Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 88.885 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:10

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 14:06:
Verder lijkt 'klasse A' wel degelijk op buizen. Buizen spelen over het algemeen namelijk in klasse A. En het is natuurlijk appels en bomen vergelijken.
Dat is helemaal waar. Het probleem is alleen dat er ook hier weer verschillende filosofieën zijn die mijlenver uit elkaar liggen. Een gemiddelde Krell moet je niet vergelijken met bijvoorbeeld een Pass. Dat zijn qua klank, filosofie en doelgroep gewoon twee verschillende producten.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-04 17:37
Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 14:06:
En bedankt he? :P

Ik kan me wel voorstellen dat als je in het spul handelt dat je toch aardig wat combinaties voorbij hebt zien komen. En dat je dan in het belang van overzicht voor je eigen geheugen wel moet gaan generaliseren/categoriseren. Anders kun je al die klanten en situaties gewoon niet onthouden.

Bovendien, als Paulie72 man en paard zou noemen, zo van je moet de Bada Purer 3.8 nemen, dat hij idd een ban krijgt vanwege spammen.

Verder lijkt 'klasse A' wel degelijk op buizen. Buizen spelen over het algemeen namelijk in klasse A. En het is natuurlijk appels en bomen vergelijken.
8) 8)

Nu je het zegt die Bada Purer :+ :+

Tip van mij als je wil weten wat de beste plaats is van je speakers volg dan de stappen op die op de volgende link staan. Ik kan je vertellen ik heb dit thuis gedaan een ook bij klanten het werkt echt.

http://www.higherfi.com/speaker_position.htm

Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Leuk, maar:
"Well did you know the sound is the same whether it travels from the speaker to the listener OR the listener to the speaker?"
..If the room geometry is fundamentally the same at both locations
Dat is dan einde verhaal voor de meeste mensen, en dan nog, klopt de uitspraak niet helemaal, ook al is de geometrie fundamenteel vrijwel gelijk. Dat het toch werkt heeft natuurlijk wel alles met de geometrie van de ruimte te maken, en het mooie is dat het eigenlijk altijd werkt, ook als de geometrie van de twee plekken totaal verschillend is. Probleem is alleen dat het plaatsen van de tweede speaker het effect eerder uitgelijnde speaker zal beïnvloeden, maar toch denk ik dat het een handige tip is.

Dus dit kan best een handige tip zijn, zeker om eens mee te maken hoeveel invloed de ruimte en de plek hebben op het geluid _/-\o_ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
voodooless schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 20:05:
[...]

Leuk, maar:

[...]

[...]

Dat is dan einde verhaal voor de meeste mensen, en dan nog, klopt de uitspraak niet helemaal, ook al is de geometrie fundamenteel vrijwel gelijk. Dat het toch werkt heeft natuurlijk wel alles met de geometrie van de ruimte te maken, en het mooie is dat het eigenlijk altijd werkt, ook als de geometrie van de twee plekken totaal verschillend is. Probleem is alleen dat het plaatsen van de tweede speaker het effect eerder uitgelijnde speaker zal beïnvloeden, maar toch denk ik dat het een handige tip is.

Dus dit kan best een handige tip zijn, zeker om eens mee te maken hoeveel invloed de ruimte en de plek hebben op het geluid _/-\o_ !
Probeer maar bij mij is de ruimte fundamenteel anders en ook die van een aantal klanten. Wat je merkt is dat je de best mogelijk klank krijgt die je speaker in je ruimte kan behalen dat betekent niet dat dat ideaal is qua geluid maar beter kun je het meestal niet krijgen op wat fine tuning na.

Je moet wel uitgaan van mono muziek waarbij de speaker op je luisterplek staat en je per kant dit inregelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Paulie72 schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 21:19:
Probeer maar bij mij is de ruimte fundamenteel anders en ook die van een aantal klanten. Wat je merkt is dat je de best mogelijk klank krijgt die je speaker in je ruimte kan behalen dat betekent niet dat dat ideaal is qua geluid maar beter kun je het meestal niet krijgen op wat fine tuning na.
Dat zeg ik dus.. het werkt eigenlijk altijd wel ;)

Verwijderd

4-legged-bird schreef op maandag 22 september 2008 @ 21:37:
@Paulie 72
@Jeep
@Boudewijn

Allemaal hartelijk dank voor het meedenken. Ik heb zojuist -samen met mijn vrouw, die inmiddels ook zo ver is dat ze kwaliteitsgeluid wil- nog eens alles afgewogen. We hebben besloten dat we de AC's houden. De Melody maakt echt onvoldoende kabaal. Volgens de leverancier is de gain laag ingesteld (wist niet dat dat kon?), maar ook op hoog volume levert die niet het laag-spektakel dat wij af en toe zo leuk vinden..... Met de Advance Acoustic-set heb ik lang en naar behoorlijke tevredenheid gespeeld, maar die wil ik ook niet houden. Ik heb contact gehad met een dealer die een Rogue Metis (buizen)voorversterker heeft staan en die zou kunnen aanbieden met twee Channel Islands Audio D-100 klasse-D eindversterkers. Volgens hem is dat een prachtcombo. Hij kent de Advance en de Melody goed, dus ik neem zijn mening zeer serieus......
Hey 4-legged-bird,

je weet dat ik met dezelfde combi speel, zij het een eenvoudigere variant. Ik speel met de 206 vv en de 406 ev van Advance Acoustic op mijn Melody's 103. Dat het op hoog volume schel wordt ervaar ik een klein beetje. Alleen dan staat het zo hard dat je waarschijnlijk tegen de limieten van de ribbon tweeter aan zit en misschien is je woonkamer wat hard. Het ophangen van gordijnen en het plaatsen van een tapijt heeft bij mij enorm geholpen. Nu ken ik jou woonkamer een beetje (niet geheel toevallig) en volgens mij heb jij ook niets op de vloer liggen (buiten een paar sierlijke planken). Daar valt ook nog veel winst te halen. Als je eindversterkers verkocht worden mag je me even mailen, ik heb misschien wel interesse.

