etc ben heeft er toe geleid dat ik hier geen zin meer in heb.
Bij alles wat ik doe, denk jij (en anderen) een negatieve kanttekening te mogen platen ("oh hij gaat weer zeiken"). Ik ben hier niet degene met allerlei economische motieven, ik zit hier voor de lol. Die lol is weg, dus ik ga er ook geen bak tijd insteken.

Prima dat je de schuld bij mij wil leggen, ik slaap er geen seconde minder om ;).

Tevens heb ik divers emails naar derden binnend it topic gestuurd met betrekking tot diverse initiatieven buiten GoT om, en ik kan niet zeggen dat ik van de meesten een zinnige cq. concrete vorm van respons heb gehad....

Noot: ik doel hiermee expliciet niet op ]eep en enkele anderen (de personen in kwestie weten wel wie ik bedoel).

[ Voor 3% gewijzigd door Boudewijn op 09-11-2008 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn mening zegt inderdaad net zo weinig dat realiseer ik mij terdege, maar met dit verschil dat jij behoorlijk dwingend overkomt.
Ik denk dat het het deze manier van reageren is waarop mensen je zo verguizen, deze roept door zijn dwingende toon zoveel weerstand op.

Vwb de "schuld" deze geef ik zeker niet alleen aan jou, als je mijn reactie (pagina 13) terug leest schrijf ik ook dat ik het prettig vind om mij te laten informeren. En jij met je technische kennis heeft daar zeker aan toe bijgedragen.

Trouwens prettig om te horen dat bepaalde zaken wel hebt proberen op te pakken, dat waardeer ik oprecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 07:14

silitek

Tubes Only

Topic lijkt langzaam dood te bloeden. Heeft niet zozeer met de prominente aanwezig posters te maken maar dat de Chineese Hi-Fi "pas op de plaats" maakt. Weinig vernieuwend de laatste tijd.

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Anoniem: 224050 schreef op maandag 10 november 2008 @ 09:43:
Trouwens prettig om te horen dat bepaalde zaken wel hebt proberen op te pakken, dat waardeer ik oprecht.
Ik sta daar nog steeds voor open (zie het mailtje over een wiki van een tijd terug), alleen kwam er vanuit de community heel weinig respons. Als die alsnog komt wil ik er ook nog wel wat tijd in steken ;).
^^ geldt ook voor anderen die zich geroepen voelen. je weet mijn DM of email vast wel te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mag ik even wat rechtzetten?
@bronco.b: Boudewijn ziet die 8) achter je zin niet staan hoor. Hij leest wat je letterlijk schrijft en vat dat ook zo op. Boudewijn is echt geen kwaaie peer alleen hij is heel rechtlijnig in wat hij leest en wat hij zegt. Zoals hij zelf zegt is hij een echte codeklopper.
@Boudewijn: je bent geen zeikerd, alleen skeptisch. En je schrijft dat ook zo bot op omdat je niet van hocus pocus of opgezwollen taalgebruik houd. Jij houd van zwart/wit, lekker duidelijk en geen onzin (en bier itt pils :9). Maar er zijn ook mensen die van kunst houden, onlogische dingen, gevoelsuitingen en crea bea. Daar moet je ook mee leren leven.
(Je doet me soms wat aan Data van Star Trek TNG denken, die had ook vaak moeite met humor te vatten. Maar vat het niet te persoonlijk op joh. Zo was het niet bedoeld.)

Schrijf nou maar gewoon een stukje wat je van die AC L2 vind want daar heeft nog niemand hier echt 1st hand info over. Ik ben erg benieuwd nml.

Ik merk ook wel dat het rustig wordt hier. Ben zelf ook beetje rustig aan aan het doen omdat het me gewoon teveel tijd kost. En ben met wat anders bezig. Maar ik kreeg gisteren zo al 3 mails van diverse mensen (ook DL) dus het is echt nog wel bezig... Moet nu weg, later meer.
andre55 schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 19:23:
Maar ik heb een vraag: ik wil hem modificeren. Ik heb zelf een poging ondernomen, maar voel mij hierin niet zeker, dus ben ik ermee gestopt. Dat priegelwerk is toch maar niets voor mij. Ik heb er onvoldoende ervaring in.
Het betreft de eerste twee modificaties, het verwijderen van de opamp en het wisselen van de condensators.

Is er iemand die dit voor mij wil doen? Ik heb zelf al wat onderdelen gekocht. Het gaat vooral om het solderen.
Ik woon in Tiel, iemand uit midden Nederland zou perfect zijn. Natuurlijk vergoed ik de onkosten.
Ik hoop op respons van één van jullie.
Deze is uit het MHZS mod-topic (al tijdje niet gekeken)...
Kan ik wel doen hoor, ik woon toch in Ede. Neem maar n keer mee.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 10-11-2008 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2022
Tja, ik post ook niet meer in het forum. Reden: Ik ben zeer tevreden met mijn Yaqin 300B versterker, heb een leuk mini KT88 versterkertje. heb een chinese phonopreamp(ms-12b) , een MHZS CD33 en heb de Yaqin KT88 MS-100B van mijn vader te logeren. Als ik nog meer apparaten uit China haal dan krijg ik ruzie thuis.
Ik heb net wel een T-ampje gekocht, maar dat is geen chinese hifi(toch?).
Daarnaast ben ik lekker bezig met iets anders(speakerbouw)
Afbeeldingslocatie: http://zelfbouwaudio.nl/forum/download.php?id=14201

Ik lees nog wel elke dag de nieuwe topics, en vind dat nog erg leuk, leerzaam en vermakelijk, maar heb zelf niet meer het gevoel dat ik iets na 8 topics zinvols toe te voegen heb.

[ Voor 13% gewijzigd door hemaworst op 10-11-2008 18:51 ]

Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh Hemaworst, schiet me te binnen: voor die KT88 wil jij daar nog andere alu knoppen voor hebben?
Afbeeldingslocatie: http://i3.ebayimg.com/04/i/07/81/9d/21_2.JPG
Zulke 28x28?
Afbeeldingslocatie: http://i24.ebayimg.com/06/i/001/0e/fa/daf8_2.JPG
Of zulke 25x26 (iets kleiner).
Afbeeldingslocatie: http://i12.ebayimg.com/03/i/000/ae/58/2d29_2.JPG
Of deze goedkopere 24x25mm

Ik wou ze nml wel vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

hemaworst schreef op maandag 10 november 2008 @ 18:39:
Tja, ik post ook niet meer in het forum. Reden: Ik ben zeer tevreden met mijn Yaqin 300B versterker, heb een leuk mini KT88 versterkertje. heb een chinese phonopreamp(ms-12b) , een MHZS CD33 en heb de Yaqin KT88 MS-100B van mijn vader te logeren. Als ik nog meer apparaten uit China haal dan krijg ik ruzie thuis.
Ik heb net wel een T-ampje gekocht, maar dat is geen chinese hifi(toch?).
Daarnaast ben ik lekker bezig met iets anders(speakerbouw)
[afbeelding]

Ik lees nog wel elke dag de nieuwe topics, en vind dat nog erg leuk, leerzaam en vermakelijk, maar heb zelf niet meer het gevoel dat ik iets na 8 topics zinvols toe te voegen heb.
Misschien toch wel....Vertel eens iets over dat mini KT-88 versterkertje...Is dat wat? Hoe klinkt het?. Ik heb zelf de versie van dat ding met 6p13p eindbuisjes en ben daar gemengd positief over en zit al een tijdje naar die KT-88 versie te kijken, mede omdat de 6p13p versie de geest heeft gegeven recentelijk (als er nog iemand in de regio Zwolle wil kijken of hij\zij hem kan repareren GRAAG!!...Ik kom er niet uit).

Maar ik twijfel nog...Dus post je bevindingen, review of wat dan ook als je wilt?!

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
Anoniem: 13443 schreef op maandag 10 november 2008 @ 19:39:
Oh Hemaworst, schiet me te binnen: voor die KT88 wil jij daar nog andere alu knoppen voor hebben?
[afbeelding]
Zulke 28x28?
[afbeelding]
Of zulke 25x26 (iets kleiner).
[afbeelding]
Of deze goedkopere 24x25mm

Ik wou ze nml wel vervangen...
@]eep, ik vind die middelste(25x26) wel mooi. Ik heb er 3 stuks nodig: 2 knoppen voor de kt88 en 1 knop voor de t-amp.

@killer: ik zal snel een reviewtje met foto's plaatsen, zodra ik weer achter mijn eigen pc zit.
Even snel:
Ik heb de kt88 gekocht op ebay van takhei55, mijn favo verkoper, omdat hij niet via DHL verscheept en me daardoor(denk ik) nog nooit invoerkosten heeft gekost(al 4x de dans ontsprongen). Ik had hem voor ongeveer 170E incl bootvervoer in mijn huis(2.5 maanden wachten). Helaas was er een buis kapot bij aankomst. Ik heb er dus zelf maar ElectroHarmonix buizen ingestopt. Daarnaast was de volumeknop beschadigd, er zat een buts in het aluminium en je kan hem heel gemakkelijk van de versterker trekken. Materiaal is iig net voldoende: geen dikke stukken metaal zoals bij de MHZS CD33 of de MS300B, maar wat dunner.
Duidelijk geverfde letters op de behuizing, maar het ziet er wel erg naar uit dat dat met 1 drupje tinner er af valt. Qua kwaliteitsgevoel zeker ordes lager dan de Yaqin300B & MS100B.
Het is wel een lekker klein ding, zeker een hoge WAF.Jammer van die zinloze grijze handvaatjes aan de zijkant.

Het is nogal een vreemde versterker. Ik had een Reyllon besteld, maar kreeg een OUMEIDANJII(oid). Googlen op die naam leverde mij in google 0 resultaten op _/-\o_ . Google kent dus niet alles.
Er staat heel groot EL34 op(een buistype), terwijl er KT88 buizen ingaan. Het bracht mij erg in verwarring. Ik heb toen Takhei55 gemaild, hij zei dat het gewoon kon: "EL34 en KT88 are pincompatible. Amplifier is the same, tubes are different". In overleg met Koifarm en ]eep heb ik dus de gok gewaagd en alles aangesloten. Het werkt en klinkt goed. Ik ga er maar vanuit dat het chinese efficiëntie is om behuizingen te delen.

Wat ook nogal stom is dat er achterop een schakelaar zit met de keuze tussen "AB" & "CD". Het knopje is nergens op aangesloten 8)7 .Op het plaatje hieronder is het rechter rode knopje bovenop nergens op aangesloten.
Afbeeldingslocatie: http://www.hkamplifier.com/ebay/relyon/6550A/3_resize.jpg
Mijn speakerdraad van 4 mm past niet(makkelijk) in de terminals, 2.5mm past wel.

