[TU Delft] Laptopproject 2008/2009 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

• Martijn13
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-06 13:40
Anoniem: 209377 schreef op woensdag 17 september 2008 @ 21:22:
Zending gesorteerd in sorteercentrum 17-09-2008 Amsterdam , intern transport pakketten

WOOHOO! Hij is onderweg mensen! :D

Ik kan echt niet wachten, ik hoop dat ik em snel binnen heb.. (wanneer is dat op z'n vroegst denken jullie?)

WOOHOO!
Morgen :)

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:39
Voorgemelde zending niet aangetroffen: manco De zending is elektronisch voorgemeld aan TNT Post (bijvoorbeeld via het programma IT Pakket), maar dezelfde dag niet bij TNT Post aangeboden ter verzending, en derhalve niet aangetroffen.

:'(

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:37

Mr.Qips

Meneer Kips dus

jappsta schreef op zondag 14 september 2008 @ 21:31:
Hallo allemaal, is iemand al achter de ingebouwde serial gekomen? Ik draai nu ubuntu als enige OS en XP in een VM, hij begint alleen te vragen om activatie. Had al een clean install van xp gedaan toen ik de laptop kreeg en toen ging alles vlekkeloos. Iemand suggesties om toch op de legale manier XP te draaien in een VM?
Pssst.... check de onderkant van je laptop ;) .

• Truss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-12-2024
Mr.Qips schreef op woensdag 17 september 2008 @ 23:22:
[...]

Pssst.... check de onderkant van je laptop ;) .
Daar staat heel groot Vista bij dus die heb ik niet eens geprobeerd O-) Je gaat me toch niet vertellen dat de Vista serial ook gewoon geweldig is voor XP. Stom stom stom |:( |:(

• Martijn13
Chauffeur is onderweg - 18-09-2008 - Ridderkerk , pakkettendistributie

:)

[ Voor 3% gewijzigd door Martijn13 op 18-09-2008 12:13 ]

Anoniem: 209377

Chauffeur is onderweg 18-09-2008 Goirle , pakkettendistributie

Maar... er is nu niemand thuis :'( en ik ben zelf pas rond een uur of 7 thuis..

Denk je dat ze hiervoor een handtekening van mijzelf nodig hebben of geven ze dat gewoon af aan je ouders?

• Martijn13
Anoniem: 209377 schreef op donderdag 18 september 2008 @ 13:00:
Chauffeur is onderweg 18-09-2008 Goirle , pakkettendistributie

Maar... er is nu niemand thuis :'( en ik ben zelf pas rond een uur of 7 thuis..

Denk je dat ze hiervoor een handtekening van mijzelf nodig hebben of geven ze dat gewoon af aan je ouders?
Iedereen die op dat moment thuis is kan een handtekening zetten voor ontvangst. Mits er iemand thuis is natuurlijk :P

• FitTiv
Nouuu, bij mij staat er nog steeds manco vanaf 16-9...
En ik wilde 'm zo graag in het weekend tweaken ;(

Anyway, op de studie zijn er heel veel mensen waarbij de blauwe volumeknopjes niet werken (de lampjes dan). Is dit normaal of echt een malfunctie?

• Damsplaat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 15:46
jappsta schreef op zondag 14 september 2008 @ 21:31:
Hallo allemaal, is iemand al achter de ingebouwde serial gekomen? Ik draai nu ubuntu als enige OS en XP in een VM, hij begint alleen te vragen om activatie. Had al een clean install van xp gedaan toen ik de laptop kreeg en toen ging alles vlekkeloos. Iemand suggesties om toch op de legale manier XP te draaien in een VM?
ga naar ma3d.com en meld je aan, iedere TUD student kan daar gratis een legale windows versie halen. Je hebt keus uit zowat alle gangbare versies van XP en Vista.

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
Heb de mijne vandaag binnen gekregen. Ziet er op het eerste goed uit, alleen de installatie (alleen al dat het geluid niet werkt enzo).
Heb er maar gelijk Vista 64 op gezet (je kreeg de CD'tjes zelfs gewoon meegeleverd). Kan ik ook gelijk 4GB geheugen gebruiken (had nog een reepje liggen).
Enige probleem is dat ik niet precies weet welke Quadro drivers ik het beste kan gebruiken (alleen voor 3D-games). "Quadro Graphics Driver" of "Quadro Performance Driver" lijken mij de beste keuzes van de downloadpagina van nVidia, maar welke wil ik hebben? Of kan ik er beter geforce drivers installeren? (aangezien de Quadro 570M een variant is van de Geforce 8600M)

• Martijn13
Heb 'm ook net binnen. Er zit nu ook een handleiding bij waarin staat welke programma's/drivers je nog ff opnieuw moet installeren :)

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Damsplaat schreef op donderdag 18 september 2008 @ 14:33:
[...]

ga naar ma3d.com en meld je aan, iedere TUD student kan daar gratis een legale windows versie halen. Je hebt keus uit zowat alle gangbare versies van XP en Vista.
Geldt dit alleen voor TUD studenten of ook voor studenten van elke universiteit?

• Martijn13
silmaril8 schreef op donderdag 18 september 2008 @ 16:11:
[...]

Geldt dit alleen voor TUD studenten of ook voor studenten van elke universiteit?
Iedereen, zowel onze zuiderburen als Nederland :)

Anoniem: 209377

Ik ben ook thuis en hij is nog niet bezorgd! Dus ik wacht nu tot ik hem binnen heb :)

Is er nog veel wat veranderd moet worden behalve het geluid opnieuw installeren?

• dtech
dtech schreef op donderdag 18 september 2008 @ 15:04:
Enige probleem is dat ik niet precies weet welke Quadro drivers ik het beste kan gebruiken (alleen voor 3D-games). "Quadro Graphics Driver" of "Quadro Performance Driver" lijken mij de beste keuzes van de downloadpagina van nVidia, maar welke wil ik hebben? Of kan ik er beter geforce drivers installeren? (aangezien de Quadro 570M een variant is van de Geforce 8600M)
Ik heb het antwoord al:
Are you having issues in new Quadro Download Type?
To better support our Quadro and Professional Solution products, the new download type will guide you to find the best fit driver with specific purpose and product combination -

* Quadro Graphics Driver - Official release driver for Quadro and ISV certification support to all ISVs, OEMs and End Users.
* Quadro Performance Driver - The driver released ahead of "Quadro Graphics Driver" from each major release to support the need of Press performance evaluation on Quadro.
* ....
Quadro Performance driver dus

Anoniem: 221707

Weet iemand hoe je simpel het beeldscherm uit kan schakelen? Bij de meeste laptops gaat dat via Fn+F4, maar bij deze laptop gaat hij dan zoeken naar een tweede monitor die niet is aangesloten. Dan knippert dus alleen het scherm maar gaat het scherm niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:21

Investig8or

What goes up, could come down

Als het geluid niet werkt: verwijder in apparaatbeheer bij sound devices dat sigma ding (uninstall). Als je dan scannen naar nieuwe hardware doet vindt ie em en werkt het daarna wel. Tenminste, dit was bij de laptops die ik gezien heb.

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:31
Investig8or schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 10:45:
Als het geluid niet werkt: verwijder in apparaatbeheer bij sound devices dat sigma ding (uninstall). Als je dan scannen naar nieuwe hardware doet vindt ie em en werkt het daarna wel. Tenminste, dit was bij de laptops die ik gezien heb.
En dus ook in de handleiding en al in dit topic staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:21

Investig8or

What goes up, could come down

Leftblank schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 11:46:
[...]