Heb je ook wel eens aan je bron gedacht? Ik merk dat het warme van de MHZS cd-speler voor mij prima werkt icm mijn AA en Ac's. Wel hebben mijn AC's een prettiger impedantieverloop dan de jouwe, echter dit is alleen van toepassing bij een buizenversterker, voor de AA's mag dat nix uitmaken.

Verwijderd

Volgens mij gaat een luistersessie dit weekend niet door. Ik zie 3 liefhebbers die niet allemaal op dezelfde dag kunnen. Doorschuiven dus???? Of toch zondag met een kleinere groep?

Verwijderd

Hemaworst kan ook niet op zaterdag

• 4-legged-bird
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07 13:52
Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 02:53:
Er schoot me nog wat te binnen over 4-legged-birds probleem. Je hebt toch wel de speakers aangesloten op de 4Ohm uitgang he? De MR's zijn 4 Ohm. Zo niet trekken ze teveel stroom en wordt het slappe hap.
Jaja, ik had ze inderdaad op de 4 Ohm-uitgang aangesloten. Maar echt, ik kon de volumeknop helemaal opendraaien en dan was er nog steeds geen echte herrie in huis.

Ik zou dus inderdaad de luidsprekers weg kunnen doen.Toch vind ik dat niet de beste optie. Het geluid van de AC's is namelijk formidabel. Ik zou niet weten wat zo helder is en zo laag gaat onder de 1500 euro. Ik heb er nu een oude ONkyo Integra op van 75 euro en die bevalt me eigenlijk best, misschien ook wel omdat ik er weinig van verwachtte.

They said it couldn't happen here.... And it didn't

• Paulie72
4-legged-bird schreef op donderdag 25 september 2008 @ 09:15:
[...]

Jaja, ik had ze inderdaad op de 4 Ohm-uitgang aangesloten. Maar echt, ik kon de volumeknop helemaal opendraaien en dan was er nog steeds geen echte herrie in huis.

Ik zou dus inderdaad de luidsprekers weg kunnen doen.Toch vind ik dat niet de beste optie. Het geluid van de AC's is namelijk formidabel. Ik zou niet weten wat zo helder is en zo laag gaat onder de 1500 euro. Ik heb er nu een oude ONkyo Integra op van 75 euro en die bevalt me eigenlijk best, misschien ook wel omdat ik er weinig van verwachtte.
Goede mij bekende machines die vermogen hebben en ook stabiel zijn

Jungson Ja-88D klasse A
Shanling A300 Buizen pre met transistor
Bada Purer 3.8SE Klasse A met buizen pre
Jungons V-88 (alleen richting de 2.000,00) dit is de enige buizen versterker die voldoende stabiliteit in het laag blijft houden bij hogere volumes en het hoog zijdezacht houd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T.a.v. de luistermiddag. De volgende gegadigden hebben zich gemeld:
Digitalman, Hemaworst, Jeep en Boudewijn. Kunnen jullie allemaal komende zondagmiddag? Wat mij betreft gaat het dan gewoon door.

En hoe zit het met Bronco, Koifarm en Paulie72?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
@Paulie1972:
Ik heb hier alleen de JA-88D van gehad. Die klonk vreselijk kaal en schel. Misschien dat ik het inderdaad moet zoeken in een buizen-pre met klasse A eindversterker.

@JTB81: ik heb de Advance-set inmiddels verkocht. De nieuwe eigenaar vindt ze echter niet passen bij zijn Quadral Titan's en heeft de set alweer te koop gezet.

@H3D: goeeie tip! Ga ik eens kijken!

@Voodooless: mijn kamer heeft zéker beperkingen! Inmiddels heb ik wel een kleed op de vloer, maar het grootste probleem is dat het af en toe hard moet. Dan wordt mijn kamer zelf de klankkast en daar kan geen versterker iets aan verbeteren denk ik.

[ Voor 53% gewijzigd door 4-legged-bird op 26-09-2008 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 08:25:
Digitalman, Hemaworst, Jeep en Boudewijn. Kunnen jullie allemaal komende zondagmiddag? Wat mij betreft gaat het dan gewoon door.

Waar precies is het?
Ik heb nog wel een distortion meter die mee mag als mensen dat leuk vinden :).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
Paulie72 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 15:08:
[...]

Goede mij bekende machines die vermogen hebben en ook stabiel zijn

Jungson Ja-88D klasse A
Shanling A300 Buizen pre met transistor
Bada Purer 3.8SE Klasse A met buizen pre
Jungons V-88 (alleen richting de 2.000,00) dit is de enige buizen versterker die voldoende stabiliteit in het laag blijft houden bij hogere volumes en het hoog zijdezacht houd)
Kun je aangeven wat de belangrijkste verschillen zijn tussen de Bada Purer 3.8SE en de Shanling A300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is in Apeldoorn. Adres volgt per PM zodra we het definitief gemaakt hebben.

Alles wat leuk of interessant lijkt kun je meenemen wat mij betreft. Ik heb ook 2 kamers ter beschikking om te spelen.

@ 4-legged-bird: Mocht je met kabels willen spelen kun je zondag natuurlijk langskomen met je versterker. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Kan ik evt met iemand meeliften vanuit het zuiden (den bosch\utreg)?

Op zich kan ik wel wat meenemen, zoals soldeerbout\distortion meter\ andere prut , laat maar even weten wat mee moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 10:22:

@ 4-legged-bird: Mocht je met kabels willen spelen kun je zondag natuurlijk langskomen met je versterker. :+
Ik zou er graag een keer bij zijn, maar ik heb geen versterker meer (op een oude Onkyo na)...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ 4-legged-bird: Is de buizenversterker ook al weg dan?
Ook zonder apparatuur mag je komen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
Nee, mijn buizenversterker heb ik nog, maar niet lang meer denk ik. Er hebben zich al twee zeer serieuze kandidaten gemeld. Ik zou graag komen, maar heb al verplichtingen helaas. Een volgende keer doe ik graag mee (wil ik mijn Moon Goddess weleens meenemen: kijken welke versterker er nou echt bij past). Ik zit nu -na Paulie1972's tip) te kijken naar die Bada en de Shanling. Aangezien dat deels buis is, zou dat weleens goed kunnen matchen. Ik heb ook een ShengYa (Vincent) hybride-versterker gehad, die het óók aardig deed op de AC's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om maar weer eens met de tip van Koifarm te komen (eigenlijk ook de mijne): Audioromy FU13.

Afspraak van zondag afzeggen en bij mij langskomen met je speakers O-) Andere keer langskomen kan natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 11:10:
Om maar weer eens met de tip van Koifarm te komen (eigenlijk ook de mijne): Audioromy FU13.

Afspraak van zondag afzeggen en bij mij langskomen met je speakers O-) Andere keer langskomen kan natuurlijk ook.
Dan krijg ik 'problemen in de huiselijke sfeer' zak maar zeggen. Waar woon je ongeveer?

Wat die Audioromy betreft: ik ben na mijn ervaring met de Melody SP9 wel erg angstig geworden om nog een buizenbak te kopen.

[ Voor 13% gewijzigd door 4-legged-bird op 26-09-2008 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Problemen zijn er toch om opgelost te worden??? 8)

Ik woon in Apeldoorn.

Dat van die buizenbak begrijp ik. Daarom met mijn bak proberen zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 06:47
uiteindelijk heb ik omdat ik niet direct voor weinig een chinese eindbak kon vinden een diy kit voor een harman kardon (of eigenlijk nelson pass) citation 12 gekocht. Voeding parts heb ik nog wel liggen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
4-legged-bird schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 09:52:
[...]

Kun je aangeven wat de belangrijkste verschillen zijn tussen de Bada Purer 3.8SE en de Shanling A300?
Dat zijn zeg maar persoonlijke verschillen, De shanling heeft meer power en de Bada is wat meer buizenachtig..

De Jungson JA-88D klinkt zeker niet kaal en schel maar heeft wel een geaard stopcontact nodig en is tevens erg fase gevoelig en moet minimaal 60 uur ingespeeld zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 08:25:

Hoi H3D bedankt voor het aanbod maar helaas heb ik verjaardagsverplichtingen dan.

• andre55
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-04-2021
Een vraagje over mijn MHZS 33SE CD speler.
Sinds een paar maanden ben ik in het gelukkige bezit van een MHZS 33SE. Die heeft tot nu toe probleemloos gespeeld, maar de laatste weken ervaar ik problemen met de speler.
Als ik hem een tijdje heb gebruikt dan loopt hij soms vast bij het verwisselen van een CD. De speler reageert nergens meer op. Het enige dat dan nog helpt is hem uitzetten en weer aanzetten. Vergelijkbaar met het vastlopen (Blue screens van Windows).

Heeft één van jullie een idee waar dit door komt en wat er aan te doen is, want dit is toch wel erg hinderlijk in het gebruik.
De speler is (nog) niet gemodificeerd. Alleende originele buizen zijn vervangen door een setje NOS GE buizen.

Ik hoop dat jullie mij wat verder kunnen helpen.

Verwijderd

Boudewijn en Jeep: Ik ben geneigd ons gezellige samenzijn te verzetten. Zoals het er nu uitziet zijn we met 3 personen en een beperkte hoeveelheid klusjes om uit te voeren of apparatuur om te luisteren. Wellicht dat het wat uitgebreider wordt als we het wat verder in de toekomst plannen. Daarbij zou ik graag eens Koifarms config horen met de portable en soundbridge.

Wat denken jullie?

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ik vind het eigenlijk wel gezellig om te meeten met een kleine groep :).
Kun je elkaar ook inhoudelijk wat beter leren kennen.

Verwijderd

ik denk dat het beter een andere datum kan omdat ik morgen amper tijd heb.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2008 14:47 ]

Verwijderd

Dan gaan we een andere datum prikken. Morgen wordt dus lekker relaxen. Ook niet erg. :z

Idd moet de groep niet te groot zijn, maar het zou wel leuk zijn als we wat leuke dingen uit te proberen hebben en niet alleen naar iemands set gaan luisteren. Hoe benieuwd ik ook ben hoe jullie het hier vinden klinken. _/-\o_

Een aantal mogelijke datums zijn:
11 oktober
18 oktober
25 oktober (uiterlijk tot 22 uur ivm een concert)
26 oktober

Lukt dit niet dan kijken we in november.

Zijn er nog goede tips t.a.v. interlinks of LS kabels uit het verre oosten? Heeft iemand wat in zijn chain of vergeleken met andere kabels?

Verwijderd

Heren,

Ik zit momenteel met een beperkte internet toegang ivm dat ik aan het scheiden ben en inmiddels verhuisd ben. Morgen lukt me dus helaas niet en zal van het weekend kijken op welke data ik wel kan!

• JTB81
  • Laatst online: 16-09 12:10
Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 15:08:

Zijn er nog goede tips t.a.v. interlinks of LS kabels uit het verre oosten? Heeft iemand wat in zijn chain of vergeleken met andere kabels?
Ik heb wel LS kabel van Xindak (de FS 0.5). Echter momenteel in de verkoop vanwege de lengte. Ik merkte niet/nauwelijks verschil in vergelijking met andere LS-kabel. Ik geloof echter niet zo in verschillende kabels en hun klankeigenschappen.

@bronco.b

Sterkte de komende periode! Heb iets vergelijkbaars meegemaakt zeer recent, is geen pretje.

[ Voor 9% gewijzigd door JTB81 op 28-09-2008 08:26 ]

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:18
Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 17:12:
Heren,

Ik zit momenteel met een beperkte internet toegang ivm dat ik aan het scheiden ben en inmiddels verhuisd ben. Morgen lukt me dus helaas niet en zal van het weekend kijken op welke data ik wel kan!
Sterkte! Er zijn soms belangrijkere dingen dan audio.................................

Handtekening

• 4-legged-bird
Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 17:12:
Heren,

Ook namens mij sterkte. Lijkt me een vreselijke situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja man, hou je taai. Life sucks every now and than.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor de liefhebbers van class D iets moois gevonden. 2 x 75 Watt of 1x 150 Watt met voeding en kast voor 99 euro.

Afbeeldingslocatie: http://www.ict-net.net/cld.jpg

http://www.elv.de/output/...4&detail=10&detail2=17776

Ik vind voor mensen die vermogen nodig hebben de combinatie Class D eindversterker met buizen voorversterker nog het mooist. Alleen een buizenbuffer met JJ ECC99 tussen een classD amp wekt het geluid al tot leven

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2008 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
Ziet er goed uit Koifarm! Ik overweeg zelf ook een buizenpre- met klasse-D-eindversterker te gaan aanschaffen, maar voor 100 euro is dit natuurlijk een risicoloze gok. Jammer alleen dat het een bouwpakket is en volgens de verkoper nog moeilijk te bouwen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ H3D: Zie dat ik bijna een luisterrmiddag gemist heb. Dat is dan snel gegaan! Was druk de afgelopen dagen vandaar. Weet niet of je direct contact hebt met Jeep maar die heeft mijn e-mail en tel. nr. Lukt mij op de een of andere manier niet om mijn e-mail adres in mijn profiel te krijgen. Voor directer afspreken is dat misschien wel handige info. Voor de nieuwe datum zou ik 11 of 18 oktober kunnen.

@Bronco.b: Weet uit ervaring hoeveel inpact zo iets kan hebben. Heel veel sterkte de komende tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Laatst online: 16-09 12:10
Verwijderd schreef op zondag 28 september 2008 @ 20:14:
Ik heb voor de liefhebbers van class D iets moois gevonden. 2 x 75 Watt of 1x 150 Watt met voeding en kast voor 99 euro.

[afbeelding]

http://www.elv.de/output/...4&detail=10&detail2=17776

Ik vind voor mensen die vermogen nodig hebben de combinatie Class D eindversterker met buizen voorversterker nog het mooist. Alleen een buizenbuffer met JJ ECC99 tussen een classD amp wekt het geluid al tot leven
Met een THD van 10% rond het opgegeven max vermogen niet echt geweldig volgens mij.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ronduit ruk mi.

Maar goed, ik zie ook niet in wat het met CHinese hw te maken heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boudewijn en JTB81 cijfers zeggen niet alles. Maar er zijn al genoeg gebruikers die deze versterker hebben gebouwd en hem als makkelijk te bouwen hebben ingeschaald. Gebruik twee van deze versterkers in mono en je heb vermogen genoeg.

Waarom past dit wel in deze topic omdat het chinesche hifi versus is en dit is dus zoiets. Goedkoop, zeer goed en mijn inziens een aanrader voor iemand die geen € 500,- voor een Hypex bouwpakket wil uitgeven.

Deze ELV versterker heeft ook al de komplete behuizing erbij zitten en dat voor € 99, - . In duitsland zijn verschillende luistersessies gedaan met rotel, dussun en nog meer versterkers, iedereen was zeer goed te spreken over de ELV DA 150.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 15:08:Zijn er nog goede tips t.a.v. interlinks of LS kabels uit het verre oosten? Heeft iemand wat in zijn chain of vergeleken met andere kabels?
Dat is een lastige. De vraag of een LS kabels of Interlinks ook geluidsmatig iets toevoegen of verbeteren is altijden een strijd tussen twee kampen (zie ook het topic Zilveren HiFi kabels gesmeed door elven bij maanlicht). De mensen die beweren dat het invloed heeft en die er niet in geloven.

Mijn installatie is inmiddels volledig voorzien van Chinese interlinks en Luidsprekerkabel. De LS kabel komt van Timaudio en de Interlinks geloof ik van Apple1917. In beide gevallen erg mooi afgewerkte en degelijke kabels. Geluidstechnisch hoorde ik persoonlijk geen verschil met de kabels die ik eerder gebruikte (Zelfbouw interlinks met v/d Hull kabel en Supra LS kabel), maar optisch was het een enorm verschil (in positieve zin). Ik had ze ook echt gekocht om de set 'mooi' af te maken.

Ben dus erg tevreden en mijn portemonnee nog meer 8)

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren,

Bedankt voor jullie reacties! Doet een mens goed....:-)

Binnenkort heb ik weer digitaal lijntje en hopelijk kunnen we dan binnenkort ergens een luistersessie regelen. Lijkt me leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Killer,

Ik heb inderdaad her en der de discussie over de kabels gezien. Believers vs non-believers. I'm a believer moet ik zeggen. Maar goed, geen discussie hier. Thanks voor de tips. Ik probeer nu even een paar kabels uit NL en DLD uit. Iets hogere prijs wellicht, maar dan weet je wel wat je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:02
Hallo, ik meld me na jaar of 2 ook weer in dit topic.
Ik heb nu een Arcam geintegreerde versterker, en de voortrap is niet helemaal goed meer, ik wil hem niet laten maken (kosten en tijd dat ik dan zonder amp zit), ik wil hem op de eindversterker stand zetten (heel makkelijk via een intern schakelaartje), zodat ik dus nodig heb : een voorversterker :D (daarna wil ik eventueel doorgroeien naar een echte eindbak)

Nu zit ik al tijdje te loeren op marktplaats en er komt triest weinig voorbij, en wat er komt is vaak skyhigh in prijs. Nu zag ik deze geadverteerd, is dat wat? Of kan ik als ik toch 150 a 250 ga spenderen veel beter in dit topic kijken? Aanraders?

[ Voor 6% gewijzigd door Sjah op 04-10-2008 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 18:03:
Nu zit ik al tijdje te loeren op marktplaats en er komt triest weinig voorbij, en wat er komt is vaak skyhigh in prijs. Nu zag ik deze geadverteerd, is dat wat? Of kan ik als ik toch 150 a 250 ga spenderen veel beter in dit topic kijken? Aanraders?
Je zat bijna goed.

http://www.marktplaats.nl...ono-nieuw.html%3Fxref%3D1

Lees eerst even http://www.hifi-forum.de/viewthread-111-2273.html

Dit is een verrassend goed klinkende voorversterker met phonotrap, ja voor heel weinig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nee, ik moet die van 200 hebben, heb echt wel 2 a 3 lijningangen nodig, en platenspeler heb ik niet, dus....Nu durf ik het voor dit geld wel op de blind te kopen, kan alleen geen ruk vinden over dit ding, kan zelfs niet eens de website van de fabrikant vinden. Toch maar op een simpele Rotel wachten op marktplaats, of speelt deze Dynavox zo een ding helemaal weg?

Heb even gekeken op ornec en andere sites, maar waar zijn de echt "dit gaat voor niks weg" producten gebleven, van 2 jaar terug? Zo te zien zijn de prijzen aardig verwesterd , 't is zeker bekend geworden.... Ook yarland is niet meer zo goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je wel en phonotrap nodig? anders ben je alleen een schakeltrap al/dan niet met AB volumeregeling nodig.

Een goede chinesche buizenvoorversterker is de xiangsheng 728A.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2008 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nee ik heb geen phonotrap nodig. Tx voor de tip. _/-\o_
Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 12:19:
anders ben je alleen een schakeltrap al/dan niet met AB volumeregeling nodig.
Bedoel je hiermee dat ik gewoon een VV nodig heb, of nog iets veel simpelers?

[ Voor 71% gewijzigd door Sjah op 06-10-2008 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Gisteren is het netsnoer van mijn chinese buizen versterker doorgebrand, het netsnoer wat er bij geleverd was.
Nadere inspectie leerde mij dat de hoeveelheid koper in dit snoer werkelijk minimaal is, ondanks de dikte van het snoer, het is dus vooral veel rubber.

Vervangen dus die netsnoeren, het is niet ongevaarlijk.
Ik mag hopen dat de bekabeling in de versterker zelf van betere kwaliteit zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Sponz op 06-10-2008 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had snel ff een vraagje over de web winkel Ornec. Ik lees hier veel feedback over Ornec, maar ik het zelf nogal de indruk dat het een zaak is die niet altijd alles levert van wat er besteld is.

Mijn vraag is dus, is Ornec 100 % te vertrouwen ? Miss dat het antwoord er ergens tussen stond maar naar 30 min zoeken had ik het nog niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:26

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Dat is ook de ervaring die je hier leest, ze zijn goedkoop, maar leveringen kunnen en meestal maanden uitgesteld worden. De communicatie is ronduit slecht, reageren op e-mail is hopeloos en zelfs via skype oid zijn ze amper te bereiken. Als je het geen probleem vind om de kans de lopen dat je een hlaf jaar op je spul moet wachten dan kun je de gok nemen.

Persoonlijk zou ik nooit iets via Ornec bestellen

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Is dit trouwens een bekende van hier? heeft wat chineese hifi op MP staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een bekende! Hier bekend als beetle (met een nummer toevoeging, dacht 73 ofzo).
Heeft nogal wat spullen naar NL laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal ook maar eens een duit in et zakje doen, ik heb via Ebay de Jungson Moon Harbour HDCD en de Jungson AV1000C besteld en inmiddels een klein jaartje thuis staan. Prachtig spul, zeer goed geluid alleen de maten van de AV1000C zijn echt enorm. Ben nog steeds op zoek om de speakers te vervangen want dat zijn echt de beperkende factor van dit moois. De CD pseler heeft trouwens wel een heel apart design met die chromen plaat voorop, maar persoonlijk vind ik dat juist mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ornec heeft overigens inderdaad flink wat communicatie problemen, dat is bekend van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 13:11:
Nee ik heb geen phonotrap nodig. Tx voor de tip. _/-\o_

Bedoel je hiermee dat ik gewoon een VV nodig heb, of nog iets veel simpelers?
Ja je bent zelfs geen voorversterker nodig. Eigenlijk alleen een apparaat dat bronkeuze en volumeregeling mogelijk maakt. Eventueel aangevuld met een buizenbuffer. Maar dit soort simpele apparaten zijn niet eenvoudig te vinden maar worden vaak zelf gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Heeft iemand hier nog een cheap-ass phono-trap liggen? hoeft geen buizen te zijn maar sinds ik de Classic buizenbak heb is de platenspeler niet meer aangesloten. Anders denk ik dat ik maar zo'n goedkoop ding van 20 euro ofzo bij Conrad bestel,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 18:21:
[...]

Ja je bent zelfs geen voorversterker nodig. Eigenlijk alleen een apparaat dat bronkeuze en volumeregeling mogelijk maakt. Eventueel aangevuld met een buizenbuffer. Maar dit soort simpele apparaten zijn niet eenvoudig te vinden maar worden vaak zelf gebouwd.
Ahaa ok, tja ik heb toevallig wel een soldeerbout liggen, maar om nou te zeggen dat ik er handig mee ben, of dat ik MTS elektrotechniek heb gedaan... 8)7 Die Dynavox staat op Ebay, ben erop aan bieden, heb geen ervaring met Ebay dus wel leerzaam.

Die 728A staat ook op Ebay (apple1917), maar ik vind de verzendkosten ronduit hoog, en het duurt lang, en welke douaneteoslag mag ik verwachten? Komt bij dat ik hem niet echt mooi vind om te zien (ook niet echt lelijk, maar zilver, en heb liever opengewerkt buizenbakkie).

[ Voor 17% gewijzigd door Sjah op 07-10-2008 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Koifarm:
Ik heb een probleempje met de FU13. :'( Ik wilde vandaag de ruststroom afstellen. Echter de ene zijde krijg ik niet hoger dan 0,4 V. De andere staat perfect op de 0,7 V.
Ik heb de FU13 buizen gewisseld en vervolgens de voorbuizen ook. Het probleem blijft hetzelfde. Ik heb eens door het apparaat gekeken en kan geen verbrande weerstanden vinden oid.

Heb je zo een idee wat het kan zijn? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
tJa, met zo een prijs is het helemaal niet relevant wat ik ervan vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah... ik heb laatst een heel simpel bouwpakketje gezien van een passieve voorversterker. Heel simpel netjes alu doosje met potmeter, selector, vergulde tulpplugjes en wat draadjes. Koste iets van €50.

Als dat je te simpel is zou ik eens naar een Classic 10.0 kijken of een Meixing MC7.
Ik zie net dat er op hifi.nl een mooie G&W TW-A1.1SE Single-Ended Class A Preamplifier te koop staat voor €200. Dat is niet al te duur, en zeer mooi. G&W maakt mooi degelijk spul dat goed en neutraal klinkt.
Afbeeldingslocatie: http://www.hifi.nl/markt/images/30868_2_G&W_TW_A1.1_SE_a.jpg

Chaos, ik zou niet zo'n rotding van Conrad kopen (of NAD of zo'n pc dingetje). Probeer liever een Pro-ject PhonoBox. Die zijn niet al te duur maar wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

[b][message=30856440,noline]
Chaos, ik zou niet zo'n rotding van Conrad kopen (of NAD of zo'n pc dingetje). Probeer liever een Pro-ject PhonoBox. Die zijn niet al te duur maar wel goed.
Ik weet het, maar ik luister maar af en toe naar LP's, en de platenspeler is een Akai van minimaal 15 jaar oud :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@chaoss..een akai draaitafel. Dan maakt de pre-amp ook geen donder uit en is de NAD (kosten €99) meer dan voldoende. Zo'n dingetje van conrad zou ik niet doen. Daarvan is de kwaliteit echt onder de maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 09:30:
@chaoss..een akai draaitafel. Dan maakt de pre-amp ook geen donder uit en is de NAD (kosten €99) meer dan voldoende.
Hoezo maakt de pre-amp ook geen donder uit en is de NAD (kosten €99) meer dan voldoende?

Hoe verzin je het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 23:05:
@Koifarm:
Ik heb een probleempje met de FU13. :'( Ik wilde vandaag de ruststroom afstellen. Echter de ene zijde krijg ik niet hoger dan 0,4 V. De andere staat perfect op de 0,7 V.
Ik heb de FU13 buizen gewisseld en vervolgens de voorbuizen ook. Het probleem blijft hetzelfde. Ik heb eens door het apparaat gekeken en kan geen verbrande weerstanden vinden oid.

Heb je zo een idee wat het kan zijn? :?
Ik begrijp dus dat bij buizenwissel het probleem in het zelfde kanaal blijft.

Vergelijk de anode spanning op beide buizen en vergelijk de spanning voor de ruststroom instelling bij beide potmeters. Een van deze moet te laag zijn.Meten op DC en 1000V. Meld mij de waarde's.

Speelt het kanaal nog wel en hoor je verschil?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2008 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kent iemand hier de 5.1 buizenversterkers van Menguye?
Of heeft er iemand een aanrader wat betreft de 5.1 of 7.1 kanaals versterkers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd blijft het probleem in het zelfde kanaal.

Waar meet ik dat exact? Over de weerstanden naast de witte blokken?

Ze spelen allebei nog inderdaad, maar er zit wel wat verschil tussen waardoor de plaatsing naar links trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de spanning gemeten over de grid (althans dat denk ik). Dwz de spanning over de twee dikke pinnen van de buizen, daar waar de grijze kabels naartoe lopen. Voor de een is die 007 de ander wisselt tussen 006 en 007. Helpt dat iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 00:44:

Als dat je te simpel is zou ik eens naar een Classic 10.0 kijken of een Meixing MC7.
Ik zie net dat er op hifi.nl een mooie G&W TW-A1.1SE Single-Ended Class A Preamplifier te koop staat voor €200. Dat is niet al te duur, en zeer mooi. G&W maakt mooi degelijk spul dat goed en neutraal klinkt.
[afbeelding]
ja goeie deal idd, ik zal eens kijken wat ik doe. Die Classic staat op Marktplaats voor een iets te gortige prijs (500). Maar ik wil toch weleens aan buizen proeven, en deze geven mij dat allebei niet. Dan hou je nog de Meixing over, of die Dynavox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tamotomat...Lol.. ;) want toen ik schreef had ik al iets van..dat ik mezelf tegenspreek.

Anyway..ik zie NAD PP als de ondergrens voor phono-trapjes..Daaronder, de conrad-stuff, is echt onder de maat. Maar goed..dat is mijn mening.

Ik draai met de goedkoopste Pro-ject phono-amp en een Bens Micro MC20 Gold element. Dat bevalt prima..maar ik weet dat het beter kan..en meer recht zou doen aan de element.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2008 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 20:18:

Ik draai met de goedkoopste Pro-ject phono-amp en een Bens Micro MC20 Gold element. Dat bevalt prima..maar ik weet dat het beter kan..en meer recht zou doen aan de element.
Bronco :" Anyway..ik zie" etc. onderschrijf ik volkomen maar mijn reactie betrof eigenlijk de Akai die verdiend best wel wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 09:59:
Kent iemand hier de 5.1 buizenversterkers van Menguye?
Of heeft er iemand een aanrader wat betreft de 5.1 of 7.1 kanaals versterkers?
Ik kan je uit eigen ervaring de Jungson AV1000C aanraden, in stereo klasse A (2x80Watt), in 6.1 wordt verdeeld over de kanalen. Wel erg groot qua afmetingen, inclusief stekkers ruim 60cm diep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@anyone: hoe stel ik PM in?

@koifarm: Ik weet dus niet exact wat ik moet meten. Kun je er doorheen leiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

H3D, ik zou graag de gelijkspanning( DC ) willen weten op de anodeaansluiting boven op de buis. Meten tussen chassis en onder dopje. Pas op het gaat hier om +/- 900V.Meet dit bij beide buizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koifarm:
Meetresultaten:
Links 515 V
Rechts 507 V
Is wat laag he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

H3D.Dit lijkt op een defekte gelijkrichtbuis, heb ik ook gehad. Ik heb via Ebay een nieuwe gekocht +/- € 8,- incl. verzending.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2008 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Koifarm:
Het lijkt een defecte multimeter te zijn. |:( |:( Jammer dat ik dat merkte nadat ik bij de reparateur geweest was. We kwamen er wel achter dat een van de podmeters ook kapot was.

Heb jij trouwens ook dat de gelijkrichterbuis een vlam geeft bij het opstarten? Dat is natuurlijk niet zo fijn voor de rest van het circuit. Volgens Mattijs lijkt ie alleen voor de vertraging te zorgen. Dan zou ie er ook uitkunnen. Komt later dan wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:00

paQ

Ik weet van het shopping forum, maar dit is nogal specifiek over een leverancier die in deze reeks topics ongetwijfeld bekend is

Ik las in deel 2 een ervaring met niet reageren en/of geld terug krijgen van de firma Knoxed Ltd, de verdeler van ORNEC.

Mijn schoonvader heeft in Juli 2007 voor veel geld een CEC CDspeler besteld. Er was een probleem over niet leverbaar. Order is destijds gecancelled, maar tot op heden komt er geen geld.
Aangetekende zendingen worden niet aangenomen, op mails wordt niet gereageerd en via de telefoon wordt gezegd: sorry, we maken het in orde.
Ondertussen wacht mijn schoonvader al meer dan een jaar op zijn geld.
Iemand nog enig idee hoe er met deze mensen te praten valt of iets valt te regelen? Knoxed dus?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Absurde prijs.

Als je van knutselen houdt is dit misschien wat: http://www.triodedick.com/phonodude_deel_1.htm
(En voor de voeding zou ik dan gewoon diodes gebruiken, en twee trafos achter elkaar (zodat de tweede de hoogspanning levert) en voor de condensatoren standaard elko's en MKT/MKC/MKP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Koifarm: de gelijkrichterbuis vonkte net bij het aanzetten. Meteen maar een setje nieuwe besteld. Kwam NOS buizen tegen voor 21E per 2 incl. verzenden. Nu maar hopen dat deze het volhoudt tot die er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@paQ..Je schoonvader heeft dus een serieus probleem. Zeer frustrerend. Volgens mij kan die fluiten naar zijn centen.

Je schoonvader heeft gedaan wat in zijn macht lag. Zeer spijtig. Ornec is bij mij al langere tijd afgeschreven als zijnde webwinkel.

@H3D. Voor PM aanzetten. Zie myReact, zie voorkeuren, zie privacy. Zet vink aan bij Direct messages. That wil do the trick. Succes!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2008 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@augustus: ik denk dat het niet om het apparaat ging maar om het uiterlijk. Iig niet als serieuze optie.

Als je gaat solderen kun je veel goedkoper van DIYGene wat in elkaar knutselen denk ik. En makkelijker. Dat snap ik zelfs nog. Ik heb al zitten kijken naar dat RIAA-buizentrapje. Dat kan ik zo bijbouwen. Ik heb n 250V en n 12V gevonden waar ik t aan kan verbinden. Buisjes heb ik wel.

@paQ: ik zou eens even overleggen met je rechtsbijstandsverzekering/consumentenbond/kassa/tros radar oid. Naar je geld fluiten kan altijd nog. Een aangetekende brief van n advocaat doet vaak wonderen. Ze zitten gewoon in GB dus dat moet niet zo'n probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@bronco .b: thanx. Ik was weer eens blind geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@H3D. Nee hoor..is gewoon op een rare plek weggezet. Onder instellingen was beter geweest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Thanks voor de reacties. Ik wil dit topic hiervoor ook niet kapen, zeker gezien er een apart forum voor is, maar ik begrijp dus dat Ornec / Knoxed al niet meer zo goed in de markt ligt bij sommigen ;)
Het gaat om ruim 1000 euro en je zou haast een ryanair vlucht er naartoe nemen ervoor :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paQ, ik vind dit eigenlijk wel helemaal de plek ervoor hoor. Er zijn hier diverse mensen die er ervaring mee hebben. En ook als ontmoediging voor degenen die erover denken om er te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Ik heb zojuist gebeld met Knoxed / Ornec.
Uitgelegd dat ik toch al wat toezeggingen per mail had gehad van ene Andrew. "yes, that's me"
:o
mooi... :Y)

Hij zegt dat ze vandaag zouden gaan overboeken en als het goed is vrijdag op de rekening staat. We zijn benieuwd. Ondertussen van de hele handel maar screenshtos gemaakt en eens een dossiertje aangelegd. Een echte duidelijke reden was er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Sinds maandag val ik Ornec / Knoxed nu iedere dag lastig, daar ik nog steeds de toegezegde bevestiging van de overboeking niet heb gehad. Soms zijn ze ook een hele dag niet bereikbaar en wordt de telefoon gewoon niet beantwoordt. Ik krijg ook altijd Of ene Andrew, of een andere figuur aan de lijn, beide in elk geval met een hevig Indiaas accent.

Vooralsnog is er geen bevestiging gestuurd, maar werd gister volgehouden dat de mail al naar me onderweg zou zijn.
Wederom niets dus.

Geld zou er vrijdag zijn, en anders maandag.

Het gevoel dat ook dat BS is, begint echter te groeien. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg heeft er iemand interesse een ongebruikte G&W TW-003 Power Supply Netfilter over te nemen? Via China HighEnd HiFi gekocht. Of moet ik me dan elders melden?

Graag via http://tweakers.net/aanbod !

[ Voor 14% gewijzigd door een moderator op 17-10-2008 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@strzel, heb je een eMail gestuurd, echter ik kreeg een bounce zou je mij even willen contacten via mijn eMail adres?

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2008 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou die is dus alweer vergeven. Alleen als je hem zelf houd he! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 11:32
hallo allemaal,

ik ben er een flinke tijd uitgeweest, maar ik ben weer terug. jeep weet wel wie ik ben. :D

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jeep, deze is voor mijn werkkamer aangezien de op mijn hoofdset heel goed bevalt. Mochten we er niet uitkomen dan ben ik van plan een Bada te kopen deze komt ook regelmatig voor op eBay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Zo vorige week via MP een Pro-ject Phono-box op de kop getikt voor 40,- en disndag binnen gekregen en direct aangesloten op de Classic... en mijn very high-end ;) Akai AP001C.... klinkt toch wel erg goed... alleen is mijn platenspeler niet zo fris meer... hij draait te langzaam :( zal wel slijtage zijn... helaas heeft dit model niet de mogelijkheid om het motortje af te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 09:03:
Zo vorige week via MP een Pro-ject Phono-box op de kop getikt voor 40,- en disndag binnen gekregen en direct aangesloten op de Classic... en mijn very high-end ;) Akai AP001C.... klinkt toch wel erg goed... alleen is mijn platenspeler niet zo fris meer... hij draait te langzaam :( zal wel slijtage zijn... helaas heeft dit model niet de mogelijkheid om het motortje af te stellen.
Is de draaitafel een direct drive? Of snaaraangedreven? Want veelal is de snaar na x-aantal jaren gaar (ruw, slap en poreus). In veel gevallen kun je gewoon bij een goeie audiowinkel een nieuwe snaar krijgen. Anders via MP of hifi.nl een nieuwe (2ehands) draaitafel op de kop tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ha die zeerover :)

chaos: het ligt er natuurlijk aan wat je allemaal op lp hebt, maar ik denk dat die Akai een aanslag op de groeven is. Beetje zonde als je nog leuke dingen hebt. En stel dat je op vinyl wilt inzetten; er wordt tegenwoordig heel erg veel op vinyl uitgebracht voor een normale prijs (rond €20). Het is echt een groeiende markt. En met een goede draaitafel (maar dan spreek ik over > €1000) klinkt het echt beter dan CD. (maar dat ligt natuurlijk ook aan welke cd-speler)

Er zijn tegenwoordig echt goede draaitafels te koop. En dat hoeft niet superduur te zijn. Al schrok ik wel een beetje van de prijzen die op hifi.nl gevraagd worden. Daar zit ook oud spul bij dat lang zoveel niet waard is als wat ze ervoor vragen. Ik zag wel een Dual 506 voor €80. Dat is een stuk beter dan wat je nu hebt. Daarna begint het echte werk bij Pro-ject (1Xpression €399 of Debut III €239), maar dan wel met een veel beter (duurder) element (Denon DL160 of 103, Dynavector 10X5, AT OC9, Benz Micro, Grado oid.). Wel ff héél goed prijzen vergelijken, want op internet kun je bv een AT-OC9 voor ong. $300 vinden terwijl je standaard in de winkel het dubbele betaald. Idem voor Dynavector.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2008 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Jah we hebben niet zo heel veel op LP, m'n vrouw en ik bij elkaar zo'n 35 lp's gok ik, ook nog een doos met heule oude singeltjes van m'n vader :P

T'is idd snaar aangedreven... kvon de snaar idd niet heel strak zitten. Er zit overigens een Philips 400 element in, kvon het toch wel redelijk klinken... behalve dattie niet te traag liep dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja, t ligt er natuurlijk wat je het waard vind. Wat ik bedoel met 'aanslag op je groeven' is dat die simpele ronde naalden (en daar valt philips zeker onder) niet zo goed voor je platen zijn. En je hoort er meer ruis en tikken mee. Met een goede draaitafel zet je echt een heel goed geluid neer, en met een goed MC element nog meer. En dan heb je ook minder last van ruis en tikken omdat je dieper in de groef komt en een smaller contactoppervlak hebt.
Ik zou eens naar die Dual 506 zoeken op hifi.nl. Mss is dat net een mooi alternatief voor jou.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.