Daarnaast zit er voorop een knop met 3 input opties: cd, tuner en aux1. Mooi, alleen jammer dat er achterop maar 2 inputs mogelijk zijn, namelijk CD en VCD :D .
Afbeeldingslocatie: http://www.hkamplifier.com/ebay/relyon/6550A/1_resize.jpg

Een puntje van gevaar. De aarde is niet aangesloten.
Er zit een koptelefoonuitgang op, maar die durf ik niet te gebruiken zonder aardedraad, ben wat zuinig op mijn hersens ;)

En hoe klinkt het? Tja, ik mis het detail en sprankelende geluid een beetje van de Yaqin 300B, ben zelf een fan van acoustische muziek met vrouwenstemmen(Cristina Branco, Madeleine Pereaux, Nynke laverman, Krall, Santing, Vega) en die klinken net iets lekkerder op de 300B. Wel heeft de kleine KT88 wat meer "pit" bij meer pop-achtige muziek. Vooral op de Dali Ikons kwam ik met de 300B soms wat te kort, de KT88 had daar minder last van(mijn sabas zelfbouw sluit veel beter aan op de 300B).
Ik heb mijn 300B nu 2 maanden uitgeleend en luister nu alleen naar de mini KT88. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de 300B niet vreselijk mis(behalve de afstandbediening).
Als ik het prijsverschil van de 300B en de kleine kt88 in beschouwing neem (de 300B is 450E duurder), dan is het moeilijk afwegen: als je veel geld over hebt dan zijn er zeker betere versterkers dan de kleine KT88. Heb je weinig geld, dan zou ik zeggen dat je voor 180E een prima versterkertje kan kopen die niet heel veel onderdoet voor de duurdere.

Ik heb de versterker nu een uurtje of 3 aan, luister nonstop. Buizen zijn lekker warm, zwarte kap is warm, maar niet heet. Als ik het volume zacht zet, dan hoor ik dichtbij (30cm) de transformator zachtjes zoemen. Dit is onhoorbaar als je een meter er van af staat. Als het volume dicht staat dan hoor ik geen ruis door mijn speakers, alles is stil.

]eep heeft dezelfde versterker nog wat geupgrade met andere onderdeeltjes. Die klinkt nog wat beter.
Ik ben dus erg tevreden.
Toch weet ik dat andere mensen ook tevreden zijn met andere goedkope buizenversterkertjes (EL34) van yaqin en yarland, maar die heb ik niet en kan dus niet vergelijken Wellicht weer eens op een luistermeeting?
@killer: hopelijk heb je hier wat aan?

[ Voor 86% gewijzigd door hemaworst op 10-11-2008 20:49 ]

Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223060

Posting Date Drop-off Point Origin
16-Sep-2008 Fo Tan Post Office Fo Tan Post Office

Date # Location Delivery Status
16-Sep-2008 Hong Kong Item posted.
16-Sep-2008 Hong Kong In transit.
18-Sep-2008 Hong Kong Processed for departure.
26-Sep-2008 Hong Kong The item left Hong Kong for its destination on 1-Oct-2008
1-Nov-2008 Netherlands Arrived.
1-Nov-2008 Netherlands Pending customs inspection.

Heren, wie herkent bovenstaande ? zo te zien ligt mijn versterker al sinds 1 november bij de Douane ........
wat kan ik nog verwachten de komende dagen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

hemaworst schreef op maandag 10 november 2008 @ 19:56:
ben zelf een fan van acoustische muziek met vrouwenstemmen(Cristina Branco, Madeleine Pereaux, Nynke laverman, Krall, Santing, Vega)
Oe! Iemand met smaak. Doe jezelf een plezier en luister ook 's naar Bliss. De stem van Rachel Morrison is doodgewoon fantastisch. En 'Further from the truth' is al jaren mijn lakmoesproef om speakers te beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Killer schreef op maandag 10 november 2008 @ 19:39:
Misschien toch wel....Vertel eens iets over dat mini KT-88 versterkertje...Is dat wat? Hoe klinkt het?. Ik heb zelf de versie van dat ding met 6p13p eindbuisjes en ben daar gemengd positief over en zit al een tijdje naar die KT-88 versie te kijken, mede omdat de 6p13p versie de geest heeft gegeven recentelijk (als er nog iemand in de regio Zwolle wil kijken of hij\zij hem kan repareren GRAAG!!...Ik kom er niet uit).

Maar ik twijfel nog...Dus post je bevindingen, review of wat dan ook als je wilt?!
Ja, de KT88 is zeker wat. Hij klinkt erg goed. Ik heb m namelijk ook en ik ben er erg blij mee.
Maar.. je moet m wel modden want standaard is hij niet veilig. Verder moet er perse een andere potmeter in.
Ik heb er ook nog mooie voorbuisjes voor. En passende PiO koppelcondensatoren.
Afbeeldingslocatie: http://img291.imageshack.us/img291/2318/oldrca6ac7p1010797ga0.jpg
Het geluid: typisch SET geluid alleen iets een beetje omfloerst in het hoogste hoog. Ruimtelijk, zeer precieze plaatsing, dynamisch en een strakke bas. Mooie stemmen.
Nadelen: hij wordt na een uur of 2 aanstaan heel erg warm, op het randje van wat toelaatbaar is (55-60 graden).
hemaworst schreef op maandag 10 november 2008 @ 19:56:
....Jammer van die zinloze grijze handvaatjes aan de zijkant...
Uhm, dat zijn broodnodige koellichamen voor UGTrafos!

Nog even een plaatje van de gemodde binnenkant.
Afbeeldingslocatie: http://img291.imageshack.us/img291/7698/overzichtbinnenkantmetrig0.jpg
Binnenkant met PiO's (groen) en Alps potmeter en omgeleide bedrading.

Betreffende de 6p13p? Hoe kapot is hij? Gaat niet meer aan? Of heeft ie gerookt of 1 kanaal kapot?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 11-11-2008 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66358

Anoniem: 223060 schreef op maandag 10 november 2008 @ 20:54:
Posting Date Drop-off Point Origin
16-Sep-2008 Fo Tan Post Office Fo Tan Post Office

Date # Location Delivery Status
16-Sep-2008 Hong Kong Item posted.
16-Sep-2008 Hong Kong In transit.
18-Sep-2008 Hong Kong Processed for departure.
26-Sep-2008 Hong Kong The item left Hong Kong for its destination on 1-Oct-2008
1-Nov-2008 Netherlands Arrived.
1-Nov-2008 Netherlands Pending customs inspection.

Heren, wie herkent bovenstaande ? zo te zien ligt mijn versterker al sinds 1 november bij de Douane ........
wat kan ik nog verwachten de komende dagen ?
Ik mag het eigenlijk niet zeggen maar normaal gesproken krijgt deze zending binnen een week of twee (dus waarschijnlijk morgen ofzo) de status In Transit en dan nog 2 dagen later zal er Delivered staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

met de ervaring welke ik heb krijg je over een week een brief binnen van TNT met het verzoek om een betalingsbewijs te sturen. Bijvoorbeeld een uitdraai van Paypal, hierop baseren zij of het pakket in rekening gaan brengen of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=350088364053

Dit zijn mijn speakers, idd de niet-deluxe versie.
Echter nog steeds niets binnen, en 12 september betaald (ja die transactie liep even niet goed :P).
Dus nu al 2 maanden aan het wachten; kan ik nog iets ondernemen via paypal of ebay?
reden dat ik baal is dat er toch geen tracking code mogelijk is :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-06 07:59

mace

Sapere Aude

Anoniem: 14829 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 00:03:
[...]
Oe! Iemand met smaak. Doe jezelf een plezier en luister ook 's naar Bliss. De stem van Rachel Morrison is doodgewoon fantastisch. En 'Further from the truth' is al jaren mijn lakmoesproef om speakers te beoordelen.
Ken je Sara K? Ik heb de Waterfalls LP van Stockfisch. 180 grams LP.
Het nummer Waterfalls zelf gebruik ik als benchmark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is de versie welke ik heb:
Afbeeldingslocatie: http://i23.ebayimg.com/08/i/000/c7/6e/6894_1.JPG

Deze zijn nog minder luxe dan de versie van Boudewijn, met name de zijkanten

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 224050 op 11-11-2008 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Mja ik wilde eerst de luxe versie, maar die gingen idd niet per airmail.
Ground shipping vind ik prima, als arme student zijnde, en airmail vond ik uiteindelijk toch te duur.

heeft iemand ervaring met die seller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar heb je m weer, hij leest luistermiddag. En dan wel zonder meters en gewoon op het gehoor :+ en zeker niet met een spreekverbod :X voor wie dan ook. Ik vind het ook jammer dat er de laatste tijd wat gehakt werd. Is toch niet nodig? Ach hierover is al voldoende over gezegd denk ik.

Maar om op de luistermiddag terug te komen. Inderdaad is alles ondertussen wel geschreven en lijkt het me weer eens tijd het geschrevene te gaan ervaren. Ik ben in ieder geval nog steeds benieuwd naar de volgende zaken :9~ :
Streaming icm MHZS 'dac' van Koifarm
De LC's van Boudewijn
De kleine KT88 versterkers

Dus wat mij betreft doen we nog een poging. Heeft het nog nut om hier energie in te steken :? ? Maw andere liefhebbers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ik wil die ACs best meenemen mits iemand vervoer regelt!
Ik heb geen vervoer namelijk, en achterop de fiets is geen feest met speakers.

Meters kunnen dan vast ook mee :+.

@Mensen: ik ben een site aan het maken met chinese hifi (wiki vorm), zijn er mensen met interesse om daar een en ander op te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mace schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 17:14:
Ken je Sara K? Ik heb de Waterfalls LP van Stockfisch. 180 grams LP.
Het nummer Waterfalls zelf gebruik ik als benchmark.
Nu wel, dank je voor de tip! Haar stem heeft iets minder body dan Rachel Morrison of Cristina Branco, en komt in mijn gevoel dichter in de buurt van Tineke Schoemaker (ex Barrelhouse), maar daar is ook niks mis mee.
(wel jammer dat haar site Real Audio only ondersteunt, maar met een mooi geperste LP heb je daar geen last van. ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@H3D..jajaja...luistersessie! Doen. Waar woon je overigens?

@Boudewijn...uhh..nav mijn post was het niet de bedoeling dat afgefikt zou worden maar alla..shit happens.

@silitek..ik denk niet dat chinese hifi pas op de plaats maakt..maar dat de meeste posters voldoende kennis hebben vergaard en er dus niks nieuws meer te melden is..Niet lullig bedoelt maar als ik van hermakora zo'n verzendlijstje zie haak ik af.

Dat is als zo vaak besproken en uiteindelijk komt het altijd aan. Verspilde energie om erop te reageren.

Daarnaast leveren de 8 delen, zoals gezegd, wellicht zoveel info op dat er geen of weinig vragen gesteld meer worden.

Anyway..een luistersessie zou weer's iets leuks zijn. Kunnen we mooi apparatuur vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Doen we (zoals vorige keer geprobeerd) bij H3D in Apeldoorn?
Ik kom in ieder geval, (behalve als er iets heel belangrijks voorgaat).

Over cd's met vrouwenstemmen: Bliss kon ik niks van vinden helaas, M Peyroux wordt ik een beetje flauw van (de blues?), Sara K is idd geweldig, D Krall ook, Katie Melua is nog maar een meisje met wat lievig repertoire maar wàt een stemmetje!
Maar als je van iets andere repertoir houd dan is KD Lang echt een aanrader. Waar die andere vaak op dezelfde manier zingen kan zij echt zoveel schakeringen in haar stem brengen. En ze kan uithalen! Daar krijg je echt kippevel van.
Verder heb ik nog een klassieke opname van Frank Martin 'Der Kornet' met Marjana Lipovçek. Daar krijg ik ook elke keer weer de bibbers van. Diep en dreigend, dan weer uithalend. Het is net een geest die over het slagveld van de 1e WO zweeft (WW1 gaat het gedicht ook over). Mooie opname ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probeer ook een nicole atkins. Dijk van een stem en enigzins apart. Haar stem houdt het tussen dusty springfield en siouxsie sox van siouxsie and the banshees.

Dus helder, vol met flinke uithalen en een klein beetje een whisky-kraak op de achtergrond.
De muziek neigt naar tindersticks/burt bacharach. Voor de kenners moet dat voldoende zijn.

Via second spin kost de cd nog geen 7 dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

@]eep en Hemaworst....Ja heb ik zeker wat aan.Bedankt!

@]eep....Wat er kapot is.Een kanaal knettert alleen maar een beetje.Komt geen geluid uit volgens mij, maar ik durf hem niet lang genoeg aan te zetten met een ingangssignaal erop omdat ik bang ben mijn speakers te slopen. Het licht niet aan de buizen (zowel voor als eind) want die heb ik al uitgewisseld. Ik ben bang dat een van de uitgangstrafo's naar de knoppen is...Er komt ook een beetje zo'n verbrande elektrische lucht uit het ding. Buisjes gloeien wel.

Ik heb hem open geschroefd en kan geen verbrande\ontplofte onderdelen vinden. Maar ja..Hoe meet ik een trafo door? Geen idee..

Ik heb trouwens niet de hardwired versie, maar die met een print en met twee uitgangstrafo's (ik zag dat jij er 3 had)

Dus als iemand mij zou kunnen helpen met nakijken\repareren...graag! En het hoeft natuurlijk niet gratis..Je mag er best wat voor vragen. De zon, die gaat voor niets op!.

P.S. voor Hemaworst en ]eep Als je wilt proberen heb ik nog een paar erg mooie stuurbuisjes voor dat ding.
Geen metalen, maar mooie glazen..Buiten mooie klank ook nog eens een mooier uiterlijk!

[ Voor 7% gewijzigd door Killer op 12-11-2008 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 15:22:
Over cd's met vrouwenstemmen: Bliss kon ik niks van vinden helaas
http://www.blisstheband.com/
Loveprayer was m'n eerste aanraking met deze band en deze juffrouw, en dat heeft blijvende indruk gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Anoniem: 219813 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 14:57:
@Boudewijn...uhh..nav mijn post was het niet de bedoeling dat afgefikt zou worden maar alla..shit happens.
Waar doel je op? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
Ja, ik heb ook wel weer zin in een meeting, liefst op een zondag als de vrouw werken is. Ik kan meenemen:kleine kt88, MS-12B(phono preamp), en een kapotte t-amp :(.
De 300B versterker is een beetje veel te zwaar.

Ben ook erg benieuwd naar een AC luidspreker. IK ben ook erg benieuwd naar buizenversterkers die geen EL34, EL84, KT88 of 300B zijn (6v6 etc). @]eep, je kan natuurlijk meerijden.

@Boudewijn: ik wil best mijn mini review van de kt88 versterker in je wiki plakken hoor.
@Killler: Ben wel geinteresseerd in je buisjes. Welke heb je?

leuke suggesties voor muziek! ik ga morgen ff shoppen. Wat ik ook erg leuk vind is Amanda Strydom, een afrikaanse zangeres. Niet zo indringend als Branco, geen 8oktaafbereik, geen luidsprekertestwaardig, maar toch prettig om naar te luisteren(zie youtube filmpje).

Zo, Sarah K en Bliss op mijn sinterklaaslijst toegevoegd, Hopen dat Piet dit forum leest.
Oh die Nicole Atkins is ook erg :9~ (musicaal dan he, ik ben een getrouwd man 8) )

[ Voor 47% gewijzigd door hemaworst op 12-11-2008 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hemaworst en ]eep, luister ook 's naar Indigo Girls.
2 lesbo's, waarbij Amy 't strijdlustigste is en Emily 't liefst, maar die samenwerking zorgt voor ontzettend mooie vocalen.
* Anoniem: 14829 gaat 's shoppen naar Amanda Strydom. Lekkere stem, maar op YouTube ietwat dunnetjes. Hopelijk maakt ze 't op CD of LP weer goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
hemaworst schreef op woensdag 12 november 2008 @ 18:25:

@Boudewijn: ik wil best mijn mini review van de kt88 versterker in je wiki plakken hoor.
@Killler: Ben wel geinteresseerd in je buisjes. Welke heb je?
Gaaf.

er moet ook wat nagedacht worden over structuur enzo, zin om mee te denken? geldt trouwens oo kvoor de rest.
Er kan zelfs een plekje komen voor demagnetiseerstaven\kabelschoteltjes\elfjes\draden en maanlicht ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

He, nou komen we in mijn straatje. _/-\o_ Dwz daar waar ik op zoek blijf naar mooie dingen. Bliss was het niet voor mij merk ik, nu luister ik naar Afrikaans van Nicole Atkins neem ik aan. Best grappig maar niet mijn muziek, wel intens trouwens. Wel leuk om weer eens Afrikaans te horen.

Tips van mijn kant:
Vrouwenstemmen: Patricia Barker, Feist, Sarah mc Laghlan
Gewoon vanwege de muziek: Gatecrash, Brugge Wesseltoft, Flanger, Souvenirs van the Gathering, en vele anderen.

Ach zo kunnen we de luistermiddag een combi van apparatuur en muziek maken toch? :9~ Inderdaad is Apeldoorn mijn locatie. Elders mag ook maar ik ben wel benieuwd naar jullie mening. Wat mij betreft wachten we wel op de AC's van Boudewijn en mijn nieuwe kabels (ingespeeld en wel). Dus dan wordt het december (er komt al een wintersport aan binnenkort :*) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

[b]bronco.b schreef op woensdag 12 november 2008 @ 14:57:[

@silitek..ik denk niet dat chinese hifi pas op de plaats maakt..maar dat de meeste posters voldoende kennis hebben vergaard en er dus niks nieuws meer te melden is..Niet lullig bedoelt maar als ik van hermakora zo'n verzendlijstje zie haak ik af.
Daar heb je een goed punt ;) ..snap wat je bedoel. Complimenten heren voor uw vrouwelijke muziekkeuze.
Sarah.K, Bliss en Nicole Atkins o.a is haast een must in je cd-collectie..

;)

Tip:
Luister eens naar Eva Cassidy 1van de mooiste gecontroleerde (Angelic) vrouwenstem ooit gehoord
gegarandeerd kippenvel :)
Helaas in 1996 overleden op 33jarige leeftijd erg jammer

http://nl.youtube.com/watch?v=sYyQcQSqpbI

http://nl.youtube.com/watch?v=qVYpTFgeWwc

http://nl.youtube.com/watch?v=NRxfOYFVjP4

[ Voor 21% gewijzigd door silitek op 13-11-2008 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
Anoniem: 13443 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 15:22:

Maar als je van iets andere repertoir houd dan is KD Lang echt een aanrader. Waar die andere vaak op dezelfde manier zingen kan zij echt zoveel schakeringen in haar stem brengen. En ze kan uithalen! Daar krijg je echt kippevel van.
Ik dacht al waar ken ik KD Lang van:
Duet met Pereuax. Maar KD Lang is idd een erg goede tip, bedankt!
http://www.youtube.com/wa...ps6uCEdKY&feature=related

Laten we idd wachten tot boudewijn zijn ACs heeft. Ik ben erg benieuwd,ze zijn namelijk net goedkoop genoeg voor een impuls aankoop.
@Boudewijn: Heb je al een url waar ik kan kijken? onderwijl een ander idee om de tussenperiode te overbruggen: Kan je de reviews niet in zijn geheel naar de startpost kopieren? Dus dat als iemand deel 9 aanmaakt hij een startpost aanmaakt, daarna direct een reply met bijv "spaceholder voor kt88 amp reviews", dan een lege reply met "spaceholder voor cdspelers", dan een lege reply met "hier komen straks 300B versterker reviews,", etc,etc. En dan steeds de minireviews die verspreid zijn over het topic te kopieren naar het begin? Of kan dat niet(technisch)?

[ Voor 54% gewijzigd door hemaworst op 12-11-2008 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-11-2020
Ga deze dames ook eens beluisteren:
Rachael Yamagata
Shelby Lynne
Allison Moorer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
hemaworst schreef op woensdag 12 november 2008 @ 21:44:

@Boudewijn: Heb je al een url waar ik kan kijken? onderwijl een ander idee om de tussenperiode te overbruggen: Kan je de reviews niet in zijn geheel naar de startpost kopieren? Dus dat als iemand deel 9 aanmaakt hij een startpost aanmaakt, daarna direct een reply met bijv "spaceholder voor kt88 amp reviews", dan een lege reply met "spaceholder voor cdspelers", dan een lege reply met "hier komen straks 300B versterker reviews,", etc,etc. En dan steeds de minireviews die verspreid zijn over het topic te kopieren naar het begin? Of kan dat niet(technisch)?
Sure, dat kan.
Maar ik verwacht ook van de vaste klanten hier dat ze ook meewerken.
Zelf heb ik vrij weinig tijd, dus wat copy-pasten van je eigen reviews is altijd gaaf.

Ik gooi zo hier wel een URLetje neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

hemaworst schreef op woensdag 12 november 2008 @ 18:25:
leuke suggesties voor muziek! ik ga morgen ff shoppen. Wat ik ook erg leuk vind is Amanda Strydom, een afrikaanse zangeres. Niet zo indringend als Branco, geen 8oktaafbereik, geen luidsprekertestwaardig, maar toch prettig om naar te luisteren(zie youtube filmpje). [video]

Zo, Sarah K en Bliss op mijn sinterklaaslijst toegevoegd, Hopen dat Piet dit forum leest.
Oh die Nicole Atkins is ook erg :9~ (musicaal dan he, ik ben een getrouwd man 8) )
Vet, Afrikaans. Dat hoor je niet vaak.

• Killer

Killer

Hatseflats!

@Hemaworst...Zonder er een vraag en aanbod verhaal van te maken...

NOS Jan 6SJ7GT Sylvania (productiedatum 1945!)
NOS 6SJ7GT Raytheon U.S.A. (productiedatum 1968)
NOS 6SJ7GT NEC Meshplate (productie jaren 70)

Allemaal een enorme verbetering t.o.v. de Chinese 6J8P.

Als de versterker niet te repareren valt gaan ze wel in de vraag en aanbod. Maar ik heb nog hoop...Maar om uit te proberen kunnen we altijd wat regelen...kan ik de KT88 versie van deze amp misschien eens live horen. Misschien ook wat voor de luistermiddag...Ik kan dan de defecte 6p13p meenemen (je weet maar nooit of er een slimmerik tussenloopt die het kan oplossen) en een MingDa MC-66AE hoofdtelefoonversterker. Wil ik als daar behoefte aan is ter vergelijk ook nog wel een Luxman LV-107u versterker en D-107u cd-speler meenemen.
Niet chinees, wel japans en beide hybride

[ Voor 10% gewijzigd door Killer op 13-11-2008 00:42 ]

Oh leuk. Ik kan n filmpje inplakken! :*)
hmm, toch even een paar linkjes naar wat betere nummers van KD hoor.
Duet met Roy Orbison lang geleden

En vrij recent haar live uitvoering Van Leonard Cohen's Halleluja (ook bekend van Jeff Buckley)

En nog n kippevelmoment (bij Nina Hagen krijg je van de aanblik al zoiets :P een soort gestoorde Sarah Leander) Erg goed om te bepalen of de balans in de bas goed is. Als je bas in orde is wordt je er bijna bang van. Het is te vinden op Apocalyptica - Amplified.

Ik vraag me af of iemand dit aankan (ze is maar n klein beetje beroemd hoor O-) )
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=PXQpl9Um2F4]
Iets toegankelijker. En ja, hier gebruik ik mijn stereo dus ook voor.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=AB9hfkY0HJQ]

En dan als laatste Crystal Gayle. Ook n superstem. Helaas te vaak gemiteerd. Ik heb n soundtrack waar Tom Waits samen met haar op zingt. Die is geweldig, en geweldig opgenomen.
http://www.youtube.com/watch?v=bwq9BGRYrP0
Aha, toch gevonden. Must have!

Ik zit voor de kapotte versterker te denken aan een los soldeercontact van een buisvoet...

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 13-11-2008 03:31 ]

Anoniem: 258027

Als ik die lijstjes van vrouwenstemmen zo zie dan wordt ik daar niet echt wild van.
volgens mij zijn er op dit moment maar twee stemmen die ver boven de rest uitsteken niet alleen
wat stemkleur betreft maar veel belangrijker nog feel for timing :

Cassandra Wilson: l
uister bv die waanzinnig mooie New Moon daughter cd of Blue light till dawn. Wat een genot met een buizenbak.

Amy Winehouse: de nieuwe Billy Holiday met een fabeltastiche natuurlijk timing.

Nog een paar nuttige pagina:
www.zweitausedeins.de :
veel en erg goedkoop cd ´s boeken etc etc. verzending 9 euro standaard dus je moet wat meer ineens bestellen of samen met je buurman

www.allmusic.com.
de online encyclopedie

cheers.

• mace

mace

Sapere Aude

Komt 'ie nu achter. :')

:P

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:59
Anoniem: 13443 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 02:09:
Ik vraag me af of iemand dit aankan (ze is maar n klein beetje beroemd hoor O-) )
[video]
Pff.. mietjes! Ik luister zelfs weleens naar dit of dit. Hetgeen bij mijn vrienden bekend staat als "schreeuwende vrouwen-muziek". Overigens kan het ook een stuk beschaafder klinken:

Maar, als het over vrouwenstemmen gaat, kan er maar een naam bovenaan staan en dat is PJ Harvey. Op de laatste cd na, is alles wat die vrouw maakt geweldig. Van extreem rauw tot gevoelig en zacht, ze beheerst het allemaal met een dijk van een stem. Ik ben al fan sinds ik in mijn eerste studiejaar 's nachts een clip op mtv zag, inmiddels een jaar of 15 geleden.

(Misschien kunnen we het topic beter omdopen tot Chinese audio en Vrouwenstemmen)

[ Voor 3% gewijzigd door DJ Henk op 13-11-2008 10:34 ]

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:49
Anoniem: 258027 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 09:46:Nog een paar nuttige pagina:
www.zweitausedeins.de :
veel en erg goedkoop cd ´s boeken etc etc. verzending 9 euro standaard dus je moet wat meer ineens bestellen of samen met je buurman
-> http://www.zweitausendeins.de/

Lekker!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Beste China Hifi kenners.

Ik vind op marktplaats deze Mengyue.Mini
http://link.marktplaats.nl/205214054

Aangezien dit mijn eerste Buizenversterker zal gaan worden. Wat zijn jullie bevindingen met deze versterker.
En hoe kan hij zicht meten met elektronische versterkers rond deze prijsklasse?

Aangezien ik mijn knowledge ophoud bij de ''gewone elektroversterkers heb ik jullie kennis nodig :) .

P.s. Hij moet 2 Morduant Short's 902 aansturen.

[ Voor 5% gewijzigd door Pepperana op 13-11-2008 21:59 ]

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoi pepperana
het is een erg mooi klinkend versterkertje. EL84 zijn fijne buisjes. De prijs is ook netjes.
Hij lijkt heel erg veel op de Yarland FV34C, maar de Yarland is wel beter uitgevoerd. Duidelijk verschil is dat de Yarland een hele mooie inganskeuze heeft dmv relais met goudcontacten zodat je minder overspraak hebt tussen de ingangen en geen krakende contacten. Mss is de potmeter en wat caps binnenin ook beter maar dat heb ik niet 1 op1 kunnen vergelijken. Idem trafo's.
Hij heeft een goede 10W vermogen en daar kun je flink herrie mee maken. Misschien als je dubbele woofers hebt dat ie in de bas wat tekortkomt door de lagere 4Ohm impedantie maar verder zal ie bijna alles aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@pepperana. Ik heb nog even snel op marktplaats gekeken.

We hebben deze versterker al eens beluisterd tijdens een luistersessie in Twello. Voor een eerste buizen-amp is het absoluut een leuke amp. Zeker met de JJ buizen erin.
Verder heb ik niets toe te voegen aan de woorden van Jeep.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 14-11-2008 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Bedankt voor jullie snelle replys _/-\o_ !
En het klinkt allemaal lovend maar ik voel ook een beetje, dat ik beter een Yarland op de kop kan tikken.

Hoe kan zon buizenversterker zich meten met elektronische 2dehands versterkers rond deze prijsklasse (een 2dehands Marantz, Denon, Sugden, Yahama enz.)?

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Pepperana schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 09:09:
Bedankt voor jullie snelle replys _/-\o_ !
En het klinkt allemaal lovend maar ik voel ook een beetje, dat ik beter een Yarland op de kop kan tikken.

Hoe kan zon buizenversterker zich meten met elektronische 2dehands versterkers rond deze prijsklasse (een 2dehands Marantz, Denon, Sugden, Yahama enz.)?
Yarland's zijn wel eens te koop op MP. Maar de Menqeu is ook een leuke amp zeker met deze buiszetting en modificatie. En gezien de prijs niet slecht. Heb zelf ook zo'n Mini menqeu op zolder staan maar dan met 6np1 buisjes, leuk en prima sound amp(je).

Als het geluid van een buizenamp niet kent!, ga dan eens luisteren ergens. Voor als nog is de Cambridge Audio de enigste transistor versterker die dichtbij het buizen geluid komt. Alle andere merken naar mijn beleving niet.

Buizen en transisitoren!!..google maar eens naar de verschillen. Beide hebben voor/nadelen..

[ Voor 7% gewijzigd door silitek op 14-11-2008 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@pepperana,

Eerlijk is eerlijk. De Yarland is kwalitatief beter afgewerkt en het geluid is ietswat beter, met name in het laag.

Naar mijn mening verslaat bijna iedere buizen-amp de standaard audio merken met gemak, zoals Marantz, Denon, NAD, Yamaha, Cambrigde, etc...

Komt het aan op Sugden, Densen, Cyrus, musical fidelity etc..dan is smaak meer bepalend. Naar mijn idee bieden deze merken doelbewust een sound dat neigt naar het buizengeluid. Maar goed sugden, densen, etc..vind je niet snel voor pak 'm beet €250.

En als je wel een vindt voor dat geld is het allerwaarschijnlijkst een oudje en zullen veelal, op zijn minst, de voedingselco's vervangen moeten worden en is de kans groot dat de potmeters van selector en volume kraken door stof.

Kun je dat soort zaken niet zelf repareren dan wordt het meestal een duur geintje om het te laten doen.

Overigens gezien de gevoeligheid van je speakers, 89dB, kan de Mengyue-amp met gemak je speakers aansturen. Bij 84dB of lager was dat bijna niet te doen geweest. In dat opzicht zijn de speakers okee.
silitek schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 12:57:
[...]
Voor als nog is de Cambridge Audio de enigste transistor versterker die dichtbij het buizen geluid komt. Alle andere merken naar mijn beleving niet.
wat! 8)7 Cambrigde een buizengeluid? Jeetje ik ken geen ander merk dan cambrigde dat totaal niet een buizengeluid heeft. Cambridge is zo hard en metalig in het hoog dat het pijn deed in mijn oren. Met buizen is dat veel fluweliger en ronder. Maar meningen verschillen.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 14-11-2008 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:34
Mwoah, mijn oude Qed, dus niet Quad, had ook een heel fijn zacht buizenachtig geluid. Tegenwoordig alleen maar bekend van de kabels geloof ik maar de versterker die ik had, klein zwart doosje met laag vermogen maar met een heel mooi, als in gepolijst, geluid.

En ik meen dat de Sugdens ook wel richting buizen gaan qua geluid, maar dat is al lang gelden dat ik een Sugden hoorde, ik meen een A28?

Ik vond de Cyrus one versterker die mijn broer een tijdlang had heel erg klinisch klinken.

[ Voor 10% gewijzigd door Saab op 14-11-2008 13:12 ]

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Anoniem: 219813 schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 13:02:
wat! 8)7 Cambrigde een buizengeluid? Jeetje ik ken geen ander merk dan cambrigde dat totaal niet een buizengeluid heeft. Cambridge is zo hard en metalig in het hoog dat het pijn deed in mijn oren. Met buizen is dat veel fluweliger en ronder. Maar meningen verschillen.
Wat heb je gehoord dan?. Zo ben ik toch onder de indruk van de Cambridge Audio azur 640A V2 (gezien prijsklasse een van de betere) moet zeggen wel met een MHZS als bron, direct en CDM-1 als speakers..nou, petje af!! komt toch erg dichtbij.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@silitek. Ik heb exact dezelfde gehoord met de 600 serie cd-speler van cambrigde en B&W speakers. Tja..mij kon het geheel niet bekoren maar alla..dat zegt niets. Ik ben sowieso niet zo kapot van de cambrigde sound. Ik vind het nogal direct of bombastisch klinken.

Overigens sugden A28. Een klassieker. Grotendeels Klasse A. Als die echt piekvermogen moet leveren schakeld die over naar AB maar ik zou het knap vinden als iemand de amp tot de laatste druppel weet uit te wringen zonder de kamer te moeten verlaten. Neigt idd zeer sterk naar het buizengeluid maar dat komt ook denk ik omdat het dus een klasse A is.

Cyrus one...is een oudje. De eerste in een lange rij..de latere series klinken warmer en zeer detailrijk. Ik zou niet snel aan een one beginnen als die nooit 's een keer gereviseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
silitek schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 12:57:
[...]
Voor als nog is de Cambridge Audio de enigste transistor versterker die dichtbij het buizen geluid komt. Alle andere merken naar mijn beleving niet.
Huh, ik heb juist mijn Cambridge 640 versterker en cd speler ingeruild voor een buizenversterker, omdat ik juist het buizengeluid heel erg miste. ZO zie je maar, iedereen beleeft het toch anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:35
Even korte vraag over de G&W TW-03E die een aantal van hier hebben (ik dus ook) Nou gebruik ik deze al een tijd, maar vroeg me eigenlijk van de week pas af of het lampje van Phase Display nou gaat branden als deze goed is, of omgekeerd.

Moet zeggen dat ik de stekker net heb omgedraaid en wel een verschil (meen) te horen. Hier nog tips?

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Aangezien het hierboven toch over albums/artiesten gaat, hebben jullie toevallig ervaring met Blue Note records en de kwaliteit van hun cd's? heb 1 verzamel cd van van het label en die klinkt imho goed. Geen idee of dat geld voor al hun albums? Ben opzoek naar wat meer jazz/blues albums, maar wil wel zeker weten dat het goed gematerde albums zijn. En't nadeel van online bestellen is toch daje dan niet ff kunt gaan luisteren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

We zijn al over onze tax, dus hier gaat het verder met deel 9!
@ Balboa, volgens mij gaat ie aan als ie goed in de doos zit (dus niet stopcontact).

@Chaos, Bluenote is vaak erg goed. Je kunt ook wel Flacs vinden op BT. Dat klinkt gewoon hetzelfde.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 15-11-2008 03:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-06 17:37

voodooless

Sound is no voodoo!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.