En dus ook in de handleiding en al in dit topic staat ;)
Er blijven studenten langskomen dus daarom even ter overvloede :P

en ik had dat niet gezien...

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Anoniem: 221707 schreef op donderdag 18 september 2008 @ 23:38:
Weet iemand hoe je simpel het beeldscherm uit kan schakelen? Bij de meeste laptops gaat dat via Fn+F4, maar bij deze laptop gaat hij dan zoeken naar een tweede monitor die niet is aangesloten. Dan knippert dus alleen het scherm maar gaat het scherm niet uit.
Hier ben ik ook erg benieuwd naar. Heb al even gezocht maar kan ook niet 1,2,3 iets vinden. Weet iemand hoe je dit voor elkaar krijgt? Scheelt toch weer wat stroom zo nu en dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-06 15:46
Mwhahaha >:) Hij is binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-06 22:57
monnick schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 18:00:
[...]

Hier ben ik ook erg benieuwd naar. Heb al even gezocht maar kan ook niet 1,2,3 iets vinden. Weet iemand hoe je dit voor elkaar krijgt? Scheelt toch weer wat stroom zo nu en dan. :)
Gewoon dicht klappen? Bij bijna alle andere laptops gaat het scherm dan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
zaidoT schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 20:51:
[...]

Gewoon dicht klappen? Bij bijna alle andere laptops gaat het scherm dan uit.
Ja dat had ik ook nog wel verzonnen. Maar ik wil de laptop op standby als ik hem dichtklap, wat overigens prima werkt. Ik wil ook gewoon het scherm uit kunnen zetten als ik de laptop 3-5 min niet gebruikt. Scheelt toch weer accu tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
monnick schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 22:17:
[...]

Ja dat had ik ook nog wel verzonnen. Maar ik wil de laptop op standby als ik hem dichtklap, wat overigens prima werkt. Ik wil ook gewoon het scherm uit kunnen zetten als ik de laptop 3-5 min niet gebruikt. Scheelt toch weer accu tijd.
Dat kun je ook gewoon automagisch laten doen natuurlijk dmv energieschema's, er is geen key voor verder dus de laptop zal 't niet uit zich zelf ondersteunen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .lunatic
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:24
Ik heb gewoon als ik op batterij werk ingesteld dat het scherm na 1 min uitgaat. Maar kan ook gewoon scherm dichtklappen. Voor standby druk ik op een knopje :P

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

iemand al eens gekeken naar de Hp 8730w :9~ elite edition :)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Teq_
  • Laatst online: 08:24
Heb je ook al eens gekeken naar de prijs t.o.v. de TU Delft laptop? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Heb het ding nu een klein weekje en ben er tot nu toe zeer tevreden over.
Jammer dat je, zoals Ruben3123 al zei, het scherm niet met een knopje kunt in- en uitschakelen maar dat is een klein gebrek.

Storender vind ik het volgende:
Ik heb er zelf de meegeleverde vista (x64) op geïnstalleerd met alle HP-software op een ander van de meegeleverde schijfjes.

Als ik het geluid harder of zachter zet met de knoppen boven het toetsenbord dan komt er zo'n mooi schermpje met het huidige geluidniveau. Probleem is dat full screen applicaties (=games) er door geminimaliseerd worden. Erg storend.

Weet iemand hoe ik dat kan verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
dtech schreef op zondag 21 september 2008 @ 15:51:

Als ik het geluid harder of zachter zet met de knoppen boven het toetsenbord dan komt er zo'n mooi schermpje met het huidige geluidniveau. Probleem is dat full screen applicaties (=games) er door geminimaliseerd worden. Erg storend.

Weet iemand hoe ik dat kan verbeteren?
Ik heb 'm inmiddels ook en ik vind het apart, maar ik heb er totaal geen last van. Niet in crysis warhead, niet in audiosurf, niet in DiRT, niet in Flatout (2). Nergens last van dus!

Ik heb wel eea getweakt met tweakui en tuneup, misschien dat het daardoor komt?

Volgens mij komt het doordat ik bij msconfig alles heb uitgevinkt bij opstarten... kan iemand dit verifieren?

[ Voor 28% gewijzigd door FitTiv op 23-09-2008 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

je kunt dat uitzetten ergens bij keyboard options in je control panel
-edit-
Ga naar quicklaunch in je control panel, ga naar de tab preferences en haal dan 't vinkje weg bij Display HP Quick Launch Buttons Desktop Notification

[ Voor 86% gewijzigd door GoldenSample op 23-09-2008 15:18 ]

• dtech
GoldenSample schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 15:08:
je kunt dat uitzetten ergens bij keyboard options in je control panel
-edit-
Ga naar quicklaunch in je control panel, ga naar de tab preferences en haal dan 't vinkje weg bij Display HP Quick Launch Buttons Desktop Notification
Ja, dat werkt an sich wel maar dan zie je weer niet op hoeveel % van de helderheid je zit :(
Ik zal eens een mailtje sturen naar HP, misschien weten zij hoe ik voor elkaar kan krijgen dat het schermpje niet komt als er een full-screen applicatie actief is (of als feature request)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Teq_
Maakt dat uit dan? Ik neem aan dat je je helderheid niet instelt op het aantal procenten, maar op de helderheid die jij fijn vind werken? Of dat nou 76 of 80% helderheid is maakt toch niets uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
  • Laatst online: 15-06 08:42
voor degenen die hun monitor graag uit willen kunnen zetten kan dit een uitweg zijn: http://www.shivaranjan.co...top-monitor-from-windows/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dedgeh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-05 09:15
De enige keren dat ik een spelletje probeer te spelen raakt me GPU al na zo'n 15 minuten de 99 graden aan. Dat fannetje onderin space't m als een tierelier.

Hebben jullie dit ook of? Enige tips die mijn laptop er een stuk cooler laat uitzien? ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Nairety schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 00:09:
De enige keren dat ik een spelletje probeer te spelen raakt me GPU al na zo'n 15 minuten de 99 graden aan. Dat fannetje onderin space't m als een tierelier.

Hebben jullie dit ook of? Enige tips die mijn laptop er een stuk cooler laat uitzien? ;p
Hier hetzelfde probleem. Als ik Company of Heroes of Brothers in Arms speel wordt de laptop al heel snel loei heet, ook de tafel onder de laptop wordt erg warm. Maarja, ik negeer het maar :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
An sich is dat niet heel erg. Dat er zoveel warme lucht uit de fan komt betekend juist dat ie z'n werk doet (immers als het lauw zou zijn zou de GPU z'n warmte niet goed afdragen). Er zit gewoon een stevige videokaart in voor een laptop en daardoor lijkt het vreselijk warm, maar het valt alsnog heel erg mee als je naar desktops kijkt. (Als je een 8800 GTX ofzo op het formaat van de Quadro 760M zou proppen zou het plastic gaan smelten :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Teq_
Daarom zie je in deze review het volgende staan:
Cons

* Pricey because of the workstation GPU, look into the 8510p to spare your wallet from certain doom.
* Screen housing needs some improvement, as it is about average now for a consumer laptop.
* Keyboard is not as good as predecessor, and is only a little above average for a consumer laptop now.
* No built in ExpressCard (though one is available in a dock).
* Below average maximum screen brightness, below average horizontal viewing angles (read: Samsung LCD).
* Fan can run loud, and laptop can run fairly hot…but only with gaming and 3D rendering. Recommend an external laptop cooler!
Ze raden dus iets externs aan om het beestje te koelen, dan is het aan jou om daarmee iets te doen of juist niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
In principe heeft HP natuurlijk die laptop ontworpen opdat het gewoon moet kunnen. Het hoort in ieder geval te kunnen (lees: mocht het mij gebeuren dan ga ik gewoon terug naar de leverancier/hp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Teq_
dtech schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 10:40:
In principe heeft HP natuurlijk die laptop ontworpen opdat het gewoon moet kunnen. Het hoort in ieder geval te kunnen (lees: mocht het mij gebeuren dan ga ik gewoon terug naar de leverancier/hp)
Er is ook niets mis met de laptop. Het gamen kan er gewoon op, maar de laptop wordt erg warm ondertussen. Kan je best terug gaan naar HP, maar dat gaat in dat geval denk ik niet zoveel opleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
* Fan can run loud, and laptop can run fairly hot…but only with gaming and 3D rendering. Recommend an external laptop cooler!

