[TU Delft] Laptopproject 2008/2009 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Crazyanz schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 02:01:
maarja nog even over de laptop ik ben dus zoals eerder gezegd totaal niet thuis in al die grafische programma's enige wat ik probeer uit te zoeken is een laptop te vinden waar me zusje de rest van der studie mee kan uit zitten. Zou een "game" laptop met 9600GT/HD3650 (maakt nvidea of ati nog uit in deze kwestie?) dan een betere optie zijn dan bv een relatief zwakke NVidia NVS 140M.
Hier heb je wat links die je kunnen helpen:
Wat is er, in 2009, anders in CSL?
[NBBG] Notebook Best Buy Guide Overzicht

[ Voor 59% gewijzigd door silmaril8 op 17-02-2009 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waffle
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:24
Ik heb nog even een vraagje aan iedereen die ook TU laptop heeft, want ik heb een hele tijd geleden Vista 32bit er op gezet. Helaas is deze versie in het engels. Niet dat ik slecht in engels ben of iets dergelijks, maar toch heb ik liever de Nederlandse versie. Ik heb alle cd's na gezocht die ik gekregen heb bij de laptop, maar er zit geen Nederlandse OS bij. Dit vind ik enigszins een beetje vreemd. Heeft er niemand een Nederlandse OS er bij gekregen of zijn ze die bij mij vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epTa
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-06 09:04
Ik geloof dat ik ook geen Nederlandse versie erbij heb gekregen.
Dit is echt zo opgelost, je kan aanmelden op
https://www.ma3d.com//article/19
met je netid (van de tudelft) en daarna kan je gratis windows software downloaden, inclusief Vista Bussines.

Succes

Flickr | And I still wonder if you ever wonder the same

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dobbytc
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:00
In de startpost staat iets over de mogelijkheid om een extra allrisc verzekering af te sluiten. Aangezien ik volgend jaar in delf ga studeren (lucht- en ruimtevaarttechniek) en voor een eigen laptop wil gaan vroeg ik mij af wat deze verzekering inhoud en kost. Dit maakt de keuze tussen zelf een laptop uitzoeken of hem bij de TU kopen een stuk makkelijker, zelf uitzoeken gaat namelijk op mijn vaders bedrijf en is dus belastingaftrekbaar.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:21
dobbytc schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 17:16:
In de startpost staat iets over de mogelijkheid om een extra allrisc verzekering af te sluiten. Aangezien ik volgend jaar in delf ga studeren (lucht- en ruimtevaarttechniek) en voor een eigen laptop wil gaan vroeg ik mij af wat deze verzekering inhoud en kost.
Verzekering ging dit jaar via Mahe, ik geloof dat de kosten 100 euro waren voor een verzekering van 3 jaar waarbij schade gedekt is, net als diefstal, al zaten er bij diefstal wel voorwaarden aan verbonden, zoals te verwachten natuurlijk.
Dit maakt de keuze tussen zelf een laptop uitzoeken of hem bij de TU kopen een stuk makkelijker, zelf uitzoeken gaat namelijk op mijn vders bedrijf en is dus belastingaftrekbaar.
Officieel niet natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-06 19:04
jelly schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 13:58:
[...]

offtopic:
hahahaha zullen wij eens beginnen over de ingewikkelde dingen die wij leren bij ISO

Tja ik heb er nu linux op staan als dualboot, het draait perfect alleen zorgt de windows image van xp dat de nfts partitie van windows altijd boottable wordt als ik windows opstart. De linux partitie moet juist als enigste boottable zijn, weet iemand hoe ik dit kan veranderen??
Gparted live cd downloaden, branden, er vanaf booten, en dan de partitie die je wilt booten via rechter muisknop - > flags -> boot aanvinken.

Reboot en je bent klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149061

Na wat googlen ben ik er niet echt achter gekomen, Ik sta op het punt om een grotere monitor aan te schaffen en deze aan te sturen vanaf mijn 8510w als ik thuis ben.

Nou kan ik dat via VGA doen maar de HDMI poort lijkt me een stuk geschikter. Echter ben ik benieuwd of de 8510w en zijn videokaart het voor elkaar krijgen om 1920*1200 uitgestuurd te krijgen of dat het tot max 1080 gaat?

Ik heb helaas niet de mogelijkheid om het zelf te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
Anoniem: 149061 schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 12:08:
Na wat googlen ben ik er niet echt achter gekomen, Ik sta op het punt om een grotere monitor aan te schaffen en deze aan te sturen vanaf mijn 8510w als ik thuis ben.

Nou kan ik dat via VGA doen maar de HDMI poort lijkt me een stuk geschikter. Echter ben ik benieuwd of de 8510w en zijn videokaart het voor elkaar krijgen om 1920*1200 uitgestuurd te krijgen of dat het tot max 1080 gaat?

Ik heb helaas niet de mogelijkheid om het zelf te testen.
Ik heb mijn Samsung 2343BW (sowieso een aanrader, 23" en 2052x1148 reso voor de prijs van een 1080p scherm) eens met HDMI aan m'n 8510W gehangen en dat leek gewoon prima te werken, je zult wel een hdmi verloopje moeten hebben en wellicht een dual link dvi kabel (of dual link dvi naar hdmi) ivm de hoge resolutie, maar dat hoeft geen probleem te zijn gok ik. Als je VGA kiest heb je geen probleem met de harde limiet van je kabel, maar de beeldkwaliteit gaat er wel echt op achteruit, niet aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149061

En die monitor had je aangestuurd op native resolutie? Ik dacht namelijk dat het hdmi 1.1 was op de 8510w en dat deze maar tot 1080p aankon qua resolutie.

offtopic: Wat betreft de monitor, ik ga voor een e-ips of s-ips monitor ivm fotografie-activiteiten, dus kijk ook naar goede kleurreproductie ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
Anoniem: 149061 schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 18:24:
En die monitor had je aangestuurd op native resolutie? Ik dacht namelijk dat het hdmi 1.1 was op de 8510w en dat deze maar tot 1080p aankon qua resolutie.

offtopic: Wat betreft de monitor, ik ga voor een e-ips of s-ips monitor ivm fotografie-activiteiten, dus kijk ook naar goede kleurreproductie ed.
Ik heb 't nog even gechecked voor je, ik kan 't scherm gewoon native aansturen via m'n hdmi -> dvi-duallink kabel onder Windows 7, dus 't lijkt erop dat nVidia die max negeert ;) Voor fotogebruik is de Samsung wellicht minder geschikt inderdaad, TN panel en vanuit de fabriek niet echt schokkend gekalibreerd. Tijdens 't programmeren e.d. is 't wel een verademing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastercard
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-05 19:46
ik heb sinds een tijdje problemen met de optische drive van mijn laptop, was een cd/dvd (weet ik niet meer) aan het branden toen hij op 100% bleef hangen.

het brand programma heb ik toen afgesloten en ik dacht nou gewoon opnieuw beginnen. echter leest de drive sindsdien geen cd's meer, dvd's nog wel 8)7

toen heb ik allerlei dingen geprobeerd om deze drive weer werkende te krijgen, maar zonder resultaat, waardoor ik het op een gegeven moment er maar bij heb gelaten en een externe drive ben gaan gebruiken

nu wil ik de laptop weer wat vaker mobiel gaan gebruiken en heb ik soms toch de cd drive nodig

mijn eerste vraag is of iemand mij kan zeggen welk model exact in de laptop zit (kan het zelf niet goed onderzoeken want ik heb vanalles gedaan geloof ik oa. firmware flashes enzo, hoop dat ik de drive niet heb gemold maargoed daardoor kan die een onjuist type aangeven)

ten tweede hoop ik dat iemand een oplossing weet, ik dacht zelf aan een firmware flash maar moet dan wel eerst de juiste zien te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovisscher
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-04 17:36
Zijn er mensen die Windows 8 op deze laptop hebben gezet en o.a. de fingerprint-sensor wel aan de praat hebben gekregen? Hij geeft bij mij wel aan dat de drivers geïnstalleerd zijn, maar als ik vervolgens via het Control Panel probeer om inloggen via Fingerprint, dan krijg ik de volgende foutmelding:
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
-<Error><Code>AllAccessDisabled</Code><Message>All access to this object has been disabled</Message><RequestId>07988A2FB1A45C73</RequestId><HostId>KVz3JePc6kUg231ufdk77XKRAQPurrFRKfGoikbjnXpAZaHjqtwE1vsEvOdkdynw</HostId></Error>
Verder krijg ik bij de Device Manager nog een lijst met devices die Windows 8 "berhaupt niet herkent:

Base System Device
PCI Serial Port
PCI Simple Communications Controller
Unknown Device

Zoeken naar drivers via internet levert ook niets op. Ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravocs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-06 10:01
Mijn HP8510w uit 2008 heeft een kapot schermvergrendel-schuifje, deze dus:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/5783402/Schuif%20laptop.jpg

Heeft iemand een defecte laptop liggen waarvan ik het schuifje kan overnemen/krijgen?
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste