Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 88.775 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265012

Hmm, ik zag een prijs van 290000 Yen voor de FAL (da's zo'n 1600 euro) in Japan. Dus voordat je het hier hebt is het allang geen goedkope Chinese Hifi meer... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Chaoss schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 17:50:

@Bronco: wat Timaudio betreft ik heb ook betaald via paypal (buiten ebay om) maar ik had WEL vantevoren een rekening / invoice gehad. Daarna heb ik betaling via invoice, maar niet met een of ander bestelnummer erbij want dat staat niet eens op de rekening... stelt verder weinig voor.
Ik heb een jaar geleden vooruit betaald op basis van enige emails. alles netjes aangekomen, zonder enige hassle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 19:25

voodooless

Sound is no voodoo!

Anoniem: 265012 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 10:26:
Hmm, ik zag een prijs van 290000 Yen voor de FAL (da's zo'n 1600 euro) in Japan. Dus voordat je het hier hebt is het allang geen goedkope Chinese Hifi meer... :-)
Slik... Voor dat geld heb je (ruim) twee heel mooie Mudorf Air motion transformers. En als je nog goedkoper wil neem dan een NEO8/NEO3 van B&G. Allemaal geen China spul, maar als ik de metingen van de FAL zie stukken beter :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149265

voodooless schreef op zondag 15 juni 2008 @ 10:58:
[...]

Slik... Voor dat geld heb je (ruim) twee heel mooie Mudorf Air motion transformers. En als je nog goedkoper wil neem dan een NEO8/NEO3 van B&G. Allemaal geen China spul, maar als ik de metingen van de FAL zie stukken beter :)
Nieuw zijn ze inderdaad niet echt goedkoop. Maar gelukkig zeggen metingen niet alles over de uiteindelijke kwaliteit en klankbeeld en dat is ook wat terugkomt in die (Italiaanse) recensie. En ook is gelukkig dat ik weet hoe ze klinken en dat is SUPER! :-D

Groet, Angelo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2022
Zo, mijn kleine KT88 speler uit China heeft zijn perfecte (speaker)partner gevonden. Het heeft wel wat avonduurtjes zagen gekost, maar het klinkt als een klok! Volumeknop hoeft niet verder meer dan 11 uur, ipv 3 uur met de Dali ikon 6's. Jammer alleen van de zéér lage WAF.Afbeeldingslocatie: http://hifitesten.nl/dump/mijnspeakers.jpg. Enne ]eep, ik heb het filter helemaal zelluf gesoldeerd!

@Bronco.B: Ben je de buizenversterkers zat dat je een GW2006 gaat kopen?

[ Voor 22% gewijzigd door hemaworst op 15-06-2008 12:11 ]

Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219813

@hemaworst..yep..ben het zat..Er weer iets van gedonder met de amp. Daar heb ik niet voortdurend zin in..ben dus benieuwd naar de G&W.

trouwens is de vrouw ook blij met de nieuwe speakers?

Ik heb gisteren de Dali Ikon 6 weer's gehoord..niet mijn speaker moet ik zeggen..

Ik heb nu mijn oog laten vallen op een Mobile fidelity Sound Lab OML-1
Afbeeldingslocatie: http://www.positive-feedback.com/Issue17/images/oml1.jpg

Zie o.a. de volgende reviews:
http://www.enjoythemusic....udition/0704/mofiolm1.htm
http://www.positive-feedback.com/Issue17/mofioml1.htm

Het zijn dus geen Von Schweikerts VR-1s.

Voor nu heb ik de Dynaudio Focus 140 hier staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260755

@hemaworst: Leuk he zo'n hobby? Uiterlijk is toch minder belangrijk dan de klank imho. De tv valt zo wel in het niet, toch maar een grotere? :+

@koifarm: kan ik de 12au7's in de audioromy vervangen door E80CC's of 6cg7's. Die schijnen beter te klinken en in veel gevallen het plaatsje over te kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443

@Hemaworst
dat ziet er wel erg retro uit hoor. Zijn dat Saba creencones oid? Open baffle. Ik kan me niet voorstellen dat dat zo erg lang blijft staan he? ;)
Dat dat solderen goed komt had ik wel gedacht hoor. Wel stoer dat je het ook gewoon "ff" doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231001

[quote]Anoniem: 219813 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 12:49:

[afbeelding]

Dat zijn hele mooie monitors. Mijn buurman heeft ze een paar maanden geleden 2e hands gekocht. Hele mooie super neutrale weergave. Daardoor wel wat moeilijk in het gehoor liggend, met name met bv. pop muziek. Slechtere opnames vallen heel makkelijk door de mand. Met mooie klassieke opnames is het werkelijk een geweldige weergever. Hij zegt dat hij deze nooit meer weg doet en geloof mij hij heeft in de loop van de jaren heel wat versleten op audio gebied dus dat zegt wel wat. Heb ook overwogen ze aan te schaffen maar vond ze toch wat aan de dure kant. Toen kwam ik de Reference 3A mmc tegen voor weinig en heb besloten die te kopen, maar Mobile fidelity's vind ik bij nader inzien toch een stuk beter klinken. Dus misschien ga ik ook nog wel eens voor de bijl als de financieen het toe laten.

@Hemaworst: Mooi zelfbouw project! Dit was het zelfbouw project waar je het op de mod sessie bij Jeep over had? Helemaal mooi dat het ook nog klinkt als een klok!

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 231001 op 15-06-2008 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247027

hemaworst schreef op zondag 15 juni 2008 @ 12:02:
Zo, mijn kleine KT88 speler uit China heeft zijn perfecte (speaker)partner gevonden. Het heeft wel wat avonduurtjes zagen gekost, maar het klinkt als een klok! Volumeknop hoeft niet verder meer dan 11 uur, ipv 3 uur met de Dali ikon 6's. Jammer alleen van de zéér lage WAF.[afbeelding]. Enne ]eep, ik heb het filter helemaal zelluf gesoldeerd!

@Bronco.B: Ben je de buizenversterkers zat dat je een GW2006 gaat kopen?
Hallo Hemaworst, Heb jij nu ovaaltjes horizontaal geplaatst? Of is de foto ietwat bedrieglijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

@ Hemaworst.

Geen kinderen zeker....hier zouden er al gauw een paar kleine vingertjes in die speakers zitten...
(of een mooie rode (chinese) brandweerauto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235262

Anoniem: 260755 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 13:02:

@koifarm: kan ik de 12au7's in de audioromy vervangen door E80CC's of 6cg7's. Die schijnen beter te klinken en in veel gevallen het plaatsje over te kunnen nemen.
De E80CC''s hebben de zelfde aansluitingen maar een veel hogere versterking ( 70 x ipv 20 x ), dus dit zou ik niet doen. Ik vind nog steeds de JJ ECC 802S het mooiste klinken ipv de 12au7. Wil je buizen vergelijken gebruik dan dit programma.

http://www.duncanamps.com/tdslpe/tdslpe_install.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Anoniem: 260755 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 13:02:
Waarom de neiging hier altij dbuisjes door wat anders te vervangen van een ander type?
Je kunt genoeg ECC82's ( is 12AU7) krijgen hoor :).

Speel eens met wat gewone ECC82's, of desnoods telefunkens (die ik, persoonlijk, overrated vind omdat ze extreem aan de prijs zijn).

[ Voor 14% gewijzigd door Boudewijn op 16-06-2008 12:30 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260755

@Koifarm: thanx voor de info. Welke andere buizen heb je geprobeerd?

@Boudewijn: Die neiging is het gevolg van het onderste uit de kan te willen halen. Als je dan leest dat elke E80CC een 12au7/ECC88 verslaat wil je dat graag proberen.

Overigens heb ik een setje Mullard CV4003 erin gehad en dat viel erg tegen in deze amp. De helderheid en diepte was een stuk minder. En dat terwijl die toch erg goed te boek staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231001 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 18:24:
[quote]Anoniem: 219813 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 12:49:

[afbeelding]

Dat zijn hele mooie monitors. Mijn buurman heeft ze een paar maanden geleden 2e hands gekocht. Hele mooie super neutrale weergave. Daardoor wel wat moeilijk in het gehoor liggend, met name met bv. pop muziek. Slechtere opnames vallen heel makkelijk door de mand. Met mooie klassieke opnames is het werkelijk een geweldige weergever. Hij zegt dat hij deze nooit meer weg doet en geloof mij hij heeft in de loop van de jaren heel wat versleten op audio gebied dus dat zegt wel wat. Heb ook overwogen ze aan te schaffen maar vond ze toch wat aan de dure kant. Toen kwam ik de Reference 3A mmc tegen voor weinig en heb besloten die te kopen, maar Mobile fidelity's vind ik bij nader inzien toch een stuk beter klinken. Dus misschien ga ik ook nog wel eens voor de bijl als de financieen het toe laten.
Zo duur zijn de MFSL OML-1 nou toch ook weer niet. Nieuwe 1000 euro per stuk..Tweede hands zullen ze dat ongeveer doen voor een stel.

Desondanks dat het fijne speakers is zijn ze niet veel verkocht..ivm dat 1000 euro voor een monitor ook wel veel geld is. Het is inderdaad een neutrale speaker maar dat is de dynaudio focus 140 ook. Echter de Dynaudio kenmerkt zich nogal door een fluwelig karakter..Ik mis dan 'attack' en de OML-1 heeft die attack wel. Waardoor het net ff wat feller klinkt en toch zeer neutraal is.

Een groot voordeel heeft de OLM-1 en da's dat het laag nogal mild (maar strak) aanwezig is. En dan kan ik wel goed gebruiken. De MHZS-speler heeft, voor mijn gevoel, nogal aardig wat laag en dat in combinatie met de focus 140 wordt allemaal net te..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
Anoniem: 13443 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 15:15:
@Hemaworst
Zijn dat Saba creencones oid?
Ja, uit een oude radio gestript.
Anoniem: 247027 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 20:23:
[...]
Hallo Hemaworst, Heb jij nu ovaaltjes horizontaal geplaatst? Of is de foto ietwat bedrieglijk?
Ja, ik heb de ovaaltjes horizontaal geplaatst. Denk je dat verticaal beter is? Ik had ook ronde saba's, maar door één heb ik een boormachine laten vallen |:( .
vinz98 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 21:05:
@ Hemaworst.
Geen kinderen zeker....hier zouden er al gauw een paar kleine vingertjes in die speakers zitten...
(of een mooie rode (chinese) brandweerauto)
Nope, geen kinderen. Het idee dat er een speelgoedautootje doorheen vliegt :o

@bronco.B en ]eep em H3D: Tja, de WAF(wife acceptance factor) is ver te zoeken. Ze staan nu al een week, en het gemor is al wat minder geworden, hopelijk went ze er aan.

@bronco.b: balen man, al die pech met je buizenversterker. hoop dat je met je g&w meer geluk hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door hemaworst op 16-06-2008 20:55 ]

Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Anoniem: 260755 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 12:41:
@Boudewijn: Die neiging is het gevolg van het onderste uit de kan te willen halen. Als je dan leest dat elke E80CC een 12au7/ECC88 verslaat wil je dat graag proberen.
Mja dat vind ik van die bijzonder gedurfde uitspraken ;). Vaak helpt het om eens naar de bron te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

Anoniem: 219813 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 19:02:
En wat een fli**ers trouwens bij paypal..Die geven een verdomd ongunstige koers..kost me nu al 20 euro meer...Maar goed het is wel veiliger....denk ik.
Enige andere (redelijk) veilige alternatief bij internationale bestellingen is met creditcard, waarbij de transactiekosten voor rekening van de verkoper zijn, en dat kan oplopen tot ruim 4% van 't transactiebedrag. Maar als koper zie je dat niet, want dat is al in de verkoopprijs opgenomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hemaworst, je zou misschien iets kunnen doen met een mooie (piano-)lak afwerking en een net ontwerp voor speakerdoek (ik zou mid/hoog en laag een eigen speakerdoek frame geven) en misschien een speakerdoek frame aan de achterkant om 't open baffle aspect een beetje te maskeren.

Dan staat ze ws waarschijnlijk nog steeds niet volop te juichen, maar hoeft ze niet elke keer te slikken als ze die dingen ziet... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tano
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-06 13:21
Anoniem: 13443 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 22:12:
[...]

De genoemde zijn gewoon hetzelfde
Apple1917 is vlgs mij goedkoper op Ebay.
Je zou ook de Leisure 5 kunnen proberen, die is hetzelfde als de Leisure 3 alleen in een vierkante behuizing.
Thanks! Weet je zeker dat dit dezelfde zijn, ik dacht dat de SE (Special edition) een stuk beter en duurder was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247027

hemaworst schreef op maandag 16 juni 2008 @ 18:40:
Ja, ik heb de ovaaltjes horizontaal geplaatst. Denk je dat verticaal beter is?
Absoluut.! En het heeft ook zin om die units op 1/3-2/3 van de breedte van het baffle te plaatsen. Verder denk ik nog wel wat tips te hebben maar die durf ik hier niet te vermelden want dan denken de meesten hiero dat ik de weg kwijt ben. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:16

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Dat is weer een ander topic. Overigens neem ik aan dat je (hemaworst) het boek van vance dickason kent?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
teacher schreef op maandag 16 juni 2008 @ 21:14:
Dat is weer een ander topic. Overigens neem ik aan dat je (hemaworst) het boek van vance dickason kent?
Dat boek wil ik gaan lezen(bestuderen),maar eerst andere (simpelere) boeken. Dit is mijn eerste poging om zelf een speaker te bouwen. Het hele ontwerp heb ik van een site geript en klakkeloos nagebouwd, het resultaat(wat zeker voor verbetering vatbaar is) heeft mij zeer enthousiast gemaakt over zelfbouw. Verder is dit idd erg offtopic, dus ik verhuis mijn verdere vragen naar het zelfbouwaudio forum.

[ Voor 5% gewijzigd door hemaworst op 16-06-2008 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262418

En opeens stond er een doos met "MHZS" erop in het magazijn op mijn werk.... Was door een collega aangenomen zonder dat er iets van douanepapieren of een acceptgiro of iets dergelijks bij zat. Zou dat betekenen dat ik geluk gehad heb?

Gelijk de doos uitgepakt en er zat een schitterende loeizware 88E speler in. Eerste indruk is erg goed, ziet er degelijk en stevig uit, knopjes schijnen het te doen en het geheel zat heel erg degelijk verpakt. Vanavond eens kijken hoe hij klinkt! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:51

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

via welk bedrijf is hij verstuurd? want van Fedex krijg je ongeveer 1-1,5 maand na bezorging een acceptgiro thuis van de importkosten.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Via de TNT Post. Maar een acceptgiro sturen lijkt me raar als ik zelf niet voor ontvangst van het pakket heb getekend. Maar wie weet.... In ieder geval kan ik weer cd's spelen op een cd-speler in plaats van een goedkope dvd-speler.... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

mijn MHZS cd-speler is toen ook door TNT bezorgt Moest toen aan de deur betalen, maar dat was maar 17-18 euro. TNT doet tot een X bedrag betalen bij aflevering en daarboven gaat het ook via acceptgiro, ik weet alleen niet of die acceptgiro er direct bijzit of dat die opgestuurd wordt net als bij Fedex. Fedex stuurt de acceptgiro overigens gewoon naar het afleveradres.. je werk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
TNT is ook gewoon aan de deur dokken hoor, althans bij mij wel.
Max wat ik aan tnt heb betaald is 75E ofzo, dus weet niet of bij >100E oid het met acceptgiro is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Via DHL is ook aan de deur dokken. Van TNT was ook aan de deur dokken. De meeste vervoerders hebben vooraf al lang een berekening gemaakt van de kosten en zullen bij mijn weten nooit achteraf nog met een financiële verrassing komen.

Ik ben benieuwd of ik dit keer door de douane kom (waarschijnlijk niet) met de G&W amp. Zijn er trouwens mensen die de TW2006X hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Ik heb net GBP 50,00 geboden voor deze amp bij Richton:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~speed32/f62e_10.JPG

Power Tube adopts EL84(6P14)x4 parallel push-pull output
and Pre tube adopts 6N3
Adopts JAPAN ALPS potentiometer Germany ERO capacitance
Power 2x10w,Signal-to-Noise Ratio 90dB
Frequency Response 10HZ-70KHZ-3db
Length 260mmx Height 140mmx Depth 210mm
Weight: 12kg

Ik zag pas later dat het wel een beetje weinig vermogen is, 2x10 watt... is dat wel genoeg voor mijn vloerstaanders (xanadu ax16)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Sponz..Lang niet meer het merk Xanadu gehoord. Was een mooie speaker. Ligt aan de gevoeligheid van de speakers..als deze 84dB wordt het lastig. Is die min. 89 of 90dB. Dan komt het goed. Aantal watts van de speakers zegt niets.

het is een bekend ampje waar je op bied. Is vaker aangeschaft en volgens mij tot tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Sponz: zoek gewoon je gevoeligheid op, dan kun je het geluidsdruk niveau zo berekenen.
Zoals Bronco dus zegt :).

Zou in die dingen trouwens een echte alps blue velvet zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Niet online

Sponz

Gevoeligheid staat er niet op, ook niet op de website, maar heb niet het idee dat er veel vermogen ingestopt moet worden. thx voor de antwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 05-06 17:45

silitek

Tubes Only

Sponz schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 13:43:
Gevoeligheid staat er niet op, ook niet op de website, maar heb niet het idee dat er veel vermogen ingestopt moet worden. thx voor de antwoorden :)
Versterkertje heb ik ook ergens op zolder liggen >:) ...Easy versterker wat speakers betreft, wat ook nog aardig klinkt. Vermogen is op huiskamerniveau meer als zat!!

:)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Sponz schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 13:43:
Mja dat werkt dus niet zo... ;).
Heb je niet ergens een boekje met specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat Mengyue mini versterkertje is grotendeels hetzelfde als de Yarland FV-34C alleen er is nog wat op bezuinigd. Zo heb ik gezien dat er geen relais inzitten achter bij de ingang maar een gewone ingangschakelaar. Misschien dat er nog wat verschilletjes inzitten (potmeter?). Dat maakt het niet ineens een veel slechtere versterker. En de 10W die hij levert is meestal genoeg.

Als je wilt weten of je speakers geschikt zijn voor een laagvermogen versterker heb ik onlangs nog een interessant stukje gevonden. Even een quote:
The most important lesson to learn from the above discussion is that for the purposes of determining tube-friendliness, sensitivity is essentially meaningless. Many tube gurus insist that one must use speakers with sensitivity ratings of 90 db or higher. This is simply not true. Many speakers with high sensitivity ratings are poor choices for tube amps, just as many speakers with low sensitivity ratings often work quite well. Why is this so? Read on...
What makes a speaker tube friendly?
Laat je hier niet door in de war brengen, het is een prima artikel door mensen met ervaring. Ik heb jarenlang gedraaid met 82.5 dB/W speakers op een buizenversterker (Rogers LS3/5a's 16Ohm op een Audio Innovations 500 25W EL34PP). Gevoeligheid zegt dus niet alles.

Als ik de Xanadu website zo eens bekijk is hij er redelijk van bewust dat een speaker makkelijk aan te sturen moet zijn. Dus als je geen dubbele bassdriver hebt zal het vast wel lukken.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 17-06-2008 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Niet online

Sponz

silitek schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:07:
[...]

Versterkertje heb ik ook ergens op zolder liggen >:) ...Easy versterker wat speakers betreft, wat ook nog aardig klinkt. Vermogen is op huiskamerniveau meer als zat!!

:)
"ergens op zolder" klinkt niet erg enthousiast..wil je er vanaf?

Maar goed de deal moet eerst nog gemaakt worden, 50 gpb is niet echt veel, verkoopt ie ze daarvoor?

Ik denk ook wel dat 10w genoeg is... bedankt voor de info ]eep :)

[ Voor 6% gewijzigd door Sponz op 17-06-2008 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223060

Anoniem: 262418 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:33:
Via de TNT Post. Maar een acceptgiro sturen lijkt me raar als ik zelf niet voor ontvangst van het pakket heb getekend. Maar wie weet.... In ieder geval kan ik weer cd's spelen op een cd-speler in plaats van een goedkope dvd-speler.... :D
reken er maar op dat jij een dezer dagen een "mooie" envelope zult ontvangen van TNT !! met daarin een aanslag op de btw en invoerrechten dus .......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:21
Anoniem: 223060 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 17:57:
[...]
reken er maar op dat jij een dezer dagen een "mooie" envelope zult ontvangen van TNT !! met daarin een aanslag op de btw en invoerrechten dus .......
Maar dat moeten ze toch vermelden bij aflevering? Is beetje vreemd dat je iets koopt, je achteraf in een keer te horen krijgt van: "Ja we krijgen nog X BWT en Y importkosten". Dan moet er toch op ze'n minst een pakbon bij zitten van berekening BTW en importkosten worden naagestuurd. Of ben ik nu gek?

Paar jaar geleden heb ik wel uit america iets geimporteerd en daar moest ik bij ontvangst meteen die kosten betalen, wat ik ook een stuk logischer vind.

[ Voor 12% gewijzigd door kippy op 17-06-2008 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260755 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 12:41:
@Koifarm: thanx voor de info. Welke andere buizen heb je geprobeerd?
Ipv de 6dj8 buizen heb ik 6n6p( verloor aan ruimtelijkheid ) en JJ ECC88 ( klonk helemaal niet lekker) en Telefunken ECC85( niet vol genoeg ). Ipv de 12au7, had ik orgineel philps buizen erin zitten deze slisden te veel. Nu heb ik JJ ECC802S erin en deze klinken beter als mijn telefunken ECC802S van € 200,-. Maar smaak is persoonlijk.

H3D probeer voordat je buizen koopt goed uit te vissen welk type geluid je zoekt en probeer hier zoveel mogelijk over te lezen want voor dat je het weet heb je een doos vol ongebruikte buizen staan die meer kosten als je versterker. Spreek uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sponz schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 15:38:
[...]

Maar goed de deal moet eerst nog gemaakt worden, 50 gpb is niet echt veel, verkoopt ie ze daarvoor?
En de verzendkosten dan. Richton rekent minimaal 115 gbp verzendkosten plus die 50 = 165 gbp. Dit is +/- € 210,- . komt nog btw en invoer bij als je "geluk "hebt. Samen € 260,-.

Dan kun je hem net zo goed in Nederland kopen en wel hier bij Caps en coils.

Het was trouwens ook mijn eerste buizenversterker, deze heb ik in schotland gekocht voor € 90,- incl. verzendkosten. Even zoeken op internet en geduld scheelt veel geld. Even een tip voor de buizen. JJ EL84 en Bendix 2c51 vindt ik het mooiste klinken in de meng yue mini p14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

kippy schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 18:14:
[...]

Maar dat moeten ze toch vermelden bij aflevering? Is beetje vreemd dat je iets koopt, je achteraf in een keer te horen krijgt van: "Ja we krijgen nog X BWT en Y importkosten". Dan moet er toch op ze'n minst een pakbon bij zitten van berekening BTW en importkosten worden naagestuurd. Of ben ik nu gek?

Paar jaar geleden heb ik wel uit america iets geimporteerd en daar moest ik bij ontvangst meteen die kosten betalen, wat ik ook een stuk logischer vind.
Nee hoor, nogmaals dat is bij Fedex dus sowieso nooit zo, het pakket zit niets bij behalve de orginele pakbon natuurlijk, en de afrekening van de importkosten en btw komt minstens een maand later... bij mijn buizenamp was het zo'n 5-6 weken na levering.

Imho is deze laatste methode juist veel handiger... stel datje aan de deur ff 80 euro moet betalen, noem mij gek maar zoveel cash heb ik zelden op zak, nemen ze het pakker weer mee terug... En aan de deur kun je ook niet even rustig narekenen of het wel klopt, als je achteraf een rekening krijg kun je het even rustig doornemen... ben je het er niet mee eens dan betaal je niet en kun je contact opnemen met Fedex, erg handig.

voor de rest offtopic dit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Daar is m'n MHZS eindelijk. Geen kosten aan de deur en gelijk maar andere buizen erin.
Heb 3smaken 6N3 buizen dus kan nog een beetje wisselen.

Afbeeldingslocatie: http://s2d2.turboimagehost.com/t/424106_DSC00034.JPG

Speler is heelhuids overgekomen geen enkele hiat tot nu toe...Alhoewel zie nou dat het frontje laadje wat los zit.
Vind hem nou al heerlijk klinken...Modificatie staat op het menu. (volgende sessie)

Past ook aardig in het rijtje ;)..

Afbeeldingslocatie: http://s2d2.turboimagehost.com/t/424107_DSC00038.JPG

Foto's zijn klikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-06 14:35
Ik heb vandaag een MHZS CD33 én een YAQIN MC5881A ontvangen! Twee verschillende verkopers, maar dezelfde boot. Nou is die Yaqin een 110V-versterker. Zou zoiets van binnen geschikt te maken zijn voor ons eigen lichtnet of moet daar een trafo tussen?

They said it couldn't happen here.... And it didn't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

4-legged-bird schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 20:40:
Ik heb vandaag een MHZS CD33 én een YAQIN MC5881A ontvangen! Twee verschillende verkopers, maar dezelfde boot. Nou is die Yaqin een 110V-versterker. Zou zoiets van binnen geschikt te maken zijn voor ons eigen lichtnet of moet daar een trafo tussen?
Dat is moeilijk te zeggen. Sommige trafo's zijn zo gemaakt dan ze zowel op 110 als 230 werken. Openmaken en kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
Is dat voor een leek te zien denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Eigenlijk is het heel simpel: een trafo die beide voltages aan kan heeft 4 aansluitingen aan de primaire kant, en derhalve twee wikkelingen. In 110V modus staan de wikkelingen parallel aan elkaar, in 220V modus staan ze in serie met elkaar.

Effe een plaatje jatten van Hypex:
Afbeeldingslocatie: http://voodooless.com/download/trafos.png

Let even niet op de kleurtjes en de secundaire kant.

Als dat dus niet kan zul je er een omvormer voor moeten zetten. Sluit in ieder geval onder geen enkele omstandigheid het ding aan op een 220V stopcontact!

[ Voor 16% gewijzigd door voodooless op 17-06-2008 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De speler staat eindelijk aangesloten.. Blijkt wel een stuk dieper te zijn dan gedacht, past amper in mijn kast. :)

Afbeeldingslocatie: http://img167.imageshack.us/img167/5232/mhzs88eja7.jpg

Van het weekeind ga ik naar een Jolida 502BRM luisteren om mijn set af te maken. Moet zeggen dat het nu al een schitterend geluid geeft in vergelijking hoe het was.. Ben erg tevreden over de speler.

Off-topic: Ik heb al vele malen import-tax moeten betalen maar steeds bij aflevering. Ben erg benieuwd hoe het nu zit.... Let you know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Niet online

Sponz

Anoniem: 235262 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 18:42:
[...]

En de verzendkosten dan. Richton rekent minimaal 115 gbp verzendkosten plus die 50 = 165 gbp. Dit is +/- € 210,- . komt nog btw en invoer bij als je "geluk "hebt. Samen € 260,-.

Dan kun je hem net zo goed in Nederland kopen en wel hier bij Caps en coils.

Het was trouwens ook mijn eerste buizenversterker, deze heb ik in schotland gekocht voor € 90,- incl. verzendkosten. Even zoeken op internet en geduld scheelt veel geld. Even een tip voor de buizen. JJ EL84 en Bendix 2c51 vindt ik het mooiste klinken in de meng yue mini p14.
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@jeep..ik vind het artikel nogal vreemd...en zoals ik het lees is het slechts een mening. Maar goed..luisteren blijft de enige optie. But to be on the safe side..is het denk altijd beter op een speaker te nemen tussen de 88-90dB om zeker te weten dat de amp hem aan kan..

@manta en silitek..veel plezier met je nieuwe aankopen :-)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 17-06-2008 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

De essentie van het artiekel klopt gewoon: impedantieverloop is gewoon de belangrijkste parameter van een speaker als het gaat om de aansturing van de versterker. Met een lekker vlak impedantieverloop voelt de buizenversterker zich het prettigst en werkt ie ook het meest linear. De efficiëntie bepaald samen met het wattage enkel het maximal volume.

Je kunt overigens het impedantieverloop van een speaker met enkele simpele trucjes gladstrijken zonder dat je de speaker verder aantast. Zo kun je eigenlijk iedere speaker "buisklaar" maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@bronco.b Bedankt! Ben er nu al heel erg blij mee, en dat op de NAD 310 versterker..... Ben dalijk benieuwd met de Jolida.

Maareh.... mijn wagen in geen Opel natuurlijk! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Manta,... Matra whatever :P
Beetje overkill voor het NADje he? Hij best groot ja. Zo te zien kun je er wel redelijk bij zonder laadje.
Ik denk dat de Jolida er mooi bij zal matchen.

@Silitek
Strakke foto hoor! Ziet er netjes uit zo.

Over hoe het zit met invoerheffingen aan de deur betalen enzo is trouwens niet off-topic hoor. Dat is juist een belangrijk aspect vind ik om je wat zekerheid te verschaffen als je wat koopt.

@bronco.b
Het is geen makkelijk stukje, maar wel hoe het nou echt zit. Je moet je namelijk nooit blindstaren op specs (niet dat jij dat doet overigens). Natuurlijk moet je als het even kan mikken op een rendement gevoeligheid van meer dan 88dB/W maar je moet nooit vergeten de impedantie te checken, voor zover dat mogelijk is. Een fabrikant zal een moeilijk impedantie (en dus fase-)gedrag niet van de daken schreeuwen.

Wat ik trouwens wel uit het verhaaltje begrijp is dat magnetostaten of planar tweeters helemaal niet zo beroerd zijn voor buizenversterkers. Die hebben een vlakke weerstand. Ik was eigenlijk van plan iets met een HiVi Planar isodynamic tweeter te doen en die zijn compleet vlak 6 Ohm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Anoniem: 13443 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 00:50:
Wat ik trouwens wel uit het verhaaltje begrijp is dat magnetostaten of planar tweeters helemaal niet zo beroerd zijn voor buizenversterkers. Die hebben een vlakke weerstand. Ik was eigenlijk van plan iets met een HiVi Planar isodynamic tweeter te doen en die zijn compleet vlak 6 Ohm.
Dat is zo. Helaas is de tweeter zelden het echte probleem. Het zijn vaak midunits met een relatief hoge zelfinductie die voor die flinke impedantieberg zorgen vlak voor het overnamepunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Interessant stukje over welke boxen bij en buizenversterker passen. Maar hoe kom ik aan alle gegevens van mijn boxen om te kijken of deze goed zouden spelen aan een buizenversterker? Ik denk eraan ze van het weekeind me te zeulen om de amp te beluisteren, maar cd-speler, boxen, kinderwagen, baby, vrouw en ikzelf nog, dan zit de auto wel erg vol ben ik bang. Kan de amp niet mee terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

kunje beter de cd-speler achterwege laten, heeft een veel minder grote invloed op het eind geluid dan de speakers want die bepalen uiteindelijk het geluid.

[ Voor 15% gewijzigd door Chaoss op 18-06-2008 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
voodooless schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 21:44:
Eigenlijk is het heel simpel: een trafo die beide voltages aan kan heeft 4 aansluitingen aan de primaire kant, en derhalve twee wikkelingen. In 110V modus staan de wikkelingen parallel aan elkaar, in 220V modus staan ze in serie met elkaar.

Als dat dus niet kan zul je er een omvormer voor moeten zetten. Sluit in ieder geval onder geen enkele omstandigheid het ding aan op een 220V stopcontact!
Bedankt Voodooless! Ik ga hem morgen openschroeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Chaoss schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 09:43:
kunje beter de cd-speler achterwege laten, heeft een veel minder grote invloed op het eind geluid dan de speakers want die bepalen uiteindelijk het geluid.
Vrouw en baby zijn ook niet bevorderlijk voor het geluid, evenals kinderwagen ;).

Even serieus: Cd-speler is minste effect op je geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

vrouw, kind en kinderwagen kunnen goede absorbtie objecten zijn in een kale. harde ruimte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262418 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 23:47:
@bronco.b Bedankt! Ben er nu al heel erg blij mee, en dat op de NAD 310 versterker..... Ben dalijk benieuwd met de Jolida.

Maareh.... mijn wagen in geen Opel natuurlijk! ;)
_O- _O- Had je naam simpelweg verkeerd gespeld. Nee da's geen manta..nee..

@jeep..ik geloof best wel in specs..helaas! ;) Maar goed het is een blijft een lastig verhaal. Overigens heb ik laatst dus een leben-amp gehoord met EL84 buisjes (produceerde ongeveer 10 watt) en dat klonk toch een partij goed..Zou dat door het totaalpakket komen of is de EL84 buis gewoon een mooie buis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik geloof ook wel in specs natuurlijk, maar het is bij audio gevaarlijk om uit enkele specificaties (die vaak ook nog door de marketingjongens misbruikt worden) een eerlijke verwachting te scheppen. Pas als je de natuurkunde eromheen goed snapt en weet welke dingen je moet weten kun je pas proberen om specs goed te interpreteren.

EL84 zijn inderdaad zeer mooie buisjes. Ik heb wel horen zeggen de meest onderschatte buizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Tsja, ook met een vrij beperkt begrip van de natuurkunde en een wetenschappelijke achtergrond\meting kun je mi. een prima oordeel vellen over (het gebrek aan) kwaliteiten van apparatuur hoor :).

Als je maar weet wat je meet (en dat op een goede manier doet) en je data goed interpreteert.

Wie heeft hier trouwens de boeken van van der veen gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nu aardig wat ceedeetjes beluisterd op de MHZS en ik moet zeggen dat het zalig klinkt. Vooral stemmen lijken een stuk realistischer te klinken dan voorheen, Nick Cave lijkt haast op schoot te ziten en bij sommige nummers hoor ik opens dingen die ik voorhen niet hoorde, vooral in het hogere gebied.

Mijn vrouw vind vooral dat hij "een mooie boenk" geeft bij de cd's van VNV Nation. :D Aangezien iedereen aan geeft dat de cd-speler een minimaal effect heeft op het geluidsbeeld (tov de versterker/speakers) ben ik erg benieuwd wat en buizenversterker gaat doen, nu dit al zo'n verschil geft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Een stuk realistischer dan wat? En wat is een mooie boenk?

[ Voor 30% gewijzigd door Boudewijn op 19-06-2008 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223060

[quote]Boudewijn schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 00:15:
Tsja, ook met een vrij beperkt begrip van de natuurkunde en een wetenschappelijke achtergrond\meting kun je mi. een prima oordeel vellen over (het gebrek aan) kwaliteiten van apparatuur hoor :).

wat heeft Natuurkunde met Audio te maken ?? oke, meten is weten zegt men ,maar dit is een zeer betrekkelijk begrip m.i. want mijn oren zijn nog steeds de beste "meter"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238153

natuurkundig gezien zijn je oren rampzalige meters, maar dat wist je waarschijnlijk wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Anoniem: 223060 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:00:
wat heeft Natuurkunde met Audio te maken ??
alles?
Geluid is een golf? Een golf is te ontbinden in een (oneindig practisch gezien) aantal sini.
Wet van Ohm is ook basic stuff bijv.

Je oren en ogen zijn prima meters, maar hetgeen de waarden eruit interpreteert (onbewust), namelijk je hersenen is ruk.
Voorbeeldje met de ogen (makkelijker aan te tonen dan met de oren) is op de site van breem te vinden.

[ Voor 55% gewijzigd door Boudewijn op 19-06-2008 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boudewijn schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 01:18:
Een stuk realistischer dan wat? En wat is een mooie boenk?
Realistischer dan voorheen, dus feitelijk meer alsof de persoon in kwestie in de kamer staat in plaats van dat je hem over de telefoon hoort zingen...

Mooie boenk is de straattaal voor een diepe strakke bas lijkt me... _O-

Uiteindelijk gaat het er inderdaad op dat wat je hoort mooi klinkt, of het nu natuurkundig de beste sini zijn of niet...

Iemand hier trouwens goed in Chinees? Ik heb de MHZS website gevonden en ben benieuwd wat ze over hun spelers te zeggen hebben. Babelfish vind het allemaal maar "gallblatters" :D Ik ben vooral benieuwd naar het gedoe rondom de DAC,de BB 1742KE waarvan men zegt dat men dit als zijnde hun eigen superieure chip op de markt hebben willen plaatsen..

@Silitek: Goed verpakt die spelers he? :) Mag ook wel met zo'n gewicht, maar ik vond dat ze het erg goed voor elkaar hadden, gezien hoe men in distributiecentra met pakjes omgaan is dat geen overbodige luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223060 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:00:
wat heeft Natuurkunde met Audio te maken ?? oke, meten is weten zegt men ,maar dit is een zeer betrekkelijk begrip m.i. want mijn oren zijn nog steeds de beste "meter"
Alles. Net zoals muziek alles met wiskunde te maken heeft. Je hoeft alleen geen verstand van wis of natuurkunde te hebben om er van te kunnen genieten (iets wat sommige mensen nog wel eens lijken te vergeten).
Boudewijn schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 00:15:
Tsja, ook met een vrij beperkt begrip van de natuurkunde en een wetenschappelijke achtergrond[s]meting[/s] kun je mi. een prima oordeel vellen over (het gebrek aan) kwaliteiten van apparatuur hoor :).
Eh, nee. Maar je kunt er wel van genieten (of niet).
Als je maar weet wat je meet (en dat op een goede manier doet) en je data goed interpreteert.
Dat zeg ik toch? :? Zonder kennis weet je niet wat je meet, en zonder inzicht kun je de data niet juist interpreteren. Als je de dingen maar half snapt is een blunder zo gemaakt.
Als je bepaalde data irrelevant acht en ze daardoor niet meeneemt in je interpretatie dan ben je niet wetenschappelijk bezig (om niet te zeggen dom of arrogant).
Boudewijn schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:43:
Geluid is een golf? Een golf is te ontbinden in een (oneindig practisch gezien) aantal sini.
Wet van Ohm is ook basic stuff bijv.

Je oren en ogen zijn prima meters, maar hetgeen de waarden eruit interpreteert (onbewust), namelijk je hersenen is ruk.
Voorbeeldje met de ogen (makkelijker aan te tonen dan met de oren) is op de site van breem te vinden.
nuff said |:(
Geluid is geen golf, ga je feiten eens checken zeg! (ik ben niet boos, alleen verbaasd ;)). Geluid is verdunning en verdichting van een massa en plant zich longitudinaal voort. Als je aan een golf denkt zou je denken dat geluid 2D is. 3D denken is voor veel mensen moeilijk, en daardoor zou je ook al zo de fout in kunnen gaan (denk bv. aan het ontwerpen van speakers).

Je oren zijn zeer mooie maar eigenaardige meters met een afwijking (veroorzaakt door de natuurkundige eigenschappen van de biochemische substanties) en je hersenen zijn juist weer geniaal in het uitfilteren van ruis en overbodige informatie. Wel eens geprobeert met 1 vinger in je oor een gesprek te volgen op een feestje? Galm, galm. Rabarber rabarber rabarber.

Allemaal erg offtopic weliswaar, maar het ging er even om dat we al geconstateerd hadden dat sommige Chinese audio erg beroerd meet, maar toch heel erg goed (muzikaal) klinkt. Daarom zeg ik dat als je niet weet wat je moet meten of waar je op moet letten je geen juiste uitspraken kunt doen of iets nou wel of niet genietbaar is (ook voor een leek dus).
Als je bijvoorbeeld dingen gaat zitten meten waarin transistorversterkers beter meten dan buizenversterkers of cd's beter dan lp's (een erfenis van de marketingmachine bij introductie van de transistorradio's en cd's) dan zou het best wel eens kunnen zijn dat je op de verkeerde dingen let.

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 19-06-2008 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210077

Heeft iemand goede suggesties voor een DAC/Receiver/CD speler/Versterker of wat dan ook die ik op mijn computer kan aansluiten? Het liefst eentje die gebruik maakt van buizen. Ongeveer in de categorie 200-400 euro. Het liefst nog goedkoper dan 200 euro maar als dat echt niet kan wil ik wel een oogje dichtknijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Anoniem: 210077 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 21:12:
Heeft iemand goede suggesties voor een DAC/Receiver/CD speler/Versterker of wat dan ook die ik op mijn computer kan aansluiten? Het liefst eentje die gebruik maakt van buizen. Ongeveer in de categorie 200-400 euro. Het liefst nog goedkoper dan 200 euro maar als dat echt niet kan wil ik wel een oogje dichtknijpen.
Alle versterkers/receivers kun je aansluiten op je pc. Zowel analoog als digitaal. Waaorm zou je een cd speler op je pc willen aansluiten?

En wil je een DAC en reveiver en cd speler en versterker en iets anders dat je op je pc aan kan sluiten (draai tafel?, muis?, keyboard?) voor 200 euro totaal? Dit is een beetje vaag, wat wil je, wat is de bedoeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Anoniem: 210077 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 21:12:
Tsja genoeg.
Als je nou eerst eens inleest kunnen we je wat gerichter helpen.

Waarom 'gemaakt van buizen'? Geeft dat een beter geluid bij een DAC?
En waarom een dac/receiver/cd-speler/versterker? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry ik bedoel dat ik via USB of firewire mijn laptop wil aansluiten op een DAC en daar wil ik vervolgens speakers op aansluiten. Ik wil mijn computer als source gebruiken.

Ik ben dus eigenlijk enkel op zoek naar een DAC maar als een cd speler of versterker een USB input heeft dan vind ik dat net zo goed. Ik wil niet kieskeurig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Anoniem: 262418 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 15:45:
[...]

Realistischer dan voorheen, dus feitelijk meer alsof de persoon in kwestie in de kamer staat in plaats van dat je hem over de telefoon hoort zingen...

Mooie boenk is de straattaal voor een diepe strakke bas lijkt me... _O-

Uiteindelijk gaat het er inderdaad op dat wat je hoort mooi klinkt, of het nu natuurkundig de beste sini zijn of niet..

@Silitek: Goed verpakt die spelers he? :) Mag ook wel met zo'n gewicht, maar ik vond dat ze het erg goed voor elkaar hadden, gezien hoe men in distributiecentra met pakjes omgaan is dat geen overbodige luxe.
Verpakking zit wel snor bij die Chineese ;) ..Maar de speler komt uiteindelijk tot z'n recht met een buizenbak. Voordat je aan een modificatie van je MHZS denkt, buisjes vervangen voor Russische 6N3
Kleuring van geluid is verrassend en verschillend..met dank aan beetle.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210077 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 22:04:
Sorry ik bedoel dat ik via USB of firewire mijn laptop wil aansluiten op een DAC en daar wil ik vervolgens speakers op aansluiten. Ik wil mijn computer als source gebruiken.

Ik ben dus eigenlijk enkel op zoek naar een DAC maar als een cd speler of versterker een USB input heeft dan vind ik dat net zo goed. Ik wil niet kieskeurig zijn.
zie deze advertentie..is een goeie dac en kost 200 euri
http://www.marktplaats.nl...-dac-2496.html%3Fxref%3D1

of onderstaande, ik hoorde dat deze belachelijk goed moet klinken en kost zelfs minder dan 100 euro
http://www.diykits.com.hk/dac_super_pro_dac707.htm Ik heb meerdere mensen over deze dac gehoord en die zijn lyrisch over deze kleine dac.. :) Heeft ook USB..wat wil een mens nog meer!

Koop eventueel nog een buizenbakkie en klaar ben je

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 20-06-2008 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ja, maar USB (en in mindere mate FW) is niet rete handig.
Heb je toevallig niet gewoon een digitaal out op je pc?

Waarom nou per se chinees of buizen? Het lijkt me dat je niet helemaal ingelezen bent.
Op zich niet erg, maar aan dit soort spul zitten soms wat haken en ogen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar als je een amp aan wilt sturen heb je aan een dig out ook niet veel op een geluidskaart. Tenzij je zo'n 7.1 kanaalsding hebt..die heeft inderdaad veelal een dig in. Anders zit je toch vast aan een DAC met cinch-uitgangen..die verbonden kan worden met de amp.

En chinees is goedkoper..en waarom geen buizen? Maar goed ik zit eigenlijk een beetje schizofreen te doen want ik zit nu voor wilcoholic te denken!

maar goed dat lijken me zijn beweegredenen maar het is gissen.

Overigens heb ik een terratec aureon 7.1 universe geluidskaart te koop met de module (zie foto) dat je in je kast moet/kan bouwen. Dan heb in feite alles in één voor studie-achtige toestanden.

Afbeeldingslocatie: http://www.yoyotech.co.uk/images/8018-3.gif
foto module
Afbeeldingslocatie: http://www.aulaactual.com/info/terratec/aureon71universe/pack.jpg
foto totaal pakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137527

Anoniem: 210077 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 22:04:

Je hebt een versterker nodig om speakers op je computer aan te sluiten, of heb je actieve speakers?(speakers waar al een versterker in zit)

Zoiets zal goed klinken denk ik:

http://cgi.ebay.com/UPGRA...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

+

een kastje er voor

+

http://cgi.ebay.com/YULON...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Mooie t-amp met relatief veel vermogen

Je hebt bij deze DAC wel een digitale uitgang nodig op je computer.

Een DAC met usb ingang is bijvoorbeeld deze:

http://www.diykits.com.hk/dac_super_pro_dac707.htm

(de onderste)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 137527 op 20-06-2008 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de suggesties.

Ik heb geen optical out op mijn laptop. Alleen usb, firewire, mic and headphone out. De laatste 2 wil ik dus niet gebruiken. Ik wil niet gebruik maken van de DAC van mijn interne geluidskaart. Of bestaat er zoiets als een usb->optical adapter. Zou toch eigenlijk gewoon kunnen? Allebei een digitaal signaal.

Het leek mij gewoon kwalitatief beter om een voor een buizenversterker te gaan in plaats van soundblaster x-fi. Ik heb toch het gevoel dat het geluid dan digitaal, koud en robotachtig klinkt en dat het meer voor gamen en films is. Als ik dan ook even naar de prijzen kijk voor een usb geluidskaart kan dat ook wel een paar 100 euro kosten. Op de lange termijn wil ook naar een echte hifi systeem gaan met computer als source. Op een gegeven moment heb ik dus gewoon niets aan een soundcard.

En ja waarom geen buizen? Het is gewoon een keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@wilco..precies..buizen klinken voor de meeste warmer en beter dan de kille soundblaster.

Maar als je geen dig out op de laptop hebt zitten ben je snel klaar..dan met geen mogelijkheid kun je de dac omzeilen van de laptop :( ..het signaal zal altijd analoog zijn.

End of story dus..wel kun je je jackplug uitgang van de laptop gebruiken om aan te sluiten op een buizenbakje van bijv. Yarland. Dat dan wel weer... en klinkt het ook minder metalig en dus beter :*)

@wie het intereseert...
de Mobile fidelity OML-1 werken subliem..het hoog is mooi detailrijk en vertoont geen 'smering'. Bij veel hoog (bijv. veel bekkens) is alles goed te plaatsen en blijft super onder controle. Het middengebied klinkt rustig, open en detailrijk. Het lijkt of de speaker zeer neutraal is maar dat valt mee. Het middengebied is slechts een beetje gekleurd. Het attack is wel verbluffend goed alsook de dynamiek. Doet me qua dynamiek en ruimtelijkheid denken aan de thiel..soort van thiel monitor :)

Het laag daarentegen is minder aanwezig dan bijv. dynaudio of B&W speakers. Het is wel strak en vol maar nooit boemerig en kan de indruk wekken dat er te weinig laag aanwezig is..Dat is ook het enige minpuntje..het laag mag wel wat 'luider' aanwezig zijn..maar goed in mijn ruimte staan alle overige monitoren snel de 'boemen' en da's nu niet het geval... :).

[ Voor 88% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 22-06-2008 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

We zijn vandaag de Jolida op wezen halen. Met de MHZS onder de arm naar R'dam. (boxen pasten echt niet in de auto. Alles daar aangesloten, met mijn interconnects en na een tijdje keek de verkoper een beetje bedenkelijk, wisselt deze om voor een snoertje van 4 Euri's van de Gamma, en dat konk BETER!

Blijkt dat de mooie vergulde stekkers met lekkere dikke kabel eraan die ik bij mijn NAD set had gekregen zwaar bagger zijn! :( Ziet er goed uit, klinkt nergens naar.....

Maar na wat cd's gedraaid te hebben zijn we met een versterker rijker weer richting huis gegaan. Heb een mooi plekje gevonden voor de set (ik geloof wel dat dat kastje de 40 kilo kan hebben) heb ik nu alles netjes weer aangesloten staan..... Nu maar cd'tjes luisteren! :D

Afbeeldingslocatie: http://img410.imageshack.us/img410/1382/jolida020kbk9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img410.imageshack.us/img410/47/jolida018kln7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@matra..ziet er goed uit! overigens is het goed mogelijk dat een gamma dropveter-interlink anders kan klinken dan de jouw interlink.Anders is het goeie woord..of het beter klinkt is een tweede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Bronco... De Gamma dropveter liet echt veel meer details horen in het hoog. Was moeilijk als "anders" te omschreven, wel als "beter".

Als ik volgend jaar ga verhuizen ga ik eens kijken naar een mooi audiomeubel met een glazen deurtje ervoor tegen het stof.

Ik heb trouwens nog een vraagje over de amp. Het boekje zat er niet bij, dus vandaar. Hoe stel ik de Bias goed af? Er zit bij elke buis een pot-meter en en LED-je. Volgens de verkoper de potmeter terugdraaien tot hij uit gaat en wer open totdat het LED-je net brand. Bij buis 3 krijg ik het LED-je echter niet uit als ik hem terug draai....

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 262418 op 22-06-2008 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@mantra..De dropveter kan ietswat zilver in zich hebben en mogelijk dat die kabel van jou alleen maar van koper is, mogelijk niet eens OFC-koper, al een aantal jaartjes oud is en gaan is oxideren. Zilver geeft veelal meer detail in het hoog..

Wat betreft de amp..rare manier van doen met ledjes..Iedere buis en merk heeft een eigen beste instelling voor de bias. Dus dat kan sterk verschillen. Maar dan moet je de mA kunnen aflezen en da's met ledjes niet mogelijk. Dus die ledjes zullen de biasinstelling waarschijnlijk aangeven wat de amp lekker vind.

Veelal ligt deze in het klasse A bereik. Bij KT88 buizen is dat snel 60mA en fik je de buizen binnen 1000 uur op. Dus niet fijn..en ook overbodig de meeste werken prima op een bereik tussen de 35-45mA.

Dus waarom wil mogelijk de led niet uit? De buis is mogelijk al dusdanig verouderd dat hij de klasse A insteling niet vast kan houden of meer kan bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er zitten ook meetpunten op, zal ik eens een meter mee moeten nemen van werk en kijken hoe hij goed afgesteld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Anoniem: 219813 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 13:26:
@mantra..De dropveter kan ietswat zilver in zich hebben en mogelijk dat die kabel van jou alleen maar van koper is, mogelijk niet eens OFC-koper, al een aantal jaartjes oud is en gaan is oxideren. Zilver geeft veelal meer detail in het hoog..
* voodooless verwijst door naar zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #3 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@voodooless. >:) Ik zat al te wachten op jou of boudewijn..om me te terecht te wijzen en te verwijzen naar maanlicht thread.

Groot gelijk...

@matra..zeker doen. Aan de hand daarvan kun je de buizen gelijk afstellen. Welke buizen zitten er in de amp?

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 22-06-2008 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ziten nu 6550EH Electro-Harmonix uit Rusland in. Naar verluid is de amp te "upgraden" met behulp van KT88 buizen.

Ik heb de bias iets aan zitten draaien, maar kan hem nu niet doormeten. Heb nu wel ineens dat er uit de speakers een zachte brom komt als de muziek stil is. (ook als ik de selectror op bv Tuner zet) Ik neem aan dat ik hem met behulp van een voltmeter op de 0 en de betreffende buiz op mA moet doormeten? Dat moet wel lukken...

Nog even een vraag overigens; stel ik wil de buizen (ooit) vervangen, heb ik dan twee keer een matched pair nodig of dienen dze onderling ook weer matched te zijn, zeg mar een matched quad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Anoniem: 262418 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 14:25:
Ziten nu 6550EH Electro-Harmonix uit Rusland in. Naar verluid is de amp te "upgraden" met behulp van KT88 buizen.

Ik heb de bias iets aan zitten draaien, maar kan hem nu niet doormeten. Heb nu wel ineens dat er uit de speakers een zachte brom komt als de muziek stil is. (ook als ik de selectror op bv Tuner zet) Ik neem aan dat ik hem met behulp van een voltmeter op de 0 en de betreffende buiz op mA moet doormeten? Dat moet wel lukken...

Nog even een vraag overigens; stel ik wil de buizen (ooit) vervangen, heb ik dan twee keer een matched pair nodig of dienen dze onderling ook weer matched te zijn, zeg mar een matched quad?
Bias moet je afstellen door over de bias weerstand te meten. Afhankelijk van de grote van de weerstand en het aantal mA dat de bias moet hebben komt er een spanning over de weerstand te staan.

Zo heb ik in mijn versterker 22 Ohm bias weerstanden zitten. Het is een EL34 push pull opstelling, dat betekend dat er 35 mA door de weerstand moet lopen. U = I * R = 22 x 0,035 = 0,77V = 770mV over de weerstand. Zet je multimeter in Volt stand meet over de weerstand heen en draai de potmeter af tot er 770mV staat en klaar. Dit moet je wel doen als de buisjes goed zijn voorgegloeid. Wat je ook kan doen is de versterker aan zetten, afstellen en na +- 30 minuten opnieuw meten en aftellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Anoniem: 262418 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 00:29:
Blijkt dat de mooie vergulde stekkers met lekkere dikke kabel eraan die ik bij mijn NAD set had gekregen zwaar bagger zijn! :( Ziet er goed uit, klinkt nergens naar.....
Een wijze les voor de toekomst ;).

Mooie foto's en mooi ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@matra..er zijn wel uitwisselmogelijkheden maar ik dacht dat het één kant op werkte. Van KT88 naar 6550 maar niet visaversa..maar geheel zeker weten doe het niet :?

mogelijk dat iemand anders het antwoord zeker weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219813 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 11:03:
@matra..ziet er goed uit! overigens is het goed mogelijk dat een gamma dropveter-interlink anders kan klinken dan de jouw interlink.Anders is het goeie woord..of het beter klinkt is een tweede?
Kan niet oordelen over dat Gamma kabeltje, maar gebruik al 15 jaar met erg veel plezier 'dropveter'-achtige interlinks waar ik 't merk niet meer van weet. Voor de breiende Tweakers hier: 't kabeltje is zo dik als een breinaald nr. 2... :+

Verzilverd OFC ('oxigen free' boeit me niet, maar ik vermoed wel dat 't heeft meegeholpen dat die kabeltjes nu nog steeds mint free en zonder corrosie zijn) met een Teflon dielectricum. Niet meteen een Gamma kabeltje dus, maar die klonk toen (en nu nog steeds) beter op mijn set dan Monster of vdHul interlinks van 2 of 3 maal die prijs.
Zal best een hoop placebo-effect bij zitten, maar als ik er na 15 jaar nog steeds blij mee ben, heb ik geen moeite met placebo's.
En ja, ik heb ondertussen een hoop andere sets en interlinks gehoord... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Kippy... Bedankt! Da's al een stuk duidelijker. Nu moet ik enkel nog erachter zien te komen welke bias weerstanden er in mijn versterker zitten neem ik aan. Of is 22 Ohm een standaard waarde voor een bias weerstand?

@Bronco b... De led wil nu wel uit, schijnt een soort van "bandbreedte" aan te geven, zit je te laag met de potmeter gaat de led aan, zit je te hoog ook... Geen idee wat het LED-je meet eigenlijk. Ik heb een manual aangevraagd bij Jolida, hopelijk hoor ik daar snel wat van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Anoniem: 262418 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 12:26:
@Kippy... Bedankt! Da's al een stuk duidelijker. Nu moet ik enkel nog erachter zien te komen welke bias weerstanden er in mijn versterker zitten neem ik aan. Of is 22 Ohm een standaard waarde voor een bias weerstand?
Gewoon even of meten, of de kleurtjes opzoeken .
Is 3 mins werk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus eerst met de ohm-meter de weerstand over de meetpunten (0 en 1 bv) meten en daarna het voltage over dezelfde meetpunten meten???
Weerstand doormeten zeker enkel als de spanning eraf staat?

Better be sure. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogey_21
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-12-2022
wil graag mijzelf orienteren op nieuwe speakers (tot 600€ ) voor mijn yarland fv34cIII.
wat zijn goede speakers die bij deze kleine versterker passen?
Ik ben op zoek naar speakers met boekenplank formaat en wil graag ervaringen horen van mensen die een combinatie met de yarland versterker hebben zodat ik gericht kan testenin de winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Anoniem: 262418 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:03:
Dus eerst met de ohm-meter de weerstand over de meetpunten (0 en 1 bv) meten en daarna het voltage over dezelfde meetpunten meten???
Weerstand doormeten zeker enkel als de spanning eraf staat?

Better be sure. ;)
Ja alleen als de spanning eraf is, daar kun je zelfs flukes mee nuken ... want dan gaat er echt fors stroom lopen.
Maar, dan meet je de weerstand in je circuit. Dit wil je niet altijd (ik gok dat het hier wel goed gaat) ivm omliggende componenten die je meting beinvloeden. Maak dus even de weerstand los (ook met spanning eraf...).

Lees gewoon de kleurringen af, dan weet je het zeker. Post ze desnoods hier even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
bogey_21 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:44:
wil graag mijzelf orienteren op nieuwe speakers (tot 600€ ) voor mijn yarland fv34cIII.
wat zijn goede speakers die bij deze kleine versterker passen?
Ik ben op zoek naar speakers met boekenplank formaat en wil graag ervaringen horen van mensen die een combinatie met de yarland versterker hebben zodat ik gericht kan testenin de winkels.
Inkoppertje: aurum cantus modelletjes? Een versterker puur op speakers kopen of omgedraaid is mi onzin.
Motivatie:
http://www.breem.nl/pgalgemeen.htm#waarmoetikopletten

[ Voor 5% gewijzigd door Boudewijn op 23-06-2008 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogey_21
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-12-2022
Boudewijn schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:49:
[...]

Inkoppertje: aurum cantus modelletjes? Een versterker puur op speakers kopen of omgedraaid is mi onzin.
Motivatie:
http://www.breem.nl/pgalgemeen.htm#waarmoetikopletten
dit snap ik niet, wat bedoel je precies met een versterker puur op speakers kopen of omgedraaid is onzin. Het is toch altijd het een of de andere? Niet alle combinaties klinken even goed en met 101 merken/types is het moeilijk om een selectie vooraf te maken dat ook nog eens binnen een budget moet. Als audioliefhebber met een niet al te ruime budget moet je hier en daar concessies maken. Mijn yarland heb ik al een tijd en deze draaide ik op aude kef cresta 2 monitortjes. Nu ik wat geld over heb wil ik mijn speakers upgraden aangezien deze het meest bepalend zijn voor het geluid.

Ik heb idd goede verhalen gelezen over de aurum cantus (bedoel je de leisure 2 serie, die valt namelijk als enige binnen mijn budget?), maar zijn ze ook te beluisteren ergens alvorens ik tot aankoop over ga?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hij bedoelt denk ik dat je je niet moet vastpinnen aan 1 type 'omdat dat zo goed bij de versterker past' of andersom (wat er verkooptechnisch vaak mee bedoelt wordt is dat het ene component de fouten van het andere op moet heffen). Stel dat je later gaat veranderen dan zit je met een probleem. Speakers en amps moeten zich gewoon binnen een bepaalde marge aan de standaard houden en eerlijk en neutraal klinken. Elk component moet op eigen benen kunnen staan zeg maar.

Je zou gewoon eens naar de winkel moeten. Er zijn veel speakers die een net rendement hebben en niet te laagohmig zijn. De meeste monitorspeakers met een beetje rendement kun je met 10W goed aansturen. Ik ben zelf wel te spreken over Focal's.
Ik heb de AC Leisure 2 SE gehoord op mijn FV34A (ook 10W) en dat klonk heel erg goed. Niet teveel bas (wel strak) maar het hoog midden is heel erg mooi (dat weinig bas lag mede ook aan mijn amp die nog met slechte Solen koppelcondensatoren zat). Tot standje 3 uur ging alles goed. Je kunt gewoon bij Pacific Audio terecht om te luisteren (of ze komen bij jou langs).

De breem site is leuk op het niveau van de consumentenbond maar laat een hoop dingen weg (weggegooid met het badwater waarschijnlijk). Het geeft een lekkere nuchtere kijk op de dingen, maar is nogal gekleurd op een kleurloze manier. Het slaat een beetje door naar de nuchterheid als antwoord op de high-end kolder (en voodoo wat eigenlijk nog erger is want dat kost je al snel een hoop geld).

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 23-06-2008 17:54 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.