Ze raden dus iets externs aan om het beestje te koelen, dan is het aan jou om daarmee iets te doen of juist niet :)
Ik bedoelde: ik denk niet dat het nodig is, de hp is erop gemaakt om dat aan te kunnen. Mocht hij toch kapot gaan, dan kun je met alle recht naar hp teruggaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243131

hoi,

Weet iemand hoe je kunt printen met een windows vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Teq_
Anoniem: 243131 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 22:22:
hoi,

Weet iemand hoe je kunt printen met een windows vista?
Hoi :w

Trekt cliché-post uit z'n mouw
Ik heb m'n glazen bol gisteren laten vallen, dus ik zou zo snel even niet weten waarover je het hebt. Er missen een aantal dingen in je post die absoluut noodzakelijk zijn om je te kunnen helpen:
- Welke printer heb je?
- Welke versie van Windows heb je?
- Hoe, wat en waar probeer je te printen?
- Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd om te kunnen printen?
- Wat heeft dit in godsnaam te maken met de TU-Delft laptop?

Volgens mij ben je verdwaald in dit topic? Ik zou zeggen: open een nieuw topic in het juiste forum en zorg dat je je vraag iets beter omschrijft want anders komt de-man-met-de-slotjes langs! :)

Edit: Mocht je nou wel in het goeie topic zitten en studeer je wél aan de TU dan moet je:
- Aan je taalgebruik werken en,
- naar http://webprint.tudelft.nl/ Daar kan je vervolgens printerdrivers van de printers op de TU downloaden in installeren. Als je vervolgens je NetID etc. allemaal correct invult kan je gewoon via internet printen op de TU!

[ Voor 20% gewijzigd door _Teq_ op 12-10-2008 12:41 . Reden: Typo + trap inde goeie richting ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Edit: Mocht je nou wel in het goeie topic zitten en studeer je wél aan de TU dan moet je:
Nou nou, niet zo flauw. Zoals je zelf al bedacht had ging het waarschijnlijk om printen in de TU. Natuurlijk was de post schraal en staat het antwoord al 2x in het topic, maar even nadenken voordat je zo'n post plaats kan natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Teq_
dtech schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 14:16:
[...]Nou nou, niet zo flauw. Zoals je zelf al bedacht had ging het waarschijnlijk om printen in de TU. Natuurlijk was de post schraal en staat het antwoord al 2x in het topic, maar even nadenken voordat je zo'n post plaats kan natuurlijk ook.
Agree, daarom heb ik dat er achteraf nog even bijgezet. Excuus dat ik me irriteer aan iemand die studeert op de TU en dan zo'n gebrekkige post plaatst. En nu weer vrolijk ontopic dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243131

_Teq_ schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 12:38:
[...]

Hoi :w

Trekt cliché-post uit z'n mouw
Ik heb m'n glazen bol gisteren laten vallen, dus ik zou zo snel even niet weten waarover je het hebt. Er missen een aantal dingen in je post die absoluut noodzakelijk zijn om je te kunnen helpen:
- Welke printer heb je?
- Welke versie van Windows heb je?
- Hoe, wat en waar probeer je te printen?
- Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd om te kunnen printen?
- Wat heeft dit in godsnaam te maken met de TU-Delft laptop?

Volgens mij ben je verdwaald in dit topic? Ik zou zeggen: open een nieuw topic in het juiste forum en zorg dat je je vraag iets beter omschrijft want anders komt de-man-met-de-slotjes langs! :)

- Aan je taalgebruik werken en,
- naar http://webprint.tudelft.nl/ Daar kan je vervolgens printerdrivers van de printers op de TU downloaden in installeren. Als je vervolgens je NetID etc. allemaal correct invult kan je gewoon via internet printen op de TU!
Ik wil printen vanit webprint, maar het lukt niet op windows Vista. Wel op XP.

Mijn vraag: hoe kan ik vanuit Vista printen op de printers van TU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165030

Hey,

De laptop van een studiegenootje van mij werkt aardig, alleen het scroll-vlak doet het niet meer. Weten jullie een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
Anoniem: 165030 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 14:58:
Hey,

De laptop van een studiegenootje van mij werkt aardig, alleen het scroll-vlak doet het niet meer. Weten jullie een oplossing?
Wat heeft je studiegenootje zelf al geprobeerd? O-) (Denk aan drivers e.d.)

[ Voor 3% gewijzigd door Leftblank op 13-10-2008 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Teq_
Anoniem: 243131 schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 22:23:
[...]Ik wil printen vanuit webprint, maar het lukt niet op windows Vista. Wel op XP.

Mijn vraag: hoe kan ik vanuit Vista printen op de printers van TU?
Dat heeft ermee te maken dat de printerdrivers op de webprint.tudelft pagina voor Windows XP zijn. Je zal dus zelf even moeten kijken of er voor de beoogde printer op het web wellicht een Vista driver te vinden is. Hiermee zou het dan moeten lukken dacht ik zo....
Anders: Laptop > USB > TU PC > Printen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Hoe kun je dan bij normale drivers je netID e.d. invullen?
En wat bedoel je met de Laptop->TU PC koppeling dmv USB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri
  • Laatst online: 07:44
dtech schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 14:43:
Hoe kun je dan bij normale drivers je netID e.d. invullen?
En wat bedoel je met de Laptop->TU PC koppeling dmv USB?
Je werk van je laptop kopiëren naar een USB device, deze vervolgens in een TU PC stoppen, en printen maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Oo haha, dan mail ik het gewoon naar mezelf. Ik dacht dat je lekker ingewikkeld bedoelde met een usb-netwerk oid.
Ikzelf ben nog in de weer met een XP VPN'etje omdat ik ook geen VPN op mijn vista x64 kan hebben. Probleem is dat ik geen verbinding kan krijgen met eduroam in de VPN (NAT werkt niet en directe verbinding werkt niet, waarschijnlijk vanwege 802.1x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Teq_
VPN onder Vista is wel degelijk mogelijk op de TU Delft. Je moet alleen even dit proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Het is mogelijk onder vista 32-bit. Er staat zelfs een download en handleiding op luchthaven.tudelft.nl (je moet gewoon versie 5 of hoger hebben, dan zijn workarounds zoals op jouw link niet eens nodig)
Cisco ondersteund de betreffende client echter niet voor 64-bit en geeft aan dat dat nooit gaat gebeuren. Moet je maar overstappen op anywhere connect. Maar wat ondersteund AC niet? IPsec. Wat wordt het meest gebruikt door bedrijven (inclusief TU Delft)? IPsec. Wat moet bedrijven doen? Al hun (cisco) VPN hardware vervangen door uiteraard nieuwe Cisco VPN hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260502

Enig idee wanneer de nieuwe batch wordt uitgeleverd ?

Sta letterlijk te springen / :9~ op de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-05 15:36

jelly

Arch Linux

Anoniem: 260502 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 10:02:

Springen op je oude laptop?? >:) Ik wacht er ook op, het liefst heb ik hem morgen want dan ben ik jarig :+ . Waarschijnlijk wordt het volgende week donderdag/vrijdag wat dus precies op het einde van me tentamenweek is!

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Teq_
Anoniem: 260502 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 10:02:

Hier nog één! De vorige batch was er eerder bij dacht ik :'(
Hop, op de post met die dingen, 2 GB extra HP RAM erbij en kijken hoe Vista x64 werkt!. :9

[ Voor 3% gewijzigd door _Teq_ op 24-10-2008 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly

jelly

Arch Linux

_Teq_ schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:25:
[...]

Hop, op de post met die dingen, 2 GB extra HP RAM erbij en kijken hoe Vista x64 werkt!. :9
De laptops komen volgende week vanaf 29 - 31 oktober, dan lekker arch linux erop zetten :)

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Teq_
Ik zag het ja! Ik krijg net de volgende mail binnen (zoals iedereen waarschijnlijk):
Beste Student,

Hierbij wil ik je melden dat de levering van je laptop is ingepland in de eerste batch. Dit houdt in dat volgens de planning je laptop geleverd zal worden in de week van 29-31 oktober ’08.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,
Ik zeg: *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri
  • Laatst online: 07:44
*O* Ik zat toch nog in deze Batch! Op het nippertje! ik kan um nu afhalen in Delft *O*

[ Voor 63% gewijzigd door Joeri op 24-10-2008 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146043

Aantal punten van kritiek al is het niet mijn richting van studie (ik zit nu in de chemie en psychologie), maar heb wel HBO informatica, maar na 8 jaar in het vak werd het me te hectisch en ben ik al een tijdje zoet met een nieuwe studie, maar dat terzijde.
Wat is het 'TU Laptopproject 2008'?!
Dit is een project die de mogelijkheid aan eerstejaarsstudenten geeft om een goede, kwaliteitslaptop te kopen tegen een lagere prijs. Het is niet zo dat je persee een laptop moet hebben (lijkt me in verband met privacy, hacking en spieken wel heel erg verstandig...), op de faculteiten zijn er verschillende ruimtes ingericht met computers. Maar tijdens bepaalde periodes kan het er druk zijn en in dat geval komt een laptop handig uit. (wie garandeerd de dataconsistentie van al je proefschriften, scripties en profilleringen?)

Wat zijn de voorwaarden dan?!
Je moet een aankomend eerstejaarsstudent (bachelor) (bedoel je niet propedeuse?!) zijn van een van de volgende studies: Industrieel Ontwerpen, Maritieme Techniek, Werktuigbouwkunde, Technische Bestuurskunde, Technische Natuurkunde, Lucht en Ruimtevaarttechniek, Technische Informatica, Elektrotechniek, Technische Wiskunde, Bouwkunde, Civiele Techniek, Technische Aardwetenschappen.
Andere studies worden niet ondersteund. Masterstudenten zijn ook uitgesloten van deelname.
Verder mag je de laptop alleen voor jezelf kopen (en dus niet meerdere) (Vermelden nodig voor een student met goed verstand? ;) ).

Oke, en welke laptop moet dat dan zijn?!
Dit jaar is het de HP Compaq 8510w geworden met de volgende specificaties:
Processor: Intel Penryn Pro T9300
Geheugen: 2 Gb intern (1x 2GB module) (had liever dual channel gezien ivm zware wiskundige berekeningen en meer die jullie gaan uitvoeren.)
Harde schijf: 200 Gb (7200 rpm) (had liever 2x160 Gb gezien zodat je ook een back-up kunt permitteren)
Optisch station: DVD+/- RW met Lightscribe
Scherm: 15.4" WSXGA+
Grafische kaart: NVIDIA FX570M-256 MB (Je hoeft niet te gamen op een studielaptop, maar het zou wel handig zijn :P )
Draadloos: Wireless LAN a/b/g/n
USB poorten: 4
Besturings-systeem: Windows XP Pro (Waarom? Gaat de tijd niet meer voort en er is niets zo mooi te scripten en te tunen als Vista)
Garantie: 3 jaar
Extra: Fingerprint 3-3-0

De laptop valt niet aan te passen. (weet je dat ook meteen :/ )
De terugbetaling is redelijk te noemen want veel studenten kunnen geen 400-600 euro ophoesten in een eenmalige betaling. Ik werk en kan het wel en ik heb 2 laptops, de zakelijke (ook een simpel dingetje) en een voor mijn eigen (een gamerslaptop). Synchroniseren van data via WLAN signal up.
Ik snap goed dat ze daar in tegemoed willen komen en ik raad het toch iedereen aan. Als het kan probeer er een losse schijf bij te kopen voor de back-up. Ook een laptopschijf kan zomaar op zijn bek gaan, jij en ik niet uitgezonderd.

Ik had voor dit niveau project ook een iets intelligentere oplossing willen zien, zie het niet als aanval, maar de actie loopt naast zijn laars :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
Anoniem: 146043 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 18:21:
[...]
De terugbetaling is redelijk te noemen want veel studenten kunnen geen 400-600 euro ophoesten in een eenmalige betaling. Ik werk en kan het wel en ik heb 2 laptops, de zakelijke (ook een simpel dingetje) en een voor mijn eigen (een gamerslaptop). Synchroniseren van data via WLAN signal up.
Ik snap goed dat ze daar in tegemoed willen komen en ik raad het toch iedereen aan. Als het kan probeer er een losse schijf bij te kopen voor de back-up. Ook een laptopschijf kan zomaar op zijn bek gaan, jij en ik niet uitgezonderd.
Tja, je moet niet vergeten dat je nu zowel de prijs hoogt noemt en de specs te laag, er moeten afwegingen gemaakt worden natuurlijk. 2*160GB had je mij niet blij mee gemaakt, de laptop is nu zwaar zat, een extra reepje RAM kost geen drol bij een willekeurige shop uit de Pricewatch, eventueel kun je ze ook voor 2x de nieuwwaarde bij IVL kopen ;)
Backups zijn inderdaad nodig, maar dat gaat ook op wanneer je er twee harddisks in hebt zitten; de kans dat een ander cruciaal stukje hardware kapot gaat is niet bepaald verwaarloosbaar, en dan kun je alsnog niet bij je data al dan niet voor kortere termijn. Gelukkig maakt iedere Tweaker al jaar en dag netjes backups van zijn bestanden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170419

_Teq_ schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 15:37:
Ik zag het ja! Ik krijg net de volgende mail binnen (zoals iedereen waarschijnlijk):

[...]

Ik zeg: *O*
Same here :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aantal punten van kritiek al is het niet mijn richting van studie (ik zit nu in de chemie en psychologie), maar heb wel HBO informatica, maar na 8 jaar in het vak werd het me te hectisch en ben ik al een tijdje zoet met een nieuwe studie, maar dat terzijde.

[...]

Ik had voor dit niveau project ook een iets intelligentere oplossing willen zien, zie het niet als aanval, maar de actie loopt naast zijn laars :)
Qua berekeningen zal 2048mb aan intern geheugen wel meer dan geschikt zijn! Dual Channel of niet, dat gaat puur om transferrate (doorvoersnelheid) van het geheugen, wiskundige problemen met de CPU wordt berekend! Een beetje slimme student zorgt voor een aparte back-up schijffie, 7200RPM en beetje hoge cache zodat bijv. je Pro Engineer-werken snel kunnen worden geladen. Doe je dat vaker, dan zou ik wel voor een 2e RAM-stickje gaan, omdat je dan wel van de verdubbelde transferrate profiteert.
Als laatste, er staat duidelijk op de TU site dat XP ten zwaarste wordt aangeraden omdat de industrie en de applicaties in het vakgebied nog steeds XP als maatstaf zien, en dat blijft waarschijnlijk tot W7 zo. Vista is zakelijk gezien gebakken lucht helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leftblank schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 18:46:
[...]

Tja, je moet niet vergeten dat je nu zowel de prijs hoogt noemt en de specs te laag, er moeten afwegingen gemaakt worden natuurlijk. 2*160GB had je mij niet blij mee gemaakt, de laptop is nu zwaar zat, een extra reepje RAM kost geen drol bij een willekeurige shop uit de Pricewatch, eventueel kun je ze ook voor 2x de nieuwwaarde bij IVL kopen ;) (Lees in TS, je kunt niets aan de laptop veranderen)
Backups zijn inderdaad nodig, maar dat gaat ook op wanneer je er twee harddisks in hebt zitten; de kans dat een ander cruciaal stukje hardware kapot gaat is niet bepaald verwaarloosbaar, en dan kun je alsnog niet bij je data al dan niet voor kortere termijn. Gelukkig maakt iedere Tweaker al jaar en dag netjes backups van zijn bestanden O-)
En als de laptop crashed is die 2e schijf er zo uitgehaald en de kans dat ze tegelijk kapot gaan is heel minimaal en lees, ik heb ook een back-up op USB-sticks staan. Ik ben nog nimmer iets verloren.

Vista gebakken lucht? Ik ben wel benieuwd wie die onderbouwing durft te geven. Ik verwijt jou helemaal niets want jij hebt het ook maar vernomen van derde, maar die derde partij.
Als Windows XP nog steeds de maatstaf is in al deze sectoren kan ik dus 2 dingen erbij denken:
1. Vista is te slecht
2. Veel exotische devices worden nog niet ondersteund
Op deze 2 gronden kan ik hun gelijk geven en dan voor XP gaan. Echter XP niet wil werken op mijn laptops hoe je het ook went of keert, het werkt gewoon niet, ook niet met alle drivers, dus ik voel me dan wel een beetje van; ehh ja. De setup en install gaan prima, maar na 2 dagen start het geheel niet meer op en ook niet na herhaalijke pogingen. De uni in Nijmegen prefereerd ook XP in deze dagen, maar wat als je laptop helemaal geen XP lust, nog een 3e laptop kopen? Wordt me een beetje te gortig.

ik eis namelijk en zeker in jullie regionen van berekenen en ook dual channel gaat uitmaken hierin, nou en of. Niet alleen de CPu want die wil zijn uitkomsten ook zo snel mogelijk kwijt aan het geheugen en des te sneller het RAM des te sneller hij de de data kan dumpen buiten de L1 en L3 cache om. Zou je toch moeten weten als tweaker.
Mijn laptops werken prima stabiel, zolang Vista er maar opstaat en waar elke burger 3x overheen kijkt is de nieuwe WHEA architectuur en daar heb ik alleen maar lof over.

En nu punt 2:
Dan komt Windows 7 beta uit en gaan we dan al overstappen of wachten we tot 2011 totdat Windows 7 SP1 er is?

ik ben dus bang dat als je veel te laat overstapt dat je een hoop kennis hebt misgelopen want Vista is prima te tunen, maar ook hier gaat explorer.exe vaak op zijn gat en onder XP betekende dat vaak een herstart en hier gewoon explorer opnieuw starten en verder gaan.

Zelf zou ik toch een OS kiezen dat net wat beter met je hardware omgaat en er net iets meer uithaald.

Tja, als je oudere hardware gebruikt zit je daar weer aan vast en moet je wel XP nemen dus ik kan de beslissing niet voor je maken, maar het verbaasde mij al dat met name universiteiten nog Windows XP gebruiken. Als ze ooit overgaan naar Windows 7 zullen er weer veel onzekerheden bijkomen want je hebt een NT-tak gemist. Of de dan ondersteunde devices van de laptop onder Windows 7 zullen werken en hoe zal mij een vraag zijn.

Ik vind het moeilijk hier commentaar op te geven, maar op de steeds goedkopere hardware van tegenwoordig raad ik Vista aan puur vanwege WHEA.
Mijn loboek telt al 722 WHEA fouten en Vista loopt nog steeds, maar deze laptop gaat dan ook binnenkort terug met een dik uitprintsel erbij van alle WHEA fouten en aan hun om het geheel in orde te maken, misschien werkt XP daarom niet bij mij.

Dat maakt me dus zo bang. De hardware in een laptop moet zo zuinig en goedkoop mogelijk zijn en kwaliteit is geen issue meer tegenwoordig als ze maar inkomsten generen van mensen die een nieuwe kopen.
Pardon.

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 146043 op 25-10-2008 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Teq_
[...]

Ik vind dat je niet helemaal gelijk heb: :)

- De laptop wordt geleverd met een aantal CD's, waarbij zowel de 32 als 64-bits varianten van XP en Vista staan. Het OS is dus zelf te kiezen.
- 2 GB geheugen is in veel gevallen goed genoeg. De TU Delft heeft zelf ook doorgekregen dat het voor sommige mensen misschien te weinig is en daarom kunnen die hier nog 2 GB HP geheugen kopen. De laptop is dus wel aan te passen. Hij is alleen niet aangepast te bestellen.
- De prijs vind ik zeer aan de nette kant! Zoek maar eens een vergelijkbaar model inclusief alle accessoires voor dezelfde prijs. In de SP staat wat er allemaal voor moois bijgeleverd wordt.
- De software die op de laptop aanwezig is (incl. de licenties) zijn ook in de prijs inbegrepen. True, sommige van die programma's zijn alleen te gebruiken vanaf de campus, maar zeker niet allemaal. Adobe CS3 bijvoorbeeld.

Dan nog even het volgende:
Dit is een project die de mogelijkheid aan eerstejaarsstudenten geeft om een goede, kwaliteitslaptop te kopen tegen een lagere prijs. Het is niet zo dat je persee een laptop moet hebben (lijkt me in verband met privacy, hacking en spieken wel heel erg verstandig...)
Die snap ik niet? Er staat dat het handig, echter niet noodzakelijk, is om een laptop te hebben voor een studie aan de TU Delft. Er staat niets over privacy, hacking of spieken? (spieken?!)
op de faculteiten zijn er verschillende ruimtes ingericht met computers. Maar tijdens bepaalde periodes kan het er druk zijn en in dat geval komt een laptop handig uit. (wie garandeerd de dataconsistentie van al je proefschriften, scripties en profilleringen?)
Ook deze vat ik niet helemaal. Wat heeft een laptopaanbod te maken met het garanderen van data? Hoe werkt dat dan als je thuis werkt vanaf je eigen PC? Om het even net te beantwoorden: je kan dus vanaf je laptop (en eigenlijk vanaf iedere PC) verbinding maken met het TU netwerk om je belangrijke data in je persoonlijke mappen op te slaan. Deze data wordt centraal op de servers weggeschreven en gebackuped. Geloof me: dat is veilig. (als in: toen 'mijn' faculteit (Bouwkunde) affikte was m'n data nog veilig :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
Anoniem: 146043 schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 09:09:Vista gebakken lucht? Ik ben wel benieuwd wie die onderbouwing durft te geven. Ik verwijt jou helemaal niets want jij hebt het ook maar vernomen van derde, maar die derde partij.
Als Windows XP nog steeds de maatstaf is in al deze sectoren kan ik dus 2 dingen erbij denken:
1. Vista is te slecht
2. Veel exotische devices worden nog niet ondersteund
Op deze 2 gronden kan ik hun gelijk geven en dan voor XP gaan. Echter XP niet wil werken op mijn laptops hoe je het ook went of keert, het werkt gewoon niet, ook niet met alle drivers, dus ik voel me dan wel een beetje van; ehh ja. De setup en install gaan prima, maar na 2 dagen start het geheel niet meer op en ook niet na herhaalijke pogingen. De uni in Nijmegen prefereerd ook XP in deze dagen, maar wat als je laptop helemaal geen XP lust, nog een 3e laptop kopen? Wordt me een beetje te gortig.
Beetje jammer dat je het redelijk op de man speelt; je quote mijn post en begint me op Vista aan te vallen terwijl ik daar geen enkel woord over zeg in mn post ;). Bovendien schrijf je zelf dat de uni's XP prefereren, niets houd je tegen om Vista of Linux te gebruiken, je hoeft alleen geen support te verwachten; prima toch?

Verder vind ik het aanhalen van de TS met '(Lees in TS, je kunt niets aan de laptop veranderen)' wel slap; het is mijn laptop, als ik er een extra reepje ram in leg dan is dat prima. Het lijkt me vrij voor de hand liggend dat ze doelen op het niet kunnen aanpassen van de hardware bij je bestelling itt. bij HP zelf.
ik eis namelijk en zeker in jullie regionen van berekenen en ook dual channel gaat uitmaken hierin, nou en of.
De soorten berekeningen die je als TUD-er uitvoert zijn nogal afhankelijk van je studie/jaar, voorlopig valt dit voor de meeste studies reuze mee zover ik heb gehoord, niet direct iets om je heel druk om te maken gok ik. Ik ben het met je eens dat ze er best nog 2GB bij hadden mogen proppen van me, maar aan de andere kant heb je zo'n reepje voor een euro of 30 ook in no-time thuisliggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly

jelly

Arch Linux

Zo ik heb mijn laptop binnen, het is een mooie complete set, heb blijgeleverde toetsenbord vind ik nogal irritant toetsen zitten te discht bij elkaar. Er staat aardig wat software op dat is wel mooi, alleen jammer dat er geen firewall op staat, ik begrijp echt niet waarom ze die er niet op zetten zeker voor al die leuke studentennetwerken etc. Vanmiddag eens kijken hoe linux erop gaat draaien

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
jelly schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 10:49:
Zo ik heb mijn laptop binnen, het is een mooie complete set, heb blijgeleverde toetsenbord vind ik nogal irritant toetsen zitten te discht bij elkaar. Er staat aardig wat software op dat is wel mooi, alleen jammer dat er geen firewall op staat, ik begrijp echt niet waarom ze die er niet op zetten zeker voor al die leuke studentennetwerken etc. Vanmiddag eens kijken hoe linux erop gaat draaien
Staat F-Secure niet standaard geinstalleerd? De client-versie heeft iig een firewall en kun je via Blackboard downloaden, de workstation versie volgensmij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
_Teq_ schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:25:
[...]

Uit eigen ervaring: d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly

jelly

Arch Linux

Leftblank schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 11:12:
[...]

Staat F-Secure niet standaard geinstalleerd? De client-versie heeft iig een firewall en kun je via Blackboard downloaden, de workstation versie volgensmij niet.
Ik zal er eens naar kijken
offtopic:
wat zijn die informatica studenten toch behulpzaam :P

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ubuntu ftw ;)! Alleen wel even een goedkoop routertje erbij kopen want draadloos is een hels om voor elkaar te krijgen daarop (naast dat je er constant vanaf wordt gekicked doordat iedereen in de pauze even wat Youtube-filmpjes wil laten zien aan z'n/haar vrienden)). Ik krijg m hopelijk begin volgende week binnen!
jelly schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 11:15:
[...]
offtopic:
wat zijn die informatica studenten toch behulpzaam :P
[sarcasme] Maar die werken straks toch allemaal bij de Dell support-centre in New Delhi?[/sarcasme]

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 170419 op 30-10-2008 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
Anoniem: 170419 schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 12:40:
[sarcasme] Maar die werken straks toch allemaal bij de Dell support-centre in New Delhi?[/sarcasme]
Ach, beter dan nuldejaars? :P (Update je profiel eens ofzo ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly

jelly

Arch Linux

Anoniem: 170419 schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 12:40:
[...]

Ubuntu ftw ;)! Alleen wel even een goedkoop routertje erbij kopen want draadloos is een hels om voor elkaar te krijgen daarop (naast dat je er constant vanaf wordt gekicked doordat iedereen in de pauze even wat Youtube-filmpjes wil laten zien aan z'n/haar vrienden)). Ik krijg m hopelijk begin volgende week binnen!

[...]

offtopic:
hahahaha zullen wij eens beginnen over de ingewikkelde dingen die wij leren bij ISO

Tja ik heb er nu linux op staan als dualboot, het draait perfect alleen zorgt de windows image van xp dat de nfts partitie van windows altijd boottable wordt als ik windows opstart. De linux partitie moet juist als enigste boottable zijn, weet iemand hoe ik dit kan veranderen??

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die fouten herken ik van mezelf :) Ik ken het probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Teq_
Ik heb 'm ook vanmorgen binnen gekregen. Draait inmiddels volledig geïnstalleerd op Vista 32-bit. Blijkt dat de hardware key van een van mijn tekenprogsels geen signed 64-bit drivers heeft. Zit je dan met je 4096 3071 MB RAM :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie B
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-06 12:32
ik ben er vrijwel zeker van dat ik volgend studiejaar werktuigbouwkunde wil gaan studeren bij de TU Delft.
en nu was ik dus een beetje aan het zoeken naar laptops, maar weet er misschien iemand (misschien van de TU zelf) of er voor het jaar 2009/2010 weer een laptopproject komt? Ik had ergens gelezen(ik weet niet meer waar :P ) dat er door bezuinigingen misschien geen laptopproject meer zou zijn, dat lijkt me erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
Mattie B schreef op zondag 01 februari 2009 @ 10:46:
ik ben er vrijwel zeker van dat ik volgend studiejaar werktuigbouwkunde wil gaan studeren bij de TU Delft.
en nu was ik dus een beetje aan het zoeken naar laptops, maar weet er misschien iemand (misschien van de TU zelf) of er voor het jaar 2009/2010 weer een laptopproject komt? Ik had ergens gelezen(ik weet niet meer waar :P ) dat er door bezuinigingen misschien geen laptopproject meer zou zijn, dat lijkt me erg jammer.
Dat zul je minimaal tot eind mei af moeten wachten voordat het helemaal duidelijk is wat de opties zullen zijn. De kans bestaat inderdaad dat er op bezuinigd wordt, afgelopen jaar waren er volgens mij ook al minder faculteiten die meededen met het project dan het jaar hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:14
Werktuigbouwkunde niet lijkt me, de hele faculteit is wel ingericht op het gebruik van laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289993

Heeft iemand een idee wat dat is wanneer je ctrl+p drukt tijdens het opstarten,

en indien het iets van belang is wat dan dat wachtwoord is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Laatst online: 14-06 13:46
me zusje zit in eerste jaar bouwkunde en heeft verzuimd gebruik te maken van de TU laptop actie >.< maar komt er nu toch achter dat ze een laptop nodig heeft. Iemand nog advies voor een goede laptop voor deze studie van +/- 800? moet er percee zoon quadro grafische kaart in of zou een dell studio met ati 3450 ook prima voldoen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Volgens mij boeit die quadro vrij weinig voor de meeste studenten, bij bouwkunde willen ze nog wel eens Sketchup gebruiken en dan maakt het helemaal niet meer uit.

Ati 3450 zou ik niet doen, eerder iets zoals de 9600M GT of de Ati equivalent. (iets met 3850 ofzo, maar die nummers ken ik niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epTa
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-06 09:04
Crazyanz schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 16:19:
me zusje zit in eerste jaar bouwkunde en heeft verzuimd gebruik te maken van de TU laptop actie >.< maar komt er nu toch achter dat ze een laptop nodig heeft. Iemand nog advies voor een goede laptop voor deze studie van +/- 800? moet er percee zoon quadro grafische kaart in of zou een dell studio met ati 3450 ook prima voldoen ?
Ik ben ook eerstejaars bouwko, wel gebruikmakend van de TU Laptop actie. De laptop zelf is in de winkel minstens 300 euro duurder (tijdje geleden). Ik kreeg er tas, houder, muis en toetsenbord, flink wat dvd's met rescue en spul. Op de laptop zit alles wat je nodig hebt voor bouwkunde in een voorgeinstallde image.

Omdat op bouwkunde alles natuurlijk is verloren sinds de brand, zijn er weinig computers beschikbaar. Als je projectonderwijs volgt boven, zijn computers niet te vinden. Iedereen heeft laptop. Beneden zijn er wel computers.

Pas in April heb je de eerste deadline van opdracht waar je gaat werken met 3d programmatuur (maya introductie), zie http://toi.bk.tudelft.nl/index.php?m=1&s=21 waar ze duidelijk zeggen:

Wij zullen dit semester zwaar leunen op het gebruik van laptops, aangezien er op de faculteit weinig vaste computers meer zijn. Zorg dat je bij de workshops en colleges altijd een volle accu en muis bij je hebt. Het is aan jezelf verantwoordelijkheid te dragen voor je eigen laptop en data. Zorg dus dat je voldoende backups maakt, en dat software functioneert en van het juiste versie nummer is.

Voor eerste Maya opdrachten in de propedeuse kom je met een goede processor er prima vanaf. Heb een beetje rondgekeken (epTa klootte vroeger met 3dsmax + vray) en zwaar zullen de eerste opdrachten niet zijn. Alleen Quadro's zijn er niet voor niets. Je kan er nu met cuda snel mee rekenen, in 3dsmax nemen ze viewport rendering voor hun rekening en geloof nog wel meer. Met de juiste plugins render je op die kaart.
Quadro is gewoon erg voordelig bij wat ingewikkelder stuff, en belast je cpu minder. Toppie als je eenmaal vaak bezig bent.

Maarja als je niet veel doet (1e semester kloten mensen met sketchup, dat werd tijdens de eerste ict lezing gelijk helemaal de grond in geboord, evenals 3dsmax (zij het minder)) Bedoeling is dat aan het eind van het 2e semester je in AutoCAD en Maya zelf 3d model kan maken (geloof ook dat het project dat als eindproducten vereist) dan kan je met een goede cpu er prima mee wegkomen. Gewoon kaartje erin, als je cuda dan natuurlijk wel een nvidiatje. Maar zou eerste naar de CPU kijken. Liefst equivalent aan de T9300 die hierin zit. Werkgeheugen is ook fijn, ik heb inmiddels 4 (2 GB standaard), daarmee kom je gewoon weg. Vergeet niet dat A1 posters in photoshop eeeerg pijnlijk zijn. Evenals Illustrator.

Flickr | And I still wonder if you ever wonder the same

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Die software enzo kan je die ook krijgen als je die laptop niet heb gekocht bij de TU?

En weet iemand of het niet toevallig toch nog mogelijk is om nu een laptop te bestellen via de TU?

[ Voor 37% gewijzigd door haakjesluiten op 15-02-2009 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:26

Coldcat

HODL

Crazyanz schreef op zondag 15 februari 2009 @ 20:33:
Die software enzo kan je die ook krijgen als je die laptop niet heb gekocht bij de TU?
Maya >> ja
AutoCAD >> ja

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Ik heb een gezocht en kom eigenlijk maar 2 laptops tegen voor onder de 1000 euro met schappelijke specs:
XPS M1530 en de HP Pavilion dv5 bijde met 8600/9600GT en 2,2ghz. Iemand nog tips voor andere laptops ?

Best vaag ook trouwens ik heb deze zomer zelf een xps gekocht maar als ik nu een xps zou kopen met zelfde specs zou ik duurder uit zijn....

[ Voor 37% gewijzigd door haakjesluiten op 15-02-2009 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epTa
Je kan alle software die je nodig hebt op de tu delft downloaden via blackboard.
Aanmelden bij slim, surfspot en ma3d lukt uitstekend met je netid. Betekend goedkope software en gratis windows =) Overigens kan je je ook aanmelden op de community van autodesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
maarja nog even over de laptop ik ben dus zoals eerder gezegd totaal niet thuis in al die grafische programma's enige wat ik probeer uit te zoeken is een laptop te vinden waar me zusje de rest van der studie mee kan uit zitten. Zou een "game" laptop met 9600GT/HD3650 (maakt nvidea of ati nog uit in deze kwestie?) dan een betere optie zijn dan bv een relatief zwakke NVidia NVS 140M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Crazyanz schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 02:01:
maarja nog even over de laptop ik ben dus zoals eerder gezegd totaal niet thuis in al die grafische programma's enige wat ik probeer uit te zoeken is een laptop te vinden waar me zusje de rest van der studie mee kan uit zitten. Zou een "game" laptop met 9600GT/HD3650 (maakt nvidea of ati nog uit in deze kwestie?) dan een betere optie zijn dan bv een relatief zwakke NVidia NVS 140M.
Hier heb je wat links die je kunnen helpen:
Wat is er, in 2009, anders in CSL?
[NBBG] Notebook Best Buy Guide Overzicht

[ Voor 59% gewijzigd door silmaril8 op 17-02-2009 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waffle
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:24
Ik heb nog even een vraagje aan iedereen die ook TU laptop heeft, want ik heb een hele tijd geleden Vista 32bit er op gezet. Helaas is deze versie in het engels. Niet dat ik slecht in engels ben of iets dergelijks, maar toch heb ik liever de Nederlandse versie. Ik heb alle cd's na gezocht die ik gekregen heb bij de laptop, maar er zit geen Nederlandse OS bij. Dit vind ik enigszins een beetje vreemd. Heeft er niemand een Nederlandse OS er bij gekregen of zijn ze die bij mij vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epTa
Ik geloof dat ik ook geen Nederlandse versie erbij heb gekregen.
Dit is echt zo opgelost, je kan aanmelden op
https://www.ma3d.com//article/19
met je netid (van de tudelft) en daarna kan je gratis windows software downloaden, inclusief Vista Bussines.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dobbytc
  • Laatst online: 18:59
In de startpost staat iets over de mogelijkheid om een extra allrisc verzekering af te sluiten. Aangezien ik volgend jaar in delf ga studeren (lucht- en ruimtevaarttechniek) en voor een eigen laptop wil gaan vroeg ik mij af wat deze verzekering inhoud en kost. Dit maakt de keuze tussen zelf een laptop uitzoeken of hem bij de TU kopen een stuk makkelijker, zelf uitzoeken gaat namelijk op mijn vaders bedrijf en is dus belastingaftrekbaar.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
dobbytc schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 17:16:
In de startpost staat iets over de mogelijkheid om een extra allrisc verzekering af te sluiten. Aangezien ik volgend jaar in delf ga studeren (lucht- en ruimtevaarttechniek) en voor een eigen laptop wil gaan vroeg ik mij af wat deze verzekering inhoud en kost.
Verzekering ging dit jaar via Mahe, ik geloof dat de kosten 100 euro waren voor een verzekering van 3 jaar waarbij schade gedekt is, net als diefstal, al zaten er bij diefstal wel voorwaarden aan verbonden, zoals te verwachten natuurlijk.
Dit maakt de keuze tussen zelf een laptop uitzoeken of hem bij de TU kopen een stuk makkelijker, zelf uitzoeken gaat namelijk op mijn vders bedrijf en is dus belastingaftrekbaar.
Officieel niet natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-06 19:04
jelly schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 13:58:
[...]

offtopic:
hahahaha zullen wij eens beginnen over de ingewikkelde dingen die wij leren bij ISO

Tja ik heb er nu linux op staan als dualboot, het draait perfect alleen zorgt de windows image van xp dat de nfts partitie van windows altijd boottable wordt als ik windows opstart. De linux partitie moet juist als enigste boottable zijn, weet iemand hoe ik dit kan veranderen??
Gparted live cd downloaden, branden, er vanaf booten, en dan de partitie die je wilt booten via rechter muisknop - > flags -> boot aanvinken.

Reboot en je bent klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149061

Na wat googlen ben ik er niet echt achter gekomen, Ik sta op het punt om een grotere monitor aan te schaffen en deze aan te sturen vanaf mijn 8510w als ik thuis ben.

Nou kan ik dat via VGA doen maar de HDMI poort lijkt me een stuk geschikter. Echter ben ik benieuwd of de 8510w en zijn videokaart het voor elkaar krijgen om 1920*1200 uitgestuurd te krijgen of dat het tot max 1080 gaat?

Ik heb helaas niet de mogelijkheid om het zelf te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
Anoniem: 149061 schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 12:08:
Na wat googlen ben ik er niet echt achter gekomen, Ik sta op het punt om een grotere monitor aan te schaffen en deze aan te sturen vanaf mijn 8510w als ik thuis ben.

Nou kan ik dat via VGA doen maar de HDMI poort lijkt me een stuk geschikter. Echter ben ik benieuwd of de 8510w en zijn videokaart het voor elkaar krijgen om 1920*1200 uitgestuurd te krijgen of dat het tot max 1080 gaat?

Ik heb helaas niet de mogelijkheid om het zelf te testen.
Ik heb mijn Samsung 2343BW (sowieso een aanrader, 23" en 2052x1148 reso voor de prijs van een 1080p scherm) eens met HDMI aan m'n 8510W gehangen en dat leek gewoon prima te werken, je zult wel een hdmi verloopje moeten hebben en wellicht een dual link dvi kabel (of dual link dvi naar hdmi) ivm de hoge resolutie, maar dat hoeft geen probleem te zijn gok ik. Als je VGA kiest heb je geen probleem met de harde limiet van je kabel, maar de beeldkwaliteit gaat er wel echt op achteruit, niet aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149061

En die monitor had je aangestuurd op native resolutie? Ik dacht namelijk dat het hdmi 1.1 was op de 8510w en dat deze maar tot 1080p aankon qua resolutie.

offtopic: Wat betreft de monitor, ik ga voor een e-ips of s-ips monitor ivm fotografie-activiteiten, dus kijk ook naar goede kleurreproductie ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
Anoniem: 149061 schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 18:24:
En die monitor had je aangestuurd op native resolutie? Ik dacht namelijk dat het hdmi 1.1 was op de 8510w en dat deze maar tot 1080p aankon qua resolutie.

offtopic: Wat betreft de monitor, ik ga voor een e-ips of s-ips monitor ivm fotografie-activiteiten, dus kijk ook naar goede kleurreproductie ed.
Ik heb 't nog even gechecked voor je, ik kan 't scherm gewoon native aansturen via m'n hdmi -> dvi-duallink kabel onder Windows 7, dus 't lijkt erop dat nVidia die max negeert ;) Voor fotogebruik is de Samsung wellicht minder geschikt inderdaad, TN panel en vanuit de fabriek niet echt schokkend gekalibreerd. Tijdens 't programmeren e.d. is 't wel een verademing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastercard
  • Laatst online: 18-05 19:46
ik heb sinds een tijdje problemen met de optische drive van mijn laptop, was een cd/dvd (weet ik niet meer) aan het branden toen hij op 100% bleef hangen.

het brand programma heb ik toen afgesloten en ik dacht nou gewoon opnieuw beginnen. echter leest de drive sindsdien geen cd's meer, dvd's nog wel 8)7

toen heb ik allerlei dingen geprobeerd om deze drive weer werkende te krijgen, maar zonder resultaat, waardoor ik het op een gegeven moment er maar bij heb gelaten en een externe drive ben gaan gebruiken

nu wil ik de laptop weer wat vaker mobiel gaan gebruiken en heb ik soms toch de cd drive nodig

mijn eerste vraag is of iemand mij kan zeggen welk model exact in de laptop zit (kan het zelf niet goed onderzoeken want ik heb vanalles gedaan geloof ik oa. firmware flashes enzo, hoop dat ik de drive niet heb gemold maargoed daardoor kan die een onjuist type aangeven)

ten tweede hoop ik dat iemand een oplossing weet, ik dacht zelf aan een firmware flash maar moet dan wel eerst de juiste zien te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovisscher
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-04 17:36
Zijn er mensen die Windows 8 op deze laptop hebben gezet en o.a. de fingerprint-sensor wel aan de praat hebben gekregen? Hij geeft bij mij wel aan dat de drivers geïnstalleerd zijn, maar als ik vervolgens via het Control Panel probeer om inloggen via Fingerprint, dan krijg ik de volgende foutmelding:
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
-<Error><Code>AllAccessDisabled</Code><Message>All access to this object has been disabled</Message><RequestId>07988A2FB1A45C73</RequestId><HostId>KVz3JePc6kUg231ufdk77XKRAQPurrFRKfGoikbjnXpAZaHjqtwE1vsEvOdkdynw</HostId></Error>
Verder krijg ik bij de Device Manager nog een lijst met devices die Windows 8 "berhaupt niet herkent:

Base System Device
PCI Serial Port
PCI Simple Communications Controller
Unknown Device

Zoeken naar drivers via internet levert ook niets op. Ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravocs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-06 10:01
Mijn HP8510w uit 2008 heeft een kapot schermvergrendel-schuifje, deze dus:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/5783402/Schuif%20laptop.jpg

Heeft iemand een defecte laptop liggen waarvan ik het schuifje kan overnemen/krijgen?